Delphi 6 a 7: Open path

[*] Ing. Jan Dubsk� - Stroj�rna P�lava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 2.6.2003 14:15:26

Nepouzivej OPEN ale REOPEN (najdes v menu o dva radky nize)

Honza

kde sa nastavuje cesta, ktora sa objavi po stlaceni "Open" v
prostredi Delphi 6, 7?
Stale to otvara $Delphi\Projects a uz ma nebavi sa stale
preklikavat do konkretneho adresara.

TAPI a LINEERR_NOTOWNER

Ne ze bych byl na to nejaky odbornik, ale nahodou jsem mel otevrene =
MSDN pro
NET a v nem je:

LINEERR_NOTOWNER=20
The application does not have owner privilege to the specified call.

v msdn=20
nemuzu najit co znamena LINEERR_NOTOWNER=20
popripade radu co vlastne prijde do lineregirect
(do druhe pozice) chapal jsem to jak cislo=20
telefonu a vono nic, nebo ze by to nebyla=20
podporovana fce vod aspi ci jak se to zove...??

Zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

Delphi 6 a 7: Open path

[*] Tom Beran <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 2.6.2003 14:28:34

> Ja jsem to vyresil tak, ze v adresari $Delphi\Projects mam
> linky do adresaru se skutecnymi projekty: prave tlacitko

Me se osvedcil expert "Open/save dialogs with favorite folders combobox
for Delphi IDE"
koukni tady
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14732

string + '

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 2.6.2003 15:23:58

pokud x ma byt - a'b'c

potom

x := 'a''b''c';

Ivan Virag

> Behalf Of n7110(zv)centrum(tec)cz

Jak dostanu do stringu apostrof? Jde to i
> n�jak jinak, ne� x := 'blabla'+chr(39)+....? D�ky

TopRow a DBGrid

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 02.6.2003 14:28:43

Ahoj,

nezabyvali jste se nekdo timhle? Mam DBGrid, v nem jsem nekde
nastaveny. Potrebuji udelat refresh, ale tak, aby vybrany radek
zustal stale treba "paty shora" (mluvime o situaci, kdy to jde, tj. napr.
nedoslo k zadne zmene obsahu tabulky. Pouzitim RecNo, Locate
apod. se aktivni radek octne bud na okraji gridu nebo uprostred.
Pujdu ted zkusit najit reseni, jde mi jen o to, jestli jste po tom nekdo
uz nepidil.

Aplikacna vrstva nad Firebird

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.6.2003 13:59:41

From: "Petr Varga" <djvar(zv)post(tec)cz>
> Potreboval bych poradit jak prevest nasledujici vycet z C do
> Pascal synstaxe.
>
> typedef enum _WTS_CONNECTSTATE_CLASS
> typedef struct _WTS_SESSION_INFO {

Odhaduji ze problem bude spise v tom structu, tedy po
pascalsku recordu. Pouzil jste "packed record" ?

Martin Schayna

Prevod vyctu z C do Pascal

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 02.6.2003 11:27:33

Ahoj konference.

Potreboval bych poradit jak prevest nasledujici vycet z C do
Pascal synstaxe.

typedef enum _WTS_CONNECTSTATE_CLASS
{
WTSActive,=20
WTSConnected,=20
WTSConnectQuery,=20
WTSShadow,=20
WTSDisconnected,=20
WTSIdle,=20
WTSListen,=20
WTSReset,=20
WTSDown,=20
WTSInit
} WTS_CONNECTSTATE_CLASS;

typedef struct _WTS_SESSION_INFO { =20
DWORD SessionId; =20
LPTSTR pWinStationName; =20
WTS_CONNECTSTATE_CLASS State;
} WTS_SESSION_INFO, *PWTS_SESSION_INFO;

Bohuzel se mi to nejak nedari. Funkce do kter=E9 jak o parametr
predavam promenou typu PWTS_SESSION_INFO mi vraci chybu .. Spatny
Buffer pro zadanou operaci.

Dekuji predem za pomoc.. Petr Varga

--=20
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro
vas Mailbox. Vice na: http://sluzby.volny(tec)cz/product/postpaid/

Aplikacna vrstva nad Firebird

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.6.2003 11:10:46

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> potrebuji vytvorit aplikaci, ve ktere bude axistovat soucasne latinka
> a azbuka. Aplikace ma bezet na ruskych i anglickych Windows.

Ahoj.
Pred lety jsem v D4 psal neco podobneho pro W95.
Cesta pres UNICODE se neosvedcila a tak to vse bylo o jednom fontu, ktery ma
oba rezy (tenkrat vyhovel Arial) a
promaknutem systemu kdy v kazdem okamziku bylo jasne ktery Edit ci Label ma
zobrazovat azbuku a ktery cestinu a
nad kazdym formem byla konstrukce stylu (Components[i] as
TEdit)..Font.Charset := xxx (RUSSIAN_CHARSET nebo EASTEUROPE_CHARSET).
Dale byla vzdy pri zmene focusu prepnuta automaticky klavesnice podle
aktualniho Editu.
Databaze byla pres kalsicke DBAware komponenty (bylo to klasicke BDE a
paradox) a byl v ni jeste vzdy udaj o jazyku, pripadne byly udaje ve dvou
polich (vlastne ve trech protoze to musel umet i anglicky) a na
Dataset.Field v udalosti OnGetText se podle potreby bud predaval udaj
cesky,rusky nebo anglicky, pripadne (pokud bylo jen jedine pole, ktere psali
bud tak nebo onak tak se nastavoval charset podle udaje o language z
databaze)
Docela jsem si ovsem uzil s vyhledavanim ::))
Ale cele to fungovalo docela slusne.

?
Hmm tak to jsem tedy "neumel"

No nicmeme s UNICODE byly tehdy takove problemy, ze jsem to docela zavrhnul.

Ludek

On 1 Jun 2003 at 10:44, radeq wrote:

> Ako riesite v praxi vztach MASTER-DETAIL nad Firebird ?
> Mam na mysli fazu vkladania zaznamu do master a hned do detail a
> napriklad nasledny "rollback" obidvoch vkladani.
> Naozaj musi existovat fyzicky zaznam v MASTER aby som mohol k nemu
> vytvarat DETAIL, neda sa to nejako zabalit do jednej transakcie?

pokud to neni nutne z jinych duvodu, lze ID master tabulky ziskat az tesne pred
ulozenim. Operace ulozeni je samozrejme nutne delat v jedine transakci, kdy je
ulozen master zaznam a nasledne zaznamy z podrizenych tabulek. Poradi je
zavazne pouze pokud je definovana referencni integrita. Kdyz neco selze, udela
se rollback.

Re[2]: firebird: sietove prostredie v praxi

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 1.6.2003 17:29:49

Nechci sice souhlasit s tvrzenim o duplicite unikatnich zaznamu apod,
nicmene v praxi se velmi castou pouzivaji castecne nenormalizovana reseni.
At jiz z duvodu nevedomeho ci vedomeho. Vedome duvody mohou byt napriklad
vyssi vykon, jednodussi sprava apod... Zjednodusene receno nelze nikdy rict,
ze je to spravne ci spatne. Proste jde o to, co chceme z databazove aplikace
ziskat (obecne z jakekoli aplikace), kolik na to mame penez, casu a hlave -
k cemu to ma slouzit. KER

> URCITE EXISTUJE RIESENIE, ktore je standardne a splna vsetky kriteria
> NORMOVANEJ DATABAZY ...
> Aj tak dakujem za postreh a dufam, ze este niekto prispeje troskou
> svojej praxe.

