Prezvonenie cez modem

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 1.9.2002 00:07:55

Stahni si synapsi tam synaser,tam je ukazka na komunikaci s modemem...a
pracuje se snima dost dobre..jednoduche a lehke..
Aldik

Robim programovaci jazyk, ktory vymysla nove programy pomocou umelej
inteligencie. Lenze ich vytvorenie trva aj niekolko hodin a potreboval by
som, aby po vytvoreni pocitac vytocil moje cislo na mobil, nechal ho zvonit
pat sekund a potom zavesil. Da sa to urobit cez standartne komponenty v
Delphi 6?

Vdaka za kazdu radu.

Prezvonenie cez modem

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 1.9.2002 09:19:41

> [...]
zvonit
> pat sekund a potom zavesil. Da sa to urobit cez standartne komponenty v

Co tak poverit umelu inteligenciu, ked uz vymysla nove programy, nech
vymysli
aj program na prezvonenie cez modem? ;-)

Ina moznost: pouzi niektory z komponentov pre seriovu komunikaciu
(jeden shareware mame na http://www.winsoft.sk), pozadovane cislo
vytocis zaslanim ATDT plus pozadovane cislo pre tonovu, resp. ATDP
plus cislo pre pulzu volbu:

ComPort.WriteString("ATDT123456789"#13);

Erik

Delphi 3 a S3 VGA

Hello Delphi CZ konferencia!

Aky parameter sa dopisoval do WIN.INI alebo SYSTEM.INI na to aby to
aspon nejako fungovalo na PC s S3 VGA?

Vlozeni dat do tabulky

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 01.9.2002 11:35:32

Zdravim,

> mam problem i s takovymi banalitami. A jeste bych se chtel zeptat jak se daji do tabulek
> jednoduse vkladat informace(presneji stringy). Ted to delam tak ze na Form vlozim komponentu
> Ttable a nekolik TDBEditu(kterym navolim Datafield na sloupce tabulky)a pouziji nasledujici
> prikazy, vim ze je to asi neefektivni a zdlouhave, ale nemuzu prijit na lepsi cestu. Poradte prosim
>
> Table1.Insert;
> DBEdit1.Field.AsString :='text1';
> DBEdit2.Field.AsString := i'text2';
> table1.Post;

jednoduseji:
table1.insert;
table1.fieldbyname('jmeno 1. pole').asstring:='text1';
table1.fieldbyname('jmeno 2. pole').asstring:='text2';
table1.post;

nejjednoduseji:
table1.insert;
table1['jmeno 1. pole']:='text1';
table1['jmeno 2. pole']:='text2';
table1.post;

nazvy poli dokonce nemusi byt konstatni retezce, ale klidne nejaka promena (typu
string).

S pozdravem
Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Delphi 3 a S3 VGA

ak sa dobre pamatam tak bolo treba znizit hardwarovu akceleraciu.
Lauko
From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> potreboval bych nakopnout, jak poznam, ze program je ukoncovan z Task
> Manageru pripadne jinak "neprirozene".

Pokud se jedna o ukonceni pomoci TerminateProcess tak nijak.

Petr Vones

Volume

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.9.2002 15:45:29

From: "Ondrej Skipala" <OSkip(zv)seznam(tec)cz>
> Nevite nekdo jakym zpusobem se v programu ovlada hlasitost samotna a
> hlasitost MIDI souboru a Wavu? nejakym prikazem nebo komponentou?

uses
MMSystem, JclMultimedia;

Mixer: TJclMixer;
begin
Mixer := TJclMixer.Create;
try
// MIDI
Mixer.LineVolume[MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_SYNTHESIZER] := $8000;
// Wave
Mixer.LineVolume[MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_WAVEOUT] := $8000;
// Volume
Mixer.SpeakersVolume := $8000;
finally
Mixer.Free;

JclMultimedia: http://delphi-jedi.org/CODELIBJCL

Petr Vones

Volume

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 1.9.2002 17:00:06

> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> JclMultimedia: http://delphi-jedi.org/CODELIBJCL

Docela by se mi hodilo, kdyby slo prehodil left a right kanal z jakehokoliv
vstupu, ale to asi nejde tak jednoduse jako ovladani mixeru? Zatim jsem to
zkousel jen jako capture s bufferingem s prehozenym prehravanim kanalu.

Ober

WinInet: obsluha chyb - prosim o revizi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 01.9.2002 18:38:34

Obsluhuju to velice podobne ale taky jsem nemel moznost si overit reakci
na ERROR_INTERNET_EXTENDED_ERROR

Milan Cizek wrote:

> [...]
> SetLength(ErrStr,StrLen(PChar(ErrStr)))
> else
> ErrStr:=SysErrorMessage(ErrCode);
>
> if ErrCode=ERROR_INTERNET_EXTENDED_ERROR then
> begin
> InternetGetLastResponseInfo(dwIntError,nil,dwLength);
> if dwLength>0 then
> InternetGetLastResponseInfo(dwIntError,PChar(ErrStr),dwLength);
> end;
>
> ShowMessage(ErrStr);
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
> Win2k (SP2) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Prezvonenie cez modem

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 01.9.2002 18:39:11

A nebylo by lepsi zaslat SMS? To jde normalne pres e-mail.

Martin Kasman wrote:

> [...]
> pat sekund a potom zavesil. Da sa to urobit cez standartne komponenty v

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.9.2002 19:54:38

From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>
> Docela by se mi hodilo, kdyby slo prehodil left a right kanal z jakehokoliv
> vstupu, ale to asi nejde tak jednoduse jako ovladani mixeru? Zatim jsem to

To asi opravdu ne. Co to treba prohodit hardwarove ;-)

Petr Vones

OT: deska pro seagate U10

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 1.9.2002 20:33:11

Zdravim

Omlouvam se za OT, ale jak jinak bych se mel zeptat vetsiho poctu lidi.
Shanim funkcni desku pro harddisk seagate U10, odesla mi.

zstepanek(zv)atlas(tec)cz

zpracov�n� souboru (realnych cisel)

[*] Petr Holome�ek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 1.9.2002 21:06:57

Dobry den,

potrebuji zpracovat soubor, ktery ma nasledujici strukturu:
- cca 30 radku nedfinovaneho textu nebo cisel (hlavicka)
- cca 1000 radku realnych cisel ve dvou sloupcich
- cca 30 radku nedfinovaneho textu nebo cisel (hlavicka)
- cca 1000 radku realnych cisel ve dvou sloupcich

vysledkem ma byt graf ze sloupcu realnych cisel.
Bohuzel, se mi nedari najit algoritmus pro zpracovani takoveho souboru.
Zkousel jsem ho zpracovat po radcich i po znacich, jako String i Real, ale
vzdy se mi do grafu dostane neco co tam byt nema. (cisla mohou byt i ve
tvaru 1e-06).

Dekuji moc za kazdou radu

Petr Holomecek

absolutne zacatecnicka ale o to zoufalejsi zadost

[*] Tom� B�rta - 1.9.2002 23:05:21

Dik za odpoved,

myslim, ze jsem to zvladnul az do toho "vse osetris na PageControl.OnChange
a na Button.OnClick". Mohli byste to prosim vysvetlit trochu podrobneji.

Predem dik!

Tomas Barta

From: "JSDELPHI" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> Mam nasledujici problem. Nedokazi zjistit skutecnou velikost souboru napr.
> 6GB. Nepomohlo ani JCL. Prosim o radu.

JclFileUtils - funkce GetSizeOfFile

Petr Vones

Docasne tabulky v MySQL /nebo obecne v DB/

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 2.9.2002 05:52:37

Ahoj,
co treba n�zev tabulky slozit ze skutecneho nazvu tabulky a nazvu stanice?

Martin

From: tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz [mailto:tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz]
Subject: Docasne tabulky v MySQL /nebo obecne v DB/

resim filosoficky problem s tvorbou tmp tabulek v mysql ... moje aplikace
je tvorena jako sitova, tzn. muze se stat ze soucasne se budou dve nebo
vice aplikaci snazit vytvorit docasnou tabulku. A ted, nejsem si jist jakym
zpusobem mam generovat nazvy docasnych tabulek tak, aby byly jednoznacne a
nemohlo dojit k duplicite nazvu ....

SMS cez E-mail

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 07:41:55

1, Zjistit v jakem formatu mas ty zpravy posilat (zjisti u operatora)
2, Tam kde je nutne znat emailovou adresu mobilu psat jedine tuto (udelat si
pamet na emaily)
Rumcajs

Ako spravit program aby som mohol posielat SMS-ky cez e-mail, najma pre
slovenskych operatorov.

Chyba pri insertu do tabulky s triggerem - reseni

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 2.9.2002 08:06:47

"bardon"-ovo reseni je to prave. Trigger tim, ze nevlozil zadny zaznam,
vracel
pocet ovlivnenych radku = 0. Jelikoz hlaseni o poctu provedenych zmen
triggerem
predchazelo hlaseni o poctu provedenyh zmen vlastnim insertem ( ??? ), ADO
to vyhodnot� jako EOLEexception, delphi pak konvertuj� na EDataBaseError.

