FB: collate ... Cannot transliterate character bet

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 16:30:54

On 28 Aug 2002 at 15:18, Sup wrote:

> tak to shrnu do jednoducheho prikladu, abych pochopil, co mi zatim
> uniklo.
>
> Server - vytvorena database:
>
> DEFAULT CHAR SET WIN1250
> DIALECT 3
> PAGE_SIZE 2048
> Uziv. domeny a vsechna pole varchar maji COLLATE PXW_CSY.

no, ja radeji pouzivam i u domen a poli (CHAR, VARCHAR) jeste
CHARACTER SET WIN1250 a nemam s cestinou zadne problemy.

> Client - aplikace v Delphi:

> Jedina TIBDataBase ma v parametrech pri Open parametr
> lc_ctype=WIN1250. Pro pristup k datum je pouzit TIBDataSet.

> Nemam IBConsoli. Pouzivam IBSQL, IBTALK nebo Marathon 2
> Tohle bych potreboval trochu rozvest.
>
> Otazka:
>
> CO, KDE a JAK jeste nastavit (nakopnout silne - jsem natvrdly :-) )?

ty definice musi byt i u SP, pokud je pouzivas.

Jarek Uher

PS. tady mas vzor

/** Script generated by IBScripter **/

/** TABLE VZOR **/
CREATE TABLE VZOR
(
ID INTEGER,
NAZEV VARCHAR(30) CHARACTER SET WIN1250,
PRIMARY KEY (ID)
);

CREATE GENERATOR G_VZOR_ID;

COMMIT;
/** TRIGGER BEFORE INSERT **/
SET TERM !! ;

CREATE TRIGGER T_VZOR_ID FOR VZOR
ACTIVE BEFORE INSERT POSITION 0
NEW.ID = GEN_ID (G_VZOR_ID, 1);
END !!
SET TERM ; !!

/****************************************************************/
/** TABLE PROCEDURE **/

SET TERM !! ;

/** INSERT **/
CREATE PROCEDURE INSERT_INTO_VZOR (
I_NAZEV VARCHAR(30) CHARACTER SET WIN1250)
INSERT INTO VZOR (NAZEV)
VALUES (:I_NAZEV);
END !!
SET TERM ; !!

/****************************************************************/

SET TERM !! ;

/** UPDATE **/
CREATE PROCEDURE UPDATE_VZOR (
U_ID INTEGER,
U_NAZEV VARCHAR(30) CHARACTER SET WIN1250)
UPDATE VZOR
SET NAZEV = :U_NAZEV
WHERE ID = :U_ID;
END !!
SET TERM ; !!

/** DELETE **/
SET TERM !! ;

CREATE PROCEDURE DELETE_VZOR (D_ID INTEGER)
DELETE FROM VZOR
WHERE ID = :D_ID;
END !!
SET TERM ; !!

COMMIT;

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 28.8.2002 18:19:29

>Je to mozne, ale pres filter driver ma keyboard. Tedy nikoliv v Delphi.
Ale kdepak, lze to udelat radou zpusobu, bud subclasnutim explroera (9x),
pripadne hookem na keyboard, etc. to co nejde zakazat je CTRL+ALT+DELETE.
Pri trose snahy jde hook udelat i v delphi (ta snaha znamena co nejvice
zmensit velikost DLL).

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Slouceni prikazu

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 19:01:55

Zdravim, ted se mozna zeptam hodne blbe,

potrebuju provest neco takovehodle

Begin
Edit1.Text:='Neco';
Edit2.Text:='Neco';
Edit3.Text:='Neco';
End;

Jestli to jde udelat v nejake smycce aby to do vsech komponent doplnilo
stejne hodnoty.

Diky Petr

Instalace fontu

[*] Mazi <mazi07(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 19:39:53

Zdravim,
neporadil byste mi prosim nekdo, jak lze do systemu nainstalovat nove pismo?

Predem dekuji,
Petr

Slouceni prikazu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2002 20:13:11

Aldik neduma ale busii:
Takhle nejak (by wocko)
For i:=0 to ComponentCount do

If Components[i] is TEdit then
(Component[i] as TEdit).Text:='Mas divny napady'
end;

>Petr dumaaa:
>Jestli to jde udelat v nejake smycce aby to do vsech komponent doplnilo
>stejne hodnoty.

>Begin
> Edit1.Text:='Neco';
> Edit2.Text:='Neco';
> Edit3.Text:='Neco';
>End;

Ales Pavel alias Talpa
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Slouceni prikazu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 20:19:15

From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>
> If Components[i] is TEdit then
> (Component[i] as TEdit).Text:='Mas divny napady'

Pokud pouzijes predchozi test s IS tak neni treba provadet nasledne
pretypovani pomoci AS, ale muzes to udelat primo:

TEdit(Component[i]).Text := 'Mas divny napady'

Petr Vones

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 20:22:55

From: "Lada 'Ray' Lostak" <ray(zv)unreal64.net>
> Pri trose snahy jde hook udelat i v delphi (ta snaha znamena co nejvice
> zmensit velikost DLL).

Velikost DLL je v tomto zcela nepodstatna, dulezite je aby takova DLL bezpecne
fungovala v pripojenem procesu. Tohle lze vicemene zajistit az od Delphi 6.

Petr Vones

Slouceni prikazu

[*] TVRZ Miroslav jr. <MIRA_Delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 20:27:20

Ahoj
zkus neco takovehoto

// pocitadlo komponent na formu
for I := 0 to ComponentCount - 1 do
begin
// pokud je aktualni komponenta Edit
if Components[I].ClassName = TEdit then
// tak ji prirad (dopln) nejaky text
(Components[I] as TEdit).Text := 'Neco'
end;

zkus k tomu pouzit help, pac ja ted nemam funkcni Delphi, ale melo by to tak
nejak jit

Dej vedet jak to dopadlo

MI'RA

[...]

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 28.8.2002 21:42:54

>Velikost DLL je v tomto zcela nepodstatna, dulezite je aby takova DLL
bezpecne
>fungovala v pripojenem procesu. Tohle lze vicemene zajistit az od Delphi 6.
Dovoluji si trochu oponovat. V jakekoliv aplikaci, kde se pak stiskne
klavesa dojde k namapovani dane DLL. Jak jiste sam vis, tak v kazdem procesu
to muze byt na jine adrese a to se take u hooku v realu casto deje (ikdyz se
je system snazi tahat smerem 'dolu' pod 'kernel' - tato hodnota zavisi i na
tom, jesli je povoleny 3G adresovy prostor a dalsich blbostech). Tudiz,
pokud mam 300 kb hook, tak se velice lehce dostanu do problemu. Staci
pusteny access s nejakou DB a je to tady. A muzes mit 512Mb RAM. Bohuzel,
specilane 9x s touto pameti hospodari velice spatne....

Jinak hook jsem psal i v nizsich delphi, takze to lze zajistit i nize. Proto
jsem se zminoval hlavne o problemu s velikosti... Ale mas pravdu v tom, ze
to neni na urovni, kdy clovek napise DllMain. Jinak jen dodam (a to si mnel
asi na mysli), ze nejvetsi problemy jsou prave s pameti a zdilenim dat.

