CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 02:13:36

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
> 2. Neostrena vyjimka bude spravne zpracovana RTL ...
> Opravdu? Ja delam vsechny thready pres TThread a vim, ze kdyz zapomenu
> na osetreni vyjimky v Execute, tak na W9x se mi objevi modra smrt a v NT

V Delphi 5 je obsluha v TThread stejna jako v BeginThread. V Delphi 6 je cela
metoda Execute uzavrena v try..except bloku a pripadna neosetrena vyjimka je
pak dostupna v TThread.FatalException property.

Co neni dobre je to, ze dojde k BSOD na Windows 9x, pokud aplikace nebezi pod
debuggerem. Na jakych Windows se tak presne deje ? Zkousel jsem to jen na
Win95 OSR2 a tam se to tak chova. Po trose zabavneho ladeni se ukazalo, ze k
tomu dojde ve volani UnhandledExceptionFilter. Je to stejne i na Win98/Me ?

Petr Vones

TIBTransaction,ApplyUpdate URGENTNIIII

Musis si komitnout i tu druhou transakci (transakce2.Commitreatining;)
Funguje to tak, ze v ramci transakce muzes a nemusis mit vice TIBDataset
(resp. Query, Table). Transakce.Commit ti potvrdi transakci a zavre vsechny
datasety, ktere tuto transakci pouzivaji (IBDataset.State.dsInactive),
CommitReatining ti potvrdi zmeny a necha prislusne datasety otevrene
(IBDataset.State.dsBrowse). Pokud chces tyto zmeny v ramci jinych transakci
videt, musis jeste udelat u prislusnych datasetu tech dalsich transakci
refresh a to bud pomoci tushim TDataset.RefreshSQL nebo
TDataset(DisableControls->Close->Open->Locate->EnableControls)...

Sroub

> [...]
> otevru a zavru jiny dataset co ma jinou transakci tak se tam zmeny
neobjevi.
> Muzete mi nekdo strucne popsat jak mam optimalne ridit transakce a jak je
> potvrzovat a jak pracovat s transakcema v PREHLED/DETAIL a jak idealne
> potvrzovat jednotlive akce.... NEBO MI POSLAT NEJAKOU UKAZKU....MOC BY MI
> POMOHLOOO...DEKUJI...
>
> dotedka jsem to vse delal tak ze jsem mel na vse jednu transakci a tu jsem
> furt potvrzoval...
> jak ty zatroleny transakce fungujii...PLEASEEEE....

SQL - ruzne hodnoti poli do jinych poli

[*] =?koi8-r?B?SW5nLiBQYXZlbCCOaWxpbmVj?= <zilinec(zv)email(tec)cz> - 22.7.2002 07:39:19

Jeste by to slo nasledujicim zpusobem:

select ID_Klient,
M01 = sum(case ID_Mesic when 01 then 1 else 0 end),
M02 = sum(case ID_Mesic when 02 then 1 else 0 end),
M03 = sum(case ID_Mesic when 03 then 1 else 0 end),
M04 = sum(case ID_Mesic when 04 then 1 else 0 end),
M05 = sum(case ID_Mesic when 05 then 1 else 0 end),
M06 = sum(case ID_Mesic when 06 then 1 else 0 end),
M07 = sum(case ID_Mesic when 07 then 1 else 0 end),
M08 = sum(case ID_Mesic when 08 then 1 else 0 end),
M09 = sum(case ID_Mesic when 09 then 1 else 0 end),
M10 = sum(case ID_Mesic when 10 then 1 else 0 end),
M11 = sum(case ID_Mesic when 11 then 1 else 0 end),
M12 = sum(case ID_Mesic when 12 then 1 else 0 end)
from Tabulka
group by ID_Klient

U tech mesicu to pak nacita jejich pocet, tj. kde neni nula, tak byl
takovy mesic pritomny. Myslim, ze toto reseni vypada op trochu lepe a
na MSSQL jsem s 'case' nemel problemy, co se tyce ryhlosti.

b> zdravim,
b> subj. je asi trochu nesrozumitelny. mam tabulku, kde jsou pole ID_KLIENT a
b> ID_MESIC. Kazde pole ID_KLIENT ma zaznamy s ID_MESIC v rozmezi 1-12.
b> Potreboval bych udelat SELECT tak, aby ve vysledku byl od kazdeho ID_KLIENT
b> jeden zaznam a ID_MESIC by bylo ulozeno v polich M1 - M12.
b> Nejak se mi nedari vytvorit vhodny SQL dotaz. Poradi nekdo, jak jej
b> vytvorit?

b> bleak

b> tabulka:
b> ID_KLIENT=100; ID_MESIC=1
b> ID_KLIENT=100; ID_MESIC=2

b> pozadovany vysledek:
b> ID_KLIENT=100;M1=1;M2=2;M3=Null
b> (M3=null, protoze neni zaznam ID_KLIENT=100;ID_MESIC=3)
b> atd...

D6 Personal

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 22.7.2002 07:59:21

Pro Personal verzi nelze pou��vat datab�zov� komponenty - program ti je
"nese�ere"...
Rumcajs

> Zdrav�m,
>
> Rad bych pouzival Delphi6 personal - nevite nekdo zda se nevali nekde na
> internetu komponenty pro Interbase?
> Staci mi pripojeni k IB serveru, IBQuery, IBTable + naky komponenty jako
> jsou Datasource a DBGrid.
> nechce se mi kupovat D6 professional, ale pokud to jinak nepujde tak budu
> muset :(
>
> Dik PEtr

Pouzivani PChar jako navratovych hodnot z DLL funk

[*] "Jon� Mari�n, Ing." - 22.7.2002 08:00:54

> Dalibor Toman napsal :
>
> ano to jedno ze spravnych reseni.
>
> D. Toman

Mohu se optat jake jsou i jina spravna reseni ?

Marian Jonas

Pouzivani PChar jako navratovych hodnot z DLL funk

[*] "Jon� Mari�n, Ing." - 22.7.2002 08:07:36

> From: "Jon� Mari�n, Ing." <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
>

> Petr Vones napsal :
> Pokud ta DLL slouzi jen jako zdroj chybovych zprav na zaklade
> ID tak by bylo
> asi lepsi to ulozit do resource jako String table nebo
> Message table a pouzit
> standardni API funkce.
>
> Petr Vones

Ta funkce provadi mat. vypocty. Vraci nejake vypoctene hodnoty a
zaroven take vraci chybovou hlasku ktera vetsinou vznika pomoci
funkce Format a dalsich stringovych operaci.

Marian Jonas

SimpleMAPI - hromadna korespondence

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 22.7.2002 08:08:32

Mate pravdu. Byla tam chyba. Bohuzel nevim jaka. Hlavne me zarazi, ze z
Delphi to jede, ale samostatne ne. :-)
Nicmene, jsem otestoval dalsi 4 komponenty a jedny z nich bezi bez problemu.
Takze se omlouvam za plany poplach. :-(

Dekuji za odpovedi.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

Komunikace pres modem

[*] Tomas Cieslar <cieslar(zv)efisyst(tec)com> - 22.7.2002 08:11:12

Cau,

nejprve musis zvladnout komunikaci pres seriovy port. K tomu lze pouzit
nejakou free komponentu, napr. AsyncFree, tu najdes zde
http://sourceforge.net/projects/asyncfree. Pripadne lze pouzit primo API
Windows, ty jsou popsany v napovede WinSDK. Samotny modem se ovlada pomoci
tzv. AT prikazu, coz jsou retezce znaku, vzdy AT + cosi. Popis prikazu lze
urcite ziskat u vyrobcu nebo v nejake literature venujici se seriove
komunikaci. Pokud se modemy spoji, potom komunikujes po seriove lince,
stejne jako by pocitace byly spojeny primo.

Cieslar

From: jtomecek [mailto:jtomecek(zv)dezadata(tec)cz]
Subject: Database MySQL na host.sk a pristup na ni

Omlouvam se za dotaz...ale nahodou mate nekdo vytvorenou MySQL databazi na
host.sk?
Proc se k ni nemuzu pripojit napr. pres Zeos Mysql komponenty....?
Drive to fungovalo...
Nejaky zmeny na host.sk?

Sinea tiskove sestavy

D5, Sinea 5.40.19

Mam tiskove sestavy s barevnymi texty i db polozkami, ale na CB tiskarnach
(Minolta SP3000, Minolta 1100PagePro, HP LaserJet4L, OkipageW) mi to ty
barevne polozky nevyjede. Nevite kde delam chybu? Na Minolta ColorPagePro to
je barevne bez problemu, cerne veci jsou OK i na cernobilych tiskarnach.
Zacalo to v okamziku, kdy jsem si upgadoval Sineu z verze 3.39x.

Nevite jak z demoverze zase dostanu ostrou verzi. Sest_ver.inc jsem
prekopiroval, ale nezadarila se kompilace (error in sestavy.pas)

Sroub

Problem s Exception

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.7.2002 11:07:35

Zdravim vsechny,

muj predchozi problem jsem vyresil (teda presneji receno obesel jsem ho),
ale vyvstal mi problem jiny.

