FB na .NET?

On 5 Jun 2003 at 14:22, Robert Poncak wrote:

> Uz treti den sa pokusam stiahnut Firebird pre .NET ale bezuspesne. Neviete
> niekto co je s tym?
> Pise tam ze je to pre .NET Framework 1.0, pojde to aj pod 1.1?

FB .NET provider 1.0 pro famework 1.1

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=9028&release_id=161676

FB .NET provider 1.0 pro famework 1.0

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=9028&release_id=162126

Pozor na zalomeni radku!

Nezavislost formulare na jinem frm.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.6.2003 15:26:47

Show -> zobrazi formular (je mozno se prepinat do jinych formularu aplikace)

ShowModal -> zobrazi formuar navrchu a neni mozne se prepinat do jinych oken
aplikace !!!

Pavel
> [...]
> nez spustim z
> main
>
> frmOkno.ShowModal;
>
> pokud je frmOkno spustene, nedostanu se na frmLogFile
>
> otazka c.1
> jde nejak vyresit, aby nebyl formular zavisly na kteremkoliv jinem
> formulari?
>
> otazka c.2
> bylo by dobre, kdyz tento formular zminimalizuji, aby byl
> videt dole na
> liste vedle hlavniho programu.
>
> Prosim, proradte mi, jak to mam udelat, pokud jste me pochopili...

ADONIS a DLL

[*] Eichler Marek <Marek.Eichler(zv)access-it(tec)cz> - 05.6.2003 15:10:25

Zdravim,

>Ahoj,
>potrebuji z aplikace vystrcit reporty do DLL. Reporty jsou v QR a k
DB
>pristupuji pomoci komponent ADONIS. V okamziku kdy se v DLL pokousim
>pripojit k DB (Open) vnikne chyba "Nebyla volana fce Coinitialize".
Nevite
>co s tim ? Kdy a jak ji zavolat ?

Me se to stalo, kdyz jsem pouzival balicek, ve kterem byl datovy modul
s komponentama ADO a
hlasilo mi to stejnou chybu. Problem mi vyresil nasledujici kod:

initialization
CoInitialize(nil);
dmMSSQLDB := TdmMSSQLDB.Create(nil);

finalization
//pokud neni uzavreno spojeni, tak se uzavre
if dmMSSQLDB.acnConnection.State = [stOpen] then
dmMSSQLDB.acnConnection.Close;
dmMSSQLDB.Free;

A v sekci uses musim pouzit ActiveX

>Diky Pavel

S pozdravem Marek Eichler

ADONIS a DLL

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.6.2003 15:00:03

> [...]
> pristupuji pomoci komponent ADONIS. V okamziku kdy se v DLL pokousim
> pripojit k DB (Open) vnikne chyba "Nebyla volana fce Coinitialize". Nevite

Coinitialize je inicializace OLE Automation klienta. V EXE projektech v
hlavnim threadu se vola automaticky, v DLL a v jinych threadech se o
to musis postarat sam, stejne tak o Couninitialize.

Co takhle zkusit google?
http://www.google.com/search?hl=en&q=coinitialize+dll+delphi

Martin Schayna

FB na .NET?

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 5.6.2003 14:22:28

Zdravim,

Uz treti den sa pokusam stiahnut Firebird pre .NET ale bezuspesne. Neviete
niekto co je s tym?
Pise tam ze je to pre .NET Framework 1.0, pojde to aj pod 1.1?

Robo

zeos

[*] PinguiN <pinguin(zv)mirc(tec)cz> - 5.6.2003 14:16:50

Zdravim,

pouzivam zeos komponenty a kdyz provedu nasledujici sql dotaz
tak to hlasi chybu na radku select
(zv)a:=max(last_insert_id(firma.id)) from firma; chybu MySQL.
You have an error in your SQL syntax near '=max(last_insert_id(firma.id)) from firma' at line 1.
Evidentne tomu vadi :=, ale fakt uz nevim jak to mam ten sql
dotaz napsat aby to proslo. begin;
INSERT INTO `firma` (`id`, `nazev_firmy`) VALUES ("", "<firma>");
select (zv)a:=max(last_insert_id(firma.id)) from firma;
select (zv)b:=max(last_insert_id(adresa.id)) from adresa;
INSERT INTO `adresar` (`firma_id`, `adresa_id`,`platna`) VALUES ( (zv)a, (zv)b,"Platna");
commit;

--
PinguiN

ADONIS a DLL

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.6.2003 14:50:07

[...]

Firebird 1.0.3.

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 5.6.2003 13:31:47

>Otazkou je ale ci Ti to k niecomu bude.

Skusali ste aj SuSE?
Ak ano, tak s akym vysledkom.?

Pytam sa preto, lebo zatial som mal najmenej problemov prave so SuSE.
SuSE + HW - no problem, ale mozno som nenatrafil na nejaku exoticku
kombinaciu.
SuSE + siete - no problem
SuSE + FB - zatial som skusal len IB.

Palo Sestak

Detekcia seriovych portov

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 5.6.2003 13:48:46

Kolega uz nasiel Win API funkciu EnumPorts, tankze tento dotaz povazujte uz
za vyrieseny.
L.

> kolega potrebuje nejako zdetekovat seriove porty na pocitaci.
> Ako na to?

TStringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2003 13:31:17

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
> Tak jsem se mrknul, cim to, ze z nejakych 300kB to vyleze na cca 18MB a tak
> to zustane dokud aplikaci neukoncim.

A jeste jedna poznamka. TStringGrid je nevhodny pro velke mnozstvi dat. Pak uz
je lepsi pouzit TDrawGrid nebo TListView ve virtualnim modu a jen zobrazovat
data ulozene (efektivneji) v nejakych vlastnich objektech.

Petr Vones

Firebird 1.0.3.

[*] V. Hal�k \(menza SD\) <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 5.6.2003 13:46:15

> Slackware jadro 2.4.20 na hlavnom servru na webovom RedHat jadro 2.4.18
;)))
> Otazkou je ale ci Ti to k niecomu bude.

- Myslim ze bude. Hlavni problemy ktere jste mneli podle mne souviseli
s jadrem 2.4.18. Tyto jadra sou supr, ALE ne na stroji mene starem nez rok.
S timhle jadrem se proste na novsi masine nedomluvite. (Jen jako proklad:
problemy s ACPI a vubec power mangmentem, obrovske problemy
s VIA SouthBridge, nedostupne/nedodelane ovladace na nove RAIDy, atd.)