Re[2]: firebird: sietove prostredie v praxi

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 01.6.2003 17:01:40

> Podla mojich skusenosti pri praktickej prevadzke ktorejkolvek databazy
> skor-neskor aj tak dojde k naruseniu referencnej integrity. Preto uz
> od zaciatku predpokladam, ze ziadna integrita neexistuje. A datovy
> model aj programy s tym pocitaju. Ze moze existovat DETAIL bez
> MASTERA, ze vo fakture je odvolavka na adresu, ktora v adresari neni,
> ze 'unikatne' ID ma niekolko zaznamov atd.

Podla mna to zalezi IBA na TEBE ako na vyvojarovi ci to dovolis alebo
nie....prave preto sa chcem tomu vyhnut a dodrziavat iste standardy
praxou overene - nemyslim si vsak, ze Tvoje riesenie je spravne.
A to uz vobec nesuhlasim s tvrdenim : "...ze 'unikatne' ID ma niekolko
zaznamov atd"
[...]

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.6.2003 15:32:28

Puvodni zprava ze dne 31.5.2003:

> produkty znacne predrazuje a pak je schopna dat do novin reklamu na OEM
> produkty (za pomerne dobrou cenu, odpovidajici skutecne cene), ale taktne

A kdo jako urcuje, co je skutecna cena?

> pomlci o tom, ze na tyto produkty nedela podporu (to ma delat prodavajici,
> ktery vsak kvalitu nemuze nijak ovlivnit). Opravdu nejsme schopni se poucit

OEM produkty vzdy supportoval OEM partner. Na tom neni nic zvlastniho
a nic neznameho.

StringGrid

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 1.6.2003 15:15:08

1.6.2003 d0t:
> dobry den,
> mozte mi plz poradit, akym sposobom (ak je to mozne) mozem v klasickom
> StringGrid (or DrawGrid) v delphi7 spravit taku funkcionalitu, ze po
> kliknuti na prislusni riadok sa selectne cely riadok i pokial pozostava z
> viac buniek? defaultne sa totiz oznaci len prislusna bunka. pripadne nejaku
> componentu kt. to podporuje.

V StringGrid.Options si nastav RowSelect na True

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2003 14:51:22

From: "Miroslav Vopaleck�" <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz>
> problem odstranit. Oznamil jsem jej na hotline MS, jen jsem chtel poradit
> jak na dlouhe soubory u kterych mi oprava nesla udelat. Na hotline me
> ubezpecili, ze v dalsi verzi bude chyba odtranena. Tak jsem si naivne koupil
> MS Office XP a kdyz jsem zjistil, ze chyba pretrvava, tak jsem se rozhodl

V Delphi vim minimalne o padesati chybach, ktere jsou presne popsane a nikdo
je nikdy neopravil (a patrne uz ani neopravi).

> Opravdu si myslite, ze se MS zmeni ze dne na den? Pravda je ta, ze MS sve

Neni treba nic menit. Za poslednich par let dokazal ze je schopen produkovat
kvalitni (Windows 2000) a technologicky pokrokove veci (.NET a C#). Borland
naproti tomu pouze oprasuje Delphi, plni jej dalsimi 3rd party komponentami a
neobtezuje se s opravami chyb.

> [...]
> pomlci o tom, ze na tyto produkty nedela podporu (to ma delat prodavajici,

Staci si jen precist licenci. MS nikdy nemel podporu na OEM produkty, to je
vec znama uz nejmene 7 let.

> Doufam, ze mi nechcete naznacit ze jsem investoval do programu, ktery jiz
> nebude podporovan a prejde se na produkty MS?

Bohuzel to asi tak dopadne. Borland uz totiz neni technologicka firma ...

Petr Vones

OT Vyvojove nastroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2003 14:53:50

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> Cela tato diskuze je o tom, ze posledni prichazejici verze Delhi
> neprinasi dost velke novinky, jako tomu bylo drive.

Nejen to, Borland jiz take nijak nespecha s opravami chyb. Napriklad na Delphi
7 ani po vice jak osmi mesicich neni zadny Update Pack a pokud vim, ani se na
zadnem nepracuje. Neznamena to, ze by snad nebylo co opravovat :-)

> A misto toho, aby Borland poskytl vyvojarum v Delphi cisty .NET,
> vytvari paskvil, ktery bude do .NET linkovat stavajici VCL. Takze

Ne "misto toho". Borland pracuje na skutecnem Delphi.NET, ale k tomu jeste
vytvoril ten VCL.NET paskvil a tvrdi vyvojarum, ze je to (take) cesta k .NETu
coz je zrudne. Proste zadna jina cesta nez zacit od zacatku neexistuje. Podle
me jde spise o marketingovy tah Borlandu s jeho mantrou "zpetne kompatibility"
ktera ho ale spise brzdi a v tomto pripade dokonce zavadi vyvojare na slepou
kolej.

Je nutne si uvedomit za jakych podminek probiha vyvoj u Borlandu. Pokud si
nekdo predstavuje stovky lidi pracujici na pouze jednom projektu tak je na
omylu. Ten tym koluje po vsech RAD projektech, takze i vyvoj takoveho nesmyslu
jako VCL.NET stoji zbytecny cas. Proti puvodnim predpokladum je Delphi.NET uz
zpozdene a pry bude snad az koncem roku.

Petr Vones

Migracia projektu z D7 do Kylix2

[*] petuga(zv)nextra.sk - 1.6.2003 14:24:33

Zdravim,
existuje kompatibilita medzi Delphi(7) a Kylix2, nakolko by som potreboval
premigrovat svoj project, kt. vyvijam pod Win v Delphi7 na Linux do Kylix-u.
Dakujem

d0t

StringGrid

[*] d0t <petuga(zv)nextra.sk> - 1.6.2003 14:04:04

[...]

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 1.6.2003 11:26:44

> Ak si uzivatel vkladanie zaznamu rozmysli a zavola
> "Cancel" ,TAK GENERATOR SA ZVYSI TAK CI TAK ...

Vsak hovorim, ze do databazy to mas pisat (a generovat ID zaznamu) az
vtedy, ked namiesto Cancel da Ulozit.

> [...]

MASTERA, ze vo fakture je odvolavka na adresu, ktora v adresari neni,
ze 'unikatne' ID ma niekolko zaznamov atd.

bye
vmlich

Aplikacna vrstva nad Firebird

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 01.6.2003 10:54:20

Dobr� den,

mam aplikaciu Client/Server - (klient je Win, Firebird Win/Linux)
Potrebujem vsak denne (aj 10krat!!) importovat nejake data z ineho
systemu (DBF tabulky, XLS a pod).
Samozrejme na strane klienta to ide spravit velmi jednoducho, ale
rad by som to spravil trosku sikovnejsie.
T.j. vytvorit nejaku aplikacnu vrstvu, nejaky exe subor, ktory bude
spusteny na strane Firebird servera a bude "cakat na rozkazy".
Predstava je pekna, ale neviem s tym pohnut, resp. neviem sa ubrat
spravnym smerom.
[...]

