OT: Jak uzamknout zaznam v MSSQL?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.7.2002 11:07:57

Pokud pouzijes transakci a nechas ji otevrenou po celou dobu editace
dokladu, kdy si mezitim obsluha odejde na obed, tak to asi nebude to
prave orechove :-(

29.7.2002 Slavek Rydval:
> Ahoj,

> jednak muzes pouzit transakce, druhak muzes pouzit timestamp. Oboji
> viz BOL.

> Slavek

BDE a trideni dle cestiny ...

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 29.7.2002 11:27:19

Ahoj delphini,
Mam programek vyuzivajici BDE a v gridu mam natazena data z nejake
tabulky. Data se mi tridi podle prijmeni nasledovne
(pr. - jde o dikariticka znamenka u prvnich pismen ve jmene)

Adamov
Beroun
Cinovec
Domazlice
Fukuoka
Rozmberk
Sokolov
Zemehraby
��slav
�luknov
���r nad Sazavou

Samozrejme bych rad, aby se to radilo ve stylu A, B, C, �, D, E, F ...., S,
�, R, � ...

Nevite nekdo, kde se da neco podobneho nastavit ?

Milan

Zamykani zaznamu ve FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.7.2002 11:38:58

From: <delphin(zv)centrum.sk>
> Nemohli by ste mi niekto poslat odkazy pojednavujeco o
> problematike COM (Component Object Model). Ako s tym pracovat a
> taaak...

Pred casem vysel pekny clanek v Computer Worldu:
http://www.cw(tec)cz/cw.nsf/page/CBAE3BA3F199E7EFC12569A10055B981

Martin Schayna

Informace o zmene stavu komponenty

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 29.7.2002 11:51:35

> ...Je to podobne jako kdyz napr. TIBQuery.Active
> se zmeni na True a napojeny DBGrid (pres DataSource) ihned
> zobrazi data. Kdyz jsem se dival na zdrojove texty, nepochopil
> jsem to. :-(

Pokusim se to zjednodusene vysvetlit.
-DataSet si pamatuje ve kterych DataSourcech je obsazen.
-vsechny DB componenty jez lze napojit na DataSource (TDBEdit,...) obsahuji
tridu TDataLink
-DataSource si pamatuje ve kterych DB komponentach je obsazen (resp.
pamatuje si DataLinky techto komponent)

Takze, nejaka akce nad DataSetem (napr. otevreni), zpusobi ze DataSet projde
vsechny DataSource ve kterych je prirazen a tem tuto akci oznami, nasledne
kazdy DataSource projde DataLinky vsech komponent, ktere jej maji prirazen a
oznami jim ze doslo k akci. DataLink v komponente oznami komponente doslo k
akci, delej si s tim co chces. Uf.. Snad to vysvetleni nepusobi moc zmatene.

Ahoj

e-mail: radek.zhasil(zv)seznam(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

BDE a trideni dle cestiny ...

Z jake tabulky? Paradox, Interbejska, MS SQL, Oracle, DBase... Vetsinou je
to o trideni samotneho db systemu...

[...]

Urceni priority pro COM componentu

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.7.2002 13:12:54

Zdravim konferu

v delphi jsem napsal .dll knihovnu pro server (ASP) ale zjistili jsme
ze ta komponenta zatizi procesor na 100%. Muzu nejak urcit pod jakou
komponentou ma byt tato knihovna vyuzivana ?

Milan

Firebird / Interbase 6.0

[*] <morzol(zv)atlas(tec)cz> - 29.7.2002 13:15:41

Ahoj,

1) Jake jsou rozdily v syntaxi SQL pro Interbase a Firebird. Na serveru pro Firebird jsou odkazy na dokumentaci pro Interbase. Mam tomu rozumet tak ze Firebird je plne kompatibilni s Interbase ?

2) Jake jsou nejlepsi (dle Vaseho nazoru) komponenty pro praci s Firebirdem ? Je mozne pouzit komponenty z Interbase palety k pristupu k Firebirdu ?

3)Je mozne najit nekde nejaky priklad pro praci s Firebirdem ?

Diky.

MS SQL - SELECT porusene rady

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 29.7.2002 13:33:10

Ahoj,

jde nejakym selectem zjistit hodnoty porusene rady v tabulce na nejakem intervalu
v tabulce jsou hodnoty pro pole
1,3,5
vysledek
2,4

nebo to musim udelat v cyklu?
MS SQL 2k

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Re[2]: OT: Jak uzamknout zaznam v MSSQL?

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 29.7.2002 13:51:16

Hello,
tohleto mne take napadlo, ale pripada hloupe nechat uzivatele zeditovat
nejaky rozsahly formular a pak mu oznamit ze to nemuze ulozit protoze
jej nekdo predbehnul.

Ohledne te temp tabulky, tak pokud jsem zjistil kdyz spadne spojeni
tak server automaticky zrusi i docasnou tabulku vytvorenou pres toto
spojeni. Nebo se mylim?

Monday, July 29, 2002, 10:51:19 AM, you wrote:

iJF> S tim zamykanim to neni nejlepsi napad.
iJF> Co budes delat, pokud ti padne spojeni a ty zaznamy v te temp tabulce
iJF> zustanou ?

iJF> Lepsi reseni je pri nacteni dokladu si nacist TimeStamp polozku
iJF> (nejake tve pole), tu si zapamatovat a pri ukladani zkontrolovat, zda
iJF> se nezmenila. Pokud ne, doklad zapisu a zapisu i novy TimeStamp.
iJF> Pokud ano, oznamim uzivateli, ze mu to mezitim nekdo zmenil a pokud
iJF> mam v tabulce i id uzivatele, jsem schopny mu rict i kdo to zmenil.

pilifs mailto:pilifs(zv)seznam(tec)cz

OT: Jak uzamknout zaznam v MSSQL?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.7.2002 14:02:13

29.7.2002 pilifs:
> Hello,
> tohleto mne take napadlo, ale pripada hloupe nechat uzivatele zeditovat
> nejaky rozsahly formular a pak mu oznamit ze to nemuze ulozit protoze
> jej nekdo predbehnul.

Proc ?
Takhle zase reknes uzivateli, ze nemuze editovat doklad, v lepsim
pripade, protoze jej ma otevreny Franta, ktery je ted na obede, nebo
musel nekam odjet.
Uzivatele si nevyberes :-(

> Ohledne te temp tabulky, tak pokud jsem zjistil kdyz spadne spojeni
> tak server automaticky zrusi i docasnou tabulku vytvorenou pres toto
> spojeni. Nebo se mylim?

Tohle bys musel delat pres globalni tabulku, aby k ni meli pristup i
ostatni (jak jinak bys kontroloval), kdyz ti to otevrou ostatni
uzivatele ? Dokonce by to mozna nemohla byt ani Temp tabulka.

Re[2]: OT: Jak uzamknout zaznam v MSSQL?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 29.7.2002 14:04:43

> Hello,
> tohleto mne take napadlo, ale pripada hloupe nechat uzivatele zeditovat
> nejaky rozsahly formular a pak mu oznamit ze to nemuze ulozit protoze
> jej nekdo predbehnul.

