Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 27.6.2003 11:12:08

Najprv naistaluj Delphi6 a spusti ju aspon 1x a potom Delphi7, aby sa ti
automaticky prepisali vsetky cesty v registroch. Pri prvom spusteni
Delphi7 by to malo vyhodit nejaku hlasku o kompilatore. Tam daj "Yes",
aby sa nastavil kompilator Delhi7 (za predpokladu, ze si tu hlasku dobre
pamatam. Radsej si ju precitaj, ale v principe tam vyber Delphi7). Potom
bude vsetko fungovat bez problemov.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: ze to pujde bez problemu. Zakaznik chce 7 a 6 na jednom pocitaci
kvuli
>: vyvoji a zpetne kompatybilite. Musi tam byt Rx komponenty a
komponenta

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2003 11:04:01

Cau Tom,

Friday, June 27, 2003, 10:36:00 AM, you wrote:

> Je tam trosku problem s tim, jaky se ti spousti radkovy kompilator
> (pokud ho pouzivaz) ...

e ? tak tomuhle nerozumim. vcem je problem <

S pozdravem

Milan Vymazal

Paleta Komponent

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 27.6.2003 10:27:59

> Ahoj, nejak se mi kompletne ztratila paleta komponent v Delphi 5.
> Nevite nekdo, kde se da dat znova rinicializovat?

Cau,

mnela by pomoct rekompilace balicku ve kterem ta komponenta byla.

Vaclav

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 27.6.2003 10:29:59

Ted jsme prechazeli z D5 na D7. Mam tu nainstalovano oboji a zcela bez
> [...]

VM> kdbmemtable. Mate nekdo stimhle nejake skusenosti ? Kolega to u
VM> zakaznika jiz instaloval ale narazil na nejake problemy registraci

Paleta Komponent

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 27.6.2003 10:25:58

Kdekoliv na toolbarech pravym tlacitkem zaskrtnes 'Componet palete'.
Pokud tam je, ale prazdna, tak v Component -> Configure Pallete pro
Pages [All] najdes tlacitko 'Default Pages'
Delam to sice podle D7, ale v D5 to bylo myslim stejne.

D> Ahoj, nejak se mi kompletne ztratila paleta komponent v Delphi 5.
D> Nevite nekdo, kde se da dat znova rinicializovat?

Paleta Komponent

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 27.6.2003 10:25:58

Dalibor wrote:

> Ahoj, nejak se mi kompletne ztratila paleta komponent v Delphi 5.
> Nevite nekdo, kde se da dat znova rinicializovat?

menu COMPONENT->INSTALL PACKAGES...

Add... vlezes do $(DELPHI)\Bin adresare a naladujes tam design package:

dclbde50.bpl, applet50.bpl, dcldb50.bpl, dclsmpedit50.bpl, dclite50.bpl,
dclib50.bpl, dclIBXtras50.bpl, dclnet50.bpl, dclaxserver50.bpl,
dclsmp50.bpl, dclocx50.bpl, dclstd50.bpl, dbwebxprt.bpl, dcl31w50.bpl,
dclie50.bpl, dclnmf50.bpl, dcltqr50.bpl, dcltee50.bpl, dclqrt50.bpl

ze SYSTEM32 potom ibevnt50.bpl

pripadne dalsi bpl, ktere's mel nainstalovane

Marek.

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Tom Beran <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 27.6.2003 10:36:00

> [...]
> instalaci tam je cesta do obou verzi, tak to jednou vzdy zrusim).

Je tam trosku problem s tim, jaky se ti spousti radkovy kompilator

T.

Paleta Komponent

Ahoj, nejak se mi kompletne ztratila paleta komponent v Delphi 5.
Nevite nekdo, kde se da dat znova rinicializovat?

Delphi 6 a Delphi 7 na jednom pc

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2003 10:07:57

[...]

Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Synapse - typ prenosu souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.6.2003 09:17:54

> poradi mi nekdo, zda a jak se da u Synapse - FTPSend - nastavit druh
> prenosu? Stahuju soubor z Unixoveho systemu, jedna se o textovy
> soubor. Ovsem po stazeni souboru jsou nahrazeny Unixove konce radku

Property TFTPSend.BinaryMode

(kdyz je True (default), tak se soubory stahuji jako binarni, tedy
tak jak jsou. kdyz tam das false, tak se stahuji v ASCII rezimu.)

Synapse - typ prenosu souboru

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 27.6.2003 09:11:53

Ahoj,

poradi mi nekdo, zda a jak se da u Synapse - FTPSend - nastavit druh
prenosu? Stahuju soubor z Unixoveho systemu, jedna se o textovy
soubor. Ovsem po stazeni souboru jsou nahrazeny Unixove konce radku
Windowsovskymi. Tim pak je i rozdilna velikost souboru na ftp serveru
a souboru stazeneho. Potrebuji porovnavat velikost souboru na ftp
serveru a souboru stazeneho - v pripade, ze se lisi velikost,
stahnout ho znova (novejsi, aktualnejsi soubor). Ted mi to ale
stahuje porad, protoze obe velikosti jsou ruzne...

Delphi 5.0, Windows 2000

sledovani PC

> Mozna by ti mohla pomoct api GetForegroundWindow ktera ti vrati handle
> aktivniho okna aktivni aplikace...

... a hookovanim mysi a klavesnice pomoci SetWindowsHookEx zjistis aktivitu
uzivatele.

Zacatecnik - vypocet v databazi ...

[*] Libor HUDAK <info(zv)amistudio(tec)cz> - 27.6.2003 08:39:50

Vazeni,

mam na Vas trivialni dotaz a prosim o schovivavost - zacatky jsou krusne ...

Potebuji provadet vypocet v radcich tabulky (zaznamech databaze):

Mam vytvoren formular s funkcni komponentou DBGrid.
Pokud mam TTable a DataSource umisteny v DataModulu, a prestoze je s formularem "provazu" pomoci FILE/UseUnit,
pri kompilaci programku mi to hlasi, ze tadabaze nejsou deklarovany a prerusi preklad souboru...

Pokud TTable a DataSource umistim primo do formulare je vse O.K..

Predem dekuji za radu...

Libor

Zacatecnik - vypocet v databazi ...

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.6.2003 08:55:51

V patek, 27. cervna 2003, 8:39, delphi-l(zv)clexpert(tec)cz napsal(a):
> [...]
> formularem "provazu" pomoci FILE/UseUnit, pri kompilaci programku mi
> to hlasi, ze tadabaze nejsou deklarovany a prerusi preklad

A odkazujes se na ty objekty pres jmeno DataModulu? Tedy neco jako

DataModule.Table.Open atd..

