Nativni pristup k FoxPro 2.5

[*] Josef Obdr��lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 20:52:09

Zkus se mrknout na
http://www.tdbf.net
tam presne takovy komponenty naleznes - jsou free.

Pepa

----- Original Message -----
From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Thursday, September 05, 2002 12:11 PM
Subject: Nativni pristup k FoxPro 2.5

> Ahoj,
> delam program, ktery ma transformovat data z FoxPro 2.5 do IB, a chtel
bych
> se vyhnout BDE. Vite nekdo o komponente pro pristup k temto tabulkam? Nebo
> je najake jine reseni ?
>
> Prosim zachrante mne :-)
>
> Predem dekuji
>
> Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT s.r.o.
> Hradebni 3
> 56301 Lan�kroun
> Tel: 511096, 522889, 524795
> Mob: 0602592948, 0603833124
> ICQ: 47636291

Jsou komponenty pro ADO dostupne i ve verzi D6 Pro

[*] Josef Obdr��lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 20:57:10

No prave, proto jsem se na to ptal. V datashitu pro D5 jasne pisou, ze
komponenty pro ADO jsou pouze az v Ent. verzi, kdezto tamtez pro D6 Proff.
pisou pouze toto:
DbGo for ADO 2.5 direct access to any ADO-compliant dataset, from office
applications to RDBMS

... co to znamena DbGo for ADO 2.5, ze by nejaka zmena??

Muzete poradit nebo prelozit, tak aby tomu rozumel i nouma jako ja??

Diky, Pepa

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Kde jsou? Nejak je nemuzu najit :-(
> Samozejme jsem je hledal, ale nenasel.

Delphi 6+

Petr Vones

tcolor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 21:57:37

From: <pavel.sl(zv)centrum(tec)cz>
> a chci priradit do label1.font.color.
>
> Vse jsem provadel:
>
> label1.font.color:=tcolor('cl'+barva);

Label1.Font.Color := clBlack;

Petr Vones

ADO a alter v databazi

[*] Josef Obdr��lek <it-boss2(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 22:04:31

Potreboval bych trochu nakopnout - jak pres ADO komponenty provest zmenu ve
strukture MDB databazi - neco na zpusob ALTER TABLE...

Staci aspon odkaz na web nebo nekam....

Diky.
Pepa

FastReport 2.6 vs. Xerox Docuprint P8e

Hello Delphi CZ konferencia!

Mate niekto skusenosti so %subj%. Lebo pri tlaci si robi s diakritikou
co chce. Raz vytlaci spravne inde to po..re. Ta ista zostava na HP
DJ690 ide OK.

?

Windows Xp CZ Pro, driver pre Xerox je dodany vo Windows.

tcolor

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 5.9.2002 22:28:57

> V promene mam nazev barvy,
> barva:=red;

???

> a chci priradit do label1.font.color.
> label1.font.color:=tcolor('cl'+barva);
> Kompilator to sice veme, ale vysledna barva textu je vselijaka.

To si pretypoval dva absolutne ruzne typy.
Jestli chces prevadet text na barvu, tak se koukni na funkci
function StringToColor(const S: string): TColor;

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Try..except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 22:41:53

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> V SysUtils take existuji uzitecne funkce
> function TryStrToInt(const S: string; out Value: Integer): Boolean;
> function TryStrToFloat(const S: string; out Value: Extended): Boolean;
> ... a dalsi
> kupodivu vsak o nich nejsou zmineny v helpu

Ale jsou, akorat to chce mit updatovany help:
http://info.borland.com/techpubs/delphi/

Petr Vones

Try..except - nov� dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 23:07:24

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Existuje neco podobneho pro datum, datumcas, float... ? Hledal jsem v helpu
> a nenasel jsem ani konvezi, ktera by neprodukovala exception (jsou tam jen
> StrToDate, StrToDateTime, StrToFloat ... a ty vsechny produkuji exception,

Viz predchozi odpovedi.

Petr Vones

Ovlivneni caption child okna v MDI aplikaci pri ma

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2002 23:48:21

From: "Ing. Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> Mam MDI aplikaci. Standartne pri maximalizaci child okna se obsah caption
> child okna prida ke caption hlavniho okna a titulkovy pruh child okna zmizi.
> Lze nejak jednoduse udelat, aby pri maximalizaci child okna se okno roztahlo
> do maximalne mozne velikosti a soucasne zustal viditelny pruh zahlavi okna s
> caption?

Tezko. Tohle asi neni to co by jsi presne chtel:

procedure TMDIChild.WMSysCommand(var Message: TWMSysCommand);
var
R: TRect;
begin
if Message.CmdType and $FFF0 = SC_MAXIMIZE then
begin
if Windows.GetClientRect(Application.MainForm.ClientHandle, R) then
BoundsRect := R;

ADO a alter v databazi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 6.9.2002 00:30:34

> Potreboval bych trochu nakopnout - jak pres ADO komponenty provest zmenu
ve
> strukture MDB databazi - neco na zpusob ALTER TABLE...

pozri ADOX, napr. nasu Adonis FAQ stranku na
http://www.winsoft.sk/adofaq.htm

Erik

FastReport 2.6 vs. Xerox Docuprint P8e

vo vlastnostiach tlaciarne nastav aby tlaciaren nepouzivala vlastne fonty.
Lauko

> [...]
> DJ690 ide OK.
> Windows Xp CZ Pro, driver pre Xerox je dodany vo Windows.

dbf

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 6.9.2002 07:23:56

>potrebujem vyvorit dbf tabulku z kodu s polom
>
>N 12.2
>N 10
>
>toto nefunguje:
> with TblDBF.FieldDefs.AddFieldDef do
> begin
> Name:='CIASTKA';
> DataType:=ftFloat;
> //Size:=2;
> //Precision:=2;
> Required:=False;
> end;

Nemelo by tam byt Size:=14, Precision:=2; ?

http://kouzelne.misto(tec)cz

Prevod komponent do D7

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 6.9.2002 07:36:41

Nebo mas v tom kompilovanem balicku v sekci required RTL60. Vyhod ji a dej
tam misto ni RtL70

> kdyz dam instalovat komponentu tak se objevi hlaseni
> Nemuzu nahrat balicek RTL60 protoze obsahuje unitu system, ktery je
> take obsazen v balicku RTL70.
>
> Prohledl jsem snad vsechy soubory a nemohu tuto vec najit. Kompiluji
> to pod D7 je pravda, ze mam nainstalovany take D5 a D6, ale jak mam
> tomu rici, aby to zadny RTL60 nepouzivalo.
>
> Diky za

OLE Excel a formatovani

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 6.9.2002 07:41:16

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Narodni prostredi lze nakonfigurovat tak, ze i v Cesku muze
byt desetinnym oddelovacem tecka. Neporadil by nekdo zpusob
programoveho zjisteni desetinneho oddelovace?

Ing. Jan Dvorak

Moc dekuji - problem vyresen. Staci zamenit tecku za carku a
uz neni problem. Tedy misto '0.00' zadat '0,00' a je po
problemu.

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 06.9.2002 08:13:44

Ahoj,

> On 5 Sep 2002 at 15:13, K�ss, Pavel wrote:
> ty prvni dva selecty jsou zbytecny: staci
*****to samozrejme neni pravda, protoze tazatel chtel, aby se vybraly
rakdy pouze v pripade, ze se tam vyskytuje cena = 100 A SOUCASNE
(nikoliv nebo) cena = 200...

Slavek

> select * from table1
> where ((cena = 100) or (cena = 200))
> and not exists (select * from table1 where cena <> 100 and cena <>
> 200);

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Sql command pro vyber pomoci AND.

[*] Jan Kr�zek - 6.9.2002 08:18:40

Takze jestli to chapu, tak chces z jedne tabulky dvojici kde jeden datum
je 1.9.2002 a druhy 1.10.2002.

