Z Delphi na web

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 10:40:50

> Mame nejake zdrojaky v Delphi (citanie binarnych suborov, vypocty) ktore
> potrebujeme dostat do www server aplikacie (ASP, PHP).
> Rozhodli sme sa vyrobit COM ktory sa bude z PHP volat.
Podle meho soudu ASP+COM (s PHP nemam zkusenosti) je ten nejlepsi zpusob.
Zkusenosti s pomerne rozsahlou aplikaci v tomto smeru mame:
Viz: http://www.e-byznys(tec)cz
Viz tez nas kurz "Programovani webovych aplikaci".

Nevyhoda: bude to chodit jenom na platforme Microsoft :-)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Form v COM objektu

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 10.9.2002 10:42:45

>Application.Handle := xxx;
>
>okno, ktere se natahuje do parent MDI prostredi. Akorat je jeste potreba
mit
>obe casti prelozene s balicky a rekl bych, ze to jede uspokojive.

O.K. Diky.
Balicky pomohly, ale ted to nejde debugovat. Nejde mi to krokovat dovnitr
tech COMu, co je potreba udelat?

----------------------------
Takto: cestu pro vysledek prekladu COM objektu nastavit v Project options na
misto, kam je provedena registrace. Ikdyz se to tam treba samo preklada, tak
mam pocit, ze bez toho jsou Delphi trochu zmatene. Nastavit host app. Jinak
cesta kam se preklada ten COM nesmi obsahovat mezery. Takhle to pouzivam a
nejako to jede.

O :-))

Jakou DB na standalone aplikaci?

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:03:32

> Na toto se zkusim podivat, uvidime, jak se to bude chovat.
> Umi to primarni/sekundarni indexy, SQL apod?

TClientDataset nacita veskera data do pameti a pak s nimi manipuluje jako "memory table".
Otazka je, kolik dat takto v pameti unese. Radove tisice zaznamu?

Indexy umi (samozrejme jenom v pameti, zadne externi soubory na disku).
SQL ne, ale je mozno bez obav filtrovat, protoze data v pameti jsou zpracovana velmi rychle.
Umi samozrejme taky IndexFieldNames, umi propojeni Master/Detail (MasterSource, MasterFields).
Umi samozrejme LookupField (odkaz do "ciselniku"), zase velmi rychle, protoze vsechno je v pameti.

Je to TDataSet, takze samozrejme lze pripojit TDataSource a nad nim vsechno dalsi DBGrid, DBNavigator, DBControls, sestavy, ...

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Formular z D6 na D5

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:18:39

> Odes�latel: Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Formular z D6 na D5
> Datum: 9. z��� 2002 13:15
>
> da se nejak jednoduse prevest formular vytvoreny v D6 a ulozeny jako text prevest na formular do D5?
> Kdyz to v D5 otevru, tak mi to hlasi, ze obsahuje nezname properties a nakonec spadne na nacteni streamu (asi diky textovemu formatu formulare).

Pokud si vzpominam, tak Delphi5 taky umi textove .dfm, takze problem bude jinde.
Samozrejme, komponenty mohou mit nove vlastnosti a pod.
To by ale snad mohlo prostredi Delphi zvladnout (Ignore All).
Jinak (ted nevim, jestli to v D6 jeste je) program convert.exe prevadi textove a binarni .dfm soubory.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Datum v tabulce

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 10.9.2002 11:19:10

Ahoj,

prosim vas o radu. Mam D5, Win 2000 a DTB Informix.

V tabulce je sloupec treba DATUM, ktery je typu DateTime. Pokud je v nem nejaka hodnota, napr. 1.2.2002, je to OK a jeji obsah si vypisu napr. ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM']));
Co ale delat, kdyz tam neni hodnota zadna ???
Zkousel jsem treba tohle, ale utrel jsem:

ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM'].AsVariant));

Muzete mi prosim poradit ?

Form v COM objektu

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 10.9.2002 10:21:20

Dedeni formularu s frame

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:24:46

> Odes�latel: Delphin <delphin(zv)post(tec)cz>
> Mam formular s frame. Frame obsahuje Popup menu, do ktereho jsem ve
> formulari pridal prvek Export. Tento formular funguje bez problemu.
> Kdyz vyrobim potomka tohoto formulare, tak mi to do .dfm potomka automaticky
> prida definici Export (kdyz ho smazu, tak se to pri zobrazeni formu v IDE
> vrati zpatky) a v runtime nejde formular vytvorit s chybou "Ancestor for
> 'Export' not found". Zjistil jsem, ze dedeni funguje, jen kdyz je frame bez
> uprav, s upravami to neprojde.

Nevim, jestli ti rozumim.
Obecne vzato, kdyz neco pridam do jakehokoli objektu, pak se toho v oddedenych objektech uz samozrejme nezbavim.
A ty jsi pridal do formulare Export a dedis od formulare.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

zacatecnicky dotaz ohledne PARADOX databaze

[*] Miroslav ��stka - 10.9.2002 11:26:21

Dobry den,

Mam nasl. problem. Mam jednu tabulku a k ni propojene dal�� 4 ve vztahu
1:1. Problem je v tom, ze pokud z odeberu zaznam z tabulky1 a podivam se
pres BDE do tabulky 2,3 atd. Tak se mi zde dane "pod"zaznamy nesmazou.
Jestli se nemylim, tak by tento problem mel vyresit pomoci BDE (nekde
neco zaskrtnout), ale bohuzel to nikde nen�. Nebo se pletu a musim to
resit programatorsky ???
Predem dekuji za odpoved

ansistring&Tfilestream

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:32:07

> Odes�latel: Martin Kolos <koki(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz>
> A jeste jednu otazku: Kdy musim pouzit fci setlength pro nastaveni
> velikosti promenne typu string, kdyz napriklad bezne pouzivane
> S:='aaaaaaaaaa'
> funguje i bez pouziti teto funkce (a velikost S odpovida
> poctu vlozenych znaku)?

A co kdyz tu pozadovanou delku predem neznas?
Preci nebudes psat
S:='';
for i:=1 to Size do
S:=S+'a';

Navic je treba si uvedomit, ze Pointer(prazdnyretezec)=nil.
To je pikantni napr. tehdy, kdyz volam WinAPI funkci, ktera mi vraci nejaky retezec do promenne prazdnyretezec.
Navic je dobre si uvedomit, ze lokalni promenne (uvnitr procedur) typu String jsou na "begin" vzdy inicializovany na prazdny retezec.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

if ve vyctu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:34:07

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> IF promenna IN ['A', 'F'] THEN

Za IN musi byt mnozina.
Mnozina musi byt "set of OrdinalniTyp", ovsem max. 255 prvku.
S mnozinami lze provadet mnozinove operace
+ sjenoceni
* prunik
- "odecteni"
['a'..'z','A'..'Z'] "intervalovy" zapis

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Datum v tabulce

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.9.2002 11:47:03

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>

> Co ale delat, kdyz tam neni hodnota zadna ???
> Zkousel jsem treba tohle, ale utrel jsem:
> ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM'].AsVariant));

Query1['DATUM'].asString by melo byt OK.
Jinak lze taky Query1['DATUM'].isNull : Boolean;

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Ze String na Char

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 10.9.2002 11:49:15

> Zdravim,
> chtel bych vedet, jak prevedu jedno pismenko z retezce String na
> Char. Funkce Copy mi jedno pismenko vybere, ale je to porad
> String. Poradte. Jak prevest String o jednom pismenku na Char.

Ja pouzivam kontrukci
S: String
C: Char

C := (S + #0)[1]

protoze pokud by S = '', pak by doslo k vyjimce

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT s.r.o.
Hradebni 3
56301 Lanskroun
Tel: 511096, 522889, 524795
Mob: 0602592948, 0603833124
ICQ: 47636291

Datum v tabulce

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 10.9.2002 11:56:36

Ahoj,

tomu moc nerozumim. Co znamena ze tam neni zadna hodnota?
Zkus toto:

if not Query1['datum'].IsNull
then ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM']))
else ShowMessage('neni hodnota');

A.> -----Original Message-----
> [...]
> jeji obsah si vypisu napr. ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM']));
> Co ale delat, kdyz tam neni hodnota zadna ???

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 10.9.2002 10:58:02

Dik za nakopnuti, fakt za to muzou mezery v nazvech adresaru ("Program files", etc.) :-(((

Eli, Eli, laba sabachtani ....

Datum v tabulce

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.9.2002 11:58:28

> [...]
> nem nejaka hodnota, napr. 1.2.2002, je to OK a jeji obsah si vypisu
> napr. ShowMessage(DateToStr(Query1['DATUM'])); Co ale delat, kdyz tam

Ahoj,

pokud pole muze mit NULL hodnotu, lze k jejimu overeni pouzit metodu fieldu IsNull,
napr.

Query1.FieldByName('datum').IsNull

Jinak k prevodu data na retezec se mi osvedcila fce FormatDateTime (viz help),
protoze jen v takovem pripade si muzes byt opravdu jisty formatem vysledku.

David Lebeda

Casri uzivatelskeho prostredi pomoci HTML

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 11:59:18

Zdravim
chtel jsem se zeptat, jestli nekdo z vas neresil nasledujici problem. Mit
cast uzivatelskeho prostredi aplikace jako HTML stanku (napr. Outlook
Express) a z teho HTML stranky ovladat cast aplikace, napr. vytvoreni noveho
projektu, ...
Myslim, ze reseni bude pres COM objekty, ktere budu ovladat pomoci skriptu
uvnitr HTML kodu, ale nejsem si jisty.

S pozdravem Marek Eichler

Problemy s vytvorenim nove database pomoci prostre

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 12:05:17

Zdravim,> Po otevreni dialogu Create database a vyplnenim udaju
> Database:
> Username:
> Password:
>
> obdrzim zpravu:
>
> " .....
> Your name and password are not defined. Ask your database administrator to
> set up a Firebird Login."
**** Po instalaci Firebird je nastaven administratorsky ucet se jmenem
SYSDBA a heslem MASTERKEY
S tim to beha bez problemu

S pozdravem Marek Eichler

if ve vyctu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 12:39:40

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Diky za radu. U CHAR to funguje. A jak to bude u STRINGu ? Jde to ?

U stringu to samozrejme nepujde, protoze to neni ordinalni typ. Vice treba v
helpu pod heslem 'Case statements'.

Petr Vones

Ze String na Char

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 12:49:08

From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
> Ja pouzivam kontrukci
> S: String
> C: Char
>
> C := (S + #0)[1]

Velmi efektivni zpusob :-) Proc misto jednoducheho porovnani delky retezce
radeji nealokovat retezec novy, zkopirovat cely obsah predchoziho, pridat
dalsi znak a to vse jen proto, aby jsme jinak prectli jeden byte z toho
stringu.

Petr Vones

OT: Co je treba instalovat pro konekt k MS SQL

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 10.9.2002 12:55:39

Omluva za OT.

Distribujeme aplikaci, ktera se pripojuje k MS SQL.
Vyuzivame jak BDE, tak ADO.

Doposud jsme instalovali na stanice MS SQL klienta
z originalni instalacni sady MS SQL. Nicmene pro
zjednoduseni bychom chteli vytvorit vlastni instalator.

Cesta pres vytvoreni vlastniho ISS souboru a spuste-
ni tiche instalace se mi nejevi jako prilis schudna -
zase je treba mit k dispozici temer cely obsah
SQL instalacky.

Jedna se mi pouze o nainstalovani konektivity, niko-
li administrativnich nastroju.

