Sleep(0)

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.9.2002 03:04:29

> viz PostThreadMessage a TServiceThread.Execute/ProcessRequests
(SvcMgr.pas)

otazne teraz je, ci je TServiceThread korektne naprogramovany.
Pozeral som services v MSDN a tato slucka sprav (a s nou
suvisiaca fronta sprav) sa tam vobec nespomina, ale su tam
popisane uplne ine API funkcie urcene pre service applikacie.

Erik

Sleep(0)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.9.2002 03:51:33

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> [...]

> tak zrejme by jej vytvorenie nepodmienovali volanim
> user alebo gdi funkcii ale funkcie pre frontu by presunuli

Fronta se vytvori i pri prvnim volani GetMessage/PeekMessage (user). Thread v
tomto pripade prejde ze zjednoduseneho modu (bez fronty zprav) do rezimu kdy
ma tuto frontu s cimz je spojena dalsi rezie (vytvoreni struktury THREADINFO a
interni mnozina front).

Petr Vones

Evidence zmenenych dat (zaznamu) v databazi

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.9.2002 08:09:41

Hi all,

cas od casu se na tomto foru objevi zminka,
ze zaznamy v DB jsou opatreny informaci kdo
a kdy je zmenil popr. nejake dalsi informace souvisejici se zmenou.

Jako nezkuseny databazista jsem nabyl dojmu,
ze se to bezne resi pridanim time stampu
a odkazem na uzivatele.

Ale me z pohledu normalizace dat pripada spravnejsi vytvorit tabulku se
journalem zmen,
ktera by obsahovala ten time stamp a odkaz na uzivatele a ve vsech ostatnich
tabulkach se jen odkazovat na zaznam v tomto journalu.

Mylim se? Neunika mi nejaka nevyhoda tohoto reseni?

Thx, pf

Evidence zmenenych dat (zaznamu) v databazi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.9.2002 08:48:56

On 14 Sep 2002 at 8:09, Petr Fejfar wrote:

> [...]
> tomto journalu.
>
> Mylim se? Neunika mi nejaka nevyhoda tohoto reseni?

Je to na tobe, jakym zpusobem si to implementujes. Kazdopadne to
databaze nedela automaticky, je to cele na navrhari databaze.

Jinak timestamp primo v kazde tabulce je vhodny prave pro zjisteni,
zda mi nekdo nezmenil zaznam pod rukou. Postup je takovyto: nactu
zaznam i s timestampem, edituji, a pak predam data i s mym
timestampem ulozene procedure. Ta porovna predany timestamp s
aktualnim, a pokud se neshoduje, vrati hlaseni o zmene zaznamu.

Procedure a function

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.9.2002 09:05:05

On 13 Sep 2002 at 15:29, Erik Salaj wrote:

> jineho,
>
> tie funkcie musia robit nieco ine uz len preto, ze dostanu ine
> parametre

:-) Samozrejme, jedna treba scita cela cisla, a druha realna, kdyz
vymyslim co nejtrivialnejsi priklad.

> lenze, ked zmenim hodnotu nejakej kostanty, tak sa nemeni ta cast
> programu, ktora tu konstantu nepouziva. Ale zmenou nejakej pretazenej
> funkcie sa moze zmenit cast programu, ktora tuto funkciu nepouzivala
> (ak pouzivala tu druhu pretazenu funkciu a dojte zhodou okolnosti, k
> tomu, ze parametre budu po zmene "lepsie odpovedat" tej prvej
> pretazenej funkcii). Teda zmenim nejaku funkciu a zrazu prestane
> fungovat cast programu, ktora tuto funkciu nikdy nepouzivala - dost
> vazny problem podla mna. Chces konkretny priklad?

Jooo, kdyz neumis pouzivat pretizene funkce, tak je nepouzivej. Pokud
nekdo napise funkci na vypocet trajektorie druzice kolem Zeme, a pak
dalsi pretizenou funkci pro vypocet optimalni drahy drbani na zadech,
pak je to cune a nema radeji programovat. Pokud ale nekdo napise
funkci pro trajektorie americke druzice, a pak totez potrebuje i pro
ruskou druzici, ale tam je treba predat parametry v jinych typech,
pak je cas na pretizeni.

Procedure a function

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.9.2002 09:19:14

On 13 Sep 2002 at 11:21, Erik Salaj wrote:

> Func(a, b: Integer);
> Func(a, b: Real);
>
> a niekde v programe pouzivam
>
> Func(1, 2); // zavola Integer funkciu
>
> A. teraz zmazem funkciu Func(a, b: Integer). Co to urobi
> s programom?

Pokud nejsi cune a neresis v kazde funkci neco jineho, tak nic.
Nanejvys ti program ohlasi konflikt typu. A prave tam, kde by ke
konfliktu typu mohlo dojit, se pouziva pretezovani.

> podla mna hlavny dovod v Delphi bol ten, ze je to jednoducho
> implementovatelne. Ziadny mimoriadny efekt sa tym nesledoval
> (ani sa to nijakym zasadnym sposobom pokial viem vo VCL
> nepouziva), ale snat islo o drobne "vylepsenie" aby bol dovod
> na upgrade.

A nebylo by vhodnejsi se podivat do zdrojaku VCL, ktere funkce, jak a
proc jsou pretizene? Mozna by ti to neco napovedelo.

> nie je to len otazka pouzivania, je to otazka charakteru jazyka. Ak
> jazyk povoluje nejaku "nebezpecnu" konstrukciu, tak na nu mozem
> doplatit aj vtedy, ked ju nepouzivam, pretoze kompilator ju akceptuje
> a teda ma neupozorni - ja sam MUSIM davat na to pozor.

V tom pripade radeji ani neprechazej ulici, protoze musis myslet na
to, ze se mas rozhlednout, aby te nic neprejelo...

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.9.2002 09:51:48

> Ano, vsude jsou semafory. :-))) A pokud nahodou ne, mas asi smulu.

ale riesenie so semaformi mozem povazovat za prinos a davat
mu prednost (ak mam na vyber) pred riesenim bez semaforu.
Prechadzanie cez cestu vsade kde sa mi zachce moze byt sice
rychlejsie a pohodlnejsie ale zaroven musim podstupit riziko,
ze na to mozem doplatit.

> Pretezovani je uzitecny nastroj, a nikdo te nenuti ho pouzivat.
> Nedostatek jazyka nespociva ani tak v tom, co umoznuje, ale spis v
> tom, co neumoznuje.

s nazorom, ze viac je vzdy lepsie sa nestotoznujem

Erik

Sitova aplikace - jak na ni

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2002 09:53:51

A o to prave jde - jak mam udelat sitove spojeni (DCOM, Socket) bez pouziti
MIDASu?

Bob

> Pouze pokud pouzijes v Midasu komponentu TDCOMConnection, pak MIDAS
vyuziva
> technologii DCOM, ale take vubec nemusi.

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.9.2002 10:09:38

> Ano. Potrebuji secist dve veliciny. V tomto smyslu je pretizeny i
> operator +, protoze jednou scita cela cisla, jindy realna, a jindy
> retezce. Nevadi ti to? Podle toho co pises, by ti to vadit melo.

lenze si uvedom, ze v OOP sa akakolvek operacia vztahuje vzdy
k objektu (v tomto pripade jednemu z operandov), teda pokial
to mam definovane takto:

class INTEGER

feature
infix +(operand: INTEGER) is ...

end -- INTEGER

class REAL

feature
infix +(operand: REAL) is ...

end -- REAL

class STRING

feature
infix +(operand: STRING) is ...

end -- STRING

tak kde tu mas overloading? Dalej chces povedat, ze su to
rovnake operacie? Podla mna kazda z tychto operacii je uplne ina.

> [...]
> treba pocitat jeste ruskou druzici, ktera ma ale ponekud odlisne
> vstupni parametry. Pri psani programu te prilis nezajima, jaka
> druzice se bude prave pocitat. Podobne te nezajima, co scitas. Ale
> abys nebyl zahlcen ruznymi jmeny, das pro stejnou funkcnost stejne
> jmeno a pak nemusis hledat, jak se ma funkce jmenovat pro jine
> vstupy.
>
> Krome toho, stejne se pro ruskou druzici nejspis vola funkce pro
> americkou druzici, pouze se provede konverze a pripadne nejaky
> prepocet tak, abys pak mohl pouzit stejny algoritmus.

zda sa mi ako vyhodnejsie pouzit tu dedicnost a polymorfizmus,
teda seriozne prostriedky OOP

Erik

Procedure a function

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.9.2002 11:49:56

On 13 Sep 2002 at 23:33, Erik Salaj wrote:

> [...]

americkou druzici, pouze se provede konverze a pripadne nejaky
prepocet tak, abys pak mohl pouzit stejny algoritmus.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.9.2002 11:55:37

On 13 Sep 2002 at 23:39, Erik Salaj wrote:

> [...]

Pretezovani je uzitecny nastroj, a nikdo te nenuti ho pouzivat.
Nedostatek jazyka nespociva ani tak v tom, co umoznuje, ale spis v

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 12:20:24

> Odes�latel: Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
>
> Na Novelu jsem tento model nerozchodil, kdezto TCP ano.

