Prosim poradte - Delphi Personal

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.7.2003 08:37:49

On 23 Jul 2003 at 5:53, ing. Jan Fiala wrote:

> Delphi Personal neobsahuje implementaci TDataset, takze s databazemi
> pomoci standardnich Delphi komponent toho moc neporidis.

Pred casem jsem napsal OLE DB komponenty pro praci s databazemi.
Komponenty jsou odladeny proti MS SQL (MSDE), nepotrebuji TDataset,
takze mohou pracovat i v Delphi Personal. Odladil jsem i spolupraci s
tiskovymi komponentami Sinea (je treba dokoupit, u Siney).

Vyvoj jsem uz ukoncil, protoze mam jine priority. Ale pokud se tim
nekdo bude chtit prokousat je to k dispozici zde:
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Prosim poradte - Delphi Personal

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.7.2003 07:21:44

Verziu Personal som uz dost dlho nevidel, ale ak sa dobre pamatam, tak
tam bolo len prepojenie na BDE local. Interbase a MySQL su az vo vyssich
verziach. Popisovany program, by sa mal dat urobit. V pripade potreby
napojenia aj na inu databazu ako je Paradox alebo dBase, je potrebne
stiahnut si free komponenty z internetu. Najlepsie z www.torry.net a
dalsie zdroje najdes na community.borland.com.
Personal ma hlavne obmedzenia v praci s internetom. Na vytvorenie tvojho
programu mas v personal verzii najlepsie pouzit Paradox databazu.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Pro zacatek jde o program pro zadavani polozek
> [...]
>: ucely. Mam CD z casopisu kde bylo Delphi Personal 6 a take Delphi
>: Personal
>: 7, ktere jsou pro nekomercni ucely zdarma. Nevim vsak, jestli pujde
>: Muzete mi rici, zda pujde vytvorit plnohodnotny program i s nejakou
>: databazi, treba pres BDE nebo Interbase, MySQL atd. Daji se pouzit
ruzne
>: komponenty, ktere se daji stahnout z internetu a jsou free ?
>: Pripadne jaka omezeni jsou spojena s verzi Personal a jakou databazi
muzu
>: pro takoveto jednoduche ucely pouzit ?

Defaultni pozice pro dockovana okna

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 23.7.2003 07:01:43

Trochu to upresnim.

Pouzivam nejake kompnenty. Pri ulozeni pozice oken do registru se ulozi
nejen pozice ale i nejaka binarni dat (nevim co v nich je). A ty se pak
nacitaji nejak takto: DockManager.LoadFromStream(ms);.
Nyni pouzivam pri prvnim spusteni:

form1.ManualDock(dockpanel1, nil, albottom);
form2.ManualDock(dockpanel1, nil, altop);
form3.ManualDock(dockpanel1, nil, alright);
form4.ManualDock(dockpanel1, nil, alrigh);

To mi sice zadokuje okna na pozice kam chci. Ale jeste bych potreboval
urcit jak ma byt ktere okno velke. A to se mi nechce podarit. Uz opravdu
nevim co s tim.

Ing. Jan Netrval
PilsCom,s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
32600 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.:+420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
From: "Matej K" <matej.k11(zv)seznam(tec)cz>
> nejakou dobu se trapim s threadovanim a kdyz uz to funguje, tak ho neumim
> nasilne ukoncit.

Preruseni behu musi umet ten kod ktery volas, tedy databaze. Nechapu ze
vetsina SQL serveru takovou na prvni pohled samozrejmou vec neumoznuje.

Petr Vones

DBExpress - SQLConnection - Params.

[*] Sedlak Zdenek <konf(zv)seus(tec)cz> - 22.7.2003 23:35:15

Ahoj,

resim db aplikaci pomoci DBExpress (konkretne na FB a SQLite).
Pripojeni do databaze provadim pomoci instance tridy TSQLConnection, urcim
prislusny DRIVER, parametry spojeni vycistim a doplnim v kodu sve (database,
user, password, rolename...). Pak zavolam metodu OPEN. A vse je v poradku.
Problem mi nastava, pokud chci pozdeji pouzit tento "Objekt" tak, ze jej
uvedu jako jeden z atributu objektu SQLQuery, tak najednou zjistim, ze tam
tomtez SQLConnection.params nejsou ty me hodnoty! Jak je to mozne?
A take zjistim, ze connected je false, prestoze mam odchycene
AfterDisconnect i BeforeDisconnect a tyto udalosti nejsou vyvolany. Jakto,
ze se to odpojilo?

Jedine pokud uvedu u SQLConnection do params primo v designu spravne udaje,
tak mi jde i pozdejsi pouziti napr. v SQLQuery.
Jak mam udelat sve pripojeni v kodu, aby se zachovalo? (Laboroval jsem take
s KeepConnection a LoadParamsOnConnect a nikam to nevedlo). Napada me snad
jen vytvorit vlastni pripojeni v DBXConnections.ini, ale to se mi take moc
nechce, rad bych si sve pripojeni ovladal v programu.

(Vim, ze tu nekdo psal, ze je potreba uvadet parametry ve spravnem poradi,
ale ani to mi nepomohlo)

Jo, a pouzivam D6Pro, W2k

diky za napady
Zdenek Sedlak

Kuryrni sluzba Windows v DELPHI

[*] tondrej(zv)t-online.de - 22.7.2003 23:35:14

> myslene bolo ci funkcia je pouzitelna aj vo Win98. Tj. ak stanice v
> NT sieti su W98

Mam podozrenie, ze konkretne ta API funkcia na Win9x nie je (mimochodom, Win9x
pouziva 16-bitovu netapi.dll, takze kvoli volaniu tych par funkcii, ktore tam
su, treba pouzit thunking).
Potom by sa to snad dalo obist priamym zapisom do toho mailslotu na vzdialenom
NT stroji.

Prosim poradte - Delphi Personal

[*] l.sedlacek(zv)seznam(tec)cz - 22.7.2003 23:39:15

[...]

Budu vdecny za kazdou radu nebo vasi zkusenost.
Predem diky

ClientDataset a trideni

[*] Sedlak Zdenek <konf(zv)seus(tec)cz> - 22.7.2003 23:21:13

Ahoj,
pracuji s DBExpress a nyni pouzivam Clientdatasety. Vim, ze nekteri z vas
take pouzivaji ClientDatasety a proto bych se zeptal jak resite pripadne
trideni. Nenam na mysli potrebu vhodnost vytvoreni indexu a pak jejich
prepinani versus dynamicke indexy (jen seznam sloupcu). Kazda metoda ma sve
pro i proti.
Me ale zajima, jak resite trideni retezcu podle CZ normy? (nebo ne uplne
podle normy, ale alespon CH a nabodenicka). Mate s tim nejake zkusenosti?
Nenasel jsem zpusob jak to udelat, nejlepe kdyby byla nejaka eventa OnSort
nebo tak :))

diky za napady
Zdenek Sedlak

Kuryrni sluzba Windows v DELPHI

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 22.7.2003 23:03:12

myslene bolo ci funkcia je pouzitelna aj vo Win98. Tj. ak stanice v NT sieti
su W98

> Nie som si vedomy toho, ze by na Win9x/Me fungovala vobec nejaka sluzba.
> Pokial viem, services su az na NT a vyssie.
>
> HTH
> TOndrej

Defaultni pozice pro dockovana okna

[*] Zdenek Telicka <telda(zv)raz-dva(tec)cz> - 22.7.2003 22:49:11

Hezky den,

Kdyz si do registru ulozite pozice tech oken a umite je pak nastavit,
tak si udelejte funkci, ktera okna nastavi pouze pri prvnim spusteni
programu. JEstli sem spravne pochopil problem.

