TAB a disabled komponenty

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 17.1.2003 18:28:16

Ked je edit nastaveny enabled:=False tak sa donho nikdy nemozes tabom
dostat. Pre istotu som si to vyskusal a je to tak ako hovorim.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925
On
>: Behalf Of Viliam Mlich
>: Sent: Thursday, January 16, 2003 10:10 PM
>: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
>: Subject: Re: TAB a disabled komponenty
>:
>: > mackam-li tabelator, dostanu se s focusem i na tyto edity,
>:
>: Skus im nastavit property TabOrder = -1
>:
>: bye
>: vmlich
>:
>:

Neproporcionalny font

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)post.sk> - 17.1.2003 23:14:23

Hello Delphi CZ konferencia!

Ktory standardny font dodavany s Windows je neproporcionalny (kazdy
znak ma roznaku sirku).

Dakujem
--
Best regards, TRoland

Neproporcionalny font

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.2003 23:30:14

From: "Roland Turcan" <rotursoft(zv)post.sk>
> Ktory standardny font dodavany s Windows je neproporcionalny (kazdy
> znak ma roznaku sirku).

Courier, Courier New a Fixedsys

Petr Vones

Neproporcionalny font

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 17.1.2003 23:33:59

> From: "Roland Turcan" <rotursoft(zv)post.sk>
>
> Courier, Courier New a Fixedsys

Ve vsech ceskych (a snad i stredoevropskych) verzich Windows ale bude
spolehliveji fungovat
Courier New CE

(obzvlaste, pokud to budes chtit dostat na tiskarnu).

Tomas

Thread - predani vysledku...

[*] Ji�� Myslivec - 17.1.2003 23:55:35

From: "TOndrej" <tondrej(zv)t-online.de>
> Programovanie s nejakym inym fontom si uz takmer neviem predstavit... fakt,
> prave som to vyskusal. Nema konkurenciu. <g>

Nemohu souhlasit, Fixedsys s rozumnym rozlisenim desktopu (alespon 1280x1024)
je ten pravy <g>

Petr Vones

Neproporcionalny font

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.1.2003 07:48:40

From: "TOndrej" <tondrej(zv)t-online.de>

> Vynechal si moj milovany Lucida Console ;-)

Ja ho taky pouzivam, ale co mi specialne u Delphi
vadi je, ze ho ma od verze 6 nejaky "rozcapeny".

Kdyz si nastavim font Lucida Console 9pt
v Delphi 5 a ostatni programech jako Notepad,
Multi-Edit apod., tak ma 80 znaku zhruba 16 cm.

Ale v Delphi 6 i 7 zabere stejny text pri stejnem
pismu 18 cm - vypada to, jako kdyby meli vetsi mezery mezi znaky a to mi
dost vadi (i kdyz stale se to cte lip nez "obloustle" Fixedsys).

Bye, pf

Property editor SaveDialog

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2003 09:28:29

Aldik se kaje:
Ja vim nemam dar slova
Proste potrebuji v komponente vyplnovat property dim ze otevru SaveDialog,
pro typ TFileName je definovan automaticky OpenDialog,ale ja chci
SaveDialog, jak na to?
Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Petr Vones nechape blbouna:
> Obavam se, ze te otazce nekdo asi tezko porozumi.

Property editor SaveDialog

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 18.1.2003 10:22:38

> Proste potrebuji v komponente vyplnovat property dim ze otevru SaveDialog,
> pro typ TFileName je definovan automaticky OpenDialog,ale ja chci
> SaveDialog, jak na to?

unit MyComponentReg;

DesignIntf, DesignEditors, MyComponent;

type
TMyFileNameProperty = class(TStringProperty)
public
procedure Edit; override;
function GetAttributes: TPropertyAttributes; override;
end;

procedure Register;

Classes, SysUtils, Forms, Dialogs;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Test', [TMyComponent]);
RegisterPropertyEditor(TypeInfo(TFileName), TMyComponent, 'FileName',
TMyFileNameProperty);
end;

{ TMyFileNameProperty public }

procedure TMyFileNameProperty.Edit;
var
SaveDialog: TSaveDialog;
begin
SaveDialog := TSaveDialog.Create(Application);
try
SaveDialog.FileName := GetValue;
if SaveDialog.Execute then
SetValue(SaveDialog.FileName);
finally
SaveDialog.Free;

function TMyFileNameProperty.GetAttributes: TPropertyAttributes;
begin
Result := [paDialog, paRevertable];

Neproporcionalny font

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 18.1.2003 10:32:51

> [...]
> pismu 18 cm - vypada to, jako kdyby meli vetsi mezery mezi znaky a to mi
> dost vadi (i kdyz stale se to cte lip nez "obloustle" Fixedsys).

Skoda, ze uz nemam Delphi 5, neviem posudit rozdiel. Snad to bude tym, ze v
Notepade mas zrejme nastaveny styl bez bold a v Delphi je sirka znaku dana
tym, ze niektore casti textu su bold (podla toho, ako mas nastavene syntax
highlighting). Ked si dam v Notepade vsetko bold, nepozorujem rozdiel v
celkovej sirke textu oproti Delphi 7.

Neproporcionalny font

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.1.2003 11:39:35

From: "TOndrej" <tondrej(zv)t-online.de>

> highlighting). Ked si dam v Notepade vsetko bold,
> nepozorujem rozdiel v celkovej sirke textu oproti
> Delphi 7.

Mas pravdu. Delphi urcuje spacing podle toho,
jestli je nekde v syntax highlight bold font
nebo ne.

Ja pomoci syntax highlight odlisuju jen bloky,
ktere mohou zustat "open" tj. komentare a retezce
a customizaci barev koncim typicky u "Execution point",
zbytek nechavam v default nastaveni.

Od D6 ale pribyla za "Execution point" polozka TAGS (HTML), ktera je default
bold a ta mi to potvora delala.

Diky za nakopnuti - konecne to pismo zase vypada
k svetu :-)))

Thx, pf

DsgnIntf.pas - property editor

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2003 11:40:21

Ahoj mam jeden hlavni problem snazim se definovat property editor a nejde mi
to predevsim protoze nemam DsgnIntf.pas...neposlal by jste mi ho nekdo nebo
mi neporadil kde by mel byt v D6?Nebo se v D6 zmenil nazev teto unity??

Diky moc

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

DsgnIntf.pas - property editor

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 18.1.2003 12:21:43

> [...]
> mi neporadil kde by mel byt v D6?Nebo se v D6 zmenil nazev teto unity??

Od D6 sa nazov unity zmenil na DesignIntf. Zdrojak (.pas) ani .dcu vsak
Borland nedodava; je skompilovana do designide.dcp, ktoru potrebujes pridat do
'requires' Tvojej designtime package, kde chces pouzivas tuto unitu.

Nikdy nebolo dovolene linkovat designtime kod s runtime, od D6 je to uz ale aj
znemoznene. Designtime kod musi byt striktne oddeleny od runtime. To znamena,
ze napriklad property editor musis dat do designtime package, ktora ma v
requires Tvoju runtime package (kde sa nachadza Tvoj komponent) a
designide.dcp (aby si mohol pouzit DesignIntf a ine suvisiace unity).

What ever happened to Proxies.pas?
http://bdn.borland.com/article/0,1410,27717,00.html

DsgnIntf.pas - property editor

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2003 18:04:14

TOndreji tak jsem to udelal jak jsi mi radil vse ok,mam designide.dcp v mem
*.dpk,komponentu jsem naistaloval v pohode, pri navrhu se objevuje
savedialog,skvelyyy ovsem pri pokus o kompilaci samotneho projektu po
pridani me komponenty to hlasiii chybu ze neexistuje "designintf.dcu". Co mi
tam jeste chybiii???

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

certifikat pro ActiveX

[*] Petr Matejovsky <pemasoft(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2003 18:39:16

Zdravim

Da se nekde ziskat nebo vygenerovat certifikat nebo podpis pro *.ocx
spoustene v internet exploreru ? Explorer odmita spoustet nebo inicializovat
ActiveX prvky ktere nejsou oznaceny jako bezpecne nebo nemaji podpis ....

Aplikace bude behat v intranetu takze by stacil vygenerovat nejaky vlastni
certifikat. Prenastavit bezpecnost IE neni moc schudne, protoze firma ma
pobocky po cele republice a vice jak 800 pocitacu .

Nemate nekdo s timto zkusenosti ???

Petr Matejovsky

D6 W2000

DsgnIntf.pas - property editor

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 18.1.2003 19:39:02

> [...]
> pridani me komponenty to hlasiii chybu ze neexistuje "designintf.dcu". Co mi

Chyba Ti prave to rozdelenie runtime/designtime, ako som pisal v predoslom
maile.

1. Komponent (MyComponent.pas) -> runtime-only mycmp.bpl
2. Property editor (MyComponentReg.pas, uses MyComponent.pas) ->
designtime-only dmycmp.bpl (requires: mycmp.dcp a designide.dcp).

Skratka, samotna MyComponent.pas nesmie ziadnym sposobom, ani nepriamo,
pouzivat DesignIntf a podobne unity z Delphi designtime. Inak budes mat presne
tento problem - neskompilujes projekt.

To rozdelenie do dvoch balickov je cistejsi sposob, ale je to potrebne iba v
pripade, ze kompilujes projekty 'with runtime packages' (volba kompilatora);
vtedy potrebujes mat distribuovatelny, t.j. runtime-only balicek. Inak Ti
staci jediny 'runtime and designtime' balicek, ale opet s tym, ze kod
pouzivajuci designtime bude zvlast a nebude pouzity v projekte, napriklad
takto:

mycmp.bpl (runtime and designtime):
MyComponent.pas
MyComponentReg.pas - uses MyComponent, DesignIntf, DesignEditors, a pod.

Project1.dpr:
uses MyComponent (ale nie MyComponentReg).

Sitove tiskarny 2

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2003 22:10:15

Zdravim

Mozna jsem se nepresne zeptal, nebo je ten problem tak trivialni ze nesto=
ji
za odpoved ci je to spek.
Predpokladal jsem a v praxi vyzkousel, ze kdyz tisk=E1rnu se sitovou kart=
ou
pripojenou na sit instaluji z jineho PC, Windows tisk=E1rnu spravne
identifikuji dle nazvu a ohlasi i prednastavenou IP adresu na tiskarne.

Tedy, jde mi o programov=E9 zjisteni sitov=FDch tiskaren s vlastni sitovo=
kartou a vlastni IP adresou primo zapojenych do site.
Nejde mi o sitove tiskarny SDILENE.

