Objekty

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.9.2002 08:16:39

On 3 Sep 2002 at 18:41, Petr Vones wrote:

> From: "Lauko Stefan" <laukosw(zv)naex.sk>
>
> Toto je ukazkovy priklad zcela nevhodneho pouziti vyjimek.

Ba prave naopak, toto pouziti je naprosto na miste. Trida totiz muze
obsahovat napriklad validaci vlastnosti, ktera probehne spravne kdyz
napises

Objekt.Caption := 'blabla';

ale skonci chybou, kdyz to naplnis pres SetXxxProp. Na tento problem
jsem narazil pri psani Lokalizatoru, konkretne u tridy
TMaskEdit.Text, kde SetStrProp skonci chybou, pokud se plni jindy nez
pri csLoading, protoze se spusti validace. Plnil jsem tam hodnotu,
ktera prisla z navrhu formulare. Pokud nemas jistotu, jake objekty se
ti tam nahrnou, je pouziti try except nezbytne.

dbExpress, BDE, databazy

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 04.9.2002 08:16:32

Ahoj,

dbExpress: zbytecnost. Je to tu jen proto, aby Borland neco mel.
Paradox: zapomen na nej.
BDE: zapomen na to.
Pristup k databazim:
* Oracle: slusne komponenty se zdroji jsou napr. tu http://www.da-
soft.com
* IB/Firebird: IBExpress, IBObjects
* MySQL - na tuhle hracku take nejake nativni komopennty jsou

Slavek

On 3 Sep 2002 at 21:26, Hlas wrote:
> Aky mate nazor na dbExpress?
> Mam databazovu aplikaciu napisanuv Delphi5 nad paradoxom cez BDE.
> Chcem to prerobit na client/server v Delphi7 pomocou dbExpressu a
> spolupracovat s roznymi databazami - hlavne Oracle, IB/Firebird,
> MySql. Je DBExpress vhodne riesenie? Ma vyznam dnes este nieco robit
> cez BDE SQL Links?

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

dbExpress + MSSQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.9.2002 08:24:53

4.9.2002 Slavek Rydval:
> *****Naprosty souhlas.

A ADO neni zrovna takova vrstva mezi databazi a aplikaci ?
dbExpress by mel byt pripojen primo na API daneho serveru (aspon podle
tvrzeni Borlandu)
Jako idea to neni spatne, jde o to, zda to bude pouzitelne

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Cislo volajiciho

[*] Peter Jurco <peter.jurco(zv)alcatel.sk> - 4.9.2002 08:25:28

Zdravim

Cislo volajuceho sa da aj zistit z analogovej linky, ale to by musel
podporovat operator.
(a to asi nie, lebo by prisiel o "tromf" pre bezneho uzivatela, ktory chce
CLIP - a ten si objedna ISDN).
Forma prenosu cisla je podobna prenosoveho protokolu z beznych analogovych
modemov (momentalne neviem typ),
kde pri pociatocnom vyzvanani sa prenesie datovy paket s cislom (pravdaze to
musi podorovat analog. telefon, su aj pripravky
ktore sa pripajaju medzi tel a linku).

Peto.

From: "Ludek Paral" <ludek.paral(zv)quick(tec)cz>

Ahoj,

[...]

V obsluze OnGetText a OnSetText na fieldu v datasetu.
Mam tak delane 'preklady' napriklad z vyctovych hodnot usporne ukladanych v
DB do 'lidske reci'.

Ludek

problem s cestinou a obrazky v InstallShield Expre

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2002 11:20:32

Ahoj,
pri vytvareni setup mam viz %subject.
Ze neleze dialogy nahradit ceskymi - chapu. Co nechapu, proc nemuzu mit cesky ikony, v
Start/Programy/nazev programu a dalsi.
Usoudil jsem, ze je problem s rezem pisma. Sel jsem do "General setup information" tam je font,
zmenil jsem ho na jakykoliv, nastavil jsem mu rez pisma na CentralEuropean a potvrdil OK k ulozeni.
Problem je, ze InstallShieldExpress6 si pamatuje veskere nastaveni, ale ignoruje prave ten rez
pisma a tudiz nemam sanci s cestinou.
Co s tim?

Dalsi problem je s velikosti obrazku instalatoru. Ke kazdemu dialogu si muzu dodat vlastni bitmapy.
(jsou celkem 3 rozmery - splash, welcome, progress). Vlastnosti tohohle installshieldu je
automaticke proporcionalni zvetseni, zmenseni vzhledem k rozliseni obrazovky.
Muj dotaz zni:
- lze nejak zablokovat toto proporcionalni zvetsovani, zmensovani?
- mate nekdo nejaky system na obrazky, aby vypadaly dobre i pri tom proporcionalnim zvestseni,
zmenseni?

Diky za rady. Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Triurovnova archytektura

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 4.9.2002 11:24:48

Muzete mi prosim nekdo osvetlit blize triurovnovou archytekturu ve vztahu k Delphi ?
Idealni by byl nejaky priklad.

Dekuji moc.

V.

Nalezeni souboru

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 11:25:31

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> No jo, jenze to je dnes modni a dokonce to ma svuj terminus technicus -
> ofenzivni programovaci styl :-))))). Nediv se, je to pohodlnejsi, mene
> narocne na hlavu a zejmena to zapada do komercniho modelu prodeje SW. Proc

Mozna, ale pouzivat misto jedne konstrukce if ... then try..raise..except neni
prilis pohodlne a navic v tom puvodnim prikladu to melo jeste dalsi chybu a
to, ze se takto 'neosetrovala' pouze predpokladana vyjimka, ale vsechny dalsi
ktere mohly indikovat jinou dalsi (tentokrate skutecne nepredpokladanou)
chybu.

Timto 'modernim' stylem by jsme se vlastne mohli dostat i ke konstrukcim jako
(pripad kdy instance objektu nemusi existovat):

var
O: TSomeObject;

try
O.SomeMethod; // Access Violation pokud O = nil ...

Misto:

var
O: TSomeObject;

if Assigned(O) then
O.SomeMethod;

Je to stale spravne reseni ?

Jinak receno, pouziva-li se nekde konstrukce try..except je nutne dobre zvazit
jeji oduvodnenost a mozne dusledky.

Petr Vones

Nativne komponenty

[*] Robert TOTH <toth(zv)lc.vszp.sk> - 4.9.2002 12:52:05

V com je primarny vyznam a vyhoda nativnych komponentov ? s pozdravom

Ing. Robert TOTH
Lucenec

toth(zv)lc.vszp.sk

Qreport vs Rave Reports

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 4.9.2002 12:57:08

Mam dotaz. V D7 je teraz Rave Reports. Ako dostanem zostavy s Qreport do
Rave?
Diky

Qreport vs Rave Reports

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 4.9.2002 12:58:54

To mysl� Borland vazne, ze ke kazde x-te verzi zmeni generator tiskovych
sestav (ReportSmith, QReport....)

Sroub
> Mam dotaz. V D7 je teraz Rave Reports. Ako dostanem zostavy s Qreport do
> Rave?
> Diky

Nativne komponenty

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.9.2002 12:58:46

V tom, ze se stanou soucasti EXE, program nepotrebuje ke svemu behu
houfy DLL a ActiveX knihoven (ktere je vetsinou treba registrovat).
proste vezmes EXE a bezi bez instalace (s vyjimkou BDE apod.)

