Odeslani souboru na server

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 21.7.2002 08:45:04

ftp: pomoci fastnet,nebo pouzij synapsi, je nevizualni ale mam nejlepsi
zkusenosti,furt se na nich pracuje a to je dobra znamka kvality.... ja sam
jsem je pouzil na NT sluzbu a ta bezi jak hodinky...
Aldik

-----Original Message-----
From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Vit Jurasek
Sent: Saturday, August 17, 2002 10:26 PM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Odeslani souboru na server

Zdravim,
muze mi nekdo prosim poradit, jak odeslat textovy soubor cca 5 kB na server?
Presneji receno mam soubor data.txt a potreboval bych ho dostat na
http://www.domena(tec)cz/data.txt

Jake jsou moznosti? Napadl me FTP pristup nebo poslat nejak pres nejaky
skript (treba PHP).
Ale prakticky nevim jak na to.

Diky za radu a pripadny kousek zdrojaku.

VJ

FreeReports a datasety

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 22.7.2002 10:36:21

Ahoj kluci, FreeReports Designer si natahuje vsechny datasety na
formulari,daji se nejak zakazat,chtel bych tam jen jeden a mam tam vsechny
ktere na formulari pouzivam..nebo mate na to nejaky trik?

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

FreeReports a Dataset OPET

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.7.2002 21:44:11

Ahoj nevite proc se vyplnuje FrReportDatataset kdyz stejne se dotahnou
vsechny datasety do designeru z kterych se pak muze vybirat, jak je zakazu?
Nechci tam mit vsechny datasety ktere pouzivam na formulari....
PLEASEEEE helpnete mi nejak na to nemuzu prijit.

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

FB a programova komunikace po internetu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.7.2002 23:16:43

Ahoj mam pozadavek od zakaznika udelat fungujici komunikaci po i-netu, a to
prostrednictvim me aplikace...otazka zni jak by fungovalo spojeni s FB
umistenou na internet serveru a hlavne jak resit bezpecnost a jaka je
rychlost tohoto spojeni zda to zvladne modem. Ciste teoreticky by mela
stacit IP adresa a pak uz bych se mohl connectit na Server nemam pravdu?

Muzete mi nekdo dat prakticke rady??
Neni tu nekdo kdo neco podobneho realizoval a na koho bych se mohl
obratit...prosssimmm...

Dekuji predem moc
Hlavne mi jde jak musi byt nastaven Server a jak mam s nim komunikovat...

D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

FB - INSERT INTO

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.7.2002 23:16:45

Zrejme to musis commitnout....insert by pak mel uz jit....
Aldik

Ahoj, prosim Vas zacinam v FB a dela mi to nasledujici vec:

Vytvorim tabulku:
TIBSQL.SQL.Add('CREATE TABLE UZIVATELE (....)');
TIBSQL.ExecQuery;
TIBSQL.SQL.Clear;
TIBSQL.SQL.ADD('CREATE GENERATOR XXXX');
TIBSQL.ExecQuery;
TIBSQL.SQL.Clear;
TIBSQL.SQL.ADD('INSERT INTO UZIVATELE (.....)');
TIBSQL.ExecQuery; >>> A tady mi to hodi chybu ze takovou
tabulku nezna. Co delam spatne? Diky moc, trapim se s tim uz pul dne.

Licence Microsoft ikonek atd.

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 24.7.2002 15:01:58

ahoj kluci mam dotazy

1)Jak je to s licenci MS ikonek (predevsim word a excel atd.)
2)Pokud jsou free nemate je nekdo, ci kde je najdu? Pokud nejsou free tak
odkaz na nejake free

Dekuji moc...

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Jak spustit sluzbu.

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 25.7.2002 21:54:01

specialne, mas volbu v delphi na service application zkus se na to podivat,
jen se debugguje trochu specialne, zaregistrujes sluzbu spustis svuj exac s
parametrem -install /odinstalujes -uninstall,
pak z prikazoveho radku pustis start nazevsluzby.... a rychle (do par
vterin) lapnes process pres run/attach process,

dalsi rady:
-------------
-jak delas cokoliv vizualniho zapni interaktiv

-udelej si proceduru ktera bude monitorovat chod sluzby a nech si to
zapisovat do logu

-hojne muzes i pouzit beep.....

-neprehanej to s try.... nevim proc ale nekdy to pri chybe udela uplne neco
jineho nez chces...aplikace bezi dal(jako jinak stoji bez jakehokoliv
rozumneho duvodu,nekdy na tom samem miste ale beziii,je to takova win
neznama),radeji se snaz vse rozumne osetrit.

- pamatuj ze sluzba bezi i pri odhlaseni uzivatele a pokud pouzijes
interaktive (viz vyse) tak to stejne nemusi stacit protoze k vykreslovani
svych prasecinek (pro me je totiz jakekoliv hlaskove okno u sluzby
prasecina) potrebujes desktop tak na to pozor a desktop si vzdy otestuj...

- pozor na pamet hrej si s uvolnovanim....

- nenech se i pusteni pitomeho jineho exace je prasecina a je potreba v
sluzbe dat interaktive.....(tak jsem se naivne domnival ze obejdu to
interaktive:-) proste sluzba not interaktive je chranene vlakno windows a ty
te tam jen tak nepustej, jen ho zkus odstrelit jako jinou aplikaci no?))

- jinak jeste pozor WNT a W2000 uvolnuji vlakna sluzeb rozdilne (WNT nekdy
na nektere radi zapomenou a pak ti nadavaj:-) ale W2000 si s tvymi "ulety"
poradi tak jestli mohu radit testuj to na WNT nebo na obojim)

jak jsem rekl jinak je to jednoduche...

kdyz nebudes vedet tak se ptej primo na muj mail...(pozor jsem na modemu tak
neposilat velke soubory a pocitat s prodlevou jednoho dne)

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Motto dne: "A preci se toci!"(Sladek zatopeneho pivovaru)

K.D. zadoni:
>Prosim o radu co mam udelat, aby mi sel program spustit jako sluzba pod
>Win2000/NT. Je zapotrebi vytvorit program nejak specialne, nebo staci
zapsat
>odkaz do registru O.S.

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 25.7.2002 21:54:42

Aldik:
Mozna jsem blbej,ale nestacilo by jen dat tam preskrtnutej text pres FONT
column?>Takhle nejak by to slo v OnDrawColumnCell:
> DefaultDrawColumnCell(...)
>Grid.Canvas.MoveTo(...)
>Grid.Canvas.LineTo(...)
>Bud proskrtas jednotlive Columns anebo u posledniho viditelneho sloupce
>vykreslis caru od leveho kraje gridu po pravy (+/- posuvnik apod.,
nezkousel
>jsem).

Zbyskuv lokalizator hlasi ze nemuze otevrit DRC

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 25.7.2002 23:04:12

Zbyskuv lokalizator hlasi ze nemuze otevrit DRC nevite kde je chyba stahnul
jsem si free verzi pro delphi 3 a pod D6 Ent mi to nefachaa.... map jsem si
nastavil a furt nic nazev je stejny jak *.dpr a nic kurna parek...

Poradi mi nekdo neni to D6 Ent?
Nekdo tu rikal ze to bezi poradte mi prosiiim..treba ty autore veleslavny
pane rytiri Zbysku

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Jak pouzit proceduru RegisterCustomModule() v D6.0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2002 01:13:29

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> V D6 je TCustomModule definovan v DesignEditors, ale jakmile ji zahrnu do
> uses, tak Delphi krici, ze nemuze najit unit Proxies. Ale ja taky ne :-(

Musis do Design-time balicku pridat designide.dcp do Requires sekce.

Petr Vones

Generovani typove knihovny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2002 01:14:53

From: "Tom� Bihary" <delphi(zv)wige-mic(tec)cz>
> A ted jde o to, ze bych si pral, abych mohl nekde v delphi
> nastavit jaky sufix maji k vygenerovanym souborum pridavat.
> Nevite nekdo kde a jak toto nastavit

Obavam se ze ne. Nicmene, je to opravdu tak zavazny problem ?

Petr Vones

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 1.8.2002 06:01:54

Od: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Obavam se ze ne. Nicmene, je to opravdu tak zavazny problem ?
>
> Petr Vones

MouseMove

[*] MarekFi <MarekFi(zv)centrum(tec)cz> - 01.8.2002 09:28:31

Lukas Hluze wrote:

> Dale bych potreboval vedet jak v komponente DrawGrid uploadovat jen
> jednu bunku. Kdyz stisknu mys a zacnu se pohybovat po te komponente,
> tak se mi neprekreslujou jednotlive bunky, coz bych prave potreboval.
> Kdyz vyvolavam Invalidate je to moc pomale.
> Dekuji za vase rady.

Ahoj!

Muzes pouzit RxDrawGrid z baliku komponent RxLib. Umi prekreslovat
jednotlive bunky (InvalidateCell), nebo radky (InvalidateRow) a sloupce
(InvalidateCol).

Marek

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.8.2002 09:34:33

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>

> --- nezavisle od XP, skusali ste FireBird?

Ne, protoze v dobe, kdy jsme rozjizdeli FVCS server
jeste nebyl stabilni release a s IB jsme spokojeni.

> --- co to presne znamena "prace s vice projekty",
> nechytam sa, mozes uviest priklad?

FVCS je jednoduchy system, takze v jeho podani projekt = Delphi aplikace a
predpoklada, ze pokud mas vice Delphi aplikaci, pridas do kazdeho projektu
vsechny potrebne moduly (na serveru se samozrejme ulozi jen jednou a sdileji
se).

To ma ovsem sva omezeni:

- jsou-li ty aplikace dostatecne rozsahle,
tak se s tim v podstate neda pro neprehlednost
pracovat
- jsou-li vsechny moduly v kazdem projektu,
nedaji se k nim definovat ruzna pristupova prava
pro ruzne uzivatele

Takze co jsme mel moznost videt, tak se ty zdrojove soubory v praxi na FVCS
cleni zpravidla nejak takto:

- knihovni moduly 3. stran
- obecne pouzitelne firemni knihovny
- obecne pouzitelne firemni formulare
- obecne DLL
- DLL spolecne pro urcitou rodinu produktu
- moduly/formulare spolecne pro urcitou rodinu produktu
- moduly/formulare specificke pro konkretni aplikaci

Dalsi typicke projekty na FVCS byvaji:

- FSpec
- Design
- resitelska dokumentace
- uzivatelska dokumentace
- scripty pro generovani instalacek
- ruzne soubory, ktere se zahrnuji do instalacek
(napr. Helpy etc...)
- SQL scripty
atd...

