Archív konference Delphi

Efektivni SQL na rovnost podvyberu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 2.7.2003 17:15:08

Existuji tedy dve tabulky PA a PB, nebo existuji 4 tabulky A, PA, B a PB?

Pokud existuji 2 tabulky, pak ma byt vysledkem kolikrat se shoduji vsechny polozky?

Nepochopil jsem co vlastne znamena ocekavany vystup.

AID BID
1 2
1 3
3 1

Kombilace 1; 10 se objevuje jednou v kazde tabulce, proc je tedy vystupem 1; 2 a 1; 3?
Kombinace 2; 10 se take objevuje v obou tabulkach prave jednou, proc tedy ve vystupu AID 2 vubec neni?

Nebo nejde o rovnost vsech polozek jednoho zaznamu?
AID se objevuje 1 v tabulce A a 3x v tabulce B, proc je tedy vystupem 1; 2 a 1; 3?

Vubec tomu nerozumim.

-----Original Message-----
From: delphin(zv)post(tec)cz [mailto:delphin(zv)post(tec)cz]
Sent: Wednesday, July 02, 2003 3:01 PM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: Efektivni SQL na rovnost podvyberu

.... zapomel jsem na podstatnou vec, ze se musi rovnat vsechny polozky v
podvyberu. Zkusim to nastinit jinak.

A ID
1
2
3

PA A_ID POLOZKA
1 10
2 10
2 20
3 10
3 20
3 30

B ID
1
2
3

PB B_ID POLOZKA
1 10
1 20
1 30
2 10
3 10

Vystupem ma byt
AID BID
1 2
1 3
3 1

Select bunek ve StringGridu

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 2.7.2003 15:59:03

Jak udelam vyber bunek ve stringgrigu po stisku tlacitka?

Diky moc

Ales Pavel
Technicka podpora
NOELL a. s.
Belnicka 758
252 42 Jesenice u Prahy

TPicture.LoadFromStream

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 2.7.2003 15:55:02

Zdravicko vsem,
mam v databazi obrazky v ruznych formatech a zvlast
v pomocne textove polozce i jejich format ve forme
souborove pripony. Lze udelat neco jako:

pic.LoadFromStream(extension, stream)

tzn. aby si TPicture vytvoril prislusneho potomka
TGraphic podle zadane pripony a zavolal jeho
LoadFromStream, tak jak to dela pri LoadFromFile ?
Asi jde o to, jak se dostat ke tride FileFormats,
ktera je bohuzel v implementacni casti Graphics.pas.

Jde mi zobecneni kodu, abych nemusel delat vetveni
podle typu, tzn. aby to nacteni z databaze fungovalo
automaticky na vsechny registrovane typy, abych je
nemusel napriklad takhle vypsat:

var tmp:TGraphic;
if (extension = 'gif') then tmp := TGifImage.Create
else if (extension = 'png') then tmp := TPngObject.Create
else tmp := TBitmap.Create;
try
tmp.LoadFromStream(stream);
pic.Assign(tmp)
finally
grp.Free;
end;

Diky
Daniel

Efektivni SQL na rovnost podvyberu

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.7.2003 15:23:00

Hmm, tak to ti fakt nazavidim.
Ja bych na to pouzil uloznou proceduru, mozna bych zkusil pouzit
neco jako hash (kontrolni coucet).
Nejprve si vypocitat kontrolni soucty (jako sloupce tabulek A a B)
pak projet ty A a B a teprve vysledky porovnavat zaznam po zanamu.
Bude to fungovat za predpokladu, stejnych je podstatne mene, nez ruznych variant.

Slavek

> ... zapomel jsem na podstatnou vec, ze se musi rovnat vsechny polozky v
> [...]

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 2.7.2003 15:00:59

[...]

Velikost souboru v tiskove fronte

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 2.7.2003 13:52:54

Ahoj vsem,
zase jednou se obracim na znalejsi kolegy. Delam programek, pro tisk
textoveho souboru, ktery obsahuje nejake ESC ridici sekvence. (Takovych
existuje plno, ale neumej vsechno, co potrebuju. Takze nezbylo nez se sam
pricinit ...).
A ted ten dotaz: kdyz se podivam na velikost dat ve fronte, tak to dela cca
1,3M a kdyz to porovnam s vysledkem podobneho programu (MRP), tak se
nestacim divit - 500k! Dokaze mne nekdo nasmerovat, co muze byt tak
rozdilneho. Muze to byt poctem prvku (graficke znaky neprevadim na obycejne
znaky, ale maluju je jako cary a navic jsem si "usnadnil" zivot a mam je
rozdeleny na polocary zvrchu do prostred, zleva do prostred ...)?

predem diky za pomoc

Zdenek Brejsa

Programove odeslani formulare z TWebBrowseru

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 2.7.2003 13:20:47

Tak uz jsem to nasel ma jednom webu:

Staci si formular pojmenovat a pak udelat WebBrowser.OleObject.Document.nazev_formu.Submit().

F.

Efektivni SQL na rovnost podvyberu

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 2.7.2003 13:02:46

From: "KALUS Jozef" <jozef.kalus(zv)spordat.sk>

> 2. mozno pouzijem "nelegalny postup" na to aby som mohol nadalej
> pouzivat moj "legalny" softver (drsne, ale je to tiez moznost), viem
ze
> sa na tuto vetu z Borland budu hnevat, ale v podstate urobim to iste
co
> mi oni poslu v emaile a softver mam legalne, takze je otazne ci moj
> postup je nelegalny (prosim aby Borland nereagoval na tuto vetu
pretoze

Jeste posledni poznamku, proc jsem psal o te zmince o automaticke
registraci v tom Certifikatu od Borlandu:

Licence zminuje registraci na 2 mistech:

1. v odstavci 3

You are required to register the Software with Borland. You
will be prompted to register the Software at the time of
your first use of the Software, at which time you will be...

Takze a) zadna zminka a povinnosti se registrovat
b) a uz vubec ne pri kazde reinstalaci

2. v odstavci 4.V

your Works must be written using a licensed,
registered copy of the Software

Tedy povinnost zaregistrovat, ale pokud obsahuje certifikat
autorizovaneho
prodejce klauzuli a automatickem procesu registrace vystavenim toho
certifikatu, lze se IMHO opravnene domnivat, ze ten prodejce registraci
provede za me, stejne jako mi dnes prodejce automobilu obstara SPZ
pri nakupu vozu.

Takze pokud muzes bez registrace zit, myslim, ze se s vyhodou muzes
spolehnout na ono ustanoveni v certifikatu, protoze bys pripadny
soudni spor IMHO vyhral.

Bye, pf

VALUE OUT OF BONDS

[*] Ing. Jan Kuchar <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.7.2003 09:04:29

cau

v programu pouzivam komponentu table do kterou se snazim naplnit postupne z
datasetu z query,delam to zhruba nasledujicim zpusobem (table1 je napojeno
na foxpro tabulku a query1 na SQL2000):

>while not query1.eof do
>begin table1.insert;
> for ii:=0 to query1.FieldCount-1 do
> for i2:=0 to table1.FieldCount-1 do
> if (table1.Fields[i2].FieldName=query1.Fields[ii].fieldname)
> then table1.Fields[i2].asstring:=query1.Fields[ii].asstring;
> Table1.Post;
> query1.Next;
>end;

vse fungovalo OK pokud jsem to ladil pod WIN2000 a pokud to pod timto
systemem bezelo, ted jsem ale presel na WINXP Profesional a tenhle kod mi
zacal hazet zminovanou chybu v pripade, pokud se v query nachazi datovy typ
FLOAT(8) a ve foxce je to typ numeric(2), konkretne se snazim z SQL zapsat
do foxky hodnotu dph "22", pokud je tam ale dan nastavena jako "5" procent
tak to projde, co stim nevite nekdo nahodou skusil jsem snad uz vsechno
dokonce jsem i tvrde do kodu napsal :

>if (table1.Fields[i2].FieldName='DPH') and
(query1.Fields[ii].asstring='22') then table1.Field[i2].asfloat=22

ale stejne to hodilu tu chybu o mimo rozsahu

DIK za kazdou radu

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 2.7.2003 08:50:28

COI pokial ma kompetencie ako SOI (Slovenska), tak moze konat iba v
pripade nedodrzania reklamacnych podmienok, t.j. ked nevybavia
reklamaciu v danom case a podobne... pokial ide o obchodny zakonnik
alebo obciansky zakonnik, kde vsade su paragrafy tykajuce sa obchodu,
riesi sa to klasicky obciansko pravnym sporom na sude. Z toho vyplyva ze
COI moze konat iba v rozsahu zakona o ochrane spotrebitela. Vec ktoru
popisujem je ale v inom zakone, myslim ze v obchodnom zakonniku a tym
padom COI nemoze konat...

joka

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>> From: "Petr Hlozek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>

> Kdyz uz mluvis o zeneni, tak by se dalo predpokladat, ze by Ti mel byt
> jasny rozdil mezi "neco chtit" a "neco moci"...