Resei tedy je upravit trigger tak, aby nevracel pocet ovlivnenych radku
takto:
SET NOCOUNT ON
telo triggeru
SET NOCOUNT OFF

Dekuji za pomoc

Od: Petr Holome�ek <pisingr(zv)volny(tec)cz>
Datum: 01.09.2002 21:54:42

Dobry den,

[...]

Zobrazen� HTML kodu v komponente MEMO1

[*] Tom� �ejka - 2.9.2002 09:58:53

Podobny problem jsem uz v konferenci nasel, ale jeho reseni mi
nefungovalo.

Mam Delphi 6.
Na formulari mam komponenty Webbrowser a Memo. Chtel bych zobrazit HTML
kod jakekoli stranky, zobrazene ve Webbrowseru, ale nemohu na to prijit.
Za jakoukoli radu predem velmi dekuji. Odpovedi mi prosim posilejte na
muj e-mail tom.cejka(zv)kassoft(tec)cz

Diky Tomas

Re[2]: ISAPI.dll

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 10:01:27

Hello Jiri,

Saturday, August 31, 2002, 10:40:30 AM, you wrote:

JL> Sice je to pro Cecko, ale snad z toho neco vyctes...

Thanks, Danke , dekuji, diky

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Propojeni s excelem pres OLE - vzorce v bunkach

[*] Mgr. Richard Kotrba <richard.kotrba(zv)lanconsult(tec)cz> - 2.9.2002 10:30:56

Prosim o drobnou pomoc s obsluhou excelu z Dephi. Omlouvam se za
pripadnou vlastni tupost:

Je takovyto kod:

var Vzorec : string
ExcellApp : variant;

ExcellApp := CreateOleObject('Excel.Application');
vzorec := ............ (viz nize)
ExcellApp .WorkBooks[1].WorkSheets[CenikIx].Cells[Radek,7].Formula :=
Vzorec1; /// Tady to NEKDY bouchne

end;

Pokud je vzorec nejaky jednoduchy vyraz - soucet / soucin / rozdil
(napr. vzorec:='=$L1*$L10+ $Q10'; ) je vse ok,

Pokud ale potrebuji neco vic a snazim se o podminku
(vzorec:='=KDY�($P10<10;$L1*$L10+ $Q10;$P10*$L10+$Q10)';), skonci
prirazeni do formule VZDY stejnou katastrofou "OLE ERROR 800A03EC"

Zkousel jsem ruzne kejkle, ale nic. Excel 2000, Excel XP, ceska mutace.
POkud vyplnim vzorec primo do bunky rucne, je vse OK . Zkousel jsem
prirazovat VZOREC do Value, tataz chyba. Nahrazeni strednku carkami sice
nezpusobi OLE chybu, ale v policku zdanlive vse OK, zobrazi se ale chyba
vyspoctu - je ale nutne policko preulozit primo v Excelu. Delphi6 prof,
SP2

Netusite, prosim nekdo, co to vse znamena popr. jak z toho ven?

Diky

R.K.

FileSize

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.9.2002 10:39:16

A zkousel jsi API funkci GetFileSize() ?

2.9.2002 JSDELPHI:
> [...]

> (31+FindData.nFileSizeHigh), tak to funguje.

> Jan Skopovy

Propojeni s excelem pres OLE - vzorce v bunkach

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.9.2002 10:43:27

kdyz sem si stimhle hral tak sem zjistil ze do bunek se predavaji anglicke
nazvy funkci i kdyz pisu ceske (jednoduse sem zapl nahravani makra a vkladal
sem pozadovane operace) mozna to bude ono

> [...]
> SP2
>
> Netusite, prosim nekdo, co to vse znamena popr. jak z toho ven?

SQL - prikaz pro pocet zaznamu

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 10:47:12

Servus ve spolek,
marne prochazim prirucky - nemuzu nikde najit SQL prikaz pro pocet zaznamu v
SLECTu.
Rumcajs

SQL - prikaz pro pocet zaznamu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.9.2002 10:56:48

Select Count(*) As pocet from ...

2.9.2002 Rumcajs - konference:
> Servus ve spolek,
> marne prochazim prirucky - nemuzu nikde najit SQL prikaz pro pocet zaznamu v
> SLECTu.

Jak odchytit nasilne ukonceni aplikace

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 2.9.2002 11:48:27

>Pokud jej "odstrelis" ve spravci uloh/procesy tak k zadnemu cekani
>nedojde.
Jo mas recht, pokud ses na tabu "Procesy" tak to sestreli hned, na to jsem
zapomel. Pokud se to udela z "Aplikace" (tedy to co ma top level okno), pak
se to chova jak jsem napsal.

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

zpracovani souboru (realnych cisel) 2

[*] pisingr(zv)volny(tec)cz - 02.9.2002 12:30:10

Sloupce jsou oddeleny bud tabulatorem nebo mezerou. Problem je v tom,
ze vzdy se mi podari nacist cast hlavicky jako nejaka cisla, ktera
se potom objevi v grafu absolutne nesmyslne. Zkousel jsem cisla
nacitat jako real (ReadLn (file, x, y) kde x, y :Real) a zbytek jsem
zpracovaval jako vyjimku, ale ani toto neni 100 procentni.

Dekuji za namety

----- P�VODN� ZPR�VA -----
Od: tuffi(zv)email(tec)cz
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: zpracov�n� souboru (realnych cisel)
Datum: 2.9.2002 - 9:28:19

> [...]

> Dekuji moc za kazdou radu

> Petr Holomecek

> Dom�c� spot�ebi�e a elektronika za ak�n� ceny - slevy

IB Problem s indexami

On 2 Sep 2002 at 9:20, dphi_forum(zv)proces.sk wrote:

> [...]
> gfix -v -f ....... vrati napr.: Number of index page errors : 9
> Po alter index ... inactive/active alebo backup/restore je to ok.

1) Nastavit pro databazi ForcedWrites ON.
2) Smazat interbase.log
3) Pokud se problem bude i pres FF ON opakovat, poslete mi mail se zipnutym
logem IB.

SQL typ 581

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.9.2002 12:35:27

Ahoj,

soucasti zdroju IBX 4.52 je soubor IBHEADER.pas, ktery mimo jine obsahuje
deklaraci rady SQL typu (konstanty SQL_TEXT, SQL_INT64 atd. - jde o cisla od 448
do 580.

Nyni jsem na FB1 pri pokusu o vlozeni hodnoty do pole NUMERIC (18,5) pomoci
parametru objevilo, ze jde o typ s hodnotou 581. Co to je zac?

Jde o hodnotu ziskanou napr takto:

Dataset.Params[Px].AsXSQLVAR.SqlType

David Lebeda

Propojeni s excelem pres OLE - vzorce v bunkach

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 2.9.2002 11:43:37

Skus pouzit anglicke nazvy pri volani funkcii vo vzorci.

>Prosim o drobnou pomoc s obsluhou excelu z Dephi. Omlouvam se za
>pripadnou vlastni tupost:

zpracovani souboru (realnych cisel) 2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.9.2002 12:46:15

From: <pisingr(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> se potom objevi v grafu absolutne nesmyslne. Zkousel jsem cisla
> nacitat jako real (ReadLn (file, x, y) kde x, y :Real) a zbytek jsem

Zapomen na Read a ReadLn. Nacti ten soubor treba do TStringListu (pokud nema
nekolik desitek MB) a pak jej zpracuj. Oddelovac mas vcelku jasny. Pro prevod
pouzij funkce jako StrToFloat.

Petr Vones

FileSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.9.2002 12:47:34

From: "JSDELPHI" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> Diky, ale to mi vraci chybnou hodnotu. Vysledek ve skutecnosti neni Int64.
> Podle napovedy je totiz vysledek shl typu Integer, coz je asi problem
> navrhovane funkce.

Diky, mas pravdu. Je to opravene, stejna chyba byla i v GetDirectorySize.

Petr Vones

Tisk z Excelu pres OLE

Ahoj, pri pokusu o %subj% se na _nekterych_ pocitacich (W98 i W2000, vsude
Office2000, MSIE 5.5 - nemuze to s tim souviset?) objevi chyba "Metoda
PrintOut tridy WorkSheet selhala". Pritom z Excelu lze normalne tisknout,
zadna chyba nenastane. Nemate s tim nekdo zkusenost?

Variant v D6

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 12:53:38

Ahoj,

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:

if IBDatasetObjDOD_ID.AsVariant = null

projde v D5 i D6 kompilaci bez problemu, ale pri behu kompilace v D6 vyhodi
chybu "Invalid variant conversion". Kompilace v D5 bezi v pohode.