No a vetsinu z toho museji clenove teamu cas od casu
sesynchronizovat. Na FVCS se to dela tak, ze se
otevre projekt, porovnaji se soubory, overi se rozdily a downloaduji se
jejich platne verze. Pak se otevre dalsi projekt a postup se opakuje. A to
pro vsechny projekty, ze kterych se sklada produkt.

Vedeni teamu zpravidla v ramci sycnhronizace kontroluje/schvaluje, co kdo,
kde a proc zmenil
a obcas nejakou zmenu revertuje,
aby zbytek teamu mohl pokracovat v praci, prestoze nejaky clen teamu vnesl
do zdrojovek bordel.

Pro zajimavost: nas posledni produkt mel 89 projektu na FVCS a v nich 2014
souboru. Memu prototypu na porovnani vsech souboru ve vsech projektech to
trvalo asi 11 minut na LAN. Kdyz si k tomu pridas WAN a rucni prepinani mezi
projekty, tak ma s existujicim FCSV clientem na pul dne o zabavu vystarano.

***

Pro konkretni predstavu, jak se s FVCS pracuje, bys
mozna mohl pouzit FVCS server prave se zacinajicim projektem Open Source
FVCS, kde uvidis zakladni cleneni projektu a mohl bys to osahat na nejakych
realnych datech, nez to zacnes pripadne pouzivat.> --- co su to cross-references?

V podani FVCS je to seznam FVCS projektu, na kterych je konkretni FVCS
projekt zavisly. Napr. si je muzes nadefinovat u projektu generovani
instalacaky.
Pak ho otevres, zesynchronizujes a mas-li definovany cross reference na
vsechny ostatni projekty, je v danem formulari Combo box se jmeny projektu,
takze je nemusis otevirat rucne a nemusis pokazde vzpominat, ktere projekty
mas sesynchronizovat, abys mel vsechny soubory aktualni.> --- existuje nieco ako prirucka Getting Started? -
> (Std. docs. uz mam cca 150 stran)

Nevim - IMHO je FVCS client natolik intuitivni,
ze staci kontextovy help, ktery je na docela slusne urovni.

> --- je mozne nejako pouzivat integrovanu aj
> standalone verziu???

Pouzivame zasadne stand-alone verzi, takze o tom expertovi do Delphi nic
nevim.

HTH, pf

Zmena velikosti okna

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 1.8.2002 09:48:01

Dobry den,
mam form, ktery ma na sobe DBGrid, nejake panely, tlacitka. Muzete mi prosim
poradit jak mam udelat kdyz treba roztahnu form, aby se zmenila take poloha
komponent. Hlavni form v me aplikaci ma nemenitelnou velikost a uzivatele si
preji aby sla menit.
Dekuji moc!

Petr Hlozek

Zmena velikosti okna

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2002 09:58:07

> [...]
poloha
> komponent. Hlavni form v me aplikaci ma nemenitelnou velikost a uzivatele

Muzes nastavit Align dle potreby, nebo pouzit Anchors (od D4 a vyse) anebo
to osetrit rucne v OnResize formulare.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 1.8.2002 09:58:55

> Co je ale desnej opruz u FreeVCS je, ze nepodporuje
> prace s vice projekty, takze se musi rucne
> synchronizovat projekt za projektem a nepatrne to
> usnadni jen definovani cross referenci - pak se
> nemusi po kazde synchronizaci projektu zavirat a
> otevirat dalsi projekt, ale i pak je sesynchronizovani
> napr., 100 projektu kazdy den hnus.

Na servri sa do ta riesit tak, ze si nadefinujes FreeVCS projekt, do ktoreho
pridas vsetky moduly vsetkych tych projektov. Synchronizacia tohoto
"superprojektu" potom znamena vlastne synchronizaciu vsetkych tychto
projektov.
Dost velka nevyhoda je v tom, ze musis pametat na to, aby si kazdy novy
modul pridal aj do "superprojektu".

Dalsim riesenim by mohol byt jfvcs.exe, command line nastroj, ktory je
sucastou JEDI FreeVCS a je mozne spustit ho z .bat suboru. Podporuje aj
vykonanie prikazov z externeho suboru, podobne ako isql pre Interbase; da sa
s nim teda pracovat interaktivne aj davkovo. Samozrejme je to work in
progress, testovane to zatial velmi nebolo, urcite su tam nejake chyby (viem
minimalne o jednej, kde sa porovnavaju dve hodnoty TDateTime operatorom <>
;-). Use at your own risk.

> Jako posledni drobou nevyhou bych zminil to, ze
> prestoze nekomu priradis prava cist jen vybrane
> projekty, vidi na seznam vsech existujicich projektu
> tj. i tech, ktere nemuze cist.

To je IMHO skutocne drobnost, a pravdepodobne to bolo umyslom autora.

> Zkousel jsem nad kernel DLL napsat prototyp klienta,
> ktery by skupinove operace s prokety umel, ale protoze
> jsou v te DLL chyby a Hensle prestal FreeVCS
> podporovat, tak jsem to odlozil.

Podla poslednych sprav sa Thomas Hensle chysta uvolnit zdrojaky FreeVCS ako
opensource.
Moze to znamenat, ze JEDI FreeVCS opusti svoj terajsi kod a jednoducho
prevezme jeho projekty.
Aj preto je momentalne okolo toho projektu ticho a vyvoj v poslednych dnoch
prilis nepokracuje; v podstate sa caka na Thomasa.

> Ale nove zalozeny Open Source project skyta urcitou nadeji,
> ze by se v tom dalo neco udelat.

Urcite sa nieco urobit da.

> A pokud se dodela i ta podpora prace s vice projekty,
> tak podle mne FreeVCS bude naprosto pouzitelny system.

Tiez si to myslim.

TOndrej

Re[2x]: Zachytavani/posilani zprav -> zmena barvy

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 1.8.2002 09:58:29

> [...]
> systemu a/nebo jen me aplikace. Nemyslim,
> ze bych je hned chtel nejak "prasit", ale jen abych se mrknul

Pokud ti staci se jen mrknout na zpravy tak mas u Delphi WinSight32 ten ti
jejich "tok" po woknech zobrazi.
Jinak ve svoji aplikaci hlidat zpravy jde pres udalost
Application.OnMessage.
Jestli potrebujes hlidat zpravy v celejch woknech tak to je trosku
slozitejsi. Musis vytvorit Hook a nastavit ho na funkci kterou si musis
udelat v nejake dll. Do te funkce ti pak budou chodit vsechny zpravy z win
ktere vyhovuji filtru ktery jsi zadal u vytvareni Hooku. Tam si s tema
zpravama muzes delat co chces. Dobrej popis je v helpu k Win32API.

Libor

Zmena velikosti okna

[*] Martin Op�lka <martin.opalka(zv)haida(tec)cz> - 1.8.2002 10:10:26

Ahoj vsetci!

Hi Peto,
nie som si isty, �i spravne chapem Tvoj problem, ale skus sa "pohrat" s
vlastostou
'Align' jdnotlivych komponent.

Napr.: Panel - alTop,
DBGrid - alClient,...

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.8.2002 10:15:48
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Jak pouzit proceduru RegisterCustomModule() v D6.0

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 1.8.2002 10:32:18

> Delphi krici, ze nemuze najit unit Proxies.

Je to popisane na http://community.borland.com/article/0,1410,27717,00.html

Encrypted dBASE

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 01.8.2002 09:33:08

zdravim,
mam programek, ktery k vytvoreni DBF tabulky pouziva BDE. Vse je OK, ale na jednom pocitaci se vytvori zajimava tabulka.
Pokud ji chci potom otevrit, pak bud hlasi dotycny program, ze soubor neni tabulka (Visual FoxPro), nebo v Database Desktopu dodavaneho s Deplhi: "Encrypted dBASE tables not supported". Predpokladam, ze jde o nastaveni primo v BDE. Ale kde?
Predem dik za jakoukoli odpoved.

S pozdravem
Miroslav Drejcek

Jak pouzit proceduru RegisterCustomModule() v D6.0

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.8.2002 10:45:16

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>

> Je to popisane na
http://community.borland.com/article/0,1410,27717,00.html

Jo, diky, ja jsem na ten clanek narazil po tom, co jsem odeslal prispevek
sem do konference.

Ale stejne se nemuzu smirit s tim, ze po te,
co si kazdy clen teamu nainstaluje zdrojovky na svuj stroj, bude muset jeste
doinstalovavat kde jaky shit do Delphi, kdyz potrebujeme jen nejakeho
spolecneho predka pro TFrame, kteremu pridavame jen nevizualni
vlastnosti :-(((

Bye, pf

text v sendmessage

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 1.8.2002 11:00:27

zdravim vas,
prosim, poradte, potreboval by som poslat string z aplikacie cez send
message do memo boxu v inej aplikacii. hladal som aj v archive aj na
nete, celkom ma to tlaci, ale je den ked sa nic nedariiiii ani hladat.
vdaka za kazde nakopnutie. M.

zakazani roztahovani oken

[*] Ing. Jan Dubsk� <hdplot(zv)seznam(tec)cz> - 01.8.2002 11:17:27

Nastav Property BorderStyle ma bsDialog

> jak zakazu roztahovani oken, t.j. aby uzivatel nemohl menit velikost
> okna?

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

zakazani roztahovani oken

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.8.2002 11:27:51

MS44LjIwMDIgSW5nLiBKYW4gRHVic2v9Og0KPiBOYXN0YXYgUHJvcGVydHkgQm9yZGVyU3R5bGUg
bWEgYnNEaWFsb2cNCg0KUHJvYyBkaWFsb2cgPz8/DQoNCi0tIA0KaW5nLiBKYW4gRmlhbGENCm1h
aWx0bzpqYW4uZmlhbGFAaW9sLmN6

Zmena vel. okna - diky

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 1.8.2002 11:28:15

Dobry den,
dekuji moc, uz to funguje jak ma.

