Outlook a spousteni programu

[*] Jarom�r �erm�k - 28.5.2003 12:18:34

Ahoj vsichni

Nevite nekdo o nejakem spoustecim programu, ktery dokaze zareagovat na =
to, ze do outlooku prijde sprava s prilohou (resp. vice prilohami), =
ktery ji dokaze ulozit a spusti program s prilohou jako jeho parametrem. =
Nebo pripadne jak takovy programek napsat. Moc by mi to pomohlo.

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.483 / Virov=E1 b=E1ze: 279 - datum vyd=E1n=ED: 19.5.2003
=20

OT Vyvojove nastroje

[*] <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 28.5.2003 12:27:35

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz

> Kdyz to zjednodusim, tak si zkus odpovedet na otazku,
> jaka by byla vyhoda, kdybys ji prepsal do JAVY.

Touto otazkou nic nezjednodousis. Java ma plno spolecneho s .NETem (take
slouzila Microsoftu jako vzor pro .NET), ale take je ve spouste veci jina.
Jeden rozdil za vsechny: Kdyby byla aplikace prepsana do Javy, ziskas tim
mj. presnositelnost mezi platformami (Linux, Mac, Solaris). V pripade .NETu
nezavislost pouze mezi Windows. Tech vyhod a nevyhod Javy a .NETu by se dalo
najit vic a je toho plno na internetu - napr.:
http://www.freeroller.net/page/ceperez/20030129

MS SQL 2003 (was RE: OT Vyvojove nastroje)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.5.2003 12:20:25

On 28 May 2003 at 12:04, Slavek Rydval wrote:

> Zde bych mozna byl trochu opatrnejsi ve volbe slov. Ulozene procedury,
> triggery apod. pujdou opravdu napsat v C#, ale komunikovat s databazi
> primo v C# jde uz nyni - proste pomoci ADO.NET a v Delphi primo pomoci
> ADO, coz si ale asi na mysli nemel. Co to teda bylo?

Prevzato z VSNET-L(zv)LIST.EMWAC.CZ

No tak to si snad jiz brzy budete moci v ulozene procedure napsat, ta
syntaxe bude schematicky zhruba takovato:

SqlServerCommand cmd = SqlServerCommand.GetServerCommand();
cmd.Text="SELECT * ...";
SqlReader rdr=cmd.ExecuteReader();
while(rdr.Read()) { ... }

Nicmene integrace CLR by nemela znamenat signal k presunu aplikacni
logiky do databaze. Spise veci, ktere dneska slozite pisu v T-SQL
(cykly, vetveni apod.) napisu snadno v C#, napr. neni krasna syntaxe

INSERT INTO Ucty(jmeno,heslo) VALUES ((zv)jmeno, VypoctiHash((zv)heslo))

kde VypoctiHash je .NET funkce, nebo vyuziji tridy frameworku pro
praci s retezci, regularnimi vyrazy apod.

Michael Jurek
Microsoft s.r.o.

MS SQL 2003 (was RE: OT Vyvojove nastroje)

[*] Slavek Rydval <konference(zv)rydval(tec)cz> - 28.5.2003 12:04:09

On 28 May 2003 at 11:37, Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

v C# jde uz nyni - proste pomoci ADO.NET a v Delphi primo pomoci ADO, coz si
ale asi na mysli nemel. Co to teda bylo?

http://www.rydval(tec)cz

slavek(zv)rydval(tec)cz

---------------------

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 28.5.2003 12:06:35

From: "Jan Kr�zek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>

> Myslite, ze takova aplikace muze mit
> nejakou vyhodu, kdyz bude napsana .NET?

Kdyz to zjednodusim, tak si zkus odpovedet na otazku,
jaka by byla vyhoda, kdybys ji prepsal do JAVY.

HTH, pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.5.2003 09:50:47

On 28 May 2003 at 9:38, Petr Fejfar wrote:

> Takze Borland v oblasti visualnich nastroju nebyl ani prvni, ani
> jediny.

Drobna technicka poznamka - Delphi 1 byl v podstate okopirovany
Visual Basic.

OT Vyvojove nastroje

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 28.5.2003 09:55:50

> [...]

to my nedelame. Muze mi nekdo rict argument proc prechazet na .NET u
klasickych databazovych aplikaci? Co mi to prinese za vyhody oproti Win32?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.5.2003 09:40:38

On 28 May 2003 at 9:22, Dalibor Toman wrote:

> to je ten super feature, diky kterymu pri cteni zdrojaku v Ccku mi v
> delsich funkcich casto zabere spoustu casu nez tu dobre schovanou
> deklaraci najdu, ze? Nevidim na tom nic pozitivniho - naopak.

To neni problem jazyka, ale problem programatora. C(++, #) ti nijak
nebrani, abys promennou deklaroval nekde v zahlavi. Ale nevim, proc
bych mel deklarovat promennou v zahlavi treba jen kvuli takovehle
konstrukci:

for(int i = 0; ...)

Dale, C ma specialni znacky, ktere oznacuji komentare. :-) Muze-li
byt umisteni deklarace nejasne, staci udelat napriklad toto:

// zde jsou dulezite deklarace
// konec deklaraci

Opet, problem programatora, ne jazyka.

Takze tvou poznamku mohu otocit. Tam, kde je pouzita promenna jen k
jedne veci, me irituje nutnost listovat do zahlavi a dohledavat
deklaraci, kdyz by mohla byt pohodlne na miste pouziti.

OT Vyvojove nastroje

[*] Jan Kr�zek - 28.5.2003 09:58:13

>=20
> Mozna by prece jen neskodil letmy pohled na ty CAVO, abys videl, ze ta
> alternativa byla, zejmena pro DB aplikace. A taky tu byl Visual Age od
> IBM.
>=20
> Takze Borland v oblasti visualnich nastroju nebyl ani prvni,=20
> ani jediny.

No prave, vsechny visualni veci krome delphi jsou na muj vkus prilis
zamerene na db aplikace. Delphi se mi libi hlavne diky moznosti psat i
normalni aplikace, kdy je treba dulezita moznost primeho volani API
funkci, ktere nejsou zapouzdrene v nekterych komponentach. Kdyz si
vzpomenu, ze ve VB3 bylo treba deklaraci kazde funkce zkopirovat z helpu
nebo jak jsem v PowerBuilderu (taky snad verze 3) musel delat dynamicke
menu, tak Delphi v tomto je dle meho nazoru nejlepsi - take diky tomu,
ze jsou k dispozici zdrojaky VCL.

[...]

Honza +

Re[2]: OT Vyvojove nastroje

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.5.2003 09:22:40

> Temi konstrukcemi jsem myslel to, ze napriklad sdruzovani promennych
> klausuli var je jiz dlouho (C) prekonane a c# je syntakticky C
jazyk.
> A vytvareni promennych v miste kde ji zrovna potrebuji je vec na
> kterou si velice rychle zvyknete.

to je ten super feature, diky kterymu pri cteni zdrojaku v Ccku mi
v delsich funkcich casto zabere spoustu casu nez tu dobre schovanou
deklaraci najdu, ze? Nevidim na tom nic pozitivniho - naopak.

>Ono se to nezda, ale usetri to hodne
> listovani v kodu.

pokud vis kde ta promenna byla pouzita poprve (predpoklad, ze tesne
pred tim byla deklarovana) pak mozna ano.
D. Toman

Re[4]: OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 09:38:39

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>

> [...]