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2002 21:56:27

From: "Lada 'Ray' Lostak" <ray(zv)unreal64.net>
> tom, jesli je povoleny 3G adresovy prostor a dalsich blbostech). Tudiz,
> pokud mam 300 kb hook, tak se velice lehce dostanu do problemu. Staci

To je samozrejme extrem. Mala DLL ma nanejvys desitky kB. Relokace je vcelku
rychla a v tomto pripade se ji sice hure vyhnes, ale zvolenim vhodne adresy to
lze alespon trochu eliminovat.

> [...]
> asi na mysli), ze nejvetsi problemy jsou prave s pameti a zdilenim dat.

Nejvetsi problem je nezpusobit pad te aplikace do ktere se ta DLL pak zavede.
V Delphi 5 byl odstranen problem s pevnym nastavenim 8087 CW flagu pri
inicializaci DLL, coz muze mit fatalni nasledky pro dany proces, v Delphi 6
pak jeste cteni z registru (lokalizace) viz DelayLoadResourceModule. Sdileni
dat lze udelat podobne jako v MSVC++ pomoci sdilene sekce v PE souboru jeho
drobnou upravou:

Creating shared data section in Delphi PE images
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15387

Petr Vones

kresleni ComboBox pod D6ent

[*] Henry Imdel <himdel(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2002 20:24:14 -0000

Zdravim,
mam D6 Enterprise a standartni combobox se kresli porad stejne a nereaguje
na Ctl3D=False (v object inspectoru) ani na odstraneni borderu ani nic takovyho. V D5 mi to facha
v pohode.
Mate nekdo stejnej problem? A pokud ma nekdo D6ent a ten problem NEMA, moh
by mi poslat tu cast toho unitu ktera to ma na starost (je mozny ze mam blbe
vypaleny to CDcko) :).

Diky, Himdel

peace

Themes,Styles v Delphi a Kylixe pomocou CLX

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 29.8.2002 00:38:24

Ahojte,

zaujimalo by ma par veci:
1. da sa nejako pomocou CLX robit aplikacie "themovatelne" v XPeckach ?
2. ked spravim nieco v Kylixe, v KDE sa na to neaplikuju styly, themy,
atd... Vie niekto ako by sa to dalo vyriesit?
Viem, ze CLX su objekty vystavane nad objektami Qt, na ktorych je urobene
KDE, ale preco na ne nie su pouzite styly, sa mi nikde nepodarilo zistit.

S pozdravom
Ondrej Krsko

Themes,Styles v Delphi a Kylixe pomocou CLX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 00:50:32

From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>
> 1. da sa nejako pomocou CLX robit aplikacie "themovatelne" v XPeckach ?

Silne pochybuji. CLX (Qt) aplikace vypadaji jako parodie na Windows protoze se
snazi delat vse znova, vcetne vykreslovani prvku a spravy oken. Proto se
takove aplikace chovani divne, jsou pomale, vypadaji priserne a nepodporuji
standardni GUI vlastnosti Windows na dane platforme (napriklad podpora vice
monitoru).

Podpora XP themes (samozrejme ve VCL) je v Delphi 7, vice na webu Borlandu.
Pro starsi verze Delphi je mozno pouzit Theme Manager:
http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html

Petr Vones

Start windows s aplikaci bez exploreru

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 29.8.2002 01:28:56

Ahoj,
potreboval bych vedet jak udelat toto:
Pri spousteni windows najede ma aplikace jeste pred tim nez
explorer.exe a v pripade ze to ma aplikace dovoli tak se teprve az
pote spusti explorer... Nevite jak na to?
Predem dekuji Petr

----
Jak u�et�it na dovolenou? http://dovolena.finance(tec)cz

Ako zakazat ALT+Tab vo w2k?

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 29.8.2002 08:03:55

>To je samozrejme extrem. Mala DLL ma nanejvys desitky kB. Relokace je
vcelku
>rychla a v tomto pripade se ji sice hure vyhnes, ale zvolenim vhodne adresy
>lze alespon trochu eliminovat.
To ano, ale pokud se clovek nechce vzdat vseho, tak to znamena pouziti
runtime packages -> velikost je hned nekde jinde. Na to jsem narazel...

>Nejvetsi problem je nezpusobit pad te aplikace do ktere se ta DLL pak
zavede.
Samozrejmne, a to je nejcasteji zpusobeno prave pameti, pripadne prepsanim
nekterych 'thread-depenend' veci (specialne access je na to citlivej,
protoze pada i pri 'prazdnym hooku).

> [...]
>inicializaci DLL, coz muze mit fatalni nasledky pro dany proces, v Delphi 6
>pak jeste cteni z registru (lokalizace) viz DelayLoadResourceModule.
Jo, spada to vyse uvedene kategorie a nezpusobuje to problem jen pri
hookach, ale taky to dokaze produkovat jine (zaokrouhlovani) vysledky pri
flotech u 9x/NT [coz muze byt nekdy problem]

>dat lze udelat podobne jako v MSVC++ pomoci sdilene sekce v PE souboru jeho
>drobnou upravou:
Shared segment jsem nemel na mysli, jinak mas recht, co se tohodle segmentu
tyce. Videl jsme kod od jednoho borce, co si prez sendmessage do jinyho
procesu poslal pointer prave do shared segmentu a moc se divil, kdyz mu to v
jinym procesu na cteni padalo... Nekdy... :)

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Start windows s aplikaci bez exploreru

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 29.8.2002 08:13:36

>potreboval bych vedet jak udelat toto:
>Pri spousteni windows najede ma aplikace jeste pred tim nez
>explorer.exe a v pripade ze to ma aplikace dovoli tak se teprve az
>pote spusti explorer... Nevite jak na to?
Pro 9x system.ini a 'Shell=...'. Pro NT
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon a
obligatni "Shell"....

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Pristup k polzkam DTB

Napriklad Label1.Caption:= Table.FieldByName('Nazev_pole').AsString; Anebo
muzes pouzit komponentu myslim DBLabel, kde se jiz v designtime muze zadat
vazba na urcite pole a pak se to zobrazuje automaticky. Ale na tu druhou
otazku nevim odpoved, urcite se to ale najde na strankach Borlandu.

> Subject: Pristup k polzkam DTB
>

> poradte mi prosim ako pristupovat k jednotlivym polozkam databazy
(paradox).
> Potrebujem vypisat obsah niektorych poloziek do labelov a neviem ako
nato.

> Kolko moze mat tabulka maximalny pocet riadkov v dtb paradox ???

Slouceni prikazu

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 29.8.2002 09:21:43

Ahoj!

> From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>

Je medzi tymto ^

> Pokud pouzijes predchozi test s IS tak neni treba provadet nasledne
> pretypovani pomoci AS, ale muzes to udelat primo:
>
> TEdit(Component[i]).Text := 'Mas divny napady'

a tymto ^ zapisom rozdiel v rychlosti vykonavania kodu ? Cize ked pouzijem
operator as alebo ked priamo pretypujem TEDIT(...)

separace helpu v D6

[*] Kr�l Jirka <admin(zv)printo(tec)cz> - 29.8.2002 09:41:03

Ahoj vespolek, nevite nekdo jak Helpostroji v D6 rict, at mi nenabizi help k CLX zalezitostem? VCL je vzdy az ta druha nabizena moznost a strasne me to otravuje...

dik

J.K.

