ClientDataSource

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.9.2002 11:02:58

Ahoj Honzo,

ja mam na formu tyto komponenty:

SQLConnection
SQLDataSet
DataSetProvider
ClientDataSet
DataSource

a mrizku - DBGrid.

Propojim to a v DBGridu mam data. OK. ted chci ale treba udelat Update na datech, ne ale v mrizce, ale pomoci SQLka. A tady jsem out...

From: Jan Sebel�k [mailto:honza(zv)haes(tec)cz]
Sent: Friday, September 20, 2002 3:43 PM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: ClientDataSource

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Potom jsem chtel data zobrazit v mrizce, v DBGridu, ale jakmile b DBGridu u DataSource chci dat DataSource z SQLQuery, dostanu tuhle chybu:

> Operation not allowed on a unidirectional dataset.

Veskere komponenty dbExpress jsou pouze unidirectional, takze prakticky nejsou pouzitelne.
Ani v dridu, ani pro update, ani pro vyhledavani, ani pro filter.
Pouze "while not eof do dejmidata".
Jsou proto pouzitelne pouze ve spojeni s TDataSetProvider a TClientDataSet.

Pak je v dbExpress jeste komponenta TSQLClientDataSet, ktera toto propojeni interne realizuje.
Osobne bych ji moc nedoporucoval a radsi bych si to propojeni udelal sam.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Interbase 6.1 a LEFT nebo SUBSTR

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.9.2002 11:04:08

Pokud muzes prejdi na FB, ten je stabilnejsi nez IB6.01
a ma i funkci substring.

Slavek

> InterBase nema standardne funkci SubStr.
> Dodava ji ale jako example na UDF.
> Podivej se do adresare examples (nebo tak nejak).

komponenta pro prumyslove FTP

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 23.9.2002 11:11:16

Hi,
potrebuju komponentu na ftp klienta pro upload firmwaru do prumyslovych
zarizeni.
Nikde ji nemuzu sehnat. Mate s tim nekdo zkusenosti?
btw. standardne to bezi na portu 69.

standardnim ftp klientem mi zarizeni neodpovi, i kdyz to zkousim na port

Bezpecne ulozeni dat

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.9.2002 11:20:24

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Jan Dvorak dne 23 Sep 2002:

> Predstavuji si postup takovy, ze pri spusteni programu
> operujiho s datovymi soubory se zada heslo, jehos hash by
> byl pouzit k zakryptovani i odkryptovani retezcu citlivych

A co je tohle za sprosta slova? Lidi, kam na to chodite? Tak bud piste
anglicky a nebo cesky, ale tohle...

Podle meho nazoru, nez tohle zbytecne sifrovat sam polozku po polozce, je
lepsi vyuzit SQL Server nebo jinou Client Server databazi, ktera
podporuje primo sifrovani, a pristup k datum jako takovym potom omezit
pomoci pristupovych prav.

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.9.2002 11:20:31

Melo by stacit povesit si vlastni udalost na Application.OnMinimize.

private
procedure ApplicationEventsMinimize(Sender: TObject);

implementation
procedure TForm1.ApplicationEventsMinimize(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('minim');
end;

v OnCreate formu:
Application.OnMinimize := ApplicationEventsMinimize;

23.9.2002 Richard Siegl:

> Potrebujem odchytit udalost minimalizacie okna uzivatelom.
> Udalosti restore, maxim funguju ale minimalizacia nie .
> Neviete kde je chyba ???

Bezpecne ulozeni dat

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.9.2002 11:24:25

From: "Ing. Jan Dvorak" <dvorak(zv)szu(tec)cz>

> Predtim nez to cele zacnu vymyslet se zde chci
> zeptat, zda s tim jiz ma nekdo zkusenost pripadne
> link, kde bych se mohl v tomto smeru poucit a

Existuje pomerne slusna free knihovna pro Delphi
http://www.torry.net/cryptstrong.htm s nazvem
DEC (Delphi Encryption Compendium). Je do D5, pro
D6 se z duvodu nekompatibility generovaneho kodu
museji udelat asi 3 zmeny - muzu poskytnout.

***

Pouzival jsem ji i proti HW sifratorum od ruznych vyrobcu a i k ucelu
podobnym, jako potrebujes ty.
Obsahuje ruzne hashe, sifry a napr. konverzni funkce do ruznych formatu.

Zasifrovana data potrebujes prevest zpravidla do
"printable" tvaru, nejvhodnejsi je asi Mime-Base64 -> zabere to 4/3 vice
mista (je case sensitive)

Zbytek uz je otazka dalsich pozadavku
a) na rychlost
b) na bezpecnost

Jaka sifra, jaky hash apod. - setkal jsem se s pozadavkem zakaznika, ktery
chtel hesla pulena
(kazdou pulku mel jeden senior manager) a ti hesla menili kazdych 90 dni,
takze se to muselo
automaticky presifrovat atd.

HTH, pf

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 23.9.2002 11:28:00

> Potrebujem odchytit udalost minimalizacie okna uzivatelom.
> Udalosti restore, maxim funguju ale minimalizacia nie .
> Neviete kde je chyba ???

> procedure tform1.Zmena(var Message: TMessage);
> begin
> if message.WParam = SIZE_MINIMIZED then ShowMessage('minim');
> if message.WParam = SIZE_MAXIMIZED then ShowMessage('maxim');
> if message.WParam = SIZE_RESTORED then ShowMessage('resto');
> inherited;
zkus misto ShowMessage pouzit logovani do souboru. Ja myslim, ze je to co do
kodu spravne.
Logicky bych usuzoval, ze aplikace po minimalizaci nema byt aktivni ... tudiz
i zobrazovani hlasky ShowMessage bych nepouzil.
Je to jen myslenka ...
Ahoj Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

Kde koupit EMS QuickDesk

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 23.9.2002 11:52:37

Poradte prosim jak a kde v CR nejsnaze koupit EMS QuickDesk

dik

Pavel Bares

Atoll s.r.o.
K Vi��ovce 1560
530 02 Pardubice

Tel. / Fax.: 040 6310510

Prace s databazi - zacatky

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.9.2002 11:58:47

V D6Personal si na data asi nesahnes, protoze tam databazova podpora neni.

K praci s databazi pak existuje spousta literatury od navrhu a implementace databaze az po programovani databazoveho klienta v Delphi, probirani ruznych technologii a technik pripojeni k databazi, ...

Je toho dost.
Taky kurzy, ten zakladni dokonce hned pristi tyden :-)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

QUICKREPORT A MEMO

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 23.9.2002 12:03:27

Ja resim vypis promenliveho poctu poznamek do 3 sloupcu generovanim
childbandu a qrmemo komponent na nich s pouzitim teto tridy:

type PMemoItem = ^TMemoItem;
TMemoItem = record
Band : TQRChildBand;
MA : array[1..3] of TQRMemo;
Next : PMemoItem;
end;
TMemoList = class
First : PMemoItem;
constructor Create;
destructor Destroy;
public
procedure Add(F : TForm);
end;

constructor TMemoList.Create;
begin
First := nil;
end;

destructor TMemoList.Destroy;
var pi : PMemoItem;
i : byte;
begin
while First <> nil do begin
pi := First;
First := First.next;
for i := 1 to 3 do
if pi.MA[i] <> nil then pi.MA[i].Free;
pi.Band.Free;
Dispose(pi);

procedure TMemoList.Add(F : TForm);
var pi, pn : PMemoItem;
i : byte;
begin
pi := First;
// najdi posledn�
while (pi <> nil) and (pi.Next <> nil) do
pi := pi.Next;

if (pi = nil) or (pi.MA[3] <> nil) then begin
new(pn);
pn^.Band := TQRChildBand.Create(F);
pn^.Band.Parent := (F as TFP_Kons).QuickRep1;
pn^.Band.Height := 116;
for i := 1 to 3 do
pn^.MA[i] := nil;
pn^.Next := nil;
if pi = nil then begin
pn^.Band.ParentBand := (F as TFP_Kons).cb_Ostatni;
First := pn;
end else begin
pn^.Band.ParentBand := pi^.Band;
pi^.Next := pn;
end;
pi := pn;
end;

for i := 1 to 3 do
if pi^.MA[i] = nil then Break;

pi^.MA[i] := TQRMemo.Create(F);
pi^.MA[i].Parent := pi^.Band;
pi^.MA[i].Height := 113;
pi^.MA[i].Width := 235;
pi^.MA[i].Left := 5 + (i-1)*240;
pi^.MA[i].Top := 0;
pi^.MA[i].Font.Size := 8;
pi^.MA[i].Lines := (F as TFP_Kons).DBMemo.Lines;
end;

BeforePrint reportu vycreatuju tento seznam a naplnim jej pomoci metody Add;
v AfterPrint jej Destroynu. Kod urcite neni optimalni, nicmene je funkcni
:-))

Ing.Mgr. Michal Sefcik
Benefit CZ, s.r.o.
Hrub�ho 11, 612 00 Brno
tel: +420 5 41219098, 9
fax: +420 5 41215886
http: www.benefitcz(tec)cz

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 23.9.2002 12:05:55

Dakujem .... funguje to spravne

> [...]
> end;
>
> v OnCreate formu:
> Application.OnMinimize := ApplicationEventsMinimize;

IB - zakladni nastaveni+rozjeti RemoteServer+pocet

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.9.2002 12:05:39

> Odes�latel: Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> 3)Daji se prava k databazi, tabulkam nastavovat nejak vizualne (napr. pomoci IBConsole)?
> Prisel jsem jen na zpusob pomoci SQL - GRANT.
Ne.
A u slozitejsich databazi je to peknej vopruz. Tim spis, ze se musi grantovat i ulozene procedury, triggery, nestaci uzivateli grantovat tabulku, kdyz je na ni trigger (nebo snad dokonce jen foreign key), ktery saha na jine tabulky, ...

