Stary Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.8.2003 14:28:01

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Jinymi slovy - MS by mel s novou verzi OS donutit vsechny vyvojare aby si
> koupili novy vyvojovy nastroj za drahe penize

Ne. Vyrobce vyvojovych nastroju by mel sve produkty delat tak, aby neprestali
pracovat s kazdou drobnou zmenou ve Windows. Napriklad Borland je vzdy
minimalne o jednu verzi pozadu. Od solidni firmy bych ocekaval, ze bude
vydavat opravy na sve nastroje, pokud je tento nastroj (ci vysledna aplikace)
na nove verzi Windows diky chybam v knihovnach apod nefunkcni.

V pripade Borlandu je jedine reseni si tyto chyby opravit svepomoci. Prechod
na novou verzi Delphi problem neresi, protoze malokdo si dovoli rozsahly
projekt jen tak prelozit v nove verzi, kde jsou zase nove chyby (ktere zase
nikdo neopravi).

> a vsechny uzivatele aby si koupili za drahe penize novou verzi aplikace.

Ne. Pokud nekdo vedome prodava produkt ktery je na aktualni verzi Windows
nefunkcni, tak bych od neho snad pozadoval funkcni verzi a ne ze si koupim
novou. Pripadna oprava by mela byt zdarma.

> No chapu, ze se takto dobre generuje rust HDP, ale nelibi se mi to...

Ne. Jde o jedine - kvalitni software.

Petr Vones

gluBuild2DMipmaps.

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2003 10:23:46

Dobry den,
narazil jsem v Delphi na jednu chybu : v unite OpenGL.pas je spatne
deklarovana funkce "function gluBuild2DMipmaps (target: GLenum; components,
width: GLint; format, atype: GLenum; data: Pointer): Integer; stdcall;" ale
neco jako "height: GLint;" jim tam ponekud chybi a samozrejme bez vysky
textury nefunguje. Jenze bohuzel oprava - pridani nefunguje a me pokusy o
prime volani z knihovny take ne ?

Podarilo se to nekomu vyresit ?

David Kraina, DKx
-------------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://MX-3.w3.to

SQL pro zelenace.

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2003 10:23:46

Dobry den podruhe,
nevite nekdo o nejake knize, nejlepe na Internetu a nejlepe cesky, kde je
vysvetleno SQL a prace v Delphi s nim pro zelenace ?

David Kraina, DKx
-------------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://MX-3.w3.to

Novy Projekt: v cem?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 30.8.2003 05:17:27

29.8.2003 peter.budai(zv)ing(tec)cz:
> Java vubec neni spatna ! Pravda, byly tady detske nemoci, ale to je jiz
> prekonano. Kdyz mas spravne JRE, tak je to OK.
> A neni pravda, ze je pomala !! Je sice samozrejme 5-10 krat pomalejsi nez
> kompilovane jazyky jako C nebo Delphi, ale v dusledku toho ze programy
> napsane v Jave vyuzivaji solidni a rychle knihovny a datove struktury (a
> tedy jsou efektivnejsi), tak muzou byt programy v Jave i rychlejsi..

Samozrejme, ze prasacky napsany program v Delphi muze byt pomalejsi
nez hodne optimalizovane napsany program v Jave, ale pokud srovnas
stejne kvalitni programy...

databaza miest

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 30.8.2003 02:15:15

Dost velka databaza je v MS AutoRoute a v Route 66. Su to plne komercne
programy, pricom databaza urcite nie je v ramci licencie, ale da sa
rucne prepisat :-). O inom celoeuropskom zdroji neviem.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
+421 904 421 925

Nemate niekdo k dispozicii DB vsetkych miest v Beneluxe / Europe ?
potrebujem to do jednej aplikacii . Popripade pomoze aj link kde sa to
da
stiahnut, kupit a pod.

vdaka za kazdy napad

Ivan

Novy Projekt: v cem?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 29.8.2003 19:46:51

> jiste chovas se trzne ale ceny mohou byt spravedlive jen kdyz funguje trh,
> trh funguje jen kdyz funguje konkurence na trhu. Diky podilu Microsoftu
> na trhu je konkurence velmi slaba nebo zanedbatelna. Proto jsou i ceny

kde konkretne na trhu je vdaka Microsoftu konkurencia velmi slaba
alebo zanedbatelna?

> pokroucene a v konecnem dusledku na tom prodelava spotrebitel
> (tedy i ty i kdy na tom mozna kratkodobe vydelas). Doufam ze jsem
> to vysvetlil srozumitelne :-))

ale zabudas na to, ze ten podiel na trhu nie je naveky definitivny.
Ak ho zacne firma zneuzivat (povedzme bezdovodne zdvihne ceny)
alebo ho zacne stracat lebo prestane inovovat vyrobky, tak to
zase pomoze konkurencii a sme zase tam, kde sme boli.

Nie tak davno bol Microsoft relativne mala firma. Na trhu
boli daleko vecsie softwarove i hardwarove firmy s daleko
vecsim podielom v danej oblasti - tak sa pytam, ako
sa mohol Microsoft za takychto podmienok podla Tvojej
teorie dostat tam kde je?

Skus uviest konkretny priklad, ako som ja ako zakaznik (alebo Ty)
prerobil alebo prerabam v konecnom dosledku na trhovom podiele
Microsoftu.

Erik

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.8.2003 19:22:50

Puvodni zprava ze dne 29.8.2003:

> [...]
> tom prodelava spotrebitel (tedy i ty i kdy na tom mozna kratkodobe
> vydelas). Doufam ze jsem to vysvetlil srozumitelne :-))

Trh vyvojovych nastroju je v dnesni dobe celkem rozmanity. To neni jen
Borland a Microsoft. Je tu hromada dalsich vyvojovych prostredi od
mnoha dalsich firem.

Nicmene, vyvojove nastroje, to neni jen vyvojove prostredi s
kompilatorem. To by byla prochazka rajskou zahradou. K vyvoji patri
spousta dalsich nastroju pocinaje nastroji pro UML modelovani, SQL
modelovani, pres ruzne komponenty, databaze, managery databazi,
profilery, nastroje na spravu kodu a verzi, merici a testovaci
nastroje, testovaci operacni systemy, nastroje pro tvorbu instalacnich
baliku, take ruzne dokumentace, literatury, nastroje na tvorbu
napovedy, nastroje na tvorbu dokumentace... a to jsem jiste jeste
spoustu veci zapomnel.

Ono seriozni vyvoj, to neni zadna legrace a vlastni vyvojove prostredi
s kompilatorem je jen jedna mala soucast. Samozrejme, nekdo programuje
male shareware programky a tak mu staci desetina nastroju. Pak ma
naklady male. Kdyz ale dela opravdove aplikace, tak to nejde delat
uplne na kolene. Naklady jsou vazne vysoke.

Novy Projekt: v cem?

[*] radek_456 radek_456 <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2003 18:54:48

>Petr Zahradnik:
>
>hlavne velmi dobre pro vyvojare - o to jde, o prinos vyvojarum. Me je
>jedno, jestli si moje penize uziva Borland nebo Microsoft nebo Franta
>Novak z Horni Dolni. Me jde o kvalitni vyvojarsky nastroj, protoze
>jsem vyvojar a ne charitativni organizace.

jiste chovas se trzne ale ceny mohou byt spravedlive jen kdyz funguje trh, trh funguje jen kdyz funguje konkurence na trhu. Diky podilu Microsoftu na trhu je konkurence velmi slaba nebo zanedbatelna. Proto jsou i ceny pokroucene a v konecnem dusledku na tom prodelava spotrebitel (tedy i ty i kdy na tom mozna kratkodobe vydelas). Doufam ze jsem to vysvetlil srozumitelne :-))

stahuj, maz, hltej, pid se, nasavej, killuj, sprtej, absorbuj, slid, play...
Vyberte si svuj bonus. Az 360 SMS Info zdarma. http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=58398%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/services/whatsnew.php#oskaruv

Stary Projekt: v cem?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.8.2003 18:46:47

On 29 Aug 2003 at 17:06, Vlastimil Bardon wrote:

> Vetsina z nich je
> ochotna platit za udrzbu a prubezne inovace. Na udrzbu to staci, ale
> na novy produkt ne.