Prechod na nove jadro by mnel byt hodne znat.

> "Problem" Linuxu je, ze to je hodne experimentalny system a tak sa k nemu
> treba i stavat.

Je otazka jak se na to divate. Je dobre si uvedomit ze vyvoj aleson z
hlediska
uzivatele cca uz rok stoji. Maka se na jadrech rady 2.6. A tak starsi jadra
sou
trochu mimo zajmu vyvojaru. Stabilita/schopnost bezproblemove chodit na
danem HW je z velke casti limitovana jadrem a to je ted ponekud pozadu za
HW.

> Kym sme dosiahli optimalneho stavu hladali sme 6 mesiacov ;((
> Ide o to zladit dohromady:
> Linux + HW
> Linux + Siete

Tady je problem spis v HW. Pokud si koupite kvalitni sitovku ke ktere je
kvalitni
ovladac tak IMHO nemuzete mit problemy se siti. Navic obecne by mnela byt
sitova vrstva kvalitnejsi v linuxu, nebot tam je stejne jako ve winech
prepsana z BSD.
Jenze s tim rozdilem ze v linuxu byla uz nekolikrat prepsana.
Jak je to s Windows nevim.

> Linux + FB

S pozdravem Vaclav Hal�k

PS: Linuxaci zadne flame ja mam linux rad a dene jej pouzivam. Tak to posim
berte jako objektivni kritiku.

TStringGrid

Snad tuto pamet prideluje system, ne? a taky s ni naklada ... a myslim si,
�e pokud ji nevy�aduje jin� process a nebo je j� dostatek, tak s t�m moc
"nevexluje", ne?

Jirka Virt

>Nijak jsem po tom nepatral. Vsim jsem si toho jen nahodou, ve spravci uloh
(procesy - velikost >virtualni pameti). Tak jsem se mrknul, cim to, ze z
nejakych 300kB to vyleze na cca 18MB a tak to >zustane dokud aplikaci
neukoncim. Delphik.

TStringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2003 13:28:27

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
> Nijak jsem po tom nepatral. Vsim jsem si toho jen nahodou, ve spravci uloh
> (procesy - velikost virtualni pameti).

To je tim, ze i tento udaj neni prilis smerodatny, protoze memory manager v
Delphi RTL "ukrajuje" alokace po vetsich blocich a s nimi pak hospodari. Prave
v nekteych pripadech kdy dochazi k vetsi fragmentaci je tenhle udaj tak trochu
zavadejici. Skutecnou hodnotu ziskas jen funkci GetHeapStatus v te aplikaci.

Petr Vones

TStringGrid

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 5.6.2003 13:15:09

[...]
koncim. Delphik.

ail =20

Firebird 1.0.3.

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 5.6.2003 13:01:25

From: <p.sestak(zv)corag.sk>

> [...]

treba i stavat.
Kym sme dosiahli optimalneho stavu hladali sme 6 mesiacov ;((

Pavol Kakacka
vedouci vyvoje IS
ProCA spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
kakacka(zv)proca(tec)cz
www.proca(tec)cz
www.brave(tec)cz
www.tesco(tec)cz

Detekcia seriovych portov

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 5.6.2003 12:16:45

Ahojte,

kolega potrebuje nejako zdetekovat seriove porty na pocitaci. Ako na to?

L.

Firebird 1.0.3.

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 5.6.2003 12:21:35

>Mali sme obrovske problemy vystabilizovat Linux (priserne), ale podarilo
sa
>a s FB sme spokojny!

Aky linyx ste napokon nalsi ako stabilny?

Palo Sestak.

TStringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2003 12:25:23

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
> Kdyz naplnim stringgrid vetsim mnozstvim dat, tak aplikace obsadi nejaky kus
> pameti. Potom ten samy stringrid naplnim malym mnozstvim dat (treba jen
> jeden radek, rowcount pak nastavim na 1). Obsazena pamet se vsak nazmensi.

A na to si prisel jak ? MemProofem ?

> Je zpusob jak uvolnit pamet, ktera se obsadila naplnenim stringgridu, kdyz
> ve stringgridu je mene dat nez bylo puvodne ???

To se samozrejme uvolnuje, pokud tam neni vylozene nejaka hruba chyba, coz se
mi nezda.

Petr Vones

Firebird 1.0.3.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.6.2003 12:34:33

Ahoj,

v prvni rade bych rad podekoval Pavlu Cisarovi za vysvetleni jednotlivych
popsanych problemu - opravdu radu z tech informaci slysim poprve a jsem rad, ze
mohu mit jasneji.

> Pokud se vam chovani verze 1.0 nelibi, je spousta moznosti jak to
> obejit (ramdisk je pouze jedna z nich).

No, ja kdyz jsem tady v konferenci sondoval moznosti reseni urychleni order by, tak
mne bylo receno, ze v zasade jedina moznost je ubirat se smerem ke zrychleni
prace s diskem (lepsi hw, ramdisk apod.). Jake jine moznosti jeste existuji?

> Problem je v tom, ze server preskakovane radky MUSI nacist, uz jen
> proto aby rozhodl zda jsou pro transakci viditelne ci nikoliv.

Ale jo, ja to uznavam. K rpipomince me vedla snaha, dnes uz snad nejak vyresena,
vyresit to, ze kdyz si v obycejnem dbgridu s IBDatasetem chci nechat zobrazit napr.
seznam vsech skladovych karet (30 000 ks) a stisknu CTRL+END (skok na konec),
trvalo to rekneme par desitek sekund. Zkousel jsem tedy pouzivat strankovani,
jakoze si nactu jen tech 25 vet, ktere potrebuji videt v gridu s pomoci SKIP a FIRST,
ale tohle k neprineslo vyznamne zlepseni. Ale poucil jsem se (snad spravne?) v tom,
ze problem neni ani tak v rychlosti prenosu dat na klienta (i kdyz ten taky nejakou
dobu trva), ale i v dobe pripravy vysledku selectu (do te doby jsem byl v domneni, ze
vysledek selectu se pripravi pomerne rychle, a dlouho ze trva jen doprava na
klienta).