V databazi mam ulozeny zaznam, ktery loaduji do detailoveho okna. Jeden udaj
ale porusuje bussines rules a tady je ten problem. Pokud se snazim loadnout
tento zaznam tak pri prirazovani do tohoto fieldu se vygeneruje vyjimka
(kterou ale sam odchycuji a zpracovavam v bloku try...except), ale problem
je v tom, ze nasleduje vyjimka Index out of bounds, ktera se vygeneruje na
cteni z IBDataset.Fields. Tento objekt ma najednou nastaveno Count na 0 coz
vubec nema byt pravda. Pravdepodobne to souvisi i s mym prechozim dotazem
kdy dochazelo ke stejnemu podivnemu chovani v pripade zobrazeni jakehokoliv
formulare... (MessageBox, MessageDlg...).

Tady jsou zdrojaky dotcenych metod:

function TDBRecord.DoLoadRecord(const Key: TDBColumnList): boolean;
var
TransactionRunning: boolean;
ColumnList: string;
Result := false;
if Gor3WinApp.DBEngine = dbe_IB_6 then
begin
for i := 0 to Pred(FColumns.Count) do
if Assigned(FColumns[i]) then
if ColumnList = '' then
ColumnList := FColumns[i].ColumnName
else
ColumnList := ColumnList + ', ' + FColumns[i].ColumnName;
IBDataSet.SelectSQL.Text := 'Select ' + ColumnList + ' from ' +
TableName +
iff(Length(getWhereStr(Key)) = 0, '',
#13+'where'+#13+getWhereStr(Key));
TransactionRunning := IBDataset.Transaction.InTransaction;
Gor3WinApp.DoOnBeforeSQLStatement;
if not TransactionRunning then
IBDataset.Transaction.StartTransaction;
IBDataset.Prepare;
IBDataset.Open;
if IBDataset.RecordCount <> 0 then
begin
for i := 0 to Pred(IBDataSet.FieldCount) do
begin
if Assigned(ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName)) then
{!!! Na nasledujicim radku prirazuji konkretni hodnotu, ktera porusuje
bussines rules !!!}
ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asVariant :=
IBDataSet.Fields[i].AsVariant;
{!!! A tady to spadne na Index out of bounds !!!}
if Assigned(KeyColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName)) then
KeyColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asVariant :=
IBDataSet.Fields[i].AsVariant;
end;
Result := true;
end;
IBDataset.Close;
if not TransactionRunning then
IBDataset.Transaction.Commit;
Gor3WinApp.DoOnAfterSQLStatement;
FRecordState := rsUpdate;

procedure TTypeEdit.setAsVariant(const Value: Variant);
var
OldVal: Variant;
begin
if VarIsNull(Value) or VarIsEmpty(Value) then
begin
OldVal := asVariant;
Text := '';
DoChangeValue(OldVal);
case FEditType of
etInteger: asInteger := Value;
etSmallInt: asSmallInt := Value;
etFloat: asFloat := Value;
etDoublePrecision: asDoublePrecision := Value;
{!!! Jedna se o typ Numeric tudiz se vyvola nasledujici radek !!}
etNumeric: asNumeric := Value;
etDate: asDate := Value;
etTime: asTime := Value;
etCharacter: asCharacter := Value;

procedure TTypeEdit.setAsNumeric(const Value: Currency);
var
OldVal: Variant;
begin
OldVal := asVariant;
if Text <> FloatToStr(Value) then
begin
Text := FloatToStr(Value);
Modified := true;
end;
DoChangeValue(OldVal);
end;

procedure TTypeEdit.DoChangeValue(OldValue: Variant);
begin
FLastValInOnChangeValue := asVariant;
{!!! Nasledujici dva radky jsou nezajimave, protoze jeden priznak cele
vykonavani potlaci !!!}
if Assigned(FDataLink) then
FDataLink.ControlChanged(self, self.asVariant);
if Assigned(FOnChangeValue) then
FOnChangeValue(self, OldValue, self.asCharacter);
end;

procedure TCisTypeEdit.DoChangeValue(OldValue: Variant);
if (Length(Text) = 0) and Assigned(FCisTextLabel) then
FCisTextLabel.Caption := '';
if Length(Text) <> 0 then
Validate(false,false);
end;

function TCisTypeEdit.Validate(CheckRequired: boolean; OpenForm: boolean{;
ShowErrors: boolean}): boolean;
var
Value: Variant;
begin
Value := asVariant;
Result := Validate(Value, CheckRequired{, ShowErrors});
end;

function TCisTypeEdit.Validate(var Value: Variant; CheckRequired: boolean;
OpenForm: boolean{; ShowErrors: boolean}): boolean;
var
IsValid: boolean;
Val: Variant;
begin
Result := false;
try
if Length(Text) = 0 then
begin
if Length(getValueIfBlank) <> 0 then
begin
Text := getValueIfBlank;
DoChangeValue(Null);
Val := Value;
DoValidate(Value, CheckRequired, OpenForm);
if VarCompareValue(Value, Val) <> vrEqual then
Text := Value;
if Assigned(FOnValidate) then
begin
IsValid := true;
{!!! Tady je volana uzivatelska validace a na ni mam "povesenou" obsluhu
!!!}
FOnValidate(self, IsValid);
Result := IsValid;
Result := true;
except
on E: EValidateError do
begin
Self.SetFocus;
if FShowErrors and (Length(E.Message) <> 0) then
Application.MessageBox(PChar(E.Message), 'Chyba', MB_OK +
MB_ICONERROR);
if Result then
FLastValInValidate := asVariant
asVariant := FLastValInValidate;
if Focused then
SelectAll;

procedure Tf_E_ZList.e_ID_ETSCORJ_DODValidate(Sender: TObject; var IsValid:
boolean);
begin
if Rec.DOD_ETSCORJ_Detail.EXTERNI.asBoolean then
raise EValidateError.Create('Dodavatel nesm� b�t extern� organizace
!!!');
end;

Spravne to skoci do sekce Except v metode TCisTypeEdit.Validate, ale tam
jako by ta vyjimka nezanikla a zpusobila vymaz vsech polozek v
IBDataset.Fields (metoda TDBRecord.DoLoadRecord).

Prosim vsechny o pomoc. Je to opravdu urgentni....

Dalsi info na soukr. mailu...

Pouzivani PChar jako navratovych hodnot z DLL funk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.7.2002 11:11:15

>Mohu se optat jake jsou i jina spravna reseni ?

:-)

kazde reseni, ktere zaruci, ze prislusna pamet je platna ve chvili,
kdy se k ni pristupuje je platne.

D. Toman

Hlavicka a polozky kontra FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 22.7.2002 11:32:32

> No a jak to ukladas? Jestli stiskem nejakeho tlacitka <OK> nebo podobnym
> zpusobem, tak ulozis hlavicku, ziskas ID a vlozis polozky.

Ano, to je samozrejme spravne reseni. Pokud ale napr. pri zapisu do radku
dojde k chybe a transakci rollbacknes, nevrati se GEN_ID o jednicku
zpet. To ale podle me nevadi, protoze by to mela byt vyjimka z realneho
provozu a Integer je prece jen obrovske cislo...

Martin Schayna

Sestava v QuickReportu

tvorim v QuickReportu neco jako zasedaci poradek a potreboval bych poradit
jak na to, protoze je to v QR prvni pokus :O(

V podstate by to melo vypadat tak, ze na "radku" jsou vedle sebe ctyri
"chlivky" ve kterych jsou udaje o lidech /asi TQRRichEdit/ a pocet radku
je dynamicky ...

Napada me reseni dynamicky vkladat TQRSubDetail a do nej ctyri TQRRichEdity
... jenze jak to bude s Parent u tech dynamicky vytvarenejch RichEditu, aby
byly viditelne ??

Diky za rady

Radek

Komunikace pres modem

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 22.7.2002 11:53:16

Zdravim

Presne tak. Jeste je potreba se zeptat, jestli se bude spripojivat klasicky
pres sit naseho milovaneho monopolu, nebo chces ty modemy spojit primo proti
sobe. Pokud ano, tak na http://lunasoft.hyperlink(tec)cz najdes informace, jak
rozchodit takovou komunikaci.

Ovsem pozor, ten RAS server musis rozchodt na tom pocitaci, ke kteremu se
budes pripojivat. Na tom, ze ktereho se budes pripojovat je klasicke
telefonicke pripojeni site.

> [...]
> povazuji za noseni drivi do lesa. Tudiz bych hledal nastaveni RAS serveru
> klienta (vytacene pripojeni na internet), eventuelne VPN pres internet.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 12:01:49

22.7.2002 tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz:

> [...]

