Instalace fbudf.dll nebo ib_udf.dll

[*] <kroutilm(zv)wsc(tec)cz> - 4.5.2003 03:25:04

Po instalaci FB 1.5 jsem v adresari UDF nasel dve knihovny. Nikde jsem ale
nenasel nejaky script, ktery by mi funkce nainstaloval. Neznam jejich nazvy
a paramtery, takze to nemuzu ani zadat rucne. Jak instalujete UDF z techto
knihoven?

Diky za radu.
Michal Kroutil

Jak zasednout tlacitko v zahlavi okna

[*] Pavel Bl�hovec <pavel.blahovec(zv)post(tec)cz> - 3.5.2003 14:15:02

Ahoj,
jak zasednu tlacitka pro minimalizaci a maximalizaci v zahlavi okna?

Umim zasednou krizek pomoci:

EnableMenuItem(GetSystemMenu(Handle, LongBool(State)), SC_CLOSE,
MF_BYCOMMAND or MF_GRAYED);

ale podobne na tlaciko minimalizovat a maximalizovat mi nefunguje:

EnableMenuItem(GetSystemMenu(Handle, LongBool(State)), SC_MAXIMIZE,
MF_BYPOSITION or MF_GRAYED);
EnableMenuItem(GetSystemMenu(Handle, LongBool(State)), SC_MINIMIZE,
MF_BYPOSITION or MF_GRAYED);

Co delam spatne?

dekuji
Pavel Blahovec

DOtaz na NET DIR

[*] Ale� Hruban <ales hruban(zv)alisys(tec)cz> - 3.5.2003 11:08:21

Trn mam takovej, ze jede hodne aplikaci na podnikove siti, ktere =
vyuzivaji
BDE. Bohuzel zkusenost je takova, ze se sem tam prihodi, ze nektera =
aplikace
na nektere (nahodile) stanici spadne, ale me z nepochopitelneho duvodu =
se
loockne Net soubor tak, ze uzivatele, kteri jsou v aplikacich muzou
pracovat, ale pokud chce nekdo spustit aplikaci vyuzivajici BDE tak ma
smulu. Toto se deje dokud prislusny uzivatel vyslovene nerestartuje PC. =
Je
to neprijemny a asi to ma trochu spojitost se serverem WINNT2000. =
Protoze se
mi podarilo vypozorovat, ze tento server nekdy podrzi soubor z duvodu =
jen
jemu znamych. Proto bych rad nosne aplikace oddelil od tech mene =
dulezitych,
alespon tim, ze by mely vlastni NET soubor.

Ales

>=20
> Soubor PDOXUSRS.NET v NET DIR je v Paradoxu centralnim=20
> souborem pro komunikaci ve viceuzivatelskem prostredi=20
> (zamykani souboru). Sorry, ale kdo chce mit DVA CENTRALNI=20
> soubory, koleduje si o problemy.
>=20
> Jaky mas duvod pro pouziti vice PDOXUSRS.NET? Jaky trn je v te pate?
>=20
> S pozdravem
>=20
> Bohuslav =A9vancara, prom. mat.
> svancara(zv)softprojekt(tec)cz

OT: Zamestnani poptavka

[*] Radek Hemelik <radek(zv)hemelik(tec)cz> - 2.5.2003 23:59:20

Doporucuji zeptat se na pes(tec)cz

Radek Hemelik, radek(zv)hemelik(tec)cz dne 02.05.2003 HitRadio Amerika=
Tel.:
+420 608
12 10 10 (R. Hemelik)
Tel.: +420 777 166 777 (studio Radio Amerika)
e-mail: studio(zv)hitradio(tec)cz http://www.xcz(tec)cz - ..tudy vede=
cesta...
http://www.hitradio(tec)cz - Surfujte s hudbou..!?
http://www.digisoft(tec)cz http://radek.hemelik(tec)cz

Dne Fri, 2 May 2003 17:59:44 +0200, Oldrich Balak napsal(a):
#Dobry den, omlouvam se za OT, ale hledam zamestnani. Programuji=
D6,
Interbase.
#Mam take zkusenosti se stavbou pocitacu, instalaci mensich siti=
castecne
#spravu Linuxovych serveru. Mozno na ziv. list. V pripade prace=
miste firmy -
#Plzen a okoli.
#Odpovedi, pokud budou, prosim, na soukromy mail: obal(zv)volny(tec)cz=
Ing.
Oldrich
#Balak
#
#
#
#
#http://www.XCZ(tec)cz - Novy internetovy portal. Novy zpusob=
komunikace
a zabavy.
--
http://www.xcz(tec)cz - Tudy vede cesta

http://www.XCZ(tec)cz - Novy internetovy portal. Novy zpusob komunikace a zabavy.

OT - pripojenie k inemu pc cez modem

[*] Jan �imeck� - 2.5.2003 21:54:06

Mam takovy programek, ktery se jmenuje Cerberus FTP Server. V nem jde
vytvori uzivatele(a jejich hesla) a kam maji pristup: Vzdy kdyz se zapte tak
je tam napsana ip pod kterou jste pripojen a kdyz nekdo zada ftp: vasi ip a
zada spravne uzivateleske jmeno a heslo dostane se do urcite slozky u
Vas(nebo na cely disk). Pokud chcete poslu Vam jej mejlem...

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan Simecky
simecky(zv)centrum(tec)cz

-----------------------------

http://www.simecky.tk
http://www.sranda.tk
http://www.reklalink.tk
http://www.kam-nalesne.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

Negace hodnoty v update SQL

potreboval bych v tabulce znegovat hodnotu pomoci SQL, ale zatim jsem
neprisel na to jak a zda je to vubec mozne.

Jde o tabulku paradoxu a polozku boolean. Potrebuji neco jako: update TAB1
set Pol1=not Pol1 where... tedy, aby se True zmenilo na False a False na
True. Uvedeny zapis samozrejme nefunguje. Nenapada vas, jak to udelat? V IB
bych to asi resil pomoci SP, ale v PX...?

Za rady diky, Honza.

OT - pripojenie k inemu pc cez modem

[*] Jan �imeck� - 2.5.2003 21:19:27

[...]

Jsou MAPI funkce thread-safe?

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.5.2003 20:04:19

Ahoj,
je mozne volat jednotlive MAPI funkce ze samostatneho threadu (metody
execute)? Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Tray minimalizace v Delphi7 (BUG?)