To je ovsem pravda, stejne tak by se to tezko rozchodilo na Linuxu (to je asi zavaznejsi nez ten Novell).
Jenze pokud chci ten server programovat v Delphi, tak musim predpokladat na serverovem pocitaci Windows.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Stale se opakujici problemy s vytvorenim database

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 12:34:01

> Odes�latel: Petr Va�eka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz>
> To je asi pravda, ale nedokazu pochopit, proc mne porad hlasi chybny ucet,
> at uz mam CAPSLOCK, nebo ne. Uz me to pekne stve.
> Uz tyden se kvuli tomu, ze nemohu zalozit pitomou databazi, nehnu.
Po instalaci bych se predevsim pokusil pripojit na demo employee.gdb a udelat
select * from customer.

Pokud se to podari, muzeme se bavit dal, jak vytvorit vlastni databazi.
Pokud se to nepodari, je neco spatne na pocitaci (nebo s instalaci), hledejme chybu tam.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Pribeh SQL prikazu (ProgressBar)

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 12:35:39

> Odes�latel: Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk>

> Ale ja by som potreboval v tom pomoct konkretne, nie odkaz na kurz...

Napis si UDF, ktera s v selectu zavola.
Zavola se tedy na kazdem radku selectu.
UDF se (treba pres sockety) pripoji na klienta a sdeli mu, ze byla zavolana, tedy ze probehl dalsi radek selectu.

Konkretnejsi uz byt nemohu, ucelem teto konference je (podle meho soudu) poskytnout tip na reseni problemu, nikoli reseni samotne. Promin.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Jak zkopirovat obsah RichEdit_1 do RichEdit_2 ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.9.2002 13:01:48

From: <little_bobes(zv)centrum(tec)cz>
> potreboval bych zkopirovat formatovany text jednoho RichEditu do jineho.

TempStream: TMemoryStream;
begin
TempStream := TMemoryStream.Create;
try
RichEdit1.Lines.SaveToStream(TempStream);
TempStream.Seek(0, soFromBeginning);
RichEdit2.Lines.LoadFromStream(TempStream);
finally
TempStream.Free;

Proc IBDataSet je readonly a neumozni zmenu zobraz

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 13:36:18

> Odes�latel: Petr Vareka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz>
> Plneni IBDataSet: IBSetD.SelectSQL (TStrings) nastaveno na
> 'Select * From nejaky_soubor'
> a na OnClicked buttonu mam naveseno IBSet.Edit.
> Dataset je read only.

Mas taky nastaveno IBSetD.ModifySQL?

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Prazdny Excel

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.9.2002 13:43:38

To znam, pokud je to v office2000 tak jsem se stim setkal, vyvolej si
procesy a uvidis ze ti tam excel jeste visi na pozadi, priznej se bidaku, ze
se ti stava pri ladeni,kdy nenechas program dobehnout do konce a tedy ti tam
zustane viset:-))))
Urcite ho nezaviras...jsem si temer jist.....
Pouzivas OLE nebo DDE? Ukaz co tam kutis:-)))

Honza:

> Ahoj, jeste jednou prosim o radu. Otervru z Delphi Excela a vse funguje
> normalne.
> Potom Excel zavru a chci ho otevrit z Delphi podruhe tak se mi objevi
> jenom
> okno s menu a uvnitr NIC. Cim to je? Co mam delat?

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

pridanie aliasu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 13:47:47

> Odes�latel: Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt>
> chcel by som pridat alias databazy ktora
> je v Program Files do BDE

Ja teda nevim, ale jakkoli "natvrdo" zadana cesta k databazi se mi nejak prici.
Ani nemam rad aliasy, radsi si TDatabase konfuguruji uvnit programu.
Znam uzivatele, kteri disk C: pro vlastni data radsi vubec nepouzivaji.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Problem s hledanim... Vyreseno, na 50%

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.9.2002 14:07:24

> Odes�latel: EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz>
> NAZEV='ko�i�ka' or NAZEV='ko�i�ka' or NAZEV='ko�i�ka' or NAZEV='ko�i�ka'
Nevim, zda ti rozumim,
ale porovnas-li nejak AnsiUpperCase dvou retezcu, tak snad dostanes to, co hledas:
AnisUpperCase(NAZEV)='KO�I�KA';

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

array of Char => String

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 14.9.2002 17:08:23

Existuje nejaky efektivni zpusob, jak prevest array of Char na jeden String?
Jinak nez pres smycku.

dekuje Ober

array of Char => String

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 14.9.2002 18:19:46

var
a : array[1..100] of char;
s : String;
begin
SetLength(s,100);
Move(s,a[1],100);
end.

a taky mi fungovalo pouhe : "s:=a;" ... ale to (myslim) musel byt na
konci tech znaku v poli znak #0 (asi to fungovalo jako pretypovani z
PCharu)

> Existuje nejaky efektivni zpusob, jak prevest array of Char na jeden String?
> Jinak nez pres smycku.

> dekuje Ober

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Nazvy adresaru do ComboBoxu

[*] Pavel VAMPOLA <paluk(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2002 18:22:16

Mam takovej problem, potrebuju nacist nazvy podadresaru urciteho adresare do
ComboBoxu, ale nevim jak na to, dokaze mi nekdo poradit?

DDE tutorial?

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 14.9.2002 18:22:24

Ahoj konference,

nevite nekdo o nejakem DDE tutorialu pro Delphi. Neco jsem nasel na
zive(tec)cz (Serial o Delphi), ale to mi nefungovalo. Jinak uz druhej den
zkousim hledat pres google a stale nic. A uplne nejlepsi by bylo,
kdyby to byl nejakej priklad s pouzitim jenom Win32Api ... klidne i
kniha; zasel bych se podivat do knihkupectvi :-D. A nebo, kdyby mi
treba nekdo mohl poslat funknci zdrojak DDE clienta a serveru ...
Predem dik

Martin Pe�ava mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

O aplikaci

[*] Jan �imeck� - 14.9.2002 18:38:24

Nevim jestli ti nekdo odpovedel a dale nevim jestli si rozumime, ale ja si
myslim ze chces vedet toto:

1. klikni na na soubor zkompilovanym programe opacnym tlacitkem mysi, nez
spoustis programi(cili pro pravaky prave)
2. vyber ze seznamu vlastnosti
3. Zde mas v nabidce Obecne a Verze, tam jsou tyto informace. S pozdravem

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan �imeck�
simecky(zv)centrum(tec)cz
http://www.simecky.tk
http://www.reklalink.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

From: "Martin Pesava" <pesavova(zv)dkm(tec)cz>
> var
> a : array[1..100] of char;
> s : String;
> begin
> SetLength(s,100);
> Move(s,a[1],100);
> end.

Je ponekdu prekombinovane a ne stastne reseni, pritom staci:

S := A;

Predkladac jiz vi o jake typy se jedna a pouzije spravnou funkci, v tomto
pripade _LStrFromPCharLen

Petr Vones

DDE tutorial?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.9.2002 20:13:49

From: "Martin Pesava" <pesavova(zv)dkm(tec)cz>
> nevite nekdo o nejakem DDE tutorialu pro Delphi. Neco jsem nasel na
> zive(tec)cz (Serial o Delphi), ale to mi nefungovalo. Jinak uz druhej den

Pise se rok 2002, zapomen na DDE. K cemu to ma byt ?

Petr Vones

Problem s nastavovanim obrazku jako tapety pres De

[*] Pavel VAMPOLA <paluk(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2002 20:24:43

Mam takovej malej problem. Kdyz chcu pres program v delphi nastavit dany
obrazek jako tapetu, udelam to takto:

SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER, 0,
PCHar(FileListBox1.FileName), 0);

Takto nastavim tapetu na pozadi, pokud bych ji ale chtel nastavovat s
parametrem - rozt�hnout nebo vedle sebe, doprost�ed - jak to m�m ud�lat?

Jak zjistit handle TImage

[*] Vladimir Ponechal <vladimir_ponechal(zv)post(tec)cz> - 14.9.2002 22:24:02

Zdravim vsechny,

Mam prosbicku. Vytvarim novy objekt TImage:

Image0 := TImage.Create(Self);
Image0.Left := Bod.X;
Image0.Top := Bod.Y;
Image0.Picture.LoadFromFile('C:\dat.ico');
Image0.Parent := ScrollBox1;

Potrebuji zjistit handle vytvoreneho objektu.
Image0.Picture.handle mi nefunguje.

Mam D6 prof.

Jak u�et�it na dovolenou? http://dovolena.finance(tec)cz

Re[2]: DDE tutorial?

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 14.9.2002 23:37:10

Ja vim, ze je to zastarale, ale je to jedina moznost jak ze sveho
programu ovladat mIRC ... ale i tak, proste jsem si s tim chtel
vicemene pohrat :)

> From: "Martin Pesava" <pesavova(zv)dkm(tec)cz>

> Pise se rok 2002, zapomen na DDE. K cemu to ma byt ?

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Pretypovani promennych

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2002 23:47:54

Jeste jeden dotaz lze do promenne typu Variant nacist String nebo Integer?