> ... jenze jak to bude s Parent u tech dynamicky vytvarenejch RichEditu, aby

Parent bude Band, na kterem jsou umisteny

OT: duveryhodnost v NT domene

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 22.7.2002 12:17:12

Zdravim, mam NT domenu (W2000) a preinstaloval jsem active directory, od
te doby se mi v eventlogu objevuji hlasky podobne nasledujici:

Po��ta� PC1 se pokusil p�ipojit k serveru \\SERVER pomoc� d�v�ryhodn�ho
vztahu, vytvo�en�ho dom�nou DOMENA. Po��ta� v�ak ztratil spr�vn�
identifik�tor zabezpe�en� (SID) z d�vodu zm�ny konfigurace dom�ny.
Obnovte vztah d�v�ryhodnosti.

Nevi nekdo z vas jak obnovit vztah duveryhodnosti ?

Hlavicka a polozky kontra FB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 12:18:48

>zpet. To ale podle me nevadi, protoze by to mela byt vyjimka z realneho
>provozu a Integer je prece jen obrovske cislo...

Pokud ovsem nejde o doklady kde je nutna neprerusena rada.
Na cislo dokladu se generator nehodi.

Viz Auditable Series of Number
http://www.ibobjects.com/TechInfo.html

Leos

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 12:34:19

Pouzivam funkci ModifyMenu() na zobrazeni 2 polozek menu vpravo.
Na tyto polozky je aplikovan OwnerDraw a kresli se misto textu bitmapy.
U W95 je problem v tom, ze se menu rozhodi na 3 radky:
1.radek textove polozky
2.radek prazdny
3.radek vpravo zarovnane 2 polozky s obrazky.

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
ICQ: 23032692

OT: UNICODE

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 22.7.2002 12:58:12

Zdravim ve Foru ...

potreboval bych sehnat Stringgrid podporujici unicode. Zatim sem na netu
nasel Tnt komponenty, ktery jsou dobry, ale tam je jenom DBStringGrid a
jeste fungujici jen pod D6.

nevite nekdo o nejakejch ?

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 13:02:33

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Pouzivam funkci ModifyMenu() na zobrazeni 2 polozek menu vpravo.

Nejjednodusi rada - nedelej to. Je to pomerne nestandartni a nepoziva se to,
takze je to spis matouci.

Petr Vones

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 13:10:06

Dobre, jinak.
Mam ne MDI aplikaci a chtel bych tam zobrazit krizek na zavreni
aktivniho okna jako v MDI.

22.7.2002 Petr Vones:
> From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Nejjednodusi rada - nedelej to. Je to pomerne nestandartni a nepoziva se to,
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 13:13:38

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Mam ne MDI aplikaci a chtel bych tam zobrazit krizek na zavreni
> aktivniho okna jako v MDI.

To je jeste horsi ;-) Jeden uz tam prece je, a to v beznem okne, ne ?

Petr Vones

Sestava v QuickReportu

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 22.7.2002 13:16:25

Pokud bude vse dynamicky (napr. bude plnit sestavu na zaklade nejakeho
seznamu objektu a ne treba z TQuery), tak potom si odchytavej udalost
OnNeedData, kde si budes rikat, zda se ma generovat dalsi detail (a
nemusis to vytvaret dynamicky) - jen si v kazdem tom kroku nadefinujes
ty 4 udaje o lidech.
Pokud to mas navazane na zdroj dat a chces, aby pro dany jeden zaznam
generoval neco jako subdetail (neznamo, kolik radku), tak pouzij
QRSubDetail a tam udelej to, co jsem pospal vyse.
Snad Ti to pomuze.

temcc> Ahoj,

temcc> tvorim v QuickReportu neco jako zasedaci poradek a potreboval bych poradit
temcc> jak na to, protoze je to v QR prvni pokus :O(

temcc> V podstate by to melo vypadat tak, ze na "radku" jsou vedle sebe ctyri
temcc> "chlivky" ve kterych jsou udaje o lidech /asi TQRRichEdit/ a pocet radku
temcc> je dynamicky ...

temcc> Napada me reseni dynamicky vkladat TQRSubDetail a do nej ctyri TQRRichEdity
temcc> ... jenze jak to bude s Parent u tech dynamicky vytvarenejch RichEditu, aby
temcc> byly viditelne ??

temcc> Diky za rady

temcc> Radek

Komunikace pres Modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 13:21:49

From: "J�n HARMAN" <harman(zv)atlas(tec)cz>
> ahoj, ptal jsem se na zpusob komunikovani pres modem. Bylo tady receno ze
> muzu normalne pres seriovy port. To by sice slo. No ale co kdy je modem
> ISDN? Ten neni pripojeny k seriovemu portu.

CAPI:
http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm
http://www.isdnobjects.de/

Petr Vones

duveryhodnost v NT domene

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 22.7.2002 12:28:25

skus PC1 nanovo zaregistrovat v domene .

nastav nech sa hlasi do nejakej skupiny a potom naspet nech sa hlasi do
domeny .. ona si potom vypyta login a heslo pre registrovanie v domene.

Rickie

[...]

[*] J�n HARMAN - 22.7.2002 13:39:08

ahoj, ptal jsem se na zpusob komunikovani pres modem. Bylo tady receno ze
muzu normalne pres seriovy port. To by sice slo. No ale co kdy je modem
ISDN? Ten neni pripojeny k seriovemu portu.
Dekuji za kazdou radu.
Honza.

OT: UNICODE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.7.2002 13:48:56

On 22 Jul 2002 at 12:58, Radek Masnica - konference wrote:

> [...]
> netu nasel Tnt komponenty, ktery jsou dobry, ale tam je jenom
> DBStringGrid a jeste fungujici jen pod D6.

Ja jeden mam u OLE DB, ale neni k nemu zadna dokumentace ani
priklady. A potrebuje jeden COM objekt.

Jak dostat do C++ Builerdu komunikaci s OPC server

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 22.7.2002 13:51:10

Nemate nekdo zkusenosti s vyse zminenym problemem?
Potrebuji cist a nastavovat nejake udaje v Simaticu a nevim jak na to. Jedna se mi konkretne o OPC server.
Nebyla by nejaka komponenta ?

Dekuji Tymi

aky server pouzit???

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 22.7.2002 14:01:26

Ahojte!

Potrebujem "napisat", postavit server bud na IB alebo SQL proste nic
zloziteho len potrebujem nejake info aky server mam pouzit, chcem sa vyhnut
MS SQL resp. nieco co je zadarmo a pod Windows. Proste ide o to ze chcem
napisat nejaku jednoduchu databazu, lepsie povedane chcem sa to naucit robit
a urobit potom nieco zlozitejsie teraz chcu chlapi odo mna aby som napisal
nejaku databazu kontaktov a tak. A chcem sa uplne este vyhnut BDE s tym som
uz robil databazu ako sharing tabuliek bolo to postavene na paradoxe akoze
bezi to bez spadnutia 1 rok a 4 mesiace ale chcem sa naucit SQL. Prosim
podnety navrhy napady.

Dakujem

S pozdravom,

************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

Komunikace pres Modem

[*] Peter Jurco <peter.jurco(zv)alcatel.sk> - 22.7.2002 14:01:32

Nazdar

Ak chces robit nieco pod Win tak skus
CAPI alebo TAPI programove rozhranie pre komunikaciu
s ISDN modemom.

> [...]
> muzu normalne pres seriovy port. To by sice slo. No ale co kdy je modem
> ISDN? Ten neni pripojeny k seriovemu portu.

Re[2]: Fce na prevod diakritiky na bez diaktritiky

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 14:25:11

10?

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Friday, July 19, 2002, 2:21:47 PM, you wrote:

R> :-))))) Tak tos mel u te sve funkce napsat, ze je vhodna max pro 10 konverzi
R> :-))))

R> No comment...

R> Roman

OT: UNICODE

[*] Tom�s Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 22.7.2002 14:31:45

----- Puvodn� zpr�va -----

> Ja jeden mam u OLE DB, ale neni k nemu zadna dokumentace ani
> priklady. A potrebuje jeden COM objekt.

Muzu se zeptat, kde to roste?

Diky
Tomas Bihary

aky server pouzit???

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 22.7.2002 14:31:20

Ahoj,
tak IB pouzit muzes, ale tu zdarma jen v pripade, ze nebudes delat vicevlaknovou aplikaci. Pak to moc nechodi.

[...]

SQL dotaz spojeni

[*] Miroslav Kotasek <miro.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 14:33:54

Zdravim, potrebuji pomoci s jednoduchym SQL dotazem

select * from tab1 as x,
tab2 as y
group by x.ev_cislo,x.kod,y.kategorie
order by x.ev_cislo asc

Ale tento dotaz je vlastne kartezsky soucin a jeho slozitost je n*n

existuje nejaky jiny ekvivalentni, kde by byla slozitost linearni (n, 2n)?
podobny tomuto, jde jen o to, ze se ma udelat seznam vsech prvku z tab1 a k
nim z tab2 pridat ty ktere maji y.kod2 = x.kod

select * from tab1 as x,
tab2 as y
where x.kod=y.kod2
order by x.ev_cislo asc

tj kdyz bude tab1

ev cislo kod

a tab2

kod kategorie
12 student
15 ucitel

vysledkem bylo

ev cislo kod kategorie
1 12 student
3 14

Diky za radu M. Kotasek

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 14:35:59

22.7.2002 Petr Vones:
> From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> To je jeste horsi ;-) Jeden uz tam prece je, a to v beznem okne, ne ?