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

4.9.2002 Robert TOTH:
> V com je primarny vyznam a vyhoda nativnych komponentov ?

Nativne komponenty

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 12:59:55

> V com je primarny vyznam a vyhoda nativnych komponentov ?

Ze ve vetsine pripadu jdou primo na vec :-) A jinak asi rychlost.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Objekty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 13:00:39

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> napises
>
> Objekt.Caption := 'blabla';
>
> ale skonci chybou, kdyz to naplnis pres SetXxxProp. Na tento problem

Jaky je prosimte mezi tim rozdil, oba pripady totiz skonci volanim
TControl.SetText.

> jsem narazil pri psani Lokalizatoru, konkretne u tridy
> TMaskEdit.Text, kde SetStrProp skonci chybou, pokud se plni jindy nez
> pri csLoading, protoze se spusti validace. Plnil jsem tam hodnotu,

Stejne by to bylo i pri primem volani Caption := '...'.

> ktera prisla z navrhu formulare. Pokud nemas jistotu, jake objekty se
> ti tam nahrnou, je pouziti try except nezbytne.

Pokud vznikne vyjimka (tedy situace neocekavana, chybna, branici pokracovat v
danem kodu) tak to neznamena ze to jen tak zahodis a delas, ze se nic nedeje.
V pripade TMaskEdit je to napriklad to, ze po validaci neodpovidala hodnota
zadane masce. To ale stale neni duvod pouzivat konstrukci try..except jako
if..then v situacich, kdy primo predpokladas (je soucasti logiky te funkce) ze
vzikne vyjimka a podle toho rozhodujes o vysledku funkce. Tak to prave bylo v
tom puvodnim prikladu.

Je to podobne jinemu typicky spatnemu prikladu na zjisteni zdali lze retezec
prevest na cislo:

try
I := StrToInt(S);
except
I := 0;

dbExpress + MSSQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 04.9.2002 13:06:42

> Ak mozem pristupovat na rozne DB platformy jednotnou sadou komponentov
> - tak zbytocna nie je.
*****To bohuzel nemuzes. Predstav si trivialni SQL prikaz:

SELECT * FROM table1 T1 JOIN table2 T2 ON T1.ID = T2.ID

Clovek, znaly SQL standardu, zajasa, tak pekny select, ten preci musi
chodit na kazdem SQL stroji, ktery tvrdi, ze zvlada onen standard.
Jenze ouha - na Oracle krute narazis. Stejne budes muset prepisovat
selecty, parametry procedur (napr. MSSQL zacinaj s (zv)) apod. To je
rozdil v syntaxi. A ted DB platformy. Ano, dbExpress je mozna dobry
na projekty o trech radcich, ale pro slusnou aplikaci bych to
nepouzil ani za tri licence Delphi zdarma. Kazdy SQL stroj ma jinak
se chovajici transakce, posilani zprav aplikaci, OLAP a dalsi. To
pomoci dbExpressu neudelas. Kdyz se programuje SQL aplikace, je
potreba vytezit maximalni vykon a ne to, ze treba nekdy v bodoucnu
bude mozna apliace chodit nad MS SQL i nad - prominte mi to slovo -
Paradoxem. Tohle je akademicke tema na konference typu Datacon, ale
ne tema do praxe - bez ohledu na to, ze se s kazdym nativnim
pristupem pracuje trochu jinak.

> Syntax jazyka sa naozaj mierne odlisuje - to je ale najmensi problem.
*****Kez by byl. Prepisovat megabajty zdrojovych kodu ulozenych
procedur je fakt extremni vlna rozkose, kterou bych nerad
podstupoval...

> tom pripade mam nielen roznu syntax SQL ale niekedy aj 2 rozne sady
> komponentov
*****...ktere by mely co nejlepe vyuzivat konkretni vlastnosti
databazoveho stroje.

*****Myslim, ze az budes delat velky projekt, pochopis, ze neda.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Nativne komponenty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 04.9.2002 13:08:23

Ze by meli maximalne vyuzivat konkretni specificke vlastnosti dane
platformy.

Slavek

> [...]
Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Pocitani vytistenych stranek ve Win 2000

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.9.2002 13:49:21

Dobry den,

potreboval bych sledovat, ktery uzivatel vytisknul kolik stranek na ktere tiskarne ve Windows
2000. Pod Win95 jsem to resil tim, ze jsem si napsal vlastni .DRV soubor, ale ve Win2000 bude,
predpokladam, nejake elegantnejsi reseni, univerzalni pro vsechny tiskarny. Nakopnete me prosim
nekdo spravnym smerem?

Objekty

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.9.2002 13:57:59

On 4 Sep 2002 at 13:00, Petr Vones wrote:

> Stejne by to bylo i pri primem volani Caption := '...'.

Pokud ovsem pred tim nezavolas SetDesigning(true), nebo neco jineho,
co se nelibi validacni funkci.

> [...]
> predpokladas (je soucasti logiky te funkce) ze vzikne vyjimka a podle
> toho rozhodujes o vysledku funkce. Tak to prave bylo v tom puvodnim

U SetXxxProp to prave neovlivnis, protoze jednak nemusis vedet, co a
kam cpes (samozrejme, ze zalezi na typu ulohy, u Lokalizatoru to
nevim), jednak prave zde nelze testovat pres if, pokud neznas mnozinu
cilovych objektu, jednak kdyz ti to nekde rachne, je nutne problem
osetrit a pokracovat dal pro dalsi objekty a vlastnosti. Toto je
prave pripad, kdy muze dojit k neocekavane chybe, a casto neni jina
moznost, jak ji osetrit.

Jak upravit DBGrid aby obsahoval event OnCellRight

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 4.9.2002 14:04:24

Zdravim,
Toto sice funguje, jenze tento event se vyvola az po zobrazeni PopupMenu. S
DBGridem mam jeste jiny problem, pokud kliknu pravym tlacitkem na nejaky
zaznam, neni tento zaznam selected ackoliv se tak tvari (je na nem kurzor).
Nejlepe je to poznat pokud si zapnu moznost Multiselect. A dale samozrejme
neoznacuje zaznamy na ktere najedu pomoci MouseWheel.
Jak k sakru donutit tuto komponentu aby se prave tlacitko chovalo alespon
stejne jako leve.

[...]

BDE, dbExpress, ADO a ostatni

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 4.9.2002 14:07:19

Ahoj,

divam se na debatu ohledne pouzivani BDE, dbExpress a pod. Zajimaly by me Vase nazory k tomuto tematu.
Predstavte si, ze mate rozsahlou databazi v Oracle nebo Informixu. je lepsi dvou nebo viceurovnova architektura ??? Je vhodnejsi pouzit dbExpress nebo ADO ???

V.

DECIMAL(9,3) zobrazuje jako INTEGER !!!

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 4.9.2002 14:17:09

Nastesti uz jsem to vyresil (zmena hodnoty v Enabled BCD), ale to
pretypovani jsem rovnez zkousel (jak jinak, nez bezvysledne).
A BDE bych vazne strasne, ale strasne rad vyhodil a pouzil IBX, ale bohuzel
to na Delphi 4 neni mozne :-((

Bob

> Zkus v te Query pretypovat sloupec cast(sloupec as float). A pak zahod BDE
> ;-))

tabulatory v MEMU

[*] Tom� B�rta <tomik b(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2002 14:44:54

Ahoj,

potrebuji dostat do MEMA jakousi tabulku, ktera je slozena z hodnot
dodavanych z promennych. Je to tabulka se ctyrmi sloupecky kde v
prvnim jsou stringove hodnoty popisujici radky a v tech dalsich
cislice k nim nalezici.

