Vypnuti pocitace na dalku

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.7.2003 17:37:08

----- Original Message -----
From: "Miroslav Vavrin" <mirun(zv)forcom(tec)cz>> Tak si to posli po siti nejakou zpravu, na kterou tvuj program
nainstalovany
> na te ktere masine zareaguje a vypne.

Ahoj.
Mozna jednoduseji je zalozit "Naplanovanou ulohu" ktera nema nastaven zadny
cas opakovani (probehne jen jednou) a spousti lokalne but tvuj napsany
program nebo nekterou zminovanou utilitu.
Pak se staci pripojit k stanici po siti a (pokud si das prava) a ulohu
spustit (rucne nebo pomoci SW).
Ludek

Zruseni shutdownu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.7.2003 17:37:08

From: "Raistlin Majer" <raistlin1(zv)post.sk>
> Nevedel by mi niekto pomoct, ako to upravit tak aby to fungovalo so vsetkymi
> klavesami?

Pouzij udalost OnKeyPress

Petr Vones

Concurent Version System

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 15.7.2003 16:47:04

Pouzivame uz asi tri roky SourceSafe 6.0 od MS.
Zatim to beha spolehlive. Funkce celkem standardni.
Nepodporuje to vetveni verzi (respektive podporuje,
ale takovym zvlastnim stylem).
Nejvetsi problem je donutit vsechny programatory, aby to
pouzivaly.
Vymysleli jsme si vlastni metodiku pro pouzity, kdych ji
mel vymyslet nyni asi bych tp udela trochu jinak.

Pavel

> From: Lukas Gebauer [mailto:gebylist(zv)mlp(tec)cz]
> klasicka CVS. V praxi
>
> Znate nekdo nejakou pouzitelnou klasickou CVSku pro windows?

Bin soubory FB

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2003 16:49:05

Ahoj chtel bych pres shell poustet gbak ve FB a otazkou je jak jednoduse
zjistim kde je FB a jeji bin adresar naistalovan?
Nebo mate nejaky elegantnejsi zpusob jak vytvorit novou DB ve FB 1.5 ze
zalohy?

Diky moc
Aldik

Concurent Version System

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.7.2003 16:39:03

> http://freevcs.de
> Pracuje to ovsem na principu zamykani souboru, ne jako klasicka CVS. V praxi

Znate nekdo nejakou pouzitelnou klasickou CVSku pro windows?

Concurent Version System

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.7.2003 16:43:04

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

Pokud myslis gui klienta tak jsem nic takoveho nenasel. Jak WinCvs tak
Tortoise me neprislo nic extra, to uz je na tom lip FreeVCS.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.7.2003 16:10:56

From: "Jaroslav Vorlicek" <vorlicek(zv)ders(tec)cz>
> Vim, ze existuji i velmi nakladne programy, ktere resi tuto tematiku, ale
> preferoval bych radsi informace o Open Source.

Pro mensi tym lze uspesne pouzivat FreeVCS (spise samostatnou aplikaci nez IDE
expert) s InterBazi. Na to ze je to free je to nadprumerne spolehlive. Vice na
http://freevcs.de

Pracuje to ovsem na principu zamykani souboru, ne jako klasicka CVS. V praxi
pri rozumnem navrhu aplikace (rozmisteni logickych celku do samostatnych
unitu) a funkcni komunikaci lidi v tymu (idealne treba pres ICQ) s tim nejsou
problemy.

Petr Vones

Concurent Version System

[*] OndraG <gebakonf(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2003 16:14:57

Pouzivame FreeVCS
http://www.freevcs.de/

OndraG

> Pouzivate nekdo nejaky nastroj na spravu verzi jednotlivych zdrojaku ?

Problem so zachytavanim klavesnice...

[*] Raistlin Majer <raistlin1(zv)post.sk> - 15.7.2003 16:06:56

Na insternete som nasiel sposob ako zachytit a filtrovat stlacene klavesy, problem je v tom ze nerozoznava male-velke pismena a ani diakriticke znaky...
Napr. A - a - kod 65
3 - ? - kod 51
atd...
http://www.undu.com/DN960801/00000015.htm

Nevedel by mi niekto pomoct, ako to upravit tak aby to fungovalo so vsetkymi klavesami?
Snazim sa filtrovat nejake klavesy, aby po stlaceni bol vypisany iny znak ako urceny klavesnicou...

S pozdravom Stanislav

ZN: SURNE

________
Bezplatny webmail, forum, PaciNepaci, e-pohladnice - www.POST.sk

OT: Concurent Version System

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 15.7.2003 16:02:55

Zdravim vespolek.

Podle prispevku usuzuji na to, ze spousta lidi zde pracuje na rozsahlejsich
projektech a pravdepodobne ve vice lidech.
Jelikoz jsem v podobne situaci, tak se chci zeptat:

Pouzivate nekdo nejaky nastroj na spravu verzi jednotlivych zdrojaku ?

Vzhledem k tomu, ze hrozi aplikace neceho takoveho na moji malickost,
tak bych se rad o teto tematice neco dozvedel.

Popripade nema nekdo zkusenosti s pouzivanim takovehoto software o ktere by
se mohl podelit?
Jake jsou hlavni klady a zapory ? Na co si davat pozor, co by se mohlo hodit
? Kde se daji najit relevantni informace o teto tematice ?

Vim, ze existuji i velmi nakladne programy, ktere resi tuto tematiku, ale
preferoval bych radsi informace o Open Source.

Diiik za kazde postrceni kupredu

H.A.N.D.

Jaroslav Vorlicek

Balicky nebo samostatny EXE modul

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.7.2003 14:30:49

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> V cem je vyhoda distribuce aplikace s balicky oproti jedineho EXE souboru,
> kdyz pri zmene jednoho balicku je nutne dodavat znovu EXE soubor a vetsinou
> spoustu jinych zavislych balicku na upravenem balicku?