Samozrejme, ze tam je, ale ten zavira celou aplikaci. Tak si predstav
aplikaci, kde mas okna na zalozkach, treba na PageControl. A chci mit
moznost zavrit okno (stranku), podobne jako u MDI aplikace, krizkem na
urovni menu.

Jasne, ze by to chtelo prepsat do MDI, casem k tomu urcite dojde. Ale
jen me zarazi to, ze se to na Win95 chova jinak nez na vsem ostatnim.
Asi se s tim budu muset smirit.

Jan Fiala

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 14:56:49

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> aplikaci, kde mas okna na zalozkach, treba na PageControl. A chci mit
> moznost zavrit okno (stranku), podobne jako u MDI aplikace, krizkem na

Ano, hlavne nepouzivat standartni uzivatelske rozhrani ;-)

> Jasne, ze by to chtelo prepsat do MDI, casem k tomu urcite dojde. Ale

No to by chtelo, asi ne casem, ale hned.

Petr Vones

CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 14:58:47

From: "Jan K��ek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
> Moc jsem to nezkoumal - ted se snazim delat vsechny thready s tim ochranym
> blokem. Ale urcite to delalo i na W98( i SE - ty pouzivam nejcasteji ).

No me prijde zajimavejsi spis ten pripad, kdy to nefunguje. Pokdu to delalo i
na Win98, tak je pravdepodobne ze to bude i na WinMe. Nicmene, mohl by to
nekdo potvrdit ?

Petr Vones

aky server pouzit???

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 22.7.2002 15:00:23

Ahoj

co to znamena v tomto pripade viacvlaknova aplikacia ?

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 15:04:50

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> potrebuji nejakym zpusobem zjistit, kolik pameti vyuziva moje aplikace (na
> NT/W2K/XP) abych to na nejakym zpusobem mohl reagovat. hledal jsem v WinAPI
> a nenasel...

Nevim jak na to presne chces reagovat, ale muzes pouzit Performance data
helper. Viz PerfMon.zip tady: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Podivej se take na funkci SetProcessWorkingSetSize.

Petr Vones

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.7.2002 15:05:58

22.7.2002 Petr Vones:

> Ano, hlavne nepouzivat standartni uzivatelske rozhrani ;-)

Ve chvili, kdy jsem to psal, jsem o nejakem krizku jeste neuvazoval.
A z urciteho duvodu to bylo psano, tak, jak to je. V te dobe mi proste
MDI nevyhovovala.

> No to by chtelo, asi ne casem, ale hned.

"Casem" pisu, protoze je to freeware, ktery delam ve volne chvili a
tolik casu, abych to rychle prepsal do MDI proste ted nemam.
K nahlednuti na (http://pspad.zde(tec)cz)

Neni to nic kritickeho. jen jsem se chtel zeptat, zda se s tim da neco
delat.

aky server pouzit???

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 22.7.2002 15:08:14

MySQL + Zeos + Delphi

vachi

aky server pouzit???

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 22.7.2002 15:08:59

Hello, Jaroslav!
You wrote:

JKk> tak IB pouzit muzes, ale tu zdarma jen v pripade, ze nebudes delat
JKk> vicevlaknovou aplikaci. Pak to moc nechodi.

Nechodi jen v pripade ze pouzivas LocalConnect.
Jinak to funguje ;o)

With best regards, Alex Cherednichenko.

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 15:12:48

> From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
>
> Ano, hlavne nepouzivat standartni uzivatelske rozhrani ;-)

Co je na PageControl nestandartniho??
Btw. dej si do toho menu toolbar a do nej tlacitko s krizkem.

> No to by chtelo, asi ne casem, ale hned.

No ja nic prepisovat nebudu, zatim sou s PageControlem vsichni spokojeni
;-))

http://kouzelne.misto(tec)cz

List index out of bounds (0)

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 22.7.2002 15:33:17

Na formulari mam vedle sebe 3 comboboxy - cbHouse, cbFloor, cbCategory. Obsah cbFloor zavisi na tom, ktera polozka z cbHouse je vybrana, a obsah cbCategory zavisi na vybrane polozce jak cbHouse, tak cbFloor.
Procedury GetHouse, GetFloor a GetCategory naplnuji jednotlive seznamy. GetHouse a GetFloor naplni seznamy spravne, ale pri volani GetCategory nastala vyjimka - radek oznaceny hvezdickou.
Predchozi radek (cbFloor.ItemIndex := 0) funguje spravne. Seznamy v cbHouse i cbFloor obsahuji data.

Kde mam chybu nebo kde ji mam hledat?

Dik
Martinec

procedure TFreeBeds.FormShow(Sender: TObject);
begin
DataModule.GetHouse(cbHouse.Items,true);
cbHouse.ItemIndex := 0;
DataModule.GetFloor(cbFloor.Items,Integer(cbHouse.Items.Objects[cbHouse.ItemIndex]));
cbFloor.ItemIndex := 0;
* DataModule.GetCategory(cbCategory.Items,
Integer(cbHouse.Items.Objects[cbCategory.ItemIndex]),
Integer(cbFloor.Items.Objects[cbFloor.ItemIndex]));
cbCategory.ItemIndex := 0;
end;

procedure TDataModule.GetFloor(pList: TStrings; pHouse: integer);
var
QTemp: TIB_Query;
ID: integer;
begin
QTemp := TIB_Query.Create(nil);
try
pList.Clear;
QTemp.SQL.Clear;
QTemp.SQL.Add('select distinct Floor from rooms');
QTemp.SQL.Add('where house_id = ' + IntToStr(pHouse));
QTemp.SQL.Add('order by Floor');
try
QTemp.Open;
pList.AddObject('<All>',Pointer(gcNone)); //const gcNone = -1
QTemp.First;
while not QTemp.Eof do
begin
ID := QTemp.Fields[0].AsInteger;
pList.AddObject(IntToStr(ID),Pointer(ID));
QTemp.Next;
pList.Clear;
if QTemp.Active then QTemp.Close;
FreeAndNil(QTemp);

procedure TDataModule.GetCategory(pList: TStrings; pHouse, pFloor: integer);
var
QTemp: TIB_Query;
vWhere: string;
begin
vWhere := '';
QTemp := TIB_Query.Create(nil);
try
pList.Clear;
QTemp.SQL.Clear;
QTemp.SQL.Add('select distinct L.category_id, C.name');
QTemp.SQL.Add('from v_rooms L left join category C on L.category_id=K.id');
if pUbytID > -1 then vWhere := vWhere + ' L.house_id=' + IntToStr(pHouse);
if pPatro > -1 then
begin
if vWhere = '' then vWhere := vWhere + ' L.floor=' + IntToStr(pFloor)
else vWhere := vWhere + ' and L.floor=' + IntToStr(pFloor);
end;
if vWhere <> '' then QTemp.SQL.Add('where ' + vWhere);
QTemp.SQL.Add('order by C.name');
[...]
pList.AddObject(QTemp.Fields[1].AsString,Pointer(QTemp.Fields[0].AsInteger));
QTemp.Next;
pList.Clear;
if QTemp.Active then QTemp.Close;
FreeAndNil(QTemp);

EFEKTIVN� REKLAMA - DIRECT MAIL
vyu�ijte letn� slevy a oslovte sv� klietny, v�ce na http://reklama.volny(tec)cz

Sinea tiskove sestavy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 22.7.2002 15:42:44

> [...]

> Nevite jak z demoverze zase dostanu ostrou verzi. Sest_ver.inc jsem
> prekopiroval, ale nezadarila se kompilace (error in sestavy.pas)

Prechod z verze X.39 na X.40 je placeny upgrade.
Je nutne koupit licenci na Sinea 2002.
Nestaci tak jako dosud prekopirovat nektere soubory
ze stare verze do nove.

Vaclav Krmela

List index out of bounds (0)

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 15:48:57

> [...]
> Integer(cbHouse.Items.Objects[cbCategory.ItemIndex]),

Integer(cbHouse.Items.Objects[cbHouse.ItemIndex]) ???

List index out of bounds (0)

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 15:52:28

To je nejaka chyba ci vlastnost VCL, TStrings.Objects
nesmi obsahovat hodnotu -1, cert vi proc, nezkoumal
jsem to. Zapsat -1 jde, ale pri cteni dojde k Tebou
popisovane chybe. Dej tam neco jineho.

K reprodukci chyby staci udelat toho:
ComboBox1.Items.Clear;
ComboBox1.Items.AddObject('abcde',TObject(-1));
Caption:=IntToStr(Integer(ComboBox1.Items.Objects[0]));

Daniel

List index out of bounds (0)

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 22.7.2002 16:01:25

Vzhledem k tomu, ze bys mel mit vzdy minimalne jeden zaznam ('<All>'),
tak bych zkusil dve veci:
Nastavovat ItemIndex na -1 a pak se podivat, jestli tam vybec jeste
neco je
Zeusit si try .. except a zkusit, jestli to nekde nepadne na chybu (a
tim padem se neprovede ani AddObject('<All>', ...