To je jasne, myslel jsem to jako vtip!

> Asi si budes muset najit mene nakladne hobby a nebo pouzivat
> freeware nastroje <g>

Nastesti mam legalni Delphi v praci na jednom PC a doma na take na jednom.
Zamestnavatel mi
to povolil. O tom ze vyvijim freeware vi.

Petr

www.webpark(tec)cz/ok2cqr

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 2.7.2003 08:14:25

A co takhle se obratit na Ceskou obchodni inspekci. Mozna by to byl velmi zajimave zjistit, jak se k tomu stavi.

F.

Sifrovanie - sha1, des pre Tatra Banku - ccrs.cz

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 2.7.2003 07:58:24

> [...]

>: > >: =99D9EA70972D9396BE4401463D08067A345CC062
>: > >:

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.7.2003 07:54:24

From: "Petr Hlozek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>

> [...]

freeware nastroje <g>

Bye, pf

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 2.7.2003 07:46:23

From: "MK" <info(zv)mcu(tec)cz>> > > HW klic?

> Nebo, pokud jsi ho nezapomnel na druhem konci byt jen Prahy :-))))

Dobry den,

ctu se zajmem prispevky o registraci. Take jsem to registrovani vzdal. Po
preinstalovani win a nove instalaci se mi zaregistrovat nepodarilo.
Nevim jak je to treba s registraci Delphi na druhem PC? Podle licence mam
myslim pravo mit Delphi nainstalovane na dvou pocitacich, pokud s nim
pracuji jen ja.

Podle mne to HW klic neresi. Vsechno se da obejit kdyz se chce.
[...]

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 2.7.2003 06:42:18

> Mohu se zeptat, kdo ti tohle rekl? (Doufam, ze jsem to nebyl ja! :-)) ).

Ne nebyl:-) Podrobnosti poslu mimo konferenci (emaily mezi mnou a Borlandem).

Sifrovanie - sha1, des pre Tatra Banku

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 2.7.2003 00:13:54

Taky jsem to implementoval a opravdu to moji blbe. Na strance
http://www.ccrs(tec)cz/test/test.html mam takovou pokusnou stranku co ten
podpis generuje dobre.

cau
Michal

On 1 Jul 2003 at 22:55, Peter Ondras wrote:

> Aj mne dava taky vysledok ako popisujes ty a to ma doteraz miatlo. Tie
> povodne riadky su priemo z Tatra Banky a zjavne su chybne. Zajtra sa ich
> spytam. Aspon viem, ze tie komponenty co mam funguju dobre.
>
> Dik.
>
> Peter Ondras - www.ondras.sk
> peter.ondras(zv)pse.sk
> (+421) 0904 421 925

Register slovenskych firem

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.7.2003 22:55:49

Univerzalny register:
www.ur.sk

kontroluje aj zivnosti aj obchodne spolocnosti

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

>: Chtel bych se zeptat nasich bratri, zda maji na Slovensku podobny
server
>: jako u nas justice(tec)cz, na kterem by bylo mozne overit firmu podle
ICA.
>: Diky
>: za odpoved.

FB a ISAPI

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.7.2003 22:55:48

[...]

do settings vloz toto:
user_name=SYSDBA
password=masterkey
lc_ctype=WIN1250

a zrus checkbox login prompt (tak aby NEBOL zaskrtnuty)

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

> [...]

>: standardu http://www.itl.nist.gov/fipspubs/fip180-1.htm

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 1.7.2003 22:51:48

> Jo, pokud jich ale nemas treba 48 na jednom pocitaci :-)

Nebo, pokud jsi ho nezapomnel na druhem konci byt jen Prahy :-))))

S pozdravem
mk

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 20:41:38

Puvodni zprava ze dne 1.7.2003:

> HW klic?

> Asi jedno z mala "relativne" ucinnych omezeni a neobtezujicich legalniho
> uzivatele...

Jo, pokud jich ale nemas treba 48 na jednom pocitaci :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 20:39:37

Puvodni zprava ze dne 1.7.2003:

> Z hlediska vztahu prodejce<>zakaznik ano. Na SW plati zaruka, jako na kazdy
> jiny vyrobek.
> Coz by melo znamenat, ze nejste povinen kontaktovat vyrobce, aby bylo dodane
> zbozi uvedeno do funkcniho stavu. O to se ma postarat prodejce.
> Odlisnosti je treba, ze nekupujete primo hmotny vyrobek, ale pouze medium s
> pravem jeho obsah pouzivat.

Uzivatel si kupuje pravo k uziti a uzavira licencni smlouvu - ovsem s
majitelem autorskych prav. Prodejce prodava tu skatuli a medium, ale o
to vlastni medium se vetsinou nikdy nejedna. Nelze uzavrit smlouvu s
vice nez dvema stranami, ta smlouva je mezi autorem a uzivatelem.

Prodejce za zadne vady ani skody zpusobene nejakou smlouvu mezi nekym
uplne jinym neruci a nemuze rucit. Ruci pouze za to, ze dodal produkt
(tu spravnou smlouvu), ktery uzivatel chtel, a ze na tom mediu tedy
byly ty spravne programy, ze doprovodne materialy nejsou poskozeny atd.

Co se tyka te vlastni licencni smlouvy, jak je jiste vseobecne znamo,
v beznych pripadech nikdo za nic neruci a maximalne se slibuje, ze se
bude software chovat v souladu s dokumentaci a kdyz ne, tak se opravi.

K autorskemu pravu tu mame autorsky zakon. Software neni zbozi ani
vyrobek, pokud to neni software vyrobeny na zakazku.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2003 20:29:36

>Ano, vsechna protipiratska opatreni obtezuji legalni uzivatele. Az nekdo
>vymysli neco, co bude fungovat proti piratum a nebude to obtezovat legalni
>uzivatele, SEM S TIM!

HW klic?

Asi jedno z mala "relativne" ucinnych omezeni a neobtezujicich legalniho
uzivatele...
S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

Transparentni okno

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 1.7.2003 19:43:34

Zdravim,

potreboval bych v delphi udelat transparentni okno tak aby byly videt pouze
tlacitka a pod.. Pouzil jsem nasledujici kus kodu, ale ten udela
transparentni jen tu plochu okna ale ne horni listu

Kdyz pouziju property BorderStyle := bsNone; tak horni lista zmizi, ale
objevi se misto ni (mozna trochu nize) sedy obdelnik (bez zadnych prvku)
pres celou sirku okna vysoky asi jako horni lista

Co delam spatne ? Jak se tohoto obdelniku zbavim ?

Na pozadani zaslu kod cely na soukr. Mail

Diky P.M.

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var Frm, Tmp : HRGN;
Cnt : integer;
Rct : TRect;
begin
Frm := 0;
for Cnt := 0 to ControlCount-1 do begin
Rct := Controls[ cnt ].BoundsRect;
OffsetRect(Rct, ClientOrigin.X - Left, ClientOrigin.Y - Top);
Tmp := CreateRectRgnIndirect(Rct);
if Frm = 0 then Frm := Tmp
else begin
CombineRgn(Frm,Frm,Tmp,RGN_OR);
DeleteObject(Tmp);
end;
end;
Tmp := CreateRectRgn(0,0,Width,
GetSystemMetrics(SM_CYCAPTION)+
GetSystemMetrics(SM_CYSIZEFRAME)+
GetSystemMetrics(SM_CYMENU)*Ord(Menu<>nil));
CombineRgn(Frm,Frm,Tmp,RGN_OR);
DeleteObject(Tmp);

SetWindowRgn(Handle,Frm,true);

end;

Register slovenskych firem

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 1.7.2003 19:23:32

www.or-sr.sk

Robo.

> Chtel bych se zeptat nasich bratri, zda maji na Slovensku podobny server
> jako u nas justice(tec)cz, na kterem by bylo mozne overit firmu podle ICA.
Diky
> za odpoved.
>
> S pozdravem Vaclav Riha
>

> ----------
> * Mail neobsahuje virusy. Zkontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
> * www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO

chyba zapisu RS232

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 1.7.2003 19:19:31

> na seriovou komunikaci jsem stvoril hodne programu, ale tohle se mi stalo
prvne.

