Oprava rozbite database

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.8.2003 21:27:17

Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> wrote:
> a nyni zkousim udelet
> gbak -replace -v database.gbk database.gdb
>
> ale pise mi to, ze database is use. Pritom to nemam nikde otevrene.
> Nevite nekdo co s tim ?
> Asi je to v nejakem tom local mode.

Shod a nahod znovu server.
Zkus to obnovit do jineho souboru gdb.

Martin Schayna

Oprava rozbite database

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 26.8.2003 20:45:14

Zdravim,

opravoval jsem IB 6 databazi pomoci gfix a dostala se mi zrejme do nejakeho
singl nebo local modu.
Jde o to, ze aplikaci mohu nyni spustit, ale nemohu spolecne s ni spustit
dalsiho klienta, ani IB Consoli.

Po gfixu jsem Databazi jsem zazalohoval takto:
gbak -backup -v -ignore database.gdb database.gbk

[...]

Diky za rychlou odpoved jsem jeste u zakaznika.

Zdenek

Meric rychlosti Internetu?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.8.2003 18:34:47

Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> wrote:
> Ahoj, nevite nekdo o %subj%? Nikdy jsem nic takoveho nedelal,
> predstavuji si to asi tak, jako ze odnekud stahnu nejaka data,
> jejichz velikost znam a zmerim cas, jak dlouho to trva. Nebo to
> funguje na nejakem jinem principu?

Omlouvam se za spatny mail, ale filtrem prolezl :-)
Z meho archivu teto konference:

From: <ohanys(zv)retia(tec)cz>
> Nemam, je-li to mozne prosim o link na patch. Dekuji za radu.

Primy link mozny neni, protoze je treba se proklikat padesati strankami s
registraci a warningy. Zacatek toho bludiste je tady, sekce Registered Users:

http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

Petr Vones

Navision Attain - ODBC nebo SQL?

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 26.8.2003 16:56:40

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>> potreboval bych pri minimalizaci modalniho okna minimalizovat celou
> [...]

if frm_Modalni.Showed then
begin
SetForegroundWindow(frm_Modalni.Handle);

ModalniForm

Tfrm_Modalni = class(TForm)
public
Minimized : boolean;
procedure WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand); message wm_SysCommand;
end;

procedure Tfrm_Modalni.WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand);
begin
Minimized := False;
end;

procedure Tfrm_Modalni.WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand);
begin
if Msg.CmdType = SC_Minimize then
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_MINIMIZE);
Minimized := True;
inherited;
end;

bcc32 kompiler

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2003 14:12:20

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> nemate nedko po ruce a nebo alespon nevikde kde by se dal stahnout
> borland c compiler a jeho nalezici soubory bcc32.exe atd.

http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Petr Vones

bcc32 kompiler

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 26.8.2003 14:32:22

Zdravim

> [...]
sel jsem po bcc32 . na borland jsem taky
zasel ale chtelo po to me registraci.

ale nasel jsem nejakou kolekci na nejakem ftp serveru

Diky David

bcc32 kompiler

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.8.2003 14:24:21

26.8.2003 David Kopecek:
> [...]

> nemate nedko po ruce a nebo alespon nevikde kde by se dal stahnout
> borland c compiler a jeho nalezici soubory bcc32.exe atd.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

problem s deploy dbexpress aplikace

[*] peter.budai(zv)ing(tec)cz - 26.8.2003 14:10:20

Zdravim !

Nejspis se to tady jiz probiralo, ale v archivu jsem nic nenasel, takze:

Mam napsanou aplikaci v Delphi 6, pouzivam DbExpress na pripojeni na Oracle,
kdyz to pustim na svych Windows 2000 tak to chodi. Kdyz to pustim na jinych
Win 2000 (kde je nainstalovany Oracle ale neni tam Delphi) tak to spadne ve
chvili kdy chce zacit cist z db... Rekne to vyjimku C0000025 ve funkci
RtlTraceDatabaseEnumerate.

Na webu jsem nasel jedinou radu: bud prikompilovat nebo pribalit dbexpress a
midas knihovny (to je napsane i v helpu Delphi), coz jsem samozrejme udelal
a porad to pada. Nainstaloval jsem si trial Delphi 7 a zkusil to s novymi
verzemi tech knihoven.. porad pada.

Prosim, jestli nekdo tusi v cem je problem.. pomozte mi !!

Dik

Peter Budai

OT: bcc32 kompiler

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 26.8.2003 14:02:19

Zdravim konferenci

nemate nedko po ruce a nebo alespon nevikde kde by se dal stahnout
borland c compiler a jeho nalezici soubory bcc32.exe atd.

