IB/FB a cas ze serveru

[*] Tomas Uldrich <tomas.uldrich(zv)centrum(tec)cz> - 17.3.2003 09:41:35

Ahoj,

potraboval bych radu od odborniku na IB/FB.

Prechazim z MSSQL na FB a na FB mi chybi funkce, ktera vraci datum ze
serveru. U MSSQL to bylo getdate().

Je neco podobneho u FB? V dokumentaci jsem nic nenasel :(
Diky za kazdy typ.

Tomas

RE[3x]: Re: Jak na DBLookupComboBox s cilem .Text:

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 17.3.2003 09:28:12

Od: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Ahoj,
>
> podle me bys na KeyField za behu nemel
> potrebovat vubec sahat. To udava pole,
> podle ktereho hledas, tedy ID a nemelo by se
> menit.
> Takze do KeyValue prirazujes jen ID a to by
> melo radne fungovat.

No to funguje skvele, ale pak potrebuju vymazat
ten text a poslat ho na neexistujici id konci
chybou (napr. KeyValue:=-1 a 0 uz je prvni zaznam
tabulky)
Takze porad trva problem co s tim...

D6Prof+SP2; WinNT
programator amater

FlasFiler aTop

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 17.3.2003 09:20:56

Ahoj,
potreboval bych v TffQuery provest dotaz na prvni z nalezenych
zaznamu (vlastne jde o nasledujici zaznam). Napr. :
ffQuery.SQL.Text := 'select Top 1 * from Tab where Klic > :Klic order by Klic';
Nevite nekdo, jak to tu lze zapsat (pokud to vubec jde).
Pro jednoduche primarni klice jsem si udelal napr. min(Klic) s danou
podminkou a pak si udelal jednoduchy dotaz na konkretni klic. Ale v
pripade slozenych primarnich klicu to neni tak jednoduche a tak by
mi to dost pomohlo (lze vybrat vse a pak vzit jen prvni vetu, ale to
se mi pri cca 40000 zaznamech nezda jako optimalni).

Diky za kazdou pomoc

RE[2x]: Re: Jak na DBLookupComboBox s cilem .Text:

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.3.2003 09:03:15

> Samo - zkousel jsem to pomoci KeyField, KeyValue,
> ale vysledek byl spatny. Sice se provedlo co jsem
> chtel, ale dalsi prehozeni KeyField (nejprve z ID
> na XXX) zpet na ID zpusobi vyjimku, kdyz chci do
> KeyValue dosadit hodnotu ID.

Ahoj,

podle me bys na KeyField za behu nemel potrebovat vubec sahat. To udava pole,
podle ktereho hledas, tedy ID a nemelo by se menit.

Takze do KeyValue prirazujes jen ID a to by melo radne fungovat.

Re[2]: pruhledny form

[*] Ing. J�n Kuch�r PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 17.3.2003 08:39:13

no skoro je to ono, upravil jsem si to pro mys podle prilozeneho kodu, ale
este porad to ma jednu chybu, mam hlavni form pres cast obrazovky, nad nim
vytvorim jiny modalni form zpusteny z hlavniho formu o mensich rozmerech nez
ten puvodni a tady je ten problem, odkliknuti v takovemto pripade odchytim
pouze v nove vytovrenem modalnim okne, nebo uplne mimo aplikaci, ale kdyz
kliknu na hlavni form, tak neodchytim nic, pritom nove modalni okno je porad
aktivni, takze to nejde odchytit ani pres ondeactivate, co s tim ?

> [...]
>
> exports
> SetHook,
> UnSetHook,
> SetMainHandle;
>
> procedure EntryPointProc(Reason: Integer);
> const
> hMapObject: THandle = 0;
> begin
> case reason of
> DLL_PROCESS_ATTACH:
> begin
> hMapObject := CreateFileMapping($FFFFFFFF, nil, PAGE_READWRITE, 0,
> SizeOf(THookRec), 'KbdHook');
> rHookRec := MapViewOfFile(hMapObject, FILE_MAP_WRITE, 0, 0, 0);

Ztrata konektivity IB/FB

[*] David Liska <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 17.3.2003 08:24:44

Transakce se opravdu zaviraji pri odkonenektovani databaze, jenze jen za
normalniho stavu, kdy je jeste dostupna konektivita na databazovy stroj.
Pokud se databaze zavre az pri ztrate konektivity, otevrene transakce
zustavaji nadale otevrene a neni mozne je normalnim zpusobem zavrit (na ten
nenormalni jsem prave jeste neprisel). Pokud by transakce byla zavrena uz
pred provadenim prikazu Transaction.Active:=False, nemel by tento prikaz
zadny vliv a proto by nemelo dojit k zadne chybe. Presto dekuji za odpoved.

> Ahoj,
>
> je to jen tip, ale takhle - myslim si, ze s odkonektovanim od databaze
dojde i k
> zavreni vsech transakci, v kazdem pripade bych byl prkvapen, kdyby po
prihlaseni k
> databazi byla nejaka otevrena. Proto prirazeni IBTransaction.Active :=
False asi
> zkousi uzavrit nezapocatou transakci.
>
> Pokud kecam, sorry.
>
> David Lebeda

grafika do vlastniho programu

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 17.3.2003 08:20:56

Na pozadi muzes jednoduse pouzit tImage s vlastnosti align na alClient (d=
toho pak priradis obrazek at v runtime nebo design time, to je jedno). A =
na
tlacitka je dobry tJvImage z JVCL (adresu jsem zapomel, doplnte nekdo
please). Do toho na rozdil od normalniho tImage muzes priradit obrazky 3 =
-
jeden pro stav v klidu, druhy pro prejeti krysou a treti pri klepnuti.
Dobrych vysledku se da dosahnout taky s tSpeedButtonem (zvlaste dobre vyp=
ada
s vlastnosti flat na true), ale do toho narves jen bitmapy.

V kazdym pripade se podivej ale na www.torry.net , tam se vyskytuje par
komponent na skinovani programu, ale vetsinou maj jednu velice podstatnou
nevyhodu - zdrojaky jsou za prachy :-(

Spider_X

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

> 4. Vysledkem je, ze ztracim radove desitky kB (!)
> z dat, ktera nasleduji za Request.Content tj.
> ta, ktera bych mel nacist prvnim volanim
> ReadClient()

Odpovim si sam, protoze by to mohlo zajimat
i nekoho dalsiho.

Temer jako vzdy se jedna o chybu ve VCL, ktera existuje i v D7. Ma to na
svedomi diletantska implementace metody
HTTPApp.TWebRequest.ExtractContentFields(),
ktera nacte jeden chunk z TCP streamu do lokalni promenne a tim ho zahodi,
popr. pokud se zavola az po nacteni celeho obsahu zadosti, zustane viset ve
40 sekundovem timeoutu, protoze si mysli, ze stale existuji nejaka pending
data.

Dusledkem teto chyby je, ze se property TWebRequest.ContentFields neda
pouzit u zadosti
delsi nez 48 kB.

HTH, pf

jpeg2000

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 14.3.2003 22:56:09

Dobry den,
neni nejaka knihovna do Delphi pro praci s formatem Jpeg2000?

diky

Re[2]: Jak poslat string pres UDP?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.3.2003 22:53:02

Chtel bych videt tu komponentu, se kterou by to slo jednoduseji...

1. zadna komponenta te nenauci programovat
2. a uz vubec ne zadna komponenta te nenauci programovat site! ;-)

> Neslo by to nejak jednoduseji? Jsem v Delphi zacatecnik a nez se
> naucim vytvorit co popisujes... :-/
>
> Uplne nejradsi bych byl, kdyby na to byla nejaka komponenta, nevite
> nekdo o nejake?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Re[2]: Jak poslat string pres UDP?

[*] Pavel Bambasek <pabam(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2003 16:38:39

Neslo by to nejak jednoduseji? Jsem v Delphi zacatecnik a nez se
naucim vytvorit co popisujes... :-/

Uplne nejradsi bych byl, kdyby na to byla nejaka komponenta, nevite
nekdo o nejake?

Dekuju moc za radu, jdu se ucit abych pochopil co vlastne mam udelat

Friday, March 14, 2003, 9:07:41 AM, jsi napsal(a):

> [...]

