Jak zjistit z naplneneho ComboBox ID zvolene poloz

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 23.7.2002 20:07:17

Zdravim,

Pouzivam TComboBox.

Plnim ho ComboBox1.Items.Add(IntoStr(ID_People) + ' ' + FirstName + ' ' =
+ LastName);

Pak si zaznam prectu z ComboBox1.Text a zjistim ID_People to potom =
vlozim do tabulky.
Takto se to sice libi mne, ale ne uzivatelum, kteri tam nechteji videt =
to ID_People, nybrz pouze jmeno.
Muzu sice zjistit ID_People dle jmena, ale obavam se pripadu kdy mi =
nejaky dobrak vlozi do databaze stejne jmeno dvakrat.
Jedinecnost textovych fields samozrejme nekontroluji.

Jakym zpusobem zjistujete ktery zaznam si uzivatel vybral v ComboBoxu?

David Michal

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.7.2002 20:16:31

Pokud pouzijes standardni format 'yyyymmdd hh:mm:ss' (ten cas tam byt
nemusi), nemusis premyslet o nastaveni formatu a bude ti to chodit
vsude.
Podivej se take na funkci FormatDateTime()

23.7.2002 David Michal:
> Zdravim,

> Pokousim se pouzit tento dotaz:
> select * from invoice where InvoiceDate >= 7/18/2002

> Ale muj MSSQL2000 mi stale vraci vsechny zaznamy.

> Format 7/18/2002 mi vraci delphoni po DateToStr(NejakyDate);

> Jakym zpusobem selectujete zaznamy dle datumu?

> Diky za cas,

> David Michal

Jak zjistit z naplneneho ComboBox ID zvolene poloz

[*] miromr <preas_w(zv)stonline.sk> - 23.7.2002 20:42:22

Ahoj
skus to nejak takto
ComboBox1.Items.AddObject('meno '+' priezvisko',TObject(cislo))
Potom id yistis
ID:=Integer(ComboBox1.Items.Objects[ComboBox1.ItemIndex])

miro
> [...]
>
> David Michal

Jak zjistit z naplneneho ComboBox ID zvolene poloz

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 23.7.2002 21:01:26

Ahojte

mam otazku ! Preco pouzivate na plnenie ComboBoxov zapis
.Items.AddObject('meno, TObject(cislo)) a nie priamo Items.Add() a potom
.Strings[cislo]

??? aky je v tom rozdiel

Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************> Ahoj
> [...]
> Potom id yistis
> ID:=Integer(ComboBox1.Items.Objects[ComboBox1.ItemIndex])

Firebird, Stored Procedure a strednik

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 23.7.2002 21:39:14

Hi,
pri psani teto stored procedure mi to hlasi chybu

SQL Error code =-104
Token unknown - line 14, char 29
;.

Mam to definovane nasledovne. Kde je chyba?

SET TERM ^;

CREATE PROCEDURE SP_CENYKATEGORII
(
PORAD varchar(20)
)
As begin

Select NAZEV As Nazev,
POCETMIST As PocetMist,
CENA As Cena,
SERVPOPLATEK As ServPoplatek,
PRODEJCEPROVIZE As ProdejceProvize,
SERVPOPLATEKISKC As ServPoplatekIsKc,
PRODEJCEPROVIYEISKC As ProdejceProvizeIsKc
from TNT_KATEGORIE
where ZKRATKA_PORAD = :PORAD;

END
^

SET TERM ;^

Diky za pomoc

(Firebird 1.0.0.796, Windows 2000 SP2)

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Firebird a SELECT ID AS TYPE

On 23 Jul 2002 at 15:49, Slavek Rydval wrote:

> Nyni prechazi (chce prejit) na FireBird, kde ovsem neprojde prave to
> slovicko type ani kdyz je vlozeno do uvozovek ci apostrofu. Je nejaka
> moznost, jak na Firebirdu pojmenovat sloupecek type nebo musi udelat
> zasah ve velkem mnozstvi kodu a doufat, ze na nic nezapomnel? ;-)

Obavam se, ze mu nic jineho nezbyde.

Proc vyskakuje CPU okno pri pouziti TMediaPlayer?

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 23.7.2002 22:18:06

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
TMediaPlayer,
Delphi?

> Patrne se jedna o zapomenuty breakpoint nekde v DLL, ktera slouzi jako
kodek
To bude asi ono. Poprve i podruhe to stopne na
-> 77FA018D C3 ret
ntdll.DbgUserBreakPoint:
77FA018E CC int 3

> pri prehravani videa nebo zvuku. Pouzivas nejake kodeky 'stazene
odnekud z
> Internetu' ?
Urcite, ale vim ja, ktery se pouziva? :-(
Byl to MPEG. Kdy� vyberu jin� soubor (avi), tak to nedela.

> TMediaPlayer (MPlayer.pas) je komponenta. Pokud mas namysli Windows
Media
> Player, tak tam mas nejlepsi si jej naimportovat jako ActiveX control
do
> Delphi.

Mam na mysli Windows Media Player, ale s timhle to nijak nesouvisi.
Jednou jsem potreboval neco spoustet davkou a chtel jsem, aby po
prehrani se WMP sam skoncil, coz se mi nepovedlo. Myslim, ze by to mohl
umet...

M. Novosad

Cakanie na nabeh servera MS SQL 7

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2002 22:31:17

Mam aplikaciu pre zber dat, ktora bezi na pocitaci bez obsluhy. Aby sa po
zapnuti sama rozbehla, dal som ju do 'Po spusteni'.

Ovsem po zapnuti prudu sa server rozbieha strasne dlho a moj program skonci
s tym, ze databaza je nepristupna.

Nemate niekto osvedcenu sekvenciu, ktorou by sa pozdrzal pokus o nalogovanie
do doby, nez server zacne odpovedat na pingy a nez sa rozbehne SQL?

bye
vmlich

Jak zjistit z naplneneho ComboBox ID zvolene poloz

[*] miromr <preas_w(zv)stonline.sk> - 23.7.2002 23:31:07

Ahoj,
> mam otazku ! Preco pouzivate na plnenie ComboBoxov zapis
> .Items.AddObject('meno, TObject(cislo)) Ide o to, ze mam DB tabulku v
ktorej je jedna polozka ID: Integer, a druha polozka napriklad meno :
String;
Ked z tejto tabulky naplnim textove polozky napr. do komboboxu a striedim
ich podla abecedy tak som stratil akukolvek navaznost na tabulku.
Preto si potrebujem ku kazdej retazcovej polozke Meno ulozit aj jeho ID
ktore ma dane meno v tabulke aby pri vybere tohoto mena som mohol podla ID
najst prislusne meno v tabulke.
Takze jedinym zapisom .Items.AddObject(table.FieldBzname('meno').AsString,
TObject(table.FieldBzname('ID').AsInteger))
si uloyim ako textovu hodnotu poloykz Meno tak aj numericku hodnotu ID.
Potom pomocou Items[Itemindex] yistim vzbratz retayec a pomocou
pretzpovania oibjektu na integer zistim hodnotu ID, ktoru ma dany retazec v
tej tabulke.

neviem ci som spravne pochopil tvoju otazku.
miro
> ************************************
> Robert Suska
> KORAK SLOVAKIA s.r.o.
> Horna 52
> 974 01 Banska Bystrica
> www.korak.sk robert(zv)korak.sk
> Network administrator, Delphi programmer
> ************************************

> =

Cakanie na nabeh servera MS SQL 7

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.7.2002 23:40:48

On 23 Jul 2002 at 22:31, Viliam Mlich wrote:

> [...]
>
> Nemate niekto osvedcenu sekvenciu, ktorou by sa pozdrzal pokus o
> nalogovanie do doby, nez server zacne odpovedat na pingy a nez sa

Pokud to bezi na NT a vyse, da se to udelat jako service s tim, ze si
pocka na spusteni MS SQL.

Proc vyskakuje CPU okno pri pouziti TMediaPlayer?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 02:25:27

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Urcite, ale vim ja, ktery se pouziva? :-(

Staci se podivat do seznamu modulu nahranych v procesu.

> Jednou jsem potreboval neco spoustet davkou a chtel jsem, aby po
> prehrani se WMP sam skoncil, coz se mi nepovedlo. Myslim, ze by to mohl
> umet...

On to umi, ale jinak. Tak ze si ho vlozis do formulare jako komponentu a tam
si s tim pak delas co potrebujes.

Petr Vones

Firebird, Stored Procedure a strednik

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 24.7.2002 05:49:42

Pokud v procedure mas presne to co pises tak ti tam schazi naplnovani
vysledku do promenych pres INTO.

> [...]
> PRODEJCEPROVIZE As ProdejceProvize,
> SERVPOPLATEKISKC As ServPoplatekIsKc,
> PRODEJCEPROVIYEISKC As ProdejceProvizeIsKc

aky server pouzit???

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2002 06:49:23

> To by bylo trosku neprakticky. Protoze mam aplikaci kde se vlakna
> generuji podle vznikajicich udalosti. A ze bych mel vzdy vytvaret
> novej conection?! Staci kdyz si ohlidas sdileni.

