JCL a vytuhnuti programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 13:05:57

From: "Vlastimil Zdenek" <gestore(zv)wo(tec)cz>
> Vse vypada OK, ale po odeslani mailu (fce Send) se mi (nekdy!) ztrati muj
> program ze seznamu uloh a pri dalsim pokusu o poslani mailu program totalne
> vytuhne.

Na jakem OS ? Navic co je mysleno tim dalsim pokusem o odeslani, kdyz se ta
aplikace ukonci, jeji znovuspusteni ? Neni na pocitaci nainstalovano AVG s
podporou pro OE ?

> D5, IE6, JCL 2.21(Last modified: July 5, 2002)

Osobne bych videl asi problem v te betaverzi IE6 (vysvetleno, vse co neni
alespon SP1 je u MS vzdycky beta ;-)

Pokud se to projevuje opakovane tak bych zkusil nasledujici upravy zdali se to
chovani nejak zmeni:

- nepridavat prilohy
- zadat prilohy s plnou cestou
- priradit explicitne TJclEmail.ParentWnd := Application.Handle

S IE 5.5 SP2 podobny problem nemam. Jediny znamy problem je v pripade, ze
aplikace nastavuje CoInitFlags na COINIT_MULTITHREADED pri startu, coz se
bezne nedeje.

Petr Vones

Chovani ExpressQuantumGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 13:16:01

From: "Tomas Grepl" <delphi(zv)kapsw(tec)cz>
> Bohuzel jsem na webu nenasel nejake demo komponenty, tak abych si to mohl
> vyzkouset sam a nerad bych kupoval zajice v pytli (a cena neni zrovna
> nizka).

Pokud vim tak nabizeji moznost vraceni penez.

> Jestli nekdo s temito komponentami ma nejake pozitivni ci negativni
> zkusenosti, tak si je prosim nenechte pro sebe.

Kdysi (asi tak pred rokem) mne nekdo pozadal o reseni problemu v nejakych
komponentach od DevExpress (tusim ze ExpressBar, chybne chovani action) ktery
byl vcelku zasadni pro jejich efektivni pouziti, pricemz vyrobce to udajne
nebyl schopen opravit, nabidl vsak vraceni penez nebo pockat na novou verzi.
Nastesti to slo vcelku dobre resit a ty zdrojaky nevypadaly ani moc priserne,
takze bych ten grid asi zkusil. Je pomerne oblibeny takze je pravdepodobne ze
v tom nebude moc chyb.

Petr Vones

Chovani ExpressQuantumGrid

[*] Andrle Pavel <Andrle(zv)asd-software(tec)cz> - 21.8.2002 13:25:24

podivej se na demo na http://www.devexpress.com/downloads/vcl/pexpgrid.asp

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Staci nekam doprostred dat ProcessMEssages a je po problemu.

Naopak, je prave na problemy zadelano ;-)

Petr Vones

ListView/TreeView bez FocusRectu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.8.2002 15:55:35

Ahoj,

nevite nekdo jak dosahnout toho aby ve focusovanem ListView nebo
TreeView nebyl takovy ten "vycarkovany" FocusRect kolem Selected
itemu. Chci aby byl pouze podbarveny tak jak to dela napriklad
OutlookExpress 5.5 a vetsina modernich aplikaci...

Zkousel jsem to delat v CustomDrawItem, ale nejak se mi to nedari.

ListView/TreeView bez FocusRectu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 16:09:54

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> [...]
> itemu. Chci aby byl pouze podbarveny tak jak to dela napriklad
> OutlookExpress 5.5 a vetsina modernich aplikaci...

V OE 5.5 jej mam taky vycarkovany.

Petr Vones

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 16:24:13

From: "Malecek Ondrej" <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz>
> No nevim, mi vetsinou stacilo pouzit jeden z parametru PostMessage, do
> ktereho se strci pointer na dynamicky alokovana data, ta se pak v obsluze
> zpravy zpracuji & uvolni, je tim zajistena i synchronizace. Rekl bych ze

PostMessage muze byt vyrizeno pozdeji (ci dokonce nikdy). Uvolovani dat timto
zpusobem neni asi nejlepsi reseni, i kdyz v zasade funguje.

Petr Vones

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 16:26:55

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Tak bych to vubec neresil. Timer je zavisly na posialni zprav a pokud se
> zpomaluji, Timer bude presny jak sovetsky budik (i kdyz musim zaklepat, muj

Tady nejde o to jak zpravy posilat, ale kdy a proc je posilat.

Petr Vones

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 21.8.2002 16:39:40

Tedy reseni predavani dat popsane puvodne (globalni promenna obsluhovana v
timeru v primarnim vlaknu), se mi opravdu jevi jako docela, mno,
"neprijemne". Volani callbacku timeru je stejne zavisle na tom, zda bezi
primarni vlakno, stejne jako PostMessage => obe varianty funguji pokud
funguje primarni vlakno. Pokud se mi data predavana do primarniho vlakna
"generuji prilis rychle", pri obsluze v timeru ztracim mezistavy a
synchronizace si taky vezme najakou rezii. Pri pouziti PostMessage si
vlastne z fronty zprav aplikace vytvorim takovy viceprvkovy buffer. Nerikam,
ze pouziti je idealni pro kazdy pripad, ale pri zobrazovani dat generovanych
v sekundarnim vlaknu ho pouzivam docela rad.

Ondrej

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.8.2002 17:43:49

> V OE 5.5 jej mam taky vycarkovany.

mea culpa... ja taky. Ale videl jsem to jinde a pro oko je to hezci.
V OE jsou nody verikalne o neco dale od sebe, takze FocusRect
tolik nezasahuje do textu nodu...

Nevis jak v TTreeView dosahnout vetsi vysky nodu?

Nechci pouzit jine ikony nez 16x16 ani jine pismo nez standardni
MS Sans Serif 8pt.

Martin Schayna

ListView/TreeView bez FocusRectu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 19:13:54

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Nevis jak v TTreeView dosahnout vetsi vysky nodu?
> Nechci pouzit jine ikony nez 16x16 ani jine pismo nez standardni
> MS Sans Serif 8pt.

Pak nechapu proc to menit, podle me by to pak vypadalo hnusne. Pro zmenu
vysky musis bud zmenit font (a pak v ownerdraw kreslit mensim) nebo zmenit
velikost ikon (puvodni mensi ikony vycentrovat a umistit do vetsich).

Jina moznost je pouzit treba Virtual TreeView:
http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.html

Petr Vones

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 21.8.2002 21:18:09

Zdravim

Muzes mi to trochu objasnit. Vim, ze ProcessMessages resi nasledky problemu,
ne jeho pricinu, ale co je spatne na jeho vyuziti?

> Naopak, je prave na problemy zadelano ;-)

Chovani ExpressQuantumGrid

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 21.8.2002 21:21:44

> podivej se na demo na http://www.devexpress.com/downloads/vcl/pexpgrid.asp

Demo samozrejme mam stazene, ale to prave vyvolalo moje dotazy.

