IDE - paleta komponent "na patro"

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2003 01:34:07

Ahoj,

nevite jak dosahnout viceradeho usporadani zalozek na palete komponent?
viz. http://home.arcor.de/groschh/timewatch/kopf.gif

Je na to nejake udelatko nebo jde o vymozenost vyssich verzi?

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

Zjisteni Hwnd z PID procesu

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 26.3.2003 16:26:09

Ta aplikacia bezi na desktope ale na inom, nie na beznom uzivatelskom
desktope.
Na takomto desktope spusta system sluzby a planovane joby. Preto sa asi
neda zistit jej hwnd.
U sluzby sa to da zrejme obist tak ze ju nastavime aby mohla mat
interakciu s
uzivatelskym desktopom. U planovanych jobov neviem.

p. sestak

JO, OKNO urcite ma, je to klasicka win32 aplikace.

Petr

> From: "EFG Developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> videt nez v
> prihlaseni)),
>
> A ma ta aplikace vubec nejake okno ? Jinak neexistuje zadny
> 100%ni zpusob jak z PID ziskat HWND hlavniho okna.
>
> Petr Vones

StayOnTop aj nad fullscreen aplikaciami

[*] Mirko Zibolen ml. <mzibolen(zv)enelux.sk> - 26.3.2003 16:47:41

Dobry den prajem,

potreboval by som spravit okno, ktore by bolo naozaj "StayOnTop". Cize
aj v pripade fullscreen hier a podobne. Pripadne by stacil aspon
vykresleny obdlznicek v rohu s nejakou informaciou pre uzivatela.
Pomocou StayOnTop, resp.
SetWindowPos(handle,HWND_TOPMOST,left,top,width,Height,0);
to casto nefunguje.
Skusal som aj kreslenie na Canvas, ale sialene to blika, na striedacku
ho prekreslujem ja a ta druha aplikacia. Ani zvysenie priority procesu
nepomohlo. Rozmyslal som nad tym, ci by sa nedal nejako zamedzit pristup
do pamate grafickej karty (Page_noacces), ze by ziadna ina aplikacia
nemohla prekreslit napr. spodnych 20px obrazovky. Bohuzial, neviem to
spravit (VirtualProtect???).

Dakujem za kazdy navrh

Delphi-student Mirko Zibolen

Ztrata konektivity IB/FB podruhe

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.3.2003 16:03:35

> Byl by tu nekdo, kdo dokaze vyresit problem, ktery jsem popisoval v mailu
> dne 14.3. ?

Tohle me sice moc nepomuze,

> Odpovedi, ktere jsem zatim dostal byly jen domnenky, ktere bohuzel nefunguji
> v praxi.
> Pri odpadnuti konektivity, aby vse zase fungovalo normalne, musim zavrit
> celou aplikaci a zase ji spustit a to je dost nehezke reseni...

ale zkusim ti nastinit, co pouzivam.

Pokud se prerusi spojeni, je treba znovu otevrit VSECHNY transakce (tim padem i datasety).
Z toho co pises bych si tipnul, ze otevirani DB, pripadne otevirani datasetu se deje v OnCreate
tudiz v konstructoru.
Ja pouzivam techniku, ze mam na kazdem Formu, DataModulu proceduru InitModule, ta mi zajisti
inicializaci tohoto modulu.
Pri trose dobre vule, by stacilo pozit ForceClose a pak jen zavolat InitModule.
Jako detekci bych pouzil odchytavani Exception daneho typu (a hledat text tusim unavaliable database ...).

Slavek

FB a nastaveni Charset 1250

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 26.3.2003 15:44:43

>1. Nemazes nekde parametry spojeni po spusteni
aplikace a pak se
>pripojujes?

nemam mam to natvrdo, menim jen cestu k DB,takze
skrtame

>2.Mas presne ten update co ti neprojde aplikaci
nekde odchycenej
>(presne zneni SQL dotazu) a vis na 100% ze tento
dotaz kdyz zadas
>treba z IBConsole tak ti projde?

IBExpert mi spolkne vse...tady to nebude je to
prakticky vsude a je to po zmene charsetu na
1250, driv to nebylo....

>3. Mimo to ta chyba co popisujes muze byt i
preteceni. Napriklad do
>10znakove polozky se snazis ulozit 11znaku.

neni to preteceni....jak jsem rekl objevilo se mi
to vsude v aplikaci...>4. Mas nastaveny dialect 3?
ne, mam dialect 1

Jeste napad?

Jak je to vlastne s tim DEFAULTNIM nastaveni
charsetu u DB? Da se nejak zmenit???
Proste aby od jiste doby vsechny pri zalozeni
pole byly Win1250, me tam asi zustalo puvodni
nastaveni na DB a ted to nejak blbne i kdyz mam
vsechny charovy pole pretukanyyy;-))

zkusim jednu radu co jsem dostal,zalozim novou DB
s charsetem 1250 a preklopim data - vecer to
prubnu.....