Dakujem.

radeq

firebird: sietove prostredie v praxi

[*] radeq <radeq(zv)centrum.sk> - 01.6.2003 10:44:21

>Normalne diery nie su na zavadu, ID zaznamu sluzi len pre jednoznacne
>urcenie tohoto a ziadneho ineho zaznamu. To je interny problem
>implementacie a zakaznik nema co do toho kecat. Neprideluj ID na
>zaciatku vytvarania dokumentu, ale az ked je vsetko hotove.
Ak si uzivatel vkladanie zaznamu rozmysli a zavola "Cancel" ,TAK GENERATOR SA ZVYSI TAK CI TAK ...
Jasne, ale predstav si, ze mas formular resp. tabulku na ktoru
[...]
potrebujem ID z Master tabulky, takze musim ulozit v master tabulke
prave vkladany zaznam uz hned na zaciatku, aby som mohol vytvarat
zaznamy v tych detail tabulkach.

[...]

Tisk vstupenek

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 01.6.2003 10:17:40

Zdravim,

On 31 May 2003 at 21:39, Pavel Kastner wrote:

> Nicm=E9n=EC v =E8em je probl=E9m: Vstupenky se pod=E1vaj=ED na perforova=
n=E9m
> p=E1su traktorem a kdy=BE p=F8ejede p=E1t=E1 vstupenka (analogie s A4) p=
rost=EC to
> odstr=E1nkuje - nastaven=ED tisk=E1rny na podava=E8 traktor nepom=E1h=E1=
. Zkou=B9el
> jsem i nastaven=ED velikosti str=E1nky pomoci WinAPI - nejprve str=E1nk=
> jako rozm=ECr l=EDstku a pot=E9 na nakone=E8n=EC dlouhou str=E1nku, ale =
v=FDsledek
> byl v=BEdy stejn=FD.

Problem muze byt primo v tiskarne. Zkuste zkontrolovat jeji interni nastav=
eni
(podle manualu - bud prepinace na ni, nebo jiny postup) zda neni zapnuto
neco jako "Skip over perforation", jaka je nastavena delka stranky apod. T=
yto
vnitrni nastaveni tiskarny vetsinou "zvenku" neovlivnis. U nekterych tiska=
ren to
sice jde pomoci tzv. ESC sekvenci, ale vzdy zalezi na konkretnim typu.

S pozdravem
Pavel =AEichovsk=FD (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

OT Vyvojove nastroje

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 01.6.2003 08:41:14

On 31 May 2003 at 21:45, Miroslav Vopaleck� wrote:

> [...]
> odtranena. Tak jsem si naivne koupil MS Office XP a kdyz jsem zjistil,
> ze chyba pretrvava, tak jsem se rozhodl pro jiny nastroj a po dlouhem

A myslis, ze sis pomohl? Chces vyjmenovat dlouhy seznam chyb, ktere
se v Delphi tahnou pres radu verzi? Ja jsem narazil na chybu, ktera
ve svem dusledku znemoznuje porgramovani urciteho druhu aplikaci -
konkretne programovani projektu s vice svazanymi COM objekty v D6 a
D7. Tato chyba je natolik tristni, ze me odradila od Delphi a
prinutila me prejit rychleji na C# (a ted si rikam, chvala Bohu za to
:). Zasilani zprav o chybe Borlandum neprineslo ZADNOU odezvu,
natozpak opravu. A hlasil jsem to uz od D6 bety.

Vytvorenie kopie designtime DataSetu (aj s persist

[*] Jaroslav Popluh�r - 31.5.2003 14:07:16

Mam DataSet napr. IBQuery, v design time mam vytvorenych pre zadane
SQL vytvorenych niekolko persistent fieldov (v tych su nadefinovane rozne
property - hlavne DisplayLabel.)

V runtime by som si chcel tento DataSet skopirovat - ako novu
instanciu, vyhodit zbytocne perzistentne stlcpe (aj zo selectu)
potom ho otvorit a pripojit k nemu DBGrid.
Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Paleta nastroju do dvou radku

[*] rkonecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 17.6.2003 08:29:28

Ahoj,
GExperts to umoznuje.
Stahnou lze na www.gexperts.org.

Roman Konecny

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]

Ahoj.
A dava Ti tu hlasku JCL nebo knihovna Pegasu ?
Jestli JCL, tak to mas prece se zdrojakem ne ?

OT TEST

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.6.2003 23:06:34

> [...]

a porad dokola a jako by to vubec nebralo v uvahu cashe. Fakticky jsem se
strachoval jestli behem te hodinove instlace CD mechanika neodejde do

Re[2]: Prohledavani binarky

[*] Miso Hlavac <hlavki(zv)medium13.sk> - 16.6.2003 22:24:32

takze ak by bol zaujem, tak algoritmus najdes na
http://www.edi.fmph.uniba.sk/pardubska/2MIFI.zip
na strane 38...

:o)))) vela stastia...

m.

Re[2]: Prohledavani binarky

[*] Miso Hlavac <hlavki(zv)medium13.sk> - 16.6.2003 22:24:31

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.2003 22:30:32

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> A co na tom chces slozite vymyslet ?
> Pro otevreni pouzijes treba TFileStream.

A jeste lepsi je pouzit mapovani souboru pokud to jeho velikost umoznuje a pak
s tim pracovat jako s linearnimi daty v pameti.

Petr Vones

Ulozenie ikony do databazy

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 16.6.2003 22:12:26

Zdravim

> Ahoj,
> nepises v cem je presne problem, resp. jakou databazi pouzivas. Pokud
> pouzijes sloupec typu BLOB, nemel bys s tim mit problemy. Na tema
> ukladani/cteni obrazku z BLOBu je v archivu cela rada prikladu.
*Pouzivam RxMemoryData
* Ti:= TImage.Create(self);
SHGetFileInfo(PChar(Path+SR.Name), 0, FileInfo,
SizeOf(FileInfo),
SHGFI_ICON or SHGFI_LARGEICON);
Ti.Picture.Icon.Handle :=FileInfo.hIcon;
ked skusim :
RxMemoryData1.FieldByName('Icon').AsVariant:=Ti.Picture.Icon;
Vyhodi chybu : incompatible types Variant and TIcon
ked skusim :
(RxMemoryData1.FieldByName('Icon') as
TBlobField).Assign(Ti.Picture.Icon);
vyhodi : cannot assign TIcon to a TBlobField

Ps. riesenie bude asi je to jednoduche, ale nejako mi to nepali a nepali
.... :-))

J.Straku 12
969 00 Banska Stiavnica
SLOVAK REPUBLIC
tel : 00421 - 045/6920428

Ulozenie ikony do databazy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.2003 22:18:26

From: "Ivan Dulgerov" <idulgerov(zv)stonline.sk>
> [...]
> (RxMemoryData1.FieldByName('Icon') as
> TBlobField).Assign(Ti.Picture.Icon);
> vyhodi : cannot assign TIcon to a TBlobField

Co to zkusit treba pres stream ?

Petr Vones

Re[2]: Prohledavani binarky

[*] Miso Hlavac <7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk> - 16.6.2003 22:09:20

[...]