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.5.2003 20:04:19

Ahoj,
v OnCreate formulare (fsSingle,StayOnTop) mam nasledujici kod:

ShowMainForm:=3DFalse; =20
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW);

po minimalizaci se mi ale aplikace zmensi do leve dolni oblasti (nad
start tlacitko), coz nen=ED zadouci. Nepomaha ani opetovne volani =
SW_HIDE
v odchycene SC_MINIMIZE zprave. Stejny priklad funguje v D6 zcela bez
problemu. Mate s tim nekdo zkusenost? Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT: Zamestnani poptavka

[*] Oldrich Balak <comwest(zv)iol(tec)cz> - 2.5.2003 17:59:44

Dobry den,
omlouvam se za OT, ale hledam zamestnani. Programuji D6, Interbase. Mam take
zkusenosti se stavbou pocitacu, instalaci mensich siti a castecne spravu
Linuxovych serveru. Mozno na ziv. list. V pripade prace v miste firmy -
Plzen a okoli.
Odpovedi, pokud budou, prosim, na soukromy mail: obal(zv)volny(tec)cz
Ing. Oldrich Balak

registrace komponent

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 02.5.2003 17:23:43

>Zaregistroval jsme si komponenty (RegisterCopmponents) na dve palety, ted
>jsem je odinstaloval (i smazal bpl a dcp) a chci si je zaregistrovat znovu
>na jednu paletu... stale se mi registruji na obe dve.. nevim, jak je to
>mozne... jestli to nekde zustava zaznamenany... kde dany komponenty byly...

***ano, je to snad nekde v registrech. Proste si to pomoci toolu v delphi
usporadej jak potrebujes (pravym tukni na listu ikonek a tam je nekde
Customize ci tak nejak podobne)

registrace komponent

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.5.2003 17:20:17

> [...]
> na jednu paletu... stale se mi registruji na obe dve.. nevim, jak je to
> mozne... jestli to nekde zustava zaznamenany... kde dany komponenty

Jiste, Delphi si pamatuje jak si komponenty na palety uzivatel
rozhazel a snazi se to dodrzet i po opakovanem zaregistrovani.
Napr. u me na D5 je to v registry v ceste:

HKCU\Software\Borland\Delphi\5.0\Palette

Martin Schayna

registrace komponent

[*] Bronislav Klu�ka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 2.5.2003 17:11:51

[...]

Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 2.5.2003 15:14:37

> No dobre, ja s tim souhlasim. Transakce je potreba porad
> monitorovat, tak to
> kdosi vyresil takhle (nekdo prede mnou).

Asi to nevyresil dobre, kdyz ti to dela problemy.
Asi budes muset to monitorovani vyresit sam. Jinak, a lepe.

> Ale jak presne to zpusobuje vznikly problem? Reklo se prece, ze
> Query je po
> selectu na tabulce nezavisla. Proc by si mela sama resetovat ukazatel na
> zaznam?

To nevim. Ale ukazalo se, ze mas v programu a v nastaveni BDE chyby, ktere
mohou zpusobovat problemy, ktere se mozna mohou projevovat i ruznym
zpusobem.
Nezbyva, nez ladit, testovat, cist dokumentaci, ucit se...
(Napriklad je otazka, cemu rikas transakce, a proc by se porad mely
monitorovat.
Pokud je nute monitorovat zmeny v tabulkach, lze to urcite udela mnoho
ruznymi zpusoby: pouzit thread, timer, callback,...)

S pozdravem

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 2.5.2003 14:49:34

> [...]

selectu na tabulce nezavisla. Proc by si mela sama resetovat ukazatel na

Jirka

Simulace stisku klaves

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 02.5.2003 13:52:53

Ahoj,

> hlubik(zv)dashofer(tec)cz 05/02 10:00 dop. >>>
>V materialech jsem nasel nasledujici kod pro C++:
>SHORT nVirtKey;
>DWORD dwOemKey;
>HKL hKl=GetKeyboardLayout(0);
>nVirtKey=VkKeyScanEx(';',hKl);
>dwOemKey=((OemKeyScan((WORD)';') & 0x00FF) << 16) | 1;
>SendMessage(hWnd, WM_KEYDOWN,(WPARAM)nVirtKey,dwOemKey);

>kde jsem se zasekl na prepisu do Delphi.
>1a: jak do Delphi prepsat "<< 16"
>2a: je spravne "& 0x00FF" nahradit "and $FF" a "| 1" nahradit "or 1"?

var lVirtKey:SHORT;
ldwOemKey:DWORD;
lHkl:HKL;

lHkl := GetKeyboardLayout(0);
lVirtKey := VkKeyScanEx(';', lHkl);
ldwOemKey := ((OemKeyScan(WORD(';')) and $FF) shl 16) or 1;
SendMessage(hWnd, WM_KEYDOWN, WPARAM(lVirtKey), ldwOemKey);

>Jeste jedna otazecka na zaver. Nevite nekdo hodnotu konstanty
>"KEYEVENTF_SCANCODE"? Ve zdrojich k D6 ani k D7 se nenachazi.

<winuser.h>
#define KEYEVENTF_SCANCODE 0x0008

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

DOtaz na NET DIR

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 2.5.2003 13:13:40

> 2.5.2003 Bohuslav Svancara:

> Session primo v
>
> Takhle to pouzivam uz delsi dobu a zadbe problemy jsem nezaznamenal.
> Zkus napsat nejake konkretni problemy, ktere by mohly nastat. Pokud
> mam sitovou aplikaci, nastavim v Session NetDir centralne (v nejakem
> konfiguracnim souboru, spolecnem pro celu aplikaci) na nejaky spolecny
> adresar. Jake pak mohou nastat problemy ?

Problemy zde popisuje Vladimir Bures a ma je asi i Ales Hruban, ktery tuto
diskusi zacal.
Ja je nastesti nemam. Ale neni problem v newsech na internetu vyhledat
spousty nestastniku, kteri problemy maji a podivat se, co jim TeamB radi.

> protoze vsechny
>
> Pokud to udelas na jednom pocitaci z nekolika, ktere pouzivaji sitovou
> aplikaci ???

No, a to prave nesmis udelat.
Na zpusob pouziti NETDIR klade Borland dost tvrde pozadavky. Napriklad kdyz
pouzijes v siti mapovani, tak vsechny stanice v siti musi mit cestu k NETDIR
namapovanou na STEJNE PISMENO disku. Coz mi pripada az kuriozni...

Musim ale pripomenout jednu vec: Bavit se o teoretickych situacich je jedna
vec a praxe druha. V praxi i spatne napsany a nastaveny program muze docela
dlouho docela dobre fungovat. Kdyz mas napriklad aplikaci, kde vsichni
uzivatele data, ktera maji spolecna na siti hlavne prohlizeji a jednou za
mesic v tabulkach administrator davkovym zpusobem udela pres noc zmeny, tak
u takove aplikace se prakticky nepozna, jestli je BDE nastavene tak ci onak
a vsechno pojede OK ke vseobecne spokojenosti.

No a pak budes mit aplikaci, kde uzivatele na siti budou casto delat zmeny
do spolecnych tabulek. A tam, az se sejdou uzivatele ve spravny okamzik,
zacnou problemy. Ale to prece vis stejne dobre, jako ja...

> Nedela, protoze to k nicemu nepotrebuje. DBD a ostatni programy nebezi
> v sitovem prostredi, takze se o to starat nemusi. Je to tvoje starost,
> aby ses o to postaral.

Jak to myslis, ze DBD nebezi v sitovem prostredi?

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

OT:PC herna

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 2.5.2003 12:39:56

Dobry den.