Klavesy v ActiveFormX

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 29.8.2002 09:42:16

Zdravim,

potreboval bych poradit. Vytvoril jsem ActiveFormX, na ktery jsem dal
ListView ve vsReport stylu. Pak jsem nainstaloval tento ActiveFormX jako
komponentu a vlozil jsem ji v jinem projektu na standardni form. Vse
funguje, jen v ListView nejdou klavesy (napriklad sipky nahoru a dolu pro
pohyb po radcich).
Napada nekoho nejaky duvod ? Pro doplneni dodavam, ze tento ActiveXForm
napriklad v IExplore funguje bezchybne.

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

Delphi 6 Personal a FreeCLX

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 29.8.2002 09:54:22

Dobry den,
nevite prosim nekdo jak nainstalovat do D6 Pers. FreeCLX komponenty? Podle
popisu, ktery balik obsahuje to nefunguje...
Diky!
Petr

Slouceni prikazu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2002 10:25:12

> a tymto ^ zapisom rozdiel v rychlosti vykonavania kodu ? Cize ked
> pouzijem operator as alebo ked priamo pretypujem TEDIT(...)

Operator as dela kontrolu, zda je pretypovani mozne, a kdyz neni,
vyhlasi vyjimku. Jelikoz tu kontrolu uz zajistil radek s is, je zbytecne
to v as jeste jednou overovat.

Pokud by kontrola pomoci is tam nebyla a programator by pouzil
prime pretypovani a typ byl spatny, vznikne nejspis access violation,
kdezto as by to nepolozilo a vedlo by to jen k vyjimce.

David Lebeda

Slouceni prikazu

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 29.8.2002 10:28:30

Ahoj!

Dakujem za vysvetlenie. Ale pytal som sa nieco inaksie. Pytal som sa na
rychlost kodu, ci je tam rozdiel alebo nie. Lebo RTTI pouzivam v celom
svojom programe takze mi to nie je jedno ako rychlo to bude behat.

Robo

> [...]
> prime pretypovani a typ byl spatny, vznikne nejspis access violation,
> kdezto as by to nepolozilo a vedlo by to jen k vyjimce.

Instalace fontu

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 29.8.2002 11:12:47

Mozna uz to nekdo pisal:

funciton AddFont(FontName : string) : integer;
begin
FontName := 'c:\...\appfont.ttf';
Result := AddFontResource(FontName);
if Result > 0 then SendMessage(HWND_BroadCast, WM_FONTCHANGE,0,0);
end;

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Mazi" <mazi07(zv)seznam(tec)cz>
Datum: 28.08.2002 19:37:44

Zdravim,
neporadil byste mi prosim nekdo, jak lze do systemu nainstalovat nove pismo?

Predem dekuji,

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

Dobra knizka

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 29.8.2002 12:48:48

Jiz delsi dobu mam...

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=124

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Od: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>
Datum: 25.08.2002 23:05:58

Ahoj v knize 1001 tipu a triku v delphi jsem cetl jak poslat mail pomoci
ole automation word dokument, jak by vypadalo v excelu?
zkousel jsem toto ExcelAPP.Workbooks[1].SendMailAttach:=true;
a ..ExcelAPP.Workbooks[1].SendMail a nic nevite nekdo???

D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

AccessViolation v bordbk40.dll - kde je chyba?

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 29.8.2002 14:23:42

Zdravim,

delam, delam a najednou mi pri spusteni programu hodi tuto ^ chybu.
Nedelal jsem nic noveho (pouze klasicka uprava unity), nic jsem nepridaval
(stale delam na jednom formulari).
Mam D4 c/s, Win2K.

Drive se mi to stavalo na WinNT 4 a nedokazal jsem zjistit, proc.
Doufal jsem, ze ve Win2K se to nestane, ale mylil jsem se :-(
Nebo to neni zpusobene Windowsi?

Pomalu uz jsem z toho na prasky - nemohu si krokovat program!!

Diky Bob

Slouceni prikazu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 29.8.2002 14:42:44

Aldik souhlasi s guruem:
Jasne ja to mam i pro potomky ze:-)) mam totiz nekolik potomku....tak radeji
toto...
Jinak mas samozrejme pravdu...

Petr Vones(guru) vymitaa:
> [...]

>pretypovani pomoci AS, ale muzes to udelat primo:

>TEdit(Component[i]).Text := 'Mas divny napady'

Obrazek v MYSQL

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 29.8.2002 14:47:15

Prosim o radu. Pouzivam knihovnu mysql.dll pro pristup k Serveru MYSQL.
Potrebuji ukladat a nacitat obrazky z databaze MYSQL. Nepodarilo se mi
prijit jak je mam z databaze nahrat do Image. Pro ukladani do databeze
pouzivam SQL prikaz. Ale pri cteni dat z databaze se pouziva promena PCHAR.
A kdyz se v obrazku objevi hodnota #0 tak se promena ukonci drive. Dekuji K.D.

WinXP,D6

Slouceni prikazu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2002 14:48:28

Ale pokud je to potomek TEdit, muzes to bez obav pretypovat primo bez
pouziti "as"

29.8.2002 Ales Pavel:
> Aldik souhlasi s guruem:
> Jasne ja to mam i pro potomky ze:-)) mam totiz nekolik potomku....tak radeji
> toto...
> Jinak mas samozrejme pravdu...

Logovanie

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 29.8.2002 14:55:03

A nestacilo by, kdyz ses na hranici a prijde zprava, proste tu nejstarsi smazat? Tim se ta nejstarsi nahradi tou nejmladsi...jej, kdyby to slo takhle v zivote ;-D

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: <delphin(zv)centrum.sk>
Datum: 23.08.2002 11:15:01

Zdravim !

Potrebujem vyriesit tento problem : pri logovani potrebujem
dopisovat spravy az po urcitu mnou stanovenu uroven (napr. 500kb,
alebo 10000 sprav), potom po dosiahnuti tejto urovne chcem, aby
sa najstarsie spravy prepisovali tymi najnovsimi - proste aby
velkost logu ostavala na max. urovni, ktora bola stanovena..
Ako to vyriest? Robit to cez nejaku tabulku, subor? Ak ste uz
niekto riesili obdobny problem, prosim poradte..

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

Kompilace system.pas

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 29.8.2002 15:13:15

Dobry den,
jak mam zkompilovat system.pas aby z nej byl system.dcu?
Hledal jsem i na netu, ale nic.
Diky!
Petr

Kompilace system.pas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 15:15:27

From: "Petr Hlo�ek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>
> jak mam zkompilovat system.pas aby z nej byl system.dcu?

Proc ?

