CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 23.8.2002 16:47:43

> To "navic" by mela byt pripadna aktivace JIT Debuggeru, mam pocit. Jeste
se na
> to podivam, v kazdem pripade je to divny.
> Petr Vones

Ahoj Petre,
uz jsi na neco prisel?
Uvedeny problem je opravdu osklivy a dost komplikuje vyvoj napr.
jednoduchych konzolovych aplikaci v Delphi.
Neni jine reseni nez si instalovat vlastni ExceptionFilter jak jsem jiz
navrhoval (viz. archiv)?
Je takove reseni spravne i v MultiThread aplikaci?

Diky
Rob

avicapsinea - savedib

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.8.2002 17:35:33

Ahoj,

Vaclav Krmela wrote:

> Ja pred SaveDIB jeste volam GrabFrame:
>
> AviCapSinea.GrabFrame;
> AviCapSinea.SaveDIB(TmpBmpFileName);

Ja taky, a nic. Ale obesel jsem to tak, ze si na jeden frame pustim
grabovani, stahnu surova data ty skonvertuju a ulozim, navic rovnou v
jpegu, a jeste je to rychlejsi.

> Rozmer videa nesouvisi s fyzickym rozmerem okna komponenty,
> tedy s rozmery AviCapSinea.Width, AviCapSinea.Height.
> Zmena fyzicke velikosti okna nijak neovlivni rozmer videa.
>
> Rozmer videa se nastavuje pomoci
> AviCapSinea.DlgFormat;
> a precte se pomoci property
> AviCapSinea.SizeX, AviCapSinea.SizeY
> Podle takto ziskanych rozmeru videa je vhodne nastavit
> fyzicky rozmer okna komponenty.
>
> Vaclav Krmela

Vaclav Sazima

avicapsinea

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.8.2002 17:35:21

Ahoj,

bardon wrote:

> Mi to taky zlobilo tak jsem nekde z internetu stahnul nejake komponenty
> Direct Show a ty mi chodi perfektne.

To by me zajimalo jaky, jestli pres ne jde taky ukladat avi a bmp.
DirectShow jsem se taky snazil taky prostrelit a jediny co me fungovalo
je z JEDI Graphics dscapture, ale to je jenom na overlay. Navic mi
pripada, ze zdrojem potizi je casto sw od ATI.

Vaclav Sazima

problem s polem FLOAT - FireBird

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 23.8.2002 19:13:01

Tak ted jsem zmaten, zmenil jsem typ pole na NUMERIC (6,2) a potom i na
DECIMAL (6,2). Tentokrat to jde editovat v IBConsole, bez toho aby tam
naskocilo 10 desetinnych mist.
JENZE, pokud vlozim v IBConsole cislo napr. 28,35, tak je to OK. V Delphi6
to ale v DBGridu i v DBEditu to zase ukazuje cca 10 desetinnych mist.
Takze problem Delphi. V aplikaci se data needituji v DBGridu, nybrz v
Editech a to tak, ze desetinna mista ukladam i vytahuji z tabulky jako
AsString. V tabulce je to ted ulozeno v poradku, ale v DB komponentach se to
zobrazuje spatne.
Mate nekdo dalsi tip, jak zobrazovat desetinna cisla spravne?
To jsem teda fakt narazil....
bleak

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> Tak ted jsem zmaten, zmenil jsem typ pole na NUMERIC (6,2)...
> to ale v DBGridu i v DBEditu to zase ukazuje cca 10 desetinnych mist.

Prenos datab�ze Paradox na jin� poc�

[*] "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo(tec)com> - 23.8.2002 20:10:37

Ahoj,
zkontroluj si, zda Install Shield Express ty soubory k BDE opravdu instaluje
(a vsechny). Pokud instalaci parkrat upravujes, muze se Ti stat, ze soubory
k BDE se nebudou instalovat, prestoze Ti je pri instalaci ukazuje
zaskrtnuty. Mozna to novy Install Shield nedela, ale me se to stalo a dost
jsem se divil (Tehdy jsem pouzival tusim Install Shield 2.neco).

ComboBox.OnChange v Delphi 5

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2002 20:23:40

Narazil som na zaujimavu chybu v Delphi 5 (s poslednym servispackom,
pochopitelne): Pri prvej zmene textu sa nezavola OnChange, az pri druhej a
potom pri kazdej dalsej.

Ten isty program sa v Delphi 3 aj 4 chova korektne. A v Delphi 5 sa da
opinkat tak, ze sa napr. v OnKeyUp porovna stary a sucasny text.

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.8.2002 20:41:05

Aldik:
No vidis a zrovna tak se da i preskrtnout radek.....

Barvu pisma muzes zmenit treba takto:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not(gdSelected in State) then
if <tvuj_test> then
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clRed;
DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

Martin Ben

Jak na slu�by ve WinXP

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2002 21:22:42

Zdravim,

nevite jak udelat, abych spustil aplikaci pod uzivatelem s opravnenim user a
ta aplikace se prihlasila jako administrator (heslo mam) a spustila,
zastavila pop�. restartovala ur�itou slu�bu.

Dik Petr

Instalacky BDE

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 23.8.2002 21:37:37

<<< 23. 8. 2002 21:37 - Martin Kasman "martinkasman(zv)centrum.sk" >>>
MK> Minuly tyzden sa mi ozvala jedna firma, ze by mala zaujem o jeden moj
MK> program, ktory som robil este srasne davno v BDE. Vtedy som to robil este
MK> pod Delphi3 a v pohode som spravil instalacky. Teraz mam Delphi6 a za nic na
MK> svete ich nemozem spravit. I ked sa spravne nainstaluju (spravne=bez
MK> hlasenia chyby), i tak po spusteni mojho programu nastane chyba pri praci s
MK> BDE. Nemam cas to prerobit na iny typ databazy. Neviete, v com moze byt
MK> chyba?

MK> Vdaka za kazde naznacenie.

