Vyber recordu v zavislosti na jinych recordech

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.6.2003 10:40:46

Co to znamena 3 po sobe ?
Zaznamy jsou nejak trideny a maji nejakou spolecnou vlastnost ?

Pavel

> [...]

> [%], a potrebuji
> vybrat vsechy recordy, krom tech kde je Saving 3x po sobe 100.
>
> Ted to resim dost slozite oznacovanim vsech recordu se 100%
> cislem kolik je
> jich pohromade do zvlastniho pole "Sav100" a potom delam
> vyber jen tech
> ktere neobsahuji v poli "Sav100" trojku, nebo co potrebuji. Funguje to
> dobre, jen to oznacovani je hrozne pomale, navic to
> spotrebovava pole navic.
> Jedna se o pocty kolem 100000 recordu.

Vyber recordu v zavislosti na jinych recordech

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 18.6.2003 10:55:51

jsou setrideny dle pole "DatumCas".
priklad tabulky
"DatumCas" "Saving"
-----------------------------
10.5.2003 11:00 55
10.5.2003 11:05 100
10.5.2003 11:10 100
10.5.2003 11:15 78
10.5.2003 11:20 100
10.5.2003 11:25 100
10.5.2003 11:30 100
10.5.2003 11:35 97
chci vsechny recordy krome 11:20..11:30, protoze jsou 3 po sobe obsahujici
100.> Co to znamena 3 po sobe ?
> Zaznamy jsou nejak trideny a maji nejakou spolecnou vlastnost ?
>
> Pavel

Kyklix3 open edition

On 17 Jun 2003 at 15:33, Jakub Cizek wrote:

> dobre rano/poledne/odpoledne/vecer/noc/a opet rano ...
>
> Chtel jsem se zeptat, jaka je vase zkusenost s Kylixem3 Open Edition.
> Po nainstalovani na RH9 (KDE) se mi spousti dosti dlouho a zatim jsem nemel
> dostatek trpelivosti pockat na konec sestaveni .... i priblble "hello world"
> aplikace ...
>
> nechapu to, protoze kylix1 mi jeste na starem mandrake jela v pohode ..

Kylix funguje v podstate jen s distribucemi ktere jsou uvedene na krabici / v
readme, tedy s zadnou novou distribuci RH, SuSE nebo MDK. To je stary znamy
problem, o kterem vsichni vi vcetne Borlandu, ale Borland mlci a mlci, a nic
nedela. Zrejme maji plne ruce prace s C# a Delphi.NET.

Vyber recordu v zavislosti na jinych recordech

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 18.6.2003 09:52:38

Zdravim vsechny,

[...]

Delphi 1-20. a 21. stoleti

[*] Tomas Mazurek <tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz> - 18.6.2003 09:28:37

Dobry den,
mam jednu starou aplikaci v Delphi1.0 pracujici nad tabulkami Paradoxu.
Uzivatel si stezuje, ze kdyz do polozky typu Date vlozi rok na 2 cislice,
doplni se automaticky rok na 19 + ty dve vlozene cislice. Chtel bych
dosahnout toho, aby se tam doplnilo 2000. Zajimave je to, ze takhle se ta
paradoxovska tabulka chova jen v Delphi1.0. Kdyz s ni pracuju v 16ti bitovem
Database Desktopu nebo v Delphi5.0, tak uz se tam spravne doplnuje 2000.
Nevite nekdo, kam bych mel sahnout? Asi nekde do zdrojaku Delphi1.0, kdyz
Database Engine (IDAPI), nad kterym pracuje Database Desktop, pracuje
spravne...

Ulozenie ikony do databazy

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 18.6.2003 09:01:36

priklad na nacteni obrazku z clipboardu a nasledne ulozeni do fieldu
ktery je BLOB:

<code>
Logo1.Picture.Bitmap.Assign(Clipboard);

DM1.Nastav.Edit;
LB1 := TBlobStream.Create(DM1.NastavLogo1, bmWrite);
Logo1.Picture.Bitmap.SaveToStream(LB1);
LB1.free;
DM1.Nastav.Post;
</code>

Logo1: Timage
NastavLogo1: TBlobField;
LB1: TBlobStream

Rozsirene Open/Save dialogy

[*] Krayzel Libor <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 18.6.2003 08:10:33

> Pouzivam je v Delphi IDE, jsou primo v JCL jako expert
> http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&re
> lease_id=118195

Je to i pro Delphi 4?

OT: Cipove karty

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 18.6.2003 05:52:28

> o blizsi informace o jeho chipech ktere pouziva

www.alcor(tec)cz

bye
vmlich

Kompatibilita s DBase 3

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 18.6.2003 05:34:27

17.6.2003 Jiri Hoffmayer:
> Ahoj vsem,

> v aplikaci vytvarim tabulku DBF pomoci TTable.CreateTable, vysledna tabulka
> je ve formatu DBase 4. Zakaznik by potreboval aby tabulka byla kompatibilni
> s DBase 3. Lze to nejak zaridit?

