Array of ...

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 7.7.2003 14:59:24

Zdravim

TO prvni mi funguje bez problemu to druhe jsem skousel ale vypsalo
to uplnej nesmysl. Akorat jsem pak narazil jeste na jeden problem ze
mi to u nekterych serveru nahlasi chyba 5 pristup odepren. No je jasne
ze to potrebuje nejak vyuzit IPC$ ale to uz jsem nedelal... skoda

> [...]

> Server := WTSOpenServer('\\192.168.0.231');
> if Server = 0 then
> RaiseLastOSError;
> try
> if not WTSEnumerateSessions(Server, 0, 1, Sessions[0], Count) then
> RaiseLastOSError;
> try
> for I := 0 to Count - 1 do
> Memo1.Lines.Add(Sessions[I]^.pWinStationName);
> finally
> WTSFreeMemory(Sessions[0]);
> WTSCloseServer(Server);

> Neviem to ale vyskusat, pretoze nemam pristup k Terminal Server.

S pozdravem

Milan Vymazal

Zmensovani grafiky

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 7.7.2003 14:35:22

Potrebuji JPGcko zmensit na mensi obrazek - avsak pri rozmerech 80x60 uz vypada grafika prilis kostickovana - nepomaha ani level komprese, apod.

Jpg.LoadFromFile(InputFileName);
ScaleX := NewHeight / Jpg.Width;
ScaleY := NewWidth / Jpg.Height;
Bmp := TBitmap.Create;
Bmp.Width := Round(Jpg.Width * ScaleX);
Bmp.Height := Round(Jpg.Height * ScaleY);
Bmp.Canvas.StretchDraw(Bmp.Canvas.Cliprect, Jpg);

Existuje na tohle nejaka lepsi vec - komponenta, zdrojak, apod?

Jiri

Aplikace s vyssimi pravy

[*] Ing. Jan Kuchar <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 7.7.2003 14:01:18

a da se nejak jeste zakazat zobrazeni hlasky windowsu, ze "spravce tohoto
systemu zakazal soravce uloh" ?

From: "spisiak" <spisiak(zv)zoznam.sk>
> [...]
> vykon? Je program pomalsi ako ked je mensi exe? Moj program ma 3,5MB ale

Ne, velikost souboru nema naprosto zadnou souvislost s rychlosti behu kodu.

> [...]

Patrne tam nekdo zapomel TD32 debug informace pro ladeni nebo pouzival nejake
velke resource, napriklad obrazek jako bitmapu na formulari.

Petr Vones

instalacni balik

[*] dotnet(zv)email(tec)cz - 5.7.2003 22:58:49

Nazdar. Ve Visual Studiu 6 jsem pomoci "Package & Deployment Wizard" vyrobil komplet instalaci me aplikace. Jak neco podobneho se resi ve Visual Studio Net 2003 ??? DotNet

pripojeni k MDB

[*] dotnet(zv)email(tec)cz - 5.7.2003 22:30:48

Nazdar. Zkousim ve VB.NET a chci se pripojit k MDB (Access97). Pouzil jsem "Tools/Connect to database" a pak zvolil "Microsoft Jet 3.51 OLE DB Provider", nastavil "Access permision" na ReadWrite. Udelal jsem jednoduchy formular, kde jsem umistil DataGrid, ktery jsem napojil na "DataSet11.Adresa" (connect do MDB na tabuli Adresa). V DataGridu se zobrazi sloupecky tabulky Adresa. Aplikaci spustim, zobrazi se okno s gridem, ktery obsahuje udaje tabulky Adresa. A ted nastava problem - zadam novy radek (treba dva i vice), pak okno zavru (ukoncim aplikaci). Kdyz to znovu spustim, tak nove zadane radky tam nejsou, jen ty puvodni. Kde asi delam chybku ???

DotNet

Dlzka exe a jej vplyv na vykon

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 5.7.2003 22:00:46

Zdravim,
Diky
KaSi
From: "Slavek Rydval" <konference(zv)rydval(tec)cz>
> [...]
> se ,,pretvori`` znovu - tim padem zrusi vsechny itemy a vytvori znovu, cimz

Dalsi moznost, ktera to asi opravdu konecne resi. Odvodit vlastni tridu od
TTreeNode a tu predat v udalosti OnCreateNodeClass. Tim by mel byt zajisten i
streaming v pripade, ze se vyvolalo RecreateWnd.

Petr Vones

TreeView a zmena FormStyle

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2003 14:49:54

From: "Slavek Rydval" <konference(zv)rydval(tec)cz>
> [...]
> prijdu o spravne hodnoty v Item.Data (priklad je na konci). Jak tento
> problem vyresit, aniz bych prechazel k jine komponente?

Resenim by mohlo byt vytvaret ten objekt az v udalosti OnAddition a rusit v
OnDeletion. Tim se vzdy vytvori znovu pokud je volano RecreateWnd. Cele je to
ovsem ponekud nelogicke, spravne by se spise nemelo volat OnDeletion pokud jde
o volani RecreateWnd.

Petr Vones

TreeView a zmena FormStyle

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2003 14:37:53

From: "Slavek Rydval" <konference(zv)rydval(tec)cz>
> [...]
> se ,,pretvori`` znovu - tim padem zrusi vsechny itemy a vytvori znovu, cimz
> prijdu o spravne hodnoty v Item.Data (priklad je na konci). Jak tento

V jake je to verzi Delphi ? Podle zdrojaku VCL v Delphi 7 by to melo fungovat
a take to funguje:

N: TTreeNode;
begin
TreeView1.Items.Clear;
N := TreeView1.Items.AddChild(nil, 'Text');
N.Data := Pointer(1);
ShowMessageFmt('%p', [TreeView1.Items[0].Data]);

TreeView1.Perform(CM_RECREATEWND, 0, 0);

ShowMessageFmt('%p', [TreeView1.Items[0].Data]);

Chyba Internal gds konsistency check

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 4.7.2003 14:23:52

Zdravim vespolek

Data := TSomeClass.Create ('SomeValue');
end;

procedure TForm1.TreeView1Deletion(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
//pri zruseni Itemu zrusim i objekt
TSomeClass (Node.Data).Free;
Node.Data := nil;

//zmenim styl
if FormStyle = fsNormal then
FormStyle := fsStayOnTop
else
FormStyle := fsNormal;

//zobrazim hodnotu vlastnosti v objektu privazaneho na item...
//pokud bylo pred tim stisteno Button1, dojde k chybe
ShowMessage (TSomeClass (TreeView1.Items [0].Data).SomeValue);

slavek(zv)rydval(tec)cz
http://www.rydval(tec)cz

Jeste jednou minimalizace aplikace

[*] Petr Bartos <p.bartos(zv)softdec(tec)cz> - 4.7.2003 13:39:48

[...]