Umi Delphi take roztahovat sloupce v DBGridu podle jeho velikosti?

Petr Hlozek

text v sendmessage

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 1.8.2002 11:36:40

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Pouzij API SetWindowText potrebujes znat akorat handle mema.

Libor

> potreboval by som poslat string z aplikacie cez send
> message do memo boxu v inej aplikacii.

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Tom� Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 1.8.2002 11:49:59

> [...]
> s nim teda pracovat interaktivne aj davkovo. Samozrejme je to work in
> progress, testovane to zatial velmi nebolo, urcite su tam nejake chyby

Ahoj,

da se nekde stahnout?

Diky
Tomas Bihary

RichEdit a stlpce

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.8.2002 11:57:56

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>

> "superprojektu" potom znamena vlastne synchronizaciu
> vsetkych tychto projektov.
> Dost velka nevyhoda je v tom, ze musis pametat na to,
> aby si kazdy novy modul pridal aj do "superprojektu".

Na prostou synchronizaci by to mohlo asi stacit.

Ja jsem zkousel tento princip pri auditu zmen, tj. pri synchronizaci se
zjistuje kdo, co, kde, jak a proc zmenil, a nedokazal jsem s tim pri 89
projektech takto pracovat.

Nakonec jsem si nechal jen takovy malinky "superprojektit" s .RC soubory,
ktere obsahovaly version info.

BTW, to mi pripomina, ze FVCS server nemaze nic z databaze, takze jakmile to
tam jednou vlozis, je to tam navzdy. A pokud mne pamet neklame, tak je tam i
log zmen, ktery roste a roste.

Ja jsem potreboval nakonec predat zakaznikovi vsechny zdrojovky vcetne
obsahu FreeVCS serveru, takze jsem primo v DB pomoci scriptu smazal vse, za
co si zakaznik nezaplatil, odmazal nepotrebne uzivatele vcetne sebe a
prehodil prava administratora na jim poverenou osobu
;-)
> To je IMHO skutocne drobnost, a pravdepodobne to bolo
> umyslom autora.

Na druhou stranu, pokud si to pamatuju, tak lidi, kteri nemaji pristup ke
vsem projektum, nemohou pracovat s jejich stromem, protoze otevreni Tree
hlasi insufficient rights nebo neco podobneho.> Podla poslednych sprav sa Thomas Hensle chysta
> uvolnit zdrojaky FreeVCS ako opensource.

Pokud s nim jednas, tak bych se moc primlouval za zdrojovky k te Core DLL.
Pak by pro mne bylo nejjednodussi opravit v ni chyby, dodelat chybejici
funkce a dokoncit muj prototyp.

BTW, ten muj prototyp je taky funkci, takze
kdo by si s nim chtel na vlastni nebezpeci hrat,
tak mu ho muzu poslat. Psal jsem to v D5, potrebuje to nainstalovany
Lieschkeho TreeNT a pro porovnavani to spousti tusim Araxis Merge a kdyz
neni, tak Compare z FreeVCS - uz si to nepamatuju. Jo a taky si to schovava
login heslo v INI v plain forme, abych s prototypem nemusel vlacet hafo
knihoven.

Bye, pf

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.8.2002 12:07:59

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Ale stejne se nemuzu smirit s tim, ze po te,
> co si kazdy clen teamu nainstaluje zdrojovky na svuj stroj, bude muset jeste
> doinstalovavat kde jaky shit do Delphi, kdyz potrebujeme jen nejakeho

Neni treba nic instalovat, staci jen opravit chybu v tom design-time balicku.
To ze to 'fungovalo' v D5 byla zkratka jen chyba, ktera byla konecne v D6
opravena (v D5 to bylo dsnide50.dcp), takze uz nelze pouzivat gulas design a
runtime kodu jako to delali lide predtim.

Petr Vones

RichEdit a stlpce

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 1.8.2002 11:42:34

Dobry den,
nemozem prist na to ako v RichEdit-e zarovnavat text do stlpcov.
Zatial mi to funguje len ked mam pismo courier. Da sa to nejako
spravit?
P.Svorc

Sablona v RTF was: Co pouzit na tisk sestav (Rtf

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 1.8.2002 11:51:09

Mohli by ste popisat trochu podrobnejsie ako vytvarat sablony v
RTF? Ako to funguje pri viacstrankovych zostavach -cislovanie,
hlavicky, paticky? Pripadne nejaka ukazka kodu by potesila.
P.Svorc

> [...]
> se sablona we Wordu a do ni se nasypou data z DataSetu). Uvazoval jsem take
> o moznosti pouzit excel a jeho hromadu nastroju.

Jak na opravu chyb v IB databazi

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 1.8.2002 13:36:10

No jo, jenze kdyz udelam tu opravu, backup a pak chci udelat restore - tak to nedopadne dobre.
Pri obnove mi to zahlasi chybu v obnove jedne z procedur a tim to hasne !!!
Tymi

> Proves zalohu a obnovu. Oprava databaze (parametr -mend GFIX) po validaci
> pouze uvede databazi do stavu zpracovatelnem GBAK. Skutecnou napravu - v
> tomto pripade odstraneni zatoulanych fragmentu - provede az GBAK pri
obnove
> ze zalohy.
>
> S pozdravem
> Pavel Cisar
> Mobil: 0724 281429
> http://www.ibphoenix(tec)cz
> Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 1.8.2002 13:43:19

> [...]
cela
> metoda Execute uzavrena v try..except bloku a pripadna neosetrena vyjimka
je
> pak dostupna v TThread.FatalException property.
> Co neni dobre je to, ze dojde k BSOD na Windows 9x, pokud aplikace nebezi
pod
> debuggerem. Na jakych Windows se tak presne deje ? Zkousel jsem to jen na
> Win95 OSR2 a tam se to tak chova. Po trose zabavneho ladeni se ukazalo, ze
> tomu dojde ve volani UnhandledExceptionFilter. Je to stejne i na Win98/Me

V UnhandledExceptionFilter dochazi k AccessViolation i v W2K.
Priklad minimalni aplikace (File/New/Application a dopsano raise Exception):

program AV;
begin
raise Exception.Create('ahoj'); {rucni vyvolani nejakeho problemu}
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

Pokud tuto aplikaci spustis z Delphi (6.02 i 5.01) objevi se normalni
hlaska:
"Exception Exception in module AV.EXE at 000XXXXX
ahoj"
Pote se aplikace ukonci (nenabehne).

Pokud stejny program spustis jako samostatny EXE objevi se nejprve:
"Nastala v�jimka nezn�m� softwarov� v�jimka (0x0eedfade) v aplikaci na m�st�
0x77e989d1."
a pak teprve:
"Exception Exception in module AV.EXE at 000XXXXX
ahoj"

Jak vidno pri spusteni mimo Delphi dostavas "neco navic".
Po velmi tezkem ladeni (v Delphi to ladit nelze, ze!) jsem zjistil, ze k
tomu dochazi uvnitr UnhandledExceptionFilter
volane z System.pas.
Pri behu z Delphi je vse vporadku, nebot UnhandledExceptionFilter se nevola,
nebot je nahrazena Delphi Debuggerem.

Podle mne neni korektne nainstalovana obsluzna procedura pomoci a kod
jednoduse zabloudi nekam "do kopru".

Windows.SetUnhandledExceptionFilter((zv)RUnhandledExceptionFilter);

function RUnhandledExceptionFilter(const ExceptionInfo: TExceptionPointers):
Longint;
begin
Result:=EXCEPTION_EXECUTE_HANDLER;
end;

Testovano na platforme W2K i WXP.

Rob

Sablona v RTF was: Co pouzit na tisk sestav (Rtf

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 1.8.2002 13:54:00

Ted jsem videl componentu EMS QuickExport Component Suite v.2.2 na
http://www.torry.net/vclcw.htm
Ale chteji za to 59$.

> [...]

take
> o moznosti pouzit excel a jeho hromadu nastroju.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.8.2002 14:21:58

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> Zna z vas nekdo FreeVCS i SourceSafe
> (popripade i CVS) a dokazal by je porovnat?

Bohuzel. Ja jsem pred FVCS pouzival RCS a jako interface MultiEdit of
AmCyber.

Pak jsem potreboval pristup pres Internet
a zvolil jsem na zkousku FVCS.

Kdyz jsem narazil na neefektivni praci s vetsim poctem projetku, tak jsem
mel sice urcite nutkani poohlednout se po necem profi, ale obaval jsem se,
ze nejsem schopem v kratkem case kvalifikovane posoudit, zda drahy nastroj
nema taky nejake neprijemne mouchy, takze zatim zustavame u FVCS.

Ptal jsem se tady tenkrat v konferenci, jestli nekdo neco takoveho nepouziva
a nepodelil by se o zkusenosti, ale ozval se akorat Slavek Rydval, ktery
(na)psal na tema version control managamentu docela slusnou diplomku, ktera
IMHO stoji za precteni
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/diplomka.shtml,
ale tusim, ze FreeVCS tam neni.

Bye, pf

Mnoho tlacitek na TaskBaru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.8.2002 15:14:03

Zdravim,

do tedka jsem mel aplikaci, ktera pouzivala DLL jako pluginy a v nich
okna. Pouzival jsem ShareMem a predaval si Application.Handle. Ale ted jsem
s tim seknul, rozsekal to na balicky a vyhodil ShareMem i
Application.Handle, ale ejhle - > kazde okno ma najedou tlacitko na liste
(TaskBaru) a to ja nechci. Ja chci jen jedno tlacitko (muj program ma totiz
vlastni listu). Co s tim?