> Na 8 portove karte komunikuji soubezne na 6 portech. (zadne zavratne
rychlosti 2X1200 a 4X9600)
> Pouzivam komponenty AsyncFree .
> Po cca 30 minutach nastane "Write data error [requested: 21, free: 11]".
> Mrkl jsem do zdrojaku a je mi jasne o co jde (nestihaji odesilat), ale
nevim co s tim.
> Prenosova vyrovnavaci pamet je u vsech portu na maximu (16).
> Pokud bych zvedl "OutBufSize" (je na 2048), jen bych oddalil chybu,
> [...]

najjednoduchsi sposob komunikacie je zvolit vhodny timeout (t.j. cas
s dostatocnou rezervou, za ktory zariadenie s ktorym komunikujes
musi stihnut vysielane udaje prijimat) a kontrolovat, ci vysielanie
udajov tento timeout neprekroci (ak prekroci, tak doslo k chybe).
Timeouty su priamo podporovane komunikacnym API
vo Windowse, takze staci ich vyuzit, napr. nas ComPort
komponent (http://www.winsoft.sk/comport.htm) posle
udaje takto:

ComPort.WriteConstant := 3000; // cakame minimalne 3s
ComPort.WriteMultiplier := 100; // plus 100ms na kazdy vysielany znak

try
// zacneme posielat udaje
ComPort.WriteString('data');

// pred vyslanim dalsich udajov sa automaticky pocka, kym sa poslu
// predchadzajuce udaje
ComPort.WriteString('dalsie data');

// pockame, kym sa vyslu posledne zadane udaje
ComPort.WaitForWriteCompletion;
except
on E: EComError do
ShowMessage(E.Message);
end

Niekedy zariadenie pouziva riadenie toku udajov (flow control),
v takom pripade ho treba nastavit, napr.

ComPort.FlowControl.XOnXOff := xcInputOutput;

Erik

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Rooksy <ruksak(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2003 18:37:28

To snad ani nemuze byt mineno vazne ... Tak tedy SEM S TIM:

Open Source ... Nevyhovuje? Tak neco jineho:

- rozdejte krabice, co mate na sklade kazdemu, kdo si rekne za nejaky
"manipulacni poplatek"
- vyhazejte "kancelarske a registracni uredniky" a za usetrene penize
zaplatte nejakeho odbornika (-y) -> mohl bych jmenovat par lidi z tehle
konference, co opravdu rozumi Delphi. Zridte vlastni konferenci - treba
placenou, kde dostanu ODBORNE vysvetleni meho problemu, pripadne mi ho
pomuzete VYRESIT. Kazdy profik rad zaplati, kdyz mu to usetri spoustu casu.
O firmach, kde cas jsou penize ani nemluve ... A nemusi to byt drahe - i
poradnej slejvak se sklada jen z kapek!
- kdyz zrovna nebudou mit co na praci (myslim ti odbornici...), muzou
vyvijet a vylepsovat komponenty (o ktere je treba v tehle konferenci
nejvetsi zajem nebo se kterymi jsou nejvetsi problemy), ktere by jste mohli
zdarma rozesilat misto mizernych reklamnich letaku Borlandu ...
- a co takhle iniciovat reseni - VESKERY VYVOJARSKY SOFTWARE ZADARMO A
POVINNOST (TREBA ZE ZAKONA) PLATIT PRI PRODEJI PROGRAMU URCITE PROCENTO Z
INKASOVANE CASTKY MAJITELI VYVOJARSKEHO SOFTWARE !!! V tu chvili "pirati"
prestanou existovat, protoze i urednik (a to je co rict...) si dokaze
overit, zda castka byla zaslana nebo ne. Jak to vymyslet, necham na vas.
Rozhodne je to mensi ztrata casu, nez obhajovat SILENE registracni martirium
Borlandu!!!
- na zaver perlicka: kdysi, uz hodne davno jsem registroval Turbo Pascal 6.
Do dnes mi nic neprislo (i po upozorneni). Ze bych to mel cele ty roky
neregistrovane ...?

Staci?
Rooksy

> [...]
>
> J. Luhan
> Borland CZ

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 1.7.2003 17:35:24

> [...]

> web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 17:13:21

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 17:15:21

Puvodni zprava ze dne 1.7.2003:

> Borland Software Corporation ma 5% obchodni podil na Borland s.r.o.
> a pokud nevis, co je ve spolecenske smlouve, tak nemuzes nic
> takoveho tvrdit.

To muzu tvrdit. Jednoduse proto, ze pro me jako pro uzivatele jsou v
podstate dulezite jen tri veci:

1. Nakupni nebo darovaci doklad, kterym dokazi prokazat, ze jsem to
nekde neukradl, tedy ze jsem za to zaplatil nebo to dostal.

2. Licencni smlouva, ktera me zase opravnuje k urcitemu uziti a
zaroven mi stanovuje povinnosti, tedy upravuje prave to uziti.

3. Nas autorsky zakon, ktery stanovuje dalsi povinnosti a dalsi prava.

Jakykoliv dalsi certifikat od prodejce nebo treba maily od prodejce
nebo treba telefonni rozhovory od prodejce, nic takoveho neni
dulezite. Ano, lze v licencni smlouve stanovit treba certifikat, ovsem
to by to tam muselo byt napsane, protoze nas autorsky zakon nehovori o
zadnych certifikatech prodejcu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.7.2003 17:09:20

> [...]
nekdo
> vymysli neco, co bude fungovat proti piratum a nebude to obtezovat

jedina ochrana, ktera neobtezuje legalni uzivatele je zadna ochrana.
Pokud jiz ma ochrana existovat pak nesmi nijak limitovat legalni
uzivatele. Obycejny licencni kod musi stacit.

Je mnohem lepsi investovat cas nutny na vyvoj "ochran" softwaru do
neceho jineho. Vzdy se najde nekdo, kdo prolomi/obejde libovolnou
ochranu, bude zverejnovat licencni klice atd.

D. Toman

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 1.7.2003 16:25:16

On 1 Jul 2003 at 16:07, Jaromir Luhan wrote:

> Ano, vsechna protipiratska opatreni obtezuji legalni uzivatele. Az
> nekdo vymysli neco, co bude fungovat proti piratum a nebude to
> obtezovat legalni uzivatele, SEM S TIM!

Free Open source. :-)

S pozdravem

Zbysek Hlinka

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 16:13:15

> Tak tady se uz musim take ozvat. Mam legalne koupene Delphi 7 Prof. Zmenil
se mi email, pod kterym jsem se kdysi loni registroval, letos jsem si
preinstaloval windows a chtel provest znovu registraci, logicky s novym
emailem a to je problem neresitelny. Psal jsem na cesky Borland, kde mi dali
email nekam do ciziny, psal jsem tam (anglicky), odtamtud mi odepsali at se
obratim na nejblizsi zastoupeni a poslali mi seznam techto zastoupeni, v
nemz cesky borland nebyl, tak jsem premyslel, ktera evropska zeme je ke me
na mape bliz a na kterou se mam obratit, tak jsem se tedy znovu obratil na
cesky borland a dopadlo to tak, ze v americe ten email zmenit neumi a az si
koupim dalsi verzi delphi, tak se zaregistruji s novym emailem... Tolik jen
jako perlicka, reseni neocekavam.

> Marek Dostal

Mohu se zeptat, kdo ti tohle rekl? (Doufam, ze jsem to nebyl ja! :-)) ).
Myslim, ze by to melo jit zaridit, ale jeste jsem to nezkousel. Jestli jeste
porad chces, napis mi primo na jluhan(zv)borland(tec)cz (potrebuji znat majitele
licence, seriove cislo, aktivacni klic a mail, na ktery byla puvodni
registrace provedena).

J. Luhan
Borland CZ

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 16:07:15

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 1.7.2003 15:51:14

Software je stejne zbozi jako treba televize.
Pokud "nefunguje jak ma", ci se "rozbije" muzete se obratit na organizaci
nebo osobu, ktera vam dane zbozi prodala. Ona je povina vyresit pripadne
reklamace (kde, jak a s kym je jeji vec).
Vy jste se stal zaplacenim legalnim vlastnikem prava uzivat Delphi a nikdo
vam v tom nesmi branit.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

Bunky v Excelu

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 1.7.2003 15:41:13

Ahoj,

ja to delam tak, jak je doporuceno jiz nekolikrat
konferenci :
1. spustim excel, dam nastroje-makro-nove makro.

2. naformatuji jednu bunku a ukoncim makro

3. jdu pres nastroje-makro-makra do upravy tohoto
makraa zneho ten kod vypreparuji. Oramovani treba
vypada takto:
Selection.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle =
xlNone
Selection.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle =
xlNone
With Selection.Borders(xlEdgeLeft)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeTop)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeBottom)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With
With Selection.Borders(xlEdgeRight)
.LineStyle = xlContinuous
.Weight = xlThin
.ColorIndex = xlAutomatic
End With

4. Kod preberu do delphi a upravim format do
typove konvence Delphi :

Selection.Borders(xlEdgeLeft).LineStyle :=
1;//xlContinuous - pokud kliknes ve VisualBasicu
pravym tlac.nad parametr a das quick info,
dostanes hodnotu

Selection.Borders(xlEdgeLeft).Weight := 2;//xlThin

atd.
je to trochu "pakarna" mit pak vlastni knihovnu
prikazu, ale na nic lepsiho jsem neprisel.Zkousel
jsem pouzivat Flexcel komponenty, ale pouziti je
dost obtizne.