LG> si vytvoris nasouchajici instanci TUDPBlockSocket, rikejme ji
LG> udplisten.

LG> Pak na zacatku udelas:

LG> udplisten.bind('0.0.0.0', 'tvuj_port');
LG> (nebo udplisten.bind('::0', 'tvuj_port'); pokud chces naslouchat na
LG> IPv6 adrese...)

LG> a pk uz staci cyklicky volat treba:
LG> s := udplisten.recvpacket(5000);

LG> Pokud po teto pperaci bude udplisten.lasterror rovno nule, pak v s
LG> mas prijmuty string. Pokud je nenulovy, pak opakuj. v teto smycce bys
LG> mel take testovat, jestli se nahodou nema ukoncit thread, a kdyz ano,

com/dcom a navrh komponent aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.3.2003 16:33:36

On 14 Mar 2003 at 14:34, kevin33(zv)post(tec)cz wrote:

> mohl bys to prosim popsat nejak presneji? kdyby ses ted mel
> rozhodnout zda predelat lokalizator na com/dcom, udelal bys to
> znovu? nebo bys sel jinou cestou?

Udelal, protoze bych musel. Nebo bych se rozhodoval, zda vubec novou
verzi psat. A "musel" bych proto, ze je to zavisle na Win32 a ze tam
visi zpracovani DFM. A protoze bez rozsekani na moduly je Lokalizator
uz neudrzovatelny.

Jakoukoliv jinou aplikaci, ktera neni takto primo zavisla, zacinam uz
jen v .NET. Tedy i Lokalizator pro .NET. Samozrejme aplikaci psanou
modularne. Po zjisteni, co vsechno a jak lze v .NET napsat, me Win32
Delphi prestalo zajimat. :-)

Ztrata konektivity IB/FB

[*] David Li�ka <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 14.3.2003 16:31:14

procedure TForm.Test;
IBQuery.Active:=3DFalse;
IBQuery.Active:=3DTrue;
except
on E: Exception do begin
IBDatabase.ForceClose;
ShowMessage(E.Message);
IBDatabase.Connected:=3DTrue;
IBTransaction.Active:=3DFalse;

Tuhle proceduru volam po ShutDown Interbase.
Pri ShowMessage ji zase nahodim.
Nakonektovani probehne v poradku, ale ten dalsi radek
(zavreni nejake transakce predtim otevrene) hodi tu chybu
"Invalid transaction handle (expecting explicit transaction start)"
Co delam spatne?

Pouzivam to v nekolika aplikacich ktere museji bezet trvala. Mam to
ale postavene na FibPlus komponentach kde je tento stav osetren
eventem. Ale ten event nenastane v okamziku kdy se provede odpojeni
databaze ale az v okamziku kdy aplikace provede dotaz. APlikace pak
dokaze provest reconnect automaticky.

U IBX komponent se to da take docilit tim ze se odchyti vyjimka
neuspesneho dotazu a provede se po ni tvrde zavreni ForceClose cele
databaze . Nasledne na timer nebo jinou opakujici se cinnost je nutno
zjistovat jestli uz je server nehozeny napriklad pomoci connected a
kdyz nevyhodi chybu tak je vsechno aktivni a aplikace muze pokracovat.

Jediny problem ktery toto znovu pripojeni skyta jsou IBeventy ktere v
komponente FibPlus nedari radne odpojit u IBX je to v poradku.
> Ahoj, neresil jste uz nekdo ztratu spojeni s IB/FB?
> spojeni testuju pomoci IBDatabase.TestConnected a pri odpadle
>konektivite
> jsem si myslel, ze budu spojeni automaticky znovu navazovat, jenze
>pri
> zavirani aktivni transakce (IBTransaction.Active:=3DFalse) to spadne
>na
> "Invalid transaction handle (expecting explicit transaction start)"
>
> nev=EDte n=ECkdo jak se znova bez chyb nakonektovat a znova nastartovat
> transakci?
>
> David

SynEdit pro D7

[*] Anton <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 14.3.2003 16:11:24

Ahoj,
Diky za odpovedi. Ve verzi 1.1 jsem pridal do souboru synedit.inc
{$IFDEF VER150}
{$DEFINE SYN_COMPILER_6}
{$IFNDEF BCB}
{$DEFINE SYN_DELPHI}
{$DEFINE SYN_DELPHI_6}
{$ELSE}
{$DEFINE SYN_CPPB}
{$DEFINE SYN_CPPB_6}
{$ENDIF}
{$ENDIF}

pak to slo zkompilovat a nainstalovat na jeden vrz a dokonce se zda, ze
to i funguje.

S pozdravem
Antonin.

From: "Ji�� Baudy�" <baudys(zv)duplikace(tec)cz>
> V ListView se zobrazuj� n�hledy obr�zk�. (omezen� mno�ina) Pokud na win98
> kouk�m na voln� prost�edky tak po otev�en� Formu s ListViwe rapidn� ubude
> pam�, po zav�en� se nic nestane a po dal��m otev�en� zase ubude a� do

Co je to 'pamet' ? Jaka je to presne verze Delphi ?

Petr Vones

StayOnTop at Runtime

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.3.03 14:53:51

Ahoj, v helpu je ze se nedoporucuje menit FormStyle v runtime.
Vyzkousel jsem to a je to v pohode. Jaky nato mate nazor? Honza.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/mailpaid/

com/dcom a navrh komponent aplikace

[*] kevin33(zv)post(tec)cz - 14.3.03 14:34:31

> [...]

Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

[*] Ji�� Baudy� - 14.3.2003 14:05:47

V ListView se zobrazuj=ED n=E1hledy obr=E1zk=F9. (omezen=E1 mno=BEina) Po=
kud na win98
kouk=E1m na voln=E9 prost=F8edky tak po otev=F8en=ED Formu s ListViwe rap=
idn=EC ubude
pam=EC=BB, po zav=F8en=ED se nic nestane a po dal=B9=EDm otev=F8en=ED zas=
e ubude a=BE do
tot=E1ln=ED smrti win98. Na NT/2K/XP to funguje dob=F8e.
Naivn=EC jsem si myslel, =BEe pam=EC=BB uvoln=EDm pou=BEit=EDm ListView.I=
tems.Clear, ale
samoz=F8ejm=EC to nem=E1 vliv.

Jirka

From: Petr Vones
>Jak zustava alokovana pamet, cim jsi na to prisel ? >Co je to 'View.Clea=
r'
?

From: "Ji=F8=ED Baudy?" <baudys(zv)duplikace(tec)cz>
> netu?=EDte n=ECko pro=E8 my po zav=F8en=ED forum s TListView resp. jeho=
netodou
> View.Clear, z=F9st=E1v=E1 alokovan=E1 pam=EC? ?

Lock WS po dobe necinnosti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.3.2003 14:14:04

From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>

> Jeste takovej dotaz: A cim se mam na to "CVS" pripojit? Internet explorer
mi
> to nejak nebere... :-(

Web interface:
http://cvs.sourceforge.net/cgi-bin/viewcvs.cgi/synedit/SynEdit/

Popis jak na to:
http://sourceforge.net/cvs/?group_id=3221

Martin Schayna

SynEdit pro D7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2003 13:26:24

From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>
> Jeste takovej dotaz: A cim se mam na to "CVS" pripojit? Internet explorer mi
> to nejak nebere... :-(

http://www.wincvs.org/
http://www.tortoisecvs.org/

Oboji nic moc.

Petr Vones

SynEdit pro D7

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 14.3.2003 13:22:02

> [...]
>
> Martin Schayna

Jeste takovej dotaz: A cim se mam na to "CVS" pripojit? Internet explorer mi

jak instalovat BDEMergeModulePro

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2003 11:46:34

Po instalaci vznikly tyto dva soubory a z prilozeneho popisu nevim co dal.
Ten exe slouzi pouze pro vyber driveru.

BDEMMCFG.EXE
BDE_PRO.msm

Doufal jsem, ze se mi nainstaluje nova verze BDE 5.2.