Myslim takhle

Var
A: Integer;
B: String;
C: Variant;
Begin
A:= C; - OK
B:= C; - OK
C:=A; - nelze? lze toto nejak udelat?
C:=B; - nelze?
End;

null do Stringu

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2002 23:51:26

Potrebuju poradit

nacitam z DB pomoci QUERY hodnoty

Problem je ten ze kdyz je hodnota v db NULL tak ji nemuzu nacist do stringu
takto

Var
S: String;
Begin
S:=Query1.FieldValues['neco']; - Takhle to funguje jen kdyz v DB neco

musim pouzivat toto

Var
S: String;
Begin
If Query1.FieldValues['neco']<>null then S:=Query1.FieldValues['neco']
Else S:='';
End;

Jde to udelat nejak jednosuseji nebo proste vsude musi byt tato podminka?

Diky Petr

prekresleni Checkbox focusrect

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 01:38:18

ahoj,
snazim se eliminovat defaultni focus CheckBoxu pomoci DrawFocusRect, ale
nedari se. Nevim, jestli mam spravnou velikost Rect, bohuzel si ani nejsem
jisty spravnosti implementace. Zkousim to jednoduchym zpusobem, primo v
checkbox.onclick... Prosim o radu. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
Win2k (SP2) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

ComboBox - ReadOnly

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 01:58:18

Potrebuju trochu helpnout
mam na formulari komponentu ComboBox

Potrebuju, aby si uzivatel vybral pouze z nabizenych moznosti a nemohl nic
editoval,
ale aby pri startu programu byl tento comboBox nastaven na prvni polozku v
comboBox1.items

pokud pouziju combobox1.style:=csDropDownList, csOwnerDrawFixed nebo
csOwnerDrawVariable.
tak splnim to ze text nejde editovat, ale take programove nejde nastavit
comboBox1.text
pokud pouziju style csDropDown tak text jde nastavit, ale bohuzel i
editovat.

Poradte prosim jak tomu zabranit nebo jak v predchozich trech stylech
nastavit text.

Diky Petr

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 15.9.2002 06:28:54

> a podla teba nie? Je pochopitelne, ze implementacia pre kazdy typ to urobi
> ako najlepsie to s danym typom dokaze. Nieco ako v tom vtipe:

ak tvrdis, ze scitanie je vzdy ta ista operacia, bez ohladu na typ objektu
na ktorom je definovana, tak mi ju tak spolocne popis (zadefinuj). Teda
co to scitanie vlastne je (resp. co mam robit s prvkami lubovolneho typu,
ak ich chcem scitat a co dostanem; a ak je tato operacia pouzitelna len
na niektore typy, tak aj vysvetli, na ktore typy mozem a ktore nemozem
pouzit tuto operaciu).

Erik

Nazvy adresaru do ComboBoxu

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 15.9.2002 06:45:47

> Od: Pavel VAMPOLA [SMTP:paluk(zv)centrum(tec)cz]
> potrebuju nacist nazvy podadresaru urciteho adresare do ComboBoxu, ale
> nevim jak na to, dokaze mi nekdo poradit?

Nezkousel jsem to, ale melo by to jit takto:
Pouzij TSearchRec (FindFirst, FindNext) a zapis jmena vsech nalezenych
polozek z tveho adresare s priznakem faDirectory pres
ComboBox.Items.Add(...).

Ober

FTP server

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.9.2002 10:57:41

No, co treba FTP server, kteryje v nekterych verszich Wndows zabudovany?
ano, treba me se nelibil, tak pouzivam WarFTPdaemon... ale kdyz budes
hledat na internetu, tak jiste najdes jeste nejake dalsi. ;-)

> A znas nejaky ten free program. Mne tenhle obor moc nerika!
> Jiri

voln� dostupn� FreeVCS

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 11:27:19

ahoj,
muj predesli prispevek zrejme nedorazil, tak jeste jednou. Nevite, jestli
existuje nekde v netu free hosting s nainstalovanym VCS serverem? Kam by se
uzivatel zaregistroval a ziskal by tak nejaky prostor pro sebe? Pripadne,
nasel by se nekdo, kdo by byl ochotny takovy hosting "zdarma" poskytnout?
Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
Win2k (SP2) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

BDE - vytvoreni aliasu

[*] max_konference(zv)post(tec)cz - 15.9.2002 12:54:47

Jak vytvorim pomoci B5 alias v DBE bez pouziti DBE Administratora?
DIky

----
Jak u�et�it na dovolenou? http://dovolena.finance(tec)cz

Procedure a function

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 13:21:28

>>> Func(a, b: Real);

> tie funkcie musia robit nieco ine uz len preto, ze dostanu ine parametre

Len blazon by na jedno meno zavesil roznu funkcionalitu.

Overload je velmi uzitocna vlastnost, lebo pomaha zvysovat citatelnost
programu prave v pripadoch, ked nedokonalost jazyka inak nuti programatora
do zapisu algoritmu vkladat slova, ktore by zabalili myslienku do balastu
technickych detailov.

Napriklad datove typy shortstring, string, widestring, ansistring, pchar,
array of char - to vsetko je z pohladu algoritmu retazec, odlisny len
nepodstatnymi technickymi detailami a ja som nuteny pouzivat ich len kvoli
tomu, ze nejaky produkt tretej strany, co volam, vyzaduje urcity konkretny
typ.

Ked robim nejaku funkciu sam, napisem ju pre typ, ktory mi najlepsie
vyhovuje, a potom cez overload zadefinujem funkcie, ktore len prevedu
parametre na pozadovany format a zavolaju matersku implementaciu. Aby som sa
pri volani nemusel starat o pretypovania.

Podobny pripad su defaultne hodnoty. Ked nejaku funkciu 100x volam s default
hodnotou a potom 3x s niecim extra, ale funkcionalita je ta ista, nebudem
predsa pre tu funkcionalitu (napriklad 'inkrement') vymyslat nejake nove
meno! Alebo kazit zapis programu tym, ze na 100 miestach budem odovzdavat
konstantu 1! To uz neni ani buzeracia, ale rovno zvrhlost.

V pascale je v tomto bordel. Napriklad '+' funguje na Integer aj Real, ale
na delenie uz nutia programatora, aby sa dival do deklaracie a podla toho
pouzil '/' alebo 'div'. Ze tu je nebezpecie skrytej chyby? Nezmysel.
Algoritmus nesmie byt postaveny na type dat. V cobole boli vsetky cisla typu
'computational', skoda, ze neskor zacali zavadzat vsetky tie LongInty,
DoubleRealy a podobne nezmysly. :-(

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Procedure a function

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 13:37:40

> a to je podla Teba to iste?

a podla teba nie? Je pochopitelne, ze implementacia pre kazdy typ to urobi
ako najlepsie to s danym typom dokaze. Nieco ako v tom vtipe:

Vlk zdrapil zajaca a zrukol na neho:
- Preved operaciu 'vyfajcit' s mojim chujom ako parametrom!
- Nie! Ja to neviem!
- Ale uz aj!
- Ja to fakt neviem!
- Vyfajci mi ho tak, ako vies, lebo inak ta zozeriem!
- Tak dobre - strcil si zajko do huby koniec cerveny ako mrkvicka -
Chrum-chrum-chrum...

Ale v tej minulej sprave som sa este zabudol postazovat na jednu vec, co ma
v pascale otravuje: casto sa v mieste, kde sa ma odovzdat pole, dava len
jeden prvok. Bohuzial autori funkcii nepouzivaju overload, ale toto by mohlo
byt riesene aj na urovni Pascalu, ze jeden prvok by sa automaticky povazoval
za jednoprvkove pole.

bye
vmlich

Procedure a function

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 15.9.2002 13:51:01

> Len blazon by na jedno meno zavesil roznu funkcionalitu.

skus si precitat nieco o polymorfizme - to je presne o tom, ze na jedno meno
zavesis roznym objektom roznu funkcionalitu

> [...]
> do zapisu algoritmu vkladat slova, ktore by zabalili myslienku do balastu

len skoda, ze riesenie s overloadingom ma neprijemne vedlajsie efekty.
Mozno rozumejsia alernativa je zdokonalovat nedokonalosti jazyka
inym sposobom.

> [...]
> tomu, ze nejaky produkt tretej strany, co volam, vyzaduje urcity konkretny

ale z pohladu OOP to nie je ziadny overloading, ked objektom roznych typov
priradis metodu s rovnakym nazvom.

Erik

Problem s hledanim... Vyreseno, na 50%

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 15.9.2002 13:55:20

Jak jsem psal jiz v prvnim dotazu tak potrebuji nastavit filter v
datasetu a udelat findfirst, a nefunguje mi hledani diakritiky bez
rozliseni velikosti pismen, tak jsem to vyresil takhle, jine reseni
zatim neznam a nikdo mi nic funkcniho neporadil :(

Petr Sikola

> Nevim, zda ti rozumim,
> ale porovnas-li nejak AnsiUpperCase dvou retezcu, tak snad
> dostanes to, co hledas: AnisUpperCase(NAZEV)='KO�I�KA';

Pretrvavajici problemy s INTERBASE a IBexpertem

[*] Petr Vareka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz> - 15.9.2002 14:00:24

Vsiml jsem si ze borlandovsky klient INTERBASE se chova pri pokusu o vlozeni
dalsiho recordu podobne jako IBExpert pri prime praci s tabulkami

Mam nadefinovanou jednoduchou tabulku ZASTAVCI; prvni jeji field je ID, coz
je zaroveni primarni klic tabulky (typu INTEGER).

