Refresh desktopu ve WinNT

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 24.6.2003 10:12:37

Dobry den,

potreboval bych ve WinNT refreshnout desktop. Hledal jsem to vsude-mozne na
webu, ale bez vysledku - vsechny pokusy byly marne (snad to bylo pro 9x ci
2k+).

Muzete mi nekdo poradit? Predem dekuji :-)

S pozdravem

Frantisek Bohac

----- Original Message -----
From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Monday, June 23, 2003 1:04 PM
Subject: Re: kolik zabira bezici prg v pameti?> From: "Simek Pavel - KVS" <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz>

> Co je to pamet ?
>
> Muzes zjistit kolik alokoval Delphi memory manager funkci GetHeapStatus.
>
> Petr Vones

Pristup k MSSQL z Delphi 5 Pro

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 24.6.2003 09:24:35

From: "Borkovec Software Info" <info(zv)borkovec.com>

> Je to velmi dobra free alternativa ( a hlavne funkci)
> RB

Souhlasim - nam ODBCe a skvela Lubova podpora "vytrhla trn z paty"
- ovsem pouzivali jsme ji v D5 proti IBM DB/2 a DB/400 jak aplikacich,
tak v ISAPI serverech.

S MSSQL zkusenosti nemam.

HTH, pf

Nakup Delphi

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 24.6.2003 00:45:13

> nejsem moc dobrej anglican, ale to znamena, ze tohle vsechno muzu dal
sirit,

pisu tam, ze to je zoznam vsetkych MS Visual Studio suborov
na redistribuciu a ak mas zakupeny iny vyvojarsky produkt
(napr. Visual Basic, Visual C#, Visual C++), tak to je
podmnozina tychto suborov specificka pre dany produkt.

> ne? To je z verze Standard?
> Za 3 a pul klacku?

ano, je to z mojho Visual C# Standard za 4k Sk.

Erik

zmeny jazyka

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.6.2003 23:27:09

Pri nie prilis velkych formularoch a unitoch pouzivam vlastnu proceduru
s parametrom SetLanguage(Typ: Byte); Cislo identifikuje jazyk. Potom v
tele v "case" nastavujem vsetky string a pod. a nakoniec pustim
Form.Update. Funguje to spolahlivo a ked je to zabehane tak to ani
netrva prilis dlho. Len zaciatok je dost bolestny :-(

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>:
>: PV> From: "GSMSERVIS Olomouc" <gsmservis(zv)gsmservis.com>
>: >> mam dotaz,potreboval bych zmenit za chodu jazyk formu
(tj.vsechny
>: >> stringy,caption..atd) samozdrejme za behu jak jinak:)) existuje
na
>:

ISAPI server a htmlFile

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.6.2003 23:33:10

Este je moznost pouzit konstantu

Const Cesta='c:\path';

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: Ahoj potreboval bych dynamicky hledat adresar na
>: disku 0 (ne ten virtualni webovy), bohuzel
>: paramStr(0) ani Application.ExeName (scela
>: pochopitelne) nefunguji...je nekde v ISAPI
>: procesu moznost zjistit cestu prislusneho dll na
>: pocitaci ve tvaru "c:\path"?
>:
>: Potreboval jsem si udelat na PC jen takovou
>: kravinku a ono mi to bee nejde...;-((
>:

Nakup Delphi

[*] delphi(zv)m11(tec)cz - 23.6.2003 22:06:06

> V redist.txt je napisane toto:
>
> ----------------------------------
>
> The following list reflects all files available with Microsoft Visual
Studio
> [...]
> other than Visual Studio, such as Visual Basic, Visual C#, or Visual C++,
> the files available for redistribution with these other products are
> specific to such product and as such will be a subset of the following
list.

> Visual C++ Runtime Files
>
> The following merge modules have been provided for use when redistributing
> the Visual C++ runtime files. Redistributing the merge modules is the
> recommended method for the redistribution of these files.

nejsem moc dobrej anglican, ale to znamena, ze tohle vsechno muzu dal sirit,

M11

vice spusteni aplikace v multiuzivatelskem prostre

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 22:09:06

From: "Jiri Hoffmayer" <parsys(zv)digitus(tec)cz>
> Koukal jsem do MSDN a moc se v tom nevyznam, ale nemelo by tam misto

Priklad (ne zrovna nejlepsi) mas tady:
http://bdn.borland.com/article/0,1410,16355,00.html

Misto "MyApp" si tam das "Global\Guid".

Petr Vones

Nakup Delphi

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 23.6.2003 21:54:05

> ...a jak je to s licencnima podminkama MS C# Standard. Mel jsem Visual
Basic
> [...]

the Visual C++ runtime files. Redistributing the merge modules is the
recommended method for the redistribution of these files.