V tom, ze takto muzes delat aplikace s pluginy. Muzes dodavat ci menit
dynamicky nahrane moduly, ktere mohou (narozdil od DLL) pouzivat nativne
Delphi objekty.

Petr Vones

Balicky nebo samostatny EXE modul

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.7.2003 14:22:49

Puvodni zprava ze dne 15.7.2003:

> V cem je vyhoda distribuce aplikace s balicky oproti jedineho EXE souboru,
> kdyz pri zmene jednoho balicku je nutne dodavat znovu EXE soubor a vetsinou
> spoustu jinych zavislych balicku na upravenem balicku?

Vyhoda je pouze tehdy, kdyz kazdy den aktualizujes EXE, tak posilas
maly soubor.

Balicky nebo samostatny EXE modul

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 15.7.2003 14:14:48

V cem je vyhoda distribuce aplikace s balicky oproti jedineho EXE souboru,
kdyz pri zmene jednoho balicku je nutne dodavat znovu EXE soubor a vetsinou
spoustu jinych zavislych balicku na upravenem balicku?

Co je vyhodnejsi?

Jan Skopovy

Balicky - ktore su potrebne

[*] delphikonf(zv)proxima-soft.sk - 15.7.2003 13:36:46

Ono tie balicky su vlastne Dll kniznice ktore sa pri instalacii
skopiruju do adresara Windows. ALe osobne si myslim ze lahsie je
tieto kniznice pri linkovani pripojit k exe suboru a dodavat to aj
s nim.> Ahojte!

> Robim aplikaciu v ktorej potrebujem pouzit balicky. Moja otazka znie,
>
> 1) da sa urobit apl. tak ze sa s nou bude dodavat externe iba moj balicek
> vsetky ostatne budu prilinkovane ku exe suboru, alebo
> 2) je tu len ta moznost ze ked sa pustim cestou balickov tak musim s apl.
> dodavat vsetky externe balicky ktore su treba?
>
> Ak to pojde podla moznosti 1) tak mi prosim povedzte ako to mam urobit.
> Mozno p. Peter Vones by nam o tom vedel porozpravat. Nenasiel som riesenie
> ani v knihe Mistrovstvi Delphi 6 v kapitole balicky, balicky :)

> [...]

Balicky - ktore su potrebne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.7.2003 13:28:43

From: "Robert Suska" <suskar(zv)seznam(tec)cz>
> 1) da sa urobit apl. tak ze sa s nou bude dodavat externe iba moj balicek a
> vsetky ostatne budu prilinkovane ku exe suboru, alebo

Ne.

> 2) je tu len ta moznost ze ked sa pustim cestou balickov tak musim s apl.
> dodavat vsetky externe balicky ktore su treba?

Presne tak. I tvuj balicek bude pouzivat nejake funkce z Delphi a ty musi byt
pouze v jednom spolecnem miste - balicku. Neni to tak hrozne jak to vypada,
muzes si zvolit ktere balicky chces pouzit, ale minimalne to musi byt ty,
ktere pouziva i tvuj balicek. V praxi to bude urcite RTL a VCL.

Pri instalaci je vhodne umistit vsechny potrebne balicky do adresare aplikace
a ne je cpat do systemoveho adresare Windows. O velikost souboru neni treba
mit strach, na dnesnich discich je mista vic nez dost a pro distribuci je lze
dobre zkoprimovat, uz treba jen samorozbalovacim WinZipem.

Petr Vones

Balicky - ktore su potrebne

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2003 13:02:41

[...]

Komunikace s mobilnim tlf. pres seriovy p ort

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 15.7.2003 12:46:40

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> 2. Funkcia, ktora vracia TIcon z resources:

function ResourceIconReturn(const ResName: string; SilentException: Boolean =
False): TIcon;
var
H: HICON;
begin
Result := TIcon.Create;
try
H := LoadIcon(HInstance, PChar(ResName));
if H = 0 then
RaiseLastOSError;
Result.Handle := H;
except
FreeAndNil(Result);
if not SilentException then
raise;

CS_DROPSHADOW

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 14.7.2003 17:55:26

Ahoj,

vytvarim dynamicky formular, ktery ma pod sebou ve winxp stin. Problem je v tom, ze se mi stin schova za hlavni form aplikace a neni videt. Nevite nekdo jak to opravit? Nejlepe to jde videt na tomto screenshotu: http://mujweb(tec)cz/www/p605/dialog.jpg

Stin vytvarim standardne v handleru CreateParams:
procedure TMessageForm.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited CreateParams(Params);

if (Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT) and
((Win32MajorVersion > 5) or
((Win32MajorVersion = 5) and (Win32MinorVersion >= 1))) then
Params.WindowClass.Style := Params.WindowClass.Style or CS_DROPSHADOW;

Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_TOPMOST;
end;

Diky za jakoukoliv radu.
D7 Ent, Windows Server 2003 Enterprise

Nacitanie ikony z resources.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.7.2003 17:45:25

Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> wrote:
> RS := TResourceStream.Create(HInstance, RESNAME, RT_ICON);
> sa vyvola exception s tym ze resource nebol najdeny.

Nemas tu funkci zakompilovanou v balicku? To by pak HInstance
byla toho balicku a nikoliv binarky, ze ktere tu funkci volas.

Martin Schayna

jak ziskat rok z data?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2003 16:17:20

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>
> DecodeDate ... ;o)

Nebo jeste lepe funkce YearOf (unit DateUtils)

Petr Vones

Nacitanie ikony z resources.

Hello Delphi CZ konferencia!

