Neznama struktura souboru

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 20.2.2003 10:47:08

To si myslim=2C ze pujde dost tezko=2E Pokud o tom =

slozeni nic netusis a jestli prevazna cast =

souboru neobsahuje texty (ty se nejlepe =

odkoukaji - jejich delka atd=2E) pak si myslim=2C ze =

sance je mala=2E
Ja to jednou zkousel a vytahl jsem si z toho co =

jsem potreboval=2C ale to jsem aspon tusil=2C co v =

tom recordu ma byt=2E
Jak to provest nejak automaticky me nenapada=2E=2E=2E
Ja jsem si zjistil velikost recordu (podle =

opakujicich se bloku) a ten jsem pak delil na =

jednotlive kousky=2E

Ing=2E Jiri Sokol=3B jiri=2Esokol=40seznam=2Ecz=3B 972 231 187
D6Prof+SP2=3B WinNT
programator amater

----- P=F9vodn=ED zpr=E1va -----
Od=3A =22Ing=2E Jiri Kubicek=22 =3Ckubicek=40etatherm=2Ecz=3E
Datum=3A =E8tvrtek=2C 20=2E =FAnora 2003 v 10=3A21 dop=2E
P=F8edm=ECt=3A Neznama struktura souboru

=3E Mam pascalsky typovy soubor *=2EDAT - =

=3E record s neznamou strukturou=2E Mam
=3E sanci rozlousknout v rozumnem case polozky =

=3E recordu=3F Jiste tuseni o obsahu
=3E polozek mam=2E
=3E Dik
=3E Jirka
=3E =

=3E =

=3E =

=3E =

=3E =

=3E

Jak je to s kodovanim cestiny v synapsi?

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 20.2.2003 10:54:44

Ahoj,

mam nasledujici kod (zjednoduseno):

var Pop : TPOP3Send;
MIME : TMimeMess;
begin
Pop3 :=3D TPOP3Send.Create;
MIME :=3D TMimeMess.Create;
Pop3.Username :=3D '...';
Pop3.Password :=3D '...';
Pop3.TargetHost :=3D '...';

if Pop3.Login
then if Pop3.Retr(1)
then begin
MIME.Lines.Text :=3D Pop3.FullResult.Text;
MIME.DecodeMessage;
Memo1.Lines.Assign(MIME.MessagePart.PartBody);
end;
Pop3.Logout;
finally
Pop3.Free;
MIME.Free;

Ve vyslednem Memu mam vsak ceske znaky ve forme Ale=3DB9 =
Va=3DB9=3DED=3DE8ek.
Jak to mam spravne zkonvertovat? Lukas tady psal o tom, ze si synapse
prevod kodovani dela interne sama. Delam neco spatne?

Ales=20

Word - zakaz dotazu na ulozeni

Mozna je to blbost, ale delal jsem s OLE MS MapPointu, kde mel dokument
property Saved. Stacilo ji nastavit na true a bylo vystarano. Ale =
nevim,
jestli ma tuhle property take dokument Wordu a ani se ted nemohu =
podivat.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

Poradite mi nekdo, jak udelat viz %subjekt%?
Ja uz to zkousel takhle:
WordApplication.DisplayAlerts:=3DwdAlertsNone;
ale stejne, kdyz aplikace vytvori novy dokument a=20
pak ho chce uzivatel zavrit, vzdycky se ho to=20
zepta, jestli se ma Dokument1 ulozit.
Da se to nejak zrusit?

IB/FB + vlakna - pouziti pri IBQuery.Open

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 20.2.2003 11:01:11

Protoze IB klient neni thread safe a dale krome
vlastni databaze a transakce prislusneho vlakna
musis mit pripojeni definovano jako sitove.

Viz archiv konfery nebo treba zde
http://community.borland.com/article/0,1410,28796,00.html ;

programove zastaveni sluzby

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 20.2.2003 11:07:28

Ahoj,

chtel bych se zeptat, jestli existuje API na zastaveni sluzby podobne
jako existuje API StartService na spusteni. Nikde jsem se k tomu
nedostal. Je jedina moznost, jak stopnout sluzbu pouziti fce
SetServiceStatus?

Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

Jak je to s kodovanim cestiny v synapsi?

Musis jeste zpravu prekodovat
uses MimePart
DecodeQuotedPrintable();> Ahoj,

> [...]
> then if Pop3.Retr(1)
> then begin
> MIME.Lines.Text := Pop3.FullResult.Text;
> MIME.DecodeMessage;
> Memo1.Lines.Assign(MIME.MessagePart.PartBody);
> end;
> Pop3.Logout;
> finally
> Pop3.Free;
> MIME.Free;
>

> Ve vyslednem Memu mam vsak ceske znaky ve forme Ale=B9 Va=B9=ED=E8ek.
> Jak to mam spravne zkonvertovat? Lukas tady psal o tom, ze si synapse
> prevod kodovani dela interne sama. Delam neco spatne?

CPort pro D3

[*] kejchal(zv)volny(tec)cz - 20.2.2003 11:29:05

Zdravim vsecny,
nemate nekdo komponentu CPort pro D3? Pokud ano, prosim na
soukromy e-mail - kejchal(zv)volny(tec)cz. Dekuji Kejchal

PARAMETRY

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 20.2.2003 12:05:33

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo poradit ?
Na formulari mam tlacitko a na udalost OnClick mam nejaky jod. Fajn, ale =
ja bych rad, aby tam bylo vic parametru, nez je jen Sender.

type
TForm1 =3D class(TForm)
btnTlacitko: TButton;
procedure btnTlacitkoClick(Sender: TObject);
end;

procedure TForm1.btnTlacitkoCick(Sender: TObject);

Jak je to s kodovanim cestiny v synapsi?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2003 12:46:32

jiste, dela... ale to si nesmis do toho mema shcvalne nahravat
zakodovany mail. ;-)

zkus tam volat:

MIME.Lines.Text := Pop3.FullResult.Text;
MIME.DecodeMessage;
MIME.MessagePart.DecodePart;
memo1.Lines.loadfromstream(MIME.MessagePart.DecodedLines);

vysledek bude nejen odekodovane quoted-printable (co cokoliv jineho),
ale take prekonvertovana cestina do kodove stranky pouzivane tvym
systemem, tedy pravdepodobne do CP1250.

> [...]
> prevod kodovani dela interne sama. Delam neco spatne?

Jak je to s kodovanim cestiny v synapsi?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2003 12:53:07

> Musis jeste zpravu prekodovat
> uses MimePart
> DecodeQuotedPrintable();

Ale to bys musel jeste zjistovat, jak je zprava zakodovana, jestli Q-
P, base64,... a pak jeste bys musel zjistovat v jake kodove strace je
text ve zprave, jakou kodovou stranku pouziva tvuj system, abys mohl
spravne prekodovat znaky.

O tohle vsechno se stara v Synapsi metoda DecodePart, ktera
dekodovany a prekodovany vysledek nasype do TMemoryStream property
DecodedLines. (stream je to proto, aby to mohlo pojmout i binarni
prilohy, ne jen text...)

DecodePart si musi programator volat sam, a to z duvodu maximalniho
mozneho vykonu. Programator si muze rozlozit Mime zpravu, projit si
vsechny jeji casti, a nechat si pak dekodovat jen tu cast dopisu, o
kterou stoji. :-)

PARAMETRY

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 20.2.2003 13:11:44

Ahoj=2E
Tak stejne jak (i kdyz to dela delphi =

automaticky) vytvaris Form1 (viz Tvuj priklad)=2C =

vytvor si sve vlastni tlacitko=2C ktere bude =

zalozeno na tride TBitBtn a pridej mu event=2E No a =

pak uz v Object inspectoru na zalozce event =

najdes svoji event a pridas novou + kod=2E=2E=2E
Nebo - druha moznost (pro pohodlne - jako jsem =

ja) mrknout na NET po nejake komponente=2E
Doporucuju Ti mrknout se na www=2Etorry=2Enet=2E Jsou =

tam i free komponenty nebo free pro nekomercni =

pouziti atd=2E

Ing=2E Jiri Sokol=3B jiri=2Esokol=40seznam=2Ecz=3B 972 231 187
D6Prof+SP2=3B WinNT
programator amater

----- P=F9vodn=ED zpr=E1va -----
Od=3A LUKES V=E1clav =3Clukes=40ans=2Ecz=3E
Datum=3A =E8tvrtek=2C 20=2E =FAnora 2003 v 12=3A05 odp=2E
P=F8edm=ECt=3A PARAMETRY

=3E OnClick mam nejaky jod=2E Fajn=2C ale ja bych =

=3E rad=2C aby tam bylo vic parametru=2C nez je jen =

=3E Sender=2E
=3E type
=3E TForm1 =3D class(TForm)
=3E btnTlacitko=3A TButton=3B
=3E procedure btnTlacitkoClick(Sender=3A TObject)=3B
=3E end=3B

=3E Vasek

Word - zakaz dotazu na ulozeni

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 20.2.2003 13:16:52

> Ahoj.
> Poradite mi nekdo, jak udelat viz %subjekt%?

Ahoj,
mi funguje toto:

var
NoSave : OleVariant;

NoSave := False;
Close(NoSave);

Pavel
placeny amater

PARAMETRY

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 20.2.2003 13:19:13

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo poradit ?
Na formulari mam tlacitko a na udalost OnClick mam nejaky jod. Fajn, ale ja
bych rad, aby tam bylo vic parametru, nez je jen Sender.

Nerozumim.
Jak ty parametry budes zadavat?

