SOAP sluzba pres ISAPI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2003 01:10:51

From: "Pavel Chaloupka" <chaloup(zv)cmail(tec)cz>
> a zda se ze je to lepsi. Uvidime na jak dlouho. Je zajimave ze Borland nema

Mozna by bylo lepsi ten threadpool nejdrive uplne vyradit.

> v Demos zadnou SOAP sluzbu pres ISAPI vsechno jako CGI, DSO nebo
> WebDebug....

Asi vi proc ;-)

Komponenta pro seriovy port

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 01.4.2003 01:30:30

> prosim, nevite nekdo o nejake kvalitni komponente pro seriovy port?
Nejlepe
> asynchronni ?

http://www.winsoft.sk/comport.htm

Erik

Komponenta pro seriovy port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2003 01:16:52

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> prosim, nevite nekdo o nejake kvalitni komponente pro seriovy port? Nejlepe
> asynchronni ?

http://sourceforge.net/projects/tpapro/
http://sourceforge.net/projects/asyncfree
http://www.ararat(tec)cz/synapse/

Petr Vones

SOAP sluzba pres ISAPI

[*] Pavel Chaloupka <chaloup(zv)cmail(tec)cz> - 1.4.2003 01:02:53

Tak jsem podle doporuceni z tech newsu zmenil poradi v uses na :
ISAPIApp,
ISAPIThreadPool,
bylo

ISAPIThreadPool,
ISAPIApp,

From: <matesg(zv)centrum.sk>
> prave som si naistaloval nove Delphi 7 na WinXP....
> pri "doplnovani textu" (code insight) (ctrl+space) a posuvani sa
> sipkami hore a dolu mi vo vybere preskakuje kurzor o 2
> policka .... a aj toto menu musim vyvolat rucne stlacenim

Tohle se obcas stava a pak to zase zmizi. Co s tim nevim. Rekneme si to
takhle, Visual Studio .NET to nedela :-)

Petr Vones

QuickReport - jak na vic detailu?

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 21:51:56

> to asi jo, ale ja mezi ty tabulky potrebuju
> vkladat text i grafiku a to nevim jak bych to
> timhle zpusobem mohl dokazat...

Normalne. T.j. do HdrBandu resp. FooterBandu.

Obsah tvojich tabuliek bude ako subdetail. Ako ked robis zoznam
vydajok a ku kazdej vydajke jej polozky. Akurat sa (BeforePrint) v
zahlavi kazdej vydajky podla cisla rozhodnes, ci vlozis (Enablujes)
bitmapu alebo QRlabel atd. a tam, kde by si urcil dataset pre vyber
poloziek nasledujucej 'vydajky' sa prepnes na dalsiu tabulku.

bye
vmlich

Simulace disku ze souboru - vlastni sifrovany disk

[*] Delphi konference <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz> - 14.4.2003 18:43:56

Diky, ale potreboval bych to v Delphi (jestli je to vubec mozne).

Od: Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz>

> %subjekt%
> Ked chces radu, musis najprv presnejsie
> popisat problem

No ja jsem zopakoval jen posledni mail a doufal,
ze kdyz napisu [3x], ze ten kdo mi bude chtit
pomoct si ostatni maily dohleda... ;o) no to by
bylo

> nekolik casti,
> radku> v ruznych tabulkach databaze.
>
> Na to existuje jedina rozumna odpoved: Tak
> zobrazuj. Pocet riadkov
> zostavy vzdy zavisi od poctu zaznamov v tabulke.

Vytrzene z kontextu to moc smyslu nedava. No
dobra. Jenze kdyz budu konkretni a opakovat zneni
mailuuu, dostanu napomenuti od admina... jak ven
z tohohohle zacarovaneho kruhu? :)

> Takze moj tip: Do jednej zostavy potrebujes
> opisat za sebou dve
> tabulky, najprv jednu a potom druhu, pre
> kazdu z nich iny
> hdr/detail/footer. Uhadol?

Presne, ale to jsem psal bud v prvnim nebo v
druhem mailu, ale takhle je to presne a zni to
lip nez moje formulace! :) Akorat mezi ty tabulky
bych potreboval soupnout jeste jeden band, ve
kterym by byl nejaky memo (pozn. k tabulce) +
nejaka mini grafika.

> Sedliacky by som to riesil tak, ze do bandov
> by som vlozil polozky pre
> prvu aj druhu tabulku, ale vlastnost
> .Enabled by som nechal len tym
> pre prvu tabulku. Vo footerbande by som sa
> pytal, ak je prvy Enabled,
> ci uz neni Eof datasetu. Ak ano, tak by som
> vsetko, co patri k prvej
> tabulke disabloval, polia pre druhu tabulku
> by som enabloval a otvoril
> by som druhu tabulku.

Hmm, nad tim jsem uz premyslel a i Tomas Fajman
doporucuje tento zpusob, tak se do toho asi dam.
Ale editace bude DESIVA! (myslim kdyz zjistim, ze
s nejakym label budu potrebovat posunout doleva
ci doprava - diky za Object Tree!! :) )

> Namiesto jednotlivych QRLabelov by slo
> Enablovat/Disablovat aj cele
> Bandy.

To zni uz lip. Jenomze mam pocit, ze dva
DetailBandy mi to nedovoli vytvorit. Nebo JO? A
jak to bude, kdyz budou 2 a vic DetailBandu a ja
zajistim, ze enable bude nejdrive prvni, pak po
urcite operaci ten prvni "disable"dnu a druhy
enable-dnu. Bude se tisknout prostrednictvim 2.
DetailBandu?
Jo a jeste me zajima, jak u tohhohle zpusobu budu
tisknout mezi jednotlivyma tabulkama
jejich "header" a "footer", kdyz jakoby
neprerusim tisk jedny jediny tabulky???
Prosim o vysvetleni...

> [...]
> tabulky by boli 'detail'.

to asi jo, ale ja mezi ty tabulky potrebuju
vkladat text i grafiku a to nevim jak bych to

Diky moc a i za pripadne dalsi napady. :))
D6Prof+SP2; WinNT
programator amater

OLE Excel a format excelu (95)

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.4.2003 15:59:26

Ahoj jak nastavim format pri ukladani na Excel95?
Hlavne take potrebuji potlacit dialogy o moznych
potratenych datech ktere by se mozna mohli
objevit...
zkousel jsem ExcelApp.ActiveWorkBook.SaveAs
('c:\filename.xls',param1); s ruznejma
parametrama,ale bohuzel jsem se netrefil asi
dobre;-)))

Diky moc Aldik
Aldik

mensi krok ako timer 1 (upresneni)

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 14.4.2003 16:22:21

> potrebujem obnovovat canvas - timer 1 je idealny cas

Prekreslovat canvas 1000x za sekundu ? To snad ne. Nebylo by lepsi kreslit
to misto na formulat nekde do bitmapy a zobrazit bitmapu jenom 10x za
sekundu ?

mensi krok ako timer 1 (upresneni)

[*] <xeno2(zv)centrum.sk> - 14.4.2003 16:10:54

potrebujem obnovovat canvas - timer 1 je idealny cas - ale
potrebujem tam mat aj slider, ktorym to urychlim - teraz to riesim
tak, ze prvkom, ktore su na canvas-e zvysim vzdialenost, o ktoru
sa pohnu v jednom cykle timer, ale to je nevyhovujuce riesenie,
pretoze sa tym porusa rovnovaha - je to geneticky algoritmus -
simulacia

ICQ: 175081855 - http://xeno2.wz(tec)cz - tutorialy, tipy, triky na Photoshop

Vysk��aj Aquafresh Whitening syst�m - pre �iarivo biele zuby, intenz�vne
svie�i dych a cel� Tvoje �sta. S��a� o 10.000,- Sk!
http://ad.centrum.sk/link/?cid=1278&banner=1

Nepochopitelne vyjimky

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 14.4.2003 16:18:42

> V helpe TControl.Parent (D7) je to popisane, dole v odstavci Notes.

D5-Help pravi toto:
Note: Don't confuse the Parent property declared in TControl with the Owner
property declared in TComponent. The Parent of a control is always a
windowed control that visually contains the control, and which is
responsible for writing the control to a stream when the form is saved. The
Owner of a component is the component that was passed as a parameter in the
constructor and that controls when the component is freed.

D6-Help pravi toto:
Note: The Parent property declared in TControl is similar to the Owner
[...]

