WinSocs a SSL

[*] Miroslav Tlap�k <M.Tlapak(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.4.2003 23:46:53

Zdravim,
chtel bych se zeptat, jakym zpusobem se mam prpojit pomoci WinSocs pres SSL
k webove strance(htps://...). Pouzivam komponentu TClientSocket. K normalnim
strankam (http://...) se pripojim bez problemu (pres proxy), ale toto se mi
porad nedari.
Pokud nekdo mate zkusenost, poradte, prosim.

Diky moc
Tlapka

Nastaveni NET DIR v BDE

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 29.4.2003 22:08:36

A urcite krici kvuli NET DIR? Ta cesta je v souborech LCK. Jestli si
uzivatel pred odchodem z prace kopiruje data na lokalni pocitac, a zkopiruje
si i LCK soubory, tak to muze byt ten problem.

S pozdravem

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

> [...]
> (notebook) a chce aplikaci pouzivat doma. Ma zvlastni adresar s aplikaci,
> data na lokalnim disku, pouze je problem s tim NET DIR. V
> programu mam sice
> instrukci Session.NetFileDir:= <cesta na lokalni disk>, jenze pri pokusu o
> otevreni tabulky program krici, ze nemuze nalezt sitovou cestu, ktera je
> stale jeste v BDE Adminu nastavena. Myslel jsem si, ze vyse zminena
> instrukce prepise v pameti NET DIR a tim padem to bude v pohode. Nevite
> nekdo, co s tim? (Tedy krome toho, ze by si zakaznik rucne

problem s dynamickym polem ulozenym v TTreeNode.Da

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 27.4.2003 19:49:15

Ahoj,
nefunguje mi toto (viz komentare ve zdrojaku):

TAppMenuItem = record
Text: string;
Min: Int64;
Max: Int64;
Address: Integer;
aFormat: Integer;
DataType: Integer;
Shift: Integer;
DecimalPoint: Integer;
end;

TAppMenuItems = array of TAppMenuItem;

procedure TMainForm.DoOpen(const FileName: string);
var
F: TextFile;
I, J, K: Integer;
S: string;
N: TTreeNode;
AM: PAppMenuItems;
begin
AssignFile(F, FileName);
try
Reset(F);
TVMenus.Items.Clear;
NMainMenu := TVMenus.Items.Add(nil, sMainMenu);
repeat
Readln(F, S);
Readln(F, K);
if K > 126 then
raise Exception.Create('');
N := TVMenus.Items.AddChild(NMainMenu, S);
SetLength(AM, K);
for I := 0 to K - 1 do
begin
SetLength(S, 16);
for J := 1 to 16 do
Read(F, S[J]);
while S[Length(S)] = ' ' do
Delete(S, Length(S), 1);
AM[I].Text := S;
Read(F, AM[I].Min);
Read(F, AM[I].Max);
Read(F, AM[I].Address);
Read(F, AM[I].aFormat);
Read(F, AM[I].DataType);
Read(F, AM[I].Shift);
Readln(F, AM[I].DecimalPoint);
end;
//1.varianta:
N.Data := AM; //tady by se mel zvysit referencni citac a pole by melo
zustat ulozene v N.Data, prejdu-li ale F7 ob dva radky, N.Data ukazuje
nesmysly (pointer je ale spravny)
AM := nil; //popr. Finalize(AM);
//2.varianta:
N.Data := Copy(AM, 0, Length(AM)); //tady uz to nesmysly neukazuje
AM := nil;
// konec variant
until Eof(F);
NMainMenu.GetFirstChild.Selected := True;
CloseFile(F);
CloseFile(F);
Log(lgError, Format(sOpenFileError, [FileName]));
DoNew;

procedure TMainForm.TVMenusChange(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
FillSGParams(Node.Data); // Node.Data tady ukazuje nesmysly v obou dvou
variantach v DoOpen (pointer je ale spravny)
end;

DOtaz na NET DIR

[*] Ale� Hruban <ales hruban(zv)alisys(tec)cz> - 29.4.2003 19:12:29

Zdravim konferencisty,
mel bych jeden problem, jestli nekdo neznate reseni. Mam dve aplikace
pouzivajici pro pristup k datum v Paradox DB BDE. Je mozne programove
prenastavit BDE tak, aby jedna aplikace pouzivala svuj NET DIR a DRUHA
nejaky jiny svuj. Ze to prenastavit jde, to vim, ale nemam zkusenost jestli
to lze udelat pro dve ruzne aplikace, za podminek, ze aplikace bezi na
jednom kompu a muzou bezet soucasne. Pokud s tim mate nekdo zkusenost,
docela by mi to vytrhlo trn z paty.

Diky moc Ales

Nastaveni NET DIR v BDE

[...]
instrukci Session.NetFileDir:=3D <cesta na lokalni disk>, jenze pri =
[...]

Diky a zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 29.4.2003 17:49:05

> si jej podle
>
> PrivateDir mam na "C:\Program Files\Borland\Database
> Desktop\PrivDir", aspon
> tak mi to pise DatabaseDesktop, rozhodne to neni adresar
> aplikace. Ale ze to
> BDE nejak nestiha odstranovat, to bude asi ono. Nic moc teda.

Kdyz pises, ze se ti "v adresari aplikace objevilo 57 souboru" tak to nebude
jen tak.
Kazda aplikace si PrivDir muze nastavit kam chce. Jestli to ma DBD nastavene
nekam, tak to neznamena, ze to tam ma i tvoje aplikace. Jestli to
nenastavujes, tak tvoje aplikace pouziva adresar aplikace.

> udelas zmenu do
>
> No a RequestLive mam prave na False.
>
> Nemuze to byt tim, ze tabulka vytvorena Query se nejak odkazuje
> na indexove
> soubory zdrojove tabulky? To bych asi tezko resil, ze?

Odkazovala by se pri RequestLive:=true. Jinak asi ne, pokud tam
soucasne nedelas nejake - s odpustenim - prasarny.

Nastav si PrivDir do docasneho adresare podle doporuceni Borlandu. To
znamena mimo adresar aplikace a do adresare, kde nejsou zadne tabulky.

Az tohle udelas, muzes pokracovat v badani.

Pokud to nepomuze, tak uz by jsi nam mozna mohl i prozradit, co s tim query
vlastne delas. Nejake edit, append, insert, post, delete? A jen pro
zajimavost: Jak rychle se v aplikaci generuji selecty vytvarejici docasne
tabulky?

S pozdravem

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 29.4.2003 16:13:58

> [...]

Nemuze to byt tim, ze tabulka vytvorena Query se nejak odkazuje na indexove
soubory zdrojove tabulky? To bych asi tezko resil, ze?

Jirka

Re[2]: Datum kompilace

<<< 29. 4. 2003 15:21 - tondrej(zv)t-online.de "tondrej(zv)t-online.de" >>>
ttod> ? Ak ano, potom by som tam dal conditional defines, aby to slo
ttod> kompilovat aj v D5 a poslem update na CC.
My answer:
----------
OK, dakujem. Daj mi prosim vediet ked to umiestnis na CC.

PDF

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 29.4.2003 14:03:57

Ahoj,
jak zde napsal Michel Rabadi:
Co se tyce prevodu PS -> PDF je jedno free reseni
popsano tady:
http://www.zive.sk/H/TestCentrum/Ar.asp?
ARI=105303&CAI=2176&EXPS=%22PDF%2A%2

Jsou tam docela dobre pospane principy. Mrkni na
to, snad Ti to pomuze.
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Cili jen tak pro zajimavost - jak maji zdrojaky vypadat ?

Object Pascal Style Guide
http://community.borland.com/soapbox/techvoyage/article/1,1795,10280,00.html

Petr Vones

OT: Formatovani zdrojoveho kodu Borlan Delphi (Obj

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 29.4.2003 12:03:35

[...]

Tisk v Sinea bez odstrankovani

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 29.4.2003 10:06:52

> From: Roman
>
> A nelze nastavit delku papiru na nejakou velkou hodnotu? Prakticky ta
> sestava nebude delsi nez 2 A4, jen de o to, aby se
> nedostrankovalo pri tisku te jedne sestavy.

Kdyz bude nastavena hodne dlouha stranka,
bude tolik papiru vyjizdet i pri kratkych sestavach.
Tudy cesta nevede.

Je nutne si pohrat s nastavenim ovladace obecne tiskarny.
Konkretne je treba vyzkouset dve veci:
- Papir / Zdroj papiru, doporucuji vyzkouset variantu
Spojity bez zlomu stranek
- Podrobnosti / Zarazovani, doporucuji Tisknout primo na tiskarnu

Pripominam, ze chovani ovladace obecne tiskarny
se lisi podle verze Windows. Co se podari odladit
a nastavit v jedne verzi, nemusi ve druhe chodit.

> Jenze, nemylim-li se, tim pridu o formatovani a prevod
> znakovych sad, ktere resi ovladac.

Prijde se o ridici kody tiskarny.
Prevody znakovych sad resi Sinea
pomoci property ExportLanguage.