> [...]
M> Predchozi radek (cbFloor.ItemIndex := 0) funguje spravne. Seznamy v cbHouse i cbFloor obsahuji data.

List index out of bounds (0)

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 22.7.2002 16:06:25

Tyka se chyba (nebo vlastnost) jen -1 nebo vsech zapornych hodnot?

Martinec

PS: Mam D6PE, IBO, FB, WXP

----
Nem�te na ni? http://dovolena.finance(tec)cz

List index out of bounds (0)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 22.7.2002 16:12:15

> [...]
> ComboBox1.Items.Clear;
> ComboBox1.Items.AddObject('abcde',TObject(-1));
> Caption:=IntToStr(Integer(ComboBox1.Items.Objects[0]));

Neplati to vseobecne o TStrings.Objects (to je aj tak abstraktna trieda),
ale pre konkretne implementacie TCustomComboBoxStrings a TListBoxStrings.
-1 je totiz hodnota konstanty CB_ERR, ktoru vracia windows kombobox, ak pri
spracovani spravy CB_GETITEMDATA nastala nejaka chyba.
V takom pripade nie je mozne rozlisit, ci skutocne nastala chyba, alebo
kombo len vratilo spravnu hodnotu -1.
Riesenim je neukladat do Objects komboboxov a listboxov hodnotu -1. Na
hodnoty typu 'neplatny index' sa da pouzit nejaka ina hodota, napr. -2.

To iste plati aj pre listboxy, kde -1 je hodnota konstanty LB_ERR.

List index out of bounds (0)

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 22.7.2002 16:12:08

Cely kod v TFreeBeds.FormShow jsem dal do bloku try...except...end, takze se mi formular zobrazi. cbCategory neobsahuje zadna data. Pokud zacnu volit ruzne hodnoty v cbHouse nebo cbFloor, cely system funguje tak jak ma - vcetne cbCategory.

Tak ted uz vubec nevim, ktera bije.

Martinec
---
Velk� letn� sleva 50% na ve�kerou bannerovou reklamu a� do 30.9.2002
http://reklama.volny(tec)cz

List index out of bounds (0)

[*] "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo(tec)com> - 22.7.2002 16:13:03

Zrejme ma byt spravne

* DataModule.GetCategory(cbCategory.Items,
Integer(cbHouse.Items.Objects[cbHouse.ItemIndex]),
<----
Integer(cbFloor.Items.Objects[cbFloor.ItemIndex]));

V dobe volani je cbCategory.Itemindex zrejme -1, proto ta chyba

> * DataModule.GetCategory(cbCategory.Items,
> Integer(cbHouse.Items.Objects[cbCategory.ItemIndex]),
> Integer(cbFloor.Items.Objects[cbFloor.ItemIndex]));

List index out of bounds (0)

Je to tak preto, ze funkcia vracajuca objekt k urcitej polozke ListBox-u a
ComboBox-u ma v D5 a D6 hodnotu -1 vyhradenu pre chybu (CB_ERR = -1) vid.
zdrojak. U D4 to bola vacsia "zabava", tam bola tato funkcia implementovana
inak, a aj v pripade, ze sa objekt nepodarilo ziskat (napriklad ak bol index
polozky mimo rozsah) to vratilo TObject(-1).

function TCustomComboBoxStrings.GetObject(Index: Integer): TObject;
begin
Result := TObject(SendMessage(ComboBox.Handle, CB_GETITEMDATA, Index, 0));
if Longint(Result) = CB_ERR then
Error(SListIndexError, Index);
end;

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> To je nejaka chyba ci vlastnost VCL, TStrings.Objects
> [...]
> ComboBox1.Items.Clear;
> ComboBox1.Items.AddObject('abcde',TObject(-1));
> Caption:=IntToStr(Integer(ComboBox1.Items.Objects[0]));

List index out of bounds (0)

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2002 16:21:55

Problem je jen s -1.

> From: "Martinec" <martin108(zv)post(tec)cz>
> Tyka se chyba (nebo vlastnost) jen -1 nebo
> vsech zapornych hodnot?

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 22.7.2002 16:27:12

Kdyz to mi bohuzel zahlasi "server RPC bohuzel neni k dispozici" a
neprida me to :(

Petr Sikola

> [...]
>
> nastav nech sa hlasi do nejakej skupiny a potom naspet nech
> sa hlasi do domeny .. ona si potom vypyta login a heslo pre

Hint

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 22.7.2002 15:37:41

TO : K�ss, Pavel

Nazdar

sorry ze som neodpisal, riesil som iny projekt...
no urobil som ako si napisal, totiz potreboval ten hint zobrazit
aj ako ikonku v tray ... ono to potom zobrazuje aj pri minimalizovanom okne.
Ja mam od UtilMind komponent antTaskbarIcon aj so zdrojakom
a riesenie je uplne rovnake ako aj vo VisualBasicu a inych jazykoch (API).

Rickie

Komponenta shelltreeview

[*] Delphi - konference <Delphikonf(zv)pilscom(tec)cz> - 22.7.2002 16:40:37

> ----------

Nevite nekdo jak u jmenovane komponenty nastavit aktualni adresar?

Komunikace pres Modem

[*] J�n HARMAN - 22.7.2002 16:46:10

Dik za radu, ale kde vemu nejakou napovedu nebo alespon jeden priklad
spojeni ci komunikace? Nemam o tom ani paru.
Honza.

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> co to znamena v tomto pripade viacvlaknova aplikacia ?

Ze z jednoho klienta spustis vice threadu a v kazdem
se spojis s databazi a ctes/zapisujes data. Na IB je treba
aby mel kazdy thread vlastni transakci a aby pristupoval
k databazi sitovym protokolem a nikoliv lokalnim
(DatabaseName := 'server:cesta/soubor.gdb').
Pak to funguje.

Bohuzel je-li klientem Linuxova aplikace, nepomuze
ani to, v klientske knihovne IB je chyba ktera to
neumoznuje (testovano naposledy IB 6.5).
FB 1.0 by to mel mit opravene.

Martin Schayna

OT: UNICODE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 22.7.2002 17:26:59

On 22 Jul 2002 at 14:31, Tom�s Bihary wrote:

> Muzu se zeptat, kde to roste?

Zatim pouze privatne na http://www.hlinka(tec)cz/download/oledb6.zip

Je to ale na vlastni nebezpeci, protoze ne vsechny akce a moznosti
jsou jednoduse pruhledne ze zdrojaku.

Jak vytvorit folder nabidku

[*] Kub��ek Daniel <kubekonference(zv)atlas(tec)cz> - 22.7.2002 17:39:54

Prosim vas.
Ja lze vyvolat dialog ve kterem lze vybrat adresar. A jak lze potom dostat vsechny soubory *.txt z tohoto adresare do nejakeho pole. (Neco jako kdyz ve winampu vybereme slozku ve ktere mame mp3 a on je pak vsechny mp3 vlozi do playlistu)

D�kuji.

vyjimka pri UDP vysilani do vypnute site - rekapit

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 22.7.2002 17:56:03

Zdravim

Opravil jsme nektere chyby a dosle jsme k novym zaverum, takze to vezmu cele
od zacatku:

1) Popis programu:
Aplikace na bazi chatu vyuzivajici komponentu UDPSocket. Ta vysila promennou
VARIANT bud vsem pomoci broadcastoveho vysilani nebo na urcenou IP adresu.
Na druhe strane je tataz komponenta. Je to pro domaci sit a ta je dost casto
vypnuta. Pri spusteni program vysila broadcast, ze se spustil a at se
ostatni klienti refreshnou. Pokud je sit funkcni, je vsechno OK, ale pokud
je vypnuta, zobrazi se vyjimka "10065". Zdrojem problemu je tento kod:

try
UDPSocket1.BroadcastData('reload_ip');

Na WinXP mi to s try..except funguje, vyjimka zustane skryta (zobrazi ji
pouze delphi, ale to je samozrejme v poradku) a aplikace bezi dal. Ale na
Win95 se mi program kousne.

Co tedy potrebuju:
Nejprve jistit, zda je funkcni sit a teprve pote vyslat broadcast.

Snad uz je to jasnejsi.

> Takze znovu:
>
> 1. Co je to za komponentu
> 2. Co presne na Win9x nefunguje ?

UNICODE

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 22.7.2002 18:04:00

Kdyz uz jsme u tohoto tematu, nevite prosim, zda existuje pro
DELPHI4standart klasicky Label (s transparenci), podporujici UNICODE?
Diky
VJ

> potreboval bych sehnat Stringgrid podporujici unicode. Zatim sem na netu
> nasel Tnt komponenty, ktery jsou dobry, ale tam je jenom DBStringGrid a
> jeste fungujici jen pod D6.
>
> nevite nekdo o nejakejch ?

aky server pouzit???