S pozdravem
Zdenek Telicka

Jan Netrval wrote:

> [...]
>
>Mam program kde pouzivam dokovani oken. Zajimalo by me jak nastavit
>uplne prvotni pozice pri prvnim spusteni. Pro dalsi spusteni je jiz

Mobily, PDU a SMS

[*] MarekFi <marekfi(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2003 22:33:10

Raul Endymion wrote:

> Zdar,
> mam problem prijimam sms z mobilu, tam me vse funguje na torrym jsem nasel nejake fce pdu2text a text2pdu, prijimani beha dobre (mobil je siemens s35), ale odeslat nejsem schopen nic...
> v dokumentaci se pise :
>
> 'AT=CMGS='+ length + #13 + 'PDUcode' + CTRL+Z

Ahoj!

Nejdrive posles 'AT+SMGS=' + delka +#13

pokud je vsechno v poradku tak Ti mobil posle znak '>' a ted teprve posles ty data v PDU
s CTRL+Z na konci.

Marek

OT: Celni program Kobler

[*] vorlicek(zv)ders(tec)cz - 22.7.2003 21:27:06

Zdravim vespolek,
nevi nekdo v cem je napsany program viz SuBJ? Mam soubor z tohoto programu a
je na nem poskozeny index. Nevite nekdo co s tim?

Diik za kazdou radu

Jaroslav Vorlicek

ADO a kompakt mdb databazy

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 22.7.2003 19:06:57

Udelej si import Microsofti COM knihovny ADOX, tam by to melo byt. Popis v
MSDN.

From: "Ing. Keder Vladimir" <vkeder(zv)iol.sk>
Subject: ADO a kompakt mdb databazy

> Uz nejaku dobu hladam sposob ako skomprimovat databazu MS Access 2000,
XP
> pomocou komponent ADO z Deplhi 7 Enterprise. V archive konferencii som
> nasiel sposob komprimacie pomocou komponent DAO, JRO, ... Je mozne bez
> pouzitia cudzich komponent skomprimovat databazu ?
> Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Vopred dakujem za pomoc.
>
> Vlado

IB/FB Problem s normalnim selectem

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 22.7.2003 18:20:48

Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> wrote:
> nevite nekdo , co je toto za chybu a jak se ji muzu zbavit ?
>
> Too many concurrent executions of the same request

Zacykleni v triggeru (napr. v after update se dela update nejake
jine tabulky, ktera v after update dela update te prvni tabulky)
nebo v ulozene procedure.

Martin Schayna

ADO a kompakt mdb databazy

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 22.7.2003 18:36:55

Ahoj

[...]
S pozdravom

Vlado

Kuryrni sluzba Windows v DELPHI

[*] tondrej(zv)t-online.de - 22.7.2003 18:18:48

> Funguje tato sluzba aj na Win98?

Nie som si vedomy toho, ze by na Win9x/Me fungovala vobec nejaka sluzba.
Pokial viem, services su az na NT a vyssie.

IB/FB Problem s normalnim selectem

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 22.7.2003 17:22:45

Zdravim vespolek,
nevite nekdo , co je toto za chybu a jak se ji muzu zbavit ?

Too many concurrent executions of the same request

------ Performance info ------
Prepare time = 10ms
Execute time = 0ms
Current memory = 20 848 596
Max memory = 20 977 708
Memory buffers = 2 048
Reads from disk to cache = 4
Writes from cache to disk = 0
Fetches from cache = 374 010

Diik

Jaroslav Vorlicek

Treeview ???Oprava

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 22.7.2003 16:50:42

Memo1.Lines.Clear;
for i := 0 to TreeView1.Items.Count - 1 do
if TreeView1.Items[i].Level = 0 then
Memo1.Lines.Add(TreeView1.Items[i].Text);

From: KinDRik [mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz]

a ja potrebuju aby mi ta f-ce rekla ze tam jsou 3 hlavni vetve
plus jejich jmena

Kuryrni sluzba Windows v DELPHI

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 22.7.2003 16:50:42

Ahoj,
Funguje tato sluzba aj na Win98?

kaSi
From: "hlavki(zv)medium13" <hlavki(zv)medium13.sk>
> To je vseobecny trend??? Je v niecom MessageDlg horsia ako
> Application.MessageBox???

MessageDlg se nechova standardne.

Petr Vones

Treeview ???

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2003 15:00:29

Zdravim
pujdu rovnou k veci .
Jak zjistit kolik "vetvi" je v treeview
myslim tim v rootu .
napr
strom
- 1

messagebox

[*] hlavki(zv)medium13 <hlavki(zv)medium13.sk> - 22.7.2003 15:02:29

PV> Ne. Pouzivej vsude Application.MessageBox misto MessageDlg.

To je vseobecny trend??? Je v niecom MessageDlg horsia ako
Application.MessageBox???

dik, miso

Treeview ???Oprava

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 22.7.2003 15:02:29

nechtene sem odeslal nedokonceny e-mail tady je oprava

strom asi priblizne vypada takto

a ja potrebuju aby mi ta f-ce rekla ze tam jsou 3 hlavni vetve
plus jejich jmena

uf doufam ze sem to napsal srozumitelne.
Predem diky za nakopnuti
Jiri B.
Delphi7 , winXP

Mobily, PDU a SMS - ODBC driver pro FlashFiler

[*] likeapear(zv)centrum(tec)cz - 22.7.2003 15:04:30

Mozna neni od veci se podivat do Async Proffesional 4 od TurboPower (nyni opensource) a je tam
nejaka komponenta, ktera by to mela resit cele. Me sice nefunguje, ale PDU-kodovani a dekodovani tam
najdes (a funguje ;).

BTW Kdyz uz jsme u tech TurboPower: nevite nekdo zda se nejak zmenila situace ohledne uvolneni ODBC
driveru pro FlashFiler?

From: "KinDRik" <kindrik(zv)centrum(tec)cz>

> Jak zjistit kolik "vetvi" je v treeview
> myslim tim v rootu .

Tak, ze si je spocitas, napr. v cyklu

Node := TreeView.GetFirstNode;
while Assigned(Node) do
Node := Node.GetNextSibling;

messagebox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.7.2003 14:38:27

From: "Rastislav Lazan" <lazan(zv)davidplus.sk>
> Funguje doleuvedene aj pre funkciu MessageDlg?
> Ak ano, ako?

Ne. Pouzivej vsude Application.MessageBox misto MessageDlg.

Petr Vones

IB/FB SQL Blob INSERT/UPDATE

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 22.7.2003 14:30:26

Zdravim vespolek,
potreboval bych, kdyby mi nekdo poradil s typem BLOB na IB/FB.

Mam v jedne tabulce ulozene pole typu BLOB a subtypu BINARY. Potreboval bych
ho nejakym elegantnim zpusobem dostat pomoci pohledu (vytvarim zmenovy
script z databaze) a opet ho pomoci SQL scriptu nejlepe pomoci nejakeho
INSERT a UPDATE poslat do databaze. Potreboval bych to do tela stored
procedury. Priklad scriptu:

EXCECUTE PROCEDURE SP_MOJE_PRIDEJ(IDKAM,nejakzapsanyBLOB)

Nevim, jak mam dotazem vygenerovat SQL script, ktery v sobe bude obsahovat
polozku typu BLOB BINARY. Jde to vubec?