IBM.

Takze Borland v oblasti visualnich nastroju nebyl ani prvni, ani jediny.

pf

MSSQL- transakce a vice StoredProcedur

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.5.2003 09:06:39

Ahoj,
celkem to co popisujes je normalni chovani a zavisi na severity levelu
chyby,
ktera v procedure nastala. Pokud je uroven nizsi nez 11 potom zpracovani
pokracuje dale, v opacnem pripade dojde k ukonceni aktualni urovne
zpracovavaneho kodu a pokracuje se urovni vyssi. A zde se zase jede dal,
jakoby se nic nestalo !

T-SQL nema zadny nastroj na zpracovani chyb, vsechno si musis udelat sam. Z
toho
vypliva i skutecnost, ze nektere postupy jsou sice spravne, ale nedoporucene
!
Z praxe je nejzajimavejsi, ze obvykle nedojde k vyneseni hodnot vystupnimi
parametry.

Vyzkouseny postup je doplnit parametr indikujici chybu zpracovani,
v pripade zachytitelne chyby ho nastavit na tuto hodnotu jinak na konci na
0.
Pred volanim procedury vlozit hodnotu, kterou nema zadny chybovy kod napr.
zaporne cislo, pokud po volani ma parametr tuto hodnotu tak to padlo.

Pozor i na transkace, ty nejsou automaticky ukonceny:

PROCEDURE PROC1
AS
BEGIN TRANS
Zde to padne ! na uroven 16 (neexistuje sloupec nebo tabulka)
COMMIT -- to nikdy nenastane

Procedure PROC2
AS
BEGIN TRAN
EXEC PROC1
COMMIT -- ukonci vnitrni transakci !!!

a zde zustane otevrena transakce !!!! po ukonceni programu se vsechno pekne
odmota !!!

Tedy nikdy nebalovat transakci kod, ve kterem muze dojit k chybe s vysokou
severity, tento kod
vrazit do samostatne procedury a teprve jeji volani obalit !

Pavel

PS: zertovne je ze existuji chyby, ktere vygeneruji vyjimku, ale try-except
ji nezachyti
a vypadne to az na osetreni vyjimek na urovni aplikace (prace se
sloupcem
neexistujici docasne tabulky)

> [...]
> except
> database.Rollback ;
> end ;
>
> Ja jsem ale narazil na problem, kdy je ta proc3 volana v tele
> proc2, tedy nejak takto:
>
> CREATE PROCEDURE Proc2 AS
> BEGIN
> exec Proc3
> END
> GO
>
> V tomto pripade, pokud nastala vyjimka v Proc3, tak me ADO o
> teto vyjimce vubec neinformuje. Musel jsem to hodne slozite
> obchazet. Pokud nekdo vi proc to tak je a jak se s tim

Re[2]: OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 09:02:38

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>

> listovani v kodu. Ale to jsou jen vychytavky. Osobne si myslim, ze
> garbage collector je to coprogramovani dava jiny rozmer.

Kdyz tolik klades duraz na GC, nabizi se mi otazka, proc jsi tedy
pred lety nezvolil CA-Visual Objects (www.cavo.com), ktere byly na svete
drive nez Delphi 1 a mely GC od sameho zacatku, stejne jako object
repository, inkrementalni linker etc...

Co vim, tak je u nas programatoru ve VO a Delphi srovnatelny pocet ;-)

pf

Re[4]: OT Vyvojove nastroje

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 28.5.2003 09:22:43

> [...]
PF> repository, inkrementalni linker etc...

PF> Co vim, tak je u nas programatoru ve VO a Delphi srovnatelny pocet ;-)

To jsme si asi nerozumneli, ja nekladu duraz na GC to bych asi delal v
JAVE, jen rikam, ze spravce objektu resi clovek dost casto a pokud ho
ma, tak se muze soustredit na vlastni aplikacni problem.
Ale to by tady taky mohl vzniknout flame war coz bych nechtel.
Ja se ani dokonce nezastavam MS a ani nehanim Borland, jen musim
souhlasit s tim, ze to Borland s Delphi pekne rozjel a taky rychle
dojel.(tedy na to, ze se mu nedari zrovna inovace) Mimochodem jeden z
prednich tvurcu Delphi jiz davno presel k MS a podily se na Visual
studiu. (Jmena si bohuzel nepamatuju)

Mimochodem do verze VS.NET nebyla alternativa k Delphi - to co MS
oznacoval slovem Visual vubec visual nebylo. To se musi Borlandu
nechat ze je to (byl) kus prace.

Martin Radvansky, MCP

TAPI INFO o volajicim

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 28.5.2003 08:47:16

> [...]
ale zase sluzba ISDN sbernice, takze bych to videl zase na CAPI, a navic to
bude muset poskytovat ustredna, z jejiz sbenice tu informaci tahas...

Jak vymazat sloupec v Excelu

[*] Otisk Ren� <otisk(zv)misel(tec)cz> - 28.5.2003 08:35:14

Zkus si nahrat makro s pozadovanou operaci a pak mrkni na zdrojak. Vzdycky
to stacilo

Sroub
n�jakou fc�

Taky teprve zacinam, ale toto mi uz chodi - pomoci OLE a prikazu
ExcelApp.Workbooks.Open(Filename,false,false,5,'','',true,xlWindows,'',t
rue,false,0,false,0);
Parametry mi dnes poradil RNDr. Petr Brant - timto ho zdravim, chodi to
OK

Taky obecne pomoci OLE, zkus se podivat na
http://www.builder(tec)cz/art/homepage/officecom.html
http://homepages.borland.com/ccalvert/TechPapers/Delphi/DelphiWord.htm

Taky me to bylo porazeno a zacinal jsem tam

MSSQL- transakce a vice StoredProcedur

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 28.5.2003 08:22:22

BEGIN TRANSACTION
exec Proc1 ...
exec Proc2 ...
exec Proc3 ...
exec Proc3 ...
exec Proc3 ...
COMMIT TRANSACTION

V Delphi cca nejak takto=20
[...]

puvodniho stavu=20

MSSQL7, 2000, D5 (2)

MSSQL- transakce a vice StoredProcedur

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.5.2003 08:31:43

> [...]

Jinak spolehat se na Except...
Co kdyz zadna vyjimka nenastane a presto se neco v procedure nepodari ?

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 28.5.2003 07:25:42

LF> Cast programatoru v Delphi pracuje proti IB/FB. Lze se z VS2002/2003
LF> pripojit
LF> na IB/FB?
LF> Jake krasne konstrukce C# mas na mysli?

LF> Libor
No samozrejme ze se lze napojit na FB. Ja osobne pouzivam Firebirt
.NET provider, je ke stazeni na ibphoenix.
Temi konstrukcemi jsem myslel to, ze napriklad sdruzovani promennych v
[...]
garbage collector je to coprogramovani dava jiny rozmer. Kolik z nas
si pro ruzne veci takovy gc vlastne muselo naprogramovat.
Samozrejmosti je i podpora GDI+

Marin Radvansky, MCP

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2003 07:16:34

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Takze dojet Win32 v Delphi, tim zhodnotit investice do Delphi, ale
> zaroven nove aplikace pro .NET delat v MS nastrojich a tim usetrit
> statisice.