Tak, ze si v BDE administratorovi v nativnim driveru pro BDE nastavis
Level na 3

SGML vs HTML, XML

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 18.6.2003 03:19:16

> Zdravim,
> nejak se mi nikde nedari najit jestli jsou komentare zname z XML a
> HTML ("<!--" a "-->") definovane uz normou SGML, nevi to tu nekdo?
>
> Jakub Dusek

ano, komentare jsou platne SGML tagy
1/ na netu tato informace je (staci si nagooglit SMGL a trosku hledat...
2/ staci si jen uvedomit, ze XML neni nic jineho, nez oklestene SGML
(o HTML se samozrejme toto rici neda), takze co umi XML, umi i SGML
S pozdravem
Bronislav Klucka
Windows programmmer, Web programmer

http://pro2-soft.com
Email : Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
Phone : +420605582922

OT: Cipove karty

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2003 00:01:03

>OK, takze co tedy na to jit pres carovy kod, ovsem malinko jinak.
>Natisknes si predem 500-700 karticek s carovymi kody. Jak zacnes tu
>objednavku, priradis ji pomoci ctecky jednu kartu, tj. nejaky kod. Pak
>predas tuto kartu. Az se cely proces dokonci, stejna karta se zase
>uvolni na dalsi praci. Staci natisknout karty, krete budou opakovane
>pouzitelne, a ctecky carovych kodu. Nebudou treba tiskarny carovych
>kodu.

no, pokud uz takto - pak by asi bylo lepsi si kody natisknout na malicke
samolepky (asi tak 100 samolepek na A4, nebo do rulicky) a lepit na ten
papir - bylo by to asi lepsi i pro pripadnou zpetnou evidenci, reklamace a
pod. a usetri se zmatky s "uvolnovanim" karet.

Nicmene postup pres kartu - respektive pres chip v klestich se mi jevi
jako prijatelnejsi. Pokud vezme v uvahu i bezkontaktni cipove karty, je
prace jeste rychlejsi. Staci jen polozit na uvedene misto na stole
zpracovavany dokument a ihned vidim vse potrebne.

ps: mohl bych poprosit V. Milicha o blizsi informace o jeho chipech ktere
pouziva - budu ted take resit neco podobneho s autorizaci vstupu.

MemProof a database.open

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2003 21:30:51

From: "Michal Jiskra" <jiskra(zv)eskon(tec)cz>
> naslednemu padu aplikace. Nevite o co jde ? Pouzivam D5(SP1),BDE,MSDE a
> testuji to na WMe.

BDE - to bude ono.

Petr Vones

ClientDataset, vlastni trideni (ceske)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2003 21:30:51

From: "Sedlak Zdenek" <konf(zv)seus(tec)cz>
> prosim pouziva nekdo z vas ClientDataset pro zobrazovani dat v gridu s tim,
> ze pomoci neho take tridi? Necha se celkem dobre definovat indexy (temporary

Zkousel jsem to na malem prikladu a tridilo to spravne cesky (Delphi 7).

Petr Vones

Tlacitko pro Tray Icon v XP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2003 21:30:51

From: "Jiri Cincura" <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz>
> Zdravim vsechny,
> spustil jsem jeden svuj program pod WinXP a tlacitko, ktere pouzivam
> pro minimalizaci do tray na titulkovem pruhu formulare, bylo klasicke -
> sede - a ne podle WinXP vzhledu. Nevi tedy nekdo, jak na titulkovem

Pokud jde o tlacitko ktere je vykreslovano v tvem kodu tak je nutne pri
zapnutych XP tematech pouzit pro kresleni prislusne funkce z uxtheme. Podivej
se do zdrojaku VCL na komponenty TBitBtn apod, kde se pouziva unit Themes.

Petr Vones

SimpleMAPI Pegasu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2003 21:30:51

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Prave ze hlasku dava knihovna Pegasu. Zdrojaky TJclEmail jsem samozrejme

Podobne to dela i Outtook, je to bezpecnostni opatreni proti virum aby se bez
vedomi uzivatele neodesilali pres klienta maily. Patrne by to melo jit nekde
vypnout, ovsem to musi prozradit vyrobce.

Petr Vones

From: "Krayzel Libor" <libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> [...]
> moznosti definovani oblibenych adresaru, apod.

Pouzivam je v Delphi IDE, jsou primo v JCL jako expert

Vypada to pak ve vsech Open/Save dialogach takto:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/jedi/IdeOpenDlgFavorite.png

Petr Vones

Prohledavani binarky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.2003 21:30:51

From: "Pavel Tresnak" <pavel.tresnak(zv)haida(tec)cz>
> ja bych pouzil TCustomMemoryStream - pouzivame to pro parsovani velkych
> souboru (kolem 500MB) a vykon je ohromny. Kriticka cast je napsana v
> asembleru, ale myslim, ze i standardni zapis bude velice rychly.

A jeste rychlejsi to bude, kdyz nebudes data kopirovat z toho souboru do page
filu (zbytecnou alokaci "pameti" a naslednym nahranim obsahu souboru) ale
pouzijes mapovani souboru.

