SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 13:01:45

> ***nechapu, ale necham byt. Kazdy je alergicky na neco jineho ;-)

borlandi xyList napriklad neni zrovna optimalni pri pouziti pro vetsi
pocet polozek ma-li se jejich pocet casto menit.
Protoze je seznam implementovan jako pole pointeru tak prodluzovani
seznamu ma za nasledek casto alokaci noveho delsiho bloku (stary nelze
prodlouzit) coz diky defragmentaci heapu muze snadno vest k tomu ze
blok nepujde alokovat, prostoze je v souctu volne pameti dostatek.> Pouzivam SSLeay:
> http://www2.psy.uq.edu.au/~ftp/Crypto/ssleay/

diky za info

D. Toman

Kolecko na mysi

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 13.5.2003 12:39:27

Z vlastni zkusenosti vim, ze takove kolecko dokazet rolovat tabulkou i
prezto ze je zobrazen modalni dialog, cili
verim tomu, ze pokud se na stisk kolecka priradi akce posilajici nejake
znaky - muze to byt s prominutim
pekny svincik.

Mam Genius NetScroll Optical a jeji ovladace timto rolovanim dokazi pekne
zmrsit vzhled tabulky aplikace psane
v Centure - v Delphi se mi to nestalo.

Souhlasim s tim, ze zalezi na ovladacich.

Branil bych se tim ze bych zkousel nejak odchytavat udalost vzniklou pri
skrolovani mysky.

MI'RA

From: "Roman Lostak" <lostak(zv)yssentools(tec)cz>
> muzete mi nekdo poradit jak v DELPHI3 vytvorit indexy k DBF foxpro
souborum?
> Jasem v DELPHI zacatecnik a nevim jak na to.
> Diky
> roman Lostak
> lostak(zv)yssentools(tec)cz

Dobry den,
moznosti jak vytvorit indexy je vice. Bud za behu programu nebo pouzijte
Databaze Desktop. Je v menu Tools.

Indexace DBF souboru

[*] Milan F�bik - KINEKUS <fabik(zv)kinekus.sk> - 13.5.2003 11:31:38

Table1.AddIndex('NewIndex', 'CustNo;CustName', [ixUnique,
ixCaseInsensitive]);> Zdravim vsechny,

> [...]
souborum?
> Jasem v DELPHI zacatecnik a nevim jak na to.

Indexace DBF souboru

[*] Ing. SKODA Peter <delphi(zv)korak.sk> - 13.5.2003 11:41:03

Spusti si program Database Desktop je doavany s delphi, tam si otvor =
danu
Tabuklku, a cez funkciu restructure sa da upravovat tabulka a vytvarat
Indexy.

From: "Roman Lostak" <lostak(zv)yssentools(tec)cz>
> [...]
> lostak(zv)yssentools(tec)cz

Dobry den,
moznosti jak vytvorit indexy je vice. Bud za behu programu nebo pouzijte

Petr

Indexace DBF souboru

[*] Roman Lostak <lostak(zv)yssentools(tec)cz> - 13.5.2003 09:52:20

Zdravim vsechny,

[...]

firebird 1.5 prirucky

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.5.2003 09:49:10

www.ibphoenix(tec)cz
Tam jse to da objednat.

> zacinam experimentovat s FB. na viacerych miestach ma odkazuju na prirucku Using Firebird (vraj je na CD).
> neviete kde ju zohnat? pripadne ak niekto ma poslite na moj e-mail.
>
> vdaka
>
> stefunko(zv)vuje.sk

Re[2]: zapis do typovych souboru

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 13.5.2003 09:31:38

diky!

Jakub
jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz

firebird 1.5 prirucky

[*] <Stefunko(zv)vuje.sk> - 13.5.2003 09:33:08

Ahojte,

zacinam experimentovat s FB. na viacerych miestach ma odkazuju na prirucku =
Using Firebird (vraj je na CD).
neviete kde ju zohnat? pripadne ak niekto ma poslite na moj e-mail.
=20
vdaka

stefunko(zv)vuje.sk
=20

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
Tato sprava obsahuje len stanoviska alebo informacie=20
odosielatela, ktore v ziadnom pripade nezakladaju pravny vztah=20
VUJE Trnava, a.s.
Stanoviska a informacie uvedene v tejto sprave sa nemusia=20
zhodovat s oficialnymi stanoviskami alebo informaciami=20
VUJE Trnava a.s.=20

This message contains only standpoints or information=20
of sender, which in no case can establish legal engagement=20
of VUJE Trnava, Inc.
Standpoints and information included in this message need not=20
be identical with the official standpoints or information=20
of VUJE Trnava, Inc.
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 09:22:21

> From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
>
> Nebo v Platform SDK do Samples\WinBase\Security\SSL

Putty samozrejme znam a leta denne pouzivam. Do zdrojaku jsem koukal a
mam
pocit, ze jejich import by byl na dlouhe lokte.

SSL z SDK jsem neprohlizel. Cetl jsem ale nejake zminky o tom, ze
existuji SSL
balicky (i do Delphi), ktere vyzaduji MS CryptoAPI (nebo jak se
jmenuje),
ktere neni soucasti vsech Windows a mam obavy, ze tohle SSLko na
nem bude zavisle...

D. Toman

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.5.2003 09:11:10

> Zajimavy pozadavek, jeste bych pridal ze nazvy promennych nesmi
zacit
> samohlaskou a kazdy unit musi mit lichy pocet radek, jinak to
neberu. Opravdu
> je nutne se zabyvat takovymi pitomostmi a vymyslet uz vymyslene, jen
proto aby
> tam nebyl unit Classes ? :-)

Nechapu co je na tom nesmyslneho.
Ja v te aplikaci opravdu nepotrebuju nic z Classes ani z zadne dalsi
VCL knihovny.
A nechat si zavleci VCL jen kvuli tomu aby se pouzivala pouze v nejake
podruzne
casti aplikace mi opravdu prijde zbytecne. Je to pro mne balast a
potencialni zdroj
dalsich problemu.

D. Toman

ShellExecuteHook

[*] <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz> - 13.5.2003 07:20:53

Ahoj,
na ftp konference delphi jsem narazil na priklad pouziti ShellExecuteHook,
prikladek jsem prostudoval, odzkousel a jal jsem se experimentovat. Po
chvili jsem prisel na to, ze pomoci tohoto hooku nelze odchytit spusteni
programu, spousteneho jinym. Napr. kdyz napisu aplikaci, ktera po kliku na
tlacitko spusti windowsi kalkulacku pomoci winexec , neni spusteni
kalkulacky zachyceno .... ptam se, zda lze toto nejak obejit, nebo je nutne
pro odchytavani spousteni vsech programu spoustet nejaky hook v dll. Pokud
ano, jaky hook v tomto pripade pouzit ???