Docela rozdil :-)

Tomas Bihary

pruhledny listbox

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.4.2003 15:58:17

Zdravim

vim ze se da udelat pruhlednej formular. ale jak jde udelat pruhlednej
listbox ? Chci aby byla videt ta komponenta pod nim (alespon castecne)

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

function

[*] <xeno2(zv)centrum.sk> - 14.4.2003 16:05:17

alebo jednou z moznosti je este dat tie premenne ako vstupno
vystupne - var

[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.4.2003 15:42:26

> stejne je to podle me v rozporu s helpem napr.
> k TControl.Parent i s logikou veci, protoze nepovazuji
> za stastne takto michat funkce ownera a parenta a
> jeste to nemit radne zdokumentovane. Nebo jsem
> to nekde prehledl?

V helpe TControl.Parent (D7) je to popisane, dole v odstavci Notes.

> V kazdem pripade dik za vyjasneni.

Rado sa stalo :-)
Uz som na to (tvrdo) narazil davnejsie a rovnako ma to vtedy prekvapilo.

TOndrej

Nepochopitelne vyjimky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.4.2003 15:32:05

> Ano.

Aha, tak po prostudovani TWinControl.Destroy konstatuji, ze mas pravdu (smekam
klobouk, mas o VCL zrejme hluboky prehled), ale stejne je to podle me v rozporu s
[...]

David Lebeda

Re[3x]: QuickReport - jak na vic detailu?

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 14:51:54

> [...]

Na to existuje jedina rozumna odpoved: Tak zobrazuj. Pocet riadkov
zostavy vzdy zavisi od poctu zaznamov v tabulke.

Potom sa da este vytvorit niekolko desiatok teorii o tom, co vlastne
chces a ku kazdej z nich napisat postup. Ale to je tak pol dna prace.

Este je tretia moznost: skusit uhadnut, co vlastne potrebujes a pre
pisatelov bude zaujimave prave to hadanie: nejde o to ci clovek pozna
Delphi, ale ci ovlada psychologiu.

[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.4.2003 15:16:00

> Takze pokud vytvorim Button s ownerem nil nebo Self a jako
> parenta mu dam TPanel, tak uvolneni panelu mi zrusi i button?

Ano.

> Mel jsem za to, ze button se stane neviditelnym, jelikoz po zruseni
> panelu nebude mit parenta, tj. nebude na nicem vykreslen, ale
> instance by mela zustat normalne v pameti az do okamziku, kdy ji
> uvolnim ja nebo owner.

By default to tak nie je. Da sa to dosiahnut tym, ze este pred tym, ako
zrusis parenta, vlastnosti Parent tej child control priradis inu hodnotu
(moze byt aj nil).

ListView.TopItem

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 14.4.2003 14:50:29

Ahoj,
nevite nekdo, jak nastavit TopItem v ListView v rezimu vsReport? V helpu
se sice pise:

Read TopItem to determine the first item in the list view that the user
can see. TopItem reflects how far the list view has been scrolled. You
can also scroll the view by setting TopItem.

ale TopItem je read Only. V zasade mi jde o to, aby Vybrany Item byl
uprostred listu.

D7 Pro

Nepochopitelne vyjimky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.4.2003 14:40:46

> Je to pravda. TWinControl v svojom destruktore uvolnuje child
> controls.

Takze pokud vytvorim Button s ownerem nil nebo Self a jako
parenta mu dam TPanel, tak uvolneni panelu mi zrusi i button? Mel
jsem za to, ze button se stane neviditelnym, jelikoz po zruseni
panelu nebude mit parenta, tj. nebude na nicem vykreslen, ale
instance by mela zustat normalne v pameti az do okamziku, kdy ji
uvolnim ja nebo owner. Takhle to tedy neni? Na TWinControl se
podivam, tohle by me opravdu prekvapilo.

David Lebeda

Komprimacia v Delphi

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2003 14:17:39

Zdravim

Stahl jsem si komponenty"CAB" Muzete poradit jak zobrazit prubeh
komprese/dekomprese v Gauge?
V manualu jsem nasel "OnProgress"
type
TSTCabWriterProgressEvent = procedure(
Sender: TSTCabWriter;
var anAbort: Boolean) of object;

property OnProgress: TSTCabWriterProgressEvent

ale moc chytrej z toho nejsem

Diky za odpoved

> Vcelku jednoduse pouzitelne komponenty pro CAB - bali lepe jak
> ZipMaster a dekompresor je soucasti vsech Win
> Aravil CAB Components ... aravilsoft.tripod.com
> ing. Pavel Zilinec
> MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Nepochopitelne vyjimky

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.4.2003 13:30:05

> Neni pravda.

Je to pravda. TWinControl v svojom destruktore uvolnuje child controls.

FB zmena Primary Key

[*] delphin <delphinPP(zv)seznam(tec)cz> - 14.4.2003 14:08:45

> V tom pripade jsi udelal jednu z nejzakladnejsich chyb. Vsechny objekty v
DB
> je nutno pojmenovavat prave z duvodu mozne budouci manipulace s nimi.

.. z tejto situacie sa mozes dostat takto :

spust si Delphi SQLExplorer, vytvor si alias na tvoj GDB subor, prihlas sa,
najdi si tvoju Table a pri definicii Primary Key mozes zrusit tvoj stlpec
JMENO, po potvrdeni zmien by to malo byt OK...skusil som si to a islo mi
to...

FB zmena Primary Key

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2003 14:12:08

To nejde udelat neco jako
ALTER TABLE XXX DROP CONSTRAINT PRIMARY KEY???
Jak tedy vytvorim novou tabulku s pojmenovanym primarnim klicem?
CREATE TABLE (
ID INTEGER,
CONSTRAINT PRIMARY_ID PRIMARY KEY (ID)
)???
Dekuji. Honza

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

firebird: sietove prostredie v praxi

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 1.6.2003 00:06:39

> ak neslusny uzivatel denne takto bude inkrementovat 5krat,
> v sieti je 50 uzivatelov tak mi rastie generator velmi rychlo
> a vytvara sa "bublina"

Normalne diery nie su na zavadu, ID zaznamu sluzi len pre jednoznacne
urcenie tohoto a ziadneho ineho zaznamu. To je interny problem
implementacie a zakaznik nema co do toho kecat. Neprideluj ID na
zaciatku vytvarania dokumentu, ale az ked je vsetko hotove.

A ked zakaznika nedokazem presvedcit, ze postupnost bez dier je
nezmysel, tak to riesim specialnou tabulkou so zoznamom dier. V
tabulke okrem prvku postupnosti drzim aj datetime okamziku, do ktoreho
je toto cislo rezervovane.

Ked zenska klikne 'pridat doklad', cislo z generatora sa v zozname
dier zarezervuje na urcitu dobu (pouzivam par hodin). Pritom program
po dobu vyplnania formulara rezervaciu priebezne predlzuje. Keby
aplikacia chcipla, cislo sa casom uvolni samo.

Ked je formular hotovy a zapis do databazy bol uspesny, v tej istej
transakcii sa cislo dokladu vyradi aj zo zoznamu rezervovanych. Ked
nie, tak sa ihned odrezervuje.

Ked niekto dodatocne rusi doklad, OnDelete sa jeho cislo doplni do
tabulky so zoznamom dier a doba rezervacie sa mu da now().

Generator najprv skusi najst nejaky (najmensi) nerezervovany prvok v
zozname dier a az ked za mu to nepodari, generuje N+1. Cislo hned aj
zarezervuje.

Ovsem treba mat aj programek na kontrolu a opravu tabulky dier, lebo
napriklad take posunutie datumu na serveri uprostred plnej prace s nou
dokaze pekne zamavat.

bye
vmlich

TAPI INFO o volajicim

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 31.5.2003 23:04:09

> Telecom (konecne) pustil CLIP do analogove site,

Ovsem nie automaticky kazdemu, ale iba tomu, kto si to priplati, aj to
iba na ustredniach, ktore to dokazu (dnas prakticky kazda).

> ale chtel bych videt TAPI, co Ti to ukaze...

Sice som to neskusal, ale nepochybujem, ze by to fungovalo. Na
digitalnej (ISDN) linke urcite a na analogovej pri spravnom 'driveri'
modemu tiez bez problemov. Tie subory MDM*.INF nie su ovladace, ale
zoznam podporovanych AT prikazov a popis odpovedi z modemu. Hladaj v
nom slovo EnableCallerID .

> Musel by to umet treba modem, na ktery to zvoneni take jde
> Neznam ale takove (coz ovsem neznamena, ze nejsou...)

