Prechod VCL Delphi 5 na Kylix

Hello Delphi CZ konferencia!

Mate niekto skusenosti s prechodom uz hotovej aplikacie VCL Delphi 5
do Kylixu?

Su to v postate dve aplikacie, kde jednu aplikaciu pouzivaju len na jednom
mieste, kde im nevadi ze funguju na Windows, lebo je ich cca. 5 v
sieti. Ale druha cast sa bude pouzivat na viacerych desiatkach
miestach po celej republike a na nich by chceli usetrit naklady na
zakupenie Windows.

Momentalne obe aplikacie pouzivaju dost spolocnych veci a je to
prelozene podmienenym prekladom, cize su dve s roznymi obmedzeniami a
funkciami. Je to takto super, lebo upravim nieco spolocnee len raz a
je uz iba buildnem obe a je to.

firebird : master-detail pridanie noveho zaznamu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 16.5.2003 13:07:13

Od toho jsou prave ty transakce.
Odvolani transakce je jedinny bezpecny zpusob, odmazavani dat se muze
vymstit behem udrzby systemu.
Nehlede na to, ze je to narocnejsi na naprogramovani.

Slavek

> pokud to cely zabalis do jedne transakce, je mozne ji v nejhorsim
> pripade celo odrolovat, ale
> ja osobne bych radeji jiz ulozene vety smazal a transakci potvrdil.
>
> peca

DBGrid a mys s koleckem: vyreseno

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.5.2003 12:54:46

Dobry den,

pro zajemce posilam reseni, ktere jsem pouzil k osetreni kolecka u DBGridu.
Testovano na Delphi 5, Win2K a WinXP. Reseni je zalozeno na napadu jine opravy,
kterou zverejnil kdysi tusim P. Vones.

K projektu staci pridat tuto unitu a dat ji do uses v .dpr. Neni treba nic
menit v jednotlivych formularich. Pokud prijdete na nejaky zadrhel, dejte
prosim vedet ;-)

Pekny vikend, Karel Rys

---------------------------

unit WheelFix;

uses Windows, Classes, SysUtils, Forms, AppEvnts, Messages, DBGrids, DB;

type TFixApplicationEvents = class(TCustomApplicationEvents)
protected
procedure ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

var FixApplicationEvents: TFixApplicationEvents;

type tMyAppl=class(tApplication)
end;

{ TFixApplicationEvents }

procedure TFixApplicationEvents.ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var
Handled: Boolean);
var a:wParam;
i:integer;
Posun:smallint;
DataSet:tDataSet;
begin
if Assigned(Application) then with tMyAppl(Application) do begin
if Msg.message=WM_MouseWheel then begin
if Screen.ActiveControl is tDBGrid then begin
if Assigned(tDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource)
then DataSet:=tDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource.DataSet;
if Assigned(DataSet) then begin
a:=Msg.wParam;
asm
mov eax,A
shr eax,16
mov POSUN,ax
end;
Posun:=Posun div 120; // jeden krok=120; koleckem od sebe=kladna cisla
if Posun>0 then begin
for i:=1 to Posun do DataSet.Prior;
end else
if Posun<0 then begin
for i:=Posun to -1 do DataSet.Next;
Handled:=true;

constructor TFixApplicationEvents.Create(AOwner: TComponent);
OnMessage:=ApplicationEventsMessage;
end;

initialization
FixApplicationEvents:=TFixApplicationEvents.Create(nil);

finalization
FreeAndNil(FixApplicationEvents);

end.

Zaktivneni spusteneho programu s pomoci mutexu

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 16.5.2003 12:40:42

Bohac Frantisek, <mailto:bohacf(zv)vnol(tec)cz>:
BF> Ale ja ho potrebuji vyvolat prave ze Slave aplikace. V DPR mam kod, ktery
BF> pri spusteni testuje existenci daneho mutexu.

BF> Application. se vztahuje na aplikaci, ve ktere se nachazim, ale ja potrebuji
BF> obnovit aplikaci, ktera se nachazi v handle hMutex

Jeste jsem zapomnel, do hlavniho okna aplikace doplnit zachyceni
message:

procedure WM_RESTOREAPP(var MSG: TMessage); message WM_USER;

procedure TOknoAplikace.WM_RESTOREAPP(var MSG: TMessage);
begin
Application.Restore;

S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

Zaktivneni spusteneho programu s pomoci mutexu

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 16.5.2003 12:32:02

> [...]

