Jak hledat soubor i v podadresarich?

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 12.3.2003 14:13:41

Zdravim,

mam funkci

function Hledej_Soubor(jmeno_souboru: string; adresare: tstrings): string
var a: string;
begin
result := '';
for loop := 0 to adresare.count - 1 do
begin
a := adresare[loop] + '\' + jmeno_souboru;
if fileexists(a) then // tady to potrebuji zmenit, ale nevim jak
begin
result := a;

kde v parametru "adresare" predavam nekolik ruznych adresaru na ruznych
discich.
Nyni ale chci, aby mi funkce kontrolovala i vsechny podslozky v
"adresarich", zda se nahodou soubor nenachazi tam.

Resil jste nekdo tento problem?

Diky Bob

(D4 c/s)

Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.3.2003 14:07:44

Pokud mozno pouzij jednoduchy PK, u slozenych
narazis na hodne problemu pri vyberu hodnot (nutnost
definovat pomocne indexy, ...).
Pro vice pobocek bych pouzil pridelovani intervalu pro hodnoty
PK, tyto intervali pridelit bud na vzdy, nebo je dynamicky
pridelovat po malich castech.
Ono kdy je lepsi slozeny a kdy jednoduchy nejlepe vyjde
z navrhu DB.
Typicky pokud je relace identifikacni, tak je FK i PK, pokud
ne, tak je pouze FK.
Obces je vhodne provest "precislovani", napriklad mas 3-4 patrovy
ciselnik a ve zpodnim patre bude vznikat hodne hodnot, zde je vhodne
mit co nejjednudussi PK i FK (uz jen kvuli objemu dat).

> pomohl by mi nazor z praxe:
> Je jednodussi prace se slozenym primarnim klicem (2 sloupce) nebo
> jednoduchym (1 sloupec) ?
>
> Konkretne:
> ID - autoincrement (generator): cislo zaznamu napr. 10
> DATA - CHAR(3): puvod vety napr. 'JBC'
> nebo
> ID - CHAR(10): oboji najednou napr. JBC0000010
>
> Poznamka:
> smyslem sloupce DATA je moznost replikace dat (pokud zakaznika nepresvedcim,
> ze dnes neni problem vzdaleny pristup do DB).

Komponenta THotKey

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 12.3.2003 14:01:37

Asi jsem narazil na chybku v komponente TShortCut.
Staci v runtime pomoci klavesnice vlozit kombinaci obsahuj�c� INSERT, treba Ctrl+Alt+Ins, pak hodnotu programove precist z
vlastnosti Hotkey a opet ji tam strcit. Ouha, vidim, ze "Ins" se zmenilo na "Num 0". Dela vam to taky? Mam D6+SP2. Zkousel jsem to
na Win2k,Win98 a WinXP - stejne chovani. Komponenta THotKey je jen wrapper pro systemovy control, tak ze by byl problem u Billa
Gatese? V jeho dialogu pro zastupce ale tento control funguje spravne. Martin

Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 12.3.2003 13:23:23

> Behalf Of Pavel Cisar

> Nevyhody:
>
> - Problematicky vyber radku pouze podle casti klice (vzdy
> natural scan).

Pokud se pouzije nejaky Number a divate se na nej jako na retezec, tahle
nevyhoda odpada.
ID pak vypada XXXYYYYYYYY, kde XXX je ID *.gdb a YYYYYYYY je vlastni ID v
teto databazi z generatoru.
Ma to jine nevyhody, ale rychlost to podle meho nebude... (Pouzijes
ID>=XXX000000 and ID<=XXX99999999 apod)

Danik

Re[2]: IB a problem s Eventy pri ukonceni programu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.3.2003 13:45:24

FB by mel byt stabilnejsi (snad), vzhledem k tomu, ze pouzivam pouze FB,
tak pouzivam i klienta pouze od FB. Cim vice SW, tim vetsi problemy,
takze doporucuji minimalizovat pocat verzi.

Slavek

> Diky moc,
> vytrhl jsi mi trn z paty. Na tech masinach, kde to tuhlo byl opravdu
> gds32.dll z IB5.6, nahradil jsem ho gds32.dll z FB a vse fungovalo.
> Zkousel jsem i gds32.dll z IB6 a taky to bezi. Je klient FB v necem
> lepsi nez IB6 nebo mi staci pouzivat klienta IB6?
>
> Petr

Re[2]: IB a problem s Eventy pri ukonceni programu

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 12.3.2003 13:32:59

> [...]

Petr
> Ano setkal, problem je v gds32.dll.
> Pouzij gds32.dll s FB a budes mit klid, nebo nesmis pouzivat TCP
spojeni.

IB/FB - jak na zakazane znaky v uzivatelsky zadava

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.3.2003 13:26:56

> Proste mam Memo, do ktereho muze uzivatel napsat
> libovolnou poznamku.
> Co s tim, kdyz tahle poznamka obsahujem znaky
> jako napr. " nebo ' a spoustu daslich?

Ahoj,

Muzes mit funkci, ktera zdvoji apostrofy. Ale lepsi moznost je takovy
text predat do SQL dotazu parametrem, tj.

SelectSQL.Text := 'insert into pokus(sloupec) values(:par)';
Params.ByName('par').AsString := Memo1.Text;

A je to. Nebo jsem neco nepochopil?

IB/FB - jak na zakazane znaky v uzivatelsky zadava

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 12.3.2003 13:22:29

Ahoj.
Resim jeden maly primitivni problem viz subjekt.
Proste mam Memo, do ktereho muze uzivatel napsat
libovolnou poznamku.
Co s tim, kdyz tahle poznamka obsahujem znaky
jako napr. " nebo ' a spoustu daslich?
Resite to tak, ze tyto kriticke znaky prevedete
pomoci nejake tabulky a nebo staci pred kazdy
citlivy znak vlozit nejaky uvozujici znak? Jaky?
U jinych DBsystemu jsem se setkal s pouzitim ~
nebo \.
Je nekde v helpu seznam vsech znaku, abych
nahodou na nejaky nezapomnel?

Diky, Jirka
D6Prof+SP2; WinNT
programator amater

IB a problem s Eventy pri ukonceni programu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.3.2003 13:06:01

> [...]

> pokud jsem pred tim nejaky Event zaregistroval. Jinak program
> funguje naprosto normalne a pri spusteni a pri behu zadne problemy

Access violation za ENDem - problem MessageBox

Mozna je to blbost, ale zkus pouzit namisto =
MessageBox(Application.Handle,
...) prikaz Application.MessageBox(PChar('....'),'.....',MB_....). =
Pouzivam
to zhusta a nikdy s tim problemy nebyly. Napada me jeste, jestli treba =
v tom
MessageBoxu nepouzivas nealokovany PChar apod. To, ze k chybe nedojde =
vzdy,
by tomu nasvedcovalo, protoze se nekdy lze tim ukazatelem strefit do =
vhodne
oblasti pameti a k AV nedojde.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

Lokalizoval jsem co to dela.
V prihlasovaci procedure mam pouzito (pokud je nekorektni
prihlaseni) MessageBox(Application.Handle, ...); Pokud tento
prikaz odstranim, probehne ukonceni ok. Jakmile je tam, je
problem (nekdy taky ne). Je potreba nejak zvlast rusit

Access violation za ENDem - problem MessageBox

[*] harman(zv)volny(tec)cz - 12.3.03 12:36:32

[...]
MessageBox? Nebo kde muze byt problem? Diky moc za rady.
Honza.

> [...]
> ************* thread, ktery
> pak jinak saha na uz zrusene objekty...
> Teda pokud nejaky thready ve sve aplikaci pouzivas...
>=20
> Tomas Bihary
>=20
>=20
>=20
>=20
> ---
> Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
> Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG
> (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.461 / Virov=E1 b=E1ze: 260 - datum vyd=E1n=ED:

--=20
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/mailpaid/

IB a problem s Eventy pri ukonceni programu

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 12.3.2003 12:35:50

Ahoj,
[...]