Pavel

problem se spoustenim ulozenych procedur na Micros

[*] ��p Milan���q�?��,����̿ - 20.2.2003 13:33:05

Mam problem se spoustenim ulozenych procedur na Microsoft SQL serveru
2000 pomoci prostredku Delphi 3.
V=A0urcitych pripadech aplikace nerozpozna ukonceni ulozene procedury a
stale cek=E1 na jeji dokonceni, nebo skonci s=A0chybou ,The column '' in
table '' cannot be null.'
Uvedena chyba se projevila pri volani pres TstoredProc i pomoci Tquery,
ale v=A0prostredi Microsoft Query Analyzer probehne vse v=A0poradku.
=A0
Prosim o sdeleni jakychkoliv informaci o teto chybe.
=A0

WebBrowser a ziskanie www source

[*] Robert Suska <SuskaR(zv)seznam(tec)cz> - 20.2.2003 14:10:38

Ahojte

Pouzivame komponentu TWebBrowser a potrebujeme nacitat zdrojovy kod
zobrazenej www stranky napr. do txt suboru. Ide to nejako urobit ? Alebo
treba na to ine paky ? :)

Dakujem Robo & Team

************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

Kylix --Heloo World

[*] Bukacek Michal <bukacek.michal(zv)post(tec)cz> - 20.2.2003 14:22:01

=E8au lidi,
mam problem naistaloval jsem si LINUX (RedHat 8.0)a v nem Kylix
v. 1. Po napasni jednoducheho programu typu helo word :) jsem
cely projct zkompiloval a vypl kylix podival jsem se co vytvoril
a zjistil ze se ten soubor jmenuje Project1 (v delphi by to byl
Project1.exe) jenze tento soubor mi nejde spustit. a vubec nevim
proc . Uzivatelsk=FDmi pr=E1vy to nen=ED a ni prostred=EDm (kde,gdome) .
proste z=E1dn=E1 chyba jen se to nespust=ED. nev=EDte co st=EDm

WebBrowser a ziskanie www source

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 20.2.2003 14:23:35

Pokud mas D6, tak si projdi prilozena dema, urcite tam najdes, co
potrebujes; melo by to byt v adresari s Indy demama. Je tam nekde demo,
ktere do Mema vypise obsah zadaneho linku.

Rumcajs
> [...]
>
> Pouzivame komponentu TWebBrowser a potrebujeme nacitat zdrojovy kod
> zobrazenej www stranky napr. do txt suboru. Ide to nejako urobit ? Aleb=

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.455 / Virov=E1 b=E1ze: 255 - datum vyd=E1n=ED: 13.2.2003

Kylix --Heloo World

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 20.2.2003 14:31:05

Ahoj,
mrkni se na
http://www.efg2.com/Lab/Library/Kylix/deployment.htm

Petr

From: "Bukacek Michal" <bukacek.michal(zv)post(tec)cz>

> [...]
> proc . Uzivatelsk=FDmi pr=E1vy to nen=ED a ni prostred=EDm (kde,gdome) .
> proste z=E1dn=E1 chyba jen se to nespust=ED. nev=EDte co st=EDm

USB Port (Palmtop)

[*] Kadan� Miroslav <Miroslav.Kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 20.2.2003 14:54:27

Ahoj,
nemate nekdo zkusenost s komunikaci po USB?

Mam Palmtop a ten je pripojenej na USB, na nem je aplikace ktera me =
posila data, ale nevim jak je odchytit,pripadne poslat zpet - nemam ani =
tuseni jak se tostat na USB port v Delphi.

Dik za kazdou radu
Mirek

Read Failure pri praci s DBF souborem

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 20.2.2003 15:05:44

Rad bych se Vas zeptal , zda nekdo netusite proc mi pro praci s DBF soubo=
rem
s velkym objemem(10000-35000) dat obcas vyskoci hlaska "Read Failure" s
cestou k danemu souboru. S tabulkou se normalne pracuje Insert, Delete,
Edit. Potiz je v tom, ze se to projevi pokazde na jinem miste(pokud vubec=
).
Je pro mne dost nemyslitelne krokovat 30000 zaznamu. Neexistuje nejaka fi=
nta
jak z Delphi dostat podrobnejsi popis nebo umisteni chyby? Urcite me bude=
te
ukecavat na jinou databazi, ale fakt je ze to musi byt DBF. V cem je ten
zakopanej pes?

D5 prof.

Dik
zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.456 / Virov=E1 b=E1ze: 256 - datum vyd=E1n=ED: 18.2.2003

Sinea - tisk hlavicky stranky

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 20.2.2003 15:10:27

Ahoj,

Nevite, prosim, nekdo co bych mohl mit spatne
nastaveneho, kdyz mam v sestave definovanou hlavicku
stranky a pri zavolani nahledu z editoru je sestava ok,
ale kdyz zavolam z kodu primo Preview() tak hlavicky
v sestave nejsou?

D5Pro, Sinea 5.40.27.

data z db na web

[*] Roman Konecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 20.2.2003 15:11:58

Ahojte,

mohl byste mi nekdo poradit, kde bych sehnal informace, jak lze pres
Delphi ( D7 Prof ) vytvaret html stranky s daty z database? Mam kompletni
literaturu, ale taky mam dnes az nechut se procitat takovou bichli s
vedomim, ze mam jen ver. Professional a tudiz nebudu mit vsechny dostupne
knihovny. Budu vdecny za kazdy dobry odkaz na www ci knihu.

Kylix --Heloo World

[*] Ludv�k Vl�ek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 20.2.2003 14:38:58

Dne =E8t 20. =FAnor 2003 13:22 jste napsal(a):
> [...]
=2E
> proste z=E1dn=E1 chyba jen se to nespust=ED. nev=EDte co st=EDm
Zkuste si pusti konsoli a tu vasi aplikaci spoustet z ni. Pokud ma vas pr=
ojekt=20
nejaky trouble, v konsoli vypise co ho trapi (nekdy, snad.....)
Treba mu chybi nejaka knihovna ....

--
L.V
jezevec

WebBrowser a ziskanie www source

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2003 15:56:15

No, pokud jde o tu jinou paku, tak na co potrebujes z Indy cele demo,
kdyz v Synapsi je to zalezitost volani JEDINE funkce:

function HttpGetText(const URL: string; const Response: TStrings):
Boolean;

:-)))

> Pokud mas D6, tak si projdi prilozena dema, urcite tam najdes, co
> potrebujes; melo by to byt v adresari s Indy demama. Je tam nekde
> demo, ktere do Mema vypise obsah zadaneho linku.

Lze nejak nastavit MainForm

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 20.2.2003 16:44:47

Ahoj,
neni to uplne ono co potrebujes (To podle me opravdu nejde), ale formular
ma pak nektere vlastnosti, co ma normalne MainForm.

SetWindowLong(NewmainForm.Handle, GWL_HWNDPARENT , 0);

(Ja jsem to potreboval aby formular StayOnTop byl StayOnTop pres vsechny
aplikace. Toto plati ale pouze pro MainForm aplikace. Po teto "uprave" to
fungovalo jak jsem chtel.)

> uvazoval o

Jak schovat systray?

[*] Michal Jan� <janu(zv)stemmark(tec)cz> - 20.2.2003 17:18:07

Lze schovat cela systray nebo jen urcity program ze systray?

M.Jan=F9

Read Failure pri praci s DBF souborem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.2.2003 20:12:37

Jakym zpusobem pracujes s tim DBF souborem ? Pokud s nim pracujes
primo pres BDE, je to chyba, ktera je tam jiz hoodne dlouho. Objevi se
po opakovanem pristupu (nepravidelne) k vetsim DBF tabulkam.
Obejit se to da tak, ze pouzijes ODBC ovladac misto nativniho v BDE,
popr. muzes pouzit primo nativni ODBCe komponenty a zapomenout na BDE
uplne.

20.2.2003 Zaplik:
> [...]
> ukecavat na jinou databazi, ale fakt je ze to musi byt DBF. V cem je ten

data z db na web

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 20.2.2003 22:38:38

Ja osobne nepoznam ziadnu dobru knihu ci uz v slovencine, cestine alebo
anglictine, ktora by sa venovala internetovym aplikaciam nejako
dokladne. V kazdej knihe je tak maximalne 30 stranova zmienka. V
skutocnosti je vytvaranie stranok prepojenych na db velmi jednoduche. V
D7 staci pouzit konponenty IntraWeb. Avsak vo verzii Professional su len
v offline verzii (projekty vsak mozes vytvarat a po upgrade na verziu
Enterprise ich staci len prekompilovat). Druhy riesenim je vytvorenie
ISAPI alebo CGI. To funguje uz od D4 Client-Server a vo vsetkych vyssich
verziach je to urcite funkcne uz vo verziach Professional. Kedze pises
za mas D7 Prof, tak vynecham IntraWeb a popisem ti ISAPI/CGI.
1. Vyber File->New->Other, posun posuvnik dole a vyber Web Server
Application
2. Vyber CGI standalone
3. Do napr. webmodulu hod db komponenty a nastach ich na databazu presne
tak ako to robis v desktop aplikacii. (doporucujem vsak pouzit sql
komponenty (query alebo dbexpress).
4. V object inspectore vytvor novu action
5. Vypis pathinfo pre action
6. Do udalosti OnAction napis toto:

procedure TWebModule1.WebModule1WebActionItem1Action(Sender: TObject;
Request: TWebRequest; Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);
Var HTML: TStringList;
Begin
HTML:=TStringList.Create(Self);
Try
Query1.Sql.Clear;
Query1.Sql.Add('select * from TEST');
Query1.Open;
HTML.Add('<html>');
HTML.Add('<body>');
HTML.Add('Toto je prvy zaznam
tabulky:'+Query1.FieldByName('Pole1').AsString);
(*
tu proste nieco urob s datami. Mozes si ich formatovat do roznych
tabuliek a podobne. Mozes vyuzivat aj CSS a tak. Robi sice vsetko na
kolene a aspon vies co to robi. V Delphi (ale neviem ci aj vo verzii
Prof je velke mnozstvo internetovych a XML komponent, ale vysledok ich
prace je dost biedny ak potrebujes brutalny vykon. Ja som
prostrednictvom CGI/ISAPI (to je to co ti tu ukazujem) vytvoril
internetovy obchod. Trvalo to sice asi 2 mesiace, ale s vysledkom som
bol jednoznacne viac spokojny ako pri pouziti komponent Delphi. A okrem
toho, takto som si vytvoril aj spolahlivy zabezpecovaci system
(elektronicky podpis vlastneho algoritmu a ine bezpecnostne veci).
*)
HTML.Add('</body>');
HTML.Add('</html>');
Response.Content:=HTML.Text;
Finally
Query1.Close;
HTML.Free;

Ak ti to ako zaklad nepomoze, kludne ma kontaktuj sukromne a poviem ti o
tom viac. Nezabudni, ze na spustenie potrebujes aspon Personal Web
Server, ktory je na instalacnom CD Win98 alebo lepsia Internet
Information Server, ktory je pri Win2000 Advanced Server. Realna
prevadzka na internete je dobra napr. u ceskeho superhostingu
(www.superhosting(tec)cz). Z vlastnej skusenosti mozem doporucit. Nizke ceny
a velka spolahlivost. Dokazu vyst v ustrety pri pouziti netypicky
internetvych databaz (BDE, FireBird...)