VC_atl70.msm
atl70.dll (UNICODE)
atl70.dll (ANSI)

VC_CRT.msm
msvcr70.dll

VC_CRT_IO.msm
msvci70.dll

VC_MFC.msm
mfc70.dll
mfc70u.dll

GDIPlus.msm
gdiplus.dll

MFC_Loc_E.msm
mfc70deu.dll
mfc70esp.dll
mfc70fra.dll
mfc70ita.dll

MFC_Loc_FE.msm
mfc70chs.dll
mfc70cht.dll
mfc70jpn.dll
mfc70kor.dll

VC_STL.msm
mscvp70.dll

The following files may be redistributed as needed for the sole purpose of
debugging deployed applications. It is not recommended that these files be
redistributed along with applications. Merge modules have not been provided
for the redistribution of these files.
mfc70.pdb
mfc70u.pdb
atl70.pdb
msvci70.pdb
msvcp70.pdb
msvcr70.pdb

ActiveX Controls

msmask32_X86.msm

msmask32_X86_ENU.msm

VB_Control_mschart_RTL_X86_---.msm

VB_Control_mschart_RTL_X86_ENU.msm

WMI_DECOUPLED_PROVIDER_RTL_X86_---.msm
Wmidcad.dll
wbemDC.dll

WMIUTILS_RTL_X86_ENU.msm
wmiutils.dll

adodb.dll
microsoft.mshtml.dll
microsoft.stdformat.dll
msdatasrc.dll
stdole.dll

.NET Framework Files

dotnetfx.exe

JetSetup.exe

MDAC_typ.exe
sqlxmlx.rll
odbcint.dll
odbctrac.dll
odbcconf.rsp
msorcl32.dll
msorc32r.dll
odbcp32r.dll
mscpx32r.dll
mscpxl32.dll
msxml3.dll
msxml3r.dll
dbmsvinn.dll
sqlxmlx.dll
odbccp32.dll
sqloledb.dll
sqloledb.rll
sqlsoldb.chm
msdaosp.dll
msdaps.dll
msdatl3.dll
msxactps.dll
mtxoci7x_win2k.reg
mtxoci7x_winnt.reg
mtxoci80_win2k.reg
mtxoci80_winnt.reg
msxml3a.dll
sqlclnt.rsp
instcat.sql
cliconfg.exe
dbnetlib.dll
dbnmpntw.dll
sqlunirl.dll
dbmsgnet.dll
dbmsadsn.dll
odbcbcp.dll
sqlsodbc.chm
sqlsrv32.dll
sqlsrv32.rll
odbccu32.dll
mdaccore.rsp
odbccr32.dll
odbcconf.exe
odbcconf.dll
ds32gt.dll
simpdata.tlb
msdart.dll
msdatsrc.tlb
odbc32.dll
odbc32gt.dll
odbcad32.exe
odbccp32.cpl
newudl.reg
redist.rsp
oledb32r.dll
mtxoci81_win2k.reg
mdacreadme.htm
msader15.dll
msado15.dll
msadomd.dll
msador15.dll
msadox.dll
msadrh15.dll
msado20.tlb
msado21.tlb
msado25.tlb
adojavas.inc
msjro.dll
msdfmap.dll
msdaenum.dll
msdaer.dll
oledbjvs.inc
msdaora.dll
oledbvbs.inc
msdasc.dll
msdadc.dll
msdasql.dll
msdasqlr.dll
msdatt.dll
msdaurl.dll
msado26.tlb
msadcer.dll
msdaorar.dll
nonewudl.reg
oledb32.dll
odbcinst.ini
schedlgu.txt
odbc.ini
cliconfg.dll
cliconf.chm
cliconfg.rll
dbmsrpcn.dll
muisetup.exe
adovbs.inc
msadce.dll
mtxoci81_winnt.reg
msadcf.dll
msadcfr.dll
msadco.dll
msadcor.dll
msadcs.dll
msadds.dll
msaddsr.dll
msdaprsr.dll
msdaprst.dll
msdarem.dll
msdaremr.dll
mui.inf

Nakup Delphi

[*] delphi(zv)m11(tec)cz - 23.6.2003 21:42:04

> [...]

(databaze, komunikace...) soucasti frameworku? Muzu svuj kod sirit? Na webu

Zvlastni zobrazeni zaznamu v DevExpressove tabulce

[*] Robert Vrsecky <robert.vrsecky(zv)softok(tec)cz> - 23.6.2003 20:43:19

> A pouzivas spravny grid.KeyFieldName?

Pouzivam primo id pracovni tabulky
grid.KeyFieldName=T10URT_ID
A tento klic mi zajisti, ze Grid nikdy neukazuje na dva stejne radky. Tohle
si myslim, ze je v poradku. Spis si myslim, ze nezobrazi spravne poradi, ale
netusim presne, co by mohlo zpusobit rozhozeni vkladani radku primo v
gridove tabulce. Poradne nechapu jak se v tom gridu pouziva vnitrni
indexovani a jakym zpusobem donutit, aby si tabulku znovu preindexoval podle
dat. Fyzicky data jsou v poradku a z datasetu se mi vraci ve spravnem
poradi.

Pozdravem Robert Vrsecky

Pristup k MSSQL z Delphi 5 Pro

[*] Borkovec Software Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 23.6.2003 20:46:20

From: "Pospisil Jan" <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz>

> Jdes-li na to pres ODBC, pouzij radeji ADO. Odpadne Ti pak nutnost mit
na > cilovem stroje BDE.

Dalsi alternativou misto BDE je Fuleho ODBCe.