> to je snad "samoinstalovany" SW, ne?
---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.461 / Virov=E1 b=E1ze: 260 - datum vyd=E1n=ED: 10.3.2003

Uvolneni pameti po TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2003 13:22:19

From: "Ji�� Baudy�" <baudys(zv)duplikace(tec)cz>
> netu��te n�ko pro� my po zav�en� forum s TListView resp. jeho netodou
> View.Clear, z�st�v� alokovan� pam� ?

Jak zustava alokovana pamet, cim jsi na to prisel ? Co je to 'View.Clear' ?

Petr Vones

Zobrazovani WMF

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2003 13:14:13

Ahoj,
znamy ma vytvorenou prezentaci PowerPointu na strankach A4. Pokud ji ulozim
do WMF a nactu pomoci
image1.picture.loadfromfile('strana1.wmf'), tak je ta stranka spatne
zobrazena, tj. vyska a sirka pravdepodobne sedi, ale pisma jsou natahle a
spatneho fontu. Pokud si to WMF prohlidnu napr. v AcdSee, tak se zobrazi
spravne.
Zkousel jsem i:
wmf:=TMetafile.Create;
wmf.loadfromfile(...)
image1.picture.bitmap.stretchdraw(...,wmf)
ale vysledek byl stejny. Zajimave je, ze pokud nactu WMF vytvorene z
PowerPointu, ktere nema rozmery A4, ale klasicke prezentace (obrazovka), tak
se to WMF v Delphi zobrazi spravne (tj. spravny font).

Neresil jste to nekdo? Delam neco spatne?
Roman

W98SE, D4

Lock WS po dobe necinnosti

Screensaver je obycejny EXE program, jen je prejmenovany na SCR a jeste =
ma
implementovane chovani pro nastavovani parametru. Takze neni treba =
zadny
hook, staci jen odchytit OnMouseDown resp. OnKeyDown apod.
Ale obecne odchyceni udalosti klavesnice nebo mysi BEZ hooku asi =
nepujde.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

[...]

[*] Robert Suska <SuskaR(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2003 12:34:54

Ahojte!

[...]

Dakujem za info

Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

Re[3]: FB/IB: Backup / Restore

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.3.2003 12:14:07

> "lock manager out of room", nevim jak to obchazi IBEpert ale resenim
> by mohlo byt zvetseni shared pameti

Ahoj,

o tomhle vim, nastaveno je na 500000 pro jistotu. Jinak velikosti databaze jsem
nemel na mysli mnozstvi dat, ale spis kosatost (u nas cca 230 tabulek, hafo
procedur, pres 1000 triggeru. Jak rikam, obnova z IBConsole, IBExperta i primo na
serveru bez problemu, pouze pres IBRestoreService nula uspechu ze 7 pokusu.
Varianty typu ihned po restartu SQL serveru, tj. databaze cerstva, zadny prihlaseny
uzivatel... jsou v tom zahrnuty. (Jen pro info - aby me nekdo neobvinoval z toho, ze
nesetrne restartuji server - kdekoli pisu restart, myslim tim radne sjeti linuxu,
restartovani a radne najeti, nikoli cudlik na pocitaci).

Vytuhlo to s hlaskou lock manager out of room pokazde v jinem miste, ale vzdy dost
daleko, az po nekolikach minutach chodu.

Ted uz je mi to fuk, proste to resime tou IBConsoli, protoze nemuzu travit nekolik dni
zkoumanim, kde je zakopany pes, kdyz existuje jine reseni. To bych totiz vetsinu
casu travil resenim problemu serveru a ne aplikace.

S ohledem na dalsi oblibenou hlasku v nahodnych situacich - cannot attach to
password databaze, ktera se obcas objevi behem prace a zpusobi, ze obcas se
nejaky select nepovede (ale za chvili to jde), obcasne poskozeni indexu, ktere nelze
detekovat atd. viz prispevky drive, povazuji FB za neprilis stabilni databazi, na
kterou se nesmi clovek ani krive podivat, natoz po prichodu do prace zapomenout
pozdravit pocitac, na kterem jede, to se pak nekdy deji veci tezko pochopitelne.

Samozrejme trochu prehanim, ale jen trochu.

Re[3]: FB/IB: Backup / Restore

[*] Ond�ej Frant�k - 14.3.2003 11:54:30

14. b�ezna 2003, 10:28:14, autor napsal:

"lock manager out of room", nevim jak to obchazi IBEpert ale resenim by
mohlo byt zvetseni shared pameti, v ibconfig je defaultne nastaveno na
#V4_LOCK_MEM_SIZE 98304, zkus zvetsit treba na #V4_LOCK_MEM_SIZE 196608

viz http://bdn.borland.com/article/0,1410,25156,00.html

--
Keep Mailing ;-)

* Ond�ej Frant�k
* program�tor, analytik
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholou�kova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* secretary: +420 59 661 33 33
* fax : +420 59 661 33 30
* e-mail : delphi(zv)atlascon(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

Re[2]: FB/IB: Backup / Restore

[*] Ond�ej Frant�k - 14.3.2003 11:14:19

sorry, vypadla prvni veta:
[...]

FB/IB: Backup / Restore

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.3.2003 11:10:17

> Ahoj,
>
> Jinak si myslim, ze moc cest neni:
> 1) Volat gbak - ale to abys k nemu mel prava, coz bude asi
> problem a spravce
> serveru nebude moc nadsen

Coz o to - gbak spustim na lokalnim PC, ale moc se mi do toho nechce... Mam
totiz zavedeno admina a ten ma fixne stanovene heslo, ktere nechci nikomu
davat a SYSDBA je zakazan. A dalsi problem je v tom, ze potrebuji spoustet
pravidelnou zalohu dat primo na serveru a nemuzu to z vyse uvedeneho duvodu
delat prikazovou radkou...

> 2) Pres API IB. Mely by existovat fce na vyvolani procesu zalohy a obnovy.

Hledal jsem takovou funkci, ale marne :((((

Re[2]: FB/IB: Backup / Restore

[*] Ond�ej Frant�k - 14.3.2003 11:06:35

14. b�ezna 2003, 10:28:14, autor napsal:

> podle mych zkusenosti nejsou komponenty z IBAdmin stejne pouzitelne pro vetsi
> databazi. Se zalohou jsem (snad) nemel problemy, ale nikdy se mi nepovedlo
> dokoncit obnovu - po par minutach to zbuchlo s tim, ze lock manager out of room. I
> pres vsechny pokusy jsem nedocilil ZADNEHO uspesneho pokusu. Pritom obnova
> napr. z IBExperta apod. byla bez problemu, takze chyba musi byt v te komponente.

namu

IBBackup.DatabaseName := 'databaze.gdb';
IBBackup.BackupFile.Clear;
IBBackup.BackupFile.Add('databaze.gbk);
IBBackup.Verbose := True;
IBBackup.Options := [NonTransportable]; //pripadne jeine
IBBackup.Params.Clear;
IBBackup.Params.Add('USER_NAME=' + 'user');
IBBackup.Params.Add('PASSWORD=' + 'password');
IBBackup.Protocol := Local;
IBBackup.ServerName := '';
IBBackup.Active := True;
IBBackup.ServiceStart;
while not IBBackup.Eof do begin
Memo1.Lines.Add(IBBackup.GetNextLine);
IBBackup.Active := False;

Keep Mailing ;-)

* Ond�ej Frant�k
* program�tor, analytik
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholou�kova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* secretary: +420 59 661 33 33
* fax : +420 59 661 33 30
* e-mail : delphi(zv)atlascon(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

Ztrata konektivity IB/FB

[*] <rdanhel(zv)centrum(tec)cz> - 14.3.2003 11:00:37

Pouzivam to v nekolika aplikacich ktere museji bezet trvala. Mam to=20
ale postavene na FibPlus komponentach kde je tento stav osetren=20
eventem. Ale ten event nenastane v okamziku kdy se provede odpojeni=20
databaze ale az v okamziku kdy aplikace provede dotaz. APlikace pak=20
dokaze provest reconnect automaticky.

U IBX komponent se to da take docilit tim ze se odchyti vyjimka=20
neuspesneho dotazu a provede se po ni tvrde zavreni ForceClose cele=20
databaze . Nasledne na timer nebo jinou opakujici se cinnost je nutno=20
zjistovat jestli uz je server nehozeny napriklad pomoci connected a=20
kdyz nevyhodi chybu tak je vsechno aktivni a aplikace muze pokracovat.