Pak bych volil spojeni teto tabulky sama se sebou:

SELECT * FROM TABLE T1, TABLE T2 WHERE T1.datum = '1.9.2002' AND
T2.datum = '1.10.2002';

Takhle ti to vrati v kazdem radku dvojici, kde prvni ma prvni datum a v
druhe to druhe datum. Ale pozor vrati to vsechny takove dvojice! Pak
zalezi jestli je v te tve tabulce datum jedinecne, nebo mas dalsi
polozku podle ktere poznas, ktere datumy patri k sobe. Pak bys tam
pridal jeste spojeni podle teto polozky.

Urcite by pak slo napsat i dotaz ve smyslu:

SELECT * FROM TABLE T1, TABLE T2 WHERE PlusMesic(T1.datum) = T2.datum;

ktery by ti vratil vsechny dvojice, ktere splnuji tvoji podminku pro
sparovani. To PlusMesic ber s rezervou - mam tim na mysli nejakou funkci
ktera ti k datumu pricte ten mesic (ci co potrebujes), to vsak zalezi na
tve databazi.

Monitorovani toku dat

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 6.9.2002 08:38:19

Zdravim,
mam takovy dotazek. Mame ve firme pevnou linku k internetu a
potrebovali bychom nejakym zpusobem merit kolik ktera stanice ma
prenosu dat do internetu a zpet. Router je Linuxovy pocitac. Da se nejak
z Delphi udelat program, ktery zachyti paket, zjisti zda jde do
internetu tj na urcitou branu a spocte pocet paketu?
Mohl by me nekdo nakopnout spravnym smerem.

TCPIP komunikace s TApdWinSockPort

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 6.9.2002 08:38:29

tak mi z TurboPoweru odpovedeli a reseni je jednoduche:
TApdWinSockPort ma defaultne nastavenou public-vlastnost WsTelnet na true a
u Telnetu je #255 uzivan jako Escape, tudiz staci pouze pred otevrenim portu
shodit tuto vlastnost na false a vse funguje jak ma. takze kdyby ste nekdo
narazili na tento problem je tu reseni. no sam jsem neveril tomu, ze mi
nekdo odpovi.

likeapear

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr Vones

StrToFloatDef
StrToDateDef
StrToDateTimeDef
StrToTimeDef

Try..except

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 6.9.2002 14:59:40

V D5 nejsou :-(

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Mam predstavu, ze dbExpres je zrovna takova vrstva nad OleDB,
> ovsem je to mnohem mensi moloch.

Neni to nahodou takhle ?

Aplikace -> Dataset -> ADO -> OLE DB driver -> databaze

Aplikace -> Dataset -> dbExpress -> dbExpress driver -> OLE DB driver ->
databaze

Nejslabsim clankem je podle me ten dbExpress driver, ADO je totiz pomerne dost
pouzivana technologie, takze se da predpokladat ze tam bude mene chyb. Navic
mam dojem (nevim to presne, nezajimam se o databaze) ze dbExpress jako takovy
neni thread-safe.

Petr Vones

Upgrade Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.9.2002 23:19:47

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> Resim problem upgradu Delphi. Na strankach Borlandu je u vyssich verzi cena
> na vyzadani, coz me docela naprudilo. Nevite nekdo o alternativach k
> Borlandimu shopu? Slusovice jeste Delphouny prodavaji (odkaz?)?

http://www.zive(tec)cz/H/Uzivatel/Ar.asp?ARI=29098&CAI=2112

Petr Vones

Try..except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 00:04:05

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Obavam se, ze v D5 nic takoveho neni. Nebo se mylim?

Patrne ne.

Petr Vones

Problem s balicky obsahujici unit ZLIB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 00:05:31

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> v Delphi 5 prof. mam nainstalovany balicek, ktery pouziva unit ZLIB.DCU a
> ZLIBCONST.DCU. Nyni jsem se pokousel nainstalovat jiny balicek, ktery take
> pouziva ZLIB. Delphi mi nahlasilo chybu:

Kazdy unit muze byt *pouze* v jednom balicku (neni-li WEAKPACKAGE). Takze
musis mit ten ZLIB v nejakem spolecnem balicku ktery budou ty tvoje pouzivat.

Petr Vones

Freereport a prazdne pole

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 8.9.2002 00:17:48

Ahoj,
urob to tak, ze do zostavy pridaj premennu.
Potom v udalosti ReportGetValue
mozes pouzit prislusnu podmienkunapr.
If Parname = 'TvojePremenna' Then
If TableFIELDNieco.IsNull Then
ParValue:=''
else
ParValue:=TvojVypocet;

> [...]
radu
> zda-li nekdo jiz takovyho problem neresil...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 02:58:01

From: "Ing. Marta Perglerov�" <marta.perglerova(zv)seznam(tec)cz>
> s kolegou resime dilema ohledne pouziti BDE pro nasi firemni aplikaci.

V zajmu zachovani dusevniho zdravi se pokuste pouziti BDE a Paradoxu uplne
vyhnout (zvlaste v aplikacich kde pristupuje k datum vice uzivatelu).
V dnesni dobe je to jiz prekonana a dale nepodporovana technologie minuleho
desetileti. V praxi bylo totiz casto nemozne nainstalovat vlastni aplikaci
pouzivajici BDE na 'neznamy' pocitac, kde jiz byla jina aplikace taktez s BDE,
bez toho aby ta puvodni prestala pracovat.

Globalni nastaveni parametru LANGDRIVER vsak melo vliv pouze na nove vytvarene
tabulky v dane aplikaci, informace o language byla jinak ulozena v kazde
tabulce zvlast.

Petr Vones

Cesky dodavatel QuickReportu ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 03:06:29

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> Nevite zda nekdo prodava v Cesku QuickReport ?

http://www.google.com/search?as_q=QuickReport+Professional&as_sitesearch=(tec)cz

Petr Vones

dbExpress + MSSQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.9.2002 06:21:23

7.9.2002 Petr Vones:
> [...]

> mam dojem (nevim to presne, nezajimam se o databaze) ze dbExpress jako takovy

Sice nevim, proc jsi rozpitvaval dbExpress na 2 casti a ADO ne, ale to
neni dulezite.
dbExpress je ve srovnani s ADO velmi tenky - zadne cachovani, pouze
jednosmerne kurzory atd. To je vec, ktera mi bohate staci, protoze
nepotrebuji nic jineho nez spustit ulozenou proceduru nebo provest
dotaz. Vzhledem k jednoduchosti bych tam tech chyb a neocekavaneho
chovani moc necekal.

Integer na DateTime v minutach.

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 08.9.2002 11:12:01

Ahoj,

> [...]
>mit cas time := 16:30 a i := 30,
>Jak muzu udelat time := time - i, abych dostal time = 16:00 ?

var cas:TDateTime;
MinusMinuty:integer;

cas := Time();
MinusMinuty := 30;
ShowMessage(FormatDateTime('hh:mm', cas));

cas := cas - MinusMinuty / (60 * 24);

ShowMessage(FormatDateTime('hh:mm', cas));

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

import do IB 5.5

On 6 Sep 2002 at 13:41, Robert TOTH wrote:

> mam BDE paradox. tabulky z kt. chcem exportovat subory do IB 5.5.
> V IB 5.5 som vsak nenasiel prikaz typu "load" alebo nieco podobne. Ako sa
> daju najjednoduchsie udaje preniest do InterBase tabulky?

DataPump z Delphi nebo IBDataPump ci jiny podobny nastroj - k dohledani na
webu IBPhoenixu.

http://www.ibphoenix.com
For all your upto date Firebird and
InterBase information

Jak udelam z 1006787844 cas a datum ?

