Connectiva na internet podruhee

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 1.1.2003 13:59:29

Nejde mi tak ani o to jestli jsem pripojen pres LAN,PROXY ci DIALUP...
Jde mi o to zjistit jestli pripojen jsem a jestli nejsem...neni to nekde v
registrech....?

Hezky den

Ales Pavel
TalpaSoft - software pro kazdeho
tel:0777/992792
web: http://Talpa.chytrak(tec)cz
e-casopis: http://rozarkaweb.aktualne(tec)cz

Connectiva na internet podruhee

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.1.2003 14:08:38

> Nejde mi tak ani o to jestli jsem pripojen pres LAN,PROXY ci DIALUP...
> Jde mi o to zjistit jestli pripojen jsem a jestli nejsem...neni to nekde v
> registrech....?

To je prave to... DIALUP zjistis pres to RAS API. V pripade pripojeni
pres router to muzes zkusit zjistit treba pres SNMP z toho routeru.

Jinak ti nezbyva nez zkouset existujici konektivitu pomoci PINGu n
nejakou adresu, o ktere vis ze se nachazi na internetu a ze funguje. Coz
neni zrovna bezproblematicke... :-(

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Connectiva na internet podruhee

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 1.1.2003 14:19:31

mno to je hnusnyyy...dial a proxy jsem zjistil...ale LAN....pip pip pip....
Kdyz to nevis ani to ty Gebiku,tak to jsem asi v PIP a PIP a PIP..... mno
ten ping me taky napadl....ale nic nefunguje neustale ze?
Jak to resi treba drahy autor GateKeeperu Jakub Dusek??

Gebiik pise:

> [...]
>
> Jinak ti nezbyva nez zkouset existujici konektivitu pomoci PINGu n
> nejakou adresu, o ktere vis ze se nachazi na internetu a ze funguje. Coz

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.1.2003 17:26:44

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of martin.kubis(zv)volny(tec)cz

[...]

zdojovani radku v DBGridu

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 2.1.2003 16:44:30

martin.kubis(zv)volny(tec)cz, <mailto:martin.kubis(zv)volny(tec)cz>:
mkvc> Kdyz vsak v Gridu
mkvc> chvilku scrolluju, tak se najednou zacnou objevovat nektere
mkvc> zaznamy dvakrat i vickrat

Zkus v TDataSet.AfterScroll vyvolat TDBGrid.Refresh (Update, Repaint).
Cely grid by se tim mel prekreslit.

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

zdojovani radku v DBGridu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 2.1.2003 17:23:12

> [...]
> jsem projel jen pres 20 zaznamu. Tohle mi dost vadi, protoze
> potrebuju v gridu multiselectovat par radku a s nima neco
> delat,ale multiselect je za techto podminek prakticky nemozny.
> Kdyz prochazim radky programove {Bookmarkama) tak se mi to
> zdvojuje (znasobuje) taky! Mam pocit, ze je to horsi, pokud mam
> zaznamy serazene podle pole ve krerem jsou polozky s diakritikou.
> Ono mi to razeni s diakritikou vubec nejak divne
> (nedeterministicky) funguje.
>
> Pouzivam BCB6, databaze je v Accessu2k, pristujupu pres ODBC,
> pomoci komponent, ktere jsem uvedl v textu.

Pripada mi to ako problem s unikatnym identifikovanim viet. Takto nejako
divne sa spravaju datasety nad tabulkami, ktore nemaju primarny kluc alebo
iny sposob ako unikatne identifikovat vety.
Kedze v dalsej sprave si napisal, ze Tvoja tabulka primarny kluc ma, ide
pravdepodobne o chybu alebo nekompatibiltu niekde medzi BDE / ODBC / ADO /
Access.

Na Borlandovskych newsgroupoch je niekolko diskusii o podobnych problemoch,
skus tam pohladat. Ja som tam narychlo nasiel dva navrhy, ktore by mohli
stat za pokus:

Skus nastavit IndexName na meno unikatneho (napriklad primarneho) kluca,
alebo skus nastavit IndexFieldNames na meno pola ci poli, ktore tvoria
primarny kluc. (Niekde som tusim cital, ze Access vyzaduje, aby primarny
kluc mal nazov 'PrimaryKey', ale nemam to overene, nepouzivam Access.)

Skus sa v nastaveniach BDE pohrat s jazykovym nastavenim LANGDRIVER, moze to
suvisiet aj s diakritikou.

Moj vlastny napad je: skus pouzit nativny MSACCESS driver namiesto ODBC (za
predpokladu, ze Access 2000 dodrziava aku-taku spetnu kompatibilitu so
starsimi verziami Accessu, pre ktore bol tento BDE driver pisany).
Tiez mozes skusit namiesto TTable a Filter pouzit TQuery, ktora bude dany
filter implementovat v SQL prikaze pomocou klauzuly WHERE.

Uprava TImage (2. krat)

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 02.1.2003 17:44:49

> V oboch pripadoch sa zmeny pri editacii ukladaju len do vnutornych dat
daneho
> objektu. To znamena, ze su drzane v pameti a pri ukonceni Tvojej aplikacie
su
> znicene, ak ich niekam neuchovas napriklad pomocou metod TOleContainer:
> SaveToFile/SaveToStream. Nacitat ich spet potom mozes cez
> LoadFromFile/LoadFromStream.

Dakujem.
Ked vsak pouzijem TOleContainer.SaveToFile, obrazok sa ulozi do formatu
BDoc. Ako potom mam z toho vydolovat ten obrazok? Alebo je tam vobec?

A za druhe: ked dam TOleContainer.SaveToFile hned po
OleContainer1.DoVerb(ovOpen), tak aj program hned ulozi obrazok po jeho
otvoreni. Ako mam odchytit ukoncenie prace s upravou obrazoku?

Vdaka za kazdu radu.