Predem diiiky za kazde postrceni kupredu

Jaroslav Vorlicek

Mobily, PDU a SMS

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2003 14:02:24

>A nemohl by si me jeste rict jakym zpusobem se zakoduje SMSka tzn telo
>zpravy s cislem kam dorucit ? s tvou zpravou jsem to jakztakz rozchodil,
>akorat nevim jak ji zmenit....

Asi skoro nejprehlednejsi popis:

http://www.dreamfabric.com/sms/

Mobily, PDU a SMS

[*] Blazek Jaroslav <jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz> - 22.7.2003 13:34:22

Ahoj,

> [...]

>nevim neco delam spatne, budto me ta funkce blbe spocita PDU,
>nebo mam spatne to CTRL+Z (na netu jsem nasel ze je to #$1a, ale nevim to jiste)...

priklad tel. cislo 420605813644 - Hello world

PDUMsg := '11000C912460501863440000AA0BC8329BFD06DDDF723619';

ComPort.WriteStr('AT+CMGS=' + IntToStr(Length(PDUMsg) div 2) + #13);
Sleep(100);
ComPort.WriteStr(PDUMsg + #26);
Sleep(xxxx);

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Mobily, PDU a SMS

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 22.7.2003 13:02:19

Jasne to byl preklep..

> Ahoj

> AT+CMGS

Mobily, PDU a SMS

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 22.7.2003 13:50:23

> [...]

> 2003-07-22 12:57:13 750 * ID: 385040
> 2003-07-22 12:57:13 750 * Dest: +420777777269
> 2003-07-22 12:57:13 750 * Text: Testovaci SMSka
> 2003-07-22 12:57:13 750 *** Sending PDU SMS:
> 079124603050020011000C912470777727960000AB0FD4F29CFEB687C769D0B4395D8747
> 2003-07-22 12:57:13 750 *** PDU-len = 36 octets
> 2003-07-22 12:57:13 750 *** SCA-len = 8 octets
> 2003-07-22 12:57:13 750 *** DATA = 28 octets
> 2003-07-22 12:57:13 750 > AT+CMGS=28
> 2003-07-22 12:57:15 750 < >
> 2003-07-22 12:57:15 750 >
> 079124603050020011000C912470777727960000AB0FD4F29CFEB687C769D0B4395D8747

Mobily, PDU a SMS

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2003 13:02:19

> [...]
>

>Muzete mi nekdo poradit, prosel jsem archiv, ale nic nemohu poradnyho najit...

co se tyce delky, ma tam byt delka bez cisla SMScentra - tedy minimalne bez
prvnich dvou znaku (prvni byte) a eventuelne i delky cisla SMS centra,
pokud je uvedeno.

[...]

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 22.7.2003 13:06:20

Dobry den

[...]

[*] Matej K <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 22.7.2003 13:06:20

Ahoj,

nejakou dobu se trapim s threadovanim a kdyz uz to funguje, tak ho neumim nasilne ukoncit. Vytvarim
suspendovany thread (obsahuje TOracleDataSet, pripojeny na TOracleSssion s promennou ThreadSafe na
true) , na tomto suspendovanem threadu nastavim nejake jeho promenne a zavolam "Resume". Nasledne se
promenne aplikuji do TOracleDataSet a tento potom oteviram. Marne se snazim takto rozbehnuty thread
nejak "zabit" driv, nez skonci dotaz na databazi. (Kdyz je dotaz na 5 minut, tak bych ho chtel po 10
sekundach proste ukoncit)

Jsem v koncich, dekuji za jakoukoliv radu.

Matej

messagebox

[*] Rastislav Lazan <lazan(zv)davidplus.sk> - 22.7.2003 13:18:21

From: <pavel.bit(zv)seznam(tec)cz>> Hezky den preji vsem,
> jsem v Delphi zacatecnik a nevim si rady s tim, kdyz:
>
> Z komponenty TFileListBox ulozim nazvy vybranych souboru do
> TCustomListControl a to prikazem
> FileListBox1.CopySelection(CustomListControl1),
> a potreboval dal pracovat s nazvy ulozenych souboru, jenze nemuzu prijit na
> to jak se k takto
> ulozenym nazvum souboru dostat, pomuze mi prosim nekdo?
> Diky.

Kuryrni sluzba Windows v DELPHI

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 21.7.2003 21:39:20

[...]

[*] pavel.bit(zv)seznam(tec)cz - 21.7.2003 20:51:17

Hezky den preji vsem,
[...]

Treeview - ulozeni stavu

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 21.7.2003 18:41:08

No nejdriv si musis urcit podle ceho budes polozky identifikovat.
Pokud pro kazdou node nemas definovany nejake custom data tak jedina
moznost bude asi podle jejich nazvu a cesty k nim.

Cili bych prosel vsechny polozky stromu, zjistil k nim cestu
(rekurzivne pres parenta) a tuhle cestu nekam ulozil spolu s informaci
jestli je expanded (TTreeNode.Expanded).

A nacitani to same, az budes mit TreeView naplnen tak projdes vsechny
polozky, zjistis cestu a podivas se jestli je mas ulozeny jako
expanded.

Jakub Dusek

Dynamicky CustomSort pro ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2003 17:25:03

Cau Ing.,

Monday, July 21, 2003, 5:07:02 PM, you wrote:

> Tady mas tri procedury/fce, ktere by to vse mely resit. Pripadne
> vlastnosti si dopln. Jen FieldType je vlastnost, kterou jsme si na
> sloupci vytvorili. Ten si bud nejak nahrad nebo udelej jen jeden
> zpusob razeni (vzdy muzes predpokladat string).

Diky zkusim

> [...]

> Result := ANSICompareText(MyText1, MyText2);
> end
> else if Abs(ParamSort) >= 1000 then
> try
> MyCurr1 := StringToCurr(MyText1);
> MyCurr2 := StringToCurr(MyText2);
> if MyCurr1 - MyCurr2 < 0 then Result := -1
> else if MyCurr1 - MyCurr2 > 0 then Result := 1
> else Result := 0;
> except
> Result := ANSICompareText(MyText1, MyText2);
> end
> else Result := ANSICompareText(MyText1, MyText2);
> if ParamSort < 0 then Result := -Result;

Milan Vymazal

Treeview - ulozeni stavu

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2003 17:27:03

Zdravim

Nevite jak ulozit stav treeview ?. POtrebuji nejak ulozit vlastnosti
jednotlivich polozek zdali jsou expand nebo colapsed . A pak toto
nastaveni znovu nacist..

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Dynamicky CustomSort pro ListView

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 21.7.2003 17:07:02

[...]

Pojmenovani DFM

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.7.2003 16:51:01

Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> wrote:

> Jasne, ale vezmou se preci vsechny dfm, ktere jsou v tom kterem
> adresari. Tzn. i ty ktere nejsou treba. Nebo ne?

Z Helpu D5:

The * symbol has a special meaning in $R directives: it stands for the
base name (without extension) of the source-code file where the directive
occurs.

Martin Schayna

Dynamicky CustomSort pro ListView

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.7.2003 16:47:00

Zdravim

nemate nekdo dynamicky CustomSort pro ListView ?. Vytvarim dynamicky v
ListView sloupecky a chtel bych si nejak pod fuknci onColumnClick
zaraditi serazeni pro dany sloupecek.

Nemate to nekdo po ruce please ?