Petr Vones

Kompilace system.pas

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2002 15:27:21

UG9rdWQgdGkgbmVzdGFjaSB0ZW4sIGNvIGplIHYgYzpcUHJvZ3JhbSBGaWxlc1xCb3JsYW5kXERl
bHBoaTVcbGliXA0KdGFrIHNpIGplaiBwcmlkZWogZG8gYWRyZXNhcmUgayBzdmVtdSBwcm9qZWt0
dSBhIHZlIHN2ZW0gcHJvamVrdHUNCmplaiBwcmlkZWogZG8gVXNlcy4gUGFrIHRhbSBidWRlIGkg
U3lzdGVtLkRDVQ0KDQpBbGUgbmVqYWsgbWkgdW5pa2EgdWNlbC4uLg0KDQotLSANCmluZy4gSmFu
IEZpYWxhDQptYWlsdG86amFuLmZpYWxhQGlvbC5jeg0KDQoyOS44LjIwMDIgUGV0ciBIbG++ZWs6
DQo+IERvYnJ5IGRlbiwNCj4gamFrIG1hbSB6a29tcGlsb3ZhdCBzeXN0ZW0ucGFzIGFieSB6IG5l
aiBieWwgc3lzdGVtLmRjdT8NCj4gSGxlZGFsIGpzZW0gaSBuYSBuZXR1LCBhbGUgbmljLg0KPiBE
aWt5IQ0KPiAgICAgICAgICAgICAgICAgUGV0cg0KIA==

Logovanie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 15:36:48

From: <tuffi(zv)email(tec)cz>
> A nestacilo by, kdyz ses na hranici a prijde zprava, proste tu nejstarsi
> smazat?

Pokud jsou ulozeny v souboru tak lze tezko smazat jeho zacatek. Samozrejme
nejjednodusi je pouzit TStringList a ten potom ukladat, jenze to nejde pouzit
treba v situaci, kdy je nutne aby nedoslo ke ztrate informaci v logu pri padu
aplikace nebo vypadku proudu.

> Tim se ta nejstarsi nahradi tou nejmladsi...jej, kdyby to slo takhle v
> zivote ;-D

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Dvorak <petr.dvorak(zv)semico(tec)cz> - 29.8.2002 15:36:13

Nemate nekdo hint na FUNKCNI ovladac s dokumentaci? Na webu jich je
fura, ale bud bez dokumentace, nebo nefunkcni:(
Diky

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 15:41:17

From: "Petr Dvorak" <petr.dvorak(zv)semico(tec)cz>
> Nemate nekdo hint na FUNKCNI ovladac s dokumentaci? Na webu jich je
> fura, ale bud bez dokumentace, nebo nefunkcni:(

Delphi 7: http://www.borland.com/delphi/pdf/del7_feamatrix.pdf

Petr Vones

separace helpu v D6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 16:05:53

From: "Kr�l Jirka" <admin(zv)printo(tec)cz>
> Ahoj vespolek, nevite nekdo jak Helpostroji v D6 rict, at mi nenabizi help k
> CLX zalezitostem? VCL je vzdy az ta druha nabizena moznost a strasne me to
> otravuje...

Je to v Readme.txt pro Delphi, 'How to disengage CLX Help Reference linking'

Petr Vones

Pruhledny formular

[*] Petr P�a <drinjones(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2002 16:06:16

Ahoj, rad bych se zeptal, jestli nekdo nevite jak udelat pruhledny
formular, pripadne formular ktery bude mit libovolny tvar a ne jen
Windows obdelnik.

Predem diky,

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Dve aplikace v jedne?

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 29.8.2002 16:12:52

Pratele,

mam nasledujici problem:

Kdyz vytvorim "New application" a jen ji spustim, tak se mi spusti a zobrazi
se formular, zaroven se mi ale otevre okno jako z console app. Nevim jestli
a kde jsem neco prepnul, ale nemuzu se toho zbavit. Nejhorsi je, ze to okno
se mi ukaze i kdyz spustim zkompilovany project (project.exe) mimo delphi.
Pri otevreni uz ulozenych projektu se vse chova normalne. Prosim o radu, jak
se toho nezadouciho okna zbavit. Diky.

S pozdravem
Jaroslav Bucek

W2k, D5p

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Dvorak <petr.dvorak(zv)semico(tec)cz> - 29.8.2002 16:15:40

Omlouvam se, neuvedl jsem D6

From: "Petr Dvorak" <petr.dvorak(zv)semico(tec)cz>
> Nemate nekdo hint na FUNKCNI ovladac s dokumentaci? Na webu jich je
> fura, ale bud bez dokumentace, nebo nefunkcni:(

> [...]

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 29.8.2002 16:18:48

Jsem blb, mel jsem zapnutou volbu "Generate console application" v nastaveni
projektu a zaboha jsem ji nemohl najit.

Jarda

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 16:19:53

From: "Petr Dvorak" <petr.dvorak(zv)semico(tec)cz>
> Omlouvam se, neuvedl jsem D6

Pak nikde, Borland jej pro D6 neudelal (ackoli jej tusim sliboval). Pro MS SQL
je asi lepsi pouzit ADO.

Petr Vones

dbExpress + MSSQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2002 16:27:39

29.8.2002 Petr Vones:
> Pak nikde, Borland jej pro D6 neudelal (ackoli jej tusim sliboval).

Jo, jo, sliboval. A v posledni dobe je to s temi sliby cim dal horsi.

Jak na Naplanovanou ulohu v NT

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.8.2002 16:58:10

Zdravim.
Nevim jak programove ovladat "Naplanovanou ulohu" z jineho pocitace.
Potrebuji :
- Precist a zobrazit informace (stav,cas posledniho spusteni, cas pristiho
spusteni, posledni vysledek..)
- Okamzite spustit ulohu mimo "termin"
Vse tohle jde samozrejme normalne z pruzkumnika, ale ja to potrebuji ovladat
programove z Delphi.
Uloha je na Windows 2000 SERVER, Klient (ze ktereho potrebuji ovladat) je
Windows 2000 Prof.

Predem dik za nakopnuti.

Ludek
D5 Prof.

Jak na Naplanovanou ulohu v NT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2002 17:04:56

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Nevim jak programove ovladat "Naplanovanou ulohu" z jineho pocitace.

Task Scheduler API: http://delphi-jedi.org/APILIBRARY

Petr Vones

Pruhledny formular

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 29.8.2002 17:11:28

Ahoj,

> drinjones(zv)seznam(tec)cz 29.8.02 16:06 >>>
>jestli nekdo nevite jak udelat pruhledny formular,
>pripadne formular ktery bude mit libovolny tvar a ne jen Windows obdelnik.

Budes se muset poprat s C++
http://www.windev(tec)cz/clanek.asp?stranka=cb_forms_3.htm

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

dbExpress + MSSQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 29.8.2002 17:19:32

Ahoj,

nevidim duvod, proc na MS SQL pouzivat dbExpress (ostatne proc vubec
dbExpress pouzivat). Pouzij ADO a dostanes nativni pristup.

Slavek

> [...]
Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.8.2002 17:20:51

On 29 Aug 2002 at 17:11, Blazek Jaroslav wrote:

> Ahoj,

> Budes se muset poprat s C++
> http://www.windev(tec)cz/clanek.asp?stranka=cb_forms_3.htm

Ale kdepak. Staci si pohrat s funkcemi
CombineRgn
SetWindowRgn
CreatePolygonRgn
CreateEllipticRgn

a dalsimi ze stejne staje.