--
Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

TQRPreview help

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.6.2003 08:49:51

> TQRPreview
> >
> Nazvy metod atd. jsou celkem popisne, mas neco konkretniho na srdci ?

Ahoj,

chybi mi aspon nejaky seznam, hledat to pomoci code completion nebo v kodu
prikladu mi neprijde zrovna produktivni. Nebo jsem neco prehledl ?

Default adresa odesilatele mailu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.6.2003 08:37:50

> [...]
> moje firmy rostou
> :o) pak je z toho dzungle a nezbyva nez usery presvedcit o
> nutnosti "rezu".
> Nehlede na to, ze pred 5-6 lety vizitka s adresou
> pepicek(zv)firma(tec)cz byla
> bezna, dnes uz to vypada ponekud komicky a preci jenom adresa
> jmeno.prijmeni(zv)firma(tec)cz vypada o mnoho solidneji.
> Jinak nevim o co mu jde, kdyz se jedna pouze o to dopsat ke stavajicim
> adresam aliasy. Neznam mailserver, ktery by to neumel.
> Navic i on to muze mnohdy urcite pouzit pro nejakou automatizaci.

No, v tomto pripade jsi trosku mimo, problemy, ktere popisujes, se nas
netykaji. U nas existuji uz nejakych 6 nebo 7 let zasady, upravujici
pridelovani firemnich emailovych adres. Neni to "jmeno.prijmeni", protoze to
povazujeme za neuzitecne a neprakticke - zejmena v pripade zenskych
prijmeni, kdy dela problemy prechylovani v mezinarodnim kontextu, navic se
nevhodne odhaluje vice informaci, nez je potreba.
No a pokud jde vytvoreni aliasu - samozrejme, ze to jde, a taky to
pouzivame. Jenze tady se nejedna o zadne smysluplne vyuziti funkce aliasu,
tady jde o nahradni reseni problemu hrubou silou, ktery by se dal ciste
vyresit, pokud by sla spolehlive detekovat default adresa odesilatele
emailu.

TQRPreview help

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 26.6.2003 23:15:15

> [...]
> ? Postahoval jsem z QUSoftu kdeco, ale nemuzu to najit.

Nazvy metod atd. jsou celkem popisne, mas neco konkretniho na srdci ?

Mirun

sledovani PC

[*] Vladimir Bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 26.6.2003 23:07:14

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> Takhle to mam zatim udelane (resp. podobne, trochu jiny tvar adresy), ale
> spravce site a posty tvrdi, ze si na mne pocka nekde v temnem prujezdu s
> basebalovou palkou :-)))

Ahoj.
[...]

Ludek

Jak spravne ukoncovat aplikaci

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 26.6.2003 16:32:48

> 26.6.2003 Jan Harman:
>
> v Try Except End ???
>
> Z jakeho duvodu ?
> Jedine co musis udelat je, ze musis prislusne nastavit CanClose. Jinak
> to pres Close hlavniho nezavres.

Pres Close hlavniho formu to zaviram bezne. CanClose se tyce pouze
OnCloseQuery. V Try Except End proto, protoze pokud nastane vyjimka (v
OnClose) tak se nezavre.

Honza

Jak spravne ukoncovat aplikaci

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.6.2003 16:22:47

> [...]

v Try Except End ???

Z jakeho duvodu ?
Jedine co musis udelat je, ze musis prislusne nastavit CanClose. Jinak

BringToFront

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 26.6.2003 16:16:47

Ahoj,

Nevite nekdo proc funkce SendToBack funguje u TForm
uplne stejne jako BringToFront.
SendToBack prenese Form do popredi i kdyz by mela udelat opak.
Prisel jsem na to ve spojitosti s komponentou TBToolWindow ve
vydokovanem stavu, kdy je umistena na formu, ale dela to i uplne
obycejny TForm.

Diky za info

Tomas Bihary

Jak spravne ukoncovat aplikaci

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.6.2003 16:24:47

> Priklad aplikace X formu z toho cca 10 je vetsinou hide a
> ostatni se vytvari/rusi dynamicky. Aktivni je vetsinou jenom jeden.
>
> Jak tedy spravne ukoncit tento program.
>
> Ja tvrdim ze zavolat Destroy (na TApplication).

Asi skor Application.Terminate, je to popisane v helpe.
Vysledok je rovnaky aj pri poslani PostQuitMessage alebo Close hlavneho
formulara.

> Kolega tvrdi ze musi stacit zavrit pres Form.Close aktualni
> formular a pokud neni zadny jiny aktivni (jsou hide) tim
> vezme do kytek celou aplikaci.

Close na inom formulari ako hlavnom (Application.MainForm) neukoncuje
aplikaciu.

> Ale je to sparvne ? Jak to ma byt. De mi o to jestli se pri
> Form.Close aktivniho, ovsem ne hlavniho formu (ten je hide)
> uvolni vsechna pamnet a zdroje.

Operacny system (win32) zarucuje uvolnenie vsetkych zdrojov pri ukonceni
procesu, takze nie je o com ;-)

Jak spravne ukoncovat aplikaci

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 26.6.2003 16:16:46

> [...]
Pokud neco mas v OnClose, tak je dobry to mit v Try Except End.

> Ja bych zavolal Destroy a bylo by to jiste.

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 26.6.2003 16:08:46

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.6.2003 15:52:44

26.6.2003 Vaclav Halik:
> [...]

> Ale je to sparvne ? Jak to ma byt. De mi o to jestli se pri
> Form.Close aktivniho, ovsem ne hlavniho formu (ten je hide)

Destroy aplikace asi ne. Radeji uz Application.Terminate.
Ale pokud uzavres aplikaci takto, musis pocitat s tim, ze se neprovadi
kond treba v OnCloseQuery formularu, ktery by se provedl pri normalnim
pouziti Close.

Close hlavniho formulare vezme sebou i formulare, ktere jsou aktivni,
pokud jejich Ownerem je hlavni formular nebo aplikace.

Jak spravne ukoncovat aplikaci

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 26.6.2003 15:38:43

[...]

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 26.6.2003 15:50:44

Sem to samozrejme napsal blbe, takze ne Destroy ale Terminate.

Blbnu asi z hladu :-).

> [...]
> uvolni vsechna pamnet a zdroje.
>
> Vaclav

Zjisteni otevrenych / zavrenych dvirek CD Mechanik

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 26.6.2003 15:18:42

Zdravim borci,

Da se nejak zjistit stav dvirek CD Mechaniky?
Zda jsou zavrena nebo otevrena?
Umim je zavirat i otevirat, ale nevim, jak zjistit,
kdy zavrit a kdy otevrit :o)

Dik za kazdou radu

Robert Plzak

Sitova FB

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2003 13:36:35

Ahoj,

> Co vsechno musim dodrzet pri sitove instalaci FB
> superserveru, respektive jak
> musim mit nastavenou sit kontra cesta k DB?

nepises na jakem OS, tak predpokladam Win.