Dekuji za odpovedi.
Ing.Mgr. Michal Sefcik
Benefit CZ, s.r.o.
Hrub�ho 11, 612 00 Brno
tel: +420 5 41219098, 9
fax: +420 5 41215886
http: www.benefitcz(tec)cz

Ze String na Char

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 13:23:09

Hello Martin,

Tuesday, September 10, 2002, 7:38:14 AM, you wrote:

> [...]
MN> Char. Funkce Copy mi jedno pismenko vybere, ale je to porad
MN> String. Poradte. Jak prevest String o jednom pismenku na Char.

var
s:string;
c:char;

begin

c:=Pchar(s[1]);

napr

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Ze String na Char

[*] Michal <lauko(zv)nrsys.sk> - 10.9.2002 13:33:44

var s : string;
c : Char;
begin
s := '';
if s <> '' then
c := s[1];
end;

Problemy s detekci Active a DeActive

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 13:43:00

> Tomuhle nejak nerozumim. Kdyz je aplikace aktivni, tak je v popredi, no a kdyz se
> prepnes do jine, stane se ta Tvoje neaktivni a podle potreby bude prekryta. Jak se
> tedy pozadovane chovani lisi od bezneho chovani kazde aplikace?
>
> David Lebeda

Aplikaci pomoci SetWindowPos(Form1.Handle,HWND_TopMost,0,0,0,0,swp_NoSize or swp_NoMove);
nastavim, aby byla OnTop. Jenze kdyz neosetrim DeActive, aplikace zustane OnTop, i kdyz
bude deactivovana a nic pres ni nebude videt.
Jenze ono nestaci osetrit deaktivaci pomoci:
SetWinPos(Form1.Handle,HWND_NoTopMost,0,0,0,0,swp_NoSize or swp_NoMove);
ale jeste ji musim poslat dopozadi (delam to pomoci Form1.SendToBack; - mozna je chyba tady)
a to zpusobi vyvolani udalosti Activate a to je ten hlavni problem.
Pak, i kdyz se aplikace skutecne stane aktivni, uz k udalosti Active nedojde.
Uff, blbe se to vysvetluje spis asi pomuze copy kodu:
Tak jsem ho prave dodelal a z napovedy k SetWindowPos() jsem vycetl bajecnou vec - HWND_Bottom
coz dela to, co potrebuji (kdyz z OnTop jdu na NoTop, tak jeste potrebuju poslat okno do pozadi)
Jestli jste s tim nekdo meli nekdy nejake problemy, tak tady je f-cni kod:

Windows, Forms, SysUtils, Classes, Controls, StdCtrls;

procedure AppActivate(Sender: TObject);
procedure AppDeactivate(Sender: TObject);

{$R *.dfm}
procedure TForm1.AppActivate(Sender: TObject);
begin
SetWindowPos(Application.Handle,HWND_TOPMOST,0,0,0,0,swp_NoSize or
swp_NoMove or swp_NoActivate);
end;

procedure TForm1.AppDeactivate(Sender: TObject);
begin
SetWindowPos(Application.Handle,HWND_NoTOPMOST,0,0,0,0,swp_NoSize or
swp_NoMove or swp_NoActivate);
SetWindowPos(Application.Handle,HWND_Bottom,0,0,0,0,swp_NoSize or
swp_NoMove or swp_NoActivate);

Application.OnDeactivate:=AppDeactivate;
Application.OnActivate:=AppActivate;

Diky za cas, ktery jste venovali reseni meho problemu. (nemyslim to ironicky!)
Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

OT : Win2000 SP3

[*] �EZN��EK David - 10.9.2002 13:57:33

Ahoj vsichni.
Mam OT ohledne SP3 na Win2000. Nejsou
znamy nejake problemy po instalaci SP ?
Dik za informace.

TCP/IP klient-server komunikace

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 14:19:47

Ahoj,
chtel bych si udelat aplikaci, ktera by mela byt schopny komunikovat pomoci
TCP/IP.
Muzete me nekdo odkazat na nejaky ukazkovy priklad, nebo odkazat na nejake
stranky/help, kde bych se dozvedel jak zacit atd? (popr. poslat nejaky freeware
ukazkovy zdrojak)

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 14:26:57

Ahoj,
muzete mi nekdo vysvetlit zasadni rozdily mezi IB a BDE?
Jak je to s instalaci IB? BDE jde pribalit pri vytvareni setupu pomoci
installshieldu, ale jde to i s IB?
Musi se dokupovat licence k IB na kazdy pocitac, na kterym program pobezi?
Diky za odpoved.

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Prekvapive dobry signal! Presvedcte se v Oskar Testu ...
http://www.oskarmobil(tec)cz/oskartest

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.9.2002 14:42:03

> muzete mi nekdo vysvetlit zasadni rozdily mezi IB a BDE?

Rozdil je velmi zasadni. IB, resp. FireBird je SQL server
(databazovy stroj), zatimco BDE je pouze jakasi univerzalni
mezivrstva mezi databazovym strojem a aplikaci v Delphi. Neboli
BDE samotne NENI databaze.

> Jak je to s instalaci IB? BDE jde pribalit pri vytvareni setupu pomoci
> installshieldu, ale jde to i s IB?

SQL sevrer obecne nainstalujes na jedno misto v siti a uzivatele k
nemu pak z ostatnich stroju pristupuji. Z toho plyne, ze obvykle
nema smysl jej instalovat soucasne s aplikaci. S aplikaci musis
instalovat pouze knihovny pro praci s SQL serverem (nekdy jde o
BDE, u IB o IB klienta nebo jen gds32.dll) apod.

Musi se dokupovat licence k IB na
> kazdy pocitac, na kterym program pobezi?

To bude zalezet na verzi. IB6.0 a FireBird jsou OpenSource, tj.
licence se nekupuji, u jinych verzi nevim.

David Lebeda

Datum v tabulce

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 10.9.2002 14:45:25

Diky za radu. Tudy vede cesta, uz jsme na to prisli...
> [...]

protoze jen v takovem pripade si muzes byt opravdu jisty formatem vysledku.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.9.2002 14:51:17

> [...]
pridat
> dalsi znak a to vse jen proto, aby jsme jinak prectli jeden byte z

Sice je to neefektivni, ale podle mne ne tolik jak popisujes. K nove
alokaci (a kopirovani obsahu puvodniho retezce) nedojde, protoze
stavajici jednoznakovy retezec se urcite da bez realokace bufferu
prodlouzit o jeden znak. :-)

D. Toman

Kylix a compiler options

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.9.2002 15:00:55

DD,

jsem zvykly veskera nastaveni kompilatoru ukladat do samostatneho
souboru (define.inc), ktery nasledne pripojuju ke kazdemu zdrojaku
pomoci {$I define.inc}. Pri testech Kylix 3 (Open Edition) vytrvale
ale kompilator ignoroval {$I-} az do te doby, dokud jsem jej nevlozil
primo do unity, ktera obsahovala operace se souborem (cili ignoroval
nastaveni v define.inc}. Je to chyba nebo nejaka "novinka"? Dalsi
options se asi chovaji podobne ...

Casri uzivatelskeho prostredi pomoci HTML

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 10.9.2002 15:16:16

Ano, je to presne tak,
veskere COM objekty z aplikace se v HTML volaji pres window.external...

Ing. Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)centrum(tec)cz

> [...]
> projektu, ...
> Myslim, ze reseni bude pres COM objekty, ktere budu ovladat pomoci skriptu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 15:18:27

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> alokaci (a kopirovani obsahu puvodniho retezce) nedojde, protoze
> stavajici jednoznakovy retezec se urcite da bez realokace bufferu

Prelozi se to s volanim _LStrCat3. V nasledujicim testu mi to vychazelo cca
50x pomalejsi:

uses
JclCounter;

S: string;
C: Char;
Cnt: TJclCounter;
I: Integer;
T1, T2: Extended;
begin
S := '12345';

StartCount(Cnt);
for I := 1 to 100000 do
C := (S + #0)[1];
T1 := StopCount(Cnt) * 1000;
Memo1.Lines.Add(C);

StartCount(Cnt);
for I := 1 to 100000 do
begin
if Length(S) > 0 then
C := S[1]
else
C := #0;
end;
T2 := StopCount(Cnt) * 1000;
Memo1.Lines.Add(C);

Memo1.Lines.Add(Format('%5.3f %5.3f', [T1, T2]));

Ze String na Char

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.9.2002 16:00:48

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> Prelozi se to s volanim _LStrCat3. V nasledujicim testu mi to
vychazelo cca
> 50x pomalejsi:

Koukal jsem pro jistotu do zdrojaku _LStrCat3 a pri scitani
jednoznakoveho stringa a Charu to nakonec opravdu skonci tak jak jsem
psal (memory manager pri resize nic noveho nenaalokuje) - ale toho
kodu co se mezi tim vykona - hruza.

Ja jsem se samozrejme nechtel zastavat toho zpusobu prevodu Charu na
Stringo - jen jsem do Tebe chtel rejpnout, ze pro jednou nemas tak
uplne pravdu :-)

D. Toman

Ze String na Char

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 16:17:34

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Ja jsem se samozrejme nechtel zastavat toho zpusobu prevodu Charu na
> Stringo - jen jsem do Tebe chtel rejpnout, ze pro jednou nemas tak
> uplne pravdu :-)

No, asi ne jen pro jednou :-) Ale v tomhle pripade jsem mel namysli hlavne to
volani _NewAnsiString a Move v _LStrAsg, ktery se v tomhle pripade vola z
_LStrCat3.

Petr Vones

List index is out of bounds.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 10.9.2002 16:19:45

Myslim si, problem je jinde, vzhledem k tomu, ze Objects je ukazatel na
TObject, tak zaporna hodnota hodnota bude asi vnitrnim oznacenim chyby pro
VCL.
Nedavno zde byla docela pekna diskuze, zda pouzivat tento trik. Bylo
poukazovano na to, ze to neni ciste (a meli pravdu), ale rychle a efektivni
(a meli pravdu).
Zda se, ze pro zaporne hodnoty to bude chtit prece jen vytvorit potomka
TObject a ten ukladat.

Pavel

> Od: Rumcajs - konference [mailto:konrum(zv)seznam(tec)cz]
> Pokud se snazis cist ListIndex := -2, tak samozrejme, protoze
> tato polozska
> neexistuje
> Rumcajs

> Integer(ComboBox1.Items.Objects[ComboBox1.ItemIndex]);

> odpovidaji rozsahu
> typu

Mailslot - access denied

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 16:27:33

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>
> Taky mi to vracelo chybu 5 a pomohlo misto FILE_SHARE_READ
> dat FILE_SHARE_READ or FILE_SHARE_WRITE, ale nevim proc.

To nema vliv.

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> Zrejme na NT bezi sluzba "Messenger", ktera si mailslot obsadi jako prvni.

Nevim jaky mailslot pouziva Messenger, ale pochybuji ze roxton\sluzba.

Nevite nekdo o jinem zpusobu, kterak poslat kratky textovy retezec
z jedne NT sluzby (ISAPI pod IIS5.0) do jine NT sluzby ? Asi mi
nezbyde, nez to udelat pres WinSock, ale to mi prijde ze je s kanonem
na vrabce ...

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> z jedne NT sluzby (ISAPI pod IIS5.0) do jine NT sluzby ? Asi mi
> nezbyde, nez to udelat pres WinSock, ale to mi prijde ze je s kanonem

Memory mapped files. Z jedne strany ho vyrobis a otevres nad nim pohled,
z druhe pouze otevres pohled. Oba mohou zapisovat i cist, ale musi se nejak
synchronizovat, napr. pomoci Mutexu.

Na DSP a spol. najdes urcite nejake Delphi obalky, hledej MapFiles.pas
apod.

