Ctecka po x-te

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.3.2003 08:56:16

ze jeste otravuju s tou cteckou... je teda na klavesnicovych portech,
nevite, jestli teda bude aktivovat hook na klavesnici, kdyz z ni neco
prectu???

S pozdravem
Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

overrload staticke metody

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 25.3.2003 08:50:50

No popravde objektove slozitosti docela ovladam jen jsem chtel vedet zda
li neni nejaka moznost obejit chyby ve zdrojacich Borlandu. Napr. v CLX
TCustomImageList. Tam maji:

TCustomImageList = class(TComponent)
private
procedure DoDraw(Index: Integer; Canvas: TCanvas; X, Y: Integer;
AImage: TImageType; Enabled: Boolean); virtual;
public
procedure Draw(Canvas: TCanvas; X, Y, Index: Integer;
AImageType: TImageType = itImage; Enabled: Boolean = True);
end;

Existuje nejaka moznost??

Diky Ruda.M

Bronislav Klucka wrote:

>funkcnost:
> [...]

Synapse FTPSend - connected

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.3.2003 08:43:26

> D=EDky. Aplikace =ABek=E1 zadan=FD =ABas. interval (10 minut) a pak st=E1=
hne v=E1e
> nov=E9, co na ftp p=D9ibylo. Nejprve vylistuje a pak v cyklu st=E1hne. B=
�hem
> t�ch 10 minut ale m=EF=FEe doj=EDt k p=D9eru=E1en=ED spojen=ED a to t=ED=
m zp=EFsobem, co
> jsi popsal, nezjist=EDm...

Zjistis... zkusis poslat prikaz NOOP a podivas se, jestli rpobehl
dobre nebo jestli hodil chybu.

Ono to hlavne fakt jinak zjistit nejde! An, existuji komponenty,
ktere tu property Connected maji, ale zadivej se nekdy do zdrojaku,
jak je ta property vlastne obsluhovana.... Ono fakt rozpadle (nemam
na mysli korektne ukoncene) TCP spojeni nejde zjistit jinak nez
pokusem o komunikaci!

> Nefungoval mi postup: Login, sta=FEen=ED, logout a po 10 minut=E1ch znov=
> login... ten login u=FE neprob�hl - LastError bylo 10038 (Socket
> operation on nonsocket). Netu=E1=EDm p=D9esn� kde byla chyba, vy=D9e=E1i=
l jsem
> to t=EDm, =FEe ten objekt FTP po sta=FEen=ED zru=E1im a pak ho znovu vyt=
vo=D9=EDm...
> Takhle to funguje.

Aha... v tomto pripade by bylo lepsi normalne provest login, podivat
se na adresar, a pak provest logout. Po deseti minutach proces
opakovat. ;-)

> Jsem zv�davej, a=FE tu aplikaci d=E1me na server, jestli to dok=E1=FEe b=
�=FEet
> ve v=EDce instanc=EDch. S NMFTP to ne=E1lo - ob=ABas se to zakouslo, =FE=
e to
> n�=E1lo schodil ani killem.

Vice instanci opravdu neni pro Synapsi problem! ;-)
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Win98 a seriova tiskarna

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.3.2003 08:39:08

Dobry den,

u zakaznika jsem narazil ve Win98 na zajimavy problem: ma seriove tiskarny (termotransferovou a
dve pokladni). Pokud je tiskarna ve Win pozastavena a moje aplikace do ni neco posila, ulohy se
zpusobne radi do fronta. Pozastaveni se vypne, vse se vytiskne.

Pokud vsak fronta pozastavena neni a aplikace stejnym zpusobem posila data, nevytiskne se nic,
nebo treba jen cast prvni tiskove ulohy. Zbytek zmizi zpravidla beze stopy, nekdy to vypada,
jakoby vypadla data "z prostredka" - dojde k chybam pri tisku grafiky (sum).

U tiskaren pripojenych paralelne se tento jev nevyskytuje.

Setkal jste se s tim jiz nekdo? Dokazali byste poradit napravu? Zlobi to pri tisku grafiky, ale i
pri znakovem tisku.

Dekuji,

Karel Rys

Minimalizace DOS aplikace z Delphi aplikace.

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 25.3.2003 08:34:24

Ahoj,
DOS aplikace mi bezi na cele obrazovce, soucasne bezi Delphi program, =
ktery kdyz dostane od DOS aplikace textak, vykona nejakou operaci . =
Nedari se mi z Delphi programu shodit DOS aplikaci na listu, aby byl =
videt prubeh cinnosti Delphi programu. Zpatky DOS program na celou =
obrazovku umim roztahnout. Nevite co s tim. Dik. =20

Petr Dedecek
petrd(zv)omega-lbc(tec)cz

overrload staticke metody

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.3.2003 08:22:27

> [...]

x a y, je stejneho typu.

-------------------------------------
Takhle jsem presvedcen, ze to je a doufam, ze nekecam, kdyz tak

Z jake aplikace byl spusten exe

[*] EFG Developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 25.3.2003 08:30:19

Zdravim, lze nejakym zpusobem zjistit z jake aplikace byl spusten exe,
neco jako application parent nebo owner ?

mam aplikaci A a ta spousti dalsi moji aplikaci B. Potreboval bych v
aplikaci B zjistit, ze ji prave spustila aplikace A.
Nechci pouzit parametry.