HTH, pf

ClientDataset + ADO + where

[*] Redlich Software <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz> - 23.6.2003 19:53:57

Ahoj,

pouzivam ClientDataset proti ADO s tim, ze u providera je nastaveno UpdateMode na upWhereChanged. Nyni bych ale potreboval, aby se z podminky where vyloucil jeden zmeneny sloupec. At jsem manipuloval s field.ProviderFlags u ClientDatasetu i ADODatasetu (nastavoval pflnKey, pflnWhere,...), nikdy jsem nedokazal vyloucit tento sloupec z podminky Where, dokonce ani z Update casti. Skoro se mi jevi, ze ProviderFlags jsou na strane ClientDatasetu uplne k nicemu. Je snad zde jedina cesta generovat SQL rucne?

Dan

Zvlastni zobrazeni zaznamu v DevExpressove tabulce

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 23.6.2003 19:23:55

A pouzivas spravny grid.KeyFieldName?

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Myslim, ze je to taky trochu o porovnani WinAPI a .NET, ze?

Jiste. Ale to neni argument, ze jsou ty jednotlive edice nesrovnatelne. To co
nabizi .NET v FCL by mela (a v mnoha pripadech tomu i tak je) nabidnout VCL,
prave proto prece vyvojari Delphi pouzivaji :-) Situace, kdy napriklad XML
tranformace (ktere dodnes v Delphi uspokojive nefunguji) jsou dostupne v C#
Standard, zatimco u Delphi az v Enterprise nuti jiste vyvojare k zamysleni.
Borland by si mel tyhle veci uvedomit a ponekud prehodnotit vlastnosti
jednotlivych baleni nebo jejich ceny.

Petr Vones

Nakup Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 18:26:47

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> No a tam si samozrejme zaprogramuji v pascalu az se ze me bude kourit. A

No to jiste ne. Jenze tady prece srovnavame nastroje pro dve ruzne platformy.
Mimochodem, kdysi davno Borland sliboval, ze Delphi.NET bude tusim v prvnim
pololeti roku 2003. A jak ze to vypada ? Neni. Stale by se urcite naslo plno
vyvojaru, kteri by dali prednost Delphi.NET pred C# ale je to snad jejich vina
ze nemaji na vyber ? Zkratka jdou tam, kde se produkty nabizi. A ten pocet
ktere jeste bude zajimat Delphi.NET den ode dne spise klesa.

Borland samozrejme dela co muze, v tech podminkach za kterych ty produkty
vznikaji je rozhodne obdivuhodne, ze je k dispozici uz jen ten preview
Delphi.NET kompilatoru. Ale proc proboha jen pro majitele Delphi 7 ? Vzdyt je
v zajmu Borlandu tento (nestandardni !) jazyk prosadit mezi vyvojare. Oproti
tomu Microsoft nabizi svuj C# prekladac zdarma ke stazeni pro vsechny. A takto
bychom mohli pokracovat dal a dal.

Ja osobne z toho taky nemam prilis radost, jenze opravdu v soucasne dobe
nevypada budoucnost Delphi (jak pro Win32 tak i .NET) nijak ruzove. A to z
technickeho i ekonomickeho hlediska. Tim spis je pak pro uzivatele frustujici
kdyz musi jeste resit nejake licencni problemy, ktere u konkurence odpadaji.

> hlavne vyuziji ty spousty Delphi komponent (napr od Turbopoweru ;-))... Ale

Trh komponent pro .NET je daleko vetsi nez pro Delphi.

Petr Vones

Nakup Delphi

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 23.6.2003 18:26:47

Prave proto, takze proc to pouzit jako argument.

Nakup Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 18:35:48

Puvodni zprava ze dne 23.6.2003:

> Tak to prave u profiku moc neplati. Neber promo cenu, ber normalni cenu.

Vsak ja neberu promo cenu, ale plnou cenu. Tri tisice (C#) proti
triceti tisicum (Delphi) apod.

> Navic - uz jsem to psal Petrovi - srovnavame trochu nesrovnatelne. Pojdme se
> bavit o .NET u odpovidajiciho studia - C#Builderu.

Pojdme spis ukoncit tuto diskusi, protoze (a) by to nedopadlo pro
Borland dobre, (b) je to konference o Delphi a ne o Borlandu.

Nakup Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 18:35:48

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Muzes byt konkretnejsi? Pokud vim, jedine problemy ktere aplikace napsana
> v D5 muze mit na XP jsou ve vizualnich komponentach, a to jen tehdy pokud
> je aplikace "donucena" do noveho vzhledu bud resourcem nebo souborem
> Manifest. Radu z techto chyb (ale ne vsechny) odstranuje ThemeManager
> http://www.lischke-online.de/ThemeManager.php. Pokud aplikace jede
> ve starem vzhledu, funguje podle me spolehlive.

Jiste, ale donutit pouzit temata muze kazdy a aplikaci ktera v tomto rezimu
nefunguje (v Delphi 6 tusim vznikne nejaka vyjimka v TListView) nepovazuji za
funkcni. Pouziti XP temat je zcela prirozene u aplikace bezici na Windows XP a
ten theme manager opravdu neresi vse.

Stejne tak neni v Delphi 5 opraven problem s GDI resourcy na Win9x pri pouziti
komponent TBitBtn a spol.