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.443 / Virov=E1 b=E1ze: 248 - datum vyd=E1n=ED: 10.1.2003

Prevedeni SMS na string

[*] Tom� Sl�dek�����%iפ�جq�b�̿ - 19.1.2003 08:52:31

Dobr=E9 nedelni dopoledne,

potreboval bych poradit, delam program, ktery precte z mobilu(Siemens S4=
5)
sms zpravy a zobrazi je na PC. Jenomze jsem zkoncil u toho ze prectu SMS =
mobilu, ale vypadnou mi po sobe jdouci cisla, a nevim jak je prevest do
stringu.

Pr: V mobilu mam ulozeny 4 sms zpravy. Prvni obsahuje pouze pismeno A, v
druhe jsou ulozeny pismena AB, ve tretim ABC a ve ctvrtem ABCD. V
dokumentaci k prikazum pro mobil se pise tohle:

To be able, however, to enter quotation marks (and some other special
characters) in string parameters you will have to use the Escape characte=
(hex value 0x5c). While 0x5c" denotes the backslash (`\`) in the ASCII
character set (Ascii=3DWindows=3D0x5C), in the GSM character set "0x5C" d=
enotes
the `=D6` character.

Z textu jsem pochopil to, ze nejspise existuje nejaka GSM Ascii tabulka,
ktera se lisi od normalni Windows Ascii .

Po te co jsem nacetl hodnoty z mobilu obevily se mi nize uvedene cislice.
Prvni znak (A) se
shoduje s Hexadecimalnim vyjadrenim pismena A ve windows(41). Ale pro
pismeno B by mela byt ASCII hodnota 42 a ne 21.

0791246080006518110000810000FF01 ; 41 -A
0791246080006518110000810000FF02 ; 4121 -AB
0791246080006518110000810000FF03 ; 41E110 - ABC
0791246080006518110000810000FF04 ; 41E19008 - ABCD

Znaku pred strednikem si nevsimejte, udavaji pouze cislo SMS centra, a po=
cet
znaku ktere jsou ve zprave, atd... Jde mi pouze o ty znaky a cisla za
strednikem, v tech je obsazen text sms zpravy.
Proto, nevite nekdo nahodou o nejake GSM ascii tabulce, nebo nevite jaky
algoritmus se pouziva pri urcovani znaku? Diky za odpoved s pozdravem Tom=
as
Sladek

Prevedeni SMS na string

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.1.2003 10:08:56

ty znaky v SMS jsou myslim v 7bitov=E9m kodovani.
na teto adrese by mel byt popis formatu: http://www.dreamfabric.com/sms/

bleak

From: "Petr K." <xdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> Potrebuju trochu helpnout - potrebuju nastavit constantu typu string ktera
> je dlouha vic nez 255 znaku - jaky typ na toto pouzit.

string (presneji AnsiString).

Petr Vones

'Dlouhy' String

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 19.1.2003 17:14:58

> Potrebuju trochu helpnout - potrebuju nastavit constantu typu
> string ktera je dlouha vic nez 255 znaku - jaky typ na toto
> pouzit.

Mozes pouzit typ string, ale pretoze kompilator odmietne string literal
dlhsi ako 255 znakov, musis ho rozsekat na viacero casti, tak, aby ziadna z
nich nebola dlhsia ako 255 znakov:

const
SMojDlhyString = '.....' +
'.....';

Typ konstanty nemusis uviest, kompilator pouzije automaticky typ string -
AnsiString.
Samozrejme za predpokladu, ze typ vyrazu na pravej strane deklaracie sa
vyhodnoti ako string.

OT:Kodovani cestiny

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 19.1.2003 17:33:33

Ahoj kluci potreboval bych prevodni tabulky cestiny jak jsou napsane v 1001
T+T pro Delphi, nemate to nekdo? Pri predstave ze to budu muset pretukavat
se mi jezi chlupy po celem tele:-)))

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Componenta menici FormCreate

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 19.1.2003 21:32:41

Potreboval bych vytvorit komponentu ktera pri vlozeni a odstraneni z formu
modifikovala Create parent formu..
Jak se to dela??
Mam pocit ze to asi nepujde, protoze napred se tvori form a pak komponenty
na nem co??
Nevite jak se resi tyhle veci?

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Componenta menici FormCreate

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 06:30:24

> [...]
> formu modifikovala Create parent formu.. Jak se to dela?? Mam pocit ze
> to asi nepujde, protoze napred se tvori form a pak komponenty na nem

Ahoj,

tak nejak souhlasim s Tvym pocitem. Obecne si ale myslim, ze v
konstruktoru, resp. v OnCreate formu by nemely byt nejake zdrzujici
veci, ty bych daval az do OnShow apod. Zkus napsat, k cemu to
potrebujes.

David Lebeda

Re[2]: Datumova konstanta

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 06:45:35

> Nebo naopak DateToStr(datum)='31.12.2002'
> ale pozor na date separator '31.12.2002' nemusi byt spravne datum tak
> bys musel pouzit DateSepataror

Ahoj,

tak tohle bych vrele nedoporucil, protoze string s datumem ma format zavisly na
mistnim nastaveni Windows. Nejde jen o date separator, ale hlavne o poradi (den,
mesic, rok), takze porovnavani a vyhodnocovani data ve stringove podobe bych se
obloukem vyhnul. Kdyz uz, tak s funkci, kde muzes predepsat pevny format, napr.
FormatDateTime.

David Lebeda

OT:Kodovani cestiny

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.1.2003 07:44:12

Tak se vykasli na preklepavani, a pouzij ze Synapse unitu
SynaChar.pas, kde mas uz hotove prevodni funkce i s mnoha ruznymi
tabulkami. ;-)

> Ahoj kluci potreboval bych prevodni tabulky cestiny jak jsou napsane v
> 1001 T+T pro Delphi, nemate to nekdo? Pri predstave ze to budu muset
> pretukavat se mi jezi chlupy po celem tele:-)))

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

TDateTimePicker a TAB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 08:03:30

Ahoj,

nevite nekdo, jak odstranit tento bug TDateTimePickeru? Mam form,
na nem ruzne edity, comba a tez TDateTimePickery. Pokud najedu
tabelatorem na TDateTimePicker, ma focus zadavaci policko dne.
Sipkou muzu prejet na mesic, rok a zase na den. Pokud stisknu F4,
rozbali se nabidka. Dam Escape a ted je ten bug. Focus je neznamo
kde.

TDateTimePicker ma focus, ale ne na zadavaci casti. Musim
stisknou sipku doprava, aby se focus zase premistil na zadavani
dne. Zkuste si to. Na uzivatele asi nebude pusobit prijemne, kdyz
mu po rozbaleni a sbaleni kalendare zmizi kurzor, takze nevidi, kde
stoji.

Existuje zpusob, jak focus opet umistit na zadavani dne? Jelikoz
techto komponent mam radu na mnoha formech (se spolecnym
predkem), uvital bych reseni na urovni formu, aby se nemusely
vyhledat vsechny vyskyty. Ale neni podminkou, pro zacatek jde o to,
najit jakekoli reseni.

Vyhledavani s wildcards

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.1.2003 08:15:33

Ahoj,

nemate nekdo odkaz (nebo primo funkci-:)) na porovnani stringu s =
wildcards maskou (* =3D jakykoli pocet jakychkoli znaku, ? =3D jakykoli =
jeden znak, v masce se muze vyskytovat kombinace wildcards na jakekoli =
pozici, napr. Maska =3D '*AB??DE*FG?H*'), neco jako

function GetMatch(Retezec, Maska : string) : boolean;
begin
if (Retezec vyhovuje Masce) then Result :=3D true=20
else Result :=3D false;
end;
At nevymyslim kolo :-))

Diky

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz=20

Vyhledavani s wildcards

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.1.2003 08:25:40

Delphi obsahuje primo funkci MatchesMask(), unita tusim Masks

mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

20.1.2003 Jiri Foldyna:
> nemate nekdo odkaz (nebo primo funkci-:)) na porovnani stringu s wildcards maskou (* = jakykoli pocet jakychkoli znaku, ? = jakykoli jeden znak, v masce se muze vyskytovat kombinace wildcards na
> jakekoli pozici, napr. Maska = '*AB??DE*FG?H*'), neco jako

> function GetMatch(Retezec, Maska : string) : boolean;
> begin
> if (Retezec vyhovuje Masce) then Result := true
> else Result := false;
> end;
> At nevymyslim kolo :-))

Vyhledavani s wildcards

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.1.2003 08:53:41

Diky, to by mohlo byt ono, nejak na stara kolena slepnu :-))

Zdravim

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P=F8edm=ECt: Re: Vyhledavani s wildcards
>=20
>=20
> Delphi obsahuje primo funkci MatchesMask(), unita tusim Masks
>=20
> --=20
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
>=20
> 20.1.2003 Jiri Foldyna:
> stringu s wildcards maskou (* =3D jakykoli pocet jakychkoli=20
> znaku, ? =3D jakykoli jeden znak, v masce se muze vyskytovat=20

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 20.1.2003 09:32:46

proste chci menit systemove vlastnosti formu a ty kdybych menil za onshow
(uz vytvoreny form) mi moc nepomohou...treba kdyz menis vlastnost hintu
apod....

David Lebeda na me dela ramena;-)
> [...]
> konstruktoru, resp. v OnCreate formu by nemely byt nejake zdrzujici
> veci, ty bych daval az do OnShow apod. Zkus napsat, k cemu to

OutlookXP automation & OLE Error

[*] Petr Jarkovsk� <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 20.1.2003 10:12:39

Zkousel jste nekdo pristupovat k Outlooku XP pres OLE automation?
V predchozich verzich (97 a 2000) vse fungovalo dobre, ale ve verzi XP se
pri pouziti prikazu jako je MailItem.Reply apod. vyvola vyjimka "OLE error
0012EE94".
Vite, cim by to mohlo byt?