PS:
Kde je nas HAJ HOU KDYZ HO POTREBUJEME???;-))))

Ales Pavel

Ztrata konektivity IB/FB podruhe

[*] <rdanhel(zv)centrum(tec)cz> - 26.3.2003 15:24:50

No me to bezproblemu funguje, ale je to postaveny na FIBPlus , demo na
to je primo u tech komponent takze z toho se to da opsat. Ale kolegovy
to funguje i na IBX, uz sem to tady jednou popisoval.

Jinak FIbplus muzes mit instalovane spolu s IBX, do zeli si nelezou.

popisoval v mailu

bohuzel nefunguji

musim zavrit

> My answer:> ----------

> robi napr. FIB Plus, on tam ma event:> > TFIBLostConnectEvent=procedure(Database: TFIBDatabase; E: EFIBError;
var Actions: TOnLostConnectActions) of object;> > property OnLostConnect: TFIBLostConnectEvent;> > Description

database.> > a metodu:> > procedure RestoreConnect(Sender: TObject);> > Description

database.> In the case of a successful connection the AfterRestoreConnect event
occurs,> in the case of an error connection the OnErrorRestoreConnect event
occurs.> > > PS: Ja som to este neskusal, lebo zatial tiez mastim IBX, ale
uvazujem

> o prechode na FIB+.> > -- > Best regards, TRoland

Zjisteni Hwnd z PID procesu

[*] EFG Developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 26.3.2003 14:56:14

> [...]

> A ma ta aplikace vubec nejake okno ? Jinak neexistuje zadny
> 100%ni zpusob jak z PID ziskat HWND hlavniho okna.

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 26.3.2003 14:44:42

> [...]
DL> Pri odpadnuti konektivity, aby vse zase fungovalo normalne, musim zavrit
DL> celou aplikaci a zase ji spustit a to je dost nehezke reseni...

My answer:
----------

--
Best regards, TRoland

Re[2]: Ako na service application

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 26.3.2003 14:39:38

<<< 26. 3. 2003 14:38 - Ludek ZITA "konference(zv)sales(tec)cz" >>>

My answer:
----------
Ale musi existovat nejaky postup, lebo aj IBGuard.exe a IBServer.exe
je aj ako app aj ako service.

--=20
Best regards, TRoland

Re[2]: Ako na service application

[*] Jon�s Marian <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.3.2003 14:53:02

Podivej se na scktsrvr.dpr v source\vcl

FB a nastaveni Charset 1250

[*] <rdanhel(zv)centrum(tec)cz> - 26.3.2003 14:43:22

Napada me nekolik moznosti.

[...]

4. Mas nastaveny dialect 3?

s pozdravem rostislav danhel

FB a nastaveni Charset 1250

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 26.3.2003 13:46:36

My pouzivame komponenty dbExpress a tam ma u komponenty SQLConnection =
parametr nasledujici tvar:

SQLConnection1.Params.Add('ServerCharSet=3DWIN1250');

----- Original Message -----=20
From: "Daniel Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
> Mam problem s ADO. Pouzivam ho k pristupu do Access MDB tabulky. Pote, co
> dataset uspesne otevru, mi pri volani metody Close spadne s vyjimkou:
> "Eighter BOF or EOF are true, or current record was deleted..."

Pokud je to Delphi 5 a MDAC 2.6 ci vyssi tak je na to nejaky patch:
http://info.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html

stahnuti vice obrazku pres TWAIN

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 26.3.2003 13:57:26

Potreboval bych stahnout najednou vic obrazku z fotaku pres TWAIN
rozhrani. Umim to udelat tak, ze se zobrazi standardni twainovej
dialog od fotaku a tam si jich vyberu vic a dam, ze je chci stahnout.
Jenze ja bych potreboval tento dialog obejit. Coz sice jde (Da se
nastavit HideUI), ale pak umim stahnout jenom prvni fotku a zaboha
nemuzu prijit na to, jak stahnout i dalsi; pripadne vsechny. Predem
dik za rady

--
Martin Pe�ava mailto:pesavova(zv)dkm(tec)cz

COM Server, typova knihovna a zapis do registru

[*] Slavek Rydval <konference(zv)rydval(tec)cz> - 26.3.2003 13:52:44

Ahoj,

asi bych mel upresnit situaci. Jednak jde o Delphi 6 SP 2. Do me aplikace
jsem si naimportoval typovou knihovnu (pro Windows Script Host, ale to je
myslim jedno) a dale tam mam COM objekty, ktere predavam prave uvedene TLB.
Tedy nejde o pouziti COM objektu z me aplikace jinou aplikaci, ktera si o nej
rekne, ale pouzitim nekym jinym, komu COM objekt vnutim.

http://www.rydval(tec)cz
slavek(zv)rydval(tec)cz
---------------------

From: "Macko Martin" <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz>
IMHO to nejde ani kdyz sekvence znas, to moc dobre nepujde - nektere
sekvenca maji v sobe parametry - treba nastaveni delky stranky ...