Jediny problem ktery toto znovu pripojeni skyta jsou IBeventy ktere v=20
komponente FibPlus nedari radne odpojit u IBX je to v poradku.
> Ahoj, neresil jste uz nekdo ztratu spojeni s IB/FB?>=20

> spojeni testuju pomoci IBDatabase.TestConnected a pri odpadle=20
konektivite

> jsem si myslel, ze budu spojeni automaticky znovu navazovat, jenze=20
pri

> zavirani aktivni transakce (IBTransaction.Active:=3DFalse) to spadne=20
na

> "Invalid transaction handle (expecting explicit transaction start)">=20

> nev=EDte n=ECkdo jak se znova bez chyb nakonektovat a znova nastartov=
at

> transakci?>=20

> David

>=20

>=20

SynEdit pro D7

[*] Ji�� Binder<j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 14.3.2003 10:52:31

=3E Na sourceforge jsem nasel jen 1=2E03 a 1=2E1
=3E PS=3A trochu neporadek nebo to ma nejaky vyznam=3F

Je v tom opravdu trochu =28mirne receno=29 neporadek=2E Mam zrejme tez verzi=
1=2E1=2E
Kdyz jsem posilal odpoved=2C kouknul jsem se do Readme =28tam se mluvi o=
verzi 1=2E0=29
a pak do changelogu=2C tam je naposledy zminema verze 1=2E04 =28mimochodem=
bez uvedeni data=29=2C
tak jsem napsal 1=2E04=2C ve zdrojacich jsem verzi nevidel=2E

Jiri Binder

SynEdit pro D7

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.3.2003 10:42:13

> [...]

jsou z 22.2.2003, viz checkmark z tohoto souboru:
$Id: SynEdit.pas,v 1.234 2003/02/22 18:50:00 etrusco Exp $

OT: Databaze ruskych mest v Asii

Ahoj vespolek, nemate nekdo nahodou %subj%? Ale v takovem formatu, aby =
umoznovalo vyexportovat nazev mesta a jeho zemepisne souradnice. Pokud =
by
byl k dispozici take nazev ci zkratka statu a nejake vyjadreni =
velikosti
mesta, bylo by to sqele. Odpovedi prosim na soukromy mail.

Diky

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7

FB/IB: Backup / Restore

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.3.2003 10:28:14

> [...]
> service z IB Admin nelze pouzit, protoze Services manager neni
> implementovan... Mate nekdo nejaky navod, jak to udelat jinak nez

Ahoj,

[...]

Cekani na potvrzeni ze Serveru

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 14.3.2003 10:22:41

Pro kazdy pozadavek udelej samostatny thread a komunikaci se serverem udelej
v nem.

From: "Jarom�r Sola�" <solar(zv)magion(tec)cz>
> Pokud D6P znamena D6 Personal, tak je to v tom, �e v Personal verzi neni podpora
> pro databazove aplikace (chybi TDataset). Proto tato knihovna nepujde ani
> zkompilovat.
> S pozdravem

Dalsi vyvoj FlashFiler-u ?

[*] Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 14.3.2003 07:56:43

> ja jsem to tam stahl a nejde mi to nainstalovat, D6P hlasi pri instalaci .dpk
: "nebyla nalezena
> jedna z knihoven, potrebnych pro spusteni programu". Tak ted nevim, je to
chyba FF, nebo W98?
> bleak

Pokud D6P znamena D6 Personal, tak je to v tom, �e v Personal verzi neni podpora
pro databazove aplikace (chybi TDataset). Proto tato knihovna nepujde ani
zkompilovat.

S pozdravem

Ing. Jarom�r Sola� (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
MAGION system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
Tel.: 571-499-316

TDBF a slozitejsi index

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2003 07:27:08

Prosim o radu, jak (pokud to vubec jde)vytvorit slozeny index u TDBF? Ind=
exu
mohu vytvorit mraky, ale ja bych potreboval vytvorit trideni podle napr.
Polozka1+polozka2+polozka3. Jaka jsou omezeni TTable?

Zaplik

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.461 / Virov=E1 b=E1ze: 260 - datum vyd=E1n=ED: 10.3.2003

Jak poslat string pres UDP?

[*] Pavel Bambasek <pabam(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2003 02:25:15

Zdravim,
snazim se udelat si takovou malou aplikaci na intranetu, ktera bude
spustena na vice pocitacich. Potrebuji aby si ty pocitace mezi sebou
povidaly, ale nikoliv pres klint/server, ale nejak jednoduseji.

Proste bych rad jen nejakou komponentu, ktera uplne primitivne umi
poslat string na IP:PORT, ktere zadam, a zaroven na stejnem portu
posloucha, jestli ji nekdo jiny neco neposila.

Nasel jsem takovou krasne jednoduchou vec, ktera to umi, ale je pro
Delphi 3 a ja to delam na Delphi 7 (kvuli WinXP) :-/

Uz to hledam na internetu dva dny, ale vsude jenom komponenty typu
klient/server...

Dekuji

Pavel Bambasek

Uvolneni pameti po TListView

[*] Ji�� Baudy� - 14.3.2003 01:35:22

Kr=E1sn=FD den :(
netu=9A=EDte n=ECko pro=E8 my po zav=F8en=ED forum s TListView resp. jeho=
netodou
View.Clear, z=F9st=E1v=E1 alokovan=E1 pam=EC=9D ? Tak=9Ee po 'st=E9m' ote=
v=F8en=ED a zav=F8en=ED je
PC (zvl=E1=9At=EC s Win98) out.

D=EDk za ka=9Edou radu

Jirka

Synapse a traceroute

[*] Raul <raul(zv)raphael(tec)cz> - 14.3.2003 00:09:33

Dobry den,
[...]

Poradte prosim

Raul

Synapse & Jak ziskat IP adresu?

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 13.3.2003 18:23:42

Diky,
prave to jsem zkousel, ale nic mi to nevratilo. Zkusim pred tim jeste to
GetSins.

pl

From: "Pavel Poles" <xCony(zv)seznam(tec)cz>
> neexistuje nekde nejaky tutori�l, pripadne
> nejak literatura o vytvareni potomku TDataSet?

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14312
http://www.neosoft.com/~startech/week1/customds1.htm

Petr Vones

Potomek TDataSet

[*] tondrej(zv)t-online.de - 13.3.2003 14:36:58

> neexistuje nekde nejaky tutorial, pripadne
> nejak literatura o vytvareni potomku TDataSet?

http://www.gexperts.com/delphi.html

HTH

TWebBroker na bazi ISAPI ztraci data pri POST vets

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.3.2003 14:11:38

Hi all,

mam nasledujici problem na W2K(CZ/EN) SP3, D6.02prof

1. Je klient, ktery pomoci Synapse r29 posila vetsi
XML dokument (>48 kB) na HTTP server metodou POST
Jako Content-Type jsem zkousel Text/Plain,
Text/XML, Application/octet-stream -> zadny
rozdil

2. Je HTTP server na bazi ISAPI.DLL

3. Kdyz na serveru zjistim, ze
length(Content)<ContentLength (typicky kdyz
jsou data vetsi ne $C000), tak jdu cist
zbytek pomoci cyklu s ReadClient().
Cteni konci po time-outu, protoze se nemuzu
dopocitat deklarovane/prectene velikosti dat.

4. Vysledkem je, ze ztracim radove desitky kB (!)
z dat, ktera nasleduji za Request.Content tj.
ta, ktera bych mel nacist prvnim volanim
ReadClient() Zde je priklad z trace logu
po ukonceni cyklu:

- Initially has been read 49152 B,
- ReadClient() read 106586 B,
- together 155738 B, should be 168506 B,
- difference 12768 B

5. zkousel jsem dump toho XML souboru uploadnout
normalne z <FORM> v beznem HTML dokumentu
pomoci MSIE 6 - ten to posila jako
multipart/form-data a vysledek je obdobny

***

Nenapada prosim nekoho, co delam spatne?

Ten XML je generovan pomoci DOM a neobsahuje netistitelne znaky. Jedina
anomalie je nekolik hodne dlouhych radku (desitky kB) zakodovanych v Base64.