1/ databaze se musi nachazet v lokalnim file systemu serveru.
jinymi slovy, musi lezet na lokalnim disku toho stroje, na
kterem bezi server ktery se o ni bude starat.

2/ cesta k databazi se zadava z pohledu serveru, klient DB
vubec nemusi mit pristupnou, ani na ni videt po siti.

3/ podle knihy Pavla Cisare je vhodne uprednostnovat TCP/IP
protokol a odkazovat se na server by nema (jeho sitovym jmenem).

takze k databazi mojedb.gdb, ktera je na disku C: ve slozce \data
na disku pocitace MojePC, na kterem je FB nainstalovany a spusteny
se budes pripojovat jako na "MojePC:C:\data\mojedb.gdb" (bez uvozovek
:o)
jo a musis mit sit rozchozenou tak, aby ti sel ping na server podle
jmena,
tedy "ping MojePC" ti musi slapat a vracet odeslane packety.

Peca

Delphi 6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.6.2003 13:04:33

> Pokud si spravne pamatuju tak v tom jde vyvijet pouze nekomercni
> software s dostupnym zdrojovym kodem, cili v podstate open source.

Jen bacha na mateni pojmu! OpenSource muze byt klidne i komercni, a
toje pak v rozporu s licenci Delphi6PE!

Delphi 6

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 26.6.2003 12:32:31

Pokud si spravne pamatuju tak v tom jde vyvijet pouze nekomercni
software s dostupnym zdrojovym kodem, cili v podstate open source.

Web : http://www.corexpert.com
Phone : +420 604 615 795
Sms GateKeeper - komfortni odesilani
sms zprav pro platformu Windows
------------------------------------

Thursday, June 26, 2003, 10:20:36 AM, you wrote:

KL> Kdysi jsem si stahl ze site Delphi 6.0 Personal (build 6.163). Bylo to
KL> zadarmo. A ja se ptam, mohu v tom vyvijet a sirit nekomercni software?

KL> ==[ Libor Krayzel ]============================
KL> http://www.elka(tec)cz/
KL> http://www.elka(tec)cz/easypad/ * mailto:elka(zv)elka(tec)cz
KL> phone: +420 608 937 935
KL> ICQ: 112690517
KL> ==========================================

Zjisteni otevrenych / zavrenych dvirek CD Mechanik

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 26.6.2003 12:56:33

[...]

IT Vagnerplast spol. s r.o.
Tel: +420 312 816 772
ICQ: 71733706

Console application a stisk klavesy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.6.2003 12:32:30

From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>

> mozna by bylo jednosussi ziskat handle pres uvedene:
> ReadConsoleInput(GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE), IBuff, 1, IEvent);

Jednodussi urcite ne - spis jde o to, jakou funkci potrebujes:

a) jestlize chces cist znaky i z presmerovaneho standardni vstupu,
musis pouzit GetStdHandle()
b) jestlize chces cist vzdy z klavesnice, musis pouzit
CreateFile()> takhle jsem vyresil KeyPressed:

> ReadConsoleInput(GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE), IBuff, 1, IEvent);
> //precteni konsoly
> if IBuff.EventType = KEY_EVENT then result := true
> else result := false;

Tak tohle se mi *dost* nelibi... Zkousel jsi to spustit?

To volani ReadConsoleInput() v okamziku,
kdy neni v bufferu zadny znak, na nej bude cekat, takze to neni
implementace funkce KeyPressed. Na to budes muset pouzit
PeekConsoleInput().

A pokud budes testovat jen EventType, tak dostanes 2 eventy:
a) jeden pri stisku klavesy,
b) druhy pri jejim uvolneni
Takze je treba pridat jeste test Event.KeyEvent.bKeyDown

Take bys mel osetrovat potencialni chyby na API, takze bys mel volat
napr.

Win32Check(PeekConsoleInput(....));

HTH, pf

OT Visual Studio .NET - knizka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2003 12:34:31

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> Diky Petrovi Zahradnikovi neprosvihl :)

Patrne ale ne ze tu promo cenu ;-)

> Nebo je popis OOP v C# do trochu vetsi hloubky popsan i v te
> knizce od Jeffrey Richtera?

Ta kniha od Richtera neni o zadnem konkretnim jazyku, ale o daleko dulezitejsi
veci a to o samotnem .NETu coby "operacnim systemu".

Petr Vones

RxTrayIcon

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2003 12:28:30

Zdravim

Na formu mam RxTrayIcon a AppEvents z RX s nastavenim ShowMainForm:= False;
Aplikace tedy nabehne skryte s ikonou "vedle hodin".
Nemohu ale docilit zobrazeni aplikace po kliku na ikonu.

Tato procedura nefunguje:

procedure TForm1.RxTrayIcon1Click(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
RxTrayIcon1.Active:=True;
AppEvents1.ShowMainForm:=True;
end;

Diky za odpoved

Sitova FB

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 26.6.2003 11:08:40

Co vsechno musim dodrzet pri sitove instalaci FB superserveru, respektive jak
musim mit nastavenou sit kontra cesta k DB?

Ales Pavel
osobni stranky: http://talpa.chytrak(tec)cz

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.491 / Virova baze: 290 - datum vydani: 18.6.2003

Chyba v Quantum Grid

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 26.6.2003 10:44:38

resili pres DevExpress?

Resil jsem sam, problem byl ze jsem na tom pocitaci nemel delphi. Myslim, ze
kdyz projdes devex unity a jejich sekce initialization a das si tam logovani
tak to najdes. Ja si ted nepamatuju kde to bylo (je to uz docela dlouho).
Ja jsem to hledal tak, ze jsem si nastavil system.DebugHook:=1 a prelozil
verzi. Pak podle adresy chyby nasel u sebe (stejna kompilace) radek kde to
spadlo...
DevEx jsou znami tim, ze nic moc neopravujou a podpora je taky pry nic moc
:-(
Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsme to valani ciste zakomentoval... Neni to
uplne ciste, ale kupodivu to fungovalo...

Danik

Delphi 6

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.6.2003 10:20:36

[...]

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 26.6.2003 10:22:37

Thursday, June 26, 2003, 12:53:54 AM, you wrote:

PV> From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>

PV> To uz jsi prosvihl.

Diky Petrovi Zahradnikovi neprosvihl :)

PV> Ceskych knih o C# bude urcite hodne a k tomu mas nejlevnejsi C# Standard.
PV> Tahle kombinace byla prave ta promo akce, ted to poridis zhruba za trojnasobek
PV> ceny, ale porad to neni nijak hrozne.