Ahoj,

tohle je bohuzel opravdu neprakticke, navic FB i IB6 server dokazi provadet operaci
prihlasovani soucasne pouze s jednim uzivatelem. Znamena to, ze vznikne-li Ti
soucasne 10 vlaken a kazde se zkusi prihlasit k FB serveru, bude to probihat
postupne, tj. posledni prijde na radu az treba za 10 sekund.

Je taky asi pravda to s tim sdilenim - TIBDatabase nemusi byt vlastnena a otevrena
primo threadem, ale nesmi s ni pracovat vice vlaken soucasne, tj. napr. IBDatasety z
ruznych threadu apod. Aspon moje zkusenosti to tak zatim potvrzuji. Znamena to, ze
v hlavnim threadu muze existovat vice komponent TIBDatabase, ktere se trebas v
paralelnim vlakne nekdy po spusteni aplikace prihlasi k serveru (v threadu proto, aby
po tu dobu aplikace nebyla tuha) a thready je pak pouzivaji jiz bez nutnosti toho az
dvousekundoveho cekani na provedeni prihlaseni.

Udelal jsem aplikaci, ktera vyrobila a prihlasila 500 TIBDatabasi. Naprosto nicemu to
nevadilo. Na vykonu aplikaci (resp. SQL serveru) to nebylo vubec poznat (mam na
mysli pouze 500 pripojeni, nikoli 500 soucasne aktivnich dotazu).

David Lebeda

> V kazdem vlakne musis mit samostatnou TIBDatabase a TIBTransaction,
> pak to funguje bez problemu. Uz z principu, kdyby SQL server
> nepodporoval multitasking, tak nevim jak by fungoval v sitovem
> provozu.

Firebird, Stored Procedure a strednik

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2002 06:55:52

> [...]
> PRODEJCEPROVIZE As ProdejceProvize,
> SERVPOPLATEKISKC As ServPoplatekIsKc,
> PRODEJCEPROVIYEISKC As ProdejceProvizeIsKc

Ahoj,

SP realizujici select na FB nemuzes udelat takto jednoduse. Procedura musi mit
vystupni parametry odpovidajici vracenym sloupcum a v ni bude konstrukce FOR
SELECT, nejlepe viz dokumentace.

David Lebeda

Problem s formatem data, TDataTimePicker a SQL ser

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2002 07:06:48

> Pro tyto prikazy pouzivam syntaxi podobnou teto:
>
> With Query1 do
> begin
> Close;
> Sql.text := 'Update table1 Set Date = :Date';
> ParamByName('Date').AsString := DateToStr(DataTimePicker1.Date);
> ExecSql;

podle mych zkusenosti predavat datum na SQL server ve stringovem formatu
obecne zavani potizemi, zejmena, kdyz format data na serveru a na klientovi je jiny.
V danem pripade absolutne nechapu vyznam prevadeni na string, staci prece

ParamByName('Date').AsDateTime := Int(DateTimePicker1.Date);

Funkce Int odrizne desetinnou cast, tedy cas a zbyde jen datum.

David Lebeda

databaze MS Access 2000

[*] Je� Draho� - 24.7.2002 07:20:02

Ahoj

Potreboval bych se napojit na databazi ms access 2000. nevite prosim nekdo
co je k tomu potreba? Hlasi mi to neznamy format databaze.
Databaze ms access 97 mi jde napojit pres bde 5.01. mam delphi5, win98.

Dik za kazdou radu

dj

AsyncFree

[*] Stuchl V�clav <VStuchl(zv)Lear(tec)cz> - 24.7.2002 07:31:31

Zde je nova verze pro D6.

http://sourceforge.net/projects/asyncfree

Vasek

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> 1. Jak to vypada s AsyncFree? Mam posledni verzi ze 17.10.1999.
> Je nejaka novejsi?

Ne, a patrne uz asi nebude.

> Funguje i pod Delphi 6?

Ano.

> komunikace spociva v tom ze poslu pozadavek (writestring) dam sleep a
> opakuju readstring sleep dokud nedostanu dostatecny pocet znaku, nebo
> nevycerpam pokusy). Nevite co bych mel zkontrolovat. Deje se mi to, ze

Pouzivat programovani rizene udalostmi. Tedy zadne Sleep apod, ale zkratka
spustit timer (nebo neco podobneho) a pockat az (jestli vubec) dojde k
udalosti OnDataReceived a v ni data postupne nacitat do nejakeho bufferu.
Pokud prijdou, zastavit timer.

Pokud ma byt cela logika komunikace v samostatnem threadu, tak je lepsi ty
komponenty vubec nepouzivat a pouzit asi jen tu zakladni tridu TAfComPortCore.

> dvakrat zasebou nactu stejnou kartu, i kdyz ji vymenim.

Je mozne, ze je tam nejaka chyba v tech bufferech, v tomto pripade asi staci
pouzivat jen AfComPort.

Petr Vones

Filtrovani tabulky - kde je chyba

Mozna tady bude problem ve formatu datumu. Kdysi jsem v Accessu pouzival
"7/4/2002", ale ted z hlavy nevim jestli je na prvni pozici mesic nebo den,
kdyz tak to vyzkousej s 31/12/2002 resp 12/31/2002

Sroub

> [...]
> '4.7.2002') and (Datum <= '4.7.2002') and Vyvoz = False
>
> Nekdy to nema rado, kdyz neni porovnani stringu v zavorce.

databaze MS Access 2000

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 24.7.2002 07:40:37

Co takhle komponenty KaDao?
Rumcajs
> Potreboval bych se napojit na databazi ms access 2000. nevite prosim nekdo

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

A nebo si nastav format datumu pomoci SET DATEFORMAT

Sroub
> [...]
> nemusi), nemusis premyslet o nastaveni formatu a bude ti to chodit
> vsude.
> Podivej se take na funkci FormatDateTime()

Pri instalaci BDE se te BDE pta, jakou knihovnu DAO ma nainstalovat -> verze
3.5 resp. 3.6 (pisu ze skeble, takze ty cisilka nemuseji byt OK). Prvni je
pro Access 97 a nize, druha pro Access 2000 a nahoru

> [...]
> co je k tomu potreba? Hlasi mi to neznamy format databaze.
> Databaze ms access 97 mi jde napojit pres bde 5.01. mam delphi5, win98.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2002 08:18:51

24.7.2002 Otisk Rene:

> A nebo si nastav format datumu pomoci SET DATEFORMAT

A pak nezapomen zjistovat, jaky format mas na serveru, s jakym
formatem dale pocita tva aplikace (aby se ti spravne zobrazoval apod.)

databaze MS Access 2000

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 24.7.2002 08:30:18

osobne jedu pres ADO. coz si takhle stahnout MDAC z mikrosoftiho netu?

> [...]
> co je k tomu potreba? Hlasi mi to neznamy format databaze.
> Databaze ms access 97 mi jde napojit pres bde 5.01. mam delphi5, win98.

OT: 64MB RAM misto 256MB

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 24.7.2002 08:35:19

Postavil jsem si novy stroj, Athlon XP 1800+ deska MSI K7T turbo.
Mam tam DIMM 256MB a windows 98SE mi hlasi pouze 64MB RAM.
Nesetkal jste se s tim nekdo nekdy?

Diky

Commanche

Firebird a SELECT ID AS TYPE

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2002 09:00:58

>On 23 Jul 2002 at 15:49, Slavek
"font-size:10pt">&gt; select sloupecek
"font-size:10pt">&gt; Nyni prechazi
"font-size:10pt">&gt; slovicko type
>Zcela bez zar=FCky mam pocit, ze
na neco trochu podobneho jsem pri
prechodu z IB na FB narazil a pomohlo kdyz se dalo do apostrofu
>select sloupecek as &quot;type&quot;
>select &quot;sloupecek&quot; as

SQL dotaz - vyber datumu vetsi nez...

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 24.7.2002 09:06:42

MSSQL server pouziva format datumu vzdy (default) dle nastaveni WIN serveru.
Toto nastaveni je mozno zmenit viz. predchzi prispevek.
Typ je ale VZDY varchar ! napr. pro CZ '12.2.2002' nebo '12.02.2002'
(ekvivalentin�) vzhledem k tomu, ze server nema samostatny format pro datum
je mozno dale pripojit cas viz. BOL.
Existuje nastesti universalni format : 'RRRRMMDD' nebo 'RRMMDD' (plus
rozsireni o cas viz. dtto), ten pracuje vzdy bez ohledu na nastaven� formatu
datumu.

Pozor pri kontrole na rovnost datumu, SQL server je bohuzel kontroluje i s
casem, cas je nutno ustrihnout ! (radeji vzdy)

Tedy tvuj dotaz: select * from invoice where InvoiceDate >= '20010718'

DateToStr Delphi standardne vraci datum ve formatu nastavenem ve Windows,
nastesti je tato hodnota nactena pri startu programu a ulozena v promene kde
jde prepsat (plati pak az do konce programu). Vrele doporucuji ji pouzivat
maximalne pri zobrazovani nejakych zprav a vsude jinde FormatDateTime(),
abys mel jistotu co to dela.