Dekuji Sikola

Q: tvorba dialog-driven wizardu

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 25.3.2003 07:14:15

zDRAVIM,

>Dobry den,
>
>prosim o radu ve veci zminene (mozna nepresne)
>v subjektu. Chci vytvorit aplikaci v Delphi 6,
>ktera by se chovala podobne jako napr. vetsina
>instalacnich programu. Dialog uzivateli neco
>sdeli a ocekava, ze uzivatel stiskne Next,
>v dalsim dialogu treba navic neco vyklika a pak
>Vopet stiskne Next nebo uz Finish, atd. atp.
>
>Jakym zpusobem tohle resite? Je na to nejaky
>preddefinovany template v Delphi 6 (nejak jsem
>ho tam nemohl najit) nebo se to resi nejakou
>fintou? Pripada mi prilis drsne napr. kreslit
>a rusit dynamicky vsechny komponenty potrebne
> [...]

No ja bych to resil tak, ze bych na formular umistil komponentu
TPageControl a u jednotlivych zalozek (TTabSheet) bych nastavil
vlastnost TabVisible na false no a pomoci tlacitka DALSI bych prechazel
mezi jednotlivyma zalozkama

>Predem diky.
>--nik

overrload staticke metody

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.3.2003 07:12:47

> [...]

x a y, je stejneho typu.

-------------------------------------
Takhle jsem presvedcen, ze to je a doufam, ze nekecam, kdyz tak

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 25.3.2003 06:30:41

tohle delam komponentou PageControl se skrytymi zalozkami...
bleak

> [...]
> Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
> poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

TDBGrid - vyska radku

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 24.3.2003 23:58:16

Tohle vim, ale nehodi se mi to. I presto dik za radu. Je nejaky jiny zpus=
ob, aniz bych musel menit velikost fontu ? Delphik

_________________________________________________________________________=
_____
U=B9et=F8=EDte, kdy=BE to stihnete... Slevy produkt=F9 HP a=BE 40 %! Note=
book 25.980 K=E8, server 19.980 K=E8, po=E8=EDta=E8 + monitor 17.700 K=E8=
! V=EDce http://www.email(tec)cz/akce_hp

TDBGrid - vyska radku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.3.2003 23:31:29

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
> Zdravim, poradte, prosim, jak muzu nastavit vysku radku u TDBGrid. Dik za

Zmenou velikosti fontu - TDBGrid.Font

TDBGrid - vyska radku

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 24.3.2003 23:03:21

Zdravim, poradte, prosim, jak muzu nastavit vysku radku u TDBGrid. Dik za=
rady. Delphik (D5, SP1)

_________________________________________________________________________=
_____
U=B9et=F8=EDte, kdy=BE to stihnete... Slevy produkt=F9 HP a=BE 40 %! Note=
book 25.980 K=E8, server 19.980 K=E8, po=E8=EDta=E8 + monitor 17.700 K=E8=
! V=EDce http://www.email(tec)cz/akce_hp

Sledovanie vymeny media pri TShellComboBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.3.2003 21:41:08

From: "Tomas Hustava" <tommyx(zv)zoznam.sk>
> viete mi niekto poradit s problemom pri komponente TShellComboBox?
> Potrebujem, aby sa po vymeneni media (napr. CD, disketa) a kliknuti na
> spominany komponent zobrazili spravne nazvy medii, tj. aj toho, ktore som

type
TForm1 = class(TForm)
ShellComboBox1: TShellComboBox;
private
procedure WMDeviceChange(var Message: TMessage); message WM_DEVICECHANGE;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

type
TCustomShellComboBoxAccess = class(TCustomShellComboBox);

{ TForm1 }

procedure TForm1.WMDeviceChange(var Message: TMessage);
begin
TCustomShellComboBoxAccess(ShellComboBox1).RootChanged;
inherited;
end;

Sledovanie vymeny media pri TShellComboBox

[*] Tomas Hustava <tommyx(zv)zoznam.sk> - 24.3.2003 21:24:42

Zdravim,

viete mi niekto poradit s problemom pri komponente TShellComboBox?
Potrebujem, aby sa po vymeneni media (napr. CD, disketa) a kliknuti na spominany
komponent zobrazili spravne nazvy medii, tj. aj toho, ktore som prave vymenil.
Ono si to totiz pamata stary nazov media, ale ja potrebujem aby mi to zistilo
nove medium (nieco podobne ako ked napr. Total Commander caka na medium).
Nemate niekto nejaku rutinku v asm, alebo nejaky delphi kod, ktory by "cakal"
kym bude nove medium pristupne a zistil by meno noveho vymeneneho media?

Dakujem.**********************************
TOMMY
http://tommyx.webpark.sk
mailto:tommyx(zv)zoznam.sk
**********************************

Q: tvorba dialog-driven wizardu

[*] Nikodym Dvorak <nikodym.dvorak(zv)post(tec)cz> - 24.3.2003 21:21:04

[...]

Pouziti Gameportu pro osciloskop

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.3.2003 21:13:09

From: "Milan Ne�as" <ok2umn.milan(zv)tiscali(tec)cz>
> touto problematikou se zab�v� kniha B.Kainky - vyu�it� rozhran� PC pod
> Windows, vydal HEL a prod�v� ji (v �e�tin�) tu��m, �e BEN. Je tam i soubor
> PORT.DLL, kter� se vyu��v� k p�enos�m v�emi mo�n�mi porty PC.

Zadnou nesmyslnou DLL nepotrebujes, viz API funkce joyGetPosEx a spol, tusim
ze na to byla i nejaka komponenta od Sinei, viz http://www.sinea(tec)cz

Petr Vones

Pouziti Gameportu pro osciloskop

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.3.2003 21:07:56

From: "Petr Pa��enko" <PetrPas(zv)volny(tec)cz>
> poterboval bych poradit s pouzitim GamePortu. Programuji aplikaci typu
> osciloskopu a potreboval bych cist analogovou hodnotu napeti, jez se meni s
> casem. Nevite nekdo jak z Delphi cist z GamePortu?