Martin a nestaci im to len nakopirovat, ked uz nemas cas na vyrabanie
instalaciek ?
--
Best regards, TRoland

DBGrid a seskupeni zaznamu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.8.2002 22:20:35

jak to myslis...na to staci preci jen SUM GROUP BY NE?
Aldik

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> Pomoci dotazu v TQuery ziskam z DB vysledek, ktery chci zobrazit.
> bohuzel, druhy radek 2000Z-01 pod Chalet Club se nezobrazi, pod Apartman
> je to v poradku
>
> report je sestaven takto :
>
> GroupHeader1 / Expression = nazev/
> GroupHeader2 / Expression = termin /
> Detail
> GroupFooter2
> GroupFooter1

QuickReporti se pri praci se skupinami "vraceji" v datasetu, coz zpusobuje
podobne problemy pokud pouzivas jednosmerne datasety.

Martin Schayna

DBGrid - preskrtnuti celeho radku

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 24.8.2002 06:17:53

Diky za odpoved,
obarvit a preskrtnout pismo teda umim, ale pismo se skrta pouze kdyz tam je,
ale jestlize jsou sloupce poloprazdne, tak bych potreboval preskrtnout cely
radek, i kde neni pismo.
Pavel

> [...]
> if <tvuj_test> then
> DBGrid1.Canvas.Font.Color := clRed;
> DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 24.8.2002 12:27:16

Hi,

tady mas priklad
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=238

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Alanko" <alanko(zv)alanko.sk>
> pracujem na RichEdit textovom editore a chcel by som tam nejaky hodne
> jednoduchy $SUBJ "on the fly". Momentalne to skusam, aj sa mi dari (zatial

Richedit je na tohle znacne nevhodny. Pouzij nejaky editor ktery to primo umi,
napriklad SynEdit: http://synedit.sourceforge.net/

Petr Vones

ListBox - font poloziek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2002 21:56:03

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)centrum.sk>
> Da sa menit font jednotlivych poliziek v ListBoxe? Ak hej, tak ako?

V udalosti TListBox.OnDrawItem pomoci TListBox.Canvas.Font

Petr Vones

Poslani excel sesitu jako mail

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 25.8.2002 23:04:39

Ahoj v knize 1001 tipu a triku v delphi jsem cetl jak poslat mail pomoci
ole automation word dokument, jak by vypadalo v excelu?
zkousel jsem toto ExcelAPP.Workbooks[1].SendMailAttach:=true;
a ..ExcelAPP.Workbooks[1].SendMail a nic nevite nekdo???

Diky moc

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Zobrazeni hintu na W2000

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 25.8.2002 23:28:07

Ahoj,

jsem docela nestastny z jedne malickosti - vsechny projekty v D5 SP1 mi nezobrazuji zadne hinty pod W2000 SP2, ale pod W98 vse fachci normalne. Zkousel jsem vsechna mozna nastaveni (treba Aplication.ShowHint:=true, u vseho od formu az po nejnizsi komponentu ShowHint:=true, ale porad nic...

Ludek Paral
lupasoft
Sadova 2
352 01 As
Czech Rep.
mobil :00420/728.167118
tel. :00420/166 527410
email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz

TEdit a zakaz oznaceni textu

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 26.8.2002 06:11:32

Udelej si potomka z TCustomEdit a klidne v public napodob to, co ma
TEdit.
Pak si dej treba vlastnost TextSelected : boolean a prepis si fce
function GetSelLength: Integer; virtual;
function GetSelStart: Integer; virtual;
function GetSelText: string; virtual;
procedure SetSelLength(Value: Integer); virtual;
procedure SetSelStart(Value: Integer); virtual;
kde se zachovas podle TextSelected, asi takto:
if not TextSelected then Result := 0
else result := inherited GetSelLength;

Pisu, jak mne to napadlo.

--------
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

> [...]

VJ> Jde mi o to, ze chci radku pro vstup textu a z designovych a
VJ> "bezpecnostnich" duvodu nechci, aby text sel oznacit do bloku (jak mysi, tak

ImageList, D6 a Win95

[*] Ing. Marian M�ller <muller(zv)skelektronik.sk> - 26.8.2002 07:35:46

Bingo, 50comupd pomohol. Dokonca je vidiet v menu aj ikonky. Ale preco to
nerobilo problemy ked bol projekt kompilovany v D5?

Marian.

From: "Alanko" <alanko(zv)alanko.sk>
> [...]

Richedit je na tohle znacne nevhodny. Pouzij nejaky editor ktery to primo umi,

AW: Chybova hlaska v D5 & Database

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 26.8.2002 11:10:31

Prikaz nie je podporovany. Zrejme to nevie operator "as"

LB

-----Urspr�ngliche Nachricht-----

> [...]

Richedit je na tohle znacne nevhodny. Pouzij nejaky editor ktery to primo

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.8.2002 11:20:05

> [...]
> i demo v souboru
> Program Files\Borland\Delphi6\Demos\ActionBands\WordPad.dpr

Skor mam pocit, ze nejde o ziadnu chybu, ale o zabudnute debug breakpointy
Microsoftu v ntdll.dll. V Code Central je na to fix pre Windows 2000 SP1:

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15804
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=16098

Snad to pomoze aj pre Windows NT, neskusal som to.
Mozno by pomohlo aj nainstalovanie poslednych update packov pre Windows NT.

Chybova hlaska v D5 & Database

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 26.8.2002 12:04:27

Diky za radu, ale v tom to neni.
Pokud dam komponenty Query na form. Pokud ale Query1 vytvorim (Query := TQuery.Create(self)),
jsem out...
V.

From: "Alanko" <alanko(zv)alanko.sk>
> [...]

Richedit je na tohle znacne nevhodny. Pouzij nejaky editor ktery to primo

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 26.8.2002 12:57:00

Tipoval bych to na nenastaveny DatabaseName, query pak hleda v
aktualnim adresari a ne na serveru, pak to podle me nepodporuje to "AS
I" v dotazu.

Jakub Dusek

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Monday, August 26, 2002, 11:00:06 AM, you wrote:

> [...]

LV> end;

LV> Pada to v OPEN a ona skvela hlaska je:

LV> ...class EDBEngineError with message 'Capability not suported.'...