Nevim jak efektivne zadat do MEMA tabulatory, abych tyto sloupecky
oddelil.

Nekde jsem nasel tenhle zpusob:

Tabs: Array [0..2] of integer;

Tabs[0]:= 12*4 ;
Tabs[1] := 24*4;
Tabs[2] := 44*4;
Memo1.Perform(EM_SETTABSTOPS, 3, LongInt((zv)Tabs));
Memo1.Lines[6]:=''+(strign-variable)+''#9#9#9#9''+
inttostr(variable)+''#9' '+ inttostr(variable)+''#9#9' '+
inttostr(variable);

...ale ten se mi zda dost krkolomny a navic nevim jaky jiny CONTROL
STRING misto #9 bych tam mohl zadat.

Poradte prosim nekdo jak tohle upravit, nebo nejaky uplne jiny
zpusob.

Dik!

Tomas Barta

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

MyBase v Delphi

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 4.9.2002 14:48:15

Ahojte,

chcem Vas poprosit o skusenosti s MyBase.
S popisu od Borlandu si neviem spravit predstavu co to zhruba
zvladne a hlavne ma zaraza veta :

Zpracov�n� tabulek v pameti - MyBase zcela bez� v pameti s c�lem dos�hnout
co nejvets�ho v�konu pri behu.

Neviem, ci si to spravne vysvetlujem, akoze si to celu tabulku vzdy nahra do
pamati a potom pracuje s udajmi ?

Dakujem
Martin

Dbgrid-jiny text nez hodnota v db

[*] Robert TOTH <toth(zv)lc.vszp.sk> - 4.9.2002 15:14:36

priklad:

..
table1.open;
tbooleanfield(table1.fieldbyname('blablabla')).displayvalues:='Povolene;Zaka
zane';
.. s pozdravom

Ing. Robert TOTH
Lucenec

> [...]
>
> V obsluze OnGetText a OnSetText na fieldu v datasetu.
> Mam tak delane 'preklady' napriklad z vyctovych hodnot usporne ukladanych

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 15:19:05

> [...]
> pretypovani jsem rovnez zkousel (jak jinak, nez bezvysledne).
> A BDE bych vazne strasne, ale strasne rad vyhodil a pouzil IBX, ale

A proc tak prahnes zrovna po IBX? Na D4 jsem zkousel IBO, Zeos, FIB+ a to
posledne jmenovane uz cca rok pouzivam, predtim s IB6, nyni s FB1.

http://kouzelne.misto(tec)cz

tabulatory v MEMU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 15:23:48

From: "Tom� B�rta" <tomik_b(zv)seznam(tec)cz>
> potrebuji dostat do MEMA jakousi tabulku, ktera je slozena z hodnot
> dodavanych z promennych. Je to tabulka se ctyrmi sloupecky kde v

A musi to byt zrovna TMemo ? Co treba pouzit TListView.

Petr Vones

Try..except

[*] Kr�l Jirka <admin(zv)printo(tec)cz> - 4.9.2002 15:23:19

A nasel by se na tohle i typicky spravny postup?

J.K.

Poslani emailu - JclMAPI (JEDI Project) - jak na "

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 15:35:17

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> pouzivam komponentu P. Vonese (z Jedi Project) k odesilani mailu. Problem

Ted je v tom trochu zmatek, v Jedi VCL je sice takova komponenta, ale dle
subjektu se jedna o JclMapi, kde zadne komponenty nejsou.

Vytvareni HTML zprav pomoci Simple MAPI je tak jako tak nedokumetovana (a dle
teto specifikace tudiz i nepodporovana) funkce. Nicmeme jsou aplikace, ktere
toto umi (alespon s Outlook Expressem), takze to v nekterych pripadech muze
fungovat. K tomu ucelu slouzi prave property HtmlBody, pouziti je zrejme z
prikladu (overeno s JCL 1.21 na OE 5.5 SP2):

uses
JclMapi;

Mail: TJclEmail;
begin
Mail := TJclEmail.Create;
try
Mail.Recipients.Add('abc(zv)abc.xyz');
Mail.Subject := 'Subject';
Mail.HtmlBody := True;
Mail.Body := '<HTML><BODY><H3>Text1</H3><H5>Text2</H5></BODY></HTML>';
Mail.Send;
finally
Mail.Free;

BDE, dbExpress, ADO a ostatni

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.9.2002 15:37:05

Myslim si, ze tri a vice urovnova architektura je obecne vhodnejsi. Pokud se
nejedna o trivialni ulohy je vyhodne oddelit minimalne uzivatelsky
interface, obchodni logiku a praci s daty (manipulace a "uskladneni").
Paradoxne se aplikace vetsinou vyrazne zjednodusi, zprehledni a mnohem lepe
udrzuje. Problemem je, ze se musi provest analyza, coz zdrzuje a ze aplikace
vznika zdanlive velmi pomalu a potom, najednou, zacne (nebo taky ne) vsechno
(nebo aspon skoro vsechno) pracovat.
Strasne zavisi na kvalite zadani, ktere je mozno z uzivatelu vyrazit(a
analyzy, ale tu muzete vetsinou zblnout sami). Pokud se vse dodela a
pripominky jsou typu "my jsme mysleli, ze to zkusime a pak uvidime ..."
vedou casto k rozsahlym upravam a ono nic stale nepracuje (nebo skoro nic) a
.... . Proto jen malo sefu slysi na tuto architekturu (uz jste ve treti
ctvrtine projektu a furt se nic netestuje ... ?). Nebo si viceurovnovou
architekturu vysvetluji jako "tenkeho klienta", ale ten se da napsat (a
casto i je) pouze jako dvouurovnovy (prohlizec je tam sice 3. vrstvou, ale
na te se nic nedeje !), pripominajici terminal-server architekturu 70 let.

Od: LUKES V�clav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]
Odesl�no: 4. z��� 2002 14:07
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: BDE, dbExpress, ADO a ostatni

[...]

kontrola behu service

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 4.9.2002 15:45:10

zdravim vospolok,
urcite tu taka tema uz bola na pretras, hladam v archive, nenachadzam,
tapem, neviem ;). potrebujem otestovat stav service, ci bezi, stoji,
lezi... ;o). existuje nejaky sposob na zistenie jej stavu? na serveri
nam bezi nechutna aplikacia a potrebujem vysledovat kolkokrat padla ;).

vdaka za nakopnutie...
M.

BDE, dbExpress, ADO a ostatni

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 4.9.2002 15:58:02

Zdravim,
nevim jak nad jinymi SQL servery, ale nad mysql je dbExpress pro me
nepouzitelnej - a to to nejsou aplikace nejak moc narocne na transakce,
hlidani ref. integrity atd. - uplne mi stacili elementarni problemy s
autoincrementy, typy poli a apod.. Nekde v archivu je muj mail kde sem
problemy na ktere jsem tehdy narazil vypsal podrobne jestli mate zajem
(tusim konec minuleho roku).
Nyni pouzivam ZEOS komponenty pro mysql - i k nim mam par vyhrad, ale je to
pouzitelne.