> 4) V projektu, kterym se snazim pristupovat k databazi, pouzivam IBDatabaze, IBTransaction,
> IBQuery, DataSource. Jde nejak zadat (aspon pro navrh projektu) default user_name a defult
> password, abych to nemusel 1000 do hodiny vypisovat? Jak?
user_name a password do IBDatabase.Params,
IBDatabase.LoginPromt=false.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

komponenta pro prumyslove FTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2002 12:17:23

To co potrebujes neni FTP, ale TFTP (trivial FTP), ne? To by melo
umet treba Indy...

> [...]
> zkusenosti? btw. standardne to bezi na portu 69.
>
> standardnim ftp klientem mi zarizeni neodpovi, i kdyz to zkousim na

QUICKREPORT A MEMO

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.9.2002 12:19:10

Kazdou dvojici memopolozek dej na samostatny band a zrus autosize

> [...]
> Odesl�no: 24. z��� 2002 12:28
> Komu: J�n Kuch�r
> P�edm�t: Re: QUICKREPORT A MEMO

> mema o nekolika
>
> Kdysi jsem delal sestavy, ktere vypisovaly retezce konstantni delky do
> nekolika sloupcu (1 az 8), pocet sloupcu byl zavisly prave na delce
> retezcu. Bylo to dost huste. Proc si to komplikovat a nepsat
> to krasne jedno
> memo pod druhe ? Zvlast pokud kazde memo ma nekolik radku o libovolne
> delce.

> posunout poradi tech
>
> Pri vypisu pod sebe se tento problem vyresi sam :-).

CoMarshalInterface vraci E_INVALIDARG

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 23.9.2002 12:23:09

Hm, pokud mas ten interface vzity z TDispatch, neni nutno pri jeho predavani
do jineho
procesu marshallovat. Manualni marshalovani je nutne pouze pri predavani
mezi apartmenty uvnitr procesu. Mimo process se o to stara standardni
proxy-stub, akorat nutno pouzivat pouze automation compatible typy, ale to
asi vis.
Ale zpatky k tomu problemu. Nemuze to byt tim, ze na tech masinach nemas
registrovana vsechna pozuvana rozhrani. Mel jsem problemy s tim, ze pokud
jsem pouzival eventy mezi dvema PC, musel jsem mit rozhrani jak serveru, tak
i klienta registrovana na obou strojich, mam dojem, ze jsem nekde cetl o
souvislosti s tim, jak Delphi pracuji s typovymi knihovnami. Nemuze to byt
timhle ???

O :-))

Bezpecne ulozeni dat

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.9.2002 12:24:56

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]
> lepsi vyuzit SQL Server nebo jinou Client Server databazi, ktera
> podporuje primo sifrovani, a pristup k datum jako takovym potom omezit

Pokud vim, tak v puvodnim prispevku byl pozadavek na bezpecne ulozeni udaju
v archivovanych souborech.

***

BTW, mas zkusenosti s sifrovanim na urovni SQL stroje na Wintel platforme?
Ktereho?

bye, pf

ClientDataSource

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.9.2002 12:27:09

Co tedy pouzit pro "datarinu" ???
BDE jde do hrobu, dbExpress je k nepou�it�... ADO ???
> [...]

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.9.2002 12:33:43

> Potrebujem odchytit udalost minimalizacie okna uzivatelom.

procedure WMSysCommand(var Message: TWMSysCommand); message
WM_SYSCOMMAND;

procedure TForm1.WMSysCommand(var Message: TWMSysCommand);
begin
case Message.CmdType and $FFF0 of
SC_MINIMIZE:
ShowMessage('minimize');
SC_MAXIMIZE:
ShowMessage('maximize');
SC_RESTORE:
ShowMessage('restore');

> Melo by stacit povesit si vlastni udalost na Application.OnMinimize.

To funguje len pre hlavne okno aplikacie.

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 23.9.2002 12:33:15

Ahoj,

> rsiegl(zv)elas.sk 23.9.02 11:00 >>>

>Potrebujem odchytit udalost minimalizacie okna uzivatelom.
>Udalosti restore, maxim funguju ale minimalizacia nie .
>Neviete kde je chyba ???

procedure WMSysCommand(var AMsg:TMessage); message WM_SYSCOMMAND;
end;

procedure TForm1.WMSysCommand(var AMsg:TMessage);
begin
case AMsg.WParam of
SC_MINIMIZE : ShowMessage('Minimize');
SC_MAXIMIZE : ShowMessage('Maximize');
SC_RESTORE : ShowMessage('Restore');

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 23.9.2002 12:40:49

Ahoj,

> jan.fiala(zv)iol(tec)cz 23.9.02 11:20 >>>
>Melo by stacit povesit si vlastni udalost na Application.OnMinimize.
>Application.OnMinimize := ApplicationEventsMinimize;

timhle to nezajistis ale pro vsechna okna, jen pro to hlavni, pro ostatni musis odchytavat WM_SYSCOMMAND

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Odchytenie minimalizacie okna .... Kde je chyba ??

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.9.2002 12:53:00

23.9.2002 Blazek Jaroslav:

> timhle to nezajistis ale pro vsechna okna, jen pro to hlavni, pro
> ostatni musis odchytavat WM_SYSCOMMAND

Vim, ale predpokladal jsem, ze jde o hlavni okno. Pro MDI aplikaci a
child okna to samozrejme neni...

zip32.dll

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 23.9.2002 12:54:35

> Zkus napsat cely postup (vcetne deklarace) , asi tam mas chybu.
> Pavel

posilam cely unit, snad to admin prezije...
D_Zip32 a D_UnZip32 jsou orig. unity s rozhranim k dll. problem nastava ve
funkci ZipFiles...

unit D_Web_Procs;

Windows, SysUtils, Classes, D_Zip32, D_UnZip32;

function ZipFiles(ZipName : string; FileList: TStrings; JunkDir: boolean;
RootDir: String): boolean;
function ZipFile(ZipName, FileName : string; JunkDir: boolean; RootDir:
String): boolean;

function UnZipFiles(FileName,Dir: String): boolean;

implementation

function ZipProcPrint(Buffer: PChar; Size: ULONG): integer; stdcall;
begin
Result:=Size;
end;

function ZipProcPassword(P: PChar; N: Integer; M, Name: PChar): integer;
stdcall;
begin
Result:=1;
end;

function ZipProcComment(Buffer: PChar): PChar; stdcall;
begin
Result:=Buffer;
end;

function ZipProcService(Buffer: PChar; Size: ULONG): integer; stdcall;
begin
Result:=0;
end;

procedure ZipSetProcInitFunctions(var Z:TZipUserFunctions);
begin
with Z do
begin
(zv)Print := (zv)ZipProcPrint;
(zv)Comment := (zv)ZipProcComment;
(zv)Password := (zv)ZipProcPassword;
(zv)Service := (zv)ZipProcService;
end;
ZpInit(Z);
end;

function ZipFiles(ZipName : string; FileList: TStrings; JunkDir: boolean;
RootDir: String): boolean;
var
i : integer;
ZipRec : TZCL;
ZUF : TZipUserFunctions;
FNVStart : PCharArray;
ZipOptions: TZPOpt;
PRootDir: PChar;
begin
Result:=false;
try
PRootDir:=StrAlloc(Length(RootDir)+1);
try
StrPCopy(PRootDir,RootDir);
ZipOptions:=ZpGetOptions;
ZipOptions.fJunkDir:=JunkDir;
ZipOptions.szRootDir:=PRootDir; //'C:\Zumpa\www\';
ZpSetOptions(ZipOptions);
{ precaution }
if Trim(ZipName) = '' then Exit;
if FileList.Count <= 0 then Exit;
{ initialize the dll with Proc functions }
ZipSetProcInitFunctions(ZUF);
{ number of files to zip }
ZipRec.argc := FileList.Count;
{ name of zip file - allocate room for null terminated string }
GetMem(ZipRec.lpszZipFN, Length(ZipName) + 1 );
ZipRec.lpszZipFN := StrPCopy( ZipRec.lpszZipFN, ZipName);
try
{ dynamic array allocation }
GetMem(ZipRec.FNV, ZipRec.argc * SizeOf(PChar));
FNVStart := ZipRec.FNV;
try
{ copy the file names from FileList to ZipRec.FNV dynamic array }
for i := 0 to ZipRec.argc - 1 do
begin
GetMem(ZipRec.FNV^[i], Length(FileList[i]) + 1 );
StrPCopy(ZipRec.FNV^[i], FileList[i]);
{ send the data to the dll }
Result:=(ZpArchive(ZipRec)=0);
finally
{ release the memory for the file list }
ZipRec.FNV := FNVStart;
for i := (ZipRec.argc - 1) downto 0 do
FreeMem(ZipRec.FNV^[i], Length(FileList[i]) + 1 );
{ release the memory for the ZipRec.FNV dynamic array }
ZipRec.FNV := FNVStart;
FreeMem(ZipRec.FNV, ZipRec.argc * SizeOf(PChar));
{ release the memory for the FileName }
FreeMem(ZipRec.lpszZipFN, Length(ZipName) + 1 );
StrDispose(PRootDir);