[*] wEnC <wenc(zv)seznam(tec)cz> - 8.9.2002 13:06:12

Mam tabulku v MySQL a casove zaznamy tam jsou ukladany z PHP jako cislo,
napr. 1006787844.
A potreboval bych to nejak sikovne prevest do dbGrid tabulky v delphi.
Na jine upravy pouzivam toto
TIntegerField(Query.fieldbyname('cena')).DisplayFormat:='# ### Kc';

Ale jak prevest to cislo oznacujici pocet sekund od (xx.xx.1970 tusim) na
rozumnej format "hh:mm:ss DD/MM/YY"

V Delphi teprve za��n�m, ale urcite na to existuje nejaky sikovny parametr.

Diky za pomoc.

Tomas

Problem s Query a PARADOX databaze

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 13:12:35

> radkem "Data.QPlany.SQL.Add('SELECT SUM(PN) AS pnhod');" s hlaskou:
Padat by to melo ne na tomto radku, ale az pri Open.
Teda mozna je to blbost, ale mas tam nekde ...from...?

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> [...]
> /// ---
>
> except
> raise Exception.Create('Chyba pri spracovani dat');

OLE Excel a formatovani

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 13:17:23

> Narodni prostredi lze nakonfigurovat tak, ze i v Cesku muze
> byt desetinnym oddelovacem tecka. Neporadil by nekdo zpusob
> programoveho zjisteni desetinneho oddelovace?
Pokud vsechno funguje, jak ma, po spusteni programu by mel byt desetinny oddelovac nacten z Windows do promenne DecimalSeparator (myslim unita SysUtils).
Pak se toto nastaveni da samozrejme programove menit.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Integer na DateTime v minutach.

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 13:25:07

> [...]
> mit cas time := 16:30 a i := 30,
> Jak muzu udelat time := time - i, abych dostal time = 16:00 ?

V typu TDateTime je datum a cas ulozen jako
(pocet dni od nejakeho data)+(cas jako pomerna cast dne).
Takze napr. 12:00 je 0.5, 18:00 je 0.75 atd.

Tedy jestli ti rozumin
T,T1: TDateTime;
I: Integer;
T := StrToTime('16:30');
I := 30;
T1 := T - I/(24*60);
TimeToStr(T1)='16:00:00';

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> [...]
> mit cas time := 16:30 a i := 30,
> Jak muzu udelat time := time - i, abych dostal time = 16:00 ?

import do IB 5.5

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 13:30:01

> mam BDE paradox. tabulky z kt. chcem exportovat subory do IB 5.5.
> V IB 5.5 som vsak nenasiel prikaz typu "load" alebo nieco podobne. Ako sa
> daju najjednoduchsie udaje preniest do InterBase tabulky?

Pokud pouzivas BDE, muzes pouzit TBatchMove.
Jinak
while not ParadoxTable.eof do begin
IBTable.Insert;
for i:=0 to IBTable.FieldCount-1 do
IBTable.Fields[i].asString:=ParadoxTable.Fields[i].asString;
IBTable.Post;
ParadoxTable.Next;
end;

Nasly by se dalsi mozne postupy:
parametrizovany prikaz "insert into ..." misto prace s IBTable,
externi tabulky InterBase

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> Odes�latel: Robert TOTH <toth(zv)lc.vszp.sk>
> Komu: Delphi-konferencia <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> P�edm�t: import do IB 5.5
> Datum: 6. z��� 2002 13:41
>
> mam BDE paradox. tabulky z kt. chcem exportovat subory do IB 5.5.
> V IB 5.5 som vsak nenasiel prikaz typu "load" alebo nieco podobne. Ako sa
> daju najjednoduchsie udaje preniest do InterBase tabulky?
>
> s pozdravom
>
> Ing. Robert TOTH
> Lucenec
>
> toth(zv)lc.vszp.sk

IB/FB SP nevraci vysledek?

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 13:55:18

Ja teda nevim, ale jsou mi tam divne tri veci:
1.
Ten SUSPEND je tam podle me zbytecny.
Pokud je mi znamo, tak SUSPEND se pouziva tehdy, kdyz ma procedura vracet tabulku hodnot, na klientovi pak "select * from proc(x,y,z)". Jinak potreba neni.
2.
Pokud dobre koukam, tak ten POCET=POCET+1 neni uvnitr cyklu FOR SELECT, ale az za nim.
3.
Jestlize TIBStoredProc priradim jmeno (a asi prepare), tak by si parametry mela vytvorit sama.
Ja jenom zadam vstupni:
IBStoredProc.Params.ByName(...).asString:=...;
udelam
IBStoredProc.Execute;
a prectu vystupni
....:=IBStoredProc.Params.ByName(...).asInteger;

Pisu to z hlavy, takze je to mozna malinko jinak.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> [...]
>
> MessageDlg(Format(rsM_NumberPripaduMoved, [Pocet]), mtInformation, [mbYes],0)
>

> Muze mi, prosim nekdo poradit, kde delam chybu ?

dbExpress + MSSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 13:58:03

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Sice nevim, proc jsi rozpitvaval dbExpress na 2 casti a ADO ne, ale to
> neni dulezite.

Protoze ADO nema samo o sobe zadny dalsi specificky driver pro databazi.

> dotaz. Vzhledem k jednoduchosti bych tam tech chyb a neocekavaneho

S jednoduchosti chyby moc nesouvisi, ten interface je sice jednoduchy, ale ty
cca 100k drivery naznacuji ze tam asi nejaky kod (a tedy i chyby) jeste bude.

Petr Vones

button

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 14:06:45

Pokud ti rozumim, tak by to melo jit jednoduse takto:

T:=TButton.Create(self)
T.Left:=..., T.Top:=...
T.OnClick:=clickbutton;

Jenze procedura "clickbutton" byva zpravidla metoda formulare (delegacni architektura).
Principialne by ale nemelo vadit, kdyz to bude jakakoli metoda objektu s prislusnymi parametry. Objekt musi samozrejme existovat.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> [...]
> kliknuti na nej.
> Mam metodu
> procedure tdynbutt.clickbutton(Sender:tobject);

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.9.2002 14:15:47

Predevsim souhlasim s Petrem Vonesem,
jehoz odpoved uz konferenci prosla.

Pokud se ale bez BDE neobejdes, pak nekolik tipu:

Nespolehat se na globalni nastaveni BDE.
Vsechno lze udelat interne uvnitr aplikace:

Nastaven� konfigurace driveru (BDEAdministrator, str�nka Drivers)
Session.DeleteDriver, Session.AddDriver, Session.ModifyDriver, ...

Nastaven� konfigurace aliasu (BDEAdministrator, str�nka Databases)
Pou�it� aliasu bych se v�bec vyh�bal.
Alias mi nahrad� komponenta TDatabase tak, �e (stejn� jako u aliasu) nastav�m property DriverName a Params.
Viz t� Session.GetAliasParams.

V obou p��padech (nastaven� driveru a aliasu) jde o "lok�ln�" nastaven� v r�mci aplikace, nikoli o "glob�ln�" nastaven� v r�mci BDE.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> Odes�latel: Ing. Marta Perglerov� <marta.perglerova(zv)seznam(tec)cz>
> Komu: Konference DELPHI <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>; Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> P�edm�t: BDE a kolize s ostatnimi aplikacemi
> Datum: 6. z��� 2002 22:22
>

> Subject: BDE a kolize s ostatnimi aplikacemi

> nazor

zavreni formulare v udalosti OnActivate

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 8.9.2002 17:26:42

Ahoj,

potrebuji drobnou pomoc: Mam formular pro zobrazeni aktualniho stavu
operace(progress bar), ktery chci hned po ukonceni operace zavrit.
Danou operaci spoustim v udalosti OnActivate tohoto formulare. Ovsem
logicky nemuzu zavolat v udalosti OnActivate metodu Form.Close. Nevim
jak to ihned po dokonceni OnActivate zavolat.

zavreni formulare v udalosti OnActivate

<<< 8. 9. 2002 17:41 - Miroslav Dolecek "dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz" >>>
MD> Danou operaci spoustim v udalosti OnActivate tohoto formulare. Ovsem
MD> logicky nemuzu zavolat v udalosti OnActivate metodu Form.Close. Nevim
MD> jak to ihned po dokonceni OnActivate zavolat.