1. *.RC file obsahuje:

ICON32_000 ICON ICONS32\000.ICO

2. Funkcia, ktora vracia TIcon z resources:
//-----------------------------------------------------------------------------
function ResourceIconReturn(ResName: string; SilentException: Boolean
= false): TIcon;
var
RS: TResourceStream;
IC:TIcon;
begin
Result:=nil;
IC:=TIcon.Create;
RS := TResourceStream.Create(HInstance, RESNAME, RT_ICON);
try try
IC.LoadFromStream(RS);
Result:=IC;
if not SilentException then
raise;
Result := nil;
finally begin IC.Free; RS.Free; end; end;
end;
//-----------------------------------------------------------------------------

Nie je mi jasne, ze preco v riadku
RS := TResourceStream.Create(HInstance, RESNAME, RT_ICON);
sa vyvola exception s tym ze resource nebol najdeny.
Pritom samotny RC je prelozeny a priliknovany bez chyby. Ked aj
pozriem cez JCL.ResFix tak tam tie resources su.

Co tu robim zle?

ADO a konzolove aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2003 15:35:17

From: "M Nedopil" <m.n.hon(zv)volny(tec)cz>
> Vse co to chtelo je CoInitialize(Ex).

To se v aplikaci vola pomoci Application.Initialize, kde se zavola kod v
ComObj unitu. Staci tedy do konzolove aplikace pridat na zacatek:

if InitProc <> nil then TProcedure(InitProc);

Petr Vones

Jak otevrit volne tabulky FoxPro?

Ahoj vespolek, potrebuji %subj% pres ODBC, ale vzdy mi to bud shodi Delphi
(5 Pro) anebo pri pokusu otevrit je ve VS.NET mi to shodi i prostredi
VS.NET. Rovnez to zbori i Database Explorer. Dodavatel (programator) se
dusuje, ze jsou v poradku. Nasla by se dobra duse, ktere bych je mohl poslat
na soukromy mail, aby se pokusila o jejich otevreni?

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

Outlook -> KonfView

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.7.2003 15:03:14

Ahoj,

nevite nekdo, jak donutit Outlook 98 vyexportovat zpravy tak, abych je mohl
naimportovat do KonfView ? Data z konference mam naposledy z unora (nic ve
zlem, je mi jasne, ze priprava je asi opruz :-)), slozka Delphi v Utlouku se
mi neprijemne nafukuje, takze bych to rad nacpal do Konfview...

jak ziskat rok z data?

[*] Libor HUDAK <info(zv)amistudio(tec)cz> - 14.7.2003 15:03:14

Dekuji, to je presne ono ....
libor

Datum : String; Datum := '12.3.2003';
alebo
Datum := '03/12/03';
alebo moze byt nastaveny este uplne iny format a potom nastane vynimka

ja by som to robil takto:

Datum := DateToStr(EncodeDate(2003,3,12))

Stano

********************************************************************************************************************
> Poradi mi nekdo, prosim, funkci ktera mi zjisti rok
> nezavisle na formatu datumu?

Funkcia by mohla existovat, keby uloha bola riesitelna.

Aky je rok v datume 09.10.11 ?

a) 1909
b) 2009
c) 1910
d) 2010
e) 1911
f) 2011
g) 2111
h) ...

No dobre, tak si dame podmienku, ze rok bude len na 4, urci ho tu:

vmlich

Data z konference

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2003 13:10:55

Zdravim

Nevite nekdo jak je to z daty do KonfViewu z teto konference.
Jestli se nemylim je naposled ke stazeni unor 2003

Synapse a HTTPGetText

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.7.2003 13:44:58

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>

> Divil by ses, ale o HTTP tu toho mam dost. Jak na stole, tak v hlave
(no
> tam je toho min)

Ano, vsichni zasneme, ale nad tim, ze odpovidas pres konferenci na
soukromy mail od VM, aniz by ses zminil o tom, ze jste se tak s VM
dohodli, jelikoz
se domnivate, ze se z Vasi diskuse dozvime vice, nez jen to, ze neznas
HTTP protokol a zrejme ani jazyk Pascal, protoze jinak bys nahledl do
zdrojovek
k Synapsi a bylo by Ti to jasne :-(

HTH, pf

jak ziskat rok z data?

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2003 13:10:55

> [...]

g) 2111
h) ...

No dobre, tak si dame podmienku, ze rok bude len na 4, urci ho tu:

[*] Libor HUDAK <info(zv)amistudio(tec)cz> - 14.7.2003 12:50:54

Poradi mi nekdo, prosim, funkci ktera mi zjisti rok nezavisle na formatu datumu?

Libor

jak ziskat rok z data?

DecodeDate ... ;o)

Jirka

> Poradi mi nekdo, prosim, funkci ktera mi zjisti rok nezavisle na formatu
datumu?

ADO a konzolove aplikace

[*] M Nedopil <m.n.hon(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2003 11:54:50

[...]

Velikost databaze u Interbaze vs. rychlost ukladan

On 14 Jul 2003 at 10:42, Erik Salaj wrote:

> skus pouzit vykonnejsi SQL server (MSSQL, Oracle) a samozrejme aj
> rychlejsi hardware

Zajimavy pristup: "Mas problem ? Vem si vetsi kladivo !" :-)))

Vypnuti pocitace na dalku

[*] Schmidt Daniel <dschmidt(zv)vub.sk> - 14.7.2003 11:24:48

Ahoj,

utilitka psshutdown.exe z pstools.
Da sa stiahnut z www.sysinternals.com

Dano

Vypnuti pocitace na dalku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.7.2003 10:50:45

14.7.2003 Bohac Frantisek:
> Problem je v tom, ze se mi pres

> InitiateSystemShutdown('pocitac',nil,0,true,false);

> neudela PowerOff. Na lokalni stanici vim jak to resit, ale na remote machine
> nevim :-(((

Tak takhle dalece uz jsem to nezkoumal. Ale to by mela byt vec te
stanice, jestli se udela PowerOff nebo ne. Podle me je to starost ACPI
daneho pocitace.