Vaclav Krmela

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 29.4.2003 10:03:11

> Taky se mi najednou v adresari aplikace objevilo 57 souboru
> _qsq???.DB. Driv
> tam byly max 3 a najednou tohle?

Tohle signalizuje, ze mas spatne nastaveny PrivateDir. Nastav si jej podle
doporuceni Borlandu, tj. nekam jinam, nez je adresar aplikace. Pri rychle za
sebou generovanych selectech BDE nejak nestiha osetrovat docasne soubory a
dochazi divnemu chovani. Nastavenim PrivateDir se to zlepsuje.

[...]

RGB TColor z clBtnFace

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 29.4.2003 09:48:48

Unit: Graphics
function IdentToColor(const Ident: string; var Color: Longint): Boolean;

------------------------------------

Tuesday, April 29, 2003, 9:07:19 AM, you wrote:

OPI> Jak lze ziskat TColor v RGB tvaru napr. clBtnFace?

OPI> Normalne totiz tato konstanta obsahuje:
OPI> Graphics.pas
OPI> clSystemColor = $FF000000;
OPI> clBtnFace = TColor(clSystemColor or COLOR_BTNFACE);
OPI> Windows.pas
OPI> COLOR_BTNFACE = 15;

OPI> diky
OPI> Ober

Nastaveni formu 2

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 29.4.2003 09:30:06

existuje komponenta myslime se jmenuje EasySize (nebo EasyResize?), tu hodis na form, a pri resize
formu se automaticky prepocitaji a zmeni velikosti a umisteni vsech komponent.
vesmir

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On

Zdravim konferu,

[...]

**********************************
TOMMY
http://tommyx.webpark.sk
mailto:tommyx(zv)zoznam.sk
**********************************

Tisk v Sinea bez odstrankovani

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 28.4.2003 23:12:53

> [...]

> primeho tisku na LPT, rad bych
> to zkusil vyresit pres ovladac)?

Sinea umi primy tisk na LPT funkci WriteTo('LPT').

mysql

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 28.4.2003 23:05:10

Dobr� den,

nasla by se nejaka hezka komponenta pro pristup k mysql db bez
nutnosti nainstalovaneho servriku?

Jakub
jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz

SQL select, cast stringu

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 28.4.2003 22:44:14

Podivej se na LIKE
H.

> [...]
> stringov a najlepsie prehodene na velke pismena. Existuje nieco take v sql

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.2003 22:41:27

Zdravim v konferenci,
potrebuji tisknout na jehlickovou tiskarnu na traktor (pres ovladac obecne
textove tiskarny), ale bez odstrankovani, tj. vytiskne se sestava (znakova)
a papir se dal neposune. Vim, ze se to da resit nastavenim velikosti papiru
tiskarny, jenze ja dopredu nikdy nevim, jak konkretni sestava bude dlouha,
to muzu zjistit az pred jejim tiskem. Da se nejak ta velikost papiru
upravovat
dynamicky pred tiskem? Nebo je nejake jine reseni (krom primeho tisku na
LPT, rad bych
to zkusil vyresit pres ovladac)?
Nemam moznost to moc testovat, takze jestli mate nekdo nejake funkcni
reseni, byl bych vdecny :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
http://kouzelne.misto(tec)cz/

OT - pripojenie k inemu pc cez modem

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 28.4.2003 22:23:33

On Sat, 26 Apr 2003 21:21:21 +0200, Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> wrote:

> Ma niekto skusenosti a chut pomoct mi, ako rozbehat taketo spojenie
> XP->XP. Aby som nemusel objavovat objavene.

uspesne na to pouzivame Remote Desktop, skus pozriet na microsoft, alebo
vyhladaj v google
je to na vzdialene sa pripajanie na pc, ale pozor odhlasi to uzivatela, ked
sa pripojis

vlko_(zv)pobox.sk

OT: RE: Neposteni uzivatele na plochu + databaze (

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 28.4.2003 22:29:40

On Sun, 27 Apr 2003 19:28:23 +0200, Jan �imeck� <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
wrote:

> Dobry den,
>
> je to dobre, ale mam takovy problem a to jak se pak dostat na plochu a
> zobrazit listu. Skousel jsem z aplikace spouste exploler.exe , ale to se
> jen
> spusti pruzkumnik. Jde to nejak osetrit???

No to uz bohuzial nejde, pretoze si nahradil shell, to je ta lista a
plocha. Ak potrebujes
pristup aj na plochu, tak tato nahrada shellu nie je to, co potrebujes.
Potom uz je asi najlepsie
riesenie spravit tvoju aplikaciu fullscreen, alebo locknut posun mysi len
na tvoj formular, alebo
..., rieseni je viac:)

vlko_(zv)pobox.sk

SQL select, cast stringu

[*] Tomas Hustava <tommyx(zv)zoznam.sk> - 28.4.2003 22:13:14

[...]

Indy TCP prenos souboru

[*] shotec <shotec(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.2003 19:18:56

Dobry den,
zkousim udelat aplikaci, ktera pomoci Indy komponent IdTCPServer a
IdTCPClient posila soubory.
klient mam napsanej timto zpusobem:

ftmpStream := Tfilestream.create(cestaKsouboru, fmcreate);
while connected do
readStream(ftmpstream, -1, true);
freeandnil(ftmpstream);
disconnect;

a server :

fstream := tfilestream.create(adresaFile, fmOpenread or
fmsharedenynone);
athread.Connection.OpenWriteBuffer;
athread.Connection.writestream(fstream);
athread.Connection.CloseWriteBuffer;
freeandnil(fstream);
athread.Connection.disconnect;

vcetne promennych....

zatim to zkousim pouze na localhostu a vsechno funguje dobre, ale az do te
doby, nez stahuju nejaky vetsi soubor cca 6MB, ... (tj. maly soubory, ktery
trva stahnout jen par vterin jsou v pohode, dokonce je i spustim) u toho je
problem, ze mi nejde spustit........

pokud by nekdo vedel v cem delam chybu, byl bych vdecny

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 28.4.2003 16:43:01

Zkusil jsem tabulku znovu ulozit, zadna zmena. DBRepair mi nejede pry ke sve
verzi BDE potrebuju TUtility v5.11 a ke stazeni je jenom 5.00, no
nic...pokud dam Restructure a SaveAs, melo by to snad stacit.

[...]

Jak to? Jakoby se ukazatel zaznamu v Query sam nastavil na 1. polozku.

Mimo to pred tim byla chyba tak casta, ze urcite nemohlo jit o modifikaci
Table ze strany aplikace.

Taky se mi najednou v adresari aplikace objevilo 57 souboru _qsq???.DB. Driv
tam byly max 3 a najednou tohle?

Jenom pro upresneni , mam WinXP Pro, kdyby to melo mit vliv...
Jirka

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 28.4.2003 16:45:55

> a v DatabazExploreru ten dotaz projde OK?

Ano. Akorat nejsem schopny nasimulovat zmenu zdrojove TTable ve spravnem
okamziku (viz jiny-stejny prispevek), protoze dotaz projde moc rychle.

>Zeptam se - pouzivas Filter? Ma vliv jeho zapnuti nebo vypnuti?

Filter nepouzivam.

Jirka

Datum kompilace

[*] tondrej(zv)t-online.de - 28.4.2003 15:56:27

> nie je mi to jasne, ze ake ine problemy myslis.

Ide mi o to, ci to ide v D5 vobec skompilovat (po nahradeni D6+
symbolov ako napr. IncludeTrailingPathDelimiter ich D5 ekvivalentami) a
nainstalovat do IDE a ak ano, ci to aj funguje:

1. Po skompilovani projektu je vo vyslednom PE spravne nastaveny
TimeDateStamp
2. Jeho hodnota je viditelna v dialogu "Project Information"

? Ak ano, potom by som tam dal conditional defines, aby to slo
kompilovat aj v D5 a poslem update na CC.

Este raz vopred vdaka za pomoc.

TOndrej

Nastaveni formu 2

[*] Milan F�bik <fabik(zv)kinekus.sk> - 28.4.2003 14:58:01

K tomuto dotazu pripajam svoj dotaz.

[...]

Diky.

Re[4]: Datum kompilace

<<< 28. 4. 2003 15:32 - Ondrej Kelle "O.Kelle(zv)digitalpublishing.de" >>>

OK> Jasne, v D5 sa to volalo IncludeTrailingBackslash.
OK> Ziadne ine problemy? ;-)

OK> Vopred dik za info.
OK> TOndrej

My answer:
----------
nie je mi to jasne, ze ake ine problemy myslis.

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.4.2003 14:00:50

> No to nebude ono. Ony ty zaznamy jsou samy o sobe jedinecne. Zkousel
> jsem to, ale problem zustava. :-( Ted se mi nekolikrat po sobe stalo,
> ze vsechno probehlo jak ma. Ale pak to zaclo zase zlobit i kdyz s
> mensi frekvenci. :-((

Se zdvojovanim zaznamu jsem se kdysi potkal u TTable. Prechodem na TQuery se
to vyresilo. Nicmene kolegove v konferenci mi oponovali, ze chyba je nekde nize, na
spolecnem predkovi TTable a TQuery a ze ji proto uvedena zalezitost patrna
odstranila jen jako vedeljsi efekt. O tom by se naslo neco v archivu, ted uz si bohuzel
podrobnosti nepamatuju - a ani cestu ven. Je mozne, ze se tak delo jen pri privazani
TTable na DBGrid. Fakt nevim - zkus ten archiv.