Predem dekuji

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)volny(tec)cz

TDateTimePicker a TAB

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.1.2003 10:14:37

> [...]
> predkem), uvital bych reseni na urovni formu, aby se nemusely
> vyhledat vsechny vyskyty. Ale neni podminkou, pro zacatek jde o to,

Na prvy pohlad to vyzera ako bug v tej common control. Narychlo som nasiel
len jedno nie pekne, ale snad postacujuce riesenie:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
I: Integer;
begin
for I := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[I] is TDateTimePicker then
TDateTimePicker(Components[I]).OnCloseUp := DateTimePickerCloseUp;
end;

procedure TForm1.DateTimePickerCloseUp(Sender: TObject);
begin
with Sender as TDateTimePicker do
SendMessage(Handle, WM_KEYDOWN, VK_RIGHT, 0);

Seznam databazi SQL Serveru

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2003 10:19:46

Dobry den,

tusim ze v druhe polovine roku zde probehl kus kodu, ktery pomoci ADO=20
zjistoval seznam dostupnych MS SQL Serveru. Bohuzel prispevek nemohu=20
najit. Muzete mi jej prosim nekdo preposlat, pripadne napsat svuj=20
vlastni kod, jak zjistit dostupne MS SQL Servery?

Dekuji za pomoc.

Karel Krtecek

--------------------
NOVINKA na Centrum(tec)cz Auto! Nejv=ECt=B9=ED autokatalog na =E8esk=E9m in=
ternetu - sestavte si sv=E9 auto sn=F9! http://auto.centrum(tec)cz/katalog

Re[2]: Componenta menici FormCreate

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 20.1.2003 10:27:51

Pomohlo by Ti nalsedujici?
procedure Loaded; ovveride;

inherited;
{Zmenim to, co chci mit jinak}
end;

--------
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

AP> proste chci menit systemove vlastnosti formu a ty kdybych menil za onshow
AP> (uz vytvoreny form) mi moc nepomohou...treba kdyz menis vlastnost hintu
AP> apod....

Prechod z Delphi na C++ Builder

[*] Petr Ku�era <pkucera(zv)mh.vri(tec)cz> - 20.1.2003 10:32:37

Dobry den,

prosim Vas, zacinam s C++ Builderem a zkousel jsem prevest
program z Delphi do C++ Build. V Delphi jsem pouzil prikaz
MKomp:=3DTMKomp.Create(Self);
kde TMKomp je mnou nadefinovany objekt. Jaky je ekvivalentni prikaz v
C++ Build.? Kde bych pripadne nasel nejaky slusny manual na C++ Build.?

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.443 / Virov=E1 b=E1ze: 248 - datum vyd=E1n=ED: 10.1.2003
=20

MediaPlayer a XP

[*] <kuba.zubaty(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2003 10:36:25

Ahoj,
poustim-li v ActiveX TMediaPlayeru video, tak pouze v systemu WinXP=20
se promita za okno nez je komponenta umistena. Proc?=20
Ve Win2000 se promita tak, jak ma.

NOVINKA na Centrum(tec)cz Auto! Nejv=ECt=B9=ED autokatalog na =E8esk=E9m in=
ternetu - sestavte si sv=E9 auto sn=F9! http://auto.centrum(tec)cz/katalog

Componenta menici FormCreate

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 20.1.2003 10:53:57

> [...]
onshow
> (uz vytvoreny form) mi moc nepomohou...treba kdyz menis vlastnost =
Ja teda nevim, jake "systemove vlastnosti" chces menit, jakou "vlastnost =
hintu", ale pokud si pod tim neco predstavit umim, pak bych to dal do =
OnCreate (vcetne pripadnych navaznosti vyplyvajicich z pripadne =
dedicnosti).=20

Nechapu, proc bych na to psal komponentu...?

Jan Sebelik
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Zapis konstanty v binarni soustave

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.1.2003 11:44:37

Muzete mi prosim nekdo pripomenout, jak se da v Delphi 6 zapsat konstanta ve dvojkove soustave?
Neco jako Q=$2C pro soustavu sestnactkovou...

Dekuji,

Karel Rys

Componenta menici FormCreate

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 11:55:28

> proste chci menit systemove vlastnosti formu a ty kdybych menil za
> onshow (uz vytvoreny form) mi moc nepomohou...treba kdyz menis
> vlastnost hintu apod....

Ahoj,

stale nejak nerozumim, proc je po vytvoreni formu pozde. Bud
chces nastavit nejake vlastnosti jeste pred vytvorenim Tveho formu,
pak to samozrejme komponentou nejde vyresit. Nebo tesne po
vytvoreni formu, tj. v OnCreate, Loaded - pak ale neni velky rozdil
mezi tim a OnShow z hlediska stavu formu v dobe, kdy se zavolaji
tyto metody.

Jestli potrebujes ovlivnit samotny konstruktor formu, tak si myslim,
ze jedinou cestou je napsat potomka TForm a v nem konstruktor
upravit. Tvoje formy by pak nebyly oddedeny od TForm, ale od
tohoto formu.

Pokud na tom Tvem formu nebudou komponenty, postaci pak u
formu, kde se ma nove chovani uplatnit,
nahradit

type
TForm1 = class(TForm)

timto:
TForm1 = class(TMujForm)

David Lebeda

Zapis konstanty v binarni soustave

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.1.2003 11:59:23

> Muzete mi prosim nekdo pripomenout, jak se da v Delphi 6
> zapsat konstanta ve dvojkove soustave?
> Neco jako Q=$2C pro soustavu sestnactkovou...

Podla mna to v Delphi priamo nikdy neslo, podla dokumentacie jedine v asm,
ak za to cislo pripojis znak 'B'.

TAB a disabled komponenty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 12:56:38

> Ked je edit nastaveny enabled:=False tak sa donho nikdy nemozes tabom
> dostat. Pre istotu som si to vyskusal a je to tak ako hovorim.

Ja jsem ale psal o necem trochu jinem. Edit ma Enabled = True, ale lezi na panelu
majicim Enabled = False.

Nevim, zda to ma vliv, ale formular ma nastaveno Parent na jiny form (to jeste
zjistim)

David Lebeda

Prechod z Delphi na C++ Builder

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.1.2003 12:58:24

From: "Petr Ku=E8era" <pkucera(zv)mh.vri(tec)cz>
> [...]
> kde TMKomp je mnou nadefinovany objekt. Jaky je ekvivalentni prikaz v
> C++ Build.? Kde bych pripadne nasel nejaky slusny manual na C++ Build.?

Dve veci:
1. Robis zbytocnu vec ;)
2. Zapisuje sa to pomocu new, takze: MKomp =3D new TMKomp...

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Seznam databazi SQL Serveru

[*] Slavek Rydval <konference(zv)rydval(tec)cz> - 20.1.2003 12:59:25

Ahoj,

nemam sice odpovidajici prispevek, ale mrkni na nasledujici odkaz, funguje to
na Windows NT/2000/XP. S ADO to nema nic spolecneho.

Slavek

http://groups.google.com/groups?q=%2Bsql%2Bado%2Bms%2Bsql%2Blist%
2BNetServerEnum&hl=cs&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-
8&selm=85oefustskejleevj734n75tiukq6k9fnd%404ax.com&rnum=4

---------------------
http://www.rydval(tec)cz
slavek(zv)rydval(tec)cz
---------------------

> tusim ze v druhe polovine roku zde probehl kus kodu, ktery pomoci
> ADO zjistoval seznam dostupnych MS SQL Serveru. Bohuzel prispevek
> nemohu najit. Muzete mi jej prosim nekdo preposlat, pripadne napsat
> svuj vlastni kod, jak zjistit dostupne MS SQL Servery?

> Karel Krtecek

FB a password databaze

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 13:01:36

Ahoj,

vi nekde, cim je zpusobena a co muzu udelat proto, aby nevznikala,
chyba "Cannot attach to password database"?

Hlaska se obcas zniceho nic zacne objevovat. Nesouvisi s
konkretnim SQL dotazem. Proste si SQL server umane, ze ted mu
to jako nejde. Zajimave rovnez je, ze provadeni SQL dotazu chvili
jde a chvili ne. Po nejake dobe se to treba rozjede. Po restartu
serveru se to spravi.

David Lebeda

Prechod z Delphi na C++ Builder

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 20.1.2003 13:15:00

TMKomp *MKomp;

MKomp= new TMKomp(this);

prosim Vas, zacinam s C++ Builderem a zkousel jsem prevest
program z Delphi do C++ Build. V Delphi jsem pouzil prikaz
MKomp:=TMKomp.Create(Self);
kde TMKomp je mnou nadefinovany objekt. Jaky je ekvivalentni prikaz v
C++ Build.? Kde bych pripadne nasel nejaky slusny manual na C++ Build.?

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Sesit Excel

[*] Dalibor �r�tek <dalibor.srutek(zv)i-projekt(tec)cz> - 20.1.2003 13:19:30

> [...]
> zobrazim jeden soubor WebBrowser.Navigate('c:\temp\1\1.xls'); a provedu
> zobrazeni druheho souboru WebBrowser.Navigate('c:\temp\2\1.xls'); tak se
> zobrazi Excelovska hlaska:
> Dokument s nazvem 1.XLS je jiz otevren........ Zkousel jsem pred kazdym
> zobrazenim podhodit WebBrowseru defaultni HTML stranku a pak otevrit novy
> XLS soubor. Nepomohlo to. Zkousel jsem kombinovat Flags, ktere jsou v
> napovede k metode Navigate(), ale take nic. Poradite mi, jak na to a nebo
> zda to mohu obejit pres jinou komponentu? Diky. Srutek

TDBF - spravne trideni cesky

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 20.1.2003 13:58:14

Ahoj,
nemate nekdo zkusenost s TDBF? Co je potreba udelat pro to, aby ceske znaky
byly spravne trideny? Me se polozky, ktere zacinaji znaky s diakritikou radi
az na konec.

Dik Pavel

Zavolani puvodni procedury

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 13:58:04

Ahoj,

mam sanci vyresit tuto situaci? Na formu je nekolik datetimepickeru.
Ty mohou a nemusi mit obslouzenu udalost OnCloseUp.

Potrebuji na urovni formulare zaridit, aby se jako obsluha
OnCloseUp zavolala nejprve jedna spolecna rutinka a z ni se pak
spustila puvodni obsluha OnCloseUp. Jak na to? Zkousel jsem si
ukazatel na puvodni OnCloseUp schovavat do Tagu, ale asi spatne,
protoze vzdy skoncim na Access violation. Jak by to tedy melo
vypadat spravne?

Zavolani puvodni procedury

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.1.2003 14:01:15

Lebeda David dne 20 Jan 2003 v 13:58:

> [...]
> ukazatel na puvodni OnCloseUp schovavat do Tagu, ale asi spatne,
> protoze vzdy skoncim na Access violation. Jak by to tedy melo vypadat

Ahoj,

nemuzes z OnCluseUp volat to samostatnou (spolecnou) rutinku a pak proste tu specializovanou
nechat pokracovat?

