Chyba alokace pameti

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 16.4.2003 14:06:47

Zdrav�m konferenci,
m�m probl�m v aplikaci, ze nekde alokuji pamet a neuvolnuji. Nemohu to
zatim ve zdrojakach najit. Nevite nekdo, o nejakem sikovnem reseni ?

Diky Zdenek

Start SQL Server

[*] �tuPe - 16.4.2003 12:44:54

net start jmenosluzbysqlserveru
a vice po napsani
net /?
net start /?
StuPe http://stupe.jinde(tec)cz

puvodni:------------------------------------

Zkus se podivat na MS SQL service manager na parametry spousteni

-----Original Message-----
From: Martin Pavera [mailto:martin.pavera(zv)cmail(tec)cz]=20
Sent: Wednesday, April 16, 2003 11:48 AM
To: Delphi konference
Subject: Start SQL Server

Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit, jak z Delphi aplikace nastartovat MS SQL Server =
2000 kdyz zjistim, ze je server stopnuty. Pouzivam Delphi 5 prof. a =
Adonis.

Diky
Martin Pavera

Chyba alokace pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2003 14:11:19

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> m�m probl�m v aplikaci, ze nekde alokuji pamet a neuvolnuji. Nemohu to
> zatim ve zdrojakach najit. Nevite nekdo, o nejakem sikovnem reseni ?

http://www.automatedqa.com/downloads/memproof.asp

Petr Vones

cesky preklad manualu k synapse?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.4.2003 13:17:47

From: "Petr Turek" <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz>
> Ja pouzivam nasledujici kod, ktery pridam do zdojoveho kodu projektu

Coz je asi ten nejhorsi zpusob protoze pak nepujde spustit z IDE (okno uz
existuje v designeru) a je to zavisle na titulku okna.

Spravny zpusob je pomoci nejakeho pojmenovaneho objektu jadra, jako je to
napriklad v JclAppInst:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

OT: Nabidka zamestnani

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 16.4.2003 10:21:50

Zdravim konferenci,
mezinarodni firma hleda programatora na plny uvazek pro vyvoj vlastniho
IS.
Vice informaci na http://www.fitmin(tec)cz/

S pozdravem
Libor Filip

Pomaly nabeh programu u balicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2003 12:53:38

From: "Ing. Pavel �ilinec" <zilinec(zv)psinfos(tec)cz>

To: "Petr Vones" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Jen na okraj, toto je vlastnost nebo chyba toto vytecneho mail klienta ? Vzdy
kdyz to vidim si rikam, jestli se spatne zpracovalo pravidlo pro zpravu, nebo
je to zase nejaky patlanek co si plete i jmena a adresy ;-)

> Requires je odkaz na balicky, ktere se nalsedne take odkazuji dal, ...
> Kdybych udelal stromovou zavislost tech balicku, tak mi vyjde, ze ty
> rychle maji pod sebou tak do 15 balicku, ale ty pomale asi tak 40-50.

To uz je docela hodne. Chapu ze to da praci, ale bylo by mozne nasimulovat tu
strukturu balicku, napriklad jen prazdnymi unity tak aby se ten problem stale
projevoval a poslat mi to ?

> K casove zpozdeni dochazi presne v
> SysUtils.LoadPackage ...
> procedure CheckForDuplicateUnits
> procedure InternalUnitCheck, ktera se rekurzivne vola (tady to je)
>
> Da se to nejakym nastavenim prekladace preskocit?

Ne, protoze se tam nesmi vyskytnout unit stejneho jmena. Spise me prekvapuje
ze je to tak pomale.

> Zjistil jsem, ze v InternalUnitCheck se vola fce IsUnitPresent, ale az
> dle directivy $WEAKPACKAGEUNIT. Jen jsem zatim poradne nezjistil, co
> ta directiva presne zpusobuje, zda mi jeji pouziti nezpusobi nejake
> jine problemy a zda tim vyresim dany problem :( Podle helpu se mi to
> nezda jako spravne reseni.

$WEAKPACKAGEUNIT slouzi k tomu, aby se unit fyzicky nelinkoval do BPL,
napriklad kdyz obsahuje importy z DLL ktera nemusi byt vsude pritomna. To s
tim nema mnoho spolecneho.

Petr Vones

Spustit aplikaci jen jednou

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 16.4.2003 11:42:13

Servus ve spolek,
jak se da udelat, aby nebylo mozne aplikaci spustit vicekrat jak jednou...
Rumcajs

Spustit aplikaci jen jednou

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 16.4.2003 12:11:05

> jak se da udelat, aby nebylo mozne aplikaci spustit vicekrat jak =
jednou...

Podivej se do zdroje IBConsole z OpenSource projektu InterBase 6. Staci =
prekopirovat, mirne upravit a je hotovo.

Marek Dostal.

Spustit aplikaci jen jednou

[*] Petr Turek <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 16.4.2003 12:28:05

Ahoj.
Ja pouzivam nasledujici kod, ktery pridam do zdojoveho kodu projektu

uses
Forms,
Windows,
.......... ;

{$R *.RES}

var
Hwnd: THandle;
begin
Hwnd := FindWindow ('TNazevHlavnihoOkna', 'Popisek hlavniho okna');
if Hwnd = 0 then
begin
// aplikace jeste neni spustena
// aplikace je spustena

Petr Turek

Oddeleny formular v MDI aplikaci

[*] Delphi konference <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz> - 16.4.2003 12:10:33

Potreboval bych poradit:

Mam MDI aplikaci, ktera obsahuje samostatny CHAT formular. Povedlo se mi
jej oddeli pomoci:

procedure TChatMainForm.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited CreateParams(Params);
Params.WndParent := GetDesktopWindow;
Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
end;

Mam ovsem 2 problemy:

1. Obcas pri kliknuti na ikonu v traybaru se mi misto Chat okna zobrazi
aplikace a musim na ni kliknout jeste jednou, aby se Chat zobrazil
2. Pokud v MDI aplikaci mam spustene modalni okno, lze se sice do Chatu
prepnout, ale nelze s nim pracovat - nereaguje

Dekuji Vsem za rady

avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 15.4.2003

cesky preklad manualu k synapse?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.4.2003 12:51:28

Ahoj.
Kup si nejak� prekladov� program.
J� to se svoj� mizernou anglictinou pouz�v�m kdyz si nev�m rady a vzdycky si
zkombinuju tu humornou pr�sernost co z toho vyleze s origin�lem a nem�m
obvykle probl�m. Samozrejme, ze rychlejs� by bylo umet l�p anglicky ::)))
Stejne se pri programov�n� bez anglictiny neobejdes.
Napr�klad www.eurotran(tec)cz

Ludek

Start SQL Server

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 16.4.2003 11:48:17

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.4.2003 12:19:50

> Autor synapse je cech jako poleno. ....
> :-)

:-))) muj otec je moravak.