Cist se sice da ale k tomu ucelu je to naprosto nepouzitelne. Pouzij nejaky
A/D prevodnik.

Petr Vones

Pouziti Gameportu pro osciloskop

[*] Milan Ne�as <ok2umn.milan(zv)tiscali(tec)cz> - 24.3.2003 21:04:52

Zdrav=EDm v=9Aechny =E8ten=E1=F8e,

touto problematikou se zab=FDv=E1 kniha B.Kainky - vyu=9Eit=ED rozhra=
n=ED PC pod
Windows, vydal HEL a prod=E1v=E1 ji (v =E8e=9Atin=EC) tu=9A=EDm, =9Ee BEN=
. Je tam i soubor
PORT.DLL, kter=FD se vyu=9E=EDv=E1 k p=F8enos=F9m v=9Aemi mo=9En=FDmi por=
ty PC.
Provoz p=F8es GAME port jsem nezkou=9Ael, ale ostatn=ED m=E1m otestov=
an=E9 a jako
z=E1kladn=ED sezn=E1men=ED mohu i s hardwarov=FDmi 'bastly' doporu=E8it. =
Pro v=E1=9En=ECj=9A=ED
pr=E1ci je vhodn=ECj=9A=ED pou=9E=EDvat lep=9A=ED hardware (j=E1 pou=9E=ED=
v=E1m PICy ...... ale to
asi do t=E9to konference nepat=F8=ED).
Je=9At=EC si vzpom=EDn=E1m, =9Ee autor m=E1 svoje str=E1nky a na n=EC je =
odkaz tu=9A=EDm, =9Ee
pr=E1v=EC ze str=E1nek vydavatelstv=ED BEN.

K t=E9to problematice je=9At=EC malou pozn=E1mku - GAME port je nep=F8=
esn=FD, co=9E je
d=E1no jeho konstrukc=ED (tu=9A=EDm, =9Ee mal=E1 stabilizace referen=E8n=ED=
ho nap=ECt=ED).
Vhodn=ECj=9A=ED je p=F8evod nap=ECt=ED na digit=E1ln=ED veli=E8inu (nebo=
alespo=F2 kmito=E8et) a
jej=ED dal=9A=ED zpracov=E1n=ED.

Dal=9A=ED informace i s n=ECjakou rutinou vy=9Ala kdysi i v Amat=E9rs=
k=E9m Radiu
..... nutno p=E1trat ... p=F9vodn=ED =E8l=E1nek nem=E1m.

Milan
Ne=E8as - OK2UMN

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.463 / Virov=E1 b=E1ze: 262 - datum vyd=E1n=ED: 17.3.2003

Popup menu v treeview

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 24.3.2003 20:46:44

This is a forwarded message
From: Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz>
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date: Friday, March 21, 2003, 10:27:57 PM
Subject: Popup menu v treeview

===8<==============Original message text===============
Dobry den,
ve VCL moc nedelam a proto mi odpustte mozna zacatecnicky problem.
Potrebuji pracovat v TreeView s Popupmenu.
To lze standardne nastavit pro cely TreeView - dedeni z TControl.
Jak vsak mohu nastavit ruzne Popupmenu pro konkretni polozky v
TreeView.

Pr.:

root (potrebuju popup menu)
- dir1 (potrebuju popup menu)
- zaznam1 (potrebuju popup menu)

Diky za pripadny helpik :)

--
Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz>
E-mail klient :: TheBat! 1.62i/CZ

avast! (VPS 21.3.2003): zprava neobsahuje virus

===8<===========End of original message text===========
Jakub mailto:jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz

Pouziti Gameportu pro osciloskop

[*] Petr Pa��enko <PetrPas(zv)volny(tec)cz> - 24.3.2003 20:44:06

Dobry den,
poterboval bych poradit s pouzitim GamePortu. Programuji aplikaci typu
osciloskopu a potreboval bych cist analogovou hodnotu napeti, jez se meni s
casem. Nevite nekdo jak z Delphi cist z GamePortu?

Pripadne pokud by mel nekdo nejaky napad jak to obejit pres jina zarizeni,
at mi prosim odpovi. Potrebuji kazdou radu. Seriovy ani paralelni port nelze
pouzit, protoze umoznuji jen digitalni vstup a ja potrebuji cist hodnoty
analogove.

S Pozdravem a diky za kazdou odpoved Petr Pascenko

ADOQuery - NextRecordSets count II

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.3.2003 19:41:47

>Zdravim.
> Jak zjistim pocet vracenych recordsetu abych mohl vsechny postupne
priradit
> pomoci
> ADODataSet1.RecordSet := ADOQuery1.NextRecordSet(i);
> cili jak ukoncit smycku
> while ?????? do
> begin
> ADODataSet1.RecordSet := ADOQuery1.NextRecordSet(i);
> Zpracuj(ADODataSet1);

Jeste to trochu rozsirim.
Krom toho, ze dopredu nevim kolik ResultSetu mi to vrati tak jeste navic mam
problem pokud se mezi prikazy vracejici data vloudi nejaky ktery data
nevraci.
Napr.
select * from table1
select * from table2
select * from table3

je OK ale

select * from table1
update table2 set ....
select * from table3

Tady metoda ADOQuery.NextRecordSet(i) padne s hlaskou "Record set is not
open" a k resultu select * from table3 se nijak nedostanu.