Dalsi chyba ve VCL ktera se projevuje uz na Windows 2000 a je opravena v
Delphi 7 se tyka property list (SetProp API) u window ktere pouziva VCL k
prirazeni HWND <-> objekt. Ukazalo se, ze neco podobneho delaji nektere
vizualni prvky, konkretne TComboBoxEx takze v urcite specificke situaci pri
prepnuti na jinou aplikaci vznikne ve VCL vyjimka ve funkci FindControl, ktera
si toto dostatecne nekontroluje a misto ocekavane instance objektu precte
nejaka jina data.

Posledni problem na ktery si ted vzpomenu (a neni patrne opraven ani v Delphi
7) je situace kdy bezi VCL aplikace na Windows XP a dojde k prepnuti (Fast
User Switching) na jineho uzivatele. Pri tomto dojde udajne k vyjimce v
TMouse.GetCursorPos.

Ohledne Delphi 3, pokud to neni verze s Update Packem #2 tam jsou velmi caste
problem s VCL komponentami zapouzdrujici ovl.prvky z COMMCTRL32.

Petr Vones

ADMIN: Dulezity dotaz na novou funkci

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 17:54:06

Ahoj,

obcas po me nekdo chce, aby mohl prispivat do konference, aniz by
prispevky dostaval, protoze treba prispevky odebira jako firma a tak
mu to staci dostat do firmy jednou. Pak by si to na svem mail serveru
namnozil sam. Nicmene listserver z bezpecnostnich duvodu umoznuje
prispivat pouze prihlasenym clenum, takze kazdy, kdo chce posilat
prispevky, musi byt prihlaseny.

Vymyslel jsem tedy reseni, ktere bych zabudoval do noveho filtru.
Jednalo by se o aliasy odesilatelu. Priklad:

Firma ma zamestnance prvni(zv)domena(tec)cz, druhy(zv)domena(tec)cz,
treti(zv)domena(tec)cz, ctvrty(zv)domena(tec)cz, paty(zv)domena(tec)cz. V soucasne dobe
musi byt vsichni prihlaseni, kdyz chteji posilat prispevky.

Zridili by si jeden spolecny ucet na svem postovnim serveru, napr.
delphi(zv)domena(tec)cz (nebo by vyuzili jednoho zamestnance, to je jedno) a
ten by byl prihlaseny v konferenci. Na tento mail by chodily
prispevky, jejich mail server by si to preposilal lokalne tem peti.

Ja bych udelal databazi, pomoci ktere by se to prekladalo. Kdyz by do
konference poslal neco prvni(zv)domena(tec)cz, pak by filtr sam zmenil adresu
odesilatele na delphi(zv)domena(tec)cz a teprve takovy mail odeslal
listserveru. Textovy udaj v poli FROM (napr. jmeno Franta Novak) by
zustal zachovan. Kdyz by poslal prispevek druhy(zv)domena(tec)cz, opet by se
to prelozilo na delphi(zv)domena(tec)cz atd.

Takze dejte vedet, kdo by mel o toto zajem. Necht mi napise na muj
e-mail, jestli mu to tak vyhovuje nebo ne. Nikoliv sem do konference.
Podle zajmu rozhodnu, zda to udelam nebo ne.

Nakup Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 18:11:46

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> Aha, on Borland je chuda firmicka:)...

Borland samozrejme neni firma rozmeru Microsoftu. Navic dost dobre ani nemuze
konkurovat cenou vyvojarskym produktum od Microsoftu. Problem je, ze MS se je
v posledni dobe vcelku naucil delat. Takze hlavni vyhoda Borlandu v teto
oblasti, ktera spocivala v tom ze ty produkty byly zkratka lepsi uz pomalu
pohasina.

A co je smutnejsi, ne jen ze se Microsoft zlepsuje, ale (v pripade Delphi)
bohuzel produkty Borlandu zhorsuji. Nejde jen o absenci nejakych opravdu
pokrokovych vlastnosti, ale i o mizejici snahu opravovat chyby. Kolik ze uz to
uplynulo mesicu od uvolneni Delphi 7 ? A kolik bylo od te doby vydano oprav na
vlastni produkt ?

Tenhle stav je uz temer katastrofalni. Znovu jsem si to uvedomil zrovna vcera,
kdyz jsem asi hodinu hledal memory leak v implementaci SOAPu. Nemel tohle byt
jeden z hlavnich feature Delphi za posledni dve verze ? Skoda jen, ze tu chybu
uz nekdo pred peti mesici popsal, jak jsem nakonec nasel v newsech. Neni snad
nutne pripominat, jak zavazna je takova "malickost" v serverovych aplikacich.
A znovu zde uvadim, ze na jakekoli prime dotazy ohledne prace na updatu pro
Delphi 7 dava Borland (prevazne v non-technical newsech) vyhybave odpovedi, ze
kterych lze vycist asi jedine.

Petr Vones

Nakup Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 17:23:24

From: "Skopalik Slavomir" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Napriklad NetMasters, ale treba i na TCP (Client Socket a ServerSocket) si

NetMasters nevim, ale na ty socket komponenty je tam primo BPL ktery staci
akorat pridat do IDE. Totez QuickReport.

A cele je to popsane v Readme souboru :-)

Petr Vones

Nakup Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 17:29:25

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

bych hodnotil nekde mezi Delphi Professional a Enterprise. Nelze porovnavat
jen nazvy tech baleni, ale i to co je uvnitr :-)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 17:38:25

> [...]

Delphi (jakoukoliv uroven, ktera umi alespon totez co zakoupene Visual
Studio .NET), pak usetris desitky tisic.