Prichozi hovor

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 2.1.2003 18:58:16

> [...]
> program (funkce) automaticky rekl, ze "nekdo" vola a ktere cislo prave
> vola.... Pry nejak pres TAPI, ale nikdy jsem s tim nedelal....

Pomocou TAPI mozes sledovat akurat telefonicke pripojenie siete na tento
pocitac.

Ak chces odpocuvat ISND zbernicu vcetne voice hovorov, musis sa na nu
zavesit cez CAPI adapter a komunikovat s nim cez CAPI driver pomocu CAPI
sprav, vid www.capi.org

> Nejlepsi by byl prikladek se zdrojem, to by bylo vyborny!

Bohuzial som to robil v C-cku a este k tomu pre QNX. Princip je ten, ze
ked niekto vola, pride ti (aj vsetkym ostatnym zariadeniam na ISDN
zbernici) sprava CONNECT_REQ a v nej su tie udaje schovane: kto vola,
ake cislo chce, aky typ spojenia (voice, video, data..). To zariadenie,
ktoremu sprava patri, na nu odpovie.

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Prichozi hovor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2003 19:00:54

From: "Viliam Mlich" <mlich1(zv)volny(tec)cz>
> Ak chces odpocuvat ISND zbernicu vcetne voice hovorov, musis sa na nu
> zavesit cez CAPI adapter a komunikovat s nim cez CAPI driver pomocu CAPI
> sprav, vid www.capi.org

Ohledne CAPI a Delphi:
http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm
http://www.isdnobjects.de/

Petr Vones

Zkouska pripojeni k inetu a pripadne vyvolani dial

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2003 19:02:37

From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>
> Ahoj kluci,mam problem potreboval bych otestovat zda je aktivni pripojeni k
> inetu pripadne nekdy vyvolat pripojeni.Zkousel jsem pouzit winnet fce z
> knihy tipu a triku a to jsem si nabehl,ukoncuje se mi wokno a podobny
> nesmysli,neporadite mi nekdo?Jinak treba je to i v synapsi,tu totiz nasledne

Co presne ? Pripojeni stejne musis vyvolat pres RAS.

Petr Vones

registrace Chart FX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2003 19:03:19

From: "bleak" <bleak(zv)mvesely.com>
> mam aplikaci s komponentou Chart Fx. Prenesl jsem ji na jiny pocitac vcetne
> prislusneho souboru OCX. Po spusteni programu dojde k vyjimce OleSysError -
> trida neni registrovana.

Neni lepsi pouzit VCL komponentu TChart ?

Petr Vones

Detekce vypnuti WIN9x v konzolove aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2003 19:08:44

From: <tyu1(zv)centrum(tec)cz>
> ano, to me taky napadlo a funguje to.
> nezda se mi to vsak dostatecne elegantni s ohledem na setreni
> systemovymi prostredky a taky velikost programu se docela natahne.

Nenatahne, kdyz to napises bez VCL. Ohledne prostredku ti staci jedno 'okno'.

Petr Vones

TCustomForm, Cut, Copy, Paste

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2003 19:11:24

From: "Daniel Dedek" <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz>
> nepriradim do menu ty standardni actions, je vse normalni. Stejne tak vse
> funguje, kdyz je dynam. vytvarenej form odvozenej od TForm.

Vypada to, ze v implementaci akci je nekde pouzita podminka ktera testuje,
zdali je trida odvozena od TForm. Na druhe strane nevidim duvod proc to
odvozujes od TCustomForm.

Petr Vones

MySQL - pripojeni a tazani se v MySQL databazi na

[*] Jan �imeck� - 2.1.2003 19:59:36

Zdravim vsechny ucastniky konference,

potreboval bych poradit zda se da nejakym zpusobem pripojit k databazi na
localhost (pak popripade mysql.webzdarma(tec)cz) z programu vytvorene v delph=
i a
pak se MySQL programu tazat. Poradte mi prosim!
S pozdravem

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan Simeck=FD
simecky(zv)centrum(tec)cz
http://www.simecky.tk
http://www.reklalink.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.427 / Virov=E1 b=E1ze: 240 - datum vyd=E1n=ED: 5.12.1985

TreeView a dynamicka data TStrings

[*] <blue22(zv)quick(tec)cz> - 02.1.2003 20:01:37

Resim nasledujici problem:
Mam strukturu dat:

Type
TData =^DataRec;
DataRec = record
Values : TStrings;
Keys : TStrings;
Typ : String;
Caption : String;
Ptr : Pointer;
end;

V hlavnim formulari delam toto prirazeni do
TreeView:
var
MyData : TData;
TN : TTreeNode;
------------------------

procedure TMain.AddStepClick(Sender: TObject);
MyData:=new(TData);
MyData.Values:=TStringList.Create;
MyData.Keys:=TStringList.Create;
MyData.Values:=HandleData.Values.Items;
MyData.Keys:=HandleData.Keys.Items;

TN:=MainTree.Items.Add(nil,'Dalsi');
TN.Data:=MyData;
end;
kde Values a Keys jsou listboxy, abych taky neco
videl.

V jine procedure se zeptam na data
procedure TMain.MainTreeDblClick(Sender: TObject);
var TN : TTreeNode;
TD : TData;
begin
HandleData.Keys.Items:=TD.Keys;
HandleData.Values.Items:=TD.Values;
end;

a neni tam nic, TD.Keys.count je 0, jako by tam
nic nebylo..
v cem bude problem ?

Diky Honza

registrace Chart FX

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 2.1.2003 20:42:04

je to 2 roky stary program napsany v D4S. Mam dojem, ze D4S TChart
neobsahuje.
Pro registraci ChartFX staci toto: regsvr32 CFX32.OCX

bleak

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
[...]

