IF... THEN ve Stored Procedure (FB)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2002 08:19:27

> Spis bych rekl, ze musi byt nejdriv dosazeni IF a pak teprv
> SUSPEND. Ta puvodne chybejici dvojtecka by vadit nemela - nutna
> je jen v selectech, v prikazech SP nevadi ale nutna neni.

spise bych rekl, ze pokud se ma vratit kazda iterace cyklu,
je nutne to napsat:

FOR
SELECT id_klienta,neco
INTO :id_klienta,:neco
DO
BEGIN
IF (neco IS NULL) THEN neco='hodnota';
SUSPEND;
END

tak jak to bylo puvodne od autora prispevku
to udela suspend pro kazdy radek selektu,
ale nahrazeni hodnoty null probehne az po
vraceni posledniho radku, a uz se nepreda ven
z procedury.

peca

Probl�my s datab�z�

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.8.2002 08:50:42

Krome SQL neexistuje zadny system, ktery by toto dokazal prestat. Jedina
moznost je dedikovany server s SQL a klientske pocitace, kteri pracuji s SQL
databazi na serveru. Dulezite je to, aby byl server dedikovany a zadny
uzivatel k nemu nemel pristup (co se tyce bezne prace...). Server by mel byt
dale samozrejme zalohovany (jak napeti, tak data).

> Behalf Of Rumcajs - konference
> Jiz delsi dobu si marne lamu hlavu s tim, jakou nejspolehlivejsi databazi
> (jaky typ) mam pouzivat. Pouzival jsem komponentu TDbf - byly s
> Zkuste doporucit nejaky ucinny system - SQL zatim nepouzivam
> Servus Rumcajs

Probl�my s datab�z�

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2002 08:52:53

Ted ale nemluvim o PC siti, nzbrz o samostatnem stroji ....
Rumcajs

> [...]
byt
> dale samozrejme zalohovany (jak napeti, tak data).

IB + zapis MD pres procedury

<<< 9. 8. 2002 8:46 - CIS "cis(zv)atlas(tec)cz" >>>
C> potreboval bych poradit jak pres procedury v IB6 zapisovat Master a Detail
C> tabulky. Jak je to v tomto pripade s transakci?

create procedure Zapis
(parametre,....)
return
(vysledok(y))
as
declare variable ID integer;
begin
ID=gen_id(gen_table1_id,1);

insert into table1 (ID,"parametre") values (:ID,":parametre");

insert into table1 (ID,TABLE1_ID,"parametre") valeus
(GEN_ID(GEN_TABLE2_ID,1),:ID,":parametre");

end^

Ak je to v jednej procedure tak je to v jednej transakcii.

PS: Pisal som z hlavy takze moze tam byt syntax bug.

IF... THEN ve Stored Procedure (FB)

<<< 9. 8. 2002 8:59 - bleak "bleak(zv)atlas(tec)cz" >>>
b> BEGIN for
b> FOR SELECT id_klienta,neco
b> INTO :id_klienta,:neco
b> DO
b> begin
b> IF (:NECO IS NULL) THEN :NECO='hodnota'; //toto nefunguje
B> SUSPEND;
b> END

(Ne)vsemocna konstrukce try...except

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.8.2002 09:20:52

Aplikacia prechadzala do idle stavu a pokusila sa updatovat action clients.
Mozno mas v niektorej Action.OnUpdate nejaky kod, ktory sa spolieha na
podmienky, ktore nie su vzdy splnene (existenciu nejakych objektov a pod).
Access violation moze naznacovat odkaz na neplatny pointer, podobne, ako si
to ukazal v povodnej otazke.
Mozno je lepsie v pripade ShowModal pouzivat Create(nil) namiesto
Create(Self); ten Owner je tam aj tak zbytocny, ak si objekt rusis sam.
To je vsetko, co ma momentalne napada.

TRichEdit

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 9.8.2002 09:38:09

Asi bys mel pouzit stejny report, jako mas ted, pze se to muze kratit
o zahlavi/zapati/... Pak by melo stacit udelat Prepare a podivat se,
kolik vygeneroval stran. No a uzivatel by mel tlacitko 'Kontrola poctu
stran'.
Nevim, jstli je to rozumne nebo vubec funkcni - je to jen napad

iJF> Asi bude nejrozumnejsi implementovat nejake preview.
iJF> Potrebujes to vykreslit na Canvas, ktery ma stejne nastaveni jako
iJF> Canvas tiskarny.
iJF> Na www.torry.net byly nejake komponenty

IB + zapis MD pres procedury

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2002 09:43:01

hi,
to je sice pekne, ale jak to udelat kdyz mam treba fakturu, kde hlavicka je
master a polozky k fakturaci jsou detaily.
Jak ty detaily, kterych je N, chces predat v jedne procedure?
ales

> [...]
>
> Ak je to v jednej procedure tak je to v jednej transakcii.
>
> PS: Pisal som z hlavy takze moze tam byt syntax bug.

Probl�my s datab�z�

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.8.2002 10:17:23

On 9 Aug 2002 at 8:52, Rumcajs - konference wrote:

> Ted ale nemluvim o PC siti, nzbrz o samostatnem stroji ....
> Rumcajs

Pro pripad, ktery jsi popisoval, plati totez - SQL. Vtip je totiz v
rozdilnem zpusobu ukladani dat. Slusny SQL server ustoji daleko lepe
i tvrdy restart nez souborova databaze.

LocalShare=True - programove - podruhe

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.8.2002 10:17:25

Ahoj!
Uz jsem se tady jednou ptal, jestli je vubec mozne nastavit LocalShare na true programove. Byl jsem
odkazan na help do adr. ..\Common files\borland shared\bde
Prochazel jsem ho nekolik hodin a nic. Prisel jsem min. na dva zpusoby jak zjistit, jaka je hodnota
LocalShare, ale jak ho nastavit ... to ne.

Cili ... jde to vubec programove nastavit? Neco jsem jeste nasel v napovede k DbiIni, ale nebyl to
primo LocalShare, tak nevim, jetsli to jde vubec pro tento pripad pouzit.

Poradite? Diky. Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Jak vytvorim z Delphi graf na liste v Excelu.

[*] Hole�ek Jan <Jan.Holecek(zv)autocont(tec)cz> - 9.8.2002 10:31:47

Exportuji z Delphi data do Excelu a k nekterym potrebuji vytvorit na stejnym liste zaroven i graf a nevim jak na to. Muze mi nekdo poradit? Delphi 5, Office 2000.

Honza

D4 + IB6 (dialect 3) = Client SQL dialect 1 does n

On 9 Aug 2002 at 8:15, little_bobes(zv)centrum(tec)cz wrote:

> To se lehce rekne, ale kde mam sehnat verzi pro D4?
> Zatim jsem nasel pouze pro D5.
>
> Bob

Posledni verze BDE by mela AFAIK podporovat dialekt 3. Staci tedy stahnout od
Borlandu update na BDE (tusim ze verze 5.11). Readme by melo obsahovat
blizsi informace. Rovnez by mel byt nejaky ten paper na community.borland.com
(eventualne nechat vyhledat "Interbase BDE dialect 3")

Podminky v IB/FB

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.8.2002 10:47:48

Mam napriklad select:

SELECT * FROM AAA WHERE ((1 = 1) OR EXISTS(SELECT * FROM BBB .........))

proc IB saha na tabulku BBB kdyz je jasne pri pouziti operatoru OR ze zaznam
vyhovuje protoze jiz vyhovuje prvni podminka. Tento pristup IB k podminkam
mi pripada spatny a pomaly. Pri hodne slozite podmince je to prakticky
nepouzitelne.

predem dik
Libor Junek

D4 + IB6 (dialect 3) = Client SQL dialect 1 does n

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 9.8.2002 11:50:15

Verzi 5.1.1 mam, ale stejne to nejde.
V readme nic o dialektu neni.

Na "community" jsem nasel toto:
BDE applications all use client dialect 1. There is currently no way to
change the client dialect used.
Additionally, there is no way to retrieve the database's dialect.
Essentially, BDE applications cannot access the new features introduced into
6.0. The BDE will have to be updated to utilize the client dialect and
access the new 6.0 features.
Important: Customers wanting to use the new 6.0 features must convert their
BDE applications to use IBX.