Tohle je v principu pravda, ale kdyz se na to podivas globalne, tak
.NET je v podstate jen snaha M$ prosadit se ve svete "tenkych klientu",
od ktereho mu hrozi potencialni ztrata trhu pro jeho existujici
produkty.

A je zrejme, ze M$ vyuzije svoji prevahy v desktopovem svete k tomu, aby
si ukousl co nejvetsi kus trhu tenkych klientu, stejne jako to udelal
zaintegrovanim MSIE do OS.

Ale i tak mu to bude nejaky cas trvat. Ostatne vzpomen si na
pouzitelnost jeho dosavadnich produktu:

Wokna byla pouzitelna od verze 3.1, NT od 4.0, MS word od 6.0, MSIE
castecne od 5.0 etc...

***

Takze pokud Tvoje aplikace nemiri do oblasti distribuovaneho pocitani a
tenkych klientu a muzes zit bez toho, aniz bys kupoval kazdy rok novou
verzi Delphi, je IMHO rozumne pockat, jak se ta platforma bude vyvijet a
jaka bude jeji penetrace na trh a nepodlehat marketingovym tlakum a
nadsenim early adopted jedincu, kterych je tak 8% :-))

pf

zsednuti obrazovky

[*] Luk�cs Peter <Peter.Lukacs(zv)fst1.siemens(tec)cz> - 28.5.2003 06:31:38

Mno, ja radim toto: Nejdrive si ulozit obsah screenu do Bitmapy, pak ji
vykreslit do formulare, ktery bude pres celou obrazovku. (Takhle nejak =
asi delaji XP, protoze kdyz se neco hybe na pozadi, tak v sede =
obrazovce se
nehybe nic). No a pak uz jen udelat to zsednuti :o)) Monochromaticky je =
jednoduche - je to vlastnost bitmapy, ale seda - nevim. Mozna bych =
zkusil
nastavit bitmap.palette. Jeste budu zkouset a vysledky oznamim.

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Ne ze bych se hodlal Borlandu nejak zastavat, ale podle mne chtit vyuzit
> zkusenost Win32+VCL pro .NET je neco jako chtit vyuzit zkusenosti s krmenim
> drave zvere pro krmeni zpevneho ptactva.

Samozrejme. Me slo o to, ze by treba nebylo nutne tak rychle prechazet na .NET
tam, kde by se jeste dalo pouzit Delphi (Win32) kdyby ho Borland uz neodlozil
na druhou kolej. Jakekoli pokusy o "prenositelnot" jsou zajiste nesmyslne.

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.5.2003 23:14:53

Puvodni zprava ze dne 27.5.2003:

> P.S. o C#.NET vim jen to ze jsem zakouil visual studio a zatim lamu manualy
> a jeste jsem to ani nenainstaloval, takez se mohu mylit...

Tak nelamej manualy a nainstaluj to :-)

Re[2]: OT Vyvojove nastroje

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 27.5.2003 21:03:04

> [...]

Mimochodem zdrojak z Delphi se da temer vzdy prepsat do C# a takove
veci jako hledani leaku je jiz minulosti.

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.5.2003 19:52:54

From: "Vita J." <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Nevite jak na to? Netusim vubec kde hledat, ve standartni tride TRegistry
> jsem to nevidel (nebo prehlednul?).

Podivej se v unitu JclSecurity na funkci AllowRegKeyForEveryone, tuto funkci
vsak pouzivat s rozmyslem, protoze nastavuje null DACL
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

MSSQL- transakce a vice StoredProcedur

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.5.2003 19:00:36

27.5.2003 Blazek Jaroslav:
> [...]

A nejde to delat vse na serveru v ramci jedne procedury ?
Pak by byla dalsi moznost rucne zahajit transakci a na konci udelat

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 27.5.2003 18:58:53

27.5.2003 Vita J.:
> Zdravim,
> mam drobny dotaz.

> Ve Windows 2000 potrebuju ze sveho instalacniho programu nastavit
> Zabezpeceni (Permission) pro jeden klic v registrech pro EveryOne na Full
> Control. Instalacni program je spousten administratorem, tj. mam k tomu
> administratorska prava.

> Nevite jak na to? Netusim vubec kde hledat, ve standartni tride TRegistry
> jsem to nevidel (nebo prehlednul?).

> Mimochodem, nevite, ktera Windows podporuji nastavovani prav pristupu pro
> registry?

Windows na platforme WinNT, takze W2k, WinXP
Standardne pomoci programu RegEdt32

Podivej se na API funkci RegSetKeySecurity()

MSSQL- transakce a vice StoredProcedur

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 27.5.2003 18:45:57

[...]

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 27.5.2003 18:33:25

[...]

Diky moc

Vita

nasobenie poli - casova zataz

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 27.5.2003 15:57:48

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Muzu poprosit o inforamci kde tu aplikaci najdu ?
> Googe mi vratil jenom dva nepouzizelne odkazy...

ftp://ftp.microsoft.com/developr/TAPI/

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2003 15:51:14

From: "Ji�� Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> 1. Win32 neni zdaleka mrtve a MS ho nemuze v pomerne dlouhem horizontu
> pohrbit.

Souhlas, ovsem mrtve zacinaji byt bohuzel nastroje pro Win32, a to mozna
rychleji nez sama platforma. Pro priklad nemusime chodit daleko, treba pred
casem zminovany CodeRush. Odhaduji ze tohle nebude ojedinely pripad.

> Nakonec NET bezi v oknech nad Win32.

To neni vubec podstatne, za chvili to bude Win64 nebo treba mobilni telefon.
Kolik pro tuto architekturu bude nativich kompilatoru a IDE (od Borlandu :-) ?

> Copak se toho vsichni vzdaji hodi leta prace do .. a vrhnou se

Ne, budou to udrzovat do skonani sveta (= Win32) a pak uz si mozna ani
neskrtnou protoze svet bude uplne jinde. Ja nerikam ze se ma ted Delphi
zahodit a vrhnout se na .NET, koneckoncu nektere veci v tom frameworku stejne
jeste vubec nejsou. Ale je treba uz pocitat s tim, ze uz to dlouho nevydrzi a
myslenka (spise prani) ze s Delphi vystacim jeste dalsich pet let je podle me
zavadejici.

> Prece nikdo nedela kazdy novy projekt od nuly, ale vyuziva veci, ktere jiz
> napsal odladil a zvladl a postupne si je vypiplal.

Jiste, dokud se pouzit daji a nejsou vzhledem k vyvoji platformy zastarale. Ve
Win32 se jiste da programovat i jako v "DOSu", otazkou je jak dlouho lze
takove produkty uspesne nabizet a kdy to dojde do bodu, ze je to uz dale zcela
nepouzitelne.

> Bezbolestne opusteni Delphi si mohou podle me dovolit bud velke firmy,

Mozna si nerozumime. Tahle debata by vypadala uplne jinak, kdyby mel Borland
zajem Delphi dale rozvijet. Bohuzel jak je videt, nema. A prece jen pro vetsi
cast typu aplikaci ktere se psali v Delphi je .NET lepsi alternativa nez Java.

Malokomu z nas se asi chce "zahodit" vedomosti o Win32 a VCL kde trvalo leta
nez se tim clovek prokousal, ale dava nam Borland jinou moznost ?