Martin Schayna

OT - RE: Monitorovani toku dat

[*] Josef Pol�k <Josef.Polak(zv)clnet(tec)cz> - 10.9.2002 18:10:20

Sypu si popel na hlavu... :) preklep. Samozrejme se jedna o Simple
Network Management Protocol (SNMP), ktereho vyuziva napr.
(http://www.mrtg.org) nebo cricket ke generovani grafu a statistik.

J. Polak

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> Nijak, Pascal je stale pozadu (aspon v mem Delphi 4.0) a case umoznuje

Dobre, predpokladejme ze by to umoznoval a zapis by vypadal treba takto:

case S of
'jedna': ....
'dva': ...
end.

Jakym zpusobem se ma porovnavat ten string ? Jako ASCII nebo Ansi, maji se
rozlisovat mala a velka pismena, MBCS ? Navic prekladac pri case pouziva
tabulky pro optimalizaci coz by v tomto pripade nebylo dost dobre mozne.

Petr Vones

Pozastaveni programu behem behu setrice

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 20:50:09

Dobry den,
vytvoril jsem velmi jednoduchy form s tacitkem, po jehoz stisku se
spustila nekonecna smycka
Button1.Caption:=inttostr(strtoint(Button1.Caption)+1);. Predpokladal jsem,
ze tato nekonecna smycka pojede porad, ale behem behu setrice je
pozastavena. Ale jine programy(napr. Defrag,scandisk atd..) jedou i se
spustenym setricem. Nevite nekdo jak to udelat, aby to muj program dokazal
taky??? Nevim ani kde zacit hledat.
predem diky za odpoved

Problem s INTERBASE (IBexpert), pokracovani Dik z

[*] Petr Va�eka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz> - 10.9.2002 20:51:42

> **** Po instalaci Firebird je nastaven administratorsky ucet se jmenem
> SYSDBA a heslem MASTERKEY
> S tim to beha bez problemu

> Petr
>
> S pozdravem Marek Eichler

To cos mne napsal jsem uz bezuspesne vyzkousel taky. Cela chybova zprava zni
takto:

"Error
Unsuccessful execution caused by system error that precludes successful
execution of subsequent statements.
Your name and password are not defined. Ask your database administrator to
set up a Firebird Login."

Cili neuspesny beh zpusobeny systemovymi chybami, znemoznujicimi uspesne
vykonavani dalsich vyrazu.
Obavam se, ze tato sentence je mi platna jak mrtvemu zimnik. Vubec nemam
tuchu, v cem to vezi.

Dostal jsem vyhubovano, ze se orientuji na PARADOX, a tak jsem to chtel
zkusit s INTERBASE. Napred jsem tedy chtel pracovat s IBConsoli, avsak
pohorel jsem. Po doporucenem odinstalovani teto veci a naslednem
nainstalovani FIREBIRD serveru se uz tyden nemuzu hnout dal (viz vyse) a
vubec nemohu zacit neco delat.

Mohl by mi nekdo prozradit, kde se doctu, jak vubec stvorit pod INTERBASE
nejakou dtb ??
Mam prostredky IBexpert a IBaccess.

Jsem uz z vecneho zkouseni vseho mozneho unaven a otraven.

Petr

Sleep(0)

[*] Ale� Kresta <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2002 20:54:49

Dobry den
nekde jsem cetl ze je dobre obcas zavolat proceduru Sleep, treba i s
parametrem 0. A to z duvodu, ze se da trochu procesoroveho casu ostatnim
aplikacim, a ze dojde ke zpracovani udalosti a prekresleni zmen na formu.
Kdysi jste zde doporucovali taktez application.processmessages . Chtel bych
se zeptat jaky je v techto funkcich rozdil a kterou mam pouzit jestlize
zpracovavavm velke mnozstvi dat na pozadi windows a zaroven bych chtel na
tomto pocitaci i pracovat. Predem diky za osvetu

zacatecnicky dotaz ohledne PARADOX databaze

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 10.9.2002 22:57:44

Zdravim,

Od: Miroslav ��stka <miroslav.castka(zv)uo.hospital(tec)cz>
> [...]
> Jestli se nemylim, tak by tento problem mel vyresit pomoci BDE (nekde
> neco zaskrtnout), ale bohuzel to nikde nen�. Nebo se pletu a musim to

V podstate mate moznost nastavit tuto referencni integritu bud primo do paradoxovych
tabulek, a to asi nejjednoduseji pomoci Database Desktopu (definice referencni integrity
ve strukture tabulky), ale tam se mi nikdy nepovedlo spravne rozchodit tu moznost
update (tj. ze pri zmene/smazani master zaznamu dojde automaticky ke
zmene/smazani vsech child zaznamu). Bezpecne mi vzdycky fungovala jen moznost
prohibit, ktera nedovoli zmenu (klicovych poli) /smazani master zaznamu, pokud k
nemu existuji nejake child zaznamy.

Druha moznost (kterou doporucuju) je resit to programove, nejlepe tak, ze v eventu
beforedelete master tabulky nejdrive smazete child zaznamy z ostatnich tabulek, a kdyz
to nepujde, tak nepovolite smazat ani ten master zaznam. Podobne pri uprave master
zaznamu v eventu beforepost upravite child zaznamy, pokud doslo ke zmene klicovych
poli.

No a treti moznost je zacit pouzivat nejaky SQL server (napr. Firebird), ktery umi
referencni integritu resit sam o sobe.

S pozdravem
Pavel �ichovsk� (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Procedure a function

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2002 23:25:16

From: "Petr K." <xdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> End;
>
> Jde mi o to ze obcas nepotrebuju vyplnovat promennou c jde to nak udelat aby

1. Pretezovanim

function Texty(const A, B: string): string; overload;

function Texty(const A, B: string; C: Integer): string; overload;

2. Jako default parametr:

function Texty(const A, B: string; C: Integer = 0): string;

dbExpress + MSSQL

[*] Radek �ervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 10.9.2002 23:50:43

>Protoze ADO nema samo o sobe zadny dalsi specificky driver pro databazi.

Ja si myslim, ze namas pravdu. Tvrdit, ze ze ADO nema chyby a
ze nema drivery (i kdyz se tak nenazivaji) hranici skoro s naivnosti.

Taky by bylo vhodne neplest ADO s OLE DB a s MDAC.

Podle mne MS Jet (Access a spol) nebo msorcl32.dll (ODBC klient pro Oracle,
ktery
jest soucasti MDAC a ktery ADO nutne potrebuje) je v mem pojeti "driver"
a nikdo mi to nerozmluvi.

Obe technologie pouzivaji podle mne zhruba stejny pristup, s tim
ze dbExpress to nazyva pravym jmenem a zda se mi kompaktnejsi.
Jo a taky se to lepe muze upgradovat (proste se preplacne jedno
KONKRETNI dll).

Vyhoda ADO:je proste vsude (sice v ruznych verzich ale je vsude)

>S jednoduchosti chyby moc nesouvisi, ten interface je sice jednoduchy, ale
ty
>cca 100k drivery naznacuji ze tam asi nejaky kod (a tedy i chyby) jeste
bude.

co je to dnes 100k? Nehlede k tomu ze aby mi chodilo ADO musim nainstalovat
pres 6 MB
zabalenej archiv, coz mi preplacne pul systemu (nekdy vcetne Internet
Exploreru). Navic kazda verze
ADO s kterou jsem se setkal mela nejakou botu.

Pro male aplikace bych pouzil asi ODBCe, pro vetsi DBExpress (uz jen k vuli
Linuxu).

Toliko spokojeny uzivatel profesionalniho systemu pro pristup k datum MS ADO
:)

Howgh

>Petr Vones

Radek Cervinka

Sleep(0)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2002 02:16:10

From: "Ale� Kresta" <kresta.ales(zv)seznam(tec)cz>
> nekde jsem cetl ze je dobre obcas zavolat proceduru Sleep, treba i s
> parametrem 0. A to z duvodu, ze se da trochu procesoroveho casu ostatnim

Ne (alespon v tomto kontextu)

> aplikacim, a ze dojde ke zpracovani udalosti a prekresleni zmen na formu.

Ne.

> Kdysi jste zde doporucovali taktez application.processmessages . Chtel bych

Ne.

> se zeptat jaky je v techto funkcich rozdil a kterou mam pouzit jestlize

Ani jednu.

> zpracovavavm velke mnozstvi dat na pozadi windows a zaroven bych chtel na
> tomto pocitaci i pracovat. Predem diky za osvetu

Pokud jde o problem GUI (vykreslovani oken atd) tak kazda aplikace (presneji
receno thread) ma svoji frontu zprav, takze beh jedne aplikace nema vliv na
aplikace ostatni (maximalne ten, ze procesor je zpracovanim vice vytizen).

Pokud ma GUI reagovat behem nejake delsi akce v te aplikaci, tak je nejlepsim
resenim tuto akci provadet v samostatnem threadu a hlavni thread aplikace
ponechat ciste jen na graficke rozhrani a logiku aplikace.

Petr Vones

Integer na DateTime v minutach.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.9.2002 06:28:07

> Jo tohle funguje pekne, diky. A da se jeste nejakym zpusobem udelat
> obraceny prevod? Napr. cas : TDateTime; Minuty : Integer; Pokud bude
> cas = '1:30' jak zajistit aby Minuty = 90 ?

Ahoj,

no uplne stejne:

Minuty := Cas * 24 * 60;

David Lebeda

tsearchrec.attr - windows XP

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2002 06:28:06

9.9.2002 Jakub Dusek:
> Atributy adresare jsou slozeny, zahrnuje se do toho i atribut archive,
> hidden a tak. Proto to musis zjistovat takhle:

> if (SearchRec.Attr and faDirectory <= 0) then

Zajimalo by me, jak se v tomto pripade dostanes na hodnotu mensi jak
nula :-)

Procedure a function

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2002 06:33:32

Function Texty(a,b:String;c:Integer=0):String;

10.9.2002 Petr K.:
> [...]

> to znamena pouzit obe syntaxe (ja vim ze to takhle fungovat nebude, ale tak
> nak bych si to predstavoval) / naivne :)

Formular z D6 na D5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2002 06:38:28
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ResourceString

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2002 06:40:55

Podivej se do adresare .\Program Files\Borland\Delphi5\Demos\Richedit
Je tam demo, ktere dela presne to, co potrebujes a prepina jazyky za
behu.

9.9.2002 Petr Wolf:
> Dobry den,

> vedel by nekdo o nejake prakticke ukazce pouziti ResourceStringu, myslim tim
> program, ktery ma veskere sve retezcove konstanty ulozeny v externim souboru
> a pripadne umozni i zmenu jazyka za behu aplikace?
> Chtel bych neco takoveho vytvorit, ale nejsem si jist, zda to cele uplne
> dobre chapu.

> Dekuji

> Petr Wolf

if ve vyctu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2002 06:49:46

Co to znamena pozadu ? To je proste znak jazyka.
To bys mohl tvrdit, ze Basic je pozadu, protoze ti umozni strcit do
te same promenne cokoliv (jednou cislo, jindy retezec). Je to preste
znak jazyka.

Pokud stojis o porovnani uznych retezcu muzes to udelat nejak takto:
if s = 'jelen' then ... else
if s = 'srnec' then ... else
else ...

10.9.2002 Jakub Dusek:
> Nijak, Pascal je stale pozadu (aspon v mem Delphi 4.0) a case umoznuje
> jen u ordinalnich typu.