function ZipFile(ZipName, FileName : string; JunkDir: boolean; RootDir:
String): boolean;
var
FileList: TStrings;
begin
FileList:=TStringList.Create;
try
FileList.Add(FileName);
Result:=ZipFiles(ZipName,FileList,JunkDir,RootDir);
finally
FileList.Free;

function UnZipProcPrnt(Buffer: PChar; Size: ULONG): integer; stdcall;
begin
Result:=Size;
end;

function UnZipProcPassword(P: PChar; N: Integer; M, Name: PChar): integer;
stdcall;
begin
Result:=1;
end;

function UnZipProcService(CurFile: PChar; Size: ULONG): integer; stdcall;
begin
Result:=0;
end;

function UnZipProcReplace(FileName: PChar): integer; stdcall;
begin
Result:=1;
end;

procedure UnZipProcSound; stdcall;

procedure UnZipProcMessage(UnCompSize: ULONG; CompSize: ULONG; Factor: UINT;
Month: UINT; Day: UINT; Year: UINT; Hour: UINT; Minute: UINT; C: Char;
FileName: PChar; MethBuf: PChar; CRC: ULONG; Crypt: Char); stdcall;

procedure UnZipSetProcInitFunctions(var Z:TUserFunctions);
begin
with Z do
begin
(zv)Print := (zv)UnZipProcPrnt;
(zv)Sound := (zv)UnZipProcSound;
(zv)Replace := (zv)UnZipProcReplace;
(zv)Password := (zv)UnZipProcPassword;
(zv)SendApplicationMessage := (zv)UnZipProcMessage;
(zv)ServCallBk := (zv)UnZipProcService;

function UnZipFiles(FileName,Dir: String): boolean;
var
UF: TUserFunctions;
UnZipOptions: TDCL;
PDir: PChar;
PFileName: PChar;
begin
Result:=false;
try
PDir:=StrAlloc(Length(Dir)+1);
PFileName:=StrAlloc(Length(FileName)+1);
try
StrPCopy(PDir,Dir);
StrPCopy(PFileName,FileName);
{ set user functions }
UnZipSetProcInitFunctions(UF);
{ set unzip operation options }
FillChar(UnZipOptions,SizeOf(UnZipOptions),#0);
UnZipOptions.nDFlag:=1;
UnZipOptions.nOFlag:=1;
UnZipOptions.lpszExtractDir:=PDir;
UnZipOptions.lpszZipFN:=PFileName;
{ unzip }
Wiz_SingleEntryUnzip(0,nil,0,nil,UnZipOptions,UF);
Result:=true;
finally
StrDispose(PDir);
StrDispose(PFileName);

ClientDataSource

[*] delfi <delfi(zv)pocitac(tec)net> - 23.9.2002 12:56:22

Hi, pouzivam to stejne jako ty. Napsal jsem si unit, ktery z TClientDataSetu
generuje sql dotazy na insert, update...
ales

> [...]

interne realizuje.
Osobne bych ji moc nedoporucoval a radsi bych si to propojeni udelal sam.

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 23.9.2002 12:59:35

Dekuji, uz to mam vyreseno, prave pomoci Indy

Petr Sikola

> To co potrebujes neni FTP, ale TFTP (trivial FTP), ne? To by
> melo umet treba Indy...

Bezpecne ulozeni dat

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 23.9.2002 13:12:34

skus urobit HESLOm XOR stringu

je to jednoduche, rychle a nie je na prvy pohlad jasne co tam je :o) alebo
potom mozes urobit aj nieco fikanejsie a to podla hesla si vyberies z
nejakej tabulky znakov prislusne kody... nuz robil som jeden taky programcek
na kryptovanie suborov ale tam som este pouzil neuplny kluc ktory sa
jednoducho v programe dogeneroval do uplneho a az potom som to nim kryptoval
a tento kluc bol este chraneny heslom... ale to je uz asi pre teba riadne
prekombinovane, doporucujem XOR s nejakou fikanou modifikaciou, inak sa
radsej vrhni na kryptovacie kniznice delphi

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz>
> nevite nekdo jestli jde driveru VGA vnutit snimkovou frekvenci 50Hz ?
> Existuji nejake funkce driveru ktere to umoznuji ?

Zalezi na te videokarte. Ja si muzu nastavovat frekvenci v kroku po 1Hz od 40
do cca 120 Hz. Ovsem 50Hz na pocitacovem monitoru uz je opravdu dost vrazedna
frekvence a nemusi se mu libit, protoze v praxi je to stejne nepouzitelne.

Petr Vones

Update Pack 2 - Delphi 6 Ent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2002 15:44:57

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> Prepacte ze otavujem konferenciu takymito vecami ked to uz bolo ale hladam
> to od 13:00 a nie a nie to v datach z konferencie najst... prosim Vam kde sa
> da stiahnut tento Update Pack 2 pre D6 Ent?

http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

Dale pak Registered Users -> Updates.

Petr Vones

D7 a INADDR_ANY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2002 16:01:11

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> D7 (mozna uz D6) zmenilo definici INADDR_ANY (hint nabizi typ : -128..127 -
> zdrojaky winsock.pas v Trial verzi nejsou :-( ) nebo se zmenilo prirazeni

D6 a D7: INADDR_NONE = -1;

Petr Vones

Formular vzdy na vrchu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.9.2002 16:08:27

Ahoj,
zkus jeste pridat :

procedure TIntellForm.FormActivate(Sender: TObject);
begin
SetWindowLong(Handle, GWL_HWNDPARENT, 0);
SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, Left, Top, Width, Height,
SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE);
end;

Vymazal Milan wrote:

> [...]
> height:=19;
> end
>
> no a chci udelat to aby tento vyhledavaci byl stale na vrchu a nejak

QUICKREPORT A MEMO

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.9.2002 16:26:20

From: "Tomas Folprecht" <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz>
> TWordDocument obsahuje "CustomDocumentProperties" a
> "BuiltInDocumentProperties", to bude asi ono, ale vubec nevim, jak k
> nim pristupovat. Jsou typu IDispatch a ja bohuzel nevim, co to je.

Z napovedy pro Microsoft Visual Basic pro Word:

BuiltInDocumentProperties Property

Returns a DocumentProperties collection that represents all the
built-in document properties for the specified document. Read-only.

To return a single DocumentProperty object that represents a specific
built-in document property, use BuiltinDocumentProperties(index),
where index is one of the following WdBuiltInProperty constants.

wdPropertyAppName
wdPropertyAuthor
wdPropertyBytes
wdPropertyCategory
wdPropertyCharacters
wdPropertyCharsWSpaces
wdPropertyComments
wdPropertyCompany
wdPropertyFormat
wdPropertyHiddenSlides
wdPropertyHyperlinkBase
wdPropertyKeywords
wdPropertyLastAuthor
wdPropertyLines
wdPropertyManagerwdPropertyMMClips
wdPropertyNotes
wdPropertyPages
wdPropertyParas
wdPropertyRevision
wdPropertySecurity
wdPropertySlides
wdPropertySubject
wdPropertyTemplate
wdPropertyTimeCreated
wdPropertyTimeLastPrinted
wdPropertyTimeLastSaved
wdPropertyTitle
wdPropertyVBATotalEdit
wdPropertyWords

Use the CustomDocumentProperties property to
return the collection of custom document properties.

Martin Schayna

ClientDataSource

[*] Jan Grman <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk> - 23.9.2002 16:56:20

> [...]
> Trapne jsem si myslel, ze pouziju SQLQuery. To mi jde, ale prijde mi to
pekna cunarna. Copak to nejde udelat podobne, jako v BDE, kde mi stacil

http://gethelp.devx.com/techtips/delphi_pro/10min/10min0701/10min0701-1.asp
http://gethelp.devx.com/techtips/delphi_pro/10min/10min0501/10min0501-1.asp
http://community.borland.com/article/0,1410,22495,00.html

Pekny den
jg

Re[2x]: IB - zakladni nastaveni+rozjeti RemoteServ

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.9.2002 17:07:16

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> V zadnem pripade cisla neprideluj pri zacatku editace dokladu a kdyz,
> tak pouze informativne.

ako sa to da urobit - nepridelovat cislo pred zaciatkom editacie, ked pocas
editacie chcem udrzat vazbu
master detail a prim. kluc je zaroven kodom tejto vazby?