Na IB-serveru je nadefinovany nasledujici triggger BEFORE INSERT:
IF (NEW.ID IS NULL) THEN
NEW.ID = GEN_ID(GEN_ZASTAVCI_ID,1);
END
ktery generuje hodnoty ID pro nove vkladane recordy tak, aby byly
jednoznacne.

Po zaregistrovani a pripojeni dtb ZASTAVARNA a po otevreni tabulky ZASTAVCI
(zalozka Data) v IBExpertu se objevi jediny radek, ktery ma hodnoty vsech
fieldu nastaveny na NULL.

Pri pokusu vlozit novy record (volba + v toolbaru), se pred fieldem ID
objevi * a dal se nic nedeje.
Mohu sice rucne prepsat NULL ve vsech radkach, ale po rucnim potvrzeni
transakce (COMMIT) a prove-
deni REFRESH, vidim porad jediny radek a v nem vsechny hodnoty nastaveny na
NULL.

Muze mi nekdo poradit ?
pozdravem Petr Vareka

Jak zjistit handle TImage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 14:04:35

From: "Vladimir Ponechal" <vladimir_ponechal(zv)post(tec)cz>
> Potrebuji zjistit handle vytvoreneho objektu.
> Image0.Picture.handle mi nefunguje.

Jak muze nefungovat, kdyz takova vlastnost ani neexistuje.

H: HICON;
begin
Image1.Picture.LoadFromFile('icon.ico');
H := (Image1.Picture.Graphic as TIcon).Handle;

Pretypovani promennych

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 14:06:19

From: "Petr K." <xdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> Var
> A: Integer;
> B: String;
> C: Variant;
> Begin
> A:= C; - OK
> B:= C; - OK
> C:=A; - nelze? lze toto nejak udelat?
> C:=B; - nelze?
> End;

Samozrejme ze lze. Hlasi ti to nejakou chybu pri prekladu ?

Petr Vones

voln� dostupn� FreeVCS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 14:14:21

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> uzivatel zaregistroval a ziskal by tak nejaky prostor pro sebe? Pripadne,

Pochybuji protoze je to velmi specificka aplikace. Ve svete existuji hostingy
ktere se specializuji na aplikace v Delphi, ale u nas asi nic takoveho neni.
Stejne pokud potrebujes VCS tak se patrne jedna o projekt na kterem dela vice
lidi, takze se ten server da nainstalovat treba v te firme apod. Neni to nijak
narocne, jako server postaci i nejaky srot typu P200.

> nasel by se nekdo, kdo by byl ochotny takovy hosting "zdarma" poskytnout?

Leda presvedcit nejakou firmu nadsenou do Delphi. Kdybychom zili v normalnim
state, tak by se to asi pro nenarocne pouziti dalo realizovat i podomacku pres
ADSL, jenze ...

Petr Vones

Jak zavrit z programu modalni form, ktery je aktiv

[*] Ing. Marta Perglerov� <marta.perglerova(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 16:06:57

Mam nemodalni form. Z nej oteviram modalni form, ktery ma v OnActivate
nejaky kod, ktery
sve vysledky zobrazuje na ten modalni formular. Ja chci, aby po skonceni
tohoto kodu se tento modalni
form sam uzavrel a predal rizeni zpet tomu formu, ze ktereho byl vyvolan.
Jak to udelat?

Diky za navod.

Ing. Marta Perglerova

Jak zavrit z programu modalni form, ktery je aktiv

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 15.9.2002 16:29:50

> [...]
> tohoto kodu se tento modalni
> form sam uzavrel a predal rizeni zpet tomu formu, ze ktereho byl vyvolan.

Nevim, jestli te spravne chapu, ale nestaci dat na konec toho nejakeho kodu
Close; ?

Ober

Jak zavrit z programu modalni form, ktery je aktiv

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.9.2002 16:44:21

From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>
> Nevim, jestli te spravne chapu, ale nestaci dat na konec toho nejakeho kodu
> Close; ?

Ne v tomto pripade. Problem je chybne pouziti udalosti TForm.OnActivate ke
spusteni dane akce. Po skonceni teto udalosti je totiz do ModalResult
prirazena nula, takze jakykoli pokus o zavreni modalniho dialogu v teto
udalosti selze. Spravne reseni je pouzit uzivatelskou zpravu, tuto zaslat
asynchronne po zobrazeni dialogu a v obsluze te udalosti spustit dano akci:

StdCtrls;

const
UM_AKCE = WM_USER + $1000;

Label1: TLabel;
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
procedure Akce;
procedure UMAkce(var Msg: TMessage); message UM_AKCE;

{ TForm2 }

procedure TForm2.Akce;
for I := 1 to 1000 do
begin
Label1.Caption := IntToStr(I);
Label1.Update;

procedure TForm2.FormShow(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle, UM_AKCE, 0, 0);
end;

procedure TForm2.UMAkce(var Msg: TMessage);
begin
Update;
Akce;

RaveReport - ma s nim nekdo zkusenost?

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 17:10:09

Ahoj,

pouziva nekdo Rave Report (nejlepe v edici v niz je siren s D7)? Pripadne
jak vychazi jeho srovnani napriklad s FastReportem ci nejakym jinym
znamejsim reportem?

Dan

null do Stringu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.9.2002 18:22:38

> [...]
> Begin
> If Query1.FieldValues['neco']<>null then S:=Query1.FieldValues['neco']

Snad by stacilo
S:=Query1.FieldByName('neco').asString;

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

BDE - vytvoreni aliasu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.9.2002 18:33:57

> Odes�latel: max_konference(zv)post(tec)cz
> Jak vytvorim pomoci B5 alias v DBE bez pouziti DBE Administratora?
Session.AddAlias;
Session.SaveConfigFile;

Ale ja bych se radsi obesel bez pouziti aliasu.
Komponenta TDatabase se da konfigurovat uvnitr programu uplne stejne jako alias.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Interbase a Slovencina (Cestina)

[*] Peter Cirip <peter(zv)psoft.sk> - 15.9.2002 21:09:52

Zdravim,

ako mozem hladat v SELECT v vyradenim diakritiky ? Teda aby napr. �ERE��A=ceresna=�eresna atd. ?
Je to vobec mozne ?

Vdaka,

Peter Cirip
PSOFT

Re[2]: DelphiX

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 21:45:36

Hello PeJaSoft,

Friday, September 13, 2002, 1:07:00 PM, you wrote:

P> Obcas jsem si s DelphiX hral, co potrebujes?

Super..

no potrebuji vykreslit pohyb objektu po urcite draze. To je jednoduche
pomoci DxTImer to zvladnu. Ale potrebuju udelat tvz. efekt ze objekt
projde objektem (tzn. neni kolizni) ale potrebuji udelat aby ten prvek
co stoji (ten pres ktery se prochazi ) zustal v popredi. Tzn. aby ho
ten pohyblivy neprekril.. tzv. aby byl jakoze za stromem.

P> S pozdravem
dik milan

P> Petr Jarkovsky
P> pejasoft(zv)post(tec)cz

OT: RE: volne dostupne FreeVCS

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2002 23:02:35

Petr Vones:
> [...]
nijak
> narocne, jako server postaci i nejaky srot typu P200.

Problem je, ze nikdo z nas takovou moznost (konektivitu) nema. Dalsi hacek
je v tom,
ze je potreba server na NT platforme nebo ne? Zatim vsichni osloveni
provozuji svuj
server na linuxu... Nas tym se zklada vicemene ze studentu a "nemajetnych"
statnich
zamestnancu, takze financovat "free" projekt ze sveho si nemuzeme dovolit.
:-(

A neexistuje treba nejake podobne reseni pod linuxem?

> Leda presvedcit nejakou firmu nadsenou do Delphi.
Zbyva mi jen doufat, ze na nekho takoveho narazime. :(

> Kdybychom zili v normalnim state...
Bohuzel. :-(

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
Win2k (SP2) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT: RE: volne dostupne FreeVCS

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 15.9.2002 23:10:37

> A neexistuje treba nejake podobne reseni pod linuxem?
A co to ma delat ??? Tenhle SW neznam - sam provozuju server s dostatecnou
konektivitou, ale bohuzel (bohudik :-) ) bezi na nem Linux....

Pokud mi popisete co FreeVCS dela, treba se nam povede najit reseni postavene
na Linuxu ...

> Bohuzel. :-(
Tak s timto se ztotoznuji :-(

S pozdravem
Jiri Kratochvil

OT volne dostupne FreeVCS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 01:02:25

From: "Jiri Kratochvil" <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz>
> Pokud mi popisete co FreeVCS dela, treba se nam povede najit reseni
> postavene na Linuxu ...

Asi tezko, jedna se o server psany v Delphi. Navic jsi nejsem jisty zdali jsou
od neho kompletni zdrojaky. Vice na http://www.freevcs.de Vznikl take projekt
http://freevcs-client.sourceforge.net pricemz autor FreeVCS mozna doda
kompletni zdrojaky (uz na vyvoj udajne nema cas). Zatim ale nevim jak to
dopadlo.