Nepomohlo by to treba rozlamat na radky rekneme
po 72 znacich jako v MIME?

***

Uz jsem prolezl na internetu kde co, konzultoval to
s kde kym a stale na nic nemuzeme prijit.

Diky za kazdou podnetnou myslenku

Thx, pf

DBGrid a zavreni datasetu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.3.2003 12:56:07

Ja jsem mel problem trochu jiny, ale mozna to souvisi:

Kdyz se v DataSetu zmeni programove boolean field, vyvola se udalost =
OnClick na pripojenem TDBChecBox. Podle me to je spatne, co ma probihat =
nejake OnClick, ale proste je to tak (D5).

[...]

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
----------
> [...]
>=20
>=20
> Mam vlastniho potomka dbgridu a ten v sobe obsahuje TList s jistymi =
udaji tykajicimi=20
> se prave otevreneho dotazu v datasetu. Pokud dojde k refreshi =
datasetu, musim=20
> tento TList vyprazdnit, a to i v pripade, ze v datech na SQL serveru =
nenastaly zadne=20
> zmeny. Problem je v tom, ze grid se nedozvi, ze doslo k zavreni a =
novemu otevreni=20
> datasetu, bylo-li to obaleno dvojici DisableControls a EnableControls. =
Nedoslo-li ke=20
> [...]
>=20
> Pohledem do zdrojaku TDataset jsem nabyl dojmu, ze ani Datasource o =
tom=20
> nedostane informaci. Nebylo-li by pouzito DisableControls, dataset sam =
rekne gridu,=20
> ze se zavira a grid podle toho zareaguje. Bylo-li pouzito, nikdo se s =
gridem nebavi.
>=20
> Metody pomoci Timeru apod. sledovat stav datasetu jsou nepouzitelne, =
uz treba=20
> kvuli nespolehlivosti - okamzik mezi zavrenim a otevrenim datasetu =

Potomek TDataSet

[*] Pavel Poles <xCony(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2003 14:18:13

Dobry den

neexistuje nekde nejaky tutori�l, pripadne
nejak literatura o vytvareni potomku TDataSet?

predem dekuji za odpovedi

Pavel Poles

Potomek TDataSet

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 14:10:31

> neexistuje nekde nejaky tutori=E4l, pripadne
> nejak literatura o vytvareni potomku TDataSet?

Urcite ano, sam jsem podle toho kdysi psal svuj dataset. Zkus se
kouknout do archivu, pripadne google - hledat custom dataset apod.
Ja uz ten odkaz nemam.

DLL a PChar

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.3.2003 14:08:27

> Dobraaa, snazil jsem se upravi volani DLL dle vasich rad, ale porad
se mi
> nejak nedari......:((
> Muzete mi prosim poradit co je spatne a pripadne upravit tento
spatny kod?

chyby stale na tom stejnem miste:

> DLL:
> function FindPC(PC:PChar;MaxLen:Integer):byte; stdcall;
> var
> TempPC : String;
> begin
> Result :=3D 0;
> TempPC :=3D '##PC';
>
> FreeMem(PC,MaxLen);
! uvolnujes pamet, kterou jsi alokoval v hlavnim modulu

> [...]
> StrCopy(PC,PChar(TempPC));
> end;
>
> procedure DeAloc(Ukaz:PChar;MaxLen:Integer); stdcall;
> begin
> FreeMem(Ukaz,MaxLen);
> end;
>
> APPL:
> procedure Button2Click(Sender: TObject);
> var
> MaProc : function (StrProm:PChar;Delka:Integer):byte; stdcall;
> MujStr : string;
> Neco : PChar;
> begin
> (zv)MaProc :=3D GetProcAddress(Hwnd,PChar('FindPC'));

!alokace pameti, kterou uvolnuje DLL

> try
> if (MaProc(Neco,254)<>0)
> then
> begin
> MessageDlg('Nastala chyba poi vol=E1n=ED funkce
> "FindPC".',mtError,[mbOK],0);
> MujStr :=3D String(Neco); <<<<<<<<< TADY MAM V PROMENNE
MujStr
> hodnotu '+T*S' A NE '##PC'. PROC?

protoze neni parametr 'PC' v FindPC deklarovan jako VAR tak Ti 'Neco'
ukazuje na
neplatny kus pameti (protoze jsi pointer na puvodni pamet v FindPC
zneplatnil volanim FreeMem)

> finally
> (zv)MaProc :=3D GetProcAddress(Hwnd,PChar('DeAloc'));
> if ((zv)MaProc<>nil)
> then
> MaProc(Neco,254); <<<<<<<<<<< TADY PODAR PADA NA
"Invalid
> poiter operation"
> ShowMessage(MujStr);
> end;
>
> Pomozte prosim.

D. Toman

DBGrid a zavreni datasetu

[*] tondrej(zv)t-online.de - 13.3.2003 14:05:32

> mam D5E a tam se datalink prirazuje natvrdo v
> konstruktoru TCustomDBGridu.
> Takze ho jen tak snadno vymenit nemuzu, uvedena metoda
> neexistuje.

To mi je fakt luto. Ked v otazke nie je uvedena verzia, automaticky
predpokladam aktualnu verziu. Nastastie som tomu (zbytocne) venoval len
par minut.
D5 uz davno nemam, neviem Ti teda pomoct. Snad niekto iny.

DBGrid a zavreni datasetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 13:58:11

> [...]

mam D5E a tam se datalink prirazuje natvrdo v konstruktoru TCustomDBGridu.
Takze ho jen tak snadno vymenit nemuzu, uvedena metoda neexistuje.

WriteState a ReadState

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 13.3.2003 13:40:00

Pouzivam ukladani a nacitani vlastnich komponent odvozenych od TComponent
do streamu. To funguje perfektne, Stejne tak funguje i vkladani/vybirani ze
schranky . Ted by se mi vsak hodilo docasne ulozeni "published" vlastnosti
do stream a posleze jejich nacteni zpet. Zkousim pouzit WriteState a
nasledovne ReadState. Ulozeni probehne v poradku (soubor obsahuje vse co
ma). Nacitani vsak je ukonceno chybou pri nacitani vnorenych objektu.
Upozornuji, ze bezne ukladani/vybirani ze streamu pomoci WriteComponent a
ReadComponent funguje spravne. Neresil jste nekdo pouziti WriteState a
ReadState??

S pozdravem Vaclav Riha

DBGrid a zavreni datasetu

[*] tondrej(zv)t-online.de - 13.3.2003 13:20:35

> [...]
>
> , tak se DBGrid.LinkActive vubec nevyvola. Jakym jinym
> zpusobem se muze grid dozvedet, ze nastalo nove nacteni

type
TGridDataLinkEx = class(TGridDataLink)
protected
procedure DataEvent(Event: TDataEvent; Info: Longint); override;
end;

TCustomDBGridEx = class(TCustomDBGrid)
protected
function CreateDataLink: TGridDataLink; override;
end;

{ TGridDataLinkEx }

procedure TGridDataLinkEx.DataEvent(Event: TDataEvent; Info: Integer);
begin
case Event of
deDisabledStateChange:
if Info = 0 then
ShowMessage('DataSet closed')
else
ShowMessage('DataSet opened');
end;
inherited DataEvent(Event, Info);
end;

{ TCustomDBGridEx }

function TCustomDBGridEx.CreateDataLink: TGridDataLink;
begin
Result := TGridDataLinkEx.Create(Self);

DLL a PChar

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 13.3.2003 12:52:26

Dobra, snazil jsem se upravi volani DLL dle vasich rad, ale porad se mi
nejak nedari......:((
Muzete mi prosim poradit co je spatne a pripadne upravit tento spatny kod?
Diky moc Vlasta

DLL:
function FindPC(PC:PChar;MaxLen:Integer):byte; stdcall;
var
TempPC : String;
TempPC := '##PC';

FreeMem(PC,MaxLen);
[...]