Kdysi jsem delal dokumentaci v cestine i anglictine... jak se ale Synapse
rozrostla, udrzovani dvoji dokumentace si vyzadalo tolik casu navic, ze
jsem od ceske dokumentace upustil. Sotva stiham delat tu anglickou. ;-(

Start SQL Server

[*] Z�le��k Tom� - 16.4.2003 12:30:10

> potreboval bych poradit, jak z Delphi aplikace nastartovat MS=20
> SQL Server 2000 kdyz zjistim, ze je server stopnuty.
> Pouzivam Delphi 5 prof. a Adonis.

scm.exe -Action 1 -Silent 1

scm.exe bez parametru Ti vypise help.

Tomas Zalesak

Start SQL Server

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 16.4.2003 12:31:13

> [...]
> potreboval bych poradit, jak z Delphi aplikace nastartovat MS=20
> SQL Server
> 2000 kdyz zjistim, ze je server stopnuty.

Podivej se na SQL-DMO objekty. Pomoci nich jde kompletne ovladat SQL =
server.

Ales

Spustit aplikaci jen jednou

[*] StuPe - 16.4.2003 12:03:02

DPR:
program Renamer;

uses
Forms,
Windows,
Controls,
Main in 'Main.pas' {Form1};

{$R *.RES}

var
HwndMinuleInstance: HWND;
HwndMinuleInstance:=3D FindWindow('TForm1', 'titulek');
If HwndMinuleInstance <> 0 then begin
// zde zjistim, ze uz existuje a poslu zpravu, tu odchytnu a druh=E1 =
aplikace mi skoci do popredi, muzes tu mit treba jen hlasku
PostMessage(HwndMinuleInstance,
RegisterWindowMessage(PChar('WM_RenamerBringToFront')), =
0, 0);
Application.Terminate;
end else begin
Application.Title :=3D 'titulek';
With TForm5.Create(Application) do try
Show; // splash screen
Update; Application.ProcessMessages;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.CreateForm(TForm3, Form3);
Free

StuPe http://stupe.jinde(tec)cz
> Servus ve spolek,
> jak se da udelat, aby nebylo mozne aplikaci spustit vicekrat jak =
> [...]

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 16.4.2003 12:43:53

On Wed, 16 Apr 2003 12:36:23 +0200, Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:

> [...]
> existuje v designeru) a je to zavisle na titulku okna.
>
> Spravny zpusob je pomoci nejakeho pojmenovaneho objektu jadra, jako je to

no komu sa nechce tahat celu kniznicu, tak tuto je verzia s mutexom:
(nie som si isty, ci tie vysvetlivky nie su nahodov bludy, ale tak nejak
som to pochopil:)

program Project1; uses Forms, Windows, //!!musi sa pridat inak prekladac
nepozna THandle a CreateMutex Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1}; {$R *.RES} var
hMutex:THandle; begin hMutex := CreateMutex (nil, false, 'Jedna aplikacia')
; //vytvorenie mutexu if ( WaitForSingleObject (hMutex,0) <> wait_TimeOut)
then //zistenie ci uz mutex pouziva ina aplikacia, ak nie tak pokracuj
//odporucal by som pre kazdu aplikaciu menit nazov mutexu (tu 'Jedna
aplikacia') lebo inak //sa moze stat, ze ina aplikacia ineho typu vytvori
mutex s rovnakym nazvom a nasa //aplikacia sa nespusti begin
Application.Initialize; Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.Run; end; end.

vlko_(zv)pobox.sk

Form feed/load/park/ tiskarny

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 16.4.2003 12:45:43

Vladimir Nikel, <mailto:vladimir.nikel(zv)post(tec)cz>:
VN> vytvarim v D5 tiskovou ulohu pres tprinter.canvas a potrebuju
VN> programove provadet po ukonceni tisku form feed pro vyjeti papiru a
VN> snadnejsi odtrhnuti a pak pred dalsim tiskem park-zasunuti papiru zpet
VN> do tiskarny a load - natazeni papiru do tiskarny. Zrejme by to mohlo
VN> jit pres esc sekvence, ale jak toto pres tprinter udelat? Diky za

Hodne zalezi na jake tiskarne.
Nektera tiskarna (s traktorem) si sama papir vysune do polohy TEAR OFF
a pak si sama papir stahne zpet pred dalsim tiskem.
Automaticky LOAD z polohy PAPER PARK umi jen nektere tiskarny, jine se
pri zaparkovani papiru samy uvedou do OFFLINE, pak je nutne rucni
natazeni.
------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

Form feed/load/park/ tiskarny

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
Subject: Re: OT:TP7 + Too many relocation items

> Tomuto se da urcite pomoci tim, ze se program udela s overlay.

Pomaly nabeh programu u balicku

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 16.4.2003 08:46:23

Mame dejme tomu 10 agend, z toho polovina nabiha tak pomalu a druha
polovina uplne normalne rychle. A jak jsem psal, tak pomalu nabihaji
prave ty agendy, ktere jsou mezi sebou hodne provazany, tzn. v sekci
Requires je odkaz na balicky, ktere se nalsedne take odkazuji dal, ...
Kdybych udelal stromovou zavislost tech balicku, tak mi vyjde, ze ty
rychle maji pod sebou tak do 15 balicku, ale ty pomale asi tak 40-50.
Funguje to na vsech pocitacich stejne rychle/pomalu (samozrejme na
horsim pocitaci se cas prodluzuje).
Antiviry na to nemaji bohuzel vliv (at tam je nebo neni, cas je
konstantni).
Pri sledovani spravce uloh je vyuziti pameti stale stejne, jenom
procesor po tu dobu jede na 100%.
Je to vse na D5 (vuci MSSQL 2k, ktere na to ale take nema vliv).
[...]

Nebo jak to pripadne jinak vyresit?

> [...]
dle directivy $WEAKPACKAGEUNIT. Jen jsem zatim poradne nezjistil, co
ta directiva presne zpusobuje, zda mi jeji pouziti nezpusobi nejake
jine problemy a zda tim vyresim dany problem :( Podle helpu se mi to
nezda jako spravne reseni.

PV> Zkousel jsi ten kod nejak upravovat, napriklad vynechat nektere casti kodu
PV> nebo to trasovat a divat se co se presne deje ? Ten cas je opravdu podivny a
PV> musi tam byt nejaka chyba. Takhle se ale tezko da rict kde. Neni na tom
PV> pocitaci nejaky rezidentni antivir ? Jaka je to presne verze Delphi ?