Petr Vones

OT volne dostupne FreeVCS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 01:22:18

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> server na linuxu... Nas tym se zklada vicemene ze studentu a "nemajetnych"
> statnich zamestnancu, takze financovat "free" projekt ze sveho si nemuzeme
> dovolit.

Nebo si zalozte projekt na SourceForge (http://sourceforge.net) a zkuste CVS.
Je to sice trochu slozitejsi nez FreeVCS (klienti jsou ale vesmes dost hrozny,
vcelku lze pouzit TortoiseCVS http://www.tortoisecvs.org) ale mate tam vsechno
zdarma. Sice na SF v posledni dobe pribyva banneru, ale tak rychle se to snad
nepolozi ;-)

> Bohuzel. :-(

Bude hur ...

Petr Vones

prekresleni Checkbox focusrect

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 01:33:55

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> snazim se eliminovat defaultni focus CheckBoxu pomoci DrawFocusRect, ale
> nedari se. Nevim, jestli mam spravnou velikost Rect, bohuzel si ani nejsem

Patrne by jsi musel upravit vykreslovani ve WM_PAINT pomoci odvozene
komponenty. Tento zpusob bych (i v pripade ze by to treba fungovalo)
nedoporucoval, protoze s nim mohou byt problemy v ruznych verzich Windows,
predevsim pak s tematy na XP. Spis si napis novou podobnou komponentu.

Petr Vones

Procedure a function

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 02:06:21

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>

> skus si precitat nieco o polymorfizme - to je presne o tom, ze na jedno meno
> zavesis roznym objektom roznu funkcionalitu

'flat' funkce nemaji s OOP a polymorfismem nic spolecneho. Zkratka Object
Pascal je proceduralni jazyk s objektovym rozsirenim podobne jako C++. Ano,
muzeme se ted donekonecna bavit o cistote ryze OOP jazyku a tech ktere byly
takto pozdeji rozsireny.

Petr Vones

Firebird insert chyba

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.9.2002 06:39:04

> Prosim vas co znamena chyba Overflou numeric opetation nebo chybn�
> prevod stringu (nevim ted presne zneni v anglictine) jedna se o to ze
> mam tabulku a pri pokusu o insert mi hodi tuto hlasku.

Ahoj,

jedna z moznosti je nespravna znakova sada. Musi byt nastaven
charset jak v databazi, tak i pro spojeni. Jinak pri praci s diakrikou
muze vznikat uvedena chyba.

David Lebeda

No current record

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.9.2002 06:55:54

> Reseni: Slozite selekty realizovat pres ulozne procedury, nebo pouzit
> jiny DB stroj.

Ahoj,

v danem pripade se zjistila pricina. Select mel puvodne takovyto
tvar:

select ... from tab1
left join tab2
left join tab3,
tab4
left join tab5
atd.

Proste s tab4 se delal inner join (bez slova join, jen pomoci
podminek ve where).

Tato konstrukce odpovida syntaktickemu schematu selectu a mela
zvyraznit, ze tabulky tab2 a tab3 se vazi k tab1, tabulka tab5 k tab4.

Po prepisu na "klasicky" tvar:

select ... from tab1, tab4
left join tab2
left join tab3
left join tab5
atd.

je vse OK.

Necht to poslouzi jako info pro ostatni.

David Lebeda

Kniha

[*] Ales Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 16.9.2002 06:59:11

Klidne bych ji koupil, ale pokud delate v Delphi dele, radeji bych koupil
rovnou druhy dil.

> Muzete mi nekdo rict zda-li kupovat knihu "Mistrovstvi v Delphi 6" nebo
> doporucit neco jineho ?
>
> Predem diky J.

Problem s hledanim... Vyreseno, na 50%

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.9.2002 07:14:59

> [...]
> rozliseni velikosti pismen, tak jsem to vyresil takhle, jine reseni
> zatim neznam a nikdo mi nic funkcniho neporadil :(

Posilal jsem namet na pouziti OnFilterRecord a v nem by melo jit
realizovat prakticky cokoli. To taky neni funkcni? Pokud ne, co je za
problem?

Proc IBDataSet je readonly a neumozni zmenu zobraz

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.9.2002 07:20:01

> V eventu OnCreate formu mam skript IBSetD.Open
> a na OnClicked buttonu mam naveseno IBSet.Edit.
>
> Po stisknuti tohoto buttonu v runtime se objevi vyjimka
> Dataset je read only.

Ahoj,

IBDataset neumi sam nejak interne editovat zaznamy. Musis vyplnit InsertSQL,
ModifySQL, DeleteSQL, popr. RefreshSQL - resp. jen ty z nich, ktere potrebujes. O
tom, jak to pouzit, viz treba help. Potom, mas-li vyplneno napr. ModifySQL, muzes
zavolat IBDataset.Edit, editovat a po IBDataset.Post se zavola prikaz z ModifySQL a
udela, co mu reknes.

David Lebeda

Procedure a function

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 07:33:39

Povodne som sa uz do tejto jalovej debaty nechcel zapajat, navyse moderator
tu nema zmysel pre radoby-vtipne prirovnania, ale k tomuto musim:

> ale z pohladu OOP to nie je ziadny overloading, ked objektom roznych typov
> priradis metodu s rovnakym nazvom.

Vyuzivanie tejto vlastnosti moze viest k daleko neprijemnejsim vedlajsim
efektom, nez overload, treba ju pouzivat mooc opatrne. Skoro by bolo rozumne
ju zakazat. Hlavne jej urcenie je to, ze ked pouzivam v projekte hodne
cudzich modulov, aby sa mi nepobili public identifikatory. Vsimni si, ze
stejne radsej kazdy pre poriadok pouziva pre svoj projekt prefix.

howgh

BDE a kolize s ostatnimi aplikacemi

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 16.9.2002 07:47:26

Problem tam nastane urcite a napadaji mne spousty dalsich.

Existuje vsak moznost jak si nastavit parametry BDE pouze pro vlastni
Session v aplikaci.
Centralne nastavene pak zustavaji stejne.

Kdyz tak muzu poslat unitu, ktera to umi.

From: Bene� Jaroslav

> [...]
> hodnota uvedena na vice strankach formulare, tak aby nedochazelo
> k rozjeti hodnot. Je to nejak mozne? Delam to na D5.02Pro.

Ja to delam tak, ze pouziju jediny TEdit, ktery polozim primo
na TPageControl, nikoliv na TTabSheet.
Edit je spolecny pro vsechny stranky a o synchronizaci
se nemusim starat.

Vaclav Krmela

D6 Enter. & D6 Prof.

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 16.9.2002 09:27:16

Ahoj,

muzu vas poprosit o radu ?
Jde mi o vyhodnoceni rozdilu mezi D6 Enter. a D6 Prof. hlavne ve ztahu k databazim.

Dekuji vsem za rady a pomoc

Vasek

Tabulka MSAccess

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 09:30:45

> [...]
> souboru MSAccess. Zkousel jsem neco s komponentou TDatabase, ale
> veskere pokusy skoncili u login a password, coz jsem neznal.
Prakticke zkusenosti s Accessem nemam.
Kdyz ale na kurzech probirame ruzne technologie pripojeni (BDE, ADO+ODBC, ADO+Jet), vzdycky mi stacilo nastavit LoginPrompt na false.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Procedure a function

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 09:44:07

Puvodne jsem tady vyjadril svuj skromny soukromy nazor - overloading NE.
Pritom nikoho nepremlouvam, aby to nepouzival.
Pak uz jsem diskusi jenom sledoval.

Ted se ale zase musim ozvat:
overloading a polymorfismus je uplne neco jineho.

O polymorfismu mluvime u objektu, ktere jsou navzajem oddedene.
Presneji receno maji nejakeho spolecneho obecnejsiho (abstraktnejsiho) predka.
Vzdyt take polymorfni metody casto byvaji "nekde nahore" abstraktni.

Polymorfni metoda je tedy primarne metodou jedine (obecnejsi) tridy, odvozene (konkretnejsi) tridy ji jenom implementuji konkretnejsim zpusobem.

Navic polymorfni metody (samozrejme) musi mit tytez parametry.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Problem s tiskem pomoci Siney na jehlickovou tiska

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2002 10:13:28

Hello Delphi,
stojim pred rozhodnutim jaky generator sestav pouzit pro rychly tisk
(draft) na jehlickove tiskarny. Uvazuju prave o Sinee a tak jsem si
stahnul jejich demo. Tisk (hlavne odstrankovani) probiha podle mych
predstav, ale nejak se mi nedari zmenit typ textu. Pokusil jsem zmenit
velikost (10,12,17CPI), styl pisma (tucne, kurziva) a vysledek je
stale stejny - neormalni velikost a pismo. Delam neco spatne nebo ma
Sinea nejake ty mouchy.