(zv)MaProc := GetProcAddress(Hwnd,PChar('FindPC'));
if ((zv)MaProc<>nil)
GetMem(Neco,254);
try
if (MaProc(Neco,254)<>0)
MessageDlg('Nastala chyba poi vol�n� funkce
"FindPC".',mtError,[mbOK],0);
MujStr := String(Neco); <<<<<<<<< TADY MAM V PROMENNE MujStr
hodnotu '+T*S' A NE '##PC'. PROC?
finally
(zv)MaProc := GetProcAddress(Hwnd,PChar('DeAloc'));
[...]

Vdaka
> tak, ze
> pointer
> Delphi a
>
> to je samozrejme take spravny a funkcni postup.
>
> D. Toman

DBGrid a zavreni datasetu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2003 13:20:04

> Jak? Ja nepotrebuji vyresit jedno konkretni pouziti v jedne aplikaci.
Potrebuji, aby se
> potomek gridu dozvedel, ze dataset byl zavren nebo otevren. To reseni
proto musi
> byt uvnitr komponenty gridu, nikoli v datasetu.

Mno, mysleno to bylo takto: do potomka pridat kod pro obsluhu udalosti
dataset.AfterOpen, napr. FDatasetAfterOpen. Kdyz se DBGridu priradi
DataSource (Dataset), nastavi se
grid.datasource.dataset.afteropen:=self.FDatasetAfterOpen.

http://kouzelne.misto(tec)cz

DLL a PChar

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 13.3.2003 13:09:35

> [...]

> pointer
> Delphi a
>
> to je samozrejme take spravny a funkcni postup.

DBGrid a zavreni datasetu

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 13.3.2003 12:57:53

> to me napada... jedni .. udelat si potomka z TDataSourceru a posilat
> zpravy do DBGRidu a ty pak svym OnChangeState vyhodnocovat ..

Presne takhle to mam udelane ja a funguje to OK.=20

DBGrid a zavreni datasetu

> [...]

proto musi
> byt uvnitr komponenty gridu, nikoli v datasetu.

DBGrid a zavreni datasetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 12:50:14

> [...]

potomek gridu dozvedel, ze dataset byl zavren nebo otevren. To reseni proto musi
byt uvnitr komponenty gridu, nikoli v datasetu.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 12:45:58

> [...]

kvuli nespolehlivosti - okamzik mezi zavrenim a otevrenim datasetu muze byt kratky

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2003 12:41:36

> [...]
potomek gridu by
> to potreboval.

Zkusil bych vyuzit udalost AfterOpen toho grid.datasource.datasetu.

[*] Michal Kolisek <michal.kolisek(zv)asei(tec)cz> - 13.3.2003 12:31:41

[...]

M.Kolisek

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 12:08:56

Ahoj,

[...]

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 13.3.2003 11:41:31

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Treba na www.turbopower.com si to muzes precist. Tady si to stahni:
http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/

DLL a PChar

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 13.3.2003 10:37:08

> DLL:
> function FindPC(PC:PChar):byte; stdcall;

> DelkaPC := Length(TempPC);

1)
Zjisteni delky nemusi fungovat, (alespon mi nefungovalo)

2)
Pouzivej radeji

function FindPC(PC:PChar;MaxLen:Integer):byte; stdcall;

dalsi pripominky ohledne alokovani v DLL jsi jiz dostal.

Pavel
placeny amater

Rozdilna definice struktury DCB v Delphi a MSDN (W

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 13.3.03 11:07:17

Ta definice z Win32 helpu ti rika jak jsou bity umistene a kolik
bitu je dany flag v DWORDu. Ta struktura neni rozdilna, jen je
jinak napsana. Vsechny parametry zacinajici na f, jsou vlastne
jenom bity jednoho DWORDu (v delphi Flags)

typedef struct _DCB {
DWORD DCBlength;
DWORD BaudRate;
DWORD fBinary: 1; Bit 0
DWORD fParity: 1; Bit 1
DWORD fOutxCtsFlow:1; Bit 2
DWORD fOutxDsrFlow:1; Bit 3
DWORD fDtrControl:2; Bit4 a 5
DWORD fDsrSensitivity:1; Bit 6
DWORD fTXContinueOnXoff:1; Bit 7
DWORD fOutX: 1; Bit 8
DWORD fInX: 1; Bit 9
DWORD fErrorChar: 1; Bit 10
DWORD fNull: 1; Bit 11
DWORD fRtsControl:2; Bit 12 a 13
DWORD fAbortOnError:1; Bit 14
DWORD fDummy2:17; Bit 15 a 16, zbytek DWORDu je nevyuzito
WORD wReserved;
WORD XonLim;
WORD XoffLim;
BYTE ByteSize;
BYTE Parity;
BYTE StopBits;
char XonChar;
char XoffChar;
char ErrorChar;
char EofChar;
char EvtChar;
WORD wReserved1;
} DCB; > Karel Klimes

--
[...]

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 13.3.2003 11:03:29

oprava polozka v menu je Windows SDK, ten soubor se jmenuje win32.hlp

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

pri praci s DLL plati - pamet uvolnuje ten kdo ji alokuje. Cili
potrebujes-li
aby DLL vratila nejakej retezec o nezname delce musis to resit tak ze:

1) funkce dostane dopredu alokovanej buffer o dostatecne delce. Funkce
DLL pak nic nealokuje - jen kopiruje do toho bufferu. Nesmi se
zapomenout
kontrolovat delku bufferu aby DLL neprepisovalo pamet za bufferem

2) obdoba 1) s tim, ze DLL dostane nejakej buffer, zkontroluje jeho
velikost a
pokud neni dostatecna vrati nejaky chybovy kod a zaroven vrati
pozadovanou velikost bufferu. Aplikace v tom pripade uvolni buffer a
alokuje novy vetsi
a volani opakuje.

D. Toman

Re[2]: Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.3.2003 10:24:01

Jo je, presne je to od -2 147 483 648 do 2 147 483 647.

Slavek

> [...]
> =
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.3.2003 09:29:06

> [...]

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Mel bys nejdrive udelat poradek v alokovani/dealokovani pameti. Neni =
vhodne
v DLL dealokovat a zase alokovat pamet pro promennou PC, lepsi by bylo =
mit
konstantni delku (array [0..255] of char apod) a mit ji tak velkou, aby
nemohlo dojit k preteceni. V API je to zhusta delane take tak. Vyhnes =
se tim
alokovani/dealokovani pameti v DLL, ktere patrne tyto problemy =
zpusobuje.

Zdravim a preji uspech

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234
prosil bych o radu s DLL:

DLL:
function FindPC(PC:PChar):byte; stdcall;
var
DelkaPC : Cardinal;
TempPC : String;
begin
TempPC :=3D '##PC';

DelkaPC :=3D Length(TempPC);
FreeMem(PC,StrLen(PC)+1);
GetMem(PC,DelkaPC+1);
StrCopy(PC,PChar(TempPC));
end;

Exports
FindPC;

APPL:
procedure VolejDLL(Sender: TObject);
var
MaProc : function (Stanice:PChar):byte; stdcall;
MujStr : string;
Neco : PChar;
begin
(zv)MaProc :=3D GetProcAddress(Hwnd,PChar('FindPC'));
if ((zv)MaProc<>nil)
GetMem(Neco,1);
try
if (MaProc(Neco)<>0)
MessageDlg('Nastala chyba poi vol=E1n=ED funkce
"FindPC".',mtError,[mbOK],0);
MujStr :=3D Neco;
finally
FreeMem(Neco,StrLen(Neco)+1); <<<<<<< tady to lehne
ShowMessage(MujStr);
end;

A aplikaci nemuzu vydolovat z DLL ten zatracenej retezec. Dokonce to
pada
pri ulozneni pameti na"Invalid pointer operation" !

DLL a PChar

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.3.2003 09:54:40

> Zdravim,
> prosil bych o radu s DLL:

Nepouzivas-li sdileny borlandi pametovy maneger, jde o ukazku toho jak
by funkce v DLL napsana byt nemela.> DLL:
> function FindPC(PC:PChar):byte; stdcall;
> var
> DelkaPC : Cardinal;
> TempPC : String;
> begin
> TempPC :=3D '##PC';
>
> DelkaPC :=3D Length(TempPC);

> FreeMem(PC,StrLen(PC)+1);
uvolnovani pameti, ktera zrejme byla alokovana mimo DLL. Protoze
normalne DLL a aplikace kazdy
pouzivaji vlastni kopii spravce pameti dojde tady k problemum.