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 23.6.2003 16:59:23

> Aha, on Borland je chuda firmicka:)...
>
> S pozdravem a dikem
> =====================================
> =====================================
> =====================================

To je fakt hodne relativni pojem.

J. Luhan

Nakup Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 23.6.2003 16:44:22

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]

ve starem vzhledu, funguje podle me spolehlive.

Jsou snad jeste nejake jine problemy s behem aplikace v D5 na XP?

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.6.2003 13:35:05

> [...]

klidopido prevest??

> To Ti muzu rict uplne presne - SPATNE. Presneji receno jako FoxPro

Nakup Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 23.6.2003 13:26:04

> [...]
vymyslem Borlandu, ale obecne pouzivane schema - Microsoft take neprodava
stare verze Windows za vyhodnejsi cenu nez nove.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 12:52:57

From: "Vaclav Halik" <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>
> [...]

Pokud se jedna o VCL aplikace tak tyto prelozene v techto starych verzich
ovsem nebudou spolehlive fungovat na novych verzich operacnich systemu

V cem je problem s Delphi 7, konkretne ?

Petr Vones

kolik zabira bezici prg v pameti?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2003 13:04:58

From: "Simek Pavel - KVS" <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz>
> [...]

Co je to pamet ?

Muzes zjistit kolik alokoval Delphi memory manager funkci GetHeapStatus.

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 23.6.2003 12:52:56

Zdravim,

jak zjistim, kolik zabira bezici prg v pameti?

Kejchal

Nakup Delphi

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 23.6.2003 12:19:50

> [...]

ktery ani treba zcela nevyuzije.

Honza

>Myslis ... kdyz delam v D5 a koupim D7, kde sou jinak rozhozeny funkce
a procedury .. do jinych DCU a hlavne ... chybi NET komponenty.. tak to
prece nebudu cely prepisovat ...

Nakup Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 23.6.2003 12:34:51

Pokusim se vnest do teto tematiky trochu jasno:
1. Pokud nekdo proda Delphi 5 (nebo jakekoliv jine), pak to samozrejme je
zcela v souladu s licencni smlouvou, pokud se zbavi vsech kopii, atd. - jak
je ve smlouve popsano. Nesmi samozrejme prodat Delphi 5, na nez ma upgrade
na Delphi 7, ktere aktivne vyuziva. O tom snad diskuse neni.
2. Obecne si nemusi nechat licenci prevest za zminovanych 500 Kc (coz je
vyhradne manipulacni poplatek za prevod licence). Vystavuje se tim ovsem
riziku, ze nebude moci legalne upgradovat na vyssi verzi, protoze u upgradu
se - pokud neni zakaznik registrovan v databazi Borlandu - vyzaduje kopie
nakupniho dokladu a nakupni doklad od pana X.Y., ktery Delphi prodal, neni
legalnim nakupnim dokladem, na ktery se da poskytnout upgrade. Proto bych
doporucil vyzadat si od prodavajiciho kopii jeho nakupniho dokladu
vystaveneho nejakym autorizovanym prodejcem (v poslednich letech je to
vyhradne Borland CZ). Predpokladam, ze potencilani upgrade se puvodniho
pisatele, vzhledem k jeho nazoru na Delphi, netyka, ale treba se s tim setka
nekdo jiny.

Pokud budete mit nejasnosti, ozvete se mi, primo na jluhan(zv)borland(tec)cz, aby
nedoslo k nejakym nedorozumnenim. Jde preci jenom o Vase penize...

Omlouvam se za trochu delsi prispevek.

J. Luhan
Borland CZ

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Ahoj vespolek, objevil se pozadavek na %subj%. Nikdy jsem s nicim podobnym
> nepocital (tj. nezatezoval se s nejakymi resourcestringy apod.) a nechce
se
> mi hrabat do zdrojaku s cca ctvrt milionem radku. Mam z jednoho sezeni v
> Belohrade licenci na Zbyskuv Localizator, verze myslim 4, bylo by to
> pouzitelne vzhledem k absenci vyse zminenych resourcestrings nebo existuje
> nejaky podobny (free) nastroj?

Nam trvalo prekopani zdroju ze stringu na resourcestringy nekolik dnu
(rozsahla aplikace, cca 1,5 mil.radek kodu).U nas to obnaselo:
- konverze vsech stringu na resourcestringy
- nahrada spojovanych stringu ve vyrazech za Format()
- za retezce ktere se nelokalizuji doplneni komentare // DoNotLocalize
- zavedeni internich pravidel pro pouziti retezcu v programech
- pravidelne kontroly pomoci vlastni utilitky na vyhledani
nelokalizovatelnych
retezcu pomoci mwSimplePasPar parseru
- Last But Not Least: zavedeni Localizatoru od Zbyska Hlinky

Verim ze pokud to myslis s lokalizovanim aplikace vazne, necemu
podobnemu se nevyhnes :-)

Martin Schayna

Chyba pri mazani vety

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 23.6.2003 12:16:49

> [...]

1., nebo nekolik nejstarsich vet - jde o zurnal, aby moc nenarustal. Mozna

[*] delphi(zv)minv.sk - 23.6.2003 12:16:49

> [...]
> nahrazeny necim "lepsim", tak proc bych nemohl pouzivat to "horsi"?