Pruhledny formular

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.8.2002 18:42:39

Pruhledny formular se udela jednoduse, kdyz v create formulare
nastavis

Canvas.Brush.Style := bsClear;

29.8.2002 Blazek Jaroslav:

Pruhledny formular

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 29.8.2002 19:41:10

>Ale kdepak. Staci si pohrat s funkcemi
>CombineRgn
>SetWindowRgn
>CreatePolygonRgn
>CreateEllipticRgn
Presne tak... Pokud mas jako zdroj 'bitmapu' tak se to normlane rozrastruje
a prez CombineRgn (region musi byt minimalne 2 body sirokej, winy nezvladaj
1 pixel a tudiz se hure rastruje)... Pak uz jen SetWindowRgn a je to...
Prevody z DIB a podobnych formatu mi nikdy nefungovali spolehlive pro tyto
ucely...

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Re[2]: prestalo fungovat spojeni

P> ze
P> normalne

uz viac krat sa mi osvedcilo na Windows Playstation odobrat sietove
veci restartnut a nahodit to vsetko potrebne este raz.

Table1.emptytable

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2002 20:47:01

Dobry den,
chtel bych se zeptat jestli jste se nekdo nesetkali s hlaskou 'Table cannot be opened for exclusive use'. Stava se mi to konkretne, kdyz otevru nejakou tabulku a pouziji proceduru Table1.emptytable. Neda se vymazat cela tabulka i nejak jinak?? Neznate nejaky dobry zdroj informaci na tema Delphi a databaze???
Predem dekuji za odpoved

Potlaceni konstruktoru Create

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 29.8.2002 21:41:39

Ahoj potreboval bych potlacit ve sve class konstruktor Create; a nahradit ho
Create(Neco);
Jak potlacim puvodni konstruktor Create,nebo od ceho mam dedit aby sel
potlacit kontruktor create a jak?

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Start windows s aplikaci bez exploreru

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 29.8.2002 21:54:15

Zdravim

Ovsem problem je v tom, ze pokud si tuhle polozku zmenis a spustis explorer,
tak se nespusti jako shell, ale pouze jako okno se soubory. Po spusteni
sveho programu musis polozku v system.ini nebo v registru zmenit na
explorer.exe a az po te spustit explorer. Pak to zase prepis na svuj
program.

> Pro 9x system.ini a 'Shell=...'. Pro NT
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon a
> obligatni "Shell"....

Table1.emptytable

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 29.8.2002 22:11:30

Zrejme se jedna o DBF.Musite ji otevrit pred vyprazdenim v excluzivnim rezimu

Jiri Virt
email: virt(zv)volny(tec)cz
From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>
> type TPosition= (X1, X2, X3, X4);
> AA :Array of TPosition;
>
> Ahoj Da se AA[0] nejak pretypovat na string aby mi to vratilo string treba
> 'X1';

type
TPosition = (X1, X2, X3, X4);
TPositions = set of TPosition;

const
PositionsText: array [TPosition] of string = ('X1', 'X2', 'X3', 'X4');

> Nebo jak by jste to resili jde mi o to abych si ve fci dal jen tohle
> DeleJNeco([X1,X2]);
> jde o to ze je to "hezci" pri zadavani a taky se to lepe ohlida pred blbejma
> hodnotama nez tohle

Tak ze jako parametr predas prave tu mnozinu:

procedure DoSomething(const Positions: TPositions);

DoSomething([X1, X3]);

polopruhledny formular v XP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2002 00:51:17

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> systemovym zpusobem. V 98 jsem na to mel jakousi komponentu, ale nechci
> videt, jak hroznym zpusobem to obchazi sytsem. Ve WinXP je preci tohle uz

V Delphi 6 pomoci TForm.AlphaBlend. V D5 si to budes muset dopsat pomoci API
funkce SetLayeredWindowAttributes.

Petr Vones

Databaze

[*] V�clav Ku�era <Frost(zv)Centrum(tec)cz> - 30.8.2002 02:09:26

Dobry den, mam problem s databazemi.

Poradite mi prosim nekdo, jak definovat vlastni strukturu databaze? Abych
nemusel pouzivat ODBC - chci to editovat jen v tom jednom programu, co
delam.

Diky moc, VK

Databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2002 02:15:06

From: "V�clav Ku�era" <Frost(zv)Centrum(tec)cz>
> Poradite mi prosim nekdo, jak definovat vlastni strukturu databaze? Abych
> nemusel pouzivat ODBC - chci to editovat jen v tom jednom programu, co
> delam.

TClientDataSet

A ClientDataSet in Every Database Application:
http://community.borland.com/article/0,1410,28876,00.html

Petr Vones

Potlaceni konstruktoru Create

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.8.2002 07:00:35

> Ahoj potreboval bych potlacit ve sve class konstruktor Create; a
> nahradit ho Create(Neco); Jak potlacim puvodni konstruktor Create,nebo
> od ceho mam dedit aby sel potlacit kontruktor create a jak?

Ahoj, ja sice nevim, jak potlacit puvodni konstruktor, ale jako
nahradni reseni bych zalozil i Tve tride normalne konstruktor bez
parametru a do nej soupnul nejaky ShowMessage, ze se nema
pouzivat. Programator pochopi a uzivatel se s tim v dusledku
programatorova pochopeni nesetka :)

David Lebeda

Poslani excel sesitu jako mail

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2002 07:34:34

Aldik
Sem s ni:-) kdyz uz to teda nejde pres OLE excelu... at se s tim nemusim
patlat...

Diky moc

tuffi dobra duse:
> [...]

>zkousel jsem toto ExcelAPP.Workbooks[1].SendMailAttach:=true;
> a ..ExcelAPP.Workbooks[1].SendMail a nic nevite nekdo???

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 30.8.2002 07:42:39

Dobry den,

> Proc ?
Potrebuji nainstalovat do D6 Personal FreeCLX. V tom baliku je take zdrojak
system.pas, ktery ma neco navic. Se stavajici verzi system.pas co je v D6
Pers. to nainstalovat nejde.Chybi tam nejake deklarace a funkce.

Petr

Kompilace system.pas

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.8.2002 07:52:07
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Kompilace system.pas

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 30.8.2002 08:00:45

> V tom pripade dej pryc System.DCU v adresari .\Delphi6\LIB a misto nej
> dej System.PAS
> Delphi si jej uz zkompiluji, az jej budou potrebovat.

To jsem zkusil, ale Delphi porad hlasilo ze nema system.pas. Ale ten soubor
tam byl, cesty byly take nastavene spravne ..... .

Potlaceni konstruktoru Create

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2002 08:28:06

Aldik Pavel, pocitacovy matla:
No jo ale ten create; je naprosto nepouzitelny a nechci aby se mi
nabizel...chapej... chci jen ten create(neco)
u TWinControl mas tusim taky jen Create(Object) ne?
Tak by to melo jiiit..>Petr Zahradnik, pocitacovy expert

>Proc? Od toho jsou snad konstruktory, aby sis jich mohl udelat vic, ne?

Jak vytvorit podminku z operatoruu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2002 08:29:07

Ahoj kluci potrebuji zprehlednik kod a potreboval bych vytvorit podminku ne
klasicky z If.. then... else z operatoru, jak se to vlastne dela? Nikdy
jsem to nepouzil a ted mi to chybi...