BF> Application. se vztahuje na aplikaci, ve ktere se nachazim, ale ja potrebuji
BF> obnovit aplikaci, ktera se nachazi v handle hMutex

Pokud si zjistis handle Slave aplikace, muzes ji poslat message:
(hwnd: THandle)

hwnd := FindWindow('TOknoAplikace', nil);
SendMessage(hwnd, WM_USER, 0, 0);
ShowWindow(hwnd, SW_RESTORE);
SetForeGroundWindow(hwnd);

Funguje i na W2K, prave jsem to odzkousel :-)
------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

Zaktivneni spusteneho programu s pomoci mutexu

[*] Ing. Ond�ej Nejedl� <nejedlyo(zv)email(tec)cz> - 16.5.2003 12:43:45

> [...]
ry
> pri spusteni testuje existenci daneho mutexu.

OK. Odbocim. (respektive, tady bych to rozdelil)
Pokud ti v tuhle chvili mutex neexistuje, jedna se o Mastera. Tady bych=
vytvoril Thread, ktery nedela nic jinyho, nez ze ceka na Event (s Eventy=
se pracuje podobne jako s Mutexy (WaitForSingleObject(hlpEvent,INFINITE)=
,... atd)). Pokud Event prijde, provede se Restore a BrinkToFront a znovu=
prejde do cekani.

Slave zas nedela nic jinyho, nez ze kdyz zjisti, ze je slave, vytvori p=
rislusny Event
(hlpEvent :=3D CreateEvent(nil,False,False,cEventName)) a aktivuje ho Set=
Event(hlpEvent). cEventName muze byt konstanta, Master i slave ji bude mi=
t identickou.

OK? maka mi to u standardnich aplikaci ve vsech Win bez potizi.

Ondra

_________________________________________________________________________=
_____
M=E1jov=E1 cenov=E1 akce v Obchodn=EDm dom=EC(tec)cz =96 v=B9e za nejni=BE=B9=
=ED ceny, tj. za ceny D.
Pro v=EDce informac=ED klikn=ECte na: http://www.obchodni-dum(tec)cz/index.ph=
tml?prov=3D52

SQL a identity

[*] Vlastimil Zden�k <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 16.5.2003 12:07:09

Zdravim vsechny!
Potreboval bych u zakaznika zkontrolovat hodnoty IDENTITY fieldu. Ty se,
pokud vim, daj vypsat procedurou DBCC CHECKIDENT (JmenoTabulky, noreseed).

A tady bych prosil o radu: Nevite, jak dostat vystupni hodnoty teto
procedury do souboru??

Vysledny soubor bych si pak treba poslal mailem....
Diky moc za radu
Vlasta

D5Ent, MS SQL7.0, 2000

firebird : master-detail pridanie noveho zaznamu

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 16.5.2003 11:58:06

presne toto resim tim, ze uzivatel si musi "Master" dodelat a pak teprve
k nemu muze delat "detaily".
pokud si to rozmysli, master si smaze a je po vtakach.

pokud to cely zabalis do jedne transakce, je mozne ji v nejhorsim
pripade celo odrolovat, ale
ja osobne bych radeji jiz ulozene vety smazal a transakci potvrdil.

peca

Re[2]: Zaktivneni spusteneho programu s pomoci mut

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 16.5.2003 11:56:04

[...]

hMutex := CreateMutex (nil, false, 'integration');

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> Pokud ma zakaznik OE, problemy by byt nemely, ale pokud pouziva
> Outlook, tak ten neposkytuje SimpleMAPI rozhrani, ktere JCL vyuziva.
> Jde o to, zda toto rozhrani poskytuje Pegasus Mail, popr. zda je ma
> spravne implementovano nebo nainstalovano.

Opravdu neumi velky Outlook SimpleMAPI?

Martin Schayna

ako zistit rozmery jpg obrazku

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 15.5.2003 09:45:10

nazdar,

potrebujem naist sposob ako zistit rozmery jpg obrazku v pixeloch.=20

Program nepouziva graficke rozhranie, je volany iba cez dos prompt a
vysledok uklada do txt suboru.

Vie mi niekto v tomto poradit?

PS: najlepsie pre Delphi 3 alebo D5

Ing. Jozef Kalus=09
=A5. =A9t=FAra 17/28
018 61 BELU=A9A

Mob.: 0905 459156
e-mail: jozef.kalus(zv)spordat.sk

ako zistit rozmery jpg obrazku

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 15.5.2003 09:52:59

Rozmery by se mely dat vycist z hlavicky souboru. Zkus se podivat na=20
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/FileFormatsAndConversion
.htm tam bys mohl na n=ECco prijit

[...]