> [...]

> Neco : PChar;
> begin
> (zv)MaProc :=3D GetProcAddress(Hwnd,PChar('FindPC'));

alokace pameti, kterou zkousis dealokovat v DLL - k tomu nesmi
dochazet

> [...]
> MujStr :=3D Neco;
> finally

> FreeMem(Neco,StrLen(Neco)+1); <<<<<<< tady to lehne
dealokace pameti, kterou jsi alokoval v DLL. Pamet musi vzdy uvolnit
ten kdo ji alokoval

> [...]

pokud neni dostatecna vrati nejaky chybovy kod a zaroven vrati
pozadovanou velikost bufferu. Aplikace v tom pripade uvolni buffer a

[*] Ji�� Baudy� - 13.3.2003 09:51:40

Omlouvam se za trochu OT, ale kde jste vy=E8et, =BEe je FF OpenSource, po=
p=F8. kde
je ke sta=BEen=ED ?

Nevim, jestli je neco lepsiho, ale FF je dobrej. Stabilni i pri vetsi
zatezi v siti, moznost jednoho exe pri single aplikaci a snadna distribuc=
serveru. S BDE se neda srovnavat.

Netusite nekdo jaka je budoucnost FF kdyz ted presel do OpenSource? Bude
nekdo pokracovat ve vyvoji? Je opravdu tak dokonalej jak vsichni pisete?
Zatim se trapim s BDE a rad bych par let setrval u neceho lepsiho a nerad
bych pri prvnim problemu zjistil, =BEe veskera podpora je ta-tam. Jedna s=
e mi
pouze o lokalni a velice jednoduche Client-Server aplikace.

dik Zaplik

kde najit chybeji komponenty?

[*] Ji�� Baudy� - 13.3.2003 09:13:09

nalezne=B9 na adrese http://www.netmastersllc.com/Home/

Jirka

RE:

Cetl jsem navod na program pro komunikaci po internetu s pouzitim kompone=
nty
FastNet, tu jesem vsak ve sv=E9m Delphi nenasel. Muze do b=FDt t=EDm ze m=
=E1m delphi
6 personal? pokud ano kde bych si tuto komponentu mohl opatrit?

Dalsi vyvoj FlashFiler-u ?

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 13.3.2003 07:00:57

Nevim, jestli je neco lepsiho, ale FF je dobrej. Stabilni i pri vetsi=20
zatezi v siti, moznost jednoho exe pri single aplikaci a snadna =
distribuce=20
[...]

Znakovy tisk v Sinee

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 13.3.2003 08:15:45

> From: Lebeda David

> Aha - a neexistuje nejaka moznost, jak se obejit bez
> znakoveho ovladace?
> Neco jako copy textoveho souboru na tiskarnu?

Ano, existuje.
Sinea ma vedle metody Print take metodu WriteToFile.
Parametrem teto metody je nazev souboru,
ktery muze byt take 'PRN', 'LPT1', 'LPT2', ..., 'COM1', ...

Zatim takto nelze posilat ridici kody tiskarny,
tiskarna musi byt predem nastavena na condensed.
Kodovani tiskarny se nastavuje pomoci ExportLanguage.

Vaclav Krmela

DLL a PChar

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 13.3.2003 08:12:08

[...]

MujStr := Neco;
[...]

Vlasta

D5 Ent, WNT

Znakovy tisk v Sinee

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Aha - a neexistuje nejaka moznost, jak se obejit bez znakoveho ovladace?
Neco
> jako copy textoveho souboru na tiskarnu? Jenze pokud se budu snazit
opravdu o
> copy souboru na tiskarnu, tak budu muset resit, kam to tisknout - tiskarny
> lokalni/sitove, navic jsem zjistil, ze na jednom portu muze byt vice
tiskaren - jak pak
> urcim, kterou mam na mysli atd. V teto oblasti mam nulove zkusenosti.
Nechci ale
> nutit uzivatele, aby si kvuli memu programu museli instalovat obecny
ovladac
> tiskarny, kdyz tam uz funkcni tiskarnu nainstalovanu maji i s jejim
(grafickym)
> ovladacem.
>
> Jak poslat znaky na tiskarnu urcenou pomoci PrinterIndex, aniz bych musel
resit
> vyse popsane technicke zalezitosti?
>
> Zkusim znovu prohledat archiv, ale pokud byste nekdo vedel...diky
>
> David Lebeda
Hladaj na DSP RawPrint.

Lauko.

Znakovy tisk v Sinee

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.3.2003 07:46:33

Lebeda David dne 13 Mar 2003 v 7:35:

> [...]
> musel resit vyse popsane technicke zalezitosti?
>
> Zkusim znovu prohledat archiv, ale pokud byste nekdo vedel...diky

dokonale to asi neni, ale treba Ti to pomuze...

unit RawPrinter;

interface

uses SysUtils, Windows, WinSpool;

type tRawPrinter=3Dclass(tObject)
protected
handle:tHandle;
printing:boolean;
public
constructor Create(const JobName,PrinterName,port:string);
procedure WriteString(const s:string);
procedure WriteBuffer(Data:pointer; Size:integer);
procedure EndJob;
procedure AbortJob;

eRawPrinter=3Dclass(Exception);

implementation

resourcestring
xxChybaTiskarny=3D'Chyba p=F8i komunikaci s tisk=E1rnou (%d)';

constructor tRawPrinter.Create(const JobName,PrinterName,port:string);
var DocInfo1: TDocInfo1;
begin
if not OpenPrinter(PChar(PrinterName), Handle, nil)
then raise eRawPrinter.Create(Format(xxChybaTiskarny,[GetLastError]));
with DocInfo1 do begin
pDocName:=3DPChar(JobName);
pOutputFile:=3Dnil;
pDataType:=3D'RAW';
end;
StartDocPrinter(Handle, 1, (zv)DocInfo1);
StartPagePrinter(Handle);
printing:=3Dtrue;
end;

procedure tRawPrinter.WriteString(const s:string);
var n:cardinal;
begin
if not WritePrinter(Handle, PChar(S), Length(S), n)
then raise eRawPrinter.Create(Format(xxChybaTiskarny,[GetLastError]));
end;

procedure tRawPrinter.WriteBuffer(Data:pointer; Size:integer);
var n:cardinal;
begin
if not WritePrinter(Handle, Data, Size, n)
then raise eRawPrinter.Create(Format(xxChybaTiskarny,[GetLastError]));
end;

procedure tRawPrinter.EndJob;
begin
EndPagePrinter(Handle);
EndDocPrinter(Handle);
printing:=3Dfalse;
end;

procedure tRawPrinter.AbortJob;
begin
AbortPrinter(handle);
printing:=3Dfalse;
end;

destructor tRawPrinter.Destroy;
if printing then EndJob;
ClosePrinter(handle);

Znakovy tisk v Sinee

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.3.2003 07:35:24

> [...]

vyse popsane technicke zalezitosti?

Zkusim znovu prohledat archiv, ale pokud byste nekdo vedel...diky

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2003 07:02:20

Jeste pro upresneni:

> jsme slozeny klic ID z generatoru + ID konkretniho gdb souboru a to

Co je ID gdb souboru? Tusim spravne, ze je to identifikace databaze uloze=
na
v nekde v systemovych tabulkach? Nuti se mi RDB$DATABASE -> RDB$RELATION_=
ID,
ale nejsem si jisty a hlavne hodnota 153 v pripade moji databaze je
podezrele jednoducha ;-).

Dik za dalsi informace.

[...]