Dodnes se musim smat nad hledanim chyby v programu, ktery hlasil naprosto
nesmyslne hlasky o relacich dvou datumu. Vsude to pracovalo pouze jedna
stanice takhle blbla. Pak jsem zjistil ze si uzivatel 'original' nastavil
datum do formatu 'MM/RR/DD' ve windows a autor jedne z komponent neco
takoveho pri parsovani vstupu proste nepredpokladal.

Pavel

> From: Otisk Rene [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
> A nebo si nastav format datumu pomoci SET DATEFORMAT
>
> Sroub

> cas tam byt

64MB RAM misto 256MB

[*] <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 24.7.2002 09:06:18

BIOS pri startu hlasi kolik ?
David Sauer
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Commanche" <komurka(zv)myto(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 24. �ervence 2002 8:35
P�edm�t: OT: 64MB RAM misto 256MB

> Postavil jsem si novy stroj, Athlon XP 1800+ deska MSI K7T turbo.
> Mam tam DIMM 256MB a windows 98SE mi hlasi pouze 64MB RAM.
> [...]

Windows media streaming

[*] Petr Bozek <bozek(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 09:08:52

Ahoj,
potrebuji udelat ISAPI/NSAPI Dll, ktera bude posilat video stream (jde o
zive vysilani pomoci windows media encoderu).
Mate nekdo nejaky napad jak na to?

Dekuji za pomoc.
Petr Bozek

Jak zjistit z naplneneho ComboBox ID zvolene poloz

<<< 24. 7. 2002 9:25 - David Michal "david.michal(zv)czechwireless(tec)cz" >>>
DM> Takto se to sice libi mne, ale ne uzivatelum, kteri tam nechteji videt =
DM> to ID_People, nybrz pouze jmeno.

Skus sa pozriet na TComboBox.Items.AddObject bolo by to jedno z
rieseni.

Vytvorenie kombinacia

Hello Delphi CZ konferencia!

Mam tabulku kde mam zaznamy a chcem spravit rozne kombinacie napr.

Zaznamy:
1. A
2. B
3. C
4. D
a bude byt ich aj viac

A chcem vytvorit vsetky mozne kombinacie, ale nesmu sa zaznamy
opakovat! Ale budem potrebovat napr. urobit kombinaciu
2/4 t.j. (AB,AC,AD,BC,BD,CD)
3/4 t.j. (ABC,ABD,BCD)
*/* ....

Je ma to nejaky hotovy algoritmus, alebo si to musim naprogramovat.

Nevraceni prvniho zaznamu z listu MSExcel pres ADO

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 24.7.2002 09:46:47

Ahoj,

mam problem. V aplikaci ctu data z listu Excelu pomoci Adonisu:

with Form1.ADODatabase1
do begin
DatabaseProvider := 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0';
DatabaseConnect := 'Data Source="' + StrPas(SourceFile) +
'";Extended Properties="Excel 8.0;"';
end;

with Form1.ADODataSet1
do begin
Database := Form1.ADODatabase1;

// Exportujeme data
SQL.Text := 'SELECT * FROM ' + ListName;
Open;
First;

while not EOF
do begin
... zpracovani dat a ulozeni do txt souboru...
Next;

Problem je v tom, ze mi select nevrati prvni radek z exceloveho listu,
cili vyber zacina az od radku B1, misto A1.
Nevite nekdo v cem je problem? Je to standardni chovani excelu, nebo
neco delam spatne?

D5Pro, W2K Adv. server, Office XP

Ales

ActionMenuBar a ActionToolBar

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 09:53:13

Zdravim,
chci se zeptat jestli nekdo pouzivate ActionToolBar a ActionMenuBar a jake s
tim mate zkusenosti. Jde mi o to, jestli jde vytvorit i popup menu. Napr.
kdyz pouziju XP rozsireni (XPActionToolBar), tak aby se vykreslovala
kontextova nabidka stejne jako hlavni nabidka.
Budu vdecny za priklad nebo odkazy, v dokumentaci jsem toho moc nenasel

S pozdravem Marek Eichler

Nevraceni prvniho zaznamu z listu MSExcel pres ADO

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 24.7.2002 09:54:58

Ahoj,

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q278973&

Table Headers

With Excel workbooks, the first row in a range is considered to be the
header row (or field names) by default. If the first range does not
contain headers, you can specify HDR=NO in the extended properties in
your connection string. If the first row does not contain headers, the
OLE DB provider automatically names the fields for you (where F1 would
represent the first field, F2 would represent the second field, and so
forth).

Radim Hampel
ecommerce(tec)cz, a. s.> mam problem. V aplikaci ctu data z listu Excelu pomoci Adonisu:
> [...]
>
> D5Pro, W2K Adv. server, Office XP
>
> Ales

Nevraceni prvniho zaznamu z listu MSExcel pres ADO

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 24.7.2002 09:55:02

> [...]
> cili vyber zacina az od radku B1, misto A1.
> Nevite nekdo v cem je problem? Je to standardni chovani excelu, nebo

Chybicka. Vyber zacina samozrejme od radku A2 a ja potrebuju vcetne A1.

AV.

OT Ann: JEDI FreeVCS

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.7.2002 10:12:56

Ahoj delphi-l,

uz sa to prevalilo na newsgroupoch, tak to snad mozem poslat aj sem.

Rozbieha sa novy JEDI opensource projekt, ktory ma za ciel poskytnut
opensource nahradu za povodneho (closed source) FreeVCS klienta vytvoreneho
a distribuovaneho v binarnej forme povodnym autorom Thomasom Henslem.
Nejde o ziadny reverse engineering, klient je pisany "from scratch" na
zaklade zdrojakov FreeVCS servera, ktore autor Thomas Hensle publikoval na
svojej FreeVCS stranke http://www.freevcs.org
Rozbieha sa vyvoj konzolovej verzie, GUI verzie standalone a planuje sa tiez
Delphi IDE expert.
Verzie pre Linux zostavaju moznostou do buducnosti, podla toho, ci sa podari
port kniznic ICS a MidWare of F. Piette pre Kylix.

Viac informacii o projekte najdete na http://freevcs-client.sourceforge.net

JEDI FreeVCS pozyva a vita vsetkych vyvojarov, ktorych tento projekt zaujme.

May the source be with you,

TOndrej

OT: 64MB RAM misto 256MB

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 10:18:38

> Postavil jsem si novy stroj, Athlon XP 1800+ deska MSI K7T turbo.
> Mam tam DIMM 256MB a windows 98SE mi hlasi pouze 64MB RAM.
> Nesetkal jste se s tim nekdo nekdy?

Ahoj,
pokud si dobre pamatuji, tak Win98 vyuzival skutecne max.64MB. Dalo
se tomu pomoci pres nastaveni "Sitovi server" ve vlastnostech
pocitace.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Lokalizace bez dalsich souboru

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 24.7.2002 10:19:20

Zdravim,

mam pred sebou ukol - zajistit programove lokalizaci naseho programu do
nekolika cizich jazyku. Vetsina lokalizacnich nastroju ale vytvari
samostatne soubory s vytazenymi resourcestringy. Ja bych potreboval neco, co
mi umozni ze zvoleneho EXE, BPL nebo DLL vytahnout vsechny texty, prelozit a
zase je tam zapsat. Nepotrebuju zadne prohazovani jazyku za behu, ale jen
vytvorit napr. anglickou verzi programu.

Muzete mi doporucit nejaky lokalizacni nastroj?

Predem dekuji.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pjarkovsky(zv)databox(tec)cz

databaze MS Access 2000

[*] Je� Draho� - 24.7.2002 10:57:38

Kde se daji sehnat? Jsou free? -----Original Message-----
> Potreboval bych se napojit na databazi ms access 2000. nevite prosim nekdo

Lokalizace bez dalsich souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.7.2002 11:08:53

Puvodni zprava, kterou napsal PeJaSoft dne 24 Jul 2002:

> [...]
> prelozit a zase je tam zapsat. Nepotrebuju zadne prohazovani jazyku za
> behu, ale jen vytvorit napr. anglickou verzi programu.

http://www.localizator.com

Lokalizace bez dalsich souboru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.7.2002 11:15:11

On 24 Jul 2002 at 10:19, PeJaSoft wrote:

> [...]
> jazyku za behu, ale jen vytvorit napr. anglickou verzi programu.
>
> Muzete mi doporucit nejaky lokalizacni nastroj?

V tom pripade hledas http://www.localizator.com , ten presne tohle
umi, mimo jine.

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.7.2002 11:19:41

Narazili jsme na tento problem. Chceme pri davkovem prekladu nastavit
pokazde novou verzi BPL balicku. Protoze se nam nepodarilo programove menit
*.RES soubory, udelali jsme si nove *.RC z nich compilujeme nove *.RES
obsahujici spravnou verzi a ty se pak linkuji do balicku. Vsechno funguje
tak jak ma ALE...