Riesim v sucasnosti PC hernu. V jednej takej som videl velmi pekne riesenu
aplikaciu ktora (aspon podla pohladu zdialky) riesila:
Spustanie povoleneho zoznamu aplikacii
Pridelovanie loginov
Kontrola loginov podla zaplateneho kreditu
Reset pocitaca pri vycerpanom logine
A co ja viem co este

Chcem sa spytat ucastnikov konferencie:
Nemate niekto podobny program vyvinuty? Ak ano za aku cenu a podmienok?

Odpovede prosim na sukromny mail z hlavicky...

dakujem

DOtaz na NET DIR

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 2.5.2003 12:01:56

> [...]

Nedela, protoze to k nicemu nepotrebuje. DBD a ostatni programy nebezi
v sitovem prostredi, takze se o to starat nemusi. Je to tvoje starost,

FB 1.5 embedded

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.5.2003 12:05:59

Od: Dusek Karel [SMTP:dusek(zv)mudk(tec)cz]
Obracim se na Vas s OT. Tato hlaska se mi zobrazi v pripade kdyz dam
Form.Close v Form1.FormShow. Pri vytvoreni nove skusebni aplikace to vse
jede ok. Ale v mem programu to stale vyhazuje chybu. Drive vse fungovalo v
poradku, ale ted se to chova nejak divne. Skusil jsem i odstranit vsechen
kod z FormCLose, FormCloseQuery, FormCreate, FormShow (ponechal jsem jen
Form1.Close). Prosel jsem si i vsechny jednotky a nemam v nich zadny kod
ktery by se spoustel. Ukonceni programu v ON Show pouzivam z duvodu
vicenasobneho spusteni, chyby pri spojeni s mysql, pri chybne zadani hesla,
atd. A jeste jeden problem. Pri odladovani teto chyby jsem se pokusil
odebrat jine Formy pro snizeni moznosti vyskytu problemoveho kodu, a kmemu
prekvapeni Delhpi i po odebrani Formu z projektu (i pri smazani souboru
odebiraneho Formu z adresare projektu) se k odebranemu Formu nadale znal i
k jeho volani (pri kompilaci to nezahlasilo chybu) Prosim o nakopnuti.

Predem dekuji Karel Dusek

WIN XP, D6P.

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 2.5.2003 11:28:27

> [...]
> ProcessMessages znovu spustila cast kodu zobrazujici transakce
> taky nehrozi.
> Chovalo by se to jinak (reinicializoval by se i ListView a jine
> veci, coz se
> nedeje).
>
> No a to LocalShare? Priznam se, ze nevim kde to zkontrolovat/nastavit,
> nemuzu to najit...
>
> Jirka

Kdyz jsem ti psal: "...pokud tam soucasne nedelas nejake - s odpustenim -
prasarny." Tak jsi odepsal: "Rekl bych, ze nic zvlastniho neprovadim."
Ale spise se zda, ze jsou to ty prasarny (bez odpusteni).

Hodne uspechu preje

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 2.5.2003 11:22:42

> No a to LocalShare? Priznam se, ze nevim kde to zkontrolovat/nastavit,
> nemuzu to najit...

BDE Administrator.

S pozdravem

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

sifrovani

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.5.2003 10:40:12

> [...]

Synapsi pouzivam a jde mi presne o komunikaci pres TCP

muze me nekdo nakopnout spravnym smerem?

CANNOT CHANGE VISIBLE IN ONSHOW OR ONHIDE

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 2.5.2003 10:20:48
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sifrovani

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.5.2003 10:28:25

> muze mi nekdo poradit nejake knihovny na sifrovani (potrebuji
> sifrovanou komunikaci) nejlepe free a se zdrojakama

Myslis neco jako OpenSSL? (pouzivam to v Synapsi, takze pokud ti jde
o sifrovani TCP spoje, je nejjednodusi pouzit primo ji. ;-))

sifrovani

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.5.2003 10:12:12

Dobry den

muze mi nekdo poradit nejake knihovny na sifrovani (potrebuji sifrovanou
komunikaci) nejlepe free a se zdrojakama

predem diky

Simulace stisku klaves

[*] Pavel Hlub�k <hlubik(zv)dashofer(tec)cz> - 2.5.2003 10:00:04

Zdravim,

pri snaze pouzit funkce SENDINPUT, popripade keybd_event, jsem narazil
na skutecnost, ze tyto funkce ingoruji jiste hodnoty virtualnich kodu
klavesnice. Tak jsem se snazil to obejit pomoci zprav, ale nedari se. V
[...]

Mam 2 otazky.

1a: jak do Delphi prepsat "<< 16"
2a: je spravne "& 0x00FF" nahradit "and $FF" a "| 1" nahradit "or 1"?

2: Za predpokladu, ze je mozne pro simulaci stisku klaves, ktere funkce
SENDINPUT ignoruje pouzit zpravy, staci poslat dvojci zprav WM_KEYDOWN a
WM_KEYUP patricnemu oknu, nebo je to jeste slozitejsi?

Jeste jedna otazecka na zaver. Nevite nekdo hodnotu konstanty
"KEYEVENTF_SCANCODE"? Ve zdrojich k D6 ani k D7 se nenachazi.

Diky za radu

Pavel Hlubik

V TQuery se mi opakuji zaznamy

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 2.5.2003 09:44:32

> [...]

nemuzu to najit...

Jirka

CANNOT CHANGE VISIBLE IN ONSHOW OR ONHIDE

[*] Du�ek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 2.5.2003 09:27:19

[...]
chybne zadani hesla, atd. A jeste jeden problem. Pri odladovani teto =
[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 2.5.2003 08:41:17

1.5.2003 Bohuslav Svancara:
> [...]

administratorovi NetDir a na problemy mas zadelano.
Proc se jim nevyhnout nastavenim NetDir v Session primo v aplikaci ?

Proxy a Indy FTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.5.2003 08:38:12

> Zdravim,
> pouzivate nekdo Indy IdFTP komponentu i pres proxy server? Nekde v
> historii jsem se docetl, ze pomaha nastavit Passive := False??? Nechci
> pouzivat jinou komponentu. Nevite jak na to?

Nemelo by to byt spise prave naopak, tedy passive := true ???

Tisk pomoci QRCompositeReport

[*] Miroslav Vav��n <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 2.5.2003 08:27:09

> mam nekolik QReportu a tisknu je pres QRCompositeReport a mam tento
problem.

> Nektere reporty jsou na lezato a druhe na stojato, nevim jak prinutit
> QRCompositeReport, aby vysledna sestava obsahovala listy s ruznou
orientaci.

Nejde to, v�echny mus� m�t orientaci shodnou. Info v helpu.
S pozdravem
Mirun

Tisk pomoci QRCompositeReport

[*] K & H KINETIC a.s. - Nikodem Jind�ich <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 2.5.2003 07:08:24

Zravim vsechny,

[...]