Co je treba instalovat pro konekt k MS SQL

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 11.9.2002 07:06:56

my mame udelany vlastni msi modul, v kterem jsou pouze tyhle knihovny:

ntwdblib.dll
DBmsLPCn.dll
DBmsSHRn.dll
dbnetlib.dll
odbcbcp.dll
sqlsrv32.dll
sqlsrv32.rll
SQLUNIRL.dll

po jejich nakopirovani do systemu nam funguje konektivita (testovano na
W98, W2k, WNT)
Petr Sikola

> [...]
> zase je treba mit k dispozici temer cely obsah
> SQL instalacky.
>
> Jedna se mi pouze o nainstalovani konektivity, niko-

Property editor do aplikace

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 11.9.2002 08:04:49

Zdravim,
nevite nekdo o komponente pro editaci (nekterych) vlastnosti vlastnich objektu ve spustene aplikaci? Ja nic nenasel a vytvaret neco ze StringGridu nemam cas.
Jo a potreboval bych, aby to byl freeware (kdyz budou zdrojaky kvuli eventuelnim upravam, taky se nebudu zlobit).

OT: Co je treba instalovat pro konekt k MS SQL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.9.2002 08:12:00

On 10 Sep 2002 at 12:55, Michal Sefcik wrote:

> Omluva za OT.

Na tom dotazu neni nic OT.

> [...]
> z originalni instalacni sady MS SQL. Nicmene pro
> zjednoduseni bychom chteli vytvorit vlastni instalator.

No nevim, ale neni to ponekud schizofrenicke? V pripade ADO staci
nainstalovat server a pripadne na starsi Wokna MDAC. Na klientech pak
staci nastavit pomoci programu cliconfg.exe propojeni k SQL Serveru.

V pripade BDE je vsechno znacne komplikovanejsi, protoze je treba
rozinstalovat i SQL klienty, a BDE. Pokud ma byt aplikace nasazena ve
vice firmach, vrele bych doporucoval kompletni predelani na ADO.
Nemluve o tom, ze BDE nepracuje s MS SQL 7+ az tak zcela korektne.

List index is out of bounds.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.9.2002 08:21:26

> [...]
> ale rychle a efektivni (a meli pravdu). Zda se, ze pro zaporne hodnoty
> to bude chtit prece jen vytvorit potomka TObject a ten ukladat.

Presne tak. Se zapornymi cisly jsem rovnez naprosto neuspel. Je
pravda, ze pri alokovani potomka TObject je potreba davat pozor na
to, aby se nezapominalo na jeho dealokovani. I kdyz jsem se snazil,
stejne mi Memproof nasel spoustu situaci, kdy jsem to opomnel.

David Lebeda

ResourceString

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 11.9.2002 08:24:18

Aldik se trapiii
Mohu se zapojit? Ukazka to je,ale me proste v D6 Ent nefunguje...tj. vubec
to neprojde podminkou co je v TMenuItems muzete poradit? Take me to
zajima...
Je tam jeste nejaka podminka nemusim neco zapnout v Debuggeru?

Aldik

ing. Jan Fiala:
>Podivej se do adresare .\Program Files\Borland\Delphi5\Demos\Richedit
>Je tam demo, ktere dela presne to, co potrebujes a prepina jazyky za
>behu.

OT: Re: Win2000 SP3

[*] Tomas Uldrich <tomas.uldrich(zv)centrum(tec)cz> - 11.9.2002 08:26:25

> Paradoxne tak jsou potrestani uzivatele, kteri dbaji na
bezpecnost a
> instaluji si vsechny opravne balicky co microsoft vydal.

Tim to asi nebude. Take jsem mel vsechny opravne balicky a
instalace SP3 probehla v naprostem poradku.

ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

Formular z D6 na D5

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 11.9.2002 08:28:08

Hi,

autor zminovaneho tohoto programu: amartinik(zv)artbrno(tec)cz
stahnout si ho muzes http://www.peprsoft(tec)cz/download/d625.zip

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz .. -----Original Message-----

.. znaky s diakritikou. V D6 jsou ulozeny jako "Ka#213er" Prohledej
.. archiv konference, nekdo tu nabizel program, ktery to z tohoto tvaru
.. prevede do tvaru citelneho pro D5

zacatecnicky dotaz ohledne PARADOX databaze

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 08:44:07

> [...]
> Jestli se nemylim, tak by tento problem mel vyresit pomoci BDE (nekde
> neco zaskrtnout), ale bohuzel to nikde nen�. Nebo se pletu a musim to

Pokud ti dobre rozumim, tak mas na mysli tzv. "kaskadni delete".
To vubec neni trivialni problem, InterBase to napr. umi az od verze 5, jine databaze to treba neumi vubec.

U Paradoxu to lze nastavit napr. pres Database Desktop: referencni integrita a zaskrtnout nikoli "prohibit", ale "cascade". Jenze ja bych na to radsi nespolehal :-)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 11.9.2002 09:00:10

Zdravim,
mame aplikaci, ktera je prez BDE a SQLLinks pripojena na MSSQL.
Pouzivame datasety. Pokud potrebuji najit zaznam nastavim u datasetu
Filter, FilterOptions a udelam FindFirst, funguje to bajecne,
ALE:

pokud chci hledat slova zacinajici znakem s diakritikou (tusim ze staci
i obsahujici diakritiku), musim presne dodrzet velikost pismen, i kdyz
mam ve FilterOptions nastaveno foCaseInsensitive.

Nevite jak docilit aby mi to slova zacinajici diakritikou hledalo bez
ohledu na velikost pismen ?

Dekuji Petr Sikola

PS: prosim nekomentujte pouziti BDE, vim, ze to neni nejlepsi, ale
musime s tim zit.

TCP/IP klient-server komunikace

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 11.9.2002 09:25:41

$(DELPHI)\Demos\Internet\Chat

je to celkem jednoduche pouzij TClientSocket a TServerSocket nastav
spolecnej port a uz to jede.
Libor

> [...]
> odkazat na nejake
> stranky/help, kde bych se dozvedel jak zacit atd? (popr.

Zacatecnik - jak napsat SQL dotaz

UPDATE tism_tab_sl SET Historie = 1 WHERE id = 'neco'

Sroub

> Provadim z Delphi DELETE zaznamu v ORACLE prikazem
>
> DELETE FROM tism_tab_sl WHERE id = 'neco'
>
> potrebuji udelat zmenu a zaznamy nemazat, ale jenom jejich pole HISTORIE
> nastavit na hodnotu '1'
>
> Jak bych to mohl udelat nejak elegantne nejakym UPDATE nebo necim
podobnym...?

> Diky

Deklarace promennych

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 09:45:32

Zdravim,

Jde nak nadeklarovat promenna,

1. Byla typ Array
2. Obsahovala 2x string a 1x boolean

Predstavuju si to ze by to melo chodit nak takhle

promenna[0]:='A','B',True;

Nevim jen jak to nadeklarovat.

Dik za kazkou radu.

Reklama:
Prekvapive dobry signal! Presvedcte se v Oskar Testu ...
http://www.oskarmobil(tec)cz/oskartest

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 09:45:52

> [...]
> nemu pak z ostatnich stroju pristupuji. Z toho plyne, ze obvykle
> nema smysl jej instalovat soucasne s aplikaci.
Jasne.
Jeste bych to trikrat podtrhl: nejde jenom o oddelenou instalaci, jde o to, ze navrh databaze a klientsky program, ktery k datum pristupuje JSOU DLE MEHO UVAZOVANI DVE ZCELA ODDELENE APLIKACE, DVA ZCELA ODDELENE PROBLEMY.
To plati podle me dokonce i tehdy, kdyz pouziju jako databazi jenom Paradox (.db) nebo neco podobneho.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Procedure a function

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 09:54:32

> Odes�latel: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> 1. Pretezovanim
> 2. Jako default parametr:

Jenom bych snad podtrhl, ze to nelze kombinovat: bud 1. nebo 2.
Tedy nelze

function Texty(const A, B: string; C: Integer = 0): string; overload;
function Texty(const A, B: string; C: Integer): string; overload;

protoze kompilator by pri volani Texty(a,b,c) nepoznal, kterou funkci chci vlastne zavolat.
Pokud jde o me, pretezovani nemam moc rad. Je to trochu "nepascalovske".

Jako ortodoxni pascalista bych radsi napsal dve ruzne funkce bez overload:
function Texty(const A, B: string): string;
function TextyC(const A, B: string; C: Integer): string;

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Problemy s vytvorenim nove database pomoci prostre

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 09:59:46

> **** Po instalaci Firebird je nastaven administratorsky ucet se jmenem
> SYSDBA a heslem MASTERKEY

Nevim, jestli se u FireBird neco nezmenilo, ale u InterBase bylo heslo vzdycky "masterkey", tedy nutne malymi pismeny.

> Your name and password are not defined.
To (alespon u me) nejcasteji znamena stisknuty CapsLock.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

ResourceString

[*] Petr Hlozek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 11.9.2002 10:08:13

> [...]
> zajima...
> Je tam jeste nejaka podminka nemusim neco zapnout v Debuggeru?

Nefunguje to ani v Delphi 6 Pers.

Petr

Problem s INTERBASE (IBexpert), pokracovani Dik z

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 10:09:28

> Mohl by mi nekdo prozradit, kde se doctu, jak vubec stvorit pod INTERBASE
> nejakou dtb ??
> Mam prostredky IBexpert a IBaccess.

Ja teda nevim, ale samotna instalace IB/FB je natolik jednoducha, ze by nemely vzniknout problemy.
Dokazes se vubec pripojit na demo databazi employee.gdb?

Zkus pomoci svych prostredku spustit sql skript, napr.

create database 'g:\aplikace\data\test.gdb'
user 'SYSDBA'
password 'masterkey'
page_size 4096
default character set WIN1250;

create table firma(
IdFirma integer,
Nazev varchar(20),
constraint pk_firma primary key (IdFirma)
);

insert into firma values(1,'HAES');

a pak se podivej, jestli tam ty data opravdu jsou.

Tak alespon vytvarim databaze ja.
Viz tez nas kurz "Navrh a implementace SQL databaze".

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Integer na DateTime v minutach.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 11.9.2002 10:09:19

Zdravim,
Jenomze pri tomto zapisu dostanu chybovou hlasku pro kompilaci:
Incompatible types: 'Integer' and 'Extended'
Zapisuji toto:
Minuty := (DM.Q_TimeSheet.FieldByName('LBreak').AsDateTime) * 60 * 24;

no uplne stejne:

Minuty := Cas * 24 * 60;

Zacatecnik - jak napsat SQL dotaz

[*] PETR KOREC <pkorec(zv)ic-energo(tec)cz> - 11.9.2002 09:22:32

[...]

Nadeklaruj si to jako array of nejakeho Record

type
TMyRec = record
SID: Integer;
KID: Integer;
Typ_Skupiny: Integer;
SortString: string[50];

XXX: array of TMyRec

[...]

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 11.9.2002 10:23:40

> Nevim, jestli ti rozumim.

Vysvetlil jsem to dost zmatene, podle nasledujiciho postupu se to da
zrekonstruovat (D5 SP2).

1) Vytvorim novy frame, do ktereho dam jenom PopupMenu.
2) Vytvorim novy formular, do ktereho dam frame a na formular pridam
actionlist.
3) V actionlistu vytvorim novou akci. V popupmenu vytvorim novy prvek a
priradim mu prave vytvorenou akci.
3) Vytvorim potomka formulare. Tento potomek v runtime nejde vytvorit.

ResourceString

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 11.9.2002 10:25:53

1. otevri Projekt Group (richedit.bpg)
2. proved Build All Projects
3. v adresarich Deu, Enu a Fra najdes soubory richedit.DEU, richedit.ENU a
richedit.FRA - prekopiruj je do adresare s richedit.exe
4. It's all

> [...]
> zajima...
> Je tam jeste nejaka podminka nemusim neco zapnout v Debuggeru?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 10:35:25

> [...]
na
> aplikace ostatni (maximalne ten, ze procesor je zpracovanim vice vytizen).