BDE je mrtve a pouzil bych ho tak max. na malou jednoucelovou utilitu, ktera
se nema dal rozvijet (napr. export dat ze stareho dbf based systemu do
noveho).

ADO tedka zkousim nad MDB a zatim jedinny problem na ktery sem narazil je
nefunkci sort/filtr nad lookup poli - ale je to lokalni file based DB a ne
"normalni" sitove reseni nad SQL serverem.

toliko ma zkusenost ...

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
+420 604 164 999

[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 16:16:21

> [...]
> lezi... ;o). existuje nejaky sposob na zistenie jej stavu? na serveri
> nam bezi nechutna aplikacia a potrebujem vysledovat kolkokrat padla ;).

Pomoci funkce QueryServiceStatus z advapi32.dll (viz. PSDK).

Daniel
Scanning complete: NO intelligent life form in range.

DECIMAL(9,3) zobrazuje jako INTEGER !!!

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 4.9.2002 16:22:42

Hmm, to presne nevim. Asi proto, ze tu vsichni o tom basni :-)
Chtel bych neco free, protoze sef nehodla neco platit (udajne by chtel
koupit D6, ale to je z financniho hlediska v nedohlednu :-(

Bob

> A proc tak prahnes zrovna po IBX? Na D4 jsem zkousel IBO, Zeos, FIB+ a to
> posledne jmenovane uz cca rok pouzivam, predtim s IB6, nyni s FB1.

DECIMAL(9,3) zobrazuje jako INTEGER !!!

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.9.2002 16:23:24

Pro D4 existuji FreeInterbase komponenty.

Slavek

> A BDE bych vazne strasne, ale strasne rad vyhodil a pouzil IBX, ale bohuzel
> to na Delphi 4 neni mozne :-((
>
> Bob

Try..except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 16:28:27

From: "Kr�l Jirka" <admin(zv)printo(tec)cz>
> A nasel by se na tohle i typicky spravny postup?

Jiste, napriklad funkce StrToIntDef. Podivej se jak je implementovana a bude
to z toho myslim jasne.

Petr Vones

dbExpress + MSSQL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.9.2002 16:40:24

On 4 Sep 2002 at 13:06, Slavek Rydval wrote:

> *****Myslim, ze az budes delat velky projekt, pochopis, ze neda.

Pokud nekdo nutne potrebuje poskakovat po vice databazich, pak vidim
jako schudne reseni toto:
Pro aplikaci navrhnout takove rozhrani, ktere je poplatne aplikaci.
Toto rozhrani posatvit napriklad jako COM, a teprve uvnitr by byla
resena veskera prace s databazi, pro kazdou databazi samostatny COM.
Program by se vzdy jen zeptal com.ChciDataTohotoNazvu(nazev) a objekt
by vratil nejaky stream s daty, v predem definovane strukture.
Program by pak data rozebral a poslal patricnym komponentam. A
obracene, program by predal objektu deinovany stream s urcenim, co se
s nim ma delat, a objekt by pak poslal data databazi. Snad jedine
takto lze napsat multidbplatformni aplikaci, nikoliv pres komponenty
v programu. Uz jen v typech poli mohou byt mezi databazemi tak
razantni rozdily, ze to bez konverzi nelze obslouzit.

OT: Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 4.9.2002 16:40:44

Zdravim,
Potreboval bych asi takovyto SQL select:

Select * From Table1 Where (Cena = 100) and (Cena = 200)

Takto to samozrejme nevrati nic. Ale nemohu prijit na to jak definovat
podobne dotazy. Tzn. v tomto pripade by v Table1 byly dva zaznamy jeden by
mel cena=100 a druhy cena=200 vratil by mi select oba dva. Pokud vsak
napriklad druhy zaznam bude mit cena=300, pak mi select nevrati ani jeden
zaznam. Ale jak to zapsat?

Urcite jste jiz nekdo neco podobneho resil, poradite prosim?

dbExpress + MSSQL

[*] Jan Grman <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk> - 4.9.2002 16:41:55

> [...]
>
> Clovek, znaly SQL standardu, zajasa, tak pekny select, ten preci musi
> chodit na kazdem SQL stroji, ktery tvrdi, ze zvlada onen standard.

Sorry, ale ja nepotrebujem aby a ORACLE tento select fungoval.
Ja potrebujem aby fungoval iny select ktory da rovnaky vysledok.

> *****Kez by byl. Prepisovat megabajty zdrojovych kodu ulozenych
> procedur je fakt extremni vlna rozkose, kterou bych nerad
> podstupoval...

Sorry, ale co toto vsetko ma s dbExpress. Stored procedury si musis napisat
pre kazdu platformu samostatne nech uz pouzijes cokolvek.

> *****...ktere by mely co nejlepe vyuzivat konkretni vlastnosti
> databazoveho stroje.
dbExpress driver ktory pouzivam pre MS SQL pouziva pramo sqloledb.DLL od
Microsoftu
a dbExpress driver pre ORACLE pouziva priamo jeho dllko OCI.DLL !
Dokonca vie komunikovat priamo s ORACLE jadrom cez TCP/IP NET*> > Takze pri dodrzani istych pravidiel sa nezavislost na
> *****Myslim, ze az budes delat velky projekt, pochopis, ze neda.

Myslim ze mam projekt ktory bezi nad MSSQL aj ORACLE. Ma cca 0.5mil riadkov.
Ma cca 20 tabuliek, 200 stored procedur, znacne mnozstvo relacnych
zavislosti.

Nemusim nic pochopis - denne s tym pracujem.
Staci mat urobenu v aplikaciu sadu funkcii ktore robia urcitu abstrakciu a
vysledkom je kod ktory je na 90% spolocny. No a upravy takehoto systemu su
neporovnatelne rychlejsie

A len pre poriadok:
CEZ DBExpress nie je mozne spristupnit PARADOX !!! Aspon nie priamo.
Mozno jedine sposobom DBExpress driver pre ODBC viazany na ODBC driver pre
Paradox. To ale bude mat znacne limity (pretoze DBExpress vyzaduje
dotazovaci jazyk) -takze to nie je pouzitelne....

Skus si precitat nieco o DBExpress. Je to uplne ina technologia ako BDE !!!

jg

dbExpress + MSSQL

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.9.2002 16:51:36

> [...]
> alebo nie ?
>
> Je to samozrejme len moj nazor podporeny skusenostou.

Domnivam se, ze abstraktni vrstva pristupu k datum, kterou vytvari dbExpress
je skutecne dnes jiz prekonana. Sjednoceni na zaklade nejmensiho spolecneho
jmenovatele neni idealni. Pokud chci aplikaci pripravit k portaci na vice
ruznych DB, mela by byt abstrakni vrstva posazena vyse tj. az na uroven
sluzeb poskytovanych DB aplikaci, tj. ukladani konkretnich objektu a praci s
nimi. Takto vznikla vrstva (nebo vrstvy !) bude (budou) poskytovat sluzby,
ktere jsou aplikaci pozadovany pro aplikaci nezavisle na DB a to takovym
zpusobem, ktery nejlepe odpovida moznostem a schopnostem dane DB. Vrstva se
bude muset pri portaci vice ci mene prepsat, ale to je totez jako vyrabet
podminene kompilovany kod a upravovat syntaxi SQL prikazu a procedur.
Na urovni aplikace nema cenu uvazovat v pojmech jako je ADO, OLE DB, .... bez
ohledu na OS.
Podobny stav by mel byt dodrzovan i co se tyka interface. Portace
univerzalnich knihoven grafick�ho rozhrani pro ruzne OS (nekdy staci i ruzne
WINDOWS) maji velke problemy "vypadat stejne". Proto jednoduchy interface s
minimem fci, ktery lze pri portaci snadno prepsat se mi jevi opet jako
nejelegantnejsi reseni.