A jsem zase tam, kde jsem byl - kde sehnat IBX pro D4?

Bob

> [...]
> Mobil: 0724 281429
> http://www.ibphoenix(tec)cz
> Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.8.2002 11:58:51

Na http://www.volny(tec)cz/jan.fiala je ke stazeni unita UN_DBCfg, ktera
zapouzdruje volani DBI

Pomoci ni to jde provest jednoduse:
dbiInit(nil);
SetConfigParameter(LocalShare,'TRUE');

9.8.2002 Ing. Jiri SOKOL:
> [...]

> primo LocalShare, tak nevim, jetsli to jde vubec pro tento pripad pouzit.

D4 + IB6 (dialect 3) = Client SQL dialect 1 does n

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2002 12:18:37

> A jsem zase tam, kde jsem byl - kde sehnat IBX pro D4?

na http://codecentral.borland.com lze stahnout posledni
IBX komponenty pro D5 a D6. pro D4 si to budes asi muset
upravit z D5 verze. nebo zkus FIBPlus, ktere asi budou i
pro D4 a jsou IBX velmi podobne, nebo odlisnejsi IBObject.
zel oboji jsou placene.

peca

OTA a IDE

(D5, W2k)

hraju si trochu s OTA Delphi a chtel bych pridat polozku menu do menu
Delphi, pripadne potom i ikonu k polozce menu a navazat na ni nejakou akci.
Ale nejak se mi nedari a informaci je malo. Zkousel jsem se dostat alespon k
vypisu polozek menu pres BorlandIDEServices, ale pokud pouziju nasledujici
kod:
Services:= BorlandIDEServices as IOTAServices;
Services je nil. Koukal jsem se trosku do unit JCL (JclOtaUtils a
JclDebugIdeImpl) a zkousel vytvorit instanci TJclDebugExtension, kde bych
si nektere veci odkrokoval a podival se, jak funguji, ale pada mi to na
stejne chybe, kdy je Services nil.

Kde delam chybu a jak dal?

Diky, Honza Naiser.

SQLite a TDataset

[*] Zdenek Sedlak <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2002 12:47:06

Ahoj,

chci se zeptat jestli nekdo z vas pouziva SQLite?
1) Pokud ano, narazili jste na nejake problemy? Myslim v souvislosti s tim,
ze vsechna pole jsou vlastne null terminated string. Vim, ze nelze pouzivat
BLOB, pokud si ho neprevedu na 7 bit kodovani apod. Ale jestli jste proste
narazili na neco, co by bylo uzitecne vedet.

2) Jeste otazku. Stahl jsem si samozrejme take objekt pro Delphi i s ukazkou
pouziti (tusim, ze se ten soubor jmenoval TSQLite.zip). Moc by se mi libilo,
kdyby to pro otevreni dotazu dokazalo vratit objekt tridy (nebo potomka)
TDataset. Nemate to nekdo? Nemusi byt uplne Dataset se vsim vsudy, staci
nejaka funkce s parametrem dotazu a vrati otevreny TDataset.

3) A posledni otazku. SQLite uklada vse jako Null Term stringy, ale presto
dovoluje pri Create Table urcit typ poli. Zajima me, jestli se da (pokud
jsem nedefinoval tabulku sam) zjistit jake typy poli jsou uvedeny? Jde mi o
to, ze pokud si budu chtit sam napsat neco jako TSQLiteDataset, tak bych
potreboval znat typy poli.

Dekuji za jakoukoli pomoc

Zdenek Sedlak

Zobrazeni StringGridu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2002 12:53:07

- je mozno ve StringGridu skryt levy vertik�lni sloupec ve kterem se
zobrazuji poradova cisla zaznamu?
(v DBGridu volba "options-dgIndicator)

- je mozno ve StringGridu centrovat v hornim horizontalnim radku nazvy
polozek?
(v DBGridu volba "Columns Editor - column - Aligment)

Diky za odpoved

Podminky v IB/FB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 9.8.2002 12:53:35

Proto si myslim, ze za malo penez je lepsi netrivialni selekty delat v
ulozene procedure - jak si to naprogramuju, tak to bude.

On 9 Aug 2002 at 10:47, Libor Junek, KSH-Data wrote:

> [...]
> zaznam vyhovuje protoze jiz vyhovuje prvni podminka. Tento pristup IB
> k podminkam mi pripada spatny a pomaly. Pri hodne slozite podmince je

Dotaz prip. info k 1001TT c. 156

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 9.8.2002 13:10:15

Zistovali sme poradie vykonavania eventov na formulari,
vsetky property boli default po New Form.

Toto je vysledok porovnania logovania do externeho textoveho suboru
aby sme vylucili pripadny vplyv debugera pri zapise do Event logu
voci textu uvedenemu v knihe 1001TT.

Log subor 1001TT
---------- ---------
OnCreate OnCreate
OnShow OnShow
OnActivate !!! OnResize
OnResize !!! OnActivate
OnPaint OnPaint
OnCloseQuery OnCloseQuery
OnClose OnClose
??? - chyba !!! OnDeactivate
OnHide OnHide
OnDestroy OnDestroy

(Delphi 5, W2k)

Otazky:
Nastava sekvencia uvedena v knihe za nejakych podmienok?
Preco nam chyba OnDeactivate?
---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.381 / V�rusov� datab�za: 214 - d�tum vydania: 5. 8. 2002

SQLite a TDataset

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.8.2002 13:14:50

> [...]
> BLOB, pokud si ho neprevedu na 7 bit kodovani apod. Ale jestli jste proste
> narazili na neco, co by bylo uzitecne vedet.

Pokud budes pracovat s vetsimi objemy dat, nezapomen na
"pragma synchronous=OFF", protoze jinak je to prilis pomale.

> [...]
> TDataset. Nemate to nekdo? Nemusi byt uplne Dataset se vsim vsudy, staci
> nejaka funkce s parametrem dotazu a vrati otevreny TDataset.

To bych taky rad, dokonce jsem si neco takoveho pred casem
zacal psat, ale nemel jsem motivaci to dotahnout <g>. Mel jsem
predstavu dvou TDataset potomku, jeden s definovanim TFieldDefu
za designu a jeden s dotazenim struktury z tabulky sqlite_master.

> [...]
> to, ze pokud si budu chtit sam napsat neco jako TSQLiteDataset, tak bych

select * from sqlite_master

Martin Schayna

TRichEdit

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 9.8.2002 13:24:22

Nakonec jsem www.torry.net nasel tip jak tisknout oznaceny text z
TRichEdit. Po mensi uprave lze pouzit i na zjisteni poctu stranek.

Libor Filip

[...]

Re[2]: IB + zapis MD pres procedury

<<< 9. 8. 2002 13:23 - CIS "cis(zv)atlas(tec)cz" >>>
> [...]
C> master a polozky k fakturaci jsou detaily.
C> Jak ty detaily, kterych je N, chces predat v jedne procedure?

To sa tak proste neriesi (to sa jednou procedurou ani neda).

Ja to robim tak, ze pri zapise zahajim transakciu a zapisem Master a
pozapisujem detaily a az potom komitnem transakciu.

(Ne)vsemocna konstrukce try...except

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 09.8.2002 12:28:47

>Co je to presne 'padat' ? Nebyla to nahodou BSOD na Windows 98 na pocitaci
>rychlym procesorem (je uplne jedno jestli Intel, AMD nebo treba Tesla :-)
>pri
>operaci deleni nulou ? To je totiz chyba v danem systemu/driverech a ne v
>kompilatoru ci procesoru. Pred casem se to tu probiralo.
>
>Petr Vones

Bylo to na Win NT 4.0 Sp6. Pokousel jsem se tak otevrit neexistujici soubor. Vyresil jsem to podminkou If fileexists...
Ale celkem mne to prekvapilo. Uz jsem to v nekterych knihach videl jako priklad pouziti bloku try... except jako moderni variantu zpracovani chyb.

Mirek Drejcek

Nepouzivat WITH (WAS: (Ne)vsemocna konstrukce try.