Petr Vones

Vytvoreni instalace

[*] Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz> - 17.6.2003 21:12:50

Ahoj.
Udelal jsem databazovy projekt v D7 (pomoci IB) a nevim jak vytvorit
instalacku. Vyzkousel jsem kde co pomoci InstallShield. Avsak na jinem
stroji se mi nepodarilo projekt spustit, pravdepodobne chybi neco co
umoznuje komunikaci s databazi "*.GDB". Nedatabazovy zkusebni projekt se mi
podarilo nainstalovat a vse fungovalo. Poradte, prosim, novackovi v D7.
Existuje cestina do InstallShield, at nemusim prekladat?
Vsem predem dekuji
s pozdravem
Mirek Vopalecky
mobil: 602362166
W2000, D7Prof

OT TEST

[*] Borkovec Software Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 17.6.2003 20:09:42

btw, jake jsou vase prvni dojmy z noveho visual studia, a samozrejme ze
c#????
ja musim priznat, ze jsem velmi mile prekvapen (po VS 6.0) a mam tim na
mysli
hlavne IDE (napr. Server explorer) - ale nechci predbihat, jsou to zhruba
ctrnactidenni dojmy

Roman Borkovec

#256 - 1024 byte a k nim tak 10 ctecek/zapisovacek do PC. Na PC bezi
W2K, takze
#ctecky musi byt vicemene autonomni, neni nadeje, ze bych byl schopen
#spolehlive generovat nejaky protokol zavisly na casovani karty. Cena
za tohle
#vsechno musi byt co nejnizsi, aby se vedeni neosypalo. Nasel jsem
par
#dodavatelu, karta s cipem ST14C02C do 50 Kc, ctecky za cca 1000 Kc
se seriovym
#pripojenim k zabudovani do 3.5 pozice v case apod., ale protoze s
tim nemam
#zadne zkusenosti, uvitam rady od chytrejsich.
#
#Diky
#
[...]
#http://www.XCZ(tec)cz - Novy internetovy portal. Novy zpusob komunikace
a zabavy.

OT: Cipove karty

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 17.6.2003 17:06:28

> Potrebuji najit co
> dat na PC. V
>
> Nejlevnejsi reseni je jiste obycejna disketa. Na co to potrebujes
> davat na nejake medium? Co s tim pak dal delas? To nejde po siti?
> Popis trochu ten vlastni problem...

OK,
[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.6.2003 17:18:29

On 17 Jun 2003 at 17:06, Jiri Foldyna wrote:

> [...]
> hotove), nebo ji preda dal ke zpracovani. Dalsi na rade je operatorka,
> ktera objednavku zpracuje, tj. inzerat napise a zaridi jeho vydavani.
[...]

A co takhle vytisknout na objednavku carovy kod, a operatorka z nej
sejme cislo, a jede se dal? To by IMHO melo vyjit nejlevneji, a
nemuze se ztratit karta z objednavky.

OT: Cipove karty

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.6.2003 16:36:27

> [...]

Nejlevnejsi reseni je jiste obycejna disketa. Na co to potrebujes
davat na nejake medium? Co s tim pak dal delas? To nejde po siti?

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 17.6.2003 16:24:21

[...]

tak 256 - 1024 byte a k nim tak 10 ctecek/zapisovacek do PC. Na PC bezi W2K,
[...]

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 17.6.2003 15:54:19

Vyzkousej toto,
kdysi jsem to pouzival pro parsovani mutlipart, ale ted uz si nejsem jisty,
jak to tenkrat fungovalo. Ale ve spojeni s memory streamem by to mohlo
slapat rychle. Jestli to budes zkouset, dej pak do konference vedet.

BMH = Boyer-Moore-Horspool (viz. Google)

Martin

function GetStringBMH(StrToFind: string; const Stream: TStream): longint;

const MaxBufferSize = 1024 * 63;

type
TBMHTable = array[0..255] of byte;
TSearchBuffer = ^TSearchBufferArray;
TSearchBufferArray = packed array[1..MaxBufferSize] of char;

var
BMHTable: TBMHTable;
Buffer : TSearchBuffer;
I,J, BytesRead:integer;
function DoBMHSearch(const StrToFind: string): longint;
var K:Integer;
label NotFound;
begin
Result := -1;
J := length(StrToFind);
while (J <= BytesRead) do begin
I := J;
for K := length(StrToFind) downto 1 do begin
if Buffer^[I] <> StrToFind[K] then
goto NotFound;
Dec (I)
end;
Result := (BytesRead - I);
Exit;
NotFound: Inc(J,BMHTable[ord(Buffer^[J])])
end
end; procedure MakeBMHTable (const StrToFind: string);
var K:integer;
begin
Fillchar (BMHTable,sizeof(BMHTable),length(StrToFind));
for K := 1 to (length(StrToFind) - 1) do
BMHTable[ord(StrToFind[K])] := (length(StrToFind) - K)
end; function CreateBuffer: word;
begin
Result := MaxBufferSize;
try
GetMem (Buffer, Result)
except
Result := 0

procedure DestroyBuffer;
begin
Freemem(Buffer,sizeof(Buffer^))
end;

function FindString (const StrToFind: string; const Stream:
TStream): longint;
begin
Result := -1;
repeat
BytesRead:=Stream.Position;
Stream.Read(Buffer^,sizeof(Buffer^));
BytesRead:=Stream.Position - BytesRead;
Result := DoBMHSearch(StrToFind);
if Result <> -1 then begin
Result := Stream.Position - Result;
break
end;
if BytesRead = Sizeof(Buffer^) then