Skus toto:

PostMessage(Handle, WM_CLOSE, 0, 0);

Problemy s TShellTreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 18:28:45

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)centrum.sk>
> sa zavola Close a program sa zavrie. No pokial sa v TShellTreeView zmeni
> cesta, tak po kliknuti Button nastane chyba "Access violation at adress
> 004034CC in modu......"

V jake verzi Delphi a na jakem OS ?

Petr Vones

button

[*] Roman Newman <r.newman(zv)zmail.sk> - 8.9.2002 19:26:34

> Zdravim,
> jeste mam jeden problem.Dynamicky si vytvorim tlacitko, ale
> nevim, jak mu mam priradit metodu, ktera bude zpracovavat udalost
> kliknuti na nej.

Procedura obsluhy stlacenia tlacitka musi byt definovana v triede v ktorej
sa tlacitko dynamicky vytvara. Priklad:

procedure MyButtonClick(Sender: TObject);
Var MyButton:TButton;
begin
MyButton:=TButton.Create(Application);
MyButton.Parent:=Form1;
MyButton.Caption:='Tlacitko';
MyButton.Left:=10;
MyButton.Top:=10;
MyButton.OnClick:=MyButtonClick
end;

procedure TForm1.MyButtonClick(Sender: TObject);
begin
{vlastna procedura}
end;

Roman Newman

BDE a kolize s ostatnimi aplikacemi

[*] Ing. Marta Perglerov� <marta.perglerova(zv)seznam(tec)cz> - 8.9.2002 19:46:22

> nazor

Prelozit QRPreview v Delphi6

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 8.9.2002 19:52:45

Chcel by som na tvrdo prelozit QRPreview do slovenciny v Delphi6. V Delphi5
som to robil tak, ze som na tvrdo prepisal qrprev v adesary LIB. Ale pri
preklade v D6 mi to pri kompilacii hlasi [Error] RLINK32: Unsupported 16bit
resource in file "C:\.......

Ako by sa to dalo este prelozit? Nechcem preklad v kazdom projekte osobitne
ale naraz pre cely Delphi.

Vdaka za kazdu radu.

Problemy s TShellTreeView

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 8.9.2002 19:57:13

D6, WinXP

> V jake verzi Delphi a na jakem OS ?

BDE a mo�n� kolize s jin�mi aplikacemi

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 8.9.2002 20:09:10

MP> Dobry den,
Ahoj,

MP> s kolegou resime dilema ohledne pouziti BDE pro nasi firemni aplikaci.
je opravdu nutne pouzit BDE?

> [...]
MP> apod.). Je toto nebezpeci realne nebo se mylim? Rada bych poznala vas nazor

Toto nebezpeci je velmi realne, ale i BDE lze konfigurovat dynamicky
za behu programu. Ale na vasem miste bych se mu opravdu vyhnul a
aplikaci napsal pro Interbase/Firebird s pouzitim IBX (D5+) nebo IBO
(http://www.ibobjects.com). Pokud chcete pouzit souborovou databazi,
tak pouzijte Access a pristupujte na nej pres ADO.

MP> Dekuji
Neni zac :-))

Martin Falta

OLE Excel a formatovani

[*] Mgr. Richard Kotrba <richard.kotrba(zv)lanconsult(tec)cz> - 8.9.2002 21:06:09

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Take je mozne zjistit aktualni oddelovac desetinne casti zavolanim promenne
DecimalSeparator

R.K.
[...]

Problemy s vytvorenim nove database pomoci prostre

[*] Petr Va�eka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz> - 8.9.2002 22:17:24

Po otevreni dialogu Create database a vyplnenim udaju
Database:
Username:
Password:

obdrzim zpravu:

" .....
Your name and password are not defined. Ask your database administrator to
set up a Firebird Login."

(Kdyz chci pak okno IBexpertu zavrit krizkem, zepta se mne, zda to myslim
vazne a pak ignoruje me pokusy o jeho uzavreni. Musim ho pak "odstrelit"
pomoci spravce uloh.)

Chtel bych poprosit o radu, jak mam zavest noveho uzivatele (IBAccess ?) a
nastavit mu prist. prava, abych vubec neco mohl pod INTERBASE tvorit.

S pozdravem Petr

Umlceni vstupu zvukove karty

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 8.9.2002 22:50:41

> [...]
> a na W98 to funguje. Ale na WinME a W2000 se objevi chyba c. 11, coz
> by melo znamenat 'invalid parameter passed'. Nemate s tim nekdo zkusenost?

Neznam konkretni kod, ale na podobne chovani jsem narazil, kdyz jsem
omylem nastavil cbDetails na celkovou delku vsech prvku paDetails
(spravne ma byt delka jednoho kazdeho).

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Umlceni vstupu zvukove karty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2002 23:19:01

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
> WinME a W2000 se objevi chyba c. 11, coz by melo znamenat 'invalid parameter
> passed'. Je to u radku CheckMMResults(MixerSetControlDetails(Mixer,

Me vznikne chyba uz v mixerGetLineInfo, patrne neexistuje takovy typ vstupu.
O jaky vstup konkretne ma jit ? Pokud chces umlcet vystup na reproduktory tak
pouzij MIXERLINE_COMPONENTTYPE_DST_SPEAKERS.

Petr Vones

pruhlednost ikon

[*] Petr Wolf <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz> - 9.9.2002 01:21:50

Dobry den,

v programu si do ImageListu ukladam ikony patrici k ruznym souborum (ikony
ziskavam za behu aplikace).
Ikony pouzivam v TreeView, kde je vse v poradku, ale v momente kdy chci
ikonu zobrazit na platne nejakeho Image, mam problemy s barvou pozadi ikony.
Ikonu beru z ImageListu metodou GetIcon (zkousel jsem i GetBitmap). Tedy
ImageList.GetBitmap (index, Image.Picture.Bitmap) (nebo ..Icon).
Nic vic, nic min. A ikona ma pak na Image cerne pozadi. Proc?

dekuji

Petr Wolf

preklad dialogu

[*] Petr Wolf <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz> - 9.9.2002 01:23:31

Dobry den,

jak nahradit slova "Yes", "No", "Cancel" atd. z MessageDlg a podobnych
jejich ceskymi preklady?

Dekuji

Petr Wolf

GetCpuUsage na W9x / Me aj na NT / W2k / XP

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2002 01:30:50

Hello All!

Nemate niekto hotovu funkciu na zistenie okamziteho zatazenia CPU?

Ale aby to chodilo aj na NT, tam som ziadne HKEY_DYN_DATA v registry
nenasiel.

V archive konferencie je sice priklad na GetSystemUpTime podla
HKEY_PERFORMANCE_DATA, ale su tam nejake konstanty pre ten UpTime a neviem,
kde zistit konstantu pre CpuUsage.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

telef. +420-67-7986163
mobil +420-603-454069

Dallas

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.9.2002 05:55:10

Zalezi jak je pripojena ctecka tech cipu. Pravdepodobne mas seriove
pripojeni (COM).
Tak to ti staci mit nejakou komponentu ktera umi cist COM port a tech je na
internetu
dost. Koukni se do archyvu konference tam uz nekdo psal primo odkazy na
jednotlive komponenty.