[*] Vlastimil Zdenek <gestore(zv)wo(tec)cz> - 3.1.2003 10:44:13

Diky moooooooooooooooooooc Petre!!!!!! To je presne to, co jsem
potreboval!!!!
Vlasta

> Ohledne CAPI a Delphi:
> http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm
> http://www.isdnobjects.de/
>
> Petr Vones

zdojovani radku v DBGridu

[*] Paly <paly(zv)sct.sk> - 3.1.2003 11:04:19

>Primarni klic je typu string, je to rodne cislo. Mohlo by to
>vadit? Je to problem? To doufam ne... Nemel bych pouzivat string
>pro primarni klic?

primarny kluc typu string nam sposoboval problemy na MSSQL, primarny kluc
typu string asi nema fixnu dlzku a praca s nim je asi odlisna ako s datovymi
typmi pevnej dlzky, riesenie moze byt:
1. rodne cislo ukladat v databaze ako cislo
2. vytvorit interny primarny kluc typu int
3. pouzit typ string s fixnou dlzkou ak to SQL server podporuje

Pavol Griga

Zaloha a prenos dat

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 03.1.2003 11:38:23

Zdravim!

Potrebujem z casu na cas presuvat,pripadne zalohovat data. Chcel=20
som to urobit ako jednu cast programu preto som nechcel pouzit=20
nastroje ako IBDataPump a pod. Kedze pri prenosoch sa robi=20
export/import len urcitych dat, musim preto pouzivat dotazy na=20
odfiltrovanie tychto dat. Na prenos som si zvolil strukturu=20
podobnu formatu CSV. Moj problem je v tom, ze ak tychto dat je=20
prilis vela, tak mi to v cykle,kde sa tieto data zapisuju vyhuci=20
na EOutOfMemory...skusal som rozne sposoby..=20
Najskor som si to hadzal do RichEditu, kde som potom chcel dat=20
SaveToFile..padlo... potom som skusal TFileStream, neskor=20
CreateFile/WriteFile..takisto bez vysledku.. spadlo to vzdy ked=20
subor dosiahol velkost okolo 1,5 MB..=20
=2E.neviem, kde robim chybu.. asi nieco=20
nealokujem/neuvolnujem..neviem..
=2E. za kazdu radu, prip. kusok kodu diik

W2000,D5Ent,512MB

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion=E1lny webhosting

zdojovani radku v DBGridu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 3.1.2003 11:42:22

> [...]
duvodu,
> napriklad u cizincu se obcas meni), tak budes mit velke problemy.

Souhlas, Souhlas, Souhlas, Souhlas, Souhlas, Souhlas, ...
Primarni klic (identifikacni atribut) by se nemel NIKDY menit.
Nejlepe (a nejsnadneji) se to zajisti tak, ze identifikacni atribut =
nebude mit ZADNY VECNY VYZNAM.=20
Pak nemuze nastat duvod pro jeho zmenu.
Tedy nejaky autoincrement nebo neco obdobneho (generator).

Obzvlaste pikantni jsou primarni indexy napr. char(8), kde prvni 3 znaky =
maji nejaky vyznam, pak dalsi 2 jiny vecny vyznam, pak dalsi 3 zase =
jiny. S tim se pak pracuje opravdu bezvadne...

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

zdvojovani radku v DBGridu

[*] martin.kubis(zv)volny(tec)cz - 03.1.2003 11:43:52

No mam to s fixni delkou string(11). Rodne cislo nemuze byt
cislo-co treba pocatecni nuly? A navic s tim nikde jako s cislem
nepocitam... S tim internim klicem je to asi pravda. No ted uz je
pozde to menit. Ale string s pevnou delkou pouzivam jako primarni
klic naprosto bezne a nemyslim, ze by to melo vadit pokud v tom
neni diakritika. Ale zkusim s tim zaexperimentovat a dam vedet.

> [...]
>2. vytvorit interny primarny kluc typu int
>3. pouzit typ string s fixnou dlzkou ak to SQL server podporuje

Kurzory ve Windows

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 3.1.2003 13:01:39

Ahojky Delphini,
Ve W2k se v Control Panel/Mouse daji nastavit kurzory mysi.
Netusite nahodou nekdo, kde jsou schovane ty implicitni (default nastaveni)
? Jako fyzicky soubor *.cur je na disku nikde nemam a jestli jsou v nejake
*.DLL, tak to jaxi nemuzu nikde dohledat ... nepatral jste po tom uz nekdo ?

Diky za jakoukoli pomoc.
Milan

P.S.
V registrech jsem hledal, ale odpovidajici klice v HKCU\Control
Panel\Cursors se objevily az pote, co jsem namisto implicitniho obrazku
cursoru dal nejaky jiny ... teprve pote se v registrech vytvoril
odpovidajici klic :( ... jakmile zmenim cursor na default (ktery fyzicky
hledam), pak v registrech sice klic zustane, ale jeho hodnota je prazdna :(
(takze zas nic nevim)

zdojovani radku v DBGridu

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 3.1.2003 13:36:14

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> No, podle mne to delas trochu zbytecne slozite. Stacilo by ti

Ano.

> var
> node: TTreeNode ;
> list : TStringList;
> begin
> node :=TreeView1.Items.Add(nil, 'parent new ');
> list := TStringList.Create;
> list^.Text := 'text bla bla';

Nesmysl.

> node.Data := (zv)list;

Nesmysl.

> begin
> if (node.Data <> nil) then // (*)
> list := TStringList(node.Data^); // (**)
> list.free;
> except
> end;

Naprosty nesmysl.

Jedno z moznych reseni je napriklad tohle:

procedure TForm1.TreeView1Addition(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
Node.Data := TStringList.Create;
end;

procedure TForm1.TreeView1Deletion(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
TObject(Node.Data).Free;

Node: TTreeNode;
begin
Node := TreeView1.Items.AddChild(nil, 'Item');
TStringList(Node.Data).Text := 'Text for Item';

uprava TreeView

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.1.2003 21:26:52

> Ano.

> Nesmysl.

Ano, nema tam byt ^, jak jsem to kopiroval z originalu tak jsem to zapomnel
smazat.

> Nesmysl.