<<< 9. 8. 2002 13:30 - Pavol Kakacka "kakacka(zv)proca(tec)cz" >>>
PK> Doporucujem NEPOUZIVAT with! Jeho pouzitie sposobuje problemy. Ziaden
PK> programator (s ktorym sa v praxi stretol) si nedokaze dlhsiu dobu
PK> zapamatovat pravidla ktore platia pri zapisu with a skor ci neskor v nom
PK> naseka chyby. A i keby si pamatoval pravidla akonahle u prikazu with zmenis
PK> objekty s ktorymi a pod ktorymi pracuje (pridas/premenujes) meody dojde k
PK> problem ze sa budu spustat metody ktore su z ineho objektu!!! a dalsie
PK> problemy...

Toto sa mi tiez vela krat stalo a musim povedat za tie roky som si na
to zvykol a uz sa mi to stava velmi zriedka.

LocalShare=True - programove - podruhe

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.8.2002 13:41:31

9.8.2002 novos(zv)email(tec)cz:
> mrkni do registru

Ale to ti ve chvili, kdy aplikace jiz bezi je houby platne.

Parameter Sender v ActionExecute

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 9.8.2002 13:43:01

Zdravim.

Pouzivam Actions.

Potreboval by som vsak kod vnutri action vetvit podla toho, ktory prvok ju
zavolal.

Ako to zistit? Da sa pouzit Sender? Aspon nieco ako (Sender as
TComponent).Tag...???

Prip. inak.

Daju sa "niekam" odovzdat parametre, ku ktorym budem mat
pristup v ActionExecute?

Ak ano, ako (aky event prvku) ich tam odovzdam skor, nez zacne vykonavanie
ActionExecute?

Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.381 / V�rusov� datab�za: 214 - d�tum vydania: 5. 8. 2002

Zobrazeni StringGridu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.8.2002 13:43:49
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Parametre formu

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 9.8.2002 13:49:29

Vacsina formov, ktore tvorim su pre pristup k DB.
Takmer vzdy treba, aby sa form spraval podla entity, ktoru ma zobrazit,
prip. podla inych okolnosti.

Uvazujem pre kazdy form urobit dalsi konstruktor s parametrami entity,
ktoru ma zobrazit. prip. s pravami, ktore k nej uzivatel ma a pod.
Podla toho potom nastavovat Enabled a Visible obsiahnutych prvkov
vo Form.OnShow aleboForm.OnCreate,
co sa mi zda lepsie, ale trocha priskoro...

Nevynachadzam znova koleso?
Ako to robite Vy?

Vdaka za kazdu inspiraciu...

Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.381 / V�rusov� datab�za: 214 - d�tum vydania: 5. 8. 2002

Jak ukladat TStrings do NText a jak to zase vytahn

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 9.8.2002 14:13:25

Zdravim,
Mam D6 a pres ADO pristupuji na MSSQL2000.
Rad bych pridal do nekterych tabulek moznost delsi poznamky. Zvolil jsem
field Ntext na strane serveru a komponentu TMemo v aplikaci. Hned ze zacatku
jsem tusil ze nasledujici asi neprojde :
Parameters.ParamByName('Memo').Value := Memo1.Lines;
Jelikoz by to bylo prilis jednoduche. Proto vznasim dotaz. Jakym zpusobem
pracujete s TMemo a ukladanim TStrings do databaze?

Diky za cas,

Jak ukladat TStrings do NText a jak to zase vytahn

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.8.2002 14:23:39

Vyzkousej

Parameters.ParamByName('Memo').Value := Memo1.Lines.text;

9.8.2002 David Michal:
> [...]
> Jelikoz by to bylo prilis jednoduche. Proto vznasim dotaz. Jakym zpusobem
> pracujete s TMemo a ukladanim TStrings do databaze?

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 9.8.2002 14:25:13

Ahoj, mrkni se na www.volny(tec)cz/ml_software/download/un_dbcfg.pas. Mam tam
unitku, kterou jsem kdysi vytvo�il na tohleto. Umi nastavovat
i dalsi parametry BDE ( vcetne LocalShare).

From: Ing. Jiri SOKOL [mailto:JS-delphi(zv)seznam(tec)cz]
Subject: LocalShare=True - programove - podruhe

[...]

[*] novos(zv)email(tec)cz - 9.8.2002 13:26:03

mrkni do registru

On 9 Aug 2002, at 10:17, Ing. Jiri SOKOL wrote:

> [...]
> Reklama:
> Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Jak ukladat TStrings do NText a jak to zase vytahn

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 9.8.2002 14:38:53

Ahoj,

ja to delam takhle:
ParamByName('desc').AsString := Memo1.Lines.Text;

> From: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz]
>
> Parameters.ParamByName('Memo').Value := Memo1.Lines.text;
>
> --
> ing. Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
>
> 9.8.2002 David Michal:
> poznamky. Zvolil jsem
> aplikaci. Hned ze zacatku

Parameter Sender v ActionExecute

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2002 14:41:51

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Potreboval by som vsak kod vnutri action vetvit podla toho, ktory prvok ju
> zavolal.

TBasicAction.ActionComponent

Petr Vones

LocalShare=True - programove - podruhe

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 9.8.2002 15:00:23

Ahoj!

mam unit na tieto veci ak chces poslem Ti to na sukromny mail.

S pozdravom,************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer

napovede k DbiIni, ale nebyl to

Zobrazeni StringGridu

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 09.8.2002 15:00:50

Ahoj,

> viktor(zv)mbox.vol(tec)cz 9.8.02 12:53 >>>
>- je mozno ve StringGridu skryt levy vertik�lni sloupec ve kterem se
zobrazuji poradova cisla zaznamu?

StringGrid.FixedCols:=0;

> je mozno ve StringGridu centrovat v hornim horizontalnim radku nazvy polozek?

muzes zkusit neco takoveho v OnDrawCell

procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; ACol, ARow: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var TmpSG:TStringGrid;
WidthTxt, HeightTxt:integer;
begin
TmpSG:=TStringGrid(Sender);
TmpSG.Canvas.FillRect(Rect);
if ARow < TmpSG.FixedRows then
begin
WidthTxt:=TmpSG.Canvas.TextWidth(TmpSG.Cells[ACol, ARow]);
HeightTxt:=TmpSG.Canvas.TextHeight(TmpSG.Cells[ACol, ARow]);
if TmpSG.ColWidths[ACol] < WidthTxt then
TmpSG.ColWidths[ACol]:=WidthTxt + 5;
TmpSG.Canvas.TextOut(Rect.Left + TmpSG.ColWidths[ACol] div 2 - WidthTxt div 2,
Rect.Top + TmpSG.RowHeights[ARow] div 2 - HeightTxt div 2,
TmpSG.Cells[ACol, ARow]);

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

OTA a IDE

Odpovim si sam. :-)

je potreba ladit v BPL. A taky existuje celkem schudny priklad v D6, takze
uz jsem to rozchodil. Presto by me ale zajimalo, jak namisto BPL, pokud uz
to funguje, vse pouzit v DLL jako Experta. Pokud byste nekdo vedel...

D�ky, Honza.

> [...]
bych
> si nektere veci odkrokoval a podival se, jak funguji, ale pada mi to na

OTA a IDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.8.2002 15:25:33

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> [...]
> uz jsem to rozchodil. Presto by me ale zajimalo, jak namisto BPL, pokud uz
> to funguje, vse pouzit v DLL jako Experta. Pokud byste nekdo vedel...

DLL bych nepouzival, s balickem se lepe pracuje a nelinkuje se do neho
zbytecne vsechen kod znova.

Petr Vones

Jak zobrazit TMemo pri listovani v TDBGrid

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 9.8.2002 16:36:44

Zdravim,
Mam D6.
Momentalne premyslim, jak co nejlepe umoznit uzivatelum zobrazeni polozky
Ntext(MSSQL) pri listovani v DBGridu. A nejlepe mu i rovnou umoznit editaci.
Zkousel jsem pouzit jvPopupMemo, kteremu nastavim vlastnost Visible := True,
pokud DbGrid dostane focus a schovam ho az kdyz DbGrid focus ztrati. Editaci
by se timto stylem take dala resit, pokud bych si ohlidal pripadne zmeny v
JvPopupMemo. Ale zajimalo jakym stylem a jakou componentou by jste to resily
vy.

CREATE TABLE ze SELECTu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 9.8.2002 17:18:41

zdravim,
potrebuji udelat neco jako CREATE VIEW s tim, ze potom potrebuji zmenit
nektera pole, nesmi to vsak mit vliv na tabulku, z ktere ten vyber udelam.