Libor

> V posledni dobe predelavam jednu aplikaci z dosu pod win98 a mam jeden
> problem, aplikace pracuje s cipy Dallas a ja nevim jak je mam cist pod
> windows. nevite nekdo o nejake komponente ktera by to umela ?

preklad dialogu

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.9.2002 05:58:07

Pouzij Application.MessageBox
Libor

> jak nahradit slova "Yes", "No", "Cancel" atd. z MessageDlg a podobnych
> jejich ceskymi preklady?

preklad dialogu

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 06:13:30

Najdi si unitu Const.pas, zmen jednotlive stringy, zkompiluj a potom najdi
konst.dcu, ketry prepises
Tod vse
Rumcajs

> Dobry den,
>
> jak nahradit slova "Yes", "No", "Cancel" atd. z MessageDlg a podobnych
> jejich ceskymi preklady?
>
> Dekuji
>
> Petr Wolf

IB/FB SP nevraci vysledek?

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 9.9.2002 06:56:37

On 6 Sep 2002 at 14:23, Jaroslav Uher wrote:
> [...]
> 'POCET',ptOutput).AsInteger;
> // POCET je porad 0, i kdyz update se provede na x zaznamech
Vraceni vysledku procedury do delphi je podivna vec. IBStoredProc
nepouzivam ale kdyz udelate treba pres IBSQL
SELECT POCET from jmeno_procedury
tak tahle procedura vrati radu cisel od 1 do x. Aby delala to co
chcete, je potreba suspend dat az za cykl FOR SELECT. Potom
tento SELECT vrati jediny radek a bude to POCET=x.

Monitorovani toku dat

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 08:07:38

Hello Martin,

Friday, September 6, 2002, 8:38:19 AM, you wrote:

> [...]
MR> internetu tj na urcitou branu a spocte pocet paketu?
MR> Mohl by me nekdo nakopnout spravnym smerem.

Na linuxy je spousta monitorovaciho softu nebo ne ?

Milan

Kedy "zatuhne" UPDATE na IB servri ?

[*] <belcik(zv)centrum.sk> - 09.9.2002 08:14:59

DB aplikacia, Delphi 5 Prof., IB 6, IBX.

Kod:
StartTransaction
UPDATE TABULKA ...
Commit

Problem:
Dva tyzdne vsetko OK, zrazu mi horeuvedeny UPDATE zostal visiet
na servri, tym padom mi zatuhol aj program. Nepomohlo nic,
program som musel resetovat (CTRL+F2). Po kazdom takomto
spusteni,zatuhnuti a resetovani sa mi zvysilo "Number of
attachments" na servri. Ked som restartol IB server, tak bolo
zase OK a program normalne prebehol. Transakcia nema nijake
parametre. Okrem tohoto programu bola k IB pripojena len IB
Console. Viac sa mi uz taketo zatuhnutie nepodarilo dosiahnut,
takze nemozem zistit, cim to bolo sposobene. Neviem, ci to bol
DEADLOCK, lebo aj ked som zatvoril IB Console a program zostal
sam pripojeny k servru, tak to nepomohlo a program zostal tuhy.

Otazka:
V akych pripadoch zatuhne UPDATE na IB servri ?

KOnkretne ten kod vyzera takto:
try
IBSQL1.SQL.Clear;
IBSQL1.SQL.Add('UPDATE ... velky update asi 30 poli');

IBTransaction1.StartTransaction;

IBSQL1.ExecQuery;

IBTransaction1.Commit;
Result:=true;
except
on E:Exception do
begin
IBTransaction1.Rollback;

Dakujem za poucenie.
Stano Belcik

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

ansistring&Tfilestream

[*] Martin Kolos <koki(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz> - 9.9.2002 08:47:59

ahojte
mam soubory ruznych velikosti (radove 500 B) ve kterych potrebuji upravit
par znaku. Prvni co me napadlo, bylo otevrit soubor pomoci metody
Tfilestream.create a nacist obsah do promenne S typu string

Tfilestream.ready(S,sizeof(soubor))

a zde nastava problem, nebot jak znamo, S odkazuje na adresu v pameti,
tedy je to neco jako ukazatel.
Neni problem najit jine reseni (napr. pokud S bude typu shortstring je
vse bez problemu), nicmene by me zajimalo jestli se da a jak pouzit v
metode ready promenna typu ansistring.

A jeste jednu otazku: Kdy musim pouzit fci setlength pro nastaveni
velikosti promenne typu string, kdyz napriklad bezne pouzivane
S:='aaaaaaaaaa'
funguje i bez pouziti teto funkce (a velikost S odpovida
poctu vlozenych znaku)?

Dallas

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 9.9.2002 08:52:36

Na strankach Dallas Semiconductor lze najit navod na praci s
dotykovymi pametmi (o ty se snad jedna) pomoci serioveho
portu - celkem jednoduchy HW. Pro praci s nimi pod Windows v
Delphi staci pouzit nejakou volne dostupnou komponentu nebo
sadu subrutin pro obsluhu serioveho portu (napr. Synaser), a
naprogramovat to tak, aby to bezelo ve zvlastnim vlakne. Pri
prilozeni chipu to vyvola interrupt, ten se musi zpracovat a
pak muze nastat bezna komunikace.
Snad tento namet pomuze.
Ing. Jan Dvorak

[...]

Dekuji Beranek D5

OT: reference na grafiku/design

[*] Lada 'Ray' Lostak <ray(zv)unreal64(tec)net> - 9.9.2002 09:39:12

Zdravim,

omlouvam se za offtopic, ale myslim ze je zde hodne lidi, kteri by mi
mohli pomoci. Navic to neni takovy offtopic, neb se to tyka i produktu v
Delphi :) Vytvarime nadnarodni spolecnost (hardware, software, komunikace) a
potrebujeme grafiku/design, ktera urci celi jeji image. To jest od log
produktu, webu, az po stanek na Cebitu. Hledame poruznu, ale zatim nam nic
nepadlo do oka. Zkusili jsme ruzne firmy i grafiky na volne noze. Kdyz uz se
nam nekdo zamlouval, tak byl pro zmenu nespolehlivy :( Nejde nam o
'jednorazovou' vec, ale o casove delsi a flexibilni spolupraci. Je hodne
tezke najit kvalitniho a spolehliveho grafika/designera ci firmu, proto se
na vas obracim s touto prosbou...

Mezi vami je jiste dost lidi, kteri kdysy resili podobny problem. Mate
tedy nekdo prosim reference na graficke studia, ci grafiky na volne noze ?
Idelane z prahy, ale neni podminkou, pokud nevadi cestovani. Jde nam jak o
pocitacovou grafiku (web, loga, ...) tak o DTP (nastivenkami pocinaje, prez
reklamni predmety a cebitem konce).

Jak jsem jiz psal, preferujeme delsi casovou spolupraci, pripadne
'zamestnani' grafika/grafiku (ZL, HPP, VPP). Po zkusenostech z minula
preferujeme spise jedince, nez firmu.

Odpovedi prosim na soukromi majl :)

Moc diky za reference (kladne i zaporne),
Best regards,
Lada 'Ray' Lostak
Unreal64 Develop group
http://www.unreal64.net

Umlceni vstupu zvukove karty

Ahoj, ma jit o vstup "Line", kam mam pripojene radio. S parametrem
MIXERLINE_COMPONENTTYPE_DST_SPEAKERS to funguje, ale nechci vypinat cely
zvukovy vystup, pouze ten linkovy vstup, aby bezelo napriklad zvukove
upozornovani na prichozi postu apod. Na pocitaci s W2000 ten vstup Line in
stoprocentne existuje.