Jak rychle nacist tisice dat z Oracle do gridu

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 26.8.2002 12:00:43

>mam tabulku v Oracle 10 000 - 20 000 zaznamu a delam form pro jeji
prohlizeni.
>Nez vsak natahnu do gridu zaznamy, trva to skoro pul minuty. Nejsem si
jisty,
>jesti je takova doby akceptovatelna.
>Poradi nekdo, tak to nacist rychle ?

Skus pouzit SELECT TOP n ...
a.
v podmienke WHERE specifikuj vyberove kriteria, bud podla indexu, prip.
nejakeho sort.pravidla,
v programe potom staci ustrazit event EOF,TOF a dodat dalsie data
b.
pridanim knoflikov na dodanie dalsich dat si uzivatel bude riadit dalsi
prisun dat zo servera a nie je
potrebne sledovat EOF,TOF

Re[2]: Chybova hlaska v D5 & Database

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 26.8.2002 13:18:11

Monday, August 26, 2002, 2:14:43 PM, you wrote:

RS> Problem je v tom ze chces urobit SQL alias a tvoja databaza to asi
RS> nepodporuje.
RS> Aku databazu pouzivas ???

RS> Rickie

RS> PS: v oracli to je bez "as" napr "select count(*) i from tabulka"

Nevim jakou verzi Oracle myslis ale v 8.1.7 funguje AS v pohode.

[...]

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 26.8.2002 13:14:43

> [...]

Richedit je na tohle znacne nevhodny. Pouzij nejaky editor ktery to primo

DBGrid - chyba OPERATION NOT ALLOWED ON A UNIDIREC

[*] Marek Dost�l <dostal(zv)alef(tec)cz> - 26.8.2002 14:28:36

Vsechny komponenty v dbExpress krome TSQLClientDataSet jsou tzv.jednosmerne, nelze pres ne modifikovat data a pro pristup k datum maji pouze metody First a Next. DataSource muzes napojit pouze na TSQLClientDataSet. V napovede je vse vysvetleno.

Marek D.

pou��v�m DB grid v Delphi 6, p�ipojen� k DataSource, ten pou��v� komponenty
DBExpress (Query + SQLConnection).

Vyskakuje mi ale error OPERATION NOT ALLOWED ON A UNIDIRECTIONAL DATASET...,
neporad� n�kdo, jak se toho zbavit ?

D�k

DBGrid - chyba OPERATION NOT ALLOWED ON A UNIDIREC

[*] PETR KOREC <pkorec(zv)ic-energo(tec)cz> - 26.8.2002 14:03:13

[...]

IB/FB hlasky serveru v cestine

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 26.8.2002 15:41:53

Ahoj,
> nepremyslel jste nekdo o prekladu messages
> pro IB/FB server do cestiny (slovenstiny)?
premyslel a mam to (teoreticky) zmaknuto. Jen to prelozit :-)
Existuje databaze GDB, jmenuje se msgs.gdb a je tusim soucasti zdrojaku.
V ni jsou ulozeny hlasky pro jednotlive jazyky (nas tam ovsem neni).
Pokud se do teto databaze doda cestina a slovenstina, tak staci pote spustit
utilitu
build_file s parametrem prislusneho jazyka a vytvori to MSG soubor ve
spravne strukture.
Tim se nahradi anglicky interbase.msg a jede to (napr.) cesky.
Ten soubor msgs.gdb jde samozrejme menit i aplikaci v IBOBJECTS ci IBX,
ta struktura je jednoducha.

Existuje parametr predavany pri pripojovani databaze, kde muze klient
oznamit serveru, jaky msg soubor hodla dostavat. V ibobjects je to v
TIB_Connection pod vlastnosti MessageFile. Mne to ale nefunguje a to ani z
IBO ani z ESQL/C.

Pokud se nas sejde vic, tak si muzeme dohodnout a rozdelit praci.
Ja si myslim, ze by bylo dobre mit hlasky cesky.
Ne snad ze by "Chybna konverze retezce" neco uzivateli rekla, ale aspon si
nebude delat vrasky s vyslovnosti a nadavat, ze kupoval CESKY software a ted
to na nej mluvi anglicky.

Pokud se tyka umisteni na server, muze to byt problem pri instalaci.
Nechal bych to volitelne - pri lokalni instalaci to neni problem a pri "DB
serveru" je to vec administratora, ktery to, pokud uzna za vhodne, zvladne.

Nemecka podpora viz na http://www.interbase2000.de/proj_msgs/project.htm

Leos

ANN: Synapse release 29

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.8.2002 15:42:57

Byla vydana nova verze Synapse.

Zmen je pomerne dosti:

- odstraneno nekolik chyb, vyrobeno mnoho drobnych vylepseni...

- vylepsen SSL kod (odstraneny chyby, lepsi podpora pro psani SSL
serveru)

- Tridy s implementacemi protokolu jsou nyni potomky spolecne tridy
TSynaClient, ktera sdruzuje spolecne property. POZOR, to zpusobilo
prejmenovani nekterych properties na spolecna jmena!

- Zcela prepracovan kod pro praci s MIME dopisy. Tento kod je
NEKOMPATIBILNI s predchozimi verzemi! (nicmene prechod na tento novy
system ze stareho neni az tak komplikovany...) Toto vse je vyvazeno
zcela novymi moznostmi MIME kodu, vetsi rychlosti, atd.

To je asi to nejdulezitejsi. Vice na webu Synapse.

Dekuji za pozornost.

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Zmena barvy trackbaru

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 26.8.2002 15:44:01

v 1000+1 T&T je nejakej prikladek a myslim,ze mi fungoval bez problemu.
Knizka lezi nekde v bedne mezi ostatnim co podarilo zachranit z vody :-(.

Od: Ing. Pavel �ilinec <zilinec(zv)email(tec)cz>
V�c: Re: SQL dotaz na pocet z poctu

> Myslim, ze by mohlo byt toto (znamena to ale, kolik lidi bylo prave na
> jednom, prave na dvou, .... zavodech - ne, kolik lidi bylo nejmene na
> jednom, dvou ... zavodech)

Ano, to je presne to co chci (prave 2, prave 3 apod.), ale bohuzel Local SQL (nad
souborovymi databazemi) neumi vnoreny select, takze to nejde :(((

S pozdravem
Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

> [...]

lze sledovat prubeh SQL dotazu?