Karel Rys

Zavolani puvodni procedury

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.1.2003 14:16:26

> [...]
> ukazatel na puvodni OnCloseUp schovavat do Tagu, ale asi spatne,
> protoze vzdy skoncim na Access violation. Jak by to tedy melo

Toto bude asi jednoduchsie:

type
TForm1 = class(TForm)
procedure WMNotify(var Message: TWMNotify); message WM_NOTIFY;

CommCtrl;

procedure TForm1.WMNotify(var Message: TWMNotify);
begin
inherited;
with Message, NMHdr^ do
if code = DTN_CLOSEUP then
SendMessage(hwndFrom, WM_KEYDOWN, VK_RIGHT, 0);
end;

A nemusis sa trapit s OnCloseUp pre jednotlive datetimepickery.

Sesit Excel

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 20.1.2003 15:47:15

Ahoj,

kdyz si prectes celou hlasku, tak ti pisou, ze nelze otevrit soubor se
stejnym
nazvem i kdyz je v jinem adresari.
Kdyz jsem si to zkousel, slo otevrit jinou stranku (pouzil jsem GoBack )
a pak jsem otevrel druhy sesit.

Pavel

Zavolani puvodni procedury

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2003 15:48:53

> [...]
> ukazatel na puvodni OnCloseUp schovavat do Tagu, ale asi spatne,
> protoze vzdy skoncim na Access violation. Jak by to tedy melo

Tag je pouze 32bit Integer, kdezto event je 2 krat 32bitu,
da se pretypovat na TMethod -- vyzkousej toto (pisu to z hlavy):

var
M: TMethod;
begin
// schovani casti TMethod.Code do Tagu
M := TMethod(Obj.OnCloseUp);
Obj.Tag := Integer(M.Code);
Obj.OnCloseUp := nil;
// pokus o vyvolani puvodniho eventu
M.Code := Pointer(Obj.Tag);
M.Data := Pointer(Obj);
(zv)TNotifyEvent(M)(Obj);
end;

Samozrejme elegantnejsi je chytat WM_NOTIFY jak pise
Ondrej, ale toto funguje i tehdy pokud eventy nejsou
Windows-driven.

Martin Schayna

Zavolani puvodni procedury

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2003 15:49:47

> [...]
> with Message, NMHdr^ do
> if code = DTN_CLOSEUP then
> SendMessage(hwndFrom, WM_KEYDOWN, VK_RIGHT, 0);

tohle by se mi opravdu libilo... jenze do te procedury to pri zavirani kalendare vubec
nevleze. Jako by se ta message az na uroven formu vubec nedostala. Ted musim
domu, zitra budu pokracovat v patrani.

DLL a cesta k aplikaci

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2003 16:41:12

Dobry den,

mam aplikaci a dll, kterou dynamicky z aplikace natahuji=20
(LoadLibrary). Do dll si predavam z aplikace handle, tedy=20
Application.Handle. Mohu v dll na zaklade toho handle zjistit cestu k=20
aplikaci? Pokud ano, tak jak?

Dekuji za pomoc

Karel Krtecek

--------------------
NOVINKA na Centrum(tec)cz Auto! Nejv=ECt=B9=ED autokatalog na =E8esk=E9m in=
ternetu - sestavte si sv=E9 auto sn=F9! http://auto.centrum(tec)cz/katalog

DLL a cesta k aplikaci

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 20.1.2003 16:47:10

Pokud v tom DLL pri natazeni volas
Application.Handle :=3D <PREDANY_HANDLE>

tak by melo fungovat=20
Cesta :=3D ExtractFilePath(Application.ExeName);

A.

DLL a cesta k aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.1.2003 16:54:27

From: "Karel Krtecek" <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> (LoadLibrary). Do dll si predavam z aplikace handle, tedy
> Application.Handle. Mohu v dll na zaklade toho handle zjistit cestu k

Asi by bylo lepsi to udelat jako balicky, takhle mas v jednom procesu zbytecne
vicekrat celou VCL. Cestu k EXE z DLL zjistis pomoci funkce GetModuleName (v
unitu SysUtils) kde jako Module predas 0.

Petr Vones

UserBreakPoints

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 20.1.2003 17:09:05

Zdravim.
Nedavno se tady resily problemy s ntdll.dbgUserBreakPoints. Pridavam pro
doplneni jeden odkaz.

http://www.howtodothings.com/showarticle.asp?article=502

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

Command line parser?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2003 17:56:52

Pouzivate nekdo nejaky parser na prikazovou radku?
Neco jako getopt funkce v klasickem cecku?

Vim o a pouzivam ParamStr/ParamCount, ale to neni
ono. Take FindCommandLineSwitch je slaby nastroj.

Mozna by stacila nejaka solidnejsi implementace getopt
v Pascalu, nasel jsem jich radu ale vetsinou jsou nepouzitelne;
jedna docela slusna je soucasti FPC, ale tu nemuzu pouzit
kvuli licenci.

Dik,

Martin Schayna

Sesit Excel

[*] Dalibor �r�tek <dalibor.srutek(zv)i-projekt(tec)cz> - 20.1.2003 18:09:08

Jak zkousim tak zkousim, ale proste dve stejne pojmenovane sesity za sebou
nasledne neotevru

> [...]
stejnym
nazvem i kdyz je v jinem adresari.
Kdyz jsem si to zkousel, slo otevrit jinou stranku (pouzil jsem GoBack )

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.1.2003 18:13:48

> tohle by se mi opravdu libilo... jenze do te procedury
> to pri zavirani kalendare vubec nevleze. Jako by se ta
> message az na uroven formu vubec nedostala. Ted musim
> domu, zitra budu pokracovat v patrani.

WM_NOTIFY dostava parent window. Asi tie datetimepickre nemas umiestnene
priamo na formulari, ale na nejakom inom kontajneri, napr. TPanel a podobne.
Najjednoduchsie a najcistejsie vseobecne riesenie je napisat si svojho
potomka TDateTimePicker napr. takto:

type
TFixedDateTimePicker = class(TDateTimePicker)
private
procedure CNNotify(var Message: TWMNotify); message CN_NOTIFY;
end;

{ TFixedDateTimePicker private }

procedure TFixedDateTimePicker.CNNotify(var Message: TWMNotify);
begin
inherited;
with Message, NMHdr^ do
if code = DTN_CLOSEUP then
SendMessage(Handle, WM_KEYDOWN, VK_RIGHT, 0);
end;

- zaregistrovat si ho na paletu a nahradit vo vsetkych formularoch (alebo si
napisat kod, ktory ich vytvori v runtime). Uplne ciste by bolo dedit nie
priamo od TDateTimePicker ale od TCommonCalendar.

Potom je tu este moznost subclassnut za behu vsetky komponenty typu
TDateTimePicker napr. takto nejako:

type
TForm1 = class(TForm)
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
procedure SubclassDateTimePicker(DateTimePicker: TDateTimePicker);
procedure SubclassDateTimePickers;
procedure UnsubclassDateTimePicker(DateTimePicker: TDateTimePicker);
procedure UnsubclassDateTimePickers;

CommCtrl;

procedure DateTimePickerProc(Self: TDateTimePicker; var Message: TMessage);
var
M: TMethod;
begin
M.Code := Pointer(Self.Tag);
M.Data := Self;
TWndMethod(M)(Message);
if Message.Msg = CN_NOTIFY then
with TWMNotify(Message), NMHdr^ do
if code = DTN_CLOSEUP then
SendMessage(hwndFrom, WM_KEYDOWN, VK_RIGHT, 0);
end;

procedure TForm1.SubclassDateTimePicker(DateTimePicker: TDateTimePicker);
var
M: TMethod;
begin
if DateTimePicker.Tag = 0 then
begin
DateTimePicker.Tag := Integer((zv)DateTimePicker.WindowProc);
M.Code := (zv)DateTimePickerProc;
M.Data := DateTimePicker;
DateTimePicker.WindowProc := TWndMethod(M);

procedure TForm1.SubclassDateTimePickers;
var
I: Integer;
begin
for I := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[I] is TDateTimePicker then
SubclassDateTimePicker(TDateTimePicker(Components[I]));
end;

procedure TForm1.UnsubclassDateTimePicker(DateTimePicker: TDateTimePicker);
var
M: TMethod;
begin
if DateTimePicker.Tag <> 0 then
begin
M.Code := Pointer(DateTimePicker.Tag);
M.Data := DateTimePicker;
DateTimePicker.WindowProc := TWndMethod(M);
DateTimePicker.Tag := 0;

procedure TForm1.UnsubclassDateTimePickers;
var
I: Integer;
begin
for I := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[I] is TDateTimePicker then
UnsubclassDateTimePicker(TDateTimePicker(Components[I]));
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
SubclassDateTimePickers;
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
UnsubclassDateTimePickers;
end;

Je to menej pekna, menej prehladna, a na chyby viac nachylna metoda. V
niektorych pripadoch vsak moze mat svoje opodstatnenie. Predpoklada ale, ze
nepotrebujes tie Tagy na nieco ine.
Musis si tiez dat pozor na nasledovne veci:

- nepokusaj sa subclassnut este raz datetimepicker, ktory uz je subclassnuty
- nepokusaj sa unsubclassnut datetimepicker, ktory nebol subclassnuty
- pred uvolnenim musi byt kazdy datetimepicker v povodnom stave
(unsubclassnuty)
- neprepisuj Tag nikde inde v programe inymi hodnotami

Inak budes mat zabavu s access violations a podobnymi veselymi prihodami.

Posun bitmapy

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 20.1.2003 18:07:15 -0000

Ahoj
potreboval by som presuvat bitmapu
na Canvase napr. Image-u.

Nieco ako uchytim ju mysou a presuniem :-)
len neviem ako by sa to dalo.. princip
typu: premazem pozadie a vykreslim bitmapu
posunutu podla pozicie mysi sa mi zda dost tazkopadny

nepoznate nejaku lepsiu fintu?

Dik
Peter Surovy

Kill exporeru ^

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 20.1.2003 19:26:55

Nazdarek,
uz podle subjektu je jasne o co mi jde. Potreboval bych killnout aktivni
explorer.exe, abych ho mohl prepsat. DKx

Kill exporeru ^

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.1.2003 19:37:24

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
> uz podle subjektu je jasne o co mi jde. Potreboval bych killnout aktivni
> explorer.exe, abych ho mohl prepsat. DKx

Tohle by delal pouze jediny typ 'aplikace' - virus.