Nesmysl proc? Neni to funkcni, nebo se ti to zda byt zbytecne slozite proti
tvojemu reseni (coz jest, pripoustim...)> > begin

> Naprosty nesmysl.

Opet - napsat ze je to nesmysl je vyborna odpoved jako na otazku "proc to
nefunguje" odpovedet "asi je to pokazene" :-(>
> [...]
> Node.Data := TStringList.Create;
> end;
>
> procedure TForm1.TreeView1Deletion(Sender: TObject; Node: TTreeNode);

chapal-li jsem dobre puvodni otazku, slo i o to, jestli kdyz budu do
existujiciho uzlu cpat novy TStringList (nejen rozsirovat puvodni), jestli
ho musim uvolnovat. Tve reseni podle meho resi mazani uzlu...

> [...]
> begin
> Node := TreeView1.Items.AddChild(nil, 'Item');
> TStringList(Node.Data).Text := 'Text for Item';

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.1.2003 21:40:05

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> Nesmysl proc? Neni to funkcni, nebo se ti to zda byt zbytecne slozite proti
> tvojemu reseni (coz jest, pripoustim...)

Zbytecne slozite a zbytecne neprehledne. Jednim slovem - nesmyslne.

> Opet - napsat ze je to nesmysl je vyborna odpoved jako na otazku "proc to
> nefunguje" odpovedet "asi je to pokazene" :-(

> [...]

Kdy bude Node.Data = nil ? V timto pripade nikdy, pokud ano pak je to chyba
kterou je treba indikovat a odstranit. Navic kdyby to nebylo tak strasne
komplikovane napsane, tak test na nil provadi primo metoda TObject.Free

> list := TStringList(node.Data^); // (**)
> list.free;
> except
> end;

Chyby se maji opravovat a ne se je pokouset utajit. Takovyhle kod muze vest
pouze k dalsim zavlecenym chybam, nemluve o tom ze je i zbytecne pomaly.

> chapal-li jsem dobre puvodni otazku, slo i o to, jestli kdyz budu do
> existujiciho uzlu cpat novy TStringList (nejen rozsirovat puvodni), jestli
> ho musim uvolnovat. Tve reseni podle meho resi mazani uzlu...

Puvodni otazka byla (myslim) jak priradit TStringList ke kazdemu uzlu v
TreeView.

Petr Vones

Vysoke skoly, informatika, programovanie

[*] Mirko jr. <mzibolen(zv)enelux.sk> - 5.1.2003 08:36:07

Dobry den prajem,

obraciam sa na Vas ako na svetaznalych informatikov - programatorov, rad by
som nasledoval vo vasich slapajach ... Chcel by som sa spytat, ake mate
skusenosti s vysokymi skolami najma na Slovensku, prip. v Cechach. Rad by
som "ciste" programovanie, tvorba software, nie nejaka sprava systemov,
zatial to vyhrava MatFyz v Ba.

Zasadna otazka: keby ste sa pozreli dozadu, na ktorej skole by ste sa
rohodli dnes studovat ?

Dakujem za pomoc, odpovede mozete posielat aj na sukromny mail
mzibolen(zv)enelux.sk

P.S: Matematika a informatika mi nevadia, tej fyziky keby tam bolo menej.

Mirko Zibolen, Gymnazium V.Paulinyho-Totha, Martin

uprava TreeView

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 5.1.2003 09:38:54

> Zbytecne slozite a zbytecne neprehledne. Jednim slovem - nesmyslne.

Souhlas...> > var

> [...]
> kterou je treba indikovat a odstranit. Navic kdyby to nebylo tak strasne
> komplikovane napsane, tak test na nil provadi primo metoda TObject.Free

No vidis, staci trocha vysvetleni a mam v tom jasneji.

> Chyby se maji opravovat a ne se je pokouset utajit. Takovyhle kod muze
vest
> pouze k dalsim zavlecenym chybam, nemluve o tom ze je i zbytecne pomaly.

Souhlas, ale pokud vim, osetrovani vyjimek se ma pouzivat tam kde chybu
necekam, ale muze nastat (myslim tim nikoliv jako primarni test, napr. na
osetreni deleni nulou...) a tady jsem si myslel, ze by to bylo dobre...
nicmene, asi ne...

> Puvodni otazka byla (myslim) jak priradit TStringList ke kazdemu uzlu v
> TreeView.

jo jo, staci si ten puvodni mail precist az do konce ;-)
Bezi to v pohode akurat ze pri kazdom kliknuti na TreeView sa
musi pren alokovat pamat. Netreba tu pamat niekde uvolnit ?

Celkove dik za ujasneni, ale kdybys to takhle vysvetlil uz v prvnim mailu,
usetrili bychom dohromady tri maily. Jeden se ma porad co ucit a odpovedi
typu "nesmysl" v tomto moc nepomuzou.

S pozdravem
Petr Langer

Vysoke skoly, informatika, programovanie

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 05.1.2003 09:54:50

Na tvou otazku mohu dat odpoved jen co se tyce Brna a Prahy.

Pokud si budes vybirat mezi FIT na VUT a FI na MUNI. Dej prednost FI na
MUNI. Ja studuji obe a masaricka je vice zarizena pro informaticky. Jeji
vyuka dava vetsi zaklady logiky programovani.

No a co se tyce jestly Matfyz v Praze, nebo FI v Brne, tak to nemohu
slouzit dostatecne, jenom vim od kluku, ktery presli z Prahy do Brna
(obracene se asi jeste nestalo), tak Praha je jednodussi, ale neni tam
dobry kolektiv, kazdy tam kope sam za sebe. V takovem prostredi se ble
studuje. Treba sehnat prednasku na opsani je celkem problem.

Lukas "benzin" Benda

Mirko jr. wrote:

> [...]
>
>Mirko Zibolen, Gymnazium V.Paulinyho-Totha, Martin

Vysoke skoly, informatika, programovanie

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.1.2003 10:38:52

Ja jsem vystudoval MFF UK.
Rozhodne me tam programovat nenaucili - uz proto, ze pocitace tenkrat =
(skoro) nebyly. Ucili jsme se Algol, Pascal, assembler jenom na papire.