Jak na jeden query pro vic stejnych tabulek pri ca

[*] Vladim�r Bure� <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 15.5.2003 10:17:03

Ahoj konfrerence, muj problem je na prvni pohled uplne jedonoduchy ale
presto snim jiz cele desitky hodin nemohu pohnout. Situace se ma ze mam na
disku adresare 2000,2002,2003 a v kazdem adresari mam paradoxovou tabulku
kalendar.db (vsechny kalendar.db maji stejbou stukturu). V projektu mam
Tdatasource,Tquery, a Tupdatesql a caschedupdates na true. Kdyz nastavim za
behu progamu query.databasename na adresar \2002 a provedu insert do
tabulky \2002\kalendar.db pote zmenim databasename na \2003 a provedu insert
do 2003\kalendar.db tak se data zapisi opetovne do \2002\kalendar.db i kdyz
databasename ukazuje na \2003. Delphi se chovaji tak ze zapisuji data vzdy
do te databaze do ketere zapsali jako prvni, ale vybery dat (select)
provadeji z te na kterou ukazuje databaasename. Zkousel jsem spoustu veci
jak tabulku zavrit a prenastvanit databazename ale at delam co delat tam si
to vyzdy zaipse po zavolani applyupdates do te kterou updatoval jako
prvni...

dekuji za pomoc Vlada

AsyncFree - DataDispatcher?

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 15.5.2003 10:08:35

Diky, naprogramovat se to samozrejme da i takto. Jen jsem se chtel
zeptat jestli neco podobneho jiz neni hotove. Nedokazal jsem
prijit nato co je ten DataDispatcher. Honza

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

Vnoreny SELECT za FROM v IB/FB

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 15.5.2003 10:09:58

Tohle neni zadna nadstavba Oracle - umi to Sybase a dokonce i MSAccess97.
Spise bych to formuloval tak, ze to umi temer vsechny databaze krome IB/FB.

Ing. Martin Kleiner
nezavisly programator

> To je ale zrejme nejake rozsirenie specificke pre Oracle. Nie som si
isty,
> ale myslim, ze vecsina SQL databaz to nema. InterBase <=6 to urcite nema.
> Je to ale zaujimave, dik za info. V kombinacii s INSERT a CREATE TABLE si
> radsej ani nechcem predstavit ;-)
>
> TOndrej

AsyncFree - DataDispatcher?

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 15.5.2003 08:58:37

> [...]

aplikacie (mam blby zvyk robit SQL v hlavnom threade, vzdy su len s
jednym recordom a nebije sa mi to sa akciami OnClick), ze moze skusit

COM Runtime error 216

[*] vobornik(zv)apel(tec)cz - 15.5.2003 08:35:59

Ahoj,
mam aplikaci server, ktery bezi automaticky bez uzivatelskeho zasahu. Na
tento server se muze pres DCOM pripojit klient. Server spoustim samostatne
podle casovem harmonogramu. Mam problem s tim, jak docilit aby se mi server
korektne ukoncil, ikdyz je klient jeste pripojen. Vlastne jde o to, jak
odpojit klienta na strane serveru. Server je deklarovan jako TAutoObject.

Predem moc diky za jakykoliv typ jak na to.

S pozdravem Petr Vobornik

Zasobnik volajicich modulu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 15.5.2003 08:42:25

MTUuNS4yMDAzICJJbmcuIFpkZW7sayDYZXpu7ehlayI6DQo+IFpkcmF2aW0gdnNlY2hueSwNCj4g
bmV2aXRlIG5la2RvIGphayB2eXBzYXQgemFzb2JuaWsgdm9sYWppY2ljaCBtb2R1bHUgKHphIHVj
ZWxlbSBsb2dvdmFuaSkgPw0KDQpKQ0wgKGh0dHA6Ly9zb3VyY2Vmb3JnZS5uZXQvcHJvamVjdC9z
aG93ZmlsZXMucGhwP2dyb3VwX2lkPTQ3NTE0KQ0KYSBqZWppIEV4Y2VwdGlvbiBkaWFsb2cgYSBt
YXMgdG8gaG90b3ZlIGEgemFkYXJtbyA6LSkNClBvcHIuIG5hc3R1ZHVqIEpDTEhvb2tFeGNlcHRp
b24uUEFTDQoNCi0tIA0KSmFuIEZpYWxhDQptYWlsdG86amFuLmZpYWxhQHdvLmN6

Zasobnik volajicich modulu

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 15.5.2003 08:20:07

Zdravim vsechny,
nevite nekdo jak vypsat zasobnik volajicich modulu (za ucelem logovani) ?

Diky Zdenek Reznicek

Pripojeni k IB: chyba win 10054

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.5.2003 07:21:55

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>

> jeden z uzivatelu me aplikace si stezuje na casty pad aplikace
> s chybou win 10054.

Nam se takova chyba objevovala u aplikace serverovskeho typu
pri spojeni na IBM DB/2 resp. DB/2 to hlasila jako vlastni indukovanou
chybu.