Zajimave je, ze se mi to stava jenom asi na dvou PC, k dispozici mam
napr. identicky pocitac se stejnou konfiguraci a tam to nedela.
Na vsech PC mam nainstalovane klienty IB5.6 na jednom PC jede i
IB5.6 server (ten, na kterem to taky tuhne). Aby to bylo jeste vic
zamotane, tak tyto programy jsou dva a nekde tuhne pri ukonceni
jeden
a nekde zase ten druhy, ale je to vzdy na tech stejnych PC.

Asi bude tezke to nejak vyresit, ale aspon naznacit smer, kterym se
mam ubirat. Zkousim uz vse mozne i nemozne. Diky, Petr.

COUNT v sekci WHERE na FB

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 12.3.2003 11:31:05

dekuji vsem za odpovedi. HAVING count... to je to co jsem potreboval. Orientoval jsem jen podle
Embeded SQL Giude a tak nejak jsem tapal.
Ty castky maji ve velke vetsine stejnou vysi, presto to funguje tak jak ma. Kdyz pouziju GROUP BY
id_klienta, je jedno jaka je vyse castky nebo jestli jsou stejne. Tak to chapu a tak mi to funguje.
Tridim dle id_klienta.

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
SELECT id_klienta, COUNT(castka) AS pocet FROM table WHERE
ucet=31104
GROUP BY id_klienta
HAVING count(castka)=23

V GROUP BY musi byt uvedeno presne to, co je v SELECT neagregovane.
takze
bud "select id_klienta, count ... group by id_klienta having..."
(vrati klienty, kteri poslali 23 plateb)
nebo "select count...having..." bez group by
(vrati v kazdem pripade cislo 23 - asi nesmysl)

V HAVING se musi napsat cele count(castka), nelze jen alias POCET.
V pripadnem ORDER BY pak nelze nic jineho, nez poradove cislo sloupce.

Ale stejne, co kdyz budou castky ve dvou platbach stejne?
Jaky pak bude count(castka)?
Spice by to melo byt nejak "count(id_platby)".

viz kurz "Navrh a implmentace SQL databaze".

Honza

Access violation za ENDem.

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 12.3.2003 11:18:23

Ahoj,> No jeste me napadlo ze by mozna mohl byt problem v kodu
> [...]

Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.461 / Virov=E1 b=E1ze: 260 - datum vyd=E1n=ED: 10.3.2003

Hledam lokalni DB stroj s bloby cca 10 MB

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.3.2003 10:56:18

Pokud ti nevadi instalace dalsiho SW, tak zkus FireBird.
Posledni stabilni verze je 1.0.2
Umi Bloby, DB je kompaktni v jednom souboru (muzes si ji ovsem rozdelit).
firebird.sourceforge.net

Slavek

> ahoj, potrebuju zjistit zda existuje nejaka DB (lokalni, souborova), ktera umi
> bloby cca kolem 10 MB. Muze byt freeware i shareware, ale je urcena pro
> komercni pouziti. MySQL znam, potreboval otestovat nejaky dalsi. Diky Karel Klimes

Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.3.2003 09:22:40

Chtel jsem odpovedet sam, ale Pavel to udelal za me (viz nize).
Tedy rozhodne spise jednoslozkovy primarni klic.

Viceslozkove si muzeme dovolit pouze "dole" v datovem modelu, tedy tam, =
kde uz nehrozi zadne "nabalovani" (primarni klic se neprenasi pres =
identifikacni relaci do dalsich Detail entit/tabulek), treba Faktura -> =
Radek, pod radkem asi uz nic nebude, Radek bude mit klic =
IDFaktury+CisloRadku.

Jeste k te nevyhode:
Ta se podle meho soudu da vetsinou eliminovat.
V konkretnim pripade by DATA melo byt samostatnou polozkou, pritom ID by =
i tak melo byt zaruceno jako jednoznacne. Treba by se daly nejak =
nastavit generatory tak, aby se ciselne rady neprekryly (SET GENERATOR). =

Nebo nejak jinak. ID muze byt treba i neco jako GUID, pak to bude =
jednoznacne urcite.=20

viz nas kurz "Navrh a mplementace SQL databaze".

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
----------
> [...]
> - Problematicky vyber radku pouze podle casti klice (vzdy natural =
scan).
>=20
> S pozdravem
> Pavel Cisar
>=20
> Navidenou na Prvni Evropske Firebird Konferenci - Kveten 2003,=20
> Fulda, Nemecko
> http://www.firebird-conference.com
>=20
> Mobil: 724 281429
> http://www.ibphoenix(tec)cz
> Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Hledam lokalni DB stroj s bloby cca 10 MB

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 12.3.2003 10:09:53

Skus sa pozriet na FlashFiler, podla dokumentacie zvlada blob do 2GB.

http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/

P.Svorc

> [...]
> komercni pouziti.

Hledam lokalni DB stroj s bloby cca 10 MB

[*] Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 12.3.2003 10:04:34

Coz takhle FlashFiler (http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/).
Jarek Sola�

[...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.3.2003 10:01:53

SELECT id_klienta, COUNT(castka) AS pocet FROM table WHERE
ucet=3D31104
GROUP BY id_klienta
HAVING count(castka)=3D23

V GROUP BY musi byt uvedeno presne to, co je v SELECT neagregovane.
takze=20
bud "select id_klienta, count ... group by id_klienta having..."
(vrati klienty, kteri poslali 23 plateb)
nebo "select count...having..." bez group by=20
(vrati v kazdem pripade cislo 23 - asi nesmysl)

V HAVING se musi napsat cele count(castka), nelze jen alias POCET.
V pripadnem ORDER BY pak nelze nic jineho, nez poradove cislo sloupce.

Ale stejne, co kdyz budou castky ve dvou platbach stejne?=20
> [...]

> Jak to spravne provest?
>=20

Hledam lokalni DB stroj s bloby cca 10 MB

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 12.3.2003 10:04:56

nejake linky na develope s SQLite su na
http://cvs.hwaci.com:2080/sqlite/wiki?p=3DSqliteWrappers

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus=09
SOVA
=A5. =A9t=FAra 17/28
018 61 BELU=A9A

Mob.: 0905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
jozef.kalus(zv)spordat.sk
Web: http://www.equipment.sk

From: "Ben, Martin (CONS FIN)" <Martin.Ben(zv)ge.com>
> SELECT COUNT(castka) AS pocet FROM table WHERE
> ucet=3D31104
> GROUP BY id_klienta
> HAVING pocet=3D23

COUNT v sekci WHERE na FB

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 11.3.2003 19:29:34

to nejde, porad je pocet unknown column...
nakonec jsem to resil ulozenou procedurou ale jde to i v beznem selektu
(neco jako (23=(SELECT COUNT(castka)...), ale je to pomale.

From: "Ben, Martin (CONS FIN)" <Martin.Ben(zv)ge.com>
> SELECT COUNT(castka) AS pocet FROM table WHERE
> ucet=31104
> GROUP BY id_klienta
> HAVING pocet=23

MS SQL 7 a IIF

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.3.2003 18:54:51

> BTW tvoj zapis nedava spravny vysledok, dve smeny su v sobotu a v
> nedelu, v pracovne dni su tri, takze este pouzijem ELSE. Vlastne ono
> je tam _povinne_!

Ahoj.
Ja jsem to netestoval a nepremyslel jsem nad tim. Melo to byt jen
"nakopnuti" smerem k CASE.
Rad jsem pomohl.

Ludek

MS SQL 7 a IIF

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 11.3.2003 18:50:59

> co takhle:

> SELECT INT(VYROBENO-(1/4))*3 + (Frac(VYROBENO) *
> case when DayOfWeek(VYROBENO)=1 then 2
> when DayOfWeek(VYROBENO)=7 then 3
> end AS SMENA

Diky, je to tak! Takze IIF sa u Microsoftu vola CASE a dokonca sa mi
to zda sympatickejsie. Prerobim to na case. Medzitym som to totiz
urobil so SUBSTRING, ('tyden ma jenom 7 dni', ako spieva Ledecky):

Frac(VYROBENO) * SUBSTRING('2333332',DayOfWeek(VYROBENO),1)

a netreba to ani preCASTovat.