Mam dojem, ze nikoliv thread, ale aplikace (viz skryte delphacke okno
aplikace) ma svou frontu zprav (doufam :)).

> [...]
> resenim tuto akci provadet v samostatnem threadu a hlavni thread aplikace
> ponechat ciste jen na graficke rozhrani a logiku aplikace.

M$ tohle dlouho resil a vyresil to tak, ze jediny thread vykresluje -
ostatni nemuzou - duvody synchronizace apod... Nevim, jestli jde
vykreslovani okna aplikace explicitne presunout do jineho threadu...

Pokud se mylim, tak mne opravte.

Ozon

Deklarace promennych

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 10:41:46

> Odes�latel: Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> Jde nak nadeklarovat promenna,
> 1. Byla typ Array
> 2. Obsahovala 2x string a 1x boolean
To v pascalu nejde.
Pouzij typ record.

Leda bys pouzil array of TVarRec nebo array of Variant :-(

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Deklarace promennych

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.9.2002 10:56:14

> Jde nak nadeklarovat promenna,
>
> 1. Byla typ Array
> 2. Obsahovala 2x string a 1x boolean
>
> Predstavuju si to ze by to melo chodit nak takhle
>
> promenna[0]:='A','B',True;

Ahoj, treba takhle:

type
TMyRec = record
Str1: string;
Str2: string;
B: boolean;
end;

TRecArr = array [0..x] of TMyRec;

var
mojepole: TRecArr;

Ovsem plnit to budes muset postupne, tj.

MojePole[0].Str1 := 'A';
MojePole[0].Str2 := 'B';
MojePole[0].B := True;

David Lebeda

OnClick u TComboBox

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 11.9.2002 10:59:44

Ahojte!

Potrebujem vediet ako odchytit OnClick u komponenty TComboBox lebo ked
kliknem do komponenty tak sa nevykona "nic" OnClick sa vykona len vtedy ked
urobim vyber nejakej veci s listu dat comboboxu ??? Ako to urobit? A
potrebujem to ako

begin
combobox.OnClick:= mojametoda;

a mozno to OnClick nie je alebo treba na to napisat nieco vlastne ???

Dakujem

[...]
************************************

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 11.9.2002 11:00:47

Asi bude zalezet i na verzi MSSQL. Domnivam se (bez zaruky), ze BDE ten
filtr pouzije ve Where klausuli a udela novy select. Pokud by to bylo tak,
pak by zalezelo na collation u daneho fieldu na databazi. Jestli je to ale
jinak a BDE si to filtruje samo, pak na to collation asi vliv mit nebude.

(V kazdem pripade, jestli to nedela select na databazi, tak se mi takovy
fitr nelibi, radji bych pouzil ten where v selectu.)

[...]

O aplikaci

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 11.9.2002 11:01:40

Zdravim vespolek!
Jak zjistim podrobnosti o aplikaci, jez se zadavaji do project. Jako je FileVersion, FileDescription,InternalName atd. Dik

M&B

zacatecnicky dotaz ohledne PARADOX databaze

Kdyz jsem delal kdysi s Paradoxem, tak s cascade integrity jsem mel
nasleduji zkusenosti:

1. vecne mi to hlasilo poskozene indexy
2. pri vetsim poctu zaznamu mi cascade update resp. delete trvalo tak na
uvareni kaficka

Sroub
> [...]

a zaskrtnout nikoli "prohibit", ale "cascade". Jenze ja bych na to radsi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.9.2002 11:34:07

On 11 Sep 2002 at 8:04, Da�a Petr wrote:

> [...]
> StringGridu nemam cas. Jo a potreboval bych, aby to byl freeware (kdyz
> budou zdrojaky kvuli eventuelnim upravam, taky se nebudu zlobit).

Hm, a co s tim pak chces delat? Jak si predstavujes ukladani zmen, a
jejich nacitani po novem otevreni formulare?

Property editor do aplikace

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 11.9.2002 11:43:08

Ja to trochu upresnim. Mam nekolik ruznych panelu (generovanych za behu aplikace), ktere davaji dohromady obrazec. V tom property okne by se pak mely zobrazovat udaje o vybranem panelu - rozmery, barva, typ (co panel znamena), obsah a mozna jeste nejake dalsi. Potrebuju, aby kdyz kliknu na nejaky panel, tak se v property seznamu vypisou mozne udaje a taky aby se daly editovat. Pri zmene nektereho z udaju to pak promitnu do vykresleni tech panelu.
Eh, doufam, ze jsem to popsal aspon trochu srozumitelne.

Petr

> Hm, a co s tim pak chces delat? Jak si predstavujes ukladani zmen, a
> jejich nacitani po novem otevreni formulare?

popupmenu a stlacenie klavesu

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 11.9.2002 12:06:40

Vedel by mi niekdo poradit ako odchytim v popupmenu to ze bol stlaceny
klaves ?

predom Vdaka peter

EOSError

[*] Ale� Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 11.9.2002 12:14:49

Mam tento problem.

V aplikaci pouzivam jednu tabulku paradoxu, ze ktere pumpuji data, kdyz tabulku nepouziji, je vse OK, kdyz ji pouziji, po uzavreni programu (ne okna), se mi objevi hlaska EOSError, System Error. Code 1400, neplatn� popisovac okna.

Poradi mi nekdo, co s tim,

Dik Ales

Pribeh SQL prikazu (ProgressBar)

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 11.9.2002 12:28:16

Ahoj,
Mam dotaz, nepozna niekto nejaku komponentu, alebo nejaky sposob, akym dat
uzivatelovi aplikacie informaciu o priebehu SQL prikazu v podobe
ProgressBaru?
Napr. Dam select ktory prebieha 10 min, a aby bol uzivatel informovany kolko
uz prebehlo..
Dik

dbExpress + MSSQL

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.9.2002 12:50:53

On 10 Sep 2002 at 23:50, Radek �ervinka wrote:

> [...]
> Oracle, ktery jest soucasti MDAC a ktery ADO nutne potrebuje) je v mem
> pojeti "driver" a nikdo mi to nerozmluvi.

Neco na vysvetlenou. MDAC je balik vselijakych komponent, ktery
zahrnuje _mimo jine_ Jet, OLE DB, ADO.

ADO jsou nadstavbove komponenty nad OLE DB. Oboji to jsou COM
komponenty. OLE DB jsou poskytovatele (providers) pro pristup k
datovym zdrojum. Datovym zdrojem z tohoto pohledu muze byt primo
databaze, Jet engine, ODBC, textovy soubor nebo cokoliv dalsiho. Jde
o to, co se v OLE DB provideru vyprogramuje. V MDAC jsou standardne
poskytovatele pro MS SQL, Oracle, Jet a ODBC. Pricemz ty volas prave
ty komponenty, ktere te spoji s prislusnym zdrojem dat. Mezi datovym
zdrojem a OLE DB _neni_ zdany driver.

Retezec pak vypada takto:
Datovy zdroj - OLE DB - (ADO - kdo umi OLE DB, muze ADO vynechat) -
tvoje aplikace.

Kde datovym zdrojem muze byt vse, co jsem vyjmenoval vyse. To
znamena, budes-li chit byt perverzni, muzes udelat tento retezec:
IB - cely system dbExpress i s drivery - OLE DB provider pro
dbExpress - ADO - tvoje aplikace. :-)

Registrace eventu v Firebirdu

[*] Tom� Muller <muller(zv)ttc(tec)cz> - 11.9.2002 13:10:15

Ahoj,
pracuji v delphi a mam nasledujici problem.
Pri otevirani aplikace se pripojim k serveru a zaregistruji eventy. Pri
zavirani aplikace odregistruji eventy a odpojim se od serveru. Po ukonceni
aplikace to obcas!!! hodi nejakou chybu.Jestlize z kodu vyhodim registraci a
odregistraci, vse je ok.
Chtel bych se zeptat, zda nekdo nevi mechanismus registrace eventu a reseni
meho problemu.
Dekuji Tomas

MSSQL a sp_addlinkedserver

D5, MS SQL, Praradox5
Potrebuji si prilinkovat Paradox tabulku k MSSQL7, ale select mi vyhazuje
tuhletu chybu

"Invalid schema or catalog specified for provider 'MSDASQL'"

Nevite nekdo jak na tenhle problem? EXEC sp_tables_ex thatservernejm mi
spravne ukaze ty tabulky

Sroub

Win2000 SP3

[*] Gallina Lukas <Lukas.Gallina(zv)programky(tec)cz> - 11.9.2002 13:17:01

Souhlas.
Aplikoval sem SP3 na nekolik serveru, prubezne patchovanych a probehlo to
OK, dokonce zmizely nektere cervene hlasky v eventlogu spojene s AD.

S pozdravem
Lukas Gallina
lukas.gallina(zv)programky(tec)cz
www.programky(tec)cz

> bezpecnost a
> >

> Tim to asi nebude. Take jsem mel vsechny opravne balicky a
> instalace SP3 probehla v naprostem poradku.

> [...]

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 13:21:48

Sleep(1) pouzivam v kombinaci s Application.ProcessMessages v
cyklu ktery na neco ceka a jinak nic nedela.

Pokud udelas treba:

while not (Thread.Terminated) do
Application.ProcessMessages;

tak stoupne vytizenost procesoru aplikaci na 100%, i kdyz aplikace
jinak nic nedela :)

Kdezto:

while not (Thread.Terminated) do
begin
Sleep(1);

funguje ok.

> [...]

AK> zpracovavavm velke mnozstvi dat na pozadi windows a zaroven bych chtel na
AK> tomto pocitaci i pracovat. Predem diky za osvetu

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 13:46:17

String by se mel porovnat naprosto stejne jako pri konstrukci
if S = 'jedna' then ...
Je to ciste zalezitost parseru pascalu ktery by takovyto CASE vyhodnotil
jako sekvenci IF THEN ELSE.
S ANSI nebo CASE SENSITIVE to nema vubec nic spolecneho, natoz s tabulkami
pro optimalizaci, ktere se tykaji ordinalnich hodnot.

Martin Kleiner

> [...]
> rozlisovat mala a velka pismena, MBCS ? Navic prekladac pri case pouziva
> tabulky pro optimalizaci coz by v tomto pripade nebylo dost dobre mozne.

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 13:50:55

> [...]
>
> Musi se dokupovat licence k IB na
>
> To bude zalezet na verzi. IB6.0 a FireBird jsou OpenSource, tj.
> licence se nekupuji, u jinych verzi nevim.

Cili, kdyz budu chtit udelat aplikaci, ktera bude pracovat s par tabulkama (mezi sebou navzajem
propojenyma pomoci ID) a bude k nim pristupovat vice uzivatelu (tak max. 6) - tak jaky typ databaze
mam zvolit?
Uz jsem ji jednou udelal (tu aplikaci) pomoci Paradox tabulky a -> BDE, ale za to jsem tady v
konferenci byl nekolikrat napaden, ze pouzivam neco, po cem by uz nikdo ani nesahl.
Mam v planu tu aplikaci predelat, takze bych byl ochoten se pustit i do zmeny typu te "databaze"
tak, abych byl "IN". Uznavam, ze problemu s Pardoxem jsem mel spoustu a ze co stability aplikace
... no spis bych to mel nazvat nestabilitou ... no proste. rad bych udelal neco lepsiho. Asi to
vsichni znate, ze kdyz vyresite nejaky problem, tak potom sperkujete, vylepsujete, zlepsujete atd.,
ne?