Prvy modem, ktory to vedel, som videl cca pred 6 rokmi. A z tych
dnesnych to vie prakticky kazdy.

bye
vmlich

OT Vyvojove nastroje

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.5.2003 22:03:44
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=

OT Vyvojove nastroje

[*] Miroslav Vopaleck� <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz> - 31.5.2003 21:45:27

Ahoj.
Ja mam s MS trochu jinou zkusenost. V MS Office 97 jsem objevil chybu pri
kopirovani dokumentu Wordu do Accessu a pak jeho spravne zobrazeni ceskeho
textu v RTF prvku. Cely problem jsem byl schopny nasimulovat a i na Hotline
se jim to chovalo stejne. Nasel jsem i reseni (po pul roce hledani) jak
problem odstranit. Oznamil jsem jej na hotline MS, jen jsem chtel poradit
jak na dlouhe soubory u kterych mi oprava nesla udelat. Na hotline me
ubezpecili, ze v dalsi verzi bude chyba odtranena. Tak jsem si naivne koupil
MS Office XP a kdyz jsem zjistil, ze chyba pretrvava, tak jsem se rozhodl
pro jiny nastroj a po dlouhem hledani jsem vybral Delphi. Dost me teda
sokuje, tato diskuze a z ni vychazejici reseni prejit na produkty MS.
Opravdu si myslite, ze se MS zmeni ze dne na den? Pravda je ta, ze MS sve
produkty znacne predrazuje a pak je schopna dat do novin reklamu na OEM
produkty (za pomerne dobrou cenu, odpovidajici skutecne cene), ale taktne
pomlci o tom, ze na tyto produkty nedela podporu (to ma delat prodavajici,
ktery vsak kvalitu nemuze nijak ovlivnit). Opravdu nejsme schopni se poucit
z historie a pouzivat obycejny selsky rozum? Me od dalsi spoluprace s MS
odradila prave jejich nedostatecna podpora. Reseni vidim v Jave, probleme je
vsak nutnost zajistit u koncoveho uzivatele prostredi takove, aby vse
fungovalo a clovek by se mohl spolehnout na to, ze se SP ci jinou instalaci
neposkodi spousteni moji aplikace. Viz nova registrace Office XP po udelani
SP na Windows XP (samozdrejme telefonicky od 8 do 20 hodin a dovolat se bylo
pomerne utrpeni).
Doufam, ze mi nechcete naznacit ze jsem investoval do programu, ktery jiz
nebude podporovan a prejde se na produkty MS?
Mirek Vopalecky

From: "Peter Sulek" <psulek(zv)seznam(tec)cz>
> ..pouzivam XMLTransformProvider, aby som XML data mohol mat ako
> ClientDataSet...pri malom objeme dat a malej zlozitosti XML to je vcelku OK,

TClientDataSet umi ukladat data primo v XML, transformace je nutna jen v
priade, ze jsou treba data v jinem formatu nez DATAPACKET.

Petr Vones

prekreslovani prvku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2003 17:15:39

From: "Ing. J�n Kuch�r PhD." <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> to jsem skusil, ale nejak to nezabralo, mam totiz na formu vic prvku a kdyz
> jsem dal uzamknout form a nasledne jsem ho povolil tak to stejne blikalo

O jake ovladaci prvky se jedna ? Vetsinou maji metody BeginUpdate/EndUpdate.
Resit by to slo patrne i takto:

SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 0, 0);
try
// update
finally
SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 1, 0);

TAPI INFO o volajicim

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2003 15:10:31

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> Samozrejme, ze Telecom (konecne) pustil CLIP do analogove site, ale chtel

Ano, vsiml si ze tuhle funkci uz nekolik let ustredny ktere ma umi. Bohuzel je
treba za ni platit nejaky mesicni poplatek.

> do PC... Musel by to umet treba modem, na ktery to zvoneni take jde nebo
> analogova ustredna, ktera Ti to posle treba pres COMx. Neznam ale takove
> (coz ovsem neznamena, ze nejsou...)

Vetsina voice modemu umi zpracovat CallerID.

Petr Vones

Zatuhnuti programu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.5.2003 13:53:13

> Minimalizovane okno ma problem s prekreslenim, pretoze bezi nejaky
> cyklus. Niekedy staci posielat len Update.

Uz som vysvetlil, ze Update moze stacit len na prekreslovanie a na nic ine.
V povodnej otazke bol spominany problem s restorovanim minimalizovaneho okna
- ten je sposobeny tym, ze prislusna sprava (WM_SYSCOMMAND) caka v message
queue, ale aplikacia prave vykonava nejaky kod, takze momentalne
nespracovava spravy.
Update to nijakym sposobom neriesi.

Unicode komponenty

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.5.2003 13:41:19

On 30 May 2003 at 13:15, Lebeda David wrote:

> potrebuji vytvorit aplikaci, ve ktere bude axistovat soucasne latinka
> a azbuka. Aplikace ma bezet na ruskych i anglickych Windows.

Jestli chces opravdu dusledne vsechno v unicode, tak to rovnou zacni
psat v .NET. VCL je totiz dusledne v ascii, takze by to znamenalo
prekryt vse, co nejakym zpusobem zobrazuje texty, vcetne TForm.

Unicode komponenty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2003 13:55:19

> [...]
> psat v .NET. VCL je totiz dusledne v ascii, takze by to znamenalo
> prekryt vse, co nejakym zpusobem zobrazuje texty, vcetne TForm.

vim, ze by to bylo nejlepsi, ale prozatim to nepripada v uvahu (jak z duvodu na
strane zakaznika - casove, financni..., tak i na me strane). Jinak na adrese, kterou
jsem uvadel, je krome upravenych komponent opravdu i unicode verze TFormu,
classes apod. Zatim si proto myslim, ze si s tim vystacim, i FlashFiler ma typ
ftWideChar, takze do nej snad dostanu data soucasne v azbuce a latince. Jeste to
budu zkouset, jde jen o predbezne zavery. Zatim jsem narazil jen s MainMenu a
caption TFormu, ale verim, ze existuje zpusob, jak na ne.

David Lebeda

Generovani codu z deklarace v Interface casti

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 30.5.2003 13:21:03

Zdravim

>>> J.Pospisil(zv)Aquasoft(tec)cz 05/30 1:12 odp. >>>
Ahoj,

zapomel jsem klavesovou zkratku, ktera mi v definice clasu a objectu v
casti interface nageneruje kod co casti implementatinon. Nevzpominate si
nekdo?

Ctrl+Shift+C

S pozdravem Marek Eichler

Generovani codu z deklarace v Interface casti

[*] Posp�il Jan <J.Pospisil(zv)Aquasoft(tec)cz> - 30.5.2003 13:33:14

>Class completion: Ctrl+Shift+C
>(Mas to aj v popup menu editora.)

To jsem zkousel, ale premapovala mi to jina app. Jsem pako. Uz jsem to =
rozbehal. Dik. :-)>HTH
>TOndrej

Zatuhnuti programu

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 30.5.2003 13:26:42

Minimalizovane okno ma problem s prekreslenim, pretoze bezi nejaky
cyklus. Niekedy staci posielat len Update. Casto ho pouzivam na modalne
formulare, ktore este aj zobrazuju nejaky informacny text (napr. bodky)
alebo obsahuju teplomer.
Samozrejme je potrebne to vyskusat. Niekedy len Update samozrejme
nestaci.

>: 'predbieha' ostatne spravy cakajuce v message queue na spracovanie.
>: Tym padom to neriesi problem s restorovanim minimalizovaneho okna,
ktory
>: bol
---
avast! Antivirus: Odchadzajuca sprava cista.
Virova databaza (VPS): 29. 5. 2003
Testovane: 30. 5. 2003 13:26:27

Generovani codu z deklarace v Interface casti

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.5.2003 13:18:05

> [...]

Class completion: Ctrl+Shift+C
(Mas to aj v popup menu editora.)

Generovani codu z deklarace v Interface casti

[*] Posp�il Jan <J.Pospisil(zv)Aquasoft(tec)cz> - 30.5.2003 13:12:38

[...]

Dik Honza

Unicode komponenty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2003 13:15:34

Ahoj,

potrebuji vytvorit aplikaci, ve ktere bude axistovat soucasne latinka
a azbuka. Aplikace ma bezet na ruskych i anglickych Windows.

Pro soucasnou existenci latinky a azbuky i v jednom editacnim
prvku jsem stahl sadu unicode komponent

home.ccci.org/wolbrink/tnt/delphi_unicode_controls.htm
Zda se mi to byt i celkem funkcni, ale chci se zeptat na toto:

1) Windows zobrazuji Caption i Mainmenu fontem, ktery nema
unicode. Da se nejak rict, jakym fontem se v me aplikaci maji
vykreslit uvedene texty?

2) Pokud nekdo mate zkusenost s temito komponentami, co
musim pro to, aby i ObjectInspector umel unicode? Na jejich
screenshotech to je videt, ale u me je v OI jen par ctverecku (v
komponente same je ale vse v poradku).

Mam D5E a WinNT4.