Tomas

tisk na generic text printer

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.8.2002 21:37:43

> Ja to resim tak, ze tisknu do souboru s nazvem 'lpt1'.
>
> Pavel CABAK
> cabak(zv)cross(tec)cz

Zdravim.
Mam podobnou zkusenost. Skoncil jsem u tisku primo na LPT bez generic
ovladace.
Ja jsem zase potreboval tisknout slozenky na traktoru i na A4 stranu
vlozenou rucne .
Pravdepodobne si Generic ovladac nejak prevzal velikost strany od ovladace
pro Windows protoze po odinstalovani tiskarny z Win se to chovalo uplne
jinak.
Ja jsem tedy nepouzival BeginDoc a EndDoc ale reporty Sinea.
Ptoroze jsem ale GDI ovladac potreboval take, skoncilo to u tisku primo na
port a bylo vymalovano.

Ludek

Grafy

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 21.8.2002 22:11:06

Lepsi komponentu pro grafy nez je TeeChart (v delphi 6 jenom TChart) jsem
jeste nevidel.
Honza.

> Zdravim
>
> potreboval bych neco vykreslovat do grafu. No vlastne bych potreboval
> generovat graf nastevnsti. Nevite kde muzu najit nejakou ukazku s 2D
> grafem. Nebo nejakou lepsi komponentu nez co je v delphi 5.
>
> Diky Milan

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.8.2002 22:40:33

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Protoze se ti s tim provedou i jine messages ve fronte, ale v jejich obsluze
> pocitas, ze je jiz/jeste neco vytvoreno. To ale v tomto specialnim pripade
> jeste /uz nemusi byt pravda -> AV ...

Presne tak, v aplikaci se maji zpravy zpracovavat pouze na jednom miste a tim
je Application.Run "Nutnost" pouziti Application.ProcessMessagess v aplikaci
pouze ukazuje na spatny navrh.

Petr Vones

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 21.8.2002 21:49:28

Protoze se ti s tim provedou i jine messages ve fronte, ale v jejich obsluze
pocitas, ze je jiz/jeste neco vytvoreno. To ale v tomto specialnim pripade
jeste /uz nemusi byt pravda -> AV ...

Behalf Of Zdenek Stepanek

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Mozna jsem natvrdly, ale jak pak muze fungovat to, ze pri zavreni aplikace1
> odeslu SendMessage a jina bezici aplikace2 tuto message a provede potrebnou
> proceduru. Zadne Application.Run tady nevidim.

Protoze kazdy thread ma svoji vlastni frontu zprav (pokud ji pouziva).

Petr Vones

status code stranky

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2002 00:03:13

Ahoj,
potrebuji zjistit aktualni stav-kod souboru (stranky) v internetu
(200-OK,404-NotFound...). Podminkou je podpora proxy serveru a to vcetne
autorizace, pripadne i autorizace pri vstupu na stranky samotne. Zatim jsem
neco zkousel, avsak kazdy z vysledku ma nejake mouchy - nedari se mi je
sloucit. Cht�l bych take zakazat cache na proxy, staci mi pouze hlavicka
odpovedi - pro lepsi rychlost. Zkousel jsem Synapsy (uspesne), ale rad bych
se v problemu zorientoval a napsal si to po svem, co nejjednoduseji... Diky
za pripadne rady!

1) Tento pokus je vcelku uspokojivy, ale neumim si poradit s autorizaci na
proxy, ani na stranky samotne. Je mozne v tomto pripade pouziti nekde
modifikovat hlavicku pozadavku?

procedure TChecker.CheckURL;
var Hint,HintFile: HInternet; lpdwLen,lpdwIdx,lpDWORD: DWORD;
begin
FStatusCode:=500; // Internal Server Error

if FProxyServer.Host='' then
Hint:=InternetOpen('URL-Checker',INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG,nil,nil,0)
else

Hint:=InternetOpen('URL-Checker',INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY,PChar(FProxyServer
.Host),nil,0);

HintFile:=InternetOpenURL(Hint,PChar(FURL),nil,0,INTERNET_FLAG_RELOAD or
INTERNET_FLAG_NO_CACHE_WRITE,0);
if (HintFile<>nil) then
begin
lpDWORD:=0; lpdwLen:=4; lpdwIdx:=0;
HttpQueryInfo(HintFile,HTTP_QUERY_STATUS_CODE or
HTTP_QUERY_FLAG_NUMBER,(zv)lpDWORD,lpdwLen,lpdwIdx);
FStatusCode:=lpDWORD;
end
else FStatusCode:=404; // Not Found

InternetCloseHandle(HintFile);
InternetCloseHandle(Hint);
end;

2) Spise jen takovy pokus o vlastny zpracovani s pouzitim metody HEAD,
bohuzel nefunguje a nevim proc. Pokud by se mi podarilo odeslat vlastni
hlavicku se vsim ostatnim bych si jiz poradil. Ze ziskane odpovedi bych
ziskal i pozadovany kod.

procedure TChecker.CheckURL2;
const CRLF = #13#10;
var hSession,hConnect,hRequest: HInternet; Header: string;
begin
Header:='HEAD / HTTP/1.1'+CRLF+'Accept: text/html'+CRLF+'Host:
www.seznam(tec)cz'+CRLF+
'Connection: Close'+CRLF+CRLF;

if FProxyServer.Host='' then

hSession:=InternetOpen('URL-Checker',INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG,nil,nil,0)
else

hSession:=InternetOpen('URL-Checker',INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY,PChar(FProxySe
rver.Host),nil,0);

if (hSession=nil) then Exit;

hConnect:=InternetConnect(hSession,PChar('www.seznam(tec)cz'),INTERNET_DEFAULT_H
TTP_PORT,nil,nil,INTERNET_SERVICE_HTTP,0,DWORD(Self));

hRequest:=HttpOpenRequest(hConnect,'HEAD',PChar('http://www.seznam(tec)cz'),'HTT
P/1.0',nil,nil,0,0);
HttpSendRequest(hRequest,PChar(Header),Length(Header),nil,0);

InternetCloseHandle(hRequest);
InternetCloseHandle(hConnect);
InternetCloseHandle(hSession);
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

pomaly SendMessage a PostMessage

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 21.8.2002 23:03:35

aplikace2 odchyti tvoji message ve svem Application.Run bloku (nebo jeho
obdobe).
Behalf Of Zdenek Stepanek
> [...]

tim
> je Application.Run "Nutnost" pouziti Application.ProcessMessagess v

Label s hornim indexem

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 22.8.2002 02:01:52

jak co nejjednoduseji dostat na formular komponentu, ve ktere bude popisek
typu "jednotky v m^3", kde ta ^trojka bude horni index?

Diky za tipy a rady
VJ

D4standart

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 22.8.2002 07:09:17

Diky za odpoved, ale muj problem to neresi. Nelze dobre vypocitat pozici
cary a kreslit (skrtat) potrebuji na vybrane radky. Znamena to, ze nektere
polozky jsou jako vyrazene, tak potrebuji graficky je preskrtnout. Mozna by
stacilo tyto radky barevne odlisit - myslim pismo. To se mi taky ale nedari.
Pavel

> jsem
>
> Takhle nejak by to slo v OnDrawColumnCell:
> DefaultDrawColumnCell(...)
> Grid.Canvas.MoveTo(...)
> Grid.Canvas.LineTo(...)
> Bud proskrtas jednotlive Columns anebo u posledniho viditelneho sloupce
> vykreslis caru od leveho kraje gridu po pravy (+/- posuvnik apod.,
nezkousel
> jsem).