Pritom kostrukce

if IBDatasetObjDOD_ID.AsVariant <> null

chodi bez chyby i pod D6.

Pozn.: Field DOD_ID je integer, timto zpusobem testuju jestli je pole
vyplneno nebo ne.

Dik za radu.

ME
+420 (607) 875748
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz
http://www.sweb(tec)cz/miroslav.evjak/
D6Pro, W2K

Verze: 6.0.384 / Virov� b�ze: 216 - datum vyd�n�: 21.08.2002

Zobrazen� HTML kodu v komponente MEMO1

[*] Petr P�a <drinjones(zv)seznam(tec)cz> - 02.9.2002 13:08:09

Ahoj,

nejsem si jisty jestli se nahodou nezopakuju stare reseni, ale zkus
se podivat na interface IHTMLDocument2.ToString, pripadne prohledat
poradne tenhle interface v msdn.microsoft.com.

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

FileSize

Ahoj chcel som ti poradit FindFirst ale ani to asi nebude fungovat lebo uz z
typu TSearchRec je to jasna chyba.

{ Search record used by FindFirst, FindNext, and FindClose }

TSearchRec = record
Time: Integer;
Size: Integer; ********* malo by byt Int64***********
Attr: Integer;
Name: TFileName;
ExcludeAttr: Integer;
{$IFDEF MSWINDOWS}
FindHandle: THandle platform;
FindData: TWin32FindData platform;
{$ENDIF}
{$IFDEF LINUX}
Mode: mode_t platform;
FindHandle: Pointer platform;
PathOnly: String platform;
Pattern: String platform;
{$ENDIF}
From: "JSDELPHI" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> Mam nasledujici problem. Nedokazi zjistit skutecnou velikost souboru napr.
> 6GB. Nepomohlo ani JCL. Prosim o radu.
> Jan Skopovy

Variant v D6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.9.2002 13:41:54

From: "Miroslav Evjak" <me.delphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
>
> projde v D5 i D6 kompilaci bez problemu, ale pri behu kompilace v D6 vyhodi
> chybu "Invalid variant conversion". Kompilace v D5 bezi v pohode.

http://community.borland.com/article/0,1410,28513,00.html

Petr Vones

Zobrazen� HTML kodu v komponente MEMO1

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 2.9.2002 13:48:05

ahoj,
myslim ze by slo pomoci metody
TWebBrowser.ExecWB(OLECMDID SAVE,OLECMDEXECOPT DODEFAULT..);
ulozit html soubor lokalne a ten pak nacist do mema klasicky.

Pavel
[...]

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 2.9.2002 14:00:20

Zdravim

A ja bych si zase tipnul, ze ten mobil ma v kapse a modem v pocitaci, ne
mobil v pocitaci a modem v kapse :-).

Neslo by to vyresit pomoci RAS? Vytvoris si nove pripojeni, kam zadas sve
cislo a tohle nechas vytocit. Kdyz to na mobilu tipnes, spojeni se ukonci.
Mozna by sel nastavit timeout na 5sekund.

I kdyz si myslim, ze nejjednodusi je poslat prikaz ATDT, pockat par sekund a
pak zavesit (mozna ATH, nevim presne).

> [...]
>
> kazdopadne ma-li tenmobil HW modem v sobe, tak lze ovladat normalnimi
> AT prikazy. A na AT prikazy je pohodlna podpora treba v mem SynaSeru.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.9.2002 14:06:03

Ahoj,

kde bych nasel podobne opravy i pro Delphi 5 ? Nebo, lepe, jako to na Borland.com hledat?

From: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
http://community.borland.com/article/0,1410,28513,00.html

Petr Vones

Variant v D6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.9.2002 14:11:49

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> kde bych nasel podobne opravy i pro Delphi 5 ?

Pro Delphi 5 byly jen bezne Update Packy, a to pouze jeden.

> Nebo, lepe, jako to na Borland.com hledat?

Treba cas od casu se tam podivat na nove clanky.

Petr Vones

Odchyceni zmen v registru

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 14:15:39

Servus ve spolek....
Mozna to uz tu bylo, ale nic sem nenasel...
Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v
registru Windows.
Diky za kazdy link
Rumcajs

filtr/trideni nad lookup poli (ADO)Query

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 2.9.2002 14:26:58

Zdravim,
zjistil jsem, ze kdyz se pokusim dat sort nebo filtr nad lookup (relacni
polozka) polem v ADOQuery (nad mdb) tak to nejde a zarve ze danou polozku
nelze najit ... existuje na to nejake standardni reseni ? Je pripadne reseni
specificke pro ADOQuery nebo je to zalezitost datasetu ?
Napriklad z TZMysqlQuery to chybu nehlasi (i kdyz tam mi to take nekdy blbne
...)

Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
+420 604 164 999

SNMP v delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 14:41:54

zdravim

Nemate nekdo nejaky link na informace popisujici klienta ktery umi
pracovat s SNMP ?

Dik milan

Odchyceni zmen v registru

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 2.9.2002 14:45:45

Regmon od sysinternal

Mozna to uz tu bylo, ale nic sem nenasel...
Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v registru Windows. Diky za kazdy link Rumcajs

Odchyceni zmen v registru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.9.2002 14:47:50

From: "Rumcajs - konference" <konrum(zv)seznam(tec)cz>
> Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v
> registru Windows.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml

Petr Vones

Odchyceni zmen v registru

<<< 2. 9. 2002 14:49 - Rumcajs - konference "konrum(zv)seznam(tec)cz" >>>
Rk> Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v
Rk> registru Windows.

myslim ze to je www.sysinternals.com

Odchyceni zmen v registru

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 02.9.2002 14:52:29

Ahoj,
podivej se na MSDN, existuje na to nejaka API, snad RegKeyNotify nebo
tak nejak. Kdyztak hledej "registry"+"notify".

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> Servus ve spolek....
> Mozna to uz tu bylo, ale nic sem nenasel...
> Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v
> registru Windows.

Reklama:
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

SNMP v delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.9.2002 14:54:06

> Nemate nekdo nejaky link na informace popisujici klienta ktery umi
> pracovat s SNMP ?

Mas na mysli treba neco takoveho, co mam ve sve Synapsi?

Variant v D6

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 2.9.2002 14:55:04

Ale service pack 3, ktery by opravil, co service pack 2 pokazil a tahle
final beta zase opravila, uz asi nebude. Snad to bude (je?) zahrnuto v D7.
Je hrozne neprijemne zarhnovat cast RTL do zdrojaku k programu.
A. Martinik

> From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
>
> Pro Delphi 5 byly jen bezne Update Packy, a to pouze jeden.

> Treba cas od casu se tam podivat na nove clanky.
>
> Petr Vones

Re[2]: SNMP v delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 15:05:50

Hello Lukas,

Monday, September 2, 2002, 2:54:06 PM, you wrote:

LG> Mas na mysli treba neco takoveho, co mam ve sve Synapsi?

LG> -- Lukas Gebauer.

LG> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
LG> http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

diky

ou to je ono. ze jsem si toho nevsiml.. to je docela dobry..
nevite negdo jeste o necem ?

Milan

Odchyceni zmen v registru

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 2.9.2002 15:19:31

Pokud toho neni milion, tak Export registru (pred/po) a windiff ?

Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

>Servus ve spolek....
>Mozna to uz tu bylo, ale nic sem nenasel...
>Potrebuju nejaky program, ktery mi dokaze rict jake byly provedeny zmeny v
>registru Windows.
>Diky za kazdy link
>Rumcajs
>

>---
>Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
>Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
>Verze: 6.0.384 / Virov� b�ze: 216 - datum vyd�n�: 21.8.2002

Nema nekdo program na formatovani zdrojaku ?

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 2.9.2002 15:56:35

> Nema prosim nekdo programek, ktery by umel zformatovat
> zdrojovky v Delphi,
> odsazovat begin end pod sebe apod. ?

Mrkni na DelForExp http://www.dow.wau.nl/aew/DelForExp.html

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Re[2]: SNMP v delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 16:01:30

LG> Mas na mysli treba neco takoveho, co mam ve sve Synapsi?

LG> -- Lukas Gebauer.

Beru spet. dobra vec. ale nejak mi nefunguje SNMPGetNext a
SNMPGetTable. Mohl by jste mi prosim uvest priklad ?

Nema nekdo program na formatovani zdrojaku ?

<<< 2. 9. 2002 16:05 - PETR KOREC "pkorec(zv)ic-energo(tec)cz" >>>
PK> Nema prosim nekdo programek, ktery by umel zformatovat zdrojovky v Delphi,
PK> odsazovat begin end pod sebe apod. ?

http://www.dow.wau.nl/aew/delforexp.html

Jak z MSSql serveru dostat do DataSetu cas v jinem

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 2.9.2002 16:33:33

Zdravim,
V Tabulce mam dva fields FromH a ToH definovane jako DateTime.
Ukladam do nich cas.
Pomoci SQL selectu chci ziskat rozdil techto hodnot.
Pisi:
Select (ToH - FromH) as Hours From TimeSheet
Toto mi sice rozdil spocita. Ale v DBGridu se mi zobrazi napr.: "01/01/1900
09:00:00"

Jak mam zaridit aby se mi zobrazilo pouze "9:00h" ?