Diky
D5 Ent, W2000, MSSQL2000

pilifs mailto:pilifs(zv)seznam(tec)cz

BDE - vytvoreni aliasu

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 16.9.2002 10:15:12

Ja mam tu zkusenost, ze takto nastavena TDatabase ma problem
s cestinou. Musim mit jeste defaultne nastavenu cestinu v
BDE\Configuration\Drivers\Native\Interbase.
Nebo se da nastavit language driver primo v TDatabase?

> [...]

Ale ja bych se radsi obesel bez pouziti aliasu.
Komponenta TDatabase se da konfigurovat uvnitr programu uplne stejne jako

Resource a obrazek

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.9.2002 10:15:19

Ahoj,

mam projekt, u ktereho existuje soubor tapeta.res a v nem je bitmapa, kterou ten
projekt muze pouzivat.

Zjistil jsem ale, ze pridanim radku do .dpr souboru:

{$R tapeta.res} pod radek {$R *.res} zacne projekt vyhazovat nahodile chyby
(Parametr neni spravny, Trida neexistuje}. Deje se tak obcas, nahodile, obvykle
nekde uvnitr inherited z konstruktoru formulare (tj. ve VCL), ale krokovanim jsem to
nedokazal identifikovat - jednak diky nahodilosti i diky neustalemu propadani do
hlubin system.pas, controls.pas apod. Stava se totiz, ze pote, co chyba vznikne, uz
stejna akce podruhe projde.

Rad bych proto bitmapu zpristupnil jinak, ale tak, aby nebyla v samostatnem
souboru, ktery by se musel sirit s aplikaci.

Jake jsou moznosti? Da se cekat zlepseni umistenim do .rc souboru a jde ho pouzit?

K zapisu do res souboru jsem pouzil ImageEditor.

Synchronizace obsahu TEdit na vice mistech formula

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 10:18:56

Odes�latel: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
mam problem se synchronizaci poli TEdit na vicezalozkovem formulari. Nekolik editu ukazuje "jednu" stejnou hodnotu. Zat�m to m�m pov�en� na TPageControl.OnChange, ale nefunguje to spravne.

Kdyby to byly TDBEdit, pak je to snadne - pripoji se na stejny field v tabulce.
U TEdit bych zkusil u vsech nastavit Edit.OnChange.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

D6 Enter. & D6 Prof.

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 10:26:48

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Jde mi o vyhodnoceni rozdilu mezi D6 Enter. a D6 Prof. hlavne ve ztahu k databazim.
Strucne:

BDE:
D6Ent obsahuje licenci na volne sireni SQL linku (InterBase, Oracle, MS SQL, Sybase, Informix, DB2).
D6Pro obsahuje pouze InterBase.

ADO:
stejne

IBExpress:
stejne

dbExpress:
stejne

DataSnap:
pouze ve verzi D6Ent (TRemoteDataModule, TDCOMConnection, ...)
Umoznuje vzdalene (DCOM, ...) propojit TDataSetProvider a TClientDataSet
Verze D6Pro tyto komponenty (TDataSetProvider a TClientDataSet) taky obsahuje, ale zimplemetovat DCOM propojeni jsem si musel sam, abych mohl skolit vicevrstve aplikace v D6Pro.
Funguje to OK.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Problem s hledanim... Vyreseno, na 50%

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 16.9.2002 10:49:21

Ja nepotrebuju vybrat jen zaznamy podle filtru. Ja potrebuju jen najit
zaznam v gridu, pouzivam na to filter a findfirst, findnext. V gridu
potrebuju mit stale zobrazena vsechna data, jen potrebuju uzivatele
premistit na radek, ktery chce videt podle podminky, kterou si zada. A
pokud chce najit v poli NAZEV slovo 'ko�i�ka' a chce to najit bez ohledu
na velikost pismen, tak to proste nehleda a nehleda, musel to napsat se
spravnou velikosti pismen. Tak jsem napsal funkci, ktera mi ten filtr
rozsirila o kombinace s diakritikou. Pak hledani funguje.

Petr Sikola

> Posilal jsem namet na pouziti OnFilterRecord a v nem by melo jit
> realizovat prakticky cokoli. To taky neni funkcni? Pokud ne, co je za
> problem?

Re[2]: DelphiX

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 16.9.2002 11:46:58

To jde udelat pomoci Z-souradnice (TSprite.Z). Tusim, ze cim vetsi Z tim
pozdeji se bude vykreslovat (takze nejvyssi Z bude navrchu).

S pozdravem

Petr Jarkovsky

> [...]
> co stoji (ten pres ktery se prochazi ) zustal v popredi. Tzn. aby ho
> ten pohyblivy neprekril.. tzv. aby byl jakoze za stromem.

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 16.9.2002 10:59:05

From: Libor Filip [mailto:filip(zv)agrokonzulta(tec)cz]

Ja mam tu zkusenost, ze takto nastavena TDatabase ma problem
s cestinou. Musim mit jeste defaultne nastavenu cestinu v
BDE\Configuration\Drivers\Native\Interbase.
Nebo se da nastavit language driver primo v TDatabase?

Libor

OT volne dostupne FreeVCS

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 16.9.2002 13:16:06

Haj hou!

On 16 Sep 2002 at 1:22, Petr Vones wrote:

> [...]
> Je to sice trochu slozitejsi nez FreeVCS (klienti jsou ale vesmes dost hrozny,

Ja jsem plne spokojen s WinCVS. Hromada CVS gui klientu je na sourceforge
v projektu cvsgui :-)

Debugovani COM serveru prelozenych s balicky?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 16.9.2002 13:39:08

On 16 Sep 2002 at 12:30, Tom Beran wrote:

> Aha, zapomnel jsem podotknou, ze pouzivam D6 Pro UP2 :o)

To jsem poznal z dotazu. :-) A nejhorsi na tom je, ze si nepomuzes
ani prechodem na D7. Grrrrrrrrrrrrrr.

BDE - vytvoreni aliasu

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 16.9.2002 14:01:43

da sa jazyk nastavit aj v ADO / TADOTable?
ako som uz pisal, mam problemy s diakritikou, ked citam dbase3 subor cez
ODBC, aj ked dany dbf subor je co windowsackom kodovani...
Ludo Fulop

> [...]
> BDE\Configuration\Drivers\Native\Interbase.
> Nebo se da nastavit language driver primo v TDatabase?

OT volne dostupne FreeVCS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 14:04:05

From: "Pavel Cisar" <pcisar(zv)users.sourceforge.net>
> Ja jsem plne spokojen s WinCVS.

Je znat, ze mi asi chybi ty vysoky skoly, abych byl schopen takovy monstrum
bezne ovladat ;-)

> Hromada CVS gui klientu je na sourceforge v projektu cvsgui :-)

Nasel jsem tam 4, z cehoz jeden je dle nazvu asi pro Mac a ty dalsi dva uz
jsem uz nekde videl. TortoiseCVS je pekny napad, bohuzel ta implementace je
dost strasna. Zajimave vypada tohle http://tortoisesvn.tigris.org/

Petr Vones

Problem s hledanim... Vyreseno, na 50%

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 16.9.2002 14:13:53

Skoro bych rekl, ze tady uz nic nevymyslime. Snad jen obecna poznamka -
pokud beres ze serveru vsechny vety na lokal a pak v ramci nich chces
vyhledavat, pak to jde proti logice SQL. Obcas to take pouzivam (kdyz je dat
malo, v podstate se vejdou na obrazovku pripadne s minimalnim presahem), ale
vzdy pak pouzivam Locate a s tim nemam problem. Vzdy hledam podle aktualniho
trideni a proto nepotrebuji hledat dalsi vyskyt, protoze mam vsechny pod
sebou. Kolegove neco podobneho potrebovali, ale resili to relativne
komplikovanym algoritmem, ktery nebyl obecny.

[...]

ADO a timeout

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 16.9.2002 14:17:58

Byl za mnou keloga, ze kdyz nastavi na ADONISU timeout, tak mu to nezabere
pro EecSQL. Timeout se realne nezmeni, po uplynuti doby puvodniho timeoutu,
pokud do te doby prikaz neskonci, nahlasi mu to Access Violation. Nesetkali
jste se prosim nekdo s takovym problemem?

D5, ADONIS 4.2 (pokud to ctu spravne)

Problemy s tiskem pres QR3.6.2 na HP LJ40x0

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.9.2002 14:36:17

Ahoj,

pri prechodu na novou verzi QR Pro se nam vyskytly (masove) problemy s tiskem na LJ4050/4000 sitove. Problemy jsou vlastne dva.

1/ tiskne to tolik prazdnych stranek, jako je pocet listu v reportu, aniz by ale byl dan povel k tisku.

2/ na windows 95/98/ME s 32-64 MB pameti RAM to pada do modre smrti pri generovani nahledu/reportu vice stranek (15,20,50 a vice). Report je generovany pres OnNeedData, na strance jsou dva zaznamy s cca 60-70 naplnenymi policky (ale jsou tam i ruzna shapes a dalsi doprovodne texty) celkem asi 190 prvku (TQRShape, TQRLabel).

Nesetkal jste se s tim uz nekdo?
Programovano je to v D5.02.
Ruzna DIY fixies ze stranek Qusoftu nejsou uz dost dobre pouzitelna, protoze verze 3.6.2 se lisi od 3.5 vic jak 3.5 od 3.0.x .