COM ports - detekcia

[*] �velta Jaroslav <jsvelta(zv)ciglersw.sk> - 16.4.2003 08:32:32

Dobry den.
Potreboval by som zistit zoznam vsetkych COM portov na jednom pocitaci. =
Mozete mi niekto poradit?

-----------------------------------
[...]

TreeView s dvojbarevnym podkladem

a co tak pouzit dva krat TreeView vedla seba?|---------+--------------------------->
| | "Vita J." |
| | <delphi(zv)obecpoho|
| | ri(tec)cz> |
| | Sent by: |
| | delphi-l-owner(zv)c|
| | lexpert(tec)cz |
| | |
| | |
| | 15.04.2003 18:39|
| | Please respond |
| | to delphi-l |
| | |
|---------+--------------------------->
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| |
| To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> |
| cc: |
| Subject: TreeView s dvojbarevnym podkladem |
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Hezky den,
potrebuju, aby pozadi treeview byol rozdeleno svisle na dva pruhy, z nichz
levy i pravy bude mit jiny odstin barvy. Pritom jeste uzivatelsky
vykresluji
jednotlive radky (opet kvuli uzivatelskym barvam). Ale nechce mi to chodit.
Poradi nekdo?
Pro jednoduchost jsem chtel pozadi zatim vyplnit pouze jednou barvou
(zlutou), pozdeji bych pridal dva obdelniky od X=0 do X=pulka a druhy jinak
barevny od X=pulka+1 do X=max.

procedure Tform_main.vyber_slovicekCustomDraw(Sender: TCustomTreeView;
const ARect: TRect; var DefaultDraw: Boolean);
begin
with sender.Canvas do begin brush.color:=clyellow; FillRect(ARect);

a potom mam uzivatelske vykresleni polozek:

procedure Tform_main.vyberCustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
if Node.SelectedIndex=30 then Sender.Canvas.Font.Color := rgb(0,80,0) else
Sender.Canvas.Font.Color := clblack;
if (Node.Selected ) then begin Sender.Canvas.Font.Color := clYellow;
Sender.Canvas.brush.Color := clgreen; end;

DefaultDraw := true;
end;

Diky moc za tip.
Vita J.

cesky preklad manualu k synapse?

[*] Ludv�k Vl�ek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 16.4.2003 08:01:40

Jerry Jacobi napsal(a):
> DD,
> existuje neco jako cesky preklad manualu k synapse ? Anglicky moc neumim
> [...]

L.V.
jezevec

Dokumentace k Firebirdu

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 16.4.2003 07:17:46

Ahoj,

treba na IBPhoenix CD.

Spravce Interbase

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 16.4.2003 07:00:42

Ahoj,

vubec netusim co Enterprise manager umi a neumi
(to myslis kapitana Kirka? :o). Nic mene na Interbasi
ci Firebird existuje cela rada visualnich administracnich
nastroju, ktere umoznuji praci jak s daty, tak s databasi
(jeji strukturou). Namatkove si vzpominam IBAdmin a
Marathon za OSSW a IBExpert a QuickDesktop za komercni.
Mrkni e treba na http://www.ibphoenix(tec)cz

peca

Komunikace pres seriovy port

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 16.4.2003 06:29:38

Pouzivam tuto komponentu taky a zadne problemy s ni nemam.... Nebude to v
necem jinem?
Rumcajs

> [...]
> spolehlivosti (seriova komunikace se mi jevila jednoducha a tak jsem si
> napsal komponentu pro ovladani Com portu sam). Pro 32-ti bit prostredi
jsem
> napred prevzal komponentu Internetu z http://www2.arnes.si/~sopecrni
> (ComPort Librery 2.63 od Dejan Crnila) a zacaly problemy. Seriova
komunikace
> si tak 1x za 24 az 48 hodin zatuhla a zpusobila zatuhnuti cele aplikace
(ne
> celych Windows). Vse zpusobovala tato seriova komunikace (v asynchronnim

XML Databaza?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2003 00:50:48

From: "Stanislav Smejkal" <delphi(zv)smejkal.com>
> TClientDataSet je asi jen od D6, ze?

Od D6 je i ve verzi Professional, predtim byl jen v Enterprise.

Petr Vones

XML Databaza?

[*] Stanislav Smejkal <delphi(zv)smejkal(tec)com> - 16.4.2003 00:48:24

TClientDataSet je asi jen od D6, ze?

Standa

delphin napsal:

> ..TClientDataSet pozna TDataSetField, cize v jednom XML mozes mat
> Master-Detail... v tom D6 Demos priklade : "Example of using
> TXMLTransformProvider" je to tak urobene...
>

> .

Komunikace pres seriovy port

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 16.4.2003 00:49:52

> a tady je problem. Je-li pocitac zatizen (napriklad spustim
> jinou aplikaci - treba Word v dobe komunikce)
> k OnTimerTrigger vubec nedojde a aplikace zatuhne.

Este som nezazil, ze by sa 'udalost' stratila, problem je urcite v
zlom navrhu.

Ja to riesim tak, ze mam komponentu, pomocou ktorej z hlavneho threadu
zaradujem do fronty na odvysielanie pakety, komponenta to v svojom
threade odvysiela a vysledky vysielania vcetne prijatych paketov
uklada do druhej fronty, ktoru si zase z hlavneho threadu vyberam.

Threadsafe staci urobit len obsluhu fronty. Tu som sa vyhol kritickym
sekciam tak, ze jeden meni len vkladaci pointer a druhy len vyberaci.

Dokonca sa mi osvedcilo neposielat spravu po kazdom prijatom pakete,
ale iba raz za cas (pouzivam 50-200 ms podla poctu portov, rychlosti
atd) na timer sa dotazat, ci je nieco vo fronte a hned to vsetko
spracovat. Je to idioten-sicher-bomben-fest: Ked sa nieco nestiha v
jednom tiku, tak sa to urobi v dalsom.

Pritom mam fronty dostatocne velke (pouzivam staticke polia pevnej
velkosti, aby sa nefragmentovala pamat), aby sa nic nestratilo, aj ked
sa ako reakcia na prijaty paket robi dlhy SQL. Videl som raz v logu
4500 ms (ale bezne to je pod 300 ms) a pohoda. Aj ked neni dobre robit
databazove operacie v hlavnom threade - kvoli prekreslovaniu. Lenze ja
ich tolko nemavam a su kratke.

bye
vmlich

Icona

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.4.2003 00:26:34

From: "Bronislav Klu�ka" <delphi(zv)pro2-soft.com>
> V icone muze byt obsazeno icon vice (ta sama, ruzne velikosti), jak je
> vykuchat?