----------
Teraz si uz KAZDY moze registrovat svoju domenu .SK
Viac info na: http://www.SlovakNET.sk/predregistracia.asp

SINEA a OnGetData, OnStepData

[*] Anton�n =?ISO-8859-1?QD8ez�� - 24.9.2002 08:30:48

Zdravim,
snazim se podstrcit Sinei data pomoci OnGetData a OnStepData. Obsluhu
udalosti mam napsanou, ale editor predloh zatvrzele pozaduje DataSource.
Nevite nekdo, jak na to ?
Diky

Antonin Rezac
D6, Sinea 6.40.17

Kod na webu was: Kod na precislovani cisel telefon

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.9.2002 08:38:02

> Doufam ze za svou dobrotu zase vyvolam flamewar ohledne optimalizace
> funkci :)

Ahoj,

nasledujici povidani nema zadnou souvislost s puvodnim tazatelem a jeho sw, jde o
obecne povidani.

Dnes existuje ohromna spousta stranek s vlastnimi komponentami autoru. Mnohdy
jde o stranky studentu, kteri si chvili hraji s Delphi, naucili se tvorit www stranky a tak
si tam vystavi neco ze sve tvorby. Nicmene IMHO to je pro ostatni programatory v
podstate nepouzitelne, protoze:

1) Takovych stranek je silene mnozstvi, takze nema smysl je zkouset vsechny
navstivit.
2) Na techto strankach je obvykle velmi malo veci - treba 5 komponent apod. V
souvislosti s bodem 1 si myslim, ze kdyz clovek bude hledat nejake reseni, potrebuje
jen nekolik malo velkych sbirek kodu a komponent, jako torry apod.

Presto je mozne, ze na primy odkaz nekdo pouzije i zdrojaky z techto mimisbirek. Je
pak skoda, kdyz po stahnuti zjisti, ze ten kod je diky neznalosti ci kratouckemu
pouzivani Delphi napsany otresne. Daleko horsi je, kdyz takovy kod najde
zacatecnik, ktery neumi posoudit kvalitu, ale inspiruje se tim a dalsi svoje veci
programuje podobne.

Dnes v dobe, kdy se slohove prace do skoly nepisi, nybrz stahuji z internetu a kdy
novacek, ktery se chce v Delphi neco naucit, misto knihy hleda ukazkovy program,
ze ktereho by vykoukal, o co vubec v resene problematice jde, si myslim, ze je
potrebne upozornovat na mizerny kod, a pokud to povede k jeho uprave ci aspon
pouceni autora, splni to ucel. Aby toho mizerneho, co mnozi zacatecnici pouzivaji
jako vzor a inspiraci, bylo alespon co nejmene.

Jeste jednou zduraznuji, ze nejde o narazku na sw autora puvodniho sw, protoze ten
prakticky neznam. Jen se mi obecne nelibi trend metod uceni se Delphi, kdy vubec
nejde o to, udelat to dobre, ale udelat to jakkoli, hlavne kdyz to po 10 pokusech
konecne zacne fungovat.

David Lebeda

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 24.9.2002 08:39:34

On 24 Sep 2002 at 8:13, Jaroslav Koh�k wrote:
> Nejlepsi mas kdyz udelas generator:
> CREATE GENERATOR GEN_Muj;
> SET GENERATOR GEN_Muj TO 161
> a das do trigeru:
> CREATE TRIGGER jmeno FOR tabulka BEFORE INSERT POSITION 0 AS
> BEGIN
> NEW.TvojeID = gen_id(GEN_Muj,1);
> END
Gott der Gerechte, tohle byste snad nemel pro generovani
NEPRETRZITE ciselne rady radit ani z legrace a ani nejvetsimu
nepriteli. Generatory se posouvaji nezavisle na transakci a tim
padem tam bude der jak v ementalu.

SINEA a OnGetData, OnStepData

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 24.9.2002 08:43:56

> From: Anton�n �ez��
>
> snazim se podstrcit Sinei data pomoci OnGetData a OnStepData.
> Obsluhu udalosti mam napsanou, ale editor predloh
> zatvrzele pozaduje DataSource.

Udalosti OnGetData a OnStepData se projevi pouze
ze behu aplikace, nikoliv pri editaci v IDE.
Takoveto sestavy je mozne editovat pouze
z bezici aplikace, nikoliv z IDE.

Vaclav Krmela

Re[3x]: IB - zakladni nastaveni+rozjeti RemoteServ

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2002 08:51:52

> Jmeno serveru by melo byt "localhost" nebo "127.0.0.1", user "SYSDBA"
> a password "masterkey".

Muzu zadat IP, ne? To jsem udelal. Jinak v souboru Hosts v systemu Windows mam
zatim localhost 127.0.0.1, ale ve skutecnosti je me IP 193.86.107.188 (zkousel
jsem to i prepsat, ale treba je chyba jeste nekde).
user a password je OK. Pak to hlasi:
Unable to complete network request to host "tonda".
Failed to establish a connection.
unknown Win32 error 10061

> 1) Vyzkousel jsi po zaregistrovani v IBConsoli na pravem tlacitku volbu
> Diagnose connection?

Ano, vysledky testy posilam:
An InterBase error has occurred while attaching.
Error - Unable to complete network request to host "193.86.107.188".
Failed to establish a connection.
unknown Win32 error 10049
InterBase Communication Test Failed!

> 2) Mas zaregistrovanou TCP sluzbu gds_db na portu 3050 (zjisti to lze
> v souboru services napr. na NT/2000/XP v adresari c:\WINDOWS
> \system32\drivers\etc\services)?

ano to jsem kontroloval, mam.

> 3) Posloucha server na tomto portu (zjistit to lze napr. na NT/2K/XP pomoci
> "netstat -a" nebo pomoci utility TCPView z www.sysinternals.com)?

tak tohle jsem nedelal. Provedu. ;o)

> [...]
> synchronizaci z operacniho systemu, takze je mnohem rychlejsi, avsak lze
> pouzit jen pokud jsou klient a server na stejnem stroji.

Ja bych chtel vyzkouset, jestli se pripojim pres sit (taky kvuli tomu prechazim,
z BDE). Chtel bych rozjet na WinNT, na jednom PC, pomoci TCP protokolu prostredi
RemoteServer/Client. Je to mozne? Jak???

Diky za kazdou radu. (FB jsem si stahnul a vecer ho vyzkousim)

[...]

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 24.9.2002 09:19:35

Abych pravdu rekl, framework okolo ConnectionPoints jsem zavrhl. Duvod:
univerzalni, ale bohuzel dost nepruhledne => neco na tom odladit chce pevne
nervy. Dale pri provozu po siti v tomto modelu naskakuji nezanedbatelne casy
pri volani metod jednotlivych callback rozhrani. Nakonec jsem skoncil u
toho, ze si velmi jednoduchou obsluhu realizuju sam, s tim, ze volani
kazdeho registrovaneho callback interfacu (Sink) mam delane ze specialniho
vlakna. Taky to ma samozrejme svoje => nelze pouzit pro vetsi mnozstvi
klientu (radove max. desitky), ale to mi staci. Vyhodou je, ze to ma clovek
docela pod kontrolou a volani callback interfacu mi bezi "paralelne", coz je
pro me dost podstatne.

O :-))

thready

[*] Tom� Janta��������{����Y��̿ - 24.9.2002 09:49:37

Ahoj

Mas pravdu ze Thready pracuji nezavisle na jinych procesech, ale predstav si
jak procesor vykonava instrukce! On provadi nejakou cast programu (jedno
vlakno) a sam z niceho nic se do jineho procesu prepnout nemuze. To za nej
dela system, ktery vlastne spousti a koordinuje procesy. Takze System zavola
nejakou cast programu (pomoci nejake udalosti napr. onClick) a dokud
procedura obsluhujici tuto udalost neskonci, nebo nepovoli zpracovani
dalsich udalosti systemu probiha jeji zpracovani. Tzn. Pokud mas v nejake
casti hlavniho vlakna narocnejsi operace, je nutne je prolozit prikazem
Application.ProcessMessages nebo sleep(X). Kdyz tedy bude nejaka procedura
vykreslovat ve smycce neco na obrazovku je nutne do smycky vlozit jeden z
techto prikazu. Tim hlavni vlakno preda rizeni systemu, ten zpracuje
udalosti a preda rizeni dalsimu procesu. Procesy se takto mezi sebou
stridaji o systemovy cas a tak mohou bezet jakoby "paralelne".

V tvem pripade jde tedy pravdepodobne o to ze hlavni vlakno nenecha system
obslouzit ostatni procesy a ty se ke slovu dostanou az pozdeji, po TimeOutu

Pokud muzu radit, zkus se zamerit na funkce WaitForSingleMessage a
WaitForMultipleMessage s vyuzitim Eventu pri cekani a synchronizaci vlaken.