On 22 Jul 2002 at 14:31, Jaroslav Koh�k wrote:

> Ahoj,
> tak IB pouzit muzes, ale tu zdarma jen v pripade, ze nebudes delat vicevlaknovou aplikaci. Pak to moc nechodi.

Proc by to nemelo chodit ?

Unit Math - chyby pri vykonavani funkcii

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 20:03:06

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Ako sa odchytavaju chyby v unite Math pri matematickych operaciach?
> Priklad: funkcia Power (n na x-tu) vracia hodnotu typu Extened. Ale pokial
> budu vstupovat cisla, kde n na x-tu bude mat vacsiu hodnotu ako extended,
> tak sa zobrazi sprava Floating point overflow. Presne to chcem odchytit.

uses
Math;

Res: Extended;
Res := Power(10000, 10000);
ShowMessageFmt('%g', [Res]);
except
on E: EOverflow do
ShowMessage('EOverflow');
else
raise;

DBGrid, jak udelat sum jednoho column.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 22.7.2002 20:44:03

Zdravim,

V DBGridu mam nactena data. Jednim z columns je price. Nevite prosim nekdo
jak bych mohl udelat sum pro tento column?

Diky za cas,

David

David Michal

BDE - kde se da najit

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 22.7.2002 21:13:39

Zdravim,

nevite nekdo, kde se da stahnoud BDE ? Nemohu to nikde na borlandim vebu najit.

Dik

Zdenek Reznicek

BDE - kde se da najit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 21:17:31

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
> nevite nekdo, kde se da stahnoud BDE ? Nemohu to nikde na borlandim vebu
> najit.

http://info.borland.com/devsupport/bde/bdeupdate.html

Petr Vones

Nespolehlive mazani souboru a mazni toho co jsem n

[*] Honza <imconr(zv)volny(tec)cz> - 22.7.2002 22:15:07

Zdravim !

pouzivam rutinu na mazani souboru do kose z knihy 1001 tipu a triku pro
Delphi od P.Vonese a spol. ale bohuzel nepracuje na 100% a nevim si s tim
rady.
50% souboru lze smazat, u dalsich 50% souboru to nejde
(SHFileOperation(FileOp) nevraci 0). Nekdy se stane ze mi to hlasi ze chci
smazat vice souboru a nekdy to vymaze z disku ruzne jine soubory (ale ne do
kose !!!).
Pokud soubor nejde smazat touto rutinou, v pruzkumniku to jde bez problemu.
Zjistil jsem taky ze obcas staci zmenit jmeno a pak to jde.

Tady je poutzita rutina:

function DeleteToRecycleBin(const FileName: String): boolean;
var
FileOp: TSHFileOpStruct;
Att : integer;
begin
Att := Integer(GetFileAttributes(PChar(FileName)));
if Att <> -1 then
begin
FillChar(FileOp, SizeOf(FileOp),0);
FileOp.wFunc := FO_DELETE;
FileOp.pFrom := PChar(FileName);
FileOp.fFlags:= FOF_ALLOWUNDO or FOF_SILENT {or FOF_NOCONFIRMATION};
Result := (SHFileOperation(FileOp) = 0);

Budu vdecny za vsechny pripominky.

Honza

Nespolehlive mazani souboru a mazni toho co jsem n

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2002 22:48:58

From: "Honza" <imconr(zv)volny(tec)cz>
> function DeleteToRecycleBin(const FileName: String): boolean;
> var
> FileOp: TSHFileOpStruct;
> Att : integer;
C: array [0..2047] of Char;
> begin
> Att := Integer(GetFileAttributes(PChar(FileName)));
> [...]
FillChar(C, SizeOf(C), #0);
StrPLCopy(C, FileName, SizeOf(C) - 2);
FileOp.pFrom := C;
> FileOp.fFlags:= FOF_ALLOWUNDO or FOF_SILENT {or FOF_NOCONFIRMATION};
> Result := (SHFileOperation(FileOp) = 0);
> Result := False;

Proc vyskakuje CPU okno pri pouziti TMediaPlayer?

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 23.7.2002 00:40:44

Ahoj,

potrebuju prehrat kousek videa, nic sloziteho. Pouzil jsem TMediaPlayer,
nastavil FileName, ale pri spusteni v Delphi vyskoci 2x CPU okno pri
MediaPlayer.Open. Pak to normalne jede. Pri spusteni *.exe se to taky
tvari OK, ale proc to CPU okno? Delam neco blbe nebo je to chyba Delphi?
Diky.

BTW kdyz uz se ptam, jake parametry pri spusteni ma samotny Media
player? V helpu jsem jaksi nic nenasel:-(

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz
(Win2k SP2, D5 Std SP1)

Proc vyskakuje CPU okno pri pouziti TMediaPlayer?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 00:59:30

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> MediaPlayer.Open. Pak to normalne jede. Pri spusteni *.exe se to taky
> tvari OK, ale proc to CPU okno? Delam neco blbe nebo je to chyba Delphi?

Patrne se jedna o zapomenuty breakpoint nekde v DLL, ktera slouzi jako kodek
pri prehravani videa nebo zvuku. Pouzivas nejake kodeky 'stazene odnekud z
Internetu' ?

> BTW kdyz uz se ptam, jake parametry pri spusteni ma samotny Media
> player? V helpu jsem jaksi nic nenasel:-(

TMediaPlayer (MPlayer.pas) je komponenta. Pokud mas namysli Windows Media
Player, tak tam mas nejlepsi si jej naimportovat jako ActiveX control do
Delphi.

Petr Vones

Jak vytvorit folder nabidku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 01:07:49

From: "Kub��ek Daniel" <kubekonference(zv)atlas(tec)cz>
> Ja lze vyvolat dialog ve kterem lze vybrat adresar.

Viz funkce SelectDirectory

> A jak lze potom dostat vsechny soubory *.txt z tohoto adresare do nejakeho
> pole.

Napriklad funkci BuildFileList v unitu JclFileUtils z JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Algoritmus - zistenie znaku v retazci

nedavno tu prebehla diskusia o sposobe programovania a ladeni funkcii. Bolo
tu niekolko expertov a preto by som ich
poziadal o pomoc.

Mam dva retazce:
S1:=^A^B^C^D^E^F^G;
S2:='XXXXXX'^G'XXXX';
Ako by som co najrychlejsie zistil ci S2 obsahuje znak obsiahnuty v S1?
Staci prvy vyskyt.
Bude sa jednat o texty niekolko desiatok/stoviek Kb, musi to byt velmi
rychle...
Kazdy riadok musim vyhodnotit zvlast.
Zatial ma napada len toto:

Function ObsahujeZnak(S1,S2:String):Boolean;
var
n:Integer;
begin
Result:=False;
For n:= 1 to Length(S1) do
if Pos(S1[n],S2) <> 0 then
begin
Result:=True;
Break;

Je to najrychlejsie? Vacsinou budu retazce ktore neobsahuju znak z S1 a tak
musi cyklus dobehnut do konca...
Lauko.

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Jan K��ek - 23.7.2002 06:11:18

> si predstav
> A chci mit
> krizkem na
>
> Ano, hlavne nepouzivat standartni uzivatelske rozhrani ;-)

Ja mam pocit, ze MDI uz nepouziva ani MS, viz Office 2000 a treba nove i
Visual Studio .Net.

Honza +

Algoritmus - zistenie znaku v retazci

[*] Jan K��ek - 23.7.2002 06:31:41

Pokud bude S2 opravdu velke ( jak pises kB) a v S1 bude vic jak jeden
znak, tak by se ti mohlo vyplatit udelat inS1 : array[char] of boolean,
ktere naplnis:

for ch := low(char) to high(char) do inS1[ch] := False;
for i := 1 to Length(S1) do inS1[ S1[i] ] := True;

tedy u znaku, ktere jsou v S1, bude v inS1 True

Pak musis projit cele S2:

for i := 1 to Length(S2) do
if inS1[S2[i]] then
begin
// nalezen znak S2[i] na pozici i
result := True;
break;
end;

Ale to, ze pokud chces zjistit, ze retezec neobsahuje zadany znak, tak
musis cely retezec projit, samozrejme zustava :-)

Jen doufam, ze takove prochazeni stringu uz je v poradku (viz.
pripominka PV na zpomaleni od reference counting pri prirazovani na
pozici v stringu), ale snad to by melo.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2002 06:35:30
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ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] Jan K��ek - 23.7.2002 06:47:31

> 23.7.2002 Jan K��ek:

> treba nove i
>
> Visual studio jsem poradne nevidel, ale v Office to porad jeste MDI
> je, pouze se na spodni liste pridavaji odkazy na okna (jako
> by jich tam
> bylo malo)
>
> Na to staci u okna prepsat metodu CreateParams
>
> protected
> CreateParams(var Params: TCreateParams); override;
>
> implementation
>
> procedure Form1.CreateParams(var Params: TCreateParams);
> [...]