Pred casem jsem delal neco na aktualizaci ikon v PE souboru, je tam i nacitani
jednotlivych ikon z ICO souboru:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/UpdateIconDemo.zip

Petr Vones

Komunikace pres seriovy port

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 16.4.2003 00:15:13

> a tady je problem. Je-li pocitac zatizen (napriklad spustim jinou
aplikaci -
> treba Word v dobe komunikce) k OnTimerTrigger vubec nedojde a aplikace
> zatuhne. Zprava od Windows se podle me uplne ztrati. Pokud pocitac neni
> zatizen, nastane normalne OnTimerTrigger a vse pracuje O.K.
> Delam neco spatne? Mam zkouset jine komponenty, nebo to resit dodatecnym
HW
> v podobe nejakeho prevodniku Ethernet/RS 485 a komunikovat pers TCP/IP ?
> fakt neexistuje neco asynchronniho, co by chodilo dobre ?

vyskusaj nas ComPort http://www.winsoft.sk/comport.htm

Erik

Pomaly nabeh programu u balicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.4.2003 23:50:00

From: "Ing. Pavel �ilinec" <zilinec(zv)psinfos(tec)cz>
> [...]
> Pri spousteni nove agendy zase LoadPackage(AFileName), vytvori se
> formular a prideli se do systemovych promennych odkazy na ten
> formular, menu, toolbar a do toolbaru se jen nastavi nejake informace
> o spustene agende/uzivateli.

Zkousel jsi ten kod nejak upravovat, napriklad vynechat nektere casti kodu
nebo to trasovat a divat se co se presne deje ? Ten cas je opravdu podivny a
musi tam byt nejaka chyba. Takhle se ale tezko da rict kde. Neni na tom
pocitaci nejaky rezidentni antivir ? Jaka je to presne verze Delphi ?

Padani aplikace behem zavirani MDI oken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.4.2003 23:41:10

From: "�ejka Pavel" <cejka(zv)proteco(tec)cz>
> stava se mi obcas, ze aplikace spadne s nasledujici chybou:
> Aplikace NECO zp�sobila neplatnost str�nky
>
> v modulu USER.EXE na adrese 0011:0000095f.

Tohle bude neco ve zpracovani ikon a podobne, protoze je to 16ti bitove.
Nedochazeji na tom pocitaci GDI zdroje ?

Petr Vones

Komunikace pres seriovy port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.4.2003 23:32:42

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> mam aplikaci, ktera 24 hodin denne stale pracuje se ser. portem. Vyuzivam
> prevodnik RS 232/485 a komunikuji pres tuto sbernici s okolim. Jde o
> komunikaci typu master(PC)-slave(zarizeni na sbernici RS 485).

Takze ze strany PC je to RS 232 ?

> [...]
> treba Word v dobe komunikce) k OnTimerTrigger vubec nedojde a aplikace
> zatuhne. Zprava od Windows se podle me uplne ztrati. Pokud pocitac neni

Ne. Problem neni na 99.9% ve Windows ale prave v tech komponentach (jejich
pojeti). Windows samozrejme nejsou realtime OS, takze na urovni aplikace nelze
zarucit za jak dlouho se zprava ve fronte obslouzi a zalezi to na celkovem
vytizeni systemu, hlavne neni nutne aby se toto predavalo zpravami. Z vlastni
zkusenosti vim, ze pri dobrem navrhu lze docilit relativne spolehlive reakce
do cca 200ms pri bezne praci s pocitacem a prumerne dobe cca 10 ms (jednalo se
o PC s Pentiem I 200 MHz)

To ovsem vyzaduje zcela jine pojeti nez bezne pouzivaji komponenty s jednoduse
synchronizovanymi udalosti s hlavnim threadem aplikace. Toto je sice pekne
"blbovzdorne" reseni, ale prinasi spoustu problemu. Predevsim ne vzdy je nutne
(ci zadouci) aby se zpracovani dat provadelo v hlavnim threadu, k cemuz tyto
komponenty vlastne vyvojare nuti. Tim dochazi k:

- zbytecnym prodlevam ve zpracovani udalosti (delka reakce)
- moznym deadlockum v zavislosti na tom, jaky kod se v teto udalosti vola

Ten tvuj problem bude asi pripad c.2, kde diky prilisne slozitosti kodu aby
fungoval synchronizovane muze pri kombinaci urcitych volani dojit k tomu, ze
kod ceka na navrat ze synchronizovane udalosti v metode, ktera se prave z teto
udalosti vyvolala.

> Delam neco spatne? Mam zkouset jine komponenty, nebo to resit dodatecnym HW

Nepouzivej komponenty. Kdyz se podivas na AsyncFree, tak jsou to sice take
komponenty, ale umoznuji volat udalosti bez synchronizace, popripade muzes
pouzit pouze "jadro", ktere je vlastne jedna trida a data obsluhovat v tom
samem nebo jinem threadu. Komunikace s GUI by pak mela byt pokud mozno jen
asynchronni, aby nedochazelo k zaseknuti komunikace diky cekani na vyrizeni
synchronizovanych zprav v hlavnim threadu aplikace.

> v podobe nejakeho prevodniku Ethernet/RS 485 a komunikovat pers TCP/IP ? To

V dnesni dobe by to nebylo tak spatne reseni, protoze Ethernet funguje na
vetsi vzdalenosti a seriovy port ze zakladnich desek uz casem zmizi jelikoz
neni perspektivni. Navic lze pak snadno tuto komunikaci prevest na bezdratovou
a podobne.

Petr Vones

Spravce databaze MS SQL

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 15.4.2003 21:58:36

Existuje :-)
Enterprise Manager pro MSSQL
melo by byt v instalaci
VJ

> Existuje prosim vas managersky nastroj pro spravu databaze MS Sql, neco
jako
> je Enterprise Manager Console pro Oracle? Dekuji.
>
> Ivan Virag

Komunikace pres seriovy port

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 15.4.2003 21:58:30

[...]
si tak 1x za 24 az 48 hodin zatuhla a zpusobila zatuhnuti cele aplikace (ne
celych Windows). Vse zpusobovala tato seriova komunikace (v asynchronnim
rezimu).
Vymenil jsem tedy komponentu za Async Professional ApdComPort od Turbo Power
a problemy jsem objevil take, tentokrat trochu jine. Tak napriklad:

1. Otevru port
2. Vytvorim TimerTrigger

3. Predam string komponente a udelam Otput na port
4. Spustim TimerTrigger
5. If Prijmu retez z portu zastavim TimerTrigger a jdu na 3.
else Nastane OnTimerTrigger (protoze slave neodpovi), zastavim
TimerTrigger a opakuji od bodu 3 dokud neodpovi

[...]
Mate nekdo podobne zkusenosti ?