IB/FB - bezpecnost + ochrana ulozenych dat 2

On 13 Jul 2003 at 19:59, Petr Holomecek wrote:

> Dobry den, sleduji diskuzi okolozabezpeceni a ochrany dat. Zajimalo by
> me, jestli je mozne nejakym zpusobem ochranit zalohu databaze
> (sifrovani, heslo, ...), ci jestli se tento zpusob ochrany ve
> skutecnosti provadi.

GBAK sam nic takoveho neprovadi, ale neni problem zalohu prohnat zipem a
zaheslovat, nebo jinak zabezpecit.

Vypnuti pocitace na dalku

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 14.7.2003 11:04:46

Tak si to posli po siti nejakou zpravu, na kterou tvuj program nainstalovany
na te ktere masine zareaguje a vypne.
S pozdravem
Mirun

On 14 Jul 2003 at 7:02, Lebeda David wrote:

> jaky je tady konkretne problem? Ja mam ulozenou proceduru, ktera
> kopiruje doklad. Doklad ma hlavicku, pak nekolik tisic polozek a na
> kazdou polozku je jeste jeden nebo nekolik malo detailu v dalsi
> tabulce. A k tomuhle potrebuji vytvorit kopii. Bezi to v ulozene
> procedure, tudiz v jedne transakci, ale je pravda, ze to trva i 10
> minut a vice (pocet polozek dokladu v modelovem prikladu je 5000).

problem je v undo logu pro rychle odstraneni zmen transakce. Na urovni
transakce neni nezbytny, jen je uzitecny. Pokud je prilis velky (cca 500 uzlu), tak
se zahodi. Pro ulozene procedury je to ale o necem jinem, protoze tam je undo
log nezbytny, bez ohledu na velikost. Pokud to nelze vymyslet jinak nez
provadet vetsi mnozstvi zmen v procedure, pak je vhodne provest alespon
nasledujici:

- Pouzit Firebird 1.5, ktery ma mnohem efektivnejsi zpracovani undo logu, a je
tedy v tomto smeru rychlejsi

- Neprovadet zmeny v podprocedurach, ale v jedine procedure volane primo
klientem. Pro kazde volani procedury je totiz vytvaren samostatny undo log,
ktery je pozdeji mergovan do undo logu volajici procedury (nebo transakce). To
docela dost trva.

Velikost databaze u Interbaze vs. rychlost ukladan

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 14.7.2003 10:42:44

> [...]
> vice (pocet polozek dokladu v modelovem prikladu je 5000). Je to
(principialne)
> nejak resitelne - myslim jinak, nez operaci provadet pres klienta a
rozhazet do vice
> transakci, za podminky, ze musi byt moznost, kdyz neco selze, vse
stornovat - tj.
> rollback? V transakci tedy zapisuji vice radku, nez doporucovany limit,
ale nevim, jak
> to udelat jinak, tak bych aspon rad zjistil, proc to server tak vytezuje.

skus pouzit vykonnejsi SQL server (MSSQL, Oracle) a samozrejme aj rychlejsi

Erik

Vypnuti pocitace na dalku

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 14.7.2003 10:34:44

[...]

odchyceni prihlaseni

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 14.7.2003 10:16:42

> [...]

procedure WndProc(var Message: TMessage);
if message.Msg = TaskBarCreatedMessage then

na odhlaseni bych chytal WM_QueryEndSession a WM_EndSession

Vypnuti pocitace na dalku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.7.2003 10:18:42

14.7.2003 Bohac Frantisek:
> [...]

> Remote conzole z ResouceKitu WinNT. Exituji na ovladani PC na dalku nejake
> fce bez toho, aby musela bezet nejaka specialni sluzba? NT urcite neco

Podivej se parametry utility ShutDown, ktera je nekde na CD s
instalaci WinNT

odchyceni prihlaseni

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2003 10:28:43

Cau Ing.,

Monday, July 14, 2003, 10:16:42 AM, you wrote:

> a co treba chytit zpravu TaskbarCreated?

hmm ihned skusim. doufam ze to zadavateli bude stacit

> [...]

> inherited;
> if message.Msg = TaskBarCreatedMessage then

> na odhlaseni bych chytal WM_QueryEndSession a WM_EndSession

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2003 10:08:41

Zdravim

[...]

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 14.7.2003 10:06:41

Zacal bych tim, ze bych z te ulozene procedury vyhodil to ukladani.
Jestli nahodou netrva tak dlouho to cteni. a pak pripadne
optimalizovat dotazy. Poradnym rozmyslenim dotazu se da
dosahnout i zrychleni 1:1000.

> [...]
> tedy zapisuji vice radku, nez doporucovany limit, ale nevim, jak to
> udelat jinak, tak bych aspon rad zjistil, proc to server tak vytezuje.

Event v dynamicky nahrane assembly

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 13.7.2003 19:39:37

ZH> Udelej si obsluhu udalosti vizualne, a pak se podivej, jakym zpusobem
ZH> je udalost prirazena. Programove pak musis udelat totez.
Tohle mi moc nepomuze, protoze predem nevim kolik a jake eventy budou
v te dynamicky nahravane assembly. Tohle by mi pomohlo vpripade, ze
bych to potreboval v jedne assembly.

Martin

Event v dynamicky nahrane assembly

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.7.2003 19:01:35

On 13 Jul 2003 at 11:21, Martin Falta wrote:

> mam nasledujici problem. Delam program, ktery je takova skladacka.
> Kazda samostatna knihovna ma metodu, ktera vytvori menu specificke pro
> danou assembly. Ale ma to jeden hacek. Menu mi to sice vytvori, ale uz
> to nereaguje na event kliknuti na dane menu. Hodila by se mi ukazka
> kodu, jak udelat, ze kdyz v takto vytvorenem menu vyberu polozku, tak
> se mi provede obsluha udalosti kliknuti na toto menu, ktera je
> definovana v dynamicky nahrane assembly.