Label s hornim indexem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.8.2002 07:16:26

TGFiZWwgcyB2bGFzdG7tbSB2eWtyZXNsb3ZhbmltLCBwb3ByLiBzaSB1ZGVsZWogcG90b21rYQ0K
UHJvc3RlIHZlIHZ5a3Jlc2xvdmFuaSBzaSB6amlzdGlzIHBvemljaSB6bmFrdSBeIGEgdGV4dCBw
cmVkIG5pDQp2eWtyZXNsaXMgbm9ybWFsbmUgYSB6YSBuaSBheiBwbyBtZXplcnUgbWVuc2ltIHBp
c21lbSBwb3N1bnV0eSBuYWhvcnUsDQptZXplcnUgYSB6Ynl0ZWsgb3BldCBub3JtYWxuZS4NCg0K
LS0gDQppbmcuIEphbiBGaWFsYQ0KbWFpbHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3oNCg0KMjIuOC4yMDAy
IFZpdCBKdXJhc2VrOg0KPiBqYWsgY28gbmVqamVkbm9kdXNlamkgZG9zdGF0IG5hIGZvcm11bGFy
IGtvbXBvbmVudHUsIHZlIGt0ZXJlIGJ1ZGUgcG9waXNlaw0KPiB0eXB1ICJqZWRub3RreSB2IG1e
MyIsIGtkZSB0YSBedHJvamthIGJ1ZGUgaG9ybmkgaW5kZXg/DQoNCj4gRGlreSB6YSB0aXB5IGEg
cmFkeQ0KPiBWSg0KDQo+IEQ0c3RhbmRhcnQNCg0KIA==

Pracuje HDD?

[*] Martin =?ISO-8859-2?Q?Nov=E1k ?= <mnk(zv)centrum(tec)cz> - 22.8.2002 07:53:10

Zdrav�m, nem� n�kdo komponenty do Delphi 3 SysMeteru (WIN98SE).
Nem��u je naj�t.

D�ky Martin.
> Od: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> CC:
> Datum: Tue, 20 Aug 2002 13:34:59 +0200
> P�edm�t: Re: Pracuje HDD?
>
> Zdravim
>
> Tusim ze na to je OCX komponenta SysMeter. Pracovat jsme s ni
ale nezkousel.
> Zkus ji naimportovat, ale musis mit nainstalovany SysMeter jako
takovy.

> Nebo zkus najit komponentu na torry nebo programmersheaven.
>
> Zdenek

moznost

--------------------
ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

Label s hornim indexem

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.8.2002 07:57:27

Nejjednodussi je si takovou komponentu napsat - sam jsem to udelal a jestli
chces tak ji klidne poslu

> jak co nejjednoduseji dostat na formular komponentu, ve ktere bude popisek
> typu "jednotky v m^3", kde ta ^trojka bude horni index?
> VJ

Licence Microsoft ikonek atd.

[*] Tomas Cieslar <cieslar(zv)efisyst(tec)com> - 22.8.2002 08:00:35

Cau,

jak je to s licenci ikonek nevim, ale pokud budes chtit, muzu ti poslat
utilitku ResourceHacker, ktera dokaze ikonky vytahnout temer z kazdeho exe
souboru. Krome toho i ostatni soucasti zdroju windows. Podminkou je aby
soubor byl zkompilovan pro win32. Pouziti teto utility asi prilis legalni
nebude ;-).

Cieslar

Od: J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz>
Datum: 21.08.2002 23:15:07

> [...]

> generovat graf nastevnsti. Nevite kde muzu najit nejakou ukazku s 2D
> grafem. Nebo nejakou lepsi komponentu nez co je v delphi 5.

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 22.8.2002 15:53:49

Zdravim

Pokud upravujes programy pomoci resourcehacku pro svoji potrebu, tak to
muzes. Rosource hacker nelegalni neni. Jak by se ale tvaril MS, kdybys
komercne profitoval na zdrojich vytazenych z jeho programu nemam zdani.

Jeste takova blbost. Pokud ma MS ty ikony pod svym patentem (chranene
obchodni logo nebo tak nejak se to jmenuje), tak mas asi smulu, ale pokud
nema, co takhle si ty ikony namalovat v microangelu uplne stejne. Nikomu jsy
ty ikony neukradl. Pouze napad a ten licencovany snad neni (v pripade ikon).

> [...]
> souboru. Krome toho i ostatni soucasti zdroju windows. Podminkou je aby
> soubor byl zkompilovan pro win32. Pouziti teto utility asi prilis legalni

zsednuti obrazovky

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 22.8.2002 15:56:47

Zdravim

> [...]
> i mnozstvi jsou vporadku tak se nicim netrapi a pritom ve skutecnosti uz
> muze byt pulka firmy v plamenech a ted co stim ?

Pokud jde o to, aby se nevypaloval monitor stale stejnym obrazem (videl jsem
takovy prumyslovy monitor, 24hodin denne, 7 dni v tydnu. Jeste jsem cetl
pismenka. :-), tak bych to resil uplne jinak. Naprogramoval bych screensaver
bez formu (tudiz budou videt hybajici se nadoby a programy na plose), a ten
screensaver by pomoci timeru treba kazdych 20 minut hnul s obrazem treba o
5mm nahoru, dolu, doprava nebo kam jinam nez doleva. Videl jsem i monitor,
ktery ma primo tuhle funkci zabudovanou v sobe. Kdyz umi hybat s obrazem
ovladace graficky, proc by to neumel tvuj screensaver.

Zdenek

Prekresleny TPageControl

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 22.8.2002 16:03:22

Ahoj,

>Chtel bych mit PageControl, ktery vypada jako v VS.NET. Tak jsem si
>udelal naslednika TPageControl a prepsal jsem si reakci na WM_PAINT a
>TCM_GETITEMRECT a kresli se to pekne.

Pokud ti nevadi C++, tak tady je mensi navod
http://www.windev(tec)cz/clanek.asp?stranka=cb_page_control.htm

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Faxovani

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 22.8.2002 16:17:51

Zdravim,
potreboval bych odesilat faxy ze sveho programu. V archivu jsem sice nasel
nejaky typy na faxovani ale nejsem s nima moc spokojenej. Navic modem je
nainstalovanej na W98 takze sluzba MSFax ani nepripada v uvahu (nebo jsem
slepej). Dale by to melo jit fax poslat i po siti. Predstavoval bych si asi
nejakou virtualni tiskarnu ktera by to posilala ane nejak porad nemuzu prit
jak nato. Nedelal prosim nekdo z vas neco podobnyho potrebuju nakounout.

PS. jeste by to nemelo otravovat se zadanim telefoniho cisla to by melo jit
ovladat programove.

Diky vsem

Udalosti v DCOM, Pomoooc !

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 22.8.2002 16:34:05

Problem je asi v pridelovani ruznych IP adres u klienta. Kdyz jsem byl v
mistni siti, tak jsem klienta spustil pod adresou IP1 a zdalo se, ze vse
funguje.

Kdyz jsem se pripojil pres vytacenou linku, pak klient obdrzel adresu IP2 a
pak se uz klient k udalostnimu rozhrani serveru nepripojil, proto se mi
zdalo, ze problem bude v modemu.

Ale pokud jsem klienta restartoval, pripojil jsem se prvne modemem s IP2,
pak se to pripojilo, ale uz jsem se zase nepripojil v mistni siti s adresou
IP1. Kdyz nastavim IP1=IP2, pak se to pripoji vzdy.

Zda se mi, ze se to opravdu chova nejak podivne, myslel jsem, ze to s IP
adresama vubec nema souviset ..., nebo jestli visi v registrech nejaka
docasna registrace neceho co souvisi s udalostnim rozhranim, cert vi. Je to
opravdu pekna MS cerna skrinka :-(

Nenapada nahodou neco ?