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 26.8.2002 20:10:39

zdravim,
lze nejakym zpusobem sledovat prubeh SQL dotazu? Stacilo by mi nejak
ziskavat pocet prave zpracovanych zaznamu v tabulce.
FireBird, IBExpres...

bleak

Export do XLS bez excelu

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 26.8.2002 21:57:28

Ahoj,
no kdyby neco takoveho bylo, docela by se to hodilo. Neco takoveho budu
muset v nejblizsi dobe resit.
Dikec
VJ

> [...]
> poskytnu...alespon me muzete zkritizovat za pripadne chyby...:-)))
> Kdysi jsem to uz mel,ale nekde jsem to potratil:-) tak to ted bylo

OT:Zmena char setu v databazi firebird

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 26.8.2002 22:39:57

Ahojte,
vytvoril som databazu a zabudol som pri jej vytvarani nastvit znakovu sadu
Win1250.
Pomocou prikazov Insert som vytvoril tabulky. Textovym pozkam som nastastie
dal Win1250.
Vsetko funguje OK, len vyhladavanie pomocou LIKE blbne s diakritikou.
Databaza uz ma plno udajov takze vytvorit znovu ju uz nemozem.
Existuje nejaka cesta ako zmenit databaze default character set?

Vdaka Miro

CreateThread a predavani argumentu funkci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2002 23:48:20

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> Uvedeny problem je opravdu osklivy a dost komplikuje vyvoj napr.
> jednoduchych konzolovych aplikaci v Delphi.

Staci prece uzavrit ten kod v thredu do try..except

> Neni jine reseni nez si instalovat vlastni ExceptionFilter jak jsem jiz
> navrhoval (viz. archiv)?
> Je takove reseni spravne i v MultiThread aplikaci?

Ne, s exception filter bych nic nedelal.

Petr Vones

ActionList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2002 23:50:46

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Hmm, diky, ale ja mam D5...

Smula. Mozna je ten spravny cas zvazit upgrade.

Petr Vones

DPC/PCE - balicek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2002 23:50:03

From: "Lada 'Ray' Lostak" <ray(zv)unreal64.net>
> da se explicitne rici, aby se to package collection neukladali
> 'required' packages (BPL - rtl60.bpl a pod.) ? Neb jsou uplne standardni,
> takze je zbytecne, aby tam byli, stejne se nepouziji (z DPC souboru).

Taky uz jsem na to narazil a neprisel jsem na to. PCE je pomerne podcenovana
vec v Delphi. Muzes to navrhnout jako Feature Request: http://qc.borland.com/

Petr Vones

datum v tSearchRec

[*] Petr Wolf <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz> - 26.8.2002 23:54:24

Dobry den,

nemohu se dopatrat, jaky ciselny vyznam ma hodnota, kterou vraci funkce
FindFirst (FindNext) v atribudu Time (v promenne typu tSearchRec). Snazil
jsem se dany udaj nejak zformatovat, ale vysledna data byla znacne mimo.

Dekuji

Petr Wolf

JCL a vytuhnuti programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2002 23:54:32

From: "Karel Du�ek" <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz>

http://www.nevrona.com/Indy/
http://www.ararat(tec)cz/synapse/

Petr Vones

datum v tSearchRec

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2002 00:15:02

From: "Petr Wolf" <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz>
> nemohu se dopatrat, jaky ciselny vyznam ma hodnota, kterou vraci funkce
> FindFirst (FindNext) v atribudu Time (v promenne typu tSearchRec). Snazil

Pomoci funkce FileDateToDateTime se prevede na TDateTime

Petr Vones

Re[2]: SQL dotaz na pocet z poctu

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 27.8.2002 06:35:34

A co pomocn� tabulka? Nebo si ji vytvor jeste predtim a pak smaz
select PocZav = count(IDZav), IDClv
into #Pom
from Table
group by IDClv
select PocZav, PocClv = count(IDClv)
from #Pom
group by PocZav

--------
> [...]

PZ> souborovymi databazemi) neumi vnoreny select, takze to nejde :(((

PZ> S pozdravem
PZ> Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Problem s memo

[*] Delphi - konference <Delphikonf(zv)pilscom(tec)cz> - 27.8.2002 06:48:13

> ----------

Ahoj

Mam takovy zahadny problem s komponentou memo. Umistil jsem ji v jednom mem
programu a zakaznici si stezuji ze pokud pouziji nejakou kombinaci klaves +
backspace + delete v nejakem poradi, tak se to nejak rozhazi a pismena se
pak vypisuji nekolik pozic od kurzoru a podobny problemy. Na vlastni oci
jsem to u zakaznika videl ale u sebe to nedokazu nasimulovat. A neni to
pocitacem projevuje se to minimalne na 3 PC ale na dalsich 10 je to OK.
Opravdu nevim cim by to melo byt. Pouzil jsem standardni memo a neupravoval
jsem zadne fonty, znakove sady... . Predem dekuji za nejake rady.

IB/FB hlasky serveru v cestine

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.8.2002 08:28:07

Editor .msg filu je napr. soucasti IB Experta PE

mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

> Ahoj,

SQL dotaz na pocet z poctu

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.8.2002 08:32:23

BDE umi vnoreny select. Napr.:

Select * from AAA
where
xxx = any (select yyy from BBB)

> [...]

> bohuzel Local SQL (nad
> souborovymi databazemi) neumi vnoreny select, takze to nejde :(((
> Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Zobrazeni www stranky

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 27.8.2002 09:04:17

Dobry den,
potreboval bych v programu otevrit explorer a v nem www stranku, ktera ma
ramce. Jak exploreru rici, kterou stranku ma v kterem ramci otevrit?
Muzete mi prosim poradit jak na to?