Uz mam C# Standard objednano.

PV> Jinak pri hratkach s .NETem doporucuju jednoznacne tuhle knihu, ktera vysla i
PV> u nas v prekladu: http://www.grada(tec)cz/content/kat_detail.php?kid=2807

A co:

OOP objektove orientovane programovani - Visual Basic .NET, Visual C# .NET
(http://www.vltava(tec)cz/Store/GoodsDetail.asp?c=RobinAReynoldsHeartle&sCGoodsID=SE00584096)

Nebo je popis OOP v C# do trochu vetsi hloubky popsan i v te
knizce od Jeffrey Richtera?

Btw jaka je adresa te .NET konference, ktera tu byla zalozena?

PV> Petr Vones

> [...]

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.6.2003 10:14:36

trosku jsem se zamotal do API a vubec do toho vseho, ale uz jsem o neco
chytrejsi ...

http://www.geocities.com/alexfedorov/con_apps.htm

mozna by bylo jednosussi ziskat handle pres uvedene:

ReadConsoleInput(GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE), IBuff, 1, IEvent);
//precteni

Kazdopadne dekuji za tip na reseni problemu ... takhle jsem vyresil
KeyPressed:

function KeyPressedNew: boolean;
var
IBuff: TInputRecord;
IEvent: dword;
begin
ReadConsoleInput(GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE), IBuff, 1, IEvent);
//precteni konsoly
if IBuff.EventType = KEY_EVENT then result := true
else result := false;

Frantisek Bohac

Chyba v Quantum Grid

[*] Jaromir Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 26.6.2003 09:54:34

> Je to v designtime nebo v runtime?
> V designtime mi to delalo kdyz jsem menil sloupecky gridu (v tom jejich
> editoru). To se mi nepovedlo vyresit.
> Podobnou hlasku to hazelo na nekterych pocitatcich s WNT4 tesne po startu
> aplikace. Problemem bylo volani nejake API pro zjisteni nar. nastaveni v
> initialization jedne unity z DevEx balicku.

V runtime. Na XP se mi to zatim nestalo, pouze na NT4 (SP5). Opravovali jste si
to sami (kde - prip. na soukr. mail) nebo jste to resili pres DevExpress?

S pozdravem
Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)

Chyba v Quantum Grid

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 26.6.2003 09:36:33

different version of v zavislem balicku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.6.2003 08:54:30

On 26 Jun 2003 at 5:40, Martin Burle wrote:

> Muzes prosim nastinit koncept modularity v .NET?

Je to podobne COM. Mas nejaky vnejsi objekt, ktery volas jmenem a pak
se dostanes na jeho metody. Rozdil je ale v tom, ze nemusis nikde nic
registrovat, muzes volat i potomky objektu. Volajici objekt sice musi
znat zakladni strukturu volaneho objektu (pokud to volas v ramci
remote .NET, ne ASP.NET, tam je to trochu jinak), ale muzes velice
snadno zavolat libovoneho potomka. Ta zakladni struktura muze byt
ulozena jak v interface, tak i v tride, je to v zasade jedno, zalezi,
co s tim chces delat. Funguje tam i dedicnost, takze v zakladni tride
muzes cosi naprogramovat, a potomci, ktere pak volas, to zdedi.

Vnejsi objekt je ulozen v samostatne DLL, a muzes ho mit ulozeny ve
stejnem adresari, nebo i na jinem pocitaci (volani z vlastniho
adresare je zcela trivialni, vzdalene volani je trochu slozitejsi,
ale ne tak jako u DCOM). Ke vsem dulezitym prvkum a vlastnostem
vzdaleneho obejktu se dostanes prakticky stejne snadno, jako k
vlastnostem vlastniho objektu (verze, jmeno, seznam metod, ...). To,
co se u COM dela pres slozite registrace a u balicku oklikou, jde zde
celkem prirozene primo.

U balicku je velky problem s aktualizacemi, protoze se jedna o velke
soubory, navic je zde zavislost na verzich. V .NET vetsina techto
problemu odpada, navic jsou moduly vetsinou male. Vzdy me trapil
problem aktualizaci. U Lokalizatoru .NET jsem si tedy vyzkousel
aktualiaci pres internet - je to celkem jednoduche, pokud dodrzis
urcita pravidla. Zjistis si verze ktere mas u sebe, porovnas s
verzemi na internetu a drive, nez ty moduly spustis, si stahnes nove,
a jen je nakopirujes pres ty puvodni. Protoze se vesmes jedna o male
soubory, jde to rychle, a pokud nemas naprogramovanou zavislost na
verzich, muzes nove moduly okamzite spustit.

Sloupec je unique a not null

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 26.6.2003 08:56:31

Dovoluji si podotknout, ze prohledavani systemovych tabulek neni
moc chytre nebot MS primo upozornuje, ze jejich struktura a vyznam hodnot se
muze menit verze od verze. Je-li tedy potreba s resultem
dale pracovat v dotazu (sp_* to primo neumoznuji) tak
MS doporucuje postup pres metadata v prostoru INFORMATION_SCHEMA,
tedy:
SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
.TABLES

>Hi,
>
>SAP bezi na Oracel nebo MS SQL, ze? na MS SQL je to "select * from
>syscolumns" nebo
>sp_columns [ (zv)table_name = ] object
> [ , [ (zv)table_owner = ] owner ]
> [ , [ (zv)table_qualifier = ] qualifier ]
> [ , [ (zv)column_name = ] column ]
> [ , [ (zv)ODBCVer = ] ODBCVer ]
>
>Sroub

Console application a stisk klavesy

[*] Tom Beran <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2003 08:52:30

> Protoze tam nefunguje KeyPress() jako v pascalu, musis se
> smirit s ReadLn, kde jde zadavat vice znaku ...

No, ona existuje takova implementace CRT unitu do konzolove aplikace, a
s ni se da radit podobne jako ve starem dobrem TurboPacalu :o)

http://www.builder(tec)cz/art/komponenty/crt32.html

Ausgehende E-Mail ist virenfrei.
Uberpruft durch AVG Antivirussystem (http://www.grisoft.com/de).
Version: 7.0.134 / Virendatenbank: 259.1.0 - Ausgabedatum: 18.6.2003

Console application a stisk klavesy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.6.2003 08:40:29

From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>

> Muzes k tomu napsat vice, prosim? At se v tom muzu zorientovat.

Cemu konkretne nerozumis?

pf

Console application a stisk klavesy

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.6.2003 07:54:21

Muzes k tomu napsat vice, prosim? At se v tom muzu zorientovat.