Pavel

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 4.9.2002 16:56:43

Co to zkusit takto:

Select * From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)

Martin Ben

Nalezeni souboru

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 17:09:03

> A jakou to vraci chybu (GetLastError, RaiseLastWin32Error) ?

Takze jsem opet o kousek postoupil, ale chytrej z toho nejsem

Nize uvedeny kod spolehlive najde cokoliv v hlavnim adresari c:\Winnt
(vcetne vnorenych adresaru)
GetLastError = 18
RaiseLastWin32Error = 18

Je-li vsak soubor mimo adresar Winnt kdekoliv na disku pak
GetLastError = 3
RaiseLastWin32Error = 3 "system nemuze najit uvedenou cestu"

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls,Imagehlp;
FoundPath: array[0..MAX_PATH] of Char;
begin
if SearchTreeForFile('C:\', 'win.ini', FoundPath) then
begin
Label1.caption:=FoundPath;
Label2.caption:='GetLastError=' + IntToStr(GetLastError);
RaiseLastWin32Error;
Label1.caption:='Soubor nenalezen';
Label2.caption:='GetLastError=' + IntToStr(GetLastError);
RaiseLastWin32Error;

TCPIP komunikace s TApdWinSockPort

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 4.9.2002 17:31:51

ahoj mam takovy neobvykly problem:
delame na TCPIP komunikaci mezi java aplikaci (appletem) a win32 aplikaci
napsanou v delphi. vse fungovalo do te doby, nez jsme na strane win32
aplikace nahradili TServerSocket za TApdWinSockport od TurboPower. ten se
zdal byt spolehlivejsi az na to, ze pokud z appletu odejte packet
obsahujici byty o hodnote 255, tak je TApdWinSockPort proste neprijme.

pritom:
- pokud to prijima TServerSocket (standardne dodavany s Delphi), tak to
funguje ale jinak tu komponentu nemam rad
- pokud jsem zkusil na obou stranach ApdWinSockPort funguje to taky

koukame na to jako blazni a nevime si rady. nenarazil jste nekdo na neco
podobneho? vim ze je to celkem okrajova zalezitost, ale budu vdecny za
jakykoliv tip.

likeapear

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 4.9.2002 18:04:41

Pomoci tohoto selectu dostanu vysledek 1 radku i v pripade ze napr. nenajde
zadny row s cena=200. Ale ja potrebuji aby mi vratil vysledek pouze v
pripade, za najde rows jak s cena=100 tak s cena=200.
David

Co to zkusit takto:

Select * From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)

Martin Ben

Jak upravit DBGrid aby obsahoval event OnCellRight

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 4.9.2002 18:38:52

Tak si sam odpovim. :)
Pokud by nekomu z vas vadilo hloupe chovani praveho tlacitka mysi na
DBGridu, kde je zapnuty multiselect pak staci do udalosti OnDrawColumnCell
dopsat:

if gdFocused in State Then
if not DBGRid1.SelectedRows.CurrentRowSelected Then
begin
DBGrid1.SelectedRows.Clear;
DBGGrid1.SelectedRows.CurrentRowSelected := True;

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.9.2002 19:14:20
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tabulatory v MEMU

[*] Tom� B�rta - 4.9.2002 19:19:08

Muze to byt cokoliv, akorat s mymi zacatecnickymi znalostmi o TListView
nevim vubec nic.
Pokud neni slozite to vysvetlit - budu Vam vdecny kdyz to zkusite.

Tomas Barta

> A musi to byt zrovna TMemo ? Co treba pouzit TListView.
>
> Petr Vones

Nalezeni souboru

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.9.2002 20:08:24

> [...]
> GetLastError = 3
> RaiseLastWin32Error = 3 "system nemuze najit uvedenou cestu"

Dalsim spekem je skutecnost, ze programek spolehlive chodi pod WIN95, 98

Proboha vysvetlete mi to nekdo!!!!!!!!!

Diky za odpoved

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Jsou komponenty pro ADO dostupne ve verzi D6 Profe

[*] Josef Obdr��lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 20:09:22

Diky.
Pepa

Objekty

[*] Lauko Stefan <laukosw(zv)naex.sk> - 4.9.2002 20:12:31

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Toto je ukazkovy priklad zcela nevhodneho pouziti vyjimek. Vyjimka je neco
> vyjimecneho, co by nemelo za beznych podminek vzniknout. V tomto pripade
je
> vsak pouzita jako nedilna soucast logiky te procedury. (nemluve o
predavani
> promenne typu string ktera by mela byt const S: string)

Jasne ze to je nekorektne ale tymto som chcel ukazat moznost pouzit unit
TypInfo. Ked by sa tazatel pozrel na funkcie tak tam je mozne taketo nieco
vyriesit uplne bez problemu a korektne.
Ty si to napisal presne :
PropInfo := GetPropInfo(Control, 'Caption', [tkLString]);
Result := PropInfo <> nil;
if Result then
SetStrProp(Control, PropInfo, Caption);
Ja som ale chcel aby tazatel trochu studoval...:-). Chcel som ho len
"nakopnut".
Lauko.

Zdroje dat pro Ttable

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 20:18:32

Dobry den,
da se nejak nastavit komponente TTable ciste tabulka, aniz bych musel
tvorit alias... A da se vubec nejak vytvorit alias na pocitaci kde je
nainstalovan ciste jenom operacni system(konkretne Win98SE)??? Popripade da
se vytvorit v delphi program ktery by to dokazal??? Jak???
Predem diky za odpoved

Nativne komponenty

[*] Josef Obdrz�lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 20:53:28

Vyhoda spociva take v tom, ze jsou dostupne primo v IDE bez nutnosti
doinstalovavani ruznych komponent.

Pepa
> [...]
> Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
> Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 4.9.2002 21:14:25

Sice nechapem naco by to mohlo sluzit ale dalo by sa to napisat takto

Select * From Table1 Where ((Cena = 100) OR (Cena = 200))
AND EXISTS(SELECT * FROM Table1 Where Cena = 100)
AND EXISTS(SELECT * FROM Table1 Where Cena = 200)

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Pomoci tohoto selectu dostanu vysledek 1 radku i v pripade ze napr.
> [...]
> David
>

> Co to zkusit takto:
>
> Select * From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)

Blokovani TCP/IP spojeni

[*] Martin Da��lek <darilek(zv)atlas(tec)cz> - 4.9.2002 21:23:30

Dobry den,

prosim vas o pomoc pri reseni nasledujiciho problemu:

pro potreby skoly vyvijim programek (platforma Win95) pro monitoring
internetoveho pripojeni. Monitoruje se doba po kterou uzivatel aktivne
vyuziva spojeni. Nicmene potrebuji nejak vyresit problem s blokovanim
spojeni u neautorizovanych uzivatelu - defacto firewall.

V soucasne dobe pouzivam knihovny projektu WinPCap
(http://winpcap.polito.it), lze tak ale pouze monitorovat nejake nejakou
aktivitu, s packety nelze nic delat jen je mozne je analyzovat.