Diky Zdenek Reznicek

TreeView s dvojbarevnym podkladem

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 15.4.2003 18:39:39

[...]

[*] Jerry Jacobi <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 15.4.2003 17:41:33

DD,
existuje neco jako cesky preklad manualu k synapse ? Anglicky moc neumim
takze by se mi to docela hodilo:-)
Diky
Jerry

Dokumentace k Firebirdu

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 15.4.2003 17:09:09

Dobry den

Nemate prosim nekdo dokumentaci k novym funkcim Firebirdu ?
Kde se da sehnat ?

diky

Pavel Bares

OT:TP7 + Too many relocation items

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.4.2003 17:03:35

Tomuto se da urcite pomoci tim, ze se program udela s overlay. Mam s tim
zkusenosti. Nevim, co je pro tebe slozitejsi, jestli promazavat nebo
udelat overlay.

Podle mne je "relocation item" vstupni bod kazde procedury. Ale nejsem
si jisty.

Vladimir Teply wrote:

> V jednom starem projektu v TP7 jsem po pridani par radek kodu dostal pri
> prekladu vyse uvedenou chybovou hlasku (chyba c.107). V helpu jsem se
> docetl, ze program je moc velky... Budu ho tedy muset projit a promazat. Jde
> mi o to, na co se mam soustredit - jedna se o celkovy pocet radku kodu, nebo
> nektere deklarace, pripadne procedury atp. "zerou" vice mista?
>
> Vlada

Spravce Interbase

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 15.4.2003 16:17:58

Zdravim.

Puvodne jsem se omylem ptal na MS Sql, ale chtel jsem Interbase. Tedy znovu:

Existuje interaktivni managersky nastroj na spravu Interbase? Mam na mysli
spise klikaci tedy typu Enterprise Manager Console pro Oracle. Udajne tam
nejaky "manager" existuje, ale tam se daji psat pouze scripty. Tak ten ne.
Dekuji.

Ivan Virag

OT: Notebook sony a bios - please

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2003 16:31:08

Zdravim konferenci

Nemate nekdo prosimvas skusenosti s notebooku sony vaio.

Mam sony vaio PCG-F480 a nefungovala mi na tom klavesnice tak jsem
stahl novej bios z

http://www.ita.sel.sony.com/support/pc/pcgf480/windows2000/ a
nainstaloval ho. Jenze po startu se kously windows 2000 a nahlasily na
modre obrazovce ze BIOS nepodporuje ACPI. LInuxy se taky kously
bez specifikovany chyby. Tedka je tam verze R0113k1

nemate nekdo prosimvas starsi update toho biosu ? nebo alespon ten
notebook?. Potrebuji to nutne opravit.. Nejde mi ani nainstalovat
OS. Na support serveru sony jsem nic nenasel ceho by se dalo chytit.

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

QuickReport - spatna sirka TQRDBText

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 15.4.2003 16:23:31

Zkus nastavit AutoSize = False a komponentu rozsirit
az k okraji stranky/ramecku/....
Podstatne je nastaveni AutoSretch =
true - komponenta se bude rozlezat dolu
false - text bude oriznut.

WordWarp pouze rika jak se bude text lamat nebo orezavat =
true - na hranici slova
false - kdekoliv, kde to bude potreba.

Pavel

> From: js-delphi(zv)quick(tec)cz [mailto:js-delphi(zv)quick(tec)cz]

> Ahoj.
> Tak to by me taky zajimalo! Dalsi podobna vec je,
> ze kdyz chci udelat ramecek (pomoci car - frame-
> uu), ktery jde pres vsechny bandy, tak s tema
> jednotlivyma frame-mama musim "sibovat" tam a
> zpatky a pri nahledu to rozhodne jako rovna cara
> nevypada. :( dost to kazi image pri prezentacich.
> Z tiskarny to vyjede jak ma, ale tenhle problem
> jsem nevyresil.
> Docela by me zajimalo, jestli se k tomu nekdo
> [...]

[*] Vladimir Teply <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 15.4.2003 15:17:00

[...]

[*] Ty�lic Ji�� - 15.4.2003 15:01:05

Primo na instalackach MS SQL je Enterprise Manager

Existuje prosim vas managersky nastroj pro spravu databaze MS Sql, neco =
jako je Enterprise Manager Console pro Oracle? Dekuji.

Ivan Virag

Spravce databaze MS SQL

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 15.4.2003 14:49:18

[...]

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2003 14:26:01

> [...]

Z tiskarny to vyjede jak ma, ale tenhle problem
jsem nevyresil.
Docela by me zajimalo, jestli se k tomu nekdo
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

QuickReport - spatna sirka TQRDBText

[*] Petr Barto� <p.bartos(zv)softdec(tec)cz> - 15.4.2003 14:14:33

> [...]

je text vpravo presahuje oblast urcenou pro tisk. Zapnul jsem si Frame
(Right=true), abych po tisku videl skutecny okraj.

|-----------|

Bartos Petr

je nainstalovany skener?

[*] P�lkr�bek Jan <Jan.Pulkrabek(zv)merlin(tec)cz> - 15.4.2003 13:23:29

Bylo by super, kdyby jsi mi to mohl poslat.
Alespon mrknu na zdrojaky.
Diky

> Na Torry.ru jsem nasel nejakou komponentu, ktera vraci seznam zarizeni ve
> StringListu. Zkus pohled, jinak ti to poslu.
>Roman

neprekreslovanie Label

[*] Lukas Estvanc <newkaso_d(zv)hotmail(tec)com> - 15.4.2003 13:29:33

Takze riesenie k nepreslovanie Label :
label1.update; form1.update; ani Application.ProcessMessages; nepomohlo.

Asi nechtiac som si preklikol fsMDIForm ... pomohlo ked som to vratil na
fsNormal.

--
Lukas Estvanc

je nainstalovany skener?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2003 13:15:25

> Zdravim.
> Mam na Vas velkou prosbu.
> Pomoci TWAIN skenuji obrazek do aplikace a muj problem spociva v tom, ze
> nevim, jak jeste pred tim, nez-li pomoci metody TWAIN_SelectImageSource
> zobrazim dialog pro vyber skeneru, potrebuji vedet, je-li vubec nejaky
> skener nainstalovany (nebo staci pouze pocet nainstalovanych skeneru).
> Diky HONZA

Na Torry.ru jsem nasel nejakou komponentu, ktera vraci seznam zarizeni ve
StringListu. Zkus pohled, jinak ti to poslu.

http://kouzelne.misto(tec)cz

je nainstalovany skener?