Stream.Seek(Stream.Position-Length(StrToFind),soFromBeginning);
until (Stream.Size = Stream.Position);

CreateBuffer;
MakeBMHTable(StrToFind);
try
Result := FindString (StrToFind, Stream)
finally
DestroyBuffer;
> [...]
> souboru (kolem 500MB) a vykon je ohromny. Kriticka cast je napsana v
> asembleru, ale myslim, ze i standardni zapis bude velice rychly.

TGraphicControl vs. TCustomControl

[*] Pavel CABAK <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 17.6.2003 15:30:18

Ahoj.

Mam formular a na nem, jak uz to byva, spoustu editu, labelu a imagu. Do
toho vseho vytvarim vlastni objekt, potomek TCustomControl. Ten obsahuje
dalsich 5 objektu potomku TGraphicControl, jejichz Parent je nastaven na ten
1. objekt.

Kdyz aplikaci spustim, tak mi to stale prekresluje (viditelne blika) tech 5
objektu a edity nejsou prekresleny vubec (je v nich zobrazene to, co je pod
mym formularem) dokud do nich nekliknu mysi (ale kurzor se stejne
nevykresli). Kdyz tech 5 objektu predelam na potomky TCustomControl, tak
vsechno jede v pohode = zadne zbesile prekreslovani, edity zobrazuji to co
maji a i kurzor v nich poblikava.

Jakou vlastnost mam kde nastavit, aby mi i pri pouziti TGraphicControl
vsechno fungovalo tak, jako pri pouziti TCustomControl? Podobnych objektu s
objekty bude na formulari jeste spousta, proto chci pouzit potomka bez
Handlu.

Diky

Pavel CABAK

cabak(zv)cross(tec)cz

Sluzby v Delphi3

[*] Martin Fisar <martin_fisar(zv)gordic(tec)cz> - 17.6.2003 15:30:18

Zdravim,

potreboval bych poradil se psanim sluzby v Delphi 3. Instalovat
a ostranit sluzbu funguje v pohode. Problem je se spustenim sluzby.
Nejsem schopen rozchodit to tak, aby mi funkce
StartServiceCtrlDispatcher vratila TRUE (vzdycky to vrati chybu).

takhle nejak to vypada:

var ServiceTableEntry: TServiceTableEntry;
procedure Service_main;
begin
sshStatusHandle := RegisterServiceCtrlHandler( srvname,
THandlerFunction((zv)Service_ctrl));
if sshStatusHandle>0 then
begin
ssStatus.dwServiceType := SERVICE_WIN32_OWN_PROCESS;
ssStatus.dwServiceSpecificExitCode := 0;
ssStatus.dwCheckPoint := 1;
if ReportStatusToSCMgr( SERVICE_START_PENDING, NO_ERROR, 3000 ) then
ServiceStart
else
ReportStatusToSCMgr(SERVICE_STOPPED,GetLastError,0);
end;
if sshStatusHandle>0 then
ReportStatusToSCMgr( SERVICE_STOPPED, GetLastError, 0 );
with ServiceTableEntry do
begin
lpServiceName:= srvname;
lpServiceProc:= TServiceMainFunction( (zv)Service_Main);
end;
if not StartServiceCtrlDispatcher( ServiceTableEntry) then
AddToMessageLog( srvname, 'Chyba StartServiceCtrlDispatcher.');
End.

Diky predem

Martin Fisar
Martin_Fisar(zv)gordic(tec)cz

Kyklix3 open edition

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 17.6.2003 15:33:18

[...]

"I am using plaintext,
you should too!"

Pridat data do komponenty

[*] delphi(zv)minv.sk - 17.6.2003 15:18:17

Ahoj

Chcel by som vytvorit komponentu, ktora by obsahovala subor s datami,
ktore by komponenta vyuzivala. Vie ma niekto nakopnut spravnym smerom?
Predpokladam nejako cez *res subor, netusim vsak ako.

Dik

Werki

Prohledavani binarky

[*] Pavel Tresnak <pavel.tresnak(zv)haida(tec)cz> - 17.6.2003 14:03:13

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 17.6.2003 13:48:12

Vaclav Sazima dne 17 Jun 2003 v 11:05:

> S : string;
> F : TFileStream
>
> setlength (S,F.Size);
> F.ReadBuffer (S [1],F.Size);
> Vaclav Sazima

No, jenze ta "binarka" muze byt treba 2 GB dat...