Dekuji :-))

S pozdravem

Frantisek Bohac

From: "Michal Jiskra" <jiskra(zv)eskon(tec)cz>
> Pouzil jsem ve svem programu GetLocationInfo a JclLastExceptStackList, pro
> odchyceni chyb. Zaroven ladim program v MemProofu a zjistil jsem, ze pokud
> mam zapnuto hookovani vyjimek a dojde k vyjimce, v memproofu vyleti hodnota
> "Live Pointers" asi na 100.000 a drzi. Neni to nejak moc ? Prumerna hodnota

To vypada ze se asi MemProof pomatl, JclDebug provadi hook API funkci a mozna
mu to nejak vadi. Ve starsi verzi JCL byla chyba kde se neuvolnoval nejaky
seznam obsahu stacku, ale to uz je davno opravene ve verzi 1.22

Petr Vones

OT Visual Studio .NET - knizka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2003 00:53:54

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> [...]

ceny, ale porad to neni nijak hrozne.

Jinak pri hratkach s .NETem doporucuju jednoznacne tuhle knihu, ktera vysla i

Smeti ve zpravach

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 25.6.2003 23:17:48

> Takze abychom uzavreli tuto neplodnou diskusi - pricmrdky informujici
> o nezavirovane odchozi zprave jsou uplne na nic, navic jeste mohou
> uskodit tim, ze prijemce muze byt snadno uveden v omyl a spolehne se
> na nic nerikajici matouci informaci.

presne tak. Dost sa cudujem vyrobcom antivirovych programov,
ze take cosi do svojich programov vobec davaju. Zjavne totiz
o ziadnu ochranu neide, skor o vlastnu free reklamu mailami
po Internete, ktora len metie uzivatelov a zbytocne zatazuje Internet.
Namiesto toto aby bojovali proti spamu, spam sami produkuju.
Povazujem to za neseriozny a nebezpecny pristup k rieseniu
AV ochrany zakaznika a doporucujem nekupovat a nepouzivat
taketo antivirove programy.

Erik

Obmedzenia pre RESOURCEFILE.RC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2003 23:13:47

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Od isteho casu sa mi prestala zobrazovat ikona programu na Windows98,
> ale na WindowsXP&2000 bola. Nahram kolegovi do PC movu verziu programu

Problem Windows 9x s "velkymi" resource daty. Vice zde:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=182819

Podobny nastroj je i jako ukazkova aplikace v JCL
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/ResFix.htm

Petr Vones

Zobrazenie obrazku v pameti cez TWebBroweser

[*] ak <delphi_forum(zv)rogers(tec)com> - 25.6.2003 16:53:23

lenze to su metody TMemoryStream a ja potrebujem to dostat do TWebBrowsera.
Nasiel som priklad od P. Vonesa
(http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15649), ako
sa da zobrazit html v pameti pouzitim TWebBrowsera bez ulozenia na disk. Ale
neviem sa pohnut dalej ak html kod obsahuje aj image. A prave ten image je v
TMemoryStream.

ak

From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>

> [...]

pak muzes funkci KeyPressed snadno naprgat pomoci Win API funkci
PeekConsoleInput() a ReadConsoleInput() viz SDK.

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 25.6.2003 16:29:21

Zdravim,
nekdo mi tu nedavno doporucoval knizku o Visual Studiu .NET, kdyz jsem
shanel trial verzi Visual Studia. Ted jsem se k tomu dostal a nasel
jsem jen "Developing Windows?-Based Applications with Microsoft?
Visual Basic? .NET and Microsoft Visual C#?"
(http://www.vltava(tec)cz/Store/GoodsDetail.asp?c=MicrosoftCorporation&sCGoodsID=SE00490195)
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.6.2003 15:35:17

> [...]
hodnota
> asi 6 az 10t. Kolik "live pointers" v ramci jedne aplikce system
unese ?

> Nebo se to da ovlivnit velikosti stacku pri kompilaci ?

LivePointers nesouvisi vubec s velikosti stacku. LivePointer je proste
indikace alokovane a dosud neuvolnene pameti.
MemProof detekuje volani funkci systemu ktere alokuji a dealokuji
pamet
(zrejme taky nejak zahakuje GetMem , FreeMem a spol).

Tech 100000 je opravdu nejak moc. Bud se zblaznil memproof nebo
neco v Tvem programu (mozna nejaka trasujici fce v JCL)

D. Toman

Console application a stisk klavesy

[*] Jiri Goth <jiri_goth(zv)gordic(tec)cz> - 25.6.2003 14:59:15

> [...]

Jiri Goth

> Protoze tam nefunguje KeyPress() jako v pascalu, musis se smirit s ReadLn,

JCLDebugInfo, MemProof

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 25.6.2003 15:15:16

Ahoj,
dotaz zrejme na pana Vonese :

[...]

Dekuji za odpoved.

Michal

D5(SP1), WinME

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.6.2003 15:17:16

> To bohuzel nejde, protoze mam udelanou SMS branu, na kterou se posilaji
SMS
> mailem a prave adresa odesilatele slouzi k autentifikaci.

Ahoj.
[...]

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 25.6.2003 14:43:14

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Po dlhom case som zistil, ze je problem niekde s resources, pretoze
> ked som zakomentovaval casti *.RC suboru tak program zacal znova na
> Windows98 fungovat. Jedna sa o user defined resource type, t.j. su to
> update SQL prikazy v resources, ktore pouzivam na updatovanie
> databazy.

Nevim jestli ti to pomuze, ale pred casem jsem mel problemy s ikonou
aplikace, pokud jsem do te same binarky linkoval jako pojmenovane
resource furu dalsich ikon, pricemz jmena byla zmet pismen a cisel
dlouha 26 znaku. OS si pak vybiral jako ikonu cele aplikace vzdy
nejakou z techto ikon a nikoliv ikonu se jmenem MAINICON ktera
je v defaultnim *.res souboru projektu, mam pocit ze tam hrala
roli abeceda.

Tenkrat mi pomohla univerzalni rada: vsechny pridane resources jsem
zalinkoval do DLL vhodneho jmena.(napr.jmeno podle souboru EXE)
a pro cteni resourcu musim nejdrive loadnout tu knihovnu, napr. na
zacatku aplikace.

Martin Schayna

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.6.2003 11:50:47

> Outlook Express bere
> jenze v Outlooku si muzes vybrat, jaka adresa se ma
> zobrazovat, z jake to
> "odesilas".... ja napriklad vlastnim domenovy kos na 3
> serverech, takze at
> to odeslu z libovolne vymyslene adresy (v danych domenach),
> tak jsou vsechny
> moje....