Ziskal jsem ale schopnost abstraktniho mysleni, schopnost odlisit obecne =
a zvlastni, schopnost presne formulovat, ... A to povazuju pro oblast =
vyvoje informacnich systemu za nejcennejsi.

Honza
(a i kdyz Mat-Fyz, fyziku jsme vubec nemeli...)
----------
> [...]
menej.
>=20
> Mirko Zibolen, Gymnazium V.Paulinyho-Totha, Martin

Zmena jazyka QuickReport

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.1.2003 10:47:54

> Ondrej Kelle wrote:
> Dobrou praxou je vytvarat instancie tried podla potreby a po pouziti
> ich uvolnovat.
Tady bych se priklonil k nazoru Ondreje.
Nejde jen o reporty, jde o celkovy styl prace s formulari a dalsimi =
objekty (instancemi trid).

> [...]
> (zostavu) a v runtime uz len dodavam data. Ze by som v 'Main' =
namiesto:
> Application.CreateForm(TMyReport, MyReport);
Neni treba, globalni promenne jsou vzdy inicializovany na nil, 0, false, =

> a potom pred kazdym pouzitim MyReport testovat, ci neni nil a pripadne
> vykonat ten riadok odstraneny z Main? Alebo dokonca po vytlaceni
> Destroy? Dneska sa velkost RAM pocita v stovkach Mega.
ANO.=20
Az na nejake zduvodnene vyjimky, treba otevreni datoveho modulu =
(=3Dpripojeni k databazi). Ten by mohl byt "autocreate".
Nejde jen o RAM, jde taky o systemove zdroje (kterymi VCL rozhodne =
nesetri).
Znam pripady, kdy na Win9x nelze program koncipovany s AutoCreate =
formulari vubec spustit.
A dale:
Pokud mam na formularich data, neni zpomaleni pri startu programu vubec =
zanedbatelne.
A dale:
Pokud pri otevirani nejakeho formulare (treba OnCreate) dojde k vyjimce, =
nemelo by to nastat pred spustenim aplikace (=3DApplication.Run, =
=3Dotevreni hlavniho formulare), ale az pri pokusu explicitne otevrit =
tento formular v pripade, ze ho potrebuju
A dale:
Z hlediska architektury aplikace - kdo je vlastnikem (Owner) takove =
sestavy TMyReport? Aplikace? Spise bych rekl, ze to je formular, ze =
ktereho sestavu volam. Anebo "nikdo" tedy vytvorit (Owner=3Dnil), =
vytisknout a Free;

> [...]
> poriadne zlozitych, ale mne zatial vystacili max. 3. Okrem toho v
> poslednej dobe aj tak prechadzam na html vystupy. A este k tomu nerad
Verim, ze ti to funguje dobre.
Vyjadril jsem se k problemu nikoli proto, ze by to takto nefungovalo, =
ale ze jde o celkovy styl prace, ktery propaguje Ondrej. V Options =
Delphi by melo byt nastaveno AutoCreateForms=3Dfalse. Pak se vytvareni =
formulare do .dpr vubec nedostane.

Jde jen o muj nazor... :-)

[...]

Table

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 5.1.2003 14:12:38

Zdravim mam ted jeden problem mam dve tabulky (pod IB) a obe tabulky
obsahuji field - ID typu Integer a potreboval bych zobrazit obe tabulky tak
aby se v jednom radku zobrazilo vse co splnuje podminku Table1.ID =
Table2.ID ???
Pres SQL to neni problem, ale v komponente Table jsem si uz nejak neporadil.
Dik Petr

Sinea a tisk nul

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2003 15:18:50

Zdravim

Do sestavy Sinea 3.39y mi vstupuji z tabulky ciselne hodnoty. V pripade, =
ze
je hodnota "null" tiskne se "0".
Jak docilit toho, je-li vstupni hodnota "null" nebo "0" aby se v tiskove
sestave nula netiskla.

Je mi jasne, ze to ma co delat s formatovanim cisla jen nevim kam sahnout.

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.435 / Virov=E1 b=E1ze: 244 - datum vyd=E1n=ED: 30.12.2002

None

[*] Martin �d�rsk� <zdary(zv)seznam(tec)cz> - 05.1.2003 15:27:37

Dobry den,
potreboval bych v listboxu kazdou polozku jinym fontem, na pozadi
komponenty obrazek a skryt vertikalni scrollovaci listu.
Jde to?
Jak?

Predem diky

Martin
Zdarsky

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.sezna=
m(tec)cz

Reklamni banner v komponente webbrowser

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2003 15:39:23

Ahoj kluci potrebuji ve svem programu zobrazovat reklamni banner,mam ale
problem,kdyz nactu do komponentz webbrowser stranku,ktera byla vytvorena jen
pro zobrazeni banneru,tak mam velky problem v tom ze se stranka nacte o par
cm vetsi nez je bannner a neni videt jen oramovany banner,muzete mi nekdo
poradit jak to udelam aby se mi zobrazil jen ten banner a ne jeste bila
mista okolo?Da se to nastavit nekde v komponente,nebo je to samotna
vlastnost stranky neporadite mi nekdo?

[...]

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 5.1.2003 16:21:53

> [...]
bila
> mista okolo?Da se to nastavit nekde v komponente,nebo je to samotna
Proc nezobrazujes ten banner pres TImage?

Ober

Table

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.1.2003 16:28:16

> [...]
> Table2.ID ???
> Pres SQL to neni problem, ale v komponente Table jsem si uz nejak =

To nejde.
Leda si tak pridat Lookup field pro kazdou polozku Table2 do Table1.
Ale to je nesmysl.

S InterBase i tabulka (TTable, TIBTable) komunikuje pres SQL.
Tak proc se tomu vyhybat?=20
Tedy pouzit TIBQuery nebo (lepe) TIBDataSet.