Petr Vones

nasobenie poli - casova zataz

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 27.5.2003 14:19:01

Ahoj

nasobim postupne rozne velke polia
meni sa len ich velkost vsetko ostatne zostava
rovnake. Jedna sa vlastne o rozne velky vyrez
z dvoch podkladovych poli..
cele to prebieha nad tretim polom kde su vstupne data:

Problem:
pole 11x11 prepocet --- cca 11 sekund
13x13 ---- cca 15 sek.
15x15 ---cca 20 sek.
17x17 ---- nekonecno! :-(

teda odhadujem to na take 2-3 hodiny .. ale tolko
to samozrejme nemoze trvat...Vyzera to skor tak
ze pri velkych poliach(17x17) ich samotne nasobenie je
>strasne spomalene< - radovo niekolko nasobne ..
pritom je tam len o cca 60 prvkov navyse
ako pri 15x15 napr.

Asi naivna otazka ale nenapada niekoho preco?
polia su staticke. prvky vacsinou double,cast word
ziadne zlozite vypocty len scitanie, nasobenie, delenie

Dik
PS

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.5.2003 15:28:27

Puvodni zprava ze dne 27.5.2003:

> A je to opravdu tak horke? Kdyz prisla Java, tak me prisla atmosfera obdobna:
> kdo neprogramuje v Jave je mrtvy programator. Ale hlavne si myslim, ze

Ja jsem svuj nazor prezentoval na konferenci 2003 v Laznich Belohrad
asi takto:

1. Standardni Win32 aplikace se jiste budou vyvijet dal a nelze je jen
tak pohrbit. Zrovna tak investice vyvojaru do Delphi a komponent a
know-how a znalosti nelze jen tak vyhodit. Nicmene neni duvod
investovat dale do Delphi, pokud tam nebude budoucnost. Napriklad ja
mam jako posledni Delphi 5 a nevidim duvod dale platit za nove verze
Delphi, protoze mi nic neprinaseji.

2. Pokud jde o vyvoj .NET aplikaci, neni podle me duvod cekat na
Delphi.NET, protoze lze s MNOHEM NIZSIMI naklady na platforme
Microsoft Visual Studio .NET.

Takze dojet Win32 v Delphi, tim zhodnotit investice do Delphi, ale
zaroven nove aplikace pro .NET delat v MS nastrojich a tim usetrit
statisice.

TAPI INFO o volajicim

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.5.2003 14:57:12

>...... Idealni je, si nejprve chovani TAPI
> vyzkouset pomoci aplikace TapiBrowser od Microsoftu.

Ahoj.
Muzu poprosit o inforamci kde tu aplikaci najdu ?
Googe mi vratil jenom dva nepouzizelne odkazy...

Ludek

Tlac HTM stranky v Kylixe

Viete mi poradit najjednoduhsi sposob ako cez Kylix vytlacit htm stranku?
(Kylix 3, RedHat 8.0)

OT: crss.exe a lsass.exe

[*] Jaroslav Popluh�r - 27.5.2003 14:58:17

Hello delphi-l,

Neviete mi poradit co su to za procesy vo WinXP?

Z nicoho nic sa mi "rozchrci" HDD a tymto dvom rychlo pribuda
v TaskManageri I/O Reads? Prip. co mam nastavit inak.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

DBExpress, IB/FB a MS-SQL

[*] Jaroslav Popluh�r - 27.5.2003 15:12:45

Hello delphi-l,

Som nuteny vyvijat jednu aplikaciu pre MS-SQL a Firebird.
Uvazujem o pouziti dbExpress
(TClientDataSet+TDataSetProvider+TSQLDataSet).

Som zvyknuty pouzivat IBX a perzistentne fieldy.
Ked sa taketo pokusim vytvorit Fields Editorom na komponente
TClientDataSet alebo TSQLDataSet
vzdy dostanem hlasku "Abstract Error", v .pas tieto fieldy vzniknu,
ale v .dfm nie su (ani vo FieldsEditore) a kompilator mi navrhne
odstranit neplatne referencie v .pas.

Nevie niekto pomoct diagnostikovat chybu?

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

QuickReport & orientace

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 27.5.2003 14:45:46

Zdravim,

QuickRep.PrinterSettings.Orientation.

to bohuzel taky nevyresil.......:((((

Ale diky za snahu.....:)

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Mozna ne pro kazdeho - pokud se jim rekneme do dvou let podari pripravit
> Delphi pro .NET, ktere v idealnim pripade budou schopny dost pomoci s

Odhaduji ze po dvou letech uz nebude nikdo kdo by chtel toto pouzivat, protoze
svet .NETu (a C#) bude zase o dost dal. Navic jazyk na teto platforme neni az
tak dulezity, nejvetsi problem je si osvojit cely framework (stovky trid) a je
asi lepsi zacit ted s C# nez cekat dva roky na Delphi.NET

> prevodem stavajicich aplikaci pro Win32, budu spokojen...

Tyto platformy jsou natolik rozdilne ze nejaky "snadny" prevod je nemozny,
nanejvys bude jeho vysledkem takovy paskvil, ktery se stejne bude muset
zahodit a napsat od zacatku normalne. Svet se meni.

> Ale mozna jsem tak shovivavy jen proto, ze vetsina uzivatelu v nasem oboru
> nemiva to zcela nejmodernejsi vybaveni, a tak potrebuji spise kompatibilitu
> se starsimi Win (98).

Jak pravi klasik: kdo chvili stal, uz stoji opodal ...

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2003 13:12:23

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Ja myslim ze dost -> vzpomen si na budovy plne programatoru v Jave ;-)

Jasne, Java neni zadna legrace :-) jenze ty asi nikdo nepresvedci aby
pouzivali .NET a mezi obema svety lze v pripade potreby komunikovat pres XML.

Petr Vones

LoadMenu

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 27.5.2003 12:50:04

Nevite, jak vlozit do dll resource menu tak, abych ho mohl pomoci LoadMenu
natahnout do hlavni alikace? Nechce se mi vsechny plozky vytvaret rucne
(resp. psanim zdrojaku ::)) ) rad bych si ho nekde pomoci IDE predpripravil,
nalinkoval, jako resource a pak ho natahl... nevi nekdo, jak na to?

S pozdravem
Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

OT Vyvojove nastroje

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 27.5.2003 12:54:19

Petr Vones dne 27 May 2003 v 12:23:

> To asi nikdo. Jedine cim jeste mohli prilakat pozornost (soucasnych
> vyvojaru v Delphi) by bylo Delphi.NET, ovsem to se zda byt odsunuto
> nekdy na konec roku a to uz je prilis pozde.

Mozna ne pro kazdeho - pokud se jim rekneme do dvou let podari pripravit Delphi pro .NET, ktere v
idealnim pripade budou schopny dost pomoci s prevodem stavajicich aplikaci pro Win32, budu
spokojen... Ale mozna jsem tak shovivavy jen proto, ze vetsina uzivatelu v nasem oboru nemiva to
zcela nejmodernejsi vybaveni, a tak potrebuji spise kompatibilitu se starsimi Win (98).

Karel Rys

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.5.2003 12:56:55

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Kolik procent uzivatelu toto oceni ?

Ja myslim ze dost -> vzpomen si na budovy plne programatoru v Jave ;-)

pf

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2003 12:23:24

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> Ceny, alespon tak, jak je prezentovali, byly cca +- 20 USD
> od cen odpovidajiciho Visual C#. Doplnena byla spoluprace

Podle cen v shopu na borland.com to vypada spis na stovky USD a to nesrovnavam
s MSDN subscription, kde neni o cem premyslet.