Mel to na svedomi firewall, ktery v noci, kdyz nebyl zadny provoz,
dropnul po 2h10m (default hodnota) spojeni. Takhle se to na nem
projevovalo:

As observed on the firewall log, the firewall drops the packet when
XXXXX attempts to establish a TCP connection with XXXXXXX
using a source port that is previously used.

Maji-li firewall, videl bych to jako nejpravdepodobnejsi pricinu.
A pocitej s tim, ze nektere firewally umi malokdo spravne nastavit.

HTH, pf

ACPI a vypnuti PC

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.5.2003 14:03:14

14.5.2003 Tvrz Miroslav:
> S odkazem na MSDN:

> EWX_POWEROFF Shuts down the system and turns off the power. The system must
> support the power-off feature.
> The calling process must have the SE_SHUTDOWN_NAME privilege. For more
> information, see the following Remarks section.

> Cili jestli to chapu dobre - jen v pripade ze system podporuje
> "power-off feature" - ACPI?

Presne tak. Kde nic neni, ani smrt nebere :-)

Prihlaseni k proxy serveru?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.5.2003 20:38:41

14.5.2003 Petr Brant:
> [...]
> se ted takovyto pozadavek. Zakaznik hodla sit trochu zabezpecit, takze
> zavedl proxy server, ktery chce od kazdeho uzivatele jmeno a heslo. A chtel
> by, aby se podobne prihlasoval i nas program, aby se nemusel ten proxy
> server zvlast kvuli nasemu programu konfigurovat. Vubec netusim, jak se
> podobna vec resi, v komunikaci jsem celkem amater. Muze nekdo doporucit
> reseni, komponentu nebo nejlepe zdrojak? Jedna se o WinProxy, existuje ale
> nejake obecne reseni? Da se predpokladat, ze neco podobneho budou chtit i
> jini zakaznici, kteri mohou mit ten proxy server jiny.

Pokud pouzivas Synapsi a treba HTTPSend unitu, tak v objektu je mozno
nastavovat proxy server, vcetne prihlasovani jmenem a heslem. To pak s
tim, jaky proxy server zakaznik pouziva nesouvisi.

JCLMapi error

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.5.2003 20:40:38

14.5.2003 Jaroslav Uher:
> [...]

Jde o to, zda toto rozhrani poskytuje Pegasus Mail, popr. zda je ma
spravne implementovano nebo nainstalovano.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.5.2003 20:38:12

From: "Jaroslav Uher" <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]

Simple MAPI rozhrani nebo ho ma blbe implementovane. Pouzij nejaky normalni

Petr Vones

Radic SCSI Adaptec

[*] Vakonic Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 14.5.2003 18:29:08

sksal som to na 3 zostavach.
1. Celeron 1,7 GHz, doska Intel D845PESV, DDRAM
2. Celeron 800 MHz - trochu slabsia konfiguracia, SDRAM
3. PIV 1,5 GHz, RIMM

v kazdom pc starsne kuri.
system - WIN2000US, ziadne pretaktovanie

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>

Ahoj
Jeste pozor na rozdil mezi
ExitWindowsEx(EWX_POWEROFF or EWX_FORCE , 0); -- vypne PC
ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN or EWX_FORCE , 0); -- objevi se pouze Nyni lze
pocitac vypnout

Ludek

DBGRID a maska ### ###.00

[*] Milan F�bik <fabik(zv)kinekus.sk> - 14.5.2003 13:43:53

Ahoj delphi komunita

prosim o radu.

Mam vizualnu komponentu DBGrid, ktora zobrazuje field cislo:real.

Nikde v DBGrid vlastnostiach som nenasiel vlastnost MASK.

Da sa nastavit alebo neda ?

Dakujem Fabik

DBGRID a maska ### ###.00

[*] Milan F�bik <fabik(zv)kinekus.sk> - 14.5.2003 14:04:22

Uz som na to prisiel.> Ahoj delphi komunita

> [...]
>
> Mam vizualnu komponentu DBGrid, ktora zobrazuje field cislo:real.
>
> Nikde v DBGrid vlastnostiach som nenasiel vlastnost MASK.

proxy server

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.5.2003 13:47:35

[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.5.2003 13:15:15

From: "Peter Brcko" <pbr1(zv)stonline.sk>
> Moze mi niekto z vlastnych skusenosti poradit co najjednoduchsi a
> najspolahlivesli pristup z D6 do FB pre rozsiahlejsiu viacuzivatelsku
> aplikaciu?

D5, IBX (resp. pouze komponenta TIBSQL) + vlastni framework
na bazi business objektu + vlastni datasety editujici business objekty

IB/FB databaze 350+ tabulek, 150+ ulozenych procedur, nejvetsi
instalace do 2 GB, Linux i Windows

Martin Schayna

Kolecko na mysi

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 14.5.2003 11:30:25

Jo, presne tak mi popisoval kolega, co mu to dela. Ja kolecko nemam a =
tak to neznam z vlastni zkusenosti. Je to opravdu Grid v D5 a myslim, ze =
opravdu DBGrid.