A ked uz budes robit zoznam ESC-sekvencii
nahradzaj vzdy od najdlhsej. Nezabudni na #0 napr. #27#33#1 (zapina)
#27#33#0 (vypina),
v pripade, ze bude niekde v texte #0 - nemas sancu precitat znaky za #0
(koniec stringu).
Lauko.

None

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 26.3.2003 13:44:41

nevite nekdo neco o tiskarnovem jazyku "Lightweight Imaging Device Interface
Language", tedy krome toho ze je v inkoustovkach HP

Font do TLogFont

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2003 13:37:04

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Ak si myslel nejaku API, ktora by vratila LOGFONT pre dane HFONT, neviem o
> takej funkcii.

var
LF: TLogFont;

FillChar(LF, SizeOf(LF), 0);
Win32Check(GetObject(Font.Handle, SizeOf(LF), (zv)LF) > 0);

COM Server, typova knihovna a zapis do registru

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 26.3.2003 13:32:13

> Preji vsem pekneho dne,
>
> pokud mam program obsahujici typovou knihovnu a pouzivajici jednotku
ComServ,
> [...]

klient
vytvori COM objekt, musi vedet, kterou aplikaci ma spustit (zavest

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 26.3.2003 13:37:42

> [...]
> dataset uspesne otevru, mi pri volani metody Close spadne s vyjimkou:
> "Eighter BOF or EOF are true, or current record was deleted..."

Predpokladam D5 ADOEXPRESS. Je treba si nainstalovat d5adoupdate2.exe, kde
je to opravene.

Bohdan Voska

ADO dataset - problem s BOF & EOF

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 26.3.2003 13:29:15

Ahoj,
kamarad Tomas ma problem:

Mam problem s ADO. Pouzivam ho k pristupu do Access MDB tabulky. Pote, co
dataset uspesne otevru, mi pri volani metody Close spadne s vyjimkou:
"Eighter BOF or EOF are true, or current record was deleted..."

Debugovanim jsem zjistil, ze se pri Close vola CancelUpdates a tam to
spadne. Nenapada mne ale jediny duvod, proc bych pri zavirani datasetu
nesmel stat na zacatku, nebo konci. Obzvlaste pikantni to pak je, kdyz query
nevrati zadny zaznam. To je pak neresitelna situace.

Na jednom stroji (WinME/Access 2000) to funguje dobre, ale na ostatnich
(W2000, WinXP) se to chova tak, jak jsem popsal...

Nesetkal jste se nekdo s timto chovanim?
Tom

komponenta: palety barev

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2003 13:03:48

TColorPickerButton:
http://www.delphix.host.sk/index.php?item=categs&act=shc&id=20

> Zdravim, nevite nekdo, kde sehnat komponentu - panel palety barev -
> takovy, jaky je treba v colordialogu v te rozsirene nabidce? nebo
> alespon tu funkci, ktera to vykresluje (podle odstinu, sytosti,
> svetelnosti urci hodnotu pro R,G,B)? diky za odpoved

Font do TLogFont

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.3.2003 12:59:15

> To vim, mohl bych to opsat, ale myslel jsem, jestli nato
> neni hotova ve Windows funkce.

Nie je. Windows nevie nic o triedach VCL (TFont).
Ak si myslel nejaku API, ktora by vratila LOGFONT pre dane HFONT, neviem o
takej funkcii.

HTH

Font do TLogFont

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 26.3.2003 12:46:31

To vim, mohl bych to opsat, ale myslel jsem, jestli nato neni
hotova ve Windows funkce. Honza.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

konec radku CRLF

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 26.3.2003 12:23:54

const CRLF = #13+#10;

ShowMessage('Ahoj'+CRLF+'Nazdar');

konec radku CRLF

[*] tondrej(zv)t-online.de - 26.3.2003 12:39:48

Tab je #9, CR je #13 a LF je #10.

http://msdn.microsoft.com/library//en-us/vsintro7/html/_pluslang_ascii_character_codes_chart_1.asp

HTH

COM Server, typova knihovna a zapis do registru

[*] Slavek Rydval <konference(zv)rydval(tec)cz> - 26.3.2003 12:24:12

[...]

pouzivat registry je zbytecne. Navic pokud spustit program pod uzivatelem s
nedostatkem prav, dostanu akorat chybovou hlasku a program se ukonci.

Jak tedy zakazat zmineny zapis do registru? Nebo jsem neco nepochopil?

Diky za kazdou odpoved

Slavek Rydval

---------------------
http://www.rydval(tec)cz
slavek(zv)rydval(tec)cz

konec radku CRLF

[*] Spider_X <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 26.3.2003 12:26:46

TAB je #9.