No anebo muzes uzivateli ukazat, jak ten zaznam vypada ted a kdyz ti to
potvrdi, tak ho prepsat temi jeho daty.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Jak na opravu chyb v IB databazi

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 29.7.2002 14:08:01

>On 29 Jul 2002 at 10:05, Jaroslav
"font-size:10pt">&gt; objevuji chyby.
Jestlize si spustim v ServerManageru &nbsp;&quot;Database</span></font></d=
iv>
"font-size:10pt">&gt; Validation&quot;
a nezaskrtnu &quot;Validate record fragments&quot; tak to nic</span></font=
"font-size:10pt">&gt; nenajde. Kdyz
"font-size:10pt">&gt; moznost je
opravit.Ja to potvrdim, IB neco udela a rekne ze je vse OK,</span></font><=
/div>
"font-size:10pt">&gt; ale kdyz validaci
"font-size:10pt">&gt; nekdo co s
"font-size:10pt">Primo ServerManager &nbsp;&quot;Database Validation&quot;=
mi nic nerika ale
style=3D"font-size:10pt">podobne
jako gfix/gback ? Skoro bych to tak tipoval.
Cili &quot;gfix -mend&quot; najde a nahl=E1s=ED chyby, neco v databazi ude=
la ale je
to jen priprava na odstraneni chyb. Aby chyby opravdu zmizely,

BCC32 a kompilace BPL

[*] Ing. =?ISO-8859-1?Q?Jarom=EDr?= =?ISO-8859-1?Q?Sola=F8 ?= - 29.7.2002 14:21:50

Ahoj,
mam vytvoreno nekolik BPL (moduly programu). Potreboval bych nejaky zpusob,
kterym bych vsechny naraz prekompiloval. Chtel jsem vytvorit skript, ktery
pro vsechny DPK provede kompilaci pomoci BCC32, ale neprisel jsem na to, jak
prekladaci predat parametry balicku (zrejme obsah souboru *.CFG). Nevi
nekdo, jak na to?

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
Magion system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

MS SQL - SELECT porusene rady

[*] Pavel Kral <kral(zv)zoner(tec)com> - 29.7.2002 14:26:54

Zdravim,

> jde nejakym selectem zjistit hodnoty porusene rady v tabulce
> [...]

Dala by se vyuzit nejaka pomocna tabulka naplnena neporusenou radou,
napr. PomTab s hodnotami 1,2,3,4,5,....
udelat s ni LEFT (RIGHT) JOIN a vybrat jen ty zaznamy, ktere maji prazdnou
hodnotu
v puvodni tabulce, napr.

Select Tab1.*
FROM PomTab
LEFT JOIN Tab1 ON Tab1.Value = PomTab.Value
WHERE Tab1.Value is NULL

Otazkou zustava, co delat, je-li porusenim rady opakovani stejnych hodnot.

Pavel

Firebird / Interbase 6.0

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 29.7.2002 14:28:24

> 1) Jake jsou rozdily v syntaxi SQL pro Interbase a Firebird. Na serveru
pro Firebird jsou odkazy na dokumentaci pro Interbase. Mam tomu rozumet tak
ze Firebird je plne kompatibilni s Interbase ?

Drobne vylepseni (First, skip, recreate, jmeno role v trigrech a SP, group
by UDF, ...). Nic opravdu zasadniho. Podivej se dokuentace k FB, tam je vse
popsano (ta co se ti nainstaluje spolu se serverem).

> 2) Jake jsou nejlepsi (dle Vaseho nazoru) komponenty pro praci s
Firebirdem ? Je mozne pouzit komponenty z Interbase palety k pristupu k
Firebirdu ?
Ja pouzivam IBX5.02 + Delphi5.>
> 3)Je mozne najit nekde nejaky priklad pro praci s Firebirdem ?
Temer vse o interbase funguje s FB, jen pripojeni davej VZDY sitove.

Slavek

QRGroup - sumy za skupinu

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.7.2002 14:47:40

Asi bych Tvuj problem resil vlastnim secitanim pomoci vlastnosti (Event)
BeforPrint
Takze si do
GroupHeader - BeforePrint
das nulovani nejakych pomocnych promenych napr:
PocRadku:=0;
SumRadku:=0;

Dale si do
Detail - BeforPrint
das scitani udaju napr:
PocRadku:=PocRadku+1;
SumRadku:=SumRadku+"TistenaHodnota napr. Table1['hodnota']";

no a naposled das v

GroupFooter - BeforPrint
dosazenim do QRLabel pozadovane hodnoty napr:
QRLabel1:=IntToStr(PocRadku);
QRLabel2:=IntToStr(SumRadku);

a takhle by to melo chodit.

Jinak podrobne info o QReportu si muzes stahnout z:
www.qusoft.com
Je tam vse ... od helpu az k FAQ

Mej se a hodne zdaru!
Jirka
Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

Cannot create file

[*] VladimirRuzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 29.7.2002 14:57:40

Ahoj,

napsal jsem programek (mala databaze uzivatelu - paradox) a pod W98 jede
dobre. Pod W2k je ale nasledujici problem: Kdyz chci zobrazit klasickym
QuickReportem Seznam vsech uzivatelu (3 sloupce), tak to vyplivne hlasku
Cannot create file a tri ctverecky (zrejme nejake paznaky, pritom nevim jake
paznaky a kde se berou). Nainstaloval jsem si proto i D4 na W2k, ale problem
jsem neodkrokoval, neb to naskakuje pri quickrep1.prewiev. Co s tim, kdyz
treba vybranych 5 uzivatelu zobrazi v prewiev bez problemu ?

Vladimir, W98, W2k, D4 profi + 3 upgr.

BCC32 a kompilace BPL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.7.2002 14:57:45

From: "Ing. Jarom�r Sola�" <solar(zv)magion(tec)cz>
> [...]
> pro vsechny DPK provede kompilaci pomoci BCC32, ale neprisel jsem na to, jak

Neni to spise DCC32.EXE ?

> prekladaci predat parametry balicku (zrejme obsah souboru *.CFG). Nevi
> nekdo, jak na to?

Jde to pomoci makefilu, pokud mas Delphi 6 Ent, tak se podivej do adresare
Demos\WebSnap kde je to pouzito.

Petr Vones

Jak s shareware do sveta?

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 29.7.2002 15:01:20

Zdravim vsechny,

chceme vypustit nas (komercni) program do sveta. Z pocatku bude jako
shareware a tak se Vas chci zeptat na zkusenosti s placenim ze zahranici a
vsim, co prodej shareware obnasi. S placenim za shareware si vzpominam jen
na shareit.com. Mame se vydat touto cestou, nebo si vsechno vyresit sami?

Predem mnohokrat dekuji.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)databox(tec)cz

Jak s shareware do sveta?

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 29.7.2002 15:12:26

From: "VladimirRuzicka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>
> [...]
> jsem neodkrokoval, neb to naskakuje pri quickrep1.prewiev. Co s tim, kdyz
> treba vybranych 5 uzivatelu zobrazi v prewiev bez problemu ?

Zkus nastavit promennou TEMP na nejakou kratkou cestu, defaultne je tam
neco jako "c:\Documents and Settings\{username}\Local Settings\Temp"
a QR s tim nejak neumeji. Nastavis to pres My Computer -> Properties
-> Advanced -> Environment variables -> User variables for {username}.
Nebo rovnou TEMP v User variables smaz, pak bude platit ten co je
v System variables.

Martin Schayna

On 29 Jul 2002 at 10:05, Jaroslav Koh�k wrote:

> po case se mi na vsech databazich (maji tak velikosti 50 - 150MB)
> objevuji chyby. Jestlize si spustim v ServerManageru "Database
> Validation" a nezaskrtnu "Validate record fragments" tak to nic
> nenajde. Kdyz to ale zaskrtnu, tak to najde nejake chyby a da mi
> moznost je opravit.Ja to potvrdim, IB neco udela a rekne ze je vse OK,
> ale kdyz validaci pustim znovu, tak to najde ty same chyby. Nevite
> nekdo co s tim ?

Proves zalohu a obnovu. Oprava databaze (parametr -mend GFIX) po validaci
pouze uvede databazi do stavu zpracovatelnem GBAK. Skutecnou napravu - v
tomto pripade odstraneni zatoulanych fragmentu - provede az GBAK pri obnove
ze zalohy.