Ahoj,
asi jsem se spatne vyjadril. Potrebuji automaticky vyplnit adresu
odesilatele mailu podle default nastaveni mailoveho klienta, kterym u nas
muze byt bud Outlook 97, 98, 2000 nebo Outlook Express z IE 5, 5.5 nebo 6.
[...]
muzu zaridit svou vlastni konfiguraci, ale pokud by sla zjistit DEFAULT
adresa, stacilo by mi to.
Nahledl jsem do popisu MAPI v SDK, ale prilis chytry jsem z toho nebyl.

Diky a zdravim

Refresh desktopu ve WinNT

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 25.6.2003 11:40:46

Vyborne! Dekuji Ti. Zkousel jsem to driv takhle:

SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER, 0, PChar(jmeno), 0);

ale bez tech parametru to neudelalo nic. Takze uz to funguje. Jeste jednou
diky za ochotu :-)))

S pozdravem

Frantisek Bohac

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>

> 1/ Obcas se mi tam vyskytuje znak "J", ktery vubec ja nevypisuji
> 2/ tiskarna obcas zapomene odradkovat

Tohle vypada na HW problem, protoze LF + 0x40 = "J".

Vedle datove linky pro bit 6 by to eventualne mohla byt spatna
pracovni nula v kabelu (to by se vyskytovaly i jine chyby a byva to
citlive na vzorek, tj. cetnost chyb roste s proudem napr. pri vice
"1" na datovych linkach apod.)

> 3/ tiskarna obcas zapomene vysunout papir

Na vysunuti papiru by melo fungovat bezne FF (0x0C).

HTH, pf

Tisky

> bohuzel vsechno jenom obcas.... a na "normalni" (inkoustovy HP) to tiskne
> dobre... tohle se stava jenom u klienta na jehlickovce... poslal mi
> oskenovany ucty, jsou na adrese:
> http://pro2-soft.com/tisky/epson.jpg
> http://pro2-soft.com/tisky/star.jpg

Stejnou chybu jako na Epson.jpg, zvlaste nastava-li jenom obcas, muze
zpusobit vadny kabel k tiskarne.

Nektere tiskarny odradkovavaji samy od sebe, nastavuje se to zpravidla dobre
schovanyma prepinacema, ale byva to popsano v manualu.

DirectoryEdit a FilenameEdit

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2003 17:52:22

Zdravim

Nema nekdo "bezva fintu na nasledujici problem?
DirectoryEdit.Text z RXCotrols vraci pri zvoleni adresare cestu C:\moje Jak
osetrit vystup aby vracel C:\moje\ tedy s odlomitkem
FilenameEdit1.Text z RXCotrols vraci pri navoleni souboru "C:\moje\test.txt"
Jak osetrit vystup aby vracel C:\moje\test.txt tedy bez uvozovek.

Reseni pres copy, pos ..... mi pripada neefektivni. Mozna jsem jen neco
prehledl v Property komponent.

Diky za odpoved

Tisky

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 24.6.2003 17:22:20

> Spis takhle, dulezite je to PixelsPerInch:
>
> AssignPrn(MyFile);
> Rewrite(MyFile);
> Printer.Canvas.Font.Name := 'Courier New';
> Printer.Canvas.Font.Style := [fsBold];
> Printer.Canvas.Font.PixelsPerInch:=
> GetDeviceCaps(Printer.Canvas.Handle, LOGPIXELSY);
> Writeln(MyFile, 'Print this text');
> System.CloseFile(MyFile);
>
> Ten priklad je cely nekde a BDN ale ted sse mi to tam nedari najit.
>
> Petr Vones

ty pixely musim nastavovat pokazde, kdyz menim font????

[...]

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 24.6.2003 17:12:19

Mam nekolik problemu s tiskem na jehlickove tiskarny EpsonTM-U210 a Star 200
(jedna se o pokladni tiskarny).
Tisknu na ne zhruba timto zpusobem:

fPrn:TextFile;

AssignPrn(fPrn);
Rewrite(fPrn);
Write(fPrn,'text');
with printer.Font do
begin
Name:='Tahoma';
Size:=8;
Style:=[];
end;
WriteLn(fPrn,'text');
CloseFile(fPrn);

ale mam problemy:
1/ Obcas se mi tam vyskytuje znak "J", ktery vubec ja nevypisuji
2/ tiskarna obcas zapomene odradkovat
3/ tiskarna obcas zapomene vysunout papir
4/ klient mi posilal nejake specialni znaky na vysouvani papiru:
1B6D0A,1B690A tak jsem je vypsal na tiskarnu (WriteLn(#$1B#$6D#$0A)), ale ty
mi zase tisknou nejaky ctverecky

[...]

jsem z toho celkem zoufalej, pac nevim, co s tim, pokud mate nekdo podobne
zkusenosti, prosim poradte...
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2003 17:18:19

From: "Bronislav Klucka" <delphi(zv)pro2-soft.com>
> [...]

Writeln(MyFile, 'Print this text');
System.CloseFile(MyFile);

Ten priklad je cely nekde a BDN ale ted sse mi to tam nedari najit.

Zvlastni zobrazeni zaznamu v DevExpressove tabulce

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 24.6.2003 16:36:16

>Pouzivam primo id pracovni tabulky
>grid.KeyFieldName=T10URT_ID
>A tento klic mi zajisti, ze Grid nikdy neukazuje na dva stejne radky.
Tohle si myslim, ze je v poradku. Spis si myslim, ze nezobrazi spravne
poradi, ale netusim presne, co by mohlo zpusobit rozhozeni vkladani
pouziva vnitrni indexovani a jakym zpusobem donutit, aby si tabulku
znovu preindexoval podle dat. Fyzicky data jsou v poradku a z datasetu
se mi >vraci ve spravnem poradi.

Ja mel stejne potize, nejak si totiz prehazuje poradi v zavislosti na
KeyFieldName. Takze po nacteni dat nastavim trideni podle mnou vybranych
sloupcu.

Jan Skopovy

OT: Delka retezce pro fci nahrazeni ve Wordu

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 24.6.2003 15:48:12

Nevi nekdo z hlavy, jaka je maximalni delka retezce pro nahrazeni ve Wordu?
Z aplikace doplnuju texty do sablony pomoci replace a obcas delka noveho
retezce 'naroste' docela hodne a Word to nepusti, navic me pripada, ze to
nemaji osetrene a hodi to chybu na neplatny odkaz do pameti :), funguje to
primo ve Wordu. Resil to uz nekdo?
Ja jsem to obesel po(s)tupnym nahrazovanim kratsimi retezci za sebe, ale to
trva samozrejmne dyl a neni to moc koser ...