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Kvuli sdileni IRQ - v PC je satelitni karta a pri zapnutem ACPI se to hada

Reklamovat u vyrobce, takova vec je prokazatelne nefunkcni.

Petr Vones

Indexace DBF souboru

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 14.5.2003 08:18:46

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> na ftp konference delphi jsem narazil na priklad pouziti ShellExecuteHook,
> prikladek jsem prostudoval, odzkousel a jal jsem se experimentovat. Po
> chvili jsem prisel na to, ze pomoci tohoto hooku nelze odchytit spusteni
> programu, spousteneho jinym. Napr. kdyz napisu aplikaci, ktera po kliku na
> tlacitko spusti windowsi kalkulacku pomoci winexec , neni spusteni

Jak nazev pravi, jedna se o hook funkce ShellExecute/Ex takze spusteni pres
CreateProcess (WinExec je jen jeho zjednodusene volani) se tak nezachyti.

> kalkulacky zachyceno .... ptam se, zda lze toto nejak obejit, nebo je nutne
> pro odchytavani spousteni vsech programu spoustet nejaky hook v dll. Pokud

Pro to by bylo treba napsat kernel driver, popripade je na to mozna nejaka
nedokumentovana funkce NT kernelu.

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 20:52:31

> Zkusenosti mam velmi letme... muzes se mrknout na moji Synapsi, ktera se
> StrSecII umi spolupracovat. (pres define pri kompilaci) Pokud ti jde
> ciste o SSL/TLS TCP spoj, tak tam najdes presne to co potrebujes,
> respektive tam najdes to potrebne minimum. Proste hezky priklad k opsani.
> ;-)

Btw: StrSec obsahuje knihovny navazujici na Synapsi (TlsSynaSock) ale
v Synapsi (ani SynaSnapu) jsem zadny define a odkazi na StrSec nenasel.
Bud spatne hledam nebo jsi to jeste neuverejnil :-)

D. Toman

Circular datalinks...

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.5.2003 19:10:50

13.5.2003 Milan:
> Caute.
> Mam Form na nom DataSet,Table,Query,DbGrid,DbNavigator a Button.
> EventHandler pre ButtonClick je:
> DataSource1.DataSet := Query1;
> Query1.SQL.Clear;
> Query1.SQL.Add('Select * from Pozicane order by KOMU');
> Query1.Open;

> end;

> Ked to skompilujem a stlacim Button, tak mi vyhodi:
> Circular Datalinks are not allowed.

Urcite se mu nelibi to prirazeni
DataSource1.DataSet := Query1;

Nemas treba na to Gridy nastavene sloupce z nejakeho jineho datasetu ?
Nemas na tom query nastaveny fieldy ?

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.5.2003 20:09:40

> [...]

ciste o SSL/TLS TCP spoj, tak tam najdes presne to co potrebujes,
respektive tam najdes to potrebne minimum. Proste hezky priklad k opsani.

To naportovani do Synapse je primo od autora StrSecII. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Circular datalinks...

[*] Miroslav Vavr�n <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 13.5.2003 19:14:46

Protoze mas v Query1 nastaveno DataSource = DataSource1.
Tato property se pouziva pro Master-Detail a urcuje DataSource nadrazeneho
datasetu. Z toho duvodu jej nemuzes znovu priradit - ukazoval by cyklicky
sam na sebe.
S pozdravem
Mirun

> [...]
>
> Ked to skompilujem a stlacim Button, tak mi vyhodi:
> Circular Datalinks are not allowed.
>
> V Help som nic nenasiel, Delphi Forum nic.

Kolecko na mysi

[*] <dssoft(zv)centrum(tec)cz> - 13.5.2003 18:55:14

Resil bych to az si bude nekdo stezovat. Treba ja jsem si na kolecko zvykl tak, ze pokud bys mi dal program se zakazanym koleckem
tak objednavam u konkurence.

David Sauer
From: Ondrej Kelle [mailto:O.Kelle(zv)digitalpublishing.de]

> Je mozno v IB/FB udelat dotaz typu SELECT * FROM (SELECT
> ...WHERE...). View
> bohuzel pouzit nemuzu, protoze se meni podminka ve WHERE.

Myslim, ze v SQL to syntakticky nie je mozne. Fraza FROM sa tusim musi
odkazovat na pomenovany objekt databazy: tabulku, view alebo stored
proceduru.
Je mozne pouzit tzv. subquery, to je SELECT pouzity v klauzule WHERE
vonkajsieho SELECT-u. Popis najdes v dokumentacii k InterBase: Embedded SQL
Guide, "Using subqueries" na strane 161.