> [...]
tak
> pouzij MIXERLINE_COMPONENTTYPE_DST_SPEAKERS.

nahrada za komponentu DBFinder

[*] Miroslav ��stka - 9.9.2002 10:23:59

Dobr� den,
Narazil jsem na komponentu DBFinder ve verzi 1.81. Bohuzel (jestli se
nemylim) neumi pouzivat vice DataSetu. Nevite o nejake jin� komponente,
kter� by to umela ??? Pripadne nevite zda nevysla novejsi verze nez 1.81
???
Diky za odpoved
Castka Miroslav

preklad dialogu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.9.2002 10:27:24

> Pouzij Application.MessageBox
> Libor

MessageBox je fajn, ale m� jednu drobnou nev�hodu.
Pokud v�m, tak neum� "yes to all" a "no to all".

J� jsem to �e�il, mo�n� ne �pln� nej�ist�ji, ale p�esto funk�n�.
(Popis je z hlavy, nev�m zda je to �pln� p�esn�)

Ze zdroj�ku funkce MessageDlg jsem vypreparoval funkci CreateMessageDlg.
D��ve, ne� se p��slu�n� formul�� zobraz� pomoc� ShowModal, ud�l�m n�co jako:

for i:=0 to ControlCount-1 do
if Controls[i] is TButton then
with Controls[i] as TButton do
case ModalResult of
mrYes : Caption:='&Ano';
mrNo : Caption:='&Ne';

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Umlceni vstupu zvukove karty

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 11:03:42

> ale nechci vypinat cely zvukovy vystup, pouze ten linkovy vstup,
> aby bezelo napriklad zvukove upozornovani na prichozi postu
> apod. Na pocitaci s W2000 ten vstup Line in stoprocentne existuje.

Jedna vec je textovy popisek zdroje a neco jineho je
dwComponentType, je v tom casto pekny zmatek.
Prave ty Line zdroje byvaji oznacovany ruzne:
MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_LINE
MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_AUXILIARY
MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_ANALOG
Na nekterych zvukovkach muzes najit treba i tri vstupy
AUX a zadne LINE a ANALOG (typicky SB Audio PCI).

Tahle aplikace Ti muze pomoci zobrazit informace, ktere
o sobe zvukovka dava:
http://www.volny(tec)cz/roxton/sw/MixerInfo.exe (32KB)

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Mailslot - access denied

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 11:04:46

Potrebuji posilat textovou zpravu (pouze jednim smerem)
mezi dvema NT sluzbami (na temze pocitaci), ale narazim
na opravneni. Pokud obe sluzby spustim jako bezne
aplikace (na ucet uzivatele), tak vse funguje. Pokud bezi
jako sluzby (na ucet system), tak se nelze k mailslotu pripojit.

Funkce vytvoreni mailslotu probehne uspesne:
MailSlot:=CreateMailSlot('\\.\mailslot\roxton\sluzba',0,0,Nil);

Ale pripojeni z druhe sluzby skonci chybou c.5:
MailSlot:=CreateFile('\\.\mailslot\roxton\sluzba',
GENERIC_WRITE,FILE_SHARE_READ,Nil,
OPEN_EXISTING,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,0);

Nemate nekdo tuseni v cem muze byt problem ?

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Prelozit QRPreview v Delphi6

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2002 11:40:59

Ahoj,

On 8 Sep 2002 at 19:52, Martin Kasman wrote:

> [...]
> Unsupported 16bit resource in file "C:\.......
>
> Ako by sa to dalo este prelozit? Nechcem preklad v kazdom projekte

ja to drive delal podobne.
V knize 1001 T&T pro Delphi mas navod jak zaregistrovat
vlastni Preview,
no a udelat si potom vlastni neni problem a catecne se
'odstrihnes' od QR.

Jarek U.

Z Delphi na web

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 9.9.2002 12:10:52

Ahoj,

Mame nejake zdrojaky v Delphi (citanie binarnych suborov, vypocty) ktore
potrebujeme dostat do www server aplikacie (ASP, PHP).
Rozhodli sme sa vyrobit COM ktory sa bude z PHP volat.
Nemame s tymto velke skusenosti (jednoduchy priklad nam chodi :) ), takze by
som uvital, keby mi k tomu dal niekto nejaky komentar.

Je to dobry pristup? Na co dat pozor? Ake su potom problemy s instalaciou,
prevadzkou?
Zamota tu vec fakt, ze ten COM bude "loadovat" jednu dllku?

preklad dialogu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.9.2002 12:36:34

> jak nahradit slova "Yes", "No", "Cancel" atd. z MessageDlg a podobnych
> jejich ceskymi preklady?

Tieto slova su natahovane z resourcestringov, takze je mozne pouzit
standardnu Delphi lokalizaciu pomocou resource DLL, ako je to popisane v
helpe.

if ve vyctu

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 9.9.2002 12:47:42

Ahoj,

rad bych vas poprosil o radu. Mam D5 a Win 2000.
Lze udelat neco podobneho ?

IF promenna IN ['A', 'F'] THEN

Jde mi o ten vycet IN.

Jakou DB na standalone aplikaci?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.9.2002 12:50:30

> [...]
> jednoduse, jako s BDE a paradoxovymi tabulkami (aby se daly pouzit
komponenty jako
> dbgrid, dbedit a ostatni db komponety, s daty pracovat jako pri pouziti
ttable a tquery
> apod.).
>
> Proste co pouzit misto "zastarale a nepodporovane technologie", ale aby mi
zustal
> stejny komfort pri vyvoji aplikace jako pri pouziti BDE. Urcite to ale
nemuze byt reseni s
> lokalnim SQL serverem, musi jit o souborove databaze.
>
> Jo, abych nezapomel, musi to byt pro Delphi 6 Pro

vyskusaj MS Access

Erik

Mailslot - access denied

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 9.9.2002 13:08:08

Zrejme na NT bezi sluzba "Messenger", ktera si mailslot obsadi jako prvni.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.9.2002 13:10:24

> IF promenna IN ['A', 'F'] THEN

Ahoj,

odpovidam bez Delphi, ale snad to bude pravda:

1) Takhle, jak jsi to napsal, by to melo fungovat, ale s ohledem na bod 2

2) Pascalske mnoziny mohou pojmout tusim max. 256 prvku, a i typ, z nehoz se
mnozina bere, tusim nesmi pojmout vice hodnot. Z toho plyne, ze mnoziny nad
typem char budou OK, v pripade mnozin cisel nesmi jit o vysoke hodnoty (nad 255).
Viz help o typu SET.

David Lebeda

Problem s Query a PARADOX databaze

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.9.2002 13:15:22

----------
> [...]
> /// ---
>
> except
> raise Exception.Create('Chyba pri spracovani dat');

Teda nevim, jestli je to jeste aktualni, ale ...
mel jsem jednou podobne problemy. Vyresil jsem to tak, ze jsem misto ...SQL.add(...) udelal
pomocnou
lokalni promennou, do te jsem si vytvoril cely SQL prikaz a ten jsem ulozil
....SQL.Text:=PomocProm;
Mozna to je jen chyba pri prepisu do mailu, ale mozna to bude ta chybka. Pokud ctu spravne, mela by
tam byt mezera (coz se Ti projevi hlavne pri tvorbe ty pomocny promenny).
Hodne zdaru.
Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Formular z D6 na D5

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 9.9.2002 13:15:55

Zdravim,
da se nejak jednoduse prevest formular vytvoreny v D6 a ulozeny jako text prevest na formular do D5?
Kdyz to v D5 otevru, tak mi to hlasi, ze obsahuje nezname properties a nakonec spadne na nacteni streamu (asi diky textovemu formatu formulare).