Osobne pri komunikaci po seriovem portu pouzivam komponentu afComPort od
Petra Vonese asi timto zpusobem:

procedure TMyCom.AfComPort1NonSyncEvent(Sender: TObject;
EventKind: TAfCoreEvent; Data: Cardinal);
begin
If (DATA AND Not(EV_RXCHAR)=0) AND (EventKind=ceLineEvent) then
setEvent(eventData);
end;

Constructor TMyCom.Create;
begin
eventData := CreateEvent(nil,false,false,nil);
eventShutDown := CreateEvent(nil,false,false,nil);
afComPort.onNonSyncEvent:=AfComPort1NonSyncEvent;
end;

Procedure TMyCom.Execute;
Var MO : array [0..1] of THandle;
begin
MO[0]:=eventData;
MO[1]:=eventShutDown;
Repeat
Case WaitForMultipleObject(2,(zv)MO,false,200) of
WAIT_OBJECT_0 : Zpracuj data na portu!;
WAIT_OBJECT_0+1: Bereak;
WAIT_TIMEOUT : Pripadna obsluha pri zadne udalosti a
TimeOutu(200ms);
end;
until terminated;

Tomas Jantac

> [...]
>veskerou komunikaci s ostatnimi vlakny, ale timeout porad nastaval.
>
>potreboval bych aby vlakno bezelo opravdu nezavisle na tom co se

ClientDataSource

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 24.9.2002 10:01:55

Diky,

dobra, pro praci s daty mi staci SQLConnection a SQLQuery.
Ale co musim pouzit pro zobrazeni dat treba v DBGridu ???

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Chce to t�eba samostatnou tabulku, kde jsou cisla.
> V ramci transakce pri zapisu dokladu pridelis cislo, > navysis jej v
tabulce a commitnes cely zapis dokladu.
> Je treba dbat na spravnou uroven transakce.

Aby to mohlo fungovat v concurrent rezimu,
musi byt operace cteni+inkrementu neprerusitelna
jinym procesem.

Jak se to na SQL serveru implementuje?

* existuje nejaky SQL prikaz, ktery umi zaroven
vratit hodnotu pole a inkrementovat ji v tabulce?

* nebo lze predepsat, aby se STORED PROC vykonala
exclusivne?

* nebo existuji na urovni SQL nejaky prikazy pro
implementaci kriticke sekce

* nebo ....?

thx, pf

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2002 11:51:09

24.9.2002 Hlas:
> ako sa to da urobit - nepridelovat cislo pred zaciatkom editacie, ked pocas
> editacie chcem udrzat vazbu
> master detail a prim. kluc je zaroven kodom tejto vazby?

A jaky je problem si tam to cislo po editaci dodat ? proste doedituji
a nez to zapisu do tabulek, reknu si o cislo dokladu, a to tam
doplnim.
K cemu je potrebujes v prubehu editace ?
To snad editujes v GRIDu ? Pak s tim budes mit ve viceuzivatelskem
rezimu problemy. A pokud to neni sitova aplikace, nemusis se o ciselne
rady starat.

thready

[*] kevin33(zv)post(tec)cz - 24.9.2002 11:52:04

> [...]

> nevolas Application.ProcessMessages, prejavi
> sa to len v Tvojom programe - tym, ze pocas
> vykonavania slucky nereaguje na spravy. Na

pises ze na ostatni procesy to nema vliv? a jaky to ma vliv na
thready v ramci moji aplikace?

> [...]

> Vo Win32 to nehrozi. Hovoris o 32-bitovych
> Windows?

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 11:59:54

> ako sa to da urobit - nepridelovat cislo pred zaciatkom editacie, ked pocas
> editacie chcem udrzat vazbu
> master detail a prim. kluc je zaroven kodom tejto vazby?

Mas pravdu, prim. klic pri editaci potrebujes.
Mimo jine to znamena, ze se musis vzdat pozadavku na kontinualni casovou radu id (treba kdyz uzivatel zmackne Cancel).

(Viz moje uvaha v paralelni zprave.)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

thready

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.2002 12:00:36

> [...]
> casti hlavniho vlakna narocnejsi operace, je nutne je prolozit
prikazem
> Application.ProcessMessages nebo sleep(X).

blbost. Od Win9x funguje multitasking ve windows nastesti uplne jinak.
Planovac uloh v systemu prideluje cas uloham a po dane dobe jim ho
odebere at aplikace chce nebo ne. Cili v Tvem prikladu s OnClickem se
muze stat, ze behem vykonavani jeho obsluhy bude stokrat aplikaci CPU
odejmut a znovu pridelen.

ProcessMessages je jen o tom, ze potrebujes donutit prekreslovaci
rutiny (stejneho threadu) aby obnovili zaobrazovany obsah okna (cili
vlastne jde o trosku zasmodrchane proste volani v ramci jednoho
threadu/procesu)

> V tvem pripade jde tedy pravdepodobne o to ze hlavni vlakno nenecha
system
> obslouzit ostatni procesy a ty se ke slovu dostanou az pozdeji, po
TimeOutu

preemptivni multitaskink je prave o tom, ze muzes mit X
aplikaci/threadu, kde v kazde pobezi prave jen prosta hloupa smycka
(while true do Inc(I);) a ve vsech apliacich se bude I vesele zvysovat
(ze bude CPU na 100% zatizene je samozrejme)

D. Toman

IB versus MSSQL

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 12:13:00

> Odes�latel: Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Ktere komponenty doporucujes pro FB? U IBX asi opravdu hrozi budouci
> nekompatibilita s FB.

Nevim, zda jsou moje informace aktualni.
Pavel Cisar mi 7.3.2002 napsal

> Stare dobre FreeIBComponents, pokud nebudete pouzivat D5, D6

> Jako IBX (maji stejneho predka - FreeIB). IBX sice pracuje s FB,
> ale bez zaruky a Jeff Overcash - spravce IBX - nehne ani prstem
> aby IBX fungoval s FB i v budoucnu. FIBPlus a IBO podporuji IB i
> FB tady a ted i v budoucnu.

> Tohle rozhodne stoji za pozornost. Nejlepsi sada komponent pro
> Delphi a IB/FB.

Ja si z toho delam zaver: FIBPlus nebo IBObjects.

IBObjects free nejsou.
Jak je to s FIBPlus, to presne nevim. Nekde jsem slysel, ze to free neni.

Jak je to, Pavle?

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Obousmerne odkazy na Interfaces a ref counting

[*] Jan K��ek - 24.9.2002 12:13:34

Zdravim,

zacinam pouzivat Interface misto abstraktnich trid a mam nasledujici
problem. Casto mam objekty udrzovane ve stromove strukture - tedy rodic
drzi interface IInterfaceList a v nem ma potomky. Obcas ty potomci
potrebuji naopak mit odkaz na rodice a tak jim predavam jeho interface v
konstruktoru a oni si ho ulozi do privatni promenne - problem je, ze se
zapocita reference a takova struktura se mi nikdy neuvolni. Takze mam na
to nasledujici kod:

IParent = interface(IUnknown)

IChild = interface(IUnknown)

TChild = class(TInterfacedObject, IChild)
private
FParent: IParent;
constructor Create(AParent: IParent);
end;

constructor TChild.Create;
begin
inherited Create;
FParent := AParent;
if Assigned(FParent) then FParent._Release;

To funguje, ale lze nejak udelat prirazeni FParent := AParent, tak aby
se nezvysil RefCount (tedy nezavolalo se _Add).

Honza +
D5Prof

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2002 12:18:17

24.9.2002 Petr Fejfar:
> [...]

> * nebo lze predepsat, aby se STORED PROC vykonala
> exclusivne?

> * nebo existuji na urovni SQL nejaky prikazy pro

Nastavi se uroven transakce treba na
set transaction level serializable
To staci udelat na chvilku, nez nactes cislo a inkrementujes je.

CustomDocumentProperties

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 12:19:11

> Odes�latel: Tomas Folprecht <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz>
> Ja mnohokrat dekuji za pomoc. Tohle jsem jiz nasel take, ale problem je v tom, jak k se k tomu dostat z Delphi. Tam to
> tak jednoduche neni.

Ja tedy vubec neznam interface do Wordu. Ale pokud dostanu jakykoli interface (staci IDispatch, CreateOLEObject), tak uz volam vsechny metody bez problemu. (No, pokud je to jenom trochu mozne, tak bych se vyhnul pouziti typu Variant.)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

QUICKREPORT A MEMO

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 24.9.2002 11:28:05

> [...]

> ostatnich memo pozic

Pri vypisu pod sebe se tento problem vyresi sam :-).

[*] Tomas Folprecht <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz> - 24.9.2002 12:35:27

No dobra, mam odkaz na Word.....Properties v promenne typu Variant, ale to je nejaka Visual Basicovska Collection. Jak
z ni vytahnout jeden prvek?
Asi jsem dost natvrdly, co?

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 12:37:30

> Odes�latel: Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Pomohlo by AfterInsert, nebo ne? Co to udela, pokud je na ID constraint na
> not null?
Nepomohlo. After Insert uz nelze new.polozka menit.

Pokud se nemylim, probiha to nasledovne:
1. before insert
2. integritni kontroly
3. after insert

Podotykam, ze pokud after insert dojde k navaznym akcim na jinych tabulkach, ktere skonci chybou, tak se provede celkovy rollback celeho insertu (i kdyz uz jsem AFTER) vcetne vseho, co jsem udelal before insert. Tedy prave s vyjimkou generatoru.

Abych se priznal, nedokazu pochopit, jak toto resil MSSQL, kdyz neznal before/after a jak to resi ted.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

ClientDataSource

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 12:45:27

> Odes�latel: LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> dobra, pro praci s daty mi staci SQLConnection a SQLQuery.
> Ale co musim pouzit pro zobrazeni dat treba v DBGridu ???
A jsme tam, kde jsme uz byli: jedine ClientDataSet.