Ikona z resource v BPL

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2003 15:33:12

Ahoj vsem,

mam takovy jeden nevyreseny problemek :), v aplikaci s dynamickymi balicky.
podle balicekR.RC a brcc32 vytvorim resource, ktery {$R balicekR.res}
vlozim do balicku, kde v RC je:

FrmAdresar ICON C:\Delphi\1\images\Adresar.ico

Pokud se podivam Resourcehackerem do hotoveho BPL, pak v nem najdu ikonu pod
kyzenym jmenem, ale v "Group Icon", dale pak pod nejakym ID (1) jeste ve
skupine "Icon".

Jdu na to pak takto nejak:

res:=TResourceStream.Create(FModuleInstance,'FRMADRESAR',RT_GROUP_ICON);
Ic.LoadFromStream(res);
FrmMain.Icon:=Ic;
res.size pak ale vrati velikost 20, tj zadna ikona se nenacte, je cerna,
zkousel jsem proto take

res:=TResourceStream.CreateFromID(FModuleInstance,1,RT_ICON); //1 jsem
vycetl v hackeru jako "ordinal name"

coz ikonu nacte, ale nejakou obecnou (kterou rhackerem v balicku nevidim).

Urcite neco delam uplne spatne - privitam nakopnuti spravnym smerem...

Martin Burle
D6Pro,W2k

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 1.7.2003 14:59:08

1.7.2003 Jaromir Luhan:

--
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 1.7.2003 15:23:11

1.7.2003 Ales Hruban:

> Co se tyka nelegality pouzivani SW, myslim si, ze ten kdo to bude chtit
> pouzivat nelegalne, tak se k tomu stejne dopracuje, at uz pres internet nebo
> pres kamarady. Je to jen dle meho nazoru otazka urovne a profesionality.
> Nebylo mi nikdy lito investovat do SW, kdyz vim, ze mi neco prinese a pomuze
> mi. Bohuzel investice do D7 v porovnani s D6, investovanymi prostredky a
> prinosem nove verze se mi zda posledni dobou ponekud diskutabilni.
> A jiste nejsem sam kdo se nejakym zpusobem setkal s nelegalnimi kopiemi
> rozlousknutych SW od delphi pocinaje po WIN XP konce.

Horsi je na tom to, ze nejde o "rozlousknute" kopie, ale existuji
generatory, ktere vygeneruji platna registracni cisla.
Takze legalni uzivatel podstupuje proceduru registrace, problemy s
aktivaci konta po preinstalaci atd.
Nelegalni uzivatel si nainstaluje z toho sameho media, zada
vygenerovana cisla a pracuje. A kdyz mu to po x-preinstalacich
prestane fungovat ? Proste si vygeneruje jina cisla.

--
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 15:25:11

> Puvodni zprava ze dne 1.7.2003:
>
> Coze? Muzes to prosim upresnit? Muzes si prosim precist jeste jednou
> to, co quotujes, tedy muj prispevek, a zcela jasne mi vyznacit ty
> vety, ktere jsou tendencni a nezakladaji se na pravde? Tady prosim:

Nuze dobra:

Borland CZ ma prislusne partnerske smlouvy s Borland Corp., podle kterych se
sice nestava vlastnikem autorskych prav na prodavany software, nicmene tady
je jako zprostredujici clanek retezce, takze zbozi dodava a odpovida za
reklamace. Borland CZ sice nemusi mit pravo na to byt vyhradnim zastoupenim
Borland Corp., ale Borland Corp. ma vyhradni pravo dat nekomu svoji duveru a
timto zastupovanim jej poverit. A asi vi, proc to dela - treba aby s ceskymi
zakazniky komunikoval cesky, ale duvodu je jiste vice.

Nikoliv! Resis to s mistnim zastoupenim, tedy s Borland CZ!

Licencne jsi ve vztahu s Borland Corp. - tj, on urcuje, co muzes s jeho
dilem delat, jake casti muzes redistribuovat, o ceho Ti da zdrojove kody,
apod. Obchodne jsi ve vztahu k Borland CZ. Kdyz si koupis Mercedes, taky
nereklamujes v Nemecku, pokud sis ho tam tedy nekoupil. Zrovna tak to
funguje s Delphi - pokud si je koupis u Borland CZ, reklamuj zde. Pokud si
je dovazes z USA, reklamuj tam.

Nikoliv - reklamujes u prodejce!

Omlouvam se za spatne quotovani! Snad jsem se tentokrat polepsil.

J. Luhan
Borland CZ

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 1.7.2003 15:27:12

> [...]

Marek Dostal

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.7.2003 15:25:11

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Prosim, pratele, uvedomte si, ze takovy certifikat ja mohu vystavit
> take, a bude mit stejnou hodnotu jako ten, co vystavuje cesky Borland.

No zda se, ze jsi vskutku tendencni :-)

[...]

[*] Ales Hruban <ales_hruban(zv)alisys(tec)cz> - 1.7.2003 15:13:10

Jedna vec mi unika, kdyz uz se to registruje na server borlandu a aktivuje
klicem (mimochodem pri registraci jsou brany v potaz udaje souvisejici s OS
neli hardware) proc tento klic neni schopen dany produkt reaktivovat.
Zvlaste pokud je nejaka vazba minimalne na OS. To ze ta vazba existuje jsem
si vyzkousel na vlastni kuzi, kdy po padu systemu jsem se rozhodl pro
novejsi, po instalaci novejsiho se mi uz registrace nepovedla, tak jsem
zkusebne nainstaloval predchozi OS, a jelikoz jsem mel zalohu zmen registru
po instalaci Delphi, tuto jsem importoval a ejhle najednou se to tvarilo, ze
produkt je jiz registrovan. Ovsem import v novem OS jaksi nefungoval a stale
se mi to tvarilo jako "Universalne registrovano" :-)))

Ales

ISAPI filter a GetHeader

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2003 14:49:07

Zdravim

mam ISAPI knihovnu pro IIS ktera odchytava pozadavky a uklada
parametry Host, url, referer

PreprocHeaders := THTTP_FILTER_PREPROC_HEADERS(pvNotification^);
HostSize := InitBufferSize;
SetLength(Host, HostSize);
PreprocHeaders.GetHeader(pfc, 'Host:', PChar(Host)^, HostSize);

muze mi nekdo prosim poradit jak zistkam obsah POST paramatru.
Napriklad pokud pouziji GET tak mam vsechno info v polozce URL ale
pokud mam POST tak je to skryty.

koukal jsem se do fulltextu a rozhodne nic takoveho tu neslo

--
Best regards,

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.7.2003 14:49:07

From: "Miroslav Vavrin" <mirun(zv)forcom(tec)cz>

Ja mam v tomto certifikatu na upgrade D6prof napsano:

"Vystavenim tohoto certifikatu dochazi automaticky k registraci
Softwaru. Software je tedy dale uzivan Odberatelem legalne"

Jestli to tam mas taky, tak bych si s tim nelamal hlavu.

HTH, pf

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Ales Hruban <ales_hruban(zv)alisys(tec)cz> - 1.7.2003 15:15:10

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2003 15:03:09

> Ale stale to neresi otazku, ze to pouze obtezuje legalni uzivatele.
> Nelegalni uzivatel si stahne z netu keygen a zadnou registraci, ani
> odemykani konta nepotrebuje.

uvedomte si to, ze s tim Borland CZ/SK asi tezko neco udela, kdyz pouze
prekupuje krabice ...

Jirka

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 15:17:10

Puvodni zprava ze dne 1.7.2003:

> Ale stale to neresi otazku, ze to pouze obtezuje legalni uzivatele.
> Nelegalni uzivatel si stahne z netu keygen a zadnou registraci, ani
> odemykani konta nepotrebuje.

No ja mam take soft za $900 a je svazan s pocitacem a nic nenadelam,
az budu reinstalovat, tak budu muset do 7 dnu kontaktovat autory.
Kdybych to byl tenkrat vedel, tak bych si ho asi nekoupil, i kdyz je
velmi dobry. Pak uz jsem ho vracet nechtel, i kdyz i ta moznost byla.

Pochopitelne, ze jsem na tom bit prave ja jako legalni uzivatel,
protoze kdyz firma zkrachuje, mam smulu. Notabene kdybych chtel vzit
notebooka a jet nekam na tyden, musel bych to resit nejak jinak.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 14:53:08

> [...]