BTW tvoj zapis nedava spravny vysledok, dve smeny su v sobotu a v
nedelu, v pracovne dni su tri, takze este pouzijem ELSE. Vlastne ono
je tam _povinne_!

CASE WHEN DayOfWeek(VYROBENO) BETWEEN 2 AND 6 THEN 3 ELSE 2 END

> (nevim jestli podle toho pujde grupovat)

Na MS SQL ide, u Accessu sa cely vyraz musi este raz opisat do GROUP
BY

bye
vmlich

Nejasnost kolem SMTP Autentikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.3.2003 18:03:18

> [...]
nelze
> provest (je mozne jen jednoduchy
> sendmail(smtp+port,hlavicka,zprava,prilohy)). Pri komunikaci se
supportem
> jsem byl odkazan na to, ze problem je nekde v administraci mail
serveru a ze
> mame od administratora ziskat nejaky specialni port pro odesilani
emailu
> (?!). Tomu dost dobre nerozumim: pokud budu mit spesl port, kterym
budu moct
> odeslat mail bez prihlaseni, tak k cemu je potom autentikace? Za 2.:
ten
> port je predem specifikovany nebo to budu zadat u kazdeho
mailserveru
> zvlast?
> Zatim mi to pride spise jako nedostatek te nasi knihovny (coz mi
support
> nerekne) a rad bych v tom mel jasno.

Vtip je v tom, ze pokud ma byt provider schopen prijimat postu ze
sveta musi
mit k dispozici SMTP kanal, ktery neni authentifikovany. Existuje
tendence rozdelit
SMTP tok od klientu a SMTP tok mezi servery. Na jednom portu bezi SMTP
pro klienty a na jinem pro servery. Klientske muze byt vesele
heslovane to druhe
ne (ale zase muze/musi mit implementovana nejake pekna omezeni -
relaying atd).

Nicmene i kdyby mel provider SMTP jeste na jinem portu stejne Ti to
asi
nepomuze protoze antispam ochrana (zakazanej relaying) Ti nedovoli
posilat
maily dal do internetu.

D. Toman

COUNT v sekci WHERE na FB

[*] Ben, Martin (CONS FIN) <Martin.Ben(zv)ge(tec)com> - 11.3.2003 11:07:34 -0500

SELECT COUNT(castka) AS pocet FROM table WHERE
ucet=31104
GROUP BY id_klienta
HAVING pocet=23

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 11.3.2003 16:51:44

Ahoj,

> [...]
> smyslem sloupce DATA je moznost replikace dat (pokud zakaznika
nepresvedcim,
> ze dnes neni problem vzdaleny pristup do DB).

Pokud mohu poradit z praxe, kde se replikaci uz delsi dobu zabyvame, pouzili
jsme slozeny klic ID z generatoru + ID konkretniho gdb souboru a to
pouzivame
ve vsech tabulkach, takze i cizi klice maji vzdy jen 2 hodnoty.

Kdybych se mohl rozhodovat znova, pouzil bych jako primarni klic radsi GUID
a urcite bych se vyhnul nekterym problemum pri replikaci a asi by se s tim
i lip pracovalo.

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

OT: COUNT v sekci WHERE na FB

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 11.3.2003 16:43:46

[...]

Variant or safe array is locked.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.3.2003 16:33:06

From: "Jarom�r �erm�k" <CERMAK(zv)PROCOM(tec)cz>
> Resim nasledujici problem a potreboval bych poradit. V programu napsanem
> v D7 ukladam obsah ClientDatasetu na disk jako XML a stejne ho i ctu. Ve
> firme chodi vse v poradku, ale u zakaznika se pri nacitani/ukladani
> objevy vyse uvedena hlaska. Programy v D5 chodily dobre. Nevite nekdo co

Patrne se ti nedopatrenim natahuje MIDAS.DLL ze starsi verze Delphi ktera je
na tom pocitaci. Preloz tu aplikaci s unitem MidasLib nebo tam dej do adresare
aplikace tu dll z Delphi 7.

Petr Vones

Pocesteni aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.3.2003 16:14:22

On 11 Mar 2003 at 15:07, Jiri Babka wrote:

> snazim se prijit na to, jak pocestit aplikaci, kterou delam v Delphi 6
> Professional. Chtel bych napr. nahradit anglicke texty ve standardnich
> dialozich z knihovny Dialogs.pas ceskymi. Poradite mi, jak na to? V
> prirucce jsem nasel pouze zpusob, jak udelat prepinani jazyku za behu,
> ale to neni to co chci. Nechci zadny soubor .CSY, ale aby to bylo
> primo v .EXE.

http://www.localizator.com
Umi oboje.

Zmena InterBase -> Firebird

On 11 Mar 2003 at 12:38, Miroslav Evjak wrote:

> mam databazi vytvorenou v InterBase6. Je mozne ji beze zmeny pouzit ve
> FireBirdu 1.xx (samozrejme cestou Backup/Restore), nebo to obnasi nejake
> problemy a upravy v databazi?

Backup/restore staci (ale je nutny kvuli zmene trideni CH u PXW_CSY).

> [...]

Vyhody:

- Neni treba se tolik rozepisovat pri specifikaci joinu, vyberu konkretniho
zaznamu apod.

[...]

OT: Nejasnost kolem SMTP Autentikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.3.2003 15:41:57

Puvodni zprava, kterou napsal Roman dne 11 Mar 2003:

> [...]
> prihlaseni nelze provest (je mozne jen jednoduchy
> sendmail(smtp+port,hlavicka,zprava,prilohy)). Pri komunikaci se supportem

No tak ta knihovna nepodporuje SMTP autentizaci.

> [...]
> budu moct odeslat mail bez prihlaseni, tak k cemu je potom autentikace? Za

To je ptakovina, kdyz to tak bude, tak se pak kdokoliv muze na ten port
napojit a postu odesilat.

> 2.: ten port je predem specifikovany nebo to budu zadat u kazdeho
> mailserveru zvlast? Zatim mi to pride spise jako nedostatek te nasi
> knihovny (coz mi support nerekne) a rad bych v tom mel jasno.

Ano, je to nedostatek te knihovny, ktera to asi neumi. Od toho je
autentizace, aby bylo zajisteno, ze nikdo jiny neposle mail ven -
spammer...

SMTP autentizace se chova tak, ze kazdy postovni server vetsinou
podporuje nekolik ruznych autentizacnich metod. Kdyz se na nej napojis,
tak ti napise, jake podporuje. Podivej, takhle:

250-Petr Zahradnik Mail Server Hello clpc; ESMTPs are:
250-TIME
250-AUTH=LOGIN
250-AUTH CRAM-MD5 LOGIN
250 HELP

Tady vidis dve moznosti autentizace - LOGIN a CRAM-MD5 LOGIN. Postovni
klient si vybere jednu z nich takto:

AUTH CRAM-MD5

No a na to mu server odpovi tak, ze mu posle nahodny retezec pro overeni:

PDg1NjM4NjQxLjM0NkBjbGV4cGVydC5jej4=

Klient ho vezme a dohodnutym zpusobem zakoduje vysledek (jmeno/heslo
podle typu algoritmu slouci s tim nahodnym a vyplivne vysledek):

Y2xleHBlcnQgMjQwNTQxNWEzODgyMGE2ZjZiMDk4NTI2Yzk4YzY5MGY=

No a je to... Neposila se otevrene jmeno/heslo, to sis vsiml. Server
potvrdi:

235 Authentication successful.

A uz se muze posilat mail...

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

OT: Nejasnost kolem SMTP Autentikace

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.3.2003 15:23:09

Piokyud tim mel na mysli, ze by se mel zvest vas postovni server,
ktery by slouzij jen pro vas a bezel by na nejakem nestandardnim
portu, pak mi to prijde jako hovadina, protoze:

1. takto nestandardni port by se mel tak ci tak zabezpecit, abyste
jej mohli pouzivat jen vy. Tedy patrne omezenim pres IP adresu.