While Not QProstory.EOF Do Begin
Prostory :=QProstory.FieldByName('vsk_nazev').AsString+',
<prostory>';
QProstory.Next;
ZamenRL(Dokument,'<prostory>', Prostory,[wrfReplaceAll]);
end; //while
ZamenRL(Dokument,', <prostory>','',[wrfReplaceAll]); Rostislav Lekes, D6E,Off2000,W2000Prof

Nejjednodussi tisk textu

[*] Ales Hruban <ales_hruban(zv)alisys(tec)cz> - 24.6.2003 15:32:11

Druhou moznosti je nahradit na formu memo za RichEdit a tam je primo
implementovana procedura RichEdit.Print bez starosti. :-))))

Sloupec je unique a not null

[*] Tomas Simecek <tomassimecek(zv)atron.de> - 24.6.2003 14:02:05

Cau,

Ne-e, SAPDB je free databazovej server www.sapdb.org,
nicmene jak vidim jinak nez ze systemovych tabulek to asi nejde ?

Tom

Otisk Rene wrote:

> [...]
>sp_columns [ (zv)table_name = ] object
> [ , [ (zv)table_owner = ] owner ]
> [ , [ (zv)table_qualifier = ] qualifier ]

Teplota CPU

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 24.6.2003 13:42:03

Zdravim vespolek,
Nekde na forum.builder(tec)cz probihala diskuze na toto tema. Ale myslim, ze
dosli k zaveru, ze se to da vyresit assemblerem, ale ze to je individualni
podle vyrobce procesoru. Nejprve bych doporucoval proskenovat vyrobce ....

H.A.N.D
Jaroslav Vorlicek

Od: Skopalik Slavomir [mailto:skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz]

Pres MBM monitor.
http://mbm.livewiredev.com/

> Od: Macecek Marcel [SMTP:marcel.macecek(zv)siemens.com]
>
> PLS, nevite, jaks se da vytahnout v D6 teplota CPU ???
> Je na to nejaka komponenta nebo by to slo pres nejakou API fci ???

Teplota CPU

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 24.6.2003 13:50:04

Ono je to zavisle z jakeho CPU a hlavne MainBoardu.
Napriklad starsi typy nemeli mereni teploty a teplota
se merila termistorem pod CPU nebo vubec.
Z tohoto cidla se to cetlo po I2C. Kazde cidlo se samozrejme chova
jinak (viz MBM).
Proto jsme to resili pouzitim MBM (licence mame udelenou od autora i pro
firemni pouziti).

Slavek

> [...]
> podle vyrobce procesoru. Nejprve bych doporucoval proskenovat vyrobce ....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2003 13:34:03

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> SAP bezi na Oracel nebo MS SQL, ze? na MS SQL je to "select * from

Odhadl bych ze jemu jde spis o http://www.sapdb.org/

Petr Vones

Teplota CPU

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 24.6.2003 13:12:01

> [...]

> PLS, nevite, jaks se da vytahnout v D6 teplota CPU ???
> Je na to nejaka komponenta nebo by to slo pres nejakou API fci ???

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 24.6.2003 13:06:01

Pres MBM monitor.
http://mbm.livewiredev.com/

> Od: Macecek Marcel [SMTP:marcel.macecek(zv)siemens.com]
> Odeslano: 24. cervna 2003 7:24
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Predmet: Teplota CPU
>
> PLS, nevite, jaks se da vytahnout v D6 teplota CPU ???
> Je na to nejaka komponenta nebo by to slo pres nejakou API fci ???

> [...]

Pristup k MSSQL z Delphi 5 Pro

D5, MS SQL 7, MS SQL2000, ODBCe

Musim se pridat. Na ODBce jedu asi 3-ti rock a jsem spokojeny jak co se tyce
rychlosti tak stability a hlavne podpory autory

> From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

> Ahoj.
> Pouzivam ODBCe proti MSSQL a nemam problem. Na rozdil od ADO neni sebemesi
> problem ani pri pouziti v aplikacich typu NT service.
>
> Ludek

Pristup k MSSQL z Delphi 5 Pro

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.6.2003 12:27:57

> [...]

Pouzivam ODBCe proti MSSQL a nemam problem. Na rozdil od ADO neni sebemesi
problem ani pri pouziti v aplikacich typu NT service.

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.6.2003 11:47:54

Takhle by to slo:

uses
Printers;

PrnFile: TextFile;
begin
AssignPrn(PrnFile);
Rewrite(PrnFile);
Writeln(PrnFile, Memo1.Lines.Text);
System.CloseFile(PrnFile);

From: Pavel Zichovsky

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem.
Mam na formu prvek typu memo, do ktereho v prubehu deletrvajici operace
pridavam text (zaznam o prubehu).
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.491 / Virova baze: 290 - datum vydani: 18.6.2003

Nejjednodussi tisk textu

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 24.6.2003 11:49:54

> [...]

> potreboval bych poradit, jak co nejjednoduseji (neni cas si s tim
> hrat) udelat tisk prosteho textu (Tstrings) na tiskarnu (pro

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.6.2003 11:41:53

> Protoze bezne tisknu jen data z DB pomoci qreportu (a ten mi
> prijde pro tento pripad
> moc komplikovany), potreboval bych poradit, jak co
> nejjednoduseji (neni cas si s tim
> hrat) udelat tisk prosteho textu (Tstrings) na tiskarnu (pro
> jednoduchost na vychozi
> tiskarnu pevnym typem/velikosti pisma).

V helpe najdes priklad na AssignPrn.

Sloupec je unique a not null

> [...]

> potreboval chyb zjistit, zda je nakej sloupec v DB unikatni a/nebo not
> null, jde to nejak ? Resp. jinak nez bych se staral v systemovych

Nejjednodussi tisk textu

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 24.6.2003 11:37:53

Zdravim,

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem.
Mam na formu prvek typu memo, do ktereho v prubehu deletrvajici operace
pridavam text (zaznam o prubehu).

Po dokonceni cele operace bych chtel na zadost uzivatele tento text vytisknout.
Protoze bezne tisknu jen data z DB pomoci qreportu (a ten mi prijde pro tento pripad
moc komplikovany), potreboval bych poradit, jak co nejjednoduseji (neni cas si s tim
hrat) udelat tisk prosteho textu (Tstrings) na tiskarnu (pro jednoduchost na vychozi
tiskarnu pevnym typem/velikosti pisma).

Predem diky za vsechny rady.

S pozdravem
Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

ADMIN: Nova funkce filtru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.6.2003 10:59:50

Ahoj,

takze zajem o novou funkci aliasu e-mail adres by byl, ozvalo se vas
dost. Tak jsem to tedy udelal. Funguje to takto:

1. Kdo ma zajem posilat prispevky z vice adres, ovsem aby ne na
vsechny tyto adresy prispevky take chodily, pak at mi posle mailem
(nikoliv sem do konference, ale na muj mail) seznam adres v tomto
tvaru:

franta(zv)firma(tec)cz;spolecny(zv)jinafirma(tec)cz
novak(zv)seznam(tec)cz;spolecny(zv)jinafirma(tec)cz
zahradnik(zv)yahoo.com;spolecny(zv)jinafirma(tec)cz

Tedy seznam vzdy dvou adres za sebou oddelenymi strednikem, kdy prvni
je adresa prispevovatele, ktera bude prelozena na tu druhou, spolecnou.