Nema nekdo program na formatovani zdrojaku ?

[*] PETR KOREC <pkorec(zv)ic-energo(tec)cz> - 2.9.2002 15:54:01

Nema prosim nekdo programek, ktery by umel zformatovat zdrojovky v Delphi,
odsazovat begin end pod sebe apod. ?

Diky Petr

Nema nekdo program na formatovani zdrojaku ?

[*] Jan Grman <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk> - 2.9.2002 17:07:44

> Nema prosim nekdo programek, ktery by umel zformatovat zdrojovky v Delphi,
> odsazovat begin end pod sebe apod. ?

A je uz aj pre D6. Takmer v lub. vyhladavaci komponentov (delphisuperpage,
Tory.ru, ...)

Q: Where can I find your free formatter?
A: The latest version is at the official DelForExp Homepage.
http://www.slm.wau.nl/wkao/DelForExp.html
There are also copies at: Torry pages,The Delphi Super Page,
DelphiSource.COM and The Delphi Pages.
On these pages you can find many other useful components too.

Program:
DelforExp, Delphi Formatter

Version:
2.4.1 for Delphi 2-5

Category:
Programmers tool

DelforExp is a customizable source code formatter.
It can improve the indentation, spacing, capitalization and
the use of blank lines of Delphi 5.0 source code.
In the default settings, the style of the Borland source code
is followed closely.
It is an expert that is integrated in the Delphi IDE.

of Delphi. You may distribute the files freely as long as you don't
make money by it. The use of the program is at own risk. (see also
license.txt)
The source code is partly included, to make it possible to customize
the user interface and upgrade to future Delphi versions. Only the
engine of the formatter is included as compiled dll file.

dbExpress + MSSQL

[*] Jan Grman <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk> - 2.9.2002 17:15:05

Nevidim dovod preco na MS SQL nepouzivat dbExpress.
Hlavne ak clovek chce robit aplikaciu pre viac platforiem. Tym som nic
nepovedal o ADO.
Navyse ak som pochopil technologiu dbExpress - tak nevidim dovod aby DLLko
dbExpress driveru pre MS SQL dodavane s D7 nechodilo pod D6 !
Ci sa to moze - to neviem ! Ak nie - pardon - nechcel som davat navod na
tresny cin !

jg

> nevidim duvod, proc na MS SQL pouzivat dbExpress (ostatne proc vubec
> dbExpress pouzivat). Pouzij ADO a dostanes nativni pristup.

FileSize

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 2.9.2002 17:25:40

> Ahoj chcel som ti poradit FindFirst ale ani to asi nebude fungovat lebo uz
> typu TSearchRec je to jasna chyba.

SearchRec.FindData.nFileSizeHigh a SearchRec.FindData.nFileSizeLow fungovat
bude.

Jak z MSSql serveru dostat do DataSetu cas v jinem

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 2.9.2002 17:25:27

Mozna nejak takto
SELECT CONVERT(varchar(5), ToH - FromH as Hours, 108)

ale pokud je ToH a FromH take datetime, tak bych mozna pouzil datediff...

From: "Petr Wolf" <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz>
> Potreboval bych zjistit obecne informace vazane k urcitemu typu souboru
> (podle pripony) - mam na mysli standardni ikonu, nazev typu, asociovany
> program atd. Pritom nemam ale dany soubor primo k dispozici, nemohu primo
> zavolat SHGetFileInfo (nebo prinejmensim nevim jak). Potrebuji napriklad
> vedet,jakou ikonu maji soubory *.doc. Vytvaret si za timto ucelem prazdny
> *.doc soubor mi prijde zbytecne.

Myslim ze nemusis vytvaret prazdny soubor, staci kdyz do SHGetFileInfo
s patricnymi flagy posles primo '*.doc', umi si s tim poradit. Ja to delam
takto:

if FileExists(ATarget) or DirectoryExists(ATarget) then
SHGetFileInfo(PChar(ATarget), 0, mSFI, SizeOf(mSFI),
SHGFI_SYSICONINDEX or SHGFI_SMALLICON)
else
SHGetFileInfo(PChar(ATarget), FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, mSFI, SizeOf(mSFI),
SHGFI_SYSICONINDEX or SHGFI_USEFILEATTRIBUTES or SHGFI_SMALLICON);

Martin Schayna

Serazeni tabulky

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.2002 19:18:58

Dobry den,
mam jeste jeden takovy obsahlejsi dotaz. Jak a kde lze v programu navolit
podle ktereho sloupce se ma tabulka serazovat?? Predpokladam, ze se to musi
navolit uz pri definici tabulky, ale nevik jak a take nevim jak potom v
Delphi zamenim razeni(jde mi hlavne o od mensiho po vetsi a naopak).
Pouzivam tabulky dBaseIV vytvorene ve Database Desktopu.
Predem dekuji za radu

Serazeni tabulky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.9.2002 20:43:59
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Serazeni tabulky

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 2.9.2002 21:11:54

pri definicii tabulky si vytvor secondary index, aj viac indexov.
ten, ktory je aktivny, ten ti zoradi tabulku

> [...]
> Delphi zamenim razeni(jde mi hlavne o od mensiho po vetsi a naopak).
> Pouzivam tabulky dBaseIV vytvorene ve Database Desktopu.

Opet databaze

[*] V�clav Ku�era <Frost(zv)Centrum(tec)cz> - 2.9.2002 22:32:37

Dd, mam nekolik otazek:

1) Program mi pise chybu "Circular datalinks are not allowed" - pri
vykonavani tohoto useku programu - kdyz vytvarim ten novy soubor. Cim to
muze byt? Zadne takove definice tam totiz nemam, ale myslim, ze mi to dela
ten CreateDataSet. Pole, co v nem jsou definovana, jsou bud typu String,
nebo Integer.

begin
if not FileExists('c:\Data.dbf') then
begin //V tomhle bloku je ten problem
FileCreate('c:\Data.dbf');
DataSet.CreateDataSet;
DataSet.SaveToFile();
end
else DataSet.LoadFromFile();
end;

2) Jak se da smazat polozka z databaze primo ze souboru? Pri DataSet.Delete
se totiz pouze oznaci jako smazana, ale fyzicky se nesmaze. Nebo jak se da
ta smazana polozka znovu ukazat? Je tam nekde vlastnost jako ShowDeleted?

Pridani Fieldu do tabulky

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 3.9.2002 05:19:59

Zdravim,
potrebuji za chodu programu pridat do DB tabulky Field.
Dle navodu to lze pomoci AddField, nebo InsertField. Neumim ale tento field
zapsat do existujici tabulky, kde jsou ziva data, o ktere nesmim prijit.

Dale nevim jak do "tabulky" pridat CalculatedFiled - vypocitavanou polozku -
opet za chodu programu.

Diky za nejaky napad

P.S. jde o obecny problem, ale tento problem resim pro FF2, Delphi 6 Pro

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

Opet databaze

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 3.9.2002 07:05:11

On 2 Sep 2002 at 22:32, V�clav Ku�era wrote:
> [...]
> DataSet.Delete se totiz pouze oznaci jako smazana, ale fyzicky se
> nesmaze. Nebo jak se da ta smazana polozka znovu ukazat? Je tam nekde
Podle predchoziho dotazu se jedna o dbf. A tam to je standardni
vlastnost ze zaznamy se fyzicky nerusi ale pouze oznacuji jako
zrusene. V delphi nevim ale mozna pomuze tip jaka slova hledat: v
XBase jazycich se zobrazovani neplatnych zaznamu nastavuje treba
prikazem SET DELETED [ON|OFF] a zrusene zaznamy se fyzicky
vymazou ze souboru prikazem PACK (vyzaduje exclusive open!).

Active Directory

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 3.9.2002 08:32:16

Cago, nev�te nekdo, zda existuje unita nebo componenta pro Delphi na praci s Active Directory?

S pozdravem Vaclav Riha

Re[2]: SNMP v delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 03.9.2002 08:40:10

> Beru spet. dobra vec. ale nejak mi nefunguje SNMPGetNext a
> SNMPGetTable. Mohl by jste mi prosim uvest priklad ?

treba:

SNMPGetTable(1.3.6.1.2.1.2.2.1,'public','127.0.0.1',memo1.Lines);

Re[2]: SNMP v delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 03.9.2002 08:42:31

> ou to je ono. ze jsem si toho nevsiml.. to je docela dobry..
> nevite negdo jeste o necem ?

pak jeste existuje neco velmi podobneho v Indy.. ale pokud ti to bude
pripadat jako hodne podobne moji Synapsi, tak to je tim, ze tam
odemne obslehli muj stary kod. :-)

A to dokonce v dobe, kdy byl muj stary kod vydavan pod licenci, ktera
nebyla plne slucitelna s jejich... :-( Ale to je uz jina pohadka...