Petr Vones

FoxPro ? - a jak jej otevrit

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.1.2003 20:56:03

Ahoj,

mam tabulky *.DBF vcetne *.CDX a *.FPT - urcite aplikace Fox,
uz podle ikony exe souboru.

Nulty byte DBF souboru je $30 (0x30), coz neodpovida zadnemu
typu z popisu DBF souboru, ktery mam.

Marne se je snazim otevrit v Database Desktop (D6 SP2), v MS
Access 2000, vlastnich prohlizecich postavenych na
komponentach TTable, TQuery a TDBF.

Potreboval bych je pouze presypat do FB, takze nic sloziteho.

V archivu konference jsem nic podobneho nenasel.
Muze mi nekdo poradit, co s tim?

Dekuji,

Jarek Uher

FoxPro ? - a jak jej otevrit

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.1.2003 22:20:25

Pokud jsou to data z nejnovejsich verzi VFP (Visual FP), je mozne, ze
jsou tam pouzity nektere nativni pole, se kterymi Delphi nepocita. Asi
bude treba zaktualizovat na pocitaci MDAC (stahnout z M$) a zkusit
pristup k datum pres ODBC a Visual Foxpro ovladac.

mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

20.1.2003 Jaroslav Uher:
> [...]

> Marne se je snazim otevrit v Database Desktop (D6 SP2), v MS
> Access 2000, vlastnich prohlizecich postavenych na

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 21.1.2003 01:00:32

no ono killnut explorer, je dost zlozite, pretoze si ho windowse sami opat
spustia. Jedine, ak by si chcel nahradit shell, ale to sa deje v
nastaveniach registru(w2k, winxp), alebo vo win.ini (win95, win98). Ak
planujes nahradit shell, tak by som ti
odporucal pozriet stranku www.litestep.org, kde sa nachadza alternativny
shell. Su tam aj popisane sposoby ako to urobit pod
roznymi verziami windowsov. Samozrejme je to OpenSource a tak si mozes aj
pozriet co a ako funguje, ak by si si chcel spravit
nejaky ten alternativny shell. V podstate je mozne shell nahradit aj
windows commanderom:)
No a este preco je to tak. Pretoze explorer ako taky je integrovana sucast,
teda jeho zhodenie by napr. pod win98 malo za nasledok to, ze by si nemohol
nic robit ani nic spustit. Pod win2k a novsie je to uz ine. Tak to v M$
urobili sikovne, ze akonahle ho killnes spusti sa nanovo. Tolko z vlastnych
skusenosti. Ale ak ho chces killnut len tak, v com nevidim dovod ako
povedal pan Vones, len keby si robil virus, tak je to process ako kazdy iny
tak len zistit jeho handle a api fciou (z hlavy neviem) ho zhodit.

On Mon, 20 Jan 2003 19:26:55 +0100, David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> wrote:

> Nazdarek,
> uz podle subjektu je jasne o co mi jde. Potreboval bych killnout aktivni
> explorer.exe, abych ho mohl prepsat. DKx

--

--------------
vlko_(zv)pobox.sk

FoxPro ? - a jak jej otevrit

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 21.1.2003 05:32:43

Patrne pujde o tabulku z Visual Foxpro, na kterou neni vetsina
prohlizecu uzpusobena. Pokud chces, muzes mi ji poslat a ja Ti ji
preposlu zpet zkonvertovanou ve Foxpro 2.5.

P.S. Zkontroloval jsem si to a skutecne VFP ma na 0. bytu $30, zatimco
FoxPro tam ma treba $03 :)

--------
> [...]

JU> Potreboval bych je pouze presypat do FB, takze nic sloziteho.

JU> V archivu konference jsem nic podobneho nenasel.

Prevedeni SMS na string

[*] <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz> - 21.1.2003 06:05:53

SMS je ulozena v zakodovane podobe, v tzv. PDU formatu. Musis text v PD=
prevest to ASCII.

Radegast

Tom=E1=B9 Sl=E1dek <t.sladek(zv)tiscali(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 19.01.2003 08:5=
2:31

Odpov=ECzte pros=EDm - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl=E1no k=FDm: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P=F8edm=ECt: Prevedeni SMS na string

Dobr=E9 nedelni dopoledne,

potreboval bych poradit, delam program, ktery precte z mobilu(Siemens =
S45)
sms zpravy a zobrazi je na PC. Jenomze jsem zkoncil u toho ze prectu SM=
S z
[...]

ter

,
[...]

=

Posun bitmapy

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 21.1.2003 06:45:25

> [...]
> len neviem ako by sa to dalo.. princip
> typu: premazem pozadie a vykreslim bitmapu
> posunutu podla pozicie mysi sa mi zda dost tazkopadny
Nestacilo by nastavit velikost image na velikost bmp, dat image na panel =
velikosti odpovidajici te image a pomoci mysich udalosti panelu menit =
souradnice toho panelu?

Ober

Kill exporeru ^

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 21.1.2003 07:05:36

> Tohle by delal pouze jediny typ 'aplikace' - virus.

Anebo shell - no spise jenom trapny pokus o shell... DKx.

Pouziti FTP

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 21.1.2003 07:11:01

Ahoj,
jsou pouzitelne komponenty na FTP v Delphi 5 Prof, nebo bych mel
radeji pouzit neco jineho?
S FTP jsem zatim nedelal, tak budu rad za jakekoliv rady.

Kdysi jsem tady cetl neco o SYNAPSI, ktera by FTP mela mit taky.
Jak je to ale s pripadnym pouzitim v komercni aplikaci?

Potrebuji DIR LISTING, stahnout soubor, upload souboru. Jednotlive
soubory by nemely presahnout 50K..

Pouziti FTP

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.1.2003 07:23:57

Se SYNAPSI by to melo byt bez problemu. Pokud se niz nezmenilo, je
free i pro komercni aplikace a mela by umet vse, co potrebujes

mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

21.1.2003 Dalibor:
> [...]

> Jak je to ale s pripadnym pouzitim v komercni aplikaci?

> Potrebuji DIR LISTING, stahnout soubor, upload souboru. Jednotlive

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 21.1.2003 07:32:02

Skvele. Vubec nerozumim tomu, co to dela, ale zda se, ze to fakt funguje.

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>

> Skvele. Vubec nerozumim tomu, co to dela, ale zda se, ze to fakt funguje.

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.1.2003 08:39:07

Ahoj,
uz se to nekolikrat resilo (minimalne 2x). V zasade lze shrnout - pokud =
ridici promennou cyklu (tedy v tvem pripade i) v cyklu pouzijes, pak se =
jeji hodnota ridi tvymi pozadavky. Paklize ji v cyklu nepouzijes, nemusi =
te ani zajimat, jakych hodnot nabyva. Vetsinou se pouzije jako pocitadlo =
prubehu, pokud se pouziva k indexovani, tak se to resi pricitanim =
(odecitanim) ofsetu v pameti. Staci se v CPU okne kouknout - je to =
docela chytre vymysleno, s "hovadnosti nesmirnou" to ma pramalo =
spolecneho. On se totiz asembler celkem podstatne lisi od abstraktnich =
konstrukci Pascalu, a tvoje predstava o uloze ridici promenne v cyklu =
nema s praktickou a efektivni realizaci Pascalovskych konstrukci ve =
strojovem kodu relevantni souvislost.

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz=20

> Existuje minimalne jeden pripad, kdy program Delphi dela neco=20
> jineho nez je naprogramovano:
> for i=3D1 to n do
> v nekterych pripadech se ve skutecnosti dela
> for i=3Dn downto 1 do
> (symbolicky). Da se tato hovadnost nesmirna nejak spolehlive=20
> vypnout? Staci vypnout "optimalizaci"? V zasade mi jde jen o to aby=20
> program delal to co je naprogramovano. Myslim ze u produktu za=20
> radove desitky tisic neni tento pozadavek prehnany.=20
> [...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 21.1.2003 08:45:44

> Odes=EDlatel: Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> for i=3D1 to n do
> v nekterych pripadech se ve skutecnosti dela
> for i=3Dn downto 1 do

Ja jsem si toho sice programujic v Delphi 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 nevsimnul, =
ale lze pouzit
repeat
while

Docela by me zajimal ten prikladek, kdy to tak dela.=20
Muzes mi ho zaslat mimo konferenci?

Mimochodem, jeden prikladek, kdy by se mohlo zdat, ze to tak dela, ale =
nedela je tento:

for i:=3D0 to MDIChildCount-1 do
MDIChildren[i].Close;

Mohlo by se zdat, ze toto nemuze chodit, protoze pri "ruseni" oken se mi =
jejich pocet snizuje.
Ale neni to tak.
Close jenom posle na Handle prislusneho okna message, takze okna se v =
cyklu fakticky nerusi, zrusi az pri zpracovani tech message.

Honza
[...]

Hint, obnoveni okna pod nim

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.1.2003 08:56:22

Pekne dopoledne,

narazil jsem na tuto drobnost: ve sve aplikaci zobrazuji pomoci OpenGL nejakou scenu. Jeji
generovani muze trvat pomerne dlouho - u malych projektu treba sekundu, u velkych a na pomalejsich
PC i 20 sekund a dele. Pokud pak uzivatel najede mysi nad ikonku a zobrazi se mu hint, nasledne
mysi zase nekam odjede, dochazi k prekreslovani obrazu, coz samozrejme dost neprijemne zdrzuje.

tHintWindow pritom podle zdrojaku pouziva
WindowClass.Style := WindowClass.Style or CS_SAVEBITS;

Tzn. Windows by mely obsah okna pod nim ulozit a pak jen obnovit, podle MSDN by "spodni" okno
nemelo vubec dostat zpravu, aby se prekreslilo. Presto se prekresluje :-)

Netusite nekdo, v cem muze byt zadrhel, ze presto k prekreslovani dochazi? (Win2000 SP3, D6 Pro).
Popr. jak tomu zabranit?

Sluzba NT a desktop

[*] Ludek <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 21.1.2003 09:21:02

Ahoj,

chtel bych napsat sluzbu Win NT, ktera umi spolupracovat s desktopem. Umim
napsat sluzbu bez desktopu, pouzivam vlastni framework. Nevite, kde bych mohl
najit navod, jak se takova sluzba umoznujici zbrazovat neco i na obrazovku, pise?
Nejlepsi by byl nejaky priklad (muze byt i v C).