CREATE VIEW temp AS SELECT * FROM table1 WHERE neco
UPDATE temp SET field01='hodnota' WHERE field01 IS NULL //tohle mi prave
zmeni hodnoty v tabulce, ktera ma zustat beze zmeny

P.S. desne tapu, vymyslel jsem takovou pro uzivatele dobrou strukturu
databaze (asi), ale pro mne je to slozity.
Pro zajimavost, mam tyhle dve tabulky, viz nize. Potrebuji udelat vyber, kde
klientovi v planu plateb priradim spravnou castku z historie poplatku, Tam
kde je misto datumu NULL, to znamena, ze platnost trva. Vyber ma byt pro
jeden
rok, v konecne fazi by mel vysledek vypadat tak, ze budu mit pouze
id_klienta,id_sluzby a vygenerovany sloupec se sumou plateb za urceny rok,
pripadne jen od zacatku roku do urciteho mesice. Uff, pohraje si nekdo s
timhle rebusem?
Povedlo se mi realizovat pomoc� CREATE VIEW, jenze to meni zdrojovou
tabulku...

plan plateb
id_klienta id_sluzby zaveden zrusen id_platby
3061 10 1.12.2001 3.1.2002 31104
3061 10 14.2.2002 NULL 31103
3061 20 6.7.2002 NULL 31106
3061 30 15.6.2001 25.4.2002 31107

historie poplatku
id_sluzby plati:od plati_do castka id_platby
10 1.4.1999 1.3.2001 15 31103
10 1.4.2000 NULL 150 31104
10 1.4.2001 1.3.2002 20 31103
10 1.4.2002 NULL 25 31103
20 1.12.1999 1.3.2001 99 31106
20 1.4.2001 NULL 115 31106
30 1.12.1999 NULL 80 31107
30 16.1.2002 NULL 145 31108

Friend tridy

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 09.8.2002 17:19:42

Ahoj,

jak je mozne, kdyz udelam takovyto maly prikladek, ze je v metode Show videt privatni promenna FPromenna TMyObjectu ?
Je to ale jen v ramci unity. To v Delphi jsou vsechny tridy v ramci unity jako friend ?
V C++, abych videl i privatni promenne tridy TMyObject v TMyObject2, musel bych tridu TMyObject2 urcit jako friend v TMyObject.

Ma to nejaky svuj vyznam nebo je to ulehceni prace v ramci unity ? Mohou nastat nejake komplikace pri tomto pouzivani ?
Vzdyt to uplne popira OOP !!!

type
TMyObject = class(TObject)
private
FPromenna:string;
end;

TMyObject2 = class(TObject)
private
FMyObject:TMyObject;
public
constructor Create(AMyObject:TMyObject);
procedure Show;

procedure TMyObject2.Show;
begin
ShowMessage(FMyObject.FPromenna);

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Friend tridy

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.8.2002 17:26:08

> To v Delphi jsou vsechny tridy v ramci unity jako friend ?

Ano.

> Ma to nejaky svuj vyznam nebo je to ulehceni prace v ramci
> unity?

Ano, je to ulahcenie prace.

> Mohou nastat nejake komplikace pri tomto pouzivani ?

Urcite.

> Vzdyt to uplne popira OOP !!!

Nemyslim si. Ak chces pisat ciste OOP, vytvor si unitu pre kazdu triedu
zvlast - nic Ti v tom nebrani.

TOndrej

Friend tridy

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.8.2002 18:27:19

From: "Martin Pesava" <pesavova(zv)dkm(tec)cz>
> potreboval bych v programu ziskat nazev EXE souboru. Zatim to mam
> pres ParamStr(0), ale ten mi to vraci s velkejma pismenama a ja bych
> to rad dostal tak, jak je to presne. Predem dik za rady a porady.

GetModuleName(0) (SysUtils unit)

Petr Vones

Prevod makra z C++

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.8.2002 19:22:36

> [...]
>
> byva casto pouzivano napriklad v teto funci
>
> XDEBUG(WSAIoctl(s, SIO_RCVALL, &RcvAll, sizeof RcvAll, 0, 0,

procedure XDebug(a: Boolean);
begin
if a then
MessageBox(0, PChar(Format('Error #%d', [GetLastError])), nil, 0);
end;

Mozno je vsak lepsie nekodovat natvrdo nejake MessageBoxy a radsej pouzit
vynimky, ktore sa daju osetrovat, podobne ako v SysUtils RaiseLastOSError,
Win32Check.

Vetikalni a transparentni TCheckBox.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 11.8.2002 19:27:15

Zdravim,

Nevite nekdo o komponente TCheckbox kde bych mohl menit z horizontalniho na
vertikalni, ale tak ze pokud bude orientace vertikalni, zustane Caption
horizontalni pouze budou pismenka "pod sebou". A navic musi byt
transparentni.

winsocket prevod z C do delphi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.8.2002 20:12:00

> [...]
>
> doufam ze je to dobre.
>
> ale pak si nevim rady s timhle
>
> SOCKET_ADDRESS_LIST *slist = (SOCKET_ADDRESS_LIST *)buf;

buffer buf je vyplnens strukturou SOCKET_ADDRESS_LIST. Cili vytvoris
prislusnou promennou:

VAR
SList : ^SOCKET_ADDRESS_LIST;
..

SList := (zv)buf;

D. Toman

Pripojenie k FireBird serveru ako SYSDBA bez hesla

<<< 11. 8. 2002 20:24 - Roland Turcan "rolo(zv)sedas.sk" >>>

Takze si odpoviem sam. V IB-Support mi Nando Dessena
<nandod(zv)dedonline.com> odpovedal otazkou, ci som nahodov nenastavil
systemovu premennu ISC_PASSWORD na to heslo. A ja som sa buchol po
cele a este stale ho mam cervene. Ja ..., som si ho samozrejme v
kazdom Windowse nastavil a potom som si neuvedomil, ze to moze
fungovat aj pre aplikaciu a nielen pre GBAK, GFIX, ... Lebo G????
pouzivam casto, a uz si pri praci s nim ani neuvedomujem, ze heslo
vobec nezadavam a ono to funguje.

..., ale aspon sa iny moze poucit na mojej chybe.

Prevod makra z C++

[*] Dobromil Maly <dmaly(zv)yo(tec)cz> - 11.8.2002 20:49:02

Ahoj,

napriklad takto:

procedure XDEBUG(a: boolean);
begin
if (a) then
ShowMessage( Format('Error %d', [GetLastError]) );
end;

Vyhoda takovychto maker spociva v tom, ze se "pocitaji"
v compile-time a ne v run-time a pre-compiler je v podstate
rozvine jeste primo do source kodu a nahradi volani makra
jeho hodnotou.

Dobra.> -----Original Message-----

> [...]
>
> byva casto pouzivano napriklad v teto funci
>
> XDEBUG(WSAIoctl(s, SIO_RCVALL, &RcvAll, sizeof RcvAll, 0, 0,

BDE

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.2002 21:27:25

Help potrebuju pomoct kde se da stahnout samostatne BDE, aby slo
nainstalovat bez instalace Delphi na disk.

Dik Petr

Nazev EXE

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.8.2002 21:59:38

Hm, schvalne se nekdy zkus podivat, jak je tato property
naimplementovana... ;-)

> application.exename

Prazdny Excel

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 11.8.2002 23:06:45

Ahoj, prosim Vas o radu. Otervru z Delphi Excela a vse funguje normalne.
Potom Excel zavru a chci ho otevrit z Delphi podruhe tak se mi objevi jenom
okno s menu a uvnitr NIC. Cim to je? Co mam prosim udelat?
Diky. Honza.

Re[2]: Jak ukladat TStrings do NText a jak to zase

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 12.8.2002 05:54:08

Mozna bych volil radeji
ParamByName('desc').AsMemo := Memo1.Lines.Text;
Jinak pri prilis dlouhem textu by to mohlo byt orezano.