2. Samozrejme si pak take ty posilatele odhlasi z konference, aby jim
pak nechodila nadale tolikrat posta, pokud tedy prihlaseni jsou. A
pripadne prihlasi tu druhou, pokud jiz neni prihlasena.

3. Ja to zanesu do souboru na server a bude to fungovat tak, ze v
tomto pripade budou prispevky chodit na adresu prihlasenou v
konferenci (predpokladam tedy spolecny(zv)jinafirma(tec)cz). Jakmile napise
franta(zv)firma(tec)cz do konference prispevek, filtr jeho e-mail automaticky
prevede na spolecny(zv)jinafirma(tec)cz a odesle. Stejne tak v dalsich dvou
pripadech.

Refresh desktopu ve WinNT

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 24.6.2003 11:17:52

On Tue, 24 Jun 2003 10:12:37 +0200, Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval bych ve WinNT refreshnout desktop. Hledal jsem to vsude-mozne
> na
> webu, ale bez vysledku - vsechny pokusy byly marne (snad to bylo pro 9x
> ci
> 2k+).
>
> Muzete mi nekdo poradit? Predem dekuji :-)

var rect:TRect;
begin
SystemParametersInfo(SPI_GETWORKAREA, 0, (zv)rect, 0);
InvalidateRect(0,(zv)rect,true);
end;

malo by to fungovat pekne:)

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

Izolace ve frirebirdu

[*] rdanhel(zv)centrum(tec)cz - 24.6.2003 11:07:51

Mam nasledujici problem.
Mam databazi s nekolika zaznamy, na kterou pristupuji ze dvou
aplikaci, jedna je napsana v delphi (fibplus komponenty) a druha v c#
s pomoci .Net providera pro firebird.
Izolacni level mam v delphi nastaveny na Readcommited,nowait a rec
version coz mi zarucuje ze dostanu select vzdycky zpet i v pripade ze
nekdo jiny updatuje danou tabulku na kterou posilam select.

Priklad jeden klient (nazvemeho klient1)dela update UPDATE ZAM SET
JMENO='gdgdf' where id=3

a jeste nebyl dan commit

druhy klient (klient 2)dela SELECT * FROM ZAM

v delphi se vsechno provede
v tomto poradi
klient 1 update
klient 2 select
klient 1 commit updatu/nebo rolback , dulezite je ze se to provede az
po zavolani selectu.

V delphi je vsechno v poradku, oba klienti jsou spokojeni, jeden
udelal Update a druhy diky nastaveni transakci dostal SELECT bez
dedlocku.

Jenze mam problem s klientem v c# ktery chce udelat select nazveme ho
klient 3 a dela presne to co klient 2 (izolacni levely jsem zkosel
vsechny co byly k dispozici (asi 6) ale bezvysledne.
klient 1 provede update
kleint 3 provede select (aplikace stoji)
klient 1 provede commit
klient 3 (aplikace se dokonci)

jde mi o to ze nejde nikde v c# nastavit parametr nowait a
rec_version coz znamena ze dokud konkurencni transakce neskonci tak
nelze dostat zpet zaznamy. Myslim ze je to pesimisticke zamikani (ale
nejsem si tim jist).

Moje otazka. Jde to v c# udelat stejne jako v Delphi? (kde zadat
NOWAIt a RECVERSION) Jestlize ano tak jak? Hledam uz dve hodiny po
netu dejaky dokumenty a stale nic.

Tato otazka mozna patri do .NET konference, jenze sem chodi vetsina
odborniku na firebird a interbase.

Problem s komponentou TWebBrowser

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.6.2003 10:41:48

> Kdyz zobrazim v TWebBrowseru stranku s formularem, ktery
> obsahuje nekolik textovych poli a jedno tlacitko pro odeslani
> dat (submit).
> Nereaguje formular na stisk klavesy enter stejne jako
> standardni IE, ktery stisk enteru povazuje za pokyn k
> odeslani dat. Dokonce i
> kdyz ma fokus primo tlacitko, tak stisk tl. enter nic
> neudela, ale je nutne bud stisknout mezernik a nebo pouzit mys.
>
> Nevite proc a jestli to lze zmenit na standardni chovani.

Skus EmbeddedWB na http://www.euromind.com/iedelphi/

Indy HTTP resume

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.6.2003 10:53:49

> Nevite jak navazat prerusene stahovani pres %subj% ?

HTTP jako samo o sobe neumi navazovat n prerusene stahovani, ALE
pokud pouzivas HTTP verze 1.1, tak si muzes vyzadat jakoukoliv cast
dokumentu.

Co to znamena? To znamena, ze pres vlastnost, ktere se rika 'byte
ranges' si muzes vyzadat kus dokumentu, kde muzes specifikovat
pocatecni a koncovy byte. lze tedy vyzadat treba i jen kus dokumenu z
prostredka!

Chces-li tedy navazat na prerusene stahovani, musis si nejprve
zjistit, kolik bytu uz mas, pak si pres HTTp stahnout zbytek a sam si
tyto kusy poslepovat v jeden celek.

Jak konkretne to v INDY udelas, to ti neporadim, Indy nepouzivam.;-)
Hledej v dokumentaci 'Byterange'.

Nakup Delphi - Souhrn

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 24.6.2003 10:27:38

Diky moc, to sem potreboval vedet. Myslim ze timto jsme debatu uzavreli.

S pozdravem Vaclav Halik

> [...]
je
> treba spoluprace se zahranicnim partnerem, ktery na verzi trva), provadi
se
> reseni individualne a obvykle je potreba zakoupit nejnovejsi verzi a
> downgradovat na tu starou. V tomto pripade doporucuji primy kontakt,
abychom
> konkretni situaci vyresili.
>
> Snad jsem to popsal jasne, aby nedoslo k nejakemu nedorozumneni. Dalsi
> dotazy prosim smerujte primo na me (jluhan(zv)borland(tec)cz), abychom konferenci
> zbytecne nezatezovali. Slibuji, ze se Vas mail nedostane do zadneho

Indy HTTP resume

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 24.6.2003 10:24:38

Nevite jak navazat prerusene stahovani pres %subj% ?

S pozdravem
Mirun

Nakup Delphi - Souhrn

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 24.6.2003 10:03:37