> Trideni na serveru ma smysl pouze pro GROUP BY, FIRST/SKIP a interni
> realizaci joinu bez moznosti pouzit index, pripadne jeste tak pro
> nektere procedury a triggery, ale jinak je to relikt davnych dob. Pro
> zobrazeni a prochazeni serazeneho resultsetu na klientovi je
> jednodussi tridit az na klientovi, nebo jeste lepe vytvaret na
> klientovi indexy (B+tree) dat rovnou pri jejich nacitani a pak pouze
> prohazovat tyto struktury pro okamzitou zmenu trideni.

Tohle zni opravdu zajimave. Zeptam se:

1) Existuje nekde nejake (byt i ne zcela obecne) reseni gridu s pouzivanim svych
vlastnich indexu? Jde mi o to, nevymyslet neco, co se treba jiz nekde vali, i kdyby
melo jit jen o inspiraci a ne pouzitelne reseni.

2) Jak resit potrebu zakaznika - skladnika, ktery chce videt v gridu skladove karty
serazene podle abecedy? Pokud budu mit snahu provest trideni az na klientovi, bude
stejne trvat pomerne dlouho, nez vubec data na klienta vsechna dostanu a pak je
budu muset jeste setridit (treba podle nekolika sloupcu). IMHO tady pouziti order by
vyjde efektivneji, protoze data nemusim napred stehovat po siti.

Net

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.6.2003 12:02:34

From: <jimys1(zv)centrum(tec)cz>
> existuje v Delphi nejaka konstanta, ve ktere by bylo max cislo typu
> Real? Neco jako konstanta MaxInt pro Integer?

Zapomen na typ Real a nepouzivej ho (i kdyz jej prekladac bohuzel stale
akceptuje). Jsou to konstanty MaxSingle, MaxDouble a MaxExtended.

Petr Vones

Autoincrement

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.6.2003 17:18:15

JO, (zv)(zv)IDENTITY
Pavel

> From: mstevlik(zv)gamo.sk
> Existuje obdobna fcia i pre MSSQL?
>
> Stevlik Marian
> ISYS programator
>
> GAMO a.s.
> Kyjevske nam. 6
> 974 04 Banska Bystrica
> mail: mstevlik(zv)gamo.sk
> tel: +421 48 4137935, 4132942
> mobil: +412 905 462010
> icq: 34893645

OT: jaybird, pripojeni z tomcatu pro track plus

On 4 Jun 2003 at 13:56, Petr Palicka wrote:

> ehm, zkusim to nekde najit, ale u sebe to opravdu nemam :o)
> nebo o tom alespon nevim...

Of, sorry :-) Spravne ma byt

http://www.firebirdsql.org/index.php?op=lists#firebird-java

Ja jsem to kopiroval z lokalniho zrcadla.

Autoincrement

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.6.2003 17:32:10

(zv)(zv)IDENTITY
SCOPE_IDENTITY ()
IDENT_CURRENT (tabulka)

blizsi popis v BOL.

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
Subject: Re: Autoincrement

> Existuje obdobna fcia i pre MSSQL?
>
> Stevlik Marian

Autoincrement

Existuje obdobna fcia i pre MSSQL?

> [...]

[*] <n7110(zv)centrum(tec)cz> - 04.6.2003 15:44:45

> [...]

Zkusim dik. Ale jeste jedna vec. Jde nejak zajistit aby se dany nod
selektoval i po kliknutim pravym tlacitkem a nejen levim. Dik

D.J.

--------------------
[...]

[*] Franti�ek Ml�och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 4.6.2003 15:47:50

A jak ji zavolam z ADO?

> [...]

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 4.6.2003 15:25:24

zkus toto (je topsany z hlavy takze kdyz tak pardon)

var p : tPoint;

p:=TreeView.ScreenToClient (Mouse.CursorPos);
TreeView.GetNodeAt (p.x,p.y)

TreeView

[*] <n7110(zv)centrum(tec)cz> - 04.6.2003 15:12:12

Ahoj,
poradte mi pros�m, jak zjistim na kterem nodu v treeview jsem mi
vyvolalo kontextove menu. Kod:
TreeView.GetNodeAt(Mouse.CursorPos.X - Left - TreeView.Left,
Mouse.CursorPos.Y - Top - TreeView.Top)

mi vraci nesmysly. Diky

D.J.

--------------------
[...]

[*] PinguiN <pinguin(zv)mirc(tec)cz> - 4.6.2003 14:19:39

> [...]
FM> jeden
FM> slupecek nastaven jako primarni index s Autoincrementem?

Co se da zjistit z CPU View?

[*] Petr Lupinek <plupinek(zv)synthesia(tec)cz> - 4.6.2003 14:27:38

Preju hezky den,

co se da vycist z informaci v okne CPU, ktera vybehne pri behu programu=
IDE? Podrobne jsem si precetl prispevky na toto tema, ale nevypada to n=
zapomenuty breakpoint ani DLL tiskarny ... Zjistuji infomace z
uzivatelskych uctu v domene a pri 48 pruchodu vybehne okno CPU. Pri
spusteni EXE to probehne v poradku. Data jdou pres OLE do Excelu, ale v=
yse
uvedene chovani zpusobi i tento kod :

Users :=3D TStringList.Create;
screen.Cursor :=3D crHourGlass;
NetServer1.GetUsers ([fltrNormal], users);
for i :=3D 0 to users.count - 1 do
begin
NetUser1.UserName :=3D Users[i];
NetUser1.Server :=3D NetServer1;
NetUser1.GetLevel3Info;
end;

Nevim, proc to nespadne hned, ale az pri 48. pruchodu (vzdy stejne).

Kdyz to krokuju okolo 48. pruchodu, tak vse probehne v poradku.

Co me zajima nejvice je to, abych zjistil z adres v CPU okne, kde ve
zdrojaku to spadlo.

Diky za nakopnuti spravnym smerem.

S pozdravem

Ing. Petr Lup=EDnek
datov=E9 komunikacn=ED syst=E9my
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel.: 466825535
mob.: +420 736 505 512
=

Autoincrement

[*] Franti�ek Ml�och <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 4.6.2003 14:14:18

[...]