Jeste jednou predem diky za kazde nakopnuti.

Ludek

Re[2]: Ctecka caroveho kodu

[*] WebPriestor <peter(zv)psoft.sk> - 24.3.2003 18:28:31 -0800

LG> My tohle vyresili tak, ze merime rychlost, jakou se ty znaky toho
LG> caroveho kodu sypou. Musi prichazet tak rychle, ze neni v lidskych
LG> suilach tak rychle ten kod vytukat.. a zaroven musi prichazet pomaleji,
LG> nez kdyz tam ten kod prdnes z clipboardu.. ;-)

A pritom najjednoduchsie je to naozaj prdnut na seriovy port, focus
moze byt kde chce prefix akykolvek a funguje to vzdy. Preto mam radsej
seriove scannery.
A este jedna vec : pokial mas pripojenu aj vahy, niektore vahy a
scannery potrebuju medzi sebou rozne potvrdenia prenosu, a to ti
klavesnica neurobi, ani keby bola neviem aka ...

Peter.

Velke problemy s ShellExecute a spousteni MS Wordu

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 24.3.2003 17:55:09

> Nekdy to probehne bleskove a je vse OK,
> nekdy to trva par sekund a nekdy i 20 minut.

Raz som zazil pripad, ze niekomu sa z internetu nanosilo do pocitaca
nejake ActiveX, ktore malo na nejaky server bonzovat adresne riadky s
MSIE. Prejavovalo sa to tak, ze po zadani novej adresy sa 30 sekund
nic nedialo (mrtvy MSIE, ako keby server bol down) a potom pohoda.
Pritom na klik na aktivny odkaz bola reakcia okamzita.

Keby ovsem ten server fungoval, tak by odozva bola zrejme okamzita
vzdy a naopak, ked nie je pripojenie na internet, moze timeout byt aj
niekolko minut.

bye
vmlich

WebBrowser a XML

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2003 17:33:29

Myslim, ze delka souboru je ve Win max. 260 znaku.
Sablonu ti posilam na tvuj mail.
Tom

> Mohl by jsi mi tedy tu sablonu prosim poslat? Nebo mi rict kde ze je, ja
> jsem ji hledal, ale nenasel :o( ps. Co kdyz budu potrebovat nacpat vetsi
> soubor nez je 530 znaku? Mas jeste na tohle nejaky tip? Snad by se na to
slo
> dostat prez Document, ale zkousel jsem importovat MSHTML typovou knihovnu
> prilis to nedoporucuju, po naimportovani ma neco prez 300 000 radek a vazi
> neco prez 10 MB (myslim ten vytvorenej MSXML.pas) :o( a s tim se vazne
> [...]

komponenta

[*] <petr.vlasak(zv)centrum(tec)cz> - 24.3.2003 16:52:08

Zdravim, nevite nekdo, kde sehnat komponentu - panel palety barev -
takovy, jaky je treba v colordialogu v te rozsirene nabidce? nebo
alespon tu funkci, ktera to vykresluje (podle odstinu, sytosti,
svetelnosti urci hodnotu pro R,G,B)? diky za odpoved

--------------------
Chcete ADSL na mesic zdarma? http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.in192(tec)cz

Synapse FTPSend - connected

[*] <jimysforum(zv)centrum(tec)cz> - 24.3.2003 17:16:20

D=EDky. Aplikace =E8ek=E1 zadan=FD =E8as. interval (10 minut) a pak st=E1=
hne v=B9e=20
nov=E9, co na ftp p=F8ibylo. Nejprve vylistuje a pak v cyklu st=E1hne.=20
B=EChem t=ECch 10 minut ale m=F9=BEe doj=EDt k p=F8eru=B9en=ED spojen=ED=
a to t=EDm=20
zp=F9sobem, co jsi popsal, nezjist=EDm...

Nefungoval mi postup: Login, sta=BEen=ED, logout a po 10 minut=E1ch zno=
vu=20
login... ten login u=BE neprob=EChl - LastError bylo 10038 (Socket=20
operation on nonsocket). Netu=B9=EDm p=F8esn=EC kde byla chyba, vy=F8e=B9=
il jsem=20
to t=EDm, =BEe ten objekt FTP po sta=BEen=ED zru=B9im a pak ho znovu=20
vytvo=F8=EDm... Takhle to funguje.

Jsem zv=ECdavej, a=BE tu aplikaci d=E1me na server, jestli to dok=E1=BE=
e b=EC=BEet=20
ve v=EDce instanc=EDch. S NMFTP to ne=B9lo - ob=E8as se to zakouslo, =BE=
e to=20
n=EC=B9lo schodil ani killem.

Jinak musim uznat, =BEe je to slu=B9n=E1 sada komponent, v=B9echna =E8e=
st...

> [...]
> P=F8edm=ECt: Re: Synapse FTPSend - connected

>=20
> poznas to snadno... pripojeny jsi od okamziku, kdyz si dal=20
pozadavek na
> pripojeni (a skoncil uspesne). Pripojen jsi tak dlouho, dokud se
> neod[pojis, nebo dokud pri cteni ci zapisu dat nedojde k nejake=20
chybe,
> ktera vede k rozpojeni.
>=20
>=20
> Zkousis dnesni Synapsi? Jestli ne, tak doporucuji upgrade!
> Jinak mezi temi dvema pokusy likvidujes a znovu vytvaris objekt=20
TFTPSend?
>=20
> -- Lukas Gebauer.
>=20
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
> Library
>=20

--------------------
Zm=EC=F2 se d=EDky nov=FDm, barevn=FDm =E8o=E8k=E1m FreshLook! Nyn=ED a=
k=E8n=ED nab=EDdka. http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=3Dhttp://www=
=2Ecibavision(tec)cz=20

WebBrowser a XML

[*] Tom� Janta��������{����Y��̿ - 24.3.2003 17:06:58

Ahoj,

[...]
dostat prez Document, ale zkousel jsem importovat MSHTML typovou knihovnu a
[...]