Diky Radegast

Pripojeni k IB: chyba win 10054

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.5.2003 08:05:35

Dobry den,

jeden z uzivatelu me aplikace si stezuje na casty pad aplikace s chybou win 10054. Mezi IB
serverem (Win 2K) a stanici (Win 98) maji bezdratovy spoj, beha to kolem 1 Mbit/s, nefouka-li
zrovna silny vitr... Mohou tyto chyby byt zpusobeny nespolehlivosti bezdratu? Pokud ano, da se
nejak rozumne zajistit vzpamatovani se z takoveto chyby? Popr. nevite alespon o nejakem slusnem
free monitorovacim programu, ktery by spojeni stale sledoval a pripadne zadrhele logoval?

Diky za kazde postrceni spravnym smerem,

Karel Rys

DCOM Interface not supported

[*] vobornik(zv)apel(tec)cz - 14.5.2003 07:44:29

> [...]
tak hlasi Interface not supported :-(> a nebude rozumnejsi priradit tomu objektu prava Everyone? Teda pokud

unsubscriebe

[*] Ale� Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 13.5.2003 07:38:45

DCOM Interface not supported

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 13.5.2003 07:15:04

a nebude rozumnejsi priradit tomu objektu prava Everyone? Teda pokud
uvazujes o zmene hesel ...

S pozdravem

Frantisek Bohac
Skupina informatiky VN Olomouc, vnol(zv)vnol(tec)cz
tel.: 973 407 141

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> je to SSHcko - tedy jedina prednost tohoto sw je SSLko).

Nebo v Platform SDK do Samples\WinBase\Security\SSL

Petr Vones

SSL bez nutnosti externich DLL

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2003 01:24:23

>Opravdu je nutne se zabyvat takovymi pitomostmi a vymyslet uz vymyslene,
>jen proto aby
>tam nebyl unit Classes ? :-)

***Forms bych jeste pochopil - take jsem kdysi udelal webovy server bez
nich a "zhubl" o 500kb na 120kb. Coz uz je dobre, ale asi to byl spis jen
hec, ze to dokazu. Nicmene CLASSES povazuji za zaklad a tomuto clovicku
poprat jen hodne bezesnych noci.

Nicmene nevim proc nedistribuovat dllko s programem?

Take bych dopoucoval se podivat na PuTTY (hledejte v googlu). Je to sice v
Ccku, ale podle me to ma v sobe SSL bez nutnosti dalsich knihoven (ostatne
je to SSHcko - tedy jedina prednost tohoto sw je SSLko).

zapis do typovych souboru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.5.2003 01:32:24

> na zapis do typovych souboru jsem zvykly jeste z basicu,
> kde clovek jednoduse proste zapisuje do binarnich souboru a nikde
> nedefinuje jakeho typu dany soubor je ...

***v Pascalu (Delphi) take nemusis - podivej se na BlockRead, ev. BlockWrite

> Je tedy pro me velkou neznamou, jak nejak elegantne zapsat do
> souboru treba nasledujici po sobe jdouci rozdile typy (record)

***pokud je nejak rozeznas - pak doporucuji streamy:

> type
> Hlavicka=record
> id:byte;
> id2:byte;

> Zaznam=record
> data1:decimal;
> data2:byte;
> end;

var f:TFileStream;
a:Hlavicka;
b:Zaznam;
begin
f:=TFileStream.Create('data.dat',fmOpenWrite);
f.Write(a,sizeof(a));
f.Write(b,sizeof(b));
f.Position:=0;
f.Read(a,sizeof(a));
f.Read(b,sizeof(b));
f.Free();

zapis do typovych souboru

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 12.5.2003 23:13:38

Dobr� den,

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.5.2003 22:46:33

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

je nutne se zabyvat takovymi pitomostmi a vymyslet uz vymyslene, jen proto aby

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.5.2003 22:27:47

> Puvodni zprava, kterou napsal Dalibor Toman dne 25 Apr 2002:

to to leti :-)

> No to zalezi vicemene na tom, kolik mas penez, protoze to neni levna
> zalezitost...

za $200 muzu mit celkem solidne vypadajici D7 knihovny i se zdrojakama. To
neni tak moc.
Jen nemuzu najit nic co nepouziva VCL. Aplikace do ktery to chci pripsat je
psana
bez pouziti VCL (zadne Forms.pas, zadne Classes.pas atd) a nerad bych
ji jen kvuli SSLku pridaval.

Nevi nekdo o SSL podpore (opravdu mi staci "jen" rozebehnout HTTPS server a
pripadne
nejake to STARTTLS do SMTP atd), ktera nepouziva VCL?
Platit jsem pripraven...

D. Toman

Databaze MDB a "skryte" tabulky

[*] Miroslav Vopaleck� <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz> - 12.5.2003 20:11:37

Ahoj.
1. melo by fungovat otevrit novou databazi v Accessu (2002) a pomoci voleb
Soubor, Nacist externi data, Import a vybrat vse co je potreba a
naimportovat ze stare databaze do nove databaze. V te udelat upravy. Po
upravach pak ulozit a pomoci voleb Nastroje, Sprava databaze, Prevest
databazi zvolit cilovou databazi a prevest zpet na Access 97. To by mohlo
byt reseni. Reseno pomoci Access 2002.
2. otevrit v novem Accessu bez prevodu a pak jednotlive tabulky, protoze by
mely byt videt i skryte, vyexportovat do databaze noveho Accessu. Ostatni
viz bod 1..
3. Pokud nejsou videt tabulky skryte pak je mozno je zobrazit pomoci voleb
Nastroje, Moznosti, Zobrazit, Skryte objekty zaskrtnout a Pouzit.

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Presne tak, lokalizovane Windows povazuji za naprosto nepouzitelne. Kdyby
tam
> byl alespon kod te chyby aby se to dalo najit, ale ty preklady jsou zcela
> nicemu.

Ahoj.
No mozna pro Tebe, ale pro normalniho BFU (pro ktereho je povetsinou SW
urceny) jsou IMHO zase nepouzitelne anglicke Windows.
Jinak samozrejme souhlasim s tim, ze ty preklady stiji za prd (predevsim
chybove hlasky), a ze cislo chyby by bylo k nezaplaceni.