Export do RTF u sinea componenty

[*] Michal <lauko(zv)nrsys.sk> - 3.9.2002 09:44:37

Zdravim vsetkych

Mam problem urobit export do RTF formatu
pre componentu typu TCompositeReportSinea.
Export sa sice uskutocni ale subor ma prazdny obsah

Moj zdrojak :
Sestava1.Prepare;
Sestava2.Prepare;
CompositeReportSinea1.WritePagesToRtf(ExtractFilePath(Application.EXEName) + ADRESAR, menosuboru);

Poznamka: CompositeReportSinea1 ma dve vnorene zostavy Sestava1 a Sestava2.

PS:Mam D5 Enterprise

Diky, Michal.

Objekty

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 3.9.2002 11:07:41

Zdravim, mam dotaz dala by se tahle vecicka nejak zlepsit, jde mi o to,
ze pokazdy kdyz pridam nejakou novou tridu, tak ji do toho musim dopsat,
aby to fungovalo jak ma.
Nedalo by se to nejak "zuniverzalnit" ???

For i:=0 to Form1.ComponentCount-1 Do Begin
obj := Form1.Components[i];
If (obj is TLabel) Then (obj as TLabel).Caption := 'x';
If (obj is TButton) Then (obj as TButton).Caption := 'y';

Predem dik za vsechny postrehy

Cislo volajiciho

[*] Houzvicka Jan <houzvickaj(zv)threeman(tec)cz> - 3.9.2002 11:07:36

Zdravim vsechny,
natusite nekdo jak zjistit v D5 cislo volajiciho pri spjeni modem- modem,
tel-modem?
Dekuji.
honza

Predanie retazca do visual basicu

[*] preas_w <preas_w(zv)stonline.sk> - 3.9.2002 11:58:14

Ahoj,
neviem si rady. Mam dll kniznicu a z nej potrebujem ako navratovu hodnotu vratit do programu napisnom vo visual basicu cestu k suboru - retazec.
Skusal som to s pouzitim sharemem a borlndmm.dll, potom som skusil nadefinovat pole znakov, dat tam retazec a vratit to ako pchar, neslo tak som skusil variant marne.
Okrem toho pchar mi to vzdy vyhladsi chybu ze preogram pise do pameti kde nema a krachne cela aplikacia.
PChar mi neustale vracia prazdnu hodnotu.
Nestretol sa niekto s podobnym problemom?

Diky
miro

DB komponenty s thready

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 03.9.2002 11:59:04

ahoj,
pokud z metody TThread.execute pristupuji k DB komponentam -
konkretne se jedna o ZEOS (Database,Query,BatchSQL), musim pouzit
synchronize? Jiz asi 2x se mi pri ladeni vyskytla chyba v
libmysql.dll, spravnosti postupu si tedy jisty prilis nejsem. Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Vlozeni textu nebo stringu na konkretni radek MEMA

[*] Tom� B�rta - 3.9.2002 12:07:20

Ahoj,

potrebuju pridat text a hodnoty z promennych na urcity radek MEMO. Napriklad jeden radek s textem na 10. radku a nekolik cisel z promennych az na 13. radku. Poradte prosim nekdo!

Dik!

Tomas Barta

Objekty

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.9.2002 12:25:15

Jde to castecne vyresit, pokud pouzijes spolecneho predka, ktery je v
hierarchii nejvys a pritom ma jeste potrebne vlastnosti.
V tomto pripade je to TControl.
Takze by to mohlo vypadat takto:

For i:=0 to Form1.ComponentCount-1 Do Begin
obj := Form1.Components[i];
If obj is TControl Then TControl(obj).Caption := 'x';

Stale se nevyhnes deleni, ale zmensis pocet techto deleni.

3.9.2002 Jiri Lev:
> [...]

> If (obj is TLabel) Then (obj as TLabel).Caption := 'x';
> If (obj is TButton) Then (obj as TButton).Caption := 'y';

Zpetne volani v MIDASu - priklad

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 3.9.2002 12:26:41

Zdravim,

mam knihu Borland Delphi Pruvodce vyvojare (kniha V-VI), kde je v kapitole 4
popisovano vytvoreni zpetneho volani (callback) v MIDASu. Bohuzel ale nemam
CD k teto knize, takze si nemohu tento priklad vyzkouset.

Mohl by mi, prosim Vas, nekdo z tech, co toto CD maji, tento priklad zaslat?
Moc by mi to pomohlo.

Mam totiz priklad, ktery vymyslel Dan Miser z TeamB, ale nekde je tam asi
neco spatne, protoze bych na klientovi musel po zaregistrovani serverove
casti tento serverovy program nechat, jinak klient hlasi: "Chyba pri
nacitani typu ci DLL".

(D4 c/s)

Dik Bob

Vlozeni textu nebo stringu na konkretni radek MEMA

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.9.2002 12:27:34
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Objekty

Ahoj asi takto:

Uses TypInfo;
{$R *.dfm}

Procedure SetCaption(O:TObject; S:String);
SetStrProp(O, 'Caption',S);
Except

i:Integer;
begin
For i:=0 to Form1.ComponentCount-1 Do
Begin
SetCaption(Form1.Components[i],'Ahoj...');
Lauko
[...]

[*] Marek ��ek - 3.9.2002 12:40:38

budto buffer alokujes v basicu pomoci funkci api,
do fce z dll predas ukazatel na tento buffer a do nej
nakopirujes retezec, nebo si z basicu posles handle
do aplikace a retezec posilas jako parametry
funkce SendMessage. Model volani je tusim
u obou jazyku stdcall, takze ho menit nemusis.

[...]

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 3.9.2002 12:52:56

Pokud se nepletu tak to lze jedine u ISDN pres CAPI.

Libor

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Houzvicka Jan
>
> natusite nekdo jak zjistit v D5 cislo volajiciho pri spjeni
> modem- modem,
> tel-modem?

Objekty

[*] martin.falta(zv)obi.de - 3.9.2002 12:56:26

podivej se do forms.pas na metodu TApplication.CreateForm. tam bys mohl
najit inspiraci.

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

levj(zv)jhv(tec)cz
Sent by: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c cc:
lexpert(tec)cz Subject: Objekty

03.09.2002 11:07
Please respond
to delphi-l

[...]

�������........
�� End;

Predem dik za vsechny postrehy

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Re[2]: Objekty

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 3.9.2002 13:12:10

Bohuzel TControl ma Caption v private, je potreba to tedy udelat jeste
pres jednoho potomka a vytahnout to do public:

type
TCaptionControl = class (TControl)
public
property Caption;

for i := 0 to Form1.ComponentCount - 1 do
begin
Obj := Form1.Components [i];
if Obj is TControl then
TCaptionControl (Obj).Caption := 'x';

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

iJF> Jde to castecne vyresit, pokud pouzijes spolecneho predka, ktery je v
iJF> hierarchii nejvys a pritom ma jeste potrebne vlastnosti.
iJF> V tomto pripade je to TControl.
iJF> Takze by to mohlo vypadat takto:

iJF> For i:=0 to Form1.ComponentCount-1 Do Begin
iJF> obj := Form1.Components[i];
iJF> If obj is TControl Then TControl(obj).Caption := 'x';
iJF> ........
iJF> End;

iJF> Stale se nevyhnes deleni, ale zmensis pocet techto deleni.

Vlozeni textu nebo stringu na konkretni radek MEMA

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 3.9.2002 13:24:45

//nahradit text na 10.radku
Memo1.Lines[9] := 'nejaky_text';
//doplnit text na 10.radku
Memo1.Lines[9] := Memo1.Lines[9] + 'nejaky_text';

//nahradit text na 13.radku cislem
Memo1.Lines[12] := IntToStr(13);
//nebo
Memo1.Lines[12] := FloatToStr(13.5);

From: Tom� B�rta [mailto:tomik_b(zv)seznam(tec)cz]

[...]

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 3.9.2002 13:30:40

Memo1.Lines.Strings[20]:=Memo1.Lines.Strings[10]+Memo1.Lines.Strings[13]+'novy text';

Pavel Mattivi
Dezadata spol. s r.o.
Mostn� 102
757 01, Vala�sk� Mezi����
tel.: 0651/618 939, tel./fax: 0651/618 933
mobil: 0608 743 824
pmattivi(zv)dezadata(tec)cz

potrebuju pridat text a hodnoty z promennych na urcity radek MEMO. Napriklad jeden radek s textem na 10. radku a nekolik cisel z promennych az na 13. radku. Poradte prosim nekdo!