AV> Ahoj,

AV> ja to delam takhle:
AV> ParamByName('desc').AsString := Memo1.Lines.Text;

AV> Ales

Prosba o radu

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 12.8.2002 07:00:38

Prosim o radu. Koupil jsem si ve vyhodne akci DELPHI6 pro kazdeho a mam
problem
s kompilaci pod WIN98. Pri kompilaci programu mi z deseti pokusu aspon
trikrat
Delphi prestane komunikovat se systemem. Musim pres spravce uloh Delphi
vypnout
a nekdy i z novu restartovat PC. Po opetovnem spusteni Delphi mi to zas
chvilku bezi.
Uz jsem vyzkousel upgrade Delhi (nyni mam DELHI 6 Build 6.2.40 Update Pack
2),
upgrade jsem pouzil i na WIN98 a jedinym vysledkem je ze mam ted
cesko-anglicke
WIN. Jesti jste se nekdo s timto problemem setkal a podarilo se Vam ho
vyresit tak mi prosim prodte.

Dekuji Karel Dusek

dusek(zv)email(tec)cz
karel.dusek(zv)oku-tu(tec)cz

BDE

[*] Roman Junga <tazzy(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 07:11:05

Vyzkousej www.rebelsoft(tec)cz

Tam se to da stahnout.

> Help potrebuju pomoct kde se da stahnout samostatne BDE, aby slo
> nainstalovat bez instalace Delphi na disk.
>
> Dik Petr

BDE

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 12.8.2002 07:26:39

Cau,
nevim kde stahnout ale mozna ti pomuze instalace ulozena na disku kde je instalovano delphi. Obsahuje soubor bdeinst.cab, ve kterem je bdeinst.dll, pouzitim regsvr32.exe to nainstalujes bez nutnosti delph...myslim ze standartne je ulozen v C:\program files\borland shared\bde

Ladap

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 07:34:25

Pouze pozor na to, ze takovou instalaci se nenainstaluji nativni SQL
drivery.

12.8.2002 Parizsky Ladislav:
> [...]
> nutnosti delph...myslim ze standartne je ulozen v C:\program files\borland shared\bde

Jak v DBGridu nahradit hodnoty true a false user f

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.8.2002 07:47:23

> [...]
> Jestli u TDataSource, nebo u TDBGrid. DBGrid.DataSource jsem prosel a
> nic takoveho nenasel, DBGrid.DataSource.DataSet jsem take prosel a nic

Ahoj,

no na tom fieldu, tj. napr.

TBooleanField(Dataset.FieldByName('Zaplaceno')).DisplayValues := ...

nebo v dobe navrhu po dvojkliku na dataset (pokud mas fieldy vytvarene v dobe
navrhu, jinak napr. v AfterOpen zpusobem, ktery jsem uvedl.

David Lebeda

Nazev EXE

> Potreboval bych v programu ziskat nazev EXE souboru. Zatim to mam
> pres ParamStr(0), ale ten mi to vraci s velkejma pismenama a ja bych
> to rad dostal tak, jak je to presne.

Ahoj,

mozes to skusit napriklad takto.

Vlkovic

function RetrieveExename: string;
var
SearchRec: TSearchRec;
begin
Result := Application.ExeName;
// vyhlada dotycny subor
if FindFirst ( Result, faAnyFile, SearchRec ) = 0 then
begin
Result := ExtractFilePath ( Application.ExeName ) + SearchRec.Name;
FindClose ( SearchRec );

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 07:57:14

No .... v prvni rade bych chtel rict, ze bych na W98 v Delphi nedelal ....
to Vam ale nepomuze, tak k veci :
Je instalace W98 cista (resp. cerstva ... nova) ? Pokud ne, zkuste Win
nainstalovat znova.
Jestlize se Vam nechce instalovat znova Win, tak povypinejte vse, co
nepotrebujete k praci v Delphi.

PS : vivat W2k :)))))

> [...]
> cesko-anglicke
> WIN. Jesti jste se nekdo s timto problemem setkal a podarilo se Vam ho

Parametre formu

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.8.2002 07:58:10

Ja to delam tak, ze v konstruktoru predka mam upravene funkcnosti, ale
nepridaval jsem dalsi konstruktor. Jsem na tom zhruba stejne jako ty - temer
kazdy formular je nejakym zpusobem napojen na DB.
Vlastni nacteni dat vyvolam napr. pomoci nastaveni nejake property (typicky
je to ID zaznamu, ktery ma formular zobrazit). V pripade, ze potrebujes
prava, tak si je bud na tom formulari nacti z DB (pokud je tam mas) nebo je
predej v nejake specialni property. Ja vzdycky tak trochu premyslim i nad
tim, kdyz mnou vytvorene a navrhnute objekty budou pouzivat dalsi clenove
meho tymu. Je lepsi mit pouze jeden constructor, protoze se pak vyhnu
otazkam typu: Ktery z tech konstruktoru mam pouzit (a to pouze v tom lepsim
pripade - v horsim samozrejme pouziji ten spatny...)

> [...]
> Podla toho potom nastavovat Enabled a Visible obsiahnutych prvkov
> vo Form.OnShow aleboForm.OnCreate,
> co sa mi zda lepsie, ale trocha priskoro...

Prosba o radu

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 12.8.2002 08:02:17

Ak Ti mozem poradit ... zmen system, toto sa mi stavalo s D5 ...
akonahle som presiel na w2000 nie je problem ... w98 sa na programovanie
NEHODI ... chyba nie je v DELPHI

[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 08:17:04

? Ten dotaz si pripravis a ulozis predem, alespon tedy Select-From, podminku
Where nebo Having si muze poskladat uzivatel.

http://kouzelne.misto(tec)cz

> [...]
> procedurka nacte SQL, pripadne se popta po
> parametrech a otevre nejakou query s nactenym
> dotazem. pak se zavola preview (nebo edit)

CREATE TABLE ze SELECTu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.8.2002 08:23:18

Co je to za server ?

Napr. pro MSSQL je to: SELECT * INTO #mojetabulka FROM table1 ....

Pavel

> [...]
> 3061 30 15.6.2001 25.4.2002 31107
>
> historie poplatku
> id_sluzby plati:od plati_do castka id_platby

Vytvoreni sl. indexu v tabulce DBASE

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 12.8.2002 08:29:26

Dobry den,
potrebuju vytvorit slozeny index pro datum a cas v databazi DBASE. Problem
je v tom, ze DBASE nema samostatne policko na cas, musi se ukladat jako
string. Muzete mi prosim poradit jak to mam udelat?
Dekuji moc!

Petr Hlozek

Prosba o radu

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 12.8.2002 08:37:10

Dekuji za radu. Bohuzel mi asi nic jineho nezbyde. Windows jsem si koupil
a budu muset platit za neschopnost tymu Microsoft.

[...]

[*] <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 12.8.2002 09:00:05

Nechci se zastavat MS, ale mne na Win 98 SE jede jak D5 tak D6. (Netvrdim ze to obcas nesleti) Mozna zkusit znova nainstalovat
cistou ! instalaci W98.
David Sauer
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Karel Du�ek" <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 12. srpna 2002 8:37
P�edm�t: Re: Prosba o radu

> Dekuji za radu. Bohuzel mi asi nic jineho nezbyde. Windows jsem si koupil
> a budu muset platit za neschopnost tymu Microsoft.

Prosba o radu

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 12.8.2002 09:17:32

Instaluji jiz bez vetsich problemu i ze spanku (a to vzdy pomoci nejvice
pouzivaneho prikazu format c:). Zkousel jsem i vymenit:
board,pamet,procesor,grafiku, sitovku, hard disk a nic nepomohlo.

> Nechci se zastavat MS, ale mne na Win 98 SE jede jak D5 tak D6. (Netvrdim
ze to obcas nesleti) Mozna zkusit znova nainstalovat
> cistou ! instalaci W98.
> David Sauer
> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: "Karel Du�ek" <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> Odesl�no: 12. srpna 2002 8:37
> P�edm�t: Re: Prosba o radu

Re[2]: winsocket prevod z C do delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 09:19:53

Zdravim

DT> nil);

takze tuhle konstrukci mam dobre ?

DT> buffer buf je vyplnens strukturou SOCKET_ADDRESS_LIST. Cili vytvoris
DT> prislusnou promennou:

DT> VAR
DT> SList : ^SOCKET_ADDRESS_LIST;
DT> ..

DT> SList := (zv)buf;

za tohle moc dekuji.