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Sablona v RTF was: Co pouzit na tisk sestav (Rtf

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 1.8.2002 14:24:47

Myslenka je takova:
1) navrhnes sablonu ve Wordu ...
2) umistis do ni nejake zastupky za fieldnames a prikazy tveho metajazyka
(obvykle uvozene //)
3)Posles nejakemu preprocesoru dataset a sablonu. Ten nahradi zastupky z
datasetu. Prikazy metajazyka jsou napr. kvuli opakovani radek (neboli
vytiskni vsechny radky datasetu)
Napr:
//beginScan DataSet1//
tady je nakreslena radka tabulky se zastupkami fieldu
//DataSetFieldName.FieldName1//
//endScan//

A tvuj preproces zopakuje pro kazdou radku v datasetu vsechno mezi beginScan
a endScan (tedy radek tabulky).

4) vysledek je platne rtf s dlouhou tabulkou a to otevres zase napr. ve
Wordu
5) o hlavicky apaticky a cislovani a... se postara Word ...

Hacek je ale, ze to neni takhle jednoduche, jelikoz MetaJazyk musi byt
pomerne rozsahly -> nechce se mi to psat od zacatku :-(

Danik
PS: mozna by to bylo pochopitelnejsi s HTML ale kdyz se ptas na rtf ....
//---------------------------------------------------------------------
> [...]

> o moznosti pouzit excel a jeho hromadu nastroju.
> Danik Frantik, D5 Ent, IB, Oracle, WNt

Sablona v RTF was: Co pouzit na tisk sestav (Rtf

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 1.8.2002 14:45:28

Diky.
Ja jsem taky leccos na netu videl, ale rad bych zvolil neco, co uz nekdo
pouziva a bude opravdu fungovat. 60$ by nebyl problem.
Danik
//-------------------------------------------------------
Ted jsem videl componentu EMS QuickExport Component Suite v.2.2 na
http://www.torry.net/vclcw.htm
Ale chteji za to 59$.
David

Olevariant

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 1.8.2002 15:55:16

Hi,
potreboval bych radu jak do OleVariantu nacpat treba pole TField? Nevite jak
na to?

ales

FreeVCS a cestina

[*] Ing. =?ISO-8859-1?Q?Jarom=EDr?= =?ISO-8859-1?Q?Sola=F8 ?= - 1.8.2002 16:43:43

Ahoj,
kdyz uz jsme u FreeVCS, funguje nekomu cestina u popisek? Bezi to na FB1.0 a
DB ma WIN1250. Ale FreeVCS je to jedno.

S pozdravem
Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)

Olevariant

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2002 16:44:03

No pokud myslis aktualni hodnotu pole tak by snad slo TField.AsVariant
nebo TField.Value...

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Thursday, August 1, 2002, 3:55:16 PM, you wrote:

C> Hi,
C> potreboval bych radu jak do OleVariantu nacpat treba pole TField? Nevite jak
C> na to?

C> ales

Olevariant

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 1.8.2002 17:41:55

HI,
prirazeni hodnoty je jasne, Ale ja bych spise potreboval cely obsah TField
(typ, starou a novou hodnotu...) nacpat do OleVariantu.

ales

> No pokud myslis aktualni hodnotu pole tak by snad slo TField.AsVariant
> [...]

Re[2]: Olevariant

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2002 17:47:08

A jake funkci to predavas? Ona to prece nejak zpracovava, musis vedet
jaky vstup ceka, cili ji tam nemuzes poslat cokoliv, a pointer na TField nezpracuje urcite.

Jakub Dusek

Thursday, August 1, 2002, 5:41:55 PM, you wrote:

C> HI,
C> prirazeni hodnoty je jasne, Ale ja bych spise potreboval cely obsah TField
C> (typ, starou a novou hodnotu...) nacpat do OleVariantu.

C> ales

Re[2]: Olevariant

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 1.8.2002 18:15:28

chci to predavat na server. Ted jsem to obesel tak, ze v jednom olevariantu
mam vytvorene pole hodnot ktere ziskam z AsVariant a do dalsiho olevarintu
jsem nacpal typy polozek. Jde mi o to, jak to dostat do jednoho olevariantu.
ales

> A jake funkci to predavas? Ona to prece nejak zpracovava, musis vedet
> jaky vstup ceka, cili ji tam nemuzes poslat cokoliv, a pointer na TField
> [...]

Olevariant

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 1.8.2002 18:32:57

On 1 Aug 2002 at 15:55, CIS wrote:

> Hi,
> potreboval bych radu jak do OleVariantu nacpat treba pole TField?
> Nevite jak na to?

type
TVariantStream = class(TMemoryStream)
public
function ReadFromVariant(Value: OleVariant): integer;
procedure WriteToVariant(var Value: OleVariant);
end;

procedure PointerToVariant(var Value: OleVariant; Data: pointer;
const Count: longint);
var
PG: Pointer;
begin
if Count > 0 then
begin
if not VarIsArray(Value) then
Value := VarArrayCreate([0, Count-1], varByte)
else
VarArrayRedim(Value, Count - 1);
PG := VarArrayLock(Value);
try
System.Move(Data^, PG^, Count);
finally
VarArrayUnLock(Value);
VarClear(Value);
end;

{ TVariantStream }

function TVariantStream.ReadFromVariant(Value: OleVariant): integer;
var
PG: Pointer;
begin
if VarIsArray(Value) then
Result := VarArrayHighBound(Value, 1) + 1
SetSize(Result);
Seek(0, 0);
if Result <> 0 then
begin
PG := VarArrayLock(Value);
try
WriteBuffer(PG^, Result);
Seek(0, 0);
finally
VarArrayUnLock(Value);

procedure TVariantStream.WriteToVariant(var Value: OleVariant);
begin
PointerToVariant(Value, Memory, Size);

Co pouzit na tisk sestav (Rtf/Html/Xls/Xml ...) -

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 1.8.2002 19:07:21

freereport - nejlepsi co znam....

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> spatne ve zdrojaku, nebo odlisne v D3 a D6, aby to zpusobilo takovouto

Jses si jist ze mas spravny zdrojak? Tohle vypada ze jsi puvodne v D3 mel
nejakou jinou tridu a ta nova ma jiny constructor Create (bez parametru).
Koukni se z jakeho predka vychazi.

Martin Schayna

Revision control system pre Delphi zdrojaky a maly

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 2.8.2002 10:12:37

> da se nekde stahnout?

Da sa stiahnut z JEDI FreeVCS servra pomocou povodneho FreeVCS klienta:

Server: demos.href.com
Port: 2106
User name: jedifvcs
Password: jedifvcs

Je to read-only guest account, ktory staci na stiahnutie zdrojakov.
(Pri prihlaseni sa zobrazuje warning o verzii Interbase servera, mozes to
ignorovat.)
Budes potrebovat 3rd party libraries, popis je v _readme.txt projektu
fvcs_3rdparty_components.
Su to: ICS, MidWare od F. Piette, CBroker, ZipMaster 1.4
Nase projekty su vo foldri JEDI FreeVCS Clients:
fvcs.dpk - designtime package
fvcsclient.dpk - runtime package
fvcsclienttest.dpr - testovaci program
fvcsgen.dpr - generator kodu
jedifvcs.dpr - GUI klient
jfvcs.dpr - console klient

V pripade nejasnosti sa spytaj na newsgroupe jedi.vcs na forums.talkto.net
alebo mi posli e-mail.

Vyberovy dotaz v FB

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2002 10:13:57

Zdravim

> Mozna je problem v tom, ze Tridni je Bool a to neni zrovna dobry typ
> pro rychlost v porovnani.
> Zkus ale zrusit Group By a do selectu dej Distinct. Mozna to bude
> rychlejsi.
**** Tridni neni typ Bool, je to domena definovana nasledujicim zpusobem:
CREATE DOMAIN D_BOOL SmallInt DEFAULT 1 NOT NULL CHECK ( VALUE
in ( 1, 0 ) );
Coz podle meho je pro rychlost porovnavani to nejlepsi.

S pozdravem Marek Eichler

> --------
> ing. Pavel Zilinec
> MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz
>
> Prog-Soft s.r.o. Plzen
> Informacni system pro vyrobce
> a distributory napoju

Vyberovy dotaz v FB

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 2.8.2002 10:19:37

1. Mozna ze by se to zrychlilo kdyz by jsi vyhodil ze sekce ON
Ucitele.Tridni = 1 a dal to do podminky WHERE.
2. Dalsi co neni moc rychle je ze pouzivas grupovani da se to obejit pres
LEFT JOIN a upravit podminku.
3. Dalsi moznost je pouziti STORED PROC a udelat si FOR SELECT pres UCITELE
s podminkou ze je tridni a kdyz pocet pusobnosti pro toho ucitele bude >0
tak to SUSPENDujes.

Libor

> [...]
> zaznamu a tabulka
> Pusobnosti obsahuje 491 zaznamu.
>
> Nevite jak dotaz urychlit nebo jak ho prepsat?

Tisk EAN8 as EAN13 v Sinea.

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2002 10:34:02

Jiz u minule verze jsem na stejny dotaz dostal odpoved, ze snad v dalsi verzi.
Tento pozadavek je pri tisku etiket zbozi s carovym kodem ( pro prodejny, vetsinou potravinarske ), kde je stridave v kodu zbozi EAN8 a EAN13. V nynejsi verzi generatoru se musi udelat dve sestavy a zvlast tisknout EAN8 a zvlast EAN13 coz je neprakticke.
Rozhodovani je jednoduche, typ kodu se rozlisuje podle delky, t.j. 8 nebo 13 cislic. Optimalni by byl v generatoru novy typ kodu EAN, ktery by podle delky vstupni hodnoty tiskl EAN8 nebo EAN13.
Ale to zalezi na zvazeni autoru.

Petr Dedecek
petrd(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> nikdo nepozadoval.
>
> Na zaklade jake podminky by se mel rozlisovat typ kodu?
> Kdo ma rozhodovat o tom, ktery typ se ma tisknout,

Re[2]: Vyberovy dotaz v FB

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 2.8.2002 11:02:02

LJKD> 1. Mozna ze by se to zrychlilo kdyz by jsi vyhodil ze sekce ON
LJKD> Ucitele.Tridni = 1 a dal to do podminky WHERE.
To nebude fungovat, pze by se tim zrusila zavislost OR a automaticky
by tam bylo AND mezi existenci v podrizene tabulce a indikaci
tridniho.
LJKD> 2. Dalsi co neni moc rychle je ze pouzivas grupovani da se to obejit pres
LJKD> LEFT JOIN a upravit podminku.
Jednodussi a okamzite je nahrazeni pomoci distinct bez dalsi upravy
(left outer join a uprava podminky stejne nakonec v tomto pripade
porovna stejny pocet zaznamu jako pri join)
LJKD> 3. Dalsi moznost je pouziti STORED PROC a udelat si FOR SELECT pres UCITELE
LJKD> s podminkou ze je tridni a kdyz pocet pusobnosti pro toho ucitele bude >0
LJKD> tak to SUSPENDujes.
Vzhledem k tomu, ze zdrzeni bylo jen nekolikasekundove, tak vytvareni
ulozene procedury a prochazeni a suspendovani a ... asi nebude to
prave orechove.