S pozdravem
Richard Kejval

> Ahoj,
>
> Prava mam nastavene stejne jako u pocitace v mistni siti, kde to funguje.
> Dokonce
> pouzivam i stejny ucet a heslo.
> Myslim, ale ze kdyz zkusim vyvolat spojeni interfacu 5x neuspesne a po 6
se
> mi to pripoji
> ( neni to pravidlem ), tak to v pravech nemuze byt.

> sice

> zda

> fungovalo.

IBQuery.OnText - dynamicky

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.8.2002 16:57:51

Ahoj,

potrebuji za behu vytvorit %subj%, ale veskera ma snaha
zkonci AV.
V archivu Delphi jsem take nic nenasel.

FB, D6P SP2, W2k SP1

Muze mi prosim nekdo poradit.

Dekuji,

preji hezky den,

Jarek Uher

Problemy s nastavenim Systemoveho casu

[*] Lumir Karas <lumirkaras(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2002 17:10:21

Ahoj, pokousim se nastavit systemovy cas na W2000 masine ale stale se
nedari :o(. Nevim proc ale porad se mne do jednotek hodin pricita 7
nebo i v nekterych pripadech ubira nekolik hodin. Zkousel jsem to uz
nekolika zpusoby a stale to vychazi stejne. Treba pouzivam spatne
funkce ??? nebo konverzi ???

Ukazka kodu:

var
NewTime: TSystemTime;
TmpTime: TDateTime;
begin
with NewTime do begin

if Part = 'TIME' then begin // Datum zustava, Cas se zmeni na
pozadovany
// Toto vraci spatne hodiny
DecodeDate(Now, wYear, wMonth, wDay);
DecodeTime(NewDate, wHour, wMinute, wSecond, wMilliSeconds);
end;

if Part = 'DATE' then begin // Cas zustava, Datum se zmeni na
pozadovany
// Jak tento kod�.
TmpTime := StrToDateTime('6/12/1976 12:00:00:00 AM');
ReplaceTime(NewDate, TmpTime);
DateTimeToSystemTime(NewDate, NewTime);
// � tak I tento kod vraci spatne hodiny
TmpTime := 0;
DecodeDate(NewDate, wYear, wMonth, wDay);
DecodeTime(NewDate, wHour, wMinute, wSecond, wMilliSeconds);
end;

if Part = 'ALL' then begin // Datum i Cas se zmeni na pozadovany
// Jak tento kod�.
DateTimeToSystemTime(NewDate, NewTime);
// � tak i tento kod dela presne to co ma
DecodeDate(NewDate, wYear, wMonth, wDay);
DecodeTime(NewDate, wHour, wMinute, wSecond, wMilliSeconds);

SetSystemTime(NewTime);

Prosim poradte jak na to, Predem dekuji.

Lumir.

D5, W2000 SP1.

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Re[2]: Barva textu pri Disabled:=True

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2002 18:07:50

To me celkem prekvapuje, ze nevidis duvod.
A to jsi (podle podpisu) chodil celkem dlouho do skoly :-)

namatkou:
- znesnadneni kopirovani dat do clipboardu
- data ve kterych smejdis nemusi byt tvoje vlastni, ale treba firemni

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.8.2002 20:45:56

Ahoj,

On 22 Aug 2002 at 7:09, Pavel ZIDEK wrote:

> [...]
> ze nektere polozky jsou jako vyrazene, tak potrebuji graficky je
> preskrtnout. Mozna by stacilo tyto radky barevne odlisit - myslim

ale to by nemelo byl slozite, viz:

procedure TFormPripadyG.DBGridONDrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
var iColor : integer;
with Sender as TDBGrid do
begin
iColor := DataSource.DataSet.FieldByName('DEL').AsInteger;
if iColor = 0 then Canvas.Font.Color := clWindowText
else Canvas.Font.Color := clRed;
if GdSelected in State then // unselected Cell
begin
if Focused then begin
Canvas.Brush.Color := clHighLight;
if iColor = 0
then Canvas.Font.Color := clWhite
else Canvas.Font.Color := clYellow;

ButtonObjRealize.Enabled := iColor = 0;
if ButtonObjRealize.Enabled
then ButtonObjEdit.Caption := rsC_ButtonOEdit
else ButtonObjEdit.Caption := rsC_ButtonOShow;
Canvas.Brush.Color := clBtnFace;
if iColor = 0
then Canvas.Font.Color := clWhite
else Canvas.Font.Color := clRed;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

na Tvuj mail jeste posilam snapshot.

Jarek U.>

> nezkousel

memproof - errors unassigned code(15)

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 22.8.2002 21:15:58

zdravim,
stahnul jsem program MemProof a pustil jej na moji aplikaci. Uplne vse co
provadeji komponenty pro pristup k databazi FireBird, generuje chyby, ktere
jsou v MemProof videt v radku Errors a v prehledu chyb maji unassigned
code(15). Co to znamena?
bleak

Licence Microsoft ikonek atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.8.2002 22:50:13

Puvodni zprava, kterou napsal Zdenek Stepanek dne 22 Aug 2002:

> Pokud upravujes programy pomoci resourcehacku pro svoji potrebu, tak to
> muzes. Rosource hacker nelegalni neni. Jak by se ale tvaril MS, kdybys
> komercne profitoval na zdrojich vytazenych z jeho programu nemam zdani.

No kdyz nemas zdani, tak proc na ten dotaz odpovidas?

> [...]
> jsy ty ikony neukradl. Pouze napad a ten licencovany snad neni (v pripade

Prosim takove uvahy si priste nech pro sebe, kdyz tomu ani trosku
nerozumis, tak tu nepis podobne blaboly. Dekuji.

Uz jsem tu nejmene jednou uvadel tento odkaz, na ktery se lze dostat
napriklad z homepage microsoft.com. Tam je vse jasne uvedeno:

http://www.microsoft.com/permission/

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 22.8.2002 22:56:39

zdravim,
mam tabulku se sloupcem FLOAT. Kdyz v IBConsole do tohoto sloupce napisu
napr. cislo 28,35 a prejdu na dalsi radek, tak se to cislo zmeni na
28,3500003814697. Stejny vysledek po vlozeni zaznamu do tabulky pomoci
ulozene procedury, nebo t1.FieldByName('pole').AsFloat:=28,35. Pokud pouziju
UPDATE t1 SET pole=28,35 WHERE pole=28,3500003814697, je to OK, ale to pro
mne neni reseni...

Jak dosahnu toho, aby se do sloupce FLOAT ulozilo to co skutecne vlozim a ne
hauznumero?

bleak

Zbyskuv lokalizator hlasi ze nemuze otevrit DRC

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 23.8.2002 00:09:11

Zdravim

Jestli treba nebude problem tady?

> jsem si free verzi pro delphi 3 a pod D6 Ent mi to nefachaa....

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2002 07:59:07

> Jak dosahnu toho, aby se do sloupce FLOAT ulozilo to co skutecne
> vlozim a ne hauznumero?

Ahoj, nevim, jestli to pomuze, ale...

1) Na SQL serveru pouzit typ decimal nebo numeric

2) V Delphi se nam osvedcuje nepouzivat AsFloat, ale AsString pro
praci s desetinnymi cisly.