Zaujimalo by ma, naco potrebujes ten vnoreny SELECT.

Kolecko na mysi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.5.2003 13:42:12

13.5.2003 Tvrz Miroslav:
> Z vlastni zkusenosti vim, ze takove kolecko dokazet rolovat tabulkou i
> prezto ze je zobrazen modalni dialog, cili
> verim tomu, ze pokud se na stisk kolecka priradi akce posilajici nejake
> znaky - muze to byt s prominutim
> pekny svincik.

> Mam Genius NetScroll Optical a jeji ovladace timto rolovanim dokazi pekne
> zmrsit vzhled tabulky aplikace psane
> v Centure - v Delphi se mi to nestalo.

> Souhlasim s tim, ze zalezi na ovladacich.

A prave nektere ovladace od Genius jsou skutecne "genialni"
Setkal jsem se s tim, ze bez problemu se dalo kliknout vedle modalniho
okna na formular, ze ktereho bylo vyvolani a ten se normalne dostal do
popredi.
Takove skrolovani v neaktivnim okne (coz ovladace umoznuji) je taky
super vec na to, aby se nadelal bordel v programu. Zvlastk, kdyz je to
pod modalnik oknem :-(

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 13.5.2003 13:55:19

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Prave ze je. Hlaseni se objevi vzdy pri jakemkoli vypinani PC za
predpokladu
> ze ACPI je vypnute.

A proc je ACPI vypnute ?

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 13.5.2003 15:53:38

> [...]

knihoven, tedy pokud z te classes zadnej TList nepouzijes,
nemel bys jeho kod mit zavlecen do aplikace. nebo se mylim?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 14:59:41

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Kvuli sdileni IRQ - v PC je satelitni karta a pri zapnutem ACPI se to hada

Reklamovat u vyrobce, takova vec je prokazatelne nefunkcni.

Petr Vones

Indexace DBF souboru

[*] Roman Lostak <lostak(zv)yssentools(tec)cz> - 13.5.2003 14:15:06

> [...]

souborum?
> Jasem v DELPHI zacatecnik a nevim jak na to.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.5.2003 12:36:28

A tohle reseni se ti nelibi kvuli VCL, nebo kvuli necemu jinemu?

> Pouzivam SSLeay:
> http://www2.psy.uq.edu.au/~ftp/Crypto/ssleay/
> Mam ji prepsanou (tedy hlavicky) pro Delphi, pokud chces. Ma presne
> 504kb - ty DLL knihovny

Neni tohle ponekud 'zastarale' reseni? Neni lepsi pouzit rovnou
novejsi kod v OpenSSL?

Kolecko na mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 13:47:30

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Branil bych se tim ze bych zkousel nejak odchytavat udalost vzniklou pri
> skrolovani mysky.

Vetsina tech driveru dela bohuzel to, ze instaluje system hook dll ktera ruzne
modifikuje standardni mouse zpravy a tim vznika ten zmatek.

Petr Vones

RAVE report - run-time pristup k sestavam

[*] Filip Rozs�val <kenny(zv)razdva(tec)cz> - 13.5.2003 14:18:21

Dobry den,

prevadel jsem ted jeden strary projekt z Delphi 5 do Delphi 7. V delphach 7
neni QuickReport, tak jsem tiskove sestavy prevedl do RAVE reportu, ale ted
mam problem, ze neumim vytvorene sestavy za behu nejak ridit - upravovat
text - jinak nez pres datove tabulky.

napr.: mam obrazek JPG (nebo text RTF), jak ho mam dostat do sestavy, abych
ho nemusel posilat pres tabulku nebo jak mam za behu programu vygenerovat
uplne novou, vlastni sestavu?

A nebo uplne jednoduse zmenit barvu textu napr. podle typu zaznamu, ktery se
prave nacita z tabulky?

(odchyceni udalosti OnNeedData, OnPrint, .... v QuickReportu).

Bylo by uplne prima, kdyby jste nekdo mel kousek prikladu.

Dik za rady Filip

Vnoreny SELECT za FROM v IB/FB

[*] Peter Brcko <pbr1(zv)stonline.sk> - 13.5.2003 15:28:49

>Hmm, tak to je spatny :(. Nezbyva mi tedy nic jineho nez pouzit pracovni
>tabulku.

>Dan

Pred tym ako sa uplne znechutis pozri si tento jednoduchy priklad a usud,
ci sa nezaobides bez vnoreneho selektu pomocou stored procedure.
Osobne preferujem neduplikovat data docasnou tabulkou ak sa to da a tym
zbytocne nezatazovat server, ktory okrem dotazu musi vytvorit alebo aspon
naplnit docasnu tabulku = (create table) + select + insert (popripade
delete, update)
a po jej vytvoreni znovu select nad docasnou tabulkou.