[*] Petr Palicka <palicka(zv)aginfo(tec)cz> - 4.6.2003 13:56:25

> Mno, asi by bylo nejlepsi zeptat se primo u zdroje v mailing=20
> listu firebird-java.=20
> Podrobnosti jsou zde:
>=20
> http://localhost/fbnew/index.php?op=3Dlists#firebird-java

ehm, zkusim to nekde najit, ale u sebe to opravdu nemam :o)
nebo o tom alespon nevim...

peca

FreeReport - velke frf-subory

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 4.6.2003 13:08:27

4.6.2003 Lauko Stefan:
> Ahojte,
> narazil som na problem s FreeReportom, navrh zostavy ukladam do DB FB je to
> slusne do momentu ked po niekolkych upravach hlavne copy/paste sa vytvory
> vzdy mnohonasobne vacsi frf-subor. Konkretne mam v nvrhu zostavy 5 stran
> kazda je ina len hlavicky su rovnake (dva obrazky formatu EMF o velkosti 30
> kB) spolu je tam 10 obrazkov to je cca 300kB. Pri ulozeni do frf-suboru to
> malo v jednom pripade az 82 MB. Bez obrazkov to ma cca. 25kB.
> Neriesil ste to uz niekto?
> D5, FR 2,32
> Dakujem Lauko.

Jde o to, jak si frf uklada obrazky. Pokud jako bitmapu, je to asi
jasne.

Net

[*] lubos hubka <lhubka(zv)1tel(tec)cz> - 04.6.2003 13:03:27

Mna skor zaujima ako to bude s C++ Kylixom a C#Builderom.
Celkom sa mi pacilo ze mozem pisat aplikacie pre Linux a Win (samozrejme s istymi
obmedzeniami).
Pojde to aj nadalej?

timagelist a icona formulare

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2003 13:13:36

Zdar
Resim takovy problem a nevim jak dal. Potrebuji u formu vymenit iconu z
Timagelist. Pokud si ImageList naplnim rucne, funguje to v pohode. Pokud
si ale natahnu z disku bmp obrazky do ImageListu, Icona se nepriradi,
ale na tlacitkach se objevuji zmenene.
Neporadite co s tim?

Tady je kousek kodu, ktery kopiruje icony do noveho listu.....

for x:= 0 to IML.Count-1 do
begin
if FileExists(aAdrBMP+StrpadLeft(IntToStr(x), 3, '0')+'.bmp') then
begin
BMP:= TBitmap.Create;
{
BMP.Transparent := True;
BMP.TransparentMode := tmAuto;
BMP.LoadFromFile(aAdrBMP+StrpadLeft(IntToStr(x), 3, '0')+'.bmp');
bIML.InsertMasked(x, BMP, BMP.TransparentColor);
}
BMP.LoadFromFile(aAdrBMP+StrpadLeft(IntToStr(x), 3, '0')+'.bmp');
xx:= bIML.Add(BMP, nil);

BMP.Free;
Icon:= TIcon.Create;
iml.GetIcon(x, Icon);
bIML.InsertIcon(x, Icon);
Icon.Free;

dik ales

[...]

Re[2]: .Net

[*] Peter Turcan <peter.turcan(zv)centrum.sk> - 4.6.2003 12:34:44

Ahoj Jaromir,

Dnes, (4. j�n 2003, 12:14:06), si nap�sal :

JL> Pokud jde o kompatibilitu (jestli spravne otazku chapu) C#Builder by mel byt
JL> schopen importovat/exportovat projekty Studia. Uz to celkem i chodi, i kdyz
JL> to ma nejake mouchy.

a da sa staihnut nejaka beta alebo trial verzia?

On 4 Jun 2003 at 8:32, Petr Palicka wrote:

> chci si rozchodit Track+ http://trackplus.sourceforge.net .

Mno, asi by bylo nejlepsi zeptat se primo u zdroje v mailing listu firebird-java.
Podrobnosti jsou zde:

http://localhost/fbnew/index.php?op=lists#firebird-java

Firebird dokumentacia

On 4 Jun 2003 at 8:06, KALUS Jozef wrote:

> akosi sa tu uz niekolko krat pisalo o tom, ze bude o FB kniha, ale ja
> akosi nemozem naist ziadnu dokumentaciu k FB v elektronickej podobe,
> mozno zle hladam, ja neviem, viete mi niekto v tomto smere poradit
> (P.Cisar :o)) daky link

www.ibphoenix.com
Spousta dokumentace je zdarma na webu, jinak lze zakoupit Developer's CD,
kde jsou dve knihy v PDF, totez co na webu plus dalsi veci, + dalsi nastroje atd.
atd.

> alebo treba pockat na tu knihu

Mela by byt nekdy pristi tyden, v nejhorsim pripade do konce mesice.

Nazev: Podrobna prirucka InterBase / Firebird
Podtitul: Tvorba, programovani a sprava databazi
ISBN 80-7226-946-1
Prodejni kod: K0820
Vydavatel: Computer Press
Doporucena cena: 490.-Kc / 735.-Sk (CD v cene)
Obalka je svetle hneda, s obrazkem motoru pridelanym na cipu

Objednat lze na: www.knihy.cpress(tec)cz

> alebo sa clovek moze v plnej miere spolahnut na dokumentaciu IB ?

Da se pouzit, ale obsahuje radu nepresnosti. Nicmene nektere veci jako napr.
popis API a tvorba ESQL aplikaci je zatim k dispozici pouze v originalni
dokumentaci. Na webu IBP je odkaz na beta dokumentaci IB 6.

Net

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 4.6.2003 12:14:06

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Viz. http://delphi.about.com/library/weekly/aa112902a.htm

Pekne cteni, pro Borland by bylo urcite potesujici kdyby bylo pravdive, ale je
to spise pekne slozena snuska dohad pro pobaveni se.

Nicmene se domnivam, ze Borland uz davno mohl (dokud byl jeste technologickou
firmou :-) napsat svuj vlastni dot net.

Petr Vones

Net

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 3.6.2003 17:40:51

> Ano, prostredi studia je fakt super, vzdyt je koupene od Borlandu :-)).

???

> J. Luhan
> Borland CZ

Vyuziji toho ze tady mame cloveka primo od zdroje.
Takze je na te konspiracni teorii neco pravdy...?