Diky za kazdou radu

Jaro B.

Program vykonal neplatnou operaci - v cyklu

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2002 14:43:09

Servus vsem,
nedavno mi oznamil jeden zakaznik, ze mu muj program vzdy po sesti hodinach
vyhodi chybu Program vykonal neplatnou operaci ..., nejacasteji v
comctl32.dll. Program sestava z jednoho EXE, knihovny pro komunikaci pres
RS232 a dvou knihoven na tisk (ty se volaji pouze u tisku). Schvalne sem
program spustil na jinem PC, na ktere nemel nikdo pristup, takze nebylo na
nej ani "sahano". Jedni, ce v tom programu bylo aktivni, byla komunikace
pres onu RS232 a to jen ve stylu cteni, dekodovani a zobrazovani hmotnosti.
Nevite nekdo, co to muze zpusobovat?
Rumcajs

Jak napsat aplikaci, ktera po spusteni nevytvori z

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.9.2002 14:44:42

Dobry den,

potrebuju napsat primitivni aplikaci, ktera se bude ve Win2000 spoustet z login skriptu (Novell) a
kopirovat par novych souboru ze serveru na stanici. Mam to napsane, ale pri spusteni vzdycky
vyblafne "DOSovske" okno, ktere se pri skonceni aplikace zase uzavre. Zkousel jsem prepinat
konzolova/normalni aplikace, vysledek stejny. Veskery kod mam v .dpr souboru. Rad bych se obesel
bez uses Forms, aby se nezvetsoval objem .exe vice, nez je zdravo (ono i ted to ma 140 kB :-( ).
Poradite nekdo?

Diky, Karel Rys

D6 Enter. & D6 Prof.

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 16.9.2002 14:46:50

Diky Honzo,

a nevis prosim Te, co se z D5 Ent. presunulo do D6 ?

> [...]

Funguje to OK.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Jak napsat aplikaci, ktera po spusteni nevytvori z

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 14:49:39

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Poradite nekdo?

program NoWindow;

uses
Windows;

procedure Run;
begin
MessageBeep(0);

Run;

Jak napsat aplikaci, ktera po spusteni nevytvori z

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 16.9.2002 14:53:44

Nech v projektu jenom *.DPR vyhod z uses Forms a vsechno delej pres API.

Libor

> [...]
> zdravo (ono i ted to ma 140 kB :-( ).

Jak napsat aplikaci, ktera po spusteni nevytvori z

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 16.9.2002 14:53:21

toto ti DOS okno nezobrazi, pouzivam to pre DOS prikaz NET SEND:

var hodnota_exec: string;
ptr_exec: array [0..255] of char;
reterror: LongWord;
begin
hodnota_exec := 'net send ' + edComp.Text + ' ' +
edMessage.Text + #0;
//ShowMessage(hodnota_exec);
strpcopy(ptr_exec, hodnota_exec);
reterror := winexec(ptr_exec,SW_HIDE);

dufam ze niekto ti poradi este nieco lepsie :o)

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 14:56:06

From: "Libor Junek, KSH-Data" <junek(zv)ksh-data(tec)cz>
> Nech v projektu jenom *.DPR vyhod z uses Forms a vsechno delej pres API.

Proc pres API ? To ze aplikace nema zadne okno jeste neznamena ze se neda
pouzit RTL.

Petr Vones

gifimage.pas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 14:59:03

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> prave si prekladam jeden starej projekt delanej v delphi...
> chce to gifimage.pas
>
> C:\Program Files\Borland\Delphi5\Source\GifImage\gifimage.pas

GifImage nebylo nikdy primou soucasti Delphi. Umisteni 3rd party komponent do
adresare Source je navic velmi nestastne a zavadejici.

QReport 3.5 D6 - jak udelat grouping?

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 16.9.2002 15:02:50

Zdravim,
Snazil jsem se vykoukat z dema jak funguje Grouping na QReportu. Princip
tedy celkem chapu, ale narazil jsem na pro mne prozatim neresitelny orisek.
Oni v demu pouzivaji master/detail tabulky. Jenze to ja pri pouzivani ADO
component nemohu. Prosim nemate nekdo zkusenosti jak udelat Grouping na
QReportu pokud jako zdroj dat je pouzit SQL server a pro pipojeni k datum
pak ADO componenty?

Od toho tam je komponenta QRGroup. V Delphi \Demos byl na to kdysi i
priklad.

http://kouzelne.misto(tec)cz

> Zdravim,
> Prosim nevite nekdo jak s QReportem dosahnout podobneho vysledku:
>
> SESTAVA
>
> Skupina1
> Popis Cena
> aaa 10
> bbb 20
>
> Suma(Skupina1) : 30
> Suma(Vsechny Skupiny) : x
> S tim ze dopredu nevim kolik bude skupin a data budu dolovat z SQL
serveru.

Resource a obrazek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 15:04:57

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Zjistil jsem ale, ze pridanim radku do .dpr souboru:
>
> {$R tapeta.res} pod radek {$R *.res} zacne projekt vyhazovat nahodile chyby

Nikdy nic neupravuj ve vygenerovanem .dpr souboru. Bezpecne lze do projektu
pridat .rc (pres Project Manager) ktery se pak pri prekladu automaticky
prelozi. Pokud mas primo .RES muzes jej zkusit pridat treba do hlavniho
formulare, i kdyz osoboe bych spis preferoval .RC a preklad.

Ohledne obrazku, mozna by stalo za zvazeni napsat nejakou nevizualni kontainer
komponentu ktera by ukladala TPicture.

Petr Vones

Re[2]: gifimage.pas

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2002 15:07:48

Hello Petr,

Monday, September 16, 2002, 2:59:03 PM, you wrote:
PV> From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>

hmm. cudne ale predtim jsem ji tam mel.. no nic.

kazdopadne dikuji p. Dubskemu za zaslani gifimage.pas

PV> GifImage nebylo nikdy primou soucasti Delphi. Umisteni 3rd party komponent do
PV> adresare Source je navic velmi nestastne a zavadejici.

lol. Jedi

PV> Petr Vones

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

ListView colors

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 16.9.2002 15:13:00

Zdravim.

Uz nekolikrat tu probehl problem, jak barevne odlisit radky DBGridu podle
hodnoty nejakeho pole. Jak ten samy problem vyresit u TListView? Dekuji.

ivan virag

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

Synchronizace obsahu TEdit na vice mistech formula

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 16.9.2002 14:15:41

Prvni je funkci, ale obcas mas problemy s designovanim vicezalozkoveho
formulare (menit jeste dynamicky souradnice ... :-(

Druhe
-----
Jinak si jeste musis v OnChange nastavit nejaky flag, aby se nevolalo
cyklicky ...

Danik

Jak napsat aplikaci, ktera po spusteni nevytvori z

[*] Miroslav Hrosso <hrossik(zv)nrsys.sk> - 16.9.2002 15:16:31

Skus pouzit property ShowMainForm.

Ak ho v das
ShowMainForm := False;
pred prikaz
Application.Run;
v dpr.
Tak sa ti hlavne okno neukaze.

> Nech v projektu jenom *.DPR vyhod z uses Forms a vsechno delej pres API.
>
> Libor

DBGrid - List out of index

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 16.9.2002 15:39:37

Zdravim

Obcas mam problem s DBGridem. Mam jednoduchou aplikaci, kdy naplnim DBGrid
datama bez pridani jakehokoliv kodu. Pokud potom taham mysi za scroll bary,
obcas mi vyjede hlaska typu List out of index nebo neco podobneho. Nahradil
jsem tedy DBGrid RxDBGridem k plne spokojenosti. Jenze potom nemuzu pouzit
JVCL komponenty, protoze to nejde spolu prelozit. JVCL zase nema svuj DBGrid

[...]

DBNavigator nasvislo

[*] <context.katalog(zv)centrum(tec)cz> - 16.9.2002 16:08:53

Lze nejakym jednoduchym zpusobem otocit DBNavigator nasvislo,
tj. o 90 � ? Aby sipky neukazovaly doprava/doleva, ale
nahoru/dolu. Ve vlastnostech jsem nic takoveho nenasel.

Dik

J. Altmann

--------------------
Centrum pro milovn�ky pen�z http://finance.centrum(tec)cz

ListView colors

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 16.9.2002 16:16:09

Omlouvam se. Zapomel jsem uvest jde o D6 SP2, Windows2000 SP3,

Ivan Virag

From: <context.katalog(zv)centrum(tec)cz>
> Lze nejakym jednoduchym zpusobem otocit DBNavigator nasvislo,

Ne. Pouzij TToolBar nasvislo s prislusnymi DataSet akcemi a obrazky si tam dej
jake potrebujes.

Petr Vones

DBGrid - List out of index

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 17:25:40

From: <ViragI(zv)logica.com>
> jsem tedy DBGrid RxDBGridem k plne spokojenosti. Jenze potom nemuzu pouzit
> JVCL komponenty, protoze to nejde spolu prelozit. JVCL zase nema svuj DBGrid

Zkusil jsi posledni verzi JVCL ? Pripadne problemy napis do prislusnych newsu:

Petr Vones

ListView colors

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 17:28:03

From: <ViragI(zv)logica.com>
> Uz nekolikrat tu probehl problem, jak barevne odlisit radky DBGridu podle
> hodnoty nejakeho pole. Jak ten samy problem vyresit u TListView? Dekuji.