DT> D. Toman

S diky milan

Vytvoreni sl. indexu v tabulce DBASE

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.8.2002 09:35:43

Tak to bych radsi misto stringu pouzil desetinne cislo, ktere odpovida
datovemu typu TTime v Delphi...

> [...]
> je v tom, ze DBASE nema samostatne policko na cas, musi se ukladat jako
> string. Muzete mi prosim poradit jak to mam udelat?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 10:03:35
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Prosba o radu

[*] Kopetka Stanislav <stanislav.kopetka(zv)logos(tec)cz> - 12.8.2002 10:05:35

Na test instalaci bych vam doporucil program VmWare workstation, je dost dobrej jak na instalace, tak na testy v ruznych operacnich systemech. A stoji kolem 120$.

standa

> [...]

> (Netvrdim
ze to obcas nesleti) Mozna zkusit znova nainstalovat

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.8.2002 10:12:06

> Aldik opet nevi:
> No to bych rad taky delal,jen je tu problem,ze nemohu zaroven
> pri ukladani navrhoveho formu z designeru ulozit i query a.....

to neresim. query edituji oddelene od sestavy. logicky, nejprve
odladim SQL, pak pristoupim k ladeni (vlastne uz _pouze_ definice
zobrazeni ;) sestavy.

uzivatel v programu muze hybat jen grafickym navrhem sestavy, leda
by si rucne vlezl do tech *.sql a upravil si dotaz, ale nasi klienti
nedosahuji takove urovne, aby toto vyuzili.

peca

Ukladani qreportu

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 12.8.2002 10:15:31

Ahoj,
mam problem, potrbuju automaticky ulozit report tak, jak je. Tzn bud exportovat do pdf, nebo ulozit jako bmp (konverze do jinych uz je v poho) pripadne nejak jinak, aby si mohl kdokoli (s beznym software) tento report prohlidnout.
Zkousel sem vyuzit funkci GetPage, vraci jako wmf (emf) fajl, ale zrejme se programatori qreportu rozhodli, ze standard metafile je nedokonalej, tak si ho mirne upravili. Export do pdf mam rozvrtanej, ale nez proctu ten 500-ti strankovej manual, tak mi asi upadnou oci :-) Zkousel sem si navrhnout export do Excelu, ale byl by z toho docela maglajz(kuli zarovnani, pozicim apod.)
Ono ukladani by melo byt bez zasahu do zdrojaku qreportu.
Neresil to uz nekdo, nebo nevite jak se da toto resit?

Predem dik :-) Tuffi

Obchodn� d�m(tec)cz - �irok� sortiment dom�c�ch spot�ebi�� a elektroniky, v�razn� slevy, sout�e a doprava zdarma po cel� �R. Nav�tivte http://www.obchodni-dum(tec)cz/index.phtml?prov=52

Ukladani qreportu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 10:23:11

On to neni upraveny WMF. QuickReport ma svuj vlastni format zalozeny na WMF.
Stranky jsou ukladany za sebou ve formatu WMF a doplneny o informace,
aby sly zase rozlozit.
Taky muzes vytvorit vlastni prohlizec QR a ten dat vsem k dispozici.
Odkaz na jeden byl tusim na www.delphi(tec)cz

12.8.2002 tuffi(zv)email(tec)cz:
> [...]
> Ono ukladani by melo byt bez zasahu do zdrojaku qreportu.
> Neresil to uz nekdo, nebo nevite jak se da toto resit?

Chyba v delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 10:28:06

Zdravim vsechny

dneska se mi nejak divne zacal chovat pocitac

kdyz najedu do jakeholiv adresare kde je neco co souvisis s delphi
.dpr .pas tak mi spadne cely system. Zjistil jsem ze to spusobuje asi
antivirovej program. stahl jsem si totiz novy update dneska rano a od
tedoby to dela. Mam delphi 5 bez jakehokoliv update a WIn2000 SP2 cz.a
antivirus kaspesky lab. AVP

nesetkal se nekdo s timto problemem

s diky milan

Predklad do cestiny s balicky

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 12.8.2002 10:28:36

Doposud mi stacilo prelozit si Consts a DBConst. Ted musim pouzit
balicky, ale nevim jak do nich dostanu cestinu.

Zkousel jsem si pomoc programove pomoci 'obezlicky' od P.Vonese ,

const
CzResStrings: array[0..1] of TLocalizeResString = (
(ResString: (zv)SMsgDlgYes; LocalizedText: '&Ano'),
(ResString: (zv)SMsgDlgNo; LocalizedText: '&Ne')

ale p�i prekladu mi to zde hlasi spatne nastavenou direktivu {$G+}

Lokalizator je sice pekna vec , ale chci to pochopit - Co s tim? Diky
moc.

Josef Semera

Chyba v delphi

[*] Dvo��k Miroslav <MDvorak(zv)CSAS(tec)cz> - 12.8.2002 10:36:46

KL ma chybu v AVC souborech, jako obvykle po ctvrtletni aktualizaci. Je
potreba si stahnout oravene soubory:
daily.avc
krnengn.avc
krnexe.avc

S pozdravem
M. Dvorak

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.8.2002 11:47:51

On 12 Aug 2002 at 10:28, Josef Semera wrote:

> [...]
> balicky, ale nevim jak do nich dostanu cestinu.
>
> Lokalizator je sice pekna vec , ale chci to pochopit - Co s tim? Diky

Pokud pouzivas balicky, tak ty si obsluhuji radu textu, ktere ti ani
nemuseji projit pres tvuj program. V podstate jedina rozumna moznost
je zlokalizovat i balicek, a to tak, ze udelas novy lokalizacni
soubor. Dodavany standardni balicek lokalizovat nesmis (tedy vlozit
preklady primo do nej), to zakazuje licence. Nebo mas moznost
vytvorit si vlastni, ve kterem si pak muzes delat co chces.

Re[2]: winsocket prevod z C do delphi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.8.2002 12:01:50

> takze tuhle konstrukci mam dobre ?

zalezi na tom jak mas deklarovanou WSAIoctl(). Ale snad ano. Misto
cifry urcujici velikost bufferu bych pouzil SizeOf()

D> Toman

Monitorovani PC

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2002 12:20:46

Dostal jsem za ukol monitorovat praci pracovnika na PC tak aby o to nevedel
(vyuzivani pracovni doby)

- zapnuti PC
- restart PC
- vypnuti PC

Poradi nekdo jak na to pro WIN 98 pripadne pro WIN 95,WIN 2000,WIN ME

Monitorovani PC

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 12:25:07

No tak tohle je docela svinarna ..... kdo vi jestli to nehranici se zakonem.

> [...]
> - restart PC
> - vypnuti PC
>
> Poradi nekdo jak na to pro WIN 98 pripadne pro WIN 95,WIN 2000,WIN ME

Re[2]: Chyba v delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 12:32:12

Hello Dvo��k,

Monday, August 12, 2002, 10:36:46 AM, you wrote:

DM> KL ma chybu v AVC souborech, jako obvykle po ctvrtletni aktualizaci. Je
DM> potreba si stahnout oravene soubory:
DM> daily.avc
DM> krnengn.avc
DM> krnexe.avc

super a ty najdu kde ?

kazdopadne diky za odpoved

H.

DM> S pozdravem
DM> M. Dvorak

Monitorovani PC

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 12:35:58

Jedna z moznych cest na WinNT a vyse je tzv. Winlogon Notification Package. Jde o to, ze kdyz se uzivatel prihlasi, odhlasi, spusti se screen-saver atd. tak winlogon process podle zaznamu v registry zavola ruzne funkce dll knihoven - a ty uz si delaji co chteji... Mam i zdrojak v C++, poslu pokud chces.

Ozon

> Dostal jsem za ukol monitorovat praci pracovnika na PC tak aby o
> to nevedel
> (vyuzivani pracovni doby)
>
> - zapnuti PC
> - restart PC
> - vypnuti PC

Monitorovani PC

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 12:44:16
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Ukladani qreportu

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 12.8.2002 12:45:41

No, ten programek uz sem si napisal, jenze to je nevyhovujici z toho duvodu, ze musim vysledek reportu posilat na dost adres majlem, takze by velikost jednotlivych byla asi dvojnasobna :-( Nevis jakej je ten jejich format? Zkousel sem pres canvas ziskat bitmapu, ale jeste se nezadarilo. Jinak on existuje QRWMFExportFilter, ale ten ulozi kulovy.