Jakou komponentu pouzily? Viz. odkaz

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 2.8.2002 11:41:01

Zdravim,

Na screenshotu http://faktury.envision(tec)cz/images/screenshot/seznam-faktur.gif
je videt cosi jako DBGrid, ale s moznosti "rozbaleni" zaznamu a zobrazeni podrizenych zaznamu z jine tabulky. Nevite nekdo jestli existuje nejaka podobna komponenta pro Delphi?

Diky,
David Michal

Vyberovy dotaz v FB

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2002 11:49:03

Zdravim,
Nakonec jsem dotaz upravil po jedne z rad nasledujicim zpusobem:

SELECT ID_Ucitel, TitulPred, TitulZa, SName, FName
FROM Ucitele u
WHERE ( u.Tridni = 1 ) OR ( u.ID_Ucitel IN ( SELECT ID_Ucitel FROM
Pusobnosti ) )
ORDER BY ID_Ucitel

Odezva serveru je takrka okamzita a zrychleni je tim nekolikanasobne
(troufam si odhadnout az 100-ky %)

Jen pro zajmavost uvadim plan, ktery mi IBExpert ukazal pro puvodni dotaz:
Plan:
PLAN SORT (SORT (JOIN (U NATURAL,P NATURAL)))

Adapted plan:
PLAN SORT (SORT (JOIN (U NATURAL,P NATURAL)))

A pro upraveny dotaz:
Plan:
PLAN (PUSOBNOSTI INDEX (RDB$FOREIGN21))
PLAN (U ORDER RDB$PRIMARY1)

Adapted plan:
PLAN (PUSOBNOSTI INDEX (R_UCITELPUSOBNOST)) PLAN (U ORDER RDB$PRIMARY1)

S pozdravem Marek Eichler

Jakou komponentu pouzily? Viz. odkaz

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 2.8.2002 11:51:49

To bude asi TdxDBGrid od DevExpressu viz. http://www.devexpress.com/index.shtm
Je to dost dobry ale taky podle toho to taky stoji.

Libor

> [...]
> a zobrazeni podrizenych zaznamu z jine tabulky. Nevite nekdo
> jestli existuje nejaka podobna komponenta pro Delphi?

Re[2]: Komponenta GifImage podruhe

[*] Ing. Jan Dubsk� <hdplot(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2002 12:06:51

Jestli mam stejny zdrojak nevim, ale kdyz v D3 smazu vsechny
Gifimage.dcu a znovu spustim (takze urcite vychazim ze soucasneho
zdrojaku) tak to zkompiluje a jede OK. Kdyz totez udelam v D6, je tam
ta chyba. (V obou pripadech do svych ani cizich zdrojaku nesaham,
takze oboji kompiluje vzdy tytez soubory - neni chyba nekde v
nastaveni Delphi?)

PS. Omlouvam se, ze jsem minule nevypnul potvrzeni precteni zpravy.

Honza

> [...]
> nejakou jinou tridu a ta nova ma jiny constructor Create (bez parametru).

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

asyncfree & closehandle

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 02.8.2002 12:13:59

Ahoj,
mam zarizeni na USB, s kterym komunikuji pres virtualni seriovt port s
vyuzitim asyncfree. Vse funguje OK, az na pripad kdy se zarizeni treba
vypne. Pak nelze seriovy port zavrit, zustane to viset na closehandle.
Potrebovak bych se nejak teto neprijemnosti zbavit, nevite nekdo, jak na
to?
Dekuji
Vackav Sazima

Tisk EAN8 as EAN13 v Sinea.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 2.8.2002 13:02:43

> [...]
> t.j. 8 nebo 13 cislic. Optimalni by byl v generatoru novy typ
> kodu EAN, ktery by podle delky vstupni hodnoty tiskl EAN8 nebo EAN13.

A jaky kod by se mel tisknout, pokud bude pocet cislic jiny?
A proc zrovna tato dvojice kodu?
Co kdyz dalsi uzivatel bude chtit nejakou jinou kombinaci?

Mam dojem, ze na toto autori Siney nepristoupi.

Vaclav Krmela

vypnuti Windows

[*] Stuchl V�clav <VStuchl(zv)Lear(tec)cz> - 2.8.2002 13:04:10

Muze mi nekdo prosim poradit, jak na tlacitko v programu provest vypnuti Windows.

Dekuji Vasek Stuchl

OT: Vytvorenie RAID-u na Primergy serveri

je to priserne off, ale s ohladom na skutocne
pozoruhodne vedomosti niektorych clenov konferencie
si dovolujem poprosit o radu ohladom aktivacie
diskoveho pola na novom Primergy serveri (E200).

Mame uvedeny server so 4-nasobny diskovym polom
vyuzivajucim radic Adaptec 2100S.

Pri pouziti startovacieho CD sa system tvari
akoby RAID pole neexistovalo. Bez jeho ozivenia
vsak nie som schopny rozbehat SCSI disky.
Nevie niekto poradit?

Vlkovic

vypnuti Windows

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 02.8.2002 14:15:48

Ahoj,
tohle trochu netradicni, co vy na to :

GetwindowsDirectory (WD,sizeof (WD));
Strpcopy (wd,strpas (WD) + '\' + 'RUNDLL32.EXE user,ExitWindows');
winexec (wd,0);

Vaclav Sazima

vypnuti Windows

[*] Tomas Cieslar <cieslar(zv)efisyst(tec)com> - 2.8.2002 14:15:17

Cau,

v napovede WinSDK najdi funkce ExitWindows a ExitWindowsEx.

Cieslar

Muze mi nekdo prosim poradit, jak na tlacitko v programu provest vypnuti
Windows.

Dekuji Vasek Stuchl

Vytvorenie RAID-u na Primergy serveri

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.8.2002 14:18:44

BOIS radice vetsinou poskytuje natroje na spravu RAID pole.
Pozorne se divej behem bootu.

> [...]
>
> Pri pouziti startovacieho CD sa system tvari
> akoby RAID pole neexistovalo. Bez jeho ozivenia
> vsak nie som schopny rozbehat SCSI disky.

OT: pre admina konferencie - alebo pre niekoho zna

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 2.8.2002 15:38:55

neviete mi povedat, preco dostanem do posty najskor vacsinou tak jednu az
dve odpovede a az potom otazku ? t.j. maily nie su v spravnom poradi ako by
mali byt, miesto mailov 1.2.3 mi pridu 2.3.1... alebo 2.1....

dakujem

joka

ako urobit formukar - sumar

mam databazu mdb a komponenty DAO. Mam tabulku :

mesiac, meno, zakazka, hodiny
1 ZAJ 1/2002 2
1 ZAJ 1/2002 1
2 ZAJ 1/2002 3
1 JUR 1/2002 4

a chcel by som z toho dostat formular zo sumami za za mesiac a meno, napr.

zak.1/2002
meno, mesiac, hod
ZAJ 1 3
ZAJ 2 3
spolu 5
JUR 1 4
spolu 4

dufam ze je to rozumitelne. Neviem ako by som urobil nejaky dotaz alebo co.

vypnuti Windows

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 02.8.2002 15:53:24

Ahoj,

> VStuchl(zv)Lear(tec)cz 2.8.02 13:04 >>>
>Muze mi nekdo prosim poradit, jak na tlacitko v programu provest vypnuti Windows.

prepsano z MSDN

pro NT/2k/XP

function ShutDownNT(AFlag: Cardinal): boolean;
var FHandleToken:THandle;
FTokenPrivileges:TOKEN_PRIVILEGES;
FTmpCardinal:Cardinal;
begin
Result:=false;
if not OpenProcessToken(GetCurrentProcess(), TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, FHandleToken) then
exit;
if not LookupPrivilegeValue(nil, PChar('SeShutdownPrivilege'), FTokenPrivileges.Privileges[0].Luid) then
exit;
FTokenPrivileges.PrivilegeCount:=1;
FTokenPrivileges.Privileges[0].Attributes:=SE_PRIVILEGE_ENABLED;
FTmpCardinal:=0;

AdjustTokenPrivileges(FHandleToken, false, FTokenPrivileges, 0, nil, FTmpCardinal);
if GetLastError() <> ERROR_SUCCESS then
exit;

if not ExitWindowsEx(AFlag, 0) then
exit;
Result:=true;
end;

potom uz jen staci, treba

ShutDownNT(EWX_POWEROFF or EWX_FORCE);

pro 95/98 staci jen ExitWindowsEx

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

vypnuti Windows

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.8.2002 15:59:10

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr Dedecek
[...]

Imagelist na podedenem formulari vraci jiny image

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 2.8.2002 15:40:39

Zdravim,
mam Formular, na nem normalni imagelist. Od tohoto formulare mam oddedeneho
potomka (na potomkovi jsem zadne zasahy do imagelistu nedelal).
Na potomkovi je TTreeView, kteremu vytvarim dynamicky polozky. Temto
polozkam prirazuji nejake ikony ze zmineneho imagelistu. Taktez State ikony
jsou z tohoto imagelistu. Nicmene, kdyz je index teto stavove ikony nekde ke
konci tak se kresli jiny obrazek. Pokud je nekde na zacatku tak je to OK.

Na potomkovi jsem dal nad IL revert to inherited, smazal z dfm informace o
obrazcich v IL, ale porad nic. Pomohlo preskladat ikony, ale je to trochu
zdlouhave. S tlacitky navsenymi na stejny imagelist (ale jiz z designtime)
se toto nedeje.