2. ve chvili, kdy umi zabezpecit podle Ip adresy, je zcela
standardnipostup, ze se podle IP adresy da na standardnim SMTP
serveru autenticifikovat. (tedy nastavit IP adresy, pro ktere nebude
vyzadovano SMTP prihlaseni)

cele tyhle veci jsou kvuli tomu, aby si pres vas SMTP server nemohl
posilat kdo chce co chce. na druhou strnu kazdy SMTP server MUSI
umoznit prijem postu bez autenticifikace od kohokoliv, je-li zprava
urcena pro mistniho uzivatele. Jinak takovy server nemuze prijimat
postu z internetu!

Byva zvykem konfigurovat SMTP servery nasledujicim zpusobem:

- posta z venku pro mistniho uzivatele povolena.
- posta z danych IP adres povolena (IP jsou nastaveny pro mistni
uziovatele, aby mohli pohodlne odesilat cokoliv)
- Posta z jinych IP pro jine nez lokalni uzivatele je povolena pouze
po uspesnem prihlaseni. (zabraneni zneuziti)

Sprave reseni vaseho problemu vidim ve dvou vecech:

1. donutit spravce vaseho SMTP serveru, aby povolil vase IP adresy,
aby nebylo nutne prihlasovani

2. nakopat dodavatele te vasi knihovny, ze neumi neco tak zakladniho,
jako prihlasovani-se k SMTP.

> [...]
> budu zadat u kazdeho mailserveru zvlast? Zatim mi to pride spise jako
> nedostatek te nasi knihovny (coz mi support nerekne) a rad bych v tom

Pocesteni aplikace

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2003 15:07:12

Dobry den,

[...]

Dekuji za radu

Jiri Babka

Synapse - GetSubPart

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.3.2003 15:05:51

> 1. Pri rozhodovani, akym sposobom rozparsovat
> telo spravy, resp. jej jednotlive casti je
> treba vychadzat z obsahu vlastnosti Primary
> a Secondary v prislusnom TMimePart objekte.

prvni, podle ceho by ses mel rozhodovat je property PrimaryCode. To
ti urcuje druh dat, tedy jakasi interpretace primarniho mime typu.
muze nabyvat hodnot:

MP_TEXT - obsahuje text
MP_MULTIPART - obsahuje subparty
MP_MESSAGE - obsahuje kompletni jinou zpravu
MP_BINARY - obsahuje nejake binarni data

Temito ctyrmi typy jsi totiz schopen popsat vsechny mozne druhy dat.> 2. Text mailu (sprava) sa nachadza vzdy v prvej
> "sekcii", ak ide o MULTIPART sekciu (ala outlook)
> treba z nej vyextrahovat opat len jeho prvu cast.

Toto neni pravidlem! (jen zvyklost...) Textova cast se muze nachazet
kdekoliv.

> 3. Pri forwardovanej sprave moze byt prenasana sprava
> v jedinej "sekcii" typu MESSAGE/RFC822, po jej
> "rozbaleni" dostaneme jednotlive casti povodnej
> spravy. Plati to aj u viackrat forwardovanej spravy?

forwardovani probiha u ruznych postovnich lientu ruzne... nekter
puvodni zpravu prilozi jako MP_MESSAGE, jini nechaji pubvodni zpravu,
jen do textu pripisou,z e je to odforwardovano, jindy zase dojde k
odformwardovani, ale ve zpave se nzmeni nic, jen se doplni par
hlavicek.

V pripade nekolikanasobneho forwardovani dochazi k mixu vsehu vyse
uvedeneho.

> 4. Akykolvek subor mozno rozlisit podla toho, ze
> vlastnost Primary prislusneho TMimePartu je
> typu "APPLICATION".

Ne! Testuj to podle 'PrimaryCode = MP_BINARY'. Tim si osetris vsechny
mozne pripady.

Napriklad kdyz ti nekdo prilozi jako soubor obrazek, bude mit v mime
typu treba image/jpeg, nicmene bude v PrimaryCode oznacen jako
binarni.

> 5. Aky vyznam ma pouzitie PostPart a PrePart?

To ma vyznam pouze u multipartu.

Prepart je cast dopisu mezi hlavickami a parvnim multipart boundary.
Obvykle obsahuje text s informaci pro ty, kteri se na zpravu divaji
pres MIME nekompatibilni prohlizec. Takova ta obligatni hlaska: "toto
je zprava ve format MIME, blabla" jedna se tedy o text urceny tem,
kteri nemaji MIME prohlizec, aby nebyli vydeseni z toho, co na ne
vybaflo za smeti. MIME kompatibilni software ma tuto cast ignorovat,
ale to neznamena, ze bys s ni nemohl v synapsi pracovat. ;-)

Postpart je obdobne cas dopisu za posledni boundary do konce dopisu.
I tato cast ma byt MIME softem ignorovan. obcas je tam napsano neco
jako: "--- konec dopisu ---".

Nema to zadny prakticky vyznam. Snad jen ze jiste druhy viru
vyuzivali jednu dobu chyby v outlooku, ktery dokazal interpretovat
prilohu, i kdyz byla umistena v Postpartu, ackoliv ji mel ignorovat.
To byla vtipna finta, protoze existuje mnoho e-mail scanneru, ktere
ovsem cti MIME (narozdil od microsoftu), a tak postpart ignorovaly,
proto ten virus hladce prosel az k Outlooku. :-)

> 6. Ako som zistil, pouzitie RETR na nasom serveri
> sposobi zmazanie spravy. Ak si chcem spravu
> precitat bez toho, aby bola na serveri zmazana,
> pouzivam metodu TOP s dostatocne velkym argumentom
> (podla velkosti danej spravy). Je to korektne?

Ano, nekltere POP3 servery opravdu mazou zpravy jen ctenim, aniz by
cekaly na prikaz DELE. Osobne to nepovazuji za stastne reseni, a
primarne bych se snazil presvedcit administratora POP3 servru, aby se
zacal chovat standardne.

Obezlicka s TOP by mela ale fungovat.

> 7. Da sa zistit, ci sprava obsahuje urcitu prilohu
> bez toho, aby som stahoval zo servera komplet
> celu spravu?

Muzes maxmalne stahnout jen hlavicky (pres TOP), a podivat se na
hlavicku Content-type. podle toho poznas, jestli se jedna o text, o
binarni zpravu ci o multipart.

Chces-li vedet cokoliv vice,treba jestli ten m,ultipart obsahuje
tebou zadanou prilohu, pak MUSIS stahnout celou zpravu, protoze jinak
nebudes mit potrebne informace, ktere jsou roztrouseny po celem
dopisu.

> 8. Na postupne dekodovanie spravy som zvolil
> nasledovny postup:
> Head.DecodeHeaders ( Mess.Lines ); // dokoduje hlavicku
> Mess.DecodeMessage(); // dekoduje telo spravy
> Mess.MessagePart.DecomposeParts(); // "rozbalenie sekcii"

Tady staci volat pouze DecodeMessage. Ten ti zavola i
Mess.header.decodeheaders, zavola i ten decomposeparts!

Ve zbytku kodu zkus zapracovat poznatku sdelene vyse. ;-)

Jinak ja podobne veci resim tak, ze si udelam proceduru, kterou
priradim do Mess.Messagepart.OnWalkpart, a pak zavolam
Messagepart.Walkpart, a ta moje procedura je zavolana pro kazdou part
v dopise a nemusim nic rucne prochazet.

V te procedure se pak jen divam, jakeho je part typu, a kdyz je typu,
ktery mne zajima, tak si vytahnu obsah a neco s nim provedu. (treba
zavolam DecodePart, atd.

Variant or safe array is locked.

[*] Jarom�r �erm�k - 11.3.2003 14:52:54

Ahoj vsichni

[...]
mi tam chybi a jak to tam dostanu. Predem diky za jakykoliv napad.

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.459 / Virov=E1 b=E1ze: 258 - datum vyd=E1n=ED: 25.2.2003

OT: Nejasnost kolem SMTP Autentikace

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2003 14:13:34

[...]

http://kouzelne.misto(tec)cz

Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.3.2003 13:59:08

Miroslav Evjak dne 11 Mar 2003 v 12:53:

> Ahoj,
>
> pomohl by mi nazor z praxe:
> Je jednodussi prace se slozenym primarnim klicem (2 sloupce) nebo
> jednoduchym (1 sloupec) ?