Predem dik za odpoved

pridani recordu do stringlistu

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 1.5.2003 18:21:19

Proc jit proti vetru? Misto recordu pouzij class(TObject). Deklarace
zustabne stejna, akorat misto "record" napises "class(TObject)". Vetsonou
se totiz krome samotnych dat hodi i nejaka ta metoda na praci s nimi. A
vytvareni nove tridy od TStringList je vetsinou hodne zbytecne.

A kdybys potreboval ukladani do streamu nebo clipboardu tak je nejlepsi
odvodit to od TComponent misto TObject.

S pozdravem Vaclav Riha

Zdravim, mam jeden takovy problem:
chtel bych vyuzit vlastnosti objects u stringlistu a ulozit do ni
pointer na moji strukturu. Tu mam definovanou takhle:

type
TStruktura = record
text: shortstring;
x, y: integer;
end;

a ted ta otazka:

jak ma pridat dalsi polozku do stringlistu
(stringlist.addobjects('text2',moje_struktura))?
musim pred kazdym pridanim vytvorit novy objekt typu TStruktura ? a jak
pak mam pristupovat k tem objects jako k moji strukture?

Proxy a Indy FTP

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 1.5.2003 22:46:53

[...]

Jiri

DOtaz na NET DIR

[*] Bohuslav Svancara <bsv(zv)softprojekt(tec)cz> - 1.5.2003 22:24:02

> [...]
> kde je jiz nainstalovana jina aplikace bezici pod paradoxem prece nemuzu
> svoje databaze nakopirovat do adresare dat te aplikace :))) Takze
> se dvouch
> net diru a nasledovne dvou "centralnich" soboru nevyhnu. A to ze to nedela
> dobrotu mi snad vsichni potvrdi...

Kazda aplikace bude mit svoje data ve svem adresari.

A vsechny aplikace na tom pocitaci pouziji stejny PDOXUSRS.NET.

Neni v tom zadny problem. Database Desktop, DBExplorer, Delphi atd. prece
taky spoustis soucasne a NET DIR jim nenastavujes.

[*] Vladim�r Bure� <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.5.2003 20:00:57

Od: Peter Turcan [SMTP:peter.turcan(zv)centrum.sk]
Odeslano: 30. dubna 2003 14:13
Komu: Delphi CZ
Predmet: DBgrid
ahojte

existuje nejaka komponenta DBGrid, ktora ma moznost triedenia stlpcov,
ked kliknem na hlavicku stlpca? Mam Turbopower orpheus, ale ta sa mi
zda pomala..

dakujem
Peter

modularita programu

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 1.5.2003 13:49:53

> Takze pokud tomu rozumim, nadefinujes interface k abstraktni tride,
> kterou v balicku overridnes:
>
> 1. unit importovana jak do APP, tak do BPL:
>
> IMyInterface = interface(...) [...]
> procedure MyMethod;
> end;
>
> TMyAbstractClass = class(...., IMyInterface)
> procedure MyMethod; virtual; abstract;
> end;

Da sa to aj tak, ale ta TMyAbstractClass tam nie je potrebna.

> 2. BPL:
>
> TMyRealClass = class(TMyAbstractClass,IMyInterface)
> procedure MyMethod; override;
> end;
>
> 3. APP:
>
> var
> MyClass: TPersistentClass;
> IMyClass: IMyAbstractClass;
> MyClass := GetClass('.......');
> if not Assigned(MyClass) then
> raise .....
> IMyClass := MyClass.Create(....) as IMyAbstractClass;
> IMyClass.MyMethod;

Myslel som ciste pouzitie interfacov s vlastnou registraciou, takze ziadne
GetClass a MyClass.Create. Skor nieco taketo:

<zdielana unita>
type
IPlugin = interface
IMainApplication = interface
procedure RegisterPlugin(const Plugin: IPlugin);

MainApplication: IMainApplication; // globalny singleton inicializovany
aplikaciou

<plugin>

TThisPlugin = class(TInterfacedObject, IPlugin)

procedure Register; // procedura volana vzdy po natiahnuti pluginu
begin
MainApplication.RegisterPlugin(TThisPlugin.Create);
end;

v skratke tak nejako...

FB 1.5 embedded

On 30 Apr 2003 at 21:42, Erik Salaj wrote:

> Pokud
> GDS32
>
> cize ak spadne aplikacia, tak spadne i super server spolu s nou?

Velmi logicka dedukce mily Watsone :-)

Navidenou na Prvni Evropske Firebird Konferenci - Kveten 2003,
Fulda, Nemecko
http://www.firebird-conference.com

OT: Odkaz na ASP stranku ze stranky HTML

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 1.5.2003 11:22:04

Zkusil jsem to <script languague="asp" src="cesta"></script>
ale nemaka :o(

Ale pak jsem list.htm prejmenoval na list.asp a do
nej napsal <!-- #include file="art.asp" --> a bylo veselo.
Jenze do te doby, nez jsem zjistil, ze server si art.asp
nacetl a zapamatoval a na kazdem listu se zobrazily
informace o tom samem vyrobku :o( konec radosti )
Zatim jsem tedy vyzoufal a udel to takto
http://www.vagnerplast(tec)cz/katalog/charitka/list.asp

Robert

ps: dekuji za rady a preji krasne majove dny

From: "Jon� Marian" <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> potykam se s pointery a s pameti, MemProof mi nasel v programu problem s
> uvolnovanim Live pointers. Povedlo se mi vypreparovat funkcni kousek kodu,
> ktery tuto chybu zpusobuje.

Priznam se ze me unika smysl toho kodu, zvlaste pak ta cast ktera prevadi
adresu ptrs na cislo do stringu a zpet.

> procedure Dealokuj;
> begin
> Dispose(Ptr(StrToInt(sRow)));
> end;

procedure Dealokuj;
begin
Dispose(PString(StrToInt(sRow))); // Finalize + FreeMem

MemProof a Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.5.2003 14:46:09

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> [...]
> ty ve VCL, ktere opravovat nehodlam. Existuje na to nejaky filter nebo

Ktere presne (s vyjimkou jednoho volani VirtualAlloc) ?

Petr.

Vnoreny SELECT za FROM v IB/FB

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 15.5.2003 14:02:45

Ahoj,

IB a FB podporuji vic nez jen entry level, nektere veci dokonce snad az
z full level. Tebou uvedeny odkaz uvadi vylepseni kompatibility s urovni
entry level (datovy typ boolean).

Tom

Ondrej Kelle wrote:
> InterBase podporuje len Entry level.
> http://www.borland.com/interbase/pdf/ib7_feamatrix.pdf

tel: +420 234646446

Vnoreny SELECT za FROM v IB/FB

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.5.2003 14:26:42

> IB a FB podporuji vic nez jen entry level, nektere veci
> dokonce snad az z full level. Tebou uvedeny odkaz
> uvadi vylepseni kompatibility s urovni
> entry level (datovy typ boolean).

Mozno som sa zle vyjadril. Tym 'len entry level' som mal na mysli, ze
najvyssi stupen, ktory IB plne podporuje, je Entry level. Takze podla
klasifikacie ANSI SQL 92 patri do Entry level.