Tomas

> Zdar
> Muzes vypreparovat tu vnitrni sablonu (myslim, ze ji mam) a pak pomoci ni
> transformovat XML a vystup hodit do WB - pomoci streamu nebo Write metody.
> Jinak WB.Navigate ma omezeni delky parametru asi na 530 znaku.
> Tom

Problem se scrollovanim TDrawGrid

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 24.3.2003 17:12:29

Narazil jsem na chybu v komponente TDrawGrid.
Pokud kliknu misi na posledni (spodni ) bunku, ktera neni cela viditelna=
,
tak se provede scroll ne o jeden ale o n=ECkolik radku.
Klavesnici to funguje OK.
Problem je zrejme v tom, ze scroll reaguje na to ze spodek bunky je mimo
okno misto toho aby reagoval na to ze mys je mimo okno.

Snazil jsem se zjistit ve zdrojaku cim to je, ale je to dost silene.

Resil jste to nekdo ?
Co s tim ?

Synapse FTPSend - connected

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.3.2003 16:58:54

> chci se zeptat, jak poznam u FTP Synapse, zda jsem prilogovanej ci
> nikoliv? Je tu neco jako u NMFTP je property Connected?

poznas to snadno... pripojeny jsi od okamziku, kdyz si dal pozadavek na
pripojeni (a skoncil uspesne). Pripojen jsi tak dlouho, dokud se
neod[pojis, nebo dokud pri cteni ci zapisu dat nedojde k nejake chybe,
ktera vede k rozpojeni.

> [...]
> vubec netusim, co znamena... poradi mi nekdo?

Zkousis dnesni Synapsi? Jestli ne, tak doporucuji upgrade!
Jinak mezi temi dvema pokusy likvidujes a znovu vytvaris objekt TFTPSend?

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Jak nacist stukturu databaze

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 24.3.2003 16:53:31

Hrube nedoporucuji pouzivat tabulky sysobjects a syscolumns, MS primo
upozornuje na skutecnost, ze jejich struktura nemusi byt s verzemi zahovana,
vcetne pouzitych konstant. Lepsi reseni je pouziti systemovych view
INFORMATION_SCHEMA.* a procedur sp_help*
Pokud pozivas SQLAnalyser, tak tyto view jsou videt v DB master, ale
existuji ve vsech DB. Proc se tam nezobrazuji to nevim.

Pavel

PS: pokud by ses rozhodl presto pozivat sysobjects a syscolumns doporucuji
tato view jako "studijni material"> From: Ludek ZITA [mailto:konference(zv)sales(tec)cz]
> :))))))
>
> Uz jsem to objevil.
> Je to zakleto v tabulkach sysobjects a syscolumns
>
> Ludek

overrload staticke metody

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 24.3.2003 16:18:34

Je mozne nejakym zpusobem prepsat statickou metodu v objektu?
Dik Ruda.M

Re[3]: Velke problemy s ShellExecute a spousteni M

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 24.3.2003 16:11:07

Skus si vytvorit jedno execko, kt. nebude robit nic ine len ten
ShellExecute na Word.
Potom nech tvoja aplikacia nevola priamo Word ale toto exe. Ma to dve
vyhody:
1. Spustenie toho execka je okamzite a tvoja aplikacia slape dalej
2. Ak by pri priamom volani nieco zblblo vo worde, nezamrzne tvoja
aplikacia ale to male execko

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4132942
mobil: +412 905 462010

Synapse FTPSend - connected

[*] <jimysforum(zv)centrum(tec)cz> - 24.3.2003 15:50:52

Ahoj,
[...]

Diky.

jirka

--------------------
Chcete ADSL na mesic zdarma? http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.in192(tec)cz

Re[3]: Velke problemy s ShellExecute a spousteni M

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 24.3.2003 15:22:06

Problem je v tom, ze ja sam mam uz zkusenosti s
pouzitim OLE a otviranim dokumentu, ale
dodavateli se do toho moc nechce a chtel by
zustat u tohoto zpusobu, ktery donedavna
fungoval... Problem je, ze i kdyz menime verzi IS
na nejakou prastarou, davame zpet stare sablony
MS Wordu, chova se to stejne a nejsme schopni
prijit na duvod tohoto chovani.
Proc myslis, ze se snazi Word otevrit vice
dokumentu? U nas to funguje tak, ze si uzivatel
vybere sablonu, podle ktere chce jet a ta ma
odkaz (referenci) jeste na jednu sablonu
(master), ktera pomoci DDE serveru zajistuje
komunikaci se serverem, od ktereho obdrzi data na
vyplneni poli sablony.
Tohle vsechno probiha korektne, novy dokument se
otevre, hodnoty se nactou, ve Wordu muzu psat,
takze to uz snad ani nema mit zadny duvod otvirat
dalsi dokument.
Problem je, ze to visi a visi. Nekdy to probehne
bleskove a je vse OK, nekdy to trva par sekund a
nekdy i 20 minut. Uz jsme si dali zobrazovani
hlasek pred ShellExecute a za nim coz nam
potvrdilo, ze to visi skutecne na tomto radku. :(
Nemas jeste nejakou ideu? "Treba" jak vystopovat
otevirani vice dokumentu v jedne instanci Wordu...
Ja jsem si do ted myslel, ze f-ce ShellExecute je
f-ce asynchronni, tzn. ze aplikace bude okamzite
pokracovat v behu dal.