Pomoci udalosti OnCustomDrawItem

procedure TForm1.ListView1CustomDrawItem(Sender: TCustomListView;
Item: TListItem; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
if not (cdsFocused in State) then
begin
if Item.Index mod 2 = 0 then
Sender.Canvas.Brush.Color := clBlue
else
Sender.Canvas.Brush.Color := clYellow;

D6 Enter. & D6 Prof.

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 17:37:15

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Diky Honzo,
> a nevis prosim Te, co se z D5 Ent. presunulo do D6 ?

Z D5Ent do D6Pro se presunul TDatasetProvider a TClientDataSet.
Jak jsem psal nize, uz to mi staci k tomu, abych v D6Pro psal plnohodnotne vicevrstve aplikace.

Krome toho, myslim, v D5Pro nebylo standardne ADO, v D6Pro ano.

Pokud myslis na prechod D5Ent -> D6Ent, tak tam bych nevidel (pokud jde o databaze) zadne velke presuny. MIDAS se jmenuje DataSnap. V D6Ent je oproti D5Ent samozrejme navic dbExpress, ale ten je i v D6Pro.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

BDE - vytvoreni aliasu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.9.2002 17:40:56

> Odes�latel: Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
> Nebo se da nastavit language driver primo v TDatabase?
Vsechny parametru aliasu se daji nastavit do TDatabase.Params.
To ve tvaru stejnem jako v BDEAdmin.

Database.Params.Values['LANGRIVER']:='Pdox ANSI Czech';

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Program vykonal neplatnou operaci - v cyklu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 17:53:30

From: "Rumcajs - konference" <konrum(zv)seznam(tec)cz>
> Nevite nekdo, co to muze zpusobovat?

Cokoli. Bud je nekde chyba primo v te aplikaci (zapisuje na adresu kam nema)
nebo je u toho uzivatele do procesu natazen nejaky driver tiskarny, mysi apod
ktery je chybny. Pokud se to projevuje vsude (hlavne i na NT) tak je chyba v
te aplikaci. Neni to nejaka starsi verze Delphi ? O jaky OS jde ?

Petr Vones

Kniha

[*] Jiri Lev <levj(zv)jhv(tec)cz> - 16.9.2002 18:14:57

AHA, ona je uz i dvojka ??? Ale ja jsem na ni jeste nenarazil,
respektive na vltave ne :-)

hint v StatusBaru

[*] Rainbow Dark <rainbof(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2002 18:33:25

Dobry den, chtel bych se zeptat zda neznate nejakou inteligentni metodu aby
se mi hinty zobrazovaly ve StatusBaru bez toho abych se o to musel porad
starat.
(pri showHint:=false)

Dekuji Beranek
D2,D5,D6

hint v StatusBaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 19:16:24

From: "Rainbow Dark" <rainbof(zv)seznam(tec)cz>
> Dobry den, chtel bych se zeptat zda neznate nejakou inteligentni metodu aby
> se mi hinty zobrazovaly ve StatusBaru bez toho abych se o to musel porad
> starat.

TStatusBar.AutoHint

Petr Vones

Instalace D7 trial pres D5

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 16.9.2002 19:28:15

Zdravim,

chtel bych se zeptat predem, jestli je znamo nejake uskali pri instalaci D7A
Trial na PC, kde mam D5. Jde mi o to, ze kdyz to pak budu pripadne
odinstalovavat, abych se nedockal nejakych prekvapeni v podobe nefunkcniho
D5.

W2k

Diky.

M.Sch.

ReadLn v B5

[*] max_konference(zv)post(tec)cz - 16.9.2002 19:37:43

Existuje neco jako funkce ReadLn v Delphi i v Builderu? Potrebuji
nacist jeden radek a nenasel jsem ani nic jako EOLN. Diky

----
Jak u�et�it na dovolenou? http://dovolena.finance(tec)cz

Instalace D7 trial pres D5

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 16.9.2002 19:43:37

Prijemny vecer,
absolvoval jsem bez problemu (odinstalace D7Ent(Arc) trial z D5 Prof)
R&B

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
Datum: 16.09.2002 19:26:24

Zdravim,

[...]

SB KOMPLET� Informa�n� ekonomick� syst�m http://www.sb-komplet(tec)cz
�um�me svoji pr�ci!

ReadLn v B5

Readln jsem v konzolove aplikaci pouzil a pokud vim, tak bez problemu. Ale v
Builderu nevim, tam by se asi musela pouzit nejaka funkce ze standardniho C.

Tel. 0724/007234

> Subject: ReadLn v B5
>
> Existuje neco jako funkce ReadLn v Delphi i v Builderu? Potrebuji
> nacist jeden radek a nenasel jsem ani nic jako EOLN. Diky

Vyhledavani v listview ? JAK ?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 16.9.2002 20:28:01

Zdravim
Potrebuji vyhledavat zaznam v Listviw - u
asi takto mam napr. 5 sloupcu a potrebuji hledat jen v jednom
podle toho ktery si zvoli uzivatel NEVI prosim nekdo jak na to?

Predem diky za jakou koliv radu

Jiri Betunak
Kindrik(zv)centrum(tec)cz
Viruslog(zv)volny(tec)cz

Velkost DBEditu

[*] bugi <bugala_a(zv)centrum.sk> - 16.9.2002 20:57:00

Nazdar vsetci!

Na formulari mam DBEdit o velkosti asi 3x4 cm, ked vsak project spustim,
DBEdit si zachova len dlzku, ale nie vysku! Potom vyzera asi takto: 1x4 cm.

Kde robim chybu???

Dakujem,
alex

Velkost DBEditu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2002 20:59:44

From: "bugi" <bugala_a(zv)centrum.sk>
> Na formulari mam DBEdit o velkosti asi 3x4 cm, ked vsak project spustim,
> DBEdit si zachova len dlzku, ale nie vysku! Potom vyzera asi takto: 1x4 cm.

Nastav TDBEdit.AutoSize na False v OI.

Petr Vones

rychlost - pomalost DBExpressu

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 16.9.2002 21:18:36

vytvoril som si skusobnu aplikaciu v dbexpresse. v databaze pouzivam 3 tabulky.
po testoch som bol zhrozeny casmi, ktore som nameral.
otvaranie tychto 3 tabuliek cca 5 sek - tabulky su skoro prazdne.
20 zapisov do 1 tabulky v cykle cca 35 sek.

mozem robit niekde chybu alebo je to take pomale?

Pouzivam: W2k, PIII 1GHz, D6Enterprise, IB6, komponenty SQLConnection, SQLClientDataSet.
Rovnako je to pomale na sieti, aj na jednom pocitaci. Zda sa, ze pomalost sposobuje componenta
SQLClientDataset, pretoze ten cas je strasne dlhy este pred applyupdates a commitupdates, takze vlastne
IB este ani nie je v hre, vsetko sa odohrava v pamati.

Netusite niekto, ci je to normalne. Odhadujem, ze pri takychto rychlostiach mi zapis do 5-10 tabuliek
cca 50 zaznamov moze trvat aj minutu...??? ved to je nepouzitelne...

DBNavigator nasvislo

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.9.2002 21:46:14

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>> > Pracovnik pak ma moznost spravne rozhodnout

> Teoreticky je to 100% funkcni, ale v realnem provozu se pracovnik s dost
> velkou pravdepodobnosti rozhodne spatne a chyba vznikne ...

Ahoj.
Dovoliim si s Tebo vyrazne nesouhlasit. Zbyskovo reseni jedine skutecne resi
chyby zpusobene soucasnou praci na siti.
Vsechny predesle delaji to, ze nektery z pracovniku odchazi domu s pocitem
ze cenu spravne upravil z hodnoty A na hodnotu B a nevi ze mu ji pod rukou
nekdo zmenil.
Zbyskovo reseni uzivatele informuje a dava mu moznost reagovat.
Nerozumim tomu proc by se obchodnik ktery otevre kartu zbozi a hodla zmenit
cenu z 590 na 490 a pri ulozeni mu program zahlasi ze ji prave vedouci
zmenil z 590 na 390 (prtotze vsechno zlevnil davkove o 200) nedokazal
spravne rozhodnout. Minimalne zvedne telefon a nejak se domluvi se sefem.
Opravdu nevim co je na tom tak spatneho ze by tohle vedlo lidi k chybam.
Horsi by bylo, kdyby v pripade neosetreni tohoto stavu vedouci mel pocit ze
ceny zmenil a pritom by netusil ze se zmena neprovedla a ani obchodnik by
nevedel ze vlezl sefovi do zeli. Skoncilo by to nakonec jeho sprdunkem,
protoze nekde v logu by bylo ze cenu zmenil on a uz tezko by se dohledavalo,
ze on vlastne nemenil cenu smerem nahoru ale dolu a trefil se do sefovy
davky.

Problem je samozrejme s programatorovou lenosti, protoze tohle da mnohem vic
prace nez treba nechat optimisticky zamek.