Ahoj,

vyjadrim jen svuj nazor, poucne povidani jsem o tom moc necetl: pouzivam v podobnych pripadech
slozeny primarni klic, pripada mne o dost jednodussi pak vybrat jen ty zaznamy, ktere potrebujeme.
A po zkusenostech s lidmi na pobockach (maji obcas povahu experimentatoru) jsem rad, kdyz pripadne
problemy ovlivni jen jejich pobocku.

Je pravda, ze to trosku pridelava praci u joinu, zato se ale nestane, ze by v jedne ciselne rade
pribyly na pobockach doklady ci polozky ciselniku se stejnym cislem apod.

Karel Rys

DLL a access violation

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 11.3.2003 13:12:11

Nepomohlo to a nevim, co delam blbe. Poslal bych ti na tvuj mail vetsi kus
kodu z moji aplikace a jestli bys byl od ty dobroty a mrknul na to.....
Pokud ano, posli mi na zdenek(zv)gestore(tec)cz tvoji adresu a poslal bych to.
Diky moc Vlasta

> Muzes to zkusit nejak takhle:
>
> procedure abc;
> var
> Text : PChar;
> begin
> GetMem(Text, MaximalniDelkaTextu + 1);
> try
> ZavolejProcDll1(Text);
> ZavolejProcDll2(Text);
> finally
> FreeMem(Text, MaximalniDelkaTextu + 1);
>
> Nekdy je lepsi pouzit array [0..MaximalniDelkaTextu] of char, kde nemusis
> nic alokovat a uvolnovat, ale zase mas predem danou maximalni delku.

> [...]

OT: Praci programatora v Delphi

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2003 12:36:46

Zdravim konferu

omlouvam se za offtopic. Ale kamarad zhani praci programatora v DELPHI

pokud by jste negdo vedel tak prosim na muj mail
vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz ja mu to preposlu. Diky moc

Praxe a znalosti: Praxe pri vyvoji 2 roky. Znalosti komunikacnich
protokolu, ADODB, bezpecnost, internet, PPP, systemove veci,
ISAPI filtery, COM compnenty, procedurove moduly pro MSSQL
moduly pro Apache. Znalosti SQL,PHP, ASP,ASP.NET a MSSQL.

Lokalita: Okoli brna

format spoluprace: zivnostensky list.

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Slozeny versus jednoduchy PK

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2003 12:53:46

[...]

Diky.

Ing.Miroslav Evj=E1k
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz
+420 607 875748

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.459 / Virov=E1 b=E1ze: 258 - datum vyd=E1n=ED: 25.02.2003

Oracle & BDE, TStoredProc

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 11.3.2003 12:42:53

Jo aha. J=E1 jsem m=ECl ten sam=FD probl=E9m a pokud si pamatuju, ono to =
mam pocit
chod=ED, ale neobjevuj=ED se napriklad automaticky parametry. Uz si to al=
e uplne
nepamatuju. Fakt je ten, ze ted to take volam i se schematem, coz me urci=
tym
zpusobem omezuje napriklad pri testovani. Pokud by se ti podarilo neco
zjistit, dej prosimte vedet.

ivan virag

>V samotnem synonymu problem neni. SP mohu spustit bez problemu napr. v
>SQL Plus. Ale problem je v komponente TStoredProc, kde to lze pouze se
>schematem. StoredProcName =3D <owner_schema_name>.<stored_proc_name>

Libor Filip

Zmena InterBase -> Firebird

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2003 12:38:55

Ahoj,

mam databazi vytvorenou v InterBase6. Je mozne ji beze zmeny pouzit ve
FireBirdu 1.xx (samozrejme cestou Backup/Restore), nebo to obnasi nejake
problemy a upravy v databazi?

Dik za rady.

[...]

[*] Jaroslav Bu�ek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 11.3.2003 12:48:35

> [...]

Nekdy je lepsi pouzit array [0..MaximalniDelkaTextu] of char, kde nemusis
nic alokovat a uvolnovat, ale zase mas predem danou maximalni delku.

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 11.3.2003 12:24:29

V samotnem synonymu problem neni. SP mohu spustit bez problemu napr. v
SQL Plus. Ale problem je v komponente TStoredProc, kde to lze pouze se
schematem. StoredProcName = <owner_schema_name>.<stored_proc_name>

Libor Filip

From: "Viliam Mlich" <mlich1(zv)volny(tec)cz>
> ACCESSu nahradit IIF:
>
> SELECT INT(VYROBENO-(1/4))*3 + (Frac(VYROBENO) * IIF(
> DayOfWeek(VYROBENO)=1 OR DayOfWeek(VYROBENO)=7, 2,3)) AS SMENA ...
> GROUP BY SMENA ...

Ahoj.
Co treba
SELECT INT(VYROBENO-(1/4))*3 + (Frac(VYROBENO) *
case when DayOfWeek(VYROBENO)=1 then 2
when DayOfWeek(VYROBENO)=7 then 3
end AS SMENA ...
GROUP BY SMENA ...

Mozna by to mohlo fungovat (nevim jestli podle toho pujde grupovat)

Ludek

Jak jednoduse zakodovat heslo v INI souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.3.2003 09:16:01

> potrebuji si ulozit heslo v INI soboru. Samozrejme nechci, aby si ho
> mohl precist jakykoliv uzivatel a tak bych ho potreboval zakodovat.
> Umim udelat XOR, problemem je, ze vysledek nesmi obsahovat znaky pod
> #32. Muzete mi nekdo poradit? --

V cem je problem? Libovolne binarni data (tedy i znaky pod #32) muzes
preci zakodovat. To zakodovane heslo preci muzes do toho Ini ulozit
treba v hexadecimalni forme, nebo treba v base64 kodu...

Jak jednoduse zakodovat heslo v INI souboru

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 11.3.2003 09:12:29

A potrebujes to heslo zpatky dekodovat do originalni podoby?
Paklize ne, pouzij hash (napr SHA1), kde pak pri prihlasovani spocitas hash
zadaneho hesla a porovna s tim v ini.
Jinak pouzij nejakou jednoduchou symerickou sifru. Komponent se na to na
webu vali spousta.

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
Subject: Jak jednoduse zakodovat heslo v INI souboru

> [...]
> Muzete mi nekdo poradit?
> --

Jak jednoduse zakodovat heslo v INI souboru

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 11.3.2003 09:05:03

tak si urob nejaku prevodnu tabulku ascii znakov t.j. napr. cez pole,
kde indexy budu reprezentovat ciselny kod ascii znaku

Ing. Jozef Kalus=09

From: "Vladimir Teply" <teplyv(zv)chrudim(tec)cz>

> potrebuju z textoveho souboru odstranit ESC sekvence pro tiskarnu
> (#27#33...). Nevite nekdo o nejake filtrovaci utilite, pripadne neco jako
> "najdi a nahrad" i pro znaky mensi nez ASCII 32?

Ahoj.
Zkus treba StringReplace

Ludek

OT: odstraneni ESC znaku z textu

[*] Vladimir Teply <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 10.3.2003 15:59:31

DD,

potrebuju z textoveho souboru odstranit ESC sekvence pro tiskarnu
(#27#33...). Nevite nekdo o nejake filtrovaci utilite, pripadne neco jako
"najdi a nahrad" i pro znaky mensi nez ASCII 32?

Tlac viacerych obrazkov

Hi all
Potrebujem poradit ako mam vytlacit obrazky (najlepsie cez QuickReport)
Kazdy obrazok nech je na jednej stranke a obrazky sa nachadzaju na disku v
urcitom adresari

Chyba z WinInet pomoci FormatMessage

[*] Jan K��ek - 10.3.2003 15:44:37

Zdravim,

chtel bych zobrazit chybovou hlasku k chybe z GetLastError(), kterou
nastavi funkce z knihovny WinInet. Kdyz se vola FormatMessage, tak jak
je to v SysUtils.SysErrorMessage, tak se mi zadna hlaska nevrati.=20

Je tedy treba predat handle na WinInet.dll. Ale kde jej mam vzit, kdyz
knihovnu nelinkuji dynamicky, ale pouze diky uses WinInet. Mam presto
volat LoadLibrary('wininet') a tak ziskat handle?

internetove komponenty INDI

[*] Bilek Zdenek <bilekz(zv)vosrk(tec)cz> - 10.3.2003 14:56:04

Vazeni priznivci Delphi.