Anebo, jak by asi poradil Zbysek :-), data umistit do vlastnich objektu a na DBControls zapomenout.
Pak mam vsechno uplne pod vlastni kontrolou. Je to ale pracnejsi.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

CustomDocumentProperties

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2002 12:45:53

K te kolekci pristupujes prave pres tu promennou. Takze misto abys
psal
WordDocument.CustomDocumentProperties()
zkus napsat
promenna.neco(....)

V lepsim pripade ti to po napsani tecky delphi nabidne properties

24.9.2002 Tomas Folprecht:
> [...]
> z ni vytahnout jeden prvek?
> Asi jsem dost natvrdly, co?

Kod na webu was: Kod na precislovani cisel telefon

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.9.2002 13:07:54

> [...]
> nejde o to, udelat to dobre, ale udelat to jakkoli, hlavne kdyz to po 10 pokusech

Diky, Davide, mluvis mi z duse.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Kod na webu was: Kod na precislovani cisel telefon

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.9.2002 13:09:09

Svet je uz takovy. Stale se zkracuje cas na vyvoj a hledaji se uz instantni reseni. At je to jakkoliv, hlavne ze to fuguje. A v dalsi verzi se to treba zahodi a vari se instantne z neceho noveho. Treba...
Pokud se uz rozhodnu o uziti nejake free (nebo za penizky) knihovne, baliku komponent, a rozleze se mi to po projektech, tak jsem de facto otrokem distributorske firmy/developera (zvlazt kdyz komponenty nejsou zas tak uplne bez zavazku, cela knihovna pouziva spolecneho predka - narazim tim na knihovny HighGear nebo Orpheus - atp.). Cekam na patche (i kdyz mam zdrojaky), opravuji interface (pokud je developer zmeni), nebo sam opravuji zjevne chyby. Ale vyrazit balik komponent ze vsech projektu, pokud zjistim, ze mi nevyhovuji nebo nezapadaji do me koncepce je docela problem. Otazkou je, zda-li se to pro pracnost a casovou narocnost vubec vyplati ? A je-li za takovy balik vubec nejaka alternativa. A pak, kdyz uz se rozhodnu pro zmenu, tak co s tim starym? Konvertovat? Zahodit a budovat znovu? Lovit ve sbirkach komponent a skladat alternativu jako mozaiku?

Pokud budu varit instantne a kazdy druhy mesic zacinat novy projekt, tak me to neboli. Ale pokud mam udrzovat projekty, ktere maji dlouhou dobu zivota (napriklad v pojistovnictvi), jsou konzervativni, ale maji svuj jisty periodicky vyvoj a presto by mely jit s dobou, co pak s tim ? V takovyhle projektech je utopeno mnoho prace, jsou uz plne vyjimek a uz neni jednoduche vydat verzi dve, novou, bez zavazku, instantne uvarenou. Obvzlast, podili-li se na tom mnoho lidi (radove desitky, z nichz udrzuje/programuje aplikaci jeden-dva).

Takhle stojim dnes pred QuickReportem. Vyrazit ho? Je objektivne lepsi alternativa? A co s desitkama reportu, ktere jsou tak slozite a pracne? Taky vyhodit a namalovat lepsi (ale vlastne stejne) v jinem nastroji? To je otazka...

To je jako v zivote. Kdyz neco zdedis, mas sice zavazek minulosti ale lepsi vychozi postaveni nez ten co nema nic ale zase je bez zavazku. :-|

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Nastavi se uroven transakce treba na
> set transaction level serializable
> To staci udelat na chvilku, nez nactes cislo a inkrementujes je.

Aha, ale pokud mne pamet neklame, tak jsem si teto moznosti u SQL serveru
nevsiml (ale nepotreboval jsem,tak nevim). Da se predpokladat, ze podobnou
vlastnost na urovni transakce ma vetsina SQL server u PC platforme?

Thx, pf

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.9.2002 14:47:10

>Docela hruza z pohledu prace vice uzivatelu. Propustnost bude nula nula
>nic.

podla mna to je jedno z najrozumnejsich a zaroven univerzalnych rieseni,
t.j. tabulka s pocitadlami, kde je mozne nastavit (a ak je to potrebne
i zmenit) hodnotu pocitadla a pripadne i hodnotu inkrementacie
(zase ak by to bolo potrebne). Kazde pocitadlo moze byt v zvlastnom
zazname, cize uzivatelia roznych tabuliek nie su vzajomne blokovani.

>To nelze vzdy dodrzet.

preco nie? Master-detail relacia by aj tak nemala byt naviazana na
nejake cislo dokladu ale na ID zaznamu. A ci viem cislo dokladu
pocas alebo az po editacii (teda o 5 minut skor alebo neskor)
je podla mna uplne jedno.

>Neprerusovanou radu lze realizovat i vlastnim sdilenym TCP/IP serverem s
>jednoduchou implementaci dvoufazoveho potvrzovaciho protokolu.

zbytocne komplikovane a este k tomu low-level riesenie

Erik

Obousmerne odkazy na Interfaces a ref counting

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.9.2002 14:53:04

>To funguje, ale lze nejak udelat prirazeni FParent := AParent, tak aby
>se nezvysil RefCount (tedy nezavolalo se _Add).

skus po priradeni zavolat _Release a pocitadlo dekrementovat
(len pozor na to, aby objekt potom nebol uvolneny skor ako treba).
Samozrejme idealnym riesenim by bola automaticka sprava pameti,
t.j. GC, kde sa o to vobec nemusis starat ale to v COM a Delphi
nie je mozne pouzit (az v Delphi.NET).

Erik

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 24.9.2002 15:03:42

Ahoj,

> honza(zv)haes(tec)cz 24.9.02 12:37 >>>
>Abych se priznal, nedokazu pochopit, jak toto resil MSSQL, kdyz neznal before/after a jak to resi ted.

na MSSQL to muze byt treba takto...neznam moc FB/IB, ale mozna neco pujde pouzit i tam

CREATE TABLE Tabulka
(
IdTabulka INT PRIMARY KEY IDENTITY,
Cislo INT NOT NULL UNIQUE,
Info VARCHAR(50),
Smazano BIT DEFAULT 0
)

INSERT INTO Tabulka (Cislo, Info)
(
SELECT CASE WHEN AktMinimum > 1 THEN 1 ELSE PoruseneMinimum END NoveCislo, 'text' FROM
(SELECT ISNULL(MIN(Cislo),0) AS AktMinimum FROM Tabulka ) t1,
(SELECT ISNULL(MIN(Cislo),0) + 1 AS PoruseneMinimum FROM Tabulka t
WHERE NOT EXISTS (SELECT * FROM Tabulka WHERE Cislo = t.Cislo + 1)) t2
)

nebo neco podobneho jde pouzit i v triggeru

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

CustomDocumentProperties

[*] Tomas Folprecht <tomas(zv)apkfolprecht(tec)cz> - 24.9.2002 15:07:55

Jestli myslis treba takhle:

var V,XX:Variant;
V:=WDoc.CustomDocumentProperties;
XX:=V.Item(1);

tak to nechodi.

Nebo jsi to myslel jinak? Nevim totiz, co napsat misto "promenna.neco".
Uz se tim trapim tri dny, zatracene.

Nevite nahodou nekdo, na co je procedure Invoke ? Mam dojem, ze to bude nejak souviset.

FB existence table a domain

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 24.9.2002 15:08:10

Ahoj

snazim se vygenerovat programove FB databazi. A protoze casto saham do
struktury tabulek apod. (databaze stale neni definitivni a dlouho nebude
:-)), potrebuju zjistit zda existuje tabulka resp. domena prip. dalsi
objekty

1) existenci tabulky zjistuju takto: select count(*) from rdb$relations
where rdb$relation_name= 'tabulka'
je to v poradku? nebo existuje lepsi metoda.
2) jak zjistim existenci libovolneho objektu<

Petr J�nsk�

---
Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.

thready

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.9.2002 15:16:59

> potreboval bych aby vlakno bezelo opravdu nezavisle na tom co se
> deje ve zbytku aplikace

thready bezia nezavisle a komunikacia by mala fungovat. Obvykle
seriova komunikacia vyuziva eventy posielane Windowsom a koli
tomu sa zvykne pouzit jeden zvlastny thread na obsluhu eventov.
Programovanie seriovej komunikacie je dost komplikovana
zalezitost a s vynimkou trivialnych pripadov je vyhodnejsie
pouzit uz naprogramovane a odladene komponenty.

Erik

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 24.9.2002 15:19:47

ja to delal tak, ze na sloupci nastavis NOT NULL.
pri vyplnovani nabidnes treba MAX(cislo) + 1
pri ukladani to prdnes to transakce a pokud to padne na neunikatni cislo,
tak ho povysis a opakujes transakci do te doby, nez to projde. Samozrejme by
bylo vhodne uzivatele informovat o zmene cisla, ktere bylo nabidnuto ve
formulari.

Preji Hezk� den
fiala(zv)kvasar(tec)cz
http://www.kvasar(tec)cz
tel.:067/7212800
mob.:0608724278

> [...]