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 16.6.2003 21:15:36

Ahoj

Potrebujem ukladat obrazky do databazy MS Access 2000. Jedna sa o obrazky
vo formatoch gif, jpg alebo bmp. Nie je problem ulozit cestu k suboru a
potom nacitavat obrazky ako jednotlivy subor na disku. Ja ich musim ulozit
do databazy. Pouzivam D7 a komponenty DAO. Priklad alebo odkaz na priklad by
bol najlepsi. Pozeral som aj archiv konferencie avsak nic co by ma mohlo
posunut vpred som nenasiel.
Vlado

Re[2]: Firebird/MS-SQL dbExpress alebo ADO

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 16.6.2003 20:57:35

PC> dbExpress bude urcite pruznejsi, a mene narocny. Bohuzel nejsem schopen
PC> posoudit kvalitu ovladace pro MSSQL, takze to chce jeste udelat nejaky pruzkum
PC> v tomhle ohledu. Pro Firebird je vhodne pouzit DBX driver primo pro FB, ktery je
PC> ale komercni (ostatne OLE DB driver pro ADO je take komercni, takze by v tom
PC> nemel byt zasadni problem).

Je mozne pouzit dbExpress driver dodany pre IB?
Ak ano s akykmi obmedzeniami?

Prohledavani binarky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 16.6.2003 20:36:29

16.6.2003 Vymazal Milan:
> [...]

Zacnes prochazet a pri prvnim shodnem znaku budes porovnavat dalsi
znak. A az se to bude shodovat cele, mas vyskyt.

problem s COFF lib suborom

[*] lubos hubka <lhubka(zv)1tel(tec)cz> - 16.6.2003 17:32:58

Zdravim.
Potrebujem pouzit LIB subor povodne urobeny v MSVC6.0.
Na inete som nasiel postup:
1) konverzia z "noveho" formatu MSVC6.0
link /lib /convert <problemovysubor.lib.>
2) konverzia z COFF do OMF
coff2omf <problemovysubor.lib.> <novysubor.lib>

Kniznica sa da prilinkovat, akurat mi pri pouzity funkcie z nej vyhodi
chybovu hlasku:
Vstupni bod procedury <...> se nepodarilo v dynamicky propojovane knihovne
<xxx.DLL> nalezt.
A kompilovanie skonci zobrazenim ASM a registrov procesora.

Viem ze nie kazda LIB kniznica sa da prekonvertovat a moja otazka je ci sa
jedna presne o tento problem,
alebo konverzia je o.k. a mam tam nejaky iny problem?
A este mi nie je jasne preco to hlasi chybovu hlasku o dynamickej kniznici
a zobrazuje aj koncovku kniznice ako DLL, ked sa jedna o LIB kniznicu.
Vdaka.
Lubos.

FB 1.0.x a WinXP, pripona GDB, - asi pro Pavla Cis

On 16 Jun 2003 at 12:05, Sedlak Zdenek wrote:

> 1) V knize v kapitole 11.2 o pojmenovani databaze uvadis, ze mohou byt
> problemy s nazvem souboru (priponou) pokud server pobezi na WinXP (i ME).
> Prave se chystam instalovat server FB 1.0.3 na WinXP, u hlavniho db souboru
> pouziji vhodnou priponu (*.fdb), ale v knize uvadis, ze tato verze FB
> neumoznuje zmenu nazvu (pripony) bezpecnostni databaze. Prosim jaka
> konkretni nebezpeci z toho mohou plynout? A jak je resit pokud nastanou,
> eventualne jak jim predchazet?

Nebezpeci neni v tomto pripade vazne, protoze System restore provadi
zalohovani hlidanych souboru pri jejich zmene. Pokud se v bezpecnostni
databazi nemeni data (pridavaji uzivatele, meni hesla), tak se nic
nezalohuje. Navic je bezpecnostni databaze mala, takze to ani nezere
prostor a cas pri zalohovani. Problemem jsou pouze bezne databaze, ktere
se zpravidla hodne meni a mohou byt i dost velke.

> 2) Je nejaka moznost jak snadno prevest knihovny podpurnych funkci UDF z win
> do linuxu? Mam vlastni zdroje v Delphi, ale samozrejme produkuju DLL pro
> Win32. Prepokladam, ze pujde prelozit ty zdroje v Kylixu a vytvorit *.SO.
> Ale chci se optat neni-li i jina moznost?

Pokud maji byt UDF multiplatformni, je lepsi je psat v C nebo C++. Pokud
jsou v Delphi, daji se typicky bez problemu prenes na Intel Linux pomoci
Kylixu.

S pozdravem

On 13 Jun 2003 at 16:12, Jaroslav Popluhar wrote:

> [...]

ulozenych procedurach a spoustich. Co nety nepujde odizolovat na strane db,

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2003 16:08:50

[...]

Odchyceni souboru pred otevrenim

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2003 16:05:49

Zdravim

> V delphi to primo nejde, musi na to byt ovladac. Kdysi jsem to videl na
> www.sysinternals.com

Jo to je ten filemonitor. Taky me to napadlo ale zatim jsem to
neskousel. No budu to muset pouzit ale zajimalo by me jak prevezmu
kontrolu jeste pred tim nez to otevre a zkontroluji ten soubor.

S pozdravem

> [...]

> ale presne nevim na kterou nesetkal se stim nekdo zvas ?

V delphi to primo nejde, musi na to byt ovladac. Kdysi jsem to videl na

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.2003 15:20:47

[...]

QuickReport - po zavreni po sobe neuklidi smeti

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.7.2003 23:41:19

31.7.2003 js-delphi(zv)quick(tec)cz:
> Ahoj!
> Neresil jste nekdo uz problem, ze po zavreni
> QuickReportu zustane v TEMP adresari smeti.
> Vytvarim tiskovou sestavu na cca 24 stran a v
> TEMP se mi mnozi soubory po 2,5MB - QRPxxxx.TMP.
> Nevite jak na to?
> Diky za radu ci napad.
> Jirka

Udelat vlastni Preview, ktere to bude po sobe mazat.
nebo
mazat to pri ukonceni programu.

[...]

D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

ID vytvoreneho riadku - zostavenie dotazu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 23:13:17

> [...]
> Inserte dynamicky vlozit hodnoty. Ak parametre uvediem pred alebo po
volani
> Execute, vzdy dostanem chybovu hlasku. Ak vlozim hodnoty napevno do
prikazu,
> volanie prebehne bez problemov. Nebol by problem zostavit retazec za behu
> programu. Ale pri hodnote s desatinnou ciarkou to pozaduje desatinnu bodku
> nie desatinnu ciarku ako je nastavene v DecimalSeparator. Zda sa mi takto
> zostaveny retazec a vymenu desatinnej ciarky za bodku velmi nestastne
> riesenie. Preto by som sa chcel opytat ako dynamicky vlozit hodnoty do SQL

Connection neumoznuje vlozit parametre, skus pouzit priamo ADODataSet.
Takto to funguje s Adonisom (mozem poslat demo priklad):

----------------------------------

// pripravime a zavolame INSERT s parametrom
ADODataSet1.SQL.Text := 'INSERT INTO COUNTRY (NAME) VALUES([ParamName])';
ADODataSet1.RetrieveParams;
ADODataSet1.Params[0].Value := 'NewName';
ADODataSet1.ExecSQL;

// precitame ID vlozeneho zaznamu
ADODataSet1.SQL.Text := 'SELECT (zv)(zv)IDENTITY';
ADODataSet1.Open;