Diky za kazdou radu
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinNT
programator amater

From: "Pavol Svorc" <svorcp(zv)pp.internet.sk>
> Zdravim,
> potreboval by som poradit ako do DBgrid dorobit nejaku bitmapu, ktora
> by sa zobrazovala celkom vlavo v kazdom riadku (v tej sedej casti, v
> zahlavi riadku ci ako to nazvat). Vyber ikonky by zavisel od hodnoty
> niektoreho fieldu v tom gride. V archive som nasiel ako farbit
> riadky, toto ale nie.

Aky DBGrid

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 24.3.2003 13:00:20

[...]
V najhorsom pripade by sa ta ikona mohla zobrazovat aj ako prvy field
v tom gride.

Pripadne uvitam odkaz na nejaku, podla moznosti free, komponentu,
ktora by sa vedela ulozit do ini tak ako rxDBGrid. Pouzivat sa to
bude len na prezeranie, nie editaciu.

Vdaka.
P.Svorc

Ctecka caroveho kodu

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 24.3.2003 12:58:03

> sorry, ze otravuju s tou cteckou ::), ale to se mi tedy pri
> cteni 10mistneho
> cisla zavola u editu 10x OnChange? U formulare 10x OnKeyDown?

Ano.

> je nejak mozne rozeznat, co prislo z ctecky a co z klavesnice?

Ne.

> mainform musi zachytavat nektere stiky (F1,^Q apod.) a jestli
> nepoznam, co
> je z ctecky a co z klavesnice, budu v tom mit peknej
> bordel... jak poznam,
> ze cteni bylo ukonceno, pokud mi neposle CRLF? nepoznam?

Ne.

Ale jeste sem nevidel ctecku, ktera CRLF neposila, nebo se u ni neda
nakonfigurovat
nakej ten ukoncovaci znak...

Jirka.

WebBrowser a XML

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2003 12:47:16

> [...]

> podobnym zpusobem zobrazit XML stranku. Jedinou moznosti je XML nejdrive
> ulozit na disk a pak pouzit: WebBrowser1.Navigate('D:\xml.xml');

Ctecka caroveho kodu

[*] Bronislav Klucka <Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 24.3.2003 11:52:49

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>> Zdravim
> [...]
> nacist strukturu dat z MSSQL2000 databaze.

Uz jsem to objevil.
Je to zakleto v tabulkach sysobjects a syscolumns

Stay on top stylem Winamp

[*] Dobroslav Studnicka <morph(zv)centrum(tec)cz> - 24.3.2003 00:17:29

Tak po tydnu znova s upresnenim problemu
- potrebuju StayOnTop formular, ktery je ve strukture vlastnictvi asi
takhle:

Aplikace
Hlavni (nebo jakykoliv jiny formular)
Moje komponenta
Formular komponenty 01
Formular komponenty 02 ktery chci TopMost (StayOnTop)

Formular 02 se vytvari v Run-Time po stisku tlacitka na formulari 01.
Otevira se pomoci ShowModal a ja potrebuji aby v momente clicku na
tlacitko zustal z cele aplikace viditelny jako jediny. Nevite jak na to
?
Zatim jsem to resil

Hide;
frm_komponenta02.ShowModal;
Show;

coz ale neresi schovani ostatnich formularu aplikace a navic pak
nefunguje TopMost...
...pomoci
SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOACTIVATE or
SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE);

dik za kazdou radu
studna

SetWindowsHookEx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2003 14:23:50

From: "Bronislav Klu�ka" <delphi(zv)czechdance.com>
> ahoj, mam alikaci, ktera ma v creatu main formu volani funkce z DLL:

Pokud to ma souvislost s tim predchozim prispevkem tak asi nechces hookovat
zpravy se vsech aplikaci, ale jen ze sve. Pak predej jako ThreadID parametr
MainThreadID. Podivej se do zdrojaku VCL jak se to pouziva.

Petr Vones

Dostupnost Klavesy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2003 14:21:07

From: "Bronislav Klu�ka" <delphi(zv)czechdance.com>
> Jde nejak udelat to, aby byla udalost klavesy dostupna z kazdeho formulare?

Pomoci actionlistu.

Petr Vones

Refresh TShellComboBox

[*] Tomas Hustava <tommyx(zv)zoznam.sk> - 23.3.2003 13:16:37

DD,

potrebujem poradit s komponentom TShellComboBox. Potrebujem aby sa po vlozeni
noveho media (CD) po kliknuti nan refreshli nazvy vsetkych diskovyh jednotiek.
Thanks.

**********************************
TOMMY
http://tommyx.webpark.sk
mailto:tommyx(zv)zoznam.sk
**********************************

prezerac obrazkov

[*] alex <bugala_a(zv)inMail.sk> - 23.3.2003 10:36:43

Ahojte,

[...]

Vobec neviem ako na to, mozete mi prosim niekto poradit?
Pripadne ma nakopnut k nejakej inej alternative...

Dakujem,
Alex

Bugala Alex - stredoskolak
Win2000 Prof CZ + SP2 + Delphi 3 Client/Server Suite

----------
Teraz uz domena .SK pre kazdeho uplne ZADARMO.