Prave proto si myslim, ze .NET je spravna cesta, ktera umozni aspon v
nejake rozumne mire vyvijet produkt prubezne bez nutnosti psat
cyklicky nove verze. Prijde nova technologie, tak se zabuduje.
Podminkou je ovsem velmi dobre promysleny navrh na pocatku, takovy,
aby se dal produkt skladat jako lego. .NET tuto moznost podporuje na
velmi dobre urovni, programovani skladacky je v nem mnohem lepsi nez
treba v Delphi.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Stary Projekt: v cem?

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.8.2003 17:06:41

To je pravda jen castecne. Pravdou je, ze do ceny je treba pocitat nejen soucasne naklady, ale i ty budouci ktere vzniknou nutnosti jednou to cele predelat (prestoze je nezname). Ale potiz je v tom, ze cenu nediktujeme, ta vznika na trhu. Pokud se na trh cpe nejaky silenec ochotny prodavat za babku, tak pokazi ceny a ostatnim znemozni seriozne pracovat. Co pak? Opustit trh a jit delat neco jineho? Byznysman to udela, ale ja se nejak nemohu zbavit pocitu zodpovednosti vuci zakaznikum, kteri si od nas neco koupili. Vetsina z nich je ochotna platit za udrzbu a prubezne inovace. Na udrzbu to staci, ale na novy produkt ne. Vice nezaplati, to radeji zustanou bez udrzby...

....to by byla dlouha uvaha, nema smysl pokracovat.

Pravdou je, ze rozhodnout musi manazeri, programatori jsou tady od neceho jineho. Ale stejne by me zajimalo, zda vetsinovy nazor bude predelat i s rizikem, ze se ta investice nevrati, nebo nepredelat a riskovat ztratu modernosti.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Marek Dostal

> Ani nevite, jak rad bych se rozhodoval o tom, v cem delat novy projekt. To
jsou starosti (=radosti), ktere bych chtel mit.
Naprosto souhlasim s celym prispevkem. Jsme mala firma a uz prechod z DOSu a
od Borland Pascalu do Win a Delphi pro nas znamenal velky financni propad,
protoze jsme vyvijeli produkt znovu, zatimco tak bychom rozsirovali jiz
existujici produkt (za penize), venovali se vice prodeji atd. atd. Takze
pokud budeme nuceni v dohlednych letech vsechno znovu psat v necem jinem,
mozna to uz ani nerozchodime.

Stary Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.8.2003 16:38:32

Puvodni zprava ze dne 29.8.2003:

> Mel to udelat uz davno, tohle totiz neni reseni.

He :-) Tak tak drsny bych nebyl. Ono ne kazdy dostava nove verze
Delphi zdarma :-)

Stary Projekt: v cem?

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.8.2003 16:22:31

>Mel to udelat uz davno, tohle totiz neni reseni.

> Petr Vones

Jinymi slovy - MS by mel s novou verzi OS donutit vsechny vyvojare aby si koupili novy vyvojovy nastroj za drahe penize a vsechny uzivatele aby si koupili za drahe penize novou verzi aplikace. No chapu, ze se takto dobre generuje rust HDP, ale nelibi se mi to...

Chapu, kdyz to rika programator. Ale vetsina uzivatelu nejsou programatori a nechapou to. Jakkoli po odborne strance rozumim, co chtel Petr rici, jako cloveku se mi to prici a nemohu souhlasit.

Stary Projekt: v cem?

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.8.2003 16:26:31

To by mohlo byt nejake reseni. Protoze napsat jednorazove 100MB zdrojovych kodu sice jde, ale sehnat sponzora, ktery to zaplati...

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Jako delphista s tim souhlasim, i kdyz chapu, ze z hlediska strategie a
> produktoveho portfolia je to "jenom jeden produkt v rade" (jako zamestanec

Ano, jeden produkt. Jenze v dnesni dobe kdy veskery masovy software obsahuje
chyby a automaticky se predpoklada ze vyrobce (zdarma) uvolni alespon nejake
opravy, se dozadovat teto samozrejme veci povazuju spise za projev arogance ze
strany vyrobce. Zvlaste komicke je to pak tehdy, kdyz vyrobce nema takovou
pozici na kterou si timto konanim hraje, a tento dojem nevyvracely ani nektere
odpovedi borland newsech. Uprime receno, cela ta anabaze kolem toho je uz dost
unavna.

Petr Vones

Stary Projekt: v cem?

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.8.2003 13:54:14

Diskuse o vhodnem prostredi pro novy projekt byla zajimava, ale myslim, ze uz nic noveho nemuze prinest. Kazdy se nakonec rozhodne sam za sebe.

Mnohem obtiznejsi je rozhodnout se o starem projektu. Mame radove 90MB zdrojoveho kodu v D5 (myslim, ze to neni malo). Neustale to zije, stale jsou nove potreby uzivatelu a stale se neco dela. Kdybychom to chteli cele prepsat do jineho prostredi, bylo by to pekelne drahe. Uzivatele by nam drahy upgrade nezaplatili, stejne jako my jsme nezaplatili Borlandu za prilis drahy upgrade na D6 ani D7.

Ale co ted? Ma smysl dale vyvijet projekt pro Win32? Cim dele ho budeme vyvijet, tim drazsi pak bude prechod na jinou platformu. Ale nebudeme-li pokracovat ve Win32, kdo nam zaplati vyvoj na nove platforme?

Tady hrozi nebezpeci, ze nas hodi pres palubu nikoli jen Borland, ale MS. Pokud se zachova k Win32 v duchu svych minulych rozhodnuti o nekompatibilite novych verzi (posledni dobou je to o neco lepsi, ale byvaly doby, kdy lecktery novy produkt od MS znamenal zahodit mnoho z toho, co bylo vytvoreno pro ty stare). Uz ted mame problemy s provozem aplikaci vyvinutych v D5 na XP. Nastesti je tam prepinac kompatibility a kdyz se prepne na W2000, tak to jede. Ale co kdyz MS casem takovy prepinac zrusi? To jsou teprve tezka dilemata. Ani nevite, jak rad bych se rozhodoval o tom, v cem delat novy projekt. To jsou starosti (=radosti), ktere bych chtel mit.

SMTP/POP3 server

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 29.8.2003 13:46:12

> [...]

PL> Spise netusim, proc si chces psat svuj kdyz uz existuje spousta free reseni

Klavesove zkratky v ActiveXForm

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 29.8.2003 13:46:12

Na toto jsem kdysi pracne hledal a nakonec nasel reseni.
Ta tva ActiveX musi implementovat rozhrani IOleInPlaceActiveObject.
Je dulezita zejmena implementace TranslateAccelator:

function Tfrm_XCodeEditor.TranslateAccelerator(var Msg: TMsg): HRESULT;
var
Used: boolean;
begin
Used := PreTranslateMessage(Msg); //Is this key being handled, or is
IE handling it?
if (Used) then
result := S_OK //We're handling the key!
else
result := S_FALSE; //Let IE handling the key!
end;

function Tfrm_XCodeEditor.PreTranslateMessage(var Msg: TMsg): BOOL;
begin
result := false;
case Msg.message of
WM_KEYDOWN,
WM_KEYUP:
begin
case Msg.wParam of
VK_F1..VK_F12,
VK_TAB:
begin
//Send this message to our control, or handle it
directly here.
SendMessage(SynEdit1.Handle, Msg.message, Msg.wParam,
Msg.lParam);
result := true; //Tell IE we've handled these, otherwise return
false!
end;
end; //end case
end;
end; //end case
end;

function Tfrm_XCodeEditor.GetWindow(out wnd: HWnd): HResult;
begin
if ActiveControl.HandleAllocated then
begin
wnd := ActiveControl.Handle;
Result := S_OK;
Result := E_FAIL;
end;

u ostatnich implementovanych metod staci uvitr jenom:
Result := S_OK;

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
Subject: Klavesove zkratky v ActiveXForm

> Zdravim.
> Mam problem s HOT-KEYs ve formulari ActiveX.
> Pokud je zobrazen v IE, pak vsechny hot-keys vyhodnoti nejprve okno IE a
na
> do meho formu se dostanou jen nektere a to i kdyz je muj prvek aktivni (ma
> focus).
> Jde mi predevsim o CTRL-A,CTRL-C,CTR-F, F3 atd.
> Zkousel jsem globalni hook klavesnice, ale nejak se mi ho nezdarilo
> rozchodit.
> Jak na to ?