SYNAPSE - SubParty

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.7.2003 13:33:47

> 1) V jedne z rad z historie je uvedeno testovat na PrimaryCode, zda je
> MP_TEXT, MP_MESSAGE atd. Zkousel jsem uz ruzna zpravy (plain text, v
> HTML formatu i s nejruznejsima prilohama), ale jeste se mi nepodarilo
> dostat v PrimaryCode nic jineho nez MP_MULTIPART. Jen predesilam, ze sem
> tu historii opravdu cetl, takze veci jako DecodeMessage sem nevynechal a
> zpravu projizdim v cyklu a lezu po vsech Partech :). Kde tedy delam
> chybu? Nebo spis, co sem spatne pochopil?

Patrne je to proto, ze vse co mu podstrjujes je skutecne multipart.
ntreba maily s HTML? ;-)

S temi druhy subpartu se to ma u Synapse nejak nasledovne:

Kazda e-mailova zprava muze obsahovat bud primo nejaky text
(MP_TEXT), nebo nejaka binarni data jako treba soubor, zvuk, video,
atd. (MP_BINARY).

Nebo muze byt pouzit tzv. multipart (MP_MULTIPART), coz je takovy
specielni druh zpravy. jedna se vlastne o jakysi kontejner da dalsi
podrizene casti dopisu (subparty. ;-)) Tento mutipart pro zmenu sam o
sobe nenese zdnou informaci.

Takze naprikald, kdyz posles zpravu jen s textem, budes mit MP_TEXT.
Posles-li jen soubor, budes mit zpravu s MP_BINARY.

Posles-li ale zpravu s textem a soubor jako prilohu, dostanes
MPMULTIPART. A tento multipart bude mit pod sebou dva dalsi
subparty... MP_TEXT a MP_BINARY.

Navic, multipart muze mit jako nejakou ze svych podrizenych subparty
opet dalsi multipart. Timto jsi schipem vytvorit a obsluhovat
libovolnou stromovou strukturu ruzne vnorenych jednoduchych casti e-
mailoveho dopisu.

Kdyz posilas HTML mail, tak ten je vzdy multipart, ktery ma podrizene
zpravidla dva subparty.. jeden text v HTML a druhy totez bez HTML
(plaintext) pro normalni lidi. ;-)

chces-li vedet neco o zpracovavane e-mail zprave, nemuzes se koukat
jen na ten prvni part, musis se vnorovat i do jejich subpartu a
pripadne do subpartu jejich subpartu. To neni seznam, to je
stromecek. ;-)

Synapse dokonce na toto prolezani nabizi nastroj. Staci si povesit
svoji proceduru na OnWalkPart a pak zavolat metodu Walkpart. Tvoje
povesena procedura bude zavolana pro kazdou cast dopisu zvlast. To se
obzvlast hodi treba na generovani seznamu hjednotlivych casti dopisu,
na vyhledavani casti dopisu s virem, atd. ;-)

Jeste musim zminit posledni druh subpartu, ktery se zove
'MP_MESSAGE'. To znamena, ze tady je prilozena dalsi cela nejaka e-
mailova zprava. tento typ ma vzdy jeden subpart, kde je tato zprava
ulozena. (a pripadne take rozebrana. ;-))

> 2)Korektni zobrazeni cestiny. Co udelat, aby se mi zprava zobrazila
> korektne s ceskou diakritikou?

Kukas se na nedekodovanou cast dopisu. Abys tuto cast dopisu
dekodoval, musis zavolat DecodePart pro ten Subpart, ktery hces
dekodovat. Vysledek pak mas v decodedlines streamu, protoze vysledek
muzou byt libovolne binarni data! (v pripade treba prilozeneho
souboru). pokud chces dekodovat celou zpravu, musis toto zvolat pro
kazdy subpart zvlast!

> 3) kdyz mam SubPart s reply odpovedi, nebo forwardnutou message, jak ten
> subpart rozdelim, abych mel jen ciste tela tech zprav? Potazmo spis v
> cem bude ulozene telo te zpravy.

Bud je ta zprava typu MP_MESSAGE a rozdeluje ti to sam TMimePart,
nebo je to nejakym mailerem napsane primo v textu zpravy a musis si
to nejak odhalit a rozelit sam.

Resource Dll a pocet prvku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.7.2003 13:33:47

On 4 Jul 2003 at 13:15, Petr Vones wrote:

> I kdyz tohle bude asi nesmysl, protoze Delphi kompilator cisluje
> resstringy od konce a funguje to vsude. Otazka co tim Microsoft myslel

MS uvadi v dokumentaci k PE toto:
V sekci String jsou bloky, v kazdem bloku muze byt nejvyse 16
retezcu. Nazev bloku je tvoren 12bitovym cislem. ID retezce se pak
pocita cislo bloku * 16 + pozice retezce v bloku. Funguje to jak ve
Win9x, tak i v OS Windows.

Resource Dll a pocet prvku

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.7.2003 13:21:46

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> I kdyz tohle bude asi nesmysl, protoze Delphi kompilator cisluje
resstringy od
> konce a funguje to vsude. Otazka co tim Microsoft myslel ...

To urcite neni pravda, protoze uz roky pod W9x provozujeme DLL, ktera ma
cca 48 k textu ulozenych ve STRINGTABLES.

Bye, pf

Resource Dll a pocet prvku

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.7.2003 13:11:45

On 4 Jul 2003 at 13:03, Ing. Petr Sikola wrote:

> Potrebuji do dll dat velke mnozstvi resource stringu (dll slouzi pro
> runtime lokalizaci), ale nevim jakym zpusobem, a jestli to vubec lze,
> do te dll dostat vice jak 65535 prvku.

Nelze. To je horni limit.

Resource Dll a pocet prvku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2003 13:13:45

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Potrebuji do dll dat velke mnozstvi resource stringu (dll slouzi pro
> runtime lokalizaci), ale nevim jakym zpusobem, a jestli to vubec lze, do
> te dll dostat vice jak 65535 prvku.

Ne, dokonce jen 32767 protoze na Windows 9x existuje nasledujici omezeni:

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2003 13:15:46

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

On 4 Jul 2003 at 12:05, Jaroslav Vorlicek wrote:

> Otazka zustava nezmenena, netusite nekdo co s tim ?

Obcas se mi stava, ze pro oci nevidim :-) Problem neni v klici, ale v datech. Ono
totiz selze vytvoreni B-stromu pro index, nikoliv vytvoreni zaznamu o strukture
indexu. Zkuste vytvorit index na prazdne databazi (melo by projit), a pak pridavat
data z databaze a sledovat ktery selze. Rovnez by mohla neco odhalit validace
na puvodni databazi.