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Pojmenovani DFM

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 21.7.2003 16:20:58

"Proc ? Ta hvezdicka prave zastupuje nazev unitu."
Nazev unitu je jen jeden => vezme se jen jeden soubor DFM.

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.0

Pojmenovani DFM

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.7.2003 16:14:58

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.7.2003 15:44:56

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> [...]
> unity treba Unita1 preddefinovala direktiva na {Unita1.dfm} a ne {*.dfm}?

Proc ? Ta hvezdicka prave zastupuje nazev unitu.

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.7.2003 15:40:55

Ahoj,

netusite, prosim, nekdo, zda jde D5 donutit, aby pri vytvoreni
unity treba Unita1 preddefinovala direktiva na {Unita1.dfm} a ne {*.dfm}?

FB Classic Server na Win32

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 21.7.2003 11:22:39

No, nevim, jestli to neni stejny problem, na ktery jsem se tu uz ptal a
dostal jsem odpoved:

Pokud se nepletu, tak Classic pro Windows nepodporuje lokalni protokol,
takze
specifikace databaze by mela vypadat napr. nasledovne:

CREATE DATABASE 'localhost:test.gdb' USER ... ;

Nebo nainstalovat superserver :-)

Vysvetleni: Quick Start Guide je napsana pro FB 1.0 a nebyla jeste
aktualizovana pro FB 1.5.

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
Subject: Re: FB Classic Server na Win32

> Mel jsem stejne problemy. Bylo to pravdepodobne zpusobene ne uplne
korektni
> odinstalaci puvodniho FB (1.0.3), kdy nedoslo k odregistraci vlastniho
> serveru ze services a pote neprosla registrace serveru noveho. Je nutne
> odinstalovat FB 1.5 a nainstalovat puvodni verzi a pohrat si s instsvc
> (spustit jako instsvc remove -g) a pote odinstalovat FB 1.0.x a
nainstalovat
> opet FB 1.5. Pote mi to jiz fungovalo. Pozor ovsem i na connection
string -
> verze 1.5 nepodporuje pripojeni typu Lokalni server !!!

> [...]

Prohlizec *.qrp

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 21.7.2003 10:38:36

http://www.dev-shop.com/download/qrv.zip

ale neni zrovna moc maly, cca 1MB.

S pozdravem
Jan Kadlecek
www.devshop(tec)cz

www.delphi(tec)cz
Byl tam nekde v odkazech.

FB Classic Server na Win32

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.7.2003 10:28:35

> [...]

> Proste "Database unavailable".
> Zkouseli jste prosim uz nekdo FB1.5 Classic Server na win32?
> Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

[*] Martin Ocenas <matko(zv)proces.sk> - 21.7.2003 10:36:35

Urob si sam :-) if UpperCase(ExtractFileExt(FName)) = '.QRP' then
begin
with TQRPHandler.Create do
try
FileName := FName;
Preview;

Prohlizec *.qrp

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 21.7.2003 10:22:34

21.7.2003 Vlastimil Zdenek:
> [...]
> Nebo jde nekde stahnout? I se zapisem do registru, aby se po prvni
> inicializaci otevrel priste rovnou "prohlizec" sestav z quick reportu....

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 21.7.2003 10:18:34

[...]

Zavolani cizi DLL

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 21.7.2003 09:46:32

Bez hlavickoveho souboru nebo popisu poskytovatele dll to nezjistis...
Slo by to asi metodou pokus / omyl pokud by to byly nejake primitivni
parametry (PChar, integer), ovsem oni muzou data predavat klidne v
podobe nejake struktury...

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.0

Knihovna ekonomickych funkci

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 21.7.2003 09:22:30

Zdravim,
chtel bych se zeptat zda existuje nejaka volne pouzitelna knihovna
ekonomickych funkci ktera obsahuje alespon funkci pro vypocet vyse splatky z
uveru s pevnym procentnim navysenim? Popr. existuje nekde na webu popis
takovychto vypoctu? Louskat skripta ekonomie se mi nechce:)a na webu sem nic
nenasel.

Pavel Polak

Delphi -> FPC

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.7.2003 09:28:30

> kdyz uz jsme u tech konverzi z ruznych kompilatoru, zajimalo by mne, zda jde
> nejak prevest (jinak nez rucne) projekt z Delphi do FreePascalu?

vzhlede k tomu, ze Freepascal neni 100% kompatibilni s delphi, tak se
rucni praci nevyhnes. Kdyz jsem portoval Synapsi pro FreePascal, tak
jsem zazil spousty neprijemnych prekvapeni...

1. nektere funkce chybi
2. nektere funkce jsou v jinych unitach
3. nektere datove typy maji stejna jmena jako v delphi, nicmene jsou
jine...
... atd.

Delphi -> FPC

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 21.7.2003 09:04:28

Dobry den,

kdyz uz jsme u tech konverzi z ruznych kompilatoru, zajimalo by mne, zda jde
nejak prevest (jinak nez rucne) projekt z Delphi do FreePascalu?

S pozdravem

Frantisek Bohac

Ikona aplikace do DLL

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 21.7.2003 08:46:27

Dobry den,

mam aplikaci, ve ktere volam funkce DLL, ktere zobrazuji formulare.
Potreboval bych, aby na techto formularich byla stejna ikona, jakou
ma volajici aplikace. Jak toho dosahnout?

Dekuji za pomoc

Karel Krtecek

ANN: Synapse release 32

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.7.2003 08:40:27

Hlavni novinky:

- Synapse lze pouzit i pro FreePascal prekladac
- pribyla podpora pro TFTP protokol (klient i server)
- pribyla podpora pro LDAP protokol
- mnoho oprav, mnoho optimalizaci. ;-)

Chyba IB nebo API:cteni souboru ze site do blobu

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 21.7.2003 00:23:56

Ahoj,

jiz ve vice aplikaci se mi deje problem, pokud nacitam soubor ze site do
blobu :

(qry_Upd_List.FieldByName('DATA') as
TBlobField).LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);

Objevi se "Access violation".Pokud soubor zkopiruji na lokal, tak je vse v
pohode.

Ludek Paral
lupasoft
Sadova 2
352 01 As
Czech Rep.
mobil :00420/728.167118
email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz
ICQ :178625461
MSN :ludek.paral(zv)telecom(tec)cz

Kylix 3 -> Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2003 21:02:33

From: "petr.spurny" <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz>
> existuje moznost jak prevest program z Kylixu 3 do Delphi 6? Napriklad

Nejdrive to musis z CLX prepsat do VCL, pokud to ma byt pouzitelne.

Petr Vones

IBClientDataSet + TReport

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 20.7.2003 20:52:33

> Pre niektore app. vyvinujte este v D2 pouzivame komponentu
> TReport (wrapper na ReportSmith), ktora je v unite
> Lib\Delphi2\report.dcu.
> Po D5 este exitovala na palete v zalozke DataAccess ako Hidden.
> V D7 unit report este existuje, ale skryta komponenta uz nie.
> Ako ju dostat niekde na paletu (Napr. DataAccess alebo BDE)?

Nevim presne jak je to v D7, ale v D6 je report.dcu v lib\delphi2.
Jak vytvorit odpovidajici komponentu jsem nezjistil, nicmene je mozne
TReport vytvaret dynamicky.