Karel Rys

Prohledavani binarky

> Binarni soubor obvykle obsahuje i znaky #0 a to by se promenne typu
> string moc nelibilo :-(

promenna typu string samozrejme akceptuje znaky #0. Omezeni s #0 plati pro
"null-terminated strings", coz je v delphi treba pchar.

Prohledavani binarky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.6.2003 12:30:09

17.6.2003 Vaclav Sazima:
> jestli jde ten soubor nacist do pameti, tak bych se s tim nemazal,
> nacetl bych to do promenne typu string a pouzil funkci pos.

Binarni soubor obvykle obsahuje i znaky #0 a to by se promenne typu
string moc nelibilo :-(

Version info - vyreseno

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 17.6.2003 10:38:52

Diky moc za radu.
From: "votava" <votavasw(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> label1.cation:='bla bla';), ale nefunguje to.
> Procedura i formular je v jednom unitu. Jak tedy lze volat prvek?

No asi ta procedura musi byt privatni nebo verejna to formu. :

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;

Label1: TLabel;
procedure TvojeProcedura;
// tady das procedure TvojeProcedura; pokud ji budes volat odjinud nez z
vlastniho formu.

{$R *.dfm}

procedure TForm1.TvojeProcedura;
begin
Label1.Caption := 'A JE TO ...';

TvojeProcedura;

vlastni procerura

[*] votava <votavasw(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2003 22:22:16

zdravim,
potrebuji ovladat z vlastni procedury prvek lezici na formu (napr.
label1.cation:='bla bla';), ale nefunguje to.
Procedura i formular je v jednom unitu. Jak tedy lze volat prvek?
Form1.label1.caption... nefunguje.
diky za kazdou radu Votava

ADMIN: DULEZITA INFORMACE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2003 22:10:10

Vazeni pratele,

timto vam vsem chci podekovat za pomoc, o kterou jsem vas myslim v
dubnu pozadal, totiz o pomoc s naprogramovanim lepsiho software pro
filtrovani mailu do teto konference.

Nebudu vas dlouze napinat - nepomohl vubec nikdo, prestoze je Vas tu k
tisicovce. Tedy kdyz nepocitam tech par prispevku s radami. Tak diky!

Aplikaci jsem tedy napsal sam pres tento vikend, otestoval a jiz take
nasadil na ostry provoz. Z tohoto duvodu vas informuji, ze kdyby
cokoliv nechodilo, muze to byt z tohoto duvodu a dejte mi o tom vedet.

Filtr pracuje tak, ze kazdy prichozi mail kompletne prepracuje do nove
podoby. Funguje to asi takto:

1. Pole FROM se rozlozi na jmeno a e-mail adresu. Jmeno se prevede do
ASCII a tedy se odstrani diakritika. Prekontroluje se na nepovolena
slova, pokud je obsahuje, pak se jmeno smaze. E-mail adresa se prevede
na mala pismena. Nove pole FROM se sestavi z prevedeneho jmena a
prevedene e-mail adresy.

2. Pole SUBJECT se prevede do ASCII a tedy se odstrani diakritika.
Prekontroluje se, zda nezacina nepovolenym znakem, zda neni subject
cely prazdny apod. Pokud neni subject v poradku, cely e-mail se vraci
s chybovym hlasenim odesilateli.

3. Pole DATE se nacte a pouzije v polozce hlavicky jako
X-OriginalDate, protoze e-mail do konference je posilan s platnym
datumem a casem odeslani z meho serveru, nikoliv z pocitace
odesilatele. Tim padem pole DATE bude vzdy aktualni.

4. Pole MESSAGEID a REFERENCES se ponechava, pokud existuje.

5. Ostatni pole nejsou pouzity, tedy zadna dulezitost zpravy, zadne
potvrzovani prijeti, potvrzovani precteni apod.

6. Zprava se rozlozi na vsechny jeji casti, tedy se dekoduji
jednotlive casti MIME. Casti jine nez text/plain se ignoruji, tedy
zadne prilohy, zadne VCARD, digitalni podpisy apod. Textove casti se
prevedou do ASCII a tedy se odstrani diakritika.

7. Vysledne telo zpravy jiz bez diakritiky je dale je kontrolovano na
velikost a jsou z nej v nejvetsi mozne mire odstraneny pricmrdky
kontroly AVG, AVAST, reklamy apod. Tato cast bude jeste dal
upravovana, jeste to neni uplne dokonceno.

8. Vysledek je odeslan listserveru k rozeslani ucastnikum.

To je vse. Pokud mate nejake napady nebo komentare nebo snad chcete
pomoci (v coz nedoufam), pak se ozvete na muj mail, nikoliv do
konference. Zrovna tak v pripade problemu.

Free tool for MSDE

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 15.6.2003 21:40:41

Zdravim vsetkych,

chcel by som vyskusat MSDE.

Poznate niekto free nastroj, ktorym mozem pod MSDE vytvorit DB?

Prip. nieco jednoduche pre Backup a Restore?

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

ADMIN: Ignorujte

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2003 21:26:29

Toto je zkouska. Ignorujte a neodpovidejte.