Zeptam se - pouzivas Filter? Ma vliv jeho zapnuti nebo vypnuti?

David Lebeda

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.4.2003 13:21:31

> Nejsem v databazich moc sbehly, ale myslim, ze ta moje tabulka zadny
> indexovy soubor nema. Je to Paradox7 a jestli tomu dobre rozumim, tak
> klicovane polozky jsou samy sobe indexem, nebo tak nejak...

Deklaraciou primarneho kluca vlastne deklarujes unique constraint a Paradox
si preto vytvori unikatny index pre polia primarneho kluca, myslim, ze je to
subor s priponou .px.

> Ale ta tabulka je ocividne v poradku, protoze exporty transakci do
externich
> souboru funguji spolehlive. Pri exportu vybiram polozky "rucne" nikoli
> pomoci SQL. Exportovane hodnoty jsou spravne, nic se neopakuje atd.

To este stale neylucuje mozne poskodenie indexoveho suboru. Rozdiel moze byt
aj v tom, ze sekvencne spracovanie (Open; while not EOF do ... Next;) moze
fungovat, ale akonahle pohnes kurzorom dozadu, chyba indexu sa prejavi.

Skus si jednoducho otvorit tu tabulku v Database Desktop cez
Tools/Utilities/Restructure a ulozit ju do ineho suboru cez Save As
(pripadne s volbou Pack Table). Ak to nepomoze, chyba bude asi niekde inde.
Skusenosti s Paradoxom som mal kedysi take, ze v pripade problemov sa
oplatilo ako prvu vec skusit opravit tabulky a indexy a az potom hladat
chybu inde.
Hlavny dovod poskodenia indexov bolo myslim padnutie/nekorektne ukoncenie
aplikacie pri otvorenych tabulkach a ak boli tie tabulky na zdielanom
sietovom disku, poskodenie indexov bolo velmi caste.
Skratka ak je to chyba indexu, usetris cas hladanim chyby u seba. Ak nie,
stalo to za pokus ;-)
Kdesi na webe Borlandu sa snad este da vyhrabat aj stara utilita Paradox
table repair.

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 28.4.2003 12:55:46

> Potom je mozne aj to, ze je poskodeny niektory indexovy subor.

Nejsem v databazich moc sbehly, ale myslim, ze ta moje tabulka zadny
indexovy soubor nema. Je to Paradox7 a jestli tomu dobre rozumim, tak
klicovane polozky jsou samy sobe indexem, nebo tak nejak... Ale ta tabulka
> [...]
funguji spolehlive. Pri exportu vybiram polozky "rucne" nikoli pomoci SQL.
Exportovane hodnoty jsou spravne, nic se neopakuje atd.

Mas na mysli CachedUpdates? Tak to mam vyply. A pro jistotu tam mam po
QueryTrans.Open; dbiSaveChanges(QueryTrans.Handle), ale nema to nejmensi
vliv.

Pozn.: co kdyz se v prubehu zobrazovani obsahu TQuery zmeni zdrojova TTable?
To by prece nemelo mit vliv? Ostatne to ani nebude tenhle pripad, i kdyz
cert nikdy nespi...

Jirka

V TQuery se mi opakuji zaznamy

a v DatabazExploreru ten dotaz projde OK?

Pokud jo .. hledal bych prisinu v programovani ...

Jirka

V TQuery se mi opakuji zaznamy

tak zkus vypnout UpdateCache ..

Jirka

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.4.2003 12:14:16

> Ano ma.

Potom je mozne aj to, ze je poskodeny niektory indexovy subor.

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 28.4.2003 12:09:21

> [...]
zaclo zase zlobit i kdyz s mensi frekvenci. :-((

> Ma ta tabulka definovany primarny kluc alebo unique index?

Ano ma. Ma dokonce tri klicovane polozky (Cislo zarizeni, datum/cas, seriove
cislo transakce).

Proste pri pruchodu vysledkem dotazu TQuery pomoci metody Next jednou za
nejaky interval vrkne HD v te chvili prubeh chvilicku zamrzne a zaznamy se
zacnou opakovat od prvniho vybraneho. Jindy HD sice vrka taky, ale nic
nezamrzne a vysledek je v poradku.

Napada vas neco jineho?
Jirka

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.4.2003 10:55:40

> mam tabulku transakci TableTrans : TTable a dotaz QueryTrans
> : TQuery (D4, BDE, Paradox).
[snip]

> Problem:
> mam-li napr. 2900 zaznamu v TableTrans a chci vybrat vsechno
> (SELECT * ...)
> QueryTrans sice obsahuje 2900 zaznamu, ty se ale po zhruba
> 500 zaznamech opakuji.
[snip]

Ma ta tabulka definovany primarny kluc alebo unique index?
To, co popisujes, vyzera na problem toho typu, ze neexistuje sposob, ako
unikatne identifikovat vetu v tabulke - tj. zly db design. Kazda tabulka by
mala mat primarny kluc.

Instalacia Interbase pod Windows 2000

<<< 28. 4. 2003 9:51 - WebPriestor "peter(zv)psoft.sk" >>>
W> Zdravim vsetkych,

W> vie mi niekto poradit, ako mam spravne nainstalovat Interbase server
W> (ziadna siet - solo stroj) tak, aby mi program spravne bezal aj pod
W> inym uzivatelom ako je administrator ?

W> Potrebujem to na Windows 2000 a Windows XP.
W> Pod administratorom to chodi, ale akonahle sa prihlasim
W> ako obycajny clovek, nedokaze spustit Interbase server ...

My answer:
----------
1. Ak chces FREE server tak urcite si nainstaluj FireBird 1.02 alebo
vyssi www.ibphoenix.com

2. Ked ho nainstalujes na NT platformu tak tam sa spusta ako sluzba,
t.j. server bezi nezavisle na to, ze kto je pripojeny.

Idealni DB

[*] Radek Hemelik <radek(zv)hemelik(tec)cz> - 28.4.2003 10:56:21

Ahojda Konferencaci,

[...]

Predem diky za radu. Zahledl jsem, ze tu pouzivate FB, InterBase.=

Take jsem si
vsiml, ze "interni" BDE nikdo nepouziva.

Prozatim to resim pomoci INI souboru (velmi propracovany,=
vzajemne
propojeny
system INI) a zda se mi to nejrychlejsi a nepristupnejsi. Bohuzel=
ale
nejde tak
lehce treba tridit songy, nebo vypinat jiz hrane songy na urcitou=

dobu.
Generovat pokazde archiv, ze ktereho muze stroj vybirat je uz pri=
30
tisisich
zanzamu dost zdlouhave a zabere to docela dost casu.

Radek Hemelik, radek(zv)hemelik(tec)cz dne 28.04.2003 HitRadio Amerika=
Tel.:
+420 608
12 10 10 (R. Hemelik)
Tel.: +420 777 166 777 (studio Radio Amerika)
e-mail: studio(zv)hitradio(tec)cz http://www.xcz(tec)cz - ..tudy vede=
cesta...
http://www.hitradio(tec)cz - Surfujte s hudbou..!?
http://www.digisoft(tec)cz http://radek.hemelik(tec)cz

http://www.XCZ(tec)cz - Novy internetovy portal. Novy zpusob komunikace a zabavy.

Re[2]: Datum kompilace

<<< 28. 4. 2003 10:04 - TOndrej "tondrej(zv)t-online.de" >>>

> [...]

Nejde mi to skompilovat. Pridal som aj dsnide50.dcp a hlasi to

IncludeTrailingPathDelimiter ze je to nedeclarovany identifikator.

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.4.2003 10:39:24

> [...]
>
> IncludeTrailingPathDelimiter ze je to nedeclarovany identifikator.

Jasne, v D5 sa to volalo IncludeTrailingBackslash.

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 28.4.2003 10:30:45

Dobry den,

mam tabulku transakci TableTrans : TTable a dotaz QueryTrans : TQuery (D4,
BDE, Paradox).

Pomoci QueryTrans SQL dotazu vybiram pozadovane transakce z TableTrans a
posleze zobrazuji v ListView obsah QueryTrans.

[...]

Pri prvnim dotazu po spusteni aplikace vsechno jede v poradku, vysledkem je
2900 jedinecnych zaznamu a progress zobrazujici prubeh cteni z QueryTrans
jede plynule, pri naslednych dotazech se objevi tato chyba a prubeh vzy po
onech zhruba 500 zaznamech na chvilicku zamrzne.

Zkousel jsem FlushBuffers, dbiSaveChanges, nic nepomohlo.

Nevite cim to muze byt?

diky moc
Jirka

komponenta a jeji eventy

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 28.4.2003 09:58:19

Cau,
nejspish jako Options:

Comport.Events:= [evRxChar, evTxEmpty, xxxx];

vse co bude v zavorkach je True...