Sinea 2002

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.9.2002 13:31:25

Ahoj,

stahl jsem si demoverzi generatoru sestav Sinea 2002. Libi se mi,
ale rad bych zeptal na dva problemky, ktere jsem zatim potkal. Je
mozne, ze problem je na me strane, ale presto... Jedna se o export
sestav do rtf. Jsem s nim spokojen az na dve veci:

1) V predloze je prvek cara. Na jedne sestave, s orientaci papiru na
vysku, se do rtf souboru sestava exportuje spravne, tj. stejne jako na
tiskarnu. Na jine sestave, ktera ma ovsem papir na sirku, se cary do
rtf nedostaly. Nevim, zda to s orientaci papiru souvisi, budu teprve
patrat, ale nesetkali jste se s tim nekdo?

2) Je-li sestava orientovana na sirku a ja chci vysledny rtf soubor
naimportovat do wordu, nastavi si Word vlastni velikost papiru, ale
orientaci ponecha na vysku, takze pri tisku se vysledek na papir
nevejde. Da se v rtf formatu nejak specifikovat orientace papiru,
nebo jde o neresitelny problem?

Obrazek v MYSQL

ja som raz podobny problem riesil z DBF subormi,
ked som chcel ukladat obrazky do polozky MEMO.
Problem pri citani obrazkov bol, ak sa v binarnych
datach objavil znak $1A. DBF driver to vyhodnotil
ako koniec memo bloku, takze obrazky som potom
z databazy naspat dostaval orezane.
Nakoniec som to riesil tak, ze som obrazok
pred ulozenim skonvertoval do MIME kodovania
do podoby obycajneho textoveho retazca,
ktory polozka MEMO bez problemov spracuje.
Pri citani obrazku z databazy robim zase
opacny prevod. Mozno sa to zda na prvy
pohlad pracne, dodnes mi to vsak spolahlivo
funguje v jednej starsej aplikacii.

Ak chces mozem ti na to poslat unit,
umoznujuci konverziu BMP resp. JPG obrazkov
do textoveho retazca a naspat.

Vlkovic

> Prosim o radu. Pouzivam knihovnu mysql.dll pro pristup k Serveru MYSQL.
> Potrebuji ukladat a nacitat obrazky z databaze MYSQL. Nepodarilo se mi
> prijit jak je mam z databaze nahrat do Image. Pro ukladani do databeze
> pouzivam SQL prikaz. Ale pri cteni dat z databaze se pouziva promena PCHAR.
> A kdyz se v obrazku objevi hodnota #0 tak se promena ukonci drive.
>
> Dekuji K.D.

Obrazek v MYSQL

[*] Karel Dusek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 3.9.2002 13:34:20

Dekuji ze jsi zareagoval na muj dotaz. Byl bych ti moc vdecny za nabyzine
unit. Jestli mohu poprosit, tak mi je zasli.

S pozdravem K.D.

> [...]
> funguje v jednej starsej aplikacii.
>
> Ak chces mozem ti na to poslat unit,
> umoznujuci konverziu BMP resp. JPG obrazkov

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 3.9.2002 13:43:49

Ahoj,

podobny problem jsem resil ( ne do basicu).
Asi nejlepsi reseni je asi toto: ve volajici aplikaci nadefinovat buffer a predat adresu na tento buffer a jeho velikost do dll, v dll pak naplnit tento buffer.

Pavel
> neviem si rady. Mam dll kniznicu a z nej potrebujem ako navratovu hodnotu vratit do programu napisnom vo > visual basicu cestu k suboru - retazec.

Objekty

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 3.9.2002 13:46:36

pouzij SetPropValue v TypInfo to nastavuje property podle nazvu.

Libor

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Jiri Lev

> [...]
> If (obj is TLabel) Then (obj as TLabel).Caption := 'x';
> If (obj is TButton) Then (obj as TButton).Caption := 'y';

Obrazek v MYSQL

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 3.9.2002 13:49:01

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> konkretne se jedna o ZEOS (Database,Query,BatchSQL), musim pouzit
> synchronize? Jiz asi 2x se mi pri ladeni vyskytla chyba v
> libmysql.dll, spravnosti postupu si tedy jisty prilis nejsem. Diky.

Toto je prave jedna z veci, ktera me odrazuje od databazi. Podpora neceho tak
samozrejmeho jako multithreading je pro ruzne databazove pristupy, drivery a
databaze vetsinou problematicka a ne vzdy jasne dokumentovana. Je treba projit
vsechny vrstvy, od aplikace pres komponenty, drivery az k databazi a u kazde
se pokusit zjistit, zdali je opravdu thread-safe. Pokud vim, tak snad jedine
ADO (neni-li v ceste ODBC driver) se chova tak jak by se predpokladalo.

Petr Vones

Kolik zbyva na HDD

[*] Martin =?ISO-8859-2?Q?Nov=E1k ?= <mnk(zv)centrum(tec)cz> - 03.9.2002 14:04:51

Zdravim,
chtel bych vedet, jak zjistim kolik mista zbyva na HDD? Chci to
i nad hranici 2GB. Do 2GB na to jsem nasel komponentu, ale
potrebuji vice nez 2GB. Poradte. WIN98SE, Delphi 3.

Dekuji.

S pozdravem Martin Novak

--------------------
�ena v centru pozornosti na http://zena.centrum(tec)cz

Objektove programovani

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 3.9.2002 14:15:09

Ahoj,

zacinam mit cim dal vetsi pocit, ze mi chybi slusne zaklady objektoveho programovani.
Muzete mi prosim nekdo poradit nejakou knihu primo k OOP v Delphi ?

Objektove programovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:26:28

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Muzete mi prosim nekdo poradit nejakou knihu primo k OOP v Delphi ?

Object Pascal Language Guide na instalacnim CD Delphi (v PDF).

Petr Vones

Objekty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:29:38

From: "Jiri Lev" <levj(zv)jhv(tec)cz>
> [...]
> If (obj is TLabel) Then (obj as TLabel).Caption := 'x';
> If (obj is TButton) Then (obj as TButton).Caption := 'y';

uses
TypInfo;

function SetControlCaption(Control: TControl; const Caption: string): Boolean;
var
PropInfo: PPropInfo;
begin
PropInfo := GetPropInfo(Control, 'Caption', [tkLString]);
Result := PropInfo <> nil;
if Result then
SetStrProp(Control, PropInfo, Caption);

Nalezeni souboru

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:33:48

Potreboval bych na prohledat vsechny dostupne disky a najit soubor znameho
jmena.
Nejak se mi nedari donutit nize uvedeny zdrojak k rozumne cinnosti. Najde mi
soubor pouze v aktuelnim adresari

Poradi nekdo co s tim

Predem diky za radu

procedure Najdi(cesta, soubor: string);
var
Found: Integer;
F: TSearchRec;
Found := FindFirst(Cesta + soubor, faAnyFile, F);
while Found = 0 do
begin
if (F.Attr and faDirectory = faDirectory) and (not ((F.Name = '..')
or
(F.Name = '.'))) then
Najdi(Cesta + '\' + F.Name, Soubor);
ShowMessage(expandfilename(Soubor));
Found := FindNext(F);
FindClose(F);

najdi('c:\','XXX.txt');

Cislo volajiciho

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:35:21

From: "Houzvicka Jan" <houzvickaj(zv)threeman(tec)cz>
> natusite nekdo jak zjistit v D5 cislo volajiciho pri spjeni modem- modem,
> tel-modem?

Vetsina dnesnich modemu to umi, doctes se to v dokumentaci. Konktretne tady je
ti to ale k nicemu, protoze soudruzi z Ceskeho Telecomu si patrne nevsimli, ze
takova vec (uz radu let) existuje a nepodporuji to.

Petr Vones

FB (IB): instalace vlastnich UDF

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.9.2002 14:35:42

ahoj,

tak me napada, jak sikovne nainstalovat
vlastni UBF.DLL u zakaznika? pouzivam InnoSetup.
uz jste to nekdo delal? jak?

dik peca

Vlozeni textu nebo stringu na konkretni radek MEMA

[*] "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo(tec)com> - 3.9.2002 14:37:58

for i:=MemoLines.Lines.Count+1 to 12 do...