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 5.1.2003 17:08:22

> From: Viktor Marek
>=20
> Do sestavy Sinea 3.39y mi vstupuji z tabulky =20
> ciselne hodnoty. V pripade, ze
> je hodnota "null" tiskne se "0".
> Jak docilit toho, je-li vstupni hodnota "null" nebo "0"
> aby se v tiskove sestave nula netiskla.
>=20
> Je mi jasne, ze to ma co delat s formatovanim cisla =20
> jen nevim kam sahnout.

Formatovani databazovych polozek se prebira z DataSource,
konkretne je to DisplayFormat jednotlivych polozek.
Jak to je v DBGridu, tak to je v sestave.

Pokud je potreba jine formatovani nez v DataSource,
musi se pouzit uzivatelska funkce a tam je mozne=20
vystup libovolne preformatovat, napriklad:

Pouziti vestavene funkce FORMAT, ktera ma stejne
moznosti, jako funkce FormatFloat v Delphi.

Definovami vlastniho formatovani s vyuzitim funkci
IIF a ISNULL, asi takto:
IIF(ISNULL(#24), 'nevypln=ECno', #24)=20
Pozn. Funkce ISNULL byla zavedena az ve verzi
X.40, ve verzi X.39 jeste nebyla, je treba upgrade.=20

Kompletni popis vestavenych funkci je na:
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=3D134

Vaclav Krmela

OleContainer - uprava obrazku

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 05.1.2003 17:16:29

LedovecCez OleContainer si vytvorim upravu obrazku z disku. Ako ho mam na
konci ulozit?

1) ked pouzijem TOleContainer.SaveToFile, obrazok sa ulozi do formatu
BDoc. Ako potom mam z toho vydolovat ten obrazok? Alebo je tam vobec?

2) Ako mam odchytit ukoncenie prace s upravou obrazoku?

Vdaka za kazdu radu.

Prichozi hovor

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 5.1.2003 17:55:39

A jak to funguje na normalni lince?
Uz o tom premyslim delsi dobu. Nejde ani tak o to vedet kdo vola, ale
vedet dopredu jestli je to hovor nebo fax by se mi leckdy hodilo.

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> From: "Viliam Mlich" <mlich1(zv)volny(tec)cz>
> [...]

Sinea a tisk nul

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2003 18:58:17

Zdravim

Tak to mi opravdu v zapalu boje uteklo. Mam jeste jeden dotaz.

V sestave mam nadefinovanou funkci ktera scita vsechny hodnoty jednoho
sloupce tabulky. Hodnoty jsou Integer.
Funkce je nadefinovana
Typ - ciselna
Format - Number
Znaku - 6
mist - 0
Vypocetni vyraz #7 zobrazi v sestave "0"
Vypocetni vyraz Format(#7,'### ###') zobrazi v sestave take "0"

Diky za odpoved

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> [...]

Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.435 / Virov=E1 b=E1ze: 244 - datum vyd=E1n=ED: 30.12.2002

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2003 19:00:43

Hezky...ale ja potrebuji natahnout banner podle javascriptu ktery je na
strance,jsem totiz v bannerovem systemu....

> Ober:
> Proc nezobrazujes ten banner pres TImage?

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

WAROWANI:
---------
Nepouzivejte prosim v subjektu zpravy slova PENIS,NEW,FREE,YOUNG muj
vlastnorucne vyrobeny hlavickovy antispam tyto zpravy s chuti maze.Nezapadam
uz totiz do mnoziny PENIS,NEW,FREE,YOUNG:-)

Sinea a tisk nul

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 5.1.2003 19:58:57

> [...]
> mist - 0
> Vypocetni vyraz #7 zobrazi v sestave "0"
> Vypocetni vyraz Format(#7,'### ###') zobrazi v sestave take "0"

Nejak jsem nepochopil, v cem spociva otazka a na co se ceka odpoved.

Vaclav Krmela

Hlidani presunu okna

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2003 22:03:18

Ahoj potreboval bych presouvat vsechny okna modalne zobrazena...tj. kdyz
pohnu jednim oknem tak aby i ty ostatni podnim se hnuly s nim...nevite jak
na to?
Proste mi jde o pohyb cele aplikace...

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Sinea a tisk nul

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2003 23:31:08

Zdravim

Jde mi o secteni sloupce ciselnych hodnot, pricemz vysledek sloupce muze =
byt
roven "0" a nechci aby se zobrazovala "0"
Ve funkci jsem nadefinoval Vypocetni vyraz #7 soucet, ale ten pri
vysledkove hodnote "0" nulu zobrazuje.
Pokus o formatovani cisla pres parametr mi take nevysel.

Diky za odpoved

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Nejak jsem nepochopil, v cem spociva otazka a na co se ceka odpoved.
> Vaclav Krmela

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.435 / Virov=E1 b=E1ze: 244 - datum vyd=E1n=ED: 30.12.2002

Sinea a tisk nul

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 6.1.2003 00:31:19

> [...]
> sloupce muze byt
> roven "0" a nechci aby se zobrazovala "0"
> Ve funkci jsem nadefinoval Vypocetni vyraz #7 soucet, ale ten pri

Je treba si rozmyslet, co se chce formatovat,
jestli jednotlive polozky, dilci mezisoucty, nebo az hotovy vysledek.

#7 neni vypocetni vyraz, ale databazova polozka.
Predpokladejme, ze vypocetni funkce, ktera provadi souctovani,
ma oznaceni (zv)3. Pokud je pozadavek formatovat az hotovy soucet,
musi se formatovat (zv)3 a ne #7.
Je treba definovat dalsi retezcovou funkci, napr (zv)4,
ktera bude provadet formatovani vysledku souctove funkce (zv)3.> Vypocetni vyraz Format(#7,'### ###') zobrazi v sestave take "0"

Jiz jednou jsem psal, ze interne se pouziva funkce FormatFloat.
Vysledek "0" je v tomto pripade spravny.