Ladap

>>> p.simek(zv)icsvscr(tec)cz 28.4. 2003 9:49:01 >>>
Zdravim vsechny,

mam komponentu a ona ma moznost zapinat a vypinat sve eventy (ComPort
2.63).
nevim, jak to provest zapisem do kodu programu. Je jednoduche to udelat
Object Inspectoru, ale potrebuji to menit za chodu ja z programu. Asi
je to
primitivni dotaz, ale neumim to.
V Object insp. to vypada takto :
Properties (ComPort)
xxx
xxx
xxx
xxx
Events
evRxChar True
evTXEmpty True
xxxx xxxx
atd.

Jaka je sintaxe na zapis zmen Eventu evRxChar z True na False a
naopak?

Moc diky Kejchal

komponenta a jeji eventy

[*] �imek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 28.4.2003 09:49:01

Zdravim vsechny,

mam komponentu a ona ma moznost zapinat a vypinat sve eventy (ComPort 2.63).
nevim, jak to provest zapisem do kodu programu. Je jednoduche to udelat v
[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.4.2003 09:44:40

> ano, tak nejak. potom to mas v podste datum linkovania a vies si to
> pozriet aj bez toho, aby sa spustala aplikacia.

Ani Windows explorer to normalne nezobrazuje. Skor mam pocit, ze ten flag je
tam pre programy ako pre uzivatela (automatizovane buildy, batche, skripty
apod.). Pripadne power user moze pouzivat nejaky PE viewer (ako napr. ten od
Petra Vonesa).
Myslim, ze cas kompilacie a verzia suboru su dve rozne veci a nie je podla
mna dobry napad miesat ich.

> Pripadne s tade vytiahnut a zobrazit napr. v About boxe...

Kvoli tomu to ale nepotrebujes davat do versioninfo, staci si precitat ten
flag priamo z .exe (vid funkciu LinkerTimeStamp od Petra Vonesa).
Ja by som to vsak do About boxu nedaval, nevidim v tom ziadnu informacnu
hodnotu pre uzivatela... Ty ano?

TOndrej

Re[2]: Datum kompilace

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 28.4.2003 08:44:00

Ahoj TOndrej,

T> Snad ano, a v akej forme? Ako vlastny string, povedzme 'CompileStamp'?

ano, tak nejak. potom to mas v podste datum linkovania a vies si to
pozriet aj bez toho, aby sa spustala aplikacia. Pripadne s tade
vytiahnut a zobrazit napr. v About boxe...

Peter

Datum kompilace

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 28.4.2003 08:17:25

> [...]

Snad ano, a v akej forme? Ako vlastny string, povedzme 'CompileStamp'?

A ako to zatial funguje v D5? Ziadne problemy?

Nastaveni velikosti Formu

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 28.4.2003 07:58:59

priprav si formular s temito parametry napr.
Width:=860; Height:=660;
Position:=poScreenCenter;
WindowState:=wsNormal;

a pak staci dat do Form.OnShow

procedure Form.FormShow(ASender: TObject);
begin
if Screen.Width<=800 then Form.WindowState:=wsMaximized;
end;

A nemusi se starat o ruzne panely na obrazovce pri rozliseni 800x600.
Pisu to z hlavy, ale snad je to dobre.

Od: Viktor Marek [SMTP:viktor(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odeslano: 27. dubna 2003 18:35
Komu: Konference Delphi 2000
Predmet: Nastaveni velikosti Formu

Zdravim

Mel bych mozna pro nekoho trivialni dotaz.
Jak nastavit Form Width,Height, ClientWidth,ClientHeight a Align aby pri
provozu aplikace na rozliseni 800x600 byl Form pri hornim okraji obrazovky a
koncil pri hornim okraji dolni listy Windows a v pripade ze aplikace bude
provozovana na vyssim rozliseni obrazovky byl Form centrovan uprostred
obrazovky.

Diky za odpoved

Jak na casched updates?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.4.2003 08:12:49

> query1.insert;
> query1nazev.asString := 'aaaaa';
> query1.post
>
> try
> query1.ApplyUpdates;
> except
> ShowMessage('chyba :(');
>
> end;
>
> Ale stejne kdyz se pocitac serestartuje (i nekolik min po provedeni
> tohoto) tak na Win98 ten zaznam z databaze zminizi, jak rict delpham
> aby to ihned neprdlene ulozily do databaze?

Podivej se FlushBuffers nebo dbiSaveChanges. Viz archiv nebo help (to druhe v
bde32.hlp).

ApplyUpdates podle me jen preda data k zapsani, ale skutecne vynuceni zapisu by
mela zajistit nektera z vyse uvedenych moznosti.

David Lebeda

autoincrement v FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.4.2003 08:00:49

> Uz vim jak pouzit generator pri vkladani udaju: INSERT INTO
> tabulka(id,jmeno,heslo) VALUES (GEN_ID(generator,1),'xxx','yyy') ale
> kdyz neni tenhle kod z nejakyho duvodu proveden, tak se ID generatoru
> zvedne. Jak tomu zabranit?

Ahoj,

tomu IMHO zabranit nelze. I kdyz bude GEN_ID volano v triggeru before insert a
prikaz INSERT selze napr. z duvodu poruseni referencni integrity ci z jinych duvodu,
tak generator uz zpet nikdo nevrati. Ani nema smysl se o to snazit necim jako SET
GENERATOR z programu, protoze temer soucasne mohl i jiny uzivatel z jineho
stroje provest insert do teto tabulky, takze bys uz zpusobil maler, protoze generator
uz bude zase o trochu dal.

Je ale pravda, ze volani GEN_ID az v (poslednim) before insert triggeru je to
"nejmene riskantni" umisteni z pohledu tveho pozadavku.

David Lebeda

Re[2]: Datum kompilace

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 28.4.2003 07:22:06

Ahoj TOndrej,

V�era, (27. apr�l 2003, 0:29:42), si nap�sal :

T> Prave som na CodeCentral poslal najnovsi update (pameta si naposledy
T> kompilovany projekt a ukazuje hodnotu TimeDateStamp v dialogu "Project
T> Information", berie do uvahy aj library prefix/suffix/version a opravil som
T> jednu chybu pri parsovani komentov okolo direktivy {$E ...}), takze si to
T> stiahni znova.

pocuj, dalo by sa to dorobit tak, aby datum kompilacie doplnal aj do
VersionInfo?

Peter

Instalacia Interbase pod Windows 2000

[*] WebPriestor <peter(zv)psoft.sk> - 26.4.2003 23:18:49 -0700

[...]

Dakujem,

Peter Cirip.

Detekce nepotrebnych unit v USES

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.4.2003 21:41:22

27.4.2003 Petr Vones:
> No ja mam vuce te aplikaci urcite pochybnosti ;-) Je mozne, ze v dane situaci
> pro danou verzi ten unit nebyl zrovna potrebny, ale to jeste neznamena ze to
> bude fungovat pokud se ta reference vypusti, coz je asi nejvetsi problem toho
> nastroje.

A co brani jej vyzkouset ? Za zkousku nic nedas a jak jsem psal, do
zdroju nezasahuje, vysledkem je report

Detekce nepotrebnych unit v USES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.2003 21:23:50

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> [...]

bude fungovat pokud se ta reference vypusti, coz je asi nejvetsi problem toho

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.4.2003 20:45:50

27.4.2003 Viktor Marek:
> [...]

> provozu aplikace na rozliseni 800x600 byl Form pri hornim okraji obrazovky a
> koncil pri hornim okraji dolni listy Windows

Nastavit WindowState jako wsMaximized.

> a v pripade ze aplikace bude provozovana na vyssim rozliseni
> obrazovky byl Form centrovan uprostred obrazovky.

Nastavit jej jako normal a dat mu position na poDeskTopCenter

Jinak velikost plochy jde zjistit pomoci
var
Rect: TRect;
begin
SystemParametersInfo(SPI_GETWORKAREA,0,Addr(Rect),0);

Spocitat si umisteni formulare do strdu bys mohl zvladnout
Form.Left := (sirka_desktopu - sirka_formu) Div 2;
Form.Top := (vysta_desktopu - vysta_formu) Div 2;

Nezapomen na to, ze existuji i jine panely nez dolni lista (treba Panel
nastroju Office), uzivatel muze mit listu nahore nebo vpravo apod.

Detekce nepotrebnych unit v USES

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.4.2003 21:10:29

27.4.2003 Petr Vones:
> [...]

> na jine unity. Byla snaha tyto maximalne omezit v ramci rozumneho designu
> (nemit tedy 100 unitu pro kazdou tridu zvlast). Navic malo ktery unit obsahuje
> globalni tridy, takze jeho pridanim se nelinkuje zbytecne kod do aplikace.
> Jednou z mala vyjimek je asi JclDebug ale to je zase dane designem a moc se s
> tim neda delat, ma-li pouziti toho unitu nekdo rozumet :-)

Ja jen kdyz jsem si "cistil" program, ve kterem je pouzito i JCL, tak
jsou tam nektere odkazy vramci JCL (JCLBase, JCLSysInfo atd., ktere
tam byt nemusi). Staci si to spustit :-)
Nasel jsem tamtusim i nejake odkazy na ComObj, OLExxx apod. Ale tim uz
si na 100% jisty nejsem.