Spider_X

#10 (CRLF)
#8 (TAB) - nesjem si plne jist

[...]

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 26.3.2003 12:05:33

[...]

Combo SelStart a AutoSelect

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 26.3.2003 11:44:45

Ahoj,

mam takove dva mensi problemky s ComboBoxem

1) jak udelat aby nebyl napsany text oselektovany po kliknuti mysi na
combicko,
asi jako kdyz u editu date AutoSelect:=3DFalse

2) U editu lze pomoci SelStart zjistit aktualni pozici kurzoru,
U comba sice taky, ale pouze pokud ma Combo fokus.
Po ztrate fokusu vraci SelStart 0

Dekuji za rady

Tomas Bihary

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.463 / Virov=E1 b=E1ze: 262 - datum vyd=E1n=ED: 17.3.2003

Ladenie Memory Proofilerom

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 26.3.2003 11:43:56

Zdravim

> Prave sa pokusam doladit jeden soft programom "MemProof",
> vytrvale mi pri ukonceni tstovaneho softu vypise tuto chybu :
>=20
>=20
> Attemp to free unexisting resource =20
>=20
> &0005033C TMenuItem(zv)Destroy in Menus.pas (770)
>=20
> Neviete co to moze sposobovat ?

Moc informaci jsi neposkytl, takze bych na prvni podivani=20
tipnul, ze mozna nekde v=20
programu provadis dvakrat ruseni teze instance tridy TMenuItem.=20
Nemas v=20
programu nejake vlastni vytvareni/ruseni polozek v menu?

*Nie, menim vlastnost Caption niektorych poloziek Menu.
*Ze by preto ?????

S pozdravom

Ivan Dulgerov

Delphi 5 Prof, Win XP Prof, WIN 98

Ztrata konektivity IB/FB podruhe

[*] David Liska <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 26.3.2003 11:32:57

[...]

David

Balicky - vynuceni buildu balicku

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 26.3.2003 11:19:51

Ahoj,
muzu jeste otravovat s temi balicky?
Mam balicek, do nej vlozim formular, na formular komponentu treti
strany.
Muj balicek je allways compile. Po vlozeni komponenty treti strany mi
to hlasi pri buildu:
Never build package ECQDBCD7 must by recompiled.

Proc?

Ja jen pouzil komponentu z toho balicku.
Co se stane, kdyz za nejaky cas vlozim dalsi fomular, provedu tedy
rekompilaci pozadovaneho balicku. Jak poznam co mam tedy poslat
uzivateli?

Diky

Predchozi chyby se mi podarilo "mozna" odtsranit spravnym poradim
kompilace.
Martin Radvansky

Font do TLogFont

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.3.2003 10:59:42

> [...]
> do struktury TLogFont? Diky moc.

Mozes si pozriet, ako to robi VCL pri vytvarani fontu, TFont.GetHandle v

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 26.3.2003 10:36:50

Ahoj, poradite nekdo s nactenim aktualniho fontu (treba od TLabel)
do struktury TLogFont? Diky moc.
Honza.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/mailpaid/

TDBGrid - vyska radku

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 26.3.2003 10:56:23

Jen napad mozna to nebude fungovat, ale kdyz zmenis font na vetsi
a pak si napises obsluhu udalosti ondrawcolumncell kde napred das
canvas.font.size :=3D ta puvodni velikost
a pak zavolas defaultdrawcolumncell tak by to prece mohlo fungovat.

> Tohle vim, ale nehodi se mi to. I presto dik za radu. Je nejaky jiny
> zpusob, aniz bych musel menit velikost fontu ? Delphik

> ________ U=B9et=F8=EDte, kdy=BE to stihnete... Slevy produkt=F9 HP a=BE =
40 %!
> Notebook 25.980 K=E8, server 19.980 K=E8, po=E8=EDta=E8 + monitor 17.700=
K=E8!
> V=EDce http://www.email(tec)cz/akce_hp
> S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

MS SQL - ODBCe - parametr dtDate

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 26.3.2003 10:52:11

Este by som odporucal stiahnut poslednu verziu ODBCe
(ftp://ftp.humansoft.sk/public/ODBCe.zip), pripadne mozem poslat.

L.

http://zpravodajstvi.tiscali(tec)cz

MS SQL - ODBCe - parametr dtDate

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 26.3.2003 10:50:25

Prave v tom moze byt problem. Totiz taketo priradovanie parametrov sa =
deje
na nizkej urovni v kniznici FODBCLib.dll a to funguje spravne len za
predpokladu, ze datove typy su rovnake. Predpokladam, ze v DBF mas iba =
DATE
a v MSSQL je DATETIME, takze preto Ti to blbne. Najjednoduchsie =
riesenie je
take ake si uz urobil, teda pred tym ako zavolas ExecSQL naplnit =
prislusny
parameter rucne (najlepsie cez AsDateTime) a pre istotu by som =
odporucal
pomenovat ho inac ako je nazov stlpca v MasterQuery aby to =
nekolidovalo.
Taketo riesenie je naprosto spravne a nijak vyznamne neovplyvni =
performance.