Nie vsetky stare komponenty sa v D7 nachadzaju. Ani na CD ani nikde nie su,
este v D6 boli aspon pribalene na CD koli kompatibilite ale uz na to
kaslu...proste ak
si zdedil stary projekt ktory je cely postaveny na nejakej starej
komoponente,
musis niekde kupit na inzerat starsie Delphi a preregistrovat alebo na
nakodit odznova.

Tally ho

Werki

Nakup Delphi

A jak to je s Update .. mel sem FoxPro .. koupil sem D3Profi Upda ... jakpak
to mam asi prodat ??

Jirka

Nakup Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 12:04:48

> [...]

Bohuzel sem se jednou ptal na Borlandu, jak to je .. musim jim zaplatit
poplatek 500Kc a musi to odsouhlasit ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 11:40:47

> [...]

> stare veci jsou uz automaticky, a pokud tam nejsou, tak proto, ze byly
> nahrazeny necim "lepsim", tak proc bych nemohl pouzivat to "horsi"?

Nic neni automaticky, co si preje majitel autorskych prav, to da do
smlouvy. Na to mas pravo. A pak mas pravo navic na to, co urcuje
autorsky zakon. Na ostatni pravo nemas.

Jo a taky nemusis platit poplatky ceskemu Borlandu za neco, na co mas
pravo dle smlouvy, a neni tam vyslovne uvedeno, ze to podleha poplatku
placenemu ceskemu Borlandu.

Nakup Delphi

> [...]

procedury ..
do jinych DCU a hlavne ... chybi NET komponenty.. tak to prece nebudu cely

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.6.2003 11:31:46

> [...]

At hledam, jak hledam, nikde majitel autorskych prav (Borland US)
nepise, ze by se ceskemu Borlandu melo neco platit.

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 23.6.2003 11:34:46

> [...]

stare veci jsou uz automaticky, a pokud tam nejsou, tak proto, ze byly
nahrazeny necim "lepsim", tak proc bych nemohl pouzivat to "horsi"?

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 23.6.2003 11:28:46

>Ahoj vespolek, muzete poradit jak na %subj%? Potrebuji z databaze pouze cist
>resp. vytahnout vysledek SQL dotazu. Zkusil jsem to na lokale pres ODBC a
>BDE a zda se, ze to pracuje. Ale nevim, do jake miry by to bylo pouzitelne v
>ostrem provozu. Uvitam zkusenosti, kod, linky apod.
>
>Zdravim vsechny
>
>RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

Jdes-li na to pres ODBC, pouzij radeji ADO. Odpadne Ti pak nutnost mit na cilovem stroje BDE. Navic dosahnes i rychlejsi odezvy. Jinak priklady Ti kdyztak muzu poslat mimo konferenci.

Pospa1

Minimalizece okna na listu - dotaz znovu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 23.6.2003 10:28:37

> Nikam, zavolas ji s parametrem Form.Handle.

ja bych ji asi radeji volal z CreateParams (ale to znamena udelat si
potomka)

Nakup Delphi

pri update lze pouzivat nizsi verzi k udrzbe predchozich projektu ....

pak at mi nekdo rekne, jak se dokaze, ze ten a ten projekt byl napsan drive,
nez sem si koupil vyssi verzi .... ;o)

a poplatek za prevod licence je 500Kc ....

Jirka

Lokalizace jiz hotoveho programu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.6.2003 11:07:45

On 23 Jun 2003 at 10:55, Petr Brant wrote:

> [...]
> myslim 4, bylo by to pouzitelne vzhledem k absenci vyse zminenych
> resourcestrings nebo existuje nejaky podobny (free) nastroj?

Hahaha, to mas dost blbe. :-) To byla dost strategicka chyba, asi se
tim holt budes muset zacit zatezovat. Jinak te musim upozornit, ze
automaticke tahani textu ze zdrojaku je zdrojem dost neprijemnych
potencialnich chyb. Lokalizator to prave z tohoto duvodu neumi.

[...]

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

[...]

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 23.6.2003 10:52:43

From: "GSMSERVIS Olomouc" <gsmservis(zv)gsmservis.com>
> [...]
> stringy,caption..atd) samozdrejme za behu jak jinak:)) existuje na

Je to videt napriklad v demu Richedit v Delphi, unit ReInit.

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 22.6.2003 16:44:38

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Pro Win NT je to nutne.

Naopak, je to nutne pro Win9x, viz dokumentace. Tato metoda
se ale vola v destruktoru TIniFile takze ji neni nutne volat
bezprostredne pred uvolnenim tohoto objektu.

No a proto to davam vsude, at ctu, zapisuju, proste vsude.

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Off-topic: Uz je mozne psat s diakritikou?

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 22.6.2003 16:44:38

Tohle asi zodpovi nejlepe ADMIN.

Zdar,
kdyz asi pred tydnem psal Petr Zahradnik, ze diskuze uz sama odstrani
hacky apod. bordel, muzu uz psat s diakritikou? Nektere programy to tam
hazou automaticky a nekdy jsem u PC, kde si nemuzu moc vyskakovat (jsem
rad ze prectu mail).