Petr

Razeni v ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 13:35:40

Zdravim

radim jednotlive sloupecky tabulky v Listview pomoci teto funkce.

function CustomSortProc1(Item1, Item2: TListItem; ParamSort: integer): integer; stdcall;
begin
Result:=lstrcmp(PChar(TListItem(Item1).Caption),PChar(TListItem(Item2).Caption));
end;

Ale pokud mam napriklad seradit cisla 1..1000 tak mi to udela uplne
tak jak to nechci vysledek je neco v tomto stylu

no to je sice spravne ale pouze pro string. jak to mam redit jako
string ?

dik milan

Form v COM objektu

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 9.9.2002 12:43:40

Zdravim vsechny,
mam problem s formama v COMech. Konkretne jde o to, ze mam COM objekt a uvnitr tohoto objektu je form. V clientske aplikaci pouzivam tenhle objekt a jeho form vlepuji na form aplikace, vlepeni je bez problemu. Problem je v tom, ze nefunguje TabOrder ani zkratkove klavesy, hlavni form o jeho podrizenem formu nic nevi, takze jeho kontrolu ignoruje. Pokousel jsem se nastavit property Parent na vlepenem formu a to jak predanim primo pointru na hlavni okno, tak prez metodu FindControl (metoda mi vracela stale nil), ale ani tohle nepomohlo.
Nyni se pokousim odchytavat message na hlavnim formu a preposilat je podrizenemu, ale zatim se mi to nejak zdarne nedari.

Nemate nekdo zkusenosti s pouzivanim formu v COMech?
Diky

Dedeni formularu s frame

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 9.9.2002 13:47:39

D5 SP2

Mam formular s frame. Frame obsahuje Popup menu, do ktereho jsem ve
formulari pridal prvek Export. Tento formular funguje bez problemu.
Kdyz vyrobim potomka tohoto formulare, tak mi to do .dfm potomka automaticky
prida definici Export (kdyz ho smazu, tak se to pri zobrazeni formu v IDE
vrati zpatky) a v runtime nejde formular vytvorit s chybou "Ancestor for
'Export' not found". Zjistil jsem, ze dedeni funguje, jen kdyz je frame bez
uprav, s upravami to neprojde.

To je "vlastnost" nebo se to da nejak odstranit ?

Diky Delphin

Jak udelam z 1006787844 cas a datum ?

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 9.9.2002 13:56:35

wEnC napsal(a):
> [...]
> rozumnej format "hh:mm:ss DD/MM/YY"
>
> V Delphi teprve za��n�m, ale urcite na to existuje nejaky sikovny parametr.

Toto neni uplne vec Delphi. Zkuste se kouknout spis na stranu MySQL.
Jinak to cislo bude pocet sekund zrejme od 1.1.1970 0:00 nebo tak neco.

Luf

tsearchrec.attr - windows XP

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 09.9.2002 14:05:00

Ahoj,
narazil jsem na problem pri prochazeni direktorarove struktury pri
spusteni programu napsanem pro win9x spustenem pod windows xp (projevilo
se to take pri zkopirovani struktury z xp na 9x). tsearchrec.attr ma pro
direktorar a win9x hodnotu 16, ale pod winxp 48. Pokud jsem toto
zohlednil program zacal fungovat spravne. Zajimalo by me, zda se
onjevily jeste nejake podobne zaludnosti.

Vaclav Sazima

Jak udelam z 1006787844 cas a datum ?

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 09.9.2002 14:28:04

> Toto neni uplne vec Delphi. Zkuste se kouknout spis na stranu MySQL.
> Jinak to cislo bude pocet sekund zrejme od 1.1.1970 0:00 nebo tak neco.

Ahoj,
pokud se jedna skutecne o unixtime, pak bych pouzil unitu DateUtils,
ve ktere jsou obe konverzni fce: UnixTime<->TDateTime.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

Mailslot - access denied

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 9.9.2002 14:29:15

Taky mi to vracelo chybu 5 a pomohlo misto FILE_SHARE_READ dat
FILE_SHARE_READ or FILE_SHARE_WRITE, ale nevim proc.

> [...]
>
> Diky
> Daniel
> Scanning complete: NO intelligent life form in range.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 14:38:30

> [...]
on));
> end;
> no to je sice spravne ale pouze pro string. jak to mam redit jako

try
c1:=StrToInt(Item1.Caption);
c2:=StrToInt(Item2.Caption);
if c1>c2 then result:=1 else
if c1<c2 then result:=-1 else result:=0;
except

Result:=lstrcmp(PChar(TListItem(Item1).Caption),PChar(TListItem(Item2).Capti
on));
end;

anebo bez try...except pomoci StrToIntDef.

http://kouzelne.misto(tec)cz

List index is out of bounds.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 9.9.2002 14:59:32

Zdravim,
V programu si plnim combobox takto:

ComboBox1.Items.AddObject('neco', TObject(-2));

Pak se to snazim precist:

NejakyInteger := Integer(ComboBox1.Items.Objects[ComboBox1.ItemIndex]);
- zde dostanu chybu, pokud tam mam hodnotu -2

Pokud tam mam hodnotu -1 a vyssi, pak vse funguje jak ma.
Myslel jsem, ze tam mohu dat libovolne zaporne cislo odpovidaji rozsahu typu
integer.

Mate prosim nekdo vysvetleni, pouzivam Delphi6.

IB/FB SP nevraci vysledek? - Vyreseno

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2002 15:06:41

Ahoj,

pokud to nekoho zajima tak:

On 8 Sep 2002 at 13:55, Jan Sebel�k wrote:

> Ten SUSPEND je tam podle me zbytecny.

to ma JS pravdu

a vysledek SP vraci tato konstrukce
IBTransaction1.CommitRetaining;

Pocet := IBStoredProc.Params.ParamValues['POCET'];
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dekuji za pomoc pri reseni,

Jarek U.

> [...]
> = HAES - RNDr. Jan Sebelik
> = http://www.haes(tec)cz
> = Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32

Form v COM objektu

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 9.9.2002 15:07:49

Pouzivam

Application.Handle := xxx;

v COM objektu, kde xxx si predavam volanim k tomu ucelu zrizene metody COM
objektu z hostujici aplikace. Pouzivam to pro COM, ktery obsahuje detske MDI
okno, ktere se natahuje do parent MDI prostredi. Akorat je jeste potreba mit
obe casti prelozene s balicky a rekl bych, ze to jede uspokojive.

[...]

List index is out of bounds.

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 9.9.2002 15:07:11

Ahoj,

zaporne cislo tam dat nemuzes, protoze je to Pointer a ten nemuze byt
mensi nez 0. To ze to funguje s -1 uz se tu pred nedavnem probiralo.

Ales.

Problemy s detekci Active a DeActive

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.9.2002 15:48:25

Ahoj,
mam aplikaci, ktera ma byt OnTop. Jenze, kdyz nebude aktivni, nesmi byt
OnTop, protoze jinak pres ni nebude nic videt.
Osetroval jsem to udalostmi application.onactive/deactive, zkousel jsem to i
pres form1.onactive/deactive
Kdyz totiz v udalosti DeActive provedu zmenu okna z OnTop na NoTop, tak musim
jeste tohle okno poslat dopozadi, jinak jako by zustava porad OnTop.
No a pri techle operacich dojde k tomu, ze se vola udalost OnActive. Pozorny
citatel uz ted tusi co nasleduje. Ano, dojde k tomu, ze je okno zase nastaveno
na OnTop.
OK, osetril jsem OnActive a jsem schopen poznat, jestli se do nej dostanu po provedeni
NoTop. Problem jeste horsi, protoze pak uz (kdyz se uzivatel skutecne vrati do me aplikace)
udalost OnActive neprobehne.
Ach jo, ... co s tim?

Zkousel jsem to i s pomoci odchytavani zprav, ale vysledek je uplne stejny. Napadlo me, ze
by stalo za to se "napichnout" na udalost, ktera zpusobi, ze pruh aplikace je bud modry nebo
sedy. To je presne to, co chci akorat nevim jak to udelat.

Any idea?

Diky Jirka.