BCC32 a kompilace BPL

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.7.2002 17:39:32

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> 1) Jak je mozne, ze Delphi neni zpetne kompatibilni se starsimi verzemi,
> nebo kde by jinde mohl byt problem.

DCU soubory nebyly, nejsou, nebudou a nemohou byt pouzity mezi ruznymi verzemi
Delphi. Zakladni chyba je pouzivat ve svem kodu komponenty od kterych nemas
zdrojak.

> 2) Jak z tohoto problemu ven - nahradit jinou komponentou bych nerad,
> protoze jednak zadnou jinou nemam - snad by se dalo na webu neco najit - a
> jednak to znamena dost rozsahlou zmenu v projetktu a spousta prace navic.

Napriklad se podivat po zdrojaku te puvodni:

Jak s shareware do sveta?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.7.2002 23:06:42

Puvodni zprava, kterou napsal Radim Kunz dne 29 Jul 2002:

> Nejrozumnejsi je jit pres Shareit nebo neco podobneho. Nemas
> sanci inkasovat platby z karet pres Internet ve vlastni rezii, ani
> by se ti to nevyplatilo. My mame se Shareitem dobre zkusenosti.

To jsou docela ostra slova. Ja na platebni karty prodavam napriklad
Jazykovy Lokalizator uz nekolik let a mame zakazniky tusim ve 24 zemich
sveta pocinaje Amerikou a konce Taiwanem bez nejmensich problemu.

S pozdravem
Petr Zahradnik, pocitacovy
expert

Kompilace balicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2002 04:35:48

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> se objevi: "RLINK32 ERROR: Can't find d:\...\balicek.drf". Pricemz opravu

Nekde je v necem zmatek. Nemas u tech balicku explicitne nastavene cesty k DCP
souborum jinak nez je to defaultne v IDE ? Oddelujes radne design a runtime
kod v baliccich ?

Petr Vones

stored proc na server & runtime

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 30.7.2002 07:45:20

jak ji mam poslat na server-kterou komponentou? Dam do propert SQL
komponenty IbSql toto:

create procedure PLATBY2(ID_KLIENTA1 INTEGER)
returns (CASTKA FLOAT)
as
BEGIN for
select CASTKA from platby
where ID_KLIENTA=:ID_KLIENTA1
into :CASTKA
do SUSPEND;
END

a za behu programu provedu IbSql.ExecQuery. Dojde k chybe ...token unknow -
line 7, char 6?'...
Co delam spatne? Ta procedura je spravne.
bleak

From: "Frankie Y" <frankie.y(zv)seznam(tec)cz>
> kniha 1001 Tipu a triku pro Delphi obsahuje priklad (735), jak zmenit
> barevne schema dane aplikace. Pise se zde "uprava bude platna pouze pro
> danou aplikaci, nepromitne se do nastaveni systemu." To vsak neni pravda,
> jelikoz uvedeny postup skutecne zmeni barvy celeho systemu. Jak to udelat,

Pravda, ta formulace je nepresna. Funkce SetSysColors zmeni nastaveni barev
pro vsechny aplikace, ale neulozi toto nastaveni pri ukonceni systemu, takze
po restartu tam bude opet puvodni nastaveni.

> aby se nastaveni barev aplikovalo jen na mou aplikaci?

Pouze tak, ze zmenis barvy u danych komponent. Nektere vsak neumoznuji
jednoduse nastavit jinou barvu nez ta co je v systemu.

Petr Vones

IB/FB a zachrana databaze z vice shadow souboru

[*] Libor Svoboda <svob(zv)fnusa(tec)cz> - 30.7.2002 13:45:44

Ahoj,

Mam velkou databazi 3GB rozdelenou na tri casti po 1GB. Pouzivam shadow
soubor tez rozdeleny do tri souboru.
Zajimalo by me jakym zpusobem obnovit databazi, pokud se mi podari prijit o
disk, na kterem je databaze a zustane mi pouze disk ze shadow soubory.
Vim, ze to jde pomoci GFIX, ale to mi fungovalo pouze pro single file
databazi. V pripade vice souboru jsem vzdy narazil, protoze v hlavicce
souboru je vzdy odkaz na dalsi soubor a ten se bud nenasel, nebo mel
problem, ze to neni datovy soubor, ale shadow.
Existuje nekde navod jak presne obnovit databazi z vice shadow souboru?

Libor Svoboda

AciveX komponenty

[*] Emresz Tom� <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz> - 30.7.2002 13:46:54

Zdravim,
mam problemek s cizimi ActiveX komponentami.
Jsou to komponenty k mobilu sony ericsson. Do delphi si je v pohode importuju (import type library) ale nevim jake metody pouzit apod. Mam ale aplikace funkcni ktere tyto komponenty vyuzivaji a prot se ptam, zda-li neexistuje nejaky nastroj ktery by mi dokazal vysledovat volani techto aX komponent.

Dekuji za kazdou radu...

Tomas Emresz
BSP Group a.s.
Tel.: 02/61218070
email.: tomas.emresz(zv)bsp(tec)cz

QReport - lze mit na jednom reportu vice detail ba

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 30.7.2002 13:54:15

Zdravim,

Je vubec mozne dat na jeden QReport vice bandu typu detail? Snazim se udelat report na kterym by v jednom detailu byly data z jedne tabulky a na druhem naprosto nezavislem detailu by byly data z druhe tabulky. Lze to nejak jednoduse udelat?

Diky,
David Michal

QReport jak tisknout z vice tabulek na jeden repor

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 30.7.2002 13:56:43

Ja to riesim tak, ze informacie pre hlavicku nacitam v procedure
BEFOREREPORT napr. title a do Q_label-ov dam pozadovane data, ktore mam
umiestnene v reporte. Netvrdim, ze je to standartne riesenie ale funguje to
bez problemov.

Fabik

[...]

StringGrid (StringAlignGrid) a radky

[*] Michal Jan� <janu(zv)stemmark(tec)cz> - 30.7.2002 13:57:13

Ahojky,

Lze nejak vymazat nebo schovat libovolny radek ve StringGridu, bez
jakeholiv posunu vsech radku pod nim apod.?

Win98,D5Prof.

AciveX komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2002 14:00:30

From: "Emresz Tom�" <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz>
> Jsou to komponenty k mobilu sony ericsson. Do delphi si je v pohode
> importuju (import type library) ale nevim jake metody pouzit apod.

Co se treba nekde podivat po dokunentaci ?

Petr Vones

QReport jak tisknout z vice tabulek na jeden repor

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 30.7.2002 14:26:14

To ano hlavicku takto resim take.
Ale co s temi dvema detaily?

[...]

---
Incoming mail is certified Virus Free.

Nacteni dat s mdb databaze

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2002 14:55:52

Zdravim konferu

v mdb databazi nebo MSSQL databazi mam ulozena nejaka data. Jak muzu
udelat dotaz ktery mi vyhodi vysledek. Nechci aby mi to vyhazoval
nejakeho dbgridu nebo nejake podobne divne tabulky z Delphi
Chtel bych nejakej recordset se kterym bych pak pracoval

Dik Milan

Nacteni dat s mdb databaze

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.7.2002 15:09:26

Ale vysledkem dotazu je prece RecordSet. K tomu, abys s tim pracoval
to nepotrebujes zobrazovat v Gridu.
A dotaz udelas pomoci TSQL nebo pokud nechces BDE, tak pouzij KaDAO
nebo ODBCe komponenty

30.7.2002 Vymazal Milan:
> [...]

> nejakeho dbgridu nebo nejake podobne divne tabulky z Delphi
> Chtel bych nejakej recordset se kterym bych pak pracoval

[*] Emresz Tom� <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz> - 30.7.2002 15:27:59

To uz jsem udelal lec nic jsem nenasel... Na webu Sony Erricsson developer world jsou pouze navody ohledne psani wapovskych app, no proste ze strany mobilu, ne ze strany PC. Jedinne co jsem nasel, jsou AT prikazy, ovsem pokud chci vyuzit jejich komunikacni soft (da se rict jakystakys driver, pro irda a comport, nav�c si pamatuje vice pripojenych mobilu apod), tak jsem zat�m nic nenasel...