ShowMessage('ID=' + ADODataSet1.Fields[0].AsString);

----------------------------------

alebo sa daju pouzit aj dva datasety, jeden na INSERT
a druhy na IDENTITY, pouzitie je potom:

ADODataSet1.ExecSQL; // vykonaj INSERT

ADODataSet2.Open; // precitaj ID

ShowMessage('ID=' + ADODataSet2ID.AsString);

Erik

ID vytvoreneho riadku - zostavenie dotazu

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 31.7.2003 22:37:14

> [...]

volanie prebehne bez problemov. Nebol by problem zostavit retazec za behu
programu. Ale pri hodnote s desatinnou ciarkou to pozaduje desatinnu bodku a
[...]

param:= ADODataSet1.Parameters.CreateParameter('_KodPolozky', ftString,
pdInput, 255, eKodPolozky.Text);
param.Index:= 0;
ADODataSet1.Connection.Execute('INSERT INTO StavSkladu (KodPolozky,
Mnozstvo, CenaNakup, Dodavatel) VALUES ([_KodPolozky], [_Mnozstvo],
[_CenaNakup], [_Dodavatel])');
kodPolozky := ADODataSet1.Connection.Execute('SELECT
(zv)(zv)IDENTITY').Fields[0].Value;

Dakujem za pomoc

Vlado

C# Builder

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2003 22:17:13

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> pre zaujimavost, prave som na C#B newsgroupe nasiel presne rovnaky
> problem (akurat, ze ja mam Win2k):

Tak to se povedlo, ale stejne je to problem Microsoftu. Neni prece mozne aby
volani na urovni aplikace zpusobilo BSOD.

Petr Vones

C# Builder

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 21:55:11

> C# Builder neinstaluje zadny driver, takze v tomto pripade musi byt chyba
> jinde. Patrne provadi jen nejake volani, pri kterem se to projevi. Vice se
> dozvis z minidumpu.

pre zaujimavost, prave som na C#B newsgroupe nasiel presne rovnaky
problem (akurat, ze ja mam Win2k):

----

I have a very strange Problem with C#Builder Personal Edition on WinXP
Professional: When I want to create an ASP WebApplication my computer
crashes down.

My Steps:

-Start C#Builder
-New -> ASP WebApplication
-Enter Projectname and let the default direktory
-Ok, but now Harddisk starts and the computer reboots.

C# Builder

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 21:43:08

> C# Builder neinstaluje zadny driver, takze v tomto pripade musi byt chyba
> jinde. Patrne provadi jen nejake volani, pri kterem se to projevi. Vice se
> dozvis z minidumpu.

na obrazovke zobrazi UNEXPECTED KERNEL MODE TRAP,
v minidumpe je zoznam dll-iek a driverov. ASP.NET 1.1
som skontroloval, vzorove aplikacie bezia bez problemov.

> Ohledne Personal verze je potesujici, ze Borland konecne uvolnil
samostatny
> download C# Builderu ktery ma asi jen 30MB.

to je presne ta vezia, co skusam. Nenasiel som tam ani Borland Data
Provider ani ComponentOne komponenty, zrejme je to dost orezana
verzia.

Erik

C# Builder

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2003 19:31:00

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> Prostredie sa dost podoba na Delphi (napr. menu a ovladanie)
> ale su tam odlisnosti (napr. paleta komponentov nie je na hornej liste),
> takze to trocha aj spociatku myli ale pre Delphi programatorov
> bude asi rychlejsie si zvyknut na toto ovladanie ako na Visual C#.

S Visual C# nemam problem. Mozna je to tim, ze jsem zvykly maximalne pouzivat
mys a toolbary, takze mi nevadi jine klavesove zkratky (ktere si stejne nikdy
nezapamatuji ;-)

> Avizovany "modeling" som tam nenasiel, takze to som ani

Ten je snad az ve verzi Architect, mozna by byl v trial verzi.

> nemohol vyskusat, takisto som nemohol vyskusat ASP.NET,
> lebo pri vytvarani novej ASP.NET aplikacie mi vzdy spadlo
> cele Windows 2000 (klasicka modra obrazovka). Dva krat

C# Builder neinstaluje zadny driver, takze v tomto pripade musi byt chyba
jinde. Patrne provadi jen nejake volani, pri kterem se to projevi. Vice se
dozvis z minidumpu.

> Nemozem si pomoct, ale nijako sa mi nedari pochopit vyznam C# Buildera
> ako produktu.

Tuhle otazku si klade vice lidi, zvlaste kdyz jeste neni k dispozici tolik
diskutovane Delphi NET. A v pripade .NETu neplati ani zadne pohadky od tzv.
"nezavisle ceste", protoze jak platforma tak prekladac jsou od Microsoftu.

Stejne rozporuplne je take ignorovani ADO.NET pristupu k databazim v IDE a
vnucovani vlastni technologie (Borland Data Provider). Pokud vim, tak IDE
vubec nema "Server Explorer" ktery by umoznoval pristup jako Visual Studio.
Podobne je to s debuggerem.

Jedine co je snad zajimave jsou komponenty od ComponentOne ktere jsou v cene
C# Builderu. Otazka je, zdali to muze vykompenzovat rozdil oproti IDE Visual
Studia.

Ohledne Personal verze je potesujici, ze Borland konecne uvolnil samostatny
download C# Builderu ktery ma asi jen 30MB.

Petr Vones

C# Builder

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 18:10:55

> pokud aplikace shodi cely system pak urcite neni zavada jen v
> aplikaci, ale neco je shnileho v systemu samem - aplikace jen vhodne
> naaranzovala podminky, ktere vedou ke krachu.

to je pravda. Pouzivam normalny anglicky Windows 2000
s poslednym service packom a vsetkymi updatami z webu.
Chodi bez akychkolvek problemov, C# Builder je zatial
jedina aplikacia, ktora mi ten Windows zhodi.

Erik

C# Builder

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 31.7.2003 17:20:51

> [...]

aplikaci, ale neco je shnileho v systemu samem - aplikace jen vhodne
naaranzovala podminky, ktere vedou ke krachu.

D. Toman

Tisk na slozenky

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 31.7.2003 17:32:52

> podminkou je spodni
> podavacem, tam ale
>
> Ja jsem slozenky tiskl na HP LaserJet 2100 a ted na HP Color LaserJet
> 4600 vzdy z horniho zasoblniku a nikdy jsem nemel nejmensi problem s
> toleranci, ani kdyz jsem jeste na starych poukazkach AV tiskl plne
> kodovanou cteci zonu. Rozdil je vicemene v tom, ze je nutne nastavit
> tisk zvlast na spodni zasobniky a zvlast na horni, protoze kazdy
> podava jinak, ale kdyz se to nastavi, je to bez problemu.

My pouzivame radu HPLJ 40xx + HPCLJ 4600 bez problemu. Podavace jsou
kvalitni a je jedno, zda pouzijete horni nebo suplik, pouze jich tiskneme v
kazde davce stovky a tak je suplik na 500 listu vhodnejsi.
Jen jsem chtel rict, ze napr. 6L nebo 1200 nejsou zrovna to prave.