Zatim to resim tak, ze pokud uzivateli neni povolen pristup na internet, pri
detekci jakehokoliv TCP, UDP packetu se umele vyvola ukonceni windows. Ale
neni to ono ...

Napadly me tri metody reseni, ale prave nevim do jake miry jsou resitelne:

1. Nejakym zpusobem dynamicky "vypnout" TCP/IP vrstvu ze seznamu sitovych
protokolu instalovanych na pocitaci.

2. V rozumnem casovem intervalu zjistovat otevrene porty a aplikace ktere je
vyuzivaji a ty "odstrelit"

3. menit cilovou IP adresu packetu na nejakou neexistujici, ci jen v lokalni
siti ...

MaD

Problem s osetrenim chyby pri tisku v Sinea 2000

[*] Pawell None <pawell.none(zv)atlas(tec)cz> - 4.9.2002 21:36:02

Zdravim,
mam problem s osetrenim chyby pri tisku

//vytvorim si sestavu...
Sestava := TSestava.Create(nil);
//nastavim si vse potrebne a vyberu tiskarnu ...
Printer.PrinterIndex := cmbTiskarna.ItemIndex;
//a nakonec tisknu
Print;

Vsechno funguje do okamziku, nez se pokusim tisknout na neplatnou tiskarnu
(napr. tisk na sitovou tiskarnu, kdyz jsem odpojen od site). To dojde k
vyjimce "Print selected is not valid".

Tak jsem udelal malou upravu:

try
Print;
except
//rekni to uzivateli
end;
//pokud se nepodaril tisk, uzivatel to muze zkustit znovu

Tim se mi podari odchytit vyjimku, ale zustane mi viset dialog s textem
"Odesilam data do stiskarny" dokud nezavru form, ze ktereho jsem volal
Print.

Poradite, prosim, jak korektne osetrovat chyby pri tisku, resp. jak se
zbavit toho dialogu?

Zkousel jsem take pouzit "OnError", ale do toho se mi to nikdo nedostalo.

Kdyz to sam� udel�m pro preview, tak se mi nepodar� zachytit ani tu vyj�mku.

diky moc predem za kazdy podnet
preji hezky den
Pavel Blahovec

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] L�tal Integrodat <letal(zv)integrodat(tec)cz> - 4.9.2002 21:52:14

Nevim, zda to lze vyresit SQL selectem,
ale urcite musis zaridit, aby se v pripade
NOT (Cena in [100,200])
vynuloval pripadny vysledek selectu.
mil

> [...]
> zaznam. Ale jak to zapsat?
>
> Urcite jste jiz nekdo neco podobneho resil, poradite prosim?

Try..except

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.2002 22:01:18

Ahoj,
zkus proceduru VAL

Pavel

A nasel by se na tohle i typicky spravny postup?

J.K.

Zdroje dat pro Ttable

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.9.2002 22:22:19
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Nativne komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 00:38:36

From: "Josef Obdrz�lek" <it-boss2(zv)seznam(tec)cz>
> Vyhoda spociva take v tom, ze jsou dostupne primo v IDE bez nutnosti
> doinstalovavani ruznych komponent.

To asi nebude presne ta spravna definice.

Petr Vones

Nalezeni souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 01:31:11

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Dalsim spekem je skutecnost, ze programek spolehlive chodi pod WIN95, 98

A kde nechodi a jaka je na tom systemu verze imagehlp.dll ? Z vyse uvedeneho
vypada, ze asi bude lepsi si to napsat primo pomoci FindFirst/Next (coz ta
funkce stejne tak dela), kde si budes moci pridat i dalsi veci dle potreby.

Petr Vones

TCPIP komunikace s TApdWinSockPort

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 01:33:40

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> napsanou v delphi. vse fungovalo do te doby, nez jsme na strane win32
> aplikace nahradili TServerSocket za TApdWinSockport od TurboPower. ten se

TServerSocket by v principu mel fungovat. Jinak pouzij Indy nebo Synapsi.

Petr Vones

OT: Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 5.9.2002 05:58:46

A co treba dotaz predtim?

Select (zv)Pocet = count(*) From Table1 Where (Cena = 100) and (Cena = 200)
if (zv)Pocet = 2
Select * From Table1 Where (Cena = 100) and (Cena = 200)
Nebo to dat do pomocne tabulky a pak to otestovat (aby se nemusel
provadet vyber nad pripadne velkou tabulkou dvakrat)
--------
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

> [...]

DM> mel cena=100 a druhy cena=200 vratil by mi select oba dva. Pokud vsak
DM> napriklad druhy zaznam bude mit cena=300, pak mi select nevrati ani jeden

Re[2]: tabulatory v MEMU

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 5.9.2002 06:02:28

Dej si TListView na form, ViewStyle si nastav na vsReport, pres
prave tlacitko si pridej treba tri sloupce a pak si pres prave tlacitko
nadefinuj nejake radky a priklad je na svete.
Trocha snahy by neuskodilo :(

--------
> [...]

TB> nevim vubec nic.
TB> Pokud neni slozite to vysvetlit - budu Vam vdecny kdyz to zkusite.

Aplikace v D5 & COM port

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 07:36:26

Existuje komponenta ComPort pro pr�ci se seriovymi porty. Najdes ji i na
http://sodev.webzdarma(tec)cz/
Rumcajs

> Ahoj, potreboval bych poradit s COM portem. Chtel bych pomoci COM portu a
> aplikace v D5 provadet zvolene funkce, ale vubec netusim jak nato. Hlavne
co
> a jak "poustet" do COMu. Poradite?
> predem diky Mirek

Problem s osetrenim chyby pri tisku v Sinea 2000

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 5.9.2002 08:18:39

> [...]
>
> Tim se mi podari odchytit vyjimku, ale zustane mi viset
> dialog s textem
> "Odesilam data do stiskarny" dokud nezavru form,

To, ze zustane viset okno je problem Siney.
V pristim update jiz snad bude odstranen.

Jinak to lze prozatim osetrit takto:

try
if Printer.Handle <> 0 then
Sestava.Print;
except
//rekni to uzivateli
end;

> Kdyz to sam� udel�m pro preview, tak se mi
> nepodar� zachytit ani tu vyj�mku.

Preview nema s tiskarnou nic spolecneho.
Preview zobrazi sestavu na monitoru
a je mu uplne jedno, kolik, jakych a zda vubec
jsou v systemu nejake tiskarny.
Tady neni zadny duvod, aby k nejake vyjimce
s neplatnou tiskarnou vubec doslo.

Vaclav Krmela

Try..except - nov� dotaz

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.9.2002 08:27:13

Existuje neco podobneho pro datum, datumcas, float... ? Hledal jsem v helpu
a nenasel jsem ani konvezi, ktera by neprodukovala exception (jsou tam jen
StrToDate, StrToDateTime, StrToFloat ... a ty vsechny produkuji exception,
kdyz nedostanou validni string. A nenasel jsem ani nic jako IsValidDate,
IsValidDateTime, IsValidFloat. Mozna se to jmenuje jinak, nez jak hledam,
ale jestli to tam opravdu neni, tak by me zajimalo proc to tam neni.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of ing. Jan Fiala

V tom, ze se stanou soucasti EXE, program nepotrebuje ke svemu behu
houfy DLL a ActiveX knihoven (ktere je vetsinou treba registrovat).