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Datum: 12.08.2002 12:28:25

> [...]

> Ono ukladani by melo byt bez zasahu do zdrojaku qreportu.
> Neresil to uz nekdo, nebo nevite jak se da toto resit?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2002 12:58:27

From: "Karel Du�ek" <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz>
> Dekuji za radu. Bohuzel mi asi nic jineho nezbyde. Windows jsem si koupil
> a budu muset platit za neschopnost tymu Microsoft.

Omyl, v tomto pripade je to tvoje chyba, protoze pouzivas neco k tomu, k cemu
to nebylo urceno. Windows Playstation jsou na nenarocne pouziti pro doma a ne
na vyvoj aplikaci. Kdy uz tohle lidi konecne pochopi.

Chybu bych ale hledal spis v instalaci toho systemu nebo hardwaru pocitace,
protoze ten popsany jev je trochu moc i na Windows 9x.

Petr Vones

Pluginy

[*] Petr P�a <drinjones(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 13:01:01

Ahoj,

mam problem... Nikdy jsem nic podobneho nedelal, a tak bych se rad
zeptal, jestli s tim nekdo nemate trochu zkusenossti.

Potreboval bych udelat program, ktery byl doplnitelny u ruzne moduly
(jako je organizer, spravce projektu, posta, atd..). A jde hned o dve
veci - totiz jak zabezpecit obousmernou komunikaci mezi jadrem a
pluginy... (jestli to jde jinak nez jako nejakou databazi funkci, kam
se budou registrovat clenske funkce pluginu a budou je moct taky
vyvolavat ). A potom taky jak to resit jako co ma byt co, tedy jestli
hlavni program ma byt DLL, nebo EXE, a pluginy taky...

Diky moc,

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Prevod makra z C++ do Delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 13:02:31

Zdravim

pred chvili jsem prisel o cast posty vlivem padu systemu
nemohl by mi nekdo prosim preposlat odpovedi na muj dotaz
ohledne toho prevodu makra z C++ do Delphi ?

Diky milan

Monitorovani PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2002 13:03:37

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Ovsem nevim, co zjistis ze spusteni a vypnuti pocitace.
> Prijdu do prace, zapnu PC, dam nohy na stul a pri konci pracovni doby
> jej vypnu. To jsem se nadrel :-)

Pokud je to napriklad zakazka pro statni spravu tak bych to chapal :-) Jinak
takove veci jsou vzdycky jen k nicemu.

Petr Vones

Nazev EXE

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 12.8.2002 13:05:54

Zdravim

Mohl bych vedet, k cemu je to dobre? Proc vyhledavat soubor, o kterem vis,
ze existuje?

> [...]
> begin
> Result := ExtractFilePath ( Application.ExeName ) + SearchRec.Name;

Pluginy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2002 13:05:39

From: "Petr P�a" <drinjones(zv)seznam(tec)cz>
> vyvolavat ). A potom taky jak to resit jako co ma byt co, tedy jestli
> hlavni program ma byt DLL, nebo EXE, a pluginy taky...

Aplikace nemuze byt DLL. Pro pluginy v Delphi mas nejlepsi pouzit balicky, viz
treba tento clanek: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Ukladani qreportu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.8.2002 13:06:15

Od: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
Datum: 12.08.2002 14:21:29

> [...]

> Neresil to uz nekdo, nebo nevite jak se da toto resit?
Vzhledem ke "kvalite" QR jsou zasahy do zdrojaku naprosto

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 12.8.2002 15:00:04

Ahoj,

> [...]
>zalezi na tom jak mas deklarovanou WSAIoctl(). Ale snad ano. Misto
>cifry urcujici velikost bufferu bych pouzil SizeOf()

WSAIoctl() je fce z winsock2.h a winsock2.dcu, alespon u me, D5 ji neznaji a ve winsock.pas jsem tuto fci nenasel.....takze ji asi ani neimplementuje
I kdyby byla nekde jinde (coz bych byl vdecny take za tuto radu), urcite by parametry fce nebyly ukazatele, ale parametry odkazem, takze akresy by se tam nedavaly

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

StringGrid sort

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 12.8.2002 15:03:26

Ahoj,

> psurovy(zv)uevora.pt 12.8.02 13:12 >>>
>existuje nejaka priama metoda na zoradenie
>(sort) riadkov v StringGrid alebo to treba robit

pokud ti nebude vadit BCB, tak tady jsou 2 odkazy

http://www.c-plusplus.de/ubb/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000076
http://www.c-plusplus.de/ubb/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000099

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Pluginy

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.8.2002 15:04:30

On 12 Aug 2002 at 14:04, Petr P�a wrote:

> Dik... A pokud chci, aby ty baliky mohly byt psany i v jinejch
> jazycich?? Jde to? me ted zrovna jeden clocek rekl ze ne, ale tak to
> jen zkousim... Dik moc...

Muze byt, pouze to musis spravne osetrit.

Help v popup okne

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 12.8.2002 15:12:56

Ahoj,
Prevodem aplikaci z D4Std (v prostredi W98) do D6Pro (W2K) se mi objevil
jeden problem. Na formularich pouzivam v systemovych ikonach (BorderIcons)
otaznik (biHelp) pro aktivaci napovedy pro jednotlive ovladaci prvky formu.
Doposud se mi tento help vzdy objevil v popup okne vedle prislusneho ovl.
prvku. Po prechodu se mi help objevuje v samostatnem windowsovskem okne.
Nevite zda se neco zmenilo ve filozofii Helpu anebo je potreba nastavit
nejakou nove zavedenou vlastnost?

Dik. Jara
svehla(zv)spelza(tec)cz

Re[2]: winsocket prevod z C do delphi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.8.2002 15:18:07

>WSAIoctl() je fce z winsock2.h a winsock2.dcu, alespon u me,
>D5 ji neznaji a ve winsock.pas jsem tuto fci nenasel.....takze ji asi
ani neimplementuje

uz drive jsm psal, ze D5 neobsahuje hlavicky pro Winsock2. Ale tuto
podporu je mozne najit mezi soubory projektu JEDI

http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:28615

>urcite by parametry fce nebyly ukazatele, ale parametry odkazem,
takze
>akresy by se tam nedavaly

Obvykle se Ceckove pointry na promene (v pripade, ze se v nich ma
vracet hodnota) prepisuji jak VAR argumenty. V pripade WSAIoctl to ale
neni zrejme to prave orechove - predavane buffery mohou byt i prazdne
(NIL), napriklad pokud volam funkci, ktera nic nevraci (nastavuje
nejake hodnoty), takze Pointer je na miste.

D. Toman

Prevod makra z C++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 12.8.2002 15:25:42

Ahoj,

> vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz 11.8.02 10:58 >>>
>opet jeste jedna hloupost pri prevodu z C++ do Delphi
>mam tu jedno makro dosti casto pouzivane:

jen tak pro zajimavost, makra nebo funkcni makra nejsou zalezitosti C++, ale klasickeho Ccka

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Ukladani qreportu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.8.2002 15:40:20

> No, o tom vieweru sem pisal, je to reseni, mam ho napsany,
> jenze budu tezko zakaznikum vysvetlovat, ze ke kazdymu
> majlu musi pripojit (at uz automaticky nebo rucne) dalsi
> pulmegovy soubor :-(

Dosli jsme k podobne velikosti, po upx-ovani (nebijte me, je
to jen viewer) to ma cca 250kB. A navic co ti brani to dat
nekam na web a v mailu na to jen odkazat?

> No to verim, ze zasahy sou temer nezbytosti, jenze chci si
> to nechat jako posledni moznost. Snad uz sem pdf format
> nejak pochopil a podari se to prekopat....

To by me opravdu zajimalo, pokud zvladnes tu cestinu.
Podle me to jen tak nekdo neumi a americky PDF-knihovny
na to dlabou...

Martin Schayna

Ukladani qreportu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 15:49:00

12.8.2002 Martin Schayna:

> To by me opravdu zajimalo, pokud zvladnes tu cestinu.
> Podle me to jen tak nekdo neumi a americky PDF-knihovny
> na to dlabou...