Resource Dll a pocet prvku

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 4.7.2003 13:03:44

Zdravim konferenci.
Potrebuji do dll dat velke mnozstvi resource stringu (dll slouzi pro
runtime lokalizaci), ale nevim jakym zpusobem, a jestli to vubec lze, do
te dll dostat vice jak 65535 prvku.

klasicky vytvarim rc soubor:

STRINGTABLE DISCARDABLE
{
1,"text 1"
2,"text 2"
65535,"text n"
}

dll vypada takto:

{$C LOADONCALL}

library resource;

{$R 'versioninfo.res'}
{$R 'rc_sql.res'}
{$R 'STRINGS.res'}
{$R 'BITMAPS.res'}

uses
Windows,
Graphics,
StdCtrls,
SysUtils;

+ nejake funkce a procedury

bohuzel se mi nedari dll zkompilovat pro vice nez 65535 prvku.

Dekuji za radu.
Petr Sikola

OT: SYNAPSE - SubParty

[*] Dave <bone(zv)wizards(tec)cz> - 4.7.2003 13:05:45

Zdravim a prosim o radu.
Plodim pro sve pouziti mail klienta a rozhodl jsem se pouzit Synapsi.
Prolezl jsem si historii konference a rady a napady hledal nejprve tam.
Pomohlo to, ale i tak bych se chtel na par veci jeste zeptat. Vim, z mam
vedomostni mezery ve fungovani mailu a snazim se je dohnat a proto
prosim o toleranci :)

[...]

Dostanu:
P=F8=EDchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
a mel bych dostat

---
Prichozi zprava neobsahuje viry.

Vim, ze je to pravdepodobne kodovanim, ale nevim, jak z toho ven.

3) kdyz mam SubPart s reply odpovedi, nebo forwardnutou message, jak ten
subpart rozdelim, abych mel jen ciste tela tech zprav? Potazmo spis v
cem bude ulozene telo te zpravy.

Diky za pomoc

Quickreport : defaultniXchteny podavac

[*] Rastislav Lazan <lazan(zv)davidplus.sk> - 4.7.2003 12:41:43

Ak sa nemylim, myslim ze ide tuto chybu (dole) WinNT, XP, 2000 (na Win98 je
to vraj OK a uz vobec nejde o QuickReport):
Riesenie (dole) tiez nie je pouzitelene, len ak by si to robil presne pre
urcitu konkretnu tlaciaren.
Jedina schodna cesta je pouzit komponentu TPBPrinterSetupDialog (pouzivat
save mod) z http://home11.inet.tele.dk/BakSoft/.
Area: vcl\dialog controls\tprintersetupdialog

Reference Number: 465 (Published: 12/17/98)

Date Reported: 5/5/98

Severity: Commonly Encountered

Type: Basic Functionality Failure

Problem:

Under Windows NT 4 (SP3) the printer dialog and
printer setup dialog will always show the default
printer, not the one chosen through
Printer.PrinterIndex. Under Win95 (and Win 3.1 with
D1) the PrinterIndex printer is the one chosen in the
dialog.

This can be worked around by calling
Printer.GetPrinter followed by Printer.SetPrinter, with
a 0 parameter for hDevMode, to force TPrinter to
update its info.

Steps:

The following event handler shows what is
neccessary to have the NT4 printer dialogs to show
the correct printer after PrinterIndex is set in code. If
the GetPrinter and SetPrinter calls are commented
out then the dialogs will always show the default
printer, not the PrinterIndex one.

procedure TForm1.Printersetup1Click(Sender:
TObject);
var
Device : array[0..255] of char;
Driver : array[0..255] of char;
Port : array[0..255] of char;
hDMode : THandle;
begin
Printer.PrinterIndex := 1; { set to any non-default
printer }
Printer.GetPrinter(Device, Driver, Port, hDMode);
Printer.SetPrinter(Device, Driver, Port, 0);

if PrinterSetupDialog1.Execute then begin
Memo1.Lines := Printer.Printers;
From: "Peter Sulek" <psulek(zv)seznam(tec)cz>
> Zdravim,
>
> Chcem sa spytat(asi cloveka od borlandu) ze ak si kupim Delphi7 personal,
ci
> je moznost nikedy v buducnu upgradnut na Delphi7 Professional. Pytam sa
> preto, lebo na shop.borland(tec)cz su same upgrady z verzie Delphi6
professional
> na Delphi7 professional, ale nic o tom ci sa predava upgrade rovnakej
verzie
> delphi ale iny typ.

Ahoj.
Moje zkusenost :
Koupe D4 standard (1998-99 ?) na vyzkouseni zda z Delphi vubec zacit.
Tenkrat mi pri koupi na primy dotaz Borland CZ sdelil ze produkty rady
standard lze bezne upgradovat na nove verze Profi. (V te dobe napriklad
upgrade z D3S na D4P)
Pri uvedeni D5 jsem chtel upgrade D4S na D5P a nebylo to mozne (Muj duvod
byl predevsim , ten ze upgrdem z D4S na D5S bych prisel o podporu databazi).
[...]

Ludek

Chyba Internal gds konsistency check

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 4.7.2003 12:05:40

Zdravim vespolek,

Bohuzel se nepodarilo :( i kdyz byl to byl jediny index na tabulce..
Velikost stranky mam nastavenou na 8k. Nasledne selhala vsechna pripojeni k
databazi :(.

Tohle je vypis z logu .... (* nahrazuje udaje, ktere bych nerad zverejnil)***** (Server) Fri Jul 04 11:55:26 2003
Database: ******
internal gds software consistency check (index key too big (174))

Otazka zustava nezmenena, netusite nekdo co s tim ?

Jaroslav Vorlicek

Jeste jednou ikona z BPL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.7.2003 12:09:40

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> res:=TResourceStream.CreateFromID(FModuleInstance,1,RT_ICON); //1 jsem
> vycetl v hackeru jako "ordinal name"
>
> coz ikonu nacte, ale nejakou obecnou (kterou rhackerem v balicku nevidim).
> Urcite neco delam uplne spatne - privitam nakopnuti spravnym smerem...

Ikony jsou ulozeny ve dvou typech resource. V jednom je pouze tabulka indexu
do toho druheho. Nejznaszi mas pouzit API funkci LoadIcon, kde vracene handle
priradis do TIcon.Handle.

Petr Vones

SQL Reference na Firebird?

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 4.7.2003 11:53:39

Varianta 3 ,
kup si knizku o IB/FB, kterou napsal Pavel Cisar. Je to vazne moc zajimave
cteni.
Jak tak zbezne koukam na konec, tak je tam SQL reference v cestine :o)

Jaroslav Vorlicek

SQL Reference na Firebird?

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.7.2003 11:31:37

Levna varianta: stahnout si dokumentaci k IB6.0

draha varianta: Koupit si CD od IBPhoenix, dokumentace primo k FB (plus hromada veci navic).

> [...]

> zdrojaku.