Ja bych rekl, ze je to slozitejsi
- kdyz mam otevreny dva dokumenty, tak mam dve hlavni okna (class
OpusApp) a uvnitr kazdeho je jeden dokument, dve menu a tak dale.
- nemam zadna tlacitka pro maximalizaci, minimalizaci a zavreni
dokumentu, pouze toho hlavniho okna. Ale pokud mam jen jeden dokument,
tak se mi vytvori tlacitko pro zavreni toho dokumentu.
- lze mit jeden dokument (presneji jeho hlavni okno) maximalizovany a
druhy normalizovany - coz je jedna z velkych neprijemnosti MDI, viz i
nektere maily zde v konferenci.

Osobne mi pripada, ze z MDI tam zustalo pouze menu Window (resp. Okno]
se seznamem oken Wordu...

BTW: WS_EX_APPWINDOW znam a nedavno jsem tu resil jeste par malickosti,
ktere je treba s jeho pouzitim spojit (zkousel jsem si udelat aplikaci s
podobnych chovanim oken jako Outlook). Zkusil jsem si vygenerovat novou
MDI aplikaci a pridal jsem ji metodu CreateParams do MDIChild, ale to
nezabralo.

Honza +

p.s. Vse me vychazi ze znalosti D5Prof

ModifyMenu, owner draw a Win95

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2002 07:02:40
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Komunikace pres Modem

[*] Peter Jurco <peter.jurco(zv)alcatel.sk> - 23.7.2002 07:50:45

Nazdar

skus napr.

http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm
www.capi.org

vsetko vlastne funguje na vymene sprav po signalizacnom D kanali.
(vytvorenie spojenia, posielanie sprav, doplnkove sluzby, rusenie spojenia)
Capi ma k tomu aj prisposobene funkcie. Je hlavne urceny na ISDN.

Skus sa najprv pozret do dokumentacie CAPI a potom skus daky
vzorovy zdrojak zo stranky.

TAPI rozhranie je popisane asi dakde v Microsoft dokumentacii.

Maj sa
Peto

From: "Jane�ek Michael" <michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz>
> Pot�ebuji vytvo�it velice jednoduch� termin�lov� okno - bez pot�eby emulace
> r�zn�ch termin�l� �i k�dov�ch str�nek.

Pokud ti jde o vizualni komponentu, tak se podivej na AfTerminal z AsyncFree:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=20226&release_id=61248

Petr Vones

Optimalizace SQL dotazu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2002 14:51:12

Obecne to vyjde na stejno, protoze optimaliator si s tim poradi.
Obycejny Join je ekvivalentni druhemu pripadu.
Pouze je obvykle (druhy pripad) napred uvest spojovaci podminky a pak
dalsi omezeni.

23.7.2002 Ludek ZITA:
> [...]

> and
> zbozskl.IDZBOZI=zbozi.IDZBOZI

> Neboli obecne zda je lepsi pouzivat konstrukci JOIN nebo druhy pripad.

AsyncFree

Mam dotaz nekolik dotazu na vas vsechny a hlavne na Petra Vonese.

1. Jak to vypada s AsyncFree? Mam posledni verzi ze 17.10.1999. Je nejaka
novejsi? Funguje i pod Delphi 6?

2. Mam takovyto problem. S AsyncFree jsem vytvoril program na komunikaci se
cteckou karet. Pouziva komponent AfCommPort,AfDataDispatcher. U nas ve firme
(na pomalych strojich) funguje dobre, u zakaznika (ma rychle stroje Dell
>1Ghz ) nacte cislo karty na kazdy druhy pokus.
komunikace spociva v tom ze poslu pozadavek (writestring) dam sleep a
opakuju readstring sleep dokud nedostanu dostatecny pocet znaku, nebo
nevycerpam pokusy). Nevite co bych mel zkontrolovat. Deje se mi to, ze
dvakrat zasebou nactu stejnou kartu, i kdyz ji vymenim.

Jaromir Cermak

Frm z Dll

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 23.7.2002 15:25:48

Hi all,
Mam otazku, predpokladam, ze niekto z vas tu uz ma isto vyriesene
Chcem do dllka vlozit formular (klasicky TForm). A potom by som rad, tento
formular chcel pouzivat v MDI aplikacii, kt. si zavola pomocou LoadLibrary
to moje dllko.
Form zatial v tom dllku som skusal vytvorit cez:
1. frm := CreateParented(ClientHandleMainFormuApplikacie)
(tento sposob mi robi problemy, pri FreeLibrary, hodi to AV, ak
ostali nejake okna
z dllka otvorene)
2. frm := Create(Application); // t.j. application dllka
frm.ParentWindow := ClientHandleMainFormuApplikacie;
(tento sa sprava korektne pri FreeLibrary, otvorenen okna si zavrie)
Oba pripady, vsak maju jednu dost podstatnu chybu a to, ze takto vytvorene
okno, sa neda v aplikacii zaktivnit (t.j. pruh je stale sedy a neodchytavava
stlacene klavesy (myska mi funguje korektne))
Viete mi niekto pomoct, co stym, alebo mi navrhnut ine riesenie

Software Development Specialist
MERLIN
Stefanikova 32
150 00 Prague 5
Czech Republic
e-mail: marian.stevlik(zv)merlin(tec)cz
tel: +420 2 41010111 (181)

AsyncFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 15:29:28

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> 1. Jak to vypada s AsyncFree? Mam posledni verzi ze 17.10.1999.
> Je nejaka novejsi?

Ne, a patrne uz asi nebude.

> Funguje i pod Delphi 6?

Ano.

> komunikace spociva v tom ze poslu pozadavek (writestring) dam sleep a
> opakuju readstring sleep dokud nedostanu dostatecny pocet znaku, nebo
> nevycerpam pokusy). Nevite co bych mel zkontrolovat. Deje se mi to, ze

Pouzivat programovani rizene udalostmi. Tedy zadne Sleep apod, ale zkratka
spustit timer (nebo neco podobneho) a pockat az (jestli vubec) dojde k
udalosti OnDataReceived a v ni data postupne nacitat do nejakeho bufferu.
Pokud prijdou, zastavit timer.

Pokud ma byt cela logika komunikace v samostatnem threadu, tak je lepsi ty
komponenty vubec nepouzivat a pouzit asi jen tu zakladni tridu TAfComPortCore.

> dvakrat zasebou nactu stejnou kartu, i kdyz ji vymenim.

Je mozne, ze je tam nejaka chyba v tech bufferech, v tomto pripade asi staci
pouzivat jen AfComPort.

Petr Vones

Filtrovani tabulky - kde je chyba

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 23.7.2002 15:32:55

Ak fungujes nad MSAccessosom tak sa mi zda ze ten tam zapisuje datum so
znakmi #
Skus si v Accessese vytvorit cez navrhar takyto select a potom sa pozri na
jeho SQL tvar

Stevlik Marian

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Rumcajs [mailto:prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz]
Odesl�no: 23. �ervence 2002 14:21
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Filtrovani tabulky - kde je chyba

[...]

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 23.7.2002 15:36:16

To by bylo trosku neprakticky. Protoze mam aplikaci kde se vlakna generuji podle vznikajicich udalosti. A ze bych mel vzdy
vytvaret novej conection?! Staci kdyz si ohlidas sdileni. U jinych verzi IB vse funguje OK, ale u IB6 mi to po nejake dobe havarovalo (za nekolik dni). Ale treba jsem mel nejakou spatnou verzi.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 15:41:24

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> try
> UDPSocket1.BroadcastData('reload_ip');

Bohuzel, porad nevime co je to *presne* za komponentu ? Podle nazvu to sice
vypadalo na TUDPSocket v Delphi, ale tam neni metoda BroadcastData.

> Snad uz je to jasnejsi.

Neni.

Zkus pouzit treba UDP z Indy nebo Synapse.

Petr Vones

Optimalizace SQL dotazu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.7.2002 15:43:37

Ahoj,

jde o tutez syntaxi, ta prvni je vsak citelnejsi a odpovida
standardu. Pokud tedy muzes, pouzivej prave ji. V pripade, ze hodlas
dotaz pouzivat i na Oracle 8 a starsi, pouzij druhou, protoze Oracle
dosud nepochopil vyznam slova standard.

> [...]
> and
> zbozskl.IDZBOZI=zbozi.IDZBOZI
>
> Neboli obecne zda je lepsi pouzivat konstrukci JOIN nebo druhy pripad.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Frm z Dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 15:43:47

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> Mam otazku, predpokladam, ze niekto z vas tu uz ma isto vyriesene
> Chcem do dllka vlozit formular (klasicky TForm). A potom by som rad, tento
> formular chcel pouzivat v MDI aplikacii, kt. si zavola pomocou LoadLibrary

1. Aplikaci i DLL preloz s runtime balicky
2. Podivej se na tenhle clanek, je uz sice trochu zastaraly ale zakladni idea
je porad stejna: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

> Viete mi niekto pomoct, co stym, alebo mi navrhnut ine riesenie

Neni vhodne mi zakladni kod VCL vicekrat v jednom procesu, viz nahore.