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

zmeny jazyka

[*] GSMSERVIS Olomouc <gsmservis(zv)gsmservis(tec)com> - 22.6.2003 17:02:39

Dobry den,

mam dotaz,potreboval bych zmenit za chodu jazyk formu (tj.vsechny
stringy,caption..atd) samozdrejme za behu jak jinak:)) existuje na
to nejaka komponenta?

GSMSERVIS
gsmservis(zv)gsmservis.com

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 22.6.2003 16:41:37

Juj,
jeste do uses dej TypInfo.

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 22.6.2003 16:35:37

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

rad ze prectu mail).

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 22.6.2003 16:29:36

Ahoj,
aha, takze cele nastaveni. Co treba takhle:

var ini: TIniFile;
PropInfo: PPropInfo;
Komponenta: TComponent;
begin
ini:=TIniFile.Create(ChangeFileExt(Application.ExeName, '.ini'));
//------------------------------------------------Toto je ono?
Komponenta:=Button2;
PropInfo := GetPropInfo(Komponenta.ClassInfo, ini.ReadString('Config', 'Co',
'Left'));
if Assigned(PropInfo) then SetOrdProp(Komponenta, PropInfo,
Integer(ini.ReadInteger('Values', 'Co', 10)));
//------------------------------------------------

ini.UpdateFile;
ini.Free;
end;

Tak snad to je ono. Jeste bych doporucil nacist celou sekci ini nekam a pak
to ve smycce zmenit vse (Left, Top, Caption, ...), jinak by to byla zase
rucni prace.

S pranim pekneho dne
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net/

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.6.2003 15:08:26

From: "Vladimir Ponechal" <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe.com>

> Panel1.ini.ReadInteger('Values', 'Command_1',
'Left'):=ini.ReadInteger('Values', 'Value_1', 10);

> Me jde o levou stranu. Z asci souboru tahat levou stranu prikazu.

Ahoj.
No takze jakysi interpreter.
To asi nebude tak jednoduche.
Jedine udelat nejakeho naslednika toho prvku a prodat mu proceduru:

procedure SetPropertyInt(const PropName:string;const Value : integer)

begin
if PropName='Left' then Left:=Value else
if PropName='Left' then Right:=Value else .....
end;

Nebo nejak tak...

Ludek

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.6.2003 14:32:24

From: "Lubos Urban" <lubos.urban(zv)visicom.sk>
> avsak ma to dve nevyhody:
> - prechadza to iba "Inbox" folder a ziaden iny (chcel by som aby to preslo
> vsetky foldre)

Toto neni mozne pomoci Simple MAPI

> Ak mate nejake navrhy ako poriesit tieto problemy prosim poradte.

Pokud chces kontrolovat prichozi postu tak je lepsi pouzit nejaky proxy server
ktery bude treba bezet i primo na tom pocitaci.

Petr Vones

Cteni prikazu z INI souboru...

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.6.2003 12:20:18

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

destruktoru TIniFile takze ji neni nutne volat bezprostredne pred uvolnenim

[*] Vladimir Ponechal <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 22.6.2003 12:26:19

Prava strana prikazu neni problem. Ale ja bych chtel tahat i levou. To znamena:

Panel1.ini.ReadInteger('Values', 'Command_1', 'Left'):=ini.ReadInteger('Values', 'Value_1', 10);

Me jde o levou stranu. Z asci souboru tahat levou stranu prikazu.

Diky,

vl.

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> Abys to rozbehl:
> Microsoft .NET Framework v1.0 or v1.1 must be installed

Takoveho softwaru bude doufam pribyvat :-)

> Mimoto, ze to potrebuje .NET framework, tak to ma navic skoro 8MB (zrejme
> instalacka). Nezacina byt ten software trochu rozezrany ?

Krome vlastniho MSI souboru (4.6M) je tam jeste pomerne zbytecne i MSI
instalator.

> A to je jen takova blbina, ktera slouzi k editaci keyboard layoutu :-(

On je v tom prekladac a plno .h souboru.

Petr Vones

DecimalSeparator Win200

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 20.6.2003 20:16:29

20.6.2003 Erik Salaj:
> [...]
> functionality of Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003 systems by
> allowing users to:

> tu su linky:
> http://go.microsoft.com/?linkid=170608
> http://go.microsoft.com/?linkid=170609

Abys to rozbehl:
Microsoft .NET Framework v1.0 or v1.1 must be installed

Mimoto, ze to potrebuje .NET framework, tak to ma navic skoro 8MB (zrejme
instalacka). Nezacina byt ten software trochu rozezrany ?
A to je jen takova blbina, ktera slouzi k editaci keyboard layoutu :-(

Jen "Jedna" spustena aplikace ve Windows

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 20.6.2003 19:52:18

On Fri, 20 Jun 2003 14:36:58 +0200, Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> wrote:

> - zapnu pc
> - nabehne system
> - nastartuje se moje aplikace v nejakem (to zatim nevim) rezimu a
> fullscreen
> - moje aplikace nejde beznym zpusobem vypnout, ani se nejde dostat do
> systemu
> - vypnutim (zavrenim) aplikace se automaticky vypina i pc.