Udelej si obsluhu udalosti vizualne, a pak se podivej, jakym zpusobem
je udalost prirazena. Programove pak musis udelat totez.

IBEvents a ukoncovani

On 13 Jul 2003 at 6:52, Lebeda David wrote:

> Neptam se ted, co s tim, i kdyz vase zkusenosti na toto tema uvitam,
> ale zajimalo by me, jak se na to tvari SQL server (FB 1.02). Co se
> stane, kdyz si klient zaregistruje eventy a pak chcipne nebo se ukonci
> bez odregistrovani? Bude s tim mit server nejaky problem, nebo de fakto
> chybejici odregistrovani nevadi a pujde jen o to, na klientovi
> zajistit, aby se nevolalo IBEvents.UnregisterEvents v pripade, ze
> IBDatabase uz neni k dispozici?

*Zasadni* problem pro server v tom neni. Eventy jsou vazane na spojeni, a kdyz
spojeni upadne, jsou zdroje uvolneny. Problem je pouze v tom, ze nejakou chvili
muze trvat, nez server detekuje spadle spojeni.

On 13 Jul 2003 at 11:55, Karel Machac wrote:

> [...]

ukladanych v jedine transakci (je vhodne ukladat mene nez vice, v rozsahu od

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.7.2003 14:39:18

13.7.2003 Miroslav Vavrin:
> Jestli pouzijes GetBinary nebo GetText je uplne jedno, podivej se do
> zdrojaku, jsou uplne stejne, pouze GetBinary ti to vraci ve Streamu, kdezto
> GetText ti ten Stream ulozi do TStrings...

Neni to tak uplne pravda. Tim, ze to ulozis do TStrings dochazi ke
zmene koncu radek. Pokud je originalni text ukonceny jen #10 (Unix),
je to celkem prusvih, protoze to dostanes v jednom radku.
Pokud je jen ukonceny #13, neni to az tak hrozne. Kazdopadne z
TString dostanes #13#10, takze to muze byt neco jineho, nez bylo v
originale.

Synapse a HTTPGetText

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 13.7.2003 14:09:16

> [...]
zdrojaku, jsou uplne stejne, pouze GetBinary ti to vraci ve Streamu, kdezto
GetText ti ten Stream ulozi do TStrings...

Jak detekovat CD ??

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2003 12:55:11

Zdravim o5t jsem tu
nevi prosim nekdo ,nebo neresil nekdo ... jak detekovat prazdne
medium pripadne RW v mechanice ??
Diky za jakokoliv radu (pomoc)
Jiri Betunak
Delphi5 ;WinXPSP1

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 13.7.2003 12:43:05

> Jojo, to jsem presne rikal onehda jednomu remeslnikovi; vubec nechapal, o
> cem mluvim. Podle nej ten material stoji porad stejne, jako kdyz ho on
> koupil, jenom se zmenila sazba dane. A do toho mi prece nic neni. Proto
jsme
> ve firme napriklad davno prisli na to, ze nez si najmout treba stavebni
> firmu je mnohem vyhodnejsi nakoupit material na sebe a vzit na smlouvu par
> zedniku. Ale to uz jsme fakt OT :)

Jenze ten remeslnik mel pravdu, a nejedna se o podvod. Jsou proste obory,
kde ke
zmene dane dochazi - nejcasteji stavebnictvi. Staci si prostudovat zakon o
DPH.

S pozdravem
Mirun

Velikost databaze u Interbaze vs. rychlost ukladan

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2003 11:55:02

Dobry den,

chtel jsem se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti, jakym zpusobem urychlit ukladani dat do databaze u IB 6.01.
Nyni ma databaze 3,5GB (jedna se o jeden soubor gdb).
Pomuze napr. rozdeleni databaze na vice souboru?

Databaze jede lokalne na WinXP.
V ibconfig mam nastavene DATABASE_CACHE_PAGES na 8192.
Velikost stranky databaze je nastavena na 4096.
Pomuze napr. zmena velikosti stranky?

[...]

Dekuji,
Karel Machac

Synapse a HTTPGetText

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.7.2003 11:47:02

13.7.2003 Jiri Cincura:

> Co se tyce prekodovani. Fakultni sever (tam to smeruju) umi plno
> kodovani (viz. www.fi.muni(tec)cz/select), ale kdyz si nereknes, da ti
> iso8859-2. Dobre, kdyz Synapse nic nerekne, dal jsem to tam v iso8859-2,
> a hle opet blbe, synapse si to asi dala do Win1250.

Soubor se neprekodovava. Pouze se stahne obsah.
Zkus pouzit HTTPGetBinary, dostanes soubor presne takovy, jak lezi na
serveru.

Synapse a HTTPGetText

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 13.7.2003 11:25:00

Ale jak donutit Synapse, aby mi nerikala, ze to bylo presmerovano (a
jeste jednou pripominam, ze je to rovnou na DNS!!!), ale at si vezme
novou adresu co dostala od DNS a jede.

> Medzi 'get text' a 'get binary' je akurat ten rozdiel, ze u
> textu riskujes, ze nedostanes originalny subor, ale pred
> odoslanim web-server bude manipulovat so znakmi, o ktorych
> si mysli, ze ukoncuju riadky, takze z CR/LF ti narobi
> samotne CR resp naopak, po nacitani Ctrl-Z si mysli, ze to
> uz je koniec suboru atd. Dokazem si dokonca predstavit aj
> chytraka web-servera, ktory pri tom robi prekodovanie
> charsetov. Sladka odmena za toto riziko je, ze celkovy
> objem prenesenych dat je o par percent mensi a teda je
> prenos rychlejsi.