Ludek

Hodnota promenne pri volani dll s HOOKem

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.5.2003 15:20:44

> V pripade ze nebylo treba DLL relokovat.

Mas samozrejme pravdu, ja som chcel len zdoraznit, ze data nie su zdielane.

> A jeste lepsi je pouzit primo podporu operacniho systemu,
> bohuzel Delphi ani ve verzi 7 tuto (podle mne zakladni vec)
> nepodporuje a musi se to obchazet:
> http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15387

Tento Tvoj kod na CC som si vsimol nedavno, vyzera to pekne.
Ja som zatial pouzival prave tie memory-mapped files, o shared data section
v PE som ani netusil, ze nieco take existuje ;-)

V tej suvislosti ma napadlo: nedavno som pisal ten wizard na upravu
TimeDateStamp v PE.
Dal by sa napisat akysi vseobecny "AfterCompile" wizard, ktory po kompilacii
vykona nejake uzivatelom zaregistrovane akcie, alebo skratka spusti
akykolvek externy tool a preda mu cestu k prave skompilovanemu .exe ako
parameter.
Najlepsie by to asi bolo definovat to v ramci Project Options a ukladat
priamo do .dof suboru.
Tym by sa mohol vyriesit problem s debugovanim pri spustani z IDE v tych
pripadoch, ked potrebujes vysledny .exe po skompilovani, ale este pred
spustenim z IDE nejakym sposobom upravit.
Ja tu mam zopar takych projektov, kde by sa mi to zislo, takze to skusim a
poslem sem hlasku, ak sa nieco podari.

Spatna zprava pro Delphi: bude CodeRush pro C#

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.5.2003 14:53:48

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Ahoj, prikladam spatnou zpravu pro Delphisty a dobrou pro C#. I Mark
> Miller, vyvojar vyborneho nastroje CodeRush ztraci viru v Delphi a
> Borland. Viz nize. Kompletni thread je na news.eagle-software.com

Ta diskuze uz je tam delsi dobu a je vcelku zajimava. Ta zprava neni ani tak
spatna, protoze nuti k zamysleni a svym zpusobem bych mozna ocekaval podobne
kroky i od jinych vyrobcu. Borland opravdu Delphi prilis "neinovuje" a bohuzel
uz v nem ani neopravuje chyby, viz neexistence Update Packu pro Delphi 7 ani
po osmi mesicich od jeho uvedeni. Uvidime co vsechno jeste loajalni vyvojari
pouzivajici produkty Borlandu zkousnou. Velmi zajimavy bude i souboj Borland
C# Builderu a Visual Studia ;-)

Petr Vones

Spatna zprava pro Delphi: bude CodeRush pro C#

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 12.5.2003 14:42:25

Ahoj, prikladam spatnou zpravu pro Delphisty a dobrou pro C#. I Mark
Miller, vyvojar vyborneho nastroje CodeRush ztraci viru v Delphi a
Borland. Viz nize. Kompletni thread je na news.eagle-software.com

Mark Miller:

Look, for those who may still be upset about my decision to support C#
under
Microsoft's Visual Studio, I'll reveal a secret that I've kept to myself
until now: I've lost faith in Borland's ability to deliver an innovative
product.

This is a *significant* statement because ten years ago I was Borland's
biggest fan (I've spent the last 20 years of my life working in some
form of
Pascal).

Take a look at the innovation in the Delphi product line since version
3.
Each Delphi release adds less & less to the previous one, culminating
(so
far) in Delphi 7 which adds 24-bit color to syntax highlighting (up from
Borland's previous idea of state-of-the-art with the 16-color palette in
Delphi 6). Delphi 7 also bundles a handful of third-party products that
are
of negligible value to most developers working in D7. Sorry for being
rude,
but what the hell has Borland been doing all these years since the D6
release?

To succeed as a third-party vendor, the host product (e.g., Delphi,
Visual
Studio, Sidewinder, etc.), needs to be good enough to create a market
for
you to thrive in, yet also must be bad enough that you have room to
provide
valuable functionality. If the host product is too good (e.g., no one
needs
your product), or too bad (the market is dead), third party vendors are
out
of business (uh, need I mention a certain Borland third-party company
that
used to reside in Colorado Springs?).

Delphi has been dipping dangerously close to the "too bad" side of
things
for several years. You combine the lack of innovation with the somewhat
notorious relationship that Borland and I have had over the years, along
with my innability to get any kind of collaborative momentum going
toward
improving the sophistication of their IDE, and it doesn't take long
before
you begin to wonder why I waited so long to move to C#.

Microsoft on the other hand has an innovative product in Visual Studio,
containing functionality I've been requesting from Borland since Delphi
3
days (and I didn't even have to ask!). Plus an internal architecture
containing innovations so advanced, it would be inconceivable to try to
get
Borland to implement them. Overall, the Visual Studio IDE serves as a
strong
indication that someone at Microsoft is thinking, and for the most part
they've got a grip on what is essential to a great IDE.

With all of that said, the jury's still out concerning CodeRush for
Delphi
for .NET.

I haven't ruled it out, and I haven't ruled it in. We'll see when it
gets
here.

Best regards,

Mark Miller
Eagle Software
http://www.eagle-software.com

Paradox Tabulka - ztraceni zaznamu

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 12.5.2003 14:44:55

Zdravim,
u zakaznika mi bezi jedna aplikace, ktera cte nepretrzite data
dochazky a zapisuje je do Paradox tabulky pres BDE (v tabulce jsou
prubezne zaznamy za nekolik mesicu).

Vyskytla se ted pro me nepochopitelna udalost:
* zakaznik kazdy den prubezne sleduje, jak zaznamy pribyvaji
- vse je ok
* jeden den vsak prijde a v tabulce se "umazaly" asi tri tydny
zaznamu a dal zase zaznamy pokracuji timto dnem.

Utilitou, kterou si zaznamy prohlizi si je smazat nemohl.
Do tabulky se zaznamy pridavaji pres klasicky Append.
ID cisla jsou vporadku a zadne nechybi.

Je mozne, ze doslo k poskozeni souboru na urovni file systemu a
data jednoduse zmizela? Nemam zadne iluze o spolehlivosti Paradoxky,
je to tam pouze z historickych duvodu. Pri zapisu do DB se provadi
rovnez logovani do textaku a tam je taky vse vporadku - nic zde
nechybi.