> treba od CP, ale
>
> ??? Pismo OCR-B jak to, co jsem pouzival kdysi svoje, tak to od posty,
> je kvalitni font, nejsou v nem problemy, tisknu to roky a nevidim nic,
> v cem by bylo nekvalitni.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Mame koupeny komercni font, tehdy jeste posta svuj nedavala. Na obrazovce je
rozdil videt, ale pro rozpoznavani je asi nepodstatny.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb

OT: C# Builder

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 16:44:49

Boli tu dotazy na porovnanie Visual C#.NET a C# Buildera
a dnes som zhodou okolnosti C# Builder stiahol a vyskusal
a musim teda povedat, ze ziaden mimoriadny dojem
tento produkt na mna neurobil.

[...]

Az na par drobnych detailov (napr. v textovom editore
ked je kurzor na zatvorke, tak sa farebne zvyraznia obidve
zatvorky, alebo ze default syntax higlighting (nahodnou ?)
zhodou okolnosti pouziva takmer rovnake farby, ake mam
ja v Delphi rucne nastavene a su pouzite aj na nasich Adonis
FAQ strankach) som si nevsimol ziadne vlastnosti, ktore
by boli nejako zaujimave v porovnani s Visual C#.

[...]
som to skusat, dva krat to spadlo. Pricinu neviem, Visual
C# ASP.NET chodi bez problemov a modru obrazovku
som uz velmi dlho nevidel na mojom NT-cku. Vyzera to tak,
ze problem je alebo v C# Builderi alebo v .NET Frameworku 1.1
ale tipujem to na C# Builder.

Stiahnut si to zdarma, nainstalovat si to a pouzivat to namiesto
riadkoveho prekladaca na hranie sa so C# a .NET to
by som snad videl ako vyhodne pouzitie tohto produktu.
Ale na vyvoj serioznejsich komercnych produktov
by som urcite zvolil Visual C#. Nemozem si pomoct,
ale nijako sa mi nedari pochopit vyznam C# Buildera
ako produktu.

Erik

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 16:58:50

> Kde v dotaze mam umiestnit SELECT (zv)(zv)IDENTITY aby sa mi vratila hodnota
pola
> ID_Muzstvo typu autoincrement ? Ak to umiestnim na koniec dotazu hlasi mi
> Missing semicolon (;) at end of SQL statement. Pouzil som komponentu
> ADOQuery pre vratenie vysledku. V pripade samostatneho volania mi vrati
vzdy
> 1 aj ked je v tabulke ID_Muzstvo posledna hodnota 10.

ja som to mal v ADO Connection (priamo som pouzival ADO objekty)
a chodilo to bez problemov:

Connection.Execute('INSERT INTO xxx ...');
ID := Connection.Execute('SELECT (zv)(zv)IDENTITY',
RecordsAffected, -1).Fields[0].Value;

Rovnako musia fungovat aj ADO komponenty.

> Na pole typu Autoincrement su rozne nazory. Jedna vec je generovat
> nahodne cisla aby bol zaznam jednoznacne definovany, na druhej strane
> neporusit ciselnu radu. Kedze hodnota pola sa incrementuje pri volani
Post,

AutoInc nie su urcene na ciselnu radu. Pochybujem, ze nejaky SQL server
dokaze ciselnu radu riesit autonomne, musel by totiz precislovavat
ID-cka zaznamov v tabulke (a samozrejme aj v naviazanych tabulkach).
Netvrdim, ze by to nebolo mozne, ale myslim si, ze by to bolo zbytocne.
Ciselnu radu by nemal byt problem implementovat s pouzitim jednej
tabulky pocitadiel a transakcii.

AutoInc vyznam je ten, ze aplikacia nepotrebuje vymyslat nejaky vlastny
generator jednoznacnych cisel a skusat ci sa trafila, ale namiesto takejto
loterie prideluje ID-cka bez problemov sam SQL server (resp. Jet Engine
v Accesse) - pretoze on na rozdiel od aplikacie to moze bez problemov
urobit.

> potreby plne postacuje MS Access a neviem o inej moznosti ako dodrziavat
> ciselnu radu. Pouzivanie pola autoincrement je dost pohodlne a musi sa to
> odrazit niekde inde. Napr. pri pouzivani DAO vzdy incrementovalo o 2. Pri
> ADO som sa s takym problemom zatial nestretol. Nemusim na komara strielat
> kanonom.

DAO inkremetuje ID-cka korektne, ale problem tam bol myslim ten,
ze sa ikrementovalo na zaciatku editacie zaznamu a bol problem
tento mechanizmus prisposobit Delphi DataSet komponente.

Erik

odchyceni kliknuti na tlacitko OK

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2003 16:38:48

Zdravim

chtel bych se zeptat odborniku zdali je mozne odchytit na
prihlasovacim dialogu do Windows 2000 Proff stisknuti tlacitka OK ?

je to mozne delal jste to nekdo ?

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 31.7.2003 16:02:46

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> A co ldyz mam na Panel1 i jine komponenty, treba TMaskEdit a pod. a ja bych
> chtel obarvit vsechny, ktere jsou na Panelu ?

Potom pomoci RTTI.

Petr Vones

Synapse a FTP na Linuxu

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 31.7.2003 14:50:40

[...]

Dik za radu.

Petr

> Jestli vraci true, tak ses uspesne pripojil.

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 14:28:38

> Nerikej mi, ze nejsi schopny vygenerovat jednoznacne ID. Staci mi ID,
> ve kterem bude datum a GetTickCount kombinovane s ID uzivatele. Pokud
> bych byl maximalista, muzu pouzit GUID

nie je problem generovat jednoznacne ID (napr. 128bitove GUID)
ale je problem generovat jednoznacne ID, ktore je kratke, napr. 32 bitove.

Ak ID ma byt v kazdom zazname a este k tomu sluzit na identifikaciu
zanamu (teda je aj v kazdej relacii), tak to teda nemusi byt jedno,
ci ma 32bitov alebo 128bitov.

> [...]

AutoInc treba chapat vzdy ako identifikator zaznamu, na hodnote
ktoreho nezalezi, potom s tym nie su ziadne problemy.

Prevod

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2003 14:02:36

From: "Radim Kunz" <privat(zv)casestudio.com>
> funkce StrToFloat

Jenze tato funkce zavisi na reginonal settings, takze ocekavany oddelovac
desetinych mist se muze lisit. V Delphi 7 je to uz nastesti vyreseno dalsim
parametrem TFormatSettings u vetsiny konverznich funkci.

Ve starsich verzich Delphi lze pouzit proceduru Val.

Petr Vones

je uzivatel v domene ?

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2003 13:56:36

Zdravim konferenci

nemate nekdo funkci na zjisteni jestli uktualni prihlaseny
uzivatel je domenovy ?

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

TJpegImage na TCanvas - CLX

[*] Petr Janousek <petr.janousek(zv)definity(tec)cz> - 31.7.2003 13:08:33

Nevite nekdo, jakym zpusobem se da na Canvas zobrazit JpegImage ?

Canvas.Draw(x,y,jpg); nefunguje - podle prekladace se jedna o dva
rozdilne typy - TGraphic a TJpegImage.

Pouzivam Delphi 7 Ent. V Delphi 5 to slo, tak nevim, proc by to nemelo
jit tady.

dik za nakopnuti.

Petr Janousek

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.7.2003 12:44:31

31.7.2003 Erik Salaj:

> [...]

Jiste, pak musis vedet, co s tim pri sehravani dat apod., protoze tim
se ti AutoInc rozleze a referencni integrita je v haji.