Mam koupenou verzi D6Prof, kde je soucasti i nejaka IB (mam to doma a jeste jsem na to ani poradne
nekoukl). Je to ta 6? Muzu pomoci ni vytvorit takovou aplikaci, kterou jsem vyse popsal?
Podminkou prace s IB na siti je instalace SQLserveru? Jakeho? Kde ho vemu a za kolik? Asi jsem
najivni s otazkou, jestli existuje nejaky free, ze?

Diky za vase odpovedi.

[...]

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

dbExpress a Oracle

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 11.9.2002 14:14:53

Dobry den.

Prechazim na dbExpress komponenty pro spolupraci s Oracle. Chci vyuzit
komponentu SQLStoredProc. U ADO komponent mi to vzdy po zadani procedury
rovnou vyplnilo i pole parametru (proceduru jsem musel zadat ve tvaru
<user_name>.<package_name>.<proc_name>). U SQLStoredProc mi to ale
nefunguje. Nevite proc?

Mam to napojene na SQLConnection, kde mam nastaveny vsechny parametry
spravne. Muzu se "konektnout".

Mam Win2000 Prof SP3, Delphi 6 Ent. SP2 a Oracle 9.0.1.1.1.

Dekuji.

Ivan Virag

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

O aplikaci

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 11.9.2002 14:17:25

TVerInfo
na
http://www.campulka.net/?dir=Delphi%20komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2002 14:36:04

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> nevite nekdo o komponente pro editaci (nekterych) vlastnosti vlastnich
> objektu ve spustene aplikaci? Ja nic nenasel a vytvaret neco ze StringGridu

Pokud to ma byt neco jako runtime object inspector tak tech par existuje:
http://www.dreamcompany.com/inspector.html
http://www.devexpress.com/products/vcl/product.asp?prodid=15
http://jvcl.sourceforge.net (TJvInspector)
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=42154&release_id=88073

Petr Vones

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 14:39:07

> [...]
>
> David Lebeda

>Mam koupenou verzi D6Prof, kde je soucasti i nejaka IB (mam to doma a jeste

Zacal bych tim, ze bych dal to instalacni CD do mechaniky...

> Muzu pomoci ni vytvorit takovou aplikaci, kterou jsem vyse popsal?

Ano.

>Podminkou prace s IB na siti je instalace SQLserveru? Jakeho? Kde ho vemu a
za kolik? Asi jsem
>najivni s otazkou, jestli existuje nejaky free, ze?

Cetl jste ten predchozi mejl od Davida Lebedy? Je to napsano v prvni vete.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Property editor do aplikace

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 11.9.2002 14:43:35

Componenta je na www.tsoft.szm.sk

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 14:53:58

Hello M,

Wednesday, September 11, 2002, 11:01:40 AM, you wrote:

MBmc> Zdravim vespolek!
MBmc> Jak zjistim podrobnosti o aplikaci, jez se zadavaji do project. Jako je FileVersion, FileDescription,InternalName atd. Dik

uz to tu bylo

function GetFileVersion(Soubor: String): String;
const
VerFixedInfo: PChar = '\';
var
Size : DWORD;
Sz : ULONG;
Handle: THandle;
Buffer: string;
FFixedBuffer: PVSFixedFileInfo;
begin
Size := GetFileVersionInfoSize(PChar(Soubor), Handle);
if Size > 0 then
begin
SetLength(Buffer, Size);
GetFileVersionInfo(PChar(Soubor), Handle, Size, PChar(Buffer));
end;
VerQueryValue(PChar(Buffer), VerFixedInfo, Pointer(FFixedBuffer), Sz);

with FFixedBuffer^ do
begin
Result:= IntToStr(dwFileVersionMS shr 16) + '.';
Result:= Result + IntToStr(dwFileVersionMS and $FFFF) + '.';
Result:= Result + IntToStr(dwFileVersionLS shr 16) + '.';
Result:= Result + IntToStr(dwFileVersionLS and $FFFF);

MBmc> M&B

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 11.9.2002 15:12:31

Doporucoval bych Firebird. Pro praci s FB lze pouzit bud IBX, ktere jsou
soucasti D6Prof (novejsi se daji stahnout) nebo si stahnout IBO. Vse
potrebne se najde na http://www.ibphoenix.com

Martin Ben

PS: Zmenu databaze jenom proto, abych byl "IN", by mne nikdo udelat
nedonutil. Spis argumenty, ktere se tu casto objevuji - stabilita,
bezpecnost, vykon...> -----Original Message-----
> [...]
> Kde ho vemu a za kolik? Asi jsem
> najivni s otazkou, jestli existuje nejaky free, ze?

Disablovanie Bitmapy v MenuItem

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 11.9.2002 16:02:39

Hi all,
Do jedneho MenuItem z PopupMenu som do Property BitMap vlozil obrazok
Funguje to pekne (menu sa vykresluje i stymto obrazkom), ale ma to jednu
chybicku,
ked tu MenuItem zdisablujem, tak obrazok ostane stale ten isty (neprejavi sa
nad nim to zasednutie) Vie mi niekto poradit ako to urobit? (napr niekde
OnDrawItem)

Stevlik Marian
Software Development Specialist
MERLIN
Stefanikova 32
150 00 Prague 5
Czech Republic
e-mail: marian.stevlik(zv)merlin(tec)cz
tel: +420 2 41010111 (181)
ICQ: 38493645

ADO neco neni v poradku

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 11.9.2002 16:11:32

D5 SP2, MS SQL 2000, W2000, ale dela to i v D6

Mam jedno ADOConnection a dve ADOQuery Query1 a Query2, obe jsou pripojene k
ADOConnection. Zjistil jsem, ze cas potrebny k otevreni Query2, je zavisly
na tom, zda se predtim otevrelo Query1.

ADOQuery1.open;
ADOQuery1.close;
ADOQuery2.open; //trva 20 sec vytizeni CPU < 10%

{ADOQuery1.open;
ADOQuery1.close;}
ADOQuery2.open; //trva 2 sec

ADOQuery1.open;
{ADOQuery1.close;}
ADOQuery2.open; //trva taky 20 sec

Kdyz se odpojim a pripojim znovu k serveru, tak se to spravi,
jenze tim zavru vsechny otevrene dotazy, coz nelze v praxi pouzit.

ADOQuery1.open;
ADOQuery1.close;
ADOConnection.connected:=false;
ADOConnection.connected:=true;
ADOQuery2.open; //trva 2 sec

Kdyz mam pro kazdy dotaz samostatne ADOConnection, tak to funguje, ale neni
to pochopitelne idealni.
Serverem to byt nemuze, predelavame starsi malou cast projektu z BDE na ADO
a v BDE to bezi v porovnani s ADO jako blesk.

Da se to nejak resit nebo se mam vratit k BDE ?

Diky

Delphin

Sleep(0)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2002 16:14:18

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> while not (Thread.Terminated) do
> begin
> Sleep(1);
> Application.ProcessMessages;
> end;

Je naprosty nesmysl, protoze:

- Application objekt existuje v hlavnim threadu a neni thread-safe
- kazdy thread ma svoji vlastni frontu zprav
- zpracovavat zpravy (a vubec nastartovat frontu zprav v thredu) neni v 99.9%
pripadu vubec potreba

Petr Vones

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 11.9.2002 16:16:52

> Asi bude zalezet i na verzi MSSQL. Domnivam se (bez zaruky),
> ze BDE ten filtr pouzije ve Where klausuli a udela novy
> select. Pokud by to bylo tak, pak by zalezelo na collation u

ja mam data zobrazena v gridu a potrebuji se jen posunout na radek v tom
gridu, takze se novy select nedela.

> daneho fieldu na databazi. Jestli je to ale jinak a BDE si to
> filtruje samo, pak na to collation asi vliv mit nebude.

asi to tak bude, ale proc mi to nehleda ???

> (V kazdem pripade, jestli to nedela select na databazi, tak
> se mi takovy fitr nelibi, radji bych pouzil ten where v selectu.)

to se ale podle me neda resit jinak nez bez selectu, ja se potrebuju jen
posunout na radek v gridu

> [...]
> (tusim ze staci i obsahujici diakritiku), musim presne
> dodrzet velikost pismen, i kdyz mam ve FilterOptions

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 11.9.2002 16:31:10

Nevim jestli jsem to presne pochopil....

UPDATE TABLE tism_tab_sl SET historie = '1' WHERE id = 'neco'

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.9.2002 16:42:58

> V tom property okne by se pak mely zobrazovat udaje
> o vybranem panelu - rozmery, barva, typ,
> obsah a mozna jeste nejake dalsi.

Soucasti balicku VCL komponent Sinea SiVCLx.zip
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=50
je komponenta TPropertyBrowserSinea,
ktera by se na to dala pouzit.
Neni dokumentovana, ale jednoduchou
ukazkovou aplikaci se zdrojovym textem
lze stahnout odtud:
http://www.rdgsw(tec)cz/files/DlgEd.zip

Vaclav Krmela

Re[2]: absolutne zacatecnicka ale o to zoufalejsi

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 11.9.2002 16:56:20

Doporucuji pouzit komponentu KWizard (free), ktera v sobe integruje
pruvodce je je opravdu dobre vyresena. Urcite ji najdes na webu, kdyby
ne, muzu poslat.

Zdravi Petr

> Dik za odpoved,

> myslim, ze jsem to zvladnul az do toho "vse osetris na PageControl.OnChange
> a na Button.OnClick". Mohli byste to prosim vysvetlit trochu podrobneji.

> Predem dik!

> Tomas Barta

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 11.9.2002 17:03:57

Nevim jestli jsem to presne pochopil....

UPDATE TABLE tism_tab_sl SET historie = '1' WHERE id = 'neco'

Sleep(0)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2002 17:06:57

From: "David Mensik" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
> Mam dojem, ze nikoliv thread, ale aplikace (viz skryte delphacke okno
> aplikace) ma svou frontu zprav (doufam :)).

Ne. Fronta zprav je vzdy vztazena k threadu, ne procesu. Pritom thread nemusi
mit zadnou frontu.

> M$ tohle dlouho resil a vyresil to tak, ze jediny thread vykresluje -
> ostatni nemuzou - duvody synchronizace apod... Nevim, jestli jde
> vykreslovani okna aplikace explicitne presunout do jineho threadu...

Neni treba nic presouvat (ani to neni dost dobre ve VCL mozne). Do jineho
threadu se prave presune ta akce.

Petr Vones

Re[2]: Sleep(0)

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 17:28:35

To Thread.Terminated je tu samozrejme jen priklad, zrovna tak tam muze
byt jakykoliv boolean. Muj pripad nema s thready nic spolecneho, je to
zavadejici. Proste obecne, pokud mam cyklus, ktery nic nedela a jen
ceka a dam do nej Application.ProcessMessages tak aplikace zere 100%
procesoru. Bez Sleep.

> [...]

PV> - kazdy thread ma svoji vlastni frontu zprav
PV> - zpracovavat zpravy (a vubec nastartovat frontu zprav v thredu) neni v 99.9%

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 11.9.2002 17:37:51

Nevim jestli jsem to presne pochopil....

UPDATE TABLE tism_tab_sl SET historie = '1' WHERE id = 'neco'

Ps: jestli to pride vickrat, tak se omlouvam ;-)

Rozdil mezi IB a BDE

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 18:44:06

> [...]
> najivni s otazkou, jestli existuje nejaky free, ze?

Prave InterBase je tim SQL serverem.
Soucasti instalace D6Pro je InterBase 6.
Rozhodne to neni FREE.
Nejsem si jist zda prave tato verze z instalace D6Pro, ale jak InterBase 6, tak FireBird (coz je v podstate totez jako InterBase) ma verzi "OpenSource".
OpenSource je forma licence, kterou neni treba platit, ale jsou na ni vazany urcite dalsi podminky.
Ja bych dnes volil FireBird.
Podrobnosti naleznes na www.ibphoenix(tec)cz (Pavel Cisar).