Nenapada vas neco? Muze to byt vadnym souborem?

Diky, Petr.
--------------------
Centrum(tec)cz Auto: P�in��me V�m kompletn� p�ehled kabriolet� na �esk�m trhu! 34 aut, ve kter�ch si l�to opravdu u�ijete!<http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://auto.centrum(tec)cz/clanek.phtml?id=3870>

"okno neni posuvne"

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.5.2003 14:06:41

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> [...]

Petr Vones

Hodnota promenne pri volani dll s HOOKem

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 12.5.2003 14:03:27

A volas po obslouzeni callbackove funkce funkci CallNextHookEx?

S pozdravem
Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

Hodnota promenne pri volani dll s HOOKem

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.5.2003 13:26:27

> [...]
> mi blokovani funguje dobre, ale jakmile se na tu knihovnu
> "zahakuje" dalsi aplikace, tak uz mam ty promenne cisty.

Kod DLL je zdielany medzi procesmi, ale data nie (kazdy proces ma vlastnu
kopiu dat), takze to, co si tam nastavis v nejakom procese, plati len v
kontexte toho procesu.
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.5.2003 14:23:42

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> [...]
> to same resil pred tebou.

Presne tak, lokalizovane Windows povazuji za naprosto nepouzitelne. Kdyby tam
byl alespon kod te chyby aby se to dalo najit, ale ty preklady jsou zcela k
nicemu.

U aplikace bezici 24 hodin denne by melo byt nejake rozumne logovani operaci a
vypis stacku po vyjimce. Jinak to nikdy neodladis.

Petr Vones

DCOM Interface not supported

[*] vobornik(zv)apel(tec)cz - 12.5.2003 13:29:19

> [...]
> interface
> byl implementavan na klientovi a na serveru se volal. Stacilo

Spusteni Excel OLE: Interface not supported

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 12.5.2003 13:53:48

Ahoj, mam problem se spolupraci OLE pres Excel.

Vytvarim nekolik exportu do XLS tak, ze spustim Excel pres OLE, vytvorim
dokument, nasypu do nej data, zavru Excel a pokracuji dalsi sestavou. Ve
chvili, kdy jsem zacal vyrabet takto techto sestav nekolik, zacala se
objevovat zvlastni vyjimka pri spusteni excelu: Interface not supported.
Pokud spustim tentyz export samostatne i opakovane, vse funguje. Chyba
se neda moc nasimulovat, nekdy vznikne ve 2., jindy ve 3. sestave.
Nevim, jestli to nesouvisi s opakovanym spoustenim Excelu, nesetkal
jste se s tim nekdo?

Pro export pouzivam standardni komponenty ze zalozky Servers,
TExcelApplication (pro Excel 97) atd. Win2000, D7 Pro.

Vice objektu do Clipboardu

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.5.2003 13:25:57

No to bys musel ten obr=E1zek mit ve formatovanem textu. TRichEdit to =
myslim neum=ED ale nektere placene componenty (editory) ano.

S pozdravem Vaclav Riha

>Word si sice ze schranky dokaze vzit jednotlive casti, aplu pokud s
>takto vlozenou schrankou provedu ve Wordu obycejne Paste (Ctrl+V), =
vlozi se mi
>tam pouze text, ne text vcetne obrazku.

--=20

Vice objektu do Clipboardu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.5.2003 13:43:08
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JOIN, slouceni dvou tabulek

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.5.2003 13:06:34

> tab.1
> id_customer : LongInt;
> jmeno : String;
>
> tab.2
> id_customer : LongInt;
> id_user : LongInt;
> poznamka : String;
>
> Vysledkem slouceni by meli byt veskere zaznamy zakazniku a k
> nim, pokud jsou, tak pripojene poznamky POZOR, ale poznamky
> konkretniho uzivatele, v mem pripade uzivatele, ktery je k aplikaci
> v danou chvili prihlasen.

select
z.id_customer,
z.jmeno,
p.poznamka
from zakaznici z
left outer join poznamky p on (p.id_customer = z.id_customer) and (p.id_user
= :id_user)

a do parametra :id_user si v runtime dosad hodnotu ID prihlaseneho
uzivatela.
To by snad malo chodit aj na Accesse.

Pripadne si vytvor dve query (master a detail).
Master:
select id_customer, jmeno from zakaznici
Detail:
select poznamka from poznamky where (id_customer = :id_customer) and
(id_user = :id_user)

Spoj ich cez MasterSource a do parametra :id_user si v runtime dosad hodnotu
ID prihlaseneho uzivatela.

Je vhodne, aby kazda tabulka mala primarny kluc, t.j. kazda veta bola
jednoznacne identifikovatelna.
Z toho prikladu nie je jasne, ci mas definovany primarny kluc pre tabulku
"poznamky". Ak ano, potom je zrejme zlozeny nad vsetkymi polami
(id_customer, id_user, poznamka) - da sa to robit aj tak, alebo si mozes
jednoducho vytvorit nove pole s generovanymi hodnotami (surrogate primary
key).

JOIN, slouceni dvou tabulek

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 12.5.2003 13:21:43

ahoj,

nepouzivam access, ale FireBirda, nicmene
podle me by to melo byt fungovat i takto (tedy
bez zavorek):

SELECT
*
FROM
zakaznikci Z
LEFT JOIN poznamky P ON
Z.id_customer =3D P.id_customer AND
P.id_user =3D TADY_DOPIS_TO_ID

pripadne vyhaz ty aliasy Z a P

peca

Hodnota promenne pri volani dll s HOOKem

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 12.5.2003 12:29:47

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.5.2003 13:05:23
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Filtrovani mailu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.5.2003 12:48:36

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> [...]
> sledovani alokace zdroju ? Jde mi o to, co nejjednoduseji zjistit, ktera
> cast meho kodu nadmerne vytezuje procesor.

To neni tak jednoduche, zvlaste pokud se jedna o vicevlaknovou aplikaci. Lze
sledovat vytizeni procesoru pri jednotlivych operaci a z toho pak odvodit kde
asi muze byt problem a zamerit se na dane casti kodu. Mohl by sice pomoci i
nejaky profiler, ale jen castecne.

Petr Vones

Stringgrid a posuvnik

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 11.5.2003 23:12:35

Jak ve stringgridu zajistit stale viditelny vertikalni posuvnik?
tj aby nezhasnul ani kdyz je malo radku ale pouze se disabloval?

diky

Zatizeni procesoru

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 11.5.2003 22:56:19

[...]