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] martin.falta(zv)obi.de - 5.9.2002 11:27:34

ano, jsou

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Josef Obdr��lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2002 11:29:36

Diky, Pepa

(Budu se ptat tak dlouho, dokud mi nekdo neodpovi :-)))))

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 05.9.2002 11:40:48

Ne.

Kdybys prohledal archiv, tak to i najdes. ;-)

Slavek

On 5 Sep 2002 at 11:29, Josef Obdr �lek wrote:

> [...]

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.9.2002 11:42:51

Teorie logiky mi nejak vtirave stale naznacuje ze tyt SQL dotazy VZDY
nevrati NIC.
V jednom okamziku byva ve sloupci pouze jedna hodnota !

Neni mi jasne co to ma byt vysledkem ?

Pokud vsechny zaznamy kde Cena = 100 nebo Cena = 200

Select * From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)

Pokud to ma vratit bud DVA nebo NIC tak
Select (zv)Pocet = count(*) From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)
if (zv)Pocet = 2
Select * From Table1 Where (Cena = 100) OR (Cena = 200)
else
SELECT * From Table1 Where PK = NULL

Pavel
> [...]
> Nebo to dat do pomocne tabulky a pak to otestovat (aby se nemusel
> provadet vyber nad pripadne velkou tabulkou dvakrat)

Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 5.9.2002 12:11:49

Ahoj,
delam program, ktery ma transformovat data z FoxPro 2.5 do IB, a chtel bych
se vyhnout BDE. Vite nekdo o komponente pro pristup k temto tabulkam? Nebo
je najake jine reseni ?

Prosim zachrante mne :-)

Predem dekuji

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT s.r.o.
Hradebni 3
56301 Lan�kroun
Tel: 511096, 522889, 524795
Mob: 0602592948, 0603833124
ICQ: 47636291

Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 12:24:12

Pouzit ADO.

Dan

> [...]
> Mob: 0602592948, 0603833124
> ICQ: 47636291

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 5.9.2002 12:25:46

ANO jsou, nevim jestli vsechny, to at napise nekdo kdo to zna presne..
ciao

> [...]
> Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani?
http://prace.seznam(tec)cz

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] martin.falta(zv)obi.de - 5.9.2002 12:45:54

Musim te opravit. V D6Pro komponenty pro ADO jsou. Nejsou v D5Pro, ale lze
je dokoupit.

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

rk(zv)atrey.karlin.m
ff.cuni(tec)cz To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)cl Subject: Re: Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6
expert(tec)cz Professional?

05.09.2002 11:40
Please respond to
delphi-l

> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the

Hint u DBGridu, u OnTittle

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 5.9.2002 13:03:33

Ahoj,

rad bych Vas poprosil o radu. Mam D5 a Win 2000.
Chtel bych vypsat bejaky Hint (konkretne nazev sloupce), kdyz se uzivatel postavi mysi na nazev sloupce v DBGridu.

Diky

V.

Nativne komponenty

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.9.2002 13:15:18
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Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.9.2002 13:16:09

ODBCe, popr. pokud nepotrebujes indexy a nejsou to moc rozsahla data,
tak TDbf komponenta.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

5.9.2002 Zdenek Brejsa:
> [...]
> je najake jine reseni ?

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.9.2002 13:20:46

Dovolil bych si nesouhlasit, v D6 professional jsou.

Pavel

> Od: Slavek Rydval [mailto:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
>
> Ne.
>
> Kdybys prohledal archiv, tak to i najdes. ;-)
>
> Slavek

Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.9.2002 13:23:41

Nejjednodusi je ODBC driver pro Visual FoxPro.

> [...]
> delam program, ktery ma transformovat data z FoxPro 2.5 do
> IB, a chtel bych
> se vyhnout BDE. Vite nekdo o komponente pro pristup k temto
> tabulkam? Nebo
> je najake jine reseni ?
>
> Prosim zachrante mne :-)
>
> Predem dekuji
>
> Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT s.r.o.
> Hradebni 3
> 56301 Lan�kroun
> Tel: 511096, 522889, 524795
> Mob: 0602592948, 0603833124
> ICQ: 47636291

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 5.9.2002 13:28:03

ehm, nevim zda si rozumime ale v D6 Professional je v palete po instalaci 7
ADO komponent...
P.

> Kdybys prohledal archiv, tak to i najdes. ;-)
>
> Slavek

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 13:35:18

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> *****Napr. portaci na jiny OS nez Windows. Existuje sice referencni

Zajimavy bude Compact Framework na ty ruzne pidipocitace.

> [...]
> Source pokusy, ale cele to brzdi tusim ze dva patenty MS, ktere
> nechteji autori onoho Open Source projektu koupit (udajne nemaji

Rekl bych ze to 'nechteji' bude silnejsi nez ze 'udajne nemaji penize'.
Koneckoncu je to predevsim jejich problem. Dalsim zajimavym cilem by mohl byt
MacOS.

Petr Vones

dbf

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 5.9.2002 13:41:38

potrebujem vyvorit dbf tabulku z kodu s polom

N 12.2
N 10

string a datum mi ide neviem parametre pre numeric.
Viete poradit?

to je ok:
with TblDBF.FieldDefs.AddFieldDef do
begin
Name:='MENA';
DataType:=ftString;
Size:=3;
Required:=False;
end;

toto nefunguje:
with TblDBF.FieldDefs.AddFieldDef do
begin
Name:='CIASTKA';
DataType:=ftFloat;
//Size:=2;
//Precision:=2;
Required:=False;
end;

OLE Excel a formatovani

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 5.9.2002 13:45:49

skus '0.00' nahradit '0,00'

[...]

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 5.9.2002 13:54:11

Premyslel jsem o tom taky, ale nechapu k cemu to muze byt dobre

Martin Ben

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 13:57:06

> [...]
> vypada, ze asi bude lepsi si to napsat primo pomoci FindFirst/Next (coz ta
> funkce stejne tak dela), kde si budes moci pridat i dalsi veci dle

Jak jsem psal tak na WIN95,98 programek bez problemu beha, na mojem PC s
WIN2000 a vsemy opravnymi zaplatami najde soubor pouze v adresari Winnt a
vsech jeho podadresarich. Pokud je ale hledany soubor kdekoliv jinde vcetne
rootu
program si ani ne�krtne. Na WIN XP jsem nemel moznost chovani programu
vyzkouset.

Verze Imagehlp.dll v adresari c:\Winnt\system32\ je "5.00.2195.2778"

Pokud nekdo ma hotovy zdrojak na vyhledavani souboru "FindFirst/Next " a byl
by ochoten jej zaslat budu vdecny.

Diky za odpoved

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 05.9.2002 14:00:19

Aha, vychazel jsem z toho, co mam napsano na krabici. V tom pripade
se omlouvam za mystifikaci.

Slavek

> [...]

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 05.9.2002 14:03:57

Ahoj,

to neni zase tak uplne pravda - ikdyz maz nativni komponenty,
potrebujes databazoveho klienta (napr. na oracle, interbasi, ...). S
dbExpresem (krome pridani dalsi zbytecne vrstvy) musis pribalit dalsi
knihovnu, ale ty zakladni zustavaji. Vypada to napr. takto:

IBExpres ---> gds32.dll --> interbase
dbExpres --> dbExpress pro IB --> gds32.dll --> interbase

Slavek

> [...]