Se ZEOS primou zkusenost nemam, ale melo by to rovnez fungovat.

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2003 10:43:30

Chcem sa spytat kde by som mohol zohnat SQL Reference na Firebird? Je mi v
podstate jedno v akom formate ci PDF, HTML, ... ?

carkovana cara ze dvou barev odlisnych od pozadi

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2003 10:43:31

Ahoj,

chtel bych namalovat carkovanou caru, ale tak, aby se stridaly dve
barvy odlisne od
puvodni barvy canvasu. muze mi nekdo poradit, jestli to jde nejak pres
styl cary, nebo
to musim osetrit rucne (pakarna, radsi se na to...). konkretne bych
chtel nakreslit
zluto-cernou na puvodne bile platno a dofam, ze kdyz nakreslim dve pod
sebou, bude
stridani identicke (nebude u druhe posunute vuci te prvni), takze
dosahnu sirky 2px.
zkusim ruzne manipulovat brushem a inkem, ale nejak se necapu.

Kupa Delphi7 personal, upgrade na professional

[*] Peter Sulek <psulek(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2003 10:43:31

[...]

Minimalizace aplikace

[*] Petr Bartos <p.bartos(zv)softdec(tec)cz> - 4.7.2003 10:43:31

Ahoj.

On 4 Jul 2003 at 11:09, Jaroslav Vorlicek wrote:

> Domena pole je Varchar (50) charset WIN1520 collate PXW_CSY
>
> Na takovato pole pouzivame indexy bezne. Jde to az do delky 80. Bohuzel
> toto je jeden konkretni pripad o kterem vim, kdy to nefunguje. Tato
> chyba byla navozena jak na IB6, tak na FB 1.0.3.972 i FB 1.5 RC3
> SuperServer Bohuzel index na toto pole bych docela potreboval.

Divne. jeste me napada, zda neni na tabulku moc indexu. podari se tenhle index
vytvorit, pokud je to jediny index na tabulce ? Pokud ano, chce to zvetsit velikost
stranky nez je nyni.

rxTrayIcon

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.7.2003 11:17:36

> pochopil jste mne dobre, ale Form nema events OnMinimize.
>
> Mam D3 / W98, nevim jak ve vyssich verzich D..., ale D3 to nema..

Napis si message handler na WM_SYSCOMMAND s parametrom SC_MINIMIZE.

Chyba Internal gds konsistency check

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 4.7.2003 11:09:35

Zdravim vespolek

jeste upresnim,
[...]

Co s tim ?

Diky

Jaroslav Vorlicek

carkovana cara ze dvou barev odlisnych od pozadi

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 4.7.2003 10:59:34

Udelas si nejdriv plnou caru jednou barvou a pres carkovanou caru druhou
barvou :)

[*] Michal Kolisek <michal.kolisek(zv)asei(tec)cz> - 4.7.2003 10:27:29

[...]

volanie klienta zo servera

[*] delphi(zv)minv.sk - 4.7.2003 10:27:29

ahoj,

mam TSocketConnection a rad by som z aplikacneho servera odpojil klienta.
Problem je v tom, ze klient sa o tom nedozvie, pokial neskusi urobit nejaky
sql
dotaz, na ktorom havaruje. Neviete ako by som dal klientovi zo servera
vediet
ze je down?

thnx

Werki

Chyba Internal gds konsistency check

haj hou!

On 3 Jul 2003 at 18:06, Jaroslav Vorlicek wrote:

> snazim se vytvorit index na poli varchar 50 a hlasi mi to tuto chybu:
> internal gds software consistency check (index key too big (174))
> V tabulce je 200 zaznamu.
> IB6,W2K, D5
>
> Nevite co s tim ?

Jenom jedno pole varchar(50) ? V tom pripade je definovane jako
UNICODE_FSS, nebo ne ? Kazdopadne bude nutne definovat mensi pole, nebo
zvolit jiny charset (ktery nepouziva 3 byte na znak), nebo se obejit bez indexu.

rxTrayIcon

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 4.7.2003 08:07:20

Joha Simek,

S> pochopil jste mne dobre, ale Form nema events OnMinimize.
Tak chytej WM_SIZE.

--
vt

Zmena meritka tisku

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 4.7.2003 07:15:17

Ahoj,
jsem tu opet s dotazem: snazim se zmensit tisk. Inspiroval jsem se prikladem
z 1001TT, ale nejak to nic nedela :-(

procedure TformNahled.ZmenitMeritkoTisku(const Procento: Byte);
var
//oInfo: TPrinterInfo5;
pDevice, pDriver, pPort: PChar;
hDevMod1, hDevMod2: THandle;
pDevMod1, pDevMod2: PDeviceMode;
begin
//oInfo := TPrinterInfo5(Printer.Printers.Objects[Printer.PrinterIndex]);
pDriver := StrAlloc(256);
pDevice := StrAlloc(256);
pPort := StrAlloc(256);
try
Printer.GetPrinter(pDevice, pDriver, pPort, hDevMod1);
if hDevMod1 = 0 then
begin
Printer.PrinterIndex := Printer.PrinterIndex;
Printer.GetPrinter(pDevice, pDriver, pPort, hDevMod1);
end;
if hDevMod1 <> 0 then
begin
pDevMod1 := GlobalLock(hDevMod1);
hDevMod2 := GlobalAlloc(GHND, SizeOf(TDevMode));
pDevMod2 := GlobalLock(hDevMod2);
try
CopyMemory(pDevMod2, pDevMod1, SizeOf(TDevMode));
with pDevMod2^ do
begin
dmFields := dmFields or DM_SCALE;
dmScale := Procento;
GlobalUnlock(hDevMod2);
GlobalUnlock(hDevMod1);
end;
Printer.SetPrinter(pDevice, pDriver, pPort, hDevMod2);
StrDispose(pPort);
StrDispose(pDevice);
StrDispose(pDriver);

co je spatne? (delam to na D4)

Zdenek Brejsa

rxTrayIcon

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 4.7.2003 07:05:16

pochopil jste mne dobre, ale Form nema events OnMinimize.

Mam D3 / W98, nevim jak ve vyssich verzich D..., ale D3 to nema..

Kejchal

From: "Ales Pavel" <aldik(zv)quick(tec)cz>

> Jo ale ikdyz ho stopnu tak je to stejny mrzak dll tam furt je....a
nejde
> kompilovat...

Musis zastavit/restartovat World Wide Web Publishing Service (na ceskych
woknech Sluzba publikovani ve WWW). Oboje v sekci Services resp. Sluzby.
Alespon na W2K to funguje.