Zajimavejsi ovsem bude srovnani jednotlivych edici. Napriklad C# Standard je
temer totez co Delphi Enterprise, takze lze ocekavat podobny trend i tady.
Nikde v dokumentech na http://www.borland.com/csharpbuilder/ neni treba zminka
o podpore Compact Frameworku.

> se svetem Java ( a pokud jsem to pochopil i CORBA), vice

Kolik procent uzivatelu toto oceni ?

> databazi (napr. ORACLE) a inteligentnejsi DataSet, nez ten
> co je v ADO.NET.

Takze dalsi proprietalni kod od Borlandu, kde nikdo nebude opravovat chyby ?
Tohle je spise to co asi nikdo od .NETu nechce.

> Prekvapujici je, jak nepruzny Borland je, nebot na stejne
> prezentaci rozdavali i materialy o skolenich a v nich nebylo
> o .NET a C# ani slovo.

Tohle (bohuzel) moc prekvapive neni.

> [...]

Delphi) by bylo Delphi.NET, ovsem to se zda byt odsunuto nekdy na konec roku a

[*] V�t Kr�ka����+?��$g�^��3 - 27.5.2003 12:14:42

[...]

OLE a pribuzne aplikace

text popisu tam skutecne neni .. ale podle importu ActiveX to je podobne s
Excellem ...

Jirka

TAPI INFO o volajicim

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 27.5.2003 12:14:04

> [...]

> fce lineGetCallInfo(to mi vraci nejaka ID), pak
> volam lineGetAddressID a jine fce a stale mi
> nevraceji cislo linky,ci nazev volaneho, asi bude

Re[4]: Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 27.5.2003 11:51:08

From: "Martin Radvansky" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> [...]

ten je treba stahnout zvlast. Pry bude take brzy verze ISPP urcena
pro primou integraci s IS4 (tj. nahrada ISCmplr.dll)

Martin Schayna

OLE a pribuzne aplikace

[*] Ale� Hruban <ales hruban(zv)alisys(tec)cz> - 27.5.2003 10:16:17

Na strankach SW602 je v dokumentaci ke stazeni popis OLE rozhrani. Byl =
jsem
na seminari od SW602 a tvrdili mi, ze by to melo fungovat, ovsem nema to
takove moznosti jako office. SW602 se tim ani netaji, jejich slogan je :
PC Suite je normalni auto dostupne pro normalniho uzivatele a OFFICE je
mercedes. Od toho bezi i cena a ja ji mam oficialne koupenou jako
plnokrevnika za nejaky 1500,- i s rocni podporou pro testovani a az na
nejake drobne nekompatibility jsem s ni spokojen. Muzu porovnat, protoze =
mam
k dispozici i Office XP, rozdil tam samozrejme je, ale je otazka urovne
uzivatele, ktery dany produkt vyuziva. :-))))=20

Bohuzel OLE rozhrani jsem jeste netestoval. :-((

Ales

>=20

OLE a pribuzne aplikace

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 27.5.2003 10:23:16

OK, tak mi zkus poslat kousek kodu, ze ktereho bych pochopil, jak na to.
Jedna se me o otevreni xls tabulky, nacteni pripadne zmena obsahu urcite
bunky a na zaver ulozeni zmeneneho sesitu a ukonceni OLE

Honza

napl=F2ov=E1n=ED sheetu
p=F8es OLE??

nebo
Tab602 ... a funguje to....

OLE a pribuzne aplikace

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.5.2003 10:40:29

Nevim. Podle poslednich informaci, ktere mam (jsou asi pul roku stare), tak
Tab602 toto rozhrani nepodporuje. Mozna se uz neco zmenilo, ale pokud je to
stejne jako s Text602, tak na to bych radsi okamzite zapomel... :-(((

Milan Tomes

> sem asi bl�zen, ale jakto, �e mi v Tab602 funguje napl�ov�n� sheetu p�es
> OLE??
>
> Jirka Virt

TDBF a kod Kamenickych

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 27.5.2003 10:19:53

#163#164#168#140#169#170#144#133#128#137#146#138#166 +
#157#134#143#139#149#167#151#165#155#156#158#171;
WinISO = #233#239#232#236#158#229#249#253#157#225#237#243#244 +
#250#242#154#190#248#224#201#207#200#204#142#197#217 +
#221#141#193#205#211#212#218#210#138#188#216#192;
var
I, P: Integer;
begin
If (Src <> NIL) and (Dest <> NIL) then
begin
For I := 1 to Length(Src) do
begin
P := Pos(Src[I], KamenikDOS);
If P > 0 then
Dest[I] := WinISO[P];
end;
Result := Length(Src);

Robert Plzak

Znak Win Kam
----------------
[ � ] 233 130
[ � ] 239 131
[ � ] 232 135
[ � ] 236 136
[ � ] 158 145
[ � ] 229 141
[ � ] 249 150
[ � ] 253 152
[ � ] 157 159
[ � ] 225 160
[ � ] 237 161
[ � ] 243 162
[ � ] 244 147
[ � ] 250 163
[ � ] 242 164
[ � ] 154 168
[ � ] 190 140
[ � ] 248 169
[ � ] 224 170
[ � ] 201 144
[ � ] 207 133
[ � ] 200 128
[ � ] 204 137
[ � ] 142 146
[ � ] 197 138
[ � ] 217 166
[ � ] 221 157
[ � ] 141 134
[ � ] 193 143
[ � ] 205 139
[ � ] 211 149
[ � ] 212 167
[ � ] 218 151
[ � ] 210 165
[ � ] 138 155
[ � ] 188 156
[ � ] 216 158
[ � ] 192 171

Znak Win Kam
----------------
[ � ] $E9 $82
[ � ] $EF $83
[ � ] $E8 $87
[ � ] $EC $88
[ � ] $9E $91
[ � ] $E5 $8D
[ � ] $F9 $96
[ � ] $FD $98
[ � ] $9D $9F
[ � ] $E1 $A0
[ � ] $ED $A1
[ � ] $F3 $A2
[ � ] $F4 $93
[ � ] $FA $A3
[ � ] $F2 $A4
[ � ] $9A $A8
[ � ] $BE $8C
[ � ] $F8 $A9
[ � ] $E0 $AA
[ � ] $C9 $90
[ � ] $CF $85
[ � ] $C8 $80
[ � ] $CC $89
[ � ] $8E $92
[ � ] $C5 $8A
[ � ] $D9 $A6
[ � ] $DD $9D
[ � ] $8D $86
[ � ] $C1 $8F
[ � ] $CD $8B
[ � ] $D3 $95
[ � ] $D4 $A7
[ � ] $DA $97
[ � ] $D2 $A5
[ � ] $8A $9B
[ � ] $BC $9C
[ � ] $D8 $9E
[ � ] $C0 $AB

OLE a pribuzne aplikace

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.5.2003 10:11:50

Bohuzel nijak, protoze Tab602 vubec nepodporuje rozhrani OLE Automation (a
ani se nechysta). 602Text je na tom ponekud lepe, ale pouze v tom smeru, ze
rozhrani OLE Automation podporuje. Tot vse. Konstatovani podpory rozhrani od
Software602 je opravdu jen placnuti pusou, protoze cele rozhrani poskytuje
tak ubohou sadu metod a vlastnosti, ze uz to ani mene byt nemuze. Je jen s
podivem, ze je v rozhrani zahrnuta i napr. metoda Save... :)))

> Muj program pristupuje k xls tabulkam pomoci Excelu a OLE. Jak by se
> dalo zajistit, (pokud to vubec jde) aby byl schopen na pocitacich, kde
> neni Office ale PC Suite (od Software 602) aby misto Excelu pouzival
> Tab602, nebo obecne nejakou alternativni aplikaci.
> Honza

OLE a pribuzne aplikace

sem asi bl�zen, ale jakto, �e mi v Tab602 funguje napl�ov�n� sheetu p�es
OLE??

m�m ud�lan� uni funkce, kde se zjist� jestli je na PC Excell nebo Tab602 ...
a funguje to....