Ma nekdo z Vas prakticke zkusenosti s internetovymi komponentami
INDI?

Pouzivam z nabidky INDI komp. idFTP. Jsem vcelku spokojeny pokud je
uzivatel programu pripojeny tel. linkou. Problemy ovsem nastavaji pri
provozu programu v siti.

Muzete mi nekdo prosim poradit, jake jsou podminky provozu v siti,
tak aby komp. idFTP nehlasila chyby typu Socet Error XXX, nebo Time
Out.... a podobne, aby prenso fungoval uspokojive. Mozna ze chyba je
nekde na me strane v souvoslosti s nastavenim parametru komponenty -
nevim. Prohlizec WWW stranek funguje OK a FTP prenso nikoli.

Jake musi provest spravce site nastaveni, aby prenos dat fungoval -
v sitich se nevyznam, ale mohu pozadavky smerovat na spravce site.
Nekdy se program tvari, jako-by k interentu pristup vubec nemel.

Diky za jakoukoli radu, ktera muze pomoci - pripadne jake jsou Vase
zkusenosti s toubo problematikou..

Pavel Bilek

Preruseni ADO select

[*] Michal Kolisek <michal.kolisek(zv)asei(tec)cz> - 10.3.2003 13:47:45

Zkusil bych zrusit spojeni na databazi, nemusi to byt pres thread.

M.Kolisek

Od: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: Re: FTP pristup z D7
Datum: 7.3.2003 - 13:20:12

> Vzdyt je to tu stale dokola.
> V D7 je knihovna INDY
>=20
> Osobne doporucuji knihovnu SYNAPSE
> (http://www.ararat(tec)cz)
>=20
> --=20
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
>=20
> 7.3.2003 petr-kucera(zv)volny(tec)cz:
>=20
>=20
>=20
>=20

FindWindow a sluzby

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2003 09:54:32

Dobry den,

poradite mi, prosim, proc nefunguje fce FindWindow, pokud ji volam ze sluzby?
FindWindow vrati 0 i presto, ze zadane okno, ktere je hlavnim oknem klasicke
aplikace, existuje. Pokud FindWindow volam s uplne stejnymi parametry, ale z
klasicke aplikace, vrati se spravny handle. Sluzbu mam naprogramovanu v D6 s
vyuzitim TServiceApplication a TService. Dekuji.

Jiri Babka

IBDataSet.Insert, DBLookupComboBox

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.3.2003 08:23:51

> [...]

ObjectInspectoru opravis property Required.

2) Nebo to muzes vzdy udelat z kodu - v AfterOpen neco jako
Dataset.FieldByName('id').Required := False;

> [...]

> lookup zaznam byl primo vybran v DBLkpCmbBoxu.

Prirazenim hodnoty klice do DBLkpCmBox.KeyValue.

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 9.3.2003 23:06:59

Ahoj,

skoro cely den se snazim vyresit zdanlive trivialni problem, ale uz
toho mam fakt plne zuby:

Mam formular a na nem umistene ruzne Data Controls (prevazne DBEdit,
DBLookUpComboBox). Pred zobrazenim formulare provedu metodu Insert u
objektu IBDataSet, ktery je pomoci DataSource napojen na prave na ty
datove komponenty na Formu. Ted je IBDataSet ve stavu dsInsert a
vsechny komponenty jsou prazdne a cekaji na zadani noveho zaznamu od
uzivatele. A ted ty problemy:

[...]
zadan ID. V cem je problem, kdyz tam mam ten trigger? Kdyz pouzivam
pro ulozeni zaznamu IBSQL nebo IBDataSet.InsertRecord, tak je vsechno
OK a ID se vygeneruje.

[...]
refresly data v DBLookUpCombo jsem nevyresil ani nahodou. Nepomohlo
fakt nic, ani zavreni a otevreni IBDataSet na ktery je napojena ta
lookup tabulka. A to nemluvim o tom, ze bych chtel, aby uz ten novy
lookup zaznam byl primo vybran v DBLkpCmbBoxu. Projel jsem help srkz
nazkrz, vyzkousel snad vsechno, ale nepodarilo se. Tohle jsou tak
zakladni DB veci, ze mi fakt prijde, ze se mi ty Delphi dnes vysmivaji
:-) Spatny den..

Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

PackTable pro FF2

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.3.2003 19:15:02

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel ZIDEK dne 9 Mar 2003:

> [...]

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.3.2003 18:49:25

Zdravim,
omlouvam se za mirny O.T. ale potrebuji udelat PackTable pro FF2. Dle helpu
mi tato metoda nefunguje - padne to chybovou hlaskou.
Podotykam, ze tabulky pouzivam v SINGLE rezimu - tzn. bez ffServeru.

Diky za pomoc Pavel ZIDEK

sejmuti obrazovky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.3.2003 18:27:51

Zdravim

Problem se mi podarilo vyresit DOSovskym graberem PCXDUMP. PC s WIN 98 js=
em
nastartoval v DOS rezimu a pres PCXDUMP sejmul obrazovku do image.pcx. Da=
lsi
uprava obrazku je uz legrace.
Pokud ma nekdo zajem o PCXDUMP, mohu zaslat.

Zkousel jsem i SnagIt, ten sice provede sejmuti DOSovske obrazovky i v
rezimu Windows, ale vysledny obrazek je pouze cernobily a zdaleka nedosah=
uje
kvality PCXDUMPu.

>Do prezentace bych potreboval dat obrazovku starsiho DOSovskeho programu
>napsaneho v PCFandu.
>Pokud program najedu ve Windows okne neni sejmuti obrazovky problem, ale
>pisma nabidek se nezobrazi spravne v kodu Kamenickych. Pokud najedu prog=
ram
>v celoobrazovkovem rezimu nedari se mi sejmout obrazovku.
>Z netu jsem stahl nekolik graberu obrazovky pro DOSovske programy, ale
>vysledek je mizerny.

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.459 / Virov=E1 b=E1ze: 258 - datum vyd=E1n=ED: 25.2.2003

StayOnTop ve stylu Winamp

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.3.2003 12:58:47

> [...]

> takze jsem to dal nezkoumal)
> Potrebuju aby aplikace za kazdou cenu visela nad ostatnimi okny, presne

StayOnTop ve stylu Winamp

[*] Dobroslav Studnicka <morph(zv)centrum(tec)cz> - 9.3.2003 11:51:02

> [...]
takze jsem to dal nezkoumal)
Potrebuju aby aplikace za kazdou cenu visela nad ostatnimi okny, presne

Clipboard - Znakova sada

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.3.2003 08:28:39

Zdravim,
zkuste nahlidnout do http://www.kopr(tec)cz/window.htm
a do http://www.kopr(tec)cz/win2000.htm

z databazove tabulky (FB) vyberu nejake polozky (ve znakove sade
win1250) AsString, ktere oddelim #9 a metodou Clipboard.AsText je
kopnu do schranky. Otevru excel a udelam CTRL+Ins. Ale problem, v
excelu mam zkomolenou cestinu. Pokud ale udelam v excelu "Vlozit
Jinak" a vyberu druhou variantu, je to ok. Nejaky napad prosim?

OT: sejmuti obrazovky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2003 20:12:08

Zdravim

Resim tento problem.

[...]

Neporadi nekdo co s tim, nebo nema nekdo nejaky sikovny graber?

Diky za odpoved

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.459 / Virov=E1 b=E1ze: 258 - datum vyd=E1n=ED: 25.2.2003

StayOnTop ve stylu Winamp

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.3.2003 18:01:06

> [...]