Detekce nepotrebnych unit v USES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.2003 20:19:56

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> [...]

Jednou z mala vyjimek je asi JclDebug ale to je zase dane designem a moc se s
tim neda delat, ma-li pouziti toho unitu nekdo rozumet :-)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.4.2003 19:47:51

Vzhledem k tomu, ze tu nedavno byla diskuze, v poslednim CHIP byl
free nastroj, ktery dokaze analyzovat zavislosti a oznacit nepouzivane
unity a umi i rict, ktere unity by se mely prevest ze sekce Interface do
Implementation. Vysledkem je pouze report, takze zadne zasahy do kodu.

Jedna se o program Icarus (http://http://peganza.com)

Zkousel jsem to na jednom vetsim projektu a funguje to velmi pekne

A jak se da procistit i treba takova JCL :-)

MailTo:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

OT: RE: Neposteni uzivatele na plochu + databaze (

[*] Jan �imeck� - 27.4.2003 19:28:23

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan �imeck�
simecky(zv)centrum(tec)cz

-----------------------------

http://www.simecky.tk
http://www.sranda.tk
http://www.reklalink.tk
http://www.kam-nalesne.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Nicmene pri spusteni dostanu chybove hlaseni, ze
> vstupni bod procedury (zv)..... se nepodarilo v dynamicky propojovane
> knihovne cxGridVCLD7.bpl nalezt.

Patrne se ten balicek neprelozil (zustala tam stara verze) nebo jsi narazil na
nejakou chybu v kompilatoru.

Petr Vones

Datum kompilace

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 27.4.2003 00:29:42

> ako to nainstalujem "ak je taka moznost" do Delphi 5 Pro?

Nie som si isty, ci to bude fungovat aj v Delphi 5. Problemov moze byt viac:

1. Nepametam sa, ci v D5 uz existoval IOTAIDENotifier50. Inak sa da pouzit len
stary IOTAIDENotifier a ak si spravne spominam, ten zas vola AfterCompile aj
pri kompilacii pre Code Insight :-(
2. Niektore project options/environment options vtedy este mozno
neexistovali...
3. a ine ;-)

Skratka, skus to a uvidis. Instaluje sa to v D5 rovnako ako v D6 a 7 (vid moj
popis na CodeCentral), akurat tusim ze ta required package sa v D5 volala
dsgnide50.dcp? Skus si najst subor s takymto alebo podobnym menom v
$(DELPHI)\Lib a pouzi ho namiesto 'designide.dcp', co som tam uviedol.

[...]

Hello Delphi CZ konferencia!

Zakaznik prevadzkuje nas soft na PCs, ktore su rozmiestnene v celej
republike. Problem je tam taky, ze okrem ich spravcu neexistuje nikto
(nie je ani potreba), kto by bol mal pristup k tym pocitacom ako
administrator. Ide o dost o dost haklivu oblast, do softu dorabame
este dodatocne veci, ktore treba cim skor dopravit na vsetky pobocky,
ale problem, ze jeden clovek to stiha iba ak by cestoval v case.
Rozmyslali sme o tom ze aktualizacia sa posle mailom a cez modem sa
prihlasime k PC s WinXP, cez WinVNC ovladat PC, kde sa uz prihlasi ako
admin a spravi si vsetky kroky ktore pobrebuje.

Ma niekto skusenosti a chut pomoct mi, ako rozbehat taketo spojenie
XP->XP. Aby som nemusel objavovat objavene.

synedit

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.4.2003 16:00:39

26.4.2003 Slafco:
> Cest praci delfini,
> neviete mi niekto napisat kus kodu ako dynamicky vytvorim
> zvyraznovanie syntaxe(napr php)

Dynamicky nevytvoris zvyraznovani syntaxe. Dynamicky si muzes vytvorit
pouze TSynHighlighterPHP a ten priradit do SynEdit.Highlighter

uses SynHighlighterPHP;
var
PHP: TSynPHPSyn;
begin
PHP := TSynPHPSyn.Create(Self);
SynEdit.HighLighter := PHP;

Pripojeni k ORACLE z Kylixu

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2003 18:11:12

Ahoj,
obracim se s prosbou jednoho meho kolegy, ktery se snazi pripojit z
Kylixu (verze 1) k Oracle (8.0.6) databazi prostrednictvim dbExpress
komponent. Problem je v tom, ze jsou potreba nejake dalsi knihovny
(zrejme klient?), ktere se mu nedari nikde sehnat. Pokud tedy mate/vite,
diky za informaci.

Bohuzel nemam podrobnejsi info, ale myslim, ze pokud nekdo s Oraclem
pracujete, asi uz budete cedet o co jde.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6.02 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

TCPIP komunikace

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.4.2003 16:47:45

> Metoda thread per klient je velice jednoducha a funkcni. Ovsem ve
> chvili, kdy je prilis mnoho pripojenych klientu (tedy rozjetych
> threadu), pak prepinani mezi vlakny muze spotrebovat prilis mnoho casu.
> Pokud neproudi prilis mnoho dat (thready se flakaji) a thread je dobre
> napsan (cili kdyz ceka tak stoji v nejake wait funkci ci selektu) pak
> ani velkie mnozstvi threadu neni problem.

Synapse (narozdil od Indy) velmi peclive hospodari se strojovym casem,
takze tato metoda psani na bezne veci bohate dostacuje.

Zkousel jsem se Synapsi stress-test. Na jednom pocitaci 1000 threadu
serveru, dalsich 1000 threadu klienta, a to cele si mezi sebou neustale
posilalo data sem a tam! (tedy celkem 2000 threadu, znichz kazdy mel
jeden socket, ktery neustale posilal ci prijimal data.)

To mi prijde pomerne slusna zatez... A vysledek? Celkovy datovy tok byl
temer 7 megabytu za sekundu v kazdem smeru. Procesoroveho casu zbyvalo
tolik, ze system i ostatni aplikace normalne fungovaly. Zadne zasekavani
ci pomale reakce!

Takze ja bych se threadoveho modelu u beznych serveru nebal. Ovsem velmi
zalezi na tom, co vsechno potrebujes v tech threadech delat!

> Pokud kazdy thread je dost aktivni pak je lepsi pouzit pracovni thread
> (resp thready je-li vice CPU), ktery obslouzi vsechny spojeni. Ale aby
> to melo smysl je nutne pouzit non-blocking sockety nebo overlapped
> funkce.

S tim lze jen souhlasit... v takovem pripade je ale velmi dobre
zapomenout na jakekoliv komponenty, a programovat primo winsock. K tomuto
reseni se uchyluje tehdy, kdyz jde opravdu o extremni zateze, a jakekoliv
zobecneni v jakychkoliv komponentach jen zbytecne zdrzuji. Je lepsi tady
psat kod primo na miru.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Vymena balicku

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 26.4.2003 14:18:41

Dobry den,
mam takovy maly problem s balicky.
Mam aplikace rozdelenou na balicky (8),
dale pouzivam nektere komercni komponenty DevExpress a nyni jsem
udelal v Delphi update techto komercnich komponent.
Provedu Build cele aplikace, vsechno se tvari vporadku.
Nicmene pri spusteni dostanu chybove hlaseni, ze
vstupni bod procedury (zv)..... se nepodarilo v dynamicky propojovane
knihovne cxGridVCLD7.bpl nalezt.
Update knihoven cx jsem cely znovu buildoval,
svou aplikaci jsem celou buildoval, nedostanu zadne chybove hlaseni
a presto se mi aplikace stale nedari spustit.

Mohl by mi nekdo poradit co se s tim da delat?
Nechal jsem si i vyhledat zminovanou knihovnu, zda neni nekde
duplicitni a neni.

Martin Radvansky

Datum kompilace

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 26.4.2003 12:45:14

> Samozrejme. Pokud budes cas a nalada tak to napisu. Nejslozitejsi je na tom
> neco uplne jineho, a to ziskat jmeno spustitelneho souboru z projektu, OTA
nic
> takoveho neposkytuje.

Tu je moj pokus:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccWeb.exe/listing?id=19823

synedit

[*] Slafco <skippo(zv)matfyz.sk> - 26.4.2003 12:29:25

--
Vsetko dobre,
Slafco mailto:skippo(zv)matfyz.sk

autoincrement v FB

On 26 Apr 2003 at 12:30, Michal Aichinger wrote:

> delal jsem vzdy na MySQL a ted si zkousim webovy projekt prevest na
> FB. Narazil jsem na to, ze FB misto autoincrement pouziva generatory.
> Uz vim jak pouzit generator pri vkladani udaju: INSERT INTO
> tabulka(id,jmeno,heslo) VALUES (GEN_ID(generator,1),'xxx','yyy') ale
> kdyz neni tenhle kod z nejakyho duvodu proveden, tak se ID generatoru
> zvedne. Jak tomu zabranit? Tusim ze asi triggerem, ale jak ma vypadat?