Petr Vones

Filtrovani tabulky - kde je chyba

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 23.7.2002 15:48:46

V apostrofech by mely byt ty datove hodnoty.

Tuesday, July 23, 2002, 2:20:48 PM, you wrote:

> [...]

R> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
R> Verze: 6.0.374 / Virov� b�ze: 209 - datum vyd�n�: 9.7.2002

Firebird a SELECT ID AS TYPE

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.7.2002 15:49:30

Preji vsem pekneho dne,

kolaga napsal pomerne rozsahlou aplikaci nad InterBasi 5.6 a ve
velkem mnozstvi pripadu pouziva prikaz podobny nasledujicimu:

select sloupecek as type from tabulka

Nyni prechazi (chce prejit) na FireBird, kde ovsem neprojde prave to
slovicko type ani kdyz je vlozeno do uvozovek ci apostrofu. Je nejaka
moznost, jak na Firebirdu pojmenovat sloupecek type nebo musi udelat
zasah ve velkem mnozstvi kodu a doufat, ze na nic nezapomnel? ;-)

Diky za kazde info

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Frm z Dll

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 23.7.2002 15:53:54

No velmi mi nepomohlo buildnut dllko aj aplikaciu s packages (teda ak je to
ze som zaskrtol v project options na zalozke Packages polozku Build with
runtime packaes) :((
Okno sa stale tvari ako neaktivne (sedy pruh, a nefunguju mi shortcuty
nadnim)

Stevlik Marian

Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 23. �ervence 2002 15:44
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Frm z Dll

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> [...]

> Viete mi niekto pomoct, co stym, alebo mi navrhnut ine riesenie

Neni vhodne mi zakladni kod VCL vicekrat v jednom procesu, viz nahore.

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 23.7.2002 16:00:28

A este jedna otazka
Kebyze ten form nedam do dllka ale do package
Je mozne volat takto vytvorenu package i v inych jazykoch okrem delphi (napr
VisualBasic ...)
Nemam vobec ziadne skusenosti s Packages, preto som ani velmi nerozchodil,
preco to mam zbuildovat (to dllko i tu aplikaciu) s packages :(

Stevlik Marian

Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 23. �ervence 2002 15:44
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Frm z Dll

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> [...]

> Viete mi niekto pomoct, co stym, alebo mi navrhnut ine riesenie

Neni vhodne mi zakladni kod VCL vicekrat v jednom procesu, viz nahore.

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 23.7.2002 16:03:17

Jo, pokud ale pouziju nize uvedene, tak mi to vyhodi (jak sem psal)
"Nesoulad datovych typu" ...
Rumcajs

> [...]
>
> Storno = False and Hotovo = True and Material = 'Odpad' and Datum >=
> '4.7.2002' and Datum <= '4.7.2002' and Vyvoz = False

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 23.7.2002 16:10:58

> Jo, pokud ale pouziju nize uvedene, tak mi to vyhodi (jak sem psal)
> "Nesoulad datovych typu" ...
> Rumcajs

Zkus takhle:
Storno = False and Hotovo = True and (Material = 'Odpad') and (Datum >=
'4.7.2002') and (Datum <= '4.7.2002') and Vyvoz = False

Nekdy to nema rado, kdyz neni porovnani stringu v zavorce.

Petr Hlozek

Frm z Dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 16:14:57

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> No velmi mi nepomohlo buildnut dllko aj aplikaciu s packages (teda ak je to
> ze som zaskrtol v project options na zalozke Packages polozku Build with
> runtime packaes) :((

A vyhodil jsi z toho vsechny ty dalsi opicarny s prirazovanim handle apod ?
Tim ze to prelozis s balicky se to chova presne tak, jako by to byla jedna
aplikace.

Petr Vones

ImageList and Invalid Image Size.

[*] Vlada Ponechal <vlada_ponechal(zv)post(tec)cz> - 23.7.2002 17:04:53

Zdar panove,

Pridavam do ImageListu ikony pres image:
image1.Picture.LoadFromFile(path);
IconImageList.Add(image1.Picture.Bitmap, nil);

nastane chyba: Invalid ImageSize.

Problem: Vkladam ruzne velikosti obrazku. Nevadi mi, kdyz je ImageList upravil na jednu velikost, jsou to ikony. Evidentne to vsak nedela. V konferenci jsem nasel jenom to, ze to existuje ale ne to jak to odstranit. Pls, Poradite?

Diky za pomoc,

Vl.
----
Jak u�et�it na dovolenou? http://dovolena.finance(tec)cz

1001TT(735): Pouziti nestandardnich barev v aplika

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 23.7.2002 17:32:22

Ahoj,
kniha 1001 Tipu a triku pro Delphi obsahuje priklad (735), jak zmenit
barevne schema dane aplikace. Pise se zde "uprava bude platna pouze pro
danou aplikaci, nepromitne se do nastaveni systemu." To vsak neni pravda,
jelikoz uvedeny postup skutecne zmeni barvy celeho systemu. Jak to udelat,
aby se nastaveni barev aplikovalo jen na mou aplikaci?

var par1, par2: array[1..2] of dword; // puvodne: var par1, par2: tArr;
(tArr vsak moje D4 neznaji...)
begin
par1[1] := color_btnface;
par1[2] := color_btntext;
par2[1] := clblack;
par2[2] := clwhite;
setsyscolors(2,par1, par2);
end;

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 23.7.2002 17:45:45

Zdravim,

Pokousim se pouzit tento dotaz:
select * from invoice where InvoiceDate >= 7/18/2002

Ale muj MSSQL2000 mi stale vraci vsechny zaznamy.

Format 7/18/2002 mi vraci delphoni po DateToStr(NejakyDate);

Jakym zpusobem selectujete zaznamy dle datumu?

Diky za cas,

David Michal

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 23.7.2002 18:58:10

Hi,

zpusob zapisu datumu zalezi na narodnim nastaveni primo na SQL serveru.
Nejjednoduseji to zjistis, kdyz si spustis Query Analyzer a najdes spravny
zpusob zapisu.

Napr.
Select * from invoice where InvoiceDate >= '7.18.2002'
Select * from invoice where InvoiceDate >= '7/18/2002'
Select * from invoice where InvoiceDate >= '07.18.2002'
Select * from invoice where InvoiceDate >= '07/18/2002'

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> Je mozne volat takto vytvorenu package i v inych jazykoch okrem delphi (napr
> VisualBasic ...)

Ne, balicky jsou pouze rozsirenim kompilatoru, je to trochu podobne jako treba
runtime nebo MFC knihovny u MSVC.

> Nemam vobec ziadne skusenosti s Packages, preto som ani velmi nerozchodil,
> preco to mam zbuildovat (to dllko i tu aplikaciu) s packages :(

Je dobre si pro zacatek precist ten clanek, na ktery jsem posilal odkaz.
S vyjimkou nekolika veci je jeho obsah stale platny.

Petr Vones

Problem s formatem data, TDataTimePicker a SQL ser

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 23.7.2002 19:20:34

Zdravim,

V aplikaci mam:
DateSeparator := '/';
ShortDateFormat := 'mm/dd/yyyy';

Rad bych pouzil dd/mm/yyyy, jenze pak mi SQL server vraci error (MSSQL) pri insert ci update.

Pro tyto prikazy pouzivam syntaxi podobnou teto:

With Query1 do
Sql.text := 'Update table1 Set Date = :Date';
ParamByName('Date').AsString := DateToStr(DataTimePicker1.Date);
ExecSql;
end;

A takto to funguje, ale v DBGridu mam format data mm/dd/yyyy a v TDateTimePicker dd.mm.yyyy.

Mam tedy dva problemy, jak donutit server aby prijimal datum ve formatu dd/mm/yyyy?
Napriklad: Update table1 Set Date = '23/07/2002'

Dalsi problem proc TDataTimePicker nezobrazuje datum dle nastaveneho formatu? Ale bere si format data z regional options systemu windows.

Diky,
David Michal

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

[*] =?utf-8?Q?J=C3=A1n_Harman?= <harman(zv)atlas(tec)cz> - 23.7.2002 19:50:23

Podivej se jaky datovy format ma ten SQL server. Honza.

[...]

kde v programu dojde k chybe (D6P)?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 20:06:25

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> jsem ponekud zmateny. Nejaky prikaz v mem programu zpusobuje vyjimku
> EConvertError. Program se proste zastavi a objevi se hlaseni o vyjimce a
> neni zvyrazneny radek, kde doslo k chybe. Pokud zvolim Use Debug DCUs,
> program se zastavi v unitu SysUtils v procedure ConvertErrorFmt.
> Nemuzu se dokrokovat k mistu v mem programu, kde k chybe dochazi. Pokud mam

Ale ano, pokud das breakpoint do ConvertErrorFmt a pak se podivas na Call
Stack (View | Debug Windows | Call Stack) tak vidis odkud se to volalo.