Jirka Virt

TImage

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 27.5.2003 09:51:51

>To nem�m, ale m�n�m jeho velikost programov� p�i ud�losti onResize.
Nezab�r� toti� cel� formul��. Ale velikost se >skute�n� zm�n�. Zkou�el jsem
i to co tu p�e�, tj. nastavit Align=alClient. Prost� m�m pocit, �e jak se
jednou zinicializuje >canvas, tak u� se nezm�n�, resp. nev�m jak.

Zkus zmenit velikost Image.Graphic.Bitmap (Width, Height) nebo do ceho to
tam vlastne kreslis.

http://kouzelne.misto(tec)cz

TImage

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 27.5.2003 09:48:23

Posp=ED=B9il Jan dne 27 May 2003 v 9:29:

> To nem=E1m, ale m=ECn=EDm jeho velikost programov=EC p=F8i ud=E1losti on=
Resize.
> Nezab=EDr=E1 toti=BE cel=FD formul=E1=F8. Ale velikost se skute=E8n=EC z=
m=ECn=ED. Zkou=E8el
> jsem i to co tu p=ED=B9e=B9, tj. nastavit Align=3DalClient. Prost=EC m=E1=
m pocit,
> =BEe jak se jednou zinicializuje canvas, tak u=BE se nezm=ECn=ED, resp. =
nev=EDm
> jak.

Nikdy jsem nepouzival tImage.Canvas, kreslil jsem do pomocne tBitmap a tu =
jsem tam pak priradi.
Kdyz zkusis neco jako tImage.Picture.Bitmap.Assign(JinaBitmapa), zmeni se =
cely obrazek, v te jeho
nove velikosti? tImage.Stretch bych pri tom testu nechal nastaveno na True=
, aby bylo videt, kam az
tImage saha.

Karel Rys

IIS, ISAPI

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 27.5.2003 09:40:26

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925
Ja som si isty, ze to nie je chyba IIS. Mne funguju aj giganticke
stranky predavane do response.content. Podla mna bude chyba v predavani
zdrojaku stranky do response.content. Asi ti tam ide extremne velky
string, ktory sa nedokaze predat.
Dalsia moznost je skusit preinstalovat predsalen IIS (aj ked tomu vobec
neverim). Na standardnom nastaveni funguje na 100%.

>: Jsem si na 99% jisty, ze tam ma IIS chybu, ale zajima mne i nazor
nekoho
>: dalsiho. Na webu jsem na tohle tema nic nenasel.
---
avast! Antivirus: Odchadzajuca sprava cista.
Virova databaza (VPS): 23. 5. 2003
Testovane: 27. 5. 2003 9:39:55

OLE a pribuzne aplikace

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 27.5.2003 09:57:34

[...]

[*] Posp�il Jan <J.Pospisil(zv)Aquasoft(tec)cz> - 27.5.2003 09:29:00

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> Ale samozrejme ze da, napr. takto pomoci ISPP:

Diky, tak ja vyhledove prejdu na InnoSetupEx

pf

Hint pri stylu fsStayOnTop

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2003 22:50:45

Ahoj,
mam form ve stylu fsStayOnTop, na nem ListBox (lbVirtualOwnerDraw), nad
kazdym radkem listboxu podle zobrazuji potreby prislusny hint. Problem
je v tom, ze se vzdy prvni hint (po spusteni) zobrazi z casti pod oknem,
dalsi jsou uz v poradku. Da se s tim neco delat? Diky.

procedure TMainForm.LB_LogMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X,Y: Integer);
var Item: integer;
begin
Item:=TListBox(Sender).ItemAtPos(Point(X,Y),True);
if Item<>-1 then Hint:=TLogEvent(LogList.Items[Item]).FPopis else
Hint:='';
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

TDBF a kod Kamenickych

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.5.2003 21:44:42
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Zjisteni verze MDAC

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 26.5.2003 21:26:35

> Nevite nekdo, kde muzu zjistit, jakou mam na pocitaci nainstalovanou verzi
> MDAC?

http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q1.1
http://www.winsoft.sk/download/mdacdet.zip

Erik

OT Vyvojove nastroje

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 26.5.2003 21:38:05

> [...]

tyka ceny, kompatibility, moznosti, atd. Stale mi nie je jasne
ako chcu presvedcit uzivatelov, aby nekupovali Visual C#

PostGreSQL: NewStyleTransactions

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2003 21:58:35

Mozno sa niekomu hodi moja skusenost: Aplikacia s komponentami ZeosDbo
fungovala k plnej spokojnosti so serverom PostgreSQL ver 7.1.2. /
Mandrake.

Teraz sa databaza presunula na iny pocitac, kde je nejaka ina
distribucia linuxu a server ukazuje verziu PostGre 7.3.2. Zrazu sa
zacali objavovat divne chyby pri obycajnych selektoch: splietalo to
nieco o transakcii. Pri krokovani to hlasilo chybu pri vykonavani 'set
datestyle to 'ISO'.

Tak som si povedal, ze to je vyborna prilezitost k upgrade, lebo ZEOS
som mal z roku 1999 a LIBPQ.DLL z roku 2000. Lenze sem zistil, ze
oboje sa povaluje po celom internete v roznych verziach a co je
horsie, podla datumov a velkosti sa zda, ze najvyssie cislo verzie
este nemusi znamenat, ze je najnovsia. A ze archiv sice moze niest
nazov LIBPQ-7.2.0.ZIP, ale versioninfo o zabalenom subore hovori 7.1.0

Vyskytla sa mi dokonca kombinacia, pri ktorej LIBPQ.DLL pisala na
zakazane adresy. Nakoniec som LIBPQ.DLL s najnovsim datumom a pomerne
vysokym cislom verzie nasiel v baliku s
http://ems-hitech.com/pgmanager/ a ZEOS poslednu betu 6.0.8 zo
sourceforge.net ale ani tak sa zahadne chyby nestratili.

Len nahodou som si vsimol, ze u komponenty TZPgSqlTransact je nova
property NewStyleTransactions, o ktorej nie je nikde ani zmienka,
nastastie google nasla nejaky polsky text, kde doporucovali nastavit
ju na true. A ja som ju pochopitelne mal false. ZABRALO!

bye
vmlich

Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was Proble

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.5.2003 21:46:39

From: "Petr Hlo�ek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>

> prejmenoval jej na default.isl.
> V tom souboru default.isl se take nachazeji
> vsechny texty.