Viz. http://delphi.about.com/library/weekly/aa112902a.htm

Martin Schayna

Net

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2003 17:46:15

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

> Prostredi C#Builderu bude hodne podobne a v leccems snad i lepsi. Nicmene

Jak to bude s VS.NET kompatibilitou, predevsim u rozhrani IDE.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 03.6.2003 17:33:39

On 3 Jun 2003 at 17:23, Jaromir Luhan wrote:

> Ano, prostredi studia je fakt super, vzdyt je koupene od Borlandu
> :-)). Prostredi C#Builderu bude hodne podobne a v leccems snad i
> lepsi.

Jo, a bude take umet pracovat s regiony a umozni pristup k eventum
vnorenych objektu?

Net

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 3.6.2003 17:23:37

From: "delphin" <delphinPP(zv)seznam(tec)cz>
> ..pisal som to hned v provom prispevku... robil som si taky mensi zatazovy
> testik, dal som tam Nested DataSety do 3. urovne.. zaznamov tam je 1000,
> vysledne XML ma 660 kb, zaktivovanie ClientDataSetu trva priblizne 15 s... a

To by vcelku odpovidalo na nejakem slabsim stroji, hlavne diky tem nested
datasetum. V kazdem pripade to ale chce zjitit cisty cas transformace, mozna
tam bude nekde typicky problem Borland kodu (pozorovatelny v implementaci
SOAPu) a to spatne zachazeni (prilis mnoho realokaci) se stringy. Pokud by to
bylo mozne, tak mi posli ty data mailem nebo vystav nekde na FTP.

> to bolo len nejakych 'ubohych' 1000 zaznamov.....ide o to, ze potrebujem XML
> napojit na FastReport, ten pracuje s DataSetmi, takze neviem co ine
> pouzit...

To je pravda, jine reseni asi neni.

Petr Vones

Net

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2003 16:46:07

From: "K & H KINETIC a.s. - Nikodem Jind�ich" <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>
> a) zacal jsem ve Visual C++ 6.0 a knihovnou MFC - jaka je jeji budoucnst s
> prichodem .Net, ma cenu pokracovat v jejim studiu ?

Co se tyce GUI je Win32 zatim daleko vice propracovane nez WinForms v .NETu.
Zalezi jen na tom, jak moc rychle chces Win32 opustit. Pro cloveka pracujiciho
v MSVC je MFC asi totez co VCL v Delphi.

> b) ja osobne preferuji jazyk C++, je tedy vyhodnejsi pouzit C++ pred C# pro
> .Net

Nerekl bych.

> Je to take mozne u Visual Studia .Net, protoze prostredi noveho studia je
> fakt super a tohle je to co by mi mohlo chybet.

Je, a je to mozna jeste lepsi nez v Delphi.

> [...]
> ale dost ztratil napriklad na poli jazyka C++ (moc firem ani aplikaci v C++

Bohuzel, znacne nevydarena verze Borland C++ 4.x zkazila jmeno Borlandu v
oblasti C++ a uz nikdy se to nepovedlo zvratit. Na druhou stranu, C++ Builder
je takovy kockopes protoze VCL je tam stale v Object Pascalu, coz je ponekud
divne reseni.

> Builderu neznam ???) tak nevim jak to bude s jejich C# Builderem ???

To jiz radeji nebudu komentovat, pockejme si :-)

Petr Vones

Inkrementalne nacitavanie XML dat

[*] delphin <delphinPP(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2003 16:53:13

> Jenze to jsou prave ty dve operace v jednom radku. Co to treba nejdrive
> priradit do nejake promenne aby slo krokovat ty operace oddelene.

... jasne, moja chyba..

> O nicem takovem nevim, pri ladeni VCL kodu se musi samozrejme aplikace
> zkompilovat s Debug DCUs.

..tak to som nevedel....uz to ide debugovat...

> [...]

to bolo len nejakych 'ubohych' 1000 zaznamov.....ide o to, ze potrebujem XML
napojit na FastReport, ten pracuje s DataSetmi, takze neviem co ine

Kopirovani souboru pres modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2003 16:24:27

From: "Bures Rudolf" <rbures(zv)inf-cs(tec)cz>
> Nejaky cas shanim funkcni utilitku pro jednoduchy prenos souboru mezi
> modemy (RS232, dial up) funkcn� od W95 do W2k.

Treba AsyncPro http://sourceforge.net/projects/tpapro/

Petr Vones

Net

[*] K & H KINETIC a.s. - Nikodem Jind�ich <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 3.6.2003 16:35:27

Hi all,

nedavno tu probehla debata na tema .Net
Ja osobne programuji ve vice jazycich, ale nejvice pouzivam Delphi 5 Prof..
V sou�asn� dob�, ale tvrd� makam na Visual C++.
Mam proto nekolik obecnych dotazu:

[...]
Diky za odpovedi

Jindra

Kopirovani souboru pres modem

[*] Bures Rudolf <rbures(zv)inf-cs(tec)cz> - 3.6.2003 16:14:35

Nejaky cas shanim funkcni utilitku pro jednoduchy prenos souboru mezi
modemy (RS232, dial up) funkcn=ED od W95 do W2k.
Diky za kazdy dobry unit, odkaz ci (v)tip.
=20
S pozdravem Ruda.
=20

TopRow a DBGrid

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 03.6.2003 13:26:34

> Takze Tvuj problem spociva v tom, ze u TCustomDBGrid resp. TDBGrid
> nejaky dobrak zapomel zviditelnit TopRow property, ze? Protoze jinak
> by sis ten top zapamatoval a obnovil, ne?

Tak jednoduche to zase nebude. Spis jsem mel na mysli nejaky podobny postup jako
je v Resync. Kdyz jde vypocitat polohu radku tak, aby lezel uprostred, pujde ho urcite
umistit i jinam.

Mam to jako ukol nizsi priority, takze jsem se k tomu podrobne zatim nedostal. Z
konference jsem chtel zjistit, jestli ten problem nekdo neresil, abych to nevymyslel
zbytecne sam, pokud ne, tak reseni najdu - necekam, ze to za me nekdo vymysli
tady z fleku.

David Lebeda

Firebird Temp

[*] Ale� Hruban <ales hruban(zv)alisys(tec)cz> - 3.6.2003 13:12:50

Diky, ten conf jsem prohlizel horem dolem, ale fakt jsem tam tuto sekci
nenasel. Doplnim.
Ales Hruban

zobrazeni LoginPromptu pri pripajeni k DB u TDataB

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 3.6.2003 13:19:04

Podivej se do helpu na TCustomConnection.LoginPrompt.