[*] P�lkr�bek Jan <Jan.Pulkrabek(zv)merlin(tec)cz> - 15.4.2003 12:44:46

function

jasne
From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> Lidicky, nevite nekdo, jestli existuje nejaka FREE nahrada komponent
(vizualnich i nevizualnich) pro praci s databazemi pro Personal verze?
Stahnul jsem si FlashFiller, ze ho vyzkousim, no, ale holt potrebuje
Tdataset (teda, aspon si myslim) a kdovico jeste... Hledal jsem na netu, ale
bud blbe, nebo nic neexistuje.

Dostat TDataset do D6 Personal je problem. Zkousel jsem tam dostat TDataset
z FreeCLX baliku. Povedlo se, ale ... .
Musel jsem pro instalaci zkopirovat nejaky zdrojak z CD s D6 pref aby to
naistalovat, coz asi nebude moc legalni.
Bohuzel uz si nepamatuju ktery.
Jako nahrada DBGridu lze pouzit knihovnu komponent z www.zeoslib.org .
Ted uz to resit nemusim, mam D6 prof :-)

Pod Kylix OE jsem to nainstaloval bez problemu.

Petr

Free nahrada DB trid pro D6/7 Personal?

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 15.4.2003 09:35:36

Zdravim,
[...]

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2003 09:06:34

Vlko II., <mailto:vlko(zv)zilina.net>:
> [...]

horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

Simulace disku ze souboru - vlastni sifrovany disk

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 15.4.2003 09:08:10

> [...]

standardnim programem ktery by si udelal hook na nejake systemove funkce.
Proto bych spise v Delphi videl jenom nadstavbu nad driverem, ktera by

Petr Langer

Re[4x]: QuickReport - jak na vic detailu?

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2003 08:38:42

> Normalne. T.j. do HdrBandu resp. FooterBandu.
>
> Obsah tvojich tabuliek bude ako subdetail.
> Ako ked robis zoznam
> vydajok a ku kazdej vydajke jej polozky.
> Akurat sa (BeforePrint) v
> zahlavi kazdej vydajky podla cisla
> rozhodnes, ci vlozis (Enablujes)
> bitmapu alebo QRlabel atd. a tam, kde by si
> urcil dataset pre vyber
> poloziek nasledujucej 'vydajky' sa prepnes
> na dalsiu tabulku.
>
> bye
> vmlich

Ahoj.
Omlouvam se, ale ja tomu porad nerozumim. Mam
problem s tim kdy a kolikrat se bude tisknout
jednotlivy band. Ja jsem presvedceny o tomhle:
1) Page Header
2) Title (jen na prvni)
3) GroupHeader
4) Detail (tenhle se opakuje v zavislosti na
OnNeedData)
5) GroupFooter
6) Summary (jen na posledni)
7) Page Footer

Cili: pokud je More:=true v OnNeedData, pak se
opakuje tisk Detail. Kdyz More:=false, pak se
tiskne groupfooter a HLAVNE uz se nedostanu na
udalost OnNeedData.
Tak jak teda dosahnu toho, co mi radis? Hlavne
teda toho, co potrebuju... ;o) tj. tisk:
1) groupheader tabulky 1
2) detail tabulky1
3) groupfooter tabulky1
4) tisk textu a grifiky - muzu skloubit do
groupfooter pokud to jinak nepujde
5) groupheader tabulky 2
6) detail tabulky2
7) groupfooter tabulky2
8) tisk textu a grifiky pro tab2
9) groupheader tabulky x
10) detail tabulkyx
11) groupfooter tabulkyx
12) tisk textu a grifiky pro tabx
Diky a omlouvam se, ze jsem natvrdly, ale verim,
ze to pomuze i ostatnim, protoze napoveda ke
QReportu neni nic moc. Stravil jsem u ni uz
hodiny. :(
D6Prof+SP2; WinXP+SP1
programator amater

WinXP a problemy s fonty

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2003 08:51:34

Ahoj.
Nesetkal jste se nekdo uz s problemem viz
subjekt? Nekdy a neni to vzdy se font deformuje -
pokud, tak vzdy u ceskych znaku, ale nekdy je
zobrazi dobre (myslim tim ty same znaky, ale v
jinem slove)
Ja jsem neco podobneho videl u office-u, kdy pri
ukladani dochazelo k podobnym situacim. Kdyz dal
clovek ulozit jako, tak byl cas od casu
zdeformovany font u nazvu ukladaneho souboru.
Projevuje se mi to v Editech a v RichEditu. Font
mam klasicky MS Sans Serif (ci jak se ten default
font jmenuje) velikosti 8
Co s tim?
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

ListView.TopItem

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 15.4.2003 08:26:48

Vaclav Sazima, <mailto:vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>:
VS> nevite nekdo, jak nastavit TopItem v ListView v rezimu vsReport? V helpu
[snip]
VS> V zasade mi jde o to, aby Vybrany Item byl
VS> uprostred listu.

VS> D7 Pro

Nevim, jak v D7, ale v D5 funguje:

if MyPol <> nil then
begin
lvStav.Selected := MyPol;
lvStav.Selected.Focused := true;
lvStav.Selected.MakeVisible(false);
lvStav.Selected := lvStav.TopItem;

MyPol je typu TListItem, tuto chci zobrazit v listu. Nezobrazi se sice
uprostred, ale je viditelna. Primo pres TopItem mi to neslo.

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

Literatura k FB

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 15.4.2003 08:29:06

Zdravim

On 14 Apr 2003 at 23:27, Petr Vones wrote:

> From: "J=E1n Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> http://knihy.cpress(tec)cz/Document.asp?DocID=3D39

Na webu jsem ji jeste nenasel. Podle papiroveho katalogu je "v priprave" a=
jeji
kod je K0820. Nazev: InterBase/FireBird Tvorba, administrace a
programovani databazi. Ostatni udaje (400 str./490Kc) jsou jen predbezne.

S pozdravem
Pavel =AEichovsk=FD (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Urychlenie presunu v dbgride, loknutie ostatnych d

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.4.2003 07:42:16

> Momentalne nevidim inu moznost ako zatvarat a otvarat tabulky, ale z
> hladiska optimalizacie programu to nie je to prave orechove:)

Jeste by mozna slo tem lookup komponentam docasne odebrat
datasource pro seznam - ted z hlavy nevim, jak se ta property
jmenuje.

David Lebeda

OLE Excel a format excelu (95)

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 15.4.2003 07:47:01

> Ahoj jak nastavim format pri ukladani na Excel95?
> zkousel jsem ExcelApp.ActiveWorkBook.SaveAs
> ('c:\filename.xls',param1); s ruznejma
> parametrama,ale bohuzel jsem se netrefil asi

zkus toto
SaveAs(FileName,xlExcel9795)

Pavel
placeny amater

Re[3x]: QuickReport - jak na vic detailu?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.4.2003 07:23:08

> No ja jsem zopakoval jen posledni mail a doufal,
> ze kdyz napisu [3x], ze ten kdo mi bude chtit
> pomoct si ostatni maily dohleda... ;o)

Ahoj,

ja napr. veskere maily z konference po precteni a pripadnem
zodpovezeni okamzite mazu, takze je obecne vylouceno, abych se k
necemu vracel.