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 1.7.2003 14:43:06

nejak som pokukal po nete... a zistil som, ze to cislo nie je problem
vygenerovat... mal som odlozeny starsi mail o registracii... vlozil som
tam moje S/N a A/K a Reg ID a vygenerovalo mi to presne to co mi poslali
s Borlandu... tak potom nechapem o ake protipiratske opatrenie ide....

joka

> a protoze preinstalovavam taky dost casto, ponechavam si unregistered.
Jedine, co se deje, je ze mi cas od casu vyskoci okno s tim, ze se mam
zaregistrovat.

Po kolika registracich to vlastne prestane fungovat (aspon radove)

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 14:43:06

[...]
muzete diskutovat o tom, ze je placena a tudiz pro vetsinu uzivatelu
"neexistuje". To jsou pravidla, se kterymi nemusime souhlasit, nicmene s
nimi moc nenadelame. A je to kazdemu kupujicimu znamo. I tak se dotazy
snazime resit, ale ne vzdy je to ke spokojenosti tazatele - nelze se
zavdecit kazdemu. Nicmene zejmena instalacni podpora je a funguje. Problemy
se zamykanim aktivacniho konta jsou samozrejme neprijemne, ale jsou
resitelne, coz se - doufam - ukaze i v pripade tohoto "diskusniho problemu".

J. Luhan
Borland CZ

> [...]
>

> web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2003 14:57:08

> [...]

Prosim, pratele, uvedomte si, ze takovy certifikat ja mohu vystavit
take, a bude mit stejnou hodnotu jako ten, co vystavuje cesky Borland.

Take treba mohu vystavit certifikat na to, ze Petr Vones muze zitra
odstartovat raketoplanem na obeznou drahu :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 14:45:07

> [...]

> Po kolika registracich to vlastne prestane fungovat (aspon radove)

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 1.7.2003 14:33:05

> [...]

Po kolika registracich to vlastne prestane fungovat (aspon radove)

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Miroslav Vavrin <mirun(zv)forcom(tec)cz> - 1.7.2003 14:25:05

> Mne poradili aby som registraciu preskocil... Tak mam to kupene ale je tam
> napisane "Unregistered"
> co sa da prelozit aj ako "Univerzalne registrovany" :-)
Tak tak, registraci jsem provadel jen pri prvni instalaci, a protoze
preinstalovavam taky dost casto, ponechavam si unregistered. Jedine, co se
deje, je ze mi cas od casu vyskoci okno s tim, ze se mam zaregistrovat.
Velmi vtipne je, ze registrace v podstate k nicemu neslouzi, protoze Delphi
si kupuju uz od verze 1, vzdycky jsem posilal jak registracni kartu na
adresu ceskeho Borlandu, tak jsem pouzival jejich registraci na WWW a kdyz
jsem si vloni kupoval upgrade primo od Borlandu (jinde to uz neslo), napsali
mi, ze musim poslat dokumenty, ze kterych je patrne, ze jsem si licenci
skutecne koupil. Opacil jsem jim, proc vlastne registraci vyzadovali, kdyz
jedine, k cemu slouzi je pouze zasilani reklamnich materialu, ale nikoliv k
tomu, aby se mnou jednali jako s registrovanym uzivatelem. Misto odpovedi mi
napsali, ze se mi omlouvaji za to, ze musim dotycne dokumenty vyhledat.
Poslal jsem je tedy a napsal, zda to staci, nebo jestli mam jeste poslat
krabice,instalacky a sehnat si nekolik svedku, ze jsem to opravdu koupil.
Odpovedeli ze faktury staci a poslali mi Delphi + certifikat, kde je
ujednani mezi mnou a Borland Software Corporation, nicmene podepsan je
Borland, Male namesti 13...(nikde slovo v zastoupeni)
Dalsi zajimavou veci je, ze ujednani se tyka "produktu" dale jen "Software"
a v popisu ujednani je vsude uvedeno slovo "Software" (s velkym S) pouze v
jedne vete je: Odberatel nema zadne pravo na pouzivani, zkoumani ....
zdrojoveho software kodu, jenz je obchodnim tajemstvim Borland Software
Corporation. Pri trose dobre vule mi to pripada, ze nemam pravo pouzivat ani
zkoumat zdrojaky VCL+RTL (nebot je to jediny zdrojak, ktery jsem obdrzel).

S pozdravem
Mirun

Register slovenskych firem

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 1.7.2003 14:09:03

http://zrsr.vs.sk/zrsr/Skripty/start_page.asp

Vlado

> jeste, existuje neco i o fyzickych osobach nezapsanych v obchodnim
registru? (u nas www.mfcr(tec)cz/ares)

Kupa Delphi 7 Studio Professional - licence pro st

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 1.7.2003 14:13:04

Samozrejme, ze ne. EDU verze zustava nekomercni porad.

J. Luhan
Borland CZ

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]
konzultovat aj licencne problemy nasich zakaznikov s autorom - autor by mal
byt len rad lebo takto sa na neho nebude obracat s tou istou otazkou sto
uzivatelov ale len jeden zastupca raz a za vsetkych) - ci nie? Mozno si to
len ja naivne tak predstavujem.

KaSi

FB a ISAPI

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.7.2003 13:28:55

Nepouzivat lokalni pripojeni, ale TCP (isapi se muze pararelne spoustet z vice vlaken).
Dale neni mozne jedno spojeni s DB sdilet mezi vice vlakny.
Jakou chybovou hlasku to pise ?

Slavek

> [...]
>

> Ales Pavel

aktivacia Delphi 6 Profesional - vyjadrenie Borlan

[*] Lauko Stefan <laukosw(zv)naex.sk> - 1.7.2003 13:20:54

Mne poradili aby som registraciu preskocil... Tak mam to kupene ale je tam
napisane "Unregistered"
co sa da prelozit aj ako "Univerzalne registrovany" :-)
Len by ma zaujimalo ci je tato informacia vo vyslednom exe-subore ktry
dostava koncovy uzivatel.
Ak je tam tak si robim peknu reklamu...
Lauko.
From: "Petr Smolik" <psmolik(zv)fides(tec)cz>

> Tim to nebude.
> Odesilaji se jen reakce na dotaz.
> Dotaz jde stejnou rychlosti jako odpoved a maji stejnou delku ...

Bude dost zalezet, jaky mas prubeh zateze, protoze na zaplneni 2 kB
bufferu za cca 1/2 h pri 1200 bps potrebujes zhruba 1 Bps, coz muze
vzniknout napr. tak, ze doba reakce systemu na dotaz je delsi nez doba
mezi dotazy, coz by pri nizkych rychlostech nemusel byt problem.

HTH, pf

PDF (view, print)

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 1.7.2003 10:16:32

Aky je rozdiel medzi OleContainerom a nainstalovanim ActiveX componenty
cez Component/Import ActiveX Control?

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4132942
mobil: +412 905 462010
icq: 34893645

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote on 01.07.2003 09:42:29:

> Pres OLE by to neslo?
>
> Jirka

chyba zapisu RS232

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.7.2003 10:16:32

> [...]

Ten by prece ale nemelo rozhazet to, ze potrebuje
zapsat 21 bytu a v bufferu je volnych jen 11.

Pokud je odesilani pomalejsi nez dodavka dat (coz by melo
byt vzdy), musi se rizenim stavu bufferu (at na urovni HW
sledovanim prislusnych registru) vzdy dodavka dat uregulovat
podle toho kolik je volnych bytu v danemu bufferu.

Jako posledni reseni muzes vzdycky vymenit multiport kartu.
Pokud pouzivas nejakou "hloupou" muzes ji nahradit jinou (sice
o neco drazsi), ktera ma vlastni CPU i RAMku. Na takhle pomale
rychlosti je to sice asi zbytecne, ale...

Jeste bych skouknul jestli ta karta nesdili (pokud je PCI) IRQcko s
necim co Interrupt system zatezuje.

D. Toman

PDF (view, print)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 1.7.2003 10:16:32

1.7.2003 mstevlik(zv)gamo.sk:

> Moznoze by i stacil, ale:
> - co ak zakaznik nema nainstalovaneho acrobat reader?

Tak si jej nainstaluje. Je to zdarma a bude se mu to hodit nejen ke
tve aplikaci

> - ako donho dostanem data z databazy?

Ted jsem se na to dival, staci naimportovat ActiveX Acrobatu (TPDF)
Je tam metoda LoadFromFile, takze z databaze do pomocneho souboru a
pak do PDF.
Jinak tam jde programove ovladat cokoliv.
Jestli jde nacist obsah nejak pres stream si budes muset zjistit.