S pozdravom
L. Fule

>=20
> V p=F8=EDkazu INSERT m=E1m asi 12 paramatr=F9, kter=E9 se pln=ED =
automaticky p=F8es
> nastavenou property MasterQuery (odkazuje na otev=F8en=FD SELECT=20
> a parametry
>=20
> a polo=BEky maj=ED stejn=E9 n=E1zvy).=20
> Jen jeden parametr pln=EDm p=F8i=F8azovac=EDm p=F8=EDkazem z =
programu.
>=20
> Na odpov=EC=EF si r=E1d po=E8k=E1m a je=B9t=EC jednou moc d=ECkuju
> [...]
implementovana.
> [...]
> Reuters, fotogalerie,
> online zpravy, diskuze, ankety, kviz. Vice na=20

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 26.3.2003 10:37:48

From: "EFG Developer" <developer(zv)efg(tec)cz>
> [...]
> to.

A ma ta aplikace vubec nejake okno ? Jinak neexistuje zadny 100%ni zpusob jak

ip

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 25.3.2003 17:40:41

From: "Dusan Nagy" <Nagy(zv)inomacomp.sk>
> daj ich kde chces ale nastav systemovu premennu PATH do adresara kde
> sa nachadzaju.

Jenze to muze prinaset urcite problemy. Zaprve je nutne to zapsat do systmeove
PATH promenne (a po odinstalaci zase po sobe odstranit), dale se muze stat ze
v ceste uz bude take nekde BPL stejneho nazvu z jine aplikace ale starsi verze
a podobne. Vzhledem k tomu, ze PE loader hleda importovane DLL nejdrive tam
kde je EXE soubor me toto reseni prijde nejsnazsi.

Jen pro zajimavost, ve Windows XP SP1 byla zavedena funkce SetDllDirectory.

Petr Vones

Re[2]: Balicky a cesty

[*] Dusan Nagy <Nagy(zv)inomacomp.sk> - 25.3.2003 17:39:12

Dobr=FD den,
25. marca 2003, 16:51:45, napsal jste:

PV> From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>

PV> Ne, balicky jsou totez co DLL a plati pro ne tedy stejna pravidla vyh=
ledavani.
PV> Dej je do stejneho adresare jako EXE.

PV> Petr Vones

daj ich kde chces ale nastav systemovu premennu PATH do adresara kde
sa nachadzaju.

--=20
S pozdravem,
Dusan
Nagy(zv)inomacomp.sk

create za behu aplikace

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2003 17:04:08

>Zdravim. Poradte, prosim, kde delam chybu. Nize uvadim kousek programu. Dle
meho nazoru je vse OK, ale asi >nebude, protoze tlacitko MyCudl se
nezobrazi. Proc asi ??? Dik za rady. Delphik

>procedure TTEST03.FormCreate(Sender: TObject);
> MyCudl := MyTCudl.Create(Self);

*******************************
napr. MyCudl.Parent:=Self;

http://kouzelne.misto(tec)cz

ip

[*] Pavel K�epelka <Estrasius(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2003 17:15:52

[...]

Reklama:
Jarn=ED pom=ECna. Zm=EC=F2 se d=EDky nov=FDm, komfortn=EDm barevn=FDm =E8=
o=E8k=E1m FreshLook! Nyn=ED ak=E8n=ED nab=EDdka. V=EDce na http://ad2.s=

create za behu aplikace - VYRESENO (jsem to ale tu

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 25.3.2003 16:59:05

Ahoj, na muj dotaz z asi pred deseti minutami uz nereagujte. Uz jsem zjis=
til chybu - zapomnel jsem urcit MyCudl.Parent. Kdyz jsem zadal MyCudl.Par=
ent :=3D Self, tak je jiz vse tak jak ma byt. Delphik

_________________________________________________________________________=
_____
[...]

[*] tondrej(zv)t-online.de - 25.3.2003 16:53:51

> Poradte, prosim, kde delam chybu.
[snip]

> type MyTCudl = class(TButton)
[snip]

> procedure TTEST03.FormCreate(Sender: TObject);
> MyCudl := MyTCudl.Create(Self);

MyCudl.Parent := Self;

Balicky a cesty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2003 16:51:45

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> [...]
> bude hlavni exe hledat balicky? Samozrejme ze ve stejnem adresari,

Ne, balicky jsou totez co DLL a plati pro ne tedy stejna pravidla vyhledavani.

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 25.3.2003 16:50:38

Zdravim. Poradte, prosim, kde delam chybu. Nize uvadim kousek programu. D=
le meho nazoru je vse OK, ale asi nebude, protoze tlacitko MyCudl se nezo=
brazi. Proc asi ??? Dik za rady. Delphik

=2E..
=2E..
type MyTCudl =3D class(TButton)
end;
var MyCudl:MyTCudl;
=2E..
=2E..