Firebird/MS-SQL dbExpress alebo ADO

[*] Jaroslav Popluh�r - 13.6.2003 16:12:44

Hello delphi-l,

Startujeme vyvoj DB aplikacie, ktora musi byt prevadzky-schopna
na DB FireBird a MS-SQL 2000.

Aby sme zmensili rozdiely na strane klienta, radi by sme pre pristup
k DB pouzili ADO alebo dbExpress.

Pre spravne rozhodnutie by som rad zvazil Vase skusenosti,
rady a odporucania.

Takze ADO alebo dbExpress?

Alebo mame aj inu moznost?

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

FormatMemo v PDX

[*] Jaroslav Popluh�r - 13.6.2003 16:53:43

Hello Ale�,

Monday, June 9, 2003, 5:05:53 PM, you wrote:

AH> Zdravim konferu, help me please,
AH> mam tabulku v paradoxu, ktera obsahuje polozku FMTMemo. Nevim proc a
AH> jak, ale u klienta doslo k podivnemu naruseni teto tabulky a ja uz nevim
AH> jak na ni. Chova se tak, ze pokud listujete databazi a prohlizite toto
AH> memo vse jede az po urcity zaznam, kdy se jakoby memo pri zobrazeni
AH> zablokuje a dale uz se ukazuje u vsech zaznamu pouze text tohoto memo
AH> zaznamu, nepomuze nez restartovat aplikaci. Kdyz tento prelistuju a
AH> pohybuji se po jinych zaznamech je vse OK az do doby kdy se dostanu na
AH> tento zaznam.

Ja som bol v podobnej situacii s normalnymi polozkami v PDOXe.

Jedina cesta bola:
1. zistit posledny zaznam od zaciatku tabulky, ktory este funguje
2. zistit posledny zaznam od konca tabulky
3. vybrat data pd zaciatku po poslendy dobry zaznam
4. detto od konca
5. zo zalohovanych DB pohladat tu oblast, kde v aktualnej DB bolo
poskodenie
6. naimportovat vysledky 3. 4. a 5. spolu do novej tbl.

Samozrejme najslabsim miestom je bod 5.
- zaloha nemusi existovat
- tiez moze obsahovat poskodenie (ja som musel pouzit az 4. zalohu od
konca)
- POZOR, poskodeni moze byt viac (ale na to zrejme prides pri
importe:-)

Pri tychto operaciach odporucam urobit len kopie tabuliek bez
akychkolvek indexov!!!

A zindexovat reparovanu tbl. az po alebo pocas importu.

Vela zdaru, trpezlivosti a stastia.

Jaro mailto:delphi1(zv)acc.sk

Ulozenie ikony do databazy

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2003 20:32:11

> Pokusam sa urobit nasledujucu vec :
>
> 1. rekurzne prehladam disk
> 2 .z urcitych vopred definovanych suborov
> ziskam pomocou SHGetFileInfo Handle ikony
> Az po tento bod je vsetko v pohode
> 3.tuto ikonu potrebujem ulozit do databazy
> A tu je problem.
> Otazka : Neviete ako ulozim ikonu suboru do
> databazy ?

Ahoj,
nepises v cem je presne problem, resp. jakou databazi pouzivas. Pokud
pouzijes sloupec typu BLOB, nemel bys s tim mit problemy. Na tema
ukladani/cteni obrazku z BLOBu je v archivu cela rada prikladu.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Ulozenie ikony do databazy

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 15.6.2003 15:38:47

[...]

J.Straku 12
969 00 Bansk� �tiavnica
SLOVAK REPUBLIC
tel : 00421 - 045/6920428

OT:Re: proc je Java lepsi nez .NET

[*] shotec <shotec(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2003 19:02:54

From: "Miroslav Vav��n" <mirun(zv)forcom(tec)cz>
> Co m� napad� z hlavy je tu ��st "http://" ozna�it jako hidden (vlastnost
> textu - pak nen� vid�t, ale url funguje)

A proc nepouzit rovnou HTML ? Le jej zobrazit TWebBrowser komponente nebo i
dalsich ktere ale zobrazuji jen urcitou cast HTML.

Petr Vones

Odchyceni komunikace s com portem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.6.2003 15:19:24

> Potreboval bych sledovat, ktere prikazy konkretni program posila na COM
> port. Je tu nejaka moznost?

Zkusils PortMon z www.sysinternals.com ?

Odchyceni komunikace s com portem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.2003 15:15:46

From: "Delphi konference" <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/portmon.shtml

Petr Vones

Odchyceni komunikace s com portem

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.6.2003 15:20:45

Ahoj,
podivej se na www.sysinternals.com.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

[*] Delphi konference <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz> - 14.6.2003 15:10:49

Potreboval bych sledovat, ktere prikazy konkretni program posila na COM
port. Je tu nejaka moznost?

avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 13.6.2003

Scrollovani CheckListBoxu

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 14.6.2003 14:30:24

Zdravim,
nevi nekdo jak donutit CheckListBox, aby kdyz je polozka delsi, aby se
zobrazil vodorovnej ScrollBar?

Diky.