Cislo volajiciho

[*] Pavel <pavel.skulil(zv)jerid(tec)cz> - 3.9.2002 14:39:19

DQpIZWxsbyBQZXRyIFZvbmVzLA0KVHVlc2RheSwgU2VwdGVtYmVyIDMsIDIwMDIsIDI6MzU6MjEg
UE0sIHlvdSB3cm90ZToNCg0KPiBWZXRzaW5hIGRuZXNuaWNoIG1vZGVtdSB0byB1bWksIGRvY3Rl
cyBzZSB0byB2IGRva3VtZW50YWNpLiBLb25rdHJldG5lIHRhZHkgamUNCj4gdGkgdG8gYWxlIGsg
bmljZW11LCBwcm90b3plIHNvdWRydXppIHogQ2Vza2VobyBUZWxlY29tdSBzaSBwYXRybmUgbmV2
c2ltbGksIHplDQo+IHRha292YSB2ZWMgKHV6IHJhZHUgbGV0KSBleGlzdHVqZSBhIG5lcG9kcG9y
dWppIHRvLg0KDQpQb2Rwb3J1au0sIGFsZSBqZW4gdSBJU0ROLA0KDQotLSANCkJlc3QgcmVnYXJk
cywNCiBQYXZlbCAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICAgICBtYWlsdG86cGF2ZWwuc2t1bGls
QGplcmlkLmN6

Predanie retazca do visual basicu

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 3.9.2002 14:39:58

Ahoj,
> funkce SendMessage. Model volani je tusim
> u obou jazyku stdcall, takze ho menit nemusis.
Ako odchytim tu message vo VB?. Mozes mi poslat priklad?
Diky miro

Kolik zbyva na HDD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:40:05

From: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
> chtel bych vedet, jak zjistim kolik mista zbyva na HDD? Chci to
> i nad hranici 2GB. Do 2GB na to jsem nasel komponentu, ale
> potrebuji vice nez 2GB. Poradte. WIN98SE, Delphi 3.

Potim bude v tom, ze Delphi 3 nema nativni Int64 typ, takze to budes muset
resit jinak. Podivej se na API funkci GetDiskFreeSpaceEx.

Petr Vones

Nalezeni souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:42:21

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Potreboval bych na prohledat vsechny dostupne disky a najit soubor znameho
> jmena.

Podivej se na funkci SearchTreeForFile (unit ImageHlp)

Petr Vones

Vlozeni textu nebo stringu na konkretni radek MEMA

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.9.2002 14:51:58

VG8gYnlsbyBwcm8gaWx1c3RyYWNpLCBwb2t1ZCBieSB0byBtZW1vIG1lbCBwcmF6ZG5lLCBhbGUg
c3Rlam5lIGJ5IHRvDQptZWxvIGJ5dCBzcGlzDQoNCmZvciBpOj1NZW1vTGluZXMuTGluZXMuQ291
bnQgdG8gMTIgZG8uLi4NCg0KYSBuZSBDb3VudCsxICA6LSkNCg0KLS0gDQppbmcuIEphbiBGaWFs
YQ0KbWFpbHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3oNCg0KMy45LjIwMDIgIkvkc3MsIFBhdmVsIjoNCj4g
Zm9yIGk6PU1lbW9MaW5lcy5MaW5lcy5Db3VudCsxIHRvIDEyIGRvLi4uDQoNCj4+IC0tLS0tT3Jp
Z2luYWwgTWVzc2FnZS0tLS0tDQo+PiBza3V0ZWNuZSBtYXMgYSBwcmlwYWRuZSBqZSB0YW0gZG9w
bG5pdC4NCj4+IEZvciBpIDo9IDAgdG8gMTIgZG8NCj4+ICAgTWVtb0xpbmVzLkFkZCgnJyk7DQo+
PiANCiA=

Active Directory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 14:56:33

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> Cago, nev�te nekdo, zda existuje unita nebo componenta pro Delphi na praci s
> Active Directory?

Active Directory by melo stacit naimportovat a pouzit.

Petr Vones

ISAPI.dll

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 3.9.2002 15:13:59

Nebo me jeste napadlo, v D6 Ent je help soubor "ISAPI programmer's
reference" :-)

Od: bardon [mailto:bardon(zv)akord-soft(tec)cz]

Mozna nejak takto
[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 03.9.2002 15:35:03

Ahoj,

*****Naprosto zbytecna dalsi vrstva mezi aplikaci a databazi.

> Hlavne ak clovek chce robit aplikaciu pre viac platforiem.
*****To jako databazovych platforem? To nehrozi - kazdy SQL server ma
vlastni (a jiny) SQL dialekt, platformova nezavislost nehrozi.

> "Jan Grman" <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk>

Slavek

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 15:46:49

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> *****Naprosto zbytecna dalsi vrstva mezi aplikaci a databazi.

dbExpress se snazi nahradit to co drive delalo BDE + SQL Linky. Jenze doba je
uz asi jinde takze nakonec vzdycky zvitezi konkretni reseni pro dany server.

> *****To jako databazovych platforem? To nehrozi - kazdy SQL server ma

Mam dojem, ze autor puvodniho prispevku spise propadl modnimu omylu zvanem
multiplatformni GUI aplikace. Tohle by snad mohlo fungovat u .NETu ale ani tam
to asi nebude uplne ono.

Petr.

Export do RTF u sinea componenty

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.9.2002 15:55:38

From: Michal

> [...]
> Sestava1.Prepare;
> Sestava2.Prepare;
> CompositeReportSinea1.WritePagesToRtf(....);

V komponente asi nejsou dodelany exporty,
chybi v ni vytvoreni sestavy pred exportem.
Volani Prepare na dilci casti sestavy nepomuze.

Jedine co pomuze je pred exportem provest Preview:

CompositeReportSinea1.Preview;
CompositeReportSinea1.WritePagesToRtf(....);

Neni to moc elegantni, ale funguje to.
Snad to bude v pristim update generatoru dodelano.

Vaclav Krmela

DBGrid, jak osetrit vyber zaznamu po right-click

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 3.9.2002 16:03:52

Zdravim,
U jednohu DBGrid mam povolen multiselect. Dale k nemu mam nejake popupmenu.
Ovsem problem je pokud user klikne pravym na jiny zaznam nezli selected
zaznam. Zaznam na ktery klikne pravym se neoznaci. Nevite nekdo jak toto
mohu osetrit, aby se mi po right-click nejdrive oznacil zaznam pod kurzorem
a pak by se teprve vyvolalo popup menu?

Cislo volajiciho

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 16:07:27

From: "Pavel" <pavel.skulil(zv)jerid(tec)cz>
> Podporuj�, ale jen u ISDN,

To je neco jineho, tam to totiz dost dobre ani nepodporovat nejde ;-) Jenze
cena za ISDN je vzhledem k jeho celkove zastaralosti zcela neadekvatni.

Petr.

Save Blob to DB Oracle

[*] Jaromir Svoboda <jaromir.svoboda(zv)asei(tec)cz> - 3.9.2002 16:49:42

Hi All,
prosim o radu, potrebuji do sloupce typu LON RAW
databaze Oracle ulozit libovolny obrazek, pripadne
i animaci. Vim, ze se to jiz tady probiralo presto
jsem nenasel nic pro dbEpress.

Nechci jit pres dbImage. Predani obrazku parametru
jsem zkousel metodami LoadFromStream i LoadFromFile.
Nicmene se vzdy ulozi do DB oriznuty obrazek.
Nevim kde je chyba. Za kazdou radu budu vdecny.

Diky
J.Svoboda

var mS:TMemoryStream;
SQLQuery1.Close;
SQLQuery1.SQL.Clear;

SQLQuery1.SQL.Add('INSERT INTO TABLE01 (col_01, col_02, col_obraz)'+
'VALUES (:col1, :col2, :colobraz)');

SQLQuery1.ParamByName('col1').AsString := 'neco';
SQLQuery1.ParamByName('col2').AsString := 'text';
SQLQuery1.ParamByName('colobraz').LoadFromStream(mS,ftBlob);

OT: Aplikace v D5 & COM port

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 3.9.2002 17:03:23

Ahoj, potreboval bych poradit s COM portem. Chtel bych pomoci COM portu a
aplikace v D5 provadet zvolene funkce, ale vubec netusim jak nato. Hlavne co
a jak "poustet" do COMu. Poradite?
predem diky Mirek

Pridani Fieldu do tabulky

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 3.9.2002 18:04:08

Table1.Close;
table1.DatabaseName:=Adresar;
Table1.TableName:='SkPNst.db';
Table1.Exclusive:=true;
Table1.Open;

with Pole do
begin
szName:='PrgExp';
iType:= fldZSTRING;
iSubType:=0;
iLength:=20;
iPrecision:=0;
end;
AddField(Table1,Pole);
Memo1.Lines.Add('Pole PrgExp pridane - uzivatel '+sCisUziv+' ...');

> [...]
> opet za chodu programu.
>
> Diky za nejaky napad
>
> P.S. jde o obecny problem, ale tento problem resim pro FF2, Delphi 6 Pro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.9.2002 18:51:34

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> je tento kod ekvivalentni:

... ve vyznamu, ekvivalentni nevhodnemu reseni v puvodnim prispevku.

Petr Vones

permutace

[*] <pavel.sl(zv)centrum(tec)cz> - 03.9.2002 20:37:57

Zdravim,
nevite nekdo, jak by se delal program na vypsani vsech permutaci
x cisel
(jedna se mi o 9 cisel, takze bych delal nerad 9 vnorenych for
cyklu)

Diky za jakoukoliv radu

Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.WebFast(tec)cz - prost� najde ...