OT:brutalni zpomaleni EXCELu

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 27.8.2002 09:18:23

Hi lidi,
od urcite doby pozoruji silene zpomaleni (40sec - minuta)pri otevirani a
zavirani (dtto) sesitu v EXCELU. Mam W2000, office 2000. U kolegy na cerstve
nainstalovanem poci to bezi ok. Tyka se to sesitu s makrama a ovladacima
prvkama z msforms 2.0. Nema nekdo s necim podobnym zkusenosti? Nejjednodusi
cesta preinstalace me samozrejme napadla, ale problem je ze je to pocitac v
praci na kterem pracuji a musi to jit pres IT oddeleni a to je dlouhy
lokte.
dik Pavel

ActionList

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 27.8.2002 09:19:40

Nove veci se delaji v D6, ale stare si zakaznik preje zachovat v D5...
Vasek

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> Nebyl jsi to ty kdo tady brojil proti uzavirani AccessViolation do try
> except?

Pokud to bylo mysleno jen jako obchazeni chyb (misto jejich opravy) v bloku
nejakeho kodu tak ano.

V souvislosti s thready, i trida TThread (od Delphi 6) uzavira cely kod v
metode Execute do try..except bloku a pripadna vyjimka je pak dostupna v
TThread.FatalException. Pokud mas tedy kod v threadu pomoci BeginThread tak by
jsi jej mel uzavrit do try..except a chybu nejak reportovat/logovat.

> [...]
> ale presto mi to prijde jako spatne reseni.
> Navic pro kod ktery je v initialization sekci unit je to reseni zcela

Tak tohle uz je o necem jinem. Vychozi chovani je vicemene spravne, uzivatel
by mel vedet, ze aplikace havarovala (OS MessageBox zobrazujici $EE.. vyjimku)
Vyjimky v initialization/finalization sekci jsou ponekud problematicke a bylo
by lepsi je pokud mozno eliminovat. Pouziti try..except bloku pro celou
konzolovou aplikaci je castecnym resenim (podobne jako Application.Run), ovsem
neresi to vyjimky v initialization/finalization sekci.

> Proc?
> Protoze nevis jak? Nebo protoze to neni spravne reseni?

Tady doslo k nedorozumeni (viz subject) puvodne jsem totiz myslel, ze se jedna
o ten problem s BSOD na Win9x pri neosetrene vyjimce v threadu spusteneho pres
BeginThread.

V pripade tech konzolovych (a nejen tech) aplikaci je UnhandledExceptionFilter
asi jedine reseni jak se zbavit zobrazeni toho OS dialogu, pokud budes takovou
vyjimku pak indikovat jinym zpusobem. Pouhe potlaceni zobrazeni dialogu pak:

SetErrorMode(SEM_NOGPFAULTERRORBOX);

Petr Vones

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2002 23:34:26

From: "Robert Poncak" <delphi(zv)zvlauto.sk>
> Popisovany priklad v 1001T&T nefunguje...

To je spravne. Je to mozne pouze na Win9x

Petr Vones

ActionList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.2002 23:35:52

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Nove veci se delaji v D6, ale stare si zakaznik preje zachovat v D5...

Pak se musi rozhodnout co chce. Nelze mit vsechno, nektere veci byly zkratka
pridany az v dalsich verzich.

Petr Vones

SHGetFileInfo obecne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 02:18:30

From: "Petr Wolf" <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> vedet,jakou ikonu maji soubory *.doc. Vytvaret si za timto ucelem prazdny

Je to sice zbytecne, ale zaroven nejjednodusi reseni. Jinak by jsi musel
prochazet registry a vytvaret to, co zobrazuje Folder Options | File Types
dialog v Control Panelu.

Petr Vones

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 28.8.2002 07:00:51

Takze vo w2k, Alt+Tab a vsetky win klavesy nie je ziadnym sposobom mozne
zakazat?

Robo

> Popisovany priklad v 1001T&T nefunguje...

To je spravne. Je to mozne pouze na Win9x

Petr Vones

Delphi 7

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 28.8.2002 07:00:52

No ked Ti to pomoze, ja mam instalaciu Delphi 5 Professional a Delpi 7
Enterprise a funguje bez problemov...

Robo

************************************
[...]

Pracuje se se souborem?

[*] Martin =?ISO-8859-2?Q?Nov=E1k ?= <mnk(zv)centrum(tec)cz> - 28.8.2002 07:03:44

Zdravim,
chtel bych vedet, jak zjistim, zda se souborem pracuje nejaky
jiny program a jak�?

Diky za namety.
S pozdravem Martin Novak.

--------------------
ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

FB: collate ... Cannot transliterate character bet

[*] Sup <osfm(zv)cmail(tec)cz> - 28.8.2002 07:27:46

Ahoj,

zacinam s Firebirdem /ver. 1.0/ a mam ve scriptu tohle:

CREATE DOMAIN AID AS INTEGER CHECK (VALUE > 0);
CREATE DOMAIN AIT_INDEX AS SMALLINT DEFAULT 0 CHECK (VALUE >= 0);
CREATE DOMAIN AVCHAR5 AS VARCHAR(5) COLLATE PXW_CSY;
CREATE DOMAIN AVCHAR6 AS VARCHAR(6) COLLATE PXW_CSY;
CREATE DOMAIN AVCHAR15 AS VARCHAR(15) COLLATE PXW_CSY;
CREATE DOMAIN AVCHAR25 AS VARCHAR(25) COLLATE PXW_CSY;
CREATE DOMAIN ALOGICAL AS CHAR(1) DEFAULT 'A' CHECK (VALUE IN ('A' , 'N'));
CREATE DOMAIN ALOGICALNOT AS CHAR(1) DEFAULT 'N' CHECK (VALUE IN ('A' ,
'N'));

CREATE TABLE DEPT (
ID_DEPT AID NOT NULL,
DPT_OZN AVCHAR5 NOT NULL CONSTRAINT CHKC_DEPT_DPT_OZN UNIQUE
CONSTRAINT CHKU_DEPT_DPT_OZN CHECK (DPT_OZN > 0),
DPT_NAME AVCHAR25 NOT NULL CONSTRAINT CHKU_DEPT_DPT_NAME UNIQUE
CONSTRAINT CHKC_DEPT_DPT_NAME CHECK (DPT_NAME > 0),
PRIMARY KEY ( ID_DEPT )
);

GDB je vytvoreno predem a Char set je WIN1250.