> [...]
> importuju (import type library) ale nevim jake metody pouzit apod.

Co se treba nekde podivat po dokunentaci ?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.7.2002 15:34:07

From: "David Michal" <david.michal(zv)www-bv.com>
> [...]
> protoze mi vytiskne detailni zaznamy pod kazdy zaznam z bandu detail. To ja

Jirka se ti pokousel radit abys do reportu nad Detail bandem otevrel
nejakou tabulku s jednim zaznamem (napr. RDB$DATABASE v IB) a
napojil na nej dva Subdetaily. Vsechny tisky budou vyreseny na tech
Subdetailech. Delame to taky tak, jen doufam ze to originalni QR
umoznuje -- my mame tak 20% upraveneho kodu...

Martin Schayna

OT: Revision control system pre Delphi zdrojaky a

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 30.7.2002 21:03:43

Ahoj vsetci,

Nevie niekto o niecom pouzitelnom a pritom free alebo aspon share do 50USD?

Srdecna vdaka.

Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.380 / V�rusov� datab�za: 213 - d�tum vydania: 24. 7. 2002

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 30.7.2002 21:17:23

Ahoj!

Myslis cvs ?

> [...]
> Verzia: 6.0.380 / V�rusov� datab�za: 213 - d�tum vydania: 24. 7. 2002

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 30.7.2002 22:00:19

Ano.
Nejaku centralnu repository na zdrojaky, z ktorej mozu viaceri robit
Chcek-Out a Check-In.
Prip.nejako uzamknut cely subor v repository, tak aby ostatni vedeli, kto ho
uzamkol.

Niekedy som nieco take pouzival, ale bolo to free len pre 1 developera...

Uz presne neviem co to bolo, ale myslim, ze CVS to v nazve malo.

Fungovalo to ako rozsirenie kontextoveho menu Windows Shellu,
tak ako to robi napr, ZIP alebo WinRAR.

A zdalo sa mi to celkom OK. Skusal som to aj na .docy a chodilo to...

> [...]

Verzia: 6.0.380 / V�rusov� datab�za: 213 - d�tum vydania: 24. 7. 2002

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.7.2002 23:22:53

Pouzivam FreeVCS (www.freevcs.de). Je zdarma a pouzitelny.

> [...]
>
> Uz presne neviem co to bolo, ale myslim, ze CVS to v nazve malo.
>
> Fungovalo to ako rozsirenie kontextoveho menu Windows Shellu,

FreeVCS je dostupne ve 2 verzich - jako IDE expert pro Delphi a standalone
aplikace

> A zdalo sa mi to celkom OK. Skusal som to aj na .docy a chodilo to...

tez mozne pouzit na libovolne soubory

D. Toman

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Lumir Karas <lumirkaras(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2002 17:50:43 -0400

Velice dobre zkusenosti mam s Free VCS, ma vse co je potreba.

Lumir.

komponenta dohledani z dbgridu.datasource.dataset(

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 31.7.2002 02:18:30

Ahoj udelal jsem si komponentu ,ktera mi k dbgridu doda fce
navic,tj.setrideni,filter atd. s filtrem by problem nebyl...ale,ted je tu
vec,ze nevim jak setridit dbgrid univerzalne,tj. aby to bylo stejne pro
vsechny zdroje dataset (IBDataset,IBTable,IBQuery) problem je v tom ze u
kazdeho typu tridim jinak, u jednoho menim TQuery.sql prikaz u druheho
IBDataset.SelectSQL....ted mi nekdo poradte jak mam vyresit trideni.
Moznosti jsou dve, bud to nejak setridim na urovni RXGridu,nebo bych nejak
musel zjistit zdroj dataset a podle toho jaky by to byl
zdroj(IBQuery,IBDataset)bych zmenil sqlselect. Da se tedy nejak vystopovat
zdroj Datasetu..

Dekuji za kazdou radu...

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

problem s RXLib 2.75

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 31.7.2002 02:48:16

Jsem debil,(admin promine) ale mel jsem ve svem zdrojaku unitu dbutils.... a
presne stejny nazev unity potrebuje rxdbgrid...ale protoze je prioritni
prohledavani v ceste projektu tas se to tlouklo na neznamych promennych
podejt ne:-)))

>asi nemas dobre nastavene cesty na zdroje RX, nastav je v IDE.

PS:Tos me tedy podcenil s cestama:-))))

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

komponenta dohledani z dbgridu.datasource.dataset(

MOzna by stacilo testovat si to pres is.
if RXDBGrid.Datasrource.Dataset = TIBDataset then

Sroub
> [...]
> musel zjistit zdroj dataset a podle toho jaky by to byl
> zdroj(IBQuery,IBDataset)bych zmenil sqlselect. Da se tedy nejak vystopovat

Jak vytvorit novy Frame Class v Repository

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 31.7.2002 07:20:07

Zdravim

Tohle tema tu uz sice bylo ale me to stejne nechodi a nebo to nechapu.
Chtel bych vlastni tridu dejme tomu TNewFrame odvozeneho od TFrame a
chtel bych ho mit v Repository. Repository u Frame nenabizi Inherited
ani nic jineho. Kdyz si vytvorim nejaky Frame doplnim ho o property,
eventy a ulozim ho do Repository tak to potomci vubec nezaregistrujou.
Co s tim?

Dik Ruda.M

TTreeView zobrazovanie poloziek

[*] <morzol(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2002 07:27:32

Ahoj,

nevim jestli jsem Te spravne pochopil, ale property HideSilection = True zajisti, aby vybrany node byl zvyraznen pokud je focus na jinem prvku.

Tucne pismo bych resil nahrazenim standardniho TreeView nejakou free nahradou z Internetu napr. ElTree.

[...]

[*] <morzol(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2002 07:29:31

DBGrid1.Datasource.Dataset is ...

[...]

Access - format datumu a casu

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 31.7.2002 08:01:21

u accessu pouzivam jako oddelovace "/"m a funguje to Pavel

Dynamicky loadovany balicek

D5, ODBCe, MS SQL

Takhle nacitam balicek
if FDHMpPackageHandle = 0 then
begin
FDHMpPackageHandle := LoadPackage('DHMp_pckg.bpl');
ADHMpClass := GetClass('TKarty_DHMp');
if ADHMpClass <> nil then
Application.CreateForm(TComponentClass(ADHMpClass), AForm);
end

a na radku FDHMpPackageHandle := LoadPackage('DHMp_pckg.bpl') mi vyhodi
chybu
A class named TfDHMp already exists

Kde mam hledat problem?

Sroub

komponenta dohledani z dbgridu.datasource.dataset(

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.7.2002 08:44:07

On 31 Jul 2002 at 2:18, Ales Pavel wrote:

> [...]
> RXGridu,nebo bych nejak musel zjistit zdroj dataset a podle toho jaky
> by to byl zdroj(IBQuery,IBDataset)bych zmenil sqlselect. Da se tedy

A co treba si udelat nejaky datovy kontejner (dataset), do ktereho
nactes data, a ve kterem pak budes tridit? Pak se v gridu zobrazi to,
co ti vrati kontejner, pricemz zodpovednost za trideni ponese ten
kontejner.

Dynamicky loadovany balicek

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 08:55:06

> [...]
> end
>
> a na radku FDHMpPackageHandle := LoadPackage('DHMp_pckg.bpl') mi vyhodi

Nemas nekde v aplikaci tridu se stejnym nazvem? Nebo neni ten balicek nekde
v required sekci?

http://kouzelne.misto(tec)cz

Dynamicky loadovany balicek

jo, ten druhy pripad v jednom zapomenutem formu...