XML konfigurace ...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2003 13:06:12

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> chtel bych se zeptat, jakym zpusobem vytvorit xml soubor. Lze k tomu
> pouzit TXMLDocument? Nejak na to nemuzu porad prijit, prikladek by

Lze. Nebo si udelej k te konfiguraci schema a vygeneruj primo interfacy pomoci
XML Data Binding wizardu.

Petr Vones

vyhladavanie v adotable

[*] taranis <taranis(zv)centrum.sk> - 23.3.2003 11:31:21

Ahoj,

Mozete mi niekto napisat jednoduchy priklad na vyhladavanie zaznamov v adotable?

Vopred dakujem.
S pozdravom Jaro.

(D5,win98)
student
Email : taranis(zv)centrum.sk
"Clovek je jediny tvor na Zemi, ktory sa vie smiat hoc ma na to najmenej dovodov."

Dostupnost Klavesy

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.3.2003 08:52:00

> Odes=EDlatel: Bronislav Klu=E8ka <delphi(zv)czechdance.com>
> Jde nejak udelat to, aby byla udalost klavesy dostupna z kazdeho =
formulare?
>=20
Pokud ti jde o to, abys nemusel tuto udalost osetrovat opakovane na =
kazdem formulari, je jedno z moznych reseni vyuziti dedicnosti:

Vsechny formulare oddedis od jednoho (abtraktniho) typu, na kterem tuto =
udalost osetris. Ostatni formulare pak uz toto osetreni udalosti =
automaticky maji.

[...]

LoadFromFile & TImage

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)czechdance(tec)com> - 23.3.2003 02:03:12

Nemusis ho uvolnovat vubec, o to se Ti postara komponenta TImage sama. resp
z jakeho duvodu ho chces uvolnovat?
From: "D" <bugala_a(zv)inMail.sk>
> 1. ako zmenim farbu kurzoru v DBGrid-e ?

Colorizing a TDBGrid:
http://community.borland.com/article/0,1410,20845,00.html

> 2. v DBGride potrebujem len vertikalny scrolbar, ako odstranim horizontalny?

type
TDBGridHack = class(TDBGrid);

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
TDBGridHack(DBGrid1).ScrollBars := ssNone;

Free Komponenta for JPG ???

[*] D <bugala_a(zv)inMail.sk> - 22.3.2003 14:10:31

Ahojte,

potreboval som hodit do formulara komponentu na zobrazovanie obrazkov.
Ake vsak bolo moje sklamanie, ked som zistil, ze nepodporuje format *.JPG.

Neviete niekto o nejakej free komponente, pre spominany format ?

Za vsetky odpovede dakujem,
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2003 14:20:29

From: "D" <bugala_a(zv)inMail.sk>
> potreboval som hodit do formulara komponentu na zobrazovanie obrazkov.
> Ake vsak bolo moje sklamanie, ked som zistil, ze nepodporuje format *.JPG.

Samozrejme ze podporuje, staci pridat unit Jpeg do daneho unitu. Tim se
zaregistruje JPG jako dalsi graficky format.

> Neviete niekto o nejakej free komponente, pre spominany format ?

Zadna komponenta neni treba.

Petr Vones

Udalosti v aplikaci

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2003 08:29:01

V tom pripade napis hook take, vloz jej primo do sve aplikace a
zinicializuj jej pouze na handle sve aplikace :-)

>to ano, hook si napsat umim, ale to mi prijde, jako s kanonem na vrabce, ja
>nepotrebuji zahookovat cela wokna.... jenom tu mou aplikaci (a vsechny jeji
>formulare) S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Udalosti v aplikaci

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)czechdance(tec)com> - 22.3.2003 08:14:59

From: "Bronislav Klu�ka" <delphi(zv)czechdance.com>
> Nevite nekdo, jestli je nekde ke stazeni MSDN?

To si musis koupit. Ke stazeni je jen Platform SDK.

Petr Vones

export DBGridu

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.3.2003 13:33:46

toto jsem nasel na netu ...

procedure XlsWriteCellLabel(XlsStream: TStream; const ACol, ARow: Word;
const AValue: string);
var
L: Word;
const
{$J+}
CXlsLabel: array[0..5] of Word = ($204, 0, 0, 0, 0, 0);
{$J-}
begin
L := Length(AValue);
CXlsLabel[1] := 8 + L;
CXlsLabel[2] := ARow;
CXlsLabel[3] := ACol;
CXlsLabel[5] := L;
XlsStream.WriteBuffer(CXlsLabel, SizeOf(CXlsLabel));
XlsStream.WriteBuffer(Pointer(AValue)^, L);
end;

function SaveAsExcelFile2(AGrid: TStringGrid; AFileName: string): Boolean;
const
{$J+}
CXlsBof: array[0..5] of Word = ($809, 8, 00, $10, 0, 0);
{$J-}
CXlsEof: array[0..1] of Word = ($0A, 00);
var
FStream: TFileStream;
I, J: Integer;
begin
Result := False;
FStream := TFileStream.Create(PChar(AFileName), fmCreate or fmOpenWrite);
try
CXlsBof[4] := 0;
FStream.WriteBuffer(CXlsBof, SizeOf(CXlsBof));
for i := 0 to AGrid.ColCount - 1 do
for j := 0 to AGrid.RowCount - 1 do
XlsWriteCellLabel(FStream, I, J, AGrid.cells[i, j]);
FStream.WriteBuffer(CXlsEof, SizeOf(CXlsEof));
Result := True;
finally
FStream.Free;

if SaveAsExcelFile2(StringGrid1, `c:\Soubor.xls`) then
ShowMessage(`StringGrid ulozen!`);