Set LoginPrompt to true to provide login support when establishing a
connection. LoginPrompt controls two things: the occurrence of the OnLogin
event, and the appearance of a default login dialog that prompts users for a
name and password when you include DBLogDlg.hpp in your unit (C++) or add
DBLogDlg to your uses clause (Delphi). When the OnLogin event occurs and
when the default login dialog appears depend on the type of connection
component:

> Nevite nahodou nekdo, proc se mi neobjevi loginprompt pri
> pripajeni k databazi,
> i kdyz mam u tdatabase loginprompt=true ?
> dik, p.

TopRow a DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2003 13:14:44

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Takze Tvuj problem spociva v tom, ze u TCustomDBGrid resp. TDBGrid
> nejaky dobrak zapomel zviditelnit TopRow property, ze? Protoze jinak by
> sis ten top zapamatoval a obnovil, ne?

DBGrid nemuze mit dost dobre TopRow (vlastne je vzdy = 1) protoze dataset zna
jen zacatek, konec a neco mezi tim. Zaznamy totiz nemaji typicky nejaka cisla,
protoze se predem nevi kolik tam vlastne bude radku. DBGrid zobrazuje pouze to
co mu da datalink a tento pohled (tvoreny viditelnym poctem zaznamu v bufferu)
posouva tam a zpet. Co lze je se pohybovat v bufferu datalinku a podle toho
nejak poupravit ten pohled, viz TDataLink.ActiveRecord

Petr Vones

zobrazeni LoginPromptu pri pripajeni k DB u TDataB

[*] <delphi(zv)email(tec)cz> - 3.6.2003 13:09:17

Zdravim!

Nevite nahodou nekdo, proc se mi neobjevi loginprompt pri pripajeni k =
databazi,
i kdyz mam u tdatabase loginprompt=3Dtrue ?
v kodu mam pak db.connected :=3D true; //a ocekaval bych prompt... jenze=
neprichazi a
databaze mi vyhodi chybu, ze uzivatel je neznamy!

dik, p.

delphi c-s- 6.0, win 2000 s

ail =20

Inkrementalne nacitavanie XML dat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2003 12:37:45

From: "delphin" <delphinPP(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

jedna a jsou tam nejake nested datasety ? Jak moc je to vlastne pomale ?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.6.2003 12:56:02

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>> Budes mit aktivni opet 561. radek, ale nebude uz druhy shora, nybrz
> [...]

Takze Tvuj problem spociva v tom, ze u TCustomDBGrid resp. TDBGrid
nejaky dobrak zapomel zviditelnit TopRow property, ze? Protoze jinak by

pf

Firebird Temp

On 3 Jun 2003 at 10:07, Ale� Hruban wrote:

> Mam takovy maly dotaz. Kde lze nastavit pracovni adresar pro firebird
> 1.5. Jedu jadnu aplikaci pod FB a on mi tempuje do C:\winnt\temp.. Rad
> bych, kdyby tempoval na jiny svazek, kde je nepomerne vetsi prostor. V
>
> IB6 existovala v CFG na toto promenna. Tady ale nemuzu FB donutit
> tempovat jinam. Nevite nekdo jak na to ?

Mno, a u FB tomu neni jinak :-) U verze 1.5 se ovsem konfiguracni soubor
jmenuje firebird.conf, je velmi dobre okomentovany, takze by nemel problem=
jej
pouzit. Jen pro uplnost, zde je popis prislusneho parametru:

# ----------------------------
# Temporary directories
#
# Provide ';'-separated trees list, where temporary files are stored.
# Relative paths are treated relative to RootDirectory entry
# (see above). Default value is determined using INTERBASE_TMP,
# TEMP or TMP environment options. Every directory item may have optional
# size argument to limit its storage, this argument follows the directory
# name and must be separated by at least one space character. If the size
# argument is omitted or invalid, then all available space in this
# directory will be used.
#
# E.g.:
# TempDirectories =3D c:\temp
# or
# TempDirectories =3D c:\temp;d:\temp
# or
# TempDirectories =3D c:\temp 100000000;d:\temp 500000000;e:\temp
#
# Type: string (special format)
#
#TempDirectories =3D

TopRow a DBGrid

[*] rkonecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 3.6.2003 12:24:28

Roman Konecny

tak ja to zkusim - nevim ale, jestli jsem to dobre pochopil. Pokud
potrebuji, aby mi zustal kurzor na radku (napr. kdyz hledam v DB a
vysledek je null), pak lze pouzit Bookmark. Unit DB, TBookmark =
Pointer. Myslim, ze jej lze pouzit ClientDataSetu, pokud si to jeste
dobre pamatuji.

Roman

TopRow a DBGrid

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 03.6.2003 12:34:31

> tak ja to zkusim - nevim ale, jestli jsem to dobre pochopil. Pokud
> potrebuji, aby mi zustal kurzor na radku (napr. kdyz hledam v DB a
> vysledek je null), pak lze pouzit Bookmark.

To je neco jineho. Ja si umim nastavit jako aktivni ten spravny
radek.

Vem si tabulku, ktera ma 1000 zaznamu a DBGrid, ve kterem vidis
20 radku, momentalne treba od 560-teho do 580. Aktivni je 561.
radek, tj. druhy shora. A ted udelas refresh:

Close;
Open;
Locate na puvodni radek.

[...]

Tisk car. kodu - Sinea x ostatni

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 3.6.2003 11:23:51

Kdysi jsme zkouseli, ale uz si moc nepamatuju, jak velke kody jsme tiskli:
http://mitglied.lycos.de/AJSchmidt/index.html

From: "delphin" <delphinPP(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

vyzkouset pomoci TXMLTransform.

Petr Vones

Chyba v D6 - svazane COM (Was: OT Vyvojove nastroj

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 02.6.2003 22:08:11

On 2 Jun 2003 at 21:14, Petr Vones wrote:

> Tech veci co chybi je prave jeste docela dost.

Srovnavame s Win32 API, nebo s VCL? Ano, proti API toho chybi jeste
dost, ale neni problem to primo volat. Proti VCL nechybi v podstate
nic. A naopak, je tam spousta veci, ktere ve VCL nejsou.