Pokud zadam do pole DEPT napr. "Spr" /bez uvozovek/,
zarve na me FB "Cannot transliterate character between character sets".
OS: Win98, W2k

Co delam spatne?
Diky

Marian

collate ... Cannot transliterate character between

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2002 08:05:41

ahoj,

jeste musis mit nastavenou kodovou stranku u pripojeni
z windows to bude win1250 a character set u sloupce
nastaven na kodovani, ve kterem se to ma ukladat (staci
nastavit default pro databazi).

peca

Programovy select radku v DBGrid.

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 28.8.2002 08:06:31

Vyuzij nastaven� property:

DBGrid.SelectedRows.CurrentRowSelected := True;************************************************************
Ing.Mgr. Michal Sefcik
Benefit CZ, s.r.o.
Hrub�ho 11, 612 00 Brno
tel: +420 5 41219098, 9
fax: +420 5 41215886
http: www.benefitcz(tec)cz

Predmet: Re: Programovy select radku v DBGrid.> Asi jsem se nepresne vyjadril a nebo to nechapu. Me nejde o to jak vybrat
> [...]
> ADOQuery pomoci SQL dotazu. DBGrid je nastaveno na zvyraznovani celych
> radkou (RowSelect) a podporu vyberu vice radku (MultiSelect)

Programovy select radku v DBGrid, 2.

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 28.8.2002 08:16:36

[...]

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 28.8.2002 08:46:15

Ahoj,

to ci, je subor otvoreny inym procesom sa da
zistit pri pokuse o jeho exkluzivne otvorenie.
Program, ktory dotycny subor otvoril vsak tak
jednoducho nezistis, umoznuju to len ovladace
vxd/sys, ktore na nizkej urovni monitoruju
pristup k suborovemu subsystemu, pozri napr.
http://www.sysinternals.com na utilitku FileMon.

> chtel bych vedet, jak zjistim, zda se souborem pracuje nejaky
> jiny program a jak�?

Pristup k polzkam DTB

[*] bugi <bugala_a(zv)centrum.sk> - 28.8.2002 08:48:57

Zdar Ludia,

poradte mi prosim ako pristupovat k jednotlivym polozkam databazy (paradox).
Potrebujem vypisat obsah niektorych poloziek do labelov a neviem ako nato.

Postrcte ma ....

Kolko moze mat tabulka maximalny pocet riadkov v dtb paradox ???

Dakujem,
alex

D5Ent-Win200

Odchyceni kliknuti mysi mimo modalni okno

[*] "Jon� Mari�n, Ing." - 28.8.2002 09:12:47

Ahoj,

mam tento problem, mam modalni okno a potreboval bych
nejak odchytit kliknuti mysi mimo toto okno, potrebuji
aby misto klasickeho pipnuti se okno zavrelo.

Diiik Marian

Ukladani dat

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 28.8.2002 09:30:11

Ahoj,

mam D5, Win 2000 a rad bych vas poprosil o radu.

Jde mi o ukladani dat, napr. na formu je x Editu a pro zmene dat v nejakem z nich se zpristupni tlacitko Save a dojde k jejich ulozeni.

Lze pouzit neco jineho nez OnChange u Editu ? Jak to delaji profesionalni firmy ?

Mate prosim nekdo priklad ?

Dekuji

Vasek

Odchyceni kliknuti mysi mimo modalni okno

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2002 09:30:12
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Ukladani dat

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.8.2002 09:46:11

> [...]
> nejakem z nich se zpristupni tlacitko Save a dojde k jejich ulozeni.
>
> Lze pouzit neco jineho nez OnChange u Editu ? Jak to delaji

Co mas proti OnChange? Pri OnChange muzes nastavit nejaky
priznak, ze doslo ke zmene. Jen ovsem pravda, ze kdyz neco
zmenis a pak uvedes do puvodniho stavu, tak to timhle nezachytis.
K tomu by mohlo pomoci Porovnavat hodnotu pri OnEnter a OnExit,
pricemz nesmis zapomenout na situace, kdy s komponentou
nepracujes a ona pritom naztrati focus (speedbutton, ToolButton).

David Lebeda

tip 601 z knihy 1001 tipu a triku pro delphi nefun

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 09:52:34

Hello Skokosek,

Tuesday, August 27, 2002, 10:57:44 AM, you wrote:

S> Ahoj, nefunguje mi tip pro zjisteni aktualni adresy URL ze spusteneho
S> prohlizece. Opsany ho mam spravne.

S> Co bych mel zmenit nebo doplnit ?

S> Mam D3, Win 2000, IE 5.5 SP-2

S> Lada

Mohl by jsi poslat kus toho kodu .. ne kazdy si tu knihu koupil

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Ako vytvorit programovo GUID?

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 28.8.2002 10:05:04

Zdravim!

Chcem %subj%. Viem, ze v IDE to funguje ako Ctrl+Shift+G, ale ako
ho ziskat programovo.. niekde som sa docital, ze sa da vytvorit
volanim nejakeho externeho EXE..neviem vsak nic viac.. ako na to?

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

AW: Ako vytvorit programovo GUID?

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 28.8.2002 10:12:03

CoCreateGuid ...

Ladislav Burkovsky

Ako vytvorit programovo GUID?

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 28.8.2002 10:13:12

koukni se na API CoCreateGuid a popr. GUIDToString

Libor

> [...]
> ho ziskat programovo.. niekde som sa docital, ze sa da vytvorit
> volanim nejakeho externeho EXE..neviem vsak nic viac.. ako na to?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 10:17:40

Je to mozne, ale pres filter driver ma keyboard. Tedy nikoliv v Delphi.

Ozon

> Takze vo w2k, Alt+Tab a vsetky win klavesy nie je ziadnym sposobom mozne
> zakazat?

collate ... Cannot transliterate character between

[*] Sup <osfm(zv)cmail(tec)cz> - 28.8.2002 10:28:50

Ahoj,

>Behalf Of Petr Palicka
>jeste musis mit nastavenou kodovou stranku u pripojeni
>z windows to bude win1250

Mam v TIBDatabase nastaveno jako parametr lc_ctype=WIN1250
Ale dela mi to i pri typovani do tabulky v Marathonu bez Delphi.