To, ze ma aj nieco navyse, je pravda a je mozne si to precitat v
dokumentacii.
Uprimne povedane, ja tym levelom zas az tak velmi nerozumiem ;-)
Howgh

TOndrej

MemProof a Delphi 6

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 15.5.2003 13:35:31

Zdravim,
posledni verze MemProof udajne podporuje Delphi 6, ovsem kdyz tam
nactu uplne cistou aplikaci tak mi zobrazi standartni D6 chyby, cili
ty ve VCL, ktere opravovat nehodlam. Existuje na to nejaky filter nebo
uprava, aby se zobrazovaly jen moje chyby?

Web : http://www.corexpert.com
Phone : +420 604 615 795
Sms GateKeeper - komfortni odesilani
sms zprav pro platformu Windows
------------------------------------

OT WinXPProf a automaticke prihlasenie usera

[*] Z�le��k Tom� - 15.5.2003 13:32:53

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#AutoLogon

Problem s pointery a alokaci-dealokaci pameti

[*] Jon� Marian <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 15.5.2003 13:48:40

Zdravim,=20

potykam se s pointery a s pameti, MemProof mi nasel v programu problem s =
uvolnovanim Live pointers. Povedlo se mi vypreparovat funkcni kousek =
kodu, ktery tuto chybu zpusobuje.

var=20
sRow: string;

procedure Alokuj;
var
sField: string;
ptrs : ^string;
ColData : PChar;
ColSize: cardinal;
begin
ColSize:=3D200;
ColData :=3D StrAlloc(ColSize+1);

//Tady se vola API funkce, ktera uklada cosi do ColData
//GetComputerName je jen priklad, ale chyba se stejne projevi
GetComputerName(ColData, ColSize); =20

sField :=3D ColData; //Tento radek oznacil MemProof jako chybny =20

New(ptrs);
ptrs^ :=3D sField;
sRow :=3D IntToStr(Integer(ptrs));
StrDispose(ColData);
end;

procedure Dealokuj;
begin
Dispose(Ptr(StrToInt(sRow)));

Alokuj;
Dealokuj;
end;

Jedna se o Delphi5 Update pack 1. Nevite nekdo proc je sField:=3DColData =
chybny ? Da se nejak jinak nez pres MemProof zkontrolovat uvolneni =
pameti ?

Marian

ADMIN: OT: Apace server CGI+JPG

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.5.2003 13:37:27

Puvodni zprava ze dne 15.5.2003:

> neviete niekto ako mam nastavit Apache tak, aby dokazal citat obrazky
> (gif, jpg) a kaskadove styly (css) sucasne s CGI EXE a to vsetko z
> jedneho adresara?

Tohle tu nema co delat, pouzij prosim priste laskave jinou konferenci.

OT WinXPProf a automaticke prihlasenie usera

neviem kde sa to meni, ale tu je kusok kodu

var
reg:TRegistry;
log:String;
begin
reg:=Tregistry.Create;
reg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
reg.OpenKey('SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon',false);
if CheckBox1.Checked then
log := '1'
else
log := '0';
reg.WriteString('AutoAdminLogon',log);
reg.WriteString('DefaultUserName',Edit1.Text);
reg.WriteString('DefaultPassword',Edit2.Text);
reg.CloseKey;
reg.Free;
Application.MessageBox('Auto logovanie bolo zmenene.','OK',MB_OK);
end;

|---------+--------------------------->
| | mstevlik(zv)gamo.sk|
| | Sent by: |
| | delphi-l-owner(zv)c|
| | lexpert(tec)cz |
| | |
| | |
| | 15.05.2003 12:17|
| | Please respond |
| | to delphi-l |
| | |
|---------+--------------------------->
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| |
| To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz |
| cc: |
| Subject: OT WinXPProf a automaticke prihlasenie usera |
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Hi all,
Sorry za offtopic, ale potreboval by som poradit kde sa vo WinXPProf da
nastavit aby sa dany user pri starte win automaticky prihlasil
Vo Win2000 to viem nastavit, ale v WinXP som to uz nenasiel :((

ako zistit rozmery jpg obrazku

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 15.5.2003 13:12:45

a co TJPEGImage?

S pozdravem

Frantisek Bohac
Skupina informatiky VN Olomouc, vnol(zv)vnol(tec)cz
tel.: 973 407 141

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>

> retazec: "0011001234567890308http://tatrasun/ibanking.html"
> kluc: "testep01"
> hash: 484CF3E26BC2C887 (12BC21352B2E38BF3C64A346)

Me knihovna DEC dava vysledek
SHA1(0011001234567890308http://tatrasun/ibanking.html)
=99D9EA70972D9396BE4401463D08067A345CC062

Zkus ty Tvoje pouzivane komponenty testnout na prikladech v prilohach
standardu http://www.itl.nist.gov/fipspubs/fip180-1.htm

HTH, pf

TrayIcon

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.6.2003 18:23:30

Zdravim

Diky za prikladek. Opravdu k nize uvedene situaci dochazelo. Po
preinstalaci WIN2000 a Delphi5 Prof. uz tato situace nenastava. (stejne uz
reinstalace byla potrebna) Nevim proc a nebudu po tom patrat.

Neaktivni Form po kliku na TrayIkonu:

Klikem na ikonu v tray zviditelnim aplikaci "Form1.show;" a Form se zobrazi
se sedivym Caption a tento zmodra az po kliknuti na Form.

Pro Win2000 zabralo:
.
Form1.show;
titulek:=Form1.Caption;
Handle:=FindWindow('TForm1',Pchar(titulek));
SetForegroundWindow(handle);
.

Bohuzel to uz neplati pro WIN98 a WIN95, WINME a WINXP nemam moznost
odzkouset.

Pokud nekdo vi dikz ya odpoved

> tady mas prikladek na TrayIconu, kdyz tam vlozim Timer a aplikace je v
> Trayi, timer se normalne provede...
> http://sweb(tec)cz/data.product/Delphi/5/TrayIcon/TrayIcon.zip
> S pozdravem
> Bc. Jaroslav Blazek

Sifrovanie - sha1, des pre Tatra Banku

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 30.6.2003 18:01:28

Zdravim,

chcem sa spytat slovakov, ktori su v konfere ci nahodou nerobili v
Delphi alebo v C++ podpis pre sluzbu TatraPay a EliotPay od Tatra Banky?
Nasiel som na www.crypto-central.com free komponenty, ale akosi mi
davaju ine hodnoty ako ukazuje priklad z banky.
Konkretne z retazca a kluca mam dostat hash a hodnotu sign, ked vsak
pouzijem tie komponenty, tak dostanem len uplne bludy:

retazec: "0011001234567890308http://tatrasun/ibanking.html"
kluc: "testep01"
hash: 484CF3E26BC2C887 (12BC21352B2E38BF3C64A346)
hodnota SIGN: 20C30B5C7255525F

navod:
c/ z uvedeneho retazca sa vytvori HASH algoritmom SHA1

d/ z tohto HASHu sa vezme prvych 8 bajtov a zakryptuje sa algoritmom DES
pomocou bezpecnostneho kluca

e/ vznikne 8 bajtovy bezpecnostny kluc, ktory sa konvertuje do 16
bajtoveho stringu, ktory reprezentuje jeho hexa zapis