Stary Projekt: v cem?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 29.8.2003 14:00:15

> [...]
Naprosto souhlasim s celym prispevkem. Jsme mala firma a uz prechod z DOSu a od Borland Pascalu do Win a Delphi pro nas znamenal velky financni propad, protoze jsme vyvijeli produkt znovu, zatimco tak bychom rozsirovali jiz existujici produkt (za penize), venovali se vice prodeji atd. atd. Takze pokud budeme nuceni v dohlednych letech vsechno znovu psat v necem jinem, mozna to uz ani nerozchodime.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 14:14:17

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Ale co ted? Ma smysl dale vyvijet projekt pro Win32? Cim dele ho budeme
> vyvijet, tim drazsi pak bude prechod na jinou platformu. Ale nebudeme-li
> pokracovat ve Win32, kdo nam zaplati vyvoj na nove platforme?

V kratodobem horizontu samozrejme Win32 nezmizi, rozhodne ne v nekolika
pristich letech. Otazka je kde pro tuto platformu najit vhodne nastroje :-)

Samozrejme by bylo nejlepsi zacit aplikaci psat znovu pro .NET

> Pokud se zachova k Win32 v duchu svych minulych rozhodnuti o nekompatibilite
> novych verzi (posledni dobou je to o neco lepsi, ale byvaly doby, kdy

Win32 je na tom co se tyce kompatibility vcelku dobre.

> Uz ted mame problemy s provozem aplikaci vyvinutych v D5 na XP. Nastesti je

Jiste, protoze pouzivate nastroj ktery k tomu NENI urcen. To neni problem
Win32 API ani Microsoftu, ale jen toho nastroje (presneji receno VCL). Borland
resi opravdy svych knihoven pro aktualni verze operacniho systemu tim, ze vam
nabidne novou verzi Delphi.

> tam prepinac kompatibility a kdyz se prepne na W2000, tak to jede.

Za takovou aplikaci bych se vam podekoval. Pokud to nefunguje plne na Windows
XP a 2003 (vcetne podpory temat a fast user switching) tak to povazuji za
chybne a nepouzitelne.

> Ale co kdyz MS casem takovy prepinac zrusi?

Mel to udelat uz davno, tohle totiz neni reseni.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 29.8.2003 14:00:15

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> A jak uz jsem rekl, jednam nadale o specialni akci pro uzivatele
> Delphi...

Ahoj.
Jiste chvalihodne, ale neni nahodou obvykle v podminkach konkurencniho
upgrade, ze nebudes nadale pouzivat puvodni produkt ?
Jak potom budeme udrzovat stavajici projekty, ktere nema smysl prepsat do C#

hlidani zmen v adresari

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 13:28:03

From: "Pesek Michal" <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz>
> A v kterych verzich delphi se nachazi?

Urcite v Delphi 7.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 29.8.2003 13:32:04

> [...]

chytrejsi. Rozhodne bych se ale branil narceni, ze to bude "o hodne drazsi"
nez VS. To proste byt nemuze, vzdyt by to nikdo nekoupil...

J. Luhan
Borland CZ

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.8.2003 13:28:02

Puvodni zprava ze dne 29.8.2003:

> Presne tak protoze Microsoft si muze dovolit jit pod cenu protoze to
> muze financovat ze zisku z jinych produktu (kde uz konkurenci
> zrusil) - a jakmile rozdrti konkurenci tak prida na cene

Promin, ale ty jsi cetl nejake socialisticke prirucky o vykoristovani
a kapitalismu, co? Konkurence se drti vsude na svete i mimo vyvojove
nastroje a znamena to napriklad to, ze si v hypermarketu nakoupis
kompletne cely nakup a nemusis obihat 25 malych obchudku a vsude stat
frontu, ze muzes platit platebni kartou, ze rohlik koupis za korunu a
ne za korunu padesat, ze vajicko koupis taky levneji a ze kdyz nejsou
ceske brambory, tak ti dovezou brambory z ciziny a stoji jeste mene
nez ty ceske. Jako zakaznik jsem rozhodne radeji, kdyz me vykoristuje
hypermarket, nez kdyby me vykoristoval cesky zemedelec apod. Ale to
jsme odbocili.

Faktem je, ze podpora vyvojaru ze strany Microsoft se neda srovnavat s
podporou ze strany Borland. To je proste fakt a nic s tim nenadelas.
Napriklad, ze si muzes za penize od Borlandu koupit betaverzi o mesic
driv a pomoci jim pri testovani, to zrovna nemyslim :-) Je logicke, ze
Microsoft chce vydelat penize a je logicke, ze chce ziskat dalsi
zakazniky. Kdyby tomu tak nebylo, znamenalo by to zakladni popreni
existence jakekoliv firmy, nejen Microsoft. Uvedom si laskave, ze
firmy jsou tu od toho, aby vyvarely zisk. I Borland, samozrejme.

Podle meho nazoru se Borland nyni chova, jako by mel 99% trhu, ackoliv
tomu tak neni. Za poslednich par let neprinesl nic moc noveho, co by
stalo za ty penize. Navic nepodporuje vyvojare a dokonce ani
neopravuje chyby. Vyvojar take neni dojna krava, aby se nechal
Borlandem neustale dojit a dojit, prechazel na nove placene verze,
ktere mu neprinesou zadne prevratne novinky a dokonce ani za ty penize
neprinaseji opravene chyby.

Je to tak trochu smutne, protoze ja sam jsem zacinal na Turbo Pacalu 6
a postupoval pres Borland Pascal, Borland C++, Delphi 1 az do Delphi 5
- a tam jsem skoncil. Bezne aplikace vyvijim stale v Delphi, ale nove
verze uz nekupuji - proc taky? Borland ziskal vyvojare proto, ze ve
spravnou dobu vyvinul vyborny produkt pro rychlou tvorbu aplikaci.
Microsoft nemel tak kvalitni vyvojove prostredi. Jenze na tom se neda
stavet 10 let, to se musi vyvijet dal. Microsoft udelal velky kus
prace a taky to peknych par let trvalo. Ovsem stalo to za to. A je to
[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 29.8.2003 13:34:06

Spise netusim, proc si chces psat svuj kdyz uz existuje spousta free reseni
(navic i se src).
Napr.:
http://www.xmailserver.org/
http://www.lumisoft.ee/lsWWW/ENG/Products/Mail_Server/mail_index_eng.aspx?type=info

From: "Raul Endymion" <raul(zv)raphael(tec)cz>
Subject: SMTP/POP3 server

> Dobry den,
>
> nevite nekdo o nejakejch stupid easy zdrojacich na vytvoreni SMTP a POP3
serveru ? nic sloziteho, jedna se o takovou blbinu, takze to nemusi umet
skoro nic, stacilo by neco jako je v synapsi ohledne klienta SMTP/POP3. Jak
rikam jedna se o blbinu, takze nejake dalsi veci nejsou dulezite, zadna
bezpecnost ani nic takoveho.

> Netusite nekdo o necem ?
> Raul

hlidani zmen v adresari

[*] Pesek Michal <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz> - 29.8.2003 13:26:01

.. jmenuje se TShellChangeNotifier.

A v kterych verzich delphi se nachazi?

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz
http://www.totalcommander(tec)cz

SMTP/POP3 server

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 29.8.2003 13:15:56

Dobry den,

nevite nekdo o nejakejch stupid easy zdrojacich na vytvoreni SMTP a POP3 serveru ? nic sloziteho, jedna se o takovou blbinu, takze to nemusi umet skoro nic, stacilo by neco jako je v synapsi ohledne klienta SMTP/POP3. Jak rikam jedna se o blbinu, takze nejake dalsi veci nejsou dulezite, zadna bezpecnost ani nic takoveho.

Netusite nekdo o necem ?
Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

Klavesove zkratky v ActiveXForm

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.8.2003 13:18:00

[...]