=2E..
=2E..
procedure TTEST03.FormCreate(Sender: TObject);
begin
=2E..
=2E..
MyCudl :=3D MyTCudl.Create(Self);

MyCudl.Left :=3D 8;
MyCudl.Top :=3D 8;
MyCudl.Width :=3D 80;
MyCudl.Height :=3D 25;
=2E..
=2E..
MyCudl.Visible :=3D True;

Self.Repaint;
=2E..
=2E..
end;

_________________________________________________________________________=
_____
[...]

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.3.2003 16:46:23

zkus hlavni menu: project/options/direct....

Mam aplikaci, ktera pouziva balicky. Rad bych vsechny balicky umistil
do jednoho adresare v ramci aplikace, napr. BPL. Da se nastavit, kde
bude hlavni exe hledat balicky? Samozrejme ze ve stejnem adresari,
nebo v system32 to funguje.

Jeste podotykam, ze ty balicky se nahravaji implicitne, takze je
nelouduju sam.

D7 Pro

Martin Radvansky

Balicky a cesty

[*] tondrej(zv)t-online.de - 25.3.2003 16:38:09

> [...]
>
> Samozrejme ze ve stejnem adresari, nebo v system32 to
> funguje.
>
> Jeste podotykam, ze ty balicky se nahravaji implicitne,

Implicitne linkovane kniznice nehlada samotny .exe ale operacny system
este pred spustenim kodu. Preto samotny .exe toto hladanie nedokaze
ovplyvnit.

Poradie adresarov, v ktorych pritom operacny system hlada, je popisane
v dokumentacii Platform SDK: Base Services\DLLs, Processes and
Threads\Dynamic-Link Libraries\Load-Time Dynamic Linking.

HTH

Vytvorenie komponenty za jazdy

[*] �velta Jaroslav <jsvelta(zv)ciglersw.sk> - 25.3.2003 15:14:05

[...]

Seznam souboru adresare

[*] Pavel Hlub�k <hlubik(zv)dashofer(tec)cz> - 25.3.2003 16:23:12

Zkus todle:

procedure NactiSeznamSouboru(cesta,maska:string;var
sl:TStringList;norit:boolean=false);
var
sr:TSearchRec;
begin
if FindFirst(IncludeTrailingPathDelimiter(cesta)+maska,faAnyFile,sr)=0
then
begin
repeat
if (sr.Attr and faDirectory)=faDirectory then
begin
if sr.Name[1]<>'.' then
begin
if norit then

NactiSeznamSouboru(IncludeTrailingPathDelimiter(cesta)+sr.Name,maska,sl,
norit);
sl.Add(IncludeTrailingPathDelimiter(cesta)+sr.Name);
until FindNext(sr)<>0;
end;
sysutils.FindClose(sr);
end;

Priklad pouziti:
sl:=TStringlist.Create;
NactiSeznamSouboru('C:\WINDOWS','*.dll',sl,true);

Pred uzavrenim aplikace nezapomen na uvolneni pameti:
sl.Free;

K jednotlivym polozkam se dostanes podobne jako k polozkam v poli:
sl[i].

Pavel Hlubik
hlubik(zv)dashofer(tec)cz

Balicky a cesty

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 25.3.2003 16:17:27

Zdravim,
[...]

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 25.3.2003 15:55:49

obavam sa, ze ak je aplikacia spustena Task Schedulerom,
bezi na inom desktope a nie na tom na ktorom bezia ostatne aplikacie
a zrejme preto sa neda ziskat jej HWND.
To je vsak lem moj dohad.

Palo Sestak.

CopyFileEx s funkcnim volanim CopyProgressRoutine

[*] Pavel Hlub�k <hlubik(zv)dashofer(tec)cz> - 25.3.2003 15:56:43

Zdravim,

[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 25.3.2003 15:47:14

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>

> [...]

Ted delam neco podobneho a zatim mi to vychazi napsat to vicem mene dvakrat,
jednou jako service a jednou jako normalni aplikaci.
Cely vykonny kod mam �ve spolecnych unitach a prujekty service i stdapp jen
obaluji spolecne funkce.

Ludek

OutlookExpres a adresa

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 25.3.2003 15:14:22

WAB od tebe je skoro to, co potrebuji!! Hotove komponenty (za $) delaji
uplne to samy....
Ja bych ale potreboval najit outlook kontakt bez uzivatelske komunikace -
cislo telefonu mi poda jina aplikace, zavolam fci v me aplikaci a ta mi
vrati prijmeni, jmeno, email.... z outlooku.
lze to nejak udelat??