Sroub

> Nemas nekde v aplikaci tridu se stejnym nazvem? Nebo neni ten balicek
nekde
> v required sekci?
>
> Roman
> ==============================
> http://kouzelne.misto(tec)cz

cesty ku kni�niciam

[*] R�bert �ak - 31.7.2002 09:13:19

Neviete niekdo, v akom s�bore s� ulo�ene cesty ku kni�niciam, ktor� sa
definuj�
v Tools\Envirovenment Otions\Library\Library path ?
H�adal som v bine, ale ni� som nena�iel.

S pozdravom

R�bert �ak

Magion system a.s. tel./fax :0657/614 289
Jir�skova 1284 e-mail: robert.sak(zv)magion(tec)cz
755 01 Vset�n www: http://www.magion(tec)cz

Dynamicky loadovany balicek

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 31.7.2002 09:22:37

Hi,
mas ten unit vyhozen ze sekce autoCreate Forms?
ales

> [...]
>
> Kde mam hledat problem?
>
> Sroub

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.7.2002 09:25:45

> Nevie niekto o niecom pouzitelnom a pritom free alebo aspon
> share do 50USD?

Napriklad FreeVCS: http://www.freevcs.org
Klient je sice bez zdrojakov, ale pracuje sa na opensource verzii:
http://freevcs-client.sourceforge.net
Podla poslednych sprav je tiez mozne, ze povodny autor Thomas Hensle
poskytne svoje zdrojaky ako opensource.

cesty ku kni�niciam

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.7.2002 09:28:21

> Neviete niekdo, v akom s�bore s� ulo�ene cesty ku kni�niciam, ktor� sa
> definuj� v Tools\Envirovenment Otions\Library\Library path ?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\6.0\Library

OT: SQL dotaz - jak vygenerovat novy field na zakl

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 31.7.2002 09:33:57

Zdravim,

Omluovam se za OT. Ale myslim, ze v teto konferenci jsou ti nejerudovanejsi lide pro zodpovezeni.

Mam tyto dve tabulky:
Sites
ID_Sites(smallint)
SiteNumber(varchar)

JobJournal
ID_JobJournal(smallint)
ID_Sites(smallint) - reference na tabulku Sites
Journal(varchar)
Finished(bit)

A nyni bych potreboval pomoci nejakeho selectu doplnit do tabulky Sites field finished, ktery bude true pokud vsechny fields Finished v tabulce JobJournal vztahujici se k danemu ID_Sites budou true.

Dekuji,
David Michal

Uzmamceni cdrom - ky JAK?

[*] Karel Cibulka <KCibulka(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 09:36:35

Dne 30.��ervenec�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Nevite prosim nekdo jak uzamknout cd romku proti vysunuti tlacitkem na ovl
> panelu

Ahoj,

na UNDU jsem nasel nasledujici clanek:

http://www.undu.com/Articles/980221b.htm

ktery se zabyva zjistovanim vlozeni noveho media do CD s pomoci
zpravy WM_DEVICECHANGE. Zminuji se tam i o tom, ze se to da pouzit
pro "zamceni" cd-rom, pokud aplikace nepovoli DBT_DEVICEQUERYREMOVE
:-)

Doufam, ze to nejak pomuze.

K.C.

Reklama:
Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

ListView-urcity pocet polozek na radku

[*] Zapl�k <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 31.7.2002 09:51:29

Zdravicko. Mozna je to trivialita, ale zajimalo by me, jak do ListView ve
stylu "vsIcon" dostat na kazdy radek jen urcity pocet polozek bez toho,
abych nemusel zbytek doplnovat prazdnejma polozkama nebo manualne
prerovnavat. Na prvnim radku bude treba 5 polozek, na druhem 10, na tretim 8
atd. Pri "Resize" formu by melo zustat vse stejne. Nebo mam pouzit jinou
komponentu? Treba drawGrid? Ja ale potrebuji v bunce text i iconu.

D5 Prof., W9x, 2000, XP
Dik za kazdou pomoc.
zaplik(zv)volny(tec)cz

OT: CTRL + ALT + DEL

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 31.7.2002 09:52:36

Ahojte!

Bol som v jednej internetovej kaviarni kde pouzivali asi najaky "zazracny"
software lebo sa nedalo zobrazit okno task manageru pod Win98 po stlaceni
CTRL + ALT +DEL a ked som mackal ALT + TAB tak to tiez nezaberalo. Niekedy
tu bezala taka debata ze zakazat resp. odchytit to stlacenie klaves CTRL +
ALT + DEL ale p. Vones povedal ze by sa musel prepisat kernel alebo take
nieco presne si to nepamatam. Takze sa pytam to ty chlapici su bud taky
makaci ze to urobili alebo pouzili fintu FN :) ????

Dakujem za odpovede

S pozdravom,

************************************
[...]

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 31.7.2002 10:02:05

Internet kavarny maji nainstalovany software ktery meri delku vaseho
pripojeni a podle toho uctuji vyslednou sumu kterou zaplatis. Ten soft umi
jen tak mimochodem spoustu vychytavek napr. proto aby user ten merak
nezhodil takze predpokladam ze neco podobneho meli v te vasi kavarne.

Ahojte!

Bol som v jednej internetovej kaviarni kde pouzivali asi najaky "zazracny"
software

Win98, TAdoQuery a obcasne problemy.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 31.7.2002 10:06:22

Zdravim,

Na pocitacich s WIN98, mi obcas predevsim pri SQL commandu Update na fieldech s varchar, vyskoci hlaska Conection Failed a nezbyde nezli ji znovu nastartovat. Na pocitacich s W2K se mi to nikdy nestalo. Programuji taktez na pocitaci s W2K takze bohuzel nemam moznost si to vykrokovat. Napadlo mne ze nekdo z vas se s timto problem take mohl potykat. Pokud ano napiste mi prosim k jakemu zaveru ci reseni jste dospeli.

Diky,
David Michal

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo(tec)com> - 31.7.2002 10:41:25

WinCVS
http://www.cvsgui.org/
Pouzivame verzi 1.2 (stable), s 1.3 byly problemy...

SQL dotaz - jak vygenerovat novy field na zaklade

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 10:44:22

Tak pomoci selectu to imho neudelas. Jedine pres alter table. Mimochodem ...
cemu brani, aby byl atribut Finished v Sites uz od zacatku ?

[...]

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 31.7.2002 10:54:51

Ahoj!

Hej hej presne to mali ale sa pytam ako to naprogramovat? Take vychytavky :)

> [...]
>
> Ahojte!
>
> Bol som v jednej internetovej kaviarni kde pouzivali asi najaky "zazracny"

Re[2]: SQL dotaz - jak vygenerovat novy field na z

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 11:04:28

No nemusi to byt primo fyzicky pole v tabulce, staci kdyz bude v selectu, ne?
To by slo resit vnorenym selectem, ale to zalezi na databazi na ktere
je to pouzito.

Wednesday, July 31, 2002, 10:44:22 AM, you wrote:

> [...]

P> field finished, ktery bude true pokud vsechny fields Finished v tabulce
P> JobJournal vztahujici se k danemu ID_Sites budou true.

Generovani typove knihovny

[*] Tom� Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 31.7.2002 11:06:00

Ahoj!

Trochu jsem se dival na utilitku tlibipm.exe, ktera je v
adreasari ($DELPHI)\Bin. Pomoci ni lze vygenerovat
pascalovsky zdrojak s rozhranimi atd. k urcite typove
knihovne. Stejne jako kdyz ji naimportujete nebo naklikate.