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 20.2.2003 22:56:54

> [...]
> stranky a pri zavolani nahledu z editoru je sestava ok,
> ale kdyz zavolam z kodu primo Preview() tak hlavicky

Toto nejde zadnym jednoduchym nastavenim ovlivnit.
Takoveto chovani by slo vyvolat pouze v ramci
obsluhy udalosti OnTiskOddilu.

Nejlepsi bude udelat jednoduchou aplikaci,
ktera bude problem demonstrovat, a tu poslat
primo na autory sinea(zv)sinea(tec)cz

Vaclav Krmela

ICMP paket

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 20.2.2003 23:04:35

Zdravim vsechny,

potrebuji v aplikaci trvale na pozadi "pinkat" na jinou stanici v siti.
Zkusil jsem z IndyClients IdICMPClient. Je tu ale problem, ze pokud stanice
na kterou pinkam neodpovida (je napriklad vypnuta), aplikace skoro
"zamrzne". Muzete nekdo pomoci s timto problemem ?

Diky Zdenek R

ICMP paket

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2003 23:27:17

> [...]
> na kterou pinkam neodpovida (je napriklad vypnuta), aplikace skoro
> "zamrzne". Muzete nekdo pomoci s timto problemem ?

Indy (stejne jako Synapse) je synchronni knihovna, to znamena, ze volas-
li jakykoliv pozadavek na komunikaci, program dale pokracuje az tehdy, je-
li tento pozadavek nejak uspokojen. (tedy program nepokracuje dale, dokud
nevyprsi timeout.)

Pokud chces neco delat 'na pozadi', tak k tomu slouzi Thready. Ten pak
pochopitelne bez tveho hlavniho vlakna neovlivnuje.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Kylix --Heloo World

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 20.2.2003 23:35:25

Neviem isto, ale niekde som uz davnejsie cital, ze Kylix 1 potrebuje k
behu aplikacii este nejaky program navyse. Myslim, ze to bol nejaky
emulator Windows. Ale vobec si nie som isty. Ked sa tak nad tym
zamyslim, tak asi trepem. To by asi nefungoval ani samotny Kylix. Skus
ten projekt spusti z Kylixu a ak to pojde tak netrepem a fakt to nieco
pouziva. Od Kylixu 2 vraj nic take nie je potrebne, ale neda sa pouzivat
na suborovych systemoch FAT, ale len na ext2 (nie som si vsak 100%
isty).=20

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

ICMP paket

[*] Ing. Zdenek Rezn�cek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 20.2.2003 23:53:03

Ja tusim, ze k tomu slouzi Thready. Jneze nevim, jak to udelat. Pokud
spravne chapu manual, tak metodu komponenty z VCL mohu spustit stejne pouze
z hlavniho vlakna aplikace, resp pomoci synchronize v hlavnim vlakne. Nevim
jak to udelat. (Jde o metodu ICMP.ping a udlost OnReply.) Nebyl by malej
prikladek, jak se to resi ?

Diky Zdenek R

> [...]
>
> Pokud chces neco delat 'na pozadi', tak k tomu slouzi Thready. Ten pak
> pochopitelne bez tveho hlavniho vlakna neovlivnuje.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.2.2003 05:39:01

19.2.2003 MUDr. Patrik VALENTA:

Komponentam NMxxx se doporucuji vyhnout. Jednak k nim nejsou zdroje a
druhak v novejsich verzich Delphi uz nejsou. Takze pri prechodu na
novejsi verzi Delphi pak dojde k nemilym problemum....

ICMP paket

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.2.2003 05:41:51
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Read Failure pri praci s DBF souborem

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 21.2.2003 06:40:16

Pracuji s nim primo pres BDE. Je to tim, ze se souborem se pracuje velice
rychle? Nestacilo by treba mezi cyklus dat Sleep(???) a pak mazat dal? Ja=
ke
nativni komponenty jsou vhodne pro ODBC?

Dik
Zaplik

> [...]
> Obejit se to da tak, ze pouzijes ODBC ovladac misto nativniho v BDE,
> popr. muzes pouzit primo nativni ODBCe komponenty a zapomenout na BDE
---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.456 / Virov=E1 b=E1ze: 256 - datum vyd=E1n=ED: 18.2.2003

PARAMETRY

[*] �tuPe - 21.2.2003 07:25:05

Jo, jsem z toho taky(viz. dole Pavel) pako. Jak tam chce ty PARAMETRY =
zad=E1vat???

V=BEdy=BB je to ozn=E1men=ED o ud=E1losti (pokud to p=F8ipoj=ED k =
tla=E8=EDtku). J=E1 osobn=EC ifuju v takov=E9 ud=E1losti podle SENDER.
- standartn=EC to za=F8=EDd=ED Delphi (zavol=E1 a p=F8ed=E1 parametr =
objektu, kter=E9mu se ud=E1lost p=F8ihodila)
- d=E1l tam m=F9=BEu poslat nejen nil, ale i
- jin=FD objekt, co=BE nen=ED probl=E9m uvnit=F8 zjistit.

Pak m=E1=B9 je=B9t=EC mo=BEnost objekt=F9m, ke kter=FDm m=E1=B9 =
p=F8ipojenou tuhle ud=E1lost, nastavit property Tag a tu pak =
zji=B9=BBovat (typicky 3 tla=E8=EDtka a na nich m=EDt t=F8eba TAG=3D -1, =
TAG=3D 0 a TAG=3D 1). Ten TAG se d=E1 potom dob=F8e zneu=BE=EDt (
TComponent(Sender).Tag
); v tomto p=F8=EDpad=EC by jsi to =E8=EDslo mohl pou=BE=EDt do =
n=ECjak=E9ho v=FDpo=E8tu jako "Krok zp=ECt", "Vynulovat" a "Krok =
vp=F8ed" - blbost, ale pro n=E1zornost snad poslou=BE=ED.

Skute=E8n=EC nevid=EDm d=F9vod m=EDt tam n=ECjak=FD dal=B9=ED parametry =

=A9tuPe http://stupe.jinde(tec)cz

----- P=F9vodn=ED zpr=E1va -----=20
Od: "Pavel Gazda" <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl=E1no: 20. =FAnora 2003 13:19
P=F8edm=ECt: Re: PARAMETRY

> [...]
ale ja
> bych rad, aby tam bylo vic parametru, nez je jen Sender.

JCL navratovy bod

[*] Du�ek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 21.2.2003 07:29:28

Prosim o radu. Pokousim se posilat Email z programu pres JCL od Petra =
Vonese. Email se mi posle, ale po uzavreni Outlooku se mi prepne beh =
programu na jiny soft nez z ktereho byl Outlook volan. Vysvetlim: Mam =
zaple Delphi v nem spusteny projekt z ktereho posilam Email. Po odeslani =
Emailu se mi zobrazi v popredi Delphi a muj projekt bezi na pozadi. Toto =
se mi projevuje i kdy=BE spustim projekt z Total Commanderu. S tim ze se =
mi do popredi dostane Total Commander. Prosim o radu. Zda se mi ze nekde =
mam chybu ve volani JCL Send. Pouzivam k tomu nasledujici kod.

SimpleMapiMail: TJclEmail;

SimpleMapiMail :=3D TJclEmail.Create;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
FreeAndNil(SimpleMapiMail);

procedure TForm1.posli_email(Sender: TObject);
begin
SimpleMapiMail.Clear;
{impleMapiMail.Recipients.Add('a(zv)b(tec)cz','a(zv)b(tec)cz');} //nepouzivam =
prijemce bude vybran z adresare Outlooku
SimpleMapiMail.Subject:=3D'Seznam chyb';
SimpleMapiMail.Body:=3D'Chyby jsou vyps=E1ny v p=F8=EDloze.';
SimpleMapiMail.HtmlBody:=3DFalse;
SimpleMapiMail.Attachments.Add('C:\seznam.txt');
SimpleMapiMail.Send(True);
end;

data z db na web

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.2.2003 07:33:49

Rad bych doplnil vycet serveru o jeden naprosto nejpouzivanejsi: Apache
(www.apache.org). Vyhodou je, ze je zdarma, je rychly a v podstate bez chyby
:)))
Sam ho pouzivam na provoz me ISAPI knihovny, ktera taha data z FB a chodi to
naprosto bez problemu...