HTH, pf

ISAPI a knihovna v pouziti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2003 14:18:11

From: "Ales Pavel" <aldik(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> kdyz ho pustim v IE 6 tak mi knihovna zustane nactena a ja uz ji nemuzu
> prekompilovat, jak to resite?Vzdy odstrelim dllhost.exe ale to asi nebude

Tohle nefunguje ? http://bdn.borland.com/article/0,1410,23024,00.html

Petr Vones

ISAPI a knihovna v pouziti

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.7.2003 14:10:11

Ospravedlnujem sa za prvy mail. ISAPI DLL ostava vzdy v pamati a neda sa
nijako odtial zrusit len zlikvidovanim procesu. V case vyvoja je lepsie
pouzivat CGI standalone executable. To sa da prekompilovat aj za staleho
behu IIS alebo Apacha. Potom ked je projekt dokonceny, tak staci zmenit
DPR subor projektu na ISAPI DLL.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: Jo ale ikdyz ho stopnu tak je to stejny mrzak dll tam furt je....a
nejde
>: kompilovat...
>: Nevite nekdo proc tomu tak je...mam XPcka

rxTrayIcon

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 3.7.2003 13:48:09

[...]

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2003 13:40:09

>Peter Ondras:
> Ja to neladim priamo z Delphi. Ked uz ti ale ostava nacitana v pamati,
> tak ak pouzivas IIS, tak staci stopnut server, prekompilovat a potom
> znovu startnut server.

Jo ale ikdyz ho stopnu tak je to stejny mrzak dll tam furt je....a nejde
kompilovat...
Nevite nekdo proc tomu tak je...mam XPcka

Aldik

Jak zjistit do jake miry je string stejny

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 3.7.2003 13:24:07

Mozna by ti pomohlo kuknout se na komponentu TDiff:
http://www.users.on.net/johnson/delphi/

ktera resi neco podobneho ale v mnohem vetsim rozsahu (rozdily v textovych
souborech).

> chtelbych polozit otazku na kterou bohuzel ja neznam odpoved
> a to jest "Jak zjistit do jake miry je string stejny"
> napr>
> c:\123\podDir\321\Xvv
> c:\123\podDir\XYZ\pvv
> jsou rozdilne string-y ale jak ja zjistim od ktere pozice se lisi.

ISAPI a knihovna v pouziti

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.7.2003 13:08:06

> [...]

nemuzu
>: prekompilovat, jak to resite?Vzdy odstrelim dllhost.exe ale to asi

Vytvoreni Databaze II

[*] dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 3.7.2003 12:46:04

Muzete mi nekdo prosim poslat kus kodu v Delphi 5, kterej mi 100% vytvori
databazi ze skriptu pro Firebird..Diky

jak na del ?ee Delete

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 12:34:03

>Zrejme jsi si to spletl s popisem klavesy DEL.
>V Delphi je v unite System procedura Delete,
>ktera by asi mohla vyhovovat tvym pozadavkum.

oooo ano presne tak dekuji mnohokrat

jak na del ?

[*] jancarik(zv)hame(tec)cz <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 3.7.2003 12:36:04

KinDRik wrote:

>Omluovam se za primitivni otazku
>ale prosim vas jake parametry ma f-ce "del" ?
>vim ze to je neco jako del(sting,).... ale co dal to uz nejak netusim
>diky za radu

Zrejme jsi mel na mysli toto. Procedura je v unite System.

procedure Delete(var S: string; Index, Count:Integer);

Description
In Delphi code, Delete removes a substring of Count characters from
string S starting with S[Index]. S is a string-type variable. Index and
Count are integer-type expressions.
If index is larger than the length of the string or less than 1, no
characters are deleted.
If count specifies more characters than remain starting at the index,
Delete removes the rest of the string. If count is less than or equal to
0, no characters are deleted.

SJ

Jak zjistit jestli adresar obsahuje podaresar ??

[*] jancarik(zv)hame(tec)cz <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 3.7.2003 13:00:06

KinDRik wrote:

>Opet jsem tu a opet z otazkou a jako vzdy stupidni.
>Jak zjistit jestli adresar obsahuje podaresar ??
>
>Predem diky za jakoukoliv radu
>Jiri Betunak

Pokud to jenom potrebujes zjistit, tak staci pokud tato funkce bude mit
v Attr faDirectory a vrati 0.
Kdyby jsi chtel vsechny, tak musis pote pouzit FindNext dokud ti bude
vracet 0.

function FindFirst(const Path: string; Attr: Integer; var F:
TSearchRec): Integer;
function FindNext(var F: TSearchRec): Integer;

SJ

Synapse FTPSend - neukoncena spojeni

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 3.7.2003 12:30:03

Opravdu to nebude nejspis nasimi aplikacemi... a tim ani Synapsi...
Myslime si, ze jsme nasli chybu u nejakeho procesu firmy Compaq,
ktera ucpava porty...

> Od: jimys1(zv)centrum(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: Thu, 3 Jul 2003 10:55:53 +0200
> Predmet: Synapse FTPSend - neukoncena spojeni
>
> Ahoj,
>
> pouzivame komponentu Synapse TFPSend. Stahujeme nejake soubory z
ftp.

> Jednou udelame Login, stahneme si seznam souboru na ftp (funkce
List)

> a dame ho do nejakeho stringlistu a provedeme logout.
>
> V dalsim kroku jen vyuzijeme funkci RetrieveFile pro stazeni vsech
> vylistovanych souboru.
>
> Ovsem nejak se nam zahlcuji spojeni ci porty, moc se v tom
> nevyzname... Po vypisu prikazem netstat se zobrazi spousta
> neukoncenych spojeni...
>
> Provadime neco spatne? Je potreba delat krom Logout jeste neco
> jineho?
>
> Nebo to muze byt chyba Windows? Nekde jsme cetli o podobnych
> problemech, ktere zpusoboval Compaq Monitoring...

> Delphi 5.0, Windows 2000 Server

jak na del ?

[*] jancarik(zv)hame(tec)cz <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 3.7.2003 12:28:02

KinDRik wrote:

> [...]

If count specifies more characters than remain starting at the index,
Delete removes the rest of the string. If count is less than or equal to

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2003 12:22:02

From: "KinDRik" <kindrik(zv)centrum(tec)cz>
> No ja se ptal protoze sem ji v helpu delphi5 taky nenasel ale
> prisahal bych ze nekde byla ....ale kde ???? ....to nevim a proto se
> ptam znova .Nevi te nekdo jake parametry ma f-ce "Del"

Zadna funkce Del ve standardnich funkcich Delphi neni. Spis hledej podle toho
co to ma delat.

Petr Vones

jak na del ?