Jasne, ale me i Binary prinese spatne znaky. Musel bych to sam
prekodovavat, a to je zbytecne. Pokud explicitne reknu (dam .kodovani za
soubor) tak to prinese dobre. Cili Synapse si nerika o kodovani a proste
si to necha dat v iso-8859-2. A i kdyz to dam na server v tomto kodovani
(prekodovano PSPadu a prenos pres totalcmd), prijde to blbe. Ale s tim
uz bych si nejak poradil, event. to bude bez hacku a carek.

> Pre plain-text neexistuje ziadna norma. Ten MSIE si
> pravdepdobne nastavuje kodovu stranku podla nejakeho .CSS
> (stylu) alebo ineho kusu tej stranky a aplikuje ju aj na
> ten plain-text, takze je to vlastne nahoda, ak sa zobrazuje spravne.

To nejni HTML, ale TXT.

> bye
> vmlich

Event v dynamicky nahrane assembly

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 13.7.2003 11:21:00

Zdravim,

[...]

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 13.7.2003 10:22:56

> [...]

charsetov. Sladka odmena za toto riziko je, ze celkovy objem
prenesenych dat je o par percent mensi a teda je prenos rychlejsi.

To, aka je vnutorna struktura suboru (a teda napriklad aj pouzite
kodovanie textovych znakov, ak v nom nejake su) zavisi od programu,
ktory ten subor vytvoril. Napriklad u html dokumentov sa zvykne davat
meta-tag 'charset='.

> [...]

nastavuje kodovu stranku podla nejakeho .CSS (stylu) alebo ineho kusu
tej stranky a aplikuje ju aj na ten plain-text, takze je to vlastne

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 13.7.2003 09:40:53

> A nechtel bys, aby to to pri HTTPGetBinary prelozilo
> stazeny soubor do cestiny ?
To jde? :) Jake jazyky to umi?

HTTPGetText ti stahne text,
> ktery je urceny zadanou adresou. Neprovadi zadne
> prekodovani, presmerovani apod. HTTPGet neni webbrowser,
> neparsuje HTML, aby se ti presmerovalo,
prekodovalo apod.
Nic nemusi parsovat, udela to DNS (napis www.cincura.net, nejni tam
zadnej soubor presmerovanim, rovnou z DNS tam jdes), chci jen at mlci a
dela.
> [...]

> dolovat z nej.

Tak to trosku krkolomne, na to ze chci 10 radku plain-texu.
Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Synapse a HTTPGetText

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.7.2003 07:28:45

13.7.2003 Jiri Cincura:
> [...]
> dokument jako plain-text, a i kdyz to tam dam v iso8859-2, Win1250, tak
> je spatne treba s: (s), z: (z). Pritom browser si kodovani vybere
> spravne. Nepomohlo ani vytvoreni .htaccess v tomto adresari, abych rekl
> kodovani explicitne pokud klient nevi, ale Synapse nezabral(a). :)

A nechtel bys, aby to to pri HTTPGetBinary prelozilo stazeny soubor do
cestiny ?
HTTPGetText ti stahne text, ktery je urceny zadanou adresou. Neprovadi
zadne prekodovani, presmerovani apod.
HTTPGet neni webbrowser, neparsuje HTML, aby se ti presmerovalo,
prekodovalo apod. To si musis udelat sam.
Muzes pouzit WebBrowser a text pak dolovat z nej.

IBEvents a ukoncovani

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.7.2003 06:52:42

Ahoj,

mam IBX 4.52 (a rovnou rikam, ze vim, ze existuje novejsi, ale proste mam tenhle) a
zkousim pouzivat IBEvents. Funguje to dobre, az na jednu vec tykajici se
ukoncovani. Jestlize se stane, ze komponenta IBDatabase se stane nedostupnou (at
uz proto, ze je pri ukoncovani projektu uvolnena drive nez IBEvents ci z jinych
duvodu), IBEvents to nezvladnou a skonci bud s hlasenim, ze neni k dispozici aktivni
pripojeni (to by tak nevadilo), nebo se to zvrhne do serie ruznych AV. Za nejvetsi
problem povazuji to, ze v destruktoru IBEvents se vola UnregisterEvents a to bez
IBDatabase kolabuje.

[...]

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 13.7.2003 00:14:18

[...]

Vi nekdo reseni?

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Zruseni shutdownu

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 13.7.2003 00:06:17

VJ

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>

> Tomu pak odpovida stupen
> ochrany a pouzite prostredky.
> Kazdopadne ochrana proti utoku zevnitr je vzdy velmi obtizna.

Ale ne neresitelna.

Pouzivaji se k tomu zpravidla nejake HSM (Host security modules) napr.
http://www.thales-esecurity.com/CMS/ProductsServices/eSecurity/
coz jsou v podstate HW sifratory s key managementem udelane tak,
ze kdyz se na tu masinku osklive kouknes, tak vsechny klice zapomene.

Projektovali jsme nasazeni takoveho modulu a cena s implementaci
vychazela cca na 100000 USD. Nakonec zakaznik usoudil,
ze natolik mu zase bezpecnost na srdci nelezi ;-)

HTH, pf

IB/FB - bezpecnost + ochrana ulozenych dat

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 11.7.2003 12:09:54

Reseni je jedno a docela jednoduche. Zamezit fyzickemu pristupu k PC nebo
DB. DB je vetsinou na vyhrazenem serveru a budou na nem i treba nejake
"tajne" dokumenty takze vyresis tim 2 mouchy jednou ranou.

Libor

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
Subject: Re: C# Builder Personal download

> stahovat
>
> ...a tiez by ma to celkom zaujimalo, na webe je nejaka recenzia k beta
verzii:
> http://www.appdevadvisor.co.uk/Readers/Product_Reviews/
>
> Erik

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 11:25:31

> [...]

firmu je mnohem vyhodnejsi nakoupit material na sebe a vzit na smlouvu par

MSDE a ADO

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.7.2003 11:39:43

Nijak,
sp_attachdb je procedura urcena pro adminisratora SQL severu, ktera slouzi k
vytvoreni nove databaze ze zadaneho souboru respektive k znovu pripojeni
databaze k serveru pokud byla pouzita
procedura sp_deattachdb.