> [...]
> Information Server, ktory je pri Win2000 Advanced Server. Realna
> Peter Ondras

IB/FB + vlakna - pouziti pri IBQuery.Open

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.2.2003 07:57:07

> V obcich je cca 15.500 obci.
> Problem:
> kdyz se presouvam na zalozku Bydliste, pri cekani
> na vysledek aplikace zatuha (cca 2-3 s). V tab.
> Adresa mam indexy nad id.
> Problem jsem nevyresil a tak jsem uvazoval o
> vytvoreni vlakna, aby to cekani nebylo
> tak "okate".
>
> Chci se zeptat zda mi to bude chodit, kdyz si
> vytvorim vlakno, ve kterem provedu jen
> ciste "IBQuery.Open".

Ahoj,

myslim, ze problem neni v mnozstvi vet, 15 500 radku je z hlediska SQL serveru
vlastne pomerne mrnavy pocet. To, co by mohlo zdrzovat, je order by v dotazu.
Kdyz zkusis tetntyz dotaz bez order by, jiste se Ti otevre temer hned, protoze na
klienta se pri otevreni neprenaseji vsechna data. Pokud se toto potvrdi, tak v
podstate nemas moc moznosti reseni.

1) Zkusit udelat index na to, podle ceho se tridi. To nemusi nutne pomoci, ale zkusit
to muzes.

2) Pokud muzes udelat alespon maly RAM disk pro docasne soubory FB serveru,
melo by to order vyrazne urychlit. Hledej v archivu neco jako IBCONFIG nebo
TMP_DIRECTORY.

Jinym zpusobem order by zrejme urychlit nelze. Pomineme-li moznost hardwarove
posilit server (rychly disk hlavne).

Pouziti threadu. To je specialne u IBX komponent trochu problem.

1) Pokud chces v threadu neco delat s IBX komponentami, musi mit tento thread
vlastni IBDatabasi a IBTransaction. Prihlaseni teto IBDatabase k serveru bude trvat
asi 1 az dve vteriny, takze tim toto reseni neni pro Tebe zajimave.

2) V zasade asi neni mozne, protoze nejde o thread-safe zalezitost, s nejakou IBX
komponentou pracovat z vice threadu zaroven. To se Ti rozhodne nepodari rozchodit
a nema cenu to ani zkouset.

David Lebeda

Kylix --Heloo World

[*] Bukacek Michal <bukacek.michal(zv)post(tec)cz> - 21.2.2003 08:35:31

Ahoj a dik za rady predevsim za odkaz , mam presne
takou chybu jakou jsem nasel na teto strance

HelloWorld: relocation error: ./HelloWorld: undefined symbol:
initPAnsiStrings=20

Prosim pomozte mi ji vyresit anglicky moc neholduji. Predem DIK=20

----- P=D9VODN=CD ZPR=C1VA -----
Od: "Petr Hlo=BEek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: Re: Kylix --Heloo World
Datum: 20.2.2003 - 15:23:13

> Ahoj,
> [...]

OT: Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.2.2003 08:44:54

Ahoj,
protoze mame problemy s dodavatelem HW, potrebuju Vas nazor.

Mame kvatilni server, na nem MS 2000 Small business server, bezi na nem
_pouze_ Exchange a MS SQL. Jenomze se nam stava velmi podivna vec:
nahodne - ale casteji pri velikych transakcich (pridavani 700 000 malych
zaznamu do tabulky) nam cely MS server naprosto vytuhne. A to tak, ze je
vykreslena plocha a je tuhy i kurzor mysi. Zadna modra obrazovka BSOD se
nezjevi. Ctrl-Alt-Del nic nedela. Zbyva pouze reset. Stava se to 1x
tydne ale nekdy taky 3 dny po sobe.

Bohuzel, mame problem - HW dodal dodavatel a SQL a operacni system jsme
si instalovali sami. Dodavatel tvrdi, ze jsme si to "jiste nejak doivne
nainstalovali nebo nastavili". Ja ovsem tvrdim, ze Win 2000 uz jsem
instaloval mnohokrat a ze takove chovani musi zpusobovat HW.

Ma otazka tedy zni: stalo se vubec nekdy nekomu, ze by takto tuhl
server? Muze byt pricinou software?

HW je: MB: Intel STL 2, 2x PIII 1GHZ, 2 GB RAM ECC, radic 2 kanalovy
Adaptec, na 1. kanalu 100 GB RAID 5, na 2. kanalu 70 GB RAID 1 pro SQL
log. Na serveru je nainstalovany Intel Server Management ale zadne chyby
pameti ani niceho jineho nehlasi.

TStringList.IndexOf - nerozlisuje velka/mala pisme

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 21.2.2003 08:51:05

Servus vsem,
narazil sem na problem, mam StringList a v nem sadu pismen (co radek, to
pismeno (nejsou dve stejne). Problem je v tom, ze kdyz chci najit radek s
patricnym znakem (viz %subj%), tak mi to vrati vzdy prvni radek, kde nalezne
dany znak (to by bylo v poradku), ale je mu "jedno,. jestli je to velke nebo
male pismeno. Ja bych potreboval toto rozlisit. Je na to nejaky figl, nebo
mam radeji pouzivat ciselnou hodnotu z tabulky znaku?
Lukas "Rumcajs" WeissServus vsem,
[...]

D7 Pro, pripojeni na SOAP

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.2.2003 08:53:00

Ahoj,
potrebuju se z D7 Pro pripojit na nejakou jednoduchou SOAP sluzbu.
Nemate nekdo zkusenost s tim, zda to vubec jde? Pripadne me nasmerovat
na literaturu, knihovny atd? Muzou byt i komercni.

Myslim, ze by to melo byt v D7 Enterprise, to by ale stalo opravdu moc
penez. To nechci, jedna se o jednorazovou akci.

web prohlizec

[*] Ing. J�n Kuch�r PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 21.2.2003 08:59:47

caute,

v programu pouzivam web komponentu, pro zobrazovani urcitych stranek, otazka
zni, ale jestli dokazu nejakym zpusobem zjistit pixelove vysku te
internetove stranky a natahnout vysku te web komponenty na vysku te stranky.

DIK

UNICODE SYSTEMS s.r.o.
Ing. J�n Kuch�r PhD.
Rusk� 14, T�eb�� 674 01
e-mail : kuchar(zv)unicodesys(tec)cz

TStringList.IndexOf - nerozlisuje velka/mala pisme

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 21.2.2003 09:05:15

Nechcu brblat, ale nenastavuje CaseSensitive pismena na mala nebo velka?
Rumcajs

> Pocinaje D6 je -> property TStringList.CaseSensitive
> Jinak v D5 bys musel overridnout metodu IndexOf()
---
[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.2.2003 09:05:53

From: "Rumcajs-konfera" <konfera(zv)rumcajs.com>

> male pismeno. Ja bych potreboval toto rozlisit.
> Je na to nejaky figl, nebo

Pocinaje D6 je -> property TStringList.CaseSensitive
Jinak v D5 bys musel overridnout metodu IndexOf()

HTH, pf

TStringList.IndexOf - nerozlisuje velka/mala pisme

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.2.2003 09:11:05

Pouzil bych uplne normalni cyklus a porovnal si to sam (coz ostatne
IndexOf dela taky). Staci si otevrit zdroj, zkopirovat do tveho
programu a upravit porovnani.

Nebo pouzij uplne normalni For cyklus a najdi si radek sam.

21.2.2003 Rumcajs-konfera:
> [...]
> male pismeno. Ja bych potreboval toto rozlisit. Je na to nejaky figl, nebo
> mam radeji pouzivat ciselnou hodnotu z tabulky znaku?

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 21.2.2003 09:22:20

Ahoj,

abych se priznal jeste jsem to nezkousel. Pred casem jsem se zajimal proc=
mi
to nejde spustit.
Napsalo to presne tu chybu : HelloWorld: relocation error: ./HelloWorld:
undefined symbol:
initPAnsiStrings.
Mam MDK 9.0 + Kylix 3 OE + FreeCLX + TDBF.
Prohledal jsem konfery a nasel ten odkaz.

do souboru ".bash_profile" nebo ".bashrc" pridat radek
export LD_LIBRARY_PATH=3D~kylix/deploy

V Tvem pripade to bude asi
export LD_LIBRARY_PATH=3D/usr/local/kylix1/bin
protoze mas myslim nainstalovany Kylix1

V adresari ~kylix/deploy musis mit knihovny popsane v tom How to.
To plati jen kdyz na pocitaci neni nainst. Kylix.

Zkusim si s tim doma pohrat a napisu vysledek.

Petr

> Ahoj a dik za rady predevsim za odkaz , mam presne
> takou chybu jakou jsem nasel na teto strance
>
> HelloWorld: relocation error: ./HelloWorld: undefined symbol:
> initPAnsiStrings

Kylix --Heloo World

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.2.2003 09:23:49

> [...]
>initPAnsiStrings
>
>Prosim pomozte mi ji vyresit anglicky moc neholduji. Predem DIK

Myslim, ze jsem tohle uz videl. Kroutil jsem nad tim hlavou jakk to
mohl kompilator prelozit bez hlaseni chyb. Tusim, ze stacilo v USES
uvest tu knihovnu, ktera implementuje initPAnsiString (ted z hlavy uz
nevim, ktera to byla, zda primo System, ci SysUtils, ci dokonce LibC
atd)

D. Toman

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 21.2.2003 09:26:25

Tohle bych neresil jako problem MS SQL servru, ale Windowsu. Me se stava =
same (nekdy staci jenom pohnout mysi). Chytre hlavy u Mrkvosoftu mi rekli=
ze
je to chyba vyrobce PC (jako vzdy). V mem pripade je to pravdepodobne
hadanim se mezi grafikou TV kartou - grafika je zahlcena a prestane prijm=
at
instrukce a procesor ceka ...
Ale samozrejme to muze byt i neco jineho ...

Lukas "RUmcajs" Weiss

> [...]

Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.455 / Virov=E1 b=E1ze: 255 - datum vyd=E1n=ED: 13.2.2003

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.2.2003 09:46:01

Dat byva priponou souboru B-Tree Fileru (ale ty k sobe mivaji soubory s
priponou IX). Pokud je to ono, pak je to proste file of record, misto
prvniho recordu je stejne dlouha hlavicka. Potrebujes zjistit predevsim
delku zaznamu a pak laborovat s typem jednotlivych poli. Pokud bys
myslel, ze je to soubor B-Tree Fileru, najdu ti nekde deklaraci
hlavicky.

"Ing. Jiri Kubicek" wrote:

> Mam pascalsky typovy soubor *.DAT - record s neznamou strukturou. Mam
> sanci rozlousknout v rozumnem case polozky recordu? Jiste tuseni o obsahu
> polozek mam.

OT: Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.2.2003 09:49:29

Prominte, server samozrejme neni "kvatilni" ale KVALITNI.

> Mame kvatilni server, na nem MS 2000 Small business server, bezi na nem

Menu na toolbar

[*] <jimysforum(zv)centrum(tec)cz> - 21.2.2003 10:01:51

=C8au, chci se zeptat, jak se d=E1 um=EDstit menu na posuvn=FD toolbar,=
tak=20
jak je to t=F8eba v Delphi - Menu File, Edit... je na posuvn=E9m=20
toolbaru...

D=EDky.

Vyzkou=B9ej Aquafresh Whitening syst=E9m - pro z=E1=F8iv=EC b=EDl=E9 zu=
by, intenzivn=EC sv=EC=BE=ED dech a cel=E1 Tv=E1 =FAsta. Sout=EC=BE o 1=
0.000,- K=E8! http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=3Dhttp://www.icewhit=
ening(tec)cz

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Vlastimil Bardo� <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 21.2.2003 10:31:37

Nejsem na to odbornik, ale zatuhnout muze cokoli. Velmi casto pomuze
preinstalovat uplne vsechno (a zacit od formatovani disku), nekdy chybi
ovladace HW od vyrobce (Windows si tam da nejake svoje a ty sice
fungujou, ale ne 100%), ale stejne tak muze byt chyba v HW. Jenze
dokazat, kde je chyba, to je fuska. Tady je kazda rada draha (velmi
draha, napriklad nakup druheho serveru, na kterem nainstalujes presne
totez bez jedineho rozdilu a kdyz netuhne, tak je to chyba HW - fuj, to
je ale drahe reseni.).

[...]
tydne ale nekdy taky 3 dny po sobe. =20

Bohuzel, mame problem - HW dodal dodavatel a SQL a operacni system jsme
si instalovali sami. Dodavatel tvrdi, ze jsme si to "jiste nejak doivne
nainstalovali nebo nastavili". Ja ovsem tvrdim, ze Win 2000 uz jsem
instaloval mnohokrat a ze takove chovani musi zpusobovat HW.=20

Ma otazka tedy zni: stalo se vubec nekdy nekomu, ze by takto tuhl
server? Muze byt pricinou software?=20

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] novogear(zv)novogear(tec)cz - 21.2.2003 10:32:49

U nas mame neco podobneho vytuhne to tak jak popisujete,
je to malo zatizeny server a tuhne to jen pri automaticke
zaloze databaze (pri rucni ne), pri vsech moznych testech
hardware to nezatuhne ani jednou. Dela to podle me po
nainstalovani MS SQL2000 - SP2.

S pozdravem

Ondrej Prokop
novogear(zv)novogear(tec)cz

Menu na toolbar

[*] Bukacek Michal <bukacek.michal(zv)post(tec)cz> - 21.2.2003 10:32:05

mrkni na=20

http://www.zive(tec)cz/h/Programovani/Ar.asp?ARI=3D105769&CAI=3D

----- P=D9VODN=CD ZPR=C1VA -----
Od: jimysforum(zv)centrum(tec)cz
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: Menu na toolbar
Datum: 21.2.2003 - 10:21:23

> [...]
> z=E1=F8iv=EC b=EDl=E9 zuby, intenzivn=EC sv=EC=BE=ED dech a
> cel=E1 Tv=E1 =FAsta. Sout=EC=BE o 10.000,- K=E8!

Menu na toolbar

[*] Milo� Kastner - 21.2.2003 10:52:12

Pekne to resi komponenty ExpressBars od Developer Express
http://www.devexpress.com , ale jsou placene.

Milos Kastner
kastner(zv)stereo(tec)cz

P�vodn� zpr�va:

> �au, chci se zeptat, jak se d� um�stit menu na posuvn� toolbar, tak
> jak je to t�eba v Delphi - Menu File, Edit... je na posuvn�m
> toolbaru...

> D�ky.

> Jirka

> --------------------
> Vyzkou�ej Aquafresh Whitening syst�m - pro z��iv� b�l� zuby, intenzivn� sv�� dech a cel� Tv� �sta. Sout� o 10.000,- K�! http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.icewhitening(tec)cz

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 21.2.2003 11:05:08

> A to tak, ze je
> vykreslena plocha a je tuhy i kurzor mysi. Zadna modra obrazovka BSOD se
> nezjevi. Ctrl-Alt-Del nic nedela. Zbyva pouze reset. Stava se to 1x
> tydne ale nekdy taky 3 dny po sobe.

Taketo tuhnutie vacsinou vznika pri zlom, alebo pretaktovanom processore.
Ale nieje to pravidlo, skus ho pretaktovat na nizsiu frekvenciu,
alebo vylepsit mu chladenie, pripadne skontroluj ci sa vobec toci
ventilator.
Pri tej zatazi sa asi trosku "zapoti" a sekne. To vyzera presne tak, ako to
popisujes.

mato

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 21.2.2003 11:11:36

> A to tak, ze je
> vykreslena plocha a je tuhy i kurzor mysi. Zadna modra obrazovka BSOD se
> nezjevi. Ctrl-Alt-Del nic nedela. Zbyva pouze reset. Stava se to 1x
> tydne ale nekdy taky 3 dny po sobe.

Taketo tuhnutie moze vznikat pri zlom, alebo pretaktovanom processore,
ale nie je to pravidlo.
Skus ho pretaktovat na nizsiu frekvenciu, alebo vylepsit mu chladenie,
pripadne skontroluj ci sa vobec toci ventilator.
Pri zlozitejsich operaciach sa trosku "zapoti" a sekne.
To vyzera presne tak, ako to popisujes.

mato

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 21.2.2003 11:13:55

Hmm, procesor rozhodne neni pretaktovany, jde o _server_. Vetraky a
teplotu kontroluje prave ten Intel Server Management, procesory maji 37
C, to jde, ne?

> [...]
> ventilator.
> Pri tej zatazi sa asi trosku "zapoti" a sekne. To vyzera presne tak, ako to

data z db na web

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 21.2.2003 10:24:05 -0000

Od: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>; <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 21. �nora 2003 11:13
P�edm�t: Re: Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?> Hmm, procesor rozhodne neni pretaktovany, jde o _server_. Vetraky a
> [...]
> Karel Kral, vedouci odd. IT / IT manager
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
> Tel: 547 235 000, 602 552 432, Fax: 547 231 203

Obarveni scrollbaru + CheckListBox

[*] :: petr.spurny :: <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 21.2.2003 17:52:13

Zdravim, mam dva spise kosmeticke problemy:

Mam formular s cernym pozadim a na nem komponentu TCheckListBox
Jde nejak upravit vzhled scrollbaru (barva, 3d vzhled apod)?

A jeste k TCheckListBox:
Jak uz jsem psal mam cerne pozadi, ale pokud vyberu nejakou polozku, oznaci
se mi barvou vyberu a ohranici tenkou bilou linkou (doufam ze vite co myslim
;-)). Jde tohle nejak zrusit? Jde mi jen o zaskrtavani checkboxu a tohle
pusobi rusive :o)

Predem diky a nekamenovat me, jsem zacatecnik

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Muze SQL 2000 zcela zatuhnout server?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.2.2003 18:01:32

From: "J�n Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>> i := arr[0] + arr[1] * 255;

Tak takhle urcite ne !!

***

K puvodni otazce: nejdriv musis specifikovat:

1. Jaky endian ma cislo ulozene v poli [0..1]
2. Do jakeho endianu ho potrebujes zkonvertovat

No a pak mas v zasade 2 moznosti:

1. Bud to poskladat beznymi prikazy jazyka Pascal jak Ti radil
Jan Harman (ovsem se spravnou konverzi do 256-tkove soustavy)
a indexy rovnou vyresit konverzi endian-endian
2. Vyuzit low-level operace - tedy v podstate kvalifikovane pouziti
pretypovani
tedy: Port := pWord((zv)array)^;
a je-li potrebna konverze endianu, tak nasledne pouzit funkci
Port := swap(Port);

HTH, pf

sdileni obsahu objektu TStrings a komponenty TList

[*] Franti�ek Ml�och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 23.2.2003 23:19:00

TListBox pouziva interne pro ulozeni obsahu objekt TStrings. Kdyz si
vytvorim a naplnim objekt TString (TStringList) sam a chci, aby jeho obsah
zobrazila komponenta TListBox, tak dojde k vytvoreni kopie obsahu a dalsi
zmeny v puvodnim seznamu objektu (TStrings) se do komponenty TListBox
nepromitnout. Jedine v pripade, ze zase pouziji metodu Assign.

Nevi nekdo, jak sdilet data ulozena v TStrings i v komponente TListBox?

Diky F.

sdileni obsahu objektu TStrings a komponenty TList

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 24.2.2003 07:06:06

Ahoj,

viz. VirtualListView v demos

Ladap

>>> frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz 23.2. 2003 23:17:02 >>>
[...]