Doporucuji nahlednout do helpu Delphi, jak ma vypadat
formatovaci retezec. Ve vyse uvedenem prikladu bude
formatovaci funkce (zv)4 vypadat asi takto:
FORMAT((zv)3, '# ##0;# ##0; ')
Dulezita je ta mezera za druhym strednikem.

Vaclav Krmela

uprava TreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.2003 03:21:52

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> [...]
> necekam, ale muze nastat (myslim tim nikoliv jako primarni test, napr. na
> osetreni deleni nulou...) a tady jsem si myslel, ze by to bylo dobre...

Osetreni vyjimky ma prave smysl tam kde ji ocekavas a je treba provest nejakou
specialni akci. Napriklad kdyz vytvoris a vkladas nejaky objekt do seznamu a
tesne pred tim vlozenim provedes operaci, kde to muze selhat (cteni souboru,
cteni ze socketu, slozity vypocet apod) a vyvola tak vyjimku. Priklad (neuplny
kod):

var
List: TObjectList;
Item: TSomeObject;
(...)
begin
Item := TSomeObject.Create;
try
Item.PerformSomeOperationWhichMightFail;
List.Add(Item);
except
Item.Free; // Pokud metoda PerformSomeOperationWhichMightFail selze tak se
// objekt nevlozi do seznamu a je treba jej uvolnit
raise; // a poslat vyjimku dal ...

Pripadu kdy je treba osetrit nejakou konkretni vyjimku neni zase tolik, o
neosetrenou vyjimku se ti postara primo TApplication. Je ale vhodne takovou
vyjimku nekam zalogovat, vcetne dalsich udaju jako je vypis zasobniku, volne
misto na disku apod. K tomu existuji ruzne nastroje.

Opravnene pripady, kdy se vyjimka uplne 'zahodi' jsou jeste vice ojedinele a
vzdy je treba dobre zvazit, jestli to neni dusledek nejake chyby v navrhu.

> Celkove dik za ujasneni, ale kdybys to takhle vysvetlil uz v prvnim mailu,
> usetrili bychom dohromady tri maily. Jeden se ma porad co ucit a odpovedi
> typu "nesmysl" v tomto moc nepomuzou.

Mas pravdu, psal jsem to bohuzel dost v rychlosti.

Petr Vones

Reklamni banner v komponente webbrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.2003 03:25:42

From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>
> Hezky...ale ja potrebuji natahnout banner podle javascriptu ktery je na
> strance,jsem totiz v bannerovem systemu....

TWebBrowser ti dava moznost menit jednotlive HTML elementy v zobrazene strance
programove, takze si tu stranku muzes upravit dle libosti. V MSDN hledej
"IWebBrowser2 Interface"

Petr Vones

Komponenty typu Edit, validace a vyjimky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.2003 04:13:19

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> [...]
> jsem v jejich newsech a nasel odpoved, ze si to mam osetrit v
> Application.OnException. Coz je podle mne zcela postavene na hlavu z

Je. Takova komponenta by mela mit spise udalost OnValidateError nebo neco
podobneho. Doufam ze se alespon jedna o nejakou specialni vyjimku a ne o
EConvertError apod.

> 1. Podle mne by Application.OnException melo slouzit tak maximalne k
> zapisu do logu chyb, ktere nezvladl osetrit programator.

Ano, k chybam ktere nemely nikdy nastat.

> 2. Potrebuju na chyby reagoval lokalne, ve formulari, kde chyba nastala
> - a ne v aplikaci. Tam ani nezjistim, co ji zpusobilo.

Slo by to resit pomoci interface, ktery muze formular implementovat aby
obdrzel neosetrenou vyjimku. Navratova hodnota metody ValidateError pak urci,
zdali byla vyjimka obslouzena nebo ne a podle toho zobrazit standardni
exception dialog.

unit ValidateIntf;

SysUtils;

type
IEditValidate = interface
['{E5C83121-190E-48FF-8CB2-995D96346C26}']
function ValidateError(E: Exception): Boolean;

unit Main;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ValidateIntf, StdCtrls;

type
TMainForm = class(TForm)
Button1: TButton;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
procedure AppException(Sender: TObject; E: Exception);

MainForm: TMainForm;

implementation

uses Unit2;

{$R *.dfm}

procedure TMainForm.AppException(Sender: TObject; E: Exception);
var
TempForm: TForm;
ValidateIntf: IEditValidate;
begin
TempForm := Screen.ActiveForm;
if not (Assigned(TempForm) and Supports(TempForm, IEditValidate,
ValidateIntf) and ValidateIntf.ValidateError(E)) then
Application.ShowException(E);
end;

procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnException := AppException;
end;

procedure TMainForm.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Form2.ShowModal;

unit Unit2;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, ValidateIntf;

type
EMyValidateError = class(Exception);

TForm2 = class(TForm, IEditValidate)
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
function ValidateError(E: Exception): Boolean;

Form2: TForm2;

implementation

{$R *.dfm}

{ TForm2 }

function TForm2.ValidateError(E: Exception): Boolean;
begin
Result := (E is EMyValidateError);
if Result then
ShowMessage(E.Message);

raise EMyValidateError.Create('Error');

Hlidani presunu okna

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 6.1.2003 08:16:41

Tak si odchyt udalost, kdy se dane modalni okno presouva a vsem podrizenym
posli prikaz pro zmenu pozice na pozici jakou ma ono modalni - neco
podobneho jsem uz resil, cili bych mozna mohl poslat i nejakou jednoduchou
ukazku

MI'RA

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>

> [...]
nahodou nainstalovany? Co pak? A co kdyz je >navic nejak zkonfigurovany, co

Musi se to udelat sikovne (pohlidat si zda tam IB/FB je) a nechat si
uzivatelem
potvrdit ze instalovat server opravdu chce, pak to jde. Viz nase instalacka.