Tomas

Kylix 3 -> Delphi 6

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 20.7.2003 18:34:24

Ahoj musis si vytvorit v kylixe xfm file a v Delphi dfm file, jedneho casu
to tu pisal aj p. Vones. Musis mat proste nadefinovane dva formulare a jeden
pas subor. A potom v .pas subore to bude vyzerat takto

toto je moj priklad

{$IFDEF MSWINDOWS}
Windows, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ComCtrls, StdCtrls, ExtCtrls,
Messages, Buttons, Menus, ImgList, ToolWin, Types,
{$ENDIF}

{$IFDEF LINUX}
QGraphics, QControls, QForms, QDialogs, QStdCtrls, QComCtrls, QExtCtrls,
QButtons, QMenus, QImgList, QTypes,
{$ENDIF}

SysUtils, Classes, IniFiles, IdBaseComponent, IdComponent,
IdTCPConnection,
IdTCPClient, IdFTP, IdAntiFreezeBase, IdAntiFreeze, IdIntercept,
IdLogBase, IdLogDebug, IdHTTP;

implementation

{$IFDEF MSWINDOWS}
{$R *.dfm}
{$ENDIF}

{$IFDEF LINUX}
{$R *.xfm}
{$ENDIF}

a v .dpr subore tiez tak.

uses
{$IFDEF MSWINDOWS}
Forms,
{$ENDIF}
{$IFDEF LINUX}
QForms,
{$ENDIF}
Unit1 in 'Unit1.pas' {frmNieco}
nieco in 'nieco.pas';

Neviem o inom rieseni a to je potom dobre mat dva pocitace kde mas na jednom
win, a na druhom linux a mat to otvorene naraz a proste dva krat robit form
a pripajat vsetky eventy a tak.... Inac aj D7 Ent nema vsetky properties
definovane tak aby to bolo na 100% kompatibilne s Kylixom 3 Ent mam to
odskusane. Ina cesta "nie je". resp. o inej ceste neviem

> existuje moznost jak prevest program z Kylixu 3 do Delphi 6? Napriklad
> nektere vlastnosti formulare, ktere jsou v KIylixu 3 jsou az v Delphi 7.
> Existuje nejake nastaveni ci utilita?
>
> Predem diky
>
> :: petr.spurny ::
>
> :: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

Kylix 3 -> Delphi 6

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 20.7.2003 18:26:23

Zdravim,

[...]

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 20.7.2003 17:04:18

Hello delphi-l,

Existuje moznost ako na palete zobrazit IBClientDataSet?

V dokumentacii ju popisuju, v helpe je tiez (vratane ikony)
ale neviem ju najst :-(
[...]

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Zavolani cizi DLL

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 20.7.2003 11:49:59

Ahoj,
nemam moc zkusenosti s psanim DLL, takze mozna se budu ptat hloupe, prosim
tedy dopredu o smilovani :)

Mam tu nejakou dll, ktera je dodana v ramci nejakeho softwaru a ktera umi
ziskat z nejakych datovych souboru jiste informace. Ten sw ji pouziva prave
k tomu. Nimene ja bych si potreboval udelat utilitku, ktera si ty informace
ziska take a ulozi je do DB. Problem je, ze nevim, jak ty fce zavolat. V PE
Exploreru mi u polozek v Exports nenapise popis, jako to dela u jinych
knihoven (napr MS). Muzete me, prosim, nasmerovat spravnym smerem, nebo to
nejde?

S pozdravem
Lukas Gallina
lukas.gallina(zv)programky(tec)cz

OT - soubor s priponou mpp

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 18.7.2003 12:23:02

Ahoj

http://www.vego.nl/9/09/9_09_m.htm

Robo

> Omlouvam se za OT, mam soubor s priponou mpp. Netusite o co jde???
>
> Kejchal

OT - soubor s priponou mpp

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 18.7.2003 12:17:01

Omlouvam se za OT, mam soubor s priponou mpp. Netusite o co jde???

Kejchal

Vypnuti pocitace na dalku

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 18.7.2003 11:46:59

Dekuji vsem za pomoc :-)))

Chtel jsem tu fci zapasovat primo do programu, ale asi se budu muset smirit
s volanim programu psshutdown.exe, protoze shutdown.exe z ResourceKitu pro
NT 4.0 parametr -m nema.

Mozna je potreba nejak nastavit SE_REMOTE_SHUTDOWN_NAME

a pak volat:

InitiateSystemShutdown();

ale v psshutdown.exe neni fce InitiateSystemShutdown(); ale jen tyto API
Fce:

MPR.dll

Name: WNetAddConnection2A

KERNEL32.dll

Name: DeleteFileA
Name: GetSystemDirectoryA
Name: GetComputerNameA
Name: GetCurrentProcess
Name: Sleep
Name: WriteFile
Name: GetProcAddress
Name: GetModuleHandleA
Name: GetVersion
Name: GetStringTypeW
Name: GetStringTypeA
Name: FindResourceA
Name: LoadResource
Name: SizeofResource
Name: LockResource
Name: FormatMessageA
Name: LocalFree
Name: CreateFileA
Name: CloseHandle
Name: GetTickCount
Name: GetLastError
Name: SetLastError
Name: LoadLibraryA
Name: ReadFile
Name: SetConsoleMode
Name: ReadConsoleInputA
Name: SetEndOfFile
Name: GetConsoleMode
Name: ExitProcess
Name: TerminateProcess
Name: GetCommandLineA
Name: HeapFree
Name: GetCPInfo
Name: GetACP
Name: GetOEMCP
Name: WideCharToMultiByte
Name: MultiByteToWideChar
Name: LCMapStringA
Name: LCMapStringW
Name: FlushFileBuffers
Name: SetHandleCount
Name: GetStdHandle
Name: GetFileType
Name: GetStartupInfoA
Name: HeapAlloc
Name: UnhandledExceptionFilter
Name: GetModuleFileNameA
Name: FreeEnvironmentStringsA
Name: FreeEnvironmentStringsW
Name: GetEnvironmentStrings
Name: GetEnvironmentStringsW
Name: GetEnvironmentVariableA
Name: GetVersionExA
Name: HeapDestroy
Name: HeapCreate
Name: VirtualFree
Name: RtlUnwind
Name: SetFilePointer
Name: VirtualAlloc
Name: HeapReAlloc
Name: SetStdHandle

USER32.dll

Name: ExitWindowsEx

ADVAPI32.dll

Name: LookupAccountSidA
Name: OpenProcessToken
Name: LookupPrivilegeValueA
Name: AdjustTokenPrivileges
Name: DeleteService
Name: ControlService
Name: OpenSCManagerA
Name: OpenServiceA
Name: StartServiceA
Name: QueryServiceStatus
Name: CreateServiceA
Name: CloseServiceHandle
Name: GetTokenInformation

Kdyby se nekomu z vas chtelo badat a neco nasli - dejte mi vedet ;-)))

S pozdravem

Frantisek Bohac

Neznama databaze

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 18.7.2003 11:32:58

Zdar,
Tezko rict ale tyhle nazvy jsem mel kdyz pozivam B-tree od TurboPower.

Nevite nekdo jaky databazovy system produkuje soubory s
priponami .DAT .DIA .IX (pro kazdou tabulku jsou vzdy 3 soubory)

Dik Jirka.

messagebox

[...]

OT: messagebox

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 18.7.2003 10:32:54

Ahojda vsem, mam takovy mensi problem tak vas chci poprosti o radu za
kterou predem dikes :O)

Mam podminku: if Messagebox(form1.handle,'Chcete to opravdu
udelat?','Dotaz',MB_YESNO)=IDNO then exit;

a problem mam v tom ze je nastavenej focus na talcitko "Ano" a ja bych ho
chtel mit na "Ne" jak si myslim ze by to melo spravne byti, ale nenapada me
jak na to.