> a character set u sloupce
>nastaven na kodovani, ve kterem se to ma ukladat (staci
>nastavit default pro databazi).

GDB vytvorena pomoci Marathon 2.0 s default char. set WIN1250.

Ale asi to nestaci, co? :-)
Co dal?

Diky

Marian

IB: prestalo fungovat spojeni

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 28.8.2002 10:58:10

Ahoj,
u jednoho zakaznika se nam stalo toto: na serveru vymenili sitovou kartu
(pri tam dali stejny typ a nic jineho nedelali) a od te chvile neni mozne ze
zadne stanice se dostat na IB server. PC je v siti normalne videt a normalne
funguje. Ping ze stanice na nej taky slape. Na serveru se pres IBConsoli
normalne prihlasim = server bezi. Ale ze stanice se na IbServer proste
nedostanu - neodpovida!

Setkal se s tim nekdo. Poradte, prosim, hrozne to specha

Zdenek Brejsa - program�tor HJ-SOFT s.r.o.
Hradebni 3
56301 Lanskroun
Tel: 511096, 522889, 524795
Mob: 0602592948, 0603833124
ICQ: 47636291

Problemy s QuickReportem

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 11:14:44

Servus ve spolek,
mam nasledujici problem:
Mam udelanou sestavu ve QuickReportu, ale ten jaksi ignoruje jakekoliv zmeny
v nastaveni stranky. Kdyz si dam nahled (at uz v Delphi nebo v hotovem
programu), ukza stranku normalne jak ma, ale kdyz chci tisknout (primo nebo
z nahledu), tak to vytiskne zformatovane na puvodni rozmery...
Nevite co s tim? SPECHA!!!
P.S. Zdrojaky uz sem nahral nove a nepomohlo to

Odchyceni kliknuti mysi mimo modalni okno

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 28.8.2002 11:26:35

Ahoj, a proc mas to okno modalni?

28.8.2002 "Jon� Mari�n, Ing.":
> mam tento problem, mam modalni okno a potreboval bych
> nejak odchytit kliknuti mysi mimo toto okno, potrebuji
> aby misto klasickeho pipnuti se okno zavrelo.

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

Jak kopirovat sdilene soubory

[*] "Netu�il, Roman, Ing." - 28.8.2002 12:08:54

Panove,
potrebuju prekopirovat datove soubory z bezici aplikace FoxPro do jineho
adresare. Nevite nekdo jk na to?

Roman

W98, W2000, D6Prof

FB 1.0 CS - Services API

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2002 12:31:39

Ahoj,
pokud je mi znamo, tak Classic architektura IB Services nepodporuje.
Takze rychle reseni je prejit na SuperServer.
Jinak pokud by slo jen o vkladani uzivatelu,
tak nejake UDF knihovny by to mely zvladnout.
Leos

> Cannot attach to services manager
> Services functionality will be supported in a later version of the
product.

Free Report - zarovnani sloupcu reportu

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 12:37:44

Ahoj,

zkousim pomoci FreeReportu tisknout report ze StringGridu.
Jediny problem mam se zmenou zarovnavani nekterych sloupcu
za behu. Nemohu najit na ktere metode TfrReport to nastavovat.
Proste cisla zarovnat vpravo.

Dival jsem se i do napovedy k FastReportu (s tim, ze pokud by
to tam bylo jednosduse vyreseno, tak jej koupime) nicmene
jedina zminka je "Column reports with variable width of the
columns", ale to jsem jiz mel podobne vyreseno.

Dekuji a jakekoli napady.

Jarek Uher

Jak =?ISO-8859-2?Q?pou=BE=EDt?= VXD, DLL?

[*] Martin =?ISO-8859-2?Q?Nov=E1k ?= <mnk(zv)centrum(tec)cz> - 28.8.2002 12:50:24

Zdravim,
chtel bych vedet, jak muzu pouzivat nejake VXD a DLL pod Delphi
3. A jak zjistim co takove VXD, DLL obsahuje?

Dekuji za radu.
S pozdravem Martin Novak.

--------------------
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.WebFast(tec)cz - prost� najde ...

FB: collate ... Cannot transliterate character bet

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 28.8.2002 12:51:03

On 28 Aug 2002 at 7:27, Sup wrote:
> [...]
> Pokud zadam do pole DEPT napr. "Spr" /bez uvozovek/,
> zarve na me FB "Cannot transliterate character between character
Asi oblibene thema - character set musi byt nastaven take na
clientovi ze ktereho se pracuje respektive na connectu k databazi. Z
IBConsole ConnectAs, iSQL set names usw.

Jak kopirovat sdilene soubory

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2002 12:55:43

UG9rdWQgamUgRm94UHJvIG5lbWEgb3RldnJlbnkgZXhjbHV6aXZuZSwgdGFrIG5vcm1hbG5pIGRv
c292c2t5IHByaWtheg0KQ09QWSBieSB0byBtZWwgenZsYWRub3V0ICh1cmNvdGUgbGlwIG5leiBu
ZWt0ZXJpIHN1Ym9yb3ZpIG1hbmF6ZXJpKQ0KDQotLSANCmluZy4gSmFuIEZpYWxhDQptYWlsdG86
amFuLmZpYWxhQGlvbC5jeg0KDQoyOC44LjIwMDIgIk5ldHW5aWwsIFJvbWFuLCBJbmcuIjoNCj4g
UGFub3ZlLA0KPiBwb3RyZWJ1anUgcHJla29waXJvdmF0IGRhdG92ZSBzb3Vib3J5IHogYmV6aWNp
IGFwbGlrYWNlIEZveFBybyBkbyBqaW5laG8NCj4gYWRyZXNhcmUuIE5ldml0ZSBuZWtkbyBqayBu
YSB0bz8=

prestalo fungovat spojeni

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 13:40:38

Zkouseli jste zadat adresu IBServeru jako IP adresu (xxx.xxx.xxx.xxx) ?