Diky David

narustani pameti aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2003 12:08:12

From: "Jan Kadlecek" <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz>
> Cti pozorne co ti napsal Petr, Memory Usage je o nicem, musis si zobrazit
> v Task Manageru sloupec Virtual Memory Size a sledovat prave ten. Jinak

Ono v nekterych pripadech i VM Size bude ukazovat nesmysly. Jediny spravny
zpusob je sledovat primo Delphi alokace pomoci MemProof apod.

Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 26.8.2003 11:54:11

> Pokud se tohle stane, pak je spatne navrzeny software nektere vrstvy,
nekde
> chybi bezpecnostni timeouty nebo dotazy na zarizeni nebo si neodpovida API
> nizsi vrstvy s vyssi vrstvou, ktera se na nej spoleha (zmet HW, ale
problem
> stale softwarovy).

to nie je celkom take jednoduche. Ak je chybny HW a nespravne detekuje
ze povedzme kamera je odpojena a ona je pripojena, tak komunikacia
zrejme nepobezi. Nie je mozne (a nema ani ziaden vyznam) preverovat
softwarom, ci hardwarove signaly su OK. Software moze korigovat
komunikacne problemy, ale nemoze korigovat vadny hardware, to
uz je nieco celkom ine.

> Pouzivam XP home + 1SP, vcelku jsem spokojen, ale taky obcas mam problem s
> USB mysi Microsoft, hlavne po navratu z power down nebo sleep modu. Zde
> ovladac jakoby zapomel na svou mys a pomuze opet jen reconnect (restart
> systemu nastesti zatim nebyl nutny). Nekdy. A treba u fotrikovo PC,
> Athlona1600, MS745Ultra pri ciste instalaci Windows98SE po navratu ze
sleep
> modu nefungovala klasicka seriova mys. Nikdy. Tohle je treba spatny HW,
ale
> jak se to uzivatelsky pratelsky dovim? To byl a je obecny problem SW
> [...]

ja mam na USB pripojenu opticku mys Logitech a nikdy s tym problemy
neboli. Ale mal som starsie PC, kde USB nechodilo vobec (vtedy
som ho ani vobec nepotreboval a az nedavno som na to prisiel).

Mozem potvrdit, ze sleep rezim funguje na maloktorom pocitaci (mne
funguje spolahlivo len na najnovsom P4). A celkovo ten power saving
v biose nejako divne funguje a nefunguje.

Neviem, ci su to softwarove problemy, alebo hardwarove. Ale
ked vidim, ze na niektorych pocitacoch to funguje a na inych
nie, tak mam vecsie podozrenie na HW.

Erik

minimalizace aplikace pri minimalizaci modalniho o

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 26.8.2003 11:50:10

Zdravim vsechny,
potreboval bych pri minimalizaci modalniho okna minimalizovat celou
aplikaci.
Na internetu jsem nasel tento kod, ktert mam umisten v onom modalnim
okne:

procedure WMSysCommand(var Message: TMessage); message WM_SYSCOMMAND;
procedure TForm2.WMSysCommand(var Message: TMessage);
begin
if (Message.WParam = SC_MINIMIZE) then
Application.Minimize
else
inherited;
end;

bohuyel po kliknuti na miminalizacni tlacitko modalni form pouze blikne
a nic se nestane.

Testuji na WXP SP1, D5, jine systemy a ni delphi jsem nezkousel.

Pro jistotu jsem si udelal jeste cistou aplikaci - 2 formy, jeden spusti
modalne druhy - a chovani ne stale stejne.

Delam nekde chybu, nebo ji udelal Micro$oft ? :))))

Dekuji
Petr Sikola

Cteni komentaru v Excelu - vyreseno

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.8.2003 11:40:09

Tak uz jsem to vyresil:

if not VarIsClear(XLSData.Range['A1'].comment) then
st := XLSData.Range['A1'].comment.text;

Dekuji vsem za pomoc.

F.

SOAP jeste jednou

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 26.8.2003 11:10:07

Mel bych jeste jeden dotaz.

Vytvoril jsem si jednoduchou aplikaci jako SOAP klienta. A potreboval
bych se vuci serveru autentifikovat klientskym certifikatem. A to je to
co nevim jak udelat.

Nedelal to uz nekdo?

Honza

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 26.8.2003 10:52:06

Ahoj,
dovolim si reagovat:

> Kabel USB 5m rozhodne neni
> odolny proti ruseni. Mnohdy takove kamerky ci jine USB zarizeni na 5m
> kabelu ani nechodi, natoz aby snad byly odolne proti ruseni...