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Sitova FB

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2003 16:13:21

> OK, ale ja som zatial neprisiel na to aby som vedel ako nastavil
> Windows98, ktory je klientom FB a zaroven ma dial-up pripojenie k
> internetu tak aby mi pripojenie k FB nebrnkalo po sieti iba dvoma
> sposobmi:

pokud ma ta masina sitovou kartu, tak je potreba, aby sla nejdriv
na ni. to se u 98cek dela asi blbe. co takhle naeditovat soubor
"C:\windows\hosts"?

pokud je to solo masina, pak jako nazev serveru je lepsi pouzit
"localhost"

AFAIK

Peca

QuickReport a Export do BMP

[*] Roman Lostak <lostak(zv)yssentools(tec)cz> - 30.6.2003 15:09:17

me to je docela jedno v jakym formatu to ulozim, hlavne se to musi ukladat
primo v delphi a musi to jit take otevrit, a jak to ulozim do WMF?

From: "Pavel Cabak" <delphikonf(zv)cross(tec)cz>
> da se nejak docilit toho, aby se TCheckListBox choval jako ReadOnly? Abych
> se v nem mohl pohybovat (na zaklade ItemIndex zobrazuji dalsi udaje), ale
> abych nemohl mysi ani klavesnici menit stav jednotlivych polozek.
> Ted to delam tak, ze mam v promenne schovany stav polozek a pri
OnClickCheck
> to znovu prenastavim, ale neni to ono (je videt jiste problikavani mezi
> zaskrtnutou a nezaskrtnutou polozkou).

Mame to implementovane v TRxCheckListBoxu, coz je
implementace checked listboxu v knihovne RxLib ktera muze
enablovat a disablovat jednotlive itemy. Udelali jsme si tam
property ReadOnly a pri zmene nastavime vsem itemum
hodnotu EnabledItem[i] := Not ReadOnly. Jeste se musi
drobne prepsat TRxCheckListBoxStrings, aby se pri manipulaci
s itemy prenastavoval spravne Listbox.EnabledItem[i].

Ale lepsi reseni (i kdyz trochu pracnejsi) pokud je itemu vice
nez radove stovky, je VirtualTreeView, ktere mimo jine
umi byt i bezvadny checked listbox:
http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VT.php

Martin Schayna

IB/FB - zruseni SYSDBA

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 30.6.2003 12:00:55

Zalozit uzivatele ktery ma prava jako SYSDBA pro DB je vlastne to, ze si
nastavis jineho vlastnika DB.
Da se to provest tak, ze provedes zalohu pod SYSDBA a obnovu pod jinym
uzivatelem, ktery se stane vlastnikem.
Zakazat SYSDBA bude asi problem. IB/FB je koncipovan tak ze se musi zakazat
fyzicky pristup k souboru DB a zmenit heslo na SYSDBA. Potom je bez znalosti
hesla na SYSDBA prakticky nemozne se dostat na DB.

> [...]
> tabulek, ktere ani poradne neznam, takze priradit
> prava novemu uzivateli je docela problem. Resil
> jste to nekdo? Jde to? Pokud ne, co bezpecnost

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 30.6.2003 11:38:54

Podivej se do napovedy k ISQL. Myslim si, ze bys mohl zavolat pomoci
ShellExecute prikaz ISQL s parametrem scriptu . Pouze tapam v pameti, takze
me nekdo popravte, jestli se mylim.

Jaroslav Vorlicek

Od: Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
Predmet: Re: Neaktivni Form

> Zdravim

> Bohuzel ne. Zajimave je i to, ze pokud
> spustim aplikaci z prostredi Delphi
> nabehne po kliku na tray ikonu Form s modrym
> Caption. Pokud vsak aplikaci
> spustim pres ikonu na plose, nebo pres start
> nabehne Form s Captionem
> sedivym.
> Paklize zobrazim Form klikem na tray ikonu,
> kliknu na Form (tim Caption
> zmodra), aplikaci skryji Form.Hide tak
> nasledujici zobrazeni Formu jsou uz s
> modrym Captionem

Programovy tisk z TWebBrowseru

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 30.6.2003 08:10:34

Nevite jak programove vytisknout obsah nacteny komponentou TWebBrowser (www stranku)???

Diky F.

Tlacitko na titulk. pruhu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.6.2003 07:48:33

> nevi nekdo jak nakreslit tlacitko na titulkovej pruh formu, tak aby
> vypadalo korektne v XP i non-XP systemech (a bylo dobre zarovnane).

Ahoj,

nevim, zda to splni tve pozadavky (nemam XP k vyzkouseni), ale
pouzivam komponentu TitleBtn, kterou jsem nasel kdysi nejspis na
torry. Je tam zdrojak, po par mirnych upravach jsem to rozchodil k
plne spokojenosti a XPckari si zatim rovnez nestezovali.

David Lebeda

Tlacitko na titulk. pruhu

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 29.6.2003 21:47:56

Zdravim,
[...]

Neaktivni Form

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.6.2003 20:47:46

> [...]

zmodra), aplikaci skryji Form.Hide tak nasledujici zobrazeni Formu jsou uz s

procedure TForm1.RxTrayIcon1Click(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Timer1.Enabled:=False;
RxTrayIcon1.Active:=False;
Form1.Show;
Form1.SetFocus;

> A nepomuze ani Form1.SetFocus?

Neaktivni Form

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 29.6.2003 19:31:41

V nedele, 29. cervna 2003, 18:35, delphi-l(zv)clexpert(tec)cz napsal(a):
> Klikem na ikonu v tray zviditelnim aplikaci "Form1.show;" a Form se zobrazi
> se sedivym Caption a tento zmodra az po kliknuti na Form.

A nepomuze ani Form1.SetFocus?

--
Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

Neaktivni Form

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.6.2003 18:35:37

Zdravim

Mam Form na nem RxTrayIcon a aplikaci skryji
Application.ShowMainForm := False;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE);

Klikem na ikonu v tray zviditelnim aplikaci "Form1.show;" a Form se zobrazi
se sedivym Caption a tento zmodra az po kliknuti na Form.

Muze mi nekdo rici cim je to zpusobeno a jak tento problem odstranit?

Diky za odpoved

Default adresa odesilatele mailu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.6.2003 17:11:32

> No asi Vam tedy chybi jeste zasady pro pridelovani username, jinak bys
> problem asi nemel...