Prechod z Delphi na C++ Builder

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 21.1.2003 09:21:28

Ahoj,

> [...]
>de TMKomp je mnou nadefinovany objekt. Jaky je ekvivalentni prikaz v
>++ Build.? Kde bych pripadne nasel nejaky slusny manual na C++ Build.?

1. pokud chces neco takoveho udelat
a) vitej do klubu :-)
b) nejdrive se nauc C/C++, protoze bez zakladu se tam neobejdes
v C++ se naucis dalsi vychytavky, ktere objektovy pascal neumi, jako je =
pretezovani operatoru, sablony,...

nejlepsi kniha zakladu Ccka na nasem trhu je " Ucime se jazyk C I, II. dil =
" - Pavel Herout - nakl. Kopp
dobra kniha o BCB je od Davida Matouska - C++ Builder [X] - nakl. BEN

http://www.builder(tec)cz/art/cpp/clanek1666892044.html
http://www.builder(tec)cz/art/cpp/cpp_oop.html
http://forum.builder(tec)cz/read.php?f=3D12&i=3D7948&t=3D7928

2. na nejake Create, Destroy, Free v BCB zapomen a podivej se na operatory =
new a delete

TMKomp *Komp =3D new TMKomp(this);

S pozdravem

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz
ICQ# : 133673990
+420605/813644

Sesit Excel

[*] Dalibor �r�tek <dalibor.srutek(zv)i-projekt(tec)cz> - 21.1.2003 09:24:46

Ahoj, to jsem taky zkousel
WebBrowser.Navigate('c:\prvni slozka\cenik.xls');
WebBrowser.Navigate('c:\index.html');
WebBrowser.Navigate('c:\druha slozka\cenik.xls');
a presto mi to porad haze chyby :-((

> [...]

Pavel

> Jak zkousim tak zkousim, ale proste dve stejne pojmenovane sesity za sebou

UserBreakPoints

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.1.2003 09:41:02

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>

> Preci jenom prepisujes kus systemove knihovny...

Ale ne. Ta funkce vraci adresu, kam si nastavila breakpoint ve Tvem kodu,
coz udela tak,
ze swapne byte na te adrese za INT3.

Takze spravny postup, jak se zbavit nechteneho breakpointu, je swapnout ten
byte zpatky a ne ho
prepsat NOPem, to je IMHO prasarna nejvyssiho kalibru.

Bye, pf

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 21.1.2003 09:58:37

On 21 Jan 2003 at 8:39, Jiri Foldyna wrote:
> je to docela chytre vymysleno
Diky. Presne takovouto odpoved jsem cekal: Jestlize program dela
neco jineho nez je naprogramovano, je to v poradku a chytre
vymysleno.

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.1.2003 10:04:21

> Diky. Presne takovouto odpoved jsem cekal: Jestlize program dela=20
> neco jineho nez je naprogramovano, je to v poradku a chytre=20
> vymysleno.

Ahoj,
asi jsem to nepochopil - co presne dela jineho ? Spatne adresuje indexem =
? Blbe pocita cykly ? V cem je problem ?

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz=20

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2003 10:13:38

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

> [...]

Ahoj,
asi jsem to nepochopil - co presne dela jineho ? Spatne adresuje indexem ?

Otevrene soubory

[*] Petr Lupinek <plupinek(zv)synthesia(tec)cz> - 21.1.2003 10:37:43

Zdravim,

poradte mi prosim, jak se da programove v D4 zjistit seznam souboru,
otevrenych na vzdalenem PC, pripadne ktery uzivatel ho otevrel a abych =
toho
nechtel malo jak soubor "nasilim" zavrit. Proste takova "podmnozina"
SRVMGR.EXE

Dekuji.

S pozdravem

Ing. Petr Lup=EDnek
datov=E9 komunikacn=ED syst=E9my
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel.: 466825535
mob.: +420 602 406235
=

Sluzba NT a desktop

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 21.1.2003 10:43:21

> [...]
> najit navod, jak se takova sluzba umoznujici zbrazovat neco i na obrazovku, pise?
> Nejlepsi by byl nejaky priklad (muze byt i v C).

Jestli Ti muzu radit, zapomen na to. Sluzbe sice lze povolit pouzivani plochy, ale jsou s tim hrozny
problemy (i MS to nedoporucuje).
Udelej sluzbu a jinou app. co s ni bude komunikovat.
Vyhni se i tomu, startovat cokoli z te sluzby.

Petr Smol�k

Zapis do resource

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.1.2003 10:46:45

On 21 Jan 2003 at 10:24, Vaclav Riha - Soft Consult wrote:

> Cago borci, potreboval bych zapsat jeden blok dat do resource v exe.
> Nakopnete kudy se dat. ResourceStream zapisovat neumi.

BeginUpdateResource, EndUpdateResource, UpdateResource

Sluzba NT a desktop

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2003 10:47:58

Pokud chapu dobre, chces psat na obrazovku desktopu.

zkus to pres SendMessage(handle, WM_SETTEXT..... ,

kde handle bude handle desktopu.

Jirka

Pouziti FTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.1.2003 11:51:45

Ano, Synapse FTP umi, a vse co potrebujes umi bez problemu.

Dokonce ma oproti INDY jednu velkou vyhodu (krom toho ze umi totez na
polovicnim kodu...).. a tou vyhodou je velmi flexibilni system podpory
ruznych FTP proxy a bran. Velke mnozstvi druhu techto FTP proxy je
preddefinovano, a navic si muzes nadefinovat jakoukoliv svoji sekvenci na
probourani se zkrzeva nejakou tu FTP proxy ci firewall. ;-)

Od historickych dob se licence Synapse dokonce zmirnila (presla z MPL na
BSD licenci), takze nejen ze ji muzes pouzit ve svych komercnich
aplikacich, ale muzes si s ni delat co se ti zlibi. Jedine co musis
dodrzet, je uvadet muj copyright. :-)

> [...]
> Jak je to ale s pripadnym pouzitim v komercni aplikaci?
>
> Potrebuji DIR LISTING, stahnout soubor, upload souboru. Jednotlive

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Jak na AUTOINC

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2003 11:57:31

Ahoj,

nezkousel jste nekdo mastavovat v Paradox tabulkach hodnotu AUTOINC.

Potreboval bych neyacinat od jednicky.V DatabazDeskttopu to nastavim(minimal
value), ale nemuzu prijit na to, jak to udelat programove.

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Petr Jarkovsk� <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2003 12:03:01

Mylis se.
Uvedu priklad:
Mas comm: Array[1..neco] of String = ('select asdfasdf', 'update sdfsadf',
'select asdfasd', 'Insert asdf');
a pak:
for i:=1 to neco do
SQL.Text := comm[i];
..ExecSQL;

V tomhle pripade bys treba chtel, aby se SQL prikazy v Comm vykonavaly od
prvniho k poslednimu, ale kompilator to vezme od posledniho k prvnimu.
Tenhle priklad je overeny. Pomohlo prave {$O-} a {$O+}

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)volny(tec)cz

> [...]
> nastaveniach kompilatora) a vygeneruje efektivnejsi kod.
> Ak sa mylim, prosim oprav ma a uved priklad, kde to moze sposobit problem.

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 21.1.2003 12:04:45

From: "Ludek" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>
> chtel bych napsat sluzbu Win NT, ktera umi spolupracovat s desktopem.

Menu Delphi / New... / Service Application

a na nej nastav priznak Interactive na True.

Chodi bez problemov.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2003 12:14:49

> [...]
> prvniho k poslednimu, ale kompilator to vezme od posledniho k prvnimu.
> Tenhle priklad je overeny. Pomohlo prave {$O-} a {$O+}

Opravu? To by byl docela velky prusvih, toto jsem prave ted vyzkousel
a funguje normalne i se zapnutou optimalizaci:

const
Pole: array[1..3] of string = ('1', '2', '3');

{$O+}
i: Integer;
begin
for i := 1 to 3 do begin
Self.caption := Pole[i];
sleep(500);

Martin Schayna

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.1.2003 12:18:50

> [...]
> prvniho k poslednimu, ale kompilator to vezme od posledniho k prvnimu.
> Tenhle priklad je overeny. Pomohlo prave {$O-} a {$O+}

Je mi luto, ale to sa mi nedari zreprodukovat. Program sa aj pri zapnutej
optimalizacii chova podla ocakavania, cize krokuje hodnoty 1, 2, ... neco v
danom poradi. Totiz riadiaca premenna i je pouzita v tele slucky, jej
hodnota teda ma vyznam, a optimizer v takom pripade nezasahuje.
Pouzivam Delphi 7 Enterprise, ale pokial viem, takto sa to spravalo 'vzdy'..
odkedy si pametam.
Ak to mas skutocne overene, potom je to bug a treba ho hlasit Borlandu,
najlepsie cez Quality Central.
Ale radsej by som si to na Tvojom mieste overil este raz. <g>

Sluzba NT a desktop

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 21.1.2003 12:20:42

Aldik mudruje:
tak brachu to neni tak lehke kdysi jsem neco takoveho napsal..resil jsem to
vlastnim samostatnym exe,ktery jsem volal jako vlastni aplikaci ze
sluzby,stejne ale musis ucinit 2 veci, povolit sluzbe pouzivat desktop (je
to v nastaveni sluzby) tusim se Interaktive Desktop?
Pak ale stejne musis hlidat jestli ten desktop je aktivni nez zavolas
nejakou vizualni kravinu...protoze jak jiste vis sluzba bezi i pri
odhlasenem uzivateli tj. v dobe kdy plocha neni nactena ani nahodou....
Na torry je nekde navod na zjisteni zda je zapnut active desktop,kdyz
umaznes posledni FindWindow tak ti to bude destovat aktive desktop....
Priklad bych ti poslal,ale je to sluzba pracujici se seriovym portem...takze
ti je k nicemu,ale do zdroje se mrknout muzes.... jestli to chces posli mi
maila..

> [...]

> obrazovku, pise?
> Nejlepsi by byl nejaky priklad (muze byt i v C).

[*] Petr Jarkovsk� <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 21.1.2003 12:38:11

Pracoval jsem s Delphi 5 Pro. Zdrojak mam doma. V pripade zajmu muzu poslat
na test.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)volny(tec)cz

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Opravu? To by byl docela velky prusvih, toto jsem prave ted vyzkousel
> a funguje normalne i se zapnutou optimalizaci:

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 21.1.2003 12:50:18

> Je mi luto, ale to sa mi nedari zreprodukovat.