Lokalizaci do rustiny jste uz nekdo urcite resil. Jak tedy
presvedcit TForm, aby i na mych ceskych nebo anglickych
Windows mel caption psany azbukou? V uvedenych
komponentach je TTntForm, ktery ma property Caption jiz v
unicode, zda se mi problem je jen ve fontu.

OT Kniha o firebirdu

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 30.5.2003 13:07:37

Dobry den,
netusi nekdo, kdy ma byt na trhu ceska kniha o firebirdu?

Martin Radvansky

OT Vyvojove nastroje

[*] Tom Beran <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2003 12:39:32

> Ja tedy nevim, ale pri pohledu na webshopy obou firem mi
> pripada, ze srovnatelne verze maji u Borlandu ceny nekdy
> stejne, ale vetsinou o 100 USD nizsi. Vim - neni to mnoho a

Tady je problem v tom, co oznacime za srovnatelne verze. Jak psal
P.Vones:

> Zajimavejsi ovsem bude srovnani jednotlivych edici. Napriklad C#
Standard je
> temer totez co Delphi Enterprise, takze lze ocekavat

T.

OT Vyvojove nastroje

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 30.5.2003 06:28:36

>Nenastal
spis cas jit jinou, mozna obtiznejsi, cestou?

Zkus to, a nekdy dej vedet jak ta jina cesta vypada. Nejsem horlivy=20
zastance MS (jako asi zadny odchovanec Borlandu), ale doby, kdy prodaval =

draze sunt, jenom proto, ze mel pod palcem OS jsou uz pryc. WXP urcite =
neni=20
drahy a urcite je kvalitni, u ostatnich programu jak co, ale kvalita=20
vyrazne vzrostla. Myslim, ze dosel k zaveru (po dob=EC oblbovani =
zakazniku i=20
sebe), ze jenom agresivni marketing nestaci a ze udrzet vysoke zisky lze =

jedine kvalitou, coz Borland jeste nepochopil.

S pozdravem Vaclav Riha

Zatuhnuti programu

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 30.5.2003 12:02:03

Ahoj,

> dubsky(zv)s-palava(tec)cz 05/30 10:45 dop. >>>
>Mam program, ktery
>dela dlouhy vypocet (v cyklu radove miliony pruchodu). Vse funguje
OK,
>ale pokud program v prubehu vypoctu minimalizuji, uz jej nedostanu
>zpatky na plochu, dokud vypocet nezkonci (radove desitky minut).

nejspravnejsi reseni je cely vypocet dat do threadu...

http://forum.builder(tec)cz/read.php?f=18&i=12056&t=11638

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

OT Vyvojove nastroje

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 30.5.2003 11:52:22

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Jak nejlepe provadet instalaci Firebidu u zakaznika?

Mame vlastni instalak v Inno Setupu, odvozeny z originalnich zdroju
z CVS IBPhoenix, ale take jen proto aby byl v cestine.
Muzes si ho stahnout z netu :-)
http://www.aktis(tec)cz/download/abra_g3/Firebird-1.0.2.908-CZ.exe

> Co je lepsi, vytvaret databazi scriptem, nebo ji uz sirit jako prazdny GDB
> soubor.

Jednoznacne skript.

> Jak zjistim na databazi Firebirdu jestli dana tabulka existuje?

viz dokumentace, systemova tabulka se jmenuje rdb$relations

> Jak provadite nastaveni hesla administratora po instalaci u zakaznika?

Je to na zakaznikovi, pouze poskytujeme nastroje proto aby si ho
mohl zmenit.

> Chci pouzit komponenty primo v Delphi 5, jsou s nima nejake potize?

No problem, posledni update IBX pro D5 je tusim 5.03.

Firebird: Otazky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2003 10:10:45

> Jak nejlepe provadet instalaci Firebidu u zakaznika?

Tak, jak jsem ho stahl (jedno exe), tak ho sirim. Da se udelat nejaka
obalka, ktera to exe spusti.

> Co je lepsi, vytvaret databazi scriptem, nebo ji uz sirit jako prazdny
> GDB soubor.

Zalezi na tom. Sireni gdb kopirovanim pry neni moc bezpecne, na
druhou stranu jsem snad zatim nezaregistroval zadny problem (ale
pripadu kopirovani jsem delal jen velmi malo).

Skript ma zase nevyhodu v tom, ze si ho muze kdokoli prohlednout,
coz nekdy nemusi byt zadouci.

Pouziva se tez to, ze siris zalohovy soubor a u zakaznika se
provede jen obnova ze zalohy.

Chci pouzit komponenty primo v Delphi 5, jsou s nima nejake
> potize?

Nevim o nejake vylozene chybe, aspon v tom beznem pouzivani.
Snad jen bacha na RecordCount, ktera se chova rekneme trochu
nezvykle. Property neudava celkovy pocet vet, ale pocet vet, ktere
byly dosud dotazeny na klienta. V BDE tusim platilo, ze pouzil-li jsi
RecordCount, doslo nejprve k nacteni vsech dat na klinta a pri tom
se pocitaly radky. U velkeho mnozstvi dat to je silene pomale.
V IBX k dotazeni vsech vet nedojde a cislo proto muze "kecat". Je
proto potreba pred pouzivanim RecordCount Zavolat FetchAll nebo
Last, aby se na klienta natahlo vse.

To ma zajimave efekty v komponentach, ktere na RecordCount
zaviseji, napr. DBLookupComboBox. Po rozbaleni nabidky se ti
objevi jeden radek, ale sipeckama muzes listovat dal. Tim data
prubezne dotahujes na klienta, takze se tim upravuje RecordCount a
nabidka uz priste ukaze pri rozbaleni vic nez jen ten prvni radek.

Viz tez archiv. S tim je potreba pocitat a vedet o tom.

David Lebeda

TAPI INFO o volajicim

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2003 09:46:44

Cti, co jsem napsal - "muzes ziskat", nikoliv, ze neni k dispozici.
Samozrejme, ze Telecom (konecne) pustil CLIP do analogove site, ale chtel
bych videt TAPI, co Ti to ukaze... CLIP se prenasi mezi 1. a 2. zvonenim
analogovym zpusobem (bud jako DTMF nebo v pripade Telecomu normou FSK). Cili
pristroje, ktere to hardwarove umi (taky takove telefony prodavame) Ti to
zobrazi, ale neumim si momentalne moc predstavit, jak tu informaci dostanes
do PC... Musel by to umet treba modem, na ktery to zvoneni take jde nebo
analogova ustredna, ktera Ti to posle treba pres COMx. Neznam ale takove
(coz ovsem neznamena, ze nejsou...)

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Firebird: Otazky

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 30.5.2003 09:13:00

> Jak nejlepe provadet instalaci Firebidu u zakaznika?

mam vlastni instalak napsany v inno, ale mam to jen
kvuli tomu, aby instalacka byla v cestine.

> Co je lepsi, vytvaret databazi scriptem, nebo ji uz sirit=20
> jako prazdny GDB soubor.

apravne by se s GDB nemelo "rucne" manipulovat. nechtelo se mi
delat se scriptem, tak jsem to udelal tak, ze se instaluje
"distribucni" zaloha, coz je zaloha cerstve vytvoreny GDB +
nejaky prednaplneny ciselniky a tabulky, kde je to potreba.

> Jak zjistim na databazi Firebirdu jestli dana tabulka existuje?

(
select count(*)
from rdb$relations
where rdb$relation_name =3D :jmeno_tabulky
) > 0

> Jak provadite nastaveni hesla administratora po instalaci u zakaznika?

laskavy uzivatel, necht si heslo nastavi sam (rozumej on, nebo nejaky
mistni ci externi admin). funkci zmeny hesla muzes pripadne ve svem
programu umoznit.

> Chci pouzit komponenty primo v Delphi 5, jsou s nima nejake potize?

nainstaluj si posledni update IBX komponent (tusim 6.05).

> Delphi 5,Firebird 1.5

mam D6prof a FB1, ale update IBX je na codecentral i pro D5 a
afaik je zakladni api, ktere pouziva IBX pouzitelne i na FB1.5.
pripadne si muzes koupit FIBPlus (koncepcne podobny IBX) nebo
IBOBjects.

peca

Firebird: Otazky

Ahoj, zacinam se seznamovat s Firebirdem a zajimaly by me tyto veci.

[...]

Za odpovedi predem dekuji.
Delphi 5,Firebird 1.5

TAPI INFO o volajicim

[*] Milan Kratochv�l <mkratochvil(zv)farmtec(tec)cz> - 30.5.2003 08:07:44

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

v oblasti vyvojovych nastroju cenou, ale prave celkovou urovni tech nastroju,
diky ktere ma (melo ?) Delphi dobrou pozici.