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Potlaceni konstruktoru Create

[*] kkonf <kkonf(zv)email(tec)cz> - 30.8.2002 09:50:18

>Proc? Od toho jsou snad konstruktory, aby sis jich mohl udelat vic, ne?

nerad bych mlzil ale co takhle pretizeni (overload)?

type
TMojeTrida = class(TPredek)
Constructor Create; // puvodni konstruktor
Constructor Create(parametry : TCokoliv); overload; // pretizeny
konstruktor
end;

takhle by to neslo (ja to tak pouzivat). PROSIM, pokud je tohkle v rozporu
s nejakymi delphistickymi pravidly prosim dejte sem vedet, protoze to by
znamenalo, ze sem to pretizeni spatne pochopil!!! Pradepodobne sem se
pretizli sam :))).

Karel Klimes (kchodl)

Jak vytvorit podminku z operatoruu

neviem ci som to celkom dobre pochopil, ale mozno hladas funkciu IfThen.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)>
> [...]
ne
> klasicky z If.. then... else z operatoru, jak se to vlastne dela? Nikdy

Stejna instance COM objektu

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 30.8.2002 09:57:25

Ahoj,
mam nekolik instanci COM objektu rekneme ITestInterface. Odkazy na tyto
instance pouzivam na ruznych mistech v aplikaci. Jsem schopen nejako
zjistit, ze dva ruzne odkazy "obsahuji" stejnou instanci. Tedy neco jako

a : ITestInterface;
b : ITestInterface;

a := b;

if (a = b) then

Zatim mam dojem, ze mi takovehle porovnani vraci bludy.

Ondrej

Pruhledny formular

[*] kkonf <kkonf(zv)email(tec)cz> - 30.8.2002 09:59:28

>Ale kdepak. Staci si pohrat s funkcemi
>CombineRgn
>SetWindowRgn
>CreatePolygonRgn
>CreateEllipticRgn
>
>a dalsimi ze stejne staje.

nebo pouzit nastroj Gabes Odd Form, ktery ti s bitmapy vytvori unitu pro
delphi, vcetne popisu, ca a jak udelat, aby s to zaclenil do sve aplikace
(je to sikovny, sam to pouzivam)
http://www.informatics.no/OF_Download.htm

Jak vytvorit podminku z operatoruu

Nevim, jestli ti spravne rozumim. Podmineny prikaz nemuzes vytvorit jinak
nez z if..then..else. Ale pokud chces za if uvest neco srozumitelneho, tak
treba takto:

var PodminkaSplnena: boolean;
MensiPodminka1, MensiPodminka2: boolean;

MensiPodminka1:= (a < b) or (b < c);
MensiPodminka2:= MensiPodminka1 or (MensiPodminka1 and (b < 2*c)) ...atd.

PodminkaSplnena:= (MensiPodminka1 and MensiPodminka2 );...atd;

A pak muzes psat

if PodminkaSplnena then ... else...

Bohuzel Pascal neobsahuje podobnou konstrukci jako C, kde se daji podobne
zrudnosti napsat jeste mnohem mene srozumitelne :-)))

> [...]
ne
> klasicky z If.. then... else z operatoru, jak se to vlastne dela? Nikdy

Table1.emptytable

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 30.8.2002 10:08:24

On 29 Aug 2002 at 20:47, Ale� Kresta wrote:
> 'Table cannot be opened for exclusive use'. Stava se mi to
> konkretne, kdyz otevru nejakou tabulku a pouziji proceduru
> Table1.emptytable. Neda se vymazat cela tabulka i nejak jinak??
Podle hlasky asi DBF tabulka. Proste pro vymazani obsahu (Fox
ZAP) musi byt tabulka otevrena exclusive. Lze take udelat DELETE
(Fox) na vsechny zaznamy a pak PACK (Fox) ale to si moc
nepomuzete (az na to, ze to dele trva) - PACk potrebuje taky
exclusive open. Kdyz nejde tabulka otevrit exclusive (zminena
hlaska) nejspise ji ma otevrenou nekdo jiny.

D6 a Databaze

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 30.8.2002 10:10:45

Dobry den,
nevite o nejake free nahrade BDE pro D6 Personal? Nebo proste nejake free
komponenty pro praci s DBF.Moc by mi to pomohlo.Diky.
Petr

Jak vytvorit podminku z operatoruu

[*] martin.falta(zv)obi.de - 30.8.2002 10:22:32

A co ti brani napsat si nejakou fci, ktera to bude simulovat (inspiraci
FoxPro)

function IIF(Podminka: boolean; IfTrue, IfFalse: Variant): Variant;
begin
if Podminka then
Result := IfTrue
else
Result := IfFalse;
end;

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

brant(zv)dcomm(tec)cz
Sent by: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c cc:
lexpert(tec)cz Subject: RE: Jak vytvorit podminku z operatoruu

30.08.2002 10:05
Please respond
to delphi-l

> [...]

ne
> klasicky z If.. then... else z operatoru, jak se to vlastne dela? Nikdy

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Potlaceni konstruktoru Create

[*] Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 30.8.2002 10:24:11

Ja myslim, ze puvodni kontruktor se da jako private a novy jako public. Tim
se docili toho, ze ten puvodni se neda pouzit.
Michal

> [...]
> parametru a do nej soupnul nejaky ShowMessage, ze se nema
> pouzivat. Programator pochopi a uzivatel se s tim v dusledku

Chyba pri insertu do tabulky s triggerem

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 30.8.2002 10:31:48

Zdravim.

Mam problem pri insertu do tabulky, na ktere je poveseny
trigger, ktery pridava zaznam do jine tabulky.

Prestoze zaznam je vlozen, vraci se mi chybova hlaska:

Row cannot be located for updating. Some values may
have been since it was last read.

Trigger zapisuje do jine tabulky, bez dalsich navaznych akci.
Navic tento zapis je podmineny a ve vetsine pripadu k nemu
vubec nedochazi. Po odtraneni triggeru funguje vse bez problemu
- nebude to tedy problem z defaulty. V puvodni tabulce neni
zadna generovana polozka.

Delph.5 Ent./ MDAC 2.6/ MSSQL 2000

Michal Sefcik

Potlaceni konstruktoru Create

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 30.8.2002 10:32:12

> [...]
> Create(Neco);
> Jak potlacim puvodni konstruktor Create,nebo od ceho mam dedit aby sel

nevim jestli jsem to bobre pochopi, ale z cele diskuse na toto tema jsem zmateny.
Vzdy jde o beznou vec?
Pokud chces potlacit konstruktor predka, tak ho prepis:

TNewObject = class(TObject)
constructor Create(X, Y, Z: neco);

TNewTabSheet = class(TTabSheet)
constructor Create(AOwner: TComponent; X, Y, Z: neco); reintroduce;
end;

Pokud je to konstruktor v tom objektu a je na nic, tak ho smaz.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Jak z Delphi na cookies

[*] martin.falta(zv)obi.de - 30.8.2002 11:00:58

delam v D6Pro aplikaci, ktera musi komunikovat s internetovou aplikaci
vyuzivajici cookies. Neni problem se k te inet aplikaci prihlasit, ale
nevim, jak uchovat informace o prihlaseni, dokud se uzivatel sam nerozhodne
odhlasit nebo nevyprsi nejaky timeout. Toto je v te inet aplikaci reseno
pomoci cookies a ja bych potreboval tyto informace nejak uchovavat ve svem
programu. Hledal jsem v napovede Synapse, kterou bych pro tento ucel rad
pouzil, ale nic jsem nenasel. Snazim se to vyresit pomoci WinInet, kde jsem
nasel funkce pro praci s cookies, ale vubec z toho nejsem moudrej.
Predem dekuji za jakekoli nakopnuti, ukazka kodu ci odkaz na neco
funkcniho, co by se dalo pouzit.