Ludek

P.S. Jeste mi vadi, ze se nedozvim, ze uzivatel zavrel okno IE a ja se
nemohu tim padem uzivatele zeptat na obligatni "Chcete ulozit data ?"

uvolnovani threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 13:11:56

From: <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> Opravdu nelze pamet alokovanou v jednom threadu uvolnit v jinem, nebo
> v cem by mel byt problem?

Samozrejme ze lze, problem je podle me spise ve volani metod tech databazovych
komponent z ruznych threadu.

Petr Vones

hlidani zmen v adresari

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 13:22:01

From: "Michal Aichinger" <michal.aichinger(zv)talk21.com>
> No udelal jsem to pres ty funkce, a jede to dobre. Jenze z jistych
> duvodu bych chtel ten soubor ziskat od tech funkci. V MSDN pisou ze

Ziskas pouze informaci o zmene. Jinak hotova komponenta je primo v Delphi a
jmenuje se TShellChangeNotifier.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 13:03:55

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> Delphi.NET je proste opet jenom jazyk a v podstate by mohl byt hostovany ve
> VS.NET jako je tomu u ostatnich jazyku.

Presne tak, nic vic by od toho asi clovek necekal.

Ale to by nebyl Borland aby zase neprisel s nejakou "uzasnou" technologii. V
ramci hesla "napis kod a pak jej 10 let jen udrzuj aby sel prelozit bez ohledu
na to, jak spatny a zastaraly uz je" vyviji vlastni "WinForms" zvane VCL.NET.
Timhle paskvilem se patrne snazi uzavrit vyvojare do bludneho kruhu vlastnich
nastroju a vytvorit tak na nich zavislost (neni to nahodou to, co se leta tak
vycita Microsoftu ? :-) Idea je takova, ze jde o VCL z Win32 ktera je upravena
tak, aby sla prelozit pod .NETem se vsemi problemy z toho vyplyvajicimi. Je to
asi stejne nesmyslne, jak kdyby zacal nekdo mimo Microsoft psat vlastni Win32
API.

Problem je v tom, ze Object Pascal je uz pomerne zastaraly jazyk a neumim si
predstavit jak by jej slo inovovat na tolik, aby se mohl stat atraktivni vedle
C# (nebo Javy - z pohledu jazyka, pomineme-li nevydarenou implementaci).

> Jakym smerem se vubec dal bude vyvijet Delphi? Jenom Delphi.NET (pak je to
> na nic), nebo budou i dalsi verze pro Win32 a Linux?

Tohle nikdo presne nevi. Informace ze strany Borlandu jsou znacne nejasne, ale
to bylo ostatne u nich vzdy.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 12:51:51

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Neni to spis dedukce prodejce produktu Microsoftu?

O tom ze Borland nemuze konkurovat Microsoftu cenami se debatovalo uz dlouho a
clovek by to castecne chapal (MS si muze dovolit prodavat nastroje mirne pod
cenou).

Jenze potiz je v tom, ze v posledni dobe neni schopen Borland konkurovat ani
kvalitou a inovacemi svych produktu. A k tomuto trendu je prirozene ze strany
vyvojaru tolerance jeste nizsi, nez u cen.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2003 12:35:44

From: <peter.budai(zv)ing(tec)cz>
> [...]

> A neni pravda, ze je pomala !! Je sice samozrejme 5-10 krat pomalejsi nez
> kompilovane jazyky jako C nebo Delphi, ale v dusledku toho ze programy

Zajimave je, ze kod v .NETu je nekdy dokonce rychlejsi nez z Delphi ;-) A tim
nemam namysli jen vliv spatne napsanych knihoven.

> A .NET ? To Micro$oft, jak uz mnohokrat, vykradl myslenky z Javy a udelal to
> posvem, jinak. V necem je to lepsi, uznavam (meli se prece jenom kde ucit),
> v necem je to zase horsi a komplikovanejsi..

Narozdil od Sunu dokazal napsat pouzitelny "VM". Velke firmy musi psat vlastni
VM pro Javu, protoze ten od Sunu je nepouzitelny. Proc bych mel verit firme
ktera Javu vlastni (narozdil od C# a CLR) a neni sama schopna napsat ani VM ?

Petr Vones

Chyba pri restore IB

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 29.8.2003 12:59:52

Chtelo by si to pohrat primo s GDB jestli nepomuze gfix a B/R.
Jinak reseni by mohlo byt provest obnovu bez aktivace indexu treba to
projde. Tezko ale rict co to provede pokud na ten PK je navesen nejaky
FK.....
Jednou se mi stalo ze DB nejak blbla a B/R neproslo. Provedl jsem restart
serveru a vse slapalo.

From: "Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE" <sup(zv)publicis(tec)cz>
> Lidi proc proboha .NET !
> Vzdyt jestli to dobre chapu, je to neco jako runtime do win32NT

Nechapes :-)

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE <sup(zv)publicis(tec)cz> - 28.8.2003 16:51:19

[...]

Asi sem uz linej, nechci se vratit k Cecku a natoz sprtat dalsi platformu, a
doufat ze ji MS za dva roky nestopne....
Proc si vsichni myslej ze to .NET bude tak skvely ?????

A.Kysela

uvolnovani threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 16:25:17

From: <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> Execute threadu

No to by asi melo byt vsechno volano jen z jednoho threadu.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.8.2003 16:21:15

28.8.2003 Pavel Poles:
> Zdravim,

> existuje nejaky zpusob jak donutit Object inspector v design time Delphi
> aby zobrazil nejakou komponentu?

> Neco odobneho jako je v Component Editoru pro Menu - vybere
> se polozka Menu a v Object Inspectorovi se objevi prislusne
> TMenuItem...

Jiste, rika se tomu Property Editor
Musi byt zaregistrovany ke komponente, kterou hodlas takto upravovat

praca s dvomi monitormi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2003 15:29:11

viz help:

TScreen.Monitors
TForm.Monitor

peca

Zobrazeni komponenty v Object Inspector

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2003 15:31:11

[...]

Dik za rady

Pavel Poles

praca s dvomi monitormi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 15:13:10

From: <stefunko(zv)vuje.sk>
> nevie niekto ako zistit ci si na pocitaci aktivne dva monitory a ake maju
> rozlisenie, pripadne usporiadanie?

Viz TScreen.Monitors

Petr Vones

praca s dvomi monitormi

[*] stefunko(zv)vuje.sk - 28.8.2003 15:05:07

ahojte,
nevie niekto ako zistit ci si na pocitaci aktivne dva monitory a ake maju rozlisenie, pripadne usporiadanie?

vdaka

stafunko
Tato sprava obsahuje len stanoviska alebo informacie
odosielatela, ktore v ziadnom pripade nezakladaju pravny vztah
VUJE Trnava, a.s.
Stanoviska a informacie uvedene v tejto sprave sa nemusia
zhodovat s oficialnymi stanoviskami alebo informaciami
VUJE Trnava a.s.

This message contains only standpoints or information
of sender, which in no case can establish legal engagement
of VUJE Trnava, Inc.
Standpoints and information included in this message need not
be identical with the official standpoints or information
of VUJE Trnava, Inc.

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2003 13:44:56

Puvodni zprava ze dne 28.8.2003:

> Muzete mi nekdo vas rict, k cemu jsou vubec
> stranky microsoft, kdyz co se tam doctu pak
> zjistim, ze neplati?

Tak mi to nedalo a overil jsem to, protoze sam takovy upgrade nabizim.
Je to ptakovina. Martin Bilek je pry nejaky student na informacni
lince Microsoftu a vubec nevi, co se jak licencuje. Podle mych
informaci z opravdu duveryhodnych zdroju plati konkurencni upgrade z
Delphi bez problemu. Pokud budu mit jeste dalsi informace, hodim je
sem.

A jak uz jsem rekl, jednam nadale o specialni akci pro uzivatele
Delphi...

Novy Projekt: v cem?