S p=F8=E1n=EDm p=ECkn=E9ho dne
Ji=F8=ED =C8in=E8ura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:cincura(zv)wo(tec)cz;
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net/
=20

Scrollovani CheckListBoxu

[*] Jiri Cincura <xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz> - 14.6.2003 14:30:36

Zdravim,
[...]

[*] Miroslav Vav��n <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 14.6.2003 10:15:48

Co m� napad� z hlavy je tu ��st "http://" ozna�it jako hidden (vlastnost
textu - pak nen� vid�t, ale url funguje)

S pozdravem
Mirun

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>

> Bohuzel, pokud vim, neni v teto oblasti zadny
> standard

Byvavavalo. Uz radu let existuji ETSI normy.
Pro individualni potrebu je muzes
stahnout na http://pda.etsi.org/pda/queryform.asp

Takze pokud si nastudujes zakladni normy GSM 3.38, 3.40, 7.05 a 7.07,
mel bys byt teoreticky schopen napsat komunikaci s kazdym mobilem.

> a je to pro kazdy telefon (GSM modem)
> vice mene jine.

Bohuzel, je to prilis dynamicky se vyvijejici
odvetvi, takze FW telefonu obsahuji mnozstvi chyb
a odchylek od standardu.

Ale pro bezne odesilani/prijimani SMS a praci s phonebookem v podstate
vetsina existujicich pristoju konvergovala ke standardum.

Co se tyce novych vlastnosti jako jsou address booky, foldery,
multimedia etc., tam se to zase rozjelo a je v tom pekny bordel.

HTH, pf

=

Cteni PDF dokumentu

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 13.6.2003 01:42:15

ahoj,

samozrejme, pdf ponuka toho dost vela.
preco by asi moj "adobe_acrobat_reader_v505_ce_cz.zip" mal 12.5 mega?

s pozdravom
ondrej

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> [...]

sloupcich popripade kazda strana v PDF dokumentu muze byt jinak otocena apod.

GSM modem a SMS

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.6.2003 20:43:12

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>

> [...]

Co se tyce novych vlastnosti jako jsou address booky, foldery,
multimedia etc., tam se to zase rozjelo a je v tom pekny bordel.

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.6.2003 19:24:36

Ahoj,

pro zacatek se zkus mrknout na AsyncPro, je ted pod MPL. Umi ted i posilani
SMS v PDU mode. http://sourceforge.net/projects/tpapro

> Subject: GSM modem a SMS
> snazim se program pro zasilani a prijem SMSek pres GSM modem.
> Nemate nekdo
> nejake zkusenosti nebo dokonce neco podobneho jiz hotoveho??

GSM modem a SMS

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.6.2003 18:47:18

> snazim se program pro zasilani a prijem SMSek pres GSM modem. Nemate nekdo
> nejake zkusenosti nebo dokonce neco podobneho jiz hotoveho??

Bohuzel, pokud vim, neni v teto oblasti zadny standard a je to pro kazdy
telefon (GSM modem) vice mene jine. Obecne se ale pouzivaji AT prikazy,
jejich popis bys mel najit na webu (ve specifikaci) vyrobce.

Cteni PDF dokumentu

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.6.2003 18:44:22

> [...]
> Treba i za predpokladu, ze pouziju importovany ActveX Acrobat Readeru.

A co takhle google kde se (bez uvozovek) zada "PDF reader Delphi"

Re[2]: Je PC zapnute?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.6.2003 14:45:30

> [...]

TPingSend, ktery sam o sobe ma treba property timeout.

Proc ta ten objekt a ta property jsou? Inu, proto, aby jej mohl

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 12.6.2003 14:37:02

> [...]

jakehokoliv nastaveni, tak to u vypnutych pocitacu trva hoodne douho :-(

Problem s Fullscreenem

[*] kobka(zv)volny(tec)cz - 12.6.2003 13:03:11

[...]

dbExpress - vytvoreni ClientDataSetu v programu a

[*] Sedlak Zdenek <konf(zv)seus(tec)cz> - 12.6.2003 12:40:11

Ahoj,
laboruji s dbExpress. Pokud zobrazuji data v DBGridu, tak to nedelam tak, ze
nataham komponenty na formular a vse nastavim, ale vytvarim si potrebne
komponenty ve zdrojaku.

Mam tedy funkci ktera mi vraci otevreny dataset (samozrejme takovy, ktery je
mozne zobrazit v gridu, tedy ne jednosmerny). A ten pak priradim do
DBGrid.Datasource.Dataset, pokud jej zaviram, tak to take udelam "rucne" v
kodu. Vse funguje dobre, pokud pouzivam IBExpress, tam samozrejme neni
problem.
Ted bych potreboval si tuto funkcnost pripravit i pro dbExpress. Samozrejme
pouzivatm spojeni SQLQuery - DatasetProvider - ClientDataset. Az ten
clientdataset si vracim a funguje to.