Kresleni na Image.Canvas - problemy s velikosti pl

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 18.7.2003 09:30:50

Pouzij stretchdraw. Image si obrazek zvetsuje pri kresleni, interne je porad
v puvodni velikosti.

S pozdravem
Mirun
From: "Petr Matejovsky" <pemasoft(zv)seznam(tec)cz>
> jde pomoci nejakych API funkci nebo prectenim hodnot z registru ve Win
> 2000/XP precist pocet prijatych a odeslanych paketu sitoveho pripojeni ? Jde
> mi o mereni na klasicke sit. karte ne RAS nebo DUN.

Pomoci IP Helper nebo Performance Helper.

Petr Vones

zjisteni stavu LAN pripojeni

[*] Petr Matejovsky <pemasoft(zv)seznam(tec)cz> - 17.7.2003 21:36:50

Zdravim

jde pomoci nejakych API funkci nebo prectenim hodnot z registru ve Win
2000/XP precist pocet prijatych a odeslanych paketu sitoveho pripojeni ? Jde
mi o mereni na klasicke sit. karte ne RAS nebo DUN.

Moc diky za kazdou radu ...

Petr Matejovsky

Instalacni program InnoSetup a IsTool a cestina

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 17.7.2003 17:04:31

> [...]

> ma po spusteni SETUP.exe uzivatel stejne anglicke panely.
>
> Jak na to ?
> Diky predem. Omlouvam se za nepochopeni.

Vice ikon v liste windows

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 17.7.2003 15:58:20

Zdravim,

nevite nekdo jak udelat aby jedna aplikace mela v liste windows vice
ikon? Myslim tim ze pri minimalizaci formulare bych chtel zobrazit v liste
Windows (ne Tray) klasicky okenko pro maximalizaci okna (neco jako
MS Word).

Predem dik

Pavel Poles

Instalacni program InnoSetup a IsTool a cestina

[*] Kadane Miroslav <miroslav.kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 17.7.2003 16:18:26

[...]

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 17.7.2003 15:58:20

[...]

verze knihoven SynaSer

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.7.2003 14:58:16

> Ja som tu poslednu verziu zmazal a stiahol si starsiu, fungujucu.
> Chvilu som to aj skusal krokovat, ale ked mi nejaka funkcia vratila,
> ze v buffri je 35897125 znakov a nasledny pokus o citanie vratil
> prazdny retazec, tak som to vzdal.

Tenhle problem by mel byt uz opraven. Novy SynaSer by mohl byt
vypusten snad uz koncem pristiho tydne. Ted totiz dodelavam novy
release Synapse, kteryby mel by zacatekm pristiho tydne.

Zajimavost: nova Synapse i Synaser jsou kompatibilni s FreePascalem.
;-)

verze knihoven SynaSer

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 17.7.2003 13:32:10

> [...]

Chvilu som to aj skusal krokovat, ale ked mi nejaka funkcia vratila,
ze v buffri je 35897125 znakov a nasledny pokus o citanie vratil

Povedal som si, ze je asi nejaky problem v tom, ze to chcem v D4 a
nejaka 2-bytova premenna je inde 4-bytova. Ovsem nemal som cas to
zistovat.

bye
vmlich

Activate Hint

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.7.2003 13:16:09

17.7.2003 Daniel Rott:
> Zdravicko. Nejak jednoduse aktivovat standardni Hint
> okno s textem na konkretni pozici ? Chtel jsem do sve
> aplikace pridat pocitani znaku zpravy a predstavoval
> jsem si to tak, ze pod oknem se pri psani objevi
> standardni Hint okno s udajem napriklad 20/160.
> Zkousel jsem text priradit do vlastnosti Hint toho editu
> a zavolat ActivateHint, ale nic se nestane (text se
> zobrazi jen po najeti mysi). Zkousel jsem i vytvorit
> instanci HintWindowClass, ale ta se zobrazuje jinou
> barvou a sama nemizi.

Jestli by nebylo vhodnejsi a jednodussi pridat na okno StatusBar a
udaj zobrazovat v nem...

verze knihoven SynaSer

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.7.2003 12:46:02

> napsat okolo seriveho portu. Zjistil jsem, ze verze SynaSer
> p.LukaseGebauera se posunula z verze 5.0.0 do verze 6.0.6.
> Zkompiloval jsem si svoji predchozi udelatka s novou verzi, upravil nutnou
> syntax - metoda connect (zakomentuji si vzdy tu cast, ktera neplati pro
> danou verzi knihovny), stejne je to i pro port Com1:
> //
> Com2P.Config(StrToInt(SpeedCom2CB.Items[SpeedCom2CB.ItemIndex])
> ,8,'N',0,false,false);
> // Com2P.Connect('Com2');

:-)
nejprve volat Connect, a az pak Config! (ty to volas obracene) Jinak
totiz Config nevi koho ma konfigurovat.

verze knihoven SynaSer

[*] Vlcek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 17.7.2003 12:34:01

zdravim,

nastal mi zajimavy problem. Potreboval jsem zase po delsi dobe neco
[...]

procedure TForm1.Opencom2ButtonClick(Sender: TObject);
Com2P.Config(StrToInt(SpeedCom2CB.Items[SpeedCom2CB.ItemIndex])
,8,'N',0,false,false);
// Com2P.Connect('Com2');

Com2P.Connect('Com2',StrToInt(SpeedCom2CB.Items[SpeedCom2CB.It
emIndex]),8,'N',0,false,false);
if Com2P.LastError = 0 then
Memo1.Lines.Add('Port Com2 succesfully opened
'+'('+IntToStr(Com2P.LastError)+
') '+Com2P.GetErrorDesc(Com2P.LastError))
else
Memo1.Lines.Add('During an opening Com2 was occured an error:
('+IntToStr(Com2P.LastError)+
') '+Com2P.GetErrorDesc(Com2P.LastError));
end;

a uspesne zkompiloval. Bohuzel, data skrze seriovou linku nechodi,
pritom se starsi verzi knihovny chodi.
(Posilam si data z Com1 na com2, zatim cvicne).
Prijimaci (vycitaci) rutinka je:

procedure TForm1.RecvCom1ButtonClick(Sender: TObject);
begin
if Com1P.InstanceActive then
begin
if Com1P.CanRead(0) then
begin
Memo1.Lines.Add('In input Buff Com1 is waiting: '
+IntToStr(Com1P.WaitingData)+' dat');
InBuf1:=Com1P.RecvPacket(500);
Memo1.Lines.Add('Input data from Com1: '+InBuf1)
Memo1.Lines.Add('No any data to read ('+
IntToStr(Com1P.LastError)+')'
+Com1P.GetErrorDesc(Com1P.LastError));
Memo1.Lines.Add('Port Com1 is inactive');
end;

Nema nekdo podbnou zkusenost, co s tim ???

diky

Activate Hint

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 17.7.2003 12:30:00

[...]

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Mensi viditelnost nez 'private'?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2003 12:11:59

From: "Ing. Pavel Zilinec" <zilinec(zv)psinfos(tec)cz>
> mel jsem takovy pocit, ze v D7 by mel byt novy zpusob vidtelnosti
> objektu ve tride. Neco jak 'private', ale viditelnost je omezena
> pouze na danou tridu, nikoliv na celou unitu.

To se tyka Delphi.NET prekladace.