CREATE TABLE POZNAMKA(ID NUMERIC(4), UZIV VARCHAR(50), POZNAMKA
VARCHAR(50));

insert into poznamka values (1,'U1','U1');
insert into poznamka values (1,'U2','U2');
insert into poznamka values (1,'U2','U2');
insert into poznamka values (1,'U3','U3');
insert into poznamka values (1,'U3','U3');
insert into poznamka values (1,'U3','U3');
insert into poznamka values (1,'U4','U4');
insert into poznamka values (1,'U4','U4');
insert into poznamka values (1,'U4','U4');
insert into poznamka values (1,'U4','U4');
create procedure pozn_for_Uziv (PUziv varchar(50))
returns
(LID smallint, LUziv varchar(50), LPozn varchar(50)) as
begin
for select id, uziv, poznamka from poznamka
where uziv = :PUziv
into :LID, :LUziv, :LPozn
do SUSPEND;
end;

A teraz porovnaj vysledky tychto dotazov.

select * from pozn_for_uziv('U1');

select * from pozn_for_uziv('U2');

select * from pozn_for_uziv('U3');

select * from pozn_for_uziv('U4');

S pozdravom

Ing. Peter Brcko

P.S. Neviem ako by sa to spravalo nad vysledkom dotazu s niekolkymi
tisicmi zaznamov - ale to sme uz mozno niekde inde a nie
pri aplikacii C/S.

[...]

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 13.5.2003 14:15:28

Prosim o pomoc. Chtel bych programove vypinat PC, ale pri vypnutem ACPI.

Ono to jde, ale po vypnuti Windows naskoci hlaseni "Nyni muzete pocitac
...."
a PC se nevypne - resp. zdroj PC zustane zapnuty.

Nevite nekdo prosim jak v Delphi takove vypnuti udelat??

Predem dekuji za jakoukoli radu

MI'RA

Kolecko na mysi

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2003 15:43:34

Skus sa pozriet napriklad sem:
http://www.delphix.host.sk/index.php?item=tips&id=4

> [...]
mate-li nekdo reseni, ktere
> funguje, a podelite se, budu velmi vdecen ;-)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2003 14:37:22

>Neni tohle ponekud 'zastarale' reseni? Neni lepsi pouzit rovnou
>novejsi kod v OpenSSL?

priznavam, ze to je z projektu, ktery jsem zacal v roce 98 a naposledy
aktualizoval v lednu 2002.

nyni my bohuzel na podrobnejsu aktualizace a restruktualizaci kodu nezbyva
cas :(

Indexace DBF souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.5.2003 14:23:22

> [...]

Table1.AddIndex('NewIndex', 'CustNo;CustName', []);
DBF urcite nema CaseInsesitive indexy a Unique se taky nepouziva,

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 15:15:26

> [...]

ze ten balik toho umi docela dost (az moc).
Pokud se StrSecII ma nekdo nejake zkusenosti - mohl by se podelit?

Pokud se rozhodnu, ze SSL skutecne chci, pak StrSecII je zatim na
prvnim miste v seznamu kandidatu.
Libi se mi jejich pristup - prestoze StrSec neni zadarmo, nabizeji ke
stazeni
zdrojaky zadarmo (chrani se jen licencnim ujednanim), takze je
bezproblemu mozne napsat prislusny kod a az podle toho jak to dopadne
se rozhodnout zda je to vyhovujici reseni a pak si koupit licenci.

Co se mi take moc nelibi je absence dokumentace - resp. help je jen k
tomu, co
zrovna nepotrebuju.

D. Toman

ACPI a vypnuti PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 14:45:41

From: "Tvrz Miroslav" <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz>
> Prave ze je. Hlaseni se objevi vzdy pri jakemkoli vypinani PC za predpokladu
> ze ACPI je vypnute.

A proc je ACPI vypnute ?

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL (OT)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2003 14:41:26

>Kdyz si kupujes boty, vpadnes do kramu a koupis hned ty v prvnim regalu
>za dverma? Abys usetril tydny stravene jejich vyberem?

***pokud mi padnou tak ano - to uz je dostatecny duvod si je koupit,
protoze shaneni dalsich znamena jen zbytecnou ztracu casu - kazde se nekdy
rozpadnou, nebo drou. Nevyberu si zcela jiste po mesici hledani o 100%
lepsi, ale maximalne o 10%, ale to uz se nevyplati v pomeru cena za cas /
kvalita.

Kolecko na mysi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.5.2003 14:22:54

> [...]

Bohuzel hotove to jeste nemam; pokud neco vykoumam, dam vedet, popr. mate-li nekdo reseni, ktere
funguje, a podelite se, budu velmi vdecen ;-)

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 13.5.2003 14:41:55

Prave ze je. Hlaseni se objevi vzdy pri jakemkoli vypinani PC za predpokladu
ze ACPI je vypnute.