David Lebeda

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 23.8.2002 08:06:03

> mam tabulku se sloupcem FLOAT. Kdyz v IBConsole do tohoto
> sloupce napisu napr. cislo 28,35 a prejdu na dalsi radek,
> tak se to cislo zmeni na 28,3500003814697.

to muze byt problem Delf. tedy problem s nekonecnym binarnim
rozvojem nekterych cisel. no resit se to da blbe, pokud
potrebujes takovato cisla vkladat rucne uzivatelem (v gridu).
kazdopadne pouzij typ NUMERIC na strane serveru (pokud je to
mozne, tedy staci ti pevny pocet desetinnych mist). Muzes
zkusit cisla z editu vkladat AsString. U DBGridu nevim.

peca

QReport vynechava radek ....

Potreboval bych poradit se %SUBJ%
Pomoci dotazu v TQuery ziskam z DB vysledek, ktery chci zobrazit. Vysledek
vypada takto :

id nazev termin taxa

1 chalet club 2000Z-01 1
1 chalet club 2000Z-01 2
1 chalet club 2000Z-02 1
1 chalet club 2000Z-02 2
2 apartman 2000Z-01 1
2 apartman 2000Z-01 2
2 apartman 2000Z-02 1
2 apartman 2000Z-02 2

Report by mel vypadat takto :

Chalet Club
2000Z-01

2000Z-02

Apartman
2000Z-01

2000Z-02

bohuzel, druhy radek 2000Z-01 pod Chalet Club se nezobrazi, pod Apartman
je to v poradku

report je sestaven takto :

GroupHeader1 / Expression = nazev/
GroupHeader2 / Expression = termin /
Detail
GroupFooter2
GroupFooter1

Poslal bych obrazek, ze ktereho by byl problem zretelnejsi, ale pod 15 kB
se nedostanu ...
Pokud se s tim nekdo setkal, rad se poucim ....

W95/XP, D4, QR3.0

Diky Radek

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] eNca <delphi(zv)enca(tec)cz> - 23.8.2002 08:32:59

Pavel ZIDEK wrote:

>Diky za odpoved, ale muj problem to neresi. Nelze dobre vypocitat pozici
>cary

Tomu nerozumim. Vstupnim parametrem procedury OnDrawColumnCell je i
TRect - souradnice vykreslovane bunky. Kdyz znam souradnice obdelnika,
tak vypocitat souradnice usecky, ktera jej vodorovne preskrtne je uloha
pro zakladni skolu, tak kde je problem?

> [...]
>stacilo tyto radky barevne odlisit - myslim pismo. To se mi taky ale nedari.

Princip je stejnej - v OnDrawColumnCell nastavis na Canvasu pozadovanou
barvu pisma a pomoci Canvas.TextRect tam napises ten text.

eNca

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 23.8.2002 08:52:05

Kdyz v IBConsole do tohoto sloupce napisu
napr. cislo 28,35 a prejdu na dalsi radek, tak se to cislo zmeni
na
28,3500003814697. .. namiesto typu FLOAT pouzi DOUBLE PRECISION..

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 23.8.2002 09:26:13

Barvu pisma muzes zmenit treba takto:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not(gdSelected in State) then
if <tvuj_test> then
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clRed;
DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

> [...]
> preskrtnout. Mozna by
> stacilo tyto radky barevne odlisit - myslim pismo. To se mi

RichEdit s LineBreak

[*] Jan K��ek - 23.8.2002 09:27:41

Ahoj,

neznate nekdo komponentu na editaci rich textu (teda staci mi i mensi
mnozina), ktera by umela linebreak - tedy zalomeni radky bez ukonceni
odstavce (to co word dela na Shift-ENTER).

Honza +
D5Prof, W2K

p.s. Staci mi podpora rezu fontu (bold, italic, underline), odrazky a
odsazeni.

Jak na komunikaci se Simaticem (Siemens)

[*] RNDr. Milan Vo��ek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 23.8.2002 09:28:18

Nusis si napsat OPC klienta, ktery dokaze vyuzit funkce
OPC serveru (Read,Write).
Popis jak na to i s priklady je tady:

http://www.opcconnect.com/delphi.shtml
http://www.opcconnect.com/cbuilder.shtml

Jaky OPC server pouzivas?
Pokud je od Siemensu (Simatic Net), tak priklady jsou k dispozici
na PC po instalaci. Je tam take komponenta ActiveX (sinet_opcdata.ocx),
ta mi ale v Delphi nefunguje.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.8.2002 09:46:22

On 25 Jul 2002 at 23:04, Ales Pavel wrote:

> Zbyskuv lokalizator hlasi ze nemuze otevrit DRC nevite kde je chyba
> stahnul jsem si free verzi pro delphi 3 a pod D6 Ent mi to
> nefachaa.... map jsem si nastavil a furt nic nazev je stejny jak *.dpr
> a nic kurna parek...

LL3 neni(!!!) pro D6. D6 obsahuje nove datove typy, se kterymi si LL3
neumi poradit. Jakmile mas v DFM nejaky cesky text, nemas sanci -
leda ze by sis LL3 prepsal, zdrojaky jsou volne k dispozici.

> Poradi mi nekdo neni to D6 Ent?
> Nekdo tu rikal ze to bezi poradte mi prosiiim..treba ty autore
> veleslavny pane rytiri Zbysku

Zkus novejsi verzi LL.

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.8.2002 09:56:34

Vsechno je OK, pouze cislo 28,35 (a mnoho dalsich) na nekonecny binarni
rozvoj. Takove cislo neni mozno vyjadrit v omezenem postu binarnich cislic.
Pokud se nejedna o ucetni zalezitosti potom to neni zadny problem, pouze pri
zobrazeni je treba cislo oriznout (zaokrouhlit!) alespon o jednu (lepe) dne
cislice.

Od: delphin(zv)centrum.sk [mailto:delphin(zv)centrum.sk]
Odesl�no: 23. srpna 2002 8:52
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: RE : problem s polem FLOAT - FireBird

[...]

Simulace stisku jakekoliv klavesy

[*] �EZN��EK David - 23.8.2002 10:21:03

Ahoj *.*

Potreboval bych poradit viz 'subject'.
Potrebuji simulovat stisk klavesy a nemuzu se tim prokousat.
Zkousel jsem API funkci 'keybd_event', ale nejak mi to
neslape. Jestli nekdo mate nejaky zdrojak nebo link budu rad.

Dik vsem

Odpovedi na mailto:reznicek(zv)jakl(tec)cz

Faxovani

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 23.8.2002 10:24:21

Ahoj,
delal sem neco podobnyho, meli jakejsi faxerver, na kterej sem posilal majly ve spec.tvaru. Dokument k faxovani byl jako priloha - .doc

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Mephisto" <mephisto(zv)akvila(tec)cz>
Datum: 22.08.2002 16:49:18

Zdravim,
[...]

Logovanie

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 23.8.2002 10:25:08

Zdravim !

Potrebujem vyriesit tento problem : pri logovani potrebujem
dopisovat spravy az po urcitu mnou stanovenu uroven (napr. 500kb,
alebo 10000 sprav), potom po dosiahnuti tejto urovne chcem, aby
sa najstarsie spravy prepisovali tymi najnovsimi - proste aby
velkost logu ostavala na max. urovni, ktora bola stanovena..
Ako to vyriest? Robit to cez nejaku tabulku, subor? Ak ste uz
niekto riesili obdobny problem, prosim poradte..