TreeView - zmena hottrack barvy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 21:56:52

From: "Vita J." <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Jak co nejjednoduseji zmenit barvu hot-track podsviceni pri najeti mysi na
> polozku TreeView?
> A lze zrusit jeste podtrzeni pisma pri najeti?

procedure TForm1.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
if cdsHot in State then
begin
Sender.Canvas.Font.Color := clRed;
Sender.Canvas.Font.Style := [];
Sender.Canvas.Font.OnChange(nil);

ShellExecAndWait

[*] Miroslav Vav��n <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 11.5.2003 21:56:16

Nev�m, jestli jsem pochopil dobre o co ti jde, ale pokud pouze o to, aby jsi
zmenil pred a po spusteni nejake aplikace rozliseni, tak vubec zadnej Form
nevytvarej, pouzij aplikaci bez formulare - nemusis pak resit souvisejici
problem ;)

S pozdravem
Mirun

From: <delphipage(zv)volny(tec)cz>
> Nevim si rady s tou casti kdy nactu z registru hodnotu
> NetCfgInstanceId, protoze cecko nejak moc neovladam, tak nevim
> moc co se stim dale deje. ---------------

Kdyz z toho vyhazis ten Cckovy zmatek a prepises to pomoci TRegisty tridy tak
to bude vcelku jednoduche.

Petr Vones

Neplatny popisovac okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 21:44:15

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> with TSaveMessages.CreateIt(Parametry...) do
> begin
> FreeOnTerminate:= true;
> OnTerminate:= ThreadTerminated;
> Resume;
> end;

To vypada spis na nejakou chybu v synchronizaci apod. Musis nejdriv zjistit
kde presne ta chyba vnikne.

Petr Vones

Tisk do bitmapy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 21:32:55

From: "Jan Pecl" <blue22(zv)quick(tec)cz>
> potreboval bych vytisknout obsah celeho TreeView ( tj. i text, ktery je
> odrolovany dole pod posuvnikem a neni videt) do bitmapy.
> Tusim, ze je to kresleni na canvas bitmapy a OwnerDraw, ale potreboval bych
> trochu konkretne ukazat cestu.

V tomto pripade by asi bylo nutne vykreslovat znovu cely obsah TTreeView
vlastnim kodem.

Petr Vones

Parameter UserName funkcie WNetAddConnection2 na W

pouzivam funkciu WNetAddConnection2 k namapovaniu
sietoveho prostriedku. Funkcia funguje v podstate
bez problemov, az na jeden maly zadrhel.

Pri pripajani sietovej zlozky, ktora je na serveri,
kde bezia Windows 2000, system pri volani predmetnej
funkcie nespravne resp. vobec neinterpretuje parameter
UserName. Pripajanie totiz vzdy realizuje len pod
uzivatelom, ktory je na danej stanici (W9x) prave
prihlaseny do siete - bez ohladu na obsah parametra
UserName.

Hoci som uporne hladal vysvetlenie tohto javu
i na internete, nedopatral som sa, ci je to
bug alebo feature.

Vlkovic

PS: Neexistuje nejaka moznost na Windows 9x,
ako namapovat sietovy prostriedok z NT-ckovej
masiny pod konkretnym uzivatelskym uctom?
Ja zatial vidim jedinu cestu v prechode
na FTP protokol, co by vsak znamenalo
dost velke zmeny v aplikacii.

Parameter UserName funkcie WNetAddConnection2 na W

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 21:29:28

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> funkcie nespravne resp. vobec neinterpretuje parameter
> UserName. Pripajanie totiz vzdy realizuje len pod
> uzivatelom, ktory je na danej stanici (W9x) prave

Dokumentace u tohoto parametru uvadi:

Windows 95/98/Me: This parameter must be NULL or an empty string.

Petr Vones

Re[2]: Popis ID udalosti

[*] GSMSERVIS Olomouc <gsmservis(zv)gsmservis(tec)com> - 11.5.2003 19:50:16

zdravim
potreboval bych nejakou zarucenou jednoduchou komponentu pro
komunikaci s COM porty pro D7
Mam TDAPRO ale jejak si mi nelibi....

//Martin

Nakup komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 19:10:14

From: "Ale� Hruban" <ales_hruban(zv)alisys(tec)cz>
> Nevite nekdo, kde nebo pres koho se daji zakoupit komponenty IBObjects a

http://www.ibobjects.com/

Petr Vones

ListBox nebo ListView? (virtual+ownerdraw)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 19:14:16

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> ve sve aplikaci pouzivam pro zobrazeni logu uzivatelsky kresleny ListBox
> (lbVirtualOwnerDraw). Protoze potrebuji zobrazit vice udaju
> (datum,text...), ukladam kazdy zaznam logu jako samostatny objekt do
> verejneho TObjectListu. V ListBox.OwnerDraw pak vykresluji primo udaje z
> object listu (ListBoxu pouze incrementuji Count, nic vic), coz asi neni
> zrovna spravne. (??)

Proc by ne ?

Petr Vones

Jmeno prihlaseneho uzivatele

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 19:15:06

From: "Bronislav Klu�ka" <delphi(zv)pro2-soft.com>
> Potrebuji, aby service zjistil jmeno prihlaseneho uzivatele. Problem je v

GetInteractiveUserName v unitu JclSecurity.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Vice objektu do Clipboardu

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 10.5.2003 17:44:04

>Poradite mi, prosim, jak se da ulozit vice objektu najednou do =
Clipboardu?

procedure TDocument.Copy;
var HND1: THandle; PC1: PChar;
begin
HND1:=3DGlobalAlloc(GHND, Length(ClassName)+1); <<< alokace globalni =
pameti=20
(Handle)
try
PC1:=3DGlobalLock(HND1); StrPCopy(PC1, ClassName); <<< ziskani =
pointeru na=20
tuto pamet a naplneni hodnotou ClassName
try
Clipboard.Open;
Clipboard.AsText:=3DCaption; <<< jednoduse text
[...]

formatu,=20
[...]

Vlastn=ED format si je treba jeste pred prvnim pouzitim zaregistrovat.

CF_CLASSINFO:=3DRegisterClipboardFormat('Muj vlastni format');

S pozdravem Vaclav Riha

Neplatny popisovac okna

> Pouzivas metody TThread.Suspend/Resume ?

Pouzivam resume v takoveto konstrukci:

type
TSaveMessages = class(TThread)

[...]