Sinea 2002

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.9.2002 21:16:14

> [...]
> rtf nedostaly. Nevim, zda to s orientaci papiru souvisi, budu teprve
> patrat, ale nesetkali jste se s tim nekdo?

Zpusob exportu do RTF je na orientaci papiru nezavisly.
Cary se exportuji stejne, na orientaci nezavisle.

Nebude problem nekde jinde?
Nektere exportovane cary Word nezobrazi,
prestoze v exportovanem souboru jsou.
Konkretne spodni okraj paragrafu, jejhoz vyska je mensi jak 20,
Word nezobrazi, prestoze v exportovanem souboru je spodni
okraj uveden: \brdrb\brdrs\brdrw20
Zda se mi, ze je to spise problem Wordu, nez Siney.>
> [...]
> orientaci ponecha na vysku, takze pri tisku se vysledek na papir
> nevejde. Da se v rtf formatu nejak specifikovat orientace papiru,

Export do souboru ze Siney je provaden zcela nezavisle
na jakekoliv tiskarne. Ani nemusi byt zadna tiskarna nainstalovana.
Format papiru je v exportovanem RTF souboru uveden, napriklad
pro otoceny format A4 to je: \paperw16833\paperh11894
Je veci dalsiho zpracovani exportovaneho souboru,
jak s touto informaci nalozi.

Podle meho nazoru neni vhodne se snazit o export grafickych prvku
do RTF formatu. Pro export grafiky je jedinym vhodnym formatem
metafile, EMF nebo WMF.

Vaclav Krmela

dbExpress, BDE, databazy

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 3.9.2002 21:26:30

Aky mate nazor na dbExpress?
Mam databazovu aplikaciu napisanu v Delphi5 nad paradoxom cez BDE.
Chcem to prerobit na client/server v Delphi7 pomocou dbExpressu a spolupracovat s
roznymi databazami - hlavne Oracle, IB/Firebird, MySql.
Je DBExpress vhodne riesenie20
Ma vyznam dnes este nieco robit cez BDE SQL Links?

Thread.synchronize a kriticka sekce

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 00:17:46

ahoj,
rad bych vedel, jestli je pri pouziti metody thread.synchronize pouzivat
kritickou sekci. Podle meho je tato metoda kritickou sekci jiz sama o sobe.
Dekuju za ujisteni.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
Win2k (SP2) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Objekty

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 02:26:44

> No jo, jenze to je dnes modni a dokonce to ma svuj terminus technicus -
> ofenzivni programovaci styl :-))))). Nediv se, je to pohodlnejsi, mene
> narocne na hlavu a zejmena to zapada do komercniho modelu prodeje SW. Proc
> ztracet cas dukladnou analyzou a optimalizaci reseni, kdyz staci koupit
> vykonnejsi pocitac, ze...

problem moze byt v znalostiach programatorov, t.j. ci vedia
posudit vyhodnost/nevyhodnost pouzitia.

Erik

dbExpress + MSSQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 02:29:37

> dbExpress se snazi nahradit to co drive delalo BDE + SQL Linky. Jenze doba
je
> uz asi jinde takze nakonec vzdycky zvitezi konkretni reseni pro dany
server.

dost sa teraz presadzuje webovsky "disconnected" model pristupu k udajom,
napr. ADO.NET je tak vybudovane

> [...]
> multiplatformni GUI aplikace. Tohle by snad mohlo fungovat u .NETu ale ani

zaujimavym krokom ma byt dalsia verzia MS SQL servera (tzv. Yukon).
Ma umoznit programovanie storovanych procedur v .NET jazykoch
a bude to integrovane s Visual Studiom.

Erik

permutace

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 03:00:29

> nevite nekdo, jak by se delal program na vypsani vsech permutaci
> x cisel
> (jedna se mi o 9 cisel, takze bych delal nerad 9 vnorenych for
> cyklu)

rekurziou, n je pocet prvkov:

program Permut;
{$APPTYPE CONSOLE}

const n = 9;

var p: array [1..n] of Integer;

procedure Vymen(var x, y: Integer);
var temp: Integer;
begin
temp := x; x := y; y := temp;
end;

procedure Vypis;
var i: Integer;
begin
for i := 1 to n do
Write(p[i], ' ');
WriteLn;
end;

procedure Permutacie(od: Integer);
var i: Integer;
begin
if od = n then
Vypis
else
for i := od to n do
begin
Vymen(p[od], p[i]);
Permutacie(od + 1);
Vymen(p[od], p[i]);

procedure Init;
var i: Integer;
begin
for i := 1 to n do
p[i] := i;

Init;
Permutacie(1);
ReadLn;

Thread.synchronize a kriticka sekce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 03:02:06

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> rad bych vedel, jestli je pri pouziti metody thread.synchronize pouzivat
> kritickou sekci. Podle meho je tato metoda kritickou sekci jiz sama o sobe.
> Dekuju za ujisteni.

Zalezi na situaci. Hlavni thread muze soucasne pristupovat k datum ke kterym
pristupuje i ten thread (pokud zrovna bezi). Behem vykonavani kodu (v kontextu
hlavniho threadu) je samozrejme beh toho threadu ze ktereho se vola metoda
TThread.Synchronize pozastaven.

Petr Vones

Nalezeni souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 03:03:15

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Diky za nakopnuti ale chova se to dost podivne. Jednou to prohrabe disk a
> najde, podruhe prohrabe disk a nenajde a potreti bez hrabnuti na disk hned
> katogoricky tvrdi, ze soubor na disku neni.

A jakou to vraci chybu (GetLastError, RaiseLastWin32Error) ?

Petr Vones

Predanie retazca do visual basicu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 03:24:09

> neviem si rady. Mam dll kniznicu a z nej potrebujem ako navratovu hodnotu
> vratit do programu napisnom vo visual basicu cestu k suboru - retazec.

najjednoduchsim riesenim by mohlo byt pouzitie OleVariant premennej:

--------------------------------------------------------- DLL

library Test;

{$R *.RES}

function MyFunc: OleVariant; stdcall;
begin
Result := 'Hello, world';
end;

exports
MyFunc;

--------------------------------------------------------- VBasic

Private Declare Function MyFunc Lib "test" () As Variant

Private Sub Command1_Click()
MsgBox MyFunc()
End Sub

dbExpress + MSSQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 06:53:43

> *****Multiplatformni nezavislost je stejne realna jako teply snih.
> .NET je mnohem dal, nez cely slavny Borland s dbExpressem, ale i tam
> jsou problemy (jak pravni, tak technicke).

ake konkretne problemy myslis?

Erik

Dbgrid-jiny text nez hodnota v db

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 4.9.2002 07:01:27

Ahoj,

maly dotaz- je nekde nejaky maly priklad, jak psat neco jineho do dbgridu nez je v db? Napriklad takova logicka hodnota - neni moc hezke psat "false".Asi nejjednodussi bude pro mne asi udelat calculated polozku (textovou), kterou proste nadefinuji dle hodnoty , ze ?
Ludek Paral
lupasoft
Sadova 2
352 01 As
Czech Rep.
mobil :00420/728.167118
tel. :00420/166 527410
email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz

Dbgrid-jiny text nez hodnota v db

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 4.9.2002 07:20:08

Obsluz si na Gridu udalost OnDrawXXXX a tam si muzes pomoci Canvas.TextOut
vykreslit co chces.
Libor

> [...]
> hodnota - neni moc hezke psat "false".Asi nejjednodussi bude
> pro mne asi udelat calculated polozku (textovou), kterou

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 4.9.2002 07:21:02

> zacinam mit cim dal vetsi pocit, ze mi chybi slusne zaklady objektoveho
programovani.
> Muzete mi prosim nekdo poradit nejakou knihu primo k OOP v Delphi ?

Bertrand Meyer: Object-oriented Software Construction

nie tam nic o Delphi, je to vseobecne o OOP. Podla mojho nazoru
ale tieto informacie su daleko uzitocnejsie ako nastudovat si najprv
OOP implementaciu v Delphi, ktora ma dost roznych obmedzeni
a nedostatkov a potom dodatocne zistovat, ze OOP je (niekedy)
o niecom inom.

Erik

Cislo volajiciho

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 07:39:02

Ahoj,

podle nekterych nezarucenych informaci to ma byt i na bezne lince po
precislovani.
Prodavaji na to telefony.

Pavel

> Pokud se nepletu tak to lze jedine u ISDN pres CAPI.

Nalezeni souboru

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 07:56:20

Ahoj,

zkontroluj si: '\'> Nejak se mi nedari donutit nize uvedeny zdrojak k rozumne cinnosti. Najde
mi
> soubor pouze v aktuelnim adresari

> Found := FindFirst(Cesta + soubor, faAnyFile, F);
> Najdi(Cesta + '\' + F.Name, Soubor);
> najdi('c:\','XXX.txt');

dbExpress + MSSQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 04.9.2002 08:13:05

*****Naprosty souhlas.