Smazane vety v Paradoxu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.2.2003 07:39:20

> [...]
> lete)) )
>
> Potom sa uz da posunut na dany zaznam a obnovit ho cez

Ahoj,

ale podle prikladu v helpu k BDE i podle popisu dbiUndeleteRecord jde o metodu
pouzitelnou pouze u dbf tabulek.

Podle meho nazoru klasicka cesta (obdobna te, co je u dBase) u Pdx neexistuje,
nekdo by ale mohl mit zkusenost s necistymi praktikami. Jednou smazana data v
Paradoxu pry uz nelze obnovit, cemuz verim, ale na druhou stranu ze souboru
fyzicky nezmizi, takze mozna nejakym rozebranim souboru by se na ne dalo
kouknout (zpetnou obnovu nepozaduji). Neni to ale az tak dulezite, abych to
vymyslel, myslel jsem, jestli treba nema nekdo neco hotoveho v supliku :)

Presto dik za snahu.

David Lebeda

Smazane vety v Paradoxu

zmizi .. zkousel jsem to pomoci TStream ... indikator vety se posune...
fungovalo by to , poud smazes fyzicky posledni vety v souboru .. pokud je to
uprostred, vymazne se zaznam a cely zbyvajici soubor se o tento blok posune
zpet... takto to maka, zkousel jsem to ...

Jirka

Smazane vety v Paradoxu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.2.2003 08:19:25

> [...]
> souboru .. pokud je to uprostred, vymazne se zaznam a cely zbyvajici
> soubor se o tento blok posune zpet... takto to maka, zkousel jsem to

fyzicka velikost souboru se ale nezmensi (nebo jo?), aspon jsem si to dosud myslel.
Takze je to tak, ze uvolnene misto je na konci souboru a obsahuje obvykle tolik kopii
posledniho zaznamu, kolikrat nekdo udelal delete?

LDavid

Smazane vety v Paradoxu

nezmensi, ale vsechny zaznamy se fyzicky posunou ...

vsak si zaloz tabulku s textovym fieldem a v prohlizeci to muzes
vyzkouset...
na disku zustava zaalokovano stale stejne bytu (dokud nepustis pack) ...

> [...]
tolik kopii
> posledniho zaznamu, kolikrat nekdo udelal delete?

Prevod dat Paradox-Oracle

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 24.2.2003 09:13:21

zkusil bych se pripojit k Oracle jinak nez pres BDE.

> [...]
> Zkousel to nekdo a mel podobny problem ?
>
> M.Kolisek mkolisek(zv)seznam(tec)cz

spojeni pc a elektornicke pokladny pres modemy

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 24.2.2003 09:16:53

To je jen vec nastaveni modemu pres AT prikazy. Na jednom z nich proste =
nastavis aby zvedal linku po x zazvonenich. Na spouste modemu jde i =
nastavit automaticke vytaceni prednastaveneho cisla po zapnuti. Pak uz =
jen posilas data.

Lepsi metoda ovsem je se na modemy uplne vykaslat. Z tveho popisu se mi =
zda, ze se kasa posunula jen na jiny misto v budove. Pak mas daleko =
nejlepsi koupit dva prevodniky 232/485 (nebo 232/422, nebo 232/proud. =
smycka) a mezi nima natahnout komunikacni kabel (opletenej ctyrdrat). =
Kdyz to mas takhle zapojeny, tak je to pro tebe - pro softwaere porad =
jen obycejna linka RS232 - nemusis nijak menit sw.

Tymi

[...]

Odchytavani klaves pri videu ve Fullscreenu

[*] <kuba.zubaty(zv)centrum(tec)cz> - 24.2.2003 09:53:28

Ahoj,
jak mam zajistit odchytavini klaves F1 az F12 u videa ve=20
mpFullScreen?

ActiveXMediaPlayer.SendKeyboardEvents:=3Dtrue;

Ale to funguje pouze pokud je video v okne.=20

Dik Kuba

--------------------
[...]

mizeni a uvolnovani pameti pouzitim stringu, mempr

[*] kevin33(zv)post(tec)cz - 24.2.2003 09:57:00

zdravim,

mam problem s uvolnovanim pameti. udelal jsem program ktery bezi
bez preruseni treba 14 dni a pak hodi hlasku Out Of Memory.
zkousel jsem se na problem divat pres memproof a videl jsem ze je
tam spousta live pointers, jenze nevim jak presne vznikaji. mam
tam napriklad globalni funkci zadefinovanou takto: fce( x : cislo
): string a vypada to ze tato funkce vytvori string, ale uz ho
nikdo neuvolni. je neco takoveho mozne? dale se mi zda ze pamet
mizi pri predavani stringu do TStringGridu, tam pouzivam klasicke
cells[x,y] := nejaka_stringova_promenna

jak mam postupovat pri odstranovani techhle live pointers? (v
mych objektech problem asi nemam, mam je vsechny podedene z meho
zakladniho objektu a pocitam si v programu pocty objektu
jednotlivych typu - tam nic neunika)

diky

Kev

Primitivni tabulka

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 24.2.2003 10:03:16

Zrad deplhisti!
Prosil bych opet o radu.
Chtel bych udelat priitivni programek pracujici aktivne s tabulkou.
Idealni
by bylo bez instalace cehokoli (MySQL, DBE, ...). Nevite o necem?

Diky Vlasta

D5 Ent, SQL 7.0, WNT

Primitivni tabulka

[*] Michal Kolisek <michal.kolisek(zv)asei(tec)cz> - 24.2.2003 10:15:10

Jednou z moznosti je zapomenou v takovem pripade na tabulku a pouzit mist=
ni jednoduchy strukturovany soubor. Jenom psani bude vic s obsluhou udalo=
sti
nad souborem.

M.Kolisek

[...]

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 24.2.2003 10:29:18

Ahoj,

zkus pouzit komponentu TDBF. Je to neco jako TTable ale bez BDE.
http://sourceforge.net/projects/tdbf/

Petr

> Chtel bych udelat priitivni programek pracujici aktivne s tabulkou.
> Idealni
> by bylo bez instalace cehokoli (MySQL, DBE, ...). Nevite o necem?

Staticke X Dynamicke volani DLL

[*] Jaroslav Br��ek <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz> - 24.2.2003 10:47:28

Nazdar,

mam napsano DLL, ktere zajistuje komunikaci pomoci socketu s nasim serverem.
Pokud volam f-ce dynamicky, tak je vse OK, ale jakmile se snazim pouzivat
DLL staticky, tak to pri ukonceni aplikace vyhodi pod Delphi hlasku "Doslo k
pokusu o operaci s necim, co neni socket", bez nej "Nastala neznama SW
vyjimka". Dlouho jsem s tim laboroval, dokonce jsem si vyexportoval f-ci,
kterou uzavru a uvolnim socket pred ukoncenim aplikace, ale nepomohlo to.
Mam takovou teorii, ktera by to vysvetlovala. Pokud pouzivam DLL pomoci
External, tak se DLL uvolnuje moc pozde a socketum to asi vadi. Da se pri
statickem pouzivani nejak vynutit "FreeLibrary"?

Bouse.

***************************************
DC Systems s.r.o.
Erbenova 2
779 00 Olomouc
Czech Republic

Tel.: +420-58-5758617
Fax: +420-58-5758616
GSM: +420-603-585476
E-Mail: bruzek(zv)dcsystems(tec)cz
HTTP: http://www.dcsystems(tec)cz
***************************************

Primitivni tabulka

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.2.2003 10:59:59

RGFsc2kgbW96bm9zdGkgamUgQ2xpZW50RGF0YXNldCwgcG9rdWQgbWFzIGFzcG9uIEQ2IGEgdnlz
c2kNCg0KLS0gDQpKYW4gRmlhbGENCm1haWx0bzpqYW4uZmlhbGFAaW9sLmN6DQoNCjI0LjIuMjAw
MyBQZXRyIEhsb75lazoNCj4gemt1cyBwb3V6aXQga29tcG9uZW50dSBUREJGLiBKZSB0byBuZWNv
IGpha28gVFRhYmxlIGFsZSBiZXogQkRFLg0KPiBodHRwOi8vc291cmNlZm9yZ2UubmV0L3Byb2pl
Y3RzL3RkYmYvDQoNCiA=

TQRCompositeRecord

[*] jan mackovic <j.mackovic(zv)sh.cvut(tec)cz> - 24.2.2003 11:47:47

Ahoj
Mam nasledujici problem: kdyz si necham vygenerovat sestavu pomoci
TQRCompositeRecord (Delphi 6, Enterprise), tak se mi na zacatku druhe
(pravdepodobne i na
nasledujicich strankach) dvakrat zobrazi vse, co je v rbColumnHeader .
Nevite nekdo jak to opravit?
Diky moc
Maca

mizeni a uvolnovani pameti pouzitim stringu, mempr

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.2.2003 11:58:25

> napriklad globalni funkci zadefinovanou takto: fce( x : cislo ):
> string a vypada to ze tato funkce vytvori string, ale uz ho nikdo
> neuvolni.

To si myslim, ze ne. Stringy by se mely uvolnovat.

> jak mam postupovat pri odstranovani techhle live pointers?

A zustanou ti volne live pointers i pri ukonceni programu? Pokud ano, Memproof by
ti mel ve zdrojaku ukazat, o ktery pointer jde, pokud si to spravne pamatuji.

Jedine, co me jinak napada, jestli nejde o problem "mnoha malych volnych mist na
heapu", co si tak pamatuji ze skolnich let. Pamet je sice radne uvolnena, ale program
ji i presto neumi pouzit... nevim ale, zda to je vubec aktualni a zda to neni nesmysl -
treba k tomu neco napisi vetsi odbornici.

David Lebeda

Staticke X Dynamicke volani DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.2.2003 12:18:43

> [...]
se pri
> statickem pouzivani nejak vynutit "FreeLibrary"?