ThreadTerminated je metodou formu, z ktereho to spoustim.

Honza.

Neplatny popisovac okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 19:21:50

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> [...]
> PostMessage. Ze by chyba byla nekde tady?

Pouzivas metody TThread.Suspend/Resume ?

Popis ID udalosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 19:22:44

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> Uzivatel mi oznamil podivnou zpravu. Pri praci s mym programem se objevila
> hlaska pry neco jako "Neznamy popisovac zarizeni". Nachapu co to znamena.

Patrne "Invalid Handle" (ty ceske windows ...)

> "Nelze nalest popis ID udalosti ve zdroji (Inter Base Guardian). Mistni
> pocitac mozna nema informace registrunebo soubory knihovny DLL se zpravami

V Event Logu kazdemu ID odpovida textovy popis ktery musi byt v DLL jako
MESSAGETABLE a tato DLL pak zaregistrovana pro dany event source. Ve vlastnim
logu je jen ID a popis chyby se pri zobrazovani bere z te DLL.

> Dale jsem tam nasel:
> "Server nemuze vyhradit pamet ze systemoveho strankovaneho fondu, protoze
> fond je prazdny."
> Jde o nedostatek pameti v PC ?

Kdyby tomu bylo rozumet (tedy to bezelo na anglickych Windows) tak by se z
toho dalo treba neco vycist.

> Mate nekdo predstavu o jake problemy jde ?
> Aplikace pouziva IB v.6 pred BDE, a velmi silne komunikuje pres seriovy

Ano, problem je v pouziti BDE.

Petr Vones

Hypertextove odskoky na zaznamy databaze

Pod pojmom "parsovat" mal autor pravdepodobne na
mysli podla mna vhodnejsi vyraz "interpretovat".
Vyrazom "parsovat" sa vo vseobecnosti oznacuje:
rozlozit nieco, rozoberat, analyzovat a pod.
(blizsie pozri vyznam "parse", "parsing" v anglictine)

Ja som Mirunovi porozumel zhruba tak, ze RxDBRichEdit bude
obsahovat na urcenych poziciach text obsahujuci url-adresu
(t.j. taku, ktora zacina specialnym "url" identifikatorom
napr. "http://") s vopred definovanym obsahom. Pri kliknuti
na takyto text sa vyvola udalost OnURLClick a v jej obsluhe
na zaklade obdrzaneho parametra mozes vykonat prislusny
hypertextovy odskok na urceny zaznam databazy.

Vlkovic

> Diky za radu,
> akorat nerozumim tomu co znamena
> ...po kliknuti to "parsovat" ...
>
> muzete mi to trochu priblizit, co znamena to "parsovat" ?

Altius Research:

Mirun:

ShellExecAndWait

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.5.2003 18:38:48

[...]

[*] Altius Research <jkolomaznikova(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2003 15:36:50

Diky za radu,
akorat nerozumim tomu co znamena
...po kliknuti to "parsovat" ...

muzete mi to trochu priblizit, co znamena to "parsovat" ?

> Od: <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> CC:
> Datum: Tue, 6 May 2003 20:39:08 +0200
> P�edm�t: Re: Hypertextove odskoky na zaznamy databaze

--------------------
P�iprav se na nejp��ern�j�� z�itek v �ivot� na http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.priserky(tec)cz

Tisk do bitmapy

[*] Jan Pecl <blue22(zv)quick(tec)cz> - 11.5.2003 12:04:17

Ahoj,
[...]

Honza

ListBox nebo ListView? (virtual+ownerdraw)

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2003 00:45:49

Ahoj,
[...]

Mozna by bylo lepsi pouzit ListView, nedari se mi ale prepsat
uzivatelske kresleni tak, aby bylo vizualne totozne s vykreslovanim
ListBoxu. V podstate zobrazuji 2 udaje pod sebe (na jednom radku). Lze
neceho takoveho dosahnout v ListView?

TLogEvent = class(TObject)
public
FDatum: TDateTime;
FPriority: TEventPriority;
FPopis: string;
end;

LogList: TObjectList;

procedure TMainForm.LB_LogDrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
begin
with (Control as TListBox).Canvas do
begin
if odSelected in State then Brush.Color:=clInfoBk else
Brush.Color:=clWindow;
FillRect(Rect);
if odFocused in State then DrawFocusRect(Rect);

Font.Color:=clGreen;
TextOut(Rect.Left+1,Rect.Top+1,FormatDateTime('[dd.mm.yyyy
hh:nn:ss.zzz]',TLogEvent(LogList[Index]).FDatum));
Font.Color:=clWindowText;
TextOut(Rect.Left+1,Rect.Top+16,TLogEvent(LogList[Index]).FPopis);

Opravdu stale nevim, pro ktere reseni se rozhodnout. :( Diky za
inspiraci.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Jmeno prihlaseneho uzivatele

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 10.5.2003 23:26:29

Potrebuji, aby service zjistil jmeno prihlaseneho uzivatele. Problem je v
tom, ze GetUserName zjisti jmeno uzivatele, ktery dany thread spustil
("GetUserName function retrieves the user name of the current thread. This
is the name of the user currently logged onto the system." z MSDN). Takze to
bude u sluzby "SYSTEM" a ja bych potreboval prihlaseneho uzivatele...

[...]

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 10.5.2003 23:01:30

Zdravim vespolek,
Uzivatel mi oznamil podivnou zpravu. Pri praci s mym programem se objevila
hlaska pry neco jako "Neznamy popisovac zarizeni". Nachapu co to znamena.
Protoze aplikace pracuje ve W2000, porohledl jsem pri me dalsi navsteve
Event Log. Tam jsem nasel toto:

"Nelze nalest popis ID udalosti ve zdroji (Inter Base Guardian). Mistni
pocitac mozna nema informace registrunebo soubory knihovny DLL se zpravami
potrebne pro zobrazeni zprav ze vzdaleneho pocitace. Soucasti udalosti jsou
nasledujici informace: Server Started: c:\Program
Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe."

[...]

port.

Diky Zdenek Reznicek

DCOM Interface not supported

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 10.5.2003 13:58:16

> [...]
> inportu registru, ale marne.Prosim, nevite nekdo kudy kam.

Pravdepodobne klient potrebuje mat zaregistrovanu type library servera.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 10.5.2003 12:28:09

10.5.2003 Jiri Babka:
> Zdravim!

> Poradite mi, prosim, jak se da ulozit vice objektu najednou do Clipboardu?
> Potreboval bych tam ulozit soucasne tabulku (ze StringGridu) a obrazek
> (TBitmap), aby se pak mohly vlozit napr. do Wordu.