Petr Vones

Ladenie "service"

<<< 17. 7. 2003 11:39 - Ondrej Kelle "o.kelle(zv)digitalpublishing.de" >>>
OK> Ked Ti uz nabehne to CPU window, skus si dat do zdrojaku breakpointy a
OK> pustit to dalej (F9 - Run).

My answer:
----------
Takze moja skusenost z debugovania service v Delphi 5:

Moznosti debugovania podla helpu:

1. Spustenie aplikacie v debugeri a rychle spustenie cez net start
MyServ

vysledok:

neviem preco a zatlacim F9 a za sekundu mi program skonci. T.j.
nestihnem ani spustit net start...

2. Attach to process.

vysledok:

nemam prava na "Create process"

3. Debugger key v registry

vysledok:

Spusti mi delphi ale len CPU window, a darmo som tam daval do
zdrojakov breakpointy on otvara nove Delphi.

Som si vedomy, ze chyba je medzi stolickou a klavesnicou ale ako na
to.

Problem s TServerSocket a TClientSocket v service

Hello Delphi CZ konferencia!

Mam napisany servis, ktory pomocou timeru v urcitom case kontroluje
pritomnost HASP hardveroveho kluca z ktoreho cita. Nacita si licencne
informacie a pomocou TServerSocket caka na klientov. Ked sa niekto
prihlasi, skontroluje pocet povolenych licencii a bud klienta necha
pripojeneho, alebo mu posle hlasenie o prekrocenom pocte a odpoji ho.

V pripade, ze by niekto odpojil HW kluc od PC, tak v urcitom intervale
sluzba to zisti tak posle info vsetkym uzivatelom o skutocnosti a
odpoji vsetkych uzivatelov.

Vsetky veci sa zapisuju do logu fajlu.

Lenze,...

Zakaznici sa mi stazuju, ze niekedy sa stane ze sluzba spadne. V logu
je len zapisane ze sluzba bola ukoncena (pise to OnDestroy).

U mna na stroji to funguje ako ma, zatial som nezistil problem, ze by
to zastalo. Prisiel som na moznost ako service ukoncit a to tak, ze mu
odpojim HW kluc v momente ked je vytvorene aspon jedno connection a
pri znovu pripojeni kluca sa sluzba Destroy-ne. Pokial nie je nikto
pripojeny na TServerSocket a odpojim aj sto krat kluc a pripojim
naspat tak za samozrejme kluc zisti, zaloguje sa jeho pritomnost a
vsetko bezi dalej.

Z tohto dedukujem, ze za chybu moze podla vsetkeho TServerSocket a
TClientSocket, lebo bez vytvoreneho spojenia mi to neurobi.

Tuto sluzbu mam naprogramovanu aj ako aplikaciu pre Win9x, ale tam sa
to sprava bez problemov.

Pouzivam Delphi 5 Pro.

Vypis adresare

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 17.7.2003 11:53:57

BuildFileList z JCL.
Nebo FindFirst-FindNext...
> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Rumcajs-konfera
> chci se zeptat, jak jednoduse a ucelne ziskat obsah daneho adresare?

notebook Acer

[*] Jaroslav KUBA <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 17.7.2003 11:47:57

> Jestlize k notebooku Acer 535LCI s Win XP Profesional pripojim externi
> klavesnici tak po zapnuti notebooku je "NumLock" vypnuty a je nutno jej
> rucne zapnout. V Biosu notebooku jsem nenasel zadnou volbu, ktera by
> donutila najet notebook se zapnutym "NumLockem". Finta chodici na WIN 98
kdy
> se do config.sys zapsalo Numlock=On na XPckach v souboru config.nt
> nefunguje.
>
> Nema nekdo nejakou zkusenost s timto problemem.

V prihlasovacim dialogu zapni NUMLOCK a dej vypnout pocitac,
mel by si to pamatovat

jarda(zv)tresoft(tec)cz

Vypis adresare

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 17.7.2003 11:09:54

Servus vsem

chci se zeptat, jak jednoduse a ucelne ziskat obsah daneho adresare?

Uz se to tu tusim jendou resilo, ale v archivu sem to nenasel...
Lukas "Rumcajs" Weiss

OT: Hladam SW

prepacte za OT. Vedel by mi niekto poradit SW pre uct. evidenciu malej
firmy (JU) ktora sa zaobera autodopravou (aj zahranicnou) ma cca 10 aut a
program by bol zamerany na evidenciu dopravy (stasky > fakturacia, PHM diety
atd.). A hlavne aby bol lahko zvladnutelny najlepsie pod Win.
Nie za desiatky tisic...

Odpovede posielajte na moju sukromnu adresu: laukosw(zv)naex.sk

Dakujem, s pozdravom Lauko.

IBEventy a tuhnuti

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.7.2003 11:07:54

Kdysi jsem to resil stejne, ale od urcite verze IBX(4.63?) to jiz neni treba.
Generovalo to nahodile exceptions.

Slavek

> Myslim, ze jsem tam tez zahledl, ze ve FIB Plus to funguje (bez zaruky).
> Narazil jsem pritom tez na zajimavou poznamku, ze eventy udajne lepe ?! funguji
> kdyz maji vlastni IBDatabase. Vzhledem k vagnosti teto informace je zajimave,
> ze ji napsal Jeff Overcash, ktery o IBX pecuje, i kdyz pravda je to poznamka jiz 3 roky stara.
>
> Zdravi Jiri Binder

notebook Acer

[*] Tvrz Miroslav <miroslav.tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 17.7.2003 11:25:55

Zdravim,

tohle pouzivam na Win2k a WinXP

* Spust regedit.exe
* HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard
* nastav hodnotu InitialKeyboardIndicators na 2 - tim se zapne NUMLOCK
pri prihlaseni
--------------------
* Pokud chces zapnout NUMLOCK uz pri startu Windows:
* nastavte v klici HKEY_USER\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard hodnotu
InitialKeyboardIndicators na 2

Jina moznost je:
* prihlasit se jako ADMIN nebo user s ADMIN pravama a zapni NumLock.
* ted staci restartovat Windows a po dalsim startu se bude zapinat
automaticky.

MI'RA

[...]

Diky za odpoved

OT: notebook Acer

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2003 11:19:55

Zdravim

[...]

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.7.2003 10:31:51

Napada, udalost se totiz vyvola z jineho vlakna, a pri soucasnem pokusu
o odregistraci asi dojde k deadlocku (problem gds32.dll - NENI thread safe).
Dalsi moznosti je zkusit pouzit jinou verzi gds32.dll, treba z FB 1.0.3,
nebo FB1.5 (pozor, bude fungovat pouze sitove spojeni).
Resenim by mohlo byt upgrade IBX na posledni verzi.
Pokud to nepomuze, tak to budeme resit dale.

> [...]
> prostudovani zdrojaku IBEvents jsem nenasel duvod, proc by to melo zatuhnout a
> spis si myslim, ze to je problem az nekde na urovni gds32.dll. Pokud totiz zkusim
> nekam dat breakpoint, nastane patrne potrebne zdrzeni k tomu, aby to uz nevytuhlo.
> Neboli s breakpointy to netuhne.
>
> Pokud jste se nekdo eventy hloubeji zabyval, nenapada vas neco?
>
> Dik.
>
> Prosim nereste, proc chci provest preregistrovani eventu po prichodu eventu. Proste
> to chci a zajima me, proc to nejde, resp. proc to nejde bez sleep ci jineho umeleho

IBEvents a ukoncovani

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.7.2003 10:31:51

AV pri exception v destruktoru IBEvent byl jeden ze starych problemu IBX,
v novejsi verzi by mel byt odstranen.
Zkus novou verzi, IBEvent byl napsan zcela znovu (jinak).