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 3.7.2003 12:08:01

funkci "del" jsem v delphi 6 pro nenasel.
zkus svuj help, nebo napovedu v kodu (ctrl+shift+mezera)

peca

IB/FB - OIT (P. Cisar)

On 3 Jul 2003 at 10:33, Jaroslav Popluhar wrote:

> Stale mi vsak nie je jasne, co presne je OIT a kedy sa aktualizuje jeho
> hodnota,

Nejstarsi "zajimava" transakce je nejstarsi necommitovana transakce (tedy
aktivni, limbo, nebo rolled back). Protoze databaze muze obsahovat verze radku
teto transakce, je traba ji zachovat v tabulce stavu, aby se ty verze spravne
vyhodnotily. Pokud databaze takove verze neobsahuje (po sweepu), lze takove
transakce prepnout do stavu committed (zcela bezpecne).

> prip. kedy sa realokuje tabulka aktivnych transakcii.

V jakem smyslu realokuje ? Pri kazdem startu transakce se vyhodnocuje OIT a
OAT, a vytvari se nova tabulka pro startujici transakci. Zaroven se stava
"globalni", protoze je v cache.

jak na del ?

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 12:18:02

> [...]

prisahal bych ze nekde byla ....ale kde ???? ....to nevim a proto se
ptam znova .Nevi te nekdo jake parametry ma f-ce "Del"

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 3.7.2003 11:47:59

> [...]
> neukoncenych spojeni...
> Provadime neco spatne? Je potreba delat krom Logout jeste neco

opravdu zustavaji neukoncene, nebo jsou ve stavu 'TIME_WAIT'?

TFTPSend pochopitelne socket zavira a uvolnuje. Ovsem nekdy mohou
zustat tyto sockety ve stavu TIME_WAIT, coz je zalezitost operacniho
systemu. (Ne jen Windows, je to obecna zalezitost!) A system take po
nejakem case tyto sockety zcela uvolni.

Co je to TIME_WAIT?

TIME_WAIT
The socket is waiting after close for remote shutdown
retransmission.

Lidsky receno: My jsme sice spojeni ukoncili, ale nevime, jestli jej
ukoncila i druha strana spojeni! Proto cekame, jestli nam druha
strana na toto spojeni nahodou jeste neco neposle. Kdybychom
necekali, mohl by tento socket hnedka nekdo znovu pouzit, a to by pak
mohlo zpusobit zmatky, kdyby se nam sem zcaly motat zbytky
predchoziho spojeni.

Cele to muze byt zapricinene tim, ze druha strana spojeni (FTP
server) nedela uplne dobre ukoncovani spojeni.
Nebo mas prilis starou Synapsi, kde jsem za nekterych okolnosti obcas
spatne ukoncoval spojeni pro zmenu ja. (posledni Release by mel byt
ale z tohoto hlediska v poradku).

Kazdopadne stav TIME_WAIT by ti nemel v praxi zpusobovat nejake
obtize.

Jak zjistit jestli adresar obsahuje podaresar ??

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 11:47:59

Opet jsem tu a opet z otazkou a jako vzdy stupidni.
Jak zjistit jestli adresar obsahuje podaresar ??

Predem diky za jakoukoliv radu
Jiri Betunak

jak na del ?

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 11:39:58

Omluovam se za primitivni otazku
ale prosim vas jake parametry ma f-ce "del" ?
vim ze to je neco jako del(sting,).... ale co dal to uz nejak netusim
diky za radu

Minimalizace aplikace po startu do traye

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.7.2003 11:41:58

> pouzivam komponentu TTrayIconSinea. Chtel bych hned po startu aplikaci
> minimalizovat do traye (bez probliknuti).
> Dik za nakopnuti.

TTrayIconSinea nepoznam. Tato vec sa da riesit aj tak, ze si nevytvoris
ziadny auto-create formular, v runtime akurat vytvoris tu taskbar icon a
slucku s HandleMessage si das priamo do .dpr. Formular sa da vytvorit podla
potreby, ked si uzivatel zvolil nejake menu.

kalendar nebo planovaci aplikace

[*] Jaromir Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 3.7.2003 11:58:00

> nemate nekdo nejakou dobrou komponentu nebo aplikaci ktery umela
> planovaci kalendar alespon trochu ve stylu MS Otlook ? ne

TurboPower Visual PlanIt
http://sourceforge.net/projects/tpvplanit/

S pozdravem
Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)

Jeste jednou ikona z BPL

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.7.2003 11:07:54

Ahoj, muj puvodni dotaz nejak zapadl v obvykle flame, ktera se tu strhne
vzdy jak nekdo zmini
Borland, registrace a ochranu sw ;-), tak si dovolim ho jeste jednou
zopakovat:
---------------------
v aplikaci s dynamickymi balicky pomoci balicekR.RC a brcc32 vytvorim
resource, ktery {$R balicekR.res}
vlozim do balicku, kde v RC je:

FrmAdresar ICON C:\Delphi\1\images\Adresar.ico

Pokud se podivam Resourcehackerem do hotoveho BPL, pak v nem najdu ikonu pod
kyzenym jmenem, ale v "Group Icon", dale pak pod nejakym ID (1) jeste ve
skupine "Icon".

Jdu na to pak takto nejak:

res:=TResourceStream.Create(FModuleInstance,'FRMADRESAR',RT_GROUP_ICON);
Ic.LoadFromStream(res);
FrmMain.Icon:=Ic;
res.size pak ale vrati velikost 20, tj zadna ikona se nenacte, je cerna,
zkousel jsem proto take

[...]

Diky vsem za pripadne rady!

Martin Burle
D6Pro,W2k

TPicture.LoadFromStream

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 3.7.2003 11:35:58

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> VCL umi registrovat nove graficke formaty,
> viz TPicture.RegisterFileFormat

Ano, to vim. Otazka zni, zda lze registraturu
formatu vyuzit jinak nez volani LoadFromFile,
obrazek mam totiz v databazi a jeho puvodni
priponu take. Jak jej ale nacist (ze streamu)
do TPicture tak, aby se automaticky vytvoril
prislusny TGraphic pomotek (jako to dela
metoda LoadFromFile) ?

Jak se dostat k seznamu zaregistrovanych
graficky formatu, nejlepe primo k metode:
TFileFormatsList.FindExt(Ext: string): TGraphicClass;

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

ISAPI a knihovna v pouziti

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 3.7.2003 11:15:55

[...]

Diky za kazdou radu

Aldik

Preneseni prvku z okna do okna

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 3.7.2003 11:19:56

Ahoj,
ja to resim zmenou parenta toho prvku.
Vaclav Sazima
Ludek Finstrle wrote:
> par dni uz bojuji s tim, ze se snazim dostat jeden prvek z jednoho
> okna do druheho tak, abych mohl zdrojove okno uvolnit z pameti.

TTimer

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 3.7.2003 11:31:57

Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> wrote:
> mam primitivni dotaz, v aplikaci mam Timer, ma udalost Timer1Timer,
> ktera se provede v nastavenem intervalu pokud je Enabled - True. Ale
> ja chci tuto udalost spustit mimo interval, ihned. Jak to provedu?