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.5.2003 20:33:12

Puvodni zprava ze dne 29.5.2003:

> To je zajimave info. Kdysi jsem je pouzil a velmi vyjimecne (cca 1xdenne) to
> opravdu padalo (jen na nekterych pocitacich) a ja nemohl prijit na to kde
> ... Jinak ale maji kazdou chvili novou verzi, tak to snad opravili. Krome
> toho je to se zdrojakama, takze se z toho da alespon poucit...

No tak to bude zrejme touhle komponentou. Me to tenkrat vazne pekne
zamotalo hlavu, je to asi tak 3/4 roku zpet. Ja jsem absolutne nemohl
prijit na to, cim to je. Cely program jsem prekopal, vsechno jsem
menil. Ono totiz se to chovalo presne tak, ze se vubec nedalo odladit,
proc to pada, proc to hazi runtime... A jak to tak byva, vyhodit tuhle
zdanlive neskodnou komponentu me napadlo asi po dvou dnech. A pak jsem
ten program zase daval dohromady :-)

Ja jsem se nepoucil ze zdrojaku, ja jsem to vyhodil a uz nepouzil :-)

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 29.5.2003 20:17:58

Danik

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.5.2003 16:19:12

> [...]

nez jsem prisel na to, ze to je jedna z techto komponent. Kdyz jsem to
vyhodil, zacala se aplikace zase chovat tak, jak bych si predstavoval.

Zmena fontu v caption formu

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 29.5.2003 16:31:56

Zdarec vseci,

Jak zmenit font a Charcode v caption formu?

Dik
Ales Dana

Delka ASF

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 29.5.2003 16:18:43

potrebuji zjistit, jak dlovy (v sekundach) je videozaznam ve formatu asf...
nevite nekdo, jak na to?

S pozdravem
Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 29.5.2003 15:37:31

Tohle funguje: http://www.ec-software.com/comppage.htm

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2003 15:21:02

Zdar !
..pouzivam XMLTransformProvider, aby som XML data mohol mat ako
ClientDataSet...pri malom objeme dat a malej zlozitosti XML to je vcelku OK,
ale ked pouzijem DataSetFieldy (Nested Fields) - skusil som do 3. urovne a
mam v ClientDataSet-e priblizne 1000 zaznamov (co nie je az tak vela), XML
ma priblizne 660 kb, tak aktivovanie ClientDataSetu trva strasne dlho
(priblizne 15 sek.).. transformacny XTR subor nie je moc zlozity... viem, ze
pouzitie Borland MyBase sa na vacsie data moc neodporuca, P.Vones tusim
minule spominal max.10 MB.. mojich 660 kb to zdaleka nesplna, takze
nepredpokladal som az taky katastrofalny pokles vykonu... nemate niekto
nejaky napad ako to urychlit?.. nepomohlo by nejake inkrementalne
docitavanie dat (ako to urobit)?... viem, ze ClientDataSet ma PackedRecords,
kde sa da definovat kolko zaznamov ma docitavat, to je fajn, ale neriesi to
problem aktivovania ClientDataSetu, kde asi zjavne pri pouziti XTR prechadza
cele XML..
..nepoznate niekto nejaky dirty-trick?, napr. aktivovanie ClientDataSetu s
jednym zaznamom, cache transformacie, deaktivovanie ClientDataSetu,
aktivovanie ClientDataSetu s niekolkymi tisicmi zaznamov, pouzitie
cache-ovanej transformacie + postupne docitavnie zaznamov (je to vobec
mozne)?
..dik za kazdu pomoc..

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 29.5.2003 15:33:30

Cestina v QuickReportu v D6

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 29.5.2003 14:54:46

> aplikace je psana v D6 na Win2000, font v QR je pouzit Ariel
> Ja mam tisk cesky, ale na PC s WinNt 4.0 jsou paznaky.

muze to souviset s nastaveni ovladace tiskarny: Pismo tisknout jako grafiku,
jak toto ale nastavit v QR nevim, jinak by to melo byt nekde v ovladaci
tiskarny

HLP help a CHM help v Delphi

Finta by byla. Na strankach JEDI jsem videl komponenty, ktere umoznuji
spolupraci mezi Delphi programem a helpem v CHM.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

[...]
programovanie pre kazdy formular (su ich stovky).=20

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.2003 15:05:34

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> [...]
> HLP subor a nedokaze si poradit napr. s CHM suborom (ktory existuje od
> konca roku 1997 - rozdiel takmer 5 rokov).

Ano, presne tak. Borland ve verzi 6 doplnil lepsi abstrakci pro integraci
helpu do VCL aplikace, ovsem se uz neobtezoval s implementaci pro neco tak
samozrejmeho jako je HTML help.

> Nepoznate niekto na to riesenie? Dufam, ze mi neostava jedinou moznostou

Tohle by mohlo fungovat:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=18059

Petr Vones

HLP help a CHM help v Delphi

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 29.5.2003 14:56:07

[...]

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 29.5.2003 14:54:54

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 29.5.2003 14:47:22

29.5.2003 Milan Bartonek:
> Ahoj,

> aplikace je psana v D6 na Win2000, font v QR je pouzit Ariel
> Ja mam tisk cesky, ale na PC s WinNt 4.0 jsou paznaky.

> Jak co nastavit v QR, aby to bylo cesky a klient s NT nemusel nic menit ?

> zjistil jsem ze,
> na Win 2000 - Ariel OpenType ver. 2.76
> na Win NT - Ariel True Type ver 2.50

Hlavne nastavit u pisma chrset na EAST_EUROPE

Cestina v QuickReportu v D6

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 29.5.2003 14:22:49

Ahoj,

?

zjistil jsem ze,
na Win 2000 - Ariel OpenType ver. 2.76
na Win NT - Ariel True Type ver 2.50

Dekuji

Bartonek Milan
Odbor dispecink a HBS
Aliachem a.s. O.Z. Synthesia, 53217 Pardubice - Semt=EDn
Telefon : 466824701
Fax : 466824448
Email : mbartonek(zv)synthesia(tec)cz
=

prekreslovani prvku

[*] Ing. J�n Kuch�r PhD. <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 29.5.2003 13:53:37

From: <petr-kucera(zv)volny(tec)cz>

> Ja bych hlavne potreboval vedet, zda-li nekdo nevi,
> popr., kde by se dalo zjistit, jaky je podil
> (aspon priblizne) jednotlivych vyvojovych nastroju
> v CR (aspon tech nejpouzivanejsich), popr.,
> co se nejvice pouziva.

IMHO se da zjistit neco jen neprimo, protoze reprezentativni vyzkum
zrejme nikdo nedelal
(aspon se mi nepovedlo nic najit).

Nejsnazsi cesta, jak ziskat nejaka data by mohlo byt
svepomoci pres internet.

a) sepsat si kandidaty v danem segmentu trhu se jedna
b) zkusit na obchodnicich vyloudit, kolik toho prodali
c) zkusit na administratorech souvisejicich diskusnich
for vyloudit nejake statistiky
(pocet, umrtnost, prirustky)
d) mozna nejaka anketa na serveru hojne navstevovanem
programatorskou komunitou
e) statisticky data vyhodnotit

***

Pokud to potrebujes nekam do diplomky, tak bych to jeste chapal, ale
jinak mi to pripada jako informace
o nicem.

HTH, pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.5.2003 10:14:21

On 29 May 2003 at 9:20, Ing. Miroslav Ondrisek wrote:

> Videl bych to jako "moznost" pro vyvojare... Rekl bych, ze Te nebudou
> tlacit k tomu, abys to pouzil.

Ne, o tlaceni k necemu nebyla rec. Spis bych to nazval klamanim. V
zajmu o co nejvetsi zpetnou kompatibilitu totiz IMHO zadelavaji na
prusvih - aplikace uz nebude VCL, ale jeste ani .NET. Bude budit
zdani, ze je .NET, ale nebude .NET. Pak to dopadne tak, ze nektere
firmy budou sirit cosi s oznacenim .NET, ale kdyz se k tomu budes
chtit pripojit z jinych .NET programu, zacnes narazet na
nepochopitelne problemy.

Ja osobne vidim pouze jedno ciste reseni: psat ciste VCL aplikace,
nebo psat ciste .NET aplikace. V zadnem pripade smes VCL.NET. Jenze
Borland zavdava pricinu k psani takovych zmetku.

OT: Vyvojove nastroje [2]

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 29.5.2003 09:21:22

Dobry den,

jak jsem sledoval prubeh diskuse na tema "OT: Vyvojove
nastroje", tak se to zvrhlo nekam jinam, nez jsem predpokladal.

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

--
[...]

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2003 09:20:36

k tomu, abys to pouzil. Vzhledem k tomu, ze u Octane mluvi o "cistem" .NET
vysledku...> > Vi se neco blize o projektu

> Kvuli Lokalizatoru jsem videl betu. Ja bych to nekoupil...