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 28.8.2003 13:54:57

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> Muzete mi nekdo vas rict, k cemu jsou vubec
> stranky microsoft, kdyz co se tam doctu pak
> zjistim, ze neplati?
> Uvazoval jsem o poruizeni toho upgrade-u z
> Borland Delphi na Visual Studio .NET 2003 za cca
> $550,-. Tohl emi prislo z Microsoftu:

Dobry den,

pan Bilek z Microsoftu v tom ma pekny hokej a mel by si zrusit
jeho titul "Sales and Licensing Specialist", protoze mluvi bludy.
V krabicove verzi plati, ze lze provest upgrade z konkurecniho nastroje
za polovicku ceny plne verze. Kupuje se bezny version upgrade, ktery
plati jak pro stare verze Visual Studia tak i pro upgrade z Delphi.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
Nastroje pro vyvojare - www.devshop(tec)cz

> [...]
> v ramci napr. EMEA regionu). Z tohoto duvodu u
> nas bohuzel neni dostupny ani upgrade z Microsoft
> VisualC# .NET 2002 Standard na Microsoft
> VisualC# .NET 2003 Standard, stejne tak ani neni
> mozne ziskat upgrade licenci, ktera by umoznila
> upgrade z konkurencniho produktu na produkt
> Microsoft VisualStudio .NET 2003.
>
> Soucasna priblizna cena Microsoft
> VisualStudia .NET 2003 Professional je 30.500,-
> Kc bez 5% DPH.
>
> Konkretni ceny, podrobne informace a Vasi
> pripadnou koupi Vam zajisti nektery z nasich
> doporucenych prodejcu, jejichz seznam naleznete

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2003 13:30:55

Puvodni zprava ze dne 28.8.2003:

> Muzete mi nekdo vas rict, k cemu jsou vubec stranky microsoft, kdyz
> co se tam doctu pak zjistim, ze neplati?

No to ti tady asi tezko nekdo rekne, tohle je konference, ne
Microsoft.

Je to zajimave, na tech strankach je vazne napsano "Visual Studio .NET
2003 Editions for the United States and Canada" a normalnimu cloveku
by prislo logicke, ze podminky jsou stejne az na urcite vyjimky.
Zkusim zjistit, jak to je a co je to za binec.

V kazdem pripade chci zajistit pro vyvojare prechod z Delphi na Visual
Studio .NET Professional a Enterprise za rozumnych podminek, takze o
tom uz jednam. Pro ta dojednavani by bylo docela dobre, kdybych znal
zajem - takze kdo by zajem mel, at mi napise soukromy mail mimo
konferenci pripadne i s napadem, jak by si to tak cenove predstavoval.
Opakuji - MAILEM, ne do konference.

Potlaceni chybovych hlasek externiho programu

no .. jinou vadnou aplikaci asi tezko odchytis / opravis ... a kdyz
odchytis... jak si muzes byt jist, ze pak bude tato aplikace korektne
pokracovat?? pokud je ta externi aplikace Tvoje, radsi bych se zameril na
jeji opravu, nez odchytavat jeji chyby ...

Jirka

Novy Projekt: v cem?

[...]

Informacni linka spolecnosti Microsoft
e-mail: czinfo(zv)microsoft.com
Tel: +420-2-21 777 222
Fax: +420-2-21 777 221

UPOZORNENI: VYSE UVEDENE INFORMACE JSOU POUZE
INFORMATIVNI. Text teto zpravy odrazi aktualni
stanoviska a nazor spolecnosti Microsoft na
prislusna temata. Vzhledem k tomu, ze spolecnost
Microsoft musi denne reagovat na pozadavky svych
zakazniku, nelze informace zde obsazene povazovat
za zavazne a spolecnost Microsoft proto
neodpovida za jakoukoliv skodu, ktera Vam vznikne
na zaklade uziti nebo v souvislosti s uzitim
techto informaci. Touto zpravou Vam spolecnost
Microsoft nedava zadne zaruky, vyslovne ani
predpokladane. Informace zde uvedene jsou
aktualni k datu, kdy Vam tato zprava byla
odeslana, a mohou podlehat zmenam.

Tusim, ze zminovanou verzi tady nekdo z Vas
nabizel... Tak jak je to?
:((((
Diky za info. Jirka
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Potlaceni chybovych hlasek externiho programu

[*] Petr Janousek <petr.janousek(zv)definity(tec)cz> - 28.8.2003 13:06:54

Diky za radu, ale stejne to tak nechodi. Problem je asi v tom, ze tu
exceptnu vyvola externi aplikace ( spustena pres CreateProcess )

> Ahoj,
>
> treba:
>
> try
> NejakaFunkce;
> except
> on E:Exception do
> begin
> ShowMessage(E.Message);
>
> Mrkni treba do helpu, je to tam srozumitelne...
>
> S pozdravem a dikem
> =====================================

> =====================================

> =====================================

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2003 13:04:50

Puvodni zprava ze dne 28.8.2003:

> nejaky system na reportovani chyb. Jeho smysl je i v tom, ze krome popisu
> chyby je v reportu casto i reseni, ktere je mozne pouzit dokud neni oficialni
> oprava od Borlandu.

Ktera ani nebude :-) Nebo bude mozna v dalsi placene verzi, ale spis
ani tam ne :-)

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 13:00:45

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Nebylo by lepsi poslat tam opravdu par bugu? Aby mel Anders nad cim
> premyslet :-)) Nerikejte, ze jich nedate par "tucnych" dohromady. Z
> vlastnich zkusenosti s internimi postupy Borladnu vim, ze se projektu QC (a
> hlavne obsahu) venuje dost velka pozornost a casto se pouziva v argumentaci.

Samozrejme ze by bylo, jenze v kontextu Delphi 7 tohle pusobi spise jako
provokace :-)

Problem je v tom, ze zde musi byt nekdo, kdo je ochoten ty chyby opravovat.
Nikdo nechce aby Borland opravil vsechny chyby a to jeste behem mesice. Ale
ignorovat uzivatele Delphi 7 jiz temer rok od jeho vydani je podle me (a nejen
podle me) prece jen prilis. Trati tim totiz vsichni.

Opravdu nebylo jednoduche primet Borland k nejake akci, stalo to nemalo casu a
nekdy az zbytecne moc emoci. Zprava od Anderse v newsech je prvnim pozitivnim
krokem ze strany Borlandu. Uvidime jak to nakonec dopadne.

K samotne QC. Je potesujici ze po letech dokazal Borland konecne zprovoznit
[...]

Jak pracovat s unicode.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.8.2003 12:12:40

28.8.2003 David Michal:
> Zdravim,
> Tak to byla chyba z me strany. Neni to Unicode ale proste hexadecimalni
> hodnota znaku z klasicke ascii tabulky. Dovolim si tedy upravit dotaz.
> Mam

> Var
> S: String;
> Output: String;

> Begin
> S := '3A';
> Output := Chr(ConvertTOHexaAndThenToDec(S));
> End;

> Jak zkonvertovat string do hexa a pote hexa do integer ?

Output := Chr(StrToInt('$' + s));

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] peter.budai(zv)ing(tec)cz - 28.8.2003 12:12:40

no jo, ale druha vec je, co v tom update ma byt...
doporucuju vsem (pokud mate cas a dost silny zaludek) se do QualityCentral
podivat... je tam popsana spousta chyb, takze budete vedet cemu se vyhnout,
a u nekterych je popsane i nejake reseni...

> Muzete dat 5 hlasu, takze netroskarit :-)

V reportu 5750 se pise pouze ze delphi temer vzdy pada pri startu/ukonceni
debugovani programu, zavirani projektu, zavirani edit okna..
No, ne zeby to me nikdy nepadlo, ale neni to rozhodne tak kriticke.. Bude to
nejspis jenom problem specificky pro cloveka co to tam napsal.. Ono nekdy
proste nestaci cist jenom nadpisy, ale i obsah...

Proto doporucuju dat hlasy jinym, mnohem zavaznejsim a konkretnejsim chybam.
A ikdyz uz jste rozdali vsechny sve hlasy (mne se jich povedlo dat 6), nic
neni ztraceno.. Muzete je odebrat a dat jinam :-)))

Peter Budai

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 12:42:43

From: <peter.budai(zv)ing(tec)cz>
> V reportu 5750 se pise pouze ze delphi temer vzdy pada pri startu/ukonceni
> debugovani programu, zavirani projektu, zavirani edit okna..