ToolButton se nestiskne ve WinXP a D5

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 2.6.2003 21:46:36

Ahoj,
nestava se Vam %subj, tj. kdyz ve WinXP zmacknu mysi ToolButton se stylem
tbsButton umisteny na TToolBar, ze se "zapomene" stisknout?
(jedno jaky motiv WinXP se zvoli). Prochazel jsem trochu VCL a zda se, ze
"nefunguje" message TB_PRESSBUTTON. Ve Win98 se to nestavalo.
Neresi to nahodou vyssi verze Delphi nez 5?

(D5raw)

Tomax

stav prenosu dat pri pouziti synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.6.2003 21:44:38

> pri stahovani zprav z pop3 serveru pomoci synapse narazim na mensi problem -
> jak zajistit aby se se zpravou nepracovalo driv, nez bude cela stazena?
> Jinymi slovy jak zjistit, ze prenos dat (treba i pro SMTP nebo FTP) je
> dokoncen nebo kolik je dat je prave preneseno? Napadlo me pocitat v cyklu
> velikost stringlistu tpop3send.fullresult dokud nedosahne velikosti predane
> serverem v hlavicce ale neexistuje nejaky "rychlejsi" postup?

Takhle opravdu ne. ;-)

Lepsi je si povesit vlastni proceduru na OnStatus event (treba
TPop3Send.sock.onstatus). tato procedura pak bude volana pri mnoha
ruznych situacich, pro tvuj ucel budes cikat na udalost typu HR_Read,
ktera je volana vzdy kdyz se ze socketu prectou nejaka data... a kolik
dat bylo precteno, to mas v parametru.

Takze staci cihat na tenhle event, a jakmile je pozadovaneho typu, tak si
z parametru vytahnes pocet prectenych bytu dat... to si muzes nascitavat
a z toho pak kresli treba progressbar, ci co chces.

Vice najdes v dokumentaci.

Chyba v D6 - svazane COM (Was: OT Vyvojove nastroj

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.6.2003 21:14:40

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> kterych se ti v Delphi muze jen zdat. Troufam si tvrdit, ze az na
> nejake vyjimky (prace s pointery, jeste chybi podpora nekterych

unsafe ...

> okrajovych funkci, ktere je nutno volat primo, pro neco bude treba

Tech veci co chybi je prave jeste docela dost.

> Predpokladem ovsem je, ze zvladnes architekturu .NET stene jako
> zvladas VCL.

Coz potrva odhadem nekolik let. Navic WinForms bude potreba jeste o dost
vylepsit aby mohly konkurovat Win32.

Petr Vones

Delphi 6 a 7: Open path

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.6.2003 21:18:48

From: "Tom Beran" <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz>
> Me se osvedcil expert "Open/save dialogs with favorite folders combobox
> for Delphi IDE"

Ten je ted soucasti JCL. Pro ty co nevedi o co jde, vsechny Open/Save dialogy
budou mit dalsi combobox s vyberem casto pouzivanych adresaru, viz screenshot
http://www.volweb(tec)cz/pvones/jedi/IdeOpenDlgFavorite.png

Petr Vones

Delphi 6,7 IDE a Help - OpenHelp

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 02.6.2003 21:07:47

Ahojte,
asi som naozaj babrak, ale neviem nejak korektne nastavit help v
Delphi IDE.
Teda, nainstaloval som si komponenty (manualna instalacia cez *.bpk)
k tymto komponentam je dodavany samostatny xyz.hlp, xyz.cnt, xyz.als
Otvoril som Delphi-Help-Customize a pridal som moj xyz.hlp do Contents aj do Index
aj do Link.

Ak stlacim F1, dostanem sa na ten help (manualne) teda ho v tom
strome zobrazi, ale ak stlacim F1 na
komponente resp Ctrl-F1 pri nejakej triede tej komponenty, neskoci mi
to na to miesto v tom helpe. Ako keby o nom nevedel.

Ako teda instalovat korektne helpy do Delphi IDE? To iste plati aj
pre C++Builder ...

Pomozte ...

radeq

Chyba v D6 - svazane COM (Was: OT Vyvojove nastroj

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.6.2003 21:15:06

From: "Karel Klimes" <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz>
> [...]

pri ladeni ?

Petr Vones

Chyba v D6 - svazane COM (Was: OT Vyvojove nastroj

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.6.2003 21:08:25

From: "Karel Klimes" <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz>
> V patek jedu kupovat knizky :) - uz se nemuzu dockat:

Doporucuji hlavne "Applied Microsoft .NET Framework Programming" od Richtera,
vysla uz i u nas: http://www.grada(tec)cz/content/katalog.php?kid=2807

> Pises, ze jsi presel na C#. Ale pokud sem to vse dobre pochopil, tak v C#
> NELZE udelat nativni Win32 aplikaci, tj. aby bezela na konkretnim PC MUSI

Samozrejme, od toho je to jina platforma :-)

> tam byt .NET Framework SDK.

Staci .NET Runtime (instalace ma cca 28M), neni treba cele SDK.

Petr Vones

Jak na ADO?

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.6.2003 20:54:29

> Prosim vas muze mi nekdo poradit jak spravne postupovat pri
> pouzivani ADO
> pro pristup do MS SQL, pripadne poslat na soukromy mail
> nejaky jednoduchy
> prikladek, neco ve stylu jak jsem popsal.