Prejit od Paradoxu k SQL serveru (IB/FB) neznamena pouze zmenit zpusob ulozeni dat, zvysit stabilitu, zbavit se BDE. Je to kvalitativne o necem jinem: programovani "uvnitr" databaze, centralizace kodu. SQL server zvladne podstatnou cast aplikacni logiky, takze klient (.exe napsany v Delphi) ma o hodne snazsi praci.

Viz tez nas kurz "Navrh a implementace SQL databaze", ktery (samozrejme) bezi nad FireBird.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Registrace eventu v Firebirdu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 18:49:24

> [...]
> aplikace to obcas!!! hodi nejakou chybu.Jestlize z kodu vyhodim registraci a
Ja jsem narazil na nasledujici problem:

Pokud byl IBEvents pripojen k IBDatabase a Registered=true v designu Delphi, pak mi to pri startu aplikace osklive padalo.

Vyresil jsem to tak, ze teprve po pripojeni IBDatabase k databazi jsem pripojil IBEvents na IBDatabase a pak jsem zaregistroval eventy. To chodi OK.

Jenze ty pises, ze to zhruba takto delas, navic chyba nastava po ukonceni aplikace.
Takze nevim.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Spojovy seznam

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 11.9.2002 19:08:28

Ahoj konferaci :),

potreboval bych napsat nejakej abstraktni predek spojoveho seznamu.
Zkousel jsem to a nejak jsem zabredl na ruznych problemech.
Proste potrebuju nejakyho prapredka spojovyho seznamu .. co by se dal
podedenim modifikovat ... hlavne jde o modifikaci (pridavani) dat do
jednotlivejch polozek toho seznamu a taky nejaky univerzalni
vyhledavani v nem ... nechce se mi to pokazde psat znova ... a navic
by byl v apl treba 3x v podstate stejnej kod ...
Predem dik za napady ...

Martin Pe�ava mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 19:18:24

> [...]
> jinak a BDE si to filtruje samo, pak na to collation asi vliv mit nebude.
Pokud se nemylim, property Filter se vyhodnocuje na klientovi, tedy zadny novy "select".
Nevyhodnocuje se tedy ani v BDE, spise primo v Datasetu.

> (V kazdem pripade, jestli to nedela select na databazi, tak se mi takovy
> fitr nelibi, radji bych pouzil ten where v selectu.)
Filtr na klientovi lze pouzit, musi se ale pouzit "rozumne".

At uz pouziju jakoukoli technologii pro pristup k datum (BDE nebo cokoli jineho), mel bych pocitat s tim, ze veskera data, ktera splnuji podm�nku "where", potecou na klienta. Mely by to tedy byt radove stovky, mozna snad jeste tisice zaznamu. No a kdyz uz tam ta data mam, proc si je detailne "nedofiltrovat", abych nemusel znovu sahat na server.

To ovsem neresi puvodni dotaz, proc nefunguje "caseinsensitive" filter nad MS SQL. Bylo by treba se podivat, jak je to implementovano.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Deklarace promennych

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2002 19:25:03

Dobry den,

Wednesday, September 11, 2002, 9:45:32 AM, you wrote:

> [...]

PK> Reklama:
PK> Prekvapive dobry signal! Presvedcte se v Oskar Testu ...

Type TPoromenna = record
a:String;
b:String;
c:Boolean;

var p:TPromenna;

p.a:='neco';
p.b:='necob';
p.c:=true;

Pavel mailto:kubal.p(zv)seznam(tec)cz

Pribeh SQL prikazu (ProgressBar)

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.9.2002 19:25:42

> [...]
> Mam dotaz, nepozna niekto nejaku komponentu, alebo nejaky sposob, akym dat
> uzivatelovi aplikacie informaciu o priebehu SQL prikazu v podobe

Obavam se, ze zalezi na databazi, zda mi prubeh zpracovani selectu na serveru nejak sdeli. Ne kazda (spise maloktera) to dela.

V.Bodecek, ktery u nas skoli kurz "IB/IBX - pokrocile techniky" tam ma myslim nejaky priklad, kdy postup selectu na serveru hlasi klientovi UDF, ktera se v selectu vola.

Kdyz uz je select ("kurzor") na strane serveru hotov a data tecou na klienta, pak je tu otazka, zda je DataSet nacita vsechna najednou nebo nejak po castech, co ukazuje property RecordCount. To pak zalezi na typu pouziteho datasetu. Docela jinak se chova TTable, TQuery a treba TClientDataSet. Viz tez nas kurz "Delphi: pokrocile techniky, databazovy klient".

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Deklarace promennych

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 11.9.2002 19:25:49

type
TMyType = record
Pole1: string;
Pole2: string;
Pole3: boolean;

MyArray: array[0..100] of TMyType;

begin
MyArray[0].Pole1 := 'A';
MyArray[0].Pole2 := 'B';
MyArray[0].Pole3 := True;

> [...]
>
> 1. Byla typ Array
> 2. Obsahovala 2x string a 1x boolean
>
> Predstavuju si to ze by to melo chodit nak takhle

PARADOX-DataSource, Datafield,DBEdit

[*] bugi <bugala_a(zv)centrum.sk> - 11.9.2002 19:32:35

Cau vsetkym!

Info: Delphi 3 Client/Sever Suite + Win2000

Mam zopar banalnych problemov, ale pretoze som greenhorn,
neviem si s nimi poradit. :-(

Poradte please ...

1.
- mam formular na ktorom su kompon. pre pracu s databazami.
- vytvoril som dalsi formular, ktory sa zobrazi pri kliknuti na
tlacitko "Pridat"
- na tomto pridavacom Forme su DBEdit-y, ktore by sa mali
vyplnit a po kliknuti na "OK" by sa mali nove udaje zapisat do
tabulky (paradox)

- na pridavacom formulari nemozem nadstavit DataSource, ani DataField
pre komponentu DBEdit.

Neponuka mi to ani ziadne moznosti, kde je chyba ?

2.
- na formulari mam niekolko DBMemo-v a jeden Edit a potreboval by som
to nadstavit tak, aby kurzor blikal v Edite a nie v DBMem-e ...
3.
- program bude pracovat na PC s viacerymi uzivatelmi, potreboval by som
aby sa pri zadavani novych udajov / bod c.1 / do tabulky automaticky
do pola DBEdit-ov:

- s nazvom Login nacital zo systemu aktualne prihlaseny uzivatel
( Win2000 )
- s nazvom Datum nacital zo systemu aktualny datum
- s nazvom Time nacital zo systemu aktualny cas

4.
- daju sa v dtb paradox zoradovat udaje podla datumu a casu vzostupne ???
teda najnovsi datum a cas na prvom riadku ???
Za vsetky odpovede uprimne dakujem!

S pozdravom Bugala Alex

Rozliseni monitoru

[*] Jan �imeck� - 11.9.2002 19:34:22

Dobry den,

chtel bych se zeptat jak v D6 zjistit aktualni rozliseni monitoru.

Ja to zatim resim tak, ze "BorderStyle" nastavim na "bsNone" a "WindowState"
na "wsMaximized" a pak zjistim velikost okna, jenze si nemyslim ze to je
zrovna moc prakticke.

Tak Vas prosim, jestli neznate neco lepsiho?
S pozdravem

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan �imeck�
simecky(zv)centrum(tec)cz
http://www.simecky.tk
http://www.reklalink.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

FTP server

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 11.9.2002 19:46:43

Existuje komponenta, ktera mi vytvori z meho pocitadla FTP server???

Diky
Jiri

Lock nad IB recordom

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 11.9.2002 21:04:00

Nad paradoxom, ked som dal record do stavu Edit bol locknuty - ziadny iny uzivatel
nemohol tento zaznam editovat. Je nieco podobne mozne aj nad IB zaznamom?

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 11.9.2002 21:10:28

> [...]
> mam ve FilterOptions nastaveno foCaseInsensitive.
> Nevite jak docilit aby mi to slova zacinajici diakritikou hledalo bez

A jakym s jakym nastavenim byla vytvorena databaze ?
Mam pocit, ze case sensitivita se urcuje pri vytvareni databaze spolu s
jazykovym nastavenim.

Tomas

QReport - OnPrint

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 11.9.2002 21:28:07

D6, WinXP

Pri QReport mam dost zlozity vystup, tak ho zachytavam cez OnPrint a az
potom ho poslem vytlacit. Pri Preview to funguje - aj pri Print to funguje -
ale ked dam Preview a pri tom stlacim na tlacitko Print, tak uz sa mi
nezachyty OnPrint a nevytlaci sa to spravne. (tlacim s databazy Paradox)

Vdaka za kazdu radu.

Rozliseni monitoru

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 11.9.2002 22:59:46

promenne
screen.Width
screen.Height

VJ

> [...]
>

> S pozdravem
>
> (zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
> \ ~ ~ /
> (\ (zv) (zv) /)
> -------oOOO--(_)--OOOo-------
>
> Jan �imeck�
> simecky(zv)centrum(tec)cz
> http://www.simecky.tk
> http://www.reklalink.tk
>
> ooO
> ----------( )--Ooo---------
> \ ( ( )
> \_) ) /
> (_)

> Verze: 6.0.380 / Virov� b�ze: 213 - datum vyd�n�: 24.7.2002

Rozliseni monitoru

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 11.9.2002 23:30:47

podivej se v helpu na API funkci GetSystemMetrics

> [...]

> \_) ) /
> (_)

> Verze: 6.0.380 / Virov� b�ze: 213 - datum vyd�n�: 24.7.2002

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.9.2002 23:47:18

> Je, a je to tak dobre. Nastesti se Object Pascal v Delphi vyviji vcelku
> spravnym smerem ;-)

mozno by bolo dobre aj pripisat, preco je to tak dobre. Pretazovanie
je totiz velmi diskutabilna zalezitost a nemyslim si, ze je nejakym extra
(resp. vobec) prinosom. Ak dve metody oznacis rovnakym identifikatorom,
stracas moznost jednoducho identifikovat metodu podla nazvu
(prakticky sa tento problem prejavi ak chces napr. taku metodu
exportovat z DLL). Pritom overloading neprinasa nic nove
do programovania, je to len syntakticka zalezitost, ze namiesto toho,
aby programator poriadne identifikoval co treba, prenechava sa tato
uloha kompilatoru.

Myslim, ze programy, kde sa pouziva overloading su menej citatelne
(najprv treba zistit podla parametrov, ktora metoda sa vlastne vola),
neskor mozu vzniknut problemy a konflikty, ak sa parametre
takychto metod zmenia.

Oveloading je podporovany v C#, s tym, ze C# neumoznuje definovat
default hodnoty parametrov. Eiffel overloading vobec neumoznuje
a vyhyba sa tak zbytocnym problemom.

Erik

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.9.2002 23:59:20

> function Texty(const A, B: string): string;
> function TextyC(const A, B: string; C: Integer): string;
>
> pokud ale obe funkce budou obsahovat velmi podobny, presto ale dlouhy
> komplikovany algoritmus, bude navrzene reseni znamenat, ze az se najde
chyba,
> budes muset nezapomenout opravit obe funkce, zatimco jediny zdrojak s
> parametrem s implicitni hodnotou v takovem pripade zjednodusi udrzbu. Je
mi jasne,
> ze implicitni parametr neni pretezovani, ale predpokladam, ze prvni radek
> [...]

ak obidva funkcie obsahuju nejaky spolocny alebo podobny kod, tak je
snad daleko rozumnejsie urobit este jednu proceduru s tymto spolocnym
kodom a potom vo funkciach len zavolat tuto proceduru.