Martin Schayna
www.aktis(tec)cz

Obrazek JPG zabira moc pameti!

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 7.1.2003 13:30:22

Zdravim,

mam JPG obrazek s temito parametry:
velikost na disku: 2.27 MB
rozmer: 3840x4000 pixel
barvy: 24bit
DPI: 96x96
komprese: JPG/JFIF

Kdyz jej otevru pomoci TImage, zabere v pameti pres 50MB.
Je nejaky zpusob, jak tento obrazek otevrit, aby tolik pameti nezabiral?

Dekuji Bob
(D4 c/s)

Obrazek JPG zabira moc pameti!

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 7.1.2003 13:43:29

> [...]
> Kdyz jej otevru pomoci TImage, zabere v pameti pres 50MB.
> Je nejaky zpusob, jak tento obrazek otevrit, aby tolik pameti =
Asi ne, pokud se ti jedna o otevrit ve smyslu - zobrazit.
V TImage nehraje komprese zdroje zadnou roli, mas to tu rozlozeno do =
RGB, a 3840x4000x3 je asi tech 45 MB.

Ober

Obrazek JPG zabira moc pameti!

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 7.1.2003 13:55:24

Ahoj, on si ho mozna TImage prebira jako BMP - zkus si to programove nacist
do promenne a tu pak do TImage vykreslit, bo ji vykreslit do TCanvas. Mam
za to, ze se na netu vali spousta tipu - neco jako nasledujici priklad,
ktery ti zvetsi/zmensi jpg do velikosti komponenty TImage:

Image1.Picture.Graphic := nil;

try

Image1.Picture.Graphic := nil;
Image1.Picture.LoadFromFile(jpegfile);

except
on EInvalidGraphic do
Image1.Picture.Graphic := nil;
end;

if (Image1.Picture.Graphic is TJPEGImage) then
begin
TJPEGImage(Image1.Picture.Graphic).Scale := Self.Scale;
TJPEGImage(Image1.Picture.Graphic).Performance := jpBestSpeed;
end;

MI'RA

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Jediny nedostatek je, ze ti (blbouni) Devexpress generuji pri chybe
> vyjimku typu Exception! Takto mi do formulare polezou naprosto vsechny

To je ovsem dukazem toho, ze ten jejich kod bude asi obecne pekna prasecina.
Tohle je prece naprosty nesmysl, vyjimka Exception je pouze zakladni trida od
ktere by se mela odvozovat vlastni trida vyjimky. Opet to jen potvrzuje fakt,
ze nekteri vyrobci komponent by si o tom meli nejdrive neco precist. Asi
jedine reseni je si to upravit ve zdrojacich.

> Komunikoval jsem s DevExpress a ti napsali, ze v dalsi verzi pridaji
> mozna udalost.

To je od nich moc pekne, ale nejdriv by mohli opravit tu zcela evidentni chybu
v navrhu a definovat vlastni tridu vyjimky.

Petr Vones

UDP protokol, komunikace pres TCP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.1.2003 15:12:50

> To znamena ze cim je packet delsi, tak tim je vetsi pravdepodobnost
> ztraty, protoze pokud bude chybet byt i jedina jeho cast, tak bude
> systemem zahozen, chapu-li to spravne.

chapes. Ztrati-li se fragment UDP packetu nemuze dojit k slozeni,
protoze odesilatel nikdy neni zadan o jeho znovuodeslani (ani uz davno
kopii toho packetu nema protoze neceka, ze by ji nekdo chtel poslat
znovu).

Jinak to zda se packet cestou fragmentuje nebo ne zavisi na velikosti
maximalni delky packetu na vsech zucastnenych trasach mezi
odesilatelem a prijemcem. Je-li packet dlouhy 1000 bytu projde vsemi
ethernet based systemi bez fragmentace, ale cilovy prijemce muze byt
pripojen dialupem na nemz je maximalni delka packetu (MTU) kratsi a
tam se packet rozpadne na 2 (ci vice) fragmentu. Posle-li ten
dialupista packet o delce 1000 byte rpzadne se hned a slozi se az u
prijemce.
Detekce nejnizsiho MTU na ceste je mozna pomoci ICMP zprav (MTU Path
discovery nebo tak nejak)

Tusim, ze za rozumnou velikost UDP packetu se povazuje neco kolem 576
bytu (coz by snad melo byt obvukle MTU na dialupu). Ale znovu musim
rict, ze zalezi na tom k cemu je ten prenos vlastne pouzivan

D. Toman

Limbo ve FB

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 7.1.2003 16:31:42

FB server nam nahlasil tuto chybu:

InterBase: record from transaction 166848 is stuck in limbo

Stalo se to po vypadku el. energie [] pri selectu .
Bezela transakce pres dve DB (dve PC), vypadla el. energie,
od to doby nejde provest nad prislusnou tabulkou ani prosty select
(tedy cursor se nesmi dostat do mist te transakce).
Opravit to neni problem (staci na to gfix a potvrdit/odvolat limbo transakce),
problem je, ze se to obcas stane i u zakaznika (na stroji ktery nevypadl, ale
vypadnula mu protistrana).
Dotazy jsou tyto:
1. Proc nejde ten select
2. V FB 1.0.2.901 je opravena drobna chyba s dvou fazovym commitem, co to bylo ?

Slavek

nulovani� autoincrement

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.1.2003 20:02:51

Zdrav=EDm vsechny v Novem roce.
Potrebuji po vyprazdneni tabulky prikazem emtytable vynulovat hodnotu
polozky autoincrement pred naplnenim prikazem batchmove. tabu=E1lka DB -
lokalni paradox 7. Po provedeni batchmove se hodnoty polozky s
autoincrementem porad zvetsuji a nesouhlasi s hodnotami z tabulky, z kter=
exportuji data. Tabulka nema definovana persistentni pole. Lze nejak ten
autoincrement znasilnit ?

S pozdravem
Petr marik