David Lebeda

Literatura k FB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 23:27:18

From: "J�n Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> Pred casem Pavel Cisar psal ze za nekolik mesicu (snad tydnu) bude k
> dispozici kniha o FB v cestine vydana Computer Pressem.

http://knihy.cpress(tec)cz/Document.asp?DocID=39

Petr Vones

Literatura k FB

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 19:21:27

Pred casem Pavel Cisar psal ze za nekolik mesicu (snad tydnu) bude k
dispozici kniha o FB v cestine vydana Computer Pressem.
Shanet a chodit po knihkupectvich, to nema kazdy rad.

Dotaz pro Pavla Cisare:

Neslo by tu knihu predem objednat, zeby nam (kdo by chtel) ji po vydani
zaslali na dobirku? Abychom nato nemuseli porad myslet. Navic se nevi presne
kdy to bude.

Diky.
Jan Harman

FB zmena Primary Key - vyreseno

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 19:11:01

> spust si Delphi SQLExplorer, vytvor si alias na tvoj GDB subor, prihlas
sa,
> najdi si tvoju Table a pri definicii Primary Key mozes zrusit tvoj stlpec
> JMENO, po potvrdeni zmien by to malo byt OK...skusil som si to a islo mi
> to...

SUPER! FUNGUJE!
Takze ne SQLExplorer, ale nasel jsem tam DBExplorer a ten jeden sloupec z
toto primarniho klice jsem jednoduse odstranil, zapsal a HOTOVO. Dobry
nastroj ten DBExplorer.
Diky moc vsem. Honza

FB zmena Primary Key

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.4.2003 13:04:31

> V tom pripade jsi udelal jednu z nejzakladnejsich chyb.
> Vsechny objekty v DB je nutno pojmenovavat prave
> z duvodu mozne budouci manipulace s nimi.

Ak pri create table nebolo zadane meno pre primary key constraint, Interbase
si nejake meno vygeneruje sam
V systemovych tabulkach sa to meno da zistit. Ale suhlasim, ze je lepsie
zadat ho explicitne v create table.

Komprimacia v Delphi

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 13:15:32

Zdravim

> Do TZipu jsem si dodelal sam napr. komprimaci a dekomprimaci do streamu (v
pripade zajmu mohu poslat)...
Mel bych zajem a kdyby byl nejakej prikladek nepohrdnu

> Nemate zkusenost, zda ta komponeneta funguje taky pod Kylix?

function

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 14.4.2003 13:02:43

�PK> nevim jak vytvorit funkci, ktera by dokazala vratit vice hodnot.
�PK> Potrebuji volat fci s jednim parametrem a ona by mi mela vratit cca 4
�PK> hodnoty. Je to vudeb realne??

Zkus se podivat na vraceni parametru pomoci "out" a "var"
Je to snad zakladni konstrukce u vsech jazyku (pouze jina klicova slova)

function ABC(out a:integer; out b:string):boolean;

Martin Radvansky

function

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 14.4.2003 13:30:54

Pokud jsou vracene hodnoty jednoduche typy, tak si to muzes jeste
nechat vratit primo v parametrech (pokud nechces delat record):
function UdelejNeco(APar : Typ; var AVratA, AVratB, AVratC, AVratD : TrebaJinyTyp) : boolean;
kde Ti vysledek fce muze vratit, zda se to povedlo ci ne.

SM> mate nekolik moznosti
SM> 1. vytvorit si nap�. record (strukturu) o 4 promennych a vysledek vracet v teto strukture
SM> 2. predat funkci pointer na promennou a ve funkci pak dereferencovat pointer a ulozit do nej hodnoty

function

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.4.2003 12:29:15

> nevim jak vytvorit funkci, ktera by dokazala vratit vice hodnot.
> Potrebuji volat fci s jednim parametrem a ona by mi mela vratit cca 4
> hodnoty. Je to vudeb realne??

Ahoj,

bud by slo ty vracene hodnoty vracet treba jako record, nebo pouzit
proceduru ci normalni fci a navratove hodnoty odebirat z var
parametru.

David Lebeda

Komprimacia v Delphi

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 14.4.2003 13:18:13

> Nemate zkusenost, zda ta komponeneta funguje taky pod Kylix?

www.sourceforge.net/projects/tpabbrevia

V Linuxu funguji ...

Petr

Komprimacia v Delphi

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.4.2003 13:11:27

> super, v podstate potrebujem vyriesit nasledujucu situaciu:
>
> 1. zkomprimovat subor
> 2. ulozit do DB (FB)
> 3. nacitat z DB
> 4. rozkomprimovat
>
> takze na to by mi to mohlo stacit

Na to Ti bohate staci aj ZLib.

Na ZipMaster zabudni, pouziva externe DLL :-/
TZip nepoznam.
Inak sa asi oplati Abbrevia od TurboPower, nedavno presla do opensource.
Medzi inym podporuje aj PKZIP (strom adresarov v archive, SFX atd.)

Komprimacia v Delphi

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.4.2003 12:55:14

Mam obavu, ze nefunguje...

> Nemate zkusenost, zda ta komponeneta funguje taky pod Kylix?

FB zmena Primary Key

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.4.2003 12:56:22

> [...]

> Zadne foreign na to nejsou, ale ja zadny nazev dosavadniho
> primarniho klice nemam. Byl vytvoren normalne s tabulkou: CREATE

mensi krok ako timer 1

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 13:35:01

From: "Franti�ek Ml�och" <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz>
> Mam pocit, ze se nikdo nezminil o jedne dulezite skutecnosti. Timer(1)
> necasuje v intervalu 1ms, ale podle typu OS. Nejmensi interval je ve Win9x
> (WinMe) 55ms a ve WinNT (NT4, Win2000, WinXP) 10ms. Pod tento interval se s
> obycejnym Timerem neda dostat.

Tady je treba rict, ze timer nedela nic jineho nez ze vklada zpravy do message
loop v danem intervalu. Udalost se tedy vyvola nejdrive za zadany cas, ale
take treba az za jeho desetinasobek, podle toho jak dlouho trva kod ktery se
spustil jako reakce na predchozi zpravy.

Petr Vones

mensi krok ako timer 1

[*] Franti�ek Ml�och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 14.4.2003 12:52:21

[...]