Co je spatne? Nebo je to "normalni" rys delphi?
Proc si imagelist uklada i v potomkovi data o ikonach do dfm? Jde tomu nejak
zabranit?

Danik
D5 Ent+Sp1, Oracle, WNt

Odchyceni zprav daneho okna

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 2.8.2002 17:17:37

Ahoj,
zkousim odchytit urcitou zpravu okna cizi aplikace. Postup, ktery pouzivam
vsak nefunguje. Nikdy se nepovede nastavit novou proceduru pro dane okno
(pomoci fce setwindowlong). Kdyz to testuji na oknu vlastni aplikace, vse
probehne bez chyb. V cem delam chybu? Nemusi byt nova "window-procedura" v
dll knihovne nebo to takto vubec nejde a musim pouzit hook wh_callwndproc?

Frankie Y

var prevwndfunc, previnstance: integer;
appwnd: hwnd;

function mywindowproc(wnd: hwnd; msg: uint; wpar: wparam; lpar: lparam):
lresult; stdcall;
begin
if msg = wm_size then windows.beep(1000, 100);
result := callwindowproc(pointer(prevwndfunc), wnd, msg, wpar, lpar);

appwnd := findwindow('MS_WINDOC', nil);
// appwnd := form1.handle;
if iswindow(appwnd) then
begin
previnstance := setwindowlong(appwnd, gwl_hinstance, hinstance);
prevwndfunc := setwindowlong(appwnd, gwl_wndproc, integer((zv)mywindowproc));
if (previnstance = 0) or (prevwndfunc = 0) then

showmessage('Chyba'#13#10'previnstance:'+inttostr(previnstance)+#13#10'prevw
ndfunc:'+inttostr(prevwndfunc));
showmessage('Okno tridy nenalezeno.');
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if iswindow(appwnd) then
begin
setwindowlong(appwnd, gwl_hinstance, previnstance);
setwindowlong(appwnd, gwl_wndproc, integer(prevwndfunc));

cursor

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 2.8.2002 17:13:08

Ahoj

cez Tools-Image Editor si do resource file
pridam cursor s nazvom Cursor1
potom vlozim kod vid Help :

const crMyCursor = 5;

Screen.Cursors[crMyCursor] := LoadCursor(HInstance, 'Cursor1');
Cursor := crMyCursor;

... no a nic sa nedeje :-(
ziadna chyba ale ani ziadny efekt
kde je problem?
Dik
Peter Surovy

Tisk EAN8 as EAN13 v Sinea.

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 2.8.2002 19:08:56

Tato dvojice kodu vychazi z principu oznacovani zbozi v obchodech pomoci
caroveho kodu EAN. Prevazna vetsina zbozi je oznacena pomoci EAN, pouzivaji
se soucasne oba typy EAN. V databazi ve slove kod zbozi muze byt EAN8, EAN13
nebo pokud zbozi nema pridelen EAN, potom obsahuje interni kod prodejce at
uz jakykoliv nebo splnujici pravidla EAN. Uzivatel aplikace potrebuje
tisknout etikety s carovym kodem, ktere dava na regaly, popripade si vytvari
vlastni interni EAN kody a polepuje jim zbozi .
Tvurce aplikace sam musi zajistit, ze do generatoru budou vstupovat pouze
vety s kodem zbozi EAN8 nebo EAN13, tim se zajisti, ze pocet cislic nebude
jiny, soucasne i zajistuje kontrolu spravnosti kodu podle posledni kontrolni
cislice.
Mel jsem na mysli pridat dalsi typ caroveho kodu - vseobecny EAN, ktery by
podle delky prepinal mezi EAN8 a EAN13, pokud by nahodou byla jina delka nez
8 nebo 13 nebo chybny kontrolni soucet, zadny kod by se nevytiskl.
Jinym resenim by byla moznost nadefinovat v generatoru sestav uzivatelskou
funkci, ktera by sama podle delky popripade podle dalsich pravidel mohla
prepinat typ caroveho kodu. Touto druhou variantou by sel i resit pripad,
pokud by nekdo chtel jinou kombinaci.
Autory k nicemu nenutim, pouze hledam nastroj, kterym bych carove kody EAN
mohl tisknout.

> [...]
> A proc zrovna tato dvojice kodu?
> Co kdyz dalsi uzivatel bude chtit nejakou jinou kombinaci?
>
> Mam dojem, ze na toto autori Siney nepristoupi.

pre admina konferencie - alebo pre niekoho znaleho

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.8.2002 13:08:14

> [...]
by
> mali byt, miesto mailov 1.2.3 mi pridu 2.3.1... alebo 2.1....

SMTP protokol nezarucuje zachovani poradi pri dorucovani zprav. Pokud je vse
v poradku (server eni pretizen, vsechny linky a DNS a SMTP servery slapou
jak maji) pak se zpravy vyrizuji sekvencne. Jakmile dojde k nejakemu
problemu (vetsinou nedostupnost ciloveho postovniho serveru) pak se doruceni
zpravy odklada o nejaky cas a pokracuje se v dorucovani dalsi zpravy ve
fronte.

Navic je mozne, ze SMTP server pro obsluhu zprav ve fronte spusti vice kopii
rozesilace - takze se najednou dorucuje vice zprav a tak se zpravy
zamichaji...

D. Toman

OT Problem s disketovou mechanikou - specha

[*] Kroutil, Michal <kroutilm(zv)wsc(tec)cz> - 3.8.2002 21:13:23

Zkus otocit kabel, tzn. to co bylo vlevo dej vpravo.

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> jsou z tohoto imagelistu. Nicmene, kdyz je index teto stavove ikony nekde ke
> konci tak se kresli jiny obrazek. Pokud je nekde na zacatku tak je to OK.

TTreeNode.StateIndex muze mit pouze hodnoty 1..15 (0 nebo -1 znamena ze neni
zobrazena zadna ikona), je to dano implementaci TreeView ve Windows.

Petr Vones

Komponenta GifImage podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:17:58

From: "Ing. Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> ta chyba. (V obou pripadech do svych ani cizich zdrojaku nesaham,
> takze oboji kompiluje vzdy tytez soubory - neni chyba nekde v

A co se tedy podivat do toho zdrojaku a zjistit proc ta chyba vznika ?

Petr Vones

Problem so StringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:20:53

From: "Pe�oSoft" <petosoft(zv)centrum.sk>
> [...]
> tak mi vypise chybu:"Cannot insert or delete rows from grid." A dalej s tym
> uz neviem zatat, skusal som kadeco ale stale mi to takto skoncilo.

Je to proto, ze TStringGridStrings nemaji implementovano vkladani a mazani na
urovni jednoho sloupce ci radky. Jinak receno, takovou operaci nelze na
bunkach TStringGridu provest.

Petr Vones

Odchyceni zprav daneho okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:28:30

From: "Frankie Y" <frankie.y(zv)seznam(tec)cz>
> probehne bez chyb. V cem delam chybu? Nemusi byt nova "window-procedura" v
> dll knihovne nebo to takto vubec nejde a musim pouzit hook wh_callwndproc?

Presne tak.

Petr Vones

pre admina konferencie - alebo pre niekoho znaleho

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:29:38

From: "Kalus Jozef Ing." <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> neviete mi povedat, preco dostanem do posty najskor vacsinou tak jednu az
> dve odpovede a az potom otazku ? t.j. maily nie su v spravnom poradi ako by
> mali byt, miesto mailov 1.2.3 mi pridu 2.3.1... alebo 2.1....

Protoze maily mohou z principu chodit ruzne, muze tedy prijit hned nebo az za
2 dny.

Petr Vones

Jak vytvorit novy Frame Class v Repository

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:39:02

From: "Rudolf Musil" <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz>
> Tohle tema tu uz sice bylo ale me to stejne nechodi a nebo to nechapu.
> Chtel bych vlastni tridu dejme tomu TNewFrame odvozeneho od TFrame a
> chtel bych ho mit v Repository. Repository u Frame nenabizi Inherited
> ani nic jineho. Kdyz si vytvorim nejaky Frame doplnim ho o property,

Partne delas neco spatne, me to funguje.

> eventy a ulozim ho do Repository tak to potomci vubec nezaregistrujou.

Co presne, pokud chces aby byly ty nove vlastnosti videt v Object Inspectoru
tak musis ten frame zaregistrovat v design-time, podobne jako komponentu.

Petr Vones

Mnoho tlacitek na TaskBaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.2002 22:41:03

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> (TaskBaru) a to ja nechci. Ja chci jen jedno tlacitko (muj program ma totiz
> vlastni listu). Co s tim?

Nekde musi byt jeste chyba (patrne zbytek nejakeho "praseni" pri pokusech o
pouzivani formularu z DLL).

Petr Vones

Zachytavani/posilani zprav -> zmena barvy Buttonu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 03:31:14

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Cili ... mohl by mi jeste nekdo vysvetlit co je, jak se dela, proc se
> nepouziva metoda ownerdraw (kreslit uzivatelsky)???

Protoze TButton takovou metodu nema.

http://www.kopr(tec)cz/delphi/index.htm#KColBtn
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=45786&release_id=100371

> Dale jsem se ptal, jak muzu kontrolovat vsechny zpravy systemu a/nebo jen me
> aplikace.

Napriklad pomoci nastroje WinSight ktery se dodava s Delphi. Bohuzel je vsak
znacne zastaraly a jsou s nim problemy na novejsich Windows. Bude asi lepsi se
podivat po necen jinem, napriklad Spy nebo Spy++ od Microsoftu.

> ze bych je hned chtel nejak "prasit", ale jen abych se mrknul jak to chodi,
> popr. si v budoucnu odchytil takovou, jakou budu chtit.

Na to je asi lepsi se podivat do dokumentace nez jen odchytavat kvanta zprav
bez nejakeho hlubsiho smyslu.

Petr Vones

asyncfree & closehandle

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 03:32:50

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
> [...]
> vypne. Pak nelze seriovy port zavrit, zustane to viset na closehandle.
> Potrebovak bych se nejak teto neprijemnosti zbavit, nevite nekdo, jak na

Patrne se ten driver nechova uplne presne jako seriovy port. Zkus ten problem
nejak minimalizovat nebo prejit na jiny zpusob ovladani toho zarizeni nez je
virtualni seriovy port.