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 5.9.2002 14:07:49

no, zda se, ze chyba je u TurboPower tzn. v TApdWinSockPort. Totiz pokud je
TApdWinSockPort server (WsType=wsServer) a jako klient je TClientSocket,
problem nastava take. Zkusim jim tam napsat a uvidime co z nich vypadne...

likeapear

> [...]
>
> koukame na to jako blazni a nevime si rady. nenarazil jste nekdo na neco
> podobneho? vim ze je to celkem okrajova zalezitost, ale budu vdecny za

Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.9.2002 14:13:10

5.9.2002 Lstiburek Pavel:
> Nejjednodusi je ODBC driver pro Visual FoxPro.

Tazatel to chtel bez BDE.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Try..except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 14:19:08

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Ale existuje nejaky ekvivalent pro Float, Date, Time, DateTime?

StrToFloatDef
StrToDateDef
StrToDateTimeDef
StrToTimeDef

Petr Vones

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 5.9.2002 14:21:00

No k necemu dobre to je. :)
Zde jsem napsal priklad s cenou jelikoz mi to prislo jednodusi nezli
popisovat skutecnou situaci kterou jsem resil. Ve skutecnosti chci takto
porovnavat datumy. A to u tabulky kde je hodne dulezite zda pokud je vyplnen
napriklad zaznam datum1 = 1.9.2002, tak musi byt v jinem row vyplnen zaznam
datum2 = 1.10.2002. Takze proto jsem resil jak vyresit operator and mezi
rows a nemohl jsem pouzit operator or.

Premyslel jsem o tom taky, ale nechapu k cemu to muze byt dobre

Martin Ben

[*] "K�ss, Pavel" <Pavel.Kaess(zv)trimondo(tec)com> - 5.9.2002 15:13:29

ty prvni dva selecty jsou zbytecny: staci
select * from table1
where ((cena = 100) or (cena = 200))
and not exists (select * from table1 where cena <> 100 and cena <> 200);

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 5.9.2002 15:29:34

> ODBCe,
HMM to asi ne, nemuzu uzivatele nutit, aby se kvuli jednorazove akci ucil
konfigurovat ODBC a ja taky neminim kvuli tomu jezdit po stovkach zakazniku

popr. pokud nepotrebujes indexy a nejsou to moc rozsahla data,
> tak TDbf komponenta.
mam pocit ze nepodporuje MEMO (cili *.ftp) - nelze pouzit

nenajde se neco jineho

Nebo

Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 5.9.2002 16:19:07

> ODBCe, popr. pokud nepotrebujes indexy a nejsou to moc rozsahla data,
> tak TDbf komponenta.
TDbf jsem pouzil s velkym uspechem, memo umi bez problemu,
rychlost i pri desitkach tisic zaznamu na vstupu zcela vyhovujici. Jen
kdyz je na te tabulce povesen CDX index ve kterem je nejaka
foxkova funkce tak je potreba ten CDX (pro vstup do delfi cili
samozrejme na kopii vstupniho souboru!) ustrihnout vymazanim
ctvrteho bytu od konce hlavicky DBF.

Prevod komponent do D7

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 5.9.2002 17:14:47

Ahoj vsichni,

Pokousim se komponenty co jsem mel v D6 Pro nainstalovat do D7 Pro a
narazil jsem na banalni problem.
Cele adresare s komponentami a jejich zdroji jsem si zkopiroval do
jineho umisteni pustil jsem compilaci, ktera probehla v poradku, ale
kdyz dam instalovat komponentu tak se objevi hlaseni
Nemuzu nahrat balicek RTL60 protoze obsahuje unitu system, ktery je
take obsazen v balicku RTL70.

Prohledl jsem snad vsechy soubory a nemohu tuto vec najit. Kompiluji
to pod D7 je pravda, ze mam nainstalovany take D5 a D6, ale jak mam
tomu rici, aby to zadny RTL60 nepouzivalo.

Diky za vsechy napady.

Zajimave je, ze FastReport mam zkompilovay stejny zpusobem bez
problemu a ted tam potrebuji dostat jeste Pragnan exporty a nic.
FlashFiller je taky bez vetsich problemu preveden.
Martin Radvansky

Pocitani vytistenych stranek ve Win 2000

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 5.9.2002 17:20:33

> [...]
> nejake elegantnejsi reseni, univerzalni pro vsechny tiskarny.
> Nakopnete me prosim nekdo spravnym smerem?

W2k presne neznam, ale ve WinNT se kazdej tisk (tusim i s poctem stran)
zapisuje nekam, odkud si to lze prohlednout EventViewerem.

Takze se kdyztak zkuste kouknout timto smerem

Luf

dbExpress + MSSQL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.9.2002 17:24:01

On 5 Sep 2002 at 9:44, Slavek Rydval wrote:

> *****To je pravda, ale i tak budes muset konkretni pripad pristupu
> resit v jednotlivych COMech. Problematiku jsi pouze odsunul do jine
> vrstvy. ;-)

Ano, tak jsem to mel take na mysli. Jde o to, ze v te vrstve resim
jen databazi a nic jineho, a v ramci celeho reseni mi pak staci
prohodit pouze jeden objekt, aniz bych musel zasahovat do dalsich
casti aplikace.

Takto mam resenou architekturu Lokalizatoru, a treba v pripade
slovniku je mi srdecne jedno, zda uzivatel bude pouzivat mou
strukturu slovniku, nebo si udela modul nad nejakou databazi nebo XML
nebo zda pouzije slovnik z Delphi ITM. A osvedcilo se mi to.

Prevod komponent do D7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 17:29:54

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Nemuzu nahrat balicek RTL60 protoze obsahuje unitu system, ktery je
> take obsazen v balicku RTL70.

Patrne je tam nejaky zmatek v cestach.

Petr Vones

Try..except

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 5.9.2002 17:38:34

Kde jsou? Nejak je nemuzu najit :-(
Samozejme jsem je hledal, ale nenasel.

Diky,
Danik
PS: zapomel jsem D5,IB,Oracle WinNT

> Ale existuje nejaky ekvivalent pro Float, Date, Time, DateTime?
> [...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.9.2002 20:33:37

5.9.2002 Zdenek Brejsa:
> HMM to asi ne, nemuzu uzivatele nutit, aby se kvuli jednorazove akci ucil
> konfigurovat ODBC a ja taky neminim kvuli tomu jezdit po stovkach zakazniku

A jaky je problem nakonfigurovat ODBC programove ?
Je to jen zapis v registrech.
ODBCe jsou nativni komponenty pro praci s ODBC

> popr. pokud nepotrebujes indexy a nejsou to moc rozsahla data,
> mam pocit ze nepodporuje MEMO (cili *.ftp) - nelze pouzit

TDBF podporuje memo u dBase4 formatu (cili DBT). Ja ji mam upravenou i
pro memo z FoxPro (viz http://pspad.zde(tec)cz utilitka PSDbfview)

> nenajde se neco jineho

A co tedy vlastne chces ? Aby to nebylo BDE, nemuselo se to
konfigurovat...

Pak jsou samozrejme placene komponenty. Ale to urcite taky nechces, co ?

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Try..except

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 20:45:17

> StrToFloatDef
> StrToDateDef
> StrToDateTimeDef
> StrToTimeDef

V SysUtils take existuji uzitecne funkce
function TryStrToInt(const S: string; out Value: Integer): Boolean;
function TryStrToFloat(const S: string; out Value: Extended): Boolean;
... a dalsi
kupodivu vsak o nich nejsou zmineny v helpu