Report 5750 je spise politicky nez technicky. Vice se dozvite z newsu:

If you want a D7 Patch, please go and vote for QC5750 Thanx. <eom>
http://groups.google.com/groups?&selm=3f4d5348%241%40newsgroups.borland.com

The Great Delphi Patch Petition
http://groups.google.com/groups?&selm=3f4baf2f%40newsgroups.borland.com

Why should I bother to upgrade to the next version of Delphi?
http://groups.google.com/groups?&selm=3f3bd309%241%40newsgroups.borland.com

Je to soucast (zoufaleho) pokusu uzivatelu primet Borland k tomu, co by jinak
solidni firma mela delat sama od sebe. Je smutne, ze to muselo dojit az tak
daleko.

Petr Vones

MemProof a prazdny delphi project

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 12:18:41

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> Je to normalni? Zda se mi to jako docela pekna kopa memory leaku nato, ze
> jsem nenapsal jedinny radek sveho kodu. Muzete to nekdo overit, zda neni
> zavada jen na mem prijimaci?

Nesmis ten nastrojum zase tolik verit, nekdy ukazuji blbosti.

> Znamena to tedy ze ShareMem radeji vubec nepouzivat?

Popravde receno, nevidim zadny duvod jej pouzivat.

Petr Vones

OT Zalohovani dat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 12:18:41

From: "Vlastimil Zdenek" <delphi(zv)gestore(tec)cz>
> Zdravim vsechny a omlouvam se za OT
> Nevite nekdo o palicim sw, ktery v urcitou dobu vypali na CD data dle
> nejakeho scriptu?

Nero existuje i v command-line verzi. Funguje to vcelku spolehlive.

Petr Vones

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 28.8.2003 12:00:37

[...]
Coz je logicke, protoze v newsgroupech je obrovke mnozstvi balastu a oddelit
zrno od plev je velmi narocne.

J. Luhan
Borland CZ

Potlaceni chybovych hlasek externiho programu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 28.8.2003 12:22:42

[*] Petr Janousek <petr.janousek(zv)definity(tec)cz> - 28.8.2003 11:48:35

Fajn, chodi to, ale jenom v debug-modu . Jak to udelat, aby mi to tu
exceptnu odchytilo i pri standartnim spusteni aplikace ?

Petr Janousek

Nahodny vyber zaznamu z MySQL

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 28.8.2003 11:14:32

Nevite jak vybrat urcity pocet nahodne vybranych zaznamu z databaze MySQL ?
Zatim sem prisel pouze na SELECT * FROM tabulka ORDER BY RAND() LIMIT n
Existuje jeste neco jineho? Potreboval bych to jeste podle neceho seradit
(ne nahodne), ale to uz by chtelo tabulku navic...

Jirka Matejka

Jak pracovat s unicode.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 28.8.2003 11:50:36

> [...]

> Vystup := ConvertFromUnicode(Uvstup);
> End;
>
> Promena Vystup by v tomto pripade mela obsahovat dvojtecku.

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 28.8.2003 11:18:32

[...]

Martin Nedopil

Treeview s CheckBoxami

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2003 11:24:33

Ahoj tak ja som Ti to prepisal z tej knihy

Najprv si naplnime ImageList bitmapovymi obrazkami v style komponenty
CheckBox

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObjcet);
var
Bmp, Tmp: TBitmap;
Cnt: Integer;
begin
Bmp := TBitmap.Create;
try
Bmp.Handle := LoadBitmap(0, PChar(OBM_CHECKBOXES));
Tmp := TBitmp.Create;
try
ImageList1.Width := Bmp.Width div 4;
ImageList1.Height := Bmp.Height div 3;
with Tmp do
begin
Width := Bmp.Width div 4;
Height := Bmp.Height div 3;
Canvas.CopyRect(Canvas.ClipRect, Bmp.Canvas, Rect(0, 0, Width, Height));
ImageList1.AddMaskedit(Tmp, clSilver);
for Cnt := 0 to 3 do
begin
Canvas.CopyRect(Canvas.ClipRect, bmp.Canvas, Rect(Cnt * Width, 0,
(Cnt + 1) * Width, Height));
ImageList1.AddMasked(Tmp, clSilver);
Tmp.Free;
Bmp.Free;

ImageList musi byt napojeny na vlastnost StateImage a jednotlive polozky
musia mat pridelene StateIndex;

procedure TForm1.TreeViewMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
var
Node: TTreeNode;
begin
Node := TreeView1.GetNodeAt(X, Y);
if Assigned(Node) then
if htOnStateIcon in TreeView1.GetHitTestInfoAt(X, Y) then
with Node do
case StateIndex of
1: StateIndex := 2;
2: StateIndex := 1;
3: StateIndex := 4;
4: StateIndex := 3;

Zmenu stavu osetrime v udalosti pri zdvihu tlacitka mysi. Skontoluje sa
jestli je mys nad stavovym obrazkom a potom sa zmeni index stavoveho
obrazku.

Ak som urobil niekde chybu tak sa ospravedlnujem a pripomineky rad opravim
:)

Dufam ze autorovi toho kodu nevadi ze som ho prepisal do konferencie....

> :)) hm.. bohuzial tu knizku nevlastnim a narychlo neviem ani kde
> by som ju zohnal...(samozrejme okrem knihkupectva v ktorom ju aj
> ta nebudu mat :)) )
> Nesiel by poslat navod, kus kodu alebo pripadne ukazkova
> applikacia? :)
> Moc dakujem
> Matesg

> http://mail.centrum.sk/ - Chces novy e-mail, zriad si ho!

Volani metod COMObjektu pomoci variantu

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 28.8.2003 11:18:32

> [...]
>
> S:='MojeProcedura';
>
> "zavolej metodu 's' objektu 'v'" ...

Jde to, ale rozhodne to neni trivialni. Nutne znat IDispatch, volani

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 28.8.2003 10:04:08

Ahoj,

v D7 Ent zvolim File -> New -> Application. Do uses pridam ShareMem a zkompiluju. Pote spustim MemProof a testuji aplikaci. Memproof vrati tento vysledek:

1 Critical Section 00D26674 0 InitializeCriticalSection
00D23C7E ReallocMemory C:\Delphi7\Bin\borlndmm.dll
00D24374 Borlndmm.SysGetMem C:\Delphi7\Bin\borlndmm.dll
4000A797 Sysconst C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
40006347 System..TryFinallyExit C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
4000649E System..StartExe C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
77E4F387 TerminateThread C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll
3 Local Heap 0016A658 8 LocalAlloc(64,8)
00D23307 ReallocMemory C:\Delphi7\Bin\borlndmm.dll
77F47DC4 RtlReleasePebLock C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5D062 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5CEF1 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
3 Local Heap 0016A570 20 LocalAlloc(64,20)
4000989B System.initialization C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
77F47DC4 RtlReleasePebLock C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5D062 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5CEF1 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
3 Local Heap 00168698 48 LocalAlloc(64,48)
00411493 C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
77F47DC4 RtlReleasePebLock C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5D062 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5CEF1 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
1 Local Heap 00177630 1604 LocalAlloc(0,1604)
1 Local Heap 0016C908 4088 LocalAlloc(0,4088)
00D23CBB ReallocMemory C:\Delphi7\Bin\borlndmm.dll
[...]
1 Virtual Memory 01E70000 4096 VirtualAlloc(00000000,4096,4096,64)
4003D0EE Classes.MakeObjectInstance C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
004B3B71 Forms.TApplication.CreateHandle C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
004B39BD Forms.TApplication. C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
0049BDD3 Controls.StripAllFromResult C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
0049BF47 Controls.initialization C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
[...]

Pokud vyhodim z uses ShareMem, pak tam zbude jen toto:

3 Local Heap 00168690 20 LocalAlloc(64,20)
4000989B System.initialization C:\WINDOWS\system32\rtl70.bpl
77F47DC4 RtlReleasePebLock C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5D062 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5CEF1 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
3 Local Heap 0016A568 48 LocalAlloc(64,48)
00411493 C:\WINDOWS\system32\vcl70.bpl
77F47DC4 RtlReleasePebLock C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5D062 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
77F5CEF1 C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll
1 Virtual Memory 01E60000 4096 VirtualAlloc(00000000,4096,4096,64)
[...]