Nevim, nevidel jsem, toto byla prvni zminka, co jsem o tom videl...
Kazdopadne ale vsichni vime, ze u Borlandu je od nastrelu po ostry produkt
docela dlouha cesta... Treba prekvapi (nebo taky ne ... :-(( ). Taky to bude
otazka cen... Ach jo, zivot je plny "sedivych" rozhodnuti...

Mira

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.5.2003 09:10:47

From: "Erik Salaj" <info(zv)winsoft.sk>> o tenkych klientoch. Ozaj, v com kontretne hrozi ta potencialna strata
> trhu bez .NET (hadam len nie od Borlandu ;-) )?

V tom, ze v enterprise segmentu se stale vice prosazuji reseni, ktera se
nabizeji napr. tady www.thinplanet.com, nemluve o bezdratovem pristupu
na internet pomoci handhaldu BlackBerry
http://www.blackberry.net/products/handhelds/index.shtml, ktery je v
Americe *velmi* popularni, udajne jako u nas SMSkovani. A ze
telekomunikacni a vypocetni technika konverguje, to je snad jasne.

> Napriek tomu to, co tu pises, su s prizmurenim oka "polopravdy",
> pokial si dobre pametam, tak Windows sa uspesne pouzival

Nejspis ma kazdy z nas jina kriteria na pouzitelnost ;-)
Pro mne zkratka pouzitelnost znamena, ze zarizeni dela co potrebuji a
nemusim se o nej nijak zvlast starat.

Pro me napr. neni pouzitelny ani MSIE ve verzi 6.x, protoze stale
nezvlada WYSIWYG tisk tabulek, takze na tisk pouzivam Baldwinuw HTML
viewer www.pbear.com a kdyby nebyl MSIE integrovan ve woknech, asi bych
si ho na pocitac nikdy nenasinstaloval.

A tak bych mohl prochazet jeden Gatesuv product za druhym :-(

pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.5.2003 09:07:23

On 29 May 2003 at 8:39, Ing. Miroslav Ondrisek wrote:

> A cetl jsi pod tim ty otazky a odpovedi?

Jiste. A co si mam napriklad myslet o tomto?

> [...]

> koliduje s Octanem... jenom to neni Pascal, ale C#...

Kvuli Lokalizatoru jsem videl betu. Ja bych to nekoupil...

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 29.5.2003 08:39:42

A cetl jsi pod tim ty otazky a odpovedi? Vi se neco blize o projektu
Sidewinder s ohledem na to, o cem se tu mluvi? Datum uvedeni dokonce
koliduje s Octanem... jenom to neni Pascal, ale C#...

Mira Ondrisek

Razeni dat v SQL IB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.5.2003 08:20:21

> komponent IB (Test pripojeni je v poradku Version : WI-V6.5.0.28). Pri
> vyberu pomoci "SELECT * FROM TABULKA ORDER BY UDAJ" se mi vysledek
> divne radi.

Ahoj,

mas u fieldu KOD nebo na jeho domene collate PXW_CSY? Pokud
ne, zkus ho pri vytvareni fieldu doplnit. Doporucuji nastavovat u
vsech fieldu, kde se tridi nebo kde se muze vyskytnout diakritika,
protoze collate neovlivnuje jen sortovani, jak se vsude pise, ale i
nektere dalsi veci (napr. fci UPPER).

David Lebeda

Hlaska FB: cannot sort

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.5.2003 08:06:51

Ahoj,

[...]

Detekce verze BDE

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 29.5.2003 07:58:48

Diky, uz jsem to nasel

uses
BDE;

{Without the Registry:}

ThisVersion: SYSVersion;
begin
DbiGetSysVersion(ThisVersion);
ShowMessage('BORLAND DATABASE ENGINE VERSION = ' +
IntToStr(ThisVersion.iVersion));
end;

{With the Registry:}

function GetBDEVersion: string;
var
h: hwnd;
ptr: Pointer;
proc: TSYSVerProc;
ver: SYSVersion;
idapi: string;
reg: TRegistry;
reg.RootKey := HKEY_CLASSES_ROOT;

reg.OpenKey('CLSID\{FB99D710-18B9-11D0-A4CF-00A024C91936}\InProcServer32',
False);
idapi := reg.ReadString('');
reg.CloseKey;
finally
reg.Free;
end;
Result := '<BDE Bulunamadi>';
h := LoadLibrary(PChar(idapi));
if h <> 0 then
try
ptr := GetProcAddress(h, 'DbiGetSysVersion');
if ptr <> nil then
begin
proc := ptr;
Proc(Ver);
Result := IntToStr(ver.iVersion);
Insert('.', Result, 2);
FreeLibrary(h);
end;
end;> da se nejak detekovat nainstalovana verze BDE pripadne zjistit, zda je
vubec
> nainstalovano?

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.5.2003 22:40:20

On 28 May 2003 at 20:11, Jakub Martinek wrote:

> Doufam, ze Borland doda
> nastroj postaveny primo na NET.framework a ne paskvil spojeni VCL/NET.
> Nedovedu si jinak predstavit udrzeni kroku s novymi verzemi prostredi
> .NET, budeme jen stale cekat a pri vetsich zmenach budiz veselo.

Jak jsem si tak cetl http://www.borland(tec)cz/pr_delphi_dopis.html ,
bylo mi smutno na dusi. Pomaly bezbolestny prechod z VCL na .NET je
nebezpecna iluze, stejne jako predstavy darwinistu o evoluci zivota z
prabunky po cloveka. Vidim jedinou moznost - existujici projekty
udrzovat ve VCL, a nove verze programu zacit psat uplne znova od
zakladu (tedy, overene algoritmy z Delphi lze samozrejme opsat, ale
ne tupe prenest) v .NET, je-li to aspon trochu mozne. Kdo se vyda
cestou VCL.NET, zaseje si dle meho nazoru na tezke problemy a ve
vysledku ho to vyjde draz nez napsani komplet nove verze. Bez ohledu
na velikost projektu.

A uz nezalezi na tom, zda to bude v C#, VB#, Pascal#, dulezite je,
aby to byl nativni .NET jazyk, zadny Win32.NET pakvil.

Razeni dat v SQL IB

[*] Miroslav Vopaleck� <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz> - 28.5.2003 21:06:46

Zdrav�m v�echny.
Mam nadefinovanou databazi s jednoznacnym klicem "KOD" pomoci komponent IB
(Test pripojeni je v poradku Version : WI-V6.5.0.28). Pri vyberu pomoci
"SELECT * FROM TABULKA ORDER BY UDAJ" se mi vysledek divne radi. Nejdrive
jsou zaznamy s velkymi pocatecnimi pismeny podle abecedy a pak s pocatecnimi
malymi pismeny. Vyzkousel jsem i zalozit novou databazi a v ni novou tabulku
s kodovanin ne default ale win1250 se stejn�m v�sledkem.
Da se nekde nastavit jak se maji data z dotazu radit?
s pozdravem
Mirek Vopalecky
mobil: 602362166
mvopalecky(zv)tiscali(tec)cz
W2000, D7Prof

Detekce verze BDE

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 28.5.2003 21:02:55

Hezky vecer,
da se nejak detekovat nainstalovana verze BDE pripadne zjistit, zda je vubec
nainstalovano?
Diky

OT Vyvojove nastroje

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 28.5.2003 20:11:09

> v tejto suvislosti by som chcel podotknut, ze urcite
> spajanie Javy a .NET (vzhladom na niektore spolocne
> myslienky, na ktorych su tieto platformy postavene)
> prinasaju pre .NET viac skody ako uzitku. Programatori
> (a zrejme aj uzivatelia) sa totiz na .NET sprvu pozeraju
> ocami Javy. Z vlastnej skusenosti mozem uviest, ze
> to je dovod, pre ktory niektori programatori .NET
> nedoveruju a odmietaju to so slovami "lebo si myslime,
> ze to bude pomale ako Java".
>
> Erik
A rad bych doplnil - nekoukejte na .NET jako na vyvojovy nastroj (VS.NET).
.NET je cely soubor relativne modernich technologii.
Bohuzel asi jedine MS je ji ochoten a schopen uvest do praxe.
V Delphi delam od prvni verze a byl to dosud zcela vyjimecny nastroj. Ted
dva mesice postupne pronikam do VS.NET a predevsim NET.Frameworku a zacinam
byt pomalu nadseny.
Dnes uz by me nenapadlo delat webovou aplikaci v Delphi (uz jen, ze muzete
efektivne psat vse v jednom prostredi je uleva [asp.html,css,aspx,isapi
dll,...]). VS.NET je v tomto ohledu daleko vykonnejsi a efektivnejsi.
U databazi jsem zatim na vazkach, znalost detailu prostredi a systemu zatim
prevazuje. Jenze kvalita a rychlost pristupu k db asi rozhodne za mne.
[...]
Dalsi vec je podpora vyvojaru. Kdyz se podivam co MS pro sve produkty dela a
srovnam to - no coment.
Ad JAVA - zkusil jsem vsechny velke nastroje. Dojednoho neohrabane, nadmerne
narocne a nespolehlive. A to GUI :-( . Jako opravdu velike + pro pouziti
Javy je platformova nezavislost. Ale ja jen WIN. S .NET ma spolecne pouze
obecne principy (asi jako traktor a Ferrari).