Petr
ICQ# : 119119215

> [...]
> nedostanu - neodpovida!
>
> Setkal se s tim nekdo. Poradte, prosim, hrozne to specha

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 28.8.2002 13:40:23

> [...]
> nedostanu - neodpovida!

> Setkal se s tim nekdo. Poradte, prosim, hrozne to specha

Pokud tam jsou entycka, a v tom pocitaci je vice karet tak muze byt dulezite
zda ty ovladace odinstalovali (a tim prehodili nejake vnitrni poradi karet)
nebo jen vymenili kartu.
Ja mel podobny problem s Informixem. Musel jsem nainstalovat karty presne v
poradi v jakem byly pri instalaci Informixu a pak se to rozbehlo bez
problemu.
Priznaky presne jako rikas ty - ping fungoval, lokalne vse fungovalo,
adresy IP byly samozrejme take v poradku, sluzba startovala OK. Jen se neslo
ze site pripojit.
Vicekrat jsem se s tim nesetkal.
Moje hypoteza je, ze existuje nejake DEVICENO prirazovane systemem v
okamziku instalace a zmeny ovladacu a INFORMIX si nekde pamatuje toto
DEVICENO a snazi se bindovat na nej. Treba je to neco podobneho.

Leos

Jak pou��t VXD, DLL?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 13:45:10

From: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
> chtel bych vedet, jak muzu pouzivat nejake VXD a DLL pod Delphi
> 3. A jak zjistim co takove VXD, DLL obsahuje?

Z dokumentace.

Petr Vones

Ako vytvorit programovo GUID?

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 28.8.2002 13:46:52

Funkci CreateClassID z unity ComObj

prestalo fungovat spojeni

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 28.8.2002 13:51:23

Po preinstalaci sitovych protokolu se smaze ze souboru services v systemu
definice priposlechoveho portu pro InterBase. InterBase server pak nezna
port na kterem ma cekat. Staci dopsat do tohoto souboru radek "gds_db
3050/tcp".

Libor

Jak pou��t VXD, DLL?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 14:17:37

> Zdravim,
> chtel bych vedet, jak muzu pouzivat nejake VXD a DLL pod Delphi
> 3. A jak zjistim co takove VXD, DLL obsahuje?

No,
predpokladam, ze otazka neni polozena jako provokace, tak se na ni pokusim
vazne odpovedet :)

ad DLL - napr. utilita depends.exe (Dependency walker) zobrazuje importy a
exporty dane dll, ale to je celkem k nicemu, pokud neznas deklarace funkci.
Pokud je DLL ovsem COM server, pak neni problem - v Ole/Com Viewer utilite
(oleview.exe) uvidis vyexportovane funkce z idl i s deklaraci.

as VXD - no, tady s tim asi nic, jedna se o driver do Win9X. Nevim jestli ne
mozne driver nacist dynamicky a pouzivat jeho funkce, ale VXD asi
nevyuzijes...

Ozon

Ako vytvorit programovo GUID?

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.8.2002 14:30:50

Ahoj,
ja pouzivam tohle (D5 ent):

uses
ComObj, ActiveX;

(**********************************************************************)
(* GetGuidStr
(**********************************************************************)
function GetGuidStr : string;
var
G : TGUID;
begin
OleCheck(CoCreateGuid(G));
Result := GuidToString(G);
end;

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

> [...]
> http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

FB: collate ... Cannot transliterate character bet

[*] Sup <osfm(zv)cmail(tec)cz> - 28.8.2002 15:18:08

Ahoj,

> Behalf Of Kalhous Zdenek

tak to shrnu do jednoducheho prikladu, abych pochopil, co mi zatim uniklo.

Server - vytvorena database:

DEFAULT CHAR SET WIN1250
DIALECT 3
PAGE_SIZE 2048
Uziv. domeny a vsechna pole varchar maji COLLATE PXW_CSY.

Client - aplikace v Delphi:

>Asi oblibene thema - character set musi byt nastaven take na
>clientovi ze ktereho se pracuje respektive na connectu k databazi.

Jedina TIBDataBase ma v parametrech pri Open parametr lc_ctype=WIN1250.
Pro pristup k datum je pouzit TIBDataSet. >Z IBConsole ConnectAs, iSQL set names usw.

Nemam IBConsoli. Pouzivam IBSQL, IBTALK nebo Marathon 2
Tohle bych potreboval trochu rozvest.

Otazka:

CO, KDE a JAK jeste nastavit (nakopnout silne - jsem natvrdly :-) )?
S pozdravem

Marian

TFrame a SelectNext

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 28.8.2002 15:38:47

Ahoj!

Mam nasledujici problem.

Mam FrameMain, ktery obsahuje Frame11 a PageControl.
Do jednotlivych TabSheetu za behu umistuji array of TEdit.

TframeMain = class(TFrame)
pcPrac: TPageControl;
ts1: TTabSheet;
ts2: TTabSheet;
ts3: TTabSheet;
ts4: TTabSheet;
frame11: Tframe1;
end;

TFrame1 obsahuje jeden TLabeledEdit a dva TStaticTexty na panelu.

Tframe1 = class(TFrame)
Panel1: TPanel;
labelededit1: TLabeledEdit;
stt1: TStaticText;
stt2: TStaticText;
end;

A potrebuju aplikaci donutit, aby na stisk Enter v labelededit, skocil
kursor na prvni komponentu v nadrizenem Framu.
Samozrejme z udalosti labelededit.OnKeyDown.
Pokud pouziji SelectNext, tak mi to zustane vyset v TFrame1.

Dik za radu!

Ing. Petr J�nsk�

---
Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.

FB: collate ... Cannot transliterate character bet

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 28.8.2002 16:25:19

Ahoj
> DEFAULT CHAR SET WIN1250
> DIALECT 3
> PAGE_SIZE 2048
> Uziv. domeny a vsechna pole varchar maji COLLATE PXW_CSY.

Ak mas DEFAULT CHAR SET WIN1250
a polozky definovane takto tak by nemal byt problem:
NAZOV VARCHAR(128) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY
Miro