D7 Ent, Windows Server 2003 Enterpsise Edition build 3790, MemProof 0.9.4.8

A.

uvolnovani threadu

[*] j.binder(zv)albacon(tec)cz - 28.8.2003 11:12:31

Ahoj,
mam nasledujici Thread

MujThread = class(TThread)
DTB: TIbDatabase;

Thread startuji takto:

MT := TMujThread.Create(True);
MT.DTB := TIbDatabase.Create(nil);
MT.DTB.Params.AddStrings(DTB.Params);
MT.FreeOnterminate := True;
MT.Resume;

V Execute threadu je na konci DTB.Free;

Vse se tvari a probehne bez problemu vcetne ukonceni threadu. Ovsem v okamziku
uzavirani okna (zarucene jiz po ukonceni threadu) dostanu access violation.
Stejne se to chova, pokud vytvareni a ruseni DTB dam do Create a Destroy threadu.
Problem zmizi, kdyz jak vytvareni tak i ruseni DTB probehne v metode Execute threadu
nebo kdyz DTB vytvorim jak je uvedeno, dam FreeOnTerminate := False
a DTB uvolnim v hlavnim threadu po jeho dobehnuti.
(Delam na Win XP D7, vcera jsem kratce pracoval na W2k D7 a tam nebyl problem, ale to
zatim je neprukazne pozorovani)

Docela by me zajimal duvod, proc puvodni reseni neni v poradku. Podobny postup
jednak pouzivam (ne s IbDatabase, ale s jednoduchymi objekty) bezne bez problemu,
jednak mi to trochu komplikuje zivot a hlavne bych mel rad ve veci jasno.

Zdravi Jiri Binder

Treeview s CheckBoxami

[*] matesg(zv)centrum.sk - 28.8.2003 10:52:30

> [...]

Matesg

http://mail.centrum.sk/ - Chces novy e-mail, zriad si ho!

Potlaceni chybovych hlasek externiho programu

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 28.8.2003 10:04:07

jdu na chuzi, tak mi kdyztak yavolej, ja pak odbehnu.

P.> -----Original Message-----

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 28.8.2003 09:58:07

Zdravim,
[...]

[*] Petr Janousek <petr.janousek(zv)definity(tec)cz> - 28.8.2003 10:26:25

Ahoj vsichni v konferenci,

potreboval bych poradit - spoustim externi aplikaci pomoci funkce
CreateProcess(...) Tato aplikace pracuje se soubory na vymenitelnych
mediich ( napr CD-ROM, Floppy apod ) Potreboval bych ostetrit pripad,
kdy uzivatel behem prace tohoto procesu vyjme medium a nezobraovala se
mi varovna hlaska woken typu : Windows - chybi disk apod. ( tuto hlasku
vyvola externi aplikace ) Jde nejakym zpusobem donutit tuto externi
aplikaci, aby nezobrazovala chybove hlasky a nepustila me do debug -modu ?

dik aspon za precteni

Petr Janousek

pozastaveni ukonceni windows

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 28.8.2003 10:10:12

diky za radu

mam vsak jeste dva dotazy

1) da se nejak rozeznat ukonceni windows od restartovani

2) pri ukonceni W9x mi hlasi pripojene uzivatele a jestli chci pokracovat,
pokud programove zastavim ukonceni a pak jej provedu sam zepta se samozrejme
znova da se tomu nejak vyhnout

Treeview s CheckBoxami

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 28.8.2003 09:56:07

> [...]
> ktorej by boli zabudovane CheckBoxy pre kazdy Node. Malo by to

Je to popsane v knize 1001 tipu a triku pro Delphi. Marek Dostal

[*] matesg(zv)centrum.sk - 28.8.2003 09:28:00

Zdravim
potreboval by som trosku pomoct
Pre moju applikaciu by sa mi hodila komponenta TreeView v
ktorej by boli zabudovane CheckBoxy pre kazdy Node. Malo by to
byt nieco podobne ako CheckListBox v D7.
Neviete prosim poradit ako to urobit pripadne kde taku
komponentu vziat? Skor ma zaujima cesta ako si ju vytvorim sam :)
(skusenosti su skusenosti :) )
Diky
Mates

http://mail.centrum.sk/ - Chces novy e-mail, zriad si ho!

OT Zalohovani dat

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.8.2003 07:35:53

28.8.2003 Vlastimil Zdenek:
> Zdravim vsechny a omlouvam se za OT
> Nevite nekdo o palicim sw, ktery v urcitou dobu vypali na CD data dle
> nejakeho scriptu?
> Nejlepe by byl samozrejme free.....:-)

Nero umi ovladani pomoci prikazove radky (soucasti je NeroCMD.EXE)
Pak staci napsat prislusnou davku a zaradit ji do planovace uloh

OT Zalohovani dat

[*] Milan Fabik <fabik(zv)kinekus.sk> - 28.8.2003 07:29:52

Poznam, vola sa WinSave32. Robil som to pre jedneho zakaznika.
Mozem poslat na odskusanie. Najskor vsak v utorok.
Som v office a nemam ho so sebou.

> Nevite nekdo o palicim sw, ktery v urcitou dobu vypali na CD data dle
> nejakeho scriptu?
> Nejlepe by byl samozrejme free.....:-)
>
> Diky moc
> Vlasta

OT Zalohovani dat

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 28.8.2003 07:23:51

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.8.2003 06:39:49

28.8.2003 Petr Vones:
> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> Nejlepe pak pro report cislo 5750 ;-)

Muzete dat 5 hlasu, takze netroskarit :-)

Navod (pro web rozhrani je treba mit povolene cookies):
Muzete pouzit WEB clienta
http://qc.borland.com/wc/wc.exe/
Pokud mate zalozen ucet na Borland community, staci pod tlacitkem
Login kliknout na odkaz pro zmenu hesla (zatim zadne nemate)
Pak uz se muzete prihlasit
Kliknete vlevo v menu na Delphi-BCB
Temer dole je v tabulce odkaz na report 5750, takze kliknout
Kliknout na Rating, ale hlavne na "Vote for report" !
Do your votes dejte 5 a tlacitko Vote
Dekuji za ucast :-)

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2003 03:27:37

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> stahnout windowsiho klienta - zobrazit nejakej report a kliknout na
> text "votes" nad oknem s podrobnostmi

Nejlepe pak pro report cislo 5750 ;-)

Petr Vones

IB BackupService vs Firebird 1.5

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 27.8.2003 20:25:11

Dobry den,

nevi nekdo, jestli IB BackupService z Delphi 7 dokaze bezpecne zalohovat data z Firebird 1.5?

Dekuji
Karel Machac

Ulozeni TList do XFM

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 27.8.2003 18:59:05

Zdravim,

mam takovy problem... Mam komponentu obsahujici TList
obsahujici odkazy na jine komponenty na formu. Potreboval
bych tento seznam ulozit do XFM souboru. Ulozil jsem ho
pomoci

Writer.WriteListBegin;
for i:=0 to List.Count-1 do
Writer.WriteIdent (TComponent(List[i]).Name);
Writer.WriteListEnd;

Problem je s nactenim. Seznam identu nactu bez problemu,
problem nastava ve znovu prirazeni do TListu.
Zkousel jsem

List.Add(GetParentForm(self).FindComponent(Reader.ReadIdent));

Ale v okamziku loadeni teto komponenty jeste nemusi byt nacteny
vsechny komponenty ktere jsou v listu. To znamena ze FindComponent
varti nil....

Nemate nekdo nejakou zkusenost ci radu<

predem dekuji

Pavel Poles

TAdoStoredProc a chybne ukonceni.

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 27.8.2003 18:16:53

Ahoj,

mam problem s TAdoStoredProc. Pokud zavolam proceduru pres execsql a
procedura skonci tak, ze tam vznikne fatalni chyba a nedokonci se, tak se
nam vysledek vrati, ze je vsechno v poradku a nenaplni se parametry a
nevrati to nikde zadny chybovy stav.Takze nepozname neuspech procedury.
Pokud proceduru zavolame pres open tak se chyba vrati v onexception a da se
uz uzivatelsky zobrazit.