Me jde o to zkusit nejak programove tuhle M$ti "chybu" nejak obejit.

MI'RA

> [...]
> ...."
> a PC se nevypne - resp. zdroj PC zustane zapnuty.
> Nevite nekdo prosim jak v Delphi takove vypnuti udelat??

A kdyz das Start/Vypnout tak to hlaseni tam neni ?

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 14:04:48

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> Classes bych spis povazoval za RTL.

to uz je slovickareni. Dobre - Classes neimplementuje zadne vizualni
komponenty takze nejde o soucast VCL...> > podruzne casti aplikace mi opravdu prijde zbytecne. Je to pro mne
balast a

> Takze je lepsi tydny hledat knihovnu ktera nepouziva nejaky unit
(ktery navic
> nicemu nevadi) nez pouzit hotove reseni (ktere jak jsem pochopil z
predchozich
> prispevku existuje).

sice jsem s timhle threadem zacal uz pred rokem ale to neznamena,
ze jsem celou tu dobu nedelal nic jineho nez hledal a hledal (naopak).

Zname reseni problemu samozrejme existuje ale je snad vzdycky
dobre pokusit se hledat nejake jine lepe vyhovujici? Kdyz si
kupujes boty, vpadnes do kramu a koupis hned ty v prvnim regalu
za dverma? Abys usetril tydny stravene jejich vyberem?

D. Toman

ACPI a vypnuti PC

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.5.2003 14:24:08

13.5.2003 Tvrz Miroslav:
> [...]
> Nevite nekdo prosim jak v Delphi takove vypnuti udelat??
> Predem dekuji za jakoukoli radu

A kdyz das Start/Vypnout tak to hlaseni tam neni ?

[*] Ben, Martin (CONS FIN) <Martin.Ben(zv)ge(tec)com> - 13.5.2003 12:53:15

Neslo by to resit pomoci procedury s pouzitim SUSPEND?

create procedure myproc (param1 integer)
returns (param2 varchar(10))
as
declare variable var1 varchar(10);
begin
for select field2 from mytable
where field1 = :param1
into :var1
param2 = var1;
suspend;

no a potom
select * from myproc(1);

Martin Ben
PS: Nemam tady FB, tak to pisu z hlavy.

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Zname reseni problemu samozrejme existuje ale je snad vzdycky
> dobre pokusit se hledat nejake jine lepe vyhovujici? Kdyz si

To sice ano, ale zadne reseni neni v zasade dobre a v mnoha pripadech jiste
najdes po case lepsi. Otazka je kde se zastavit a rict si, ze uz se to dal
nevyplati. Pokud ma byt to vylepseni jen v tom, ze to nepouziva nejaky unit a
ma to pak o 10k mensi EXE, tak v tom zkratka zadny prinos nevidim.

> kupujes boty, vpadnes do kramu a koupis hned ty v prvnim regalu
> za dverma? Abys usetril tydny stravene jejich vyberem?

To nebyl dobry priklad, nakupovani bot povazuju za obecnou pohromu :-)

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 13:51:19

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> TList.Capacity ?

ale no tak. Sam vis nejlepe kolikrat se tady v konferenci
na problem s pameti versus TList narazilo. A zrovna Tobe nemusim
urcite vysvetlovat, ze property Capacity ten problem neresi
Pouziti klasickeho spojoveho seznamu je proste v nekterych
pripadech nutnost.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 13:46:06

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Slysel jsem stiznosti na problemy zpusobene koleckem na mysi. Napriklad
> udajne umi pouziti kolecka na mysi rozhodit Grid, umi namisto posunu zacit

Klasicke problemy:

- neinstalovat pokud mozno zadne drivery pro mys, Windows si s koleckem sami
poradi
- pouzivat aktualni verze Delphi, tedy napriklad ne aplikaci prelozenu v
Delphi 3 na Windows XP apod ;-)

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 13:11:06

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Ja v te aplikaci opravdu nepotrebuju nic z Classes ani z zadne dalsi
> VCL knihovny.

Classes bych spis povazoval za RTL.

> A nechat si zavleci VCL jen kvuli tomu aby se pouzivala pouze v nejake

Viz vyse.

> [...]

nicemu nevadi) nez pouzit hotove reseni (ktere jak jsem pochopil z predchozich

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.5.2003 13:12:45

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> borlandi xyList napriklad neni zrovna optimalni pri pouziti pro vetsi
> pocet polozek ma-li se jejich pocet casto menit.

> [...]

[*] Daniel VALS <Vals(zv)apls(tec)cz> - 13.5.2003 12:58:01