Ahoj,

treba takto:

function GetBlackList(var List : TBlackList) : boolean;
// funkce naplni black list
// vraci true, kdyz je vse O.K.
const
sqlstr = 'SELECT * FROM tblBlackList ORDER BY Active DESC';

connstr = 'Provider=SQLOLEDB;Password=%s;Persist Security Info=True;
User ID=%s;Initial Catalog=%s;Data Source=%s';

var
qr : TAdoQuery;
DB : TAdoDatabase;
begin
SetLength(List, 0);
Result := true;
qr := TAdoQuery.Create(nil);
DB := TAdoDatabase.Create(nil);
DB.DatabaseConnect := Format(connstr, [dbPassword, dbUser, dbName,
dbServerName]);
DB.Open;
qr.Database := DB;
qr.SQL.Add(sqlstr);
qr.Open;
SetLength(List, qr.RecordCount);
while not qr.EOF do
begin
List[qr.RecNo - 1].ID := qr.FieldByName('ID').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Typ := qr.FieldByName('Typ').AsString;
List[qr.RecNo - 1].UTO := qr.FieldByName('UTO').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Tel := qr.FieldByName('Tel').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Email := qr.FieldByName('Email').AsString;
List[qr.RecNo - 1].URL := qr.FieldByName('URL').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Poznamka := qr.FieldByName('Poznamka').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Adresa := qr.FieldByName('Adresa').AsString;
List[qr.RecNo - 1].Editor := qr.FieldByName('Editor').AsInteger;
List[qr.RecNo - 1].Active := qr.FieldByName('Active').AsBoolean;
qr.Next;
Result := false;
DB.Close;
qr.Free;
DB.Free;

rychlokurz prace s databazema

[*] Borkovec Software Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 2.6.2003 19:53:00

Dobry vecer,

Delphi6CS je drahy profesionalni software, ORACLE je vlemi drahy
profesionalni software, jestli Ti mohu odporucit,
tak trochu delsi zkusenosti a trochu vetsi znalosti pro praci s takovymi
nastroji. Omlouvam se za neporadeni primo, ten
problem nestoji na pouziti TDataSet nebo cehokoliv jineho.

Roman Borkovec

From: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>

Prosim o radu. Potrebuji ze sveho programu (odinstalace demoverze) ukoncit
spusteny FireBird, konkretne ibguard.exe a ibserver.exe. Jde to nejakym
prikazem nebo utilitkou FireBirdu, nebo musim obecne ve windows ukoncit
bezici ulohu?

Ahoj,
stiahol som script pre INNOSetup (instalacia Firebird) a tam bola tato
utilitka pre zastavenie serveru.
Lauko.

{ for You from Michal MiP Prokopec (mip(zv)algo-hk(tec)cz) }

program StopSrv;

uses Windows, Messages, SysUtils;

var Wnd: HWND;
ProcId: DWORD;
hProcess: THandle;

begin
if LowerCase(ParamStr(1))<>'stop' then Exit;
Wnd := FindWindow(PChar('IB_Guard'), nil {PChar('InterBase Guardian')});
if Wnd<>0 then begin
GetWindowThreadProcessId(Wnd, (zv)ProcId);
hProcess := OpenProcess(PROCESS_TERMINATE,false,ProcId);
PostMessage(Wnd, WM_QUIT, 0, 0);
// if not TerminateProcess(hProcess,0) then Err -> is not clean
WaitForSingleObject(hProcess, INFINITE);
end;
Wnd := FindWindow(PChar('IB_Server'), nil {PChar('InterBase Server')});
[...]

Kurzor mysi

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 2.6.2003 16:16:41

Screen.Cursor :=3D crHourGlass;
Screen.Cursor :=3D crDefault;

> From: n7110(zv)centrum(tec)cz [mailto:n7110(zv)centrum(tec)cz]=20
>=20
> Mel bych jeste jeden dotaz. Jak muzu nastavit kurzor mysi? Konkretne z
> nej potrebuju udelat ukazovatko s presypacima hodinama kdyz bezi
> nejaky SQL dotaz. Dik

Kurzor mysi

[*] <n7110(zv)centrum(tec)cz> - 02.6.2003 16:13:20

Mel bych jeste jeden dotaz. Jak muzu nastavit kurzor mysi? Konkretne z
nej potrebuju udelat ukazovatko s presypacima hodinama kdyz bezi
nejaky SQL dotaz. Dik

-<{DJ}>-

Kurzor mysi

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 2.6.2003 16:18:14

Screen.Cursor:=crHourGlass;

JM

> Mel bych jeste jeden dotaz. Jak muzu nastavit kurzor mysi? Konkretne z
> nej potrebuju udelat ukazovatko s presypacima hodinama kdyz bezi
> nejaky SQL dotaz. Dik
>
> -<{DJ}>-

Delphi 6 a 7: Open path

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 2.6.2003 14:25:18

Da se take resit tak, ze nastavis polozku "Spustit v" v nastavenich
linku pres ktery spoustis Delphi

Tomas Bihary

From: "radeq" <radeq(zv)centrum.sk>
> [...]

--> New --> Shortcut --> zadat cestu. Pak staci v okne
Open vybrat link a voila, jses v ceste sveho projektu.

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 2.6.2003 14:18:40

Na ikone Delphi klikni pravym tlacitkem, Vlastnosti a pole "Spustit v" (na
WinXP) na Win9x apod. tusim "Zacit kde".

> Behalf Of radeq
> Sent: Monday, June 02, 2003 2:10 PM
>
> kde sa nastavuje cesta, ktora sa objavi po stlaceni "Open" v
> prostredi Delphi 6, 7?
> radeq

Re[2]: Aplikacna vrstva nad Firebird

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.6.2003 14:28:31

> kde najdem ten "zazrak" ?

Zkus pohledat nejake Torry, mozna neco najdes.

Ja to mam sice napsane vlastnorucne, ale neni to ve stavu
publikovatelnosti. ;-)

string + '

[*] <n7110(zv)centrum(tec)cz> - 02.6.2003 15:15:14

[...]

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 02.6.2003 14:12:31

> [...]
> linuxoveho daemonka. ;-) takze to programujes jen jednou, ale
> prekompilujes totez dvakrat...v delphi a v kylixu.

dik radeq.

Ukonceni sql serveru FireBird

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 2.6.2003 15:00:11

Prosim o radu. Potrebuji ze sveho programu (odinstalace demoverze) =
ukoncit spusteny FireBird, konkretne ibguard.exe a ibserver.exe. Jde to =
nejakym prikazem nebo utilitkou FireBirdu, nebo musim obecne ve windows =
ukoncit bezici ulohu?=20

Marek Dostal

Delphi 6 a 7: Open path

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 02.6.2003 14:09:50

Dobr� den,

kde sa nastavuje cesta, ktora sa objavi po stlaceni "Open" v
prostredi Delphi 6, 7?
Stale to otvara $Delphi\Projects a uz ma nebavi sa stale
preklikavat do konkretneho adresara.
Uz som preliezol registre a nikde som ani taku cestu nenasiel.
Prosim poradte.

radeq

Delphi 6 a 7: Open path

[*] Pavel T�e���k - 2.6.2003 15:37:39