Obavam se, ze jsem asi uplne nepochopil, kam svymi pripominkami smerujes. V
porovnani s tim, co jsem mel moznost shlednout v rade jinych firem, povazuji
spravu nasi site za systematickou a konzistentni. Pridelovani username i
mailovych adres se ridi pravidly, ktera jsou jasne definovana a dodrzuji se.
Ze se pro vytvareni systemoveho uctu a mailove adresy nepouziva stejny
algoritmus je dano tim, ze na jejich format mame rozdilne pozadavky, a
obavam se, ze k posouzeni jejich opravnenosti Ti chybi minimalne znalost
firemnich souvislosti.
Abych se vratil k puvodnimu dotazu, nepozadoval jsem radu ohledne systemu
spravy a pridelovani mailovych adres a nazvu uctu, ale dotaz byl trochu
jiny - lze nejak zjistit vlastnosti default postovniho profilu pro postovni
klienty Outlook a Outlook Express ?

> Tady jses IMHO mimo zase ty, tezko muzes po systemu chtit,
> aby vedl nejakou
> informaci o e-mailove adrese v registrech, kdyz se jedna o
> udaj jednotlivych
> postovnich klientu.

Asi opet nerozumim - preci jsem nechtel, aby si operacni system vedl
evidenci mailovych adres jednotlivych klientu. Jen jsem se ptal, jestli lze
(napr. pomoci MAPI) ziskat z informaci o default profilu pro Outlook a
Outlook Express nastavenou adresu odesilatele. Vubec nechapu, jak jsi mohl
nabyt dojem, ze po postovnich klientech pozaduji, aby si udaje ukladaly/i v
registru (i kdyz fakticky vzato tam skutecne jsou, jenze od verze k verzi
jinde).

> Takze Ti nezbyva nez se s timto faktem smirit. Zadana
> systemova mailova
> adresa neexistuje, proto take vetsinou rozumna alternativa je
> ta, ze useri
> maji (korm dalsich aliasu) postovni schranku
> username(zv)domena.xx. Resi to tak
> ve vzacne shode Linux i Windows (samozrejme zalezi na spravci
> jak s tim
> nalozi). Pokud jde nekdo vlastni cestou mimo praxi proverene
> konvenece tezko
> se pak muze divit, ze casem narazi.

Tak nevim, na Tvuj nazor na zpusoby vytvareni firemnich mailovych adres a
nazvu systemovych uctu jsem se snad neptal, ledaze bych neco prehledl...

Tak tedy pro jistotu jeste jednou:
Dotaz zni:
Znas zpusob, jak programove zjistit (s vyjimkou prohledavani polozek
registru) adresu odesilatele mailu pro default profil Outlooku a Outlook
Expressu ? Pokud ano, pokud to neni nejake tajemstvi, a pokud se Ti bude
chtit, napis to, urcite to bude zajimat i jine cleny konference, nejen mne.
Pokud ne, povazujme prosim tuto debatu za ukoncenou.

Tabelatory v CheckListBoxu

[*] Martin Radvansky <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 29.6.2003 15:15:25

Dobry den,
netusite nekdo, jestli lze CheckListBox prinutit, aby akceptoval
tabelatory?
Da se to udelat jinak nez vlastnim vykreslovanim.

Diky za odpoved.

Martin Radvansky, MCP

Delphi 6 a zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.6.2003 14:37:22

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> instalaci to vse bezi jak ma. Kazdopadne zakaznik rikal ze tam ma
> delphi 6 kvuli zpetne kompatybilite ? By me docela zajimalo kvuli jake
> kompatybilite. Co v Delphi 6 schazi z minulych verzi. Vym ze vymyzeli

Chyby, ale jsou tam zase nove :-) Treba ma ale nejake komponenty od kterych
neni zdrojak nebo je vyrobce neupdatoval pro D7 a jemu se v tom nechce hrabat.

> nektere komponenty a jeste problem comctrls ale to je asi tak vsechno.

Zadne nezmizely, staci si jen precist Readme.

Petr Vones

Delphi 6 a zpetna kompatibilita

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.6.2003 14:29:21

Zdravim konferecni

tak problem s instalaci Delphi 6 a 7 na jednom stroji sem vyresil po
[...]

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.6.2003 12:07:12

> [...]

nalozi). Pokud jde nekdo vlastni cestou mimo praxi proverene konvenece tezko

Ludek

TrayIcon

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 29.6.2003 11:47:11

V pripade, ze je ShowMainForm:=true procedura probehne
Pokud je ShowMainForm:=false procedura se nespusti

A jaka je to procedura?

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Pristup k SQLite

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 28.6.2003 20:26:07

http://www.aprog(tec)cz/files/sqlitedb.zip

Saturday, June 28, 2003, 8:04:05 PM, you wrote:

ps> Zdravim v konferenci,

ps> chtel bych vyzkouset SQLite. Nemate nekdo nejakou unitu pro pristup k DLL,
ps> kterou byste byli ochotni poskytnou?

ps> :: petr.spurny ::
ps>
ps> :: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::
Martin mailto:martin(zv)aprog(tec)cz

Pristup k SQLite

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 28.6.2003 20:04:05

Zdravim v konferenci,

chtel bych vyzkouset SQLite. Nemate nekdo nejakou unitu pro pristup k DLL,
kterou byste byli ochotni poskytnou?

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.6.2003 20:12:06

From: "Ludek Finstrle" <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz>

> Nevidim v tom problem. Je to korektni a dela to, co chci. To tvoje

Ze to neco dela je naprosto nepodstatne a v zadnem pripade to neni korektni.
Pro tuto situaci, kdy je nutne zajistit vyvolani urcite casti kodu ktery
ukonci nejaky blok je urcena konstrukce try..finally.

Try..except blok slouzi ke specificke obsluze specificke vyjimky/ek a ne k
potlaceni vyjimek. Pokud uz nekde vznikne vyjimka a ty ji odchytis pomoci
except tak s ni musis neco udelat a ne ji ukryt. Pripadu kdy je uplne zahozeni
vyjimky omluvitelne je velmi malo.

Petr Vones

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 28.6.2003 20:02:05

Petr Vones napsal(a):
> From: "Ludek Finstrle" <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz>
>
> Vynikajici zpusob pouziti vyjimek :-)

Nevidim v tom problem. Je to korektni a dela to, co chci. To tvoje
dela neco jineho.
V cem ma byt problem?

> Jinak se to da resti takhle:
>
> SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 0, 0);
> try
> // update
> finally
> SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 1, 0);

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.6.2003 15:49:49

From: "Ludek Finstrle" <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz>
> [...]

// update
finally
SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 1, 0);

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.6.2003 15:27:48

Zdravim

[...]

Poradte prosim kde je chyba.

TCheckListBox a ReadOnly

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.6.2003 19:16:33

V patek, 27. cervna 2003, 16:48, delphi-l(zv)clexpert(tec)cz napsal(a):
> [...]
> to znovu prenastavim, ale neni to ono (je videt jiste problikavani mezi

Navrh jineho reseni:
Pouzij TListBox s vlastnosti Style nastavenou na lbOwnerDrawFixed a
obsluhuj si udalost OnDrawItem. Muzes si pred jednotlive polozky
nakreslit co chces (treba klasicke zatrzitka). V helpu - udalost
OnDrawItem objektu TListBox je na to tusim priklad.