Erik

Procedure a function

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2002 01:16:58

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Pokud jde o me, pretezovani nemam moc rad. Je to trochu "nepascalovske".

Je, a je to tak dobre. Nastesti se Object Pascal v Delphi vyviji vcelku
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2002 02:16:29

From: "Martin Pesava" <pesavova(zv)dkm(tec)cz>
> potreboval bych napsat nejakej abstraktni predek spojoveho seznamu.

A musi to byt zrovna spojovy seznam ? Co treba T(Object)List ?

Petr Vones

Disablovanie Bitmapy v MenuItem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2002 02:20:08

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> Do jedneho MenuItem z PopupMenu som do Property BitMap vlozil obrazok

Doporucoval bych striktne pouzivat actionlisty, tedy obrazky v TImageListu
linkovane do jednotlivych action v TActionListu.

Petr Vones

IBBackupService a zaloha na clienta

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 12.9.2002 06:19:52

Resil jste nekdo problem ze IBBackupService nezvlada zalohovani ze serveru
na clienta?
Mam clientskou aplikaci a potrebuju dostat zazalohovanou DB ze serveru na
clienta.
Pres gbak to jde ale ja bych to potreboval resit programove a mit cele
zalohovani pod kontrolou a pak dale s tou zalohou nejak jeste pracovat.
Davkove spusteni gbak mi nevyhovuje. Koukal jsem se do API pro IB a zadny
parametr kterym by se to dalo zarucit jsem nenasel. Servisni sluzba proste
se snazi rvat tu zalohu na server.

predem moc dik
Libor

dbExpress + MSSQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 12.9.2002 07:20:20

> [...]
> Exploreru). Navic kazda verze
> ADO s kterou jsem se setkal mela nejakou botu.

aby Ti chodilo ADO nemusis vobec nic instalovat (vynimkou su iba
archaicke Win95 a NT4.0 ale aj tam je vysoka pravdepodobnost,
ze je ADO nainstalovane ako sucast IE alebo ineho softwaru).

Erik

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.9.2002 07:28:47

> A jakym s jakym nastavenim byla vytvorena databaze ?
> Mam pocit, ze case sensitivita se urcuje pri vytvareni
> databaze spolu s jazykovym nastavenim.

Asi jste me nepochopily:
pokud hledam v datasetu bez diakritiky, tak je vse OK, ale pokud hledam
s diakritikou musim dodrzet velikost pismen bez ohledu na
foCaseInsensitive ve FilterOptions.
Dle meho nazoru se pri tomto hledani neprovadi znovu select do databaze
a hleda se pouze v datasetu (gridu) - takze by podle me nemel mit vliv
colation v databazi, pokud vidim data v gridu zobrazena spravne.

Petr Sikola

QReport - OnPrint

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2002 07:29:58

> [...]
> ale ked dam Preview a pri tom stlacim na tlacitko Print, tak uz sa mi
> nezachyty OnPrint a nevytlaci sa to spravne. (tlacim s databazy Paradox)

Nevim co v tom OnPrint vsechno delas, ale podobne situace jsem resil vzdycky
v udalostech Before/After u jednotlivych Bandu.

http://kouzelne.misto(tec)cz

PARADOX-DataSource, Datafield,DBEdit

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 12.9.2002 07:47:52

Ahoj

> [...]
> DataField
> pre komponentu DBEdit.
>
> Neponuka mi to ani ziadne moznosti, kde je chyba ?

v tom dialogu je musis mit komponentu Table a DataSource a vse
prislusne propojene (v Table nastaveno DatabaseName a TableName
a v DataSource nastavit DataSet na prislusnou Table

> 2.
> - na formulari mam niekolko DBMemo-v a jeden Edit a
> potreboval by som
> to nadstavit tak, aby kurzor blikal v Edite a nie v DBMem-e ...

bud si nastav spravne poradi prvku a v obsluze OnShow zavolej metodu
SetFocus prislusneho Editu

> [...]
> ( Win2000 )
> - s nazvom Datum nacital zo systemu aktualny datum
funkce Date vraci aktualni datum, do retezce ho prevedes funkci DateToStr(),
nejlepe nastavit opet v obsluze OnShow
> - s nazvom Time nacital zo systemu aktualny cas
funkce Time vraci aktualni datum, do retezce ho prevedes funkci TimeToStr(),
nejlepe nastavit opet v obsluze OnShow

> 4.
> - daju sa v dtb paradox zoradovat udaje podla datumu a casu
> vzostupne ???
> teda najnovsi datum a cas na prvom riadku ???

Ano, vse zavisi na definici tabulky a indexu

Karel

ADO neco neni v poradku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.9.2002 07:48:15

On 11 Sep 2002 at 16:11, Delphin wrote:

> [...]
> ADO jako blesk.
>
> Da se to nejak resit nebo se mam vratit k BDE ?

To rozhodne ne. Ale ADOQuery mi prijde jako nestastne reseni, protoze
je to tam spis pro rychly prechod z BDE nez pro rozumnou funkcnost.
Zkus to jeste predelat na ADODataSet, jestli to bude stejne.

Lock nad IB recordom

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.9.2002 07:56:20

On 11 Sep 2002 at 21:04, Hlas wrote:

> Nad paradoxom, ked som dal record do stavu Edit bol locknuty - ziadny
> iny uzivatel nemohol tento zaznam editovat. Je nieco podobne mozne aj
> nad IB zaznamom?

Zamknout zaznam v IB neumim, anzto s IB nepracuji, ale chtel jsem
rict, ze k zamykani zaznamu v databazi musi byt opravdu zavazny
duvod. Zamykani jen tak pro tve pohodli neni dobra technika. Pokud
uzivatel zacne zaznam editovat, je pred poslanim zmeny zapotrebi
zkontrolovat, zda nedoslo k jeho zmene. A to se osetruje ulozenou
procedurou, takze zadne zamykani neni nutne. Pokud nejaka baba zacne
editovat, pak ji do toho zazvoni telefon, pak jde na zachod, obed, a
kdovi kam jeste, mas na problemy zadelano, pokud je zaznam zamceny.

Disablovanie Bitmapy v MenuItem

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 12.9.2002 07:59:31

Ja by som bol tiez rad, kebyze to takto mozem vyuzit, ale mam takyto problem
Mam HostAplikaciu, a nejake dllka, kt. sa spravaju ako pluginy
Ide o to, ze v MainForme host aplikacie mam MainMenu a to ma MenuItem
operace, v kt. by sa mala zobrazovat ponuka akcii aktivneho okna
Mam fciu, kt dva vstupne parametre su typu TmenuItem a tam pri vytvori kopiu
z PopupMenu do menuitem kt. jej urcim, no ale je problem co stymi obrazkami
Kedze MainMenu v HostApp ma svoj ImageList a moj formular ma svoj ImageList,
t.j. nemozem natvrdo nastavit ImageIndex kedze mi bude ukazovat do ineho
ImageListu
Takze som sa stym hral a zistil som ze MenuItem ma propertu BitMap, do kt.
som ten obrazok vlozil, ale vznikol mi ten problem, o kt. som tu uz pisal

Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 12. z��� 2002 2:20
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Disablovanie Bitmapy v MenuItem

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> [...]

Doporucoval bych striktne pouzivat actionlisty, tedy obrazky v TImageListu
linkovane do jednotlivych action v TActionListu.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.9.2002 08:00:47

> [...]
> Zapisuji toto:
> Minuty := (DM.Q_TimeSheet.FieldByName('LBreak').AsDateTime) * 60 * 24;

Ahoj,

typ TDateTime je ve skutecnosti realne cislo, takze i vyraz Cas * 24 * 60 je realne
cislo (nemusi jit totiz nutne o cele minuty) - v danem pripade extended. Promenna
Minuty je typu integer. Bude tedy potreba realne cislo prevest na integer:

- fce trunc odrizne pripadnou desetinnou cast
- fce round desetinne cislo zaokrouhli na cele (ale viz help zejmena pripade, ze
desetinna cast je prave pet desetin - pak to zaokrouhli tak, aby vysledek byl sude
cislo).

Cili napr. Minuty := round(Cas * 24 * 60);

David Lebeda

Deklarace promennych

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 12.9.2002 08:06:23

type
Seznam = record
S1: string;
S2: string;
B: boolean;

PoleD: array of Seznam; {dynamicke pole}
nebo
PoleS: array[1..9] od Seznam; {staticke pole}

begin
PoleS[5].S1 := 'X';
PoleS[5].S2 := 'U'; {nebo jiny nesmysl}
PoleS[5].B := true;
end;

Plneni lze taky pomoci procedury
procedure Naplnit(i: integer; S1, S2: string; B: boolean);
begin
{zde si udelej kontrolu, zda rozsah pole odpovida zkutecnosti}
PoleS[i].S1 := S1;
PoleS[i].S2 := S2;
PoleS[i].B := B;
end;

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> [...]
>
> Dik za kazkou radu.

> Reklama:
> Prekvapive dobry signal! Presvedcte se v Oskar Testu ...

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.9.2002 08:07:54

> [...]
> tabulky (paradox)
>
> - na pridavacom formulari nemozem nadstavit DataSource, ani

Ahoj, melo by pomoci formular, kde je Datasource ci TTable apod. dat do uses
pridavaciho formu }melo by stacit uses v implementation sekci.

> 2.
> - na formulari mam niekolko DBMemo-v a jeden Edit a potreboval by
> som
> to nadstavit tak, aby kurzor blikal v Edite a nie v DBMem-e ...

Moc nerozumim, ale snad neco takoveho:

Edit1.SetFocus;

nebo

Form.ActiveControl := Edit1;> - s nazvom Login nacital zo systemu aktualne prihlaseny uzivatel
> ( Win2000 )

Na to jsou funkce, ted z hlavy nevim, tusim WNGetCurrentUser (fakt z hlavy nevim,
viz help)

> - s nazvom Datum nacital zo systemu aktualny datum
> - s nazvom Time nacital zo systemu aktualny cas

Fce Date, Time, popr. Now.

> 4.
> - daju sa v dtb paradox zoradovat udaje podla datumu a casu
> vzostupne ???
> teda najnovsi datum a cas na prvom riadku ???

Nevidim duvod, proc by to nemelo jit. Bud pres index nebo v query SQL prikazem.

David Lebeda

Sleep(0)

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2002 08:12:40

No, tak jsem po dlouhe dobe otevrel M$ API help :)
Frontu zprav ma asociovan thread, ktery vytvoril okno, jemuz je zprava
zasilana => ano, thread ma frontu zprav, ale pouze ten thread, ktery
vytvoril window... Takze neni pravda, ze kazdy thread ma frontu zprav (tak
jsem pochopil Vase tvrzeni ja).
Fronta zprav je tedy primarne vztazena nikoliv k threadu, ale k window
(pochopitelne funkce musi vykonavat thread - to ani nijak nejde... ;)).

Ozon

> Ne. Fronta zprav je vzdy vztazena k threadu, ne procesu. Pritom thread
nemusi
> mit zadnou frontu.

Problem s hledanim v datech (BDE+MSSQL)

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.9.2002 08:13:17

> [...]
> hledani neprovadi znovu select do databaze a hleda se pouze v datasetu
> (gridu) - takze by podle me nemel mit vliv colation v databazi, pokud

nevim, jak je implementovan filter, ale neuvazoval jsi misto property Filter pouzit
udalost OnFilterRecord? Myslim, ze efekt by mohl byt stejny a porovnani si napises
sam s pomoci ANSI porovnavaci funkce (AnsiCompareText apod., viz help).