> jako to dela winamp ?
> Myslim tim ze kdyz prepnu na jinou aplikaci, formular bude porad viset

[*] Dobroslav Studnicka <morph(zv)centrum(tec)cz> - 8.3.2003 16:22:40

[...]

dikes

Firebird: Chyba 'unavailable database' pri navazan

On 7 Mar 2003 at 17:44, Jiri Babka wrote:

> pouzivam databazi Firebird 1.0 ve Win2000 a mam program A, ktery se pripoji k
> databazi, neco provede a skonci. Pokud program A spustim rucne, vse probehne,
> jak ma. Pokud se program A spusti z jineho programu, je take vse OK. Pokud se
> vsak program A spusti z programu, ktery je sluzbou, pri pokusu o pripojeni k
> databazi dojde k chybe 'unavailable database'.
> Vite, prosim, nekdo, co je potreba nastavit, aby to fungovalo? Pristupova
> prava souboru .gdb jsem zkousel nastavit na 'Uplne rizeni' pro vsechny mozne
> skupiny, ale stejne to nefugovalo.

Mno, prava programu, resp. sluzby ktera ho spousti se musi nastavit, ale ne k
databazovemu souboru, ale k TCP/IP spojenim.

Navidenou na Prvni Evropske Firebird Konferenci - Kveten 2003,
Fulda, Nemecko
http://www.firebird-conference.com

Interbase a ADOTable

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.3.2003 15:29:58

> Odes=EDlatel: Franti=B9ek Ml=E8och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz>
> Pouzivam DB Interbase (server Firebird 1.0) a ODBC od EasySoft. Kdyz v =
D6
> pouziji komponentu ADOTable pro pristup k tabulce, dojde vzdy pri =
aktivaci
> komponenty k zobrazeni vyjimky:

Nechci ti do toho mluvit, mozna mas spoustu duvodu, proc to delat zrovna =
takhle.
Ale ODBC + OLEDBProviderForODBC + ADO, to je zbytecne moc vrstev, o =
problemy si koledujes.
Kdyz mame nativni IB komponenty...

[...]

Prenesenie suboru cez Modem

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 7.3.2003 22:17:28

Programoval jsem modemovy prenos, ale jenom klienta. Pouzival jsem ciste
TAPI.
Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

> Ahojte
>
> Cital som v konferencii, o modemoch a pripojeniach a prenosoch, ale nic mi
> nepomohlo.
> Potreboval by som vytocit cislo, a odoslat subor. Program - prijemca, by
> mal hned zistit, ze ide prenos.
> Potrebujem na to RAS?......Synapse?........alebo ako?......
>
> Vdaka Michal

Konverze bitmapy na iconu

[*] <b.klucka(zv)gentlemail(tec)com> - 7.3.2003 23:44:55

-------------------------------
Bronislav Klucka
mail: b.klucka(zv)gentlemail.com

Firebird: Chyba 'unavailable database' pri navazan

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 7.3.2003 17:44:42

Dobry den,

[...]
Dekuji za kazdou radu.

Jiri Babka

idTCPServer&balicek

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 7.3.2003 16:33:57

Cau chlapaci, zase ja....:())

Prosil bych jeste konzultaci a radu:
pouzivam pro LAN chat komponenty TCPServer a TCPClient od Indy. Vse je OK
ale posilam "pouze" stringy (ReadLN a WriteLn). V techto stringach "koduju"
ruzne informace. Chci se zeptat: Lze posilat a na druhe strane taky cist
pomoci techto komponent "balicky"? "Balickem" myslim pole stringu,
integeru,... Pokud ano, jak? (ouplne super by byl prikladek :)))

Diky moc za cokoli....:))
Vlasta

D5 Ent, W98, WNT

OT Runtime balicky a Debugger Exception Notificati

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 16:24:39

From: "Tom Beran" <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz>
> No, tak to potesi. Takze kdyz chci odladit projekt v D6, musim si koupit a
> nainstalovat D5 nebo D7.

Vypada to, ze to je zpusobene tim RTL Update 2, viz QC #3354:
http://qc.borland.com/wc/wc.exe/details?reportid=3354

Jinak tech chyb uz je opravdu v Delphi presprilis. Tento tyden jsem napriklad
pouzival XML transformace a data binding. Jen za dva dny jsem v tom nasel asi
sest chyb.

Petr Vones

OT: Runtime balicky a Debugger Exception Notificat

[*] Tom Beran<tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 7.3.2003 15:44:20

> Aha promin, mas pravdu, ja to zkousel v D7. V D5 a D7 to funguje, zajimava chyba.
> Ted uz to ale nikdo opravovat nebude.

No, tak to potesi. Takze kdyz chci odladit projekt v D6, musim si koupit a
nainstalovat D5 nebo D7.

Jednou tu Zbysek Hlinka psal: "... .NET to jeste neumi, COM to uz neumi ..." a mel
svatou pravdu, k tomu me napada spousta stavnatych slov, ale to bych porusil pravidla
konference.

Jak na serveru zavrit soubor otevreny nekym ze sit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:57:23

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Diky. Uz jen to, ze by to mohlo jit je potesujici informace

Tusim ze je to funkce NetFileClose, hledej v MSDN nebo PSDK. Pozor vsak na
jednu vec, ty fuknce jsou jine (jine parametry) pro NT a Win9x, i kdyz maji
stejny nazev.

Petr Vones

Runtime balicky a Debugger Exception Notification

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 15:21:56

From: "Tom Beran" <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

Aha promin, mas pravdu, ja to zkousel v D7. V D5 a D7 to funguje, zajimava
chyba. Ted uz to ale nikdo opravovat nebude.

AT prikaz pro delivery report na nokii

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 7.3.2003 15:14:44

Ahoj,

odpovim si sam. Kdyby to nekdo potreboval, informace o octetu SMS-SUBMIT
jsou zde:
http://www.dreamfabric.com/sms/submit_fo.html

nastaveni AT prikazu pro odeslani dorucenky provedete pomoci
AT+CSMP=3D49,167,0,0

Je uplne jedno, jestli SMS odesilate pomoci PDU nebo textoveho rezimu.
Snad se to bude nekomu hodit.

Runtime balicky a Debugger Exception Notification

[*] Tom Beran<tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 7.3.2003 15:19:55

> Normalni to neni, jinak to funguje. Smaz DOF, DSK a CFG u toho projektu
jestli
> se tam nahodou neco nenastavilo spatne.

Tim to nebude, i kdyz si vytvorim uplne novy trivialni projektik, treba
takto:

(******* TestikException ********)
program TestikException;
uses
Windows,
Forms;

var
i: Integer;
TForm(i).Destroy; //No to je prece error
except
i:=0;
(******* TestikException ********) Tak kdyz to prelozim bez balicku, je to O.K., na radku s komentarem mi po spusteni v IDE vyskoci vyjimka.
Nastavim pouziti balicku (VCL+RTL), prebuilduju a to ze doslo k vyjimce zjistim jedine nastavenim breakpointu do
except bloku :o(

[...]

barva TabControl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:08:11

From: <b.klucka(zv)gentlemail.com>
> Jde mi o to, ze zmenim barvu formulare, zmeni se i barva ramecku
> TTabControl, ale ouska zustanou clBtnFace, prebarvi se jenom, pokud dam
> OwnerDraw=true, ale to zase musim vykreslovat i text... to se mi zase
> nechce...

Odpovedel sis sam, musis to pak vykreslovat rucne pri OwnerDraw = True.

Ukonceni externi aplikace

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.3.2003 13:50:32

TmFqaXQgc2kgamVqaSBIYW5kbGUgKHRyZWJhIHBvbW9jaSBGaW5kV2luZG93KSBhIHBvc2xhdCBq
aSBuZWpha291DQp6cHJhdnUgV01fQ0xPU0UNCg0KLS0gDQpKYW4gRmlhbGENCm1haWx0bzpqYW4u
ZmlhbGFAaW9sLmN6DQoNCjcuMy4yMDAzIEpp+O0gQmF1ZHm5Og0KPiBLcmFzbnkgZGVuIHByZWpp
LA0KPiBuZXR1c2l0ZSBqYWsgdWtvbmNpdCBleHRlcm5pIGFwbGlrYWNpID8=

zakodovani stringu v .EXE

s tim byva problem pri vyskytu nekterych specialnich znaku. (napr.
apostrof). Ja jsem to resil tak, ze jsem si ty xorovane znaky v retezci
ulozil do noveho retezce v hexa pomoci programku, ktery mi je prevedl takto:
#$42#$6A#$72#$6E. Zpetne to prevest uz neni problem.