Pri generovani lze specifikovat jaky ma mit vygenerovany
soubor sufix.
Standardne se z typove knihovny TypovaKnihona.tlb
vygeneruje soubor TypovaKnihona_TLB.pas.
Sufix je tedy _TLB.

Pomoci tlibimp lze tento sufix specifikovat (nemusi byt zadny).

A ted jde o to, ze bych si pral, abych mohl nekde v delphi
nastavit jaky sufix maji k vygenerovanym souborum pridavat.
Nevite nekdo kde a jak toto nastavit

Dekuji
Tomas Bihary

OT: Code formatter

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 31.7.2002 11:06:58

zdravim vospolok,
vie mi niekto poradit dobry + free formatovac zdrojakov? odsadenie
blokov if, do, try, formatovanie prikazov, funkcii a podobne? skusal som
jedi code formatter, ale akosi mi neodsadzovalo bloky try...except.
musel som to upravit rucne ;o). vdaka

M.

SendMessage - jake parametry zadat?

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 31.7.2002 11:16:27

Zdravim,

kde mohu zjistit, jake presne parametry mohu zadat do SendMessage (handle,
message, param1, param2)?
Dost casto totiz nevim, co presne tam dat.

zakazani roztahovani oken

[*] Lukas Hluze <horal(zv)matfyz(tec)cz> - 31.7.2002 11:17:35

Dobry den,
jak zakazu roztahovani oken, t.j. aby uzivatel nemohl menit velikost
okna?

Nevite nekdo o komponente, ktera by fungovala jako digitalni displej.
Funguje tak, ze zobrazuje cisla podobne jako digitalni hodinky.

Programuju hru miny(jako ve windows) mohli byste mi poradit pomoci
ceho udelat minove pole? Zatim to delam pomoci PaintBoxu s tim ze budu
odchytavat udalost OnClick prekreslovat dany ctverecek. Pujde to tak?
Jde do PainBoxu, kreslit anic by se musel prekreslit cely? Jak?

Mockrat dekuji za vase rady.
--
Lukas Hluze
horal(zv)matfyz(tec)cz

OT: Code formatter

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2002 11:22:21

Delphi formater (na webu byl k nalezeni jako DelFormat)
autor: Egbert van Nes (egbert.vannes(zv)aqec.wkao.wau.nl)

Existuje i jako expert do IDE

31.7.2002 Barica Miroslav:
> [...]
> blokov if, do, try, formatovanie prikazov, funkcii a podobne? skusal som
> jedi code formatter, ale akosi mi neodsadzovalo bloky try...except.

OT: Code formatter

[*] Pavel Rechberg <prechberg(zv)tempos(tec)cz> - 31.7.2002 11:23:18

Zkus DelforExp Delphi Formatter
http://www.slm.wau.nl/wkao/delforexp.html
Pavel

> [...]
BM> blokov if, do, try, formatovanie prikazov, funkcii a podobne? skusal som
BM> jedi code formatter, ale akosi mi neodsadzovalo bloky try...except.

zakazani roztahovani oken

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2002 11:25:17

31.7.2002 Lukas Hluze:

> Dobry den,
> jak zakazu roztahovani oken, t.j. aby uzivatel nemohl menit velikost
> okna?

BorderStyle na bsSingle. Pak nejde menit velikost okna

na www.torry.net je jich hromada, byva temer na kazdem ChipCD

> [...]
> odchytavat udalost OnClick prekreslovat dany ctverecek. Pujde to tak?
> Jde do PainBoxu, kreslit anic by se musel prekreslit cely? Jak?

A co vyzkouset DrawGrid ?

zakazani roztahovani oken

Nebo pouzij Constraints -> MinHeight, MinWidth

Sroub
> 31.7.2002 Lukas Hluze:

> BorderStyle na bsSingle. Pak nejde menit velikost okna

> [...]

CTRL + ALT + DEL

[*] eNca <delphi(zv)enca(tec)cz> - 31.7.2002 11:49:58

Na Win Playstation by to melo jit, na WinNT uz nikoliv. Na NT lze po
nahookovani klavesnice zjistit, ze bylo stisteno ctrl+alt+del ale
vyvolani defaultni obsluhy zabranit nelze (pokud clovek nesahne do kernelu).

eNca

Robert Suska wrote:

>Ahoj!
>
>Hej hej presne to mali ale sa pytam ako to naprogramovat? Take vychytavky :)
>
>S pozdravom
>
>************************************
>Robert Suska
>KORAK SLOVAKIA s.r.o.
>Horna 52
>974 01 Banska Bystrica
>www.korak.sk robert(zv)korak.sk
>Network administrator, Delphi programmer
>************************************

Code formatter

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 31.7.2002 12:09:15

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Ahoj,

uz dlouho pouzivam DelForExp (http://www.dow.wau.nl/aew/DelForExp.html).

> [...]
> skusal som
> jedi code formatter, ale akosi mi neodsadzovalo bloky try...except.

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 12:10:10

Wednesday, July 31, 2002, 11:17:35 AM, you wrote:

LH> Dobry den,
LH> jak zakazu roztahovani oken, t.j. aby uzivatel nemohl menit velikost
LH> okna?

BorderStyle na bsSingle.

LH> Nevite nekdo o komponente, ktera by fungovala jako digitalni displej.
LH> Funguje tak, ze zobrazuje cisla podobne jako digitalni hodinky.

Pokud chces tak ti muzu poslat zdrojak moji zkusebni aplikace v
Delphi, neni to jako komponenta ale vytahnes si to z toho.
http://dusek.webz(tec)cz/apps/dc.php.

> [...]
LH> odchytavat udalost OnClick prekreslovat dany ctverecek. Pujde to tak?
LH> Jde do PainBoxu, kreslit anic by se musel prekreslit cely? Jak?

Pouzil bych spis TDrawGrid.

LH> Mockrat dekuji za vase rady.

> [...]

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 31.7.2002 12:12:21

Pro miny se ti hodi nastavit borderstyle na bsSingle nebo bsNone.

Komponentu digit. displeje jsem nekde videl, jednu jsem i delal, kdyz jsem
se ucil vytvaret komponenty ... pokud ji najdu, tak poslu.
Jinak je to docela jednoduchy. Nakresli si obrazky jednotlivych cisel, a
podle vstupu je zobrazuj. Myslim, ze jsem vysel z TGraphicControl.

Co pouzit TDrawGrid? S tim to bude urcite lepsi a min pracny nez
TPaintBoxem.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

> [...]
> odchytavat udalost OnClick prekreslovat dany ctverecek. Pujde to tak?
> Jde do PainBoxu, kreslit anic by se musel prekreslit cely? Jak?

StretchBlt a Win98

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 31.7.2002 12:12:53

Vazeni pratele,

mam nasledujici problem s funkci StretchBlt na Win98 (D5 prof):

Ve W2K mi funkce StretchBlt spravne roztahne a zkopiruje bitmapu do druhe,
ale na Win98 mi zustane cista (bila) bitmapa, ktera ale neni "Empty". Na
Win98 mi taky funkce GetLastError po StretchBlt nahlasi chybu cislo 87. Nevi
nekdo co je to za chybu, nebo jak dosahnout spravneho vysledku i na Win98?