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

OT Vyvojove nastroje

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 28.5.2003 11:56:43

> [...]

to je dovod, pre ktory niektori programatori .NET
nedoveruju a odmietaju to so slovami "lebo si myslime,

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 28.5.2003 11:47:14

> Tohle je v principu pravda, ale kdyz se na to podivas globalne, tak
> .NET je v podstate jen snaha M$ prosadit se ve svete "tenkych klientu",
> od ktereho mu hrozi potencialni ztrata trhu pro jeho existujici
> produkty.

to si vobec nemyslim. Pozicia MS i bez .NET bola a je vo svete tenkych
klientov velmi dobra (ASP, MSIE). .NET je skor investicia do buducnosti
ako hasenie nejakych sucasnych problemov. A .NET vobec nie je iba
o tenkych klientoch. Ozaj, v com kontretne hrozi ta potencialna strata
trhu bez .NET (hadam len nie od Borlandu ;-) )?

> A je zrejme, ze M$ vyuzije svoji prevahy v desktopovem svete k tomu, aby
> si ukousl co nejvetsi kus trhu tenkych klientu, stejne jako to udelal
> zaintegrovanim MSIE do OS.

viem si zivo predstavit, ze keby MSIE k Windowsu nedavali,
tak rovnaki ludia by zas kritizovali MS za to, ze sa na MSIE
neopravnene obohacuje. Skratka, ak su 2 moznosti, obidve
musia byt zle, napr:

ak MS nepodporuje internet - je zle, lebo MS zneuziva svoju
poziciu proti internetu

ak MS podporuje internet - je zle, MS zneuziva svoju poziciu
na internete

Toto uz naozaj tazko riesit, skus napisat, ako by mohlo vyzerat
idealne riesenie.

> Ale i tak mu to bude nejaky cas trvat. Ostatne vzpomen si na
> pouzitelnost jeho dosavadnich produktu:
>
> Wokna byla pouzitelna od verze 3.1, NT od 4.0, MS word od 6.0, MSIE
> castecne od 5.0 etc...

zoberme si ako priklad NT-cko. Prava verzia bola rusim 3.1, potom 3.5
a potom uz 4.0. NT-cko bolo robene "nadcasovo" a hlavny problem
s prvymi verziami bol ten, ze jednoducho nebol este na taky system
pripraveny hardware (386-ky taky system jednoducho nezvladnu),
rovnako to bolo podla mna aj s klasickym Windowsom: PC-cka,
kym sa Windows neobjavil vobec neboli robene na grafiku.

Napriek tomu to, co tu pises, su s prizmurenim oka "polopravdy",
pokial si dobre pametam, tak Windows sa uspesne pouzival
uz od verzie 3, NT-cka od verzie 3.5, MSIE od verzie 3,
MS Word od verzie 2. Vo verziach, v akych ich uvadzas
uz tieto produkty boli nie ze rozsirene (ci dokonca pouzitelne),
ale uz boli veduce na trhu.

Erik

popis POP a SMTP protokolu pro Synapse

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 28.5.2003 11:19:46

DD,

zacinam se synapse a shanim nejaky popis POP3 a SMTP protokolu - tj. jak
probiha prihlaseni, co vykonavaji jednotlive prikazy atp. Nevite nekdo o
necem? Moc by mi to pomohlo.
Diky

Lukas Jakubu

FireBird - jak vlozit do odradkovani do polozky v

On 28 May 2003 at 15:30, Petr Palicka wrote:

> tedy mezi apostofy jsem prastil do entru :o)
> nicmene bych chtel neco jako #13#10, \0A\0D, \n....
> no proste neco co po sobe casem neopravim, jako spatne
> naformatovanej zdrojak :o)

Pouzij funkci ascii_char ze standardni UDF knihovny ib_udf.

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 17:04:24

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Co ja si pamatuji, tak CAVO byl absolutne nepouzitelny na vyvoj.

To si nemyslim - znam radu lidi, kteri v tom delaji - obdobne jako na
Delphi presla vetsina Turbo Pascalistu, tak na VO presla temer cela
komunita Clipperistu.

Hlavni duvod, proc jsme dali prednost Delphi byl, ze VO 1.0
nepodporovaly praci s pointery a tudiz neslo o obecny nastroj - bylo to
srovnatelne spis s tim PowerBuilderem, jak pise ZH.

Ovsem kdybychom se rozhodovali pozdeji mezi verzemi VO 2.0 a D2,
tak bychom se dost mozna rozhodli pro VO, protoze tam uz bylo vse, co ma
obecny nastroj mit.

pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 16:10:50

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

No prave :-/ To uz je asi zajimavejsi Eclipse (http://www.eclipse.org)

> AFAIK, CA-VO byl prvni RAD nastroj na trhu cca 1/2 roku pred D1. Koupili

Moc o tom nevim, ale mam pocit ze to spis byla takova vylepsena Foxka, nez
rozumny nastroj ;-)

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.5.2003 16:46:49

On 28 May 2003 at 16:13, Petr Zahradnik wrote:

> Co ja si pamatuji, tak CAVO byl absolutne nepouzitelny na vyvoj. Ja
> jsem tu take mel nejaky trial a putoval do kose velmi rychle. Je to
> ale muj soukromy nastroj, treba v tom nekdo neco dela.

:-) Urcite jo. Ale vzpomnel jsem si na prihodu s jinym nastrojem -
PowerBuilderem. Asi pred tremi roky jsme jednali s jednim partnerem o
propojeni dat nasich aplikaci. Pri te prilezitosti jsem se dozvedel,
ze to maji delat v PowerBuilderu (narizeni z vyssich mist). Tak jsem
prohlasil, ze to je chyba a blba volba. Odpovedi byla otazka proc, a
nechapave zdvihnute oboci. Ve zkratce jsem jim to vysvetlil. Pokrceni
rameny. Nedavno jsme zase jednali, a tak jsem se zeptal na
PowerBuilder. Nadavky, a priznani, ze to byla chybna volba. :-)

Konverze MKS (Basic) floating point hodnot do Sing

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 16:24:42

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4use(tec)cz>
> Prvni ctverice je kodovani delphi, druha stejne cislo v MKS.

Aha, jasne.

Petr Vones

Konverze MKS (Basic) floating point hodnot do Sing

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 28.5.2003 16:20:00

On Behalf Of Petr Vones
Sent: Wednesday, May 28, 2003 3:06 PM

>A nejsou to jen ty prvni ctyri cisla ? To by vcelku sedelo.

Prvni ctverice je kodovani delphi, druha stejne cislo v MKS.
Je treba prevest druhou ctverici na prvni.
Uz je vyreseno.

M.D.

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.5.2003 16:22:22

Puvodni zprava ze dne 28.5.2003:

> A pobezi i na W95?

Ale preci Windows 95 uz nepodporuje ani Microsoft. To je stejne jako s
Windows 3.1 nebo DOS. Windows 95 uz nejsou podporovany ani spoustou
dalsich dodavatelu software.

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.5.2003 16:13:06

> [...]

jsem tu take mel nejaky trial a putoval do kose velmi rychle. Je to
ale muj soukromy nastroj, treba v tom nekdo neco dela.

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 28.5.2003 16:16:09

> Aplikace psana v .NETu tady automaticky pobezi i na 64bitove
> architekture.

A pobezi i na W95?

Jaroslav Nadhera

tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 16:02:50

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Dobre, presneji receno prostredi ktere je zalozeno
> na objektovem kompilacnim jazyku produkujiicm
> nativni spustitelny kod s plnym pristupem
> k Win32 API ostatnim Windows technologiim

- IMB Visual Age existuje i pro C/C++
- CA-VO do teto kategorie patri taky viz www.cavo(tec)cz

Ne ze bych agitoval pro tyto nastroje misto Delphi nebo .NET, ale na
druhou stranu vizualnost
a pouzitelnost bych jim neupiral.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 16:16:10

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> A pobezi i na W95?