Honza.

> Co zkratka vybrat tech par textu co chci zakodovat, napsat si jednoduche
dve
> funkce ktere to prevedou tak, aby to byl zase textovy retezec. Pak si
pomoci
> jednoduche aplikace tyto texty pres clipboard prevedu a vlozim do
zdrojoveho
> kodu a pomoci dane funkce za behu prevedu na puvodni obsah. Prace tak na
pul
> hodiny.
>
> Petr Vones

Interbase a ADOTable

[*] Franti�ek Ml�och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 7.3.2003 14:39:35

Pouzivam DB Interbase (server Firebird 1.0) a ODBC od EasySoft. Kdyz v D6
pouziji komponentu ADOTable pro pristup k tabulce, dojde vzdy pri aktivaci
komponenty k zobrazeni vyjimky:

Raised exception class EVariantTypeCastError with message 'Could not convert
variant of type (Null) into type (String)'.

Kdyz tu samou tabulku otevru v navrhovem rezimu nebo pomoci komponenty
ADOQuery (SELECT * FROM tabulka) zadna chyba nenastane.

Poradte co s tim?

Diky F.

Runtime balicky a Debugger Exception Notification

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:10:43

From: "Tom xXx" <assas(zv)bonbon.net>
> mam takovy problem, kdyz prelozim projekt s balicky, nevyskakuji mi v
> IDE okna s "Debugger Exception Notification".
>
> Je to normalni chovani projektu s runtime balicky nebo se da nekde neco
> nastavit???

Normalni to neni, jinak to funguje. Smaz DOF, DSK a CFG u toho projektu jestli
se tam nahodou neco nenastavilo spatne.

Petr Vones

Jak na serveru zavrit soubor otevreny nekym ze sit

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.3.2003 14:21:07

Diky. Uz jen to, ze by to mohlo jit je potesujici informace

7.3.2003 Petr Vones:
> From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Podivej se na LanManager API, konverzi najdes na Jedi:
> http://delphi-jedi.org/APILIBRARY

> Petr Vones

Clipboard - Znakova sada

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:15:51

From: <harman(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> excelu mam zkomolenou cestinu. Pokud ale udelam v excelu "Vlozit
> Jinak" a vyberu druhou variantu, je to ok. Nejaky napad prosim?

Musis nastavit v clipboardu jeste format CF_LOCALE, uz se to tu resilo:
http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2001&mesic=mar&den=28&soubor=dlfaaaal.htm

Jak na serveru zavrit soubor otevreny nekym ze sit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:06:32

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> jde udelat v ServerManageru nebo Sprave pocitace ?

Podivej se na LanManager API, konverzi najdes na Jedi:

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.3.2003 14:05:23

From: "Ji�� Baudy�" <baudys(zv)duplikace(tec)cz>
> netusite jak ukoncit externi aplikaci ?

Napriklad funkcemi TerminateTask a TerminateApp v unitu JclSysInfo z JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Thread a WaitForXXXObject

[*] tondrej(zv)t-online.de - 07.3.2003 11:22:55

> To znamena presne co ???

To znamena, ze kym sa vykonava thread procedure, thread je non-signaled
a pri ukonceni (API ExitThread, TerminateThread) sa dostane do stavu
signaled.
TThread vola ExitThread po ukonceni metody Execute.
S FreeOnTerminate to nijako nesuvisi.

> Mel jsem pokus, kde korektne dobehla metoda Execute,
> ale WaitForSingleObject na tento thread porad cekal

Predpokladam, ze si v tom pokuse mal nejaku chybu.
Na to, ze thread sa po ukonceni dostane do signaled stavu, sa IMHO
mozes spolahnut, o to sa stara operacny system.

> Pak jsem pro jistotu pridal nakonec Terminate

TThread.Terminate nerobi nic okrem toho, ze nastavi vlastnost
Terminated na True. Typicky kod v tele Execute teda vyzera takto:

while not Terminated do

alebo

nejaky kod...
if Terminated then
Exit;
dalsi kod...
if Terminated then
Exit;
dalsi kod...

Skratka ak pouzivas TThread, tak do signaled stavu sa dostava po
odchode z Execute, nezavisle na FreeOnTerminate.

HTH

FTP pristup z D7

[*] Ji�� Mat�jka�����^�F�צ����̿ - 7.3.2003 13:57:53

Zkus TIdFTP (Indy). Urcite to neni stejne jako NMFTP, ale na transfery po
FTP protokolu naprosto v pohode.

> prosim Vas, existuje v D7 neco jako v D4 NMFTP? Potreboval
> bych stahnout nejaky soubor ze vzdaleneho pocitace pomoci ftp.
> [...]

---
[...]

[*] Ji�� Baudy� - 7.3.2003 13:35:20

Krasny den preji,
netusite jak ukoncit externi aplikaci ?
D=EDky

Jirka

zakodovani stringu v .EXE

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 7.3.2003 13:44:23

Jestli nepotrebujes nic extra tak napr:

var
PWS : string;
S : string;

begin
PWS := 'moje tajne heslo';
for j := 1 to length(S) do
S[j] := char(byte(S[j]) xor byte(PWS[j mod length(PWS)+1]));

ono casto staci i

inc(S[j]);

> Dobry den,
> existuje nejaky jednoduchy zpusob jak zakodovat nejakym zpusobem
> stringove retezce pouzite v programu tak aby nebyly volne citelne?
>
> Diky
> VN.

Jak na serveru zavrit soubor otevreny nekym ze sit

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.3.2003 13:36:16

Nejaky uzivatel ma na serveru otevreny konkretni soubor
Je mozne programove ukoncit (natvrdo) toto spojeni, podobne jako to
jde udelat v ServerManageru nebo Sprave pocitace ?

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
ICQ: 23032692

FTP pristup z D7

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 07.3.2003 13:07:17

[...]

Re[2]: zakodovani stringu v .EXE

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 7.3.2003 13:33:27

to je asi nejlepsi reseni, tech textu neni zase tak moc.
Diky za rady
VN.

<==============Original message text===============
From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>
> pouzij nejaky pakovac exace (ASPack, UPX, atd.). Ma to sice nevyhodu, ze se

A kup uzivateli jeste jednou tolik RAM kolik uz ma aby mu to bezelo. Takovehle
veci automaticky povazuji za virus a mazu.

> [...]

kodu a pomoci dane funkce za behu prevedu na puvodni obsah. Prace tak na pul

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 7.3.2003 13:01:20

Nebylo by jednodusi, kdybys mel kodovaci / dekodovaci funkci a ten reteze=
tahal z nejakeho externiho souboru?
Rumcajs

> [...]
> existuje nejaky jednoduchy zpusob jak zakodovat nejakym zpusobem
> stringove retezce pouzite v programu tak aby nebyly volne citelne?

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.455 / Virov=E1 b=E1ze: 255 - datum vyd=E1n=ED: 13.2.2003

Re[2]: zakodovani stringu v .EXE

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 7.3.2003 13:31:07

diky, zkusim.
VN.

<==============Original message text===============
Jenoduche reseni:
pouzij nejaky pakovac exace (ASPack, UPX, atd.). Ma to sice nevyhodu, ze se
da exac zase rozpakovat. Ale na zmateni / odrazeni mene zkusenych uzivatelu
by to mohlo stacit.

Slozite reseni:
Nekde na www.torry.net jsem videl unitu na zakodovani textu v exaci (mam ten
pocit ze umela i kodovat ini soubory, resource a mozna i formy) ale uz jsem
zapomel jak se jmenovala :-(. Zkus hledat, mozna najdes.

Dokonale reseni:
kombinace vyse uvedenych :-)

Zdravi
Spider_X