Aby to takto fungovalo, nesmi se pridavat do originalnich RES souboru
version info. Aby se nepridavalo VersionInfo do *.RES souboru, musi se v
*.DOF souboru nastavit toto:
[Version Info]
IncludeVerInfo=0

A ted ten problem. Kdykoli otevru balicek a v nem pak otevru Options, vzdy
se mi automaticky prenastavi IncludeVerInfo=1

Nevite prosim nekdo jak prinutit Delphi, aby mi to nemenily?

D5, build 6.18 Update pack 1

databaze MS Access 2000

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 24.7.2002 11:31:18

Jsou free. Jestli chces, muzu je zaslat, ale kazdopadne je najdes (nejenom
je) na http://sodev.webzdarma(tec)cz/.
Rumcajs
> Kde se daji sehnat? Jsou free?
nekdo

Rekurze na prochazeni slozek

[*] Stuchl V�clav <VStuchl(zv)Lear(tec)cz> - 24.7.2002 11:35:29

Nemuzete mi nekdo prosim poskytnou metodu na prochazeni slozek vcetne podslozek. Za pomoci rekurze.

Dekuji V.Stuchl

property Data TListView

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 24.7.2002 11:37:58

Ahoj,

muzete mi nekdo rict co delam spatne?

naplnim ListView uz v design time
v OnInsert si naplnim property Data, nejakou konstantou

procedure TForm1.ListView1Insert(Sender: TObject; Item: TListItem);
var TmpInt:^integer;
begin
new(TmpInt);
TmpInt^:=0;
Item.Data:=TmpInt;
end;

a potom jakmile chci pristoupit k teto property, Data je nil

integer(ListView1.Items[Index].Data^)

Pokud Items naplnim za behu pomoci nejake fce, vse funguje jak ma......

W2k (SP2), D5 (SP2)

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Pruvodce filtrovanim seznamu

[*] Karel Klimes <kkonf(zv)email(tec)cz> - 24.7.2002 12:00:02

>ak v tom zozname bude nevelky a fixny pocet stpcov tak nad kazdy stlpec daj
>editbox,
>ked bude v editboxe napr. nad stlpcom "mesto" napr "br" tak v zozname budu
>iba polozky ktore tomuto filtru vyhovuju.atd.. ... naplnat zoznam budes cez
>select alebo cez pole prip kolekciu

jak ale na viceurovnovy filtr nad jednim polem (sloupcem)??? TO JE TEN
PROBLEM!!!

Napr. budu chtit vse zacinajici na 'br' a zaroven (prip. nebo) vse
obsahujici treba 'nt'. To uz by znamenalo 2 editboxy => obecne bych tedy
potreboval formular s nekonecnym mnozstvim editboxu. Je mne jasny, ze by
jich stacilo treba do 5ti kusu na formu, ale mne jde vzdy hlavne o
optimalni reseni, pokud mozno, obecne (nekamenujte mne za to, proste uz sem
se tak narodil :))) ).

Co sem se tak ted poslednich par dnu dival, jak tento problem resi ruzne
vyvojove tymi, narazil sem na pomerne solidni princip u MS Outlooku
(definice zobrazeni -> filtr) a asi to nejak tak udelam.

THX kchodl

property Data TListView

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 24.7.2002 12:51:08

Ahoj

lebo mas tu premennu TmpInt definovanu ako lokalnu premennu procedury a tym
padom ako sa z tej procedury vybehne tak sa premenna uvolni. Dufam ze som

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 12:57:03

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Pokud Items naplnim za behu pomoci nejake fce, vse funguje jak ma......

Ta udalost se patrne nevola pro data, ktere se natahly z DFM. Dale, pokud tam
chces ulozit jen Integer, tak je asi jednodusi pouzit primo Data a pretypovat.
Jinak nesmis zapomenout ty data uvolnit v udalosti OnDeletion.

Petr Vones

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 13:01:18

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> [...]
> se mi automaticky prenastavi IncludeVerInfo=1
>
> Nevite prosim nekdo jak prinutit Delphi, aby mi to nemenily?

Zkuste jine reseni, smazat .RES soubor a version info vlozit do .DOF souboru,
struktura je zrejma. Po otevreni balicku si IDE vezme informaci z .DOF a dle
toho vytvori version info. Uznavam ze je to dost neprakticke, pokud to chcete
zmenit tak to zadejte jako Feature Request: http://qc.borland.com/

Petr Vones

DataSet

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 24.7.2002 13:05:30

Ahoj,

muzete mi prosim poradit ? Chtel bych insertovat do tabulky, ale kdyz napisu toto:

Insert;
Query1['id'] := 998;
Query1['popis'] := null;
Query1['datum'] := null;
Post;

napise mi to:

Query1: Cannot modify a read-only dataset.

Proc to pise, kdyz to davam do Insert modu ???

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.7.2002 13:08:48

On 24 Jul 2002 at 11:19, bardon wrote:

> [...]
> menit *.RES soubory, udelali jsme si nove *.RC z nich compilujeme nove
> *.RES obsahujici spravnou verzi a ty se pak linkuji do balicku.

A kde je problem? RES soubor ma celkem trivialni strukturu, potrebne
veci se tam daji najit a zmenit celkem snadno.

DataSet

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 13:12:54

>napise mi to:
>
> Query1: Cannot modify a read-only dataset.
>
>Proc to pise, kdyz to davam do Insert modu ???

Protoze je ten dataset pouze pro cteni, ne vsechny Query se daji updatovat.
Bylo by dobre napsat co to je za TQuery a jak vypada ten dotaz a vubec
jestli neni lepsi insertovat pomoci SQL.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.7.2002 13:20:36

Jak se da menit ten RES? Ja jsem to nehledal a nezkousel, venoval se tomu
kolega a ten mi tvrdi, ze cist to umi snadno, ale zapisovat do nej se mu
nedari :-)

> [...]

A kde je problem? RES soubor ma celkem trivialni strukturu, potrebne
veci se tam daji najit a zmenit celkem snadno.

Pokud pouzivas TQuery, tak nesmis mit nastaveno trideni pomoci order by a
musis nastavit RequestLive na True

napise mi to:

Query1: Cannot modify a read-only dataset.

Proc to pise, kdyz to davam do Insert modu ???

ComboBox a pretypovanie

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 24.7.2002 13:44:34

Ahojte!

mam takyto zapis

var i: Integer;
begin
for i:= 0 to 50 do
begin
ComboBox1.Items.AddObject('Jano '+IntToStr(i), TObject(Integer(i*10)));

procedure TForm1.ComboBox1Change(Sender: TObject);
begin
Caption:= IntToStr(Integer(ComboBox1.Items.Objects[ComboBox1.ItemIndex]))+'
'+
ComboBox1.Items.Strings[ComboBox1.ItemIndex];
end;

je to len vymyslenina kodu tie veci ako i*10 prosim ignorujte, ide tu o
nieco ine. Diskutoval som toto s jednym nasim konfera irc kolegom :) a
povedal mi ze sa mam vyhnut pretypovaniu typu TObject(Integer(i)); preco ?
ked to funguje?

Chcel by som poprosit pana P. Vonese aby sa k tomu vyjadril ci je to
korektny a vzdy fungujuci zapis alebo nie? Ak som to pohnojil s vykladom
problemu prosim ospravedlnte ma.

Dakujem za pochopenie

S pozdravom,

************************************
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 13:52:52

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> je to len vymyslenina kodu tie veci ako i*10 prosim ignorujte, ide tu o
> nieco ine. Diskutoval som toto s jednym nasim konfera irc kolegom :) a
> povedal mi ze sa mam vyhnut pretypovaniu typu TObject(Integer(i)); preco ?

V tomto pripade v tom neni zadny problem, mozna by bylo takto citelnejsi:

for I := 1 to 50 do
ComboBox1.Items.AddObject(Format('Jano %d', [I]), Pointer(I * 10));

prevod string na tstrings nebo TStringlist

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 13:53:42

Zdravim

mam jednu totalne amaterskou otazku

jedna komponenta mi vraci vysledek jako string
jak tento string ulozim do TStringListu nebo Strings ?

Diky

ActionMenuBar a ActionToolBar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 14:01:50

From: "Marek Eichler" <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz>
> tim mate zkusenosti. Jde mi o to, jestli jde vytvorit i popup menu. Napr.
> kdyz pouziju XP rozsireni (XPActionToolBar), tak aby se vykreslovala
> kontextova nabidka stejne jako hlavni nabidka.

Vice najdes tady: http://homepages.borland.com/strefethen/index.html, viz
UPDATE: Extensive ActionBands Update (Delphi 6.02)

Petr Vones

prevod string na tstrings nebo TStringlist

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 14:03:17

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> jedna komponenta mi vraci vysledek jako string
> jak tento string ulozim do TStringListu nebo Strings ?

viz TStrings.Text

Petr Vones

Zhanim TListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 14:09:03

Zdravim

pro jednu aplikaci zhanim trochu lepsi tListview.

Potrebuji nejakej takovej kterej je treba v MS Outlook nebo The Bat !