Dekuji za pomoc
Jarda

Kopie metody s chybou ve Win98:

procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);
var
Bitmap : TBitmap;
Chyba : integer;
StretchOK : boolean;
begin
Bitmap := TBitmap.Create;
try
Bitmap.Width := Width;
Bitmap.Height := Height;
SetStretchBltMode(Bitmap.Canvas.Handle, HALFTONE);
StretchOK := StretchBlt(Bitmap.Canvas.Handle,
0, 0, Bitmap.Width, Bitmap.Height,
Background.Bitmap.Canvas.Handle, 0, 0,
Background.Bitmap.Width,
Background.Bitmap.Height,
SRCCOPY);
if not StretchOK then
begin
Chyba := GetLastError;
ShowMessage(IntToStr(Chyba)); // na Win98 chyba = 87
end;
MainFormBackground.Bitmap.Assign(Bitmap);
finally
Bitmap.Free;

CTRL + ALT + DEL

[*] Michal Hampl <delphi(zv)wsc(tec)cz> - 31.7.2002 12:14:49

Mozna ti pomuze toto:

procedure TurnSysKeysOff;
var
OldVal : LongInt;
begin
SystemParametersInfo (97, Word (True), (zv)OldVal, 0)
end;

procedure TurnSysKeysBackOn;
var
OldVal : LongInt;
begin
SystemParametersInfo (97, Word (False), (zv)OldVal, 0)

Robert Suska wrote (zablokovani CTRL+ALT+DEL):
>Bol som v jednej internetovej kaviarni kde pouzivali asi najaky "zazracny"
>software

zakazani roztahovani oken

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 31.7.2002 12:27:52

> Nevite nekdo o komponente, ktera by fungovala jako digitalni displej.
> Funguje tak, ze zobrazuje cisla podobne jako digitalni hodinky.

na http://home5.swipnet.se/petercz/Delphi.html najdes komponentu TLCDLabel

Jarda

Balicky

D5, MS SQL

trosku laboruji s balicky a nedari se mi nasledujici vec. Mam MDIChild v
balicku a na OnCreate delam nejake nesmysly, jako natahovani dat z DB do
TreeView (Database je v hlavni aplikaci, Dataset je v balicku), nejake
nacitani ciselniku a tak. Jenze pres tu udalost OnCreate mi to vyhodi AV.
Taktez kdyz si z toho MDIChildu vyvolam nejaky Form (dialogy), a ten ma v
OnShow nebo OnCreate neco, tak mi to zhori na AV.

Kudy, kudy, kudy cesticka...?

Sroub

StretchBlt a Win98

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.7.2002 12:50:35

> Na Win98 mi taky funkce GetLastError
> po StretchBlt nahlasi chybu cislo 87. Nevi
> nekdo co je to za chybu

87 je ERROR_INVALID_PARAMETER: The parameter is incorrect.

Chybove kody najdes v MSDN alebo vo win32.hlp pod "Error Codes".

Jednou z moznych pricin tej chyby je, ze dane zariadenie tuto operaciu
nepodporuje. V runtime to mozes zistit pomocou GetDeviceCaps.

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2002 13:21:53

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> Krokovani mi v balicku nefunguje... Jak toho dosahnout, aby mi stopnul na
> brejkpointu?

Jooo, tak to ti nereknu, me to v D4 jde tak jednou... max dvakrat za deset
let :-)))
Kdysi tu nekdo psal, ze je treba, aby aktualni adresar byl ten, ve kterem je
ten balicek, ale to se mi nepotvrdilo... muzes zkusit...

http://kouzelne.misto(tec)cz

OT: Code formatter

On 31 Jul 2002 at 11:06, Barica Miroslav wrote:

> [...]
> blokov if, do, try, formatovanie prikazov, funkcii a podobne? skusal som
> jedi code formatter, ale akosi mi neodsadzovalo bloky try...except.

Jak uz psali jini, DelForExp neni spatny. Je free bez zdroju, a pokud se nepletu,
nejakou dobu se nevylepsoval (a ze by jeste bylo co zlepsit). Alternativou je
JEDI Code Formatter, k nalezeni na www.delphi-jedi.org nebo na Delphree. Ten
je free i se zdroji.

Delphree - Delphi Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com

On 30 Jul 2002 at 13:45, Libor Svoboda wrote:

> [...]
> problem, ze to neni datovy soubor, ale shadow.
> Existuje nekde navod jak presne obnovit databazi z vice shadow souboru?

Nemel by v tom byt zasadni rozdil. GFIX slouzi k aktivaci shadow jako primarni
databazi, pokud neni nastaveno, ze ma byt aktivovan automaticky. Pri
vicesouborovem shadow (ale i databazi) je ovsem treba zachovat logicke
rozdeleni disku, tzn. ze pokud vypadne primarni, proste se aktivuje shadow tam
kde je - neprenaset. Pokud je treba menit lokaci vicesouborove databaze, a to se
tyka i shadow, bez moznosti zajistit shodu logickeho umisteni (premapovani,
relink apod.), mela by pomoci utilitka pro zmenu ulozeni sekundarnich souboru,
ktera je k nalezeni na www.ibphoenix(tec)cz/.com

SendMessage - jake parametry zadat?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2002 14:34:45

> kde mohu zjistit, jake presne parametry mohu zadat do SendMessage (handle,
> message, param1, param2)?
> Dost casto totiz nevim, co presne tam dat.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp

Martin Schayna

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.7.2002 14:44:59

> Mam zpravy ze dvou nezavislych zdroju asi tak pred rokem ze
> FreeVCS obsahuje dost zavazne chyby a to i s ruznymi backendy
> (napr. IB server). Je to tedy je?

Chyby urcite obsahuje. Nie som si ale vedomy chyb suvisiacich s poctom
projektov ci modulov.
Na FreeVCS yahoogroup boli diskutovane rozne problemy.
Pocul som o problemoch pri downloadoch velkych binarnych suborov, to sa vsak
netyka bezneho pouzitia, teda version control zdrojovych suborov.

> Pouzivate FreeVCS bez problemu napr. 300+ Delphi projektu
> cca 4500+ souboru?

Vo firme, kde robim, mame vo FreeVCS/Interbase momentalne 200+ projektov a
3700+ modulov.
Ziadne problemy sme doteraz nezistili.

CTRL + ALT + DEL

[*] Michal Hampl <delphi(zv)wsc(tec)cz> - 31.7.2002 14:49:28

No bohuzel to je vsechno, co mam. Nikdy jsem to ani nepouzil, jen jsem to tu
mel, kdyby se to nahodou nekdy hodilo, takze ti s tim asi vic neporadim.
:o)))

Michal Hampl wrote:
> [...]
> OldVal : LongInt;
> begin
> SystemParametersInfo (97, Word (False), (zv)OldVal, 0)

Re[2]: CTRL + ALT + DEL

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 15:08:16

Hello Robert,

Wednesday, July 31, 2002, 1:43:44 PM, you wrote:

RS> Ahoj!

RS> Ono to funguje ale len pod Win98 pod W2k adt rada NT to uz nejde :( To by
RS> som uz musel prepisat kernel alebo pouzit tiez nejaky kodik ? Co Ty na to ?

jo to je ono, pan hampl poslal to co jsem hledal .. ve NT to jde taky.
zrovna prohledavam zdrojaky.

HOnza

RS> S pozdravom,

RS> P.S. Dakujem :)

RS> ************************************
RS> Robert Suska
RS> KORAK SLOVAKIA s.r.o.
RS> Horna 52
RS> 974 01 Banska Bystrica
RS> www.korak.sk robert(zv)korak.sk
RS> Network administrator, Delphi programmer
RS> ************************************

RS> "zazracny"

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

TTreeView zobrazovanie poloziek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2002 15:16:26

From: <morzol(zv)atlas(tec)cz>
> Tucne pismo bych resil nahrazenim standardniho TreeView nejakou free
> nahradou z Internetu napr. ElTree.

Proc ? Tucne pismo muzes udelat snadno i v TTreeView pomoci OnCustomDrawItem
udalosti.

Petr Vones

SendMessage - jake parametry zadat?

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 31.7.2002 15:28:15

Ahojte!

A nemal by niekt ochut to trochu popisat tak po lopate, teda ako mne ?. :)

Dakujem

S pozdravom,

************************************
> [...]

> message, param1, param2)?
> Dost casto totiz nevim, co presne tam dat.