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

OT - RE: Monitorovani toku dat

[*] Josef Pol�k <Josef.Polak(zv)clnet(tec)cz> - 9.9.2002 17:30:22

Monitorovat provoz primo na routeru.. rozjet napr. SNTP a pak cist tyto
informace kdekoliv ze site.

Pozdravem

J. Polak
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.9.2002 17:39:07

> [...]
>internetu tj na urcitou branu a spocte pocet paketu?
>Mohl by me nekdo nakopnout spravnym smerem.

S pouzitim WinPCap knihovny/driveru (umoznuje napsat sniffer) by to
jit melo

D. Toman

ActiveX komponenty pro PowerBuilder

[*] Jan Najvarek <conference.reader(zv)artin(tec)cz> - 9.9.2002 18:07:45

Zdravim,

ma nekdo zkusenosti tvorby visualnich ActiveX komponent pro PowerBuilder20

Nase komponenty se v PowerBuilderu 7 chovali celkem slusne, v PowerBuilderu 8 vsak vyhazuje aplikace na konci chybu poruseni ochrany dat? Ty nase ActiveX jsou velice jednoduche, v podstate jen ActiveX obalka kolem Delphi komponent. Vypada to, ze PowerBuilder se v necem nechova koretne, na druhe strane, zakaznik ma i jine ActiveX komponenty od jinych vyrobcu a ty tento problem nemaji...

Prosim, poradte...

Diky

Jan Najvarek
ARTIN

List index is out of bounds.

Pokial si pamatam, tak problem bol iba z hodnotou -1, ale mozno sa mylim.
Implementacia Items pre ComboBox, ListBox a niektore dalsie pouzivaju na
ziskavanie hodnot API funkcie, ktora v pripade, ze hodnotu nebolo mozne
ziskat vracaju -1 ako chybu.
V D6 u vsetkych takychto komponentov potom v pripade ze nastala chyba alebo
je ulozena hodnota -1 (navratova hodnota funkcie je v oboch pripadoch
rovnaka) vznikne vynimka. V D4 to niektore komponenty zase riesili tak, ze
vratili TObject(-1) aj vtedy, ked by mala vynimka skutocne vzniknut.
Tazko povedat, co je lepsie, najlepsie by snad bolo, keby si kontrolu na
rozsah urobilo Delphi samo a inak vracalo vzdy hodnotu bez vynimky. Tym by
sa vsak zase mierne spomalila praca s ulozenymi objektami a nezarucovalo by
to na 100% korektnu hodnotu.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Zdravim,
> [...]
typu
> integer.
>
> Mate prosim nekdo vysvetleni, pouzivam Delphi6.

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2002 18:46:17

Atributy adresare jsou slozeny, zahrnuje se do toho i atribut archive,
hidden a tak. Proto to musis zjistovat takhle:

if (SearchRec.Attr and faDirectory <= 0) then

Homepage : http://dusek.webz(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Monday, September 9, 2002, 2:05:00 PM, you wrote:

> [...]
VS> zohlednil program zacal fungovat spravne. Zajimalo by me, zda se
VS> onjevily jeste nejake podobne zaludnosti.

tsearchrec.attr - windows XP

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.9.2002 19:30:55

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> Nemam zdrojaky od unitu ZLIB. (Pouzivam unit z Delphi 5 prof. umisteny v

Mas. Na instalacnim CD v adresari Extras.

> Co znamena balicek, ktery je WEAKPACKAGE ?

Ne balicek ale unit. Takovy unit nemuze mit zadne globalni promenne a kod v
initialization/finalization sekci. Tim jej neni treba primo linkovat do BPL i
kdyz je v balicku (*.dpk) tento unit jinak obsazen. Vice v helpu.

Petr Vones

FTP - prenos pres proxy

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 9.9.2002 20:15:16

Zdravim,
prosim nemohl by mi nekdo poslat kousek zdrojaku nebo tip na komponentu,
ktera se pripoji na vzdalene ftp (pres proxy!) a odesle na toto ftp jeden
soubor?
Moc by mi to pomohlo, je jedno cim a jak, hlavne aby to chodilo v D4.
DIky moc.
JV

List index is out of bounds.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.9.2002 20:26:30

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>

> Pokial si pamatam, tak problem bol iba z hodnotou -1, ale mozno sa mylim.

Nemylis se - cteni dat je ve VCL implementovano v souladu s popisem
v SDK a vypada takhle:

function TCustomComboBoxStrings.GetObject(Index: Integer): TObject;
begin
Result := TObject(SendMessage(ComboBox.Handle, CB_GETITEMDATA, Index, 0));
if Longint(Result) = CB_ERR then
Error(SListIndexError, Index);
end;

kde CB_ERR je definovana we WINDOWS.PAS jako -1. Takze pro -2 a vsechny
ostatni hodnoty by to melo byt OK a taky IMHO je.

HTH, pf

ResourceString

[*] Petr Wolf <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz> - 9.9.2002 21:00:44

Dobry den,

vedel by nekdo o nejake prakticke ukazce pouziti ResourceStringu, myslim tim
program, ktery ma veskere sve retezcove konstanty ulozeny v externim souboru
a pripadne umozni i zmenu jazyka za behu aplikace?
Chtel bych neco takoveho vytvorit, ale nejsem si jist, zda to cele uplne
dobre chapu.

Dekuji

Petr Wolf

Form v COM objektu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.9.2002 21:21:40

On 9 Jan 2002 at 20:15, Tom Beran wrote:

> [...]
> form o jeho podrizenem formu nic nevi, takze jeho kontrolu ignoruje.
>
> Nemate nekdo zkusenosti s pouzivanim formu v COMech?

Pouzivam form z COM tak jak je, bez vlepovani. Vsechny zpravy posilam
klientovi pres udalosti. Zatim jsem nenarazil na zadne problemy.

Umlceni vstupu zvukove karty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2002 22:32:12

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> Jedna vec je textovy popisek zdroje a neco jineho je
> dwComponentType, je v tom casto pekny zmatek.

Presne tak, nekdy se to dokonce zmeni i po instalaci nove verze driveru pro
zvukovku.

Petr Vones

Jakou DB na standalone aplikaci?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 09.9.2002 23:13:23

Zdravim,

Porad tady vsichni pisete, jak je BDE a Paradox tabulky uplne na nic.

[...]

S pozdravem
Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Tlac textu z RichEditu

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 10.9.2002 00:07:29

D6, WinXP

Mam v RichEdit nastaveny font Courier a tak sa mi aj zobrazi. Pri tlaci sa
vsak vytlaci text s nejakym inym fontom. Co s tym?

Vdaka za kazdu radu.

Jakou DB na standalone aplikaci?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 00:20:31

From: "Pavel Zichovsky" <zichovsky(zv)trul(tec)cz>
> [...]
>
> Proste co pouzit misto "zastarale a nepodporovane technologie", ale aby mi
> zustal stejny komfort pri vyvoji aplikace jako pri pouziti BDE.

- TClientDataSet (XML nebo CDS soubory)
- http://www.turbopower.com/products/flashfiler/
- http://www.advantagedatabase.com/

Petr Vones

ResourceString

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 00:23:37

From: "Petr Wolf" <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz>
> vedel by nekdo o nejake prakticke ukazce pouziti ResourceStringu, myslim tim
> program, ktery ma veskere sve retezcove konstanty ulozeny v externim souboru
> a pripadne umozni i zmenu jazyka za behu aplikace?

$(DELPHI)\Demos\RichEdit\Richedit.bpg

Petr Vones

Jakou DB na standalone aplikaci?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 00:30:22

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> - TClientDataSet (XML nebo CDS soubory)
> - http://www.turbopower.com/products/flashfiler/
> - http://www.advantagedatabase.com/

- http://www.elevatesoft.com/prodinfo.htm

Petr Vones

if ve vyctu

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 10.9.2002 06:41:14

IF promenna IN ['A'..'F'] THEN