Threba takto :

SET TERM ^ ;

CREATE TRIGGER GEN_TABLEA_COL1 FOR TABLEA
ACTIVE BEFORE INSERT POSITION 0 AS
BEGIN
IF (NEW.COL1 IS NULL) THEN
NEW.COL1 =3D GEN_ID(GEN_TABLEA, 1);
END ^

SET TERM ; ^

Tato podoba ma vyhodu v dvojim pouziti:

INSERT INTO TABLEA (COL2) VALUES ('Brno'); /* COL1 p=F8i=F8azena spou�t=ED=
*/

INSERT INTO TABLEA (COL1, COL2)
VALUES(500, 'Praha'); /* Hodnota p=F8i=F8azena p=F8=EDmo */

Navidenou na Prvni Evropske Firebird Konferenci - Kveten 2003,
Fulda, Nemecko
http://www.firebird-conference.com

autoincrement v FB

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 26.4.2003 12:30:54

Dobry den,
delal jsem vzdy na MySQL a ted si zkousim webovy projekt prevest
na FB. Narazil jsem na to, ze FB misto autoincrement pouziva
generatory. Uz vim jak pouzit generator pri vkladani udaju:
INSERT INTO tabulka(id,jmeno,heslo) VALUES
(GEN_ID(generator,1),'xxx','yyy')
ale kdyz neni tenhle kod z nejakyho duvodu proveden, tak se ID
generatoru zvedne. Jak tomu zabranit? Tusim ze asi triggerem, ale jak
ma
vypadat?

diky
Michal Aichinger

Okamzity zapis do souboru

[*] Radek Hemelik <radek(zv)hemelik(tec)cz> - 26.4.2003 10:47:21

Pokud je tvym ucelem to, ze neco sleduje existenci souboru, ktery=
pak
okamzite nacte a zpracuje, pak nejrychlejsi metoda vytvoreni=
jakkoliv
velkeho souboru je metoda vytvoreni TMP a pak ho prejmenovat.
Dostupny se spravnym nazvem je pak rovnou cely.

Ahoj

Radek Hemelik, radek(zv)hemelik(tec)cz dne 26.04.2003 HitRadio Amerika=
[...]

Dne Fri, 25 Apr 2003 18:34:31 +0200, Dalibor Toman napsal(a):
#
#
##
###apod. V helpu jsem nasel funkci Flush, ktera fyzicky zapisuje=
na
#disk. Nikdy
###jsem s tim nepracoval, mohu poprosit o pozitivni i negativni
#zkusenosti?
##
##***zrdzuje, ale funguje. Obavam se ze pokud potrebujes to co
#popisujes -
##okamzity zapis, nic jineho ti nezbyva. Jina fce obavam se ze=
neni.
#
#CreateFile tusim ma nejake pekne flagy, kterymi lze zakazat
pousivani cache...
#
#
#D. Toman
#
#
#
#
#
[...]

[*] Vladim�r Bure� <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 26.4.2003 09:50:33

Ahoj konference vim ze to na co se ptam se uz na konferenci resilo
milionkrat ale stejne jsem proheldavanim archivu si moc nepomohl, pouzivam
tabulky paradox 7 v delphi 7 prof a k tomu pouzvam komponenty Datosorce,
Query, a UpdateSQL. Query mam nastaveny cesched updates = True a v
nastaveni paradoxu mam LocalShare=Ture pota zpisuji do databaze

[...]

neprdlene ulozily do databaze?, vzdycky jsem si myslel ze apply updates
staci ale jak mi lidi volaji asi ne...
Prosim co delam spatne a jak nejlepe to delat ? Jak na ty "kesovany updaty"
?

Predem dekuji za pomoc s timto zacatecnikym problemem...

ps pomohla by napr novejsi verze Bde ? popripade kde se da stahnout, na
strankach borlandu jsem ji kdysi nasel ale od ty doby se stranky zmenily a
ja nejsem schopen najit s nazevem bde skoro nic....

DblClick v ListBox a dialog s ToolBarem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2003 02:42:05

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> Stava se mi, ze po DblClicku v ListBoxu na polozce otevru modalni dialog a
> ten, kdyz ma na sobe ToolBar a mys je v pozici tlacitka toho ToolBaru, tak
> se provede clik na tom tlacitku. Pritom v ListBoxu byl pouze DblClik ne
> treti tuknuti. Nevite nekdo, jak osetrit, aby se udalost neprenasela do
> noveho okna?

Jaka verze Delphi ?

Petr Vones

Data z TreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.2003 02:41:25

From: "Jaroslav KUBA" <jarda(zv)tresoft(tec)cz>
> 1. Potreboval bych vydolovat data z TTreeView jine aplikace ke kter� nem�m
> zdrojaky,

Nemuzes cist (jednoduse) data z adresoveho prostoru jineho procesu. Lze to
udelat, ale je to relativne slozite, popsane treba v Advanced Windows od
Richtera.

Petr Vones

TCPIP komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.4.2003 18:42:49

> mam dotaz ohledne zpusobu prace s TCPIP pres synapsi, myslite ze je
lepsi
> si pro kazdy soket delat na servru zvlastni thread nebo pouzivat
seznam
> soketu a GroupCanRead, a dale by me zajimalo pokud bych delal neco
jako
> databaze tak je lepsi zpracovavat vsechny recordsety v jednom
socketu nebo
> pro kazdy vytvorit samostatne spojeni?

zalezi na tom jak moc to chces mit rychly (resp. narocny na
programovani).

[...]
ci selektu) pak ani velkie mnozstvi threadu neni problem. Pokud kazdy
[...]

D. Toman

Okamzity zapis do souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.4.2003 18:34:31

> [...]
> okamzity zapis, nic jineho ti nezbyva. Jina fce obavam se ze neni.

CreateFile tusim ma nejake pekne flagy, kterymi lze zakazat pousivani

Dotaz: Natazeni DLL

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 25.4.2003 17:59:56

viz API LoadLibrary a FreeLibrary

From: "Vlastimil Bardo�" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> zkompiluje do RES a v projektu je tento RES linkovan. Vysledkem je, ze se
> muzeme kdykoli podivat na datum kompilace (mimo jine) pravym tlacitkem mysi
> na danem exe.

Tohle je take reseni, i kdyz korektni timestamp v PE hlavicce by tam mel byt.

> Byly s tim trochu problemy protoze D5 vytvari automaticky vlastni version
> info resource a spatne se to vypina.

V tom neni problem, OTA umoznuje pracovat s timto resource.

Jediny rozdil je v tom, ze modifikace resource se musi udelat pred kompilaci a
tim dojde nastaveni "modified state" u projektu.

Petr Vones

Re[2]: Datum kompilace

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 25.4.2003 13:58:20

Ahoj Petr,

Dnes, (25. apr�l 2003, 13:21:49), si nap�sal :

PV> Nebo IDE expert ktery to automaticky po kompilaci opravi.

existuje vobec nejaky popis, ako takeho experta spravit? hm.
Ja by som si predstavoval daco take (ak to delphi kompiler alebo IDE
podporuje), ze pred tym ako sa prevedie kompilacia suboru sa spravi
jeho preprocessing. Teda presne to iste ako preprocessor v C. Iste
delphi ho ma, ale nejake zakladne konstanty chybaju. Idealne by bolo
keby sa dala spravit vyhybka a pred samotnou kompilaciou by sa
zavolala nejaka moja funkcia a ta by v bufferi spravila potrebne
zmeny. napr. {#DATE#} by nahradila 25.4.2003 (popripade by sa buffer
prehnal cez PERL API engine, ktory by to spravil a vratil novy buffer)
a kompilacia by pokracovala dalej.
co vy na to? je to vobec mozne?

Peter

Datum kompilace

[*] Vlastimil Bardo� <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 25.4.2003 14:12:23

Linkovani data kompilace do exe jsme resili pomoci davkove kompilace. =
Princip je jednoduchy - v davce se vola programek, ktery modifikuje RC =
soubor a nastavuje Version info a v nem mimo jine datum kompilace. =
Nasledne se RC zkompiluje do RES a v projektu je tento RES linkovan. =
Vysledkem je, ze se muzeme kdykoli podivat na datum kompilace (mimo =
jine) pravym tlacitkem mysi na danem exe.

Byly s tim trochu problemy protoze D5 vytvari automaticky vlastni =
version info resource a spatne se to vypina. To vyresil kolega pomoci =
nejakeho Experta do Delphi. Pravdepodobne by se dalo expertem resit i ta =
automaticka zmena RES, ale to jsme nechteli, menime datum kompilace jen =
pokud se kompiluje kompletni projekt na serveru, nikoli pri kazde =
kompilaci, kterou si provadi jednotlivi vyvojari.

Re[2]: Datum kompilace

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 25.4.2003 14:00:50

Ahoj Ladislav,

Dnes, (25. apr�l 2003, 13:19:43), si poslal mail :

> [...]
LF> DateTime.inc} a pouzit promennou

stiahol som to z torry. ale nefunguje pod D6

Z Delphi6 do FB.