Diky Milan

Zhanim TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 14:12:47

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> pro jednu aplikaci zhanim trochu lepsi tListview.
>
> Potrebuji nejakej takovej kterej je treba v MS Outlook nebo The Bat !

http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.html

Petr Vones

D5 a MemProof

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2002 14:21:40

Ahoj,

zkousel jsem pouzivat Memproof a zjistil zajimavou vec:

Necht ma aplikace jeden formular, v jeho OnCreate nastavim
Application.ShowMainForm := False a pak poslu tomu hlavnimu oknu uzivatelskou
zpravu, na niz se reaguje zobrazenim hlasky a zavrenim hlavniho formulare (Close).

Funguje to, ale MemProof najde dve chyby ve VCL. Jednu najde vzdy - chyba v
LoadCursor pri vytvareni TScreen a druhou prave v uvedenem pripade:

VirtualAlloc v TApplication.CreateHandle neni na konci uvolneno 4 KB virtualni
pameti. Pokud ShowMainForm nepouziji a po zobrazeni hlavniho formu dam ihned
jeho Hide, je virtualni pamet uvolnena korektne, form ale blikne.

Zjevne jde o chyby v TApplication a TScreen, tak se chci zeptat, jestli o tom nekdo
neco blizsiho nevite, popr. co s tim.

D5E + SP1, NT4SP4

Dik.

LDavid

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.7.2002 14:26:33

Dik, ale tohle bohuzel nespl�uje zakladni pozadavek pridelovat verzi pri
davkovem prekladu pres DCC32.exe. IDE se vubec nepouziva.

V zasade jde o to, ze pro kazdem davkovem prekladu se prideluje nova verze
(novy build) a nikdo predtim nesaha do balicku (verze balicku se zveda ikdyz
v nich nikdo nic nemenil, jde jen o to, aby chom ze souladu verzi poznali,
ze jsou to balicky prokazatelne kompilovane spolu s exe. Obecne stejne
plati, ze kdyz zmenim cokoli v unitu, ktery se linkuje do balicku, chci
zmenit verzi, ale nebudu prece kvuli kazdemu takovemu zasahu otevirat DPK a
pres options menit verzi, to bych se uklikal. Jednodussi je prilinkovat RES
ve kterem ta verze bude. Pak mohu spravovat verzi centralne a davkove.).

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> pres options menit verzi, to bych se uklikal. Jednodussi je prilinkovat RES
> ve kterem ta verze bude. Pak mohu spravovat verzi centralne a davkove.).

Potom je to prece jeste jednodusi, vytvoris si .RC soubor s version info kde
provedes potrebne upravy a pomoci BRCC32 predtim zkompilujes do RES souboru.

Mimochodem kompilace balicku pomoci DCC32 ma jiste zabavne prvky v Delphi 5,
pokud nejaky unit obsahuje napriklad direktivu $ObjExportAll ;-)

Petr Vones

property Data TListView

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 24.7.2002 14:41:56

Ahoj,

> [...]
>padom ako sa z tej procedury vybehne tak sa premenna uvolni. Dufam ze som

no to je hloupost :-) , protoze je to jen ukazatel na integer (tudiz nejaka adresa) a ja si ji dynamicky naalokuju, takze ji mam v pameti, dokud ji neuvolnim

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

property Data TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 14:47:12

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> to je ale hodne spatny nebo to ma nejaky svuj vyznam?

Ta udalost se vola pokud vkladas nejake polozky, coz neni ale nahrani z DFM.

> pokud myslis toto
> Item.Data:=pointer(0);
>
> tak to je pekny "hnus" a po vyzkouseni se vubec divim, ze to funguje.
> Neco takoveho v Ccku by bylo pro me vicemene podezrele.....

Nastesti nejsme v Ccku ;-) Ta operace je zcela v poradku, navic tam nejsou
dalsi zbytecne alokace pameti, ktere pak zase musis uvolnovat. Ta property by
klidne mohla byt typu Data: Integer, je to jen hodnota, nic vic.

Pokud by jsi mel Delphi 6, tak tam je moznost si odvodit vlastni tridu od
TListItem a v udalosti OnCreateItemClass ji pak predat.

Petr Vones

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 14:49:12

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Jak se da menit ten RES? Ja jsem to nehledal a nezkousel, venoval se tomu

Zadne .RES nemen ;-) Mas prece .RC a z neho jednoduse vyrobis .RES

Petr Vones

Pruvodce filtrovanim seznamu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 24.7.2002 15:00:20

Pro "prosteho" uzivatele, tak jak byl definovan na pocatku teto diskuse,
nema viceurovnovy filter smysl (nebude mu rozumet => ani pouzivat).

Pro definovani slozitejsich filtru doporucuji jako inspiraci napr. VFP
(navrhar dotazu).

Doporucuji si tuto option hodne uvazit, pokud jsou potreba zavorky vychazi
to dost slozite na obsluhu i zobrazeni a bez zavorek to pro slozitejsi
dotazy zase nema smysl.

Pavel

> [...]
> vyvojove tymi, narazil sem na pomerne solidni princip u MS Outlooku
> (definice zobrazeni -> filtr) a asi to nejak tak udelam.

Vytvorenie kombinacia

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 24.7.2002 15:03:10

Musi si to naprogramovat v SQL lze vytvorit pouze crossjoin.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 24.7.2002 15:07:22

Napr. toto pisu to jen tak z hlavy, ale melo by to pracovat

TProc = procedure( Directory : string) of object;

procedure SearchDirectory( Directory: string; Proc : Tproc);
var Files, Directories : TSearchRec;
Name, FileName, DirectoryName : string;
begin
if Directory[Length(Directory)] <> '\'
then Directory := Directory + '\';
DirectoryName := Directory + '*.*';
Proc( Directory);
if FindFirst( DirectoryName, faDirectory, Directories) = 0 then
begin
Name := Directories.Name;
repeat
if ( Directories.Name <> '.')
and ( Directories.Name <> '..')
and ( ( Directories.Attr and faDirectory) <> 0) then
begin
SearchDirectory( Directory + Directories.Name, Proc);
end;
until FindNext( Directories) <> 0;
end;
end;> From: Stuchl V�clav [mailto:VStuchl(zv)Lear(tec)cz]
> Nemuzete mi nekdo prosim poskytnou metodu na prochazeni
> slozek vcetne podslozek. Za pomoci rekurze.
>
> Dekuji V.Stuchl

property Data TListView

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 24.7.2002 15:08:15

Ahoj,

> pvones(zv)mbox.vol(tec)cz 24.7.02 14:47 >>>
>Ta udalost se vola pokud vkladas nejake polozky, coz neni ale nahrani z DFM.

ono je to stejne nejake zajimave (zmatene), ona se ta udalost OnInsert zavola,
ale pokud jsem si dal vypsat hodnotu Item.Caption, tak byla prazdna a normalne se alokovalo a potom by me zajimalo, kam se vsechno podelo
pokud jsem si to vyzkousel na novem projektu udalost OnInsert se nezavolala

>Nastesti nejsme v Ccku ;-)

tak tam bych chtel byt......... :-)

>Ta operace je zcela v poradku, navic tam nejsou
>dalsi zbytecne alokace pameti, ktere pak zase musis uvolnovat. Ta property by
>klidne mohla byt typu Data: Integer, je to jen hodnota, nic vic.

ona ta prace s ukazateli v Delphi je cela podezrela nebo vubec zadna :-)

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.7.2002 15:12:06

On 24 Jul 2002 at 13:20, bardon wrote:

> Jak se da menit ten RES? Ja jsem to nehledal a nezkousel, venoval se
> tomu kolega a ten mi tvrdi, ze cist to umi snadno, ale zapisovat do
> nej se mu nedari :-)

Jestli to umi precist, pak jde jen o to udrzet konzistenci hlavicek.
V podstate lze snadno sestavit jakykoliv binarni resource, pouze je
treba vedet, jak ma vypadat jeho hlavicka a jak je formatovany. Zkus
hledat win32 binarni resourcy u MS nebo PE format. Mohl bych to i
udelat, ale je to prace na nekolik hodin, takze by to nebylo zadarmo.

SQL - problem se sloupci & WHERE

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 24.7.2002 15:17:53

zdravim
mam problem s timto dotazem na FB:

SELECT EXTRACT (year FROM datum) ROK FROM table1 where ROK=2001

pokud vynecham WHERE, dotaz probehne a ve vysledku je sloupec s nazvem ROK.
Kdyz doplnim WHERE, tak FB hlasi: Column unknown ROK. Jak to spravne
provest?

bleak

property Data TListView

[*] Jan K��ek - 24.7.2002 15:37:38

> [...]
>
> tak to je pekny "hnus" a po vyzkouseni se vubec divim, ze to funguje.
> Neco takoveho v Ccku by bylo pro me vicemene podezrele.....

Proc? Jak mas v C definovano NULL? Neni to nahodou (void *) 0? A to je
presne stejne jako Pointer(0). Neboli integer o hodnote 0 povazuj za
netypovy ukazatel.

Honza +

property Data TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 15:43:21

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> pokud jsem si to vyzkousel na novem projektu udalost OnInsert se nezavolala

Presne tak se to chovalo i me.