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Re[2]: Barva textu pri Disabled:=True

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 23.8.2002 10:27:27

To se da osetrit....if (sender as TCustomEdit).ReadOnly... ;-)

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
Datum: 22.08.2002 17:44:54

>Nevidim duvod, proc bych nemohl smejdit ve svych vlastnich datech?

Protoze u ReadOnly editu se vyvolava OnEnter a OnExit coz je nezadouci.

> [...]

SendMessage(WindowHandle, WM_KEYDOWN, VK_A, 0);

Radegast

�EZN��EK David <reznicek(zv)jakl(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 23.08.2002 10:21:03

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Simulace stisku jakekoliv klavesy

[...]

Komponenta CoolForm

[*] J�n Kuch�r - 23.8.2002 10:49:03

caute,

v projektu pouzivam komponentu CoolForm, na orezani formu podle urcite
bitmapy, s formem se da potom bez problemu pohybovat at ho chytnu kdekoliv,
ale jak zabezpecit to , ze kdyz na form umistnim komponentu Label a uzivatel
chytne za tu komponentu tak aby se taky dalo s timto formem pohybovat.

DIK

avicapsinea

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 23.8.2002 10:53:37

Cau

Stahl jsem si free komponenty od sinea a zkousim si hrat s avicapsinea
komponentou, ktera je pro zachytavani videa - audia. Bohuzel ji nemuzu
rozchodit, stale mi hlasi ze je driver jiz pouzivan jinym zarizenim, ale
neni (nemam NIC pusteno). Mam ATI TV Wonder (zkousim zachytavat z
videovstupu obraz kamery). TV mi jede bez problemu, jine programy na
zachytavani jsem jeste ale nezkousel.

Milos

Problemy s nastavenim Systemoveho casu

<<< 23. 8. 2002 10:58 - Lumir Karas "lumirkaras(zv)seznam(tec)cz" >>>
LK> Nevim proc ale porad se mne do jednotek hodin pricita 7
LK> nebo i v nekterych pripadech ubira nekolik hodin.

Nie je to tym, ze:

The system time is expressed in Coordinated Universal Time (UTC).?

Komponenta CoolForm

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 23.8.2002 11:05:16

No, mozna osetrit situaci Drag&Drop - predavat ji tomu formu? :-)

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "J�n Kuch�r" <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
Datum: 23.08.2002 10:50:37

caute,

[...]

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 23.8.2002 11:10:57

[...]

ActionList

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.8.2002 11:22:14

Ahoj,

prosim Vas o radu. Na formu mam tri tlacitka, napr. A, B a C. Dale jeden ActionList, treba AL.
U tlacitek A, B a C je v Action nastaveno AL. Fajn. Jde mi o to, ze se chci po stisknuti nektereho ze tri tlacitek dozvedet, jake tlacitko jsem stisknul.

avicapsinea

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 23.8.2002 11:25:38

[...]

TPropertyEditor

(D6SP2, W2k)

potrebuji vytvorit svuj Editor a tedy potomka TPropertyEditor, ktery je v
DesignEditors. Ta ale nema dcu, takze se musi prelozit a potrebuje jednotku
Proxies. Tu nikde nemuzu najit. :-)

Nevite, kde ji najdu nebo kde delam chybu?

Diky, Honza.

Out of system resources

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2002 12:02:40

Ahojte,

chtel bych se zeptat, zda se vam obcas nepravidelne nevyskytuje
hlaska Out of system resources na W2k.

Ja to na NT4SP4 nepozoruji, ale kolegove pracujici s W2k rikaji, ze
obcas (velmi zridka) se jim to objevi.

Aplikace samy nejsou na prostredky narocne (nejde totiz o jednu
konkretni aplikaci), nepouzivaji zadne moje vlastni resourcy s
vyjimkou resourcestring.

Na W2k je ta hlaska dosti podezrela. Aplikaci neni spusteno moc,
proste zadna takova klasicka situace, ktera by mela vest k pretizeni.

Jedine, ceho si kluci snad vsimli, ze se to zrejme stava pred
zobrazenim nahledu v Sinee, ale opravdu jen velmi zridka, navic to
je nepotvrzena domnenka, ta souvislost muze byt nahodna.

Neobjevuje se nekomu z Vas obcas podobna hlaska?

David Lebeda

ActionList

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 23.8.2002 12:02:42

Nejak mi uniklo, kde se da nastavit u tlacitka ActionList.
My to delame tak, ze v ActionListu mame tri akce (a1, a2, a3), ktere
pridelime tem buttonum b1, b2, b3. A v ActionListu si odchytime
OnExecute, kde v parametrech putuje akce, ktera se pustila, takze je
tim i dano, ktere tlacitko se stisklo. Myslim ale, ze musis odchytavat
i OnUpdate, kde staci nastavit Handled na true, aby pak byly dane akce
Enabled.

> [...]

LV> U tlacitek A, B a C je v Action nastaveno AL. Fajn. Jde mi o to, ze se chci po stisknuti nektereho ze tri tlacitek dozvedet, jake tlacitko jsem stisknul.

JCL a vytuhnuti programu

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 23.8.2002 12:04:23

Prosim o radu. Vidim, ze pro Vas posilani emailu neni zadny problem. Na
zaklade Vasi komunikace jsem skusil take posilani emailu. Pouzil jsem pro to
JCL, to mi docela slo, ale nekde na netu jsem cetl ze je problem s ruznymi
klienty. Proto jsem se vrhnul na odesilani pres SMTP. Nasel jsem si na netu
i knihovny, ale nejak se nedari. Proto prosim jestli nekdo z Vas nema odkaz
na funkcni knihovny a jestli mohu byt tak troufali tak i nejake male demo.

K.D.

> [...]
> aplikace nastavuje CoInitFlags na COINIT_MULTITHREADED pri startu, coz se

Komponenta CoolForm

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2002 12:04:39

Do OnMouseDown labelu dat:

const
SysMoveCommand = $F012;
begin
Form1.Perform (WM_SYSCOMMAND, SysMoveCommand, 0);

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Friday, August 23, 2002, 10:49:03 AM, you wrote:

> [...]

JK> chytne za tu komponentu tak aby se taky dalo s timto formem pohybovat.

TPropertyEditor

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.8.2002 12:07:15

> [...]
> TPropertyEditor, ktery je v DesignEditors.
> Ta ale nema dcu, takze se musi prelozit a
> potrebuje jednotku Proxies. Tu nikde nemuzu

Musis oddelit designtime od runtime kodu:
http://community.borland.com/article/0,1410,27779,00.html
http://community.borland.com/article/0,1410,27717,00.html

DBGrid a seskupeni zaznamu

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 23.8.2002 12:09:16

Nevite nevite nekdo o BDGridu, ktery umi zaznamy zobrazit seskupene:

Martin Ben

ActionList

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.8.2002 12:16:29

> [...]
> U tlacitek A, B a C je v Action nastaveno AL. Fajn. Jde mi o
> to, ze se chci po stisknuti nektereho ze tri tlacitek

V OnExecute mas pristup k property ActionComponent, co je odkaz na potomka
TComponent, ktory vyvolal danu akciu:

procedure TForm1.Action1Execute(Sender: TObject);
begin
with Sender as TBasicAction do
if Assigned(ActionComponent) then
ShowMessage(Format('ActionComponent: %s [%s]', [ActionComponent.Name,
ActionComponent.ClassName]))
else
ShowMessage('ActionComponent: nil');

ActionList

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.8.2002 12:46:17

Diky za radu, ale jsem out. Pise mi to:

[Error] Unit1.pas(64): Undeclared identifier: 'ActionComponent'

> [...]

with Sender as TBasicAction do
if Assigned(ActionComponent) then
ShowMessage(Format('ActionComponent: %s [%s]', [ActionComponent.Name,

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 23.8.2002 12:49:01

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Mi to taky zlobilo tak jsem nekde z internetu stahnul nejake komponenty
Direct Show a ty mi chodi perfektne.