[*] 2_STONLINE <pbr1(zv)stonline.sk> - 25.4.2003 13:42:31

Moze mi niekto z vlastnych skusenosti poradit co najjednoduchsi a
najspolahlivesli pristup z D6 do FB pre rozsiahlejsiu viacuzivatelsku
aplikaciu?
Co pouzivate? ADO, DBExpress, IBExpress, IBObjects, FIBPlus alebo este aj
BDE?? Potrebujem prerobit aplikaciu z BorlandPascal a BTreeFiller do novej
podoby k�li n�ro�nosti �dr�by star�ho syst�mu. Je proste v stadiu, kedy je
potrebne ho prerobit aj napriek tomu, ze je plne funkcny, no nove poziadavky
su natolko narocne, ze povodny model je nepostacujuci a jeho upravami by
vznikol uz v sucastnosti poriadny zlepenec a este s chabou dokumentaciou.
Robim uz par rokov v ORACLE Developer s Oracle databazou a preto potrebujem
poradit od niekoho, kto aktualne pracuje s D a FB.
V sucastnosti cca 3-4 mesiace sledujem so zaujmom konferenciu, no nenasiel
som v nej zatial odpoved na moju dilemu.

P.S. Vytvara niekto viacurovnovu aplikaciu na FB s DataSnap??

Ing. Peter Brcko

SoftProjekt s.r.o.
Komenskeho K-11
069 01 Snina
tel. 0905346290
pbr(zv)softprojekt.sk
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.474 / V�rusov� datab�za: 272 - d�tum vydania: 18. 4. 2003

Datum kompilace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.2003 14:06:48

From: "Peter Turcan" <peter.turcan(zv)centrum.sk>
> [...]

neco uplne jineho, a to ziskat jmeno spustitelneho souboru z projektu, OTA nic

Ne a hlavne je to zbytecne. Idealni by bylo, kdyby Borland opravil linker aby
produkoval korektni PE soubory, ale toho se uz nikdy nedockame.

Petr Vones

Z Delphi6 do FB.

[*] Brcko Peter Ing. <pbr1(zv)stonline.sk> - 25.4.2003 13:25:43

Moze mi niekto z vlastnych skusenosti poradit co najjednoduchsi a najspo=
lahlivesli pristup z D6 do FB pre rozsiahlejsiu viacuzivatelsku aplikaciu=
=3F =

Co pouzivate=3F ADO=2C DBExpress=2C IBExpress=2C IBObjects=2C FIBPlus al=
ebo este aj BDE=3F=3F Potrebujem prerobit aplikaciu z BorlandPascal a BTr=
eeFiller do novej podoby k=F4li n=E1ro=E8nosti =FAdr=BEby star=E9ho syst=E9=
mu=2E Je proste v stadiu=2C kedy je potrebne ho prerobit aj napriek tomu=2C=
ze je plne funkcny=2C no nove poziadavky su natolko narocne=2C ze povodn=
y model je nepostacujuci a jeho upravami by vznikol uz v sucastnosti pori=
adny zlepenec a este s chabou dokumentaciou=2E
Robim uz par rokov v ORACLE Developer s Oracle databazou a preto potrebu=
jem poradit od niekoho=2C kto aktualne pracuje s D a FB=2E =

V sucastnosti cca 3-4 mesiace sledujem so zaujmom konferenciu=2C no nena=
siel som v nej zatial odpoved na moju dilemu=2E

P=2ES=2E Vytvara niekto viacurovnovu aplikaciu na FB s DataSnap=3F=3F

Ing=2E Peter Brcko

SoftProjekt s=2Er=2Eo=2E
Komenskeho K-11
069 01 Snina
tel=2E 0905346290
pbr=40softprojekt=2Esk

Datum kompilace

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 25.4.2003 13:19:43

> [...]

ten pred prelozeni vlozi do souboru DateTime.inc v adresari projektu
promenne s datumem a casem (da se to nastavit) pak uz jen staci {$i

Automation a podprocesy

[*] Pavel Hlub�k <hlubik(zv)dashofer(tec)cz> - 25.4.2003 13:39:55

Zdravim,

nemate nekdo radu pro nasledujici problem. V aplikaci oteviram
excelovsky soubor pres promenou variant. Pokud se pohybuji v hlavni
aplikaci, tak vse chodi OK. Problem nastane, kdyz chci cast kodu
presunout do podprocesu a v nem pouzit variant promenne odkazujici se na
zminovany excelovsky soubor. Napred to vyhodi vyjimku, ze nebyla volana
funkce "CoInitialize". Kyz tu zavolam, tak to zdechne na hlasce, ze
promenne patri do jineho poprocesu. Ma to vubec reseni? Diky za radu.

Pavel Hlubik

Re[2]: Datum kompilace

<<< 25. 4. 2003 10:17 - "Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava" "dubsky(zv)s-palava(tec)cz" >>>
IJDSP> Zkusil jsem a program hlasi "System Error. Code 32. Proces nema pristup
IJDSP> k souboru, nebot jej prave vyuziva jiny proces".
IJDSP> Pochopil jsem n�co spatne?
My answer:
----------
Ale ono by to mal byt solo aplikacia ktora Ti updatuje PE hlavicku
ineho EXacu, a nie sa seba!

Z Delphi6 do FB.

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 25.4.2003 13:41:19

Zdravim

> [...]
aplikaciu?
>Co pouzivate? ADO, DBExpress, IBExpress, IBObjects, FIBPlus alebo este

No rozhodne bych nepouzil BDE. Osobni zkusenost mam s IBX na FB1.0.
Nesetkal jsem se s nejakymi problemy, ale je pravdepodobne, ze cim vide
se bude lisit FB a IB tim mene bud kompatibilni IBX.

>Ing. Peter Brcko

S pozdravem Marek Eichler

Datum kompilace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.2003 13:21:49

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> [...]
> ineho EXacu, a nie sa seba!

Nebo IDE expert ktery to automaticky po kompilaci opravi.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.2003 13:03:41

From: "Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava" <dubsky(zv)s-palava(tec)cz>
> Zkusil jsem a program hlasi "System Error. Code 32. Proces nema pristup

Updatovat samozrejme nelze vlastni soubor, proto je tam parametr FileName.

Petr Vones

Re[2]: Datum kompilace

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 25.4.2003 12:24:52

No jen pri kazde kompilaci :)

Friday, April 25, 2003, 10:56:50 AM, you wrote:

> [...]

RH> exe
RH> #souboru, ale to se pri kopirovani nekdy upravi. Diky

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 25.4.2003 11:41:56

Dobry den

[...]

diky za kazdou pripominku

Setvery v D7 (MIDAS) padaji, co s tim

[*] Jarom�r �erm�k - 25.4.2003 11:11:14

>Bezi to na viceprocesorovem stroji ?

Nejspis ne ale popripade to jeste zjistim.

tim?

>Jak presne 'pada' ?

server nenabehne a do EventLogu se zapise ze se nemuze zaregistrovat. =
Socketserver bezi jako sluzba.

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.476 / Virov=E1 b=E1ze: 273 - datum vyd=E1n=ED: 24.4.2003
=20

OT: pristup na FTP server MS IIS 4.0

[*] Radek Hemelik <radek(zv)hemelik(tec)cz> - 25.4.2003 10:55:21

Problem bude zrejme v omezeni komunikace na klientovo strane.=
Nebo
standardni
FTP z Wins nema uplne odladenu funkci, mate service packy?

DOporucuji pouzit Free CESARFTP, najdete ho na download=
serverech.

Preji hezky den

[...]

Dne Wed, 23 Apr 2003 15:12:53 +0200, Malecek Ondrej napsal(a):
#Ahoj, mam problem s FTP serverem z MS IIS 4.0 a to: pristupy
uzivatelu na
#server jsou OK az na jednohu uzivatele, ktery ma sit postavenou=
na
Linuxu =3D>
#server, klienti na Win98 (problem s tim vubec nemusi souviset).=
Od
tohoto
#uzivatele jsou dostupne obecne FTP servery v internetu, zrejme=
pouze
na nas
#FTP se nedostane. Dle logu se mi zda, ze se navaze pouze spojeni=
na
portu 21,
#na portu 20 uz ne. U uzivatele to hazi chybu 500 =3D> chyba=
serveru.
#Zkousel jsem jak aktivni, tak pasivni rezim, klienta jak comand=
line
#windows, tak z MS IE, bez uspechu. Nemel by nekdo napad=
(zkusenost)
v cem by
#mohl byt zakopany pes ??
#
#Dik
#
#O :-))
#
#
#
#
#
[...]

Esc sekvence do tiskarny

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 25.4.2003 11:25:52

Zdravim,
pred casem jsem mel dotaz ohledne posilani esc sekvenci na tiskarnu;
melo by to teoreticky fungovat pres PASSTHROUGH parametr pro escape
api funkci; ale i kdyz posilam korektni kody ( podle manualu tiskarny
) tak tiskarna nereaguje, vetsinou zatuhne, maximalne provede
formfeed, a to i v pripade ze poslu ne esc sekvenci ale normalni data.

zkousel jsem:
Escape(printer.handle, PASSTHROUGH,sizeOf(escdata),(zv)Escdata,nil)
Escdata je definovany jako array of byte.