Tipnul bych na:
- handle na socket neco zavre (closesocket) a pak se jej ta knihovna
pokousi jeste
pouzivat, pripadne "neco" meni obsah promenne s handlem.
- problemy s inicializaci/deinicializaci WinSocku (ale chybova hlaska
by mela byt jina).
Ujistil bych se, ze knihovna pri inicializaci knihovny vola
WSAStartup a v
deinicializaci WSACleanUp (pokud tedy ta knihovna nejak pristupuje
k WinSocku)

Jinak DLL jdou normalne ladit/krokovat cili pokud se ta chyba
projevuje i v IDE melo
by se dat snadno zjistit vice informaci (radek zdrojaku)
D. Toman

D7, JCL

[*] Jarom�r �erm�k - 24.2.2003 12:40:56

Ahoj vsichni

Mam takovy problem. Nemohu prelozit projekt, ktery pouziva JCL pod D7,
rve to neco kvuli typove nekompatibilite ve vyrazech s Int64. napr do
promenne typu Int64 nelze priradit ani hodnotu 0. Nevite co s tim?

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.456 / Virov=E1 b=E1ze: 256 - datum vyd=E1n=ED: 18.2.2003
=20

Rychly tisk

[*] harman(zv)volny(tec)cz - 24.2.2003 13:18:46

Zdravim,
potreboval bych nejak rychle tisknout na jehlickovych tiskarnach.
QuickReport to ale dela vse v nejakem grafickem rezimu a trva to
dost dlouho. Potreboval bych jenom poslat text do vybrane
tiskarny a ev. i nastavit kondenzovane pismo. Delal jste nekdo
neco takoveho prosim? Dik.
Jan Harman.

Rychly tisk

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 24.2.2003 13:26:29

hi,
pokud ti jde pouze o tisk textu, pouzivam TPrinter, kde pres index vyberes =
tiskarnu kde mas moznost tisknout na canvas.textout...

Ladap

>>> harman(zv)volny(tec)cz 24.2. 2003 13:15:52 >>>
[...]

Registrace tridy - VCLDB50

[*] Martin Zeman <zeman14(zv)bonbox(tec)cz> - 24.2.2003 13:40:41

Ahoj,

nevite nekdo co vsechno musim zaregistrovat (dll,ocx) pri distribuci
aplikace pod W98, aby mi to nervalo EDatabaseError "Trida neni
zaregistrovana" in VCLDB50.

D5 Enterprise

Dik

Martin Zeman
---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.1.2003

Barevna hloubka

[*] Ji�� Baudy� - 24.2.2003 14:40:36

Kr=E1sn=FD den,

nem=E1te n=ECkdo tu=B9en=ED jak v Delphi detekovat po=E8et barev ("Barevn=
ou hloubku")
na PC, kde aplikace b=EC=BE=ED ?

D=EDky

Jirka

Rychly tisk

[*] Du�ek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 24.2.2003 14:49:16

Zalezi na tom na jakem OS to ma fungovat. Jestli na starsich jako je =
W95/W98 tak to resim ze si vytvorim pomocny soubor ktery nasledne pres =
asm poslu byte po bytu na tiskarnu. Jestli se bude jednat o novejsi OS =
jako je W2000/Wme/WXP tak jedine pres Canvas tiskarny (jde ovsem o =
graficky tisk).

Karel Dusek

[...]

[*] harman(zv)volny(tec)cz - 24.2.2003 15:25:37

Tisk pres Canvas neni vhodny, je to pouze jina obdoba QuickReportu
a je to taky graficky tisk. Potrebuji na tiskarnu poslat pouze
jakym pismem bude tisknout, text a konce radku ev. strany. Text
by nemel byt problem ale jak nastavit font tiskarny...
Jan Harman.

> [...]

> bych jenom poslat text do vybrane tiskarny a ev. i
> nastavit kondenzovane pismo. Delal jste nekdo neco

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 24.2.2003 15:34:10

function GetColorDepth: integer; { bits per pixel }
var
DC: HDC;
begin
DC := GetDC(0);
try
Result := GetDeviceCaps(DC, BITSPIXEL)*GetDeviceCaps(DC, PLANES);
finally
ReleaseDC(0, DC);

> Kr�sn� den,
>
> nem�te n�kdo tu�en� jak v Delphi detekovat po�et barev ("Barevnou hloubku")
> na PC, kde aplikace b�� ?
>
> D�ky
>
> Jirka

Re[2]: Rychly tisk

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)post.sk> - 24.2.2003 16:59:42

<<< 24. 2. 2003 16:59 - harman(zv)volny(tec)cz "harman(zv)volny(tec)cz" >>>
hvc> Tisk pres Canvas neni vhodny, je to pouze jina obdoba QuickReportu
hvc> a je to taky graficky tisk. Potrebuji na tiskarnu poslat pouze
hvc> jakym pismem bude tisknout, text a konce radku ev. strany. Text
hvc> by nemel byt problem ale jak nastavit font tiskarny...

pozri si www.sinea(tec)cz

Rychly tisk

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.2.2003 17:07:06

Ahoj,

On 24 Feb 2003 at 15:25, harman(zv)volny(tec)cz wrote:

> [...]
> pismem bude tisknout, text a konce radku ev. strany. Text by nemel byt
> problem ale jak nastavit font tiskarny... Jan Harman.

na to budes potrebovat manual tiskarny a prislusne ESC
kody.
Jako kdysi davno v dobach DOSu :-(

Jarek U.

zmena Start tlacitka

[*] Robert Suska <SuskaR(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2003 18:40:25

Ahojte!

Raz som tu v konfere videl ze sa niekto pytal ako sa da napr. zmenit Start
tlacitko na liste. Myslim obrazok alebo tvar ak to nejako ide. Viete mi
poradit ako ?

Dakujem za odpoved

P.S. Hladal som v zaznamoch konferencie ale je tam taa halda dat ze ma to
prestalo po skoro hodine bavit :(, to len preto aby ste si nemysleli ze Vas
len tak otravujem....

[...]

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2003 19:20:42

Prijemny den,
> nem=E1te n=ECkdo tu=B9en=ED jak v Delphi detekovat po=E8et barev ("Bare=
vnou
hloubku")
> na PC, kde aplikace b=EC=BE=ED ?

Pouzivam toto:
function PocetBarev(Canvas: TCanvas): String;
var Pocet: Int64;
begin
Result :=3D 'nen=ED';
Pocet :=3D (Int64(1) shl GetDeviceCaps(Canvas.Handle, BitsPixel))
*Int64(GetDeviceCaps(Canvas.Handle, Planes));

case Pocet of
16 : Result :=3D '16 barev';
256 : Result :=3D '256 barev';
65536 : Result :=3D '16 bit=F9';
16777216 : Result :=3D '24 bit=F9';
4294967296 : Result :=3D '32 bit=F9';

K=E9=BE je Panovn=EDk Hospodin s tebou!
Straka Josef
e-mail: strakajosef(zv)quick(tec)cz
www: http://strakaj.zde(tec)cz

zmena Start tlacitka

[*] Slafco <skippo(zv)matfyz.sk> - 24.2.2003 19:23:07

Zdar Robert,
co ja viem tak v win9x siel zmenit text Start - cez hexeditor si si
otvoril nejaky subor v adresari wokien...
skus pozriet http://www.tipyatriky.sk/, tam by to malo byt.
--
Vsetko dobre,

Slafco

+---------------------------------+
mailto:skippo(zv)matfyz.sk
icq : 132940081
a3net : slafco [slafco.atriaky.sk]
web : http://whitedog.matfyz.sk
http://h93.matfyz.sk
+---------------------------------+

> [...]

RS> 974 01 Banska Bystrica
RS> www.korak.sk robert(zv)korak.sk
RS> Network administrator, Delphi programmer

Refresh jednoho zaznamu v IB pomoci komponent IB

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 24.2.2003 21:31:27

Ahoj
U=BE jsem se tu n=ECkolikr=E1t ptal..Ale po=F8=E1d se s t=EDm pacht=EDm
Pot=F8eboval bych toto.
Existuje n=ECkolik stanic, kter=E9 pr=F9b=EC=BEn=EC m=ECn=ED z=E1znamy v da=
tab=E1zi.
A existuje jeden server (serverov=E1 aplikace , nikoliiv Databazov=FD
server), kter=FD tak=E9 m=ECn=ED z=E1znamy. No ale stanice odecte od
sloupecku kredit nejak=E9ho z=E1znamu kredit (-1). A j=E1 chci na
serveru pridat kredit treba 30. Prich=E1z=ED situace, kdy pokud
nerefreshnu cel=FD otev=F8en=FD dataset tak by doslo k tomu, =BEe bych do
datab=E1ze vr=E1til star=FD z=E1znam a je=B9t=EC bych k n=ECmu p=F8idal +30=
.
Tak=BEe bych pot=F8eboval, jestli nejde n=ECjak refreshnout jen ten
jeden konkr=E9tn=ED z=E1znam, bez toho =BEe bych zav=EDr=E1l a otev=EDral=
=20
IBDatabase. Nejak=FD refresh jednoho z=E1znamu.

Jo kdyby jste n=ECkdo m=ECli n=ECjak=FD odkaz na n=ECjakou str=E1nku na net=
u,
kter=E1 podrobn=ECji popisuje zach=E1zen=ED s komponentami Interbase v
delphi tak pros=EDm ho=EFte odkaz.

D=ECkuji za p=F8=EDpadn=E9 odpov=ECdi.
Varga Petr

Primitivni tabulka

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.2.2003 00:23:06

> Chtel bych udelat priitivni programek pracujici aktivne s tabulkou.
> Idealni
> by bylo bez instalace cehokoli (MySQL, DBE, ...). Nevite o necem?

Ahoj.
V tehle pripadech pouzivam bud TIniFile nebo TStringList a jeho metody
LoadFormFile, SaveToFile a Values['Name'] , IndexOfName('Name') atd.

Ludek

Rychly tisk

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.2.2003 00:35:00

> [...]
> dost dlouho. Potreboval bych jenom poslat text do vybrane
> tiskarny a ev. i nastavit kondenzovane pismo. Delal jste nekdo

Ahoj.
Na to je ve Windowsech (vsech) Obecna (Generic) tiskarna.
Na tu pak normalne tisknes a tisk je znakovy, tedy rychly.
Z GS s ni umi pracovat pomerne slusne Sinea.

Ludek

Refresh jednoho zaznamu v IB pomoci komponent IB

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.2.2003 05:20:59

TIBDataSet.Refresh aktualizuje jediny (aktualni) zaznam.
Transakce musi pritom byt read-commited.

----------
> [...]
na netu,
> kter=E1 podrobn=ECji popisuje zach=E1zen=ED s komponentami Interbase v

IB: Pridavani, prohlizeni zaznamu

mam tabulku na Interbasi, do ktere v jistem okamziku doplnuju
zaznamy - od 500 do 2000.
Nekdy je potreba prohlizet zaznamy(prohlizim je pres IBQuery), kdyz
se zrovna doplnujou.
A u tohodle se mi to sekne.

Jde to nejak vyresit?
(Delphi 5, IBExpress)

Refresh jednoho zaznamu v IB pomoci komponent IB

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 25.2.2003 08:17:03

> Tak=BEe bych pot=F8eboval, jestli nejde n=ECjak refreshnout jen ten
> jeden konkr=E9tn=ED z=E1znam, bez toho =BEe bych zav=EDr=E1l a =
otev=EDral=20
> IBDatabase. Nejak=FD refresh jednoho z=E1znamu.
V komponent=E1ch pro BDE a pro dbExpress existuj=ED v datasetech metody =
Refresh a RefreshRecord, pricemz RefreshRecord ma aktualizovat pouze =
jeden record. V BDE komponentach mi to fungovalo, v dbExpressu ne, dal =
jsem to nezkoumal, takze nevim v cem je nebo byla chyba. Kdyby se Ti to =
podarilo rozchodit, tak dej vedet.=20

Refresh jednoho zaznamu v IB pomoci komponent IB

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.2.2003 08:37:07

A co to resit jinak ???

Napis si storovku, ktera bude toto delat tak, ze nebude prirazovat novou
hodnotu, ale vypocitaji z hodnoty stavajici.
Napr.:

CREATE PROCEDURE SP_KREDIT (DELTA INTEGER)
UPDATE XXX
SET KREDIT = KREDIT + :DELTA;
END^

A vzdy ji poustej ve zvlastni transakci read_commited. Pak bys teoreticky
zajistil aktualnost vsech dat...

> Existuje n�kolik stanic, kter� pr�b�n� m�n� z�znamy v datab�zi.
> A existuje jeden server (serverov� aplikace , nikoliiv Databazov�
> server), kter� tak� m�n� z�znamy. No ale stanice odecte od
> sloupecku kredit nejak�ho z�znamu kredit (-1). A j� chci na
> serveru pridat kredit treba 30. Prich�z� situace, kdy pokud
> nerefreshnu cel� otev�en� dataset tak by doslo k tomu, �e bych do
> Varga Petr

Rychly tisk

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 25.2.2003 09:11:28

A tohle by ti nevyhovovalo? (pisu to jen tak z hlavy)

var PFile : TextFile;

if PrintDialog1.Execute then begin
AssignPrn(PFile);
Rewrite(PFile);
with Printer.Canvas.Font do begin
Name := 'Arial';
Size := 12;
Style := [fsItalic];
end;
WriteLn(PFile,'Toto je kurziva');
with Printer.Canvas.Font do begin
Name := 'Times New Roman';
Size := 14;
Style := [fsBold];
end;
WriteLn(PFile,'A tohle je tucne');
System.CloseFile(PFile);

Rychly tisk

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 25.2.2003 09:18:20

Ja bych navrhl jeste jednu moznost, kterou pouzivam ja pro tisk na vahach
(fronta dvaceti aut, jeden tisk nesmi byt delsi jak 20 sekund).
Pouzivam jehlickove tiskarny EPSON LX300 a tisknu na ne pres RS 232 primo
ridicimi znaky, tzn, seriovou linkou poslu (ted si vymyslim): SPZ: OPE
11-25#13 atd a hned to leze ven. Problem je v tom, ze krom danych tiskare=
toi nebude tisknout ...

S pozdravem Lukas "Rumcajs" Weiss

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.455 / Virov=E1 b=E1ze: 255 - datum vyd=E1n=ED: 13.2.2003

Rychly tisk

[*] harman(zv)volny(tec)cz - 25.2.2003 09:24:08

Diky.
AssignPrn asi bude nejschudnejsi. Je to jednoduche a tisk je
znakovy. Jen to kondenzovane pismo nevim, ale to je asi volbou
fontu. Zrejme by se dali z tiskarny vytahnout podporovane fonty a
dle toho to vyzkouset. V tom pripade budu potrebovat jeste
zjistit pocet moznych radku (dle fontu) a sloupcu, abych taky
mohl nejakym zpusobem delat zahlavi a patu. Honza.

> A tohle by ti nevyhovovalo? (pisu to jen tak z hlavy)

> [...]

Locate thread

[*] harman(zv)volny(tec)cz - 25.2.2003 09:31:28

Ahoj, poustim ibQuery.Locate ve zvlastnim threadu aby to nebrzdilo
aplikaci a stejne cela aplikace zamrzne dokud se nevykona Locate.
Mate proto nejake vysvetleni, nebo je to blbost to tak delat?
Diky. Honza

Re[2]: Rychly tisk

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 25.2.2003 09:32:15

Dobry den,
A co takhle zkusit nejaky report generator pro znakovy tisk.
Nap�. ZReport nebo PReport k nalezeni na torry.
Ja pouzivam PReport pro tisky uctenek a je to celkem schudna cesta

hvc> Diky.
hvc> AssignPrn asi bude nejschudnejsi. Je to jednoduche a tisk je
hvc> znakovy. Jen to kondenzovane pismo nevim, ale to je asi volbou
hvc> fontu. Zrejme by se dali z tiskarny vytahnout podporovane fonty a
hvc> dle toho to vyzkouset. V tom pripade budu potrebovat jeste
hvc> zjistit pocet moznych radku (dle fontu) a sloupcu, abych taky
hvc> mohl nejakym zpusobem delat zahlavi a patu. Honza.

S pozdravem
Martin Radvansky

Locate thread

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2003 09:41:37

Kazdy thread musi mit vlastni Session

25.2.2003 harman(zv)volny(tec)cz:
> [...]
> aplikaci a stejne cela aplikace zamrzne dokud se nevykona Locate.
> Mate proto nejake vysvetleni, nebo je to blbost to tak delat?

Locate thread

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.2.2003 09:44:47

> [...]
> aplikaci a stejne cela aplikace zamrzne dokud se nevykona Locate.
> Mate proto nejake vysvetleni, nebo je to blbost to tak delat?

pokud vim, tak nelze s jednou komponentou z IBX pracovat soucasne ve vice
threadech. Koledujes si o zatuhnuti aplikace, zejmena v okamziku, kdy Locate
nenajde zaznam v dosud nafetchovanych datech a rekne si serveru o dalsi data. S
IB se bohuzel vicevlaknove da delat jen omezena mnozina cinnosti, protoze kazde
vlakno musi mit vlastni IBDatabasi a transakci. Nelze tedy dotaz delat v hlavnim
vlakne a nejake dalsi cinnosti na teze komponente v jinem vlakne.

Podle me reseni dlouhotrvajiciho Locate v zasade neni mozne. Pokud dataset
obsahuje hodne dat, trva locate dlouho. Je potreba se s tim bud smirit, nebo zaridit,
aby dataset tolik dat neobsahoval.

David Lebeda

Cteni obrazku z resource

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 25.2.2003 10:34:34

Ahojte!

Na formu mam Image1 a za behu programu (pri OnShow formu) do nej
nacitam z resourcu obrazek:

Image1.Picture.Bitmap.LoadFromResourceName(HInstance,'MerObr');

MerObr mam jako bitmapu v resource ResMer.res a tento soubor
pridavam do kodu pomoci {$R ResMer.res}
(v kodu prislusneho formu mam:
{$R ResMer3.RES}

Jenze na Windows XP a 2000 mi program hlasi Resource MerObr not
found. Na "ne-NT windowsech" to funguje bez problemu.
Nevite, kde je chybka?

Jirka.

Cteni obrazku z resource

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 25.2.2003 10:53:22

Ja bych to mozna zkusil povesit na OnPaint...
Lukas "Rumcajs" Weiss

> [...]
>
> Jenze na Windows XP a 2000 mi program hlasi Resource MerObr not
> found. Na "ne-NT windowsech" to funguje bez problemu.

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.455 / Virov=E1 b=E1ze: 255 - datum vyd=E1n=ED: 13.2.2003

Treeview a TDateTimePicker

[*] vobornik(zv)apel(tec)cz - 25.2.2003 11:54:33

Zdavim,
pouzivam ElTree z http://www.eldos.org/ ,chtel bych se zeptat zda by nekdo
neposkytl kousek ukazkoveho kodu, jak pouzit TDateTimePicker v teto
komponente. Neco jako jejich demo CheckCombo, ale misto ComboBoxu DateTime.

Dekuji
PV

On 25 Feb 2003 at 7:14, Dalibor wrote:

> [...]
> zaznamy - od 500 do 2000.
> Nekdy je potreba prohlizet zaznamy(prohlizim je pres IBQuery), kdyz

Co to znamena, sekne ? Jake jsou parametry transakce pouzite pro cteni a
pro
zapis ?

Delphree - Delphi Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com