F.

function

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 12:54:04

Udelej si record.
"Zaklady jazyka pascal"

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

ADO a update SQL

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 14.4.2003 12:14:45

ADO Helpem jsem myslel napr. help k ado 2.6 - ado260.chm. Mam ho v
c:\program files\Microsoft Data Access DK\Docs. Snad ho tam mas taky. Jinak
asi hledat
na strankach Microsoftu.

K prikladu v archivu konference:
with ADODataSet1.Recorset.Properties do
begin
Item['Unique Catalog'].Value:='Zkouska';

function

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 14.4.2003 12:29:14

Function MyNewResult(blabla: Integer; var FirstResult: Integer; var
SecodResult: Integer; ...): Integer;
Begin
FirstResult := 12;
SecondResult := 13;
... := x;
End;

Subject: function
> Potrebuji volat fci s jednim parametrem a ona by mi mela vratit cca 4
> hodnoty. Je to vudeb realne??

mensi krok ako timer 1 (upresneni)

[*] �tuPe - 14.4.2003 12:47:12

Ty potrebujes neco vykon=E1vat v krats=EDm casov=E9m intervalu, nez =
0.001 vteriny?

StuPe

----- P=F9vodn=ED zpr=E1va -----=20
Od: <xeno2(zv)centrum.sk>
Komu: "Delphi(tec)cz" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl=E1no: 14. dubna 2003 10:59
P=F8edm=ECt: mensi krok ako timer 1

> Ako sa da v delphi urobit mensi casovy krok, ako timer s hodnotou 1?
>=20
> xeno2

mensi krok ako timer 1

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 12:06:43

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> Pokud bys chtel neco jako je TTimer, pak asi jedine udelat vlastni threadovy
> timer s vyuzitim danych funkci. Jenze pak ty rezie... zalezi v jakem
> intervalu to potrebujes a na jak kriticke veci, kdyz ti nestaci milisekunda.

Pracovat na urovni aplikace s casy pod deset milisekund je temer bez sance.

Petr Vones

Nepochopitelne vyjimky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.4.2003 12:24:20

> Naopak, prave ze se Ty butony uvolnej (protoze se uvolni Parent,
> uvolni se vsechny jeho komponenty)

Neni pravda. Jsou dve ruzne veci - owner a parent. O uvolnovani se stara owner a to
je to, co predas jako parametr do Create. V danem pripade Self, tj. formular. Ten
zajisti uvolneni.

Parent resi pouze vykreslovani komponent.

David Lebeda

function

_ddd = record
prvni,druha,treti:integer;

ddd:_ddd;

function getneco :ddd
begin
result.prvni := 1;
result.druha := 2;
result.treti := 3;
end;

blablabla

ddd := GetNeco;

blablabla

Jirka

Komprimacia v Delphi

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 14.4.2003 11:24:20

Vcelku jednoduse pouzitelne komponenty pro CAB - bali lepe jak
ZipMaster a dekompresor je soucasti vsech Win
Aravil CAB Components ... aravilsoft.tripod.com

KJ> nazdar,

KJ> nema niekto nejaky link na komprimovaciu komponentu (ZIP,LHA...)
KJ> najlepsie Free

KJ> dik

KJ> joka

FB zmena Primary Key

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 12:45:22

--
[...]

[*] Tom� Fajman��������ڎf����{� - 14.4.2003 11:27:36

Ja to delam jednoduse, proste mam vsechno nasazeny v jednom detailu a pres
visible si urcuju co se ma kdy tisknout :O)

Komprimacia v Delphi

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 14.4.2003 11:25:05

[...]

[*] �imek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 14.4.2003 12:27:16

Ahoj vsem,

nevim jak vytvorit funkci, ktera by dokazala vratit vice hodnot.
Potrebuji volat fci s jednim parametrem a ona by mi mela vratit cca 4
hodnoty. Je to vudeb realne??

Kejchal

function

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 14.4.2003 12:32:48

mate nekolik moznosti
1. vytvorit si nap=F8. record (strukturu) o 4 promennych a vysledek =
[...]

[*] Pavel Poles <xCony(zv)seznam(tec)cz> - 14.4.2003 12:09:40

> [...]
> pripade zajmu mohu poslat)...

Nemate zkusenost, zda ta komponeneta funguje taky pod Kylix?

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 14.4.2003 11:56:47

QueryPerformanceFrequency
QueryPerformanceCounter

blizsi popis v MSDN

From: "KALUS Jozef" <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> nema niekto nejaky link na komprimovaciu komponentu (ZIP,LHA...)
> najlepsie Free

www.sourceforge.net/projects/tpabbrevia

Petr

FB zmena Primary Key

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.4.2003 11:08:13

A proc nepouzit toto:

> [...]

ADD CONSTRAINT NAZEV_PRIMARNIHO_KLICE PRIMARY KEY (ID);

Jen si musis dat pozor na to, aby na tento klic neexistovali zadne foreign

Komponenty pro TCP komunikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 12:09:35

From: <xeno2(zv)centrum.sk>
> No, podla toho na co budes ten program pouzivat - s klasickymy
> serversocket a clientsocket komponentami sa pracujet lahsie,
> prehladnejsie a maju menej properties - na jednoduchu komunikaciu
> su vynikajuce - aj ked Delphi 7 ich uz nema. Ak chces napisat

Ma, ale jsou pouze pro starsi projekty, takze nejsou instalovany v palete. V
pripade potreby je tam lze dat, popsano je to v Readme.

Petr Vones

Komprimacia v Delphi

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 14.4.2003 11:47:12

KJ> nazdar,
KJ> nema niekto nejaky link na komprimovaciu komponentu (ZIP,LHA...)
KJ> najlepsie Free

A co takhle zkusit nyni jiz free (puvodne komercni) komponenty ABrevia od TurboPower
(ZIP, CAB. GZIP) vypadaji dost solidne, hodne prikladu a dokumentace
k nalezeni na SourceForge.

Martin Radvansky

FB zmena Primary Key

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.4.2003 11:04:34
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Komprimacia v Delphi

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 14.4.2003 11:07:17

nazdar,

nema niekto nejaky link na komprimovaciu komponentu (ZIP,LHA...)
najlepsie Free

Re[3x]: QuickReport - jak na vic detailu?

[*] <js-delphi(zv)quick(tec)cz> - 14.4.2003 11:17:11

Ahoj.
Porad jsem jeste nevyresil problem viz %subjekt%
Poradite? :(
Predchozi rada, ktera do me vlila optimismum,
byla doma u Delphi vyvracena - sice:
"kazdy Detail ci SubDetail ma sve OnNeedData"
nema... :(
Cili problem je porad stejny. Jak pri x-tem radku
uz nebudu tisknout Detail1, ale napr. Detail2?
D6Prof+SP2; WinNT
programator amater