To sice vlozit muzes, ale pastne se pouze to posledni. Do Wordu by se to
vlozilo najednou v pripade, ze by to byl jeden objekt, treba RTF text s
obrazkem.

DCOM Interface not supported

[*] vobornik(zv)apel(tec)cz - 10.5.2003 12:35:57

Zdravim,
[...]
pocitaci. Pokud se vsak prihlasim na jiny, i administratorsky ucet tak, to
[...]

Predem moc diky.
Petr vobornik

Identifikace spojeni ve FB

On 9 May 2003 at 11:29, Tomas Grepl wrote:

> Existuje ve Firebidu/IB nejaka moznost, jak jednoznacne identifikovat v
> ramci triggeru nebo stored procedury aktualni connection ?

Pouze u noveho Firebirdu 1.5, kde jsou nove k dispozici kontextove promenne
CURRENT_CONNECTION a CURRENT_TRANSACTION.

Navidenou na Prvni Evropske Firebird Konferenci - Kveten 2003,
Fulda, Nemecko
http://www.firebird-conference.com

Vice objektu do Clipboardu

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2003 09:47:37

Zdravim!

Poradite mi, prosim, jak se da ulozit vice objektu najednou do Clipboardu?
Potreboval bych tam ulozit soucasne tabulku (ze StringGridu) a obrazek
(TBitmap), aby se pak mohly vlozit napr. do Wordu.

Dekuji za kazdou radu.

Jiri Babka

PageControl neprepina

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 9.5.2003 13:29:38

Bezne prepinam PageControl.ActivePage:=TSGeneral v Form1.OnShow (FormShow) a to funguje dobre.

Od: Jan Harman [SMTP:harman(zv)volny(tec)cz]
Odeslano: 9. kvetna 2003 11:23
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: PageControl neprepina

Ahoj,
neco podobneho jiz bylo v konfere resene, ale nenasel jsem tam
reseni. Mam PageControl se dvema strankami. Pokud v "design"
necham zapnutou 2. stranku a pri Form.OnCreate to prepnem na
prvni, tak se mi prepne jen "TAB". Cely obsah zustane ze stranky
druhe a naopak. Delal jsem treba i v Form.OnShow
PageControl.Repaint, ale nepomaha. co je s tim?
Diky moc. Honza

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zaslouzite. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

Zastupce na plochu v Inno setupu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 9.5.2003 13:40:46

9.5.2003 Jan Naiser:
> desktopicon

> Ten pouzivam, ale nejak se mi nedari dostat do instalace ikonu aplikace na
> plochu. Pokud to zadam v sekci Ikony a dam slozku jako {userdesktop}, tak se
> mi stejne po instalaci nevytvori. Kde presne se to da zadat v IST?

Ted ti to nereknu, nemam jej nainstalovan.
Momentalne zkousim NullSoft Install system a jsem prijemne prekvapeny.
Sice zatim pro nej nemam zadnou grafickou nadstavbu, ale skript je
jednodussi nez u InnoSetup a velikost instalace je mensi.

Zastupce na plochu v Inno setupu

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.5.2003 13:48:35

Kus z me instalacky, ktera funguje....[Icons]
Name: "{group}\Salon"; Filename: "{app}\Salon.exe"
Name: "{group}\Salon on the Web"; Filename: "{app}\Salon.url"
Name: "{group}\Uninstall Salon"; Filename: "{uninstallexe}"
Name: "{userdesktop}\Salon"; Filename: "{app}\Salon.exe"; Tasks: desktopicon
Name: "{userappdata}\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Salon";
Filename: "{app}\Salon.exe"; Tasks: quicklaunchicon

> [...]

plochu. Pokud to zadam v sekci Ikony a dam slozku jako {userdesktop}, tak se
mi stejne po instalaci nevytvori. Kde presne se to da zadat v IST?

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 9.5.2003 12:57:50

> [...]

Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 9.5.2003 13:07:49

OS41LjIwMDMgQnJvbmlzbGF2IEtsdehrYToNCg0KPj4gUHJlamkgcGVrbnkgZGVuLA0KPj4NCj4+
IGRhIHNlIHYgSW5ubyBzZXR1cHUgbmFzdGF2aXQsIGFieSBzZSBwcmkgaW5zdGFsYWNpIGFwbGlr
YWNlIHZ5dHZvcmlsDQo+PiB6YXN0dXBjZSBuYSBwbG9zZT8gSmVzdGxpIGFubywgdGFrIGt0ZXJv
dSB2b2xib3U/IE1vem5hIGpzZW0gbmVjbw0KPj4gcHJlaGxlZGwsDQo+PiBhbGUgemF0aW0ganNl
bSB0byBuZW5hc2VsLg0KPj4NCg0KPiBOYW1lOiAie3VzZXJkZXNrdG9wfVxTYWxvbiI7IEZpbGVu
YW1lOiAie2FwcH1cU2Fsb24uZXhlIjsgVGFza3M6IGRlc2t0b3BpY29uDQoNCkRvcG9ydWN1amkg
c3RhaG5vdXQgSVMgVG9vbHMuIEplIHRvIGdyYWZpY2thIG5hZHN0YXZiYSBwcm8gSW5ub1NldHVw
[...]

DBGrid

[*] Petr Turek <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 9.5.2003 12:14:03

Tohle funguje pekne, akorat to zvirazni pouze jedno policko (to na ktere
kliknu), ale ne cely radek

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
Subject: Re: Vyhledavani stringu podle masky
> A Regular Expression se na to neda aplikovat?
>
> Petr Langer

Dobry den,

dival jsem se do helpu, ale moc z toho moudry nejsem.Podle toho co
tam pisi, se to da pouzit jen pro FindDialog. Potrebuji to prohledavat bez
vyvolani FindDialogu. Muzete mi prosim dat nejaky link kde bych neco
takoveho
mohl nastudovat?