> [...]
> problem povazuji to, ze v destruktoru IBEvents se vola UnregisterEvents a to bez
> IBDatabase kolabuje.
>
> Neptam se ted, co s tim, i kdyz vase zkusenosti na toto tema uvitam, ale zajimalo by
> me, jak se na to tvari SQL server (FB 1.02). Co se stane, kdyz si klient zaregistruje
> eventy a pak chcipne nebo se ukonci bez odregistrovani? Bude s tim mit server
> nejaky problem, nebo de fakto chybejici odregistrovani nevadi a pujde jen o to, na
> klientovi zajistit, aby se nevolalo IBEvents.UnregisterEvents v pripade, ze

IBEventy a tuhnuti

[*] ji�� binder<j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 17.7.2003 10:57:53

> [...]
> totiz pred zapnut9 registrace dam sleep(100), zatuhnuti se nekona. I pro

Kdyz si das v Google - groups vyhledat delphi+interbase+sleep nebo delphi+inevents+sleep
najdes nekolik diskusi nad stejnym problemem, ovsem reseni jsem nenalezl.
Ma predstava je, ze IB se zrejme nedovi okamzite o odregistrovani eventu se kterymi
komunikuje, protoze to dela separatni thread ve kterem komunikace probiha.
Sleep zpusobi prepnuti do toho threadu.

[...]

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 17.7.2003 09:33:47

Ahoj,
mel jsem takovy pocit, ze v D7 by mel byt novy zpusob vidtelnosti
objektu ve tride. Neco jak 'private', ale viditelnost je omezena
pouze na danou tridu, nikoliv na celou unitu.
Jenze jsem to nikde nenasel, ale pritom to mam ulozeno v hlave, jako
ze by to tam melo byt.
Muzete mi nekdo poradit?

TPanel - 2

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 21:43:03

Diky za vysvetleni RTTI, jsem zase o neco moudrejsi. Delphik

TPanel - 2

[*] Zdenek Telicka <telda(zv)raz-dva(tec)cz> - 16.7.2003 20:36:58

To bylo prave zmineno v predchozi odpovedi na vas prvni TPanel - pomoci
'as' apod. Tedy:
(Panel.Contrlos[i] as TEdit).Text:='Ahoj Delphiku';

S pozdravem
Zdenek Telicka

delphik(zv)email(tec)cz wrote:

>TEdity na TPanelu najdu:
> for i := 0 to panel_adresar.ControlCount - 1 do
> begin
> if panel_adresar.Controls[i] is TEdit
> then begin
>
>ale ted potrebuji TEdity naplnit. Zkousel jsem:
> panelA.Controls[i].text := ...
>ale hlasi mi to chybku - undeclared identifier: 'Text'
>
>Jak na to ? Dik za rady. Delphik

TPanel - 2

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2003 20:14:57

Ahoj

Pisal som Ti ze to musis cez RTTI a to sa robi takto - run time typ
information chopes ? ;)

TEdit(panelA.Controls[i]).text := 'nejaky text';

alebo

(panelA.Controls[i] as TEdit).text := '';

Robo

> [...]
>
> ale ted potrebuji TEdity naplnit. Zkousel jsem:
> panelA.Controls[i].text := ...
> ale hlasi mi to chybku - undeclared identifier: 'Text'

TPanel - 2 - uz to mam - oprava

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 20:16:57

Upsal jsem se, ne properties Caption ale SetTextBuf :-))
Delphik

TPanel - 2 - uz to mam

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 20:12:56

Na %subj% uz nereagujte. Jsem slepec a nevidel jsem, ze TControls ma properties Caption. Delphik

TPanel - 2

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 20:06:56

[...]

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 19:44:54

Diky, jde to pomoci panel.Controls...
Delphik

TPanel

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2003 19:16:52

Ahoj

mozes to skusit cez

panel.Components[]

alebo cez

panel.Controls[]

neviem presne ale asi je to ono

a treba sa pohrat s RTTI jedna sa o operatori as, is

Robo

> Nazdar. Mam TPanel na kterem je umisteno nekolik TEdit (ale muze tam byt
cokoliv jineho). Potrebuji zjistit vsechny TEdity (popr. i vse ostatni),
ktere se na TPanelu nachazeji, abych k nim mohl pristoupit a neco snima mohl
provest. Jak jednoduse na to ? Diky za rady. Delphik

TPanel

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 16.7.2003 19:06:51

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.7.2003 16:06:40

> V helpe sa pise ze:
>
> Use the full path to the debugger as the string value.
>
> Ja som mu tam zadal:
>
> C:\Program Files\Borland\Delphi5\Bin\delphi32.exe -d
>
> debugovanie zjavne nabehne ako pisu, ale iba CPU window. Ako mozem
> nastavit aby som krokoval service v pascalovskom kode.

Ked Ti uz nabehne to CPU window, skus si dat do zdrojaku breakpointy a
pustit to dalej (F9 - Run).

Mne zatial vzdy stacil ten druhy sposob popisany v helpe:

1. nastav si breakpointy, spusti to z Delphi
2. _hned_ nato (do par sekund) spusti service, bud cez "Services" dialog
alebo z command line: net start MyServ

Nie som si isty, ale asi v tomto pripade musis mat v Project Options
nastavenu ouput directory priamo tam, odkial je ta sluzba registrovana.
Keby to predsa len nechodilo, skus sa pohrat s privilegiami interaktivneho
uzivatela, pod ktorym to chces debugovat.

lineConfigDialog z programu

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 16.7.2003 15:26:32

Ahoj,
prosim vas, nevite nekdo jestli lze upravovat nejakymi API
funkcemi to co je v Konfiguracnim dialogu k modemu? Diky

Horke leto s VOLNY: Vyhraj Ford s klimatizaci! Vice na
http://soutez.volny(tec)cz

Ladenie "service"

V helpe sa pise ze:

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.7.2003 14:28:28

Ahoj,

[...]

Sinea a detaily

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.7.2003 13:56:26

> Sinea predpoklada, ze pro prochazeni Master DataSetem
> se automaticky aktualizuje obsah Detail DataSetu.
> To musi byt zajisteno mimo Sineu, obvykle vazbou
> pres MasterSource na detailnim DataSetu.
> Samozrejme nesmi byt na master DataSetu provedeno
> DisableControls, pak by to nefungovalo.

Trefa!! Opravdu za to mohlo DisableControls. Bez nej to sice funguje spravne, ale
zase mi behem pripravy sestavy roluje grid. Zkusim s tim jeste neco provest.

Diky!!

David Lebeda

Sinea a detaily

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 16.7.2003 12:58:22

Ahoj,

podivej se do udalosti Form.OnDeactivate, event.
projdi udalosti OnExit. Mne se stava, ze udelam
udalost a ta se spusti i v neocekavany okamzik
(treba OnDeactivate je standartne pred Destroy,
ale pri volani dalsich formularu se projevi
take).

Dalsi otazkou je zpusob spojeni Master-Detail. Ja
to nejradeji delam MasterDataset.AfterScroll-
natvrdo nastavuji SQL a parametry. Pak se mi
nestava, ze by se zrusilo spojeni master-detail.
Propojenim na urovni datasetu moc neverim, ne na
vsem to funguje (napr. ADO je pro mne docela
slozite propojit), nebo nekde vyrusis inherited v
obsluze eventu,atd...