> - co to naroby ak ja postavim aplikaciu nad Acrobat Readerom 6.0 a
> zakaznik bude mat nizsiu verziu?

To by vadit nemelo.

--
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

PDF (view, print)

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2003 09:42:29

Pres OLE by to neslo?

Jirka

> [...]
> subora, resp. z DB)
> Nepotrebujem PDF vytvarat/editovat, potrebujem ho len ukazat pripadne

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 1.7.2003 09:50:29

1.7.2003 mstevlik(zv)gamo.sk:
> [...]
> subora, resp. z DB)
> Nepotrebujem PDF vytvarat/editovat, potrebujem ho len ukazat pripadne

A nestacil by OLEContainer a obycejny acrobat reader ?

--
Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

PDF (view, print)

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 1.7.2003 09:40:28

[...]

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 1.7.2003 09:56:30

> [...]

mobil: +412 905 462010
icq: 34893645

> A nestacil by OLEContainer a obycejny acrobat reader ?

chyba zapisu RS232

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 1.7.2003 09:34:28

> no me se zatim nic podobneho nestalo a komponenty pouzivam vlastni,
> ale jestlize pouzivas nizke prenosove rychlosti jako je 1200 - nemuze byt
> problem v tom, ze cpes data na port rychleji nez je port odesila a prehlcujes mu buffer?

Tim to nebude.
Odesilaji se jen reakce na dotaz.
Dotaz jde stejnou rychlosti jako odpoved a maji stejnou delku ...

Petr Smolik
psmolik(zv)fides(tec)cz

chyba zapisu RS232

[*] Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 1.7.2003 09:18:27

Ahoj,
[...]
Jarda

[...]

Neresil nekdo uz neco podobneho?
Budu rad za kazdou radu.

Dik

Petr Smolik
psmolik(zv)fides(tec)cz

FB Classic Server na Win32

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2003 09:22:27

Ahoj,
po nainstalovani FB1.5 Classic Serveru mi nefunguje. Pouzil jsem instalacky
z ibphoenix. Taky jsem to zkousel nainstalovat "rucne" ale bez uspechu.
Proste "Database unavailable".
Zkouseli jste prosim uz nekdo FB1.5 Classic Server na win32?
Diky moc.

Jan Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

chyba zapisu RS232

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 1.7.2003 09:08:26

Zdravim,
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.7.2003 08:58:25

> [...]
> komukoli... Kombinace Brutal-force a slusneho slovniku ma
> podle meho nadeji na uspech v radu hodin az dni...
>
> Pokud se tu mluvi o /etc/passwd (je to v root), tak je nutne rici,
ze
> slusna zabezpeceny server, ma po x pokusech vnucenou prodlevu (pokud
> vubec nekonecne testovani povoluje!). A /etc/passwd, nejni citelny
vsem
> (tak to bylo u prvni UNIXu, nyni se to resi relaevantni kopii, treba
pro
> anonymous FTP), takze lze pozdeji z logu jednoduse zjistit, kdo to

brute force hadani hesel nebude nikdo spoustet proti zivemu systemu.
I kdyby ten nemel ochranu pomoci geometricky prodluzovane prodlevy
bylo by to prilis pomale.
Vetsinou se to brute force nasazuje az ve chvili kdy mam databazi
hashu
tech hesel. Drive napriklad na linuxu nebyl velky problem ziskat - v
/etc/passwd byval (sice jen read only) ale byl pristupny seznam vsech
hashu. Novejsi systemy (nekolik let tomu nazad) v /etc/passwd hashe
jiz nemaji ale prestehovaly je do /etc/shadow, ktery bezny uzivatel
cist nemuze

D. Toman

OT: aktivacia Delphi 6 Profesional - obmedzovanie

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 1.7.2003 08:30:23

[...]

Preto to povazujem za jednostranne konanie zo strany Borland a
obmedzovanie, pretoze zakupeny produkt pouzivam v sulade s licenciou na
na tuto skutocnost ma nikto neupozornil.

Myslim, ze je v tejto konferencii aj clovek z Borlandu, preto by som bol
rad aby sa mi k tomuto vyjadril a aby to vedeli aj ostatni v tejto
konfere, pretoze sa to moze stat kazdemu.

Uz som zaslal mail aj priamo na Borland(tec)cz a dufam, ze to bude promptne
vybavene, pravdaze som poriadal o uplne odblokovanie, nie daky
"inkrement".

Takze mne z toho vsetkeho vyplyva nasledovne:

Zakaznik musi plnit vsetky nalezitosti a povinnosti a nemoze mat ziadne
vynimky atd.
Firma sa iba tvari, ze sa tak chova a ked nieco... tak "my nic my
muzikanti...."

Predpokladana odpoved z Borland(tec)cz:

.... je to v kompetenci Borland.com a my za to nemozeme .....

joka

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
SOVA
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Mob.: 0905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
jozef.kalus(zv)spordat.sk
Web: http://www.equipment.sk

QuickReport a Export do BMP

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 1.7.2003 08:00:21

Roman Lostak dne 30 Jun 2003 v 15:09:

> me to je docela jedno v jakym formatu to ulozim, hlavne se to musi
> ukladat primo v delphi a musi to jit take otevrit, a jak to ulozim do
> WMF?

Ahoj,

fungovalo mi to takto:

with QRPreview.QRPrinter.GetPage(1) do begin
Enhanced:=true;
SaveToFile('C:\POM.WMF');
end;

Ale jak jsem psal, byly to D5 a tudiz i nejaka novejsi verze QR. QRPreview je typu TQRPreview, mel
jsem to ve formulari s vlastnim nahledem sestavy. QRPrinter ale bude urcite dostupny i odjinud - s
QR, nemaje zdrojaky, jsem vzdy spis experimentoval, nez abych sel primou cestou k cili...

Karel Rys

Synapse a HTTPGetText

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.7.2003 10:00:40

> Dobre panove, rekneme, ze text nejak dostanu spravne (nejhur bez
hacku a
> carek, nebo si ho upravim).
>
> Ale jak donutit, aby Synapse nasledovala presmerovani na DNS.

FYI:
zrejme ve skutecnosti nedoslo k presmerovani promo v DNS ale k
obycejnemu redirectu v HTTP komunikaci (ci META tagem v HTML
souboru

D. Toman

Synapse a HTTPGetText

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.7.2003 09:38:38

> Kdyz ma dojit k nejakemu presmerovani, tak server posle informaci o
> presmerovani a je na browseru, zda tam preskoci nebo ne. Knihovna Indy
> umi presmerovani sama obslouzit, nevim jak Synapse, nicmene neni
> nejlepsi to nechavat na komponente, lepsi je si to obslouzit sam, coz
> u Indy lze take. Neni nic snazsiho nez prijmout stav 301 nebo 302 a
> znovu nacist jinou stranu.

presne to je duvod, proc Synapse nejde automaticky za presmerovanim
jako psik. ;-) ja vratim presne to co vrati server. je na
programatorovi, aby si dle chybovych kodu zjistil, ze jde o
presmerovani a pokud programator chce, muze si to presmerovani
obslouzit sam. URL ma ve vracenych hlavickach a zopakovat dotaz na
toto zjistene URL dokaze snad kazdy. ;-) Je na programatorovi aby se
rozhodl, jestli chce za presmerovanim jit ci nikoliv...

Synapse a HTTPGetText

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.7.2003 09:32:38

> pouzivam funkci HTTPGetText ze Synapse. Odkazuji se na domenu, ktera
> je na DNS presmerovana.
> Prvni problem je, ze Synapse, se nepresmeruje (jako webbrowser) a misto
> toho mi napise, co a kam se presmerovalo. -> jak to odstranit?

Tak tady mas nejaky zmatek. ;-)

kdyz je domena presmerovana na DNS, tak to znamena, ze v DNS je pro
jmeno tveho webu zapsana jina IP adresa nez byla pred tim. V takovem
pripade nemusis delat VUBEC NIC. Jakmile se chces spojit s tim WWW
serverem, DNS mu rekne spravnou IP adresu a na ni se pripojis.
Takoveto presmerovani se nijak nedotyka HTTP protokolu a nemusis pro
to udelat vubec nic!

Jestlize ale WWW server vrati hlasku o tom,z e web byl presmerovan
jinam, NENI to presmerovani pres DNS, ale je to presmerovani pres
HTTP protokol.

V takovem pripade je v hlavickach odpovedi i informace o novem URL.
To si vytahni a na toto nove URL zopakuj svuj dotaz. V takovem
pripade ale nejdou pouzit ukazkove funkce typu HTTPetText, musis si
napsat vlastni. Tyto funkce slouzi jenak jako priklad pouziti
THTTPsend objektu, druhak slouzi jako jednoduche udelatka na casto
pouzivane ulohy. Nicmene porad plati, ze jakmile pouzijes primo
objekt, dokazes s tim delat mnohonasobne vice!