Mam ten dojem, ze zalezelo na umisteni kodu,
nefungovalo to tusim jen v globalni procedure
pri pristupu ke globalnim poli, neco tak nejak.
Ale stalo se mi to jiz hodne davno, uz ani nevim
jaka verze Delphi to byla.

Daniel
Scanning complete: NO intelligent life form in range.

funkce na prevod ciselnych soustav

[*] Tom� B�rta - 21.1.2003 13:17:38

Ahoj,

potreboval bych nejaky funkcni algoritmus funkce na prevod cisel mezi
binarni a desitkovou soustavou.

Dik

Tomas Barta

Sluzba NT a desktop

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 21.1.2003 13:30:51

> Menu Delphi / New... / Service Application
>
> a na nej nastav priznak Interactive na True.
>
> Chodi bez problemov.

Ale jen dokud se uzivatel nezacne odhlasovat a prihlasovat.
A "nejlepsi" je ze, problemy nastavaji nepravidelne (dle MZ, u zakaznika velmi casto).

Petr Smol�k

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.1.2003 13:31:16

From: "Petr Jarkovsk�" <pejasoft(zv)volny(tec)cz>
> [...]
>
> V tomhle pripade bys treba chtel, aby se SQL prikazy v Comm vykonavaly od
> prvniho k poslednimu, ale kompilator to vezme od posledniho k prvnimu.

Placas nesmysly.

Optimizer provede tuto optimalizaci jen tehdy, pokud se loop promenna
nepredava jak argument do funkce nebo neslouzi jako index do 'neceho' jehoz
vysledek se pak preda do funkce (metody, property ...)

Jakakoli vyjimka z vyse uvedeneho je pak chyba a pokud mas reprodukovatelny
priklad, ktery se projevuje i v posledni verzi Delphi, tak to reportuj to QC:
http://qc.borland.com

Tato optimalizace je tedy naprosto v poradku a vadit muze akorat pri ladeni
aplikace.

Petr Vones

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 21.1.2003 13:38:01

Ahoj vsichni,
tato debata me zaujala, protoze jsem uz jednou mel naprosto stejny =
problem. Nastesti jsem ale potom zjistil, ze to funguje spatne jenom =
napul.
Debugger po najeti mysi i ve watch listu zobrazoval hodnotu ridici =
promenne cyklu spatne - odzadu, ale pritom se hodnota v kodu naplnovala =
dobre. Cili vse fungovalo jak melo, jenom debugger zobrazoval spatnou =
hodnotu - hodnotu pozpatku...

Zkousel jsem priklad, ktery napsal Petr Jarkovsky jako vyzkouseny.

Na cisty formular jsem dal komponenty TQuery a TButton a obslouzil stisk =
tlacitka:

{$R *.DFM}

const SQLCmdCnt =3D 4;
SQLCmds : Array[1..SQLCmdCnt] of String =3D ('select 1 from tmp1', =
'update tmp1 set a=3D1 where a=3D0',
'select 2 from tmp1', 'Insert into tmp1 values (1)');

Var PomI : integer;
begin
for PomI :=3D 1 to SQLCmdCnt do
begin
Query1.SQL.Text :=3D SQLCmds[PomI];
Query1.ExecSQL;

A chova se to presne dle popsaneho problemu.
V prvnim pruchodu ukazuje debugger hodnotu PomI=3D4!!!, ale presto se do =
Query1.SQL.Text priradi spravne hodnota 'select 1 from tmp1'
V dalsich cyklech je to naprosto stejne. Debugger ukazuje hodnotu =
PomI=3D3, ale SQL.Text=3D'update tmp1 set a=3D1 where a=3D0', t.j. jako =
by bylo spravne PomI=3D2.

S pozdravem Pavel Koukal, Win2000 SP3, Delphi 4 SP3

> [...]
>=20
> Mylis se.
> Uvedu priklad:
> Mas comm: Array[1..neco] of String =3D ('select asdfasdf',=20
> 'update sdfsadf', 'select asdfasd', 'Insert asdf'); a pak:=20
> for i:=3D1 to neco do ...
> SQL.Text :=3D comm[i];
> ..ExecSQL;
>=20
> V tomhle pripade bys treba chtel, aby se SQL prikazy v Comm=20
> vykonavaly od prvniho k poslednimu, ale kompilator to vezme=20
> od posledniho k prvnimu. Tenhle priklad je overeny. Pomohlo=20

Sesit Excel

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 21.1.2003 14:03:09

Ahoj,

musis pockat, az se excel skutecne ukonci,
zapsani prikazu takhle za sebe nema smysl

Priklad posilam na tvuj mail.

Pavel

> [...]
> WebBrowser.Navigate('c:\prvni slozka\cenik.xls');
> WebBrowser.Navigate('c:\index.html');
> WebBrowser.Navigate('c:\druha slozka\cenik.xls');

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 21.1.2003 14:27:42

On 21 Jan 2003 at 10:13, Lstiburek Pavel wrote:
> [...]
> ten se snazi optimalizovat a provadi instrukce v jinem
> poradi nez ma programu, eventuelne vubec.
No to mam tedy radost. Je-li tomu tak, potom treba trivialni
konstrukce
for i=1 to n do
if Test() then break;
jejimz prostinkym smyslem je ze po ukonceni cyklu mam v
promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s
vysledkem true nemusi fungovat ani pri vypnute optimalizaci. Ze to
nebude fungovat s optimalizaci, to je tedy jasne - chytry (?)
optimalizator pozna, ze telo cyklu neni zavisle na i a provede to jen
jednou. Mimochodem - optimus znamenavalo nejlepsi a
optimalizace byvala "dosazeni nejlepsiho stavu". Je-li nejlepsim
stavem moderniho programovani nefungovani, uz je mi jasne proc
existuji windowsy.

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.1.2003 14:38:46

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> jejimz prostinkym smyslem je ze po ukonceni cyklu mam v
> promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s

Opet zakladni chyba. Hodnota loop promenne je po opusteni smycky nedefinovana
a nelze ji dale pouzivat. Koneckoncu by te na to mel upozornit i prekladac:

[Warning] FOR-Loop variable 'I' may be undefined after loop

Jako jiz po nekolikate, doporucuju si precist Object Pascal Language Guide.

Petr Vones

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Tom xXx <assas(zv)bonbon(tec)net> - 21.1.2003 14:39:42

> No to mam tedy radost. Je-li tomu tak, potom treba trivialni=20
> konstrukce
> for i=3D1 to n do=20
> if Test() then break;
> jejimz prostinkym smyslem je ze po ukonceni cyklu mam v=20
> promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s=20
> vysledkem true nemusi fungovat ani pri vypnute optimalizaci. Ze to=20
> nebude fungovat s optimalizaci, to je tedy jasne - chytry (?)=20

Tak to by slo stejne pouze v pripade, ze si obsah ridi promene p=F8ed
break nekam schovas protoze "After the for statement terminates, the
value of counter is undefined."

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.1.2003 14:41:22

> [...]
> promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s
> vysledkem true nemusi fungovat ani pri vypnute optimalizaci.

Presne tak. Jenze tohle je zdokumentovany problem:

1) Hodnota ridici promenne cyklu form muze po skonceni cyklu mit nedefinovanou
hodnotu.

2) A proto kompilator pri tomto pouziti, ktere je treba povazovat za chybne,
zobrazuje warning, ze hodnota te promenne muze byt mimo cykl nedefinovana.

V danem pripade je potreba krome volani break hodnotu "i" ulozit do nejake jine
promenne (cimz bude pouzita v cyklu a optimalizator se k nemu zachova korektne,
ale dulezite je to, ze za cyklem se promenna i nepouzije (smi se s ni samozrejme
pracovat, ale po cyklu je treba k ni pristupovat jako k neinicializovane promenne).

David Lebeda

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.1.2003 14:54:38

> [...]
> if Test() then break;
> jejimz prostinkym smyslem je ze po ukonceni cyklu mam v=20
> promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s=20
> vysledkem true nemusi fungovat ani pri vypnute optimalizaci. Ze to=20
> nebude fungovat s optimalizaci, to je tedy jasne - chytry (?)=20
> optimalizator pozna, ze telo cyklu neni zavisle na i a provede to jen=20
> jednou. Mimochodem - optimus znamenavalo nejlepsi a=20
> optimalizace byvala "dosazeni nejlepsiho stavu". Je-li nejlepsim=20
> stavem moderniho programovani nefungovani, uz je mi jasne proc=20

Ahoj,
toto neni moc chytra konstrukce - obsah ridici promenne cyklu nemusi byt =
po ukonceni cyklu definovan - viz help, For statements. Pokud potrebujes =
neco takoveho, pouzivej cyklus while nebo repeat. RTFM ma neco do sebe, =
obcas zjistis zajimave veci :-)))
Zaverem - zkus si prohlednout kod generovany prekladacem a zjistis, ze =
tebou zavrhovana optimalizace ma neco do sebe. Jen to chce trosku =
uvazovat.

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz=20

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2003 15:06:33

> Tak to by slo stejne pouze v pripade, ze si obsah ridi promene p�ed
> break nekam schovas protoze "After the for statement terminates, the
> value of counter is undefined."

Jenom doplnuji ze pokud si obsah ridici promenne schovas do jine
promenne, znamena to ze jsi tu ridici promennou v cyklu pouzil
a optimalizace se nepouzije -- tudiz vsechno bude fungovat OK.

Martin Schayna

Sluzba NT a desktop

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 21.1.2003 15:16:11

From: "Petr Smol=EDk" <psmolik(zv)fides(tec)cz>
> Ale jen dokud se uzivatel nezacne odhlasovat a prihlasovat.
> A "nejlepsi" je ze, problemy nastavaji nepravidelne (dle MZ, u zakaznik=
velmi casto).

Blbost, inak povedane zalezi na spravnosti dalsieho kodu pouziteho v sluz=
be.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

ICMPv6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.1.2003 15:20:16

Zdravim.

Zkousel jste tu nekdo pokusy s ICMPv6 sockety?

Dle ruznych RFC i zdrojaky z internetu jsem napsal svoji rutinu, ktera
pres RAW socket typu ICMPv6 posila ping na IPv6 adresy.

Pod Linuxem tahle rutina funguje jako vino... ovsem pod windows se vse
take tvari v pohode, zadna chyba nenastane, jen odpoved na Ping neprijde.
(a v tuto chvili nemam cim overit, ze se vubec muj Ping pozadavek vubec
odeslal.)

V obou pripadech prikaz ping z prikazove radky funguje jak ma.

Takze soudim,z e mi unika nejaka odlisnost v implementaci ICMPv6 socketu
pro Windows, ale nemohu prijit na to jaka. Stejne tak jako nemohu najit
zadny ukazkovy zdrojak ping6 pro windows...

nevite nekdo o nejakem windowsovem prikladu? Nebo netusite nekdo primo v
cem by mohl byt zakopany pes?

(ostatni IPv6 veci mi behaji bez problemu... jen to ICMPv6...) :-(

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Zasahy kompilatoru do programu

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 21.1.2003 15:48:36

> [...]
> jejimz prostinkym smyslem je ze po ukonceni cyklu mam v
> promenne i cislo udavajici, na kolikaty pokus prosla funkce Test s

Asi tak trivialni nebude, kdyz ani nevis kdy ji pouzit!!! WHILE REPEAT, ti =
nic nerikaji, tak se koukni na zaklady programovani! M&B=20

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 21.1.2003 16:05:41

Ja bych se spise priklanel jeste k vetsi optimalizaci kodu.
Proc:
chci psat program na co nejvice abstraktni urovni, to znamena,
ze se nejci porad dokola zabyvat opakujicimi se problemy.

Co za to:
Budu se muset naucit, jak je to co napisu interpretovano, to jest
ten problem, ktery zde zrovna probirate.

Co by slo lepe:
Kdyz se divam na ASM generovane Delphi compilerem, slo by urcite provest
tyto optimalizace:

1. nahrada sekvence call ret
call neco
ret

lze nahradit jmp neco, prijde se vsak o call stack v debuguru a jcl

2. Automaticky inline.
3. Rozsireni poctu argumentu predavanych v registrech.

atd.

Slavek

funkce na prevod ciselnych soustav

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 21.1.2003 15:10:47 -0000

Ahoj
tu sa to preberalo:
http://forum.builder(tec)cz/read.php?f=3D18&i=3D13023&t=3D13023

PS

> potreboval bych nejaky funkcni algoritmus funkce na prevod cisel mezi
> binarni a desitkovou soustavou.
>
> Dik
>
> Tomas Barta

Sluzba NT a desktop

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 21.1.2003 16:46:56

> Blbost, inak povedane zalezi na spravnosti dalsieho kodu pouziteho v sluzbe.

Tak jednoduche to neni.

Priklad:
sluzba vytvori formular
uzivatel se odhlasi
formular to prezije - je to sluzba
po prihlaseni i kdyz sluzba neudela nic, nastane vyjimka

Kdyz jsme to pred casem resili, sli jsme pomerne hluboku do systemu.
Vysledkem bylo, ze nektere graficke zalezitosti jsou zavisle na aktualni session a nepreziji.
Pak nektere handl-y ukazuji do prazdna.
Existuji komponenty (od ruskych prg.), ktere to resi (obnovuji data smazana ukoncen�m session).
Tyto komponenty se musi dat na kazdy formular vytvoreny sluzbou.
Jestli si dobre pamatuji, st�li cca 100$ (i se zdrojaky).

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 21.1.2003 17:11:47

On 21 Jan 2003 at 15:48, M.Babik(zv)mus(tec)cz wrote:
> Asi tak trivialni nebude, kdyz ani nevis kdy ji pouzit!!! WHILE
> REPEAT, ti nic nerikaji, tak se koukni na zaklady programovani!
Ano, to ode mne nebyl jen tak z tuzky nahozeny dobry priklad. Zato
byl kratky a odpovedi na nej by vydaly na kratky sbornik. Takze kdyz
pominu rady tohoto typu, ukoncil bych diskusi kterou jsem svym
puvodnim dotazem rozpoutal konstatovanim, ze od dob kdy jsem
chodil doskoly prestalo platit sousta veci. Napriklad ze "for i=3D1 to n"
znamenalo "for i=3D1 to n" zat=EDmco "for i=3Dn downto 1" znamenalo "for
i=3Dn downto 1" usw. Ostatne - stejne jsem se nedozvedel jak docilit
toho, aby "for i=3D1 to n" znamenalo "for i=3D1 to n".

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.1.2003 17:16:34

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> Ostatne - stejne jsem se nedozvedel jak docilit toho, aby "for i=1 to n"
> znamenalo "for i=1 to n".

Bude to znamenat, pokud je potreba aby to tak presne bylo.

Petr Vones

Sluzby pod W98

[*] EFG Developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 21.1.2003 17:23:51

Zdravim, o sluzbach pod WNT/200/XP uz toho tady bylo reco hodne,

nevite nekdo jaky je rozdil pri psani sluzby pod W98 a mezi WNT

Muzete argumentovat, ze sluzby jako takove pod W98 nebezi, ale co treba
takovy Apache? ten ma moznost experimentalniho spousteni jako sluzby i
pod W98 (zapise se do registru HKLM/software/microsoft/windows/current
version/runservice nebo tak nejak, ted si nejsem jisty) - a funguje to.

Dekuji Ing. Petr =A9ikola
EFG CZ spol. s r.o.
tel.: 481 319 311
sikola(zv)efg(tec)cz=20
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

Jak na AUTOINC

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 21.1.2003 17:50:17

Pozri archiv. Posielal som sem jeden zdrojak, ktory to urobi. Subject je
nulovani=ED autoincrement.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 21.1.2003 17:57:33

Ahoj,

> tomik_b(zv)seznam(tec)cz 21.1.03 13:27 >>>
>potreboval bych nejaky funkcni algoritmus funkce na prevod cisel mezi
>binarni a desitkovou soustavou.

pomoci bitovych operatoru

function IntToBinStr(ACislo:integer):string;
var i:integer;
begin
for i :=3D (sizeof(integer) * 8) - 1 downto 0 do
Result :=3D Result + IntToStr((ACislo shr i) and 1);
end;

function BinStrToInt(const ACislo:string):integer;
var i:integer;
begin
Result :=3D 0;
if Length(ACislo) > sizeof(integer) * 8 then
exit;
for i :=3D 1 to Length(ACislo) do
Result :=3D (Result shl 1) + Ord(ACislo[i]) - 48;

[...]

karty pro strih videa a volba vystupu videa

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 22.1.2003 06:24:02

zdravim,
predpokladejme, ze mam grafickou kartu pro strih videa. Tyto karty pracuji tak, ze na monitoru mate
uzivatelske rozhrani programu a na pripojenem televizoru vidite prehravane video v PALu.
Potrebuji v Delphi vyrobit minimalisticky prehravac videa pro takovou grafickou kartu. Na monitoru
bude rozhrani programu pro prehravani a na televizi pobezi video.
Mam problem v tom, ze nevim jak strihove videokarte nastavit, aby video bezelo na TV-Out a ne na
monitoru. Existuje nejaky obecny zpusob, nebo je treba pouzit nejake SDK pro prislusnou kartu?
Prosim, poradte mi.

bleak

Generovani dokumentu

[*] <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz> - 22.1.2003 06:56:53

Ahoj,

potykam se s problemkem generovani faktury na zaklade udaju z DB. Jde o to,
ze potrebuji, aby vygenerovany text bylo mozno jednoduse upravit, mazat,
vkladat apod. Zvolil jsem proto vkladani textu do RichEditu. Problem
vyvstava v okamziku, kdy potrebuji udelat neco jako sloupecky, napr.

nazev polozky cena pocet celkem
sluzba 1 1000 1 1000
sluzba 2 1520 2 3040
...... ..... ... .....

Zkousel jsem to pomoci vkladani znaku VK_TAB, ovsem problem je v tom, ze
nevim kolik jich mam vlozit za nazvem polozky, protoze podle delky nazvu
polozky se mi potom posouva i zbytek radku a "tabulka" je rozhozena ...

Urcite jste to uz nekdo resil, poradite ??? Jdu na to uplne blbe ??

Diky Radek

Generovani dokumentu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 22.1.2003 07:15:01

tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz dne 22 Jan 2003 v 6:56:

> [...]
> ze nevim kolik jich mam vlozit za nazvem polozky, protoze podle delky
> nazvu polozky se mi potom posouva i zbytek radku a "tabulka" je

Ahoj,

s RichEditem jsem si pokud mozno nic nezacinal, protoze se obcas choval divne (vkladal jsem text;
obcas normalne psany, obcas tucne. Pokud oblast, do ktere se text vkladal, lezela v casti, ktera
se jeste zobrazovala, vse bylo v poradku, pokud vsak byla "niz", tucne pismo se _nekdy_ nevlozilo
a bylo to psane obycejne).

V Tvem pripade bych doporucil jen nastavit pozice zarazek (tRichEdit.Paragraph.Tab a TabCount0).

Nebo bych zvazil mit uz hotovou sablonu ulozenou v .RTF a do ni to vkladat pomoci nahrazovani
textu, kdysi o tom uz myslim byla diskuze v konferenci.

Karel Rys

Generovani dokumentu

[*] <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz> - 22.1.2003 07:22:13

hm, s tou sablonou to asi nepujde, protoze nejde jen o generovani jedne=

tabulky, ale muze jit o nekolik tabulek i o ruznych poctech sloupcu ...=

Zkusim si pohrat s temi zarazkami ...

Diky Radek
"Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 22.01.2003 07:15:01

Odpov=ECzte pros=EDm - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl=E1no k=FDm: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
P=F8edm=ECt: Re: Generovani dokumentu

[...]

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 22.1.2003 07:59:30

O jakou videokartu se jedna?

predpokladejme, ze mam grafickou kartu pro strih videa. Tyto karty =
pracuji tak, ze na monitoru mate

Generovani dokumentu

[*] <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz> - 22.1.2003 09:04:34

hm, tak se tu trapim s paragrafy a taby a nejak mi to nejde :O(
Muzes mi prosim poslat nejaky kratky prikladek na muj mail ??

Diky Radek

"Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 22.01.2003 07:15:01

Odpov=ECzte pros=EDm - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl=E1no k=FDm: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
[...]

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 22.1.2003 09:15:49

Viz napr. http://ekrtf.code.net.ru/
Umi toho docela dost, dalsi vyhodou jsou UDF (uzivatelsky definovane
funkce).
Danik

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Marek Dost�l

Lze zmenit v RichEditu znakovou sadu (CharSet) u vybraneho retezce?
U celeho textu to jde bez problemu.
Pokud ano, poradte jak. D�ky.