Petr Vones

Generovani typove knihovny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 03:35:05

From: "Tom� Bihary" <delphi(zv)wige-mic(tec)cz>
> Jde totiz o to, ze pouzivame FreeVCS a hodilo by se nam,
> kdyby TLB soubor a k nemu patrici PAS mely stejne zakladni
> jmeno. Pak by mohly byt ve FreeVCS zpracovavany jako jeden
> modul.

Predpokladam ze negenerujete TLB kazdou minutu, takze by to asi slo resit
dodatecnou upravou toho souboru, ne ?

> Neslo by to resit pomoci nejakeho IDE experta?

Mozna ano (nedival jsem se presne na to), ale vysledek by asi nebyl umerny
slozitosti / stravenemu casu.

Petr Vones

Zobrazeni MDI Child

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 03:36:40

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> lze otevrit MDI Child okno maximalizovane tak, aby nebyla videt animace
> maximalizovani ??

Podibej se do Forms.pas na funkci ShowWinNoAnimate

Petr Vones

CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 03:39:42

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> [...]
> "Exception Exception in module AV.EXE at 000XXXXX
> ahoj"
>
> Jak vidno pri spusteni mimo Delphi dostavas "neco navic".

To "navic" by mela byt pripadna aktivace JIT Debuggeru, mam pocit. Jeste se na
to podivam, v kazdem pripade je to divny.

Petr Vones

Problem so StringGrid

[*] Ji�� Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 05.8.2002 08:12:00

Pro �pravu po�tu ��dk� pou�ij
StringGrid1.RowCount:=StringGrid1.RowCount+1; a
pro maz�n� -1. Ale mus� si hl�dat obsah ��dk�.
Jirka.
Pe�oSoft wrote:

> [...]
> StringGrid tak mi vypise chybu:"Cannot insert or delete rows from
> grid." A dalej s tym uz neviem zatat, skusal som kadeco ale stale mi

zakazani roztahovani oken

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.8.2002 09:50:57

Ja jsem kdysi taky delal komponentu s led displayem, ale delal jsem to tak,
ze jsem vykresloval prislusne obdelniky. Pokud budes mit zajem, tak muzu
poslat....

> Jinak je to docela jednoduchy. Nakresli si obrazky jednotlivych cisel, a
> Petr Jarkovsky

fonty a jejich skripty

[*] <novos(zv)email(tec)cz> - 5.8.2002 10:24:37

zdravim,

potreboval bych poradit jak se da zjistit ktera hodnota skriptu (stredoevropsky, zapadni, atd) je platna k urcitemu danemu fontu. skript je zobrazen na standartnim TFontDialog - to je to o co mi jde.
mam totiz svuj vlastni dialog na font, ve kterem je typ fontu a ted tam jeste potrebuju pridat skript.
dik za jakeko postrceni spravnym smerem

Obchodn� d�m(tec)cz - �irok� sortiment dom�c�ch spot�ebi�� a elektroniky, v�razn� slevy, sout�e a doprava zdarma po cel� �R. Nav�tivte http://www.obchodni-dum(tec)cz/index.phtml?prov=52

fonty a jejich skripty

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 5.8.2002 10:33:42

hodnoty jsou stejne pro vsechny fonty a najdes je v delphi5 pres
tFont.CharacterSet (pisu z hlavy takze nekamenovat)

fonty a jejich skripty

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 5.8.2002 10:40:46

jeste doplneni ne vsechny fonty obsahuji vsechny skripty, pokud je zajem mam
proceduru ktera dokaze zjistit co ktery font umi (jinak je to pres API
EnumFontFamiliesEx)

Jak otevrit dbf pres ADO

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 5.8.2002 11:05:11

> Nemate nekdo navod jak nebo URL na ADO ovladac pro
> dbf???

mal by si to mat nainstalovane spolu s Jet Engine. Pozri
http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q3.1 a
http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q3.2

Erik

Zobrazeni MDI Child

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 5.8.2002 10:12:19

>Podibej se do Forms.pas na funkci ShowWinNoAnimate

Nebo by to slo takto:
1) form v dfm NE-Mdi
2) V Oncreate nebo podobne -> maximize (jeste neni videt)
3) prepsat proceduru Show -> pred volanim inheritance zmenit form na
MDI-Form

Danik
PS: ma to mnohem vic vyhod

Re[2]: Komponenta GifImage podruhe

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.8.2002 11:57:47

> [...]
> Gifimage.dcu a znovu spustim (takze urcite vychazim ze soucasneho
> zdrojaku) tak to zkompiluje a jede OK. Kdyz totez udelam v D6, je tam

nemuze tam byt v tom zdrojaku podmineny preklad detekujici D3?

David Lebeda

OT: Zobrazovani kodovych stranek v CMD.EXE ve WIN2

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 11:58:29

Ahoj,

> zajimalo by mne, zda-li ve WIN2000 a jeho prikazovem okne (CMD.EXE) lze
> nejak vypnout prevod cestiny, nebo zda-li lze okno prepnout do kodove
> stranky Kameniku (895).
> Duvodem je program, ktery udrzuji, kompletne napsany v Kamenikach. Prevod do
> Latin2 bych nerad uskutecnoval, protoze muze byt zdrojem dalsich chyb. Ovsem
> nebude-li zbyti, budu to muset provest.
>
> Dekuji za pripanou odpoved,
> Jiri Goth

DOS aplikace (i v 'Kameniku') jdou spoustet na W2000 bez problemu.

1. Pridat do \system32\config.nt

NTCmdPrompt
EMM=RAM
dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=100

2. do BAT souboru, kterym budes aplikaci spoustet

mode con cp select=437
kb16 US

Jarek Uher

Re[2]: Komponenta GifImage podruhe

[*] Ing. Jan Dubsk� <hdplot(zv)seznam(tec)cz> - 05.8.2002 13:43:27

jak se pozna podmineny preklad detekujici D3?

Honza

> Ahoj,
> nemuze tam byt v tom zdrojaku podmineny preklad detekujici D3?

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

Podm. preklad was: Re[2]: Komponenta GifImage podr

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 5.8.2002 13:57:22

Neco jako:
{$IFDEF VER100}
{$ENDIF}

http://kouzelne.misto(tec)cz

>jak se pozna podmineny preklad detekujici D3?
>Honza

ako urobit sumarny formular

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.8.2002 15:23:32

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> mam v programu logovani vyjimek do souboru. Z e.classname zjistim, pri
> pouziti ktere komponenty k vyjimce doslo.
> Je mozne nejakym zpusobem zjistit, v ktere procedure doslo k vyjimce,
> pripadne dalsi podrobnosti?

http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2002&mesic=Jul&den=28&soubor=dlfaaaak.htm
http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2001&mesic=feb&den=04&soubor=dlfaaaax.htm

Petr Vones

Dynam. prom. - Invalid pointer operation ... :(

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 19:25:26

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> V programu pouzivam dyn. promenne(2x - TList). Pokud nastane urcita udalost,

TList (trida) neni dynamicka promenna.

> pak chci do TList1:=TList2, ale to probehne OK jen poprve.

Pokud ma byt smyslem naplneni jendoho seznamu polozkami z druheho tak to v
zadnem pripade neni List1 := List2, tim se pouze priradi pointer na danou
instanci TList.

Petr Vones

aplikace neni videt na remote control

[*] Petr Holome�ek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 5.8.2002 21:13:42

Dobry den,

vytvoril jsem aplikaci ve ktere pouzivam pruhledny formular:

procedure TForm1.Pruhledny;
var
AControl: TControl;
A, Margin, X, Y, CtlX, CtlY: Integer;
begin
Margin := (Width - ClientWidth) div 2;
FullRgn := CreateRectRgn(0, 0, Width, Height);
X := Margin;
Y := Height - ClientHeight - Margin;
ClientRgn := CreateRectRgn(X, Y, X + ClientWidth, Y + ClientHeight);
CombineRgn(FullRgn, FullRgn, ClientRgn, RGN_DIFF);
for A := 0 to ControlCount - 1 do
begin
AControl := Controls[A];
if (AControl is TWinControl) or (AControl is TGraphicControl) then with
AControl do
begin
if Visible then
begin
CtlX := X + Left;
CtlY := Y + Top;
CtlRgn := CreateRectRgn(CtlX, CtlY, CtlX + Width, CtlY + Height);
CombineRgn(FullRgn, FullRgn, CtlRgn, RGN_OR);
SetWindowRgn(Handle, FullRgn, True);
end;

V pripade ze pouzivam remote control skrz TightVNC, neni aplikace (formular)
na vzdalenem PC videt. Dekuji za radu jak ji zviditelnit.

Petr Holomecek

Delhi vs. Java

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 5.8.2002 22:08:59

> [...]
bych
> mohl jako v Jave pripojit k aplikaci (Tomcat, Jetty).

jedna z moznosti je aj Visual C#, ktory umoznuje vytvaranie ASP.NET
aplikacii
aj ASP.NET web sluzieb. ASP.NET aplikacie pritom programujes rovnako
ako klasicke programy v Delphi, t.j. naklikas komponenty (tzv. Web Forms)
a dopises kod v C# jazyku. Je to neporovnatelne s web podporou, ktora
je v Delphi.