Vytvorit SQLQuery, datasetprovider i clientdataset. Tomu clientdatasetu
pomoci funkce SetProvider nastavim spravny provider. Pokud necham
packetrecords na -1 (a nacte mi to vlastne vsechny zaznamy) pak po otevreni
ClientDataSetu mohu uvolnit SQLQuery i Provider.
A po ukonceni prohlizeni v gridu muzu uvolnit take ClientDataSet.

Problem mam, pokud si omezym packetRecords napr. na 20. Pak samozrejme
nemuzu uvolnit SQLQuery ani DatasetProvider. Toto uvolneni bych chtel udelat
az pri uvolnovani Clientdatasetu. Ale vzhledem k tomu, ze takto otevrenych
gridu muzu mit vice, tak nemam zadne globalni promene s temi datasety a
providery. Chtel bych se tedy zeptat, jestli je mozne nejakym zpusobem
zjistit ciste z Clientdatasetu jaky pouziva provider? Tedy dostat na nej
odkaz. Bohuzel neobsahuje metodu GetProvider. Z provideru pak uz ziskam i tu
puvodni SQLQuery a mohu uvolnit SQLQuery i provider i ClientDataset.

Nevite nekdo jak na to?

Pouzivam W2K, Delphi 6 Pro.

diky
Zdenda

Zakazani animace minimalizace a maximalizace oken

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 12.6.2003 11:45:15

Ahoj,
nevite jak docane zakat/povolit animaci kdyz se
minimalizuje/restoruje/maximalizuje okno. Nastavuji toto programove pro radu
oken aplikace a je to trochu vizualni show.
Diky,
Danik {D5,W2k}

Cteni PDF dokumentu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.6.2003 10:31:33

Ahoj,

[...]

OT: Font "OCR B 10 AT" a PPPU sek

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.2003 10:35:23

Puvodni zprava ze dne 12.6.2003:

> [...]
> Chcel by som sa opytat ci niekto neriesil tento problem, pripadne ako.
> Pripada mi to dost potavene na hlavu, posta to vyzaduje a font predava

Ja mel tento font legalne uz od nepameti, myslim ze byl soucasti
Corelu. Nicmene si vzpominam, ze nekdy pred rokem, kdyz nastupovaly
nove poukazky A, tak posta tento font rozdavala. Nevim, jestli ho muze
legalne rozdavat, jak rikam, ja ho stejne davno mel, ale zkus se
zeptat na te poste, jestli nahodou nemaji koupenou licenci pro jeho
sireni.

OT: Font "OCR B 10 AT" a PPPU sek

[...]

XML

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 12.6.2003 10:14:01

Ohledne XML napr.
www.kosek(tec)cz
http://gspot.sh.cvut(tec)cz/%7Ethe/skola/xmltutor/index.html

Budes potrebovat nejaky XML parser. Bud original MS (Free, ponekud velky, na
nejstarsich windows se musi doinstalovat) nebo nejaky cizi (maji chyby ale
na tohle by to melo stacit) - viz torry a pod. Jeden je taky na
www.destructor.de (pry celkem dobry). Jinak prace s XML je easy :-)

> Behalf Of Krayzel Libor
> Subject: XML
> Nejl�pe p��klady a dema. Chci ukl�dat a na��tat XML z aplikace psan� v
> Delphi 4.
>
> D�kuji.

XML

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.6.2003 10:04:02

Hezk=FD den,

pros=EDm nave=EFte mne na spr=E1vnou cestu. Jsem zat=EDm XML =
nedot=E8en=FD za=E8=E1te=E8n=EDk:)
Nejl=E9pe p=F8=EDklady a dema. Chci ukl=E1dat a na=E8=EDtat XML z =
aplikace psan=E9 v
Delphi 4.

D=ECkuji.=3D=3D[ Libor Krayzel =
]=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D
http://www.elka(tec)cz/
http://www.elka(tec)cz/easypad/ * mailto:elka(zv)elka(tec)cz
phone: +420 608 937 935
ICQ: 112690517
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=20

TDBF 6.23 a AccessViolation pri praci

[*] Zaplik <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 12.6.2003 09:11:08

> Ono je to cele na 2 veci.
> Me zas nechodila tabulka s vice jak 2-mi indexy
> a jine dalsi problemy, ktere se v BDE neobjevovaly.
> Napr. pri filtrovani se TDBF kousla a konec...
>
> Tady na konferenci jsem se prd dozvedel
> a tak jsem to zase prepsal do BDE.
> Na TDBF623 jsem se vykaslal.

No, prepisovat to zpatky do BDE uz nebudu, protoze kvuli potizim s BDE jsem
byl nucen to predelat. A TDBF dalo nejmene prace na prepsani. Ale Tvoje
zminka o max 2 indexech pomohla. Je ale s podivem, ze na jinem souboru ktery
ma asi 8 indexu to vubec nevadi. No jeste budu badat .

OT: nutne potrebuji MSVCRT32.DLL z Windows Milleni

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 12.6.2003 09:29:40

Ahoj,

asi jsem neco podelal v instalace a prepsal ve
windows ME knihovnu msvcrt32.dll nespravnou verzi.
_Opravdu_ nutne bych ji potreboval od nekoho poslat.
muzete prosim nekdo?

=20