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 12:10:28

> Prave sa tu prebera tema ktora aj mna velmi zaujima, pretoze uz nejaky
> cas sa pokusam vyriesit problem ako zistit hodnotu typu Autoincrement
prave
> pridavaneho zaznamu. Pouzivam D7 Enterprise, MS Access 2000, ADO pre
pristup
> do databazy a Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0. Pozeral som aj do
> konferencie avsak nenasiel som ziadnu odpoved pre tuto kombinaciu.
> Dakujem za pomoc

SELECT (zv)(zv)IDENTITY

Erik

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 31.7.2003 12:14:29

> [...]
> tabulkami, zadelavas si na dost velke problemy.

lenze ako chces generovat jednoznacny identifikator
zaznamu z aplikacie? AutoInc polozky generuje
databaza, takze je to ok, staci to vediet pouzivat.

Erik

Svatky

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 31.7.2003 12:08:28

Velikonoce pocitat umis a na ostatni svatky si udelej vlastni seznam podle
zakona c. 245 z roku 2000
http://mvcr.iol(tec)cz/sbirka/2000/sb073-00.pdf

Martin Ben

PS: sam mam na stole kalendar

Od: "Robert Suska" <suskar(zv)seznam(tec)cz>

--
Horke leto s VOLNY: Vyhraj Ford s klimatizaci! Vice na
http://soutez.volny(tec)cz

Obarveni komponent na TPanel

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.7.2003 08:49:43

> [...]

Ked operator is vrati True, mozes uz priamo pouzit typecast.

if Panel1.Controls[I] is TEdit then
TEdit(Panel1.Controls[I]).Color := clNone;

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2003 08:29:41

Ahoj

podla vsetkeho chces toto.

var
i: Integer;
begin
> [...]

obarvil. Napr. s nepristupnenim neni problem (PanelA.Enable := false), ale s

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 31.7.2003 08:19:40

Ahoj,

prosim o radu. Na formulari (FormA) mam komponentu TPanel (PanelA) a na nem nekolik Editu.

Jde mi o nasledujici vec. Rad bych nejak hromadne komponenty na PanelA obarvil. Napr. s nepristupnenim neni problem (PanelA.Enable := false), ale s obarvenim...

FB 1.0 - Cascade delete a rychlost

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.7.2003 07:59:38

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Petr Palicka
>
> no, ono totiz, kdyz plnis a mazes 100tisic zaznamu, tak
> to chvilku trva, nez se odstrani neplatne verze radku.

To mas pravdu, ale mel jsem za to, ze radek se verzuje pouze pokud se spusti
nova transakce, ktera stejny radek cte. A to mohu v tuto chvili vyloucit.

> s KN jsem mel taky tu cest a treba import podniku,
> kompletni vymaz a potom _jakykoliv_ pozadavek na server
> a je tam prodleva. nicmene po zacvicenim s 10 MB VFK
> souborem to netrvalo byl jak pres obed. a takovyhle

Import 100MB souboru trva asi tak hodinku, vymaz dat trva nekolik vterin.
Bohuzel nemohu "cvicit" s VFK souborem, protoze ho musim nacist cely (bez
SGI).

> masivni presuny dat se nedelaji kazdej den, ale jednou,
> pri naplneni dat. potom staci brat a nacitat zmenovy davky,
> kdy se doplnuje a updatuje par set radku (pokud vubec).

Ale my musime resit i situaci (bohuzel ne vlastni vinou, ale opet vinou
firmy NESS), kdy je opravdu treba nacist kompletni porizovaci davku znovu a
tudiz musime vymazat puvodni data.

> zkus misto novyho plneni db daty zpracovat zmenovou davku.
> po nekolika upozornenich na chyby uz jim to celkem funguje :)

To umime, ale stejne tam maji spoustu chyb - neexistujici, ale povinne
reference apod... Jsou to naprosti amateri...

> peca

FB 1.0 - Cascade delete a rychlost

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.7.2003 07:55:38

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Radek KALA
>

> Pokud takto potrebujes Obnovit v podstate obrovskej ciselnik, Jsou
> jeste dve dalsi reseni, ktera ti uspori vymazani spousty zaznamu.

Bohuzel se nejedna o ciselnik.

> [...]

neplatnym je, a take by neumerne narustala velikost databaze.

> 2. Nasypat nove ciselniky do prazdne databaze a pak k nim dosypat

To take nejde - v databazi neni jen datovy model Katastru nemovitosti, ale i
nekolik dalsich modelu...

> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

FB 1.0 - Cascade delete a rychlost

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.7.2003 07:51:37

> [...]
> Ja bych to delal zmenou volby v Case Studiu.
> Nema moc smysl testovat komplexni DB a myslet si ze naleznes
> pricinu, je treba DB postupne zjenodusovat az na cca 2 tabulky,
> pak je z toho neco, co lze resit.

Bohuzel to neni jen tak jednoduche. Databaze neobsahuje jen datovy model
teto aplikace, ale asi dalsich 6 datovych modelu jinych aplikaci a ja
opravdu nemam cas si ted s timto hrat. Zjednodusovat model take moc nemuzu,
protoze pak mi zase neprobehne import dat, na kterych to je treba odzkouset
a krom jineho to potrebuji zkouset tak jak to je a ne jen na 2 tabulkach.
:(((

> [...]

id_nemsparcela is null

Problemem je prave ta operace smazani. Pred ni jsou odezvy okamzite, ale po

[*] Pavel Tresnak <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.7.2003 07:19:35

Ano, ale delete se obcas provest musi a ten lag je potom sileny.

Pavel Tresnak
mailto:pavel.tresnak(zv)haida(tec)cz

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr Palicka

zkus misto novyho plneni db daty zpracovat zmenovou davku.
po nekolika upozornenich na chyby uz jim to celkem funguje :)

peca

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Slavomir Cekel <slavomir.cekel(zv)noves.sk> - 31.7.2003 07:11:35

Ano je to jednoduchsie, ale napr. ja musim pracovat nad tabulkou, ktora je
uz takto spravena a vyuziva ju
iny soft !!! takze sa musim prisposobit ... takze naozaj by sme obaja
ocenili odpovede na otazku ... vdaka

Slavo

> [...]
>

> __________ Informacia od NOD32 1.470 (20030730) __________
>
> Tato sprava bola preverena systemom NOD32 pre Exchange.

TSearchRec a velkost adresara

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.7.2003 06:45:33

31.7.2003 Ivan Dulgerov:
> [...]

> var SR : TSearchRec ;
> Potom v pripade ze SR.Attr := faDirectory
> SR.Size vrati 0
> Toto funguje na Win XP.
> V pripade, ze spustim aplikaciu na Win 98, program
> funguje korektne len ak prehladavam HDD, alebo disketu 3,5",
> v pripade, ze prehladavam CDROM, program mi
> vrati velkost adresara 2048.
> Podotykam, ze len vo Win 98, vo Win XP vsetko funguje ako ma.
> Pokusal som sa korektne udaje vypacit z TSearchRec pomocou
> FindData. Bohuzial bez uspechu.
> Neviete niekto, ako dostat vo Win Play Station korektne udaje

if SR.Attr and faDirectory <> 0 then
Velikost := 0
else
Velikost := sr.Size;

Nefunkcni heslo na pradoxovou tabulku.