Erik

Delphi 7 Announced

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.8.2002 23:00:53

http://crn.channelsupersearch.com/news/crn/36736.asp

Petr Vones

Delhi vs. Java

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.8.2002 00:41:28

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> [...]
> ako klasicke programy v Delphi, t.j. naklikas komponenty (tzv. Web Forms)
> a dopises kod v C# jazyku. Je to neporovnatelne s web podporou, ktora

Tak nejak (http://www.asp.net/webmatrix/)

Petr Vones

OT: link - zve�ejn�n� Microsoft API

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 06.8.2002 06:52:10

http://www.zive(tec)cz/H/Uzivatel/Ar.asp?ARI=106871&CAI=2107

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

Delhi vs. Java

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 6.8.2002 07:36:39

> budu psat aplikaci, ktera se z vetsiny sklady z WWW aplikace. Rohoduji se
> mezi Javou a Delhi. Java ma sice pro mne tyto nevyhody:
> * Nutnost instalace JVM na klientovi
> * Pomalejsi chod a vetsi pametova narocnost
Dnes uz je nepodstatne

> * Dle vyzkumu 1.5x vetsi narocnost na psani oproti Delphi
Ale zase ziskate prehlednejsi kod :-)

Videl jste jis netbeans ?? (www.netbeans.org) - Moc se mi libi

> [...]
> zmateny. Neexistuje v Delphi neco jako servlety vcetne HTTP serveru co
> bych mohl jako v Jave pripojit k aplikaci (Tomcat, Jetty).
Aplikaci napsanou v Delphi lze pouzit jako CGI skript
(napr. ve spojeni s Apachem)

S pozdravem
Jiri Kratochvil

Kniha o IB/FB v cestine

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 6.8.2002 07:58:24

Ahoj,

me osobne by vyhovovala verze pro pokrocile.
tedy predevsim specifika IB/FB/Yafila. ukazat na
problemove zalezitosti (cemu se vyhnout) a naopak
co lze smele vyuzit pro zvyseni vykonu. urcite zahrnout
windows i linux. priklady. perlicky a speky.

na druhou stranu, pokud nam prijde do firmy nekdo novy
a i pro me kolegy, kteri k SQL jeste necuchli by bodnul
i nejaky uvod pro blby. jenze to jim vyvosli kazdej druhej
zkusenejsi a par obecnych knih.

radeji bych prostor v knize venoval pokrocilim a mistrovskym
zalezitostem. ladeni vykonu a ruznym problemum, o kterych
jeste ani nevim :o)

dekuji peca

Delhi vs. Java

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 6.8.2002 08:20:09

> Dnes uz je nepodstatne

:-) Neni a nikdy nebude pravda!

> Ale zase ziskate prehlednejsi kod :-)

:-) Prehlednejsi kod .. To je vec subjektivneho nazoru.

> Videl jste jis netbeans ?? (www.netbeans.org) - Moc se mi libi

Pekny je, ale mam (subjektivny) pocit ze IDE Delphi je zo vsetkych co som
pouziva/vam najpohdlnejsie.

Osobne sa priklanam k technologii .NET

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Delhi vs. Java

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 6.8.2002 08:57:49

> :-) Neni a nikdy nebude pravda!
Netvrdim, ze aplikace v Jave bezi bezi stejne jako nativni aplikace,
jen si myslim, ze v dnesni dobe, kdy neni problem poridit si dostatecne
vykonny HW, neni vyssi HW narocnost zase tak velka obet za to,
ze ziskam dokonalou platformovou nezavislost a spoustu dalsich vyhod...

> :-) Prehlednejsi kod .. To je vec subjektivneho nazoru.
Pochopitelne. Na Jave se mi libi, ze programatora "nuti" psat
naprosto unifikovany kod. Nekomu to muze pripadat jako "sikana" :-),
ale rekl bych, ze ucel sveti prostredky ....

> Pekny je, ale mam (subjektivny) pocit ze IDE Delphi je zo vsetkych co som
> pouziva/vam najpohdlnejsie.
Rika se, ze zvyk je zelezna kosile :-) Sam primarne vyuzivam GUI
Delphi a souhlasim s tim, ze toho rozhrani je dotazene k dokonalosti.

Kdyz jsem poprve uvidel Netbeans, byl jsem zmaten. Ovsem cim vice
v nem pracuji, zjistuji, ze se jedna o naprosto dokonale vyvojove prostredi.
Ovsem jedna se pouze o muj subjektivni nazor.

> Osobne sa priklanam k technologii .NET
Technologie .NET je zajimava, ale osobne se priklanim k Jave :-)

S pozdravem
Jiri Kratochvil

castecny offtopic] Audio/video engine pro Delphi/B

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 6.8.2002 09:01:59

Zdravim vsechny vespolek,

pokud by nekdo mel zajem o testovani (ci pouzivani) audio/video engine
pro
Delphi/Builder ("Enigma engine"), tak necht se mi ozve. Jedna se o sadu asi
~40 komponent okolo audio/videa. Od prehravani modulu, prez mp3, oog, az po
vizualni efekty, DSP efekty (filtry, reverby, ...), realtime ozvucovani a
podobne. Podpora vice streamu prez jednu zvukovku, priposlech, ... Vice
informaci rad poskytnu na pozadani. Neco malo (napr. example aplikaci Pulse)
lze najit na http://www.unreal64.net/beta .

Toto neni zadna nabydka ke koupi, produkt je ve fazi testovani. Za
betatesting poskytujeme licence ke komercnimu uzivani. "Enigma" je
zaroven 'free' pro nekomercni pouziti.

Omlouvam se za offtopic, ale neni snadne sehnat testery drive, nez se
prelozi help, ktery je momentalne pouze v cestine.

Diky za cas,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Delhi vs. Java

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 6.8.2002 09:34:29

Zdravim,
jak do komponenty WebBrowser dostanu nejaky text?
jde mi o to, ze mam ve stringu nejaky kus html kodu a ten potrebuju
zobrazit, proste neco jako

WebBrowser.lines.add();

Dekuji Petr Sikola

Jak prodat text do WebBrowser

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 6.8.2002 09:45:49

[...]

PS: omlouvam se, ze jsem predtim spatne napsal Predmet :(

parsovani stringu

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 6.8.2002 10:34:15

Zdravim

Nedavno jsem se ptal jak osetrit padani pri FileExists na sitovy soubor,
odpoved jsem nedostal. Ted uz to nepotrebuju, udelam to jinak (a lepe). Po
siti budu vysilat stringy podobne temto "subscribe;123.456.123.456;Zdenek" a
"unsubscribe;123.456.123.456;Zdenek". Jenze se mi nedari tyto stringy
rozparsovat. Prohlizel jsem formatovaci funkce v sysutils, ale vysledku jsem
se nedobral. Nejdriv bych potreboval ziskat prvni cast a pokud to bude
SUBSCRIBE nebo UNSUBSCRIBE, tak potom zbyle dva. IP adresa mi staci jako
obycejny string. Tato parsovaci funkce bude parsovat vsechny stringy prijate
ze site, je to program na bazi chatu, takze do te funkce budou vstupovat
ruzne stringy se stredniky i bez nich. Jinymy slovy, v prvni fazi potrebuji
ziskat string do prvniho stredniku. (muze byt i s tim strednikem). Muzete mi
s tim nekdo poradit?

parsovani stringu

[*] Ing. =?ISO-8859-1?Q?Jarom=EDr?= =?ISO-8859-1?Q?Sola=F8 ?= - 6.8.2002 10:43:49

> [...]
potrebuji
> ziskat string do prvniho stredniku. (muze byt i s tim strednikem). Muzete

I := 1; // Od prvni pozice v Str
S := ExtractFieldName(Str, I);

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
Magion system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

parsovani stringu

Ahoj, podobne funkce jsou v JCLStrings, pouzivam take funkce GetToken a
NumToken:

function NumToken(aString, SepChar: String):Byte; (*downloaded from UDDF*)
{
parameters: aString : the complete string
SepChar : a single character used as separator
between the substrings
result : the number of substrings

RChar : Char;
StrLen : integer;
TNum : integer;
TEnd : integer;

begin
if SepChar = '#' then
begin
RChar := '*'
RChar := '#'
end;
StrLen := Length(aString);
TNum := 0;
TEnd := StrLen;
while TEnd <> 0 do
begin
Inc(TNum);
TEnd := Pos(SepChar,aString);
if TEnd <> 0 then
begin
aString[TEnd] := RChar;
NumToken := TNum;
end;

function GetToken(aString, SepChar: String; TokenNum: Byte):String;
(*downloaded from UDDF*)
{
TokenNum se ��sluje od 1.
parameters: aString : the complete string
SepChar : a single character used as separator
between the substrings
TokenNum: the number of the substring you want
result : the substring or an empty string if the are less then
'TokenNum' substrings
Token : String;
StrLen : Byte;
TNum : Byte;
TEnd : Byte;

begin
StrLen := Length(aString);
TNum := 1;
TEnd := StrLen;
while ((TNum <= TokenNum) and (TEnd <> 0)) do
begin
TEnd := Pos(SepChar,aString);
if TEnd <> 0 then
begin
Token := Copy(aString,1,TEnd-1);
Delete(aString,1,TEnd);
Inc(TNum);
Token := aString;
if TNum >= TokenNum then
begin
GetToken := Token;
GetToken := '';

Pro tvuj pripad by se to pouzilo treba takto:

Command:= GetToken(SendedText, ';', 1); to je SUBSCRIBE nebo UNSUBSCRIBE
IPAddr:= GetToken(SendedText, ';', 2); to je IP adresa
Name:= GetToken(SendedText, ';', 3); to je Zdenek

NumToken lze pouzit napr. pro rozpoznani, jestli retezec obsahuje patrcicny
pocet tokenu, napr.

if NumToken(SendedText, ';')<> 3 then...

> [...]
potrebuji
> ziskat string do prvniho stredniku. (muze byt i s tim strednikem). Muzete

parsovani stringu

[*] martin.falta(zv)obi.de - 6.8.2002 11:22:09

ja na to pouzivam knihovnu RegExpr. v ni je fce. SplitRegExpr, do niz jako
parametry predas regularni vyraz, retezec a stringlist. po provedeni mas v
tom stringlistu jednotlive hodnoty.
RegExpr muzes stahnout tady: http://anso.da.ru/

pripadne muzu na soukr. mail poslat demo aplikaci.

a tady priklad:

procedure Form1.Button1Click(Sender: TObject);
var
lst: TStringList;
strText, strIp, strName: string;

begin
lst := TStringList.Create;
try
SplitRegExpr(';', ReceivedText, lst);
strText := lst[0]; // unsubscribe
strIp := lst[1]; // 123.456.123.456
strName := lst[2]; // Zdenek
finally
FreeAndNil(lst);

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

zstepanek(zv)atlas.
cz To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: parsovani stringu
lexpert(tec)cz

06.08.2002 10:34
Please respond
to delphi-l

[...]

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.