Prave ze vsechny ne.

pf

text na LPT

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.5.2003 21:09:25

> From: vito(zv)centrum(tec)cz
>
> viete mi niekto poradit ako poslat text na LPT port? Mam jednu
> tlaciaren, ktora nema ovladac. Je to potvrdenkova a potreboval by
> som na nu odoslat nejaky text.
> Najradsej by som to riesil pomocou nativneho kodu z delphi...

V archivu konference lze nalezt nekolik ruznych reseni.
Napriklad:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2002&mesic=Mar&den=26&first=16&soubo
r=dlfaaabb.htm

Vaclav Krmela

text na LPT

[*] <vito(zv)centrum(tec)cz> - 26.5.2003 20:34:39

Achoj lidi,
viete mi niekto poradit ako poslat text na LPT port? Mam jednu
tlaciaren, ktora nema ovladac. Je to potvrdenkova a potreboval by
som na nu odoslat nejaky text.
Najradsej by som to riesil pomocou nativneho kodu z delphi a po
nejakych externych komponentach by som sa nerad sahal. Ale ka to
inak nejde...
dik za radu
W.

TDBF a kod Kamenickych

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 26.5.2003 20:08:09

> Krasne mi to funguje, indexuje a hleda jenze TDBF nechape
> dBase soubory v kodovani Kamenickych(867) a maluje desne znaky
> v dbGridu. Zkousel jsem OnTranslate ale nic...
> Prosim, prosim
> poradte amaterovi
> Robert Plz�k
Ahoj,
neviem preco, neskumal som, ale ja som rozchodil diakritiku (latin2)
pridanim poznamky ;o) do tejto metody :

function TForm1.Dbf1Translate(Dbf: TDbf; Src, Dest: PAnsiChar;
ToOem: Boolean): Integer;

Zaujimave ....

radeq

Jak vymazat sloupec v Excelu

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 26.5.2003 17:59:53

jde p=F8=EDmo
n=ECjakou fc=ED=20

Taky teprve zacinam, ale toto mi uz chodi - pomoci OLE a prikazu=20
ExcelApp.Workbooks.Open(Filename,false,false,5,'','',true,xlWindows,'',t
rue,false,0,false,0);
Parametry mi dnes poradil RNDr. Petr Brant - timto ho zdravim, chodi to
OK=20

> [...]

Taky me to bylo porazeno a zacinal jsem tam

Honza

Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was Proble

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 26.5.2003 16:31:05

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
Subject: Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was Problemy s instalatorem)

> From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> A to se to vazne neda prelozit nejake centralne :-O

Dobry den,

z http://www.jrsoftware.org/files/istrans/ jsem si stahl cesky preklad,
prejmenoval jej na default.isl.
V tom souboru default.isl se take nachazeji vsechny texty.

Petr

Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was Proble

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.5.2003 16:35:37

From: Jaroslav Nadhera [mailto:nadhera(zv)csh(tec)cz]

Nevite nekdo, kde muzu zjistit, jakou mam na pocitaci nainstalovanou =
verzi
MDAC?

Jaroslav Nadhera

This e-mail is intended for the addressee(s) named above only. As this
e-mail may contain confidential or privileged information, if you are =
not
the named addressee(s) or the person responsible for delivering the =
message
to the named addressee(s), please telephone us immediately. The =
contents of
this e-mail should not be disclosed to any other person nor copies =
taken.=20

Preklad ebmedded textu v .ISS scriptu (was Proble

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.5.2003 15:51:29

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> :-) Musis se kouknout co ti pruvodce vygeneruje do
> *.iss souboru, prave tyto texty lze pocestit primo
> v nem.

A to se to vazne neda prelozit nejake centralne :-O

Diky, pf

Problemy s instalatorem

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.5.2003 15:39:40

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

> [...]

Kdyz jsme u toho pocestovani: kdyz jsem zkusil pouzit Inno setup 3.0.6 s
prekladem 3.0.5 od Ivo Bauera, tak mi generuje zbytky anglictiny

Kdyz jsem se dival do ruznych prekladu, tak tam
v odpovidajicich sekcich odpovidajici texty taky
nejsou. Co vim, tak by ty preklady mely byt stejne
i pro InnoSetupEx.

Co delam spatne resp. jaky preklad mam pouzit,
aby to bylo vse spravne cesky?

Diky, pf

TDBF a kod Kamenickych

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.5.2003 15:01:12

26.5.2003 Robert:
> [...]
> dBase soubory v kodovani Kamenickych(867) a maluje desne znaky
> v dbGridu. Zkousel jsem OnTranslate ale nic...

Ve funkci OnTranslate si musis pomoci sve vlastni funkce prevest
pri nacitani Kameniky na ANSII (Src na Dest) a pri ukladani zase
naopak

Pocet radku v sheetu

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 26.5.2003 15:34:06

Jak se da zjistit pocet radku tabulky excelu v danem sheetu, ke kteremu
pristupuji pomoci OLE (tak, abych pak v cyklu zmenil hodnotu jednoho ze
sloupcu a nemusel zbytecne s rezervou prochazet prazdne radky za koncem
tabulky, protoze po=E8et radku byde kolisat od asi 500 do asi 3400)

Dik za radu

Honza

Pozicia kurzora v TEdit

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2003 14:39:54

Ahojte

Da sa nejako zistit pozicia kurzora v koponente TEdit ?

Dakujem Robo

IIS, ISAPI

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 26.5.2003 14:58:35

[...]

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 26.5.2003 14:53:00

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2003 14:55:31

From: <petr-kucera(zv)volny(tec)cz>
> 1. Nevi zde nahodou nekdou aspon priblizne, jak se u nas (CR)
> pouzivaji vyvojove nastroje (v procentech). Kolik vyvojaru napr.
> pouziva Delphi, C++ Builder, ....

Tezko rict, drive bylo u nas Delphi pouzivane asi nadprumerne oproti USA, ale
odhaduji ze dnes to bude znacne klesat diky neochote Borlandu tento nastroj
dale rozvijet a opravovat v nem chyby. C++ Builder je pak vyslovene okrajova
zalezitost. Budoucnost ma jmeno .NET a Visual Studio. A neni to jen o cenach
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2003 14:44:35

From: "Robert Suska" <suskar(zv)seznam(tec)cz>
> Da sa nejako zistit pozicia kurzora v koponente TEdit ?

property SelStart

Petr Vones

OT: Vyvojove nastroje

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 26.5.2003 14:07:13

Dobry den,

prosim Vas mel bych 2 otazky, a to:

1. Nevi zde nahodou nekdou aspon priblizne, jak se u nas (CR)
pouzivaji vyvojove nastroje (v procentech). Kolik vyvojaru napr.
pouziva Delphi, C++ Builder, ....

2. Nesetkal se nekdo nahodou se sadou Office XP Developer?
Zajimalo by me, co prinasi noveho oproti ostatnim vyvojovym
nastrojum. Zbezne jsem si precetl clanek
http://www.microsoft.com/cze/office/developer/suite/fastfacts.asp,
ale nenasel jsem tam nic noveho.

Predem dekuji za pripadne odpovedi.

S pozdravem Petr Kucera.

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

TImage

[*] Posp�il Jan <J.Pospisil(zv)Aquasoft(tec)cz> - 26.5.2003 13:19:17

[...]
probiha jen do puvodni plochy a n=E9 do cel=E9 oblasti. Nevite nekdo co =
s tim?
Predem dik.