Obecne napr. takto:

if Assigned(Timer1.OnTimer) then
Timer1.OnTimer(Timer1);

nebo primo takto:

Timer1Timer(Timer1);

planovac

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 3.7.2003 11:07:54

Zdravim,
nevite nekdo o komponente, ktera umi prehledne zadavat ukoly do casove osy
(v rozmezi hodin), potrebuju aby umela i nekolik ukolu do jednoho bodu
(hodiny) a aby slo nastavit interval v case, kam se muze zadavat. Neco jako
outlook, ale staci me to na jediny den.

Diky, Rosta, D6,D7,W2000SP3

Synapse FTPSend - neukoncena spojeni

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 3.7.2003 10:55:53

[...]

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 3.7.2003 11:07:54

Podivej se na http://tmssoftware.com/
> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Vymazal Milan
> planovaci kalendar alespon trochu ve stylu MS Otlook ? ne
> standardniho papiroveho planovace.

TTimer

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 3.7.2003 11:21:56

Ahoj,
zavolej udalost Timer1Timer sam.
Vaclav Sazima

Simek Pavel - KVS wrote:
> [...]
> provede v nastavenem intervalu pokud je Enabled - True. Ale ja chci tuto
> udalost spustit mimo interval, ihned. Jak to provedu?

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 3.7.2003 11:07:54

Zdravim,
[...]

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 11:13:55

Napdlo mne neco takoveho a tvari se to ze to chodi

function IsStrMatch(s1, s2: string): Integer;
var
i, iMin, iMax, iSameCount: Integer;
begin
iMax := Max(Length(s1), Length(s2));
iMin := Min(Length(s1), Length(s2));
iSameCount := -1;
for i := 0 to iMax do
begin
if i > iMin then break;
if s1[i] <> s2[i] then break;
if s1[i] = s2[i] then Inc(iSameCount)
end;
Result := iSameCount;
end;

Optimalizece SQL dotazu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 3.7.2003 11:15:55

Zkus dat c.id=1a s.id=1 do where, pripadne
misto join pouzit left join a do where dat is not null.
Left join ho totiz donuti jit nejprve po tabulce d a k tomu terpve linkovat dalsi.
Dalsi moznosti je pouzit uloznou proceduru.
Ja jeste (pokud potrebuji z tabulky pouze jeden sloupec vyuzivam select expresion, tam optimalizator
nedela zadne triky, tam musi jit jako u jednoducheho dotazu.

SELECT id, (SELECT name FROM t2 WHERE t2.id=t1.id) FROM t1 WHERE ...

a jeden tip nakonec, pro prehlednost je dobre psat klicova slova VELKYMI pismeny,
lusti se to daleko lepe.

Slavek

> [...]
>
> generuje plan
>
> PLAN SORT (SORT (JOIN (JOIN (S INDEX (RDB$PRIMARY35,RDB$FOREIGN457),C INDEX
> (RDB$PRIMARY11),D INDEX (RDB$PRIMARY16,IDX_DATABAZE_POL_1)),M INDEX
> (RDB$PRIMARY146))))
>
> coz v dusledku predtavuje u tab M 1 idx cteni
> S 107000 idx cteni
> D 6 idx cteni
> C 105000 idx cteni
>
> pokud mu ale podstrcim
>
> PLAN SORT (SORT (JOIN (D INDEX (D_IDX_POL_1),S INDEX (S_IDX1),C INDEX
> (C_IDX1),M index (M_idx1))))
>
> jsou pocty cteni ponekud jine - u tab M 1 idx cteni

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 3.7.2003 10:31:50

Nebo treba TMS Planner zde: www.tmssoftware.com

Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> nemate nekdo nejakou dobrou komponentu nebo aplikaci ktery umela
> planovaci kalendar alespon trochu ve stylu MS Otlook ? ne
> standardniho papiroveho planovace.

Visual PlanIt (opensource od TurboPower)
http://sourceforge.net/projects/tpvplanit/

Jak zjistit do jake miry je string stejny

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 3.7.2003 10:45:52

[...]
Predem diky za nakopnuti spravnym smerem
(Ps: Zdrojacki jou vitany)

Diky moc za jekoukoliv radu
Jiri Betunak
Amatersky Programator v Delphi
Delphi5;WinXpSp1

Jak zjistit do jake miry je string stejny

[*] Jan Nemec <yendikdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 3.7.2003 11:01:53

Co treba todle? (musis jeste osetrit aby nebyly stejny a tak...):

pozice := 0;
repeat
inc(pozice);
until (Copy(str1,pozice,1) <> Copy(str2,pozice,1));

Y.

>c:\123\podDir\321\Xvv
>c:\123\podDir\XYZ\pvv
>jsou rozdilne string-y ale jak ja zjistim od ktere pozice se lisi.

Preneseni prvku z okna do okna

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 3.7.2003 10:49:52

Ahoj,

par dni uz bojuji s tim, ze se snazim dostat jeden prvek z jednoho
okna do druheho tak, abych mohl zdrojove okno uvolnit z pameti.
Bohuzel se mi to nedari. Neresil nekdo neco podobneho?

Diky za nakopnuti

Luf

IB/FB - OIT (P. Cisar)

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 3.7.2003 10:33:51

Zdravim,

knihu uz mam a je fajn :-)

Stale mi vsak nie je jasne, co presne je OIT
a kedy sa aktualizuje jeho hodnota, prip.
kedy sa realokuje tabulka aktivnych transakcii.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Sitova FB

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 3.7.2003 10:51:52

PP> pokud ma ta masina sitovou kartu, tak je potreba, aby sla nejdriv
PP> na ni. to se u 98cek dela asi blbe.

Presto, muze nekdo naznacit jak?

Best regards,
Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Synapse FTPSend - neukoncena spojeni

[*] jimys1(zv)centrum(tec)cz - 3.7.2003 10:33:50

[...]

[*] Antonin Rezac <rezac(zv)apls(tec)cz> - 3.7.2003 10:37:51

Zdravim,
zatim bezuspesne bojuji s optimalizatorem FB 1.0, 1.5.
U dotazu

[...]

Nechce se mi davat PLAN primo do dotazu, nemuzu ale prijit na to, jak
postavit dotaz ev. upravit klice, aby vysledny PLAN byl trochu
prijatelnejsi.

Vojta

data z sql tabulky

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 3.7.2003 10:29:50

dotazes se serveru a vracene radky tam pojednom nastrkas.

peca

kalendar nebo planovaci aplikace

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 3.7.2003 10:23:49

> [...]
> planovaci kalendar alespon trochu ve stylu MS Otlook ? ne
> standardniho papiroveho planovace.