OT: Code formatter

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2002 15:34:51

31.7.2002 Pavel Cisar:
> Haj hou!
> Jak uz psali jini, DelForExp neni spatny. Je free bez zdroju, a pokud se nepletu,
> nejakou dobu se nevylepsoval (a ze by jeste bylo co zlepsit).

Bez zdroju je pouze StandAlone verze. Expert je vcetne zdroju. Stejne
jde jen o zdroje k te DLL a k ni jsou zdroje u verze pro experta.

CTRL + ALT + DEL

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 31.7.2002 15:36:28

Ahoj

> Jak jsi prisel na to, ze na NT to jde taky? Me to na W2k teda nefunguje
> a podle MSDN by to melo fungovat pouze na playstation.

Ano vo W2k to nejde ani pod XP ale ako som spominal pod 98 to ide. hm, ???
Ma niekto kusok kodiku :) co chodi aj pod W2k zislo by sa to.

Robo

> eNca

CTRL + ALT + DEL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2002 15:45:03

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> Ano vo W2k to nejde ani pod XP ale ako som spominal pod 98 to ide. hm, ???
> Ma niekto kusok kodiku :) co chodi aj pod W2k zislo by sa to.

Hledej v Platform SDK 'Winlogon and GINA'

Petr Vones

Zobrazeni MDI Child

lze otevrit MDI Child okno maximalizovane tak, aby nebyla videt animace
maximalizovani ??

Dik Radek

Zachytavani/posilani zprav -> zmena barvy Buttonu

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2002 17:21:18

Ahoj!
Ted jsem cetl par clanku a tusim, ze se to resilo i zde jak zmenit barvu Buttonu.
Zaver byl takovy, ze je to obtizne. Nekde (opravdu si ted nevzpomenu) byl napad
jak to resit v "C". Spocivalo to v zachyceni zpravy tusim WM_CTLCOLORBTN a
pravdepodobne jejim naslednym odeslanim s jinymi parametry.

Dotaz:
Jak zachytim takovouto zpravu? Do ted jsem se zpravami pracoval tak, ze jsem si
predaval mezi okny ruzne informace, ale zachytavani zprav systemu, nebo oken (myslim
tim Buttonu) tak to opravdu nevim jak na to.

Poradite mi s uvahou nebo resenim?

Diky Jirka

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.7.2002 18:49:17

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Podle MSDN musi byt button kresleny v ownerdraw rezimu, pak dostava tuto
> nikoliv button sam, ale jeho parent okno, t.j. napriklad panel na kterem je
> button umisteny. Viz MSDN.

To je pravda, VCL je to vyreseno pomoci CN_* zprav takze se dostane zpet do
daneho buttonu. Jinak je to ale v tomto pripade k nicemu, protoze pro zmenu
barvy je nutne kreslit button uzivatelsky.

Petr Vones

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.7.2002 19:59:40

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>

> Pocul som o problemoch pri downloadoch velkych
> binarnych suborov,

Jo, to se vyskytuje u velkych souboru (radove MB),
kdyz je pomala sit. Ale do urcite miry se to da resit prodlouzenim time-outu
na strane serveru. My jsme pouzivali tusim 10 minut a to stacilo i pro
dial-up spojeni z hotelu rychlosti tak 21.6 pres pul sveta.

***

Dalsi problem byl na Win XP - tam se mi nikdy nepovedlo pres nastaveni
zavislosti na Interbase FreeVCS service spustit -> vzdy to vyzadoval rucni
STOP/START a navic to bylo velmi nestabilni - stroj, na kterem nebezelo nic
jineho nez XP, IB 6.01 a FreeVCS jako service -
a do tydne to cele spadlo na hubu :-(

Tak jsem XP vykopal a vratil se na W2K CZ, a tam to pracuje naprosto bez
problemu jako driv.

***

Co je ale desnej opruz u FreeVCS je, ze nepodporuje prace s vice projekty,
takze se musi rucne synchronizovat projekt za projektem a nepatrne to
usnadni jen definovani cross referenci - pak se nemusi po kazde
synchronizaci projektu zavirat a otevirat dalsi projekt, ale i pak je
sesynchronizovani napr., 100 projektu kazdy den hnus.

Jako posledni drobou nevyhou bych zminil to, ze prestoze nekomu priradis
prava cist jen vybrane projekty, vidi na seznam vsech existujicich projektu
tj. i tech, ktere nemuze cist.

***

Zkousel jsem nad kernel DLL napsat prototyp klienta, ktery by skupinove
operace s prokety umel, ale protoze jsou v te DLL chyby a Hensle prestal
FreeVCS podporovat, tak jsem to odlozil.

***

Ale nove zalozeny Open Source project skyta urcitou nadeji, ze by se v tom
dalo neco udelat.
A pokud se dodela i ta podpora prace s vice projekty,
tak podle mne FreeVCS bude naprosto pouzitelny system.

HTH, pf

zakazani roztahovani oken

[*] Nagy Barnabas <nagy.barnabas(zv)nabaware.sk> - 31.7.2002 21:35:16

Dobr� den,
31. j�l 2002, 12:27:52, napsal jste:

JB> na http://home5.swipnet.se/petercz/Delphi.html najdes komponentu TLCDLabel

JB> Jarda

Mam komponentu, kde sa mozu zadat maximalne rozmery okna. Dalej sa
moze zadat ci dane okno sa moze, alebo nemoze premiestnovat, alebo
roztahovat za pomoci mysi.

Barny

Nagy
nagy.barnabas(zv)nabaware.sk

MouseMove

[*] Lukas Hluze <horal(zv)matfyz(tec)cz> - 31.7.2002 21:35:39

Ahoj,
potreboval bych vedet, jak mam vyresit tenhle problem. Potrebuju, aby
me udalost MouseMove reagovala jen pri stisknutem tlacitku. Mam tedy
flag v udalsi MouseDown. Jenze Co kdyz uzivatel zmackne mys nekde
jinde a prijede na mu objekt. Jak jsem to zkousel, tak se udalost
MouseMove ani nevyvola. Muzete mi poradit co s tim.

Dale bych potreboval vedet jak v komponente DrawGrid uploadovat jen
jednu bunku. Kdyz stisknu mys a zacnu se pohybovat po te komponente,
tak se mi neprekreslujou jednotlive bunky, coz bych prave potreboval.
Kdyz vyvolavam Invalidate je to moc pomale.
Dekuji za vase rady.
--
Lukas Hluze
horal(zv)matfyz(tec)cz

Jak pouzit proceduru RegisterCustomModule() v D6.0

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.7.2002 22:59:27

Hi all,

nejak se nemuzu prokousat pres registraci v D6

RegisterCustomModule(TXXXFrame,TCustomModule);

ktera mi normalne v D5.01prof pracuje.

V D6 je TCustomModule definovan v DesignEditors, ale jakmile ji zahrnu do
uses, tak Delphi krici, ze nemuze najit unit Proxies. Ale ja taky ne :-(

***

Dokazal by mi nekdo poradit, jak zaregistrovat predka TForm resp. TFrame
tak,
aby Delphi 6 dokazal pracovat s jejich potomky?

Thx, pf

Jak na cpl PRO WIN XP ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.8.2000 00:32:20

Zdravim ,
prosim vas lidicky muzete mi vysvetlit jaky je rozdil
v kontrolnich panelech pro Win 9X a Win XP
Ja totiz spracoval jeden takovy a pod 95 - ME
mi chodi normalne a ve Win Xp ho ani nevidim v ovladacich panelech
toho tam nestaci nakopirovat ? Nebo je chyba nekde jinde?
Predem diky za odpoved .

Jiri Betunak
kindrik(zv)centrum(tec)cz
D5 pro,Win Me , Win XP (home)

Ako vytvorit programovo GUID?

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 25.10.2001 23:25:50