> ona ta prace s ukazateli v Delphi je cela podezrela nebo vubec zadna :-)

Jen ne dalsi flamewar ;-) Je to proste jen jine a presto naprosto stejne.

Petr Vones

POmoc s komponentou ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.7.2002 15:53:37

Zdravim

jak uz jsem psal tak zhanim komponentu typu ListView s takovejma
vlastnostma jako jsou v Outlook nebo The Bat!

potrebuji aby to umelo nasledujici

- Pri kliknuti na radek oznaci vsechny sloupecny celeho radku
(fullrowselect)
- menit barvu pozadi a font pro jednotlive radky

no a to by mi zatim stacilo

nevite nekdo o nejake takove komponente nebo nemuzete mi poradit jak
docilit alespon castecne tech veci co bych potreboval

Diky Milan

D5 a MemProof

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 16:00:11

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> VirtualAlloc v TApplication.CreateHandle neni na konci uvolneno 4 KB

Tohle pripomina problem, ktery vznikne v MakeObjectInstance pri tvorbe kodu na
volani WndProc v objektu. Narocnost pripadne opravy by byla neumerna vysledku.
Ta pamet se stejne po ukonceni procesu uvolni a uvolnovat ji drive nema smysl
(snad krome dynamicky zavadenych DLL s VCL, ale i tak to neni katastrofa).
Vice treba tady: http://www.thedelphimagazine.com/samples/1328/1328.htm

Petr Vones

POmoc s komponentou ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 16:02:13

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> - Pri kliknuti na radek oznaci vsechny sloupecny celeho radku
> (fullrowselect)
> - menit barvu pozadi a font pro jednotlive radky

Oboji umi TListView. viz TListView.RowSelect a TListView.OnCustomDrawItem

Petr Vones

ComboBox a pretypovanie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 16:03:34

From: "miromr" <preas_w(zv)stonline.sk>
> Resp. mozes si vyrobit objekt, ktory bude mat vlastnost integer a vkladat
> tam tento objekt moznosti je viac.

Pokud tam ale das instanci objektu tak ho pak taky nesmis zapomenout uvolnit.
Tim se to pak zbytecne komplikuje, pokud jde o typ ktery se vejde do 4 byte.

Petr Vones

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.7.2002 16:37:44

Ale presne toto delam a prave proto, ze presne toto delam mi vznika problem
ktery jsem puvodne popisoval... -:)

> [...]

Mimochodem kompilace balicku pomoci DCC32 ma jiste zabavne prvky v Delphi 5,
pokud nejaky unit obsahuje napriklad direktivu $ObjExportAll ;-)

socket info

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 24.7.2002 16:48:20

Lze nejak zjistit, ktery process(prip. modul) ma v systemu otevreny zadany
TCP port?

Tom

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.7.2002 16:59:42

To vim. Jen nevim co je v tom RES, ktery si Delphi vydabi samy ke kazdemu
balicku a nevim, co se stane, kdyz ho prepisu nejakym mym vytvorenym z RC.
Nebude tam treba nahodou neco chybet? Podle toho co jsme zkouseli tam asi
nic nechybi a mozna je ta cesta schudna, ale byl bych klidnejsi, kdybych mel
jistotu.

From: "Tomas Kminek" <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz>
> Lze nejak zjistit, ktery process(prip. modul) ma v systemu otevreny zadany
> TCP port?

Tohle umi napriklad Tiny (nyni Kerio) Personal Firewall. Pochybuju ale ze je
mozne neco takoveho udelat v aplikaci na urovni API bez pouziti specialniho
driveru.

Petr Vones

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2002 17:21:44

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Nebude tam treba nahodou neco chybet? Podle toho co jsme zkouseli tam asi

Ne, je tam jen ikona (pro aplikace) a pripadne version info. Prekladac tam pak
akorat prida DESCRIPTION, PACKAGEINFO a PACKAGEOPTIONS do RCDATA resource.

Petr Vones

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.7.2002 17:26:18

On 24 Jul 2002 at 16:59, bardon wrote:

> [...]
> vytvorenym z RC. Nebude tam treba nahodou neco chybet? Podle toho co
> jsme zkouseli tam asi nic nechybi a mozna je ta cesta schudna, ale byl

Co tam je? Je tam v podstate jen ikona. Pokud tam nedas version info,
muzes ho dodat z jineho resourcu.

prevod string na tstrings nebo TStringlist

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 24.7.2002 18:20:47

Pomocou mentody Add
From: "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo.com>
> Navic UTF-16 by nebylo to pravy, protoze bych musel provadet konverzi pri
> importu (a ten nebude napsan v delphi). A nejen nas imp. program, ale i od
> jinych firem, ktere by chteli exportovany soubor importovat...

XML je presne dano specifikaci a UTF-16 do teto specifikace patri. Pokud si
nekdo zmatlal nejakou hruzu, tak je to jeho problem. Jednou je tu presne dany
format a tim to konci. Ve Windows (a Delphi) mas zdarma k dispozici XML parser
ktery toto samozrejme zvlada.

Petr Vones

property Data TListView

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 25.7.2002 01:56:42

> Myslim ze neni namieste sa obavat operacii pretypovania.

v urcitych pripadoch to ale poriadne zradne je, povedzme keby si tam
chcel priradit string. Najhorsie na tom je, ze niekedy to moze fungovat
a inokedy nie.

Erik

ComboBox a pretypovanie

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2002 07:32:40

Je nejaky duvod pouzivat pretypovani "pointer(i)" misto "TObject(i)"?

Petr

> [...]
> begin
> for I := 1 to 50 do
> ComboBox1.Items.AddObject(Format('Jano %d', [I]), Pointer(I * 10));

Vstupte do Oskarovy SMS Herny! Toto l�to muzete vyhr�t skvelou Nokii 8310 a dalsi ceny. http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=30510%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/links/news.php?param=bavte

property Data TListView

[*] Jan Kr�zek - 25.7.2002 07:34:35

> [...]
> clovek by cekal spise ukazatel
> neco jako, ziskani " *(int *)Item->Data " a ne "
> (int)Item->Data ", kdyz je to definovane jako ukazatel na

No muzes, ale * int o velikosti sizeof(int) jsem fakt nikde nevidel -
proc zbytecne alokovat pamet, delat pri pristupu o jednu referenci vice
a nakonec hlidat uvolneni pameti, kdyz velikost ukazatele a integeru je
stejne.

Fakt nechapu co jako ceckari se ti nelibi na tom, ze kdyz mam promenou o
delce 4 bytu, tak ji nekdy vyuzuju jako pointer a jindy jako int?

Jedinne co je ve VCL tak trochu zvlastni, ze tato promenna je pokazdy
jineho typu. Napr. u TComponent je Tag : integer (ale to asi hlavne
proto aby sel editovat v design time), u TStrings je to Objects :
TObject a u TTreeNode je Data : Pointer - ale ve skutecnosti jsou to
prave ty ctyri byte, se kterymi si muzes delat co chces (to jest bud tam
strcit rovnou data do velikosti 4 byte nebo pointer na vetsi strukturu).
Jiste ta nekonzistence ma sve duvody, mozna ze je to tim, ze TStrings
jsou virtualni trida definovana v Delphi, zatimco TTreeNode primo
odpovida nejake strukture ve Windows ci neco podobneho.

Honza +

Komunikace pres modem

[*] Peter Jurco <peter.jurco(zv)alcatel.sk> - 25.7.2002 07:46:16

Nazdar

Uz samotne ISDN ma na 2 vrstve OSI protokol HDLC (o to sa ty nestaras),
ktore sa stara o spravne dorucenie
dat. V pripade ak potrebujes riadne prenasat data,
na to je vhodne si urobit, popripade pozhanat komponentu s PPP protokolom
alebo si ju urobit
(dokumentacia RFC, popr. Internet - momentalne tu nemam adresu)
Ak chces posielat len jednoduche data, dake commandy, tak To bude stacit bez
PPP protokolu.

Maj sa
Peto

> [...]
> spojeni? TAPI funkce na to jiz nejsou. Vite to nekdo? Poradite? Diky moc.

[*] =?utf-8?Q?Milan_Tome=C5=A1?= <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.7.2002 08:40:40

Dalsi varianta je tato:
SELECT EXTRACT (year FROM datum) ROK FROM table1
where
(datum >= '01/01/2001') and
(datum <= '12/31/2001')

Jen nevim jaka varianta bude rychlejsi...