Nakonec skoncis u toho, ze tam budes muset vlozit ceste fonty a
skoncis na velikosti jednoducheho maleho PDF od 1MB vyse.

Prevod makra z C++ do Delphi

<<< 12. 8. 2002 15:54 - Vymazal Milan "vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz" >>>
VM> pred chvili jsem prisel o cast posty vlivem padu systemu
VM> nemohl by mi nekdo prosim preposlat odpovedi na muj dotaz
VM> ohledne toho prevodu makra z C++ do Delphi ?

najdes to na www.delphi(tec)cz archive

Monitorovani PC

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2002 17:01:37

> Pokud je to napriklad zakazka pro statni spravu tak bych to chapal :-)
Jinak
> takove veci jsou vzdycky jen k nicemu.

Ten problem je velice prosty. Nejedna se mi o spiclovani pracovnika co dela
v prubehu pracovn� doby (kvantum prace stejne musi odvest a pokud ji stihne
za "hodinu" tak at si klido-pido masti treba karty z Windous�)
Je ale k nasr.... kdyz ma byt v kancelari do urcite doby kvuli zakaznikum a
neni. Pravda stalo se to parkrat, ale vzdy jako na potvoru prisel zakaznik.
Overovat si telefonem jeho pritomnost v kancelari by opravdu zavanelo
buzeraci.
Namitku, ze by mohl vypnout PC a presto byt v kancelari neberu v potaz,
protoze na PC je SW Fax, ktery musi byt v provozu do konce pracovni doby.

TreeView-CustomDrawItem-TransparentColor

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 12.8.2002 17:44:09

Zdravim !

Mam takyto problem :
..potrebujem zobrazovat rozne ikonky pri niektorych polozkach
TreeView.. kedze tie ikonky sa mozu menit, tak ich musim naplnat
do ImageList (ten je prepojeny na TreeView). Problem je v tom, ze
tie ikonky maju TransparentColor=clPurple a takto mi ich potom aj
v TreeView zobrazuje - s clPurple pozadim. Ked som v design-time
pridal jeden takyto obrazok do ImageList-u, ten si zistil, ze je
tam TransparentColor=clPurple, v spodnom zozname ho aj dobre
zobrazil. Po potvrdeni a pridani nejakeho item-u do TreeView sa
ale tento zobrazi zase zle (s clPurple pozadim).. a na moje
prekvapenie v ImageList-e je zrazu napevno TransparentColor na
clNone..
Skusal som v OnCustomDrawitem zobrazovat obrazky pre jednotlive
polozky aj inym sposobom (nie cez ImageList) ako je to uvedene v
Delphi demo Custom Draw, ale to mi zas robilo problemy so zlym
zobrazovanim SelectedItem..
Ako to vyriesit?

Vdaka za kazdu radu..

W2k,D5

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Jak udrzet proporce panelu pri navrhu GUI.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 12.8.2002 18:01:55

Zdravim,

Dejme tomu, ze si na formular vlozim tri panely. Jeden bude mit Alling
AllTop, prostredni AllClient a spodni AllBottom. Pri napriklad maximalizaci
formu se mi vsak neumerne zvetsi prostredni panel. Jak dosahnu zachovani
proporci pri resize formu?

CREATE TABLE ze SELECTu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 12.8.2002 18:12:48

je to FB, zatim jsem to vyresil ulozenou procedurou...

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
Co je to za server ?
Napr. pro MSSQL je to: SELECT * INTO #mojetabulka FROM table1 ....

Pavel

Ukladani qreportu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.8.2002 18:43:42

> Nakonec skoncis u toho, ze tam budes muset vlozit ceste fonty a
> skoncis na velikosti jednoducheho maleho PDF od 1MB vyse.

Velikost bezneho ceskeho fontu (jednoho rezu) v PDF v sekci
/FontFile3 ve formatu /SubType/Type1C je cca 15kB.
Pokud pouzijes normalni a tucny v ruznych velikostech, zabere
to tedy cca 30kB + samotny text cca 1kB na stranku, tak
si to spocitej.

Martin Schayna

Monitorovani PC

[*] <prichy(zv)volny(tec)cz> - 12.8.2002 18:50:20

> Namitku, ze by mohl vypnout PC a presto byt v kancelari neberu v potaz,
> protoze na PC je SW Fax, ktery musi byt v provozu do konce pracovni doby

Co kdy� to vypne softwarov� u� tam d�vno nebude :)

Nechci se V�s dotknout, ale kristepane snad na tohle nep�i�el program�tor -
nejchyt�ej�� (skoro) tvor t�to planety :))

P�ichy (D6, W98SE)

Jak udrzet proporce panelu pri navrhu GUI.

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 18:58:27

Tim, ze si rucne pomerne zvetsis horni a spodni panel. Postredni se
upravi sam

12.8.2002 David Michal:
> [...]

> formu se mi vsak neumerne zvetsi prostredni panel. Jak dosahnu zachovani

Ukladani qreportu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.8.2002 19:00:12

12.8.2002 Martin Schayna:

> [...]
> Pokud pouzijes normalni a tucny v ruznych velikostech, zabere
> to tedy cca 30kB + samotny text cca 1kB na stranku, tak

Zkousel jsi to ? Tady nejde o pocitani.
Ja jsem pouze pridal TTF fonty ARIAL a Courier. A primitivnich par
radku se rozrostlo na 900kB

Re[2]: Prevod makra z C++ do Delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2002 19:23:39

Hello Roland,

Monday, August 12, 2002, 3:54:39 PM, you wrote:

RT> <<< 12. 8. 2002 15:54 - Vymazal Milan "vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz" >>>

RT> najdes to na www.delphi(tec)cz archive

asi jsem moc blbej ale nenasel jsem tam vubec nic toho co jsem ta
posilal ja.

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

FreeReport a dynamicky dataset

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 12.8.2002 19:50:46

Jasne....taky me to napadlo ale jsem PERFEKCIONALISTA:-))))))
Tohle by bylo naprosto dokonaleee...
Lepsi by bylo na designeru neukladat nazev datasetu a polii ale i sql
select..ktery by bylo mozno opet do datasetu nahrat....
Pak uz by to nemelo chybu a ty by sis mohl vybrat pracovni postup:-)))

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Peca informuje:
[...]

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 12.8.2002 19:50:42

Aldik stale nechape ac preslapuje jak divej:
Mno hezky...ale zaprve mohu si poskladat predem ale pak stejne pri ulozeni
sestavy uzivatelem musim nejak zjistit ze sestavu ulozil a pak teprve muzu
prihodit select...

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Roman radi o sto sest:
? Ten dotaz si pripravis a ulozis predem, alespon tedy Select-From, podminku
Where nebo Having si muze poskladat uzivatel.

Delete multiselect v DB

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 12.8.2002 20:06:21

Ahoj,
Jsem zacatecnik v Databazich a potreboval bych helphout. V DBGrid jsem
povolil multiselect a pri mazani pres DBNavigator mi vymaze jen jeden
zaznam. Jak na to + nevite nekdo o nejakem webu, kde jsou slusne
vysvetleny zaklady DB ? Dik.

S pozdravem
David Kraina

*DKx# - prosim nemazat,index do filtru upozorneni

Otvaranie databazy z polozky v menu

[*] bugi <bugala_a(zv)centrum.sk> - 12.8.2002 20:17:18

Hi ALL!

Mam taky maly problem:

1.
V Delphi 5.0 Ent potrebujem urobit
programcek, v ktorom
ked kliknem na nejaku polozku v hlav. menu,
tak sa mi otvori
prislusna databaza v DBGrid-e.
Ku kazdej polozke v menu by mala byt
priradena ina databaza.
(paradox)
Neviem ako to urobit... :-(

2.
Ked uz sa otvori cez menu jedna databaza do
DBGrid-u a
nasledne sa klikne na inu polozku v menu,
otvori sa do
DBGRid-u dalsia databaza, ale ta
predchadzajuca v DBGrid-e
zostane tiez.
Ako dosiahnem vymazanie prvej databazy z
DBGrid-u ?

Skusal som to s nacitanim udajov z TXT fajlu
do Mema a tam
to zostavalo...

PORADTE PROSIM, ALL DAKUJEM,

Alex