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 24.9.2002 15:30:29

needitujem v gride, edituje v dbeditoch. editujem naraz aj master aj detail
tabulku
a aby to pocas editacie normalne vyzeralo, aby uzivatel videl ako mu
pribudaju zaznamy
do detailu, a aby sa mohol na zaver rozhodnut ci to cele chce ulozit alebo
nie
tak potrebujem hodnotu v poliach (primarny kluc v mastrovi a cudzi kluc v
detaile).
jednoducho ak tam tieto hodnoty nie su, tak to pisti hlaskami, co je uplne
logicke.

inak trochu to je o inom ako znie subject mailu, lebo ja vlastne nevyzadujem
neprerusenu
radu - primarny kluc je schovany a uzivatel ho nevidi, takze su tam diery,
pri takomto
postupe vznikaju diery ak uzivatel urobi append a cancel.
neulozi zaznam, ale mne IB generator zvisi hodnotu o 1 lebo si ho pytam
pri udalosti komponenty IBQuery.before insert.
inak takto to robia aj vzorove prikladi v delphi-demos
mastapp, ibmastapp a toto je odporucane aj v knihe myslime v jazyku D6
od marca cantu. takto som to mal vyriesene
v bde aplikacia, kde sa to osvedcilo. neviem to vymysliet lepsie.

> [...]

Viac info na: http://www.SlovakNET.sk/predregistracia.asp

Distribuce & kompilace vice balicku komponent naje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 15:35:55

From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> mam nekolik sad komponent (hodne *.dpk), jejichz instalace zabere celkem cca

Neni prece duvod aby kazda komponenta mela vlastni design-time balicek. Je
mozne vytvorit jeden pro vsechny komponenty a pripadne i runtime balicek,
pokud jej chces pouzivat.

> 2) Snazil jsem se pouzit Package Colecion Editor, ale:
> 2a) Dotahne se tam automaticky cela VCL a tvrdi to, ze tyto bpl nejdou
> nainstalovat
> 2b) Spadne to na index out of range ... (vzdycky)

Bohuzel, PCE byl k tomuto ucelu vytvoren ale nikdo to asi nepouzival a jeho
implementace je dost nedotazena.

> Jde to nejak udelat lepe a radostneji?

Asi nejsnazsi je udelat jen jeden design-time balicek popripade vice balicku a
ty dat do jedne project group. Podobny problem byl v JCL/JVCL kde je nekolik
IDE expertu a jejich instalace (i pri pouziti te project group) byla pomerne
nezazivna. Nakonec se to vyresilo 'instalatorem', ktery pomoci command-line
compileru prelozi potrebne DPK a prida je do IDE. V unitu DelphiInstall.pas
tam najdes zakladni sluzby na zjisteni instalovanych verzi Delphi, zavolani
prekladace, instalace balicku, integrace helpu komponent do helpu IDE, prace s
Object Repository, Tools menu atd..

Petr Vones

Memory manager BORLNDMM.DLL, padajici program pri

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 15:45:36

From: "Radek Ku�era" <raku(zv)foresta(tec)cz>
> I na W2000 me program padal v runtime modu (z vyvojoveho prostredi
> fungoval), pokud jsem pouzival BORLNDMM.DLL : verze: 6.0.6.163 velikost:

Co to napsat tak aby pouziti BORLNDMM.DLL nebylo vubec nutne.

Petr Vones

IB versus MSSQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.9.2002 15:57:42

Ahoj,

> Ocesana verze ano.
****Nemas pravdu. I kdybys chtel pouze MSDE (pokud ocesanou verzi
myslis prave to), musis mit licenci na nejaky MS produkt, ke kteremu
mas pravo jej pouzit: velky MS SQL Server, MS Office Developer, MSDN
Subscription, VS.NET ci Web Matrix.

Posledni dobou se vyrojily famy o tom, ze diky moznosti stazeni MSDE
k Web Matrixu zdarma znamena jeho libovolne volne sireni. Neni to
pravda! I v pripade MSDE je mozne MSDE sirit zdarma pouze s projekty
vytvorenymi ve Web matrixu. To, ze nekdo doda minimalni projekt
vytvoreny ve Web matrixu a pak na MSDE nahraje a obsluhuje vlastni
databazi napr. z Delphi, je porusovani licencniho ujednani.

Slavek

> Pavel Cisar

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

IB versus MSSQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.9.2002 16:00:26

On 24 Sep 2002 at 10:32, Daniel Frantik wrote:
> A neni to free jen pokud mas koupenou nejakou licenci na MSSQL?
> Jedna-li se o MSSql personal
> (http://www.microsoft.com/cze/servers/sql/howtobuy/) (popr. neco jako
> jen pro vyvojare ...)
****MS SQL Server Personal Edition neni samostatnym produktem, alebrz
predstavuje komponentu Microsoft SQL Serveru. Sezenes ji napr. na
specialnim CD v MS SQL Serveru 2000 Standard Edition. Dalsi info
napr. na uvedenem webu.

Slavek

> Danik

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

IB versus MSSQL

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 24.9.2002 16:13:49

Nejsem odbornik na licence MS. Ale nekde jsem slysel cca toto: MSDE neni
free a nikdy nebyl, ale muzes jej bezplatne sirit, pokud mas zakoupeno
vyvojove prostredi MS (nevim ktere, ale slysel jsem, ze existuje nekolik
variant). Nejsem si jist, ale myslim si, ze pritom neni dulezite, zda
aplikace, se kterou to siris byla vyvinuta v tomto prostredi nebo ne.

Jinak MS SQL povazuji za dobry stroj. Jestli jsou jine jeste lepsi, to
nevim, mozne to je.

Ohledne budoucnosti - osobne tipuji, ze budoucnost bude vzdy zalezet na
poptavce. Bude-li poptavka po konektivite na Firebird, pak lze ocekavat ze v
Delphi tato konektivita bude. Jsem si jist, ze v pristich nekolika letech si
Borland nedovoli nemit konektivitu na MS, nebo na Oracle. Proto tyto dve
databaze povazuji za nejbezpecnejsi investici. Dokonce za bezpecnejsi, nez
je IB, protoze nebudue-li Borland prodavat IB, nebude ji ani podporovat a to
se teoreticky stat muze (ikdyz to nepovazuji za prilis pravdepodobne). MS
svuj SQL prodavat bude, jde mu dobre na odbyt a neni duvod, proc by mel jit
v budoucnu hure.

> [...]
> Ocesana verze ano.
A neni to free jen pokud mas koupenou nejakou licenci na MSSQL? Jedna-li se

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 24.9.2002 16:15:33

Ahoj,

> hlas(zv)inmail.sk 23.9.02 22:38 >>>
>je mssql lepsi ako IB?

zcela urcite... :-)

>je mssql ozaj free?

neni......
na instalacnim CDcku MS Office je MSDE XP (MSSQL 2000), 2000 (MSSQL 7),
coz je orezana verze MSSQL
maximalne 5 uzivatelu, max 2GB databaze
rekl bych, ze jakmile mas oficialne zakoupeny MS Office muzes pouzivat MSDE

>ako sa da pristupovat k mssql? iba cez dbx?

pomoci ADO, OLE DB, ODBC

>su aj nativne komponenty?

ADO

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Memory manager BORLNDMM.DLL, padajici program pri

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.2002 16:33:37

> FreeLibrary(LibHandle); //!!! A tady to pada na Win95 !!!

1) nez pouzivat manazer pameti pro sdileni pameti s DLLkem je asi
lepsi to DLL napsat tak, aby jej nepoutrebovalo (cili nikdy
neuvolnovat procesem pamet alokovanou DLLkem a naopak)
2) pokud pouzivas COMy v DLL pak za urcitych podminek to bude v
FreeLibrary padat taky

D. Toman

OT Literatura na prodej

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 16:38:16

Ahoj,

mel bych tu nejake knizky o Delphi a pocitacich vubec, ktere jsou sice uz
starsi, ale pro nekoho by jeste mohly byt uzitecne. Pripadne odpovedi prosim
na mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz a ne do konference.

Charlie Calvert: Charlie Calvert's Delphi 4 Unleashed + CD
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0672312859/
950 Kc

Eric Harmon: Delphi COM Programming
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1578702216/
800 Kc

Kosek: XML pro kazdeho
http://www.grada(tec)cz/content/katalog.php?kid=1337
90 Kc

Windows 2000 Professional - podrobny pruvodce zacinajiciho uzivatele
http://www.grada(tec)cz/content/katalog.php?kid=1469
70 Kc

Pecinovsky, Virius: Objektove Programovani 1. (Grada, 1996)
50 Kc

Petr Vones

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 24.9.2002 15:46:23

Neprerusena rada unikatnich cisel opravdu neni nijak trivialni ukol.
Spise je treba se zamyslet nad potrebnosti takove spojite rady.
Ciste reseni je pridelovat v okamzik zapisu. V tom pripade se urcite vyhnete
datove citlivym komponentam (DBGrid,DBEdit, ...).
Patricne ID pridelite v okamziku zapisu danych polozek (jinak to nebude
fungovat pro vice jak 1 uzivatele) a uzamknete jeho pridelovani do dokonceni
zapisu. Vazby vas nemusi do tohot okamziku zajimat, ty by mel vytvorit az
server na zaklade referencni integrity (stejne nema smysl napr. ukladat
radky faktury, nez ji jako takovou vytvorite).
Otazkou zustane, co budete delat, kdyz nekdo smaze jiz vytvoreny zaznam.
Pokud k tomu muze dojit, nema cenu se timto vubec zabyvat (prebudovavat
ciselnou radu pouzitou jako PK v cele databazi neni to nejlepsi).
ID je v tomto pripade lepsi generovat z nejake vasi vlastni polozky a pomoci
referencni integrity zajistit jeho in<-> de krenmentaci .