[...]

CD-RW? - ako zistim, ze je v CD-ROMke CD-RW?

[*] marian24(zv)inmail.sk - 23.8.2002 12:55:54

CD-RW? - ako zistim, ze je v CD-ROMke CD-RW?

(alebo CD-Audio)

P.S. Otvorit a zatvorit dvierka viem...

avicapsinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.8.2002 12:59:10

> [...]
> komponentou, ktera je pro zachytavani videa - audia. Bohuzel ji nemuzu
> rozchodit, stale mi hlasi ze je driver jiz pouzivan jinym zarizenim,

Komponenta TAviCapSinea pouziva rozhrani Video For Windows.
Predpokladam, ze nejake zarizeni tohoto typu existuje.

Pricina by mohla byt v tom, pokud by se zarizeni otviralo
dvakrat, jednou v Design modu a podruhe v bezici aplikaci.
V Design modu je potreba nechat Active na false
a az za behu aplikace provest AviCapSinea.Open.

Vaclav Krmela

JclDebug & jiny proces

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2002 13:20:23

Zdravim,

je mozne pouzit JclDebug pro praci s debug informacema na jiny proces
nez na muj? Mam program, ktery jsem pustil pres CreateProcess (dokonce s
parametrem DEBUG, abych dostal OutputDebugStrigy) a rad bych k nemu jeste
pracoval s TJclDebugInfoSource. Jde to? Respektive, kde sezenu hInstance te
aplikace, eventuelne co pouzit misto toho? Nasel jsem jenom
fci AttachLoadedModule(const Handle: HMODULE) a nevim co ji mam predat.

Predem diky za odpoved (Petre :), jinak fakt dobry kus prace!)

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

ActionList

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.8.2002 13:32:45

To vypada nadejne. Muzes mi prosim poslat jednoduchy prikladek ? Diky.
> [...]

LV> U tlacitek A, B a C je v Action nastaveno AL. Fajn. Jde mi o to, ze se chci po stisknuti nektereho ze tri tlacitek dozvedet, jake tlacitko jsem stisknul.

ActionList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2002 13:43:56

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Diky za radu, ale jsem out. Pise mi to:
> [Error] Unit1.pas(64): Undeclared identifier: 'ActionComponent'

Delphi 6+

Petr Vones

ActionList

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.8.2002 13:44:18

Hmm, diky, ale ja mam D5...
> [Error] Unit1.pas(64): Undeclared identifier: 'ActionComponent'

Delphi 6+

Petr Vones

Komponenta CoolForm

[*] J�n Kuch�r - 23.8.2002 13:56:04

skusil jsem to, ale nefunguje to

> Do OnMouseDown labelu dat:
>
> const
> SysMoveCommand = $F012;
> begin
> Form1.Perform (WM_SYSCOMMAND, SysMoveCommand, 0);
> end;

Detekcia Sound card

[*] Nagy Dusan <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 23.8.2002 14:21:49

Hi.

Ako sa da detekovat pritomnost zvukovej karty v systeme?

Re[2]: Komponenta CoolForm

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2002 14:27:41

Sorry, zapomnel jsem na uvolneni capture kurzoru:

const
SysMoveCommand = $F012;
begin
ReleaseCapture;

Friday, August 23, 2002, 1:56:04 PM, you wrote:

JK> skusil jsem to, ale nefunguje to

avicapsinea - savedib

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.8.2002 14:28:12

Ahoj,
tak jsem si taky zkusil svicapsinea, v zasade mi to funguje az na
savedib.
Soubor, ktery se vytvori, ma nulovou velikost. Nevite nekdo proc?
Ukladani avi pritom funguje. Pak mam jeste jeden problem, na notebooku
ma video jiny rozmer nez okno komponenty, nekdy vetsi, nekdy mensi a
navic se meni pri zmene rozliseni grabovani a to jak v rezimu overlay
tak preview.

Vaclav Sazima

Logovanie

[*] Roman Newman <r.newman(zv)zmail.sk> - 23.8.2002 14:36:46

Je pravdaze viac moznosti, podla toho ake logi mylis, pokial to bude len
nejkaych 10000 riadkov textu cca do 200 znakov pouzil by som TStringList ako
kruhovy retazec. (tak sto mam spravene v jednej aplikacii). Takze vzdy pred
prvim riadkom je ten posledni. Tento udaj zapisujem ako udaj [0] do tohto
pola. a vzdi pri pridani noveho riadku ak je ich tam viac ako 10000 sa
jednoducho prepise posledny zaznam v poli a oznacil ako prvi.
Pokial je zaujem mozem poslat unit ktori som si spravil.

Roman Newman
> [...]
> Ako to vyriest? Robit to cez nejaku tabulku, subor? Ak ste uz
> niekto riesili obdobny problem, prosim poradte..

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.8.2002 14:43:56

Pokud to musi byt cislo typu float, tj. cislo zadane na urcity pocet
PLATNYCH CISLIC tak nijak. Protoze pro cislo ktere tam chces zadat
neexistuje konecny binarni rozvoj tj. neni je mozno vyjadrit jako binarni
cislo v zadanem pocetu bitu ( tedy totez jako u desetinych cisel napr. 10/3
= toto cislo neni mozno vyjadrit v konecnem desetinnem rozvoji).

Pokud je mozno zadavat cislo na pevne dany pocet desetinych mist je mozno
cisla ukladat v BCD kodovani (tj. jsou skutecne ulozeny CISLICE, ktere byly
zadany a operace se provadeji v oboru desetinnych cisel) v SQL serveru je to
typ NUMERIC nebo MONEY (4 desetinna mista).

Pavel

> Jak dosahnu toho, aby se do sloupce FLOAT ulozilo to co skutecne
> vlozim a ne hauznumero?

CD-RW? - ako zistim, ze je v CD-ROMke CD-RW?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2002 14:45:36

From: <marian24(zv)inmail.sk>
> CD-RW? - ako zistim, ze je v CD-ROMke CD-RW?

Netusim, pokud ti staci zjistit ze je tam nejake CD, tak pouzij funkci
IsMediaPresentInDrive z unitu JclMultimedia:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

JclDebug & jiny proces

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2002 14:50:28

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> je mozne pouzit JclDebug pro praci s debug informacema na jiny proces
> nez na muj? Mam program, ktery jsem pustil pres CreateProcess (dokonce s

Ne.

> parametrem DEBUG, abych dostal OutputDebugStrigy) a rad bych k nemu jeste
> pracoval s TJclDebugInfoSource. Jde to? Respektive, kde sezenu hInstance te
> aplikace, eventuelne co pouzit misto toho? Nasel jsem jenom

Predevsim by ten kod musel bezet v adresovem prostoru toho procesu. Netvrdim
ze to je nemozne (treba pres Remote thread ktery zavede DLL do toho procesu),
ale ta prace by asi nebyla umerna vysledku, i kdyz problem to zajimavy ;-)

Neni ale jednodusi pridat JclDebug i do te druhe aplikace ?