navod ako to urobit som tu uz raz pisal, konkretne 11.4.2003, to ak by to
niekto hladal,
aby si to nemusel hladat ty, posielam ti to na sukromny mail, lebo je to
dost velke:)

mail: vlko_(zv)pobox.sk web: http://vlko.zilina.net

DecimalSeparator Win200

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 20.6.2003 19:13:16

> Jinak ten problem s carkou na numericke klavesnici by slo patrne resit
nejakou
> hook DLL na klavesnici, ale nepovazuju za stasne reseni toto menit pro
cely
> system. Mela by to nanejvyse resit ta dana aplikace v nejakem nastaveni.

nedavno mi dosla z MS tato informacia, mozno to pomoze:

[...]
a..
a.. Create new keyboard layouts from scratch.
b.. Base a new layout on an existing one.
c.. Modify an existing keyboard layout and build a new layout from it.
d.. And more.
b.. List of Locale ID (LCID) Values as Assigned by Microsoft

tu su linky:
http://go.microsoft.com/?linkid=170608
http://go.microsoft.com/?linkid=170609

Erik

vice spusteni aplikace v multiuzivatelskem prostre

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 20.6.2003 18:19:14

> Je treba pouzit pojmenovany objekt jadra, idealne mutex.

Ak je ten disk s Paradoxom pristupny cez siet, tak ani mutex neni to
prave orechove.

Budes musiet nasadit podobny mechanizmus, ako pouzije napriklad Word,
ked dvaja otvoria jeden dokument: Tomu druhemu ponuknut rd only.

bye
vmlich

Jen "Jedna" spustena aplikace ve Windows

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 20.6.2003 17:31:12

Jan Harman wrote:
> prosim Vas nevite nekdo jak docilim toho aby na pocitaci bezela jen jedna
> moje aplikace a nesla vypnout?
> Neco takoveho:
>
> - zapnu pc
> - nabehne system
> - nastartuje se moje aplikace v nejakem (to zatim nevim) rezimu a fullscreen

pro Win9x,ME - nahradit v system.ini sekce [boot] shell=explorer.exe
tvym programem (vcetne cesty).

> - moje aplikace nejde beznym zpusobem vypnout, ani se nejde dostat do
> systemu
> - vypnutim (zavrenim) aplikace se automaticky vypina i pc.
ExitWindowsEx

Vaclav Sazima

Komunikace Thread -> MainForm

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.6.2003 16:07:08

From: "Pavel Chaloupka" <chaloup(zv)cmail(tec)cz>
> pokousim se udelat aplikaci v c#. Spustim v threadu vypocet a chtel bych aby
> informoval hlavni aplikaci jak je daleko. Jak na to?

http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/03/02/Multithreading/default.aspx

Petr Vones

Jen "Jedna" spustena aplikace ve Windows

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 20.6.2003 15:40:07

Nekde jsem cetl, ze se da ve Windows nastavit ktera aplikace se spusti
misto explorer.exe. Takze ti nabehnou windows, ale nenabehne explorer.exe,
ale tva aplikace. Takze zadna lista start, zadny klavesovy zkratky.....

Pavel Poles

Minimalizece okna na listu

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 20.6.2003 15:52:07

------------------------------------

> [...]

SFI> tel. 26799 1883
SFI> mailto:FStranik(zv)CPOJ.CZ

Jen "Jedna" spustena aplikace ve Windows

[*] Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE <sup(zv)publicis(tec)cz> - 20.6.2003 15:19:06

Nekde byl navod.
Po nalogovani se spousti explorer.exe.
V registru jde udelat zaznam tak, aby se misto neho pro
urcite uyivatele spoustela jina aplikace. Neco jako default shell pod
Unixama.....

Nekde to bylo v tipech ale ...........

[...]

Jde takova aplikace vubec naprogramovat? Mate s tim nekdo zkusenosti prosim?

Diky Honza

Jen "Jedna" spustena aplikace ve Windows

[*] Pavel Bambasek <pabam(zv)volny(tec)cz> - 20.6.2003 15:31:06

Ja to taky resil, je potreba udelat si napodobu setrice obrazovky a
zakazat systemove klavesy atd.

> [...]

JH> - vypnutim (zavrenim) aplikace se automaticky vypina i pc.

JH> Jde takova aplikace vubec naprogramovat? Mate s tim nekdo zkusenosti prosim?

Minimalizece okna na listu

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 20.6.2003 15:19:06

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.6.2003 14:51:59

From: "Jiri Hoffmayer" <parsys(zv)digitus(tec)cz>
> Priklad: uzivatel spousti aplikaci na nejakem PC pres Terminal Server z
> jineho pocitace. Jiny uzivatel spusti tentyz exe, ale protoze je prihlasen
> napr. take pres TS, ale jako nekdo jiny, aplikace se klidne spusti, prestoze
> mam implementovanu kontrolu vice instanci, ta mi ale funguje jen v ramci
> relace jednoho uzivatele (kontrola probiha pres FindWindow()).

Kontrola pomoci FindWindow je samozrejme naprosto spatne reseni, uz se to tu
probiralo mnohokrat. Je treba pouzit pojmenovany objekt jadra, idealne mutex.

S uvednim Fast User Switching vznikl problem jak tyto objekty pojmenovavat pro
vsechny session. Zavedla se konvence, ze nazev musi zacit "Global\" pro tyto
pripady, vice v dokumentaci - "Kernel Object Namespaces".

Pokud vim, tak VCL ma udajne nejake problemy pokud aplikace bezi jako TS
sessions a dojde k prepnuti, nekde vznikne vyjimka.