Visual PlanIt (opensource od TurboPower)

[*] Simko Ivan <ivan.simko(zv)pozfond.sk> - 3.7.2003 10:19:49

Ako dostanem data z sql tabulky do dbcomboboxu?
Dakujem

kalendar nebo planovaci aplikace

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 3.7.2003 00:25:37

Zdravim

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 2.7.2003 23:09:32

> From: Martin Spurny
>
> pouzivam komponentu TTrayIconSinea.
> Chtel bych hned po startu aplikaci
> minimalizovat do traye (bez probliknuti).

Neni to nejaka starsi verze komponenty?
Ve starsich verzich chybelo v procedure SetAppVisible
Application.ShowMainForm := False;
Melo by to vypadat asi takto:

procedure TTrayIconSinea.SetAppVisible(Value: boolean);
begin
if not Assigned(Owner) then Exit;
if not (csDesigning in ComponentState) then
begin
if Value then
ShowWindow(Application.Handle,SW_SHOW)
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
Application.ShowMainForm := False;
end;
(Owner as TForm).Visible := Value;
end;
FAppVisible := Value;
end;

Pak staci v ObjectInspectoru nastavit AppVisible na false
a melo by to fungovat.

Vaclav Krmela

Minimalizace aplikace po startu do traye

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 2.7.2003 23:11:32

Ahoj,
neznam presne tuto komp., ale urcite ma nejakou metodu, kterou ji
posles do traye. A kdyz ji zavolas treba ve FormCreate, tak ti to
neproblikne.

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE
==
Hromadna prace s ID3 tagy? Hromadne prejemnovani podle ID3 tagu a presne
zadaneho "vzorce"?! Je to hracka pro "ID3 renamer", na www.cincura.net.

TPicture.LoadFromStream

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2003 22:39:30

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> tzn. aby si TPicture vytvoril prislusneho potomka
> TGraphic podle zadane pripony a zavolal jeho
> LoadFromStream, tak jak to dela pri LoadFromFile ?
> Asi jde o to, jak se dostat ke tride FileFormats,
> ktera je bohuzel v implementacni casti Graphics.pas.

VCL umi registrovat nove graficke formaty, viz TPicture.RegisterFileFormat

Petr Vones

PDF (view, print)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2003 22:39:30

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
> - co ak zakaznik nema nainstalovaneho acrobat reader?

Existuji knihovny pro zobrazeni a tisk PDF, budto primo od Adobe nebo od
jinych vyrobcu. Licence pro sireni s aplikaci jsou vsak velmi drahe (radove
tisice dolaru).

Petr Vones

Minimalizace aplikace po startu do traye

[*] Martin Spurny <spurnymart(zv)centrum(tec)cz> - 2.7.2003 22:29:29

Zdravim
pouzivam komponentu TTrayIconSinea. Chtel bych hned po startu aplikaci
minimalizovat do traye (bez probliknuti).
Dik za nakopnuti.
Martin

Efektivni SQL na rovnost podvyberu

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 2.7.2003 21:37:26

Zkus napsat tuto proceduru. Je to vyzkousene. Funguje to ale jen pokud se POLOZKA nebude u stejneho x_ID opakovat. Vyzkousel jsem to
jen s hodnotami v tabulkach ktere jsi zadal. Nejsem ve vytvareni procedur zbehly, asi by to slo napsat i lepe.

Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

Proceduru volej treba:
SELECT AID, BID FROM EQ_AB (1)

Tady je procedura:
SET TERM ^ ;

CREATE PROCEDURE "EQ_AB"(xxx INTEGER)
RETURNS
(
"AID" INTEGER,
"BID" INTEGER
DECLARE VARIABLE A SMALLINT;
DECLARE VARIABLE CA SMALLINT;
DECLARE VARIABLE B SMALLINT;
DECLARE VARIABLE CB SMALLINT;
DECLARE VARIABLE AA SMALLINT;
DECLARE VARIABLE BB SMALLINT;
DECLARE VARIABLE CNT SMALLINT;
FOR SELECT A_ID, COUNT(*) FROM PA GROUP BY A_ID INTO :A, :CA
DO BEGIN
FOR SELECT B_ID, COUNT(*) FROM PB GROUP BY B_ID INTO :B, :CB
DO BEGIN
IF (:CA = :CB) THEN BEGIN
CNT = 0;
FOR SELECT POLOZKA FROM PA WHERE A_ID = :A INTO :AA
DO BEGIN
FOR SELECT POLOZKA FROM PB WHERE B_ID = :B INTO :BB
DO
IF (:AA = :BB) THEN CNT = CNT + 1;
END
IF (CNT = :CA) THEN BEGIN
AID = :A;
BID = :B;
SUSPEND;
^
SET TERM ; ^

> A ID
> [...]

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2003 18:43:15

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
> Ale stale to neresi otazku, ze to pouze obtezuje legalni uzivatele.

Byl jsem ted par dni pryc tak jsem to necetl cele.

Tenhle problem je znam uz od te doby co s tim nejaka chytra hlava u Borlandu
prisla. Jeste zabavnejsi to je v pripade pokud pouzivate VMVare a mate tedy
vice virtualnich instalaci Windows a na nich instalovane Delphi.

Resit to zde nebo pres Borland CZ nema zadny smysl. Jedine mozne "reseni" je
apelovat na Borland US (treba prostrednictvim non-tech newsu) at se z tech
protipiratskych hratek zase vzpamatuje. Mohlo byt patrne jeste hure, protoze
si Borland zahraval i s technologii SafeDisc ktera ma zabranit kopirovani CD.
V praxi samozrejme zpusobi jen to, ze na nekterych mechanikach a systemech
nelze originalni CD vubec precist a neni mozne si vytvorit zalozni kopii od
software za cca az sto tisic Kc, vice:

Borland Licenses Macrovision's SafeDisc HD CD-ROM Copy Protection Technology
http://groups.google.com/groups?selm=3a8b0147.145475973%40newsgroups.borland.com

Posedlost protipatskymi ochranami dosla uz tak daleko, ze Trial verze Delphi
maji nekompatibilni prekladac na urovni zdrojoveho kodu, takze nektere veci
zkratka nelze prelozit. Pritom je to uplne zbytecne, nikdo nebude "hackovat"
trial verzi, pirat si proste stahne cele Delphi a keygen z Internetu. Opet
reseni ktere jde jen proti legalnim uzivatelum.

> Nelegalni uzivatel si stahne z netu keygen a zadnou registraci, ani
> odemykani konta nepotrebuje.

Samozrejme. Tak to bylo, je a bude.

Petr Vones

OT: SQLite a ORDER BY, narodne znaky

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 2.7.2003 17:31:10

Dobry den,

nema nahodou niekto skusenosti s ceskym/slovenskym triedenim v SQLite?
Chcem dosiahnut stav, aby ORDER BY zotriedil retazce tak, ze po "c" bude
nasledovat "c s makcenom", ...

Dakujem,
Ondrej Krsko