Prave takovy kabel jsme dostali do firmy minuly tyden jako soucast (pro nas)
noveho konvertoru USB/MPI firmy Siemens (slouzi k programovani PLC automatu
S7300/400 aj. urcenych k rizeni prumyslovych procesu i v silne zarusenem
prostredi - dle typu PLC). Dnes jsem si ho zmeril - jako reakci na tyhle
prispevky - a ma zhruba 5,5m. Je ale tlustejsi nez "obycejne" kabely k
tiskarne, zrejme tedy dobre stineny a napajeni ma malou impedanci. Bitova
rychlost take nejspis bude pomerne mala, protoze MPI ma pevne 187 kbit/s a
puvodni seriovy kabel mel volby 19200 a 38400. Na stole to beha dobre (ale
na stole beha vzdycky vsechno dobre, ze?), uvidime za tyden na montazi pri
ozivovani linky. Zkusime poradne zarusit.

Samozrejme krome delky a typu kabelu spolehlivost prenosu dat zavisi tez na
rychlosti a typu prenosu. Myslim, ze takova USB webkamera pouziva rychle
izochronni prenosy, ktere jsou dost casove kriticke a v tom muze byt nekde
problem na obou stranach (kamera i PC). Dalsi meziclanky (hub) to jeste
zhorsi.
Problem ale muze byt i daleko prozaictejsi, velky prechodovy odpor
nekvalitnich
nebo omackanych kontaktu nebo dokonce Studenyho spoj (velice casty jev),
ktery se za nejaky cas po spusteni zarizeni projevi. Ten byva i v casto
ohybanem kabelu (vadny kabel, ale paradoxne muze byt na te strane, kde je
mensi antena, odolnejsi proti ruseni!).

Problem se zamrzajicim ovladacem (tj. pokud se ovladac tvari, ze zarizeni
tam je a funguje, ale ono proste nefunguje) je ale podle me ciste
softwarovy. Prece kdyz nejake zarizeni a jedno jestli USB, PP, SP, ethernet,
CAN aj. bylo korektne pripojene a nahle neodpovida nebo odpovida dlouhodobe
chybne (CRC fail apod.) nebo neco uplne brani pruchodu dat, tak se chyba ma
propagovat pres vyssi vrstvy az k uzivateli a dat mu o tom vedet (napr. jen
zvukovym signalem, nejsem pritelem otravnych hlasek) nebo mu nabidnout jine
moznosti (napr. zkusit znovu, zmena konfigurace aj.). Nebo by tam mel byt
nejaky protokolovaci algoritmus nebo jina statistika umoznujici zjistit stav
daneho zarizeni. Rozhodne ten SW/FW nesmi zamrznout a cekat na buhvico.
[...]

Tomas Krysl

Cteni komentaru v Excelu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.8.2003 10:24:04

> if not VarIsNull(XLSData.Range['A1'].comment).text then

VarIsNull je funkce, ktera vraci boolean - tohle nejde pouzit.

> if not VarIsNull(XLSData.Range['A1'].comment.text) then

tohle nemuze fungovat, protoze je to neco jako kdyz v Delphi nacitas hodnotu
z neexistujiciho objeku (.text)
VarIsNull by mohlo byt pouzito na (XLSData.Range['A1'].comment), ale z
neznameho duvodu mi to hazi false, i kdyz komentar na bunce neni.

> if Assigned(XLSData.Range['A1'].comment) then

protoze je to OLE objekt, tak to nejde :-(

Preji hezky den

F.

Cteni komentaru v Excelu

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 26.8.2003 10:00:02

Toto funguje:

if Assigned(XLSWorksheet.Range[Cell,Cell].Comment) then
St :=
XLSWorksheet.Range[Cell,Cell].Comment.Text(EmptyParam,EmptyParam,EmptyParam)
;

Pavel

> Nebude :-( to prave haze chybu: 'Invalid variant type conversion'

OT: hesla ve Windows

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.2003 10:00:02

Zdravim

Nema nekdo tuchy kam se ve WIN98,2000,ME,XP ukladaji hesla pro pozdejsi
pouziti pro WW stranky a zda je mozno tyto hesla precist v pripade, ze je
uzivatel zapomene?

Diky za odpoved

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

hesla ve Windows

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 26.8.2003 10:22:04

no , nejlip do sesitu a zamknout do trezoru ...

Jirka

Porusena IB database

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz> - 26.8.2003 10:10:03

> zrejme mas tu databazi otevrenou. musis shodit vsecky pripojeni (nikdo
> nesmi byt pihlaseny).

Myslim si, ze nikdo prihlaseny nebyl. Vsichni klienti meli vypnute stanice.

Zdenek

Porusena IB database

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.8.2003 09