> [...]
>
> b> pokud vynecham WHERE, dotaz probehne a ve vysledku je sloupec s nazvem
> b> ROK. Kdyz doplnim WHERE, tak FB hlasi: Column unknown ROK. Jak to

SQL dotaz spojeni

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 25.7.2002 09:04:27

No nevim v cem to pises, ale pokud ti dobre rozumim tak chces to:

SELECT ev_cislo, kod, kategorie FROM tab1 AS x LEFT OUTER JOIN tab2 AS y ON
x.kod = y.kod

Pavel

> From: Miroslav Kotasek [mailto:miro.delphi(zv)seznam(tec)cz]
> Zdravim, potrebuji pomoci s jednoduchym SQL dotazem
>

> select * from tab1 as x,
> tab2 as y
> group by x.ev_cislo,x.kod,y.kategorie
> order by x.ev_cislo asc
>
> Ale tento dotaz je vlastne kartezsky soucin a jeho slozitost je n*n
>

> existuje nejaky jiny ekvivalentni, kde by byla slozitost
> linearni (n, 2n)?
> podobny tomuto, jde jen o to, ze se ma udelat seznam vsech
> prvku z tab1 a k
> nim z tab2 pridat ty ktere maji y.kod2 = x.kod

> [...]

property Data TListView

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 25.7.2002 09:05:43

> v urcitych pripadoch to ale poriadne zradne je, povedzme keby si tam
> chcel priradit string. Najhorsie na tom je, ze niekedy to moze fungovat
> a inokedy nie.
Jasne lebo Pointer, odkaz na objekt, Integer su cisla tak tam vobec onic
nejde len povedat prekladacu nedaj tam taky ale daj tam taky typ.
String je problem iba v tom ze ten tam dat nemozes ale mozes pouzit PChar a
zase je to uplne v poriadku.
miro

zmena dynamickeho pola

Zdravim...

1. Potrebujem urobit proceduru alebo funkciu ktorej predam array of integer
ako var parameter a vo vnutri zmenim velkost.
Ale neda sa mi zmenit ta velkost. Ale ked si zavediem vlastny typ TDynArray
= array of integer tak to ide.

Preco to nejde ? Viete mi to niekto vysvetlit ?

2. Ake velke moze byt dyn.pole ? Co sa da napisat do SetLength(x, ???).

Dik. NORO.

Dole je priklad kedy to nejde a priklad v ktorom to ide.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTO NEJDE !!!
Hodi to chybu: [Error] Unit1.pas(42): Incompatible types

StdCtrls;

procedure Test(x: array of integer);
procedure Modify(var x: array of integer);

xx: array of integer;
begin
SetLength(xx, 2);
xx[0] := 5;
xx[1] := 4;
Test(xx);
Modify(xx);
Test(xx);
end;

procedure TForm1.Modify(var x: array of integer);
begin
SetLength(x, 5);
x[0] := 5;
x[1] := 4;
x[2] := 3;
x[3] := 2;
x[4] := 1;
end;

procedure TForm1.Test(x: array of integer);
var
i, s: integer;
begin
s := 0;
for i := Low(x) to High(x) do
s := s + x[i];
ShowMessage(IntToStr(s));

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTO FUNGUJE TAK AKO MA !!!

StdCtrls;

type
TDynPole = array of integer;
procedure Test(x: TDynPole);
procedure Modify(var x: TDynPole);

xx: TDynPole;
begin
SetLength(xx, 2);
xx[0] := 5;
xx[1] := 4;
Test(xx);
Modify(xx);
Test(xx);
end;

procedure TForm1.Modify(var x: TDynPole);
begin
SetLength(x, 5);
x[0] := 5;
x[1] := 4;
x[2] := 3;
x[3] := 2;
x[4] := 1;
end;

procedure TForm1.Test(x: TDynPole);
var
i, s: integer;
begin
s := 0;
for i := Low(x) to High(x) do
s := s + x[i];
ShowMessage(IntToStr(s));

property Data TListView

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 25.7.2002 09:28:18

Ahoj,

> krizek(zv)vitasw(tec)cz 25.7.02 7:34 >>>
>No muzes, ale * int o velikosti sizeof(int) jsem fakt nikde nevidel -

tohle jsem nepochopil, co to je " * int " ?

>Fakt nechapu co jako ceckari se ti nelibi na tom, ze kdyz mam promenou o
>delce 4 bytu, tak ji nekdy vyuzuju jako pointer a jindy jako int?

stejne me nikdo nepresvedci, ze to je standartni postup......
" void * " nebo " pointer " - je porad ukazatel, adresa na nejaky neurcity typ a to take ma zustat
Item.Data je take ukazatel a to ma byt platna adresa a ne ji nastavovat rucne

Zeptej se jakehokoliv Cckare na tuhle konstrukci a uvidis prvni reakce
zeptal jsem se Radka Chalupy (http://www.windev(tec)cz , http://www.radekchalupa(tec)cz ), coz je pro me uznavany programator

otazka:
muzes mi rict svuj nazor na tuhle konstrukci?
ListView->Selected->Data = (void *)10;
odpoved:
to je blbost, ne? zadavat jako uakazatel cislo 10...
void * je pointr a za nim by mela nasledovat PLATNA adresa...

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

property Data TListView

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2002 09:36:04

> [...]
>to je blbost, ne? zadavat jako uakazatel cislo 10...
>void * je pointr a za nim by mela nasledovat PLATNA adresa...

a) asi bys mu mel rict take proc to tam prirazujes
b) tohle je konference o Delphi

http://kouzelne.misto(tec)cz

Verze do BPL (IncludeVerInfo)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.7.2002 09:51:54

Ahoj,

> [...]
> Options, vzdy se mi automaticky prenastavi IncludeVerInfo=1
>
> Nevite prosim nekdo jak prinutit Delphi, aby mi to nemenily?

Mozes vyskusat toto:

unit PkgVer;

Classes, SysUtils, ToolsAPI;

type
TIDENotifier = class(TNotifierObject, IOTAIDENotifier)
private
{ IOTAIDENotifer }
procedure AfterCompile(Succeeded: Boolean); overload;
procedure BeforeCompile(const Project: IOTAProject; var Cancel:
Boolean); overload;
procedure FileNotification(NotifyCode: TOTAFileNotification; const
FileName: string; var Cancel: Boolean);
end;

procedure Register;

NotifierIndex: Integer = -1;

procedure Register;
begin
with BorlandIDEServices as IOTAServices do
NotifierIndex := AddNotifier(TIDENotifier.Create);
end;

{ TIDENotifier private: IOTAIDENotifier }

procedure TIDENotifier.AfterCompile(Succeeded: Boolean);
begin
// do nothing
end;

procedure TIDENotifier.BeforeCompile(const Project: IOTAProject; var Cancel:
Boolean);
begin
// do nothing
end;

procedure TIDENotifier.FileNotification(NotifyCode: TOTAFileNotification;
const FileName: string; var Cancel: Boolean);
var
Project: IOTAProject;
case NotifyCode of
ofnFileOpened:
begin
if CompareText(ExtractFileExt(FileName), '.dpk') = 0 then
begin
Project := nil;
with BorlandIDEServices as IOTAModuleServices do
for I := 0 to ModuleCount - 1 do
if (AnsiCompareText(Modules[I].FileName, FileName) = 0) and
Supports(Modules[I], IOTAProject, Project) then
Break;
if not Assigned(Project) then
Exit;
Project.ProjectOptions.Values['IncludeVersionInfo'] := 0;
Project.ProjectOptions.ModifiedState := False;

initialization

finalization
if NotifierIndex <> -1 then
with BorlandIDEServices as IOTAServices do
RemoveNotifier(NotifierIndex);

end.

Pridaj tuto unitu do designtime-only balicka a nainstaluj ten balicek. Budes
musiet pridat dsgnide50.dcp (alebo tak nejak, nemam uz Delphi 5) do
'requires', aby sa to skompilovalo.

Je to jednoduchy IDE notifier, ktory vzdy, ked je v IDE otvoreny subor s
priponou .dpk, zmeni v jeho project options IncludeVerInfo na 0. Ty asi
budes chciet, aby sa to obmedzilo len na urcite .dpk, tak si k tomu mozes
dopisat kod, ktory bude porovnavat filename so zoznamom nacitanym napriklad
z nejakeho konfiguracneho suboru.

Free lokalizacni nastroj

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 25.7.2002 10:06:17

Dobry den,

neznate nekdo prosim free lokalizani nastroj pro Delphi 5?

Dekuji.
Petr Hlozek

property Data TListView

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 25.7.2002 10:07:40

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>

> stejne me nikdo nepresvedci, ze to je standartni postup......

Samozrejme mas pravdu, protoze jestli nekdo chtel umoznit asociovat s
textovou polozkou "cokoli o velikosti 4 byty", tak jedina spravna deklarace
toho "cokoli" je DWORD, ostatne tak to ma M$ na API napr. u zprav
xx_GETITEMDATA a xx_SETITEMDATA etc... (LPARAM).

Vzdycky je to na zodpovednosti programatora, co tam strka, ale v pripade
pretypovani na DWORD je na prvni pohled z kazdeho typecastu jasne videt,
ze si programator neco schovava do 4 bytu.

***

Borland se zrejme snazil usnadnit programatorum prakticky zivot na zaklade
predpokladu, ze nejcasteji asociovanou hodnotou bude "pointer na cokoli" a
ten DWORD inherentne pretypoval na pointer. Nekde (napr. u TStrings) dokonce
zavedl dalsi chaos tim, ze ten DWORD pretypoval rovnou na TObject.

Neni to jedina inkonzistence v jazyku a knihovnach, ale protoze Delphi je
predevsim prakticky nastroj pro programatory "v poli"
tak se to da prekousnout, ne?