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

[...]

FreeExcelS 1.02beta

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2002 11:02:29

[P��loha v souboru: FreeExcelSylk.pas]
Nov� verze komponent pro export do formatu SYLK ktery podporuje Excel...

INFO:
FREEEXCEL SYLK 1.02.beta
Form�tovan� export do excelu
* P�id�n SUM polo�ek
* Za�i�t�n� drobn�ch chyb ve sloupc�ch a ��dc�ch

Jelikoz unita dospela do trochu kvalitnejsiho stadia (za 2 dny? =:-)) tak
drazi betatesteri najdete moji aktualni unitu volne ke stazeni na strankach
http://Talpa.chytrak(tec)cz

BUDOUCNOST:

Dalsi pocetni funkce
moznost vlastniho zadani funkce(pokud alespon trochu znate FORMAT
SYLK:-)....
nastaveni velikosti pole - sirka

PROSBA:
prosil bych zaslat vysledky testu Vas kteri mate moznost testovat na 602Tab
a treba i jinde (MAC) a starem Excel97 (tusim ze potrebuje upgrade SYLKu);

Moc by mi to pomohlo ja mam jen Excel2000
//**********************************************

var A:TFreeExcelS;
begin
A:=TFreeExcelS.Create('c:\data.xls');

A.SetFont(CurNewCE,20,[U]);
A.WriteDecimal(1,1,6);
A.WriteDecimal(2,1,8);
A.WriteDecimal(3,1,10);
A.WriteDecimal(3,2,4.4);
A.Sum(5,1,[1,1,2,1,3,1,3,2]);
A.Sum(3,3,[3,1,3,2]);
A.Free;

end;
//**********************************************

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Zacykleni programu v Delphi - mimo Delphi OK!

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2002 11:19:56

Kdyz jej v Delphi krokuji, vzdy!!! se v poradku uzavre.

Bob

> Ukoncovani se prece da krokovat nejlepe v cpu okne a zjistit tak, kde
presne
> se to zacyklilo.

D6 a Databaze

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2002 11:26:09

Pro Personal verze nelze pracovat s datab�zema ....
Rumcajs

> Dobry den,
> nevite o nejake free nahrade BDE pro D6 Personal? Nebo proste nejake free
> komponenty pro praci s DBF.Moc by mi to pomohlo.Diky.

D6 a Databaze

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.8.2002 11:30:26

Tak zkus moji komponentu pro DBF, pokud ti nevadi ze je to jen prototyp, pracuje to ve vsech verzich Delphi. je to na www.micrel(tec)cz/delphi/

From: "Petr Hlo�ek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>
> To jsem zkusil, ale Delphi porad hlasilo ze nema system.pas. Ale ten soubor
> tam byl, cesty byly take nastavene spravne ..... .

V Personal verzi nemas kompletni zdrojaky takze to ani neprelozis. Navic nemas
ani CLX designer a pokud vim ani Qt.dll. Nehlede k tomu, ze Qt je paskvil ;-)

Petr Vones

Jeste D6 a Databaze

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 30.8.2002 14:27:58

Dobry den,
tak se mi tam nakonec ty databaze do Delphi 6 Personal povedlo nacpat. Jeste
to zkusim jednou a napisu k tomu nejaky navod. Treba se to nekomu bude
hodit.
Preji pekny den!
Petr

Jeste D6 a Databaze

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2002 14:33:41

No nenapada me zadny zpusob ktery by neporusoval licencni ujednani
:)

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Friday, August 30, 2002, 2:27:58 PM, you wrote:

> [...]
PH> Preji pekny den!
PH> Petr

Chyba pri insertu do tabulky s triggerem

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 30.8.2002 14:55:29

Chybu generuji Delphi nebo server, zkusil jsi vlozit zaznam do tabulky
pomoci QueryAnalyzeru ?

Pavel

Od: Michal Sefcik [mailto:sefcik(zv)benefitcz(tec)cz]

Zdravim.

[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 30.8.2002 15:30:48

No ono je to popsane dost vagne, ale z toho upresneni me napada,
jestli vse neni proste tak ze ten trigger zapise do one "jine" tabulky
zaznam, ktery ma mit nejakou vazbu na radek na jehoz insertu je
trigger povesenej. No a jelikoz se trigger nakonec rozhodne ten svuj
puvodni radek nezapisovat, tak nelze vytvorit vazbu a dojde k te
chybe.

On 30 Aug 2002 at 12:45, Michal Sefcik wrote:
> Jeste male doplneni. Chyba se projevi prave tehdy, pokud
> trigger nevlozi zadny radek. Tehdy SQL server vraci info
> o poctu ovlivnenych zaznamu - v pripade trigeru je to 0.

Chyba pri insertu do tabulky s triggerem

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 30.8.2002 15:34:39

Ahoj,

> [...]
> vubec nedochazi. Po odtraneni triggeru funguje vse bez problemu
> - nebude to tedy problem z defaulty. V puvodni tabulce neni

a jak vypada ten trigger?

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Chyba pri insertu do tabulky s triggerem

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 30.8.2002 15:37:34

Skus napsat na zacatek triggeru SET NOCOUNT OFF a na konec SET NOCOUNT ON

From: "Petr P�a" <drinjones(zv)seznam(tec)cz>
> mam takovou prosbu. Uz dva tydny se snazim prokousat balickam v
> Delphi jako addiny pro aplikaci, ale ne a ne pochopit nejake klicove
> veci.

http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

TextOut a jeho refresh

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 30.8.2002 16:28:15

Ahoj,

podivej se na tohle:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=jul&den=02&soubor=dlfaaaa
o.htm

Ovsem prekresleni plochy je docela pomale a neprijemne to blika. Treba
Ti to pomuze.

> From: TVRZ Miroslav jr. [mailto:MIRA_Delphi(zv)seznam(tec)cz]
>
> Mam nasledujici problem: potreboval bych vykreslovat kazdou
> sekundu jiny
> text (TRANSPARENTNE!) na aktualni okno systemu a nevim jak
> jej refresovat
> pred napsanim dalsiho textu na stejnou pozici, pac pokud tento refresh
> neprovedu, tak se text zacne kreslit prez ten predchozi, coz
> je chyba. Nevim
> jak to vyresit a tak vas vsechny prosim o pomoc.

Jak nastavit prazdnou hodnotu DataSource v DBGrid.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 30.8.2002 16:33:40

Zdravim,
To uz jsem zkousel jenze pak dostanu chybu "out of present range".