"Spinave" reseni je udrzovat seznam "der" a postupne je vyplnovat (pak tam
ale presto nejake mezery budou). - Funkcni a pomerne bezne pouzivane.

Radeji ale na souvislou neprerusovanou radu zapomente.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

>Aldik chape,ale reseni nejako nevidi:
>No fajn....
>A jake mas reseni? Nejaky navod na netu a jine prakticke rady?

zdenek kalhous:

Kod na webu was: Kod na precislovani cisel telefon

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 17:39:18

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>

> Diky, Davide, mluvis mi z duse.

Tohle ale prece neni trend jen v Delphi ale obecne dnesni doby. Pristup kde se
naberou 'lidi z ulice', poslou na skoleni a stanou se z nich razem odbornici
se dnes praktikuje temer vsude (s vyjimkou oboru kde opravdu o neco jde a je
nezbytne dulezite aby to fungovalo spolehlive). Obliba rychlokvasku je dnes
porad velka, u nas je to navic jeste okoreno socialistickym vedenim, kde se
preferuje smer 'montazni linka' pred vedou a narocnejsimi technologiemi.
Reseni vlastne neexistuje, pokud to budes chtit delat poradne, tak to tezko
prodas (cena reseni a delka vyvoje), takze se bud zaradis do systemu nebo se
na to casem uplne vykasles.

Petr Vones

Neprerusena ciselna rada pro doklady v FB/IB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 24.9.2002 17:43:23

Haj hou!

Velmi dobry clanek na toto tema je zde:

http://www.ibobjects.com/docs/ti_AuditableSeries.ZIP

V aglictine.

Re[2]: Kod na webu was: Kod na precislovani cisel

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2002 18:52:57

Souhlas. Vypracovat si cit pro to jaky postup pouzit v jakem pripade
je treba v praxi, bohuzel moderni vizualni prostredi a vykonne pocitace
programatora nenuti se v tom zdokonalovat...

> [...]
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Kod na webu was: Kod na precislovani cisel telefon

[*] Roman Konecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 24.9.2002 19:34:36

No, panove, ja sice nevim, jake mate programaterske skoly a dalsi
certifikaty, ze si berete za povinnost komentovat uroven zacatecniku ci
uroven dnesnich programatoru. Kdyz uz se nekdo prihlasil do konference o
Delphi, pak to bude nejspis proto, ze by se chtel neco o programovani
dovedet a tady - jak je videt, dostane jeste od "starych psu" dobre
naslehanou slinu (docela rad bych se podival na vase prvotiny, panove).

Roman Konecny

P.S. omlouvam se P.Vonesovi, ze z cele te "Programatorske krizove cesty"
tady zbyl jenom jeho komentar. Je to reakce na prispevky vsech guru.

> [...]
tezko
> prodas (cena reseni a delka vyvoje), takze se bud zaradis do systemu nebo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 19:37:08

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> polozek budou i nektere standardni. Pokud to vubec jde, jak na to?
> Kde ziskat seznam polozek v onom menu? Pripadne kde si o tom neco

http://www.euromind.com/iedelphi/embeddedwb/onshowcontextmenu.htm

Petr Vones

OT Kam az to doslo Was: Kod na webu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 19:43:53

From: "Roman Konecny" <rkonecny(zv)datis(tec)cz>
> dovedet a tady - jak je videt, dostane jeste od "starych psu" dobre
> naslehanou slinu (docela rad bych se podival na vase prvotiny, panove).

Ale kdepak, o to tu snad neslo a pokud to tak vyznelo tak je to nedorozumeni.
Kazde prvotiny jsou hrozne, jenze dneska si uz asi malokdo pripusti, ze
se o prvotiny jedna a vec se da resit lepe. Jinak receno, nikdo uz asi moc
nestoji o to veci porozumet, hlavne ze to 'nejak neco dela' a da se to rychle
prodat.

Petr Vones

IB versus MSSQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 24.9.2002 19:45:39

Haj hou!

On 24 Sep 2002 at 8:17, Slavek Rydval wrote:

> ****Ano v mnoha vecech. A samozrejme se najde neco malo veci, kdy je
> lepsi IB.

Zalezi jak je ktera "vec" pro cloveka vyznamna. Nekdy i to "malo" muze
hrat velkou roli (obvzlast kdyz clovek "mnoho veci" vubec nepotrebuje).
Mezi to "neco malo veci" patri mimo jine:

- mnozstvi podporovanych platforem proti jedine u MS
- maly kod (2MB, instalace 9-12MB)
- minimalni naroky na system
- prakticky nulova administrace
- nulova cena

V konecnem dusledku je tedy vzdy nutne ptat se "lepsi pro co". Odpoved
se bude casto lisit ve prospech toho nebo onoho.

On 25 Sep 2002 at 13:30, Ales Pavel wrote:

> Vubec nechapu o cem mluvis:-) Nemel bys ukazku....

Sorry, na takove veci nemam cas :-) Ale urcite najdes inspiraci v
prikladech INDY komponent. Nemasli D6 nebo D7, pak jsou k mani zdarma
(open source) na www.nevrona.com

Snad jen par poznamek k tomu, co by to melo delat:

Pro pridelovani cisla neni vubec potreba databaze Zajisteni neprerusovane
rady a perzistenci zmen (poslendi cislo) lze velmi snadno naprogramovat
primo v serveru cisel. Pridelovani z paralelnich pozadavku lze pak snadno
synchronizovat pomoci kriticke sekce. Male, rychle, efektivni. Pokud
aplikace nebude udrzovat trvale spojeni se serverem, ale vytvaret je vzdy
jen po dobu generovani cisla, lze tak efektivne obsluhovat i velky pocet
klientu (>2000) najednou, jinak muze byt i trvale spojeni.

Problemem stale zustava skutecne pouziti jednou prideleneho cisla. To lze
zajistit implementaci jednoducheho dvoufazoveho potvrzovani v aplikaci a
serveru cisel. Cisla se musi potvrdit po uspesnem commitu, jinak je
server cisel po zvolenem casovem limitu bude povazovat za nepouzita a
znovu prideli. To by slo realizovat nejlepe primo jako soucast serveru
cisel, ktera by prijimala udalosti (events) z databaze o pridelenych
cislech (viz komponent IBEvents a priklad v Delphi). V triggeru after
insert na tabulce by se *vlozil* novy zaznam do logovaci tabulky s
cislem, a vyvolal event. Ten je rozeslan az pri commitu. Server by prijal
event a precetl si cisla z tabulky (v jedine transakci typu snapshot, ne
read committed), "potvrdil" si je zaznamy smazal. V pripade, ze dojde k
preruseni komunikace se serverem cisel a aplikaci/databazi, jsou
skutecne pouzita, ale nepotvrzena cisla stale ulozena v logovaci tabulce,
a daji se potvrdit pozdeji. V takovem pripade doporucuji, aby server
cisel neuvolnoval nepotvrzena cisla automaticky k novemu pouziti, ale aby
vyzadoval rucni vyreseni (dodatecne rucni potvrzeni, uvolneni k
opetovnemu pouziti).

> Ales Frantisek Pavel
> (Info pro neznalce: 2 jmena mivaji SVATIII,Papez - no a ja mam 3 dokonce
> uredne dolozitelne:-))) )

A reci jak Palacky :-))

Re[2]: Kod na webu was: Kod na precislovani cisel

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2002 21:03:24

No ono nejde jen o prvotiny, v kazde rozsahle knihovne objektu nebo
funkci jakkoliv renomovaneho a zkuseneho programatora se najde spoustu
neefektivnich rutin, at uz z duvodu casoveho presu, pozustatku z
programatorskych zacatku nebo nechuti zabyvat se okrajovou veci do
hloubky.

> [...]

RK> P.S. omlouvam se P.Vonesovi, ze z cele te "Programatorske krizove cesty"
RK> tady zbyl jenom jeho komentar. Je to reakce na prispevky vsech guru.

StringGrid

[*] PetoSoft <Petosoft(zv)centrum.sk> - 24.9.2002 21:06:01

Zdravim. Chcel by som sa spytat ako nastavit focus na urcitej bunke v StringGrid-e a ako nastavit farbu pozadia a textu a ci sa da aj pismo nastavit aho hrube, kurziva.
Ale vsetko len v jednej-mnou urcenej bunke
Diky.

EXIF data

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 21:08:44

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> vite nekdo, jak je precist?

http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/FileFormatsAndConversion.htm

Petr Vones

nacteni TIFF obrazku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2002 21:12:59

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>

Pro nekomercni pouziti: http://www.delphi-gems.com/Graphics.php