Ladeni in-process COM objektu

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 21.3.2003 13:41:31

Ahoj vsem,=0D
jak ladit in-process server?=0D
=0D
Docetl sem se, ze staci oba projekty, tedy vlastni server (DLL) a klients=
kou
aplikaci, ulozit do jednoho projektu (BPG). V DLL nastavit jakp host app.
klientskou aplikaci, nastavit breakpointy v obou aplikacich a jedeeeem.=0D
=0D
Ale nepovedlo se mne to!=0D
[...]
se na ne v kodu dobehne).=0D
=0D
=0D
Kdyz ladim dva out-process servery (EXE), tak si poustim 2x Delphi a vse =
je
OK.=0D
=0D
Archiv konference sem procetl, ale nenasel sem zpusob jak to rozchodit.=0D
=0D
=0D
Joooo a pokud se jedna o obycejou DLL, kterou si do aplikace natahuju
dynamicky (LoadLibrary), tak se mne to na breakpointech v te DLL taky
nezastavi a chova se to stejne jak uz sem popsal.=0D
=0D
=0D
Jeste jedna vec. Kdyz ladim neco co ma vice threadu a mam v metode Execut=
nastavenej breakpoint, tak se debuger nekdy kousne a trva i 10-15 min, ne=
tam dojde (pritom je to napr. prirazeni IHNED! na zacatku procedury).=0D
Dojde tam teda vzdycky ALE moje XPeeecka jsou tu tobu TOTALNE out.=0D
=0D
Nevim jestli nemam nahodou nejakou chybku v delphi (nemyslim bug, ale nec=
narusenyho - soubory, registry, INI,...)=0D
=0D
=0D
Nesetkal ste se s tim nekdo?=0D
=0D
dik=0D
=0D
Karel Klimes=0D
=0D
Windows XP b2600 SP1, Delphi 6 Proff UPD2

export DBGridu

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 21.3.2003 13:18:32

ahojte

existuje nejaka komponenta, ktora dokaze vyexportovat obsah DBGridu do
excelu,html,txt atd...

dakujem
Peter

FASTREPORT a CESTINA

[*] "Lubo� Nov�" - 21.3.2003 12:48:44

Zdravim
mam potize s cestinou ve fastreportu.
Nikoliv v predlohach napsanych vlastnim fastreportem, nybrz ve vkladanyc=
h databazovych polozkach. Nejde mi to ani pri spojeni s BDE (Paradox) an=
i s Interbase.
Teda lepe receno na W XP funguje vse, na W ME funguje cestina jen nekde =
a na starsich Windows cestina nefunguje prestoze mam v databazich vse na=
staveno spravne. (v Paradoxu Table Language Paradox Czech 852 a u Interb=
ase u vsech polozek CHARACTER SET WIN 1250)

Diky za kazdou radu,

barevne radku na DBGridu

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.3.2003 09:41:35

a zkusil jsi se podivat do archivu konference ??? Omilalo se to tu
nekolikrat ....

Jirka

barevne radku na DBGridu

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.3.2003 10:13:40

DBGrid1.DataSource.DataSet.RecNo

barevne radku na DBGridu

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 21.3.03 09:37:18

Ahoj, chtel bych mit v dbGridu kazdy druhy radek s sedym pozadim.
Jak se dovim v udalosti OnDrawColumnCell ze ten radek je sudy,
nebo lichy? Dekuji.
Honza.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/mailpaid/

barevne radku na DBGridu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.3.2003 10:07:55

> Ahoj, chtel bych mit v dbGridu kazdy druhy radek s sedym pozadim. Jak
> se dovim v udalosti OnDrawColumnCell ze ten radek je sudy, nebo lichy?

No - na obecne urovni tezko. Zalezi totiz na tom, jaky mas dataset.
Napr. u RxMemoryData je podporovana property RecNo, ktera
udava cislo radku. U IBX by to mozna tez mohlo fungovat, ale krk za
to nedam. U nekterych datasetu je RecNo vzdy -1. Musis se podivat.

OnKeyDown na gridu

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 21.3.2003 09:44:58

Diky.
V.

Od: Ing. Zden=ECk =D8ezn=ED=E8ek <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
Datum: p=E1tek, 21. b=F8ezna 2003 v 7:56 dop.
P=F8edm=ECt: Prihlaseni do W2000 bez prihlasovaciho=20
dialogu

> Zdrav=EDm vsechny,
> nevite nekdo, jak se prihlasit do W2000 bez
> spusteni prihlasovaciho dilalogu
> po restartu nebo po zapnuti PC. Jde o to, ze=20
> potrebuji, aby mi najela
> aplikace automaticky i bez zasahu a=20
> pritomnosti uzivatele.
>=20
> Diky Zdenek Reznicek
>=20
>=20

jazykova mutacia programu.

[*] Dusan Nagy <Nagy(zv)inomacomp.sk> - 21.3.2003 08:48:11

Dobr=FD den,

Neviete niekto cim vytvorim subor *.ts a prelozim ho do *.qm tvaru.
=20

--=20
S pozdravem,
Dusan
Nagy(zv)inomacomp.sk

ICQ 38686733

MSDN

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 21.3.2003 08:33:52

Ty se musi kupovat.

> Nevite nekdo, jestli je nekde ke stazeni MSDN?

CHM Help

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 21.3.2003 08:23:20

A co takhle pouzit hlavu a zkusit to najit na www.microsoft.com :-/

pl