From: "Vlastimil Zden�k" <delphi(zv)gestore(tec)cz>
> mohl by mi nekdo poradit, jak najdu v OutlookExpresu a ve "velkym" Outlooku
> kontakt podle napr.
> emailu nebo telefoniho cisla?

Ve "velkem" Outlooku pomoci komponent ktere mas v palete Servers.

Petr Vones

Overovani emailove adresy

[*] Ji�� Baudy� - 25.3.2003 14:28:33

Kr=E1sn=FD den,
ne=F8e=B9il jste n=ECkdo ov=EC=F8ov=E1n=ED eml. adres.
M=E1m v DB ov=EC=F8ovac=ED pravidla, ale user-=F8i v=BEdy spolehliv=EC zv=
l=E1dnou vymyslet
[...]

D=EDky

Jirka

ADMIN: OT: Flex 4.0 Personal Edition - prvni beta

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.3.2003 14:27:42

Puvodni zprava, kterou napsal Ond=F8ej Tu=E8n=FD dne 25 Mar 2003:

> Oznamujeme, ze na webu www.flexlanguage.com je pro vsechny vyvojare
> k dispozici prvni verejna beta verze produktu Flex 4.0 Personal Edition =
-
> prekladace programovaciho jazyka Flex.

Prosim oznamuj to priste do jine konference, toto nema s Delphi vubec nic
spolecneho a pokud to bude komercni, je to navic v dalsim hrubem rozporu
s pravidly. Ber to jako napomenuti.

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2003 14:21:01

From: "Vlastimil Zdenek" <delphi(zv)gestore(tec)cz>
> Uplne nejlepsi by byl maly prikladek. Sand to pry lze pomoci JEDI od Petra
> [...]

Schovanie okna po spusteni programu

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.3.2003 14:19:20

spis zkus: ShowWindow(Handle, SW_MINIMIZE);
ShowWindowAsync(Application.Handle, SW_HIDE);
ShowWindow(application.Handle, SW_HIDE);

From: "Bukacek Michal" <bukacek.michal(zv)post(tec)cz>> Ahoj, moc dik ya radu ten tvuj program se od toho meho lisil jen v
> jednom radku a to> ReadLn;
> vubec nic nechapu v Delphi mi to fungovalo dobre. ibey tohoto.
> Tusim ze Read slouyil v PASCALU pro cteni a tohle vudbec nechapu,
> hlavne ze to funguje. moc dik MICHAL
>
> Od: "Daniel VALS" <vals(zv)apls(tec)cz>

Schovanie okna po spusteni programu

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 25.3.2003 12:20:49

Zkus v OnCreate formulare zavolat:

Application.ShowMainForm :=3D False;
> [...]

>=20
> SendMessage(Handle, SW_MINIMIZE, 0, 0);
> ShowWindowAsync(Application.Handle, SW_HIDE);

Indy SMTP

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 25.3.2003 12:12:29

To znie celkom hodnoverne. Velmi pravdepodobne to bude tym. :( Aspon
viem, kde je chyba. :((

SMTP.Connect.
> [...]
>: nepomohlo. Pritom komponenty FastNet mi fungovali v minulosti bez
>: problemov, avsak tie som v Delphi 7 nenasiel a stare Delphi prilis
>: instalovat nechcem. Stretli ste sa s tym uz niekto?
>:
>: P.S.: Skusal som aj zdrojak CGI maileru z Indy Demos, avsak aj ten
>: funguje rovnako. Na localhoste bezi a priamo na serveri uz nie.
>:
>: Win 2000 Server SP3 + IIS 5
>:
>: P.S.2: Najnovsi poznatok. Server je v CR. Moj smtp server je v SR.
Ked
>: pouzijem smtp.nextra.sk, tak to chodi len lokalne. Ked pouzijem
>: smtp.superhosting(tec)cz, tak to beha aj na nete. Zdrojak skriptu je
stale
>: rovnaky. Viete niekto ako je to mozne? Stretli ste sa uz s tym?
>:
>: Peter Ondras
>: peter.ondras(zv)pse.sk
>: (+421) 0904 421 925
>: ---
>: avast! Antivirus: Odchadzajuca sprava cista.
> [...]

---
avast! Antivirus: Odchadzajuca sprava cista.
Virova databaza (VPS): 21. 3. 2003
Testovane: 25. 3. 2003 12:09:12

Indy SMTP

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 25.3.2003 11:55:06

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.3.2003 11:51:17

> [...]
>

> Attemp to free unexisting resource
>
> &0005033C TMenuItem(zv)Destroy in Menus.pas (770)

Moc informaci jsi neposkytl, takze bych na prvni podivani tipnul, ze mozna nekde v
programu provadis dvakrat ruseni teze instance tridy TMenuItem. Nemas v
programu nejake vlastni vytvareni/ruseni polozek v menu?