Petr Vones

Neprekresleni ScrollBaru

[*] Tomas Juricek <TJsof(zv)Seznam(tec)cz> - 23.8.2002 15:02:12

Zdravim,
vytvarim si vlastni komponentu, potomek TCustomControl. Potrebuji v ni zobrazit ScrollBar. Pomoci ShowScrollBar vse funguje, ale pokud okno schovam za obrazovku, nedojde k jeho prekresleni a misto sipek tam zustane pouze sede misto. Jak to mam resit?
Diky vsem

Tomas Juricek
D6 ENT, WINXP

Out of system resources

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2002 15:08:12

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Aplikace samy nejsou na prostredky narocne (nejde totiz o jednu
> konkretni aplikaci), nepouzivaji zadne moje vlastni resourcy s
> vyjimkou resourcestring.

Ta hlaska nemusi nutne znamenat jen nedostatek prostredku, ale i jinou chybu
ktera zpusobi ze se kvuli necemu nevytvori GDI handle apod. Jedina moznost je
do aplikace doplnit radne logovani a zjistit kde presne to vznika.

Petr Vones

DPC/PCE - balicek

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 23.8.2002 15:09:35

Zdravim,

da se explicitne rici, aby se to package collection neukladali
'required' packages (BPL - rtl60.bpl a pod.) ? Neb jsou uplne standardni,
takze je zbytecne, aby tam byli, stejne se nepouziji (z DPC souboru).

Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Presmerovani LPT na USB

[*] Petr Turek <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 23.8.2002 15:10:42

Ahoj vsichni.

Mam nasledujici problem. Potrebuji vytvorit rezidentni programek, ktery
presmeruje tisky poslane na LPT na tiskarnu pripojenou na USB. Mam stary
DOSovsky program, ktery posila tisky na LPT, ale k PC je pripojena USB
tiskarna.

Programuji v Delphi 4 pod Windows 2000/XP.

Diky za kazdou radu (krome rad na vymeneni programu - nektere DOSovske
programy jsou bohuzel nenahraditelne :( )
Petr Turek

Komponenta CoolForm

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 23.8.2002 15:32:53

Chybi pred tim prikaz ReleaseCapture(), takze to ma byt:

const
SysMoveCommand = $F012;
begin
ReleaseCapture();
Form1.Perform (WM_SYSCOMMAND, SysMoveCommand, 0);
end;

Ahoj Jarda

QReport vynechava radek ....

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.8.2002 15:33:01

> Pomoci dotazu v TQuery ziskam z DB vysledek, ktery chci zobrazit.
> bohuzel, druhy radek 2000Z-01 pod Chalet Club se nezobrazi, pod Apartman
> [...]

QuickReporti se pri praci se skupinami "vraceji" v datasetu, coz zpusobuje
podobne problemy pokud pouzivas jednosmerne datasety.

Martin Schayna

avicapsinea - savedib

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.8.2002 15:38:08

> From: Vaclav Sazima
>
> tak jsem si taky zkusil svicapsinea, v zasade mi to funguje az na
> savedib.
> Soubor, ktery se vytvori, ma nulovou velikost. Nevite nekdo proc?

Ja pred SaveDIB jeste volam GrabFrame:

AviCapSinea.GrabFrame;
AviCapSinea.SaveDIB(TmpBmpFileName);> Pak mam jeste jeden problem, na notebooku
> ma video jiny rozmer nez okno komponenty, nekdy vetsi, nekdy mensi a
> navic se meni pri zmene rozliseni grabovani a to jak v rezimu overlay
> tak preview.

Rozmer videa nesouvisi s fyzickym rozmerem okna komponenty,
tedy s rozmery AviCapSinea.Width, AviCapSinea.Height.
Zmena fyzicke velikosti okna nijak neovlivni rozmer videa.

Rozmer videa se nastavuje pomoci
AviCapSinea.DlgFormat;
a precte se pomoci property
AviCapSinea.SizeX, AviCapSinea.SizeY
Podle takto ziskanych rozmeru videa je vhodne nastavit
fyzicky rozmer okna komponenty.

Vaclav Krmela

Out of system resources

mel jsem pred casem podobny problem v D5, ale pri ladeni aplikace, kdy na
W2k pri praci se sestavami Sinea hlasila aplikace podobne bludy a taky, ze
nemuze kreslit na canvas a sestava se nevykreslila. Stavalo se tak velice
nepravidelne, takze jsem neprisel na to, cim to bylo zpusobeno, neb se to po
restartu Delphi ztratilo a pri behu ostre aplikace se nastesti neobjevilo.
:-)

Honza.

> [...]
> je nepotvrzena domnenka, ta souvislost muze byt nahodna.
>
> Neobjevuje se nekomu z Vas obcas podobna hlaska?

Presmerovani LPT na USB

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 23.8.2002 16:33:28

Tohle muze byt trosku problem. Zalezi na tom, jestli vubec umi ta tiskarna
nejaky PCL nebo tak, jinak je ti samotny presmerovani na dve veci. Jinak
pokud by ta tiskarna toto zvladala, da se to udelat tak, ze ji na tom
konkretnim pocitaci nasdilis (treba jako \\PC1\USBPRINTER) a pak si ji
pripojis pomoci NET USE LPT1: \\192.168.1.1\USBPRINTER (192.168.1.1 je IP
adresa pocitace - musis pouzit IP adresu, nikoliv NetBIOS jmeno!!!).
Problem je ale v tom, ze to PC musi mit bud sitovou kartu a ma nejakou
sitovou adresu, musis totiz pouzit "vnejsi" adresu, nelze pouzit k pripojeni
localhost (127.0.0.1) nebo si na nej nainstalovat MS Loopback adapter, jinak
to asi nepujde ... Uz jsem to takhle jednou resil, Windoze (9x) se daji
takhle obcurat ;-)

Pisu to z hlavy, tak sem se snad neseknul, kdyztak me nekdo opravte.

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun
software, obchod, servis
tel. 0 776 677 776 (776 677 776)
tel. 0467 521 555 (465 321 555)
0467 520 141 (465 321 141)
http://www.missoftware(tec)cz
mailto:info(zv)missoftware(tec)cz

**************************************
* Zajimate se o automobilovy sport ? *
* http://www.zavodydovrchu(tec)cz *
> [...]
>
> Diky za kazdou radu (krome rad na vymeneni programu - nektere DOSovske
> programy jsou bohuzel nenahraditelne :( )

PCE - automaticke sestaveni

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 23.8.2002 16:36:38

Zdravim,

resil uz nekdo automaticke sestaveni kolekce PCE (tedy zkompilovani
kolekce do DPC) ve skriptu ? Bez 'package editoru', ktery neumi ani otevrit
fajl na komand lajne. Nechce se mi psat app, ktera mu 'vnuti' muj vstup
(otevrit/kompilace)

Jak rychle nacist tisice dat z Oracle do gridu

[*] PETR KOREC <pkorec(zv)ic-energo(tec)cz> - 23.8.2002 15:44:34

Ahoj,

mam tabulku v Oracle 10 000 - 20 000 zaznamu a delam form pro jeji prohlizeni.
Nez vsak natahnu do gridu zaznamy, trva to skoro pul minuty. Nejsem si jisty,
jesti je takova doby akceptovatelna.
Poradi nekdo, tak to nacist rychle ?