--
Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

TCheckListBox a ReadOnly

[*] Pavel Cabak <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 27.6.2003 16:48:23

Ahoj,

[...]

Nedelal nekdo z vas uz neco takoveho?

Delphi 4 CS, Win 2000 Prof

Pavel CABAK
cabak(zv)cross(tec)cz

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.6.2003 16:48:23

> potrebuji vlozit do okna vetsi mnozstvi controlu (cca 200 Tedit)
> a potreboval bych potlacit jejich vykreslovani v prubehu vkladani
> a nechat je vykreslit vsechny najednou. Tedy neco jako DisableControls
> u datasetu. Nevi jak na to ?

Ja to resim v ramci TFormu takto:

wl := LockWindowUpdate(GetDesktopWindow);
try
... to co chci ...
if (wl) then
LockWindowUpdate(0);

Luf

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.6.2003 16:54:24

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> potrebuji vlozit do okna vetsi mnozstvi controlu (cca 200 Tedit)

Pouziti 200 komponent TEdit ukazuje ze je neco spatneho v navrhu. Pokud ma
navic takova aplikace bezet na Windows 9x tak se muzes dostat do problemu se
systemovymi prostredky.

Pokud to ma simulovat nejaky formular tak je asi lepsi mit jen jeden "edit"
ktery cestuje po prave vybrane kolonce a zbytek vykreslovat jako text. Nebo
pouzit treba TDrawGrid kde uz je primo toto udelane v podobne inplace editu.

Petr Vones

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.6.2003 15:50:19

> [...]
> a potreboval bych potlacit jejich vykreslovani v prubehu vkladani a
> nechat je vykreslit vsechny najednou. Tedy neco jako DisableControls u

Ahoj,

napada me treba umistit je na panel s Visible = False a ten pak
zviditelnit. Nebo ty edity vytvaret neviditelne a po vytvoreni je rychle
v cyklu projet a zviditelnit.

David Lebeda

Zakaz vykreslovani controls v okne

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.6.2003 14:54:15

Ahoj,
[...]

Diky Pavel

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.6.2003 14:00:00

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> Najprv naistaluj Delphi6 a spusti ju aspon 1x a potom Delphi7, aby sa ti
> automaticky prepisali vsetky cesty v registroch. Pri prvom spusteni

Nesmysl, kazda verze Delphi ma svoji vetev v registry.

> Delphi7 by to malo vyhodit nejaku hlasku o kompilatore. Tam daj "Yes",
> aby sa nastavil kompilator Delhi7 (za predpokladu, ze si tu hlasku dobre

Zadny kompilator, ale Delphi IDE jako JIT debugger.

Jinak neni problem mit nainstalovano vice Delphi na jednom pocitaci, snad s
vyjimkou BDE kde je vhodne aby posledni instalovana verze Delphi byla ta
nejnovejsi. Ale BDE uz stejne dnes nikoho nezajima ...

Petr Vones

different version of v zavislem balicku

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 27.6.2003 14:16:12

> a jen je nakopirujes pres ty puvodni. Protoze se vesmes jedna o male
> soubory, jde to rychle, a pokud nemas naprogramovanou zavislost na
> verzich, muzes nove moduly okamzite spustit.

Diky za obsahle informace, zni to slibne ;-)

Martin Burle

ADMIN: Konference .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.6.2003 12:40:14

Puvodni zprava ze dne 27.6.2003:

> adresu nevim .. promin, ale byla nejak konference .. spis teda NEWS v
> cestine na netu ...

Prideluji 100 bodu za tuhle radu.

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 27.6.2003 12:40:14

Pouzij analogicky SetStrProp.

Friday, June 27, 2003, 12:34:13 PM, you wrote:

PV> Ahoj,

PV> Kdyz chci misto integeru cist string, teda neco ve smyslu:
PV> SetOrdProp(Components, PropInfo,string(ini.ReadString(inttostr(i)+'_OBject', TPanelListCommands[i2], 'Default')));

PV> Bohuzel toto mi vyhodi chybu:
PV> There is no overloaded version of 'SetOrdProp' that can be calle with these arguments.

PV> Diky,

PV> vl.

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 27.6.2003 12:34:13

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
Subject: OT: Konference .NET

> [...]
> konference o .NET? Na jake adrese? Tusim ze to bylo neco jako
> vsnet-l(zv)clexpert(tec)cz. Popripade doporucte nejakou jinou dobrou o .NET

Konference .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.6.2003 12:38:14

> [...]

> konference o .NET? Na jake adrese? Tusim ze to bylo neco jako
> vsnet-l(zv)clexpert(tec)cz. Popripade doporucte nejakou jinou dobrou o .NET

Ty, co provozuji ja, jsou zde:

http://www.clexpert(tec)cz/konference/

Jinak na EMWAC.

Konference .NET

adresu nevim .. promin, ale byla nejak konference .. spis teda NEWS v
cestine na netu ...

Jirka

Zacatecnik - vypocet v databazi ...

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 27.6.2003 11:08:02

Tabulka musi byt otvorena v case pouzivania. Pri kompilacii nemusi byt
otvorena. V datamodule v datasource musi byt priradena ta tabulka a
potom na tom DBgride musis dat do datasource odkaz na ten datasource v
datamodule. Napr. ak sa datamodul vola "DM" a datasource sa vola "DS1" a
tabulka sa vola "TABLE1" tak v "DS1.Table" musi byt "TABLE1" a v
DBGRID1.DATASOURCE:=DM.DS1

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: Pokud TTable a DataSource umistim primo do formulare je vse O.K..

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2003 11:06:02

Cau Ing.,

Friday, June 27, 2003, 10:29:59 AM, you wrote:

> Ted jsme prechazeli z D5 na D7. Mam tu nainstalovano oboji a zcela bez
> problemu. Tedy vlastne skoro - jen si musim prehazovat v systemovych
> cestach cestu na Delphi5/Delphi7 (po instalaci tam je cesta do obou
> verzi, tak to jednou vzdy zrusim).

Aha takze on ma problemy s cestama ? Podle systemovej se vlasne Delphi
pri kompilaci ridi a hleda potrebne unity.

> --------
> ing. Pavel Zilinec
> MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

> Prog-Soft s.r.o. Plzen
> Informacni system pro vyrobce
> a distributory napoju

S pozdravem

Milan Vymazal

taskbar

[*] Ing. Jan Kuchar <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 27.6.2003 11:30:09

cau

mam nasledujici problem,svou aplikaci spoustim v shellu hned po nabehnuti
WINXP, takze uzivatel nemuze do woken, ale pres urcite heslo muze spravce
programu tento program ukoncit a spoustim mu automaticky program
explorer.exe, problem ale nastava v tom ze uzivatel nevidi taskbar, nevite
jak ho zobrazit, skusil jsem i prikaz
showwindow(findwindow('Shell_TrayWnd',nil),sw_show), ale findwindow mi vrati
nulu a nic se neprovede, tak co s tim ?

DIK