Write v Kylixu

[*] Bukacek Michal <bukacek.michal(zv)post(tec)cz> - 25.3.2003 11:48:45

Ahoj, moc dik ya radu ten tvuj program se od toho meho lisil jen v
jednom radku a to> ReadLn;
vubec nic nechapu v Delphi mi to fungovalo dobre. ibey tohoto.
Tusim ze Read slouyil v PASCALU pro cteni a tohle vudbec nechapu,
hlavne ze to funguje. moc dik MICHAL=20

----- P=D9VODN=CD ZPR=C1VA -----
Od: "Daniel VALS" <vals(zv)apls(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: Re: Write v Kylixu
Datum: 25.3.2003 - 11:13:41

>=20
> Me "write" v Kylixu normalne funguje. Viz
> ukazka zdrojaku:
>=20
> program Test;
> {$APPTYPE CONSOLE}
> uses
> SysUtils;
> begin
> WriteLn('Hello world!!!');
> ReadLn;
> end.
>=20
> A pise ti to nejakou chybu nebo to proste nic
> [...]

--=20
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/postpaid/

Indy SMTP

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 25.3.2003 11:39:55

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.3.2003 11:07:48

> Cau lidi delam, konyolovou aplikaci v Kylixu pro LINUX. a vubec
> nemuzu prijit na to proc mi nefunguje prikaz "WRITE", nevite co
> stim .

A co ti dela, kdyz nefunguje? ja s tim nejak problemy nemel...

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Write v Kylixu

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 25.3.2003 11:05:56

> Cau lidi delam, konyolovou aplikaci v Kylixu pro LINUX. a vubec
> nemuzu prijit na to proc mi nefunguje prikaz "WRITE", nevite co
> stim .

Jak nefunguje?

Petr

Write v Kylixu

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 25.3.2003 11:07:10

> [...]

ReadLn;
end.

A pise ti to nejakou chybu nebo to proste nic neudela?

[*] Bukacek Michal <bukacek.michal(zv)post(tec)cz> - 25.3.2003 10:54:27

[...]

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 25.3.2003 09:43:24

Zdarvim.

[...]

Mam Delphi 5 Prof , Win XP Prof, Win 98,

S pozdravom=20

Ivan Dulgerov

komponenta

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.3.2003 09:23:17

> [...]
> rozsirene nabidce? nebo alespon tu funkci, ktera
> to vykresluje (podle odstinu, sytosti,
> svetelnosti urci hodnotu pro R,G,B)? diky za odpoved

Pozri si www.delphi-gems.com v sekcii Controls najdes Color Picker Button.

HTH

OutlookExpres a adresa

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 25.3.2003 08:57:25

Zdravim vsechny,
mohl by mi nekdo poradit, jak najdu v OutlookExpresu kontakt podle napr.
[...]

tvorba dialog-driven wizardu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.3.2003 09:21:09

> prosim o radu ve veci zminene (mozna nepresne)
> v subjektu. Chci vytvorit aplikaci v Delphi 6,
> ktera by se chovala podobne jako napr. vetsina
> instalacnich programu. Dialog uzivateli neco
> sdeli a ocekava, ze uzivatel stiskne Next,
> v dalsim dialogu treba navic neco vyklika a pak
> opet stiskne Next nebo uz Finish, atd. atp.

Mozes pouzit aj pagecontrol, nevyhodou vsak moze byt, ze vsetky taby a
kontrolky na nich existuju po cely cas behu programu. Ja som nedavno pisal
instalacny wizard s pouzitim frames, ktore su vytvarane a uvolnovane podla
potreby.
Potrebujes si tiez napisat akysi state machine na prechody medzi stavmi
podla akcii uzivatela.

HTH

Z Order pri dynamickem vytvareni

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2003 09:11:21

Ahoj, dival jsem se v konferenci i na microsoftu, ale vubec nic
kloudneho jsem nenasel. Potreboval bych pri zavreti formu precist
Z Order vsech prvku (TLabel, TImage, TShape) na nem a pri
vytvareni zase ty prvky podle toho poskladat. Uzivatel si totiz
muze poradi menit. Jak nato?
Zkousel jsem GetTopWindow, ale to nemuzu aplikovat treba na
TLabel. Diky moc.
Honza.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/mailpaid/

Ctecka po x-te

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 25.3.2003 09:04:31

Ctecka se v tomto pripade chova jako uzivatel, ktery pise na klavesnici.
tzn probihaji vsechny udalosti spojene s klavesnici.

Ctecka po x-te

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.3.2003 09:01:09

Bronislav Klu=E8ka dne 25 Mar 2003 v 8:56:

> ze jeste otravuju s tou cteckou... je teda na klavesnicovych portech,
> nevite, jestli teda bude aktivovat hook na klavesnici, kdyz z ni neco
> prectu???

Je to UPLNE stejne, jako kdybys to namackal na klavesnici. Pokud Ti to akt=
ivuje klavesnice, bude
to aktivovat i ta ctecka.

K.