DBGrid1.DataSource := nil;

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Bal��ky Delphi jako Addins

[*] Petr P�a <drinjones(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2002 16:36:10

Dekuju :-( On je probl�m v tom, ze prave to moc nech�pu...

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

FB a programova komunikace po internetu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 30.8.2002 16:59:02

Ahoj,
jelikoz se nikdo dotazu nezhostil, zkusim to i kdyz prakticke zkusenosti
nemam.

Ciste technicky je pripojovani po internetu stejne jako na intranetu ci
lokalni masine.
Proste "jmeno.serveru(tec)cz:/database/idum2.gdb".
V uvahu je nutne vzit tri aspekty takoveho reseni:

1) internet je pomalejsi nez lokalni sit
Obecne receno zalezi na mnozstvi prenasenych dat, v praxi pote na
optimalizovanych SQL dotazech, aby se netahalo co neni potreba, pouziti
dobrych komponent, ktere nejsou "ukecane". Charakter aplikace rozhodne, zda
je system akceptovatelny na internetovy provoz.
Jednoduche aplikace pujdou zcela jiste. Nekdy ale muze byt vhodnejsi udelat
web interface, ale to je uz o necem jinem.

2) komunikace s (normalnim) Firebirdem je nekodovana
Firebird nekoduje komunikaci s klientem, tj. lide s pristupem k routerum
mezi klientem a serverem mohou sledovat probihajici data (man in middle).
Heslo kodovane je, ale asi by pro zkusenejsiho hackera nebyl problem jej pri
znalosti kodu Firebirdu (klienta) rozkodovat.
Existuji nejake nadstavby k Firebirdu, ktere snad podporuji SSL kryptovani
komunikace,
coz by tento problem resilo. Myslim ale, ze jsou komercni. Kazdopadne by
bylo vhodne, aby protejsek mel pevnou IP adresu a tato byla v ipchains jako
jedina povolena na pristup z Internetu (krome pripadneho firewallu pro LAN
pristup). Ipchains je (na linuxu a spol.) system pro nastaveni pravidel
TCPIP komunikace, co je povoleno a co zakazano.
Zajimave by bylo i pouziti VPN, ktere komunikaci kryptuje automaticky a je i
z jinych aspektu spise bezpecne.

3) umisteni SQL server na Internet
Hlavni firemni server (napr. ucetnictvi) bych primo na internet nedaval,
pokud by nebylo vyhnuti, tak bych spise protuneloval pres firewall pristup
dovnitr (jen pro port 3050) a omezil jej jen na vybrane IP adresy.
Jinak samozrejme server je treba zabezpecit s vetsi peclivosti nez byva
zvykem v intranetu, zejmena pak hlidat verze VSECH nainstalovach soucasti
systemu.
Pri pouziti VPN zustane server uvnitr a nic se (z hlediska FB) na firewallu
nenastavuje.

Vice na http://www.ibphoenix.com/art_fb_security.html

Leos

> Ahoj mam pozadavek od zakaznika udelat fungujici komunikaci po i-netu, a
> prostrednictvim me aplikace...otazka zni jak by fungovalo spojeni s FB
> umistenou na internet serveru a hlavne jak resit bezpecnost a jaka je
> rychlost tohoto spojeni zda to zvladne modem. Ciste teoreticky by mela
> stacit IP adresa a pak uz bych se mohl connectit na Server nemam pravdu?

Docasne tabulky v MySQL /nebo obecne v DB/

resim filosoficky problem s tvorbou tmp tabulek v mysql ... moje aplikace
je tvorena jako sitova, tzn. muze se stat ze soucasne se budou dve nebo
vice aplikaci snazit vytvorit docasnou tabulku. A ted, nejsem si jist jakym
zpusobem mam generovat nazvy docasnych tabulek tak, aby byly jednoznacne a
nemohlo dojit k duplicite nazvu ....

Pokud jste se s tim jiz nekdo popral, poradte prosim

Radek

Vlozeni dat do tabulky

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2002 20:59:49

Dobry den,
chtel bych moc podekovat za odpoved na predchazejici dotaz. S databazema zacinam a proto mam problem i s takovymi banalitami. A jeste bych se chtel zeptat jak se daji do tabulek jednoduse vkladat informace(presneji stringy). Ted to delam tak ze na Form vlozim komponentu Ttable a nekolik TDBEditu(kterym navolim Datafield na sloupce tabulky) a pouziji nasledujici prikazy, vim ze je to asi neefektivni a zdlouhave, ale nemuzu prijit na lepsi cestu. Poradte prosim

Table1.Insert;
DBEdit1.Field.AsString := 'text1';
DBEdit2.Field.AsString := i'text2';
table1.Post;

Jak nastavit prazdnou hodnotu DataSource v DBGrid.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.8.2002 21:43:46

Tak pak budes mit chybu uplne nekde jinde.

30.8.2002 David Michal:
> Zdravim,
> To uz jsem zkousel jenze pak dostanu chybu "out of present range".
> David

> DBGrid1.DataSource := nil;

Docasne tabulky v MySQL /nebo obecne v DB/

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 30.8.2002 23:30:54

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)centrum.sk>
> programu pomocou {$R XP.RES}. Funguje to pekne, no ked to hodim na iny
> pocitac, tak to pyta kniznicu qtintf.dll. Tato kniznica ma 4 MB a davat ju

A je to vubec VCL aplikace ?

Petr Vones

Generovanie zvuku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.8.2002 22:03:00

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)centrum.sk>
> Chcel by som generovat zvuk podobny ludskemu hlasu; teda chcem, aby program
> "rozpraval". Nezaoberal sa tym niekto alebo nie je nieco na nete?

Microsoft Speech API: http://www.undu.com/Articles/990120b.html

Petr Vones

Jak odchytit nasilne ukonceni aplikace

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 31.8.2002 22:16:06

Ahoj,

potreboval bych nakopnout, jak poznam, ze program je ukoncovan z Task
Manageru pripadne jinak "neprirozene".

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Vzhlad XP okien

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 31.8.2002 22:48:44

A ako to zistim?

> A je to vubec VCL aplikace ?
>
> Petr Vones

SMS cez E-mail

[*] Pe�oSoft <petosoft(zv)centrum.sk> - 31.8.2002 23:49:38

Ako spravit program aby som mohol posielat SMS-ky cez e-mail, najma pre slovenskych operatorov.

Vzhlad XP okien

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.8.2002 23:52:07

Pokud pouzijes CLX komponenty, nic jineho ti nezude.
Zkus to prepsat pouze za pouziti standardnich VCL komponent

31.8.2002 Martin Kasman:
> [...]
> ako download spolu s programom je dost neprakticke. Da sa to nejako obist,

VGA a 50Hz

[*] webmaster <webmaster(zv)rokaglass(tec)com> - 1.1.2002 06:53:14

Zdravim

Konkretni odpoved namem, ale snad k tomu mam co rict.

Pokud chces obraz z graficky zobrazovat na TV, tak musis splnit tri veci.
Mit obnovovaci frekvenci 50Hz, prokladany obraz a mit k dispozici kompozitni
synchronizaci. Navod k tomuto vsemu naleznes i se schematy na
http://www.root(tec)cz/clanek.phtml?id=1212.

Jedine, co by ti mozna mohlo pomoct je PowerStrip.