Pavel

> [...]

> konektis na sluzbu MS SQL serveru a ten ma prehled, kde co je...
>
> Sroub

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.7.2003 10:43:27

Puvodni zprava ze dne 11.7.2003:

> Toto bylo ale mnohem vyhodnejsi doted, protoze jsem prodaval s 5% - to
> jsem odvedl ale nakupoval vetsinou s 22% - kancel. potreby, HW, CD ...
> To jsem dostal zpet. Takze na 1000 prodanych korun jsem odvedl 50 ale na
> 1000 koupenych korun jsem dostal zpet 50 az 220 }podle povahy nakupu.
> Takze tady se dalo usetrit nebo spise vydelat. To ovsem pada.

Platce DPH nemuze na DPH nikdy vydelat. Co je tohle za ptakovinu? Kdyz
jsi platce DPH, tak je uplne jedno, co a s jakou sazbou nakupujes a co
a s jakou sazbou prodavas. Jednoduse proto, ze te DPH nezajima,
zajimaji te jen ceny bez DPH. Ze dostanes zpet 50 Kc, to jen proto, ze
ti je ten zakaznik zaplatil. Az budes dostavat zpet 220 Kc, tak zase
proto, ze je vyberes od zakaznika. Totez na vstupu, kdyz to platis.

Jestli povazujes obchod, kdy dodavateli zaplatis DPH 220 Kc a za 4
mesice tech 220 dostanes od FU nazpatek, za nejaky super kseft, tak
teda nevim...

IB/FB,Stored procedury a prikaz Select

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 11.7.2003 10:49:28

Zdravim vespolek,
[...]

Ma nekdo rady, zkusenosti s touto problematikou ? Nemate nejaka doporuceni ?

H.A.N.D

Jaroslav Vorlicek

MSDE a ADO

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.7.2003 11:03:29

> [...]

vystavis spravne danovy doklad, nemuzes vydelat. Podvadet muzes
jakkoliv, ale ja to nepovazuji za "vydelavani".

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.7.2003 11:43:43

> uz jste se na to nekdo dival? Jake jsou vase prvni dojmy, nez budu
stahovat
> 269MB? Stoji to za to?

tiez som si to zatial nestahoval ani neinstaloval (a je dost mozne, ze ani
nebudem)
a tiez by ma to celkom zaujimalo, na webe je nejaka recenzia k beta verzii:
http://www.appdevadvisor.co.uk/Readers/Product_Reviews/

Erik

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 11:03:30

> 5%
> Nakoupis HW za 1000 + 220.
> Prodas SW za 2000 + 100.
> Stat ti vrati 120.
> Zustane ti 1120.

OOPS! Na DPH, kde se nemeni cena bez dane se opravdu nena vydelat:
Utrzim 2100
Vydam 1220
Stat vrati 120
Mam na pivo 1000 :-)

S pozdravem

Martin Burle

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 10:57:29

> [...]

> web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.7.2003 10:57:29

On 11 Jul 2003 at 10:51, Martin Burle wrote:

> No ovsem, slo o to, zda v pripade, ze jedu na dve firmy, nebude bernak
> prskat, ze ho ta neplatcovska nema v nakladech.

Obavam se, ze tim nic nevyresis, protoze si budes muset preprodavat
mezi firmami, takze namisto zakaznika tu DPH odvedes ty. Ke sve
skode. Nech to tedy na zakaznikach, necht si priste zvoli nekoho
jineho nez komouse. Neres problemy za Spidlu.

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 11.7.2003 10:49:27

> [...]
> 1000 koupenych korun jsem dostal zpet 50 az 220 }podle povahy nakupu.
> Takze tady se dalo usetrit nebo spise vydelat. To ovsem pada.

Cekal bych lepsi matematiku u programatoru ...
Priklad:
zatim: prodam za 1000,- + 5% =1050,- odvedu 50,-
koupim za 1000,- + 22%=1220,- dostanu 220,-
celkem: 0,- -170,- +170,-
celkem 0,-

nove: prodam za 1000,- + 22% =1220,- odvedu 220,-
koupim za 1000,- + 22%=1220,- dostanu 220,-
celkem: 0,- -0,- +0,-
celkem 0,-

Na cem se vydelalo? Jedine co je nevyhodne je to, ze pro neplatce roste
cena, pro platce zustava stejna.
[...]

Rosta

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 10:51:28

> Konecny uzivatel muze byt take platce, a pokud SW nakupuje protoze ho
> potrebuje pro provoz firmy, pak je situace jasna - DPH refunduje.
> Jestlize mas tedy tretinu zakazniku (nebo tretinu prijmu) od
> neplatcu, moc bych asi nad tim nepremyslel a stal se platcem.

Ja jsem platcem snad od zacatku :) - to jsem psal. Nepremyslim tedy o tom,
zda se stat platcem, ale zda se naopak pro nektere zakazniky nestat
neplatcem (tedy nezalozit/nepresunout cast cinnosti jeste jednu firmu).

> [...]

S pozdravem

Martin Burle

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.7.2003 10:51:28

On 11 Jul 2003 at 10:27, Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava wrote:

> [...]
> na 1000 koupenych korun jsem dostal zpet 50 az 220 }podle povahy
> nakupu. Takze tady se dalo usetrit nebo spise vydelat. To ovsem pada.

Nepada nic, zustane to temer stejne, stale usetris (ale uz
nevydelas).

Priklad
5%
Nakoupis HW za 1000 + 220.
Prodas SW za 2000 + 100.
Stat ti vrati 120.
Zustane ti 1120.

22%
Nakoupis HW za 1000 + 220.
Prodas SW za 2000 + 440.
Statu odvedes 220.
Zustane ti 1000.