> Druhy je problem s kodovanim. Synapse si asi neumi rici o kodovani.
> Vzhledem k tomu, ze je to plny UNIX (IRIX, ne Linux). Ja mam ten
> dokument jako plain-text, a i kdyz to tam dam v iso8859-2, Win1250, tak
> je spatne treba s: (s), z: (z). Pritom browser si kodovani vybere
> spravne. Nepomohlo ani vytvoreni .htaccess v tomto adresari, abych rekl
> kodovani explicitne pokud klient nevi, ale Synapse nezabral(a). :)

Ukolem HTTP protokolu neni se starat o kodovani. To co server
posle,to ja predam. Server maximalne v hlavickach muze sdelit v jakem
kodovani je to co predal. Je vsak ale uz na tobe, aby sis to kodovani
zjistil, a ucinil vse potrebne.

Zinformaci o kodovani dokumentu, o kodovani v tvem systemu (pripadne
i z rucniho nastaveni kodovani uzivatelem), si pak webove prohlizece
samy urcuji, jstli a jake s ma pouzit prekodovavani. Synapse ale neni
webovy prohlizec! To je starost tveho programu, ne Synapse. ;-)

Synapse-FTPSend-FileDateTime

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.7.2003 09:44:39

> chci se zeptat, zda je mozne u Synapse - FTP Send - zachovat pri
> stahovani souboru puvodni datum a cas souboru...

Mozne to je jedine tak, ze si z vypisu adresare vytahnes datum a cas
souboru.. a pak az soubor stahnes, zmenis mu datum a cas na tuto
zjistenou hodnotu. FTPsend ti to ale neudela, to musis ty. ;-)

Konverze ramecku z CP852 do Unicode

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.7.2003 09:42:39

> chtel bych se zeptat, jestli nekdo nevi, jak
> zkonvertovat dokument z DOS cp852 do Unicode
> vcetne ramecku?

Zkousel jsi unitu SynaChar.pas ze Synapse?

Synapse a HTTPGetText

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 14.7.2003 09:24:37

Divil by ses, ale o HTTP tu toho mam dost. Jak na stole, tak v hlave (no
tam je toho min)

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: http://www.cincura.net/

Synapse a HTTPGetText - vyreseno

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 14.7.2003 09:22:37

Dobry den panove.
Takze Synapse podle vyjadreni autora jit po presmerovani neumi. Cili
jedina sance je z hlavicky vythnout kam to jde a pak zopakovat pozadavek
(sakra, je to vedel).

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

Autorske & rodinne & obchodni pravo, dane

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 14.7.2003 08:58:35

Jenze tech 1000 prodanych nebo koupenych korun ja uz chapu vcetne dane
Takze odpada tvuj prostredni sloupec a "vydelek" je (byl) tech 170
korun.

To jen tak na vysvetleni, ale tato diskuse stejne vysledne rohhodnuti MF
neovlivni

> Cekal bych lepsi matematiku u programatoru ...
> Priklad:
> zatim: prodam za 1000,- + 5% =1050,- odvedu 50,-
> koupim za 1000,- + 22%=1220,- dostanu 220,-
> celkem: 0,- -170,-
+170,-
> celkem 0,-

> nove: prodam za 1000,- + 22% =1220,- odvedu 220,-
> koupim za 1000,- + 22%=1220,- dostanu 220,-
> celkem: 0,- -0,-
+0,-
> celkem 0,-

> Na cem se vydelalo?

Vypnuti pocitace na dalku

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 14.7.2003 09:06:36

Preji hezky den,

nevite nahodou nekdo, jak jde pocitac (WinNT) na dalku vypnout? Zapnuti mam
realizovane s pomoci WakeOnLan() ze Synapse, vypnuti zatim delam s pomoci
Remote conzole z ResouceKitu WinNT. Exituji na ovladani PC na dalku nejake
fce bez toho, aby musela bezet nejaka specialni sluzba? NT urcite neco
takoveho maji - vite o tom nekdo neco?

Mnohokrate dekuji predem :-)

S pozdravem

Frantisek Bohac

chyba zapisu RS232

[*] Ctirad Tihelka <tihelkac(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2003 08:42:34

Dne 1.?cervenec?2003, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

ja jsem mel neco podobneho pouzivam ale jinou komponentu a na solo
portech, nevim uz co to bylo za chybu ale

> Pokud bych zvedl "OutBufSize" (je na 2048), jen bych oddalil chybu,
> ale reseni to neni.

tak se to projevovalo take

vyresil jsem to tak ze pri zapisu nuluji buf cteni a pri cteni nuluji
buf zapisu a zatim vse ok

zdar cc
> [...]
> Prenosova vyrovnavaci pamet je u vsech portu na maximu (16).
> Pokud bych zvedl "OutBufSize" (je na 2048), jen bych oddalil chybu,

Ing. Ctirad TIHELKA
Tihelkac(zv)seznam(tec)cz

Sledovani casu nad projektem

[*] Ing. Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 14.7.2003 08:36:33

Zdravim

Dal jsem si za ukol napsat aplikaci, ktera bude sledovat cas straveny
nad danym ukolem (neco jako TimeWatch for delphi - bylo zde diskutovano
asi pred 3 mesici) ale bude sledovat cinnost jinych aplikaci nez Delphi
(obecne asi HTML editor, Gimp, Word, Excel a dalsi). Chtel bych to
vyuzit pro sledovani casu, ktery stravim nad vyrobou www stranek na
zakazku, ale mohlo by to slouzit obecne pro sledovani casu nad
projektem.

Musi zachytit nejen casy spusteni aplikaci, ale take podil casu prace v
jednotlivych aplikacich. Tedy napr. nejen ze uzivatel mel 1 hodinu
spusteny soucasne word a excel, ale take to, ze 1/2 hodiny delal ve
wordu, 1/4 hodiny v excelu a 1/4 hodiny nic - byl na obede, nebo
pracoval v jine nesledovane aplikaci - napr. Outlook)

Jak toto nejlepe zrealizovat. Domnivam se, ze by melo stacit sledovat
spustene, pripadne aktivni aplikace a cinnost s mysi a klavecnice.

A ted ten dotaz. Jak zachytim vyse uvedene cinnosti ktere se deji v jine
aplikaci a jak zjistim, ve ktere aplikaci konkretne se pracuje

Diky za radu nebo opraveni me zakladni uvahy

Honza

try - finally

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 14.7.2003 08:10:31

> je mozne v sekcii finally zistit
> ci sa tam vykonavanie programu
> dostalo normalne alebo vdaka Exception?

Pokud potrebuji, pouzivam obdobu tohoto:

try
vseOK := true;
finally
end;

Pavel
placeny amater

try - finally

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2003 07:56:30

V souladu s Davidem si myslim, ze v navrhnu neni neco OK, nicmene - zjistit
to muzes tak, ze tesne pres Finally si nastavis vlajku (prirazeni True do
Boolean by nemelo vyvolat vyjimku :) ), takze pokud je v bloku Finally
nastavena, zrejme se program do tohoto bloku dostal korektne, ne-li, pak slo
zrejme o vyjimku. Jak zjistit o kterou slo uz Ti tu taky radili...

Mira

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.7.2003 07:12:22

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>

> je mozne v sekcii finally zistit
> ci sa tam vykonavanie programu
> dostalo normalne alebo vdaka Exception?

Melo by se to dat poznat podle hodnoty ExceptObject viz help,
coz je funkce, ktera vraci CurrentException, pokud nejaka je, jinak nil.

HTH, pf

Velikost databaze u Interbaze vs. rychlost ukladan

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.7.2003 07:02:22

> Na rychlost ukladani ma nejvetsi vliv mnozstvi indexu na tabulce
> (obzvlaste indexy s vetsim poctem duplicitnich klicu zpomaluji) a
> mnozstvi radku ukladanych v jedine transakci (je vhodne ukladat mene
> nez vice, v rozsahu od 100-1000 vet na transakci).

Ahoj,

jaky je tady konkretne problem? Ja mam ulozenou proceduru, ktera kopiruje doklad.
Doklad ma hlavicku, pak nekolik tisic polozek a na kazdou polozku je jeste jeden
nebo nekolik malo detailu v dalsi tabulce. A k tomuhle potrebuji vytvorit kopii. Bezi to
v ulozene procedure, tudiz v jedne transakci, ale je pravda, ze to trva i 10 minut a
vice (pocet polozek dokladu v modelovem prikladu je 5000). Je to (principialne)
nejak resitelne - myslim jinak, nez operaci provadet pres klienta a rozhazet do vice
transakci, za podminky, ze musi byt moznost, kdyz neco selze, vse stornovat - tj.
rollback? V transakci tedy zapisuji vice radku, nez doporucovany limit, ale nevim, jak
to udelat jinak, tak bych aspon rad zjistil, proc to server tak vytezuje.