TreeView - zmena hottrack barvy

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 8.5.2003 11:49:13

Jak co nejjednoduseji zmenit barvu hot-track podsviceni pri najeti mysi na
polozku TreeView?
A lze zrusit jeste podtrzeni pisma pri najeti?
Diky za tip

Varian Async32 pro D7

[*] Zdenda <delphik(zv)seznam(tec)cz> - 8.5.2003 11:25:04

Zdravim,

nemate nekdo, prosim vas, komponenty Varian Async32 pro D7. Na
www.Builder(tec)cz je k dispozici pouze do verze D5. Mam ze skoly naprog.
programek vyuzivajici tuto komponentu v D5. Ja osobne ale vlastnim D7 a rad
bych ten programek zprovoznil pod D7. Takze pokud nekdo mate zminene komp.
pro D7, budu rad, kdyz me nasmerujete (stranky vyrobce
www.varian-software.com nejak nefunguji.)
Nebo kdyz mi nekdo vysvetlite, jak instalovat komponentu bez zdrojaku (tedy
pouze dcu), tak to bych taky bral.

Moc dik za cokoliv.
Zdenek

D7 Prof.

Jak nacist ikonu z RES

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 8.5.2003 10:23:54

OC41LjIwMDMgTWlsb7kgS2FzdG5lcjoNCj4gVGFrIHRvIGJ1ZGUgdGVuIHByb2JsZW0uIERhdmFs
IGpzZW0gamkgZG8gdG9obywga3Rlcnkgc2UNCj4gYXV0b21hdGlja3kgdnl0dm9yaWwuIERpa3kg
bW9jLiBBIG5ldmlzIG5haG9kb3UsIHByb2MgdG8gbmVjaG9kaSBzIHRpbQ0KPiBpbXBsaWNpdG5p
bSwgY28gc2UgdnlnZW5lcnVqZSBhdXRvbWF0aWNreT8gTmVuaSB0byBwcm9ibGVtLA0KPiBqZW4g
bWUgemFqaW1hIGR1dm9kLg0KDQpQcm90b3plIHNpIGplaiB2eXR2YXJpIERlbHBoaSwgdGFremUg
cGFrIHNlIHRpIHRhIHR2YQ0KaWtvbmEgemFzZSB6dHJhdGkuDQoNCi0tIA0KSmFuIEZpYWxhDQpt
YWlsdG86amFuLmZpYWxhQHdvLmN6

Tisk obrazku Sinea

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 8.5.2003 10:32:38

No jo, jenomze se tam muze prave objevit i bitmapa
ne z tlacitka,ale treba 100x100 a nevypada to nejlepe,
kdyz tam jsou diry. Dekuji za pomoc, ale uz sem udelal
vystup do htm. Nerad bych zbytecne zdrzoval.

Tisk obrazku Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.5.2003 10:04:20

> [...]

Potom by se melo zvazit, zda vubec stoji za to,
se zabyvat nejakou promennou vyskou obrazku.
Nestaci navrhnout vysku podle nejvetsiho

Vaclav Krmela

Vyhledavani stringu podle masky

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 8.5.2003 09:58:54

A Regular Expression se na to neda aplikovat?

From: "Petr Hlo�ek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>
Subject: Vyhledavani stringu podle masky

> [...]
> Potreboval bych vyhledavani podle masky.
> Treba misto cisla pouzit #, dvou cisel ##, misto pismena % atd.

Tisk obrazku Sinea

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 8.5.2003 09:47:51

PM

Tisk obrazku Sinea

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 8.5.2003 09:11:36

Aha, takze se to musi tedy nejak takhle prepocitat. Me slo
o to, ze mam treba detail kde v tele mam #OBRAZEK 16x16,
dalsi zaznam ma ale treba #OBRAZEK 200x100 a chtel sem,
aby kazdy detail mel vysku jako ten obrazek.

Tisk obrazku Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.5.2003 09:24:59

> [...]
> aby kazdy detail mel vysku jako ten obrazek.

Obrazek 16x16 na tiskarne pouhych 300 DPI by mel
rozmery 1,4x1,4 mm. Takhle velky by se mel tisknout?

Vaclav Krmela

Tisk obrazku Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.5.2003 08:43:04

> [...]
> vyska celeho detailu. Snad jsem to popsal srozumitelne.

Toto uz tak jednoduche nebude.
Zalezi na tom, co se mysli tou vyskou obrazku.
Vyska obrazku na ruznych vystupnich zarizenich bude ruzna,
v zavislosti na rozliseni vystupniho zarizeni.

Pokud by se pouzil predpoklad, ze vystupni zarizeni bude
mit vzdy rozliseni 100 DPI, pak by se to dalo resit takto:

Na sestave definovat udalost OnTiskOddilu takto:

procedure TForm1.Sestava1TiskOddilu(Sender: TSestava;
Index: Integer; var Tisknout: Boolean);
var DY: integer;
B: TBitmap;
begin
if Index = 2 then //oddil tela sestavy
begin
B := TBitmap.Create;
B.LoadFromFile(NazevSouboruZTabulky);
DY := 32 + B.Height;
B.Free;
Sender.Oddily.Oddil[Index].OHeight := DY;

DY je konecna vyska oddilu tela sestavy
jako soucet vysky obrazku v pixelech a vysky
ostatnich prvku v oddile mimo obrazek, napr. 32.

V editoru predloh nesmi mit prvek obrazek
zaskrtnutou volbu Podle okna.
Vyska obrazku a oddilu v navrhu nerozhoduje,
staci navrhnout na obvyklou nejmensi vysku.
Vsechny ostatni prvky oddilu musi lezet
nad obrazkem, nebo na urovni obrazku.
Prvky pod obrazkem se nebudou posouvat
a obrazek je prekryje.

Vaclav Krmela

Jak nacist ikonu z RES

[*] Milo� Kastner - 8.5.2003 08:14:30

Tak to bude ten problem. Daval jsem ji do toho, ktery se
automaticky vytvoril. Diky moc. A nevis nahodou, proc to nechodi s tim
implicitnim, co se vygeneruje automaticky? Neni to problem,
jen me zajima duvod.

Milos

P�vodn� zpr�va:

> From: "Milo� Kastner" <kastner(zv)stereo(tec)cz>

> Jeste me napadlo, davas to do noveho .RES nebo se jen snazis editovat ten co
> vygeneruje IDE pro projekt ? Musis pouzit jiny res a pomoci {$R jmeno.res} jej
> pridat do projektu.

> Petr Vones

Osetreni zapisu do registru

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 8.5.2003 02:36:56

nevite, jak zjistit, ze neco zapisuje do registru a jak to zakazat, nebo
povolit? *ne celkove, ale treba jenom jeden zapis)

[...]

Zistenie pozicie stringu v treeview

[*] Delphi konference <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz> - 8.5.2003 00:44:08