Ne, Windows 95 jsou uz davno nepodporovana platforma, a to i Borlandem.
Runtime lze nainstalovat na Windows 98+/NT4+

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 28.5.2003 15:47:18

> Cast programatoru v Delphi pracuje proti IB/FB. Lze se z VS2002/2003
> pripojit na IB/FB?

Na www.ibphoenix.com je ke stazeni:
Firebird .Net Data Provider
Version 1.0
Data provider/driver is written in C# and provides high-performance a native
implementation of the Firebird API

Upozornuji, ze jsem to nezkousel.

Leos

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 15:22:42

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Jak uz tu nekdo uvedl, dokud neprisel .NET
> existovalo na Windows vlastne jen jedno visualni
> prostredi a to Delphi.

A v cem je podle Tebe CA-VO nebo IBM Visual Age nevisualni :-O

pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 15:39:59

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> A v cem je podle Tebe CA-VO nebo IBM Visual Age nevisualni :-O

Dobre, presneji receno prostredi ktere je zalozeno na objektovem kompilacnim
jazyku produkujiicm nativni spustitelny kod s plnym pristupem k Win32 API a
ostatnim Windows technologiim jako je COM. Tady by mozna vyhovelo Microsoft
Visual C++ (kdyby bylo opravdu visual) nebo pak Optima++ coz byl jakysi pokus
o Delphi od Sybase.

Petr Vones

FireBird - jak vlozit do odradkovani do polozky v

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 28.5.2003 15:30:22

ahoj,

mam externi tabulku a potreboval bych do jedne polozky pomoci SQL
vlozit konec radku. funguje mi toto (firebird 1.0.2):

insert into EXPOS_001
(RC, PJm, Adr, crlf)
select
RC, PJm, Adr, '
'
from
Osoba

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 15:06:09

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4use(tec)cz>
> Mam problem s prevedenim datoveho souboru porizenem ze stareho programu v
> Basicu. V nem jsou polozky ulozene pomoci funkce MKS (floating point single
> precision - 4 byte). Tento datovy soubor potrebuji zpracovat v D5. Typ
> single pouziva jine kodovani cisel v pohyblive radove carce.
>
> K dispozici mam tyto priklad dat:
>
> Delphi MKS
> 0.0: 0,0,0,0 3,0,64,0
>
> 17: 0,0,136,65 0,0, 8,133

A nejsou to jen ty prvni ctyri cisla ? To by vcelku sedelo.

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 15:19:08

From: "Ji�� Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Tedy ta diskuse je ale pekny masochismus. Neco jako kdyby se fandove Slavie
> na svem webu bavili jak to ta Sparta vali :-(.

Snaha o objektivni pohled. Myslim ze setkani v Belohradu 2004 bude rozhodne
zajimave. Neodvazuji se odhadnout, jak se vlastne bude jmenovat ;-)

> Delphi propadali skepsi a opousteli lod.

Doporucuju non-technical newsy na borland.com

> Tak doufam, ze jeste chvili popluji, nez se to potopi.

Chvilku jeste ano.

Petr Vones

Fields Editor - Abstract Error

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 14:52:33

From: "Jaroslav Popluh�r" <delphi1(zv)acc.sk>
> Dalej som laboroval so subj, a zistil som, ze pod nainstalovanymi
> D7-Ent (kvoli testovaniu na 2 PC 1xXP a 1xWin2k)
> mi v ziadnom datasete nefunguje v design-time FielsEditor.

To musi byt asi nejaka chybna instalace, v pohode to funguje.

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Ji�� Binder<j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 28.5.2003 14:55:54

Tedy ta diskuse je ale pekny masochismus=2E Neco jako kdyby se fandove Slavie
na svem webu bavili jak to ta Sparta vali =3A-=28=2E
S NET se chystam seznamit=2C abych pred duchodem nestal opodal=2C
ale stale se mi nezda=2C ze by to Borland hodlal zabalit=2E Ani na netu az na=
par vyjimek
neni videt=2C ze by lide kteri jsou spjati s Delphi propadali skepsi a=
opousteli lod=2E Tak
doufam=2C ze jeste chvili popluji=2C nez se to potopi=2E

Jiri Binder

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 13:53:48

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> uvazovat o nove platforme. Nicmene bude chodit aplikace Win32 na Win64 (az
> nejake bude)?

To bude daleko slozitejsi. V soucasne dobe jsou 32bitove procesory od Intelu i
AMD na urovni instrukcni sady kompatibilni (az na nektere vyjimky). Staci tedy
prekladac co generuje kod pro IA32.

64 bitove procesory jsou na tom uz jinak. Intel je zcela jiny, zatimco AMD je
spise 64 bitovym rozsirenim puvodni architektury a predevsim nabizi rezim plne
kompatibilni s 32 bitovym rezimem. Tohle by mela byt jedna z jeho nejvetsich
zbrani proti (jinak i koncepcne zastaralemu) Intelu. V soucasne dobe existuje
64bitova verze Windows XP a 2003. Microsoft tvrdi ze bude podporovat i AMD.
Z toho vyplyva, ze pro beh na 64bitove architekture bude treba zcela novy
prekladac, a to dokonce dva - pro Intel a AMD. Bude se touto cestou ubirat
Borland, ktery nestiha uz i na dnesnich technologiich ? Tezko. Tady se prave
nabizi .NET, protoze je v zajmu Microsoftu aby jeho runtime bezel i na techto
platformach. Aplikace psana v .NETu tady automaticky pobezi i na 64bitove
architekture.

> Pokud ano, tak asi nema cenu se honem do teto nove technologie hrnout,
> protoze kdovi jak skonci.

Prechod k 64 bitovym procesorum je neodvratny. Napriklad AMD jiz koncem tohoto
roku patrne konci s vyrobou 32bitovych procesoru, uvidime co Intel. Navic ceny
od AMD vypadaji vcelku zajimave takze se s temito stroji budete behem nekolika
let setkavat i u svych zakazniku.

> to my nedelame. Muze mi nekdo rict argument proc prechazet na .NET u
> klasickych databazovych aplikaci? Co mi to prinese za vyhody oproti Win32?

Krome tech vyse uvedenych predevsim podporu od vyrobcu vyvojovych nastroju a i
vlastnich databazovych systemu. Jak uz tu nekdo uvedl, dokud neprisel .NET
existovalo na Windows vlastne jen jedno visualni prostredi a to Delphi. Jenze
Borland ho bohuzel dale nerozviji (i kdyz ted by byl zrovna asi ten nejlepsi
cas) a tim se stava neperspektivni.

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.2003 13:36:26

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Temi konstrukcemi jsem myslel to, ze napriklad sdruzovani promennych v
> klausuli var je jiz dlouho (C) prekonane a c# je syntakticky C jazyk.

Za jednu z nejdulezitejsich veci bych povazoval namespace. Koncept unitu uz je
prekonany. Nemusi se resit problem referenci apod. Dale pak ze nejde o mix OOP
a proceduralniho jazyka. Delphi.NET se s timto nevyrovna, protoze je to dost
svazano s koncepci Object Pascalu.

> listovani v kodu. Ale to jsou jen vychytavky. Osobne si myslim, ze
> garbage collector je to coprogramovani dava jiny rozmer. Kolik z nas

To je pravda, ale je treba se s tim naucit zit. Na druhe strane je zase nutne
si osvojit treba dispose pattern. Jako vzdy je to neco za neco.

> Samozrejmosti je i podpora GDI+

Coz je spise sporna vec. Na GDI+ je zalozen cely visualni framework, pritom
GDI+ nebylo z pocatku cileno pro "vazne" pouziti a z toho vyplyvala i jeho
implementace. Zvlaste v .NET 1.0 bylo pozorovatelne, jak je to cele strasne
pomale oproti Win32 a GDI. MS si je toho ale vedom a pracuje na tom, v 1.1 uz
je to lepsi.

Petr Vones

Action toolbar - TCustomizeDlg v cestine

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 28.5.2003 13:33:48

ahoj,=0D
=0D
existuje nekde ceska lokalizace TCustomizeDlg?=0D
=0D
Karel Klimes

Outlook a spousteni programu

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 28.5.2003 12:51:30

J�> Nevite nekdo o nejakem spoustecim programu, ktery dokaze zareagovat na to, ze do outlooku prijde sprava s prilohou (resp. vice prilohami), ktery ji dokaze ulozit a spusti program s prilohou jako
J�> jeho parametrem. Nebo pripadne jak takovy programek napsat. Moc by mi to pomohlo.

Takove veci se delaji pres pravidla pro zpravy, sice tam takove
pravidlo neni, ale muzes si napsat jednoduchy programek v visual
basicu for app. v outlooku a ten bude delat presne co chces.

Kdysi jsem si to delal, ale zdroj uz nenajdu, ale bylo to tak 15 radku
kodu

PS neni to v Outlook Expresu

Martin Radvansky