[*] Petr Klima <delphi(zv)darvis(tec)cz> - 31.7.2003 06:31:31

> Od: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz]
>

> 30.7.2003 Petr Klima:
>
> Teoreticky pro vsechny.

Tak jo. Funguje to. Ale nesmis ty tabulky otevirat primo Paradoxem
Petr

TSearchRec a velkost adresara

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 31.7.2003 06:29:31

[...]

Ivan Dulgerov
J.Straku 12
969 00 Banska Stiavnica
SLOVAK REPUBLIC
tel : 00421 - 045/6920428

Precitanie default polozky z registrov

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.7.2003 05:57:29

30.7.2003 spisiak:
> Ahoj,

> Tato funkcia mi na wlk chodi ok a na W98 vracia prazdny retazec ale v
> regedite to tam vidim

Zkus tohle:
Function getOutlookPath: String;
Var
key: String;
Begin
Result := '';
Key:='\CLSID\{0006F03A-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32';
with TRegistry.Create do
Try
RootKey:=HKEY_CLASSES_ROOT;
if OpenKeyReadOnly(Key) then
begin
Result:=ReadString('')
CloseKey;
ShowMessage('Nic jsem nenasel, protoze klic neexistuje');

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 31.7.2003 05:39:28

30.7.2003 Ing. Keder Vladimir:
> [...]

Pokud pouzivas AutoIncrement jako primarni klic pro vazbu mezi
tabulkami, zadelavas si na dost velke problemy.

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 31.7.2003 04:25:23

predpokladam, ze navratovy kod FUNKCE OpenKey kontrolujes a tam nemuze
dojit k chybe. Kuprikladu klic neexistuje, mas na zacatku lomitko a tak
podobne.

>s> Function getOutlookPath: String;
>s> Var
>s> key: String;
>s> Begin
>s> Key:='\CLSID\{0006F03A-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32';
>s> with TRegistry.Create do
>s> Try
>s> RootKey:=HKEY_CLASSES_ROOT;
>s> OpenKey(Key,False);
>s> Result:=ReadString('');
>s> finally
>s> Free;
>s> end;
>s> End; S pozdravem

My SQL - komponenty

[*] chemix <makeup(zv)disconnect(tec)cz> - 31.7.2003 00:49:10

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<

JM> Docela dobre jsou ZeosDBO: http://zeoslib.sourceforge.net/zeos_zdo_main.php.
JM> Umi nejen MySQL ale i radu dalsich databazi.

JM> Jirka Matejka

<<<<<<<<<<<<<<<<<
MAKEUP//KOMIX//

Precitanie default polozky z registrov

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.7.2003 23:33:05

... aha, sorry, nevsiml jsem si toho ze v regeditu to vidis... V tom
pripade nekde musi byt nejaka jina chybka.

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Wednesday, July 30, 2003, 10:37:00 PM, you wrote:

s> Tato funkcia mi na wlk chodi ok a na W98 vracia prazdny retazec ale v
s> regedite to tam vidim

Precitanie default polozky z registrov

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.7.2003 23:19:03

Funkce je podle me spravne, existuje vubec ta cesta v tech registrech
na Win98? Na zjisteni cesty k Outlooku urcite existuje lepsi a
univerzalnejsi moznost nez v CLSID, pro normalni Outlook zrejme nejaky
podklic v:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office

Pro Outlook Express:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express

Staci prolezt Regeditem.

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Wednesday, July 30, 2003, 10:37:00 PM, you wrote:

s> Ahoj,

> [...]

s> key: String;
s> Begin
s> Key:='\CLSID\{0006F03A-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32';

s> KaSi

Precitanie default polozky z registrov

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 30.7.2003 22:37:00

> [...]

key: String;
Begin
Key:='\CLSID\{0006F03A-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32';
OpenKey(Key,False);
Result:=ReadString('');

KaSi

Spojovani menu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 30.7.2003 21:52:57

30.7.2003 Jiri Foldyna:
> [...]

30.7.2003 Petr Klima:
> A pro jakou verzi pdox tabulek to ma fungovat?

Teoreticky pro vsechny.

Precitanie default polozky z registrov

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 30.7.2003 21:54:57

30.7.2003 spisiak:

> Ahoj to mi funguje len na W2000 na W98 mi to vracia prazdny retazec.

Chyba bude na tvem prijimaci. Posli kus kodu.

ID vytvoreneho riadku MS Access + ADO

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 30.7.2003 21:30:51

Ahoj

[...]

Komunikace s paralelnim portem

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 30.7.2003 17:52:36

> Potrebuji komunikovat s paralelnim portem, potreboval bych k tomu nejake
komponenty. Muzete mi nekdo nejake doporucit?

ak staci citanie a zapis na IO porty, tak napr.
nas IOPort http://www.winsoft.sk/ioport.htm
(shareware). Podobne komponenty, mozno
aj freeware najdes na DSP, Torry, atd.

Erik

MainMenu

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.7.2003 17:58:37

No takhle se prida jako hlavni polozka. Pokud ji chces pridat jako
podpolozku staci pouzit misto MainMenu1 primo polozku pod kterou to
chces pridat.

var SubItem, Item : TMenuItem;
begin
SubItem := TMenuItem.Create(MainMenu1);
SubItem.Caption := 'Menu item';
MainMenu1.Items.Add(SubItem);

Item := TMenuItem.Create(SubItem);
Item.Caption := 'Menu item child';
SubItem.Add(Item);
end;

SubItem nemusis pro tvuj pripad ani vytvaret v runtime, muzes ji mit
vytvorenou v designtime.

Wednesday, July 30, 2003, 5:48:36 PM, you wrote:

S> Hellou Jakub,

S> Wednesday, July 30, 2003, 5:34:35 PM:

S> Nejak jinak by to prosim neslo? Hlavne mi jde o to, kam se prislusna
S> polozka prida. (potrebuju udelat seznam naposled otevrenych souboru)

Precitanie default polozky z registrov

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.7.2003 17:44:36

Hm, to se mi nezda, ze by to na Win98 nechodilo. Hledal bych chybu
nekde jinde.

Wednesday, July 30, 2003, 4:48:31 PM, you wrote:

> [...]

s> Ahoj to mi funguje len na W2000 na W98 mi to vracia prazdny retazec.

s> KaSi

MainMenu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.7.2003 17:56:37

ahoj,

Add() pridava na konec nebo pouzij Insert() a dej to kam chces...

MainMenu

[*] Spider_X <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 30.7.2003 17:48:36

> [...]

Nejak jinak by to prosim neslo? Hlavne mi jde o to, kam se prislusna
polozka prida. (potrebuju udelat seznam naposled otevrenych souboru)

Spider_X
spider_x(zv)quick(tec)cz

Komunikace s paralelnim portem

[*] cihelnik.chemie.pedf <cihelnik.chemie.pedf(zv)seznam(tec)cz> - 30.7.2003 17:28:34

Treba TVicLPT
http://www.entechtaiwan.com/tools.htm
ale jinak komponenta neni treba.

Hezky den,
Simon Cihelnik

> Potrebuji komunikovat s paralelnim portem, potreboval bych k tomu nejake
komponenty. Muzete mi nekdo nejake doporucit?
> D7Pro
> Marek Dostal

MainMenu

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 30.7.2003 17:34:35

var Item : TMenuItem
begin