Pokud to nekdo uspesne rozchodil ozvete se mi prosim na soukromy mail.

Diky
VN.

Datum kompilace

[*] Radek Hemelik <radek(zv)hemelik(tec)cz> - 25.4.2003 10:56:50

[...]

[*] Jaroslav KUBA <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 25.4.2003 10:25:05

Ahoj

1. Potreboval bych vydolovat data z TTreeView jine aplikace ke kter� nem�m
zdrojaky,
Podarilo se mi zjistit handle toho TTreeViee a dokonce ItemId: HTreeItem
prvniho zaznamu
ale nevim proc se pomoci tohoto nikdy nedostanu k jednotlivym uzlum toto je
kus VCL kde to funguje

function GetNode(AHandle : HWND; ItemId: HTreeItem): TTreeNode;
var
Item: TTVItem;
begin
with Item do
begin
hItem := ItemId;
mask := TVIF_PARAM;
end;
if TreeView_GetItem(AHandle, Item) then
Result := TTreeNode(Item.lParam)
else
Result := nil; // vzdy vrati nil a nevim proc
end;

ItemID ziskam pomoci TreeView_GetFirstVisible (MHandle);

2. Neexistuje nejaky programek ktery by dokazal ty data vytahnout.

Jaroslav KUBA
adresa:Tresoft
Svatopluka �echa 253
506 01 Ji��n

email: jarda(zv)tresoft(tec)cz
tel: +420724091592

Delphi 6 PRO Upd 2 WinXP SP1

komponenta ComPort 2.63 - read

[*] �imek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 25.4.2003 09:04:36

Presne tak nejak to delam, ale kdyz se vyvola event onRxChar tak procedura
ReadString dostane Count = 8 a precte 8 znaku, potom se onRxChar vola znovu.
Kdyz to mezitim breaknu a znovu pustim pokracovani, tak je tam retezec
cely...

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> Canvas width a height nema, refresh nepomaha
> napadlo ma este nastavit velkost Image.Picture ale
> to su len readonly properties..co s tym?

Musis nastavit velikost toho grafickeho objektu v TPicture.Graphics

Petr Vones

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.4.2003 22:43:39

24.4.2003 Eichler Marek:
> Zdravim,
> nevite nekdo prosim o nejakem nastroji, ktery by dokazal z formularu
> vytvorenych v Delphi 6 odstranit vsechny polozky, co nejsou v Delphi 5?
> Zkratka jde o to, aby mohl byt projekt psan jak v Delphi 6 tak v Delphi
> 5

Omlouvam se, do odkazu se vloudilo velke pismeno. Spravny odkaz je:
http://www.volny(tec)cz/jan.fiala/d6tod5.zip

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.4.2003 22:32:49

24.4.2003 Eichler Marek:
> [...]
> vytvorenych v Delphi 6 odstranit vsechny polozky, co nejsou v Delphi 5?
> Zkratka jde o to, aby mohl byt projekt psan jak v Delphi 6 tak v Delphi

Kdysi jsem tohle nekde nasel, tak jsem si to schoval. Projde to v
adresari vsechny DFM (musi byt v TXT tvaru).
Ke stazeni na http://www.volny(tec)cz/jan.fiala/d6toD5.zip

delphi x c#

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 24.4.2003 12:12:58

> No napr. JBuilder je napsany v Jave :) a Novell pouziva pro sve
> administracni nastroje vyuziva prave Javu. Je asi pravda, ze pouziti

to moze byt prave jeden z dovodov, preco dnes Borland i Novell
nemaju zdaleka to postavenie v oblasti sw ako mali v minulosti.

> Javy pro GUI aplikace neni z nejstastnejsich, kvuli rychlosti, ale pokud
> se Java pouzije na webovskem serveru v kombinaci JSP + servlety, tak je
> na tom velmi dobre. Podle toho co jsem slysel a cetl je snahou

a ked to pojde pomaly aj na serveri (lebo nepredpokladam, ze na serveroch
sa Java zazracne sama od seba zrychli), tak SUN, ci IBM ponuknu
nove drahe x-procesorove servery ako riesenie. V podstate nie je to
zla strategia pre nich. Ale pre mna je daleko vyhodnejsie pouzivat
technologiu, ktora bezi rychlo a poriadne na PC-ckach a absolutne
ma netrapi, ci ta technologia bezi (v pripade Javy je asi vystiznejsie
pouzivat pojem vlecie sa namiesto bezi) aj na Sun serveroch
alebo v chladnickach.

> Microsoftu konkurovat Jave prave v teto oblasti (pochopitelne, ze pomoci
> .NET). Ostatne to podle meho nazoru rekl zastupce Microsoftu na
> konferenci Delphi 2003 v Belohrade.

Vzhladom na vlastnosti .NET v porovnani s Javou, nebude mat
Microsoft ziaden problem Jave konkurovat. Naopak si myslim,
ze Java bude mat obrovsky problem sa aspon ako tak udrzat
aspon na tych serveroch.

Erik

Image.Canvas resize?

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 24.4.2003 17:36:05

Ahoj

na komponentu Image vykreslujem cez Canvas
nejaky utvar do stredu canvasu. Pri resize formulara prekreslim
utvar v zavislosti na novych hodnotach Image.width a height.

Problem je ze velkost Canvasu teda plochy kam sa utvar
vykresluje zostava stale povodna, utvar sa vykresli na ine miesto
ale niekedy je orezany.

Skratka akokeby sa Canvas neresizoval

Canvas width a height nema, refresh nepomaha
napadlo ma este nastavit velkost Image.Picture ale
to su len readonly properties..co s tym?

PS

Konverze Kamenickych z DBF v ODBC

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.4.2003 18:00:42

Ahoj,
> zkusils TDBF?
> najdes na http://sf.net
o tom jsem uvazoval nejdriv, ale protoze vsude pouzivam ADO, nechtel jsem
tam montovat dalsi rozhrani. Navic jde jen o obcasny import (1x tydne),
vykon nehraje zadnou roli (tabulky se nactou za cca 2 sekundy :-)).
Podle mne ODBC (nebo ADO) nejak usoudi, ze by bylo dobre stringy prekodovat
do CP1250, ale bohuzel uz nepoznaji, ze puvodni kodova stranka je 895 -
tipoval bych, ze se pokouseji o prekodovani z 852. Muzu samozrejme zkusit
prekodovat to zpatky filtrem 1250->852 a pak 895->1250, ale to je jako
trhani zubu pres ... Myslel jsem spis, jestli se ADO pres ODBC nenecha
nastavit tak, aby nedelalo zadne konverze...

Jinak diky za tip.

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 24.4.2003 17:17:14

>To je opravdu vyborny zpusob psani aplikaci, zvlaste pak jejich
ladeni. Prijde
>mi, ze jen za tu dobu co trva vymena prispevku v diskuzi by to Delphi
5 bylo
>uz nainstalovane.
To by bylo, ale nebylo by legalni

>Petr Vones

Marek Eichler

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.4.2003 17:31:21

From: "Eichler Marek" <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz>
> To by bylo, ale nebylo by legalni

Pokud to bude se souhlasem zamestnavatele, tak je to imho legalni, protoze
tuto licenci pouziva v jednom okamziku pouze jeden vyvojar. Na druhe strane se
nabizi otazka proc jeste pracovat doma :-)

Petr Vones

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 24.4.2003 17:23:54

From: "Eichler Marek" <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz>
> [...]

mi, ze jen za tu dobu co trva vymena prispevku v diskuzi by to Delphi 5 bylo

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 24.4.2003 16:59:43

Zdravim

>Jaky to ma smysl ?
V praci mame Delphi 5 a doma mam koupene Delphi 6. No a nekdy potrebuju
delat nejakou praci i doma a nechce se mi instalovat Delphi 5 :)

>Petr Vones

Marek Eichler

Konverze Kamenickych z DBF v ODBC

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 24.4.2003 16:45:07

zkusils TDBF?
najdes na http://sf.net

peca

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.4.2003 16:52:35

From: "Eichler Marek" <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz>
> Zkratka jde o to, aby mohl byt projekt psan jak v Delphi 6 tak v Delphi
> 5

Jaky to ma smysl ?

Petr Vones

[...]

Vlkovic

Konverze z Delphi 6 na Delphi 5

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 24.4.2003 16:49:27

[...]

Format DWG

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 24.4.2003 00:09:48

From: "Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava" <dubsky(zv)s-palava(tec)cz>
> Netusite n�kdo, jakym zpusobem je nahled v souboru ulozen (bude to
> na zacatku v nejake hlavicce ale kolik bytu vzit a jak je
> interpretovat). Mate nekdo popis formatu dwg, nebo kde se da najit.

www.opendwg.org
http://www.caddepot.com/viewers/afv.zip

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz