MSDE a ADO

Dik za info, inac robil som to cez wizarda a tam mi to tak fungovalo.
Nechapal som len to, ze ked som databazu nakopiroval do adresara kde sa
nachadzaju aj ostatne databazy, tak tuto databazu mi nedalo do ponuky. Ok,
budem experimentovat dalej, este raz dik za info

Stano
*********************************************************************************

K pripojeni MSSQL v lokalni siti staci tyto polozky v connection stringu:
(WINNT security)
Provider=SQLOLEDB.1;Integrated Security=SSPI;Persist Security
Info=False;Initial Catalog=BSYS;Data Source=dSQL

kde: BSYS - jmeno databaze
dSQL - jmeno serveru

pro prihlaseni k lokalnimu serveru je nejjednodusi pouzit konstanty:
(local) - vcetne zavorek
.. - desetina tecka a jinak nic

pro prihlaseni k serveru s SQL security je nutno doplnit:
Persist Security Info=True - misto False
User ID=skladnik - nazev loginu k SQL serveru !
Password=skladnik - heslo uzivatele

Nastavenim TADOConnection.LoginPrompt = True si login informace o uzivateli
a heslu vyzada v okamziku prihlasovani.

Nastaveni jmena souboru je nesmysl, za normalnich okolnosti nejsou soubory
ve kterych lezi databaze SQL serveru uzivateli pristupne. Zapisuje do nich
pouze
server, ktery pracuje po uzivatelem, ktereho jsi urcil pri instalaci
(pokud jsme v WINNT a vyse).

Jinak TADOConnection obsahuje wizard pro vygenerovani connection stringu,
ktery doplnuje nektere dalsi polozky, ktere nejsou pro prvni pristup
podstatne nebo si je ADO doplni
automaticky.

Pavel

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 11.7.2003 09:47:16

S vyhradou, ze jeste nikdo presne nevi, jak to vlastne bude:
Podle meho nazoru v.o.s. neni dobra myslenka (rucil byste celym svym
majetkem - prilis riskantni). Lepsi by bylo vlozit SW jako zakladni kapital
do s.r.o., musite na to mit 2 nezavisle znalecke posudky (znalce stanovi
soud). Ale jestli si myslite, ze tim "utecete" danim, jste na velikem omylu.
Mozna se tak vyhnete DPH, ale pokud firma dosahne zisku, zdanite ho dani z
prijmu . To, co zbyde, si muzete vyplatit - treba jako mzdu (napriklad
jednatel nemuze fungovat zadarmo, tzn. musi dostavat aspon minimalni mzdu).
Jenomze mzdu zase musite zdanit! A kdyz k tomu pripoctete ruzne odvody
(zdravotni, socialni atd.) a celkovou buz**aci, tak vam to jako vyhodne
rozhodne nepripadne... Velice rad bych se mylil.
Kokes

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 11.7.2003 09:51:17

V oblasti dani ze SW vladne urcita schizofrenie. Mam k tomu nekolik
stanovisek MF, ze kterych vyplyva:
- pokud jde o SW ve forme produktu (balicek s manualem a nekolika CD), ma to
charakter zbozi a jako takove se to taky zdanuje,
- pokud jde o cistou licenci, pak to neni zbozi, nybrz *pravo* a pravo se
ani neprocliva, ani nezdanuje,
- ale kdyz nekdo to pravo (licenci) u nas pouzije k vyrobe neceho a vyplyne
mu z nej zisk, mel by odvest tzv. srazkovou dan (prosim, neprekrucujte to
slovo!) - tyka se zejmena vztahu k zahranici.
Kokes

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 09:41:16

> oblasti ITC. Kam budou patrit tyto dve kategorie?

Podle mych informaci bude vse souvisejici s IT (opravy PC, kanc. techniky,
montaz, konzultace, skoleni, sw atd.) v zakladni sazbe :(

Martin Burle

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 11.7.2003 09:35:15

Ahojky,
S tim souvisi dalsi otazka - prevod autorskych prav (nemusi byt jen prodej
SW, ale treba poskytnuti materialu ze skoleni, poskytnuti prava vydat
odborny text apod.) doposud spadal pod 5DPH. Totez poradenske sluzby z
oblasti ITC. Kam budou patrit tyto dve kategorie?
Vite to jiz nekdo? Diky, KER

P.S. Souhlasim, ze toto bude urcite zajimat i spoustu dalsich lidi z
konference, tak necht, prosim, admin promine...
From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: C# Builder Personal download

> http://www.borland.com/products/downloads/download_csharpbuilder.html
>
> Petr Vones

OT: Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2003 09:27:14

Ahoj vsem,
v souvislosti se snad uz schvalenym presunem (?) sw a sw sluzeb do zakladni
22% sazby DPH se produkty a sluzby tech z nas, kteri jsou platci DPH
neprijemne zdrazi pro zakazniky - neplatce. Protoze v mem pripade neni vyse
trzeb za sw a sluzby takova, abych kvuli tomu musel byt platcem DPH (to az v
souctu s jinymi cinnostmi), napadlo me, ze by mozna bylo vyhodne:
a) zalozit pravnickou osobu - neplatce, z danoveho hlediska asi je asi
zajimava jedine v.o.s., do ktere nejak vlozim jako vklad autorska prava a
pres ni budu prodavat a poskytovat sluzby.
b) jednodussi - poridit manzelce prislusny ZL a prodavat jejim jmenem.

V cem si nejsem jist, je zda je nutne/mozne/jak prevest/poskytnout autorska
prava napr. prave spolecnosti, ktere jsem jednatelem ci manzelce nebo
komukoli jinemu. Zda je to mozne bezplatne atd. atd. Zkratka, zda jsou v tom
nejaka uskali, ktera by mohla privodit nejake neprijemnosti s bernakem atd.

Take se naskyta otazka, zda je mozno tentyz produkt prodavat zaroven pod
obema firmami (platce platcum, nepltace neplatcum). V pripade fyzickych osob
by mozna bylo mozne vec postavit tak, ze jsou to spoluautori, kde kazdy
prodava svym zakaznikum.
V teto konferenci jsou urcite lide, kteri o autorskem pravu, danich atd.
hodne vedi , takze budu rad, kdyz se k problematice vyjadri; verim ze to
bude zajimat i ostatni.

Diky,

Martin Burle

MSDE a ADO

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.7.2003 08:59:12

> [...]

> Initial File Name=C:\Program Files\Microsoft SQL
> Server\MSSQL\Data\DATA1_Data.MDF
> je naprosto zbytecne - on server dobre vi kde ta data jsou !

Chyba Internal gds konsistency check

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.7.2003 08:35:10

Ano, neda.

MSDE a ADO

*******************************************************************************************************************
Initial File Name=C:\Program Files\Microsoft SQL
Server\MSSQL\Data\DATA1_Data.MDF
je naprosto zbytecne - on server dobre vi kde ta data jsou !

Pavel

Pripojeni/odpojeni DBGridu a DataSetu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 11.7.2003 07:49:07

Nestacilo by DisableControls na DataSetu?

From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> Ahoj, muzu prosim ovlivnit %subj% ? Vzdy se mi totiz zobrazuje vlevo od
> Caption. A je mu jedno jestli je Alignment taLeftJustify nebo taRight...

Mozna je to tim, ze ta vlastnost ovlivnuje zarovnani textu.

Petr Vones

Chyba Internal gds konsistency check

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 11.7.2003 01:57:05

Hello All,

Friday, July 4, 2003, 11:25:37 AM, you wrote:

COZE?

Znamena to, ze nad stlpcom VarChar(200) alebo VarChar(2000) sa uz neda
urobit index??? (Asi som nieco prehliadol v dokumentacii...)

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

MSDE a ADO

[*] Martin Koran <info(zv)komar(tec)cz> - 10.7.2003 20:58:44

Ahoj,

> Mam nainstalovane MSDE a v Delphi cez ADO sa chcem pripojit ku databaze no
> neviem vytvorit spravny connection string.

ja pouzivam tohle:

uses
ADODB_TLB, MSDASC_TLB;

function PromptForDataSource(ParentHandle: HWND;
var ConnectString: WideString): Boolean;
var
Connection: _Connection;
DataLinks: IDataSourceLocator;
begin
Connection := CoConnection.Create;
Connection.ConnectionString := ConnectString;
DataLinks := CoDataLinks.Create;
DataLinks.Set_hWnd(ParentHandle);
Result := DataLinks.PromptEdit(IDispatch(Connection));
if Result then
ConnectString := Connection.ConnectionString;

Martin Koran

Martin Koran
Podebradova 877
440 01 Louny

tel.: +420 415 654 019
fax: +420 415 655 385
hotline: +420 602 423 372

mailto:info(zv)komar(tec)cz
http://www.komar(tec)cz
ICQ: 151332479

Instalacni program - free

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 10.7.2003 18:56:34

10.7.2003 Stranik Frantisek Ing.:
> Zdravim,

> Nevite nekdo o dobrem free instalacnim systemu pro tvorbu instalacnich programu.
> (musi komunikovat v cestine).

InnoSetup (www.jrsoftware.org)
NullSoft Install System

Ale InnoSetup, pokud k nemu pouzijes ISTools je lepsi.

MSDE a ADO

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 10.7.2003 18:20:31

Initial File Name=C:\Program Files\Microsoft SQL
Server\MSSQL\Data\DATA1_Data.MDF
je naprosto zbytecne - on server dobre vi kde ta data jsou !

Cava,

mam nasledovny problem:

[...]

Vdaka Stano

D5 Ent

MSDE a ADO

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.7.2003 16:06:23

> [...]

> databazy, no tu moju nie a nie zobrazit.

No to musis hlavne napojit databazi do serveru, protoze tohle neni

RichEdit a Unicode

[*] machackarel(zv)quick(tec)cz - 10.7.2003 15:00:18

wrote:

> [...]
typu
pro

>V OLE DB komponentach mam potomka odvozeneho od
teto komponenty,
>muzes si to stahnout a vyzobnout z
>http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb
/default.htm

>Musis mit ale nainstalovany i prislusnou verzi
RichEdit, zjistit >se
>to da ze zdrojaku.
>
>S pozdravem
>
>Zbysek Hlinka
>E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz,
localizator(zv)localizator.com

Ta komponenta je fakt super. Doporucuji.

Dekuji,
Karel Machac

Plneni excelu

[*] Petr Bartos <p.bartos(zv)softdec(tec)cz> - 10.7.2003 15:00:18

Udelej to jinak. Soubor otevri primo z Excelu.

Jinak vse zjistis tak, ze si spustim Excel, zacnes si nahravat makro. Pak si
klikej na prikazy, ktery budes chtit volat z delphi. Nahravani makra ukonci
a podivej se do Visual Basicu, jak jednotlive prikazy reprezentuje. To je
cele.

ExcelApp := CreateOleObject('Excel.application');

// otevreni souboru
ExcelApp.Workbooks.Open('Priklad.xls');

// ulozeni
ExcelApp.Workbooks.Save;

// ulozit jako
ExcelApp.Workbooks.SaveAs('NoveJmeno.xls');

// zavreni souboru - zepta se na ulozeni zmen
ExcelApp.Workbooks('MyjSoubor.xls').Close

// zavreni souboru - na nic se nezepta
ExcelApp.Workbooks('MyjSoubor.xls').Close(SaveChanges := false);

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>

> Ja myslel, ze to ma mit nejakej rad. Cili si ho muzu vymyslet jak
chci?

Vzdyt Te to chybove hlaseni odkazalo dokonce i na RFC 2822,
tak si precti odstavec 3.6.4. a melo by Ti to byt jasne

HTH, pf

MsgId v TIdSMTP (Indy)

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 10.7.2003 09:57:51

Ja myslel, ze to ma mit nejakej rad. Cili si ho muzu vymyslet jak chci?

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE
==
Potrebujete neco spocitat, ale znalosti ze skoly uz nejsou to co byvaly?
Nebo se vam nechce neco dlouze pocitat? Navstivte www.cincura.net a
stahnete si program Rovnice.

Disk reader - DELPHI

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.7.2003 09:53:51

Zdravim

mam takovou prozbicku nemate nahodou nekdo ve vasem domacim archivu
zdrojovych kodu v delphi nasledujici vec ?

Jedna se o jednoduchou aplikaci v dephi ktera navazuje na nejake .dll
a umi cist data z disku. Programek graficky zobrazuje data na disku
tzn ze bud hexa nebo vsechny ty mozne paznaky.

Nekde jsem to ztratil a tedka bych do docela nutne potreboval, moc vas prosim
nemate to nekdo .. prosim prosim a nebo alespon neco podobnyho. ma
hlava derava si uz nemuze vzpomenout kde to je....

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

RichEdit a Unicode

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.7.2003 08:55:47

> [...]

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Musis mit ale nainstalovany i prislusnou verzi RichEdit, zjistit se

[*] machackarel(zv)quick(tec)cz - 10.7.2003 08:31:45

Zdravim vsechny,

zna nekdo nejakou schopnou Free komponentu typu
RichEdit, ktera umi pracovat s Unicodem, a je pro
D6 nebo D7?

Stahnul jsem si RichEdit98 a nedari se mi jej
nainstalovat.
Vi nekdo pripadne, jak jej do D7 dostat?

Diky

Karel Machac

Zabraneni druhe instance libovolneho exe souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.7.2003 08:29:45

From: "Ludek Finstrle" <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz>

> Nekde jsem cetl pres atomy. Otazka pak uz je jen stabilita programu
> Da se najit ve win32 API.

Jenomze to jde jen v pripade, ze se jedna o TVOJI aplikaci, kdy pouzijes
nejaky globalni objekt napr. ATOM jako priznak bezici instance.
Ale i v takovem pripade je spravnym resenim MUTEX a ne ATOM.

Pokud se jedna obecne o cizi aplikaci, tak plati, co psal PV.

HTH, pf

Zabraneni druhe instance libovolneho exe souboru

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 10.7.2003 08:21:44

> [...]
> nebezi.

Nekde jsem cetl pres atomy. Otazka pak uz je jen stabilita programu ...

Luf

MsgId v TIdSMTP (Indy)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.7.2003 00:11:30

Puvodni zprava ze dne 9.7.2003:

> mam problem. Pri posilani mailu pres SMTP pomoci Indy a SMTP nevim,
> jak vygenerovat MsgId. Pise se, ze to tam dava server, co to odesila,
> ale podle naseho spam filtru, to dava 4 body (ukazka dole), jako, ze je
> to spam. Cili, ho musi generovat nekdo pred serverem, coz jsem ja. Treba
> Outlook, to tam dava, ale asi se nejak domlouva s SMTP serverem.

No tak si tam nejake ID vygeneruj, kdyz ti nevyhovuje to, co ti tam
prida postovni server. Kdyz se podivas do nejakych mailu, tak uvidis
ruzna ID, treba tohle:

MsgId v TIdSMTP (Indy)

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 9.7.2003 23:57:29

Ahoj,
[...]
Muzete mi teda nekdo pomoci? Event. jsem naklonen pouzit i Synapse, ale
nenasel jsem tam fci, ktera by umela odeslat, s tim, ze ji predam mail v
tom "MAPI message" formatu.

Ukazka:
SPAM: MSG_ID_ADDED_BY_MTA (4.0 points) 'Message-Id' was added by a
relay
SPAM: INVALID_MSGID (1.8 points) Message-Id is not valid,
according to RFC-2822

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net/

Existuje pocesteni InstallShieldExpres

[*] Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)worldonline(tec)cz> - 9.7.2003 21:45:20

Ahoj.
Je mozne nejakym rozumnym zpusobem pocestit InstallShield dodavany s Delphi
7 Prof?
s pozdravem
Mirek Vopalecky
mobil: 602362166
m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz
W2000, D7Prof

Propojitelne body na plose, cesty

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 9.7.2003 21:15:18

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> Co je Teechart? nejaka komponenta? Kde se da sehnat?

Komponenta na grafy, primo v Delphi.

Petr Vones

Problemy s ADO.NET (DataRowVersion) a db

[*] Dusan Fojtik <fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz> - 9.7.2003 21:15:17

Nazdar.
Mam nasledujici problemy:
1)
Na formulari mam dva ovladaci prvky typu "System.Windows.Forms.TextBox" (s
nazvy "txtPrijmeni" a "txtJmeno").
Oba dva jsou svazany s datovym zdrojem "dsOsoba" (dataset obsahujici
tabulku "Osoba") normalne pomoci databindingu:

--> string m_tablename="Osoba";
--> txtboxPrijmeni.DataBindings.Add(new Binding("Text",
dsOsoba,m_tablename+".Prijmeni"));
--> txtboxJmeno.DataBindings.Add(new Binding("Text",
dsOsoba,m_tablename+".Jmeno"));

Pokud zacnu na formulari editovat textovou hodnotu v poli ovladaciho prvku
"txtPrijmeni", tak dokud toto pole neopustim, tak do te doby
ma odpovidajici radek v tabulce "Osoba"
(dsOsoba.Tables["Osoba"].Rows[index_soucasneho zaznamu] ) jenom verzi
DataRowVersion.Current, ale nema verzi DataRowVersion.Proposed.
Pokud ale prejdu na dalsi pole, tak od toho okamziku uz ma radek i verzi
DataRowVersion.Proposed.

Tohle mi velice vadi, protoze pokud zeedituji hodnotu jenom v poli
"txtPrijmeni" a nezmenim fokus,
tak pred ukoncenim editace (pri pokusu o ulozeni data treba do db) pomoci

--> this.BindingContext[dsOsoba,"Osoba"].EndCurrentEdit();

, bych potreboval zavolat nejakou validacni funkci nad verzi radku
DataRowVersion.Proposed a
podle proposed hodnot, bud jeho ulozeni zamitnout a pokracovat dale v
editaci anebo nove hodnoty potvrdit a ulozit ho do db.

Takze pokud zmenim focus na jine pole, pak ma editovany radek i verzi
DataRowVersion.Proposed. Nevite jak docilit toho, abych nemusel menit
focus na formulari pro
pro ziskani verze radku DataRowVersion.Proposed ?

2) Jak ziskam aktivni ovladaci prvek na formulari ?

3) Lze v C# docilit nasledujici,pokud ano,tak tedy jak ?

Dejme tomu, ze mam nadefinovane tridy "FormOkno" a "FormCreator", kde
trida "FormOkno" je deditelny formular a "FormCreator" je trida,
ktera se stara o vytvoreni a udrzbu novych formularu (napr. typu
"FormOkno" i jinych).

V tride "FormCreator" je metoda "VytvorOkno(string nazev_typu)", ktera
zajisti vytvoreni nove instance, ktera je typu "nazev_typu",
takze potom bych mohl v aplikaci napsat nasledujici:

--> string nazev_typu="FormOkno";
--> FormCreator fc=new FormCreator();
--> nazev_typu formular=fc.VytvorOkno(nazev_typu);

Tato konstrukce by zajistila, ze promenna formular je typu "FormOkno" a
ukazuje na novou instanci tohoto typu.

Uz jsem se o neco pokousel s pomoci metod AppDomain.CreateInstance a
GetType, ale bez uspechu.

4) Nemate nekdo nejaky napad jak zajistit strankovani s pomoci datasetu
nad velkym poctem zaznamu v databazi (okolo 1 000 000 zaznamu) ?
Jako db ouzivam Microsoft SQL Server 2000.

Pouziti SqlDataAdapteru.Fill(dataset,pocatecni zaznam, celkem_zaznamu) jen
nepripustne, protoze se ze serveru pres sit stale posila cely vysledek
dotazu.

Pouziti ulozene procedury na serveru, ktera by pro vraceni dane podstranky
pouzivala cursor, je zase neekonomicke ke zdrojum sitoveho serveru.

Jako reseni me napada pouzivat, vzdy generovany select podle potreby,
ktery by mi vracel pozadavanou podstranku zaznamu (napriklad podstranka by
mela 50 zaznamu).
Jak ale takovy select generovat ? Nepokousel se uz nekdo z vas o neco
podobneho ? Jde mi o to, aby to bylo nejake obecne reseni, ktere by slo
pouzivat na vice
serveru (napriklad na Oracle,Firebird, Interbase, Informix)

5) Nevite nekdo o nejakych dobrych materialech o ADO.NETu nejlepe na
Internetu ?

S pozdravem
Dusan Fojtik
fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz

TIdTCPServer - onConnect

[*] (TOndrej) <tondrej(zv)t-online.de> - 9.7.2003 18:49:08

> uz som sa chcel potesit, ale connection nema ziadnu propertu Socket.
> Pouzivam TIdTCPServer v D6 Entr.

To mas tak, ked neuvadzas verziu ;-)
Ja som to skusal v Delphi 7 s Indy 9 a chodi to.
Pozri si svoje zdrojaky Indy, urcite to tam v nejakej forme bude, mozno sa to
vola inak.

TIdTCPServer - onConnect

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 9.7.2003 18:49:08

ospravedlnujem sa za predch. mail,
ale spravne je to napisane takto:

AThread.Connection.Binding.PeerIP

Takze dakujem
Palo

TIdTCPServer - onConnect

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 9.7.2003 18:41:07

Ondrej Kelle
>AThread.Connection.Socket.Binding.PeerIP

uz som sa chcel potesit, ale connection nema ziadnu propertu Socket.
Pouzivam TIdTCPServer v D6 Entr.

Palo

Win2000 --> WinXP

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 9.7.2003 18:17:06

Pouzi XP menu. Je to bezproblemova mala komponenta, ktoru len staci dat
na uz existujuci formular a je po probleme.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: dobry den,
>: chtel bych se zeptat ohledne komponenty XP manifest. pouzivam delphi
>: 6 na win2000 sp3, ale kdyz prenesu programek na XP, neni nemaji okna
>: ten spravnej vzhled (skin). vim ze tahle vec je vyresena az v delphi
>: 7, ale kdyz bych chtel neco takoveho do d6, jak to mam udelat?

TIdTCPServer - onConnect

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.7.2003 16:44:59

> nie :o(

AThread.Connection.Socket.Binding.PeerIP

> Zda sa ze z tejto komponenty(TIdTCPServer) jednoducho nevydolujem
> meno klienta, ktory sa nan napoji...

GStack.WSGetHostByAddr

Win2000 --> WinXP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 16:45:00

From: "Adam Vlasak" <xvlasaka(zv)seznam(tec)cz>
> ten spravnej vzhled (skin). vim ze tahle vec je vyresena az v delphi
> 7, ale kdyz bych chtel neco takoveho do d6, jak to mam udelat?

Castecne to muzes resit pomoci http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.php ale
plna podpora je az v Delphi 7.

Petr Vones

Propojitelne body na plose, cesty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 16:59:01

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> Co je Teechart? nejaka komponenta? Kde se da sehnat?

Komponenta na grafy, primo v Delphi.

Petr Vones

hlidani bezici aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 16:47:00

From: "Michal Jiskra" <jiskra(zv)eskon(tec)cz>
> Jedna se o starou zalezitost a projevuje se to nepravidelne. Myslel jsem, ze
> udelat hlidace bude jednodussi, nez se zamotat ve starych zdrojakach ...

Spise se nabizi otazka proc takovy nedodelek vubec bezel a neopravilo se to uz
tenkrat.

Petr Vones

Propojitelne body na plose, cesty

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 9.7.2003 16:55:00

Co je Teechart? nejaka komponenta? Kde se da sehnat?

Dik P.M.

From: "Petr Svejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Ze sve aplikace spoustim pomoci ShellExecute libovolny externi exe soubor.

Kdyz pouzivas ShellExecute tak predavas primo EXE soubor nebo dokument ktery
se otevre zaregistrovanou aplikaci ?

> [...]

nebezi.

Petr Vones

Zabraneni druhe instance libovolneho exe souboru

[*] Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 9.7.2003 16:00:55

Ze sve aplikace spoustim pomoci ShellExecute libovolny externi exe soubor.
Po jeho spusteni bych chtel zabranit spusteni jeho dalsi instance. Dopredu
vsak nebudu vedet caption okna. Napada vas nejake reseni?

Jedna se o program, ktery spousti libovolnou exe aplikaci se spozdenim. Moje
aplikace se po spusteni externiho exe programu ukonci. Potrebuji zabranit
tomu, aby uzivatel po opetovnem spusteni moji aplikace nedokazal automaticky
spustit aplikaci, ktera jiz bezi. Nepotrebuji brat v uvahu pady aplikaci a
jine nekorektni stavy.

Diky Petr

Zabraneni druhe instance libovolneho exe souboru

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 9.7.2003 16:14:57

FindWindow(PChar(AStrFormClass), nil), kde AStrFormClass je jmeno
hlavniho formulare, takze se nespolehas na Caption. Toto nam funguje
bez problemu.

> [...]

PS> spustit aplikaci, ktera jiz bezi. Nepotrebuji brat v uvahu pady aplikaci a

TIdTCPServer - onConnect

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 9.7.2003 16:14:57

>Neni u Connection neco jako PeerIP?
nie :o(
>Ohledne prihlasovani - nad TCP Serverem je pokud vim moznost udelat
>"Intercept",
trochu som sa v tom vrtal ale nenasiel som nic
v com by mi intercept pomohol pri ziskavani IP clienta.

Zda sa ze z tejto komponenty(TIdTCPServer) jednoducho nevydolujem
meno klienta, ktory sa nan napoji...
Bohuzial nemam cas teraz prerobyt celu aplikaciu na ine(rozumnejsie)
TCP CS komponenty.
Palo

Win2000 --> WinXP

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2003 16:08:56

> [...]
>ten spravnej vzhled (skin). vim ze tahle vec je vyresena az v delphi
>7, ale kdyz bych chtel neco takoveho do d6, jak to mam udelat?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity version="1.0.0.0" processorArchitecture="X86"
name="CompanyName.ProductName.YourApp" type="win32" />
<description>Your application description here.</description>
<dependency>
<dependentAssembly>
<assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls"
version="6.0.0.0" processorArchitecture="X86"
publicKeyToken="6595b64144ccf1df" language="*" />
</dependentAssembly>
</dependency>
</assembly>

a) pojmenuj to jako NAZEV_EXE_SOUBORU.exe.manifest

nebo

b) dej to do resourcu jako:

1 24 "muj_soubor.manifest"

(toto dej to .RC souboru a pomoci BRCC32 to zkompiluj na .RES a ten si
prilinkuj do exe souboru {$R moje.RES}

Bacha, konkretne treba ListView z D6 dela problemy na WinXP, pokud pouzivas
toto. S pozdravem

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2003 15:56:54

> [...]

tomu spravne rozumim.
Navic, zkousim to krokovat i kdyz to jeste "zije" a chova se to stejne.

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 9.7.2003 15:46:54

Jedna se o starou zalezitost a projevuje se to nepravidelne. Myslel jsem, ze
udelat hlidace bude jednodussi, nez se zamotat ve starych zdrojakach ...

> Jednoduse, opravit tu cbybu. Takovou aplikaci snad nechces prodavat
zakaznikum
> ne ? Podle popisu se ti ta chyba dokonce projevuje opakovane, co vic jeste
> potrebujes k jeji oprave.
>
> Petr Vones

Win2000 --> WinXP

[*] Adam Vlasak <xvlasaka(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2003 15:42:53

[...]

dik Adam
Vlasak

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 15:28:52

From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> [...]

funkci. Jinak by se zbytecne provadela dokola cela ta smycka a zbytecne i

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2003 15:22:51

> From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
>
> No to neni ok, kdyz se v aplikaci nic nedeje tak nevznikaji zadne zpravy.
Spis
> [...]

po celou dobu behu aplikace a zjistuje jestli ma ve fronte nejakou zpravu,
pripadne ji obslouzi. Je tam "repeat ... until terminated;"

Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 15:06:50

From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> [...]

to vypada ze se nekde neco pomatlo. Pouzivas nejake jine komponenty nez ty co

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2003 14:48:48

> From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
pri prepinani PageControl mi po nekolika prepnutich (asi 20-30) zajimavym
zpusobem vytuhne aplikace. Vubec nereaguje na mys ani na klavesnici. Pokud
se prepinam mezi aplikacemi Alt+Tab, tak v nabidce neni, ale dole na liste
je. Pri prekryti necim a zase obnoveni aplikace z listy se normalne obnovi
(vykresli). Regulerne funguje i Alt+F4, nebo minimalizace. Zadnou udalost na
PageControl povesenou nemam.

> Petr Vones
> Malo informaci. Alespon presnou verze Delphi, operacni system a v pripade
ze
> je to Win9x jeste udaj o volnych systemovych prostredcich.

Vytuhne to na WinXP i na W2k, D6. Na kartach PageControlu jsou jen BitBtn, a
CheckBoxy.

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 9.7.2003 15:00:50

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> [...]
To tezko, stalo se mi to poprve. Kdyz to breaknu, to porad dokola cykluje v
TApplication.Run/HandleMessage. Coz si myslim ze je ok. Dal jsem se
nevnoroval, protoze dal tomu uz nerozumim. Ale vypada to ze na zpravy (krom
klaves a mysi) reaguje, protoze form se vykresluje normalne a funguje i
Alt+F4.
Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 14:56:49

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Intel Jpeg Library umi JPG rovnou nacitat bud v puvodni velikosti, nebo v
> 1/2, 1/4 nebo 1/8 te puvodni velikosti. Pokud pouzijes tu 1/8, je vysledkem

To umi i ta v Delphi, viz TJPEGImage.Scale

Petr Vones

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 14:52:49

From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> Vytuhne to na WinXP i na W2k, D6. Na kartach PageControlu jsou jen BitBtn, a
> CheckBoxy.

Da se na to udelat nejaky jednoduchy priklad kde se to projevuje ?

Petr Vones

Aplikace s vyssimi pravy

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 9.7.2003 14:20:46

Zdravim

> Ahoj...

> rozjed aplikaci jako NT Service. Ta nejde z TaskManagera
> sestrelit, tu lze jen zastavit z SCM a obycejny uzivatel zase
> nema pravo services zastavovat. To je IMHO jedine systemove

No v podstate potrebuji udelat aplikaci ktera pobezi pod uzivatelem a
bude hlidat urcity adresar , kdyz se tam vyskytne soubor tak ho posle
ftp na nejaky misto. Uzivatele se prihlasuji na Terminal Service
server.

> reseni (nic ve zlem, ale zakazovat task manager mi prijde
> trosku "drsne", navic, krome prosteho pouziti API fci
> muze uzivatel pouzit i jine aplikace, kterymi lze ukoncit
> proces (TaskInfo, etc... )

to je mi jasne, ale jak jinak na to ?

> Ovsem nevim, jestli je to z podstaty veci pripustne.
> Service se totiz nastartuje jeste pred prihlasenim uzivatele
> a zustane bezet i po jeho odhlaseni.

Vytuhnuti pri prepinani PageControl

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 14:20:46

From: "Jan Harman" <harman(zv)volny(tec)cz>
> [...]

Malo informaci. Alespon presnou verze Delphi, operacni system a v pripade ze
je to Win9x jeste udaj o volnych systemovych prostredcich.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.7.2003 14:18:45

From: "Michal Jiskra" <jiskra(zv)eskon(tec)cz>
> [...]

ne ? Podle popisu se ti ta chyba dokonce projevuje opakovane, co vic jeste

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.7.2003 13:46:43

Puvodni zprava ze dne 9.7.2003:

> mam aplikaci, ktera hlida jinou bezici aplikaci. Kdyz hlidana aplikace
> spadne, mel bych ji nahodit znovu. Jenze na W2000 se objevi hlaska, ze
> "aplikace vykonala neplatnou operaci a bude ukoncena". Nez se tato hlaska

To bych tu cunackou aplikaci okamzite odinstaloval, nez ji hlidal...

hlidani bezici aplikace

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 9.7.2003 13:42:42

9.7.2003 Michal Jiskra:
> 1) Jde se toho hlaseni "aplikace provedla..."nejak zbavit, proste aby to tu
> aplikaci jenom ukoncilo, bez hlaseni ?

Jo. Napsat tu aplikaci tak, aby nepadala

hlidani bezici aplikace

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 9.7.2003 13:22:41

Ahoj,
mam aplikaci, ktera hlida jinou bezici aplikaci. Kdyz hlidana aplikace
spadne, mel bych ji nahodit znovu. Jenze na W2000 se objevi hlaska, ze
"aplikace vykonala neplatnou operaci a bude ukoncena". Nez se tato hlaska
odklepne, nemuzu radne spustit znovu aplikaci, system tu starou jeste nejak
asi drzi. Kdyz se pokusim aplikaci spustit znovu bud se nespusti, protoze ma
kontrolu na jednu instanci nebo dostanu chybu, ze komunikacni port(aplikace
komunikuje po tcp) je jiz obsazen(drzi ho ta stara app).
1) Jde se toho hlaseni "aplikace provedla..."nejak zbavit, proste aby to tu
aplikaci jenom ukoncilo, bez hlaseni ?
2) Jak mam aplikaci restartovat ? Zkousel jsem ji jeste pred novym nahozenim
nejprvenajit v procesech a killnout pred tim, nez se pokusim aplikaci
spustit znovu, ale nejak to nepomohlo, z logu je patrne, ze aplikace jiz v
seznamu procesu neni, ale mozna jeste nekde neco aktivniho z te padle
aplikace je.
3) Muzu si nejak vynutit prideleni portu, abych nedostal hlaseni, ze port je
jiz obsazen ?

Diky za jakoukoliv radu.

Michal

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.7.2003 13:18:41

little_bobes(zv)centrum(tec)cz dne 9 Jul 2003 v 10:34:

> Dale bych mel k tomu dalsi vec.
> Kdyz chci videt cely obrazek zobrazeny na canvasu o velikosti 300x200
> bodu, musim jej tam natahnout cely a dat Stretch:=True. Toto
> samozrejme take zabere tech 230MB. Neznate nekdo jiny zpusob, jak
> takto velky obrazek zobrazit do maleho TImage, aby nezabral tolik,
> kolik zabira?

Ahoj,

Intel Jpeg Library umi JPG rovnou nacitat bud v puvodni velikosti, nebo v 1/2, 1/4 nebo 1/8 te
puvodni velikosti. Pokud pouzijes tu 1/8, je vysledkem jen zhruba 1/64 potrebne velikosti pameti,
coz jsou nejake 4 MB v Tvem pripade, s tim by se uz melo dat zit.

Karel Rys

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 9.7.2003 13:08:40

From: <p.sestak(zv)corag.sk>
Subject: TIdTCPServer - onConnect

> Potrebujem zistit bud domenove meno klienta alebo jeho IP adresu. Vie mi
> niekto pomoct?

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 9.7.2003 12:54:39

Ve vyseku to pomuze, u nahledu je to horsi. Tam to budes muset stejne
vsechno postupne projit...

Danik

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 9.7.2003 12:46:38

> Nevite nekdo, jak z TJPEGImage vytahnout pouze urcitou cast obrazku, aniz
> bych cely JPEG daval do canvasu?

---- JPEG v sebe nesie hodnoty koeficientov popisnej
funkcie(DCT) nie hodnoty farieb pixelov, teda pixely musis
vyratat = v JPEG nie su...

Tento "vypocet" za Teba urobi zobrazenie do Canvasu
ale mohol by si to urobit aj rucne .. ale tak ci onak musel by si rozratat
vsetko cim by si zase zabral 230 MB ak nie viac..

[...]

PS

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 9.7.2003 12:22:36

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>

> tBitmap.Canvas.DrawStretch (rect,tJpeg);
>
> pro kresleni obrazku se vola canvas na ktery se kresli a ne canvas obrazku
> ktery se ma nakreslit

Jenze tohle prave nacte cely ten obrazek a zacpe 230MB pameti.

Propojitelne body na plose, cesty

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 9.7.2003 12:16:36

> [...]

Pavel
placeny amater

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 9.7.2003 12:28:37

> Jenze tohle prave nacte cely ten obrazek a zacpe 230MB pameti.

ano, jenze si ho nactu-nakreslim-vymazu a zustane mi maly obrazek v tBitmap,
nacist jen jen cast obrazku nekde ze stredu asi nepujde (komprese,
progresivni nacitani, ...)

Smazani zastupce

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 9.7.2003 11:56:34

Je to normalni soubor v .../plocha u NT sys. je to v <sysdrive>:\Documents and Settings\<user>\Plocha

prosim o radu: jak smazu zastupce z plochy?

Diky moc
Vlasta

D5 Ent

Veliky obrazek JPG - Jak zobrazit pouze vyrez?

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 9.7.2003 11:50:34

> [...]

tBitmap.Canvas.DrawStretch (rect,tJpeg);

pro kresleni obrazku se vola canvas na ktery se kresli a ne canvas obrazku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 9.7.2003 11:42:33

9.7.2003 Vlastimil Zdenek:
> Ahoj vsici,
> prosim o radu: jak smazu zastupce z plochy?

Zastupce je obycejny soubor s priponou .LNK
Takze najit adresar plochym a smazat soubor

Smazani zastupce

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 9.7.2003 11:22:32

[...]

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 9.7.2003 11:00:30

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> bodu,
>
> co takhle si udelat bitmapu o viditelnych rozmerech a do nej si ten JPEG
> nakreslit pres stretch a zobrazovat tuto bitmapu, jeste dalsi uspora je
> nastavit pixel format na 15bit (eventuelne testovat pixel format obrazovky
> toto udelat jen kdyz je to vice jak tech 15bit)

Nemuzu pouzit stretch, kdyz ten JPEG nemam v canvasu.
Bob

Konverze ramecku z CP852 do Unicode

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 9.7.2003 10:48:29

Ahoj,
mam konverzni tabulky a unitu, ktera s nimi pracuje. Kdyz budes chtit, muzu ti je poslat mimo konf.

S pozdravem Pospa

From: "KinDRik" <kindrik(zv)centrum(tec)cz>
> kolik max. radku muze mit listbox ,nebo jake ma kapacitni omezeni
> predem diky za odpoved

32767 polozek (dano omezenim na Windows 9x), viz dokumentace k LB_INSERTSTRING

Petr Vones

listbox ?

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 8.7.2003 17:23:21

Zdravim mam trivialni otazku
kolik max. radku muze mit listbox ,nebo jake ma kapacitni omezeni
predem diky za odpoved

TFrame - po pridani labelu prestal fungovat dalsi

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.7.2003 15:31:14

ahoj,

tak jsem na to prisel. v *.DFM je, pokud do potomka neco
pridam v hranatych zavorkach [ a ] nejaky cislo. predpokladam,
ze je to nejaky poradi, ve kterym se to vytvari, aby vedel, co je
navrchu a tak. no a ja tim, jak jsme do toho potomka vlozil,
label, tak v jeho potomkovi nesedelo prave toto cislovani a
IDE nebo kompilator z toho asi zmagoril a danemu objektu
nepriradil parenta (byt v designu to vypadalo vsecko OK).
pomohlo ty zavorky smazat (asi bacha na design, ale to
se pak doladit)

peca

Komponenta pre pracu s LPT portom

[*] servis_it <servis_it(zv)noves.sk> - 8.7.2003 15:05:10

Zdravim,

kupim komponentu pre pracu s LPT portom, ale aby reagovala na prerusenia
... momentalne pouzivam SmallPort. Srdecna vdaka za kazde info ...

Slavo

Insert/Delete v poli prvku vlastniho typu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.7.2003 13:49:05

> Situace se vsak zkomplikovala a nyni bych potreboval
>pridelat "metody" Insert(x), Delete(x) jako je to u TListu.
>Neni nejake rychlejsi reseni, nez zmena indexu
>nasledujicich prvku pomoci smycky?

presunovat pamet alokovanou pro pole muzes nejrychleji pomoci move()

D. Toman

Insert/Delete v poli prvku vlastniho typu

[*] Obermaier Petr Ing. <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 8.7.2003 13:19:03

Mam vlastni typ, ktery obsahuje nekolik stringu, integeru a 2D pole bytu. Pouzivam ho v pevnem poli o 65536 prvcich. Neni to moc ekonomicke reseni, protoze obsazeny pocet prvku je vetsinou kolem 1000, ale doposud to pro me ucely tak nejak stacilo...

napr.:
type
Prvek = class
a, b: string;
c, d: Integer;
e: array[0..5, 0..8] of Byte;

Pole: array[0..65535] of Prvek;

Situace se vsak zkomplikovala a nyni bych potreboval pridelat "metody" Insert(x), Delete(x) jako je to u TListu. Neni nejake rychlejsi reseni, nez zmena indexu nasledujicich prvku pomoci smycky?

diky
Ober

Insert/Delete v poli prvku vlastniho typu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2003 13:23:03

From: "Obermaier Petr Ing." <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>
> Situace se vsak zkomplikovala a nyni bych potreboval pridelat "metody"
> Insert(x), Delete(x) jako je to u TListu. Neni nejake rychlejsi reseni, nez

Udelej z toho objekt a pouzij TObjectList.

Petr Vones

Jak zjistit do jake miry je string stejny

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 8.7.2003 12:47:00

3.7.2003 KinDRik:
> Zdravim konference ,
> chtelbych polozit otazku na kterou bohuzel ja neznam odpoved
> a to jest "Jak zjistit do jake miry je string stejny"
napr>>
> c:\123\podDir\321\Xvv
> c:\123\podDir\XYZ\pvv
> jsou rozdilne string-y ale jak ja zjistim od ktere pozice se lisi.
> Predem diky za nakopnuti spravnym smerem
> (Ps: Zdrojacki jou vitany)

Zjistit od jake pozice se stringy lisi je jednoduche (predchozi zdroje),
mnohem obtiznejsi je pak najit misto, od ktereho jsou zase stejne.

A ve Zdrojacki to meke I nevypada moc pekne :-(

Tlacitka winXP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.7.2003 13:05:02

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> jak v delphi udelat, aby tlacitka v programu vypadala jako
> standartni tlacitka win XP ?
> (takovy ty zakulaceny odstinovany ) ??

Je treba pridat do aplikace XP manifest resource. VCL podporuje XP temata az v
Delphi 7, castecne reseni pro Delphi 6 nabizi XP theme manager:
http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.php

Petr Vones

Parser URL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 8.7.2003 12:47:00

7.7.2003 Lukas Gallina:
> Ahoj.
> Potrebuji odchytit z WebBrowseru u OnBeforeNavigate2 promennou PostData.
> Nicmene, kdyz vraci formular nejake znaky kde je cestina, misto nich to
> doplni jakesi %XX. Nevite nekdo o nejakem parseru, ktery by mi to umel
> prevedst? Diky moc.

Na to nepotrebujes parser. Ty znaky %xx je obycejna ASCII hodnota,
vyjadrena v sestnactkove soustave. Takze staci v cylku projet a
vsechny znaky nad ASCII 127 nahradit za
'%' + IntToHex(Ord(znak), 2)
nebo pouzit funkci Format().

Synapse-FTPSend-FileDateTime

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 8.7.2003 12:34:59

Ahoj,

chci se zeptat, zda je mozne u Synapse - FTP Send - zachovat pri
stahovani souboru puvodni datum a cas souboru...

Jinak musim rict, ze Synapse (teda aspon FTPSend) je fakt bomba!

Windows 2000, Delphi 5.

TFrame - po pridani labelu prestal fungovat dalsi

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.7.2003 11:20:55

Ahoj,

mam jeden Frame a z nej je odvozeny dalsi. kdyz jsem v predkovi
pridal label, tak mi zacala vyskakovat hlaska tridy EInvalidOperation:
Control 'sbGrid' has not parent window. pricemz sbGrid je TSpeedButton,
ktery je pridany az v tom potomkovi. netusite, kde by mohl byt zakopany
pes? jeste jenom, ze tech potomku je vice generaci, ve formularich se
pouziva az cca ctvrta ci pata generace.

BDE Table - pridanie pola a indexu k existujucej t

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 8.7.2003 10:54:53

Var Pole:Changerec;

procedure TForm1.AddField(Table: TTable; NewField: ChangeRec);
var
Props: CURProps;
hDb: hDBIDb;
TableDesc: CRTblDesc;
pFlds: pFLDDesc;
pOp: pCROpType;
B: byte;

begin
// Make sure the table is open exclusively so we can get the db
handle...
if Table.Active = False then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened to restructure');
if Table.Exclusive = False then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened exclusively to
restructure');

// Get the table properties to determine table type...
Check(DbiSetProp(hDBIObj(Table.Handle), curxltMODE,
integer(xltNONE)));
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
pFlds := AllocMem((Table.FieldCount + 1) * sizeof(FLDDesc));
FillChar(pFlds^, (Table.FieldCount + 1) * sizeof(FLDDesc), 0);
Check(DbiGetFieldDescs(Table.handle, pFlds));

for B := 1 to Table.FieldCount do begin
pFlds^.iFldNum := B;
Inc(pFlds, 1);
StrCopy(pFlds^.szName, NewField.szName);
pFlds^.iFldType := NewField.iType;
pFlds^.iSubType := NewField.iSubType;
pFlds^.iUnits1 := NewField.iLength;
pFlds^.iUnits2 := NewField.iPrecision;
pFlds^.iFldNum := Table.FieldCount + 1;
finally
Dec(pFlds, Table.FieldCount);
end;

pOp := AllocMem((Table.FieldCount + 1) * sizeof(CROpType));
Inc(pOp, Table.FieldCount);
pOp^ := crADD;
Dec(pOp, Table.FieldCount);

// Blank out the structure...
FillChar(TableDesc, sizeof(TableDesc), 0);
// Get the database handle from the table's cursor handle...
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE,
hDBIObj(hDb)));
// Put the table name in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblName, Table.TableName);
// Put the table type in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblType, Props.szTableType);
// Close the table so the restructure can complete...
TableDesc.iFldCount := Table.FieldCount + 1;
Tabledesc.pfldDesc := pFlds;
TableDesc.pecrFldOp := pOp;
Table.Close;
// Call DbiDoRestructure...
try
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TableDesc, nil, nil, nil, FALSE));
finally
FreeMem(pFlds);
FreeMem(pOp);
Table.Open;

Table1.Close;
table1.DatabaseName:=Cesta;
Table1.TableName:='Tabulka.db';
Table1.Exclusive:=true;
Table1.Open;

//prida pole
with Pole do
begin
szName:='StringPole';
//typy poli su v DBTables.pas na riadku 56
iType:= fldZSTRING;
iSubType:=0;
iLength:=10;
iPrecision:=0;
end;
AddField(Table1,Pole);

//prida index
Table1.AddIndex('IxDoklad','Doklad',[ixUnique,ixCaseInsensitive]);

Table1.close;
Table1.Exclusive:=false;

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Tlacitka winXP

[*] Martin Sztemon <martin.sztemon(zv)logikon(tec)cz> - 8.7.2003 10:42:52

http://www.builder(tec)cz/art/delphi/delphi_xpmenu.html

From: <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> [...]

samostatny soubor) a tu nahrat funkci LoadTypeLibEx. Tim ziskas ITypeLib

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 7.7.2003 22:30:03

Hello All,

Ako mozem v RunTime pridat k existujucej tabulke Paradoxu novy stlpec?
(Ak tam taky este neexistuje?)

P.S.
Pristupujem cez BDE.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

TService

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 7.7.2003 18:39:49

> ani tak mi nenastartuje.

No jde o to, ze ani tak ti nenastartuje..
Pochybuji o tom, ze by vubec v Delphi slo predelat obyc aplikaci
na sluzbu.. Je dulezite si uvedomit, ze sluzba pouziva zcela jiny
system zprav. Sluzba ma max rozsah zprav jen do 0..255. A ta se
posila ne prez sendmessage nebo postmessage ale zkrz SCManager a
pote pomoci ControlService. A dalsi vec.. Z toho rozsahu 0..255
mas kdyspozici pouze 128..255. 0..127 je rezervovan.

Petr Varga

--
Ziskejte kvalitu, kterou si zasluhujete. Za minimalni mesicni
poplatek vam nabizime Antivir, Antispam nebo dalsi kapacitu pro

TService

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 7.7.2003 18:49:50

>Pochybuji o tom, ze by vubec v Delphi slo predelat obyc aplikaci
>na sluzbu..
Ale ono to ide. Robil som to davnejsie v Delphi 3 ale vtedy este
neexistovala
trieda TService. Robil som to vsetko rucne pomocou vlastneho service
handlera.
Teraz som chcel vyuzit pohodlia ktore by mi mala poskytnut TService, ale
asi som si iba prirobil pracu :o(.
BTW: pokial je sluzba typu SERVICE_INTERACTIVE_PROCESS, nie je problem robit pre service
aj formy. Takze system sprav je tu zrejme ten isty ako u normalnej
aplikacie, iba ze
treba si osetrit service handler, ktory pouziva SCM a pomocou ktoreho
riadi SCM service.
palo.

TService

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 7.7.2003 18:17:47

>Service nenastartuje, pokud pouzivas udalost
>ServiceStart a v ni nezadas Started:= true;

ani tak mi nenastartuje.

TService

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 7.7.2003 18:13:47

Zdravim vespolek

>SCM mi stale nechce nakopnut moj servis a neviem kde robim chybu :-(.

Service nenastartuje, pokud pouzivas udalost
ServiceStart a v ni nezadas Started:= true;

H.A.N.D.

Jaroslav Vorlicek

TService

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 7.7.2003 18:05:36

Zdravim,
potrebujem prepisat moju aplikaciu na NT service pomocou
objektu typu TService.
Nemohol by mi niekto z vas poslat uz hotovy priklad na privatnu mail?
p.sestak(zv)corag.sk
SCM mi stale nechce nakopnut moj servis a neviem kde robim chybu :-(.

Palo Sestak

Parser URL

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 7.7.2003 17:33:34

[...]

D7, WinXP Professional

S pozdravem
Lukas Gallina

Zmensovani grafiky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.7.2003 17:19:33

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
> SetStretchBltMode(Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Handle, HALFTONE);

Zkus pouzit STRETCH_DELETESCANS

Petr Vones

Dlzka exe a jej vplyv na vykon

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 7.7.2003 17:01:32

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> Podobne zapnuti Overflow checkingu samo o sobe by mohlo problem
> vyresit jen neprimo (jinak by Ti vyskakovaly exceptions,
> ze doslo k preteceni promenne).

Pokud se zmeni cetnost chyby pri zmene takoveho typu tj. pri zmene
delky kodu a tudiz k jeho realokaci v pameti, byva to zpravidla nektera
z nasledujicich pricin:

a) neinicializovana promenna
b) prepis pameti
c) HW chyba pameti

Bod a) by mel odhalit warning prekladace, bod b) memory debugger
a bod c) s trochou stesti i nejaky dobry test pameti.

HTH, pf

Seznam udalosti poskytovanych ActiveXem

[*] likeapear(zv)centrum(tec)cz - 7.7.2003 16:55:31

Ahoj vsem,

uz jsem se nedavno ptal na neco podobneho, ale nedostalo se mi odpovedi.
Zkusim to jeste jednou:

Potrebuju nejak ziskat seznam udalosti (nazvy metod), ktere poskytuje
libovolny ActiveX prvek. Vytvoril jsem si potomka TOleControl (od stejne
tridy jsou odvozeny ActiveXy naimportovane do Delphi), kteremu pouze predam
GUID a on mi nalokuje ActiveX, ktery muzu vlozit do Formu. Dokazu, zjistit
GUID rozhrani obsahujici udalosti prislusneho ActiveXu, ale nevim jak
zjistit jejich nazvy.

Hledal jsem opravdu poctive ve vsech dokumentacich i na internetu, ale stale
nevim jak na to ;(
Velky dik tomu kdo poradi.

Zmensovani grafiky

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 7.7.2003 16:23:29

Nebo treba volat irfanview z prikazove radky.
Danik

Zmensovani grafiky

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 7.7.2003 16:05:28

Ahoj

> Potrebuji JPGcko zmensit na mensi obrazek - avsak pri rozmerech 80x60 uz vypada grafika prilis kostickovana - nepomaha ani level komprese, apod.
> Bmp.Canvas.StretchDraw(Bmp.Canvas.Cliprect, Jpg);

problem bude v metode StretchDraw, ktera zmensovani provadi pouhym
vypoustenim radku a sloupcu bodu. Mozne reseni pro NT,2000,XP vypada
nejak takhle :

SetStretchBltMode(Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Handle, HALFTONE);
StretchOK := StretchBlt(Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Handle,
0, 0, Image1.Picture.Bitmap.Width,
Image1.Picture.Bitmap.Height,
SourceBMP.Canvas.Handle, FromX, FromY,
W,
H,
SRCCOPY);
pro Win 9x je treba pouzit nejakou jinou metodu na zmensovani, teeba
Envision Image Library.

Vaclav Sazima

Inicializace tridy

[*] Jakub Dusek <net(zv)corexpert(tec)com> - 7.7.2003 15:49:27

Zdravim,
potreboval bych provest nejake inicializace v okamziku kdy se pouzije
nejaky namespace, v kterem jsou tridy. V Pascalu kde byly unity slo toto
udelat na konci unity v sekci initialization. Zkousel jsem to vyresit
statickym konstruktorem tridy, ale ten se vola moc pozde, respektive
potrebuji mit jistotu ze se ten kod provede hned pri pocatecni
inicializaci, staticky konstruktor se muze provest az pred vytvorenim
prvni instance.

Web : http://www.corexpert.com
Phone : +420 604 615 795
Sms GateKeeper - komfortni odesilani