Diky

David Lebeda

try - finally

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz - 14.7.2003 06:54:21

Jaroslav Popluhar napsal(a):
> je mozne v sekcii finally zistit
> ci sa tam vykonavanie programu
> dostalo normalne alebo vdaka Exception?

Rekl bych, ze ne.
Sekce finally se provede vzdy, at vyjimka vnikne nebo ne. Pokud to
potrebuji tak nutne veet, asi bych vyuzil sekci exception. V si nastavim
nejakou "flag", nebo si vymyslim jiny mechanismus......

goo luck

try - finally

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.7.2003 06:50:20

> je mozne v sekcii finally zistit
> ci sa tam vykonavanie programu
> dostalo normalne alebo vdaka Exception?

Ahoj,

to sice nevim, ale pokud by to nejak "samo" poznat neslo, muzes
jeste navic pouzit try..except blok, kde si nastavis priznak, ze
nastala vyjimka a chces-li vyjimku zase pustit dal pomoci raise. Ale
na zaklade pozadavku, ktery mas, si myslim, ze neco v navrhu neni
uplne v poradku, resp. takova situace by mela vest k pouziti
try..except i try..finally, kde v try..except udelas to, co chces ted ve
finally podminit vyjimkou tak, aby te ve finally nemuselo zajimat,
proc to do nej vlezlo (konkretni situaci neznam, je to samozrejme
jen muj odhad a dojem, kdyz se mylim, sorry).

David Lebeda

Synapse a HTTPGetText

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.7.2003 00:37:57

Puvodni zprava ze dne 13.7.2003:

> Nemyslim si, ze je to stupidni otazka, kdyz to zati nekdo nevyresil.
> Napis do browseru www.cincura.net. Najde to DNS (fy. pes(tec)cz) u ni mam
> presmerovani na www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/, kde je index.html, kterej to
> da na www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/page.shtml?obsah. Ale me se to zasekne
> rovnou na to predani www.cincura.net, na www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/.

Ja osobne, kdyz neco programuji, tak se v prvni rade snazim porozumet
tomu, co vubec delam, jak to funguje. Jedine tak neco vyvines. Takze
bych ti doporucil, pokud neco delas s HTTP protokolem (nebo vubec s
protokoly Internetu), si v prvni rade nastudovat nejakou literaturu,
abys mel aspon zakladi prehled o tom, jak to pracuje. Treba RFC.

Pokud nebudes vedet, jak to pracuje, tak sice jsi schopen neco malo
napsat s urcitou komponentou nebo knihovnou, ale pri prvnim mensim
problemu budes v haji.

Webovy server mimo tech nahatych zenskych, co vidis v prohlizeci,
predava take spoustu dalsich informaci, ktere bys mel nastudovat.
A take naopak, browser predava serveru take spoustu informaci.

[...]

Mimochodem, a to je to, o cem mluvim, ze by sis mel nastudovat
protokol HTTP jako celek, muze dojit k rade dalsich stavu, kdy je
treba neco rozumneho udelat. Ne vzdy vyleze kod 200 = OK.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Synapse a HTTPGetText

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.7.2003 23:53:54

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>

> Ale me se to zasekne rovnou na to predani www.cincura.net,

Nemohl by ses pls vyjadrovat jako technik? Co mas na mysli tim
"zasekne"?
Vrati ti to snad chybu kategorie 3xx (redirection) - viz RFC 2616?

HTH, pf

try - finally

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 13.7.2003 23:31:52

Hello All,

je mozne v sekcii finally zistit
ci sa tam vykonavanie programu
dostalo normalne alebo vdaka Exception?

--
Best regards,
Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Synapse a HTTPGetText

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 13.7.2003 23:21:52

From: "Ponechal Vladimir" <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe.com>
> Na formular dynamicky ukladam ruzne komponenty Tpanel, TImage, Tbutton,
> TShape... Problem mam s prekrytim komponent. Napriklad TImage nebo TShape
> neprekryje Tpanel.

Zalezi na tom kdo je Parent, patrne chces tu komponentu umistit na ten TPanel
a ne primo na formular.

Petr Vones

komponenty a BringToFront

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.8.2003 16:41:38

From: "Ponechal Vladimir" <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe.com>
> [...]
> neprekryje Tpanel.

Zalezi na tom kdo je Parent, patrne chces tu komponentu umistit na ten TPanel

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 31.8.2003 16:37:37

Ok, uz jsem to vyresil jinak. Jeste mam jednu prosbu.

Na formular dynamicky ukladam ruzne komponenty Tpanel, TImage, Tbutton, TShape... Problem mam s prekrytim komponent. Napriklad TImage nebo TShape neprekryje Tpanel. Je nejaka moznost, jak zrusit nadrazenost nekterych komponent, tak abych pripadne mohl pouzivat prikaz 'BringToFront'?

Diky,

Vl.

From: "petr.spurny" <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz>
> Lze nejak zrusit "3D vzhled" u komponenty PageControl?
> Tusim ze asi pres OwnerDraw, ale vubec netusim jak.

Treba nastavit Style na tsButtons.

Petr Vones

uvolnovani threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2003 23:52:34

From: <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Pred spustenim threadu se pouze databasi nastavi parametry pro connect
> spusti se thread a pak uz s ni pracuje pouze ten thread vcetne destrukce
>
> Pokud tam neni viditelny problem=2C tak to necham byt=2E Tento pripad muzu
> resit jinak hlavne me sloo to zda nedelam nejakou chybu i jinde. Problem je
> evidentne v uvolnovani=pameti=2C protoze pokud databasi pouze odpojim a
> komponentu proste neuvolnim=2C nic se nedeje

To ale ukazuje na nejaky skryty problem. Tezko se da neco poradit bez toho aby
clovek ten zdrojak videl.

Petr Vones

SOAP jeste jednou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2003 23:48:34

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
> Vytvoril jsem si jednoduchou aplikaci jako SOAP klienta. A potreboval
> bych se vuci serveru autentifikovat klientskym certifikatem. A to je to
> co nevim jak udelat.

http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3c0ad139%241_2%40dnews
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3c2b0fed_1%40dnews
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3c112935%241_1%40dnews

Petr Vones

Potlaceni chybovych hlasek externiho programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2003 23:42:33

From: "Petr Janousek" <petr.janousek(zv)definity(tec)cz>
> potreboval bych poradit - spoustim externi aplikaci pomoci funkce
> CreateProcess(...) Tato aplikace pracuje se soubory na vymenitelnych
> mediich ( napr CD-ROM, Floppy apod ) Potreboval bych ostetrit pripad,

Zkus pred CreateProcess nastavit vhodny error mode pomoci SetErrorMode, toto
nastaveni se dedi z parent procesu. Ta aplikace si to vsak muze nastavit po
svem.

Petr Vones

SetWindowRgn versus TShape...

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 30.8.2003 22:08:27

Hi everyone,

Mam stupidni otazecku, vytvorim si nejaky TShape a pak ho potrebuje upravit do nejakych tvaru za pomoci:

var
Rgn: HRgn;
PointArray: array[1..10] of TPoint;
begin
PointArray[1] := Point(0,20);
PointArray[2] := Point(20,20);
PointArray[3] := Point(150,80);
PointArray[4] := Point(150,150);
PointArray[4] := Point(20,20);
Rgn := CreatePolygonRgn(PointArray,5,WINDING);
SetWindowRgn(Shape1.Handle, Rgn, True);
end;

Mam, ale problem s radkem ' SetWindowRgn(Shape1.Handle, Rgn, True);', protoze Shape1.Handle je nesmysl. Poradte jak tento problem vyresit.

P.S.:mam D6 prof .

Diky,

Vl.

OT Zalohovani dat

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 30.8.2003 18:40:18

Thursday, August 28, 2003 7:24 AM delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz <> wrote:

> Zdravim vsechny a omlouvam se za OT
> Nevite nekdo o palicim sw, ktery v urcitou dobu vypali na CD
> data dle nejakeho scriptu? Nejlepe by byl samozrejme free.....:-)
>
> Diky moc
> Vlasta

Jestli muzu prispet. V UNIXu je cdrecord a mkisofs, a pomoci shelloveho
skriptu je to hracka. Udelas par prikazu (na pozadani poslu) a pak
sleep(20) pro 20 sekund (atd.) a palis znova. Spustis ho na pozadi (&) a
je to.

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

Stary Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2003 14:36:02

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Uz ted mame problemy s provozem aplikaci vyvinutych v D5 na XP.

Jinak co presne vam nefunguje ? Neni to jen AV v TListView ?

Petr Vones

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.