5%
Nakoupis HW za 1000 + 220.
Prodas SW za 5000 + 250.
Statu odvedes 30.
Zustane ti 4000.

Tedy, urcitou vyhodu ziskas jen tehdy, pokud zaplacene DPH prevysi
vybrane DPH (kdyz to ale trva dlouho, zase po tobe pujde bernak).
Jakmile se zaplacene a vybrane DPH vyrovna, je to uz porad stejne.
Pokud jsi neplatce, muze to cele vypadat ponekud jinak.

Nakoupis HW za 1000 + 220.
Prodas SW za 2000.
Zustane ti 780.

Blbe, tratis. Zvednes tedy cenu:
Nakoupis HW za 1000 + 220.
Prodas SW za 2220.
Zustane ti 1000.

Ovsem za cenu, ze budes drazsi pro platce DPH. A zase, jak roste cena
prodeju nebo klesa cena nakupu, zdrazeni se zmensuje, ale porad tu
citelne je, pokud tve prijmy nepresahuji vydaje napriklad 100x. Takze
mi stale vychazi, ze pokud nekdo prodava prevazne platcum, je vyhodne
byt take platcem.

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.7.2003 10:47:27

Puvodni zprava ze dne 11.7.2003:

> zajimaji te jen ceny bez DPH. Ze dostanes zpet 50 Kc, to jen proto, ze

Opravuji - tady ma byt "Ze zaplatis 50 Kc".

> ti je ten zakaznik zaplatil. Az budes dostavat zpet 220 Kc, tak zase
> proto, ze je vyberes od zakaznika. Totez na vstupu, kdyz to platis.

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 10:03:18

> V oblasti dani ze SW vladne urcita schizofrenie. Mam k tomu nekolik
> stanovisek MF, ze kterych vyplyva:
> - pokud jde o SW ve forme produktu (balicek s manualem a nekolika CD), ma
> charakter zbozi a jako takove se to taky zdanuje,
> - pokud jde o cistou licenci, pak to neni zbozi, nybrz *pravo* a pravo se
> ani neprocliva, ani nezdanuje,

Hmm. Ale kdy je to zbozi? Kdyz se prodava na krame? Jsem-li autorem neceho,
co neni bezne na pultech, ale zaroven to neni zakazkova aplikace, tj.
vsichni uzivatele maji vice-mene stejnou verzi, k jejiz uzivani jsem jim
prevedl pravo, pricemz jsem jim zaroven predal manual a instalacni media, je
to zbozi nebo "cista licence"? Plyne napr. z pouzivani ucetniho programu pro
vedeni vlastniho ucetnictvi zisk? Boze! Je to stanovisko nekde k mani?

S pozdravem

Martin Burle

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.7.2003 10:33:26

On 11 Jul 2003 at 10:15, Martin Burle wrote:

> [...]

potrebuje pro provoz firmy, pak je situace jasna - DPH refunduje.
Jestlize mas tedy tretinu zakazniku (nebo tretinu prijmu) od
neplatcu, moc bych asi nad tim nepremyslel a stal se platcem. Takto
se mi to jevi pro tebe nevyhodne. Celkove si to ale musis spocitat, o
kolik zakazniku z rad neplatcu muzes prijit, a kolik zakazniku z rad
platcu naopak muzes ziskat (protoze jim se zase produkt muze zlevnit -
tak, ze si odpoctes cenu, kterou nyni platis ty v DPH za sve
nakupy).

> [...]

Jestlize prodavas SW pro provoz firmy, nad touto formou ulev vubec
neuvazuj. Protoze to bude tvoje ztrata, ne jejich zisk. Uvazuj o tom,
az povedes charitativni organizaci pro chude.

> Dalsi problem
> pak vyvstava v souvislosti s nakupem napr. hw, ktere pouzivam pro
> vyvoj, kde ho uplatnit a jak.

Jasne jako naklad potrebny ke generovani prijmu. Precti si zakon o
danich z prijmu.

> Myslim, ze by bylo zajimave pokusit se zodpovedet na otazku: Jsou-li
> dva spoluautori sw, kde jeden je napr. "architektem" a druhy
> "koderem", mohou vysledny produkt sirit kazdy na sve triko, nebo musi
> byt napr. cleny sdruzeni a pod?

Jeden to muze od druheho koupit jako sluzbu. Napriklad programator od
architekta, ale muze to byt i naopak, architekt muze byt zadavatelem
a pak to dal prodava (a muze programatorovi platit provizi z
prodeje).

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 11.7.2003 10:27:25

> [...]

Takze tady se dalo usetrit nebo spise vydelat. To ovsem pada.

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 11.7.2003 09:57:17

Dovolim si doplnit, prevod prav (podle pro mne zavazneho vyjadreni
stanoviska mne prislusneho FU) doposud byl prevod prav v petiprocentni sazbe
DPH... Plati to i pro umelce, autory, fotografy apod. Bohuzel... Ale
souhlasim, ze je tu urcita nejednotnost postupu MF... Ale doposud mi bohuzel
neni jasne, jak to bude od noveho roku... KER

> - pokud jde o cistou licenci, pak to neni zbozi, nybrz *pravo* a pravo se
> ani neprocliva, ani nezdanuje,

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 10:15:19

> [...]

vetsinou poskytuji produkt skutecnemu nebo spise konecnemu uzivateli; je
mezi nimi mozna tretina neplatcu. Vetsinou prave tito lide vazi kazdou
korunu. Faktem je, ze se ma take snizovat hranice pro DPH, tj. tato skupina
proridne. Jenomze prave tak, jako nekteri premyslime, jak jim ulevit, tak
tito neplatci si uz ted lamou hlavy, jak rozdelit sve firmy tak, aby se do
limitu vesli :)
Dalsi problem pak vyvstava v souvislosti s nakupem napr. hw, ktere pouzivam