Honza

Problemy s instalatorem

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.5.2003 11:41:37

From: "Rumcajs-konfera" <konfera(zv)rumcajs.com>
Subject: RE: Problemy s instalatorem
> Takovy dotaz, umi to nainstalovat BDE? Nebo da se to BDE nainstalovat i
> nejak rucne?
> Rumcajs
>
> Ahoj,
> zda se, ze ohledne Inno Setupu panuje rada nejasnosti. Nejsem zadny guru,
> ale pouzivam jej uz asi 3 roky, takze se pokusim pomoci.

Ano jde.
http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=bde

Petr

Problemy s instalatorem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.5.2003 10:52:38

26.5.2003 Rumcajs-konfera:
> Uz ho mam, ale nechapu ho ... Sou tam nejake zdrojaky, ktere ani nejdou
> zkompilovat, chbi tomu nejake komponenty... Krom toho, ty co skompilovat dou
> tak chteji nejakou knihovnu nebo vyhodi chybovou hlasku...

Stahni si zkompilovanou verzi a k tomu si stahni ISTools
Je to graficke rozhrani pro InnoSetup, kde si instalaci nastavis
podobne jako v InstallShiled

rozsirujici nastaveni iexploreru

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 26.5.2003 11:33:41

Zdaravim...
mam opet malinky problemek nevite prosim nekdo zda lze zakazat
iexploreru stahovani soubor� (Download)nasel jsem jak zakazat save as
ale download se mi nepodarilo nikde zakazat predem dekuji za
jakoukoliv radu .
Jiri B.
Delphi5 ,Win2000 pro

Problemy s instalatorem

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.5.2003 10:49:43

Ahoj,
zda se, ze ohledne Inno Setupu panuje rada nejasnosti. Nejsem zadny guru,
ale pouzivam jej uz asi 3 roky, takze se pokusim pomoci.

1. Misto InnoSetup pouzivam InnoSetupEx, coz drive bylo rozsireni InnoSetup
(J. Russel) o nektere prakticke vychytavky (skriptovani Pascal like -
vyborne pro nektere specialitky - ja s tim registruji, spoustim a zastavuji
sluzby pri instalaci). Nekdy v probehu casu doslo k tomu, ze se obe verze
nejakym zpusobem sjednotily, ale zvyk je zelezna kosile a never change
winning team, ze. URL na InnoSetupEx je http://www.wintax.nl/isx/. Daji se
stahnout i pocesteni setupu, je to v casti translations. Umozni to generovat
setupy v cestine.

2. Jako fromt-end klienta pouzivam ISTool, coz je klikaci nastavba na
InnoSetup i InnoSetupEx. Je celkem bomben fest a idiot sicher, takze se da
pouzit i na trenink. Rovnez k ni existuje cestina, ale tu nepouzivam,
protoze jsem si za ty roky zvykl na anglickou terminologii. URL je
http://www.istool.org/.

3. Postup: stahnout InnoSetupEx a ISTool.

Problemy s instalatorem

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.5.2003 10:53:28

Omlouvam se, nejak se mi podarilo odeslat mail predcasne.
[...]

a. stahnout InnoSetupEx a ISTool (binarky, ne zdroje, pokud to chces
pouzivat).
b. Oboje nainstalovat, nejdriv IoSetupEx, pak ISTool, ten si sam ISX najde,
pokud je nainstalovany.
c. Zkusit si udelat jednoduchou instalaci.

Problemy s instalatorem

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.5.2003 11:36:07

Ano

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 26.5.2003 10:27:25

From: "Rumcajs-konfera" <konfera(zv)rumcajs.com>
> [...]
dou
> tak chteji nejakou knihovnu nebo vyhodi chybovou hlasku...

Komponenty potrebne pro kompilaci jsou v adresari Components.

Kompilovat jsem jej nezkousel. Je tam ke stazeni i kompletni instalace.
Primo tady:
http://www.jrsoftware.org/isdl.php - Inno Setup version 3.0.7,
self-installing package.

Nejake rozsireni (instalacni pruvodce a pod.) je tady:
http://www.wintax.nl/isx/

Petr

Jak nainstalovat TDBF 623 do Delphi Enterprise 6

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 26.5.2003 10:53:58

> Kduz v exploreru poklepu na ten tdbf_d6r.dpk tak se

> Ale kdyz dam Install, tak mi hlasi can't be installed,

> Robert Plzak

Pokud vim, tak:
u TDBF je popis instalace.

... D6r bude "RUNTIME", takze to neinstaluj, pouze zkompiluj,
... D6d zkompiluj a instaluj.

Pavel
placeny amater

Problemy s instalatorem

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 26.5.2003 11:13:53

Takovy dotaz, umi to nainstalovat BDE? Nebo da se to BDE nainstalovat i
nejak rucne?=0D
Rumcajs=0D
=0D
Ahoj,=0D
zda se, ze ohledne Inno Setupu panuje rada nejasnosti. Nejsem zadny guru,=
=0D
ale pouzivam jej uz asi 3 roky, takze se pokusim pomoci.=0D
=20

Vyjimka v SysReallocMem

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 26.5.2003 10:49:58

Ahojte,
mam od zakaznika hlasku, ze mi obcas spadne aplikace na neosetrene vyjimce a
to na urcite adrese a pise to, ze se program snazil zapsat to mista ktere je
jenom pro cteni. Z adresy ktera je v hlasce jsem zjistil, ze to pada v
GETMEM.INC a to konkretne:

function SysReallocMem(p: Pointer; size: Integer): Pointer;
// Resize memory block.
var
n: Pointer; oldSize: Integer;
begin

if not initialized and not InitAllocator then begin // *** TADY ***
result := nil;

nesetkal jste se nekdo s necim podobnym, pripadne jak z toho? Ve vsech
procedurach mam tedka preventivne try..exception, ale to nezabira to.
Nasimulovat mi to samozrejme nejde. Zasahnout primo do getmem.inc se mi moc
nechce, ale pokud nebude vyhnuti...

Problemy s instalatorem

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 26.5.2003 10:33:36

Ty komponenty chteji ale nejake dalsi soubory, kter=E9 tam absolutne neso=
u...=0D
Rumcajs=0D
=0D
Komponenty potrebne pro kompilaci jsou v adresari Components.=0D
=0D
Kompilovat jsem jej nezkousel. Je tam ke stazeni i kompletni instalace.=0D
Primo tady:=0D
http://www.jrsoftware.org/isdl.php - Inno Setup version 3.0.7,=0D
self-installing package.=0D
=0D
Nejake rozsireni (instalacni pruvodce a pod.) je tady:=0D
http://www.wintax.nl/isx/=0D
=0D
Petr=0D
=0D
=0D
=0D
=2E=20

Vyjimka v SysReallocMem

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.5.2003 11:15:40

> [...]
to.
> Nasimulovat mi to samozrejme nejde. Zasahnout primo do getmem.inc se

vzdycky , kdyz jsem videl exceptions hlaseny v getmem.inc tak to bylo
zpusobeny vnejsimi vlivy. Kod aplikace prepisujici bloku na heapu
(move(),
fillchar() zapisujici za hranice promennych), multithreaded kod, ktery
nemel
nastaveno IsMultiThread (v DLL je treba rucne nastavit !)

Cili chyba je urcite mimo getmem.inc.

Navic na tom radku co oznacujes to nema duvod padat. Spis by se
problem projevil uvnitr InitAllocator nebo nekde, kde se manipuluje
s internimi strukturami spravce pameti.