Prenos dat z jednoho serveru na jiny (MySQL)

[*] Tom=?ISO-8859-2?Q?=E1=9A_H=E1?=jek <delphi(zv)autonaprodej(tec)cz> - 12.3.2003 23:41:58

Ahoj,
=F8e=9A=EDm probl=E9m s jednosm=ECrn=FDm p=F8enosem datab=E1ze ve form=
=E1tu MySQL z jednoho serveru na druh=FD (nejsou propojeny v s=EDti).
Nutn=E1 podm=EDnka: na obou serverech jsou stejn=E9 datab=E1ze se stejn=FDm=
i tabulkami ale rozd=EDln=FDmi daty a m=FDm =FAkolem je data z jednoho serv=
eru p=F8en=E9st do druh=E9ho serveru (p=F8idat je k existuj=EDc=EDm z=E1zna=
m=F9m). Tabulky v datab=E1zi maj=ED mezi sebou vazby, tzn. indexy se musej=
=ED zachovat.
Nem=F9=9Eu pou=9E=EDt DUMP proto=9Ee t=EDm bych si p=F8epsal data z=E1znamy=
v datab=E1zi, kam m=E1m data p=F8id=E1vat.

M=F9=9Eete m=EC pros=EDm nav=E9st na spr=E1vnou cestu?

D=ECkuji
Tom=E1=9A H=E1jek

Knihovna GraphicEx prechazi do Open Source

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2003 23:32:49

Ahoj,

knihovna GraphicEx pro praci s grafickymi formaty presla do Open Source pod
MPL licenci: http://www.delphi-gems.com/Graphics.php

Petr Vones

kde najit chybeji komponenty?

[*] Honza <honza.klu(zv)atlas(tec)cz> - 12.3.2003 19:50:22

[...]

vizualni komponenty s anchorem jdou "za roh" formu

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.3.2003 18:53:52

Recht, mohl jsem to uvest uz pred tim - system je W2K Server, program je v
D5 Ent.

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>> No ja jsem mel hrozne problemy pri pouziti Anchors na Windows XP. Jaky
> to je system?
>
> Jakub Dusek

V TreeView se samovolne meni ikonky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2003 18:25:15

From: "David Janko" <djanko(zv)wizards(tec)cz>
> Kdyz kliknu ale na polozku v TreeView, zmeni se mi v nem ikonka pro polozku
> na kterou jsem kliknul - jeste predtim nez nabehne prislusne OnMouseDown() s

viz napoveda k TTreeNode.SelectedIndex

Petr Vones

V TreeView se samovolne meni ikonky

[*] David Janko <djanko(zv)wizards(tec)cz> - 12.3.2003 18:23:00

Zdravim vsechny,
mam ImageList s ikonkami (od zakladnich cut, copy - az po sve pro jednotlive
agendy). Ten je pripojen do MainMenu, ToolBaru a TreeView, kde jsou tyto
agendy take (property Images).
Kdyz kliknu ale na polozku v TreeView, zmeni se mi v nem ikonka pro polozku
na kterou jsem kliknul - jeste predtim nez nabehne prislusne OnMouseDown() s
moji obsluhou, pokud muzu verit debuggeru ...
Jinde zustane ok, a pokud si pro dany Node v obsluze necham vypsat
ImageIndex, tak je take ok ...
Nesetkal se s tim jiz nekdo ?

[...]

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2003 18:21:03

No ja jsem mel hrozne problemy pri pouziti Anchors na Windows XP. Jaky
to je system?

Homepage : http://dusek.webz(tec)cz
Apps : Sms GateKeeper
-------------------------------

Wednesday, March 12, 2003, 6:13:55 PM, you wrote:

> [...]
PL> spusteni se ale zobrazi formular v puvodne nadefinovane velikosti, ostatni
PL> komponenty jsou ale prilis roztahle, takze je to ujete "za roh". Pokud ten
PL> form roztahnu, roztahujou se i controly, takze se nikdy nedoberu toho, abych
PL> videl cely obsah.

PL> Je zvlastni, ze to dela jenom na jednom pocitaci, zkouseli jsme nainstalovat
PL> nejnovejsi DLL-ka od MS, ale nepomohlo to. Nemate nekdo nejaky tip?

PL> Diky
PL> Petr Langer

vizualni komponenty s anchorem jdou "za roh" formu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2003 18:17:31

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> [...]
> komponenty jsou ale prilis roztahle, takze je to ujete "za roh". Pokud ten

Nema uzivatel nastavene "velke fonty" - 120 dpi ? Druha moznost je ze ma moc
male rozliseni a okno formulare se zmensi/posune pred zobrazenim, oproti
puvodnimu navrhu v Delphi designeru.

Petr Vones

vizualni komponenty s anchorem jdou "za roh" formu

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.3.2003 18:13:55

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 12.3.2003 16:42:22

> [...]

tedy tiskarna Obecna nebo textova, Generic text only.

Pokud se znakova sestava posle na grafickou tiskarnu,

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 12.3.2003 15:00:46

[...]

IB/FB - jak na zakazane znaky v uzivatelsky zadava

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.3.2003 16:01:10

> Jenom ... Params.ByName(... je u IBQuery? Tipl
> bych ze jo, ale nemam tady Delphi a doma me bude
> stvat, ze jsem se nezeptal.

Ahoj,

je to i IBDatasetu, ale u query bude urcite taky (ted nevim). Pokud
ne, tak tam bude misto toho ParamByName jako funkce. Rozhodne
mechanismus jako takovy tam urcite je.

Znakovy tisk v Sinee

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.3.2003 15:59:11

Ahoj,

mam sestavu, kterou bych rad tisk ve znakovem rezimu. Podle
navodu jsem sestavu vyrobil ve znakovem rastru, pouzil vyhradne
pismo Roman17cpi a zkusil vytisknout na jehlickove tiskarne.
Uprimne receno ale nejsem schopen rozeznat, jestli tisk probiha v
grafice nebo ne. Tisk stranky z Excelu se tiskne podobne rychle jako
moje sestava. Zkusil jsem proto pouzit funkci PrintToFile, tam ale
svuj text nevidim. Tak nevim. Tiskarna FX880. Poradime mi nekdo
zpusob, jak to overit? Nebo je pravda, ze tisk v pismu Roman 17cpi
uz tiskarna neumi udelat svizneji nez beznou grafiku?

Dik

Re[2]: Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.3.2003 15:38:32

Int je cca +-2e^9, takze by stacil na 4 mil zaznamu (1000 pobocek),
jeste muzes pouzit int64 (FB1.5 by ho mel umet)

* New BIGINT datatype (SF #446206).
Allow native SQL usage of 64-bit exact numerics.
Note:
Available in dialect 3 only.
Contributor(s):
Dmitry Yemanov <yemanov(zv)yandex.ru>

Slavek

> POZOR: Pri tomto rieseni pridelovania ID musite mysliet na to aby ste
> nenavrhli ID field ako Integer, lebo si rapidne znizujete rozsah
> cisiel. Ja som pouzil Numeric(18,0) a to my dufam dokial pojdem do
> dochodku bude stacit (pozn. dnes mam 26 a oni cca.150000recs.). :-)))

Re[2]: Slozeny versus jednoduchy PK

Ja som spravil projekt, kde bola poziadavka (OFF-LINE) replikacii po
internete. Pouzil som to taktiku pridelovania ID systemom:

NEW.ID=GEN_ID(GEN_TABLE,1)*1000+NEW.POBOCKA;

T.j. ak chcem oddelit riadky konkretnej pobocky od inych pouzijem
where POBOCKA=:POBOCKA a jedinecnost kluca je zarucena.

To *1000 sa musis Ti rozhodnut ze ci ti saci 1000 pobociek,...

[...]

Jak hledat soubor i v podadresarich?

[*] Bronislav Klu�ka <Bronislav.Klucka(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2003 15:11:33

*************** zkus tohle ***************
function TreeSearch(FileName:string;var Path:string):boolean;
var fFile:TSearchRec;
found:integer;
OldPath:string;
begin
result:=false;
if FileExists(Path+'\'+FileName) then
begin
result:=true;
found:=FindFirst(Path+'\*.*',faAnyFile,fFile);
while found=0 do
begin
if (fFile.name<>'.') and (fFile.name<>'..') and ((fFile.attr and
faDirectory)=faDirectory) then
begin
OldPath:=Path;
Path:=Path+'\'+fFile.Name;
result:=TreeSearch(FileName,Path);
if result then exit;
Path:=OldPath;
end;
found:=FindNext(fFile);
FindClose(fFIle);

{$R *.dfm}

var dir:string;
begin
dir:='C:\Install';
if TreeSearch('balloon.bmp',dir) then ShowMessage(dir)
else ShowMessage('not found');