Bye, pf

Jak zjistit XML encoding? (pomoci SysLocale?)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.7.2002 10:08:30

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> no jo to je ale Treeview. tu jsem videl i na tory ale tahle je mi asi
> k nicemu. ja potrebuji ListView.

Podivej se na to poradne, je to vic nez jen obycejny TreeView.

Petr Vones

property Data TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2002 12:31:28

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> [...]
> typ a to take ma zustat Item.Data je take ukazatel a to ma byt platna adresa

Kde je psano, ze to musi byt platna adresa ? Pouziji jiny priklad, API funkce
FindResource ma parametr LPCTSTR lpName, coz je ukazatel na retezec ukonceny
nulou. Nicmene do teto funkce muzes predat i treba PChar(12) aby jsi ziskal
pristup k resourcum podle numericke hodnoty, coz je dle terminologie "spatny
ukazatel". Podobne treba funkce SendMessage, ktera ma jako parametr lParam.
Podle typu zpravy tam nekdy predavas hodnotu, jindy ukazatel na retezec nebo
datovou strukturu.

> odpoved:
> to je blbost, ne? zadavat jako uakazatel cislo 10...
> void * je pointr a za nim by mela nasledovat PLATNA adresa...

Bez hlubsi znalosti konkretniho pripadu ma vsak takovato odpoved nulovou
vypovidajici hodnotu.

Idealni teoreticke reseni by tedy bylo: TListItem.Data: Variant :-)

Petr Vones

OLE error - problem importu *.ocx z VB6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2002 13:01:57

From: "Vagner Pavel" <Vagner(zv)ceps(tec)cz>
> tak to hodi hlasku:
> "OLE error 800A01A9", jsem bezradnej. nevi nekdo v cem by mohl byt zakopanej

1. http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=en
2. Find messages with the exact phrase "800A01A9"
3. Return only messages from the newsgroup "borland.*"
4. Google Search

Petr Vones

zmena dynamickeho pola

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2002 13:06:34

From: <dphi_forum(zv)proces.sk>
> TOTO NEJDE !!!
> Hodi to chybu: [Error] Unit1.pas(42): Incompatible types
>
> TOTO FUNGUJE TAK AKO MA !!!
> type
> TDynPole = array of integer;

Object Pascal Language Guide
Open array parameters

Prvni odstavec.

Petr Vones

ComboBox a pretypovanie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2002 13:07:15

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> Je nejaky duvod pouzivat pretypovani "pointer(i)" misto "TObject(i)"?

Ne, v tomto pripade je to spis jen otazka toho, co se ti vic libi.

Petr Vones

databaze pres ADO a vlakna

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 25.7.2002 13:09:23

Ma nekdo z vas zkusenosti s pouzitim ADO pro pristup k SQL DB pri pouzivani
vicevlaknoveho zpracovani. Podelte se one.

Je nutne stejne jak pri BDE pouzivat objekt TSession?
Jak si jednotliva vlakna zajistuji pristup do DB (je nutne pro kazde
vytvorit novy objekt ADOconnection)?
A jake je spolehlivost ADO?
Existuje priklad pouziti ADO s vlakny?

Diky.

S pozdravem Franta.

Jak ziskat tabulku users a jejich permissions z da

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 25.7.2002 13:10:02

Jasne mrknu. Jen mi prosim prozrad co je to BOL. :)

Znate prosim nekdo syntaxi SQL dotazu pro %subj. ?

Diky,
David Michal

Jak ziskat tabulku users a jejich permissions z da

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 25.7.2002 13:11:10

Potreboval by permissions k jednotlivym objektum.
David

Jake permissions chces ?=20
K DB nebo jednotliv=C3=BDm objektum ?

Pavel

Co vkladat do Database1.Params? MSSQL server.

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 25.7.2002 13:14:55

Cau,
bez mezer mi to chodi:

Database1.Params.Add('USER NAME=david');
Database1.Params.Add('PASSWORD=pass');

kdyz tohle nepujde tak jeste predtim zadej Database1.params.clear;

Ladap

[...]

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 25.7.2002 13:24:05

Books On Line - help

A.

property Data TListView

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 25.7.2002 13:32:37

> [...]
> nejde len povedat prekladacu nedaj tam taky ale daj tam taky typ.
> String je problem iba v tom ze ten tam dat nemozes ale mozes pouzit PChar

problem je v pocitani referencii. Po pretypovani stringu na PChar
pocitanie nefunguje. Ak Delphi string uvolni a potrebujes ho,
tak mas smolu. Podobny problem je aj s COM objektami,
ktore Delphi tiez automaticky spravuje. Po pretypovani
na pointer Delphi nema sancu to korektne spravovat.

Erik

Jak ziskat tabulku users a jejich permissions z da

Books OnLine - manual k MS SQL. Je standardne instalovan spolu s MS SQL...
(sqlbol.chm)

Jasne mrknu. Jen mi prosim prozrad co je to BOL. :)

=?UTF-8?B?UkU6IEphayB6aXNrYXQgdGFidWxrdSB1c2VycyBh

[*] =?UTF-8?B?THN0aWJ1cmVrIFBhdmVs?= <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 25.7.2002 13:57:24

Pomoci systemove procedury "sp_helpuser" je mozne ziskat seznam uzivatelu,
databazi (do kterych maji pristup) a skupin ( do kterych patri).

Permissions k jednotlivým objektum v konkretni DB (vcetne sloupcu tabulek)
zobrazi systemova procedura :

sp_helprotect [ [ (zv)name = ] 'object_statement' ]
[ , [ (zv)username = ] 'security_account' ]
[ , [ (zv)grantorname = ] 'grantor' ]
[ , [ (zv)permissionarea = ] 'type' ]

Re[2]: POmoc s komponentou ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2002 14:00:48

Hello Petr,

Wednesday, July 24, 2002, 4:02:13 PM, you wrote:

PV> From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>

PV> Oboji umi TListView. viz TListView.RowSelect a TListView.OnCustomDrawItem

Joj .. diky moc. Ten rowselect jsem teda nasel a pouzil . Ale nejsem
tak dobrej abych pochopil TListView.OnCustomDrawItem. Jak treba udem
aby radek mel font tlustej. Koukal jsem se do toho helpu ale moc
moudrej z toho nejsem.

Diky milan

PV> Petr Vones

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Re[2]: POmoc s komponentou ListView

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.7.2002 14:10:36

> [...]
> tak dobrej abych pochopil TListView.OnCustomDrawItem. Jak treba udem
> aby radek mel font tlustej. Koukal jsem se do toho helpu ale moc

Pouzij OnPaintText:

procedure TForm1.tvTreePaintText(Sender: TBaseVirtualTree;
const TargetCanvas: TCanvas; Node: PVirtualNode; Column: TColumnIndex;
TextType: TVSTTextType);
begin
TargetCanvas.Font.Style := TargetCanvas.Font.Style + [fsBold];
end;

POmoc s komponentou ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.7.2002 14:14:03

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> Joj .. diky moc. Ten rowselect jsem teda nasel a pouzil . Ale nejsem
> tak dobrej abych pochopil TListView.OnCustomDrawItem. Jak treba udem
> aby radek mel font tlustej. Koukal jsem se do toho helpu ale moc

procedure TMainForm.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
Sender.Canvas.Font.Style := [fsBold];

Re[2]: POmoc s komponentou ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.7.2002 14:27:46

Ahoj

> [...]

PV> procedure TMainForm.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
PV> Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);

super. ale fakt posledni vec. jak udelam tohle treba pouze pro prvni
polozku.

diky moc. fakt je to uz posledni dotaz..

PV> Petr Vones

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

FB - pocet pripojeni k databazi

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 25.7.2002 14:42:35

Hello, Jaroslav!
You wrote:

JU> Pokud je ovsem otevreno vice databazi (NoOfDatabases > 1) nemohu
JU> odlisit kolik pripojeni je k te ktere databazi.
JU> V unite IBServices jsem to nenasel.
JU> Muzete mi, prosim, poradit zda to lze nejakym zpusobem resit.

TIBDatabaseInfo.UserNames.Count

With best regards, Alex Cherednichenko.

Prihlaseni do databaze na splash screen.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 25.7.2002 14:54:37

Zdravim,

%Subj. mi sice funguje, ale myslim ze to mam udelane dost osklive (slusne receno).
Nejdrive si otevru splash screen modalne. Prectu si user name a password.
Prihlasim se do databaze. A pak oteviram splash screen znovu, a zaviram ho tesne pred Application.Run. Toto reseni je sice funkcni, ale zda se mi dost nestastne.
Nemate nekdo nejake lepsi, ktere by mne nenutilo dvakrat otevirat splash screen?

Diky za cas,
David Michal

Ako kompilovat comctrls.pas po zmene ?

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 25.7.2002 15:03:22

Ahojte,

viem, asi je to trivialna vec,
ale fakt na to nemozem prist :-(

neviete mi niekto poradit, ako donutit
kompiler, aby znovu prekompiloval comctrls.pas a
pouzil nove zdrojaky ? Zafixoval som si TListView pre XP a
nemozem to dostat do exe.

dik

martin

D5, W2K SP2