Nevite nahodou nekdo jak prinutit ado, aby mi vracelo chybu i pri
spusteni procedury pres execsql?

Bohdan Voska

problem s deploy dbexpress aplikace

[*] peter.budai(zv)ing(tec)cz - 27.8.2003 18:12:53

Aha ! O registraci neni v helpu ani radka..

Takze jsem zaregistroval (regsvr32 midas.dll), ale nepomohlo to, bohuzel
:-(( Presto dik za tip.

Nechce to treba jeste nejake dalsi knihovny ??

Peter

> A mas zaregistrovane midas knihovny?
> Petr

Chcete aby Borland vydal opravy pro Delphi 7 ? Hla

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.8.2003 17:16:49

petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> ahoj,
>
> omlouvam se, ale asi jsem se dneska jeste neprobral :o)
> nemuzu najit to hlasovatko (ano, byl jsem na strankach
> qc borlandu, byl jsem nalogovanej, ale nenasel jsem to.
>
> muzes me (a me podobne) odkazat presneji? rad jim do borlandu
> stouchnu a budu doufat, ze to k necemu bude. zatim D7 nemam,
> ale az budem upgradovat, treba bude to nejhorsi opraveny :o)

stahnout windowsiho klienta - zobrazit nejakej report a kliknout na
text "votes" nad oknem s podrobnostmi

D. Toman

TServerSocket

Hello Delphi CZ konferencia!

Cim by sa dala tato komponenta nahradit, ale aby som mal co najmenej
co prepisovat. Musim dodrzat sposob komunikacie, lebo klientska
aplikacia sa opiera o TClientSocket a nie je mozne to zmenit, lebo
soft je v obehu.
Ide mi o to, ze potrebujem otestovat urcitu chybu ktora
sa mi prejavuje a chcem potvrdit alebo vylucit chybu v TServerSocket.

Balicky a odkazy mezi jednotlivymi formy

Zkousim dynamicky linkovane balicky (podle
http://bdn.borland.com/article/0,1410,27178,00.html)

V projektu mam Form1: TForm. V balicku mam Form2:TForm. Form2 v pohode
zavolam, ale uz se nedokazu z nej odvolavat na metody, vlastnosti, public
promene formulare Form1, krome Application.FindComponent('Form1'). Tentyz
problem mam i naopak kdyz chci z Form1 zavolat neco z Form2. Delam neco
blbe?

Register i UnregisterComponent mam. V runtime package mam jen VCL50, balicek
nalouduju v pohode

Diky Sroub

problem s deploy dbexpress aplikace

[*] Petr Klima <delphi(zv)darvis(tec)cz> - 27.8.2003 15:48:41

> C0000025 ve funkci

A mas zaregistrovane midas knihovny?
Petr

Vypnuti XP/2000 a W98

[*] Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE <sup(zv)publicis(tec)cz> - 27.8.2003 14:58:38

Super , to je ono,
problem byl s tim set privileg.
Dik.
Kdyby to nekdo potreboval, tak tady je k tomu vycerpavajici vysvetleni..

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/bas
e/exitwindowsex.asp

A.Kysela

Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
u?ivatele Bronislav Klucka
Odeslano: 27. augusta 2003 10:42
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P?edmit: Re: Vypnuti XP/2000 a W98

> Asi to tu uz bylo, ale potrebuji ve svem programku restartovat event.
> vypnout PC.
> Nejlepe aby to chodilo jak na 9.x tak hlavne na XP
>
> Nemohu to ted najit, nevite jak na to ?
>
> Dekuji
>
> A. Kysela D5x D6x

zkus API ExitWindows, vice na MSDN

S pozdravem
Bronislav Klucka

----------------------------=[ pro2-soft.com ]=----------------------------
Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

* Windows & Web applications, Computer training http://pro2-soft.com

minimalizace aplikace pri minimalizaci modalniho o

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 27.8.2003 13:30:32

Diky, tohle se mi zacina libit, ale je tu jeste jeden hacek:
pokud aplikaci zminimalizuju, tak mi nefunguje kontextove menu na
taskbaru,
protoze je prave aktivni ten modalni form :(

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 27.8.2003 13:14:30

> [...]

priradil az pri minimalizaci okna. Ovsem tim bys ztratil moznost jednoduse
menit tuto udalost pro celou aplikaci, a taky bys v tom mohl mit casem

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 27.8.2003 13:02:24

Tento problem se tu pokud si dobre vzpominam probiral vcelku nedavno.

Co mam ja zkusenosti, tak pozastavit v podstate nelze, lze prerusit a pak
pripadne vyvolat znova.
Budes odchytavat zpravu WM_QUERYENDSESSION a pokud je Message.LParam = 0 tak
jde o shutdown, pokud je tam hodnota, tak jde o logoff.
Pokud to chces zrusit, nastavis Message.Result := 0;

Pozor ale, chovani pri ukoncovani je jine u rady W9x a NT.
W9x nejdrive posle zpravu vsem a pokud vsichni odpovi kladne, zacne
ukoncovani. U NT+ to shazuje postupne dokud nenarazi na aplikaci ktera to
odmitne. Podle vysledovani je ukoncuje v opacnem poradi nez jak byly
spousteny (LIFO).

Lze ale i nejakym zpusobem vynutit "tvrdy" restart, takze se tvoje snaha o
ukonceni ignoruje a Windows se stejne shodi...

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
Subject: pozastaveni ukonceni windows

> dobry den
>
> potreboval bych aby muj program okazal pri ukonceni windowsu pozastavit
toto
> ukoncovani, udelat svoje a pokraovat v ukoncovani windows
>
> nevite nekdo jak na to?

Vypnuti XP/2000 a W98

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 27.8.2003 12:14:21

[...]

//
> [...]

Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.8.2003 11:58:19

dobry den

potreboval bych aby muj program okazal pri ukonceni windowsu pozastavit toto
ukoncovani, udelat svoje a pokraovat v ukoncovani windows

nevite nekdo jak na to?

identifikace klienta v COM/DCOM

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 27.8.2003 10:36:10

Rad bych se zeptal jestli nikdo nevite jak se daji na COM/DCOM serveru
ziskat nejake informace o pripojenych klientech?
(domain\user, compurername, ip, ...)

Dekuji
Tomas Bihary

Firebird 1.5 client na Windows 95

Hello Delphi CZ konferencia!

Skusal uz niekto klienta FireBird 1.5 beziaceho na Windows 95?

Mne to neslo, same exception violation,...

Vypnuti XP/2000 a W98

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 27.8.2003 10:42:11

> [...]

Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

[*] peter.budai(zv)ing(tec)cz - 27.8.2003 10:34:09

Sorry ze se pripominam, ale zatim se mi nikdo neozval, a nechce se mi verit
ze by nikdo nepotkal stejnou chybu ????

PLEASE HELP !!

> [...]
> Win 2000 (kde je nainstalovany Oracle ale neni tam Delphi)
> tak to spadne ve
> chvili kdy chce zacit cist z db... Rekne to vyjimku C0000025 ve funkci
> RtlTraceDatabaseEnumerate.
>
> Na webu jsem nasel jedinou radu: bud prikompilovat nebo
> pribalit dbexpress a
> midas knihovny (to je napsane i v helpu Delphi), coz jsem
> samozrejme udelal
> a porad to pada. Nainstaloval jsem si trial Delphi 7 a zkusil
> to s novymi
> verzemi tech knihoven.. porad pada.
>
> Prosim, jestli nekdo tusi v cem je problem.. pomozte mi !!

Navision Attain - ODBC nebo SQL?

[*] ohanys(zv)retia(tec)cz - 27.8.2003 09:48:06

Diky za radu, na patch jsem se "proklikal", nainstaloval a problem je
vyreseny :-)).

Oldrich Hanys
RETIA, a.s.
Prazska 341, Pardubice
tel.: 466852267

"Jaromir Luhan"
<konference(zv)lion Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
et(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Navision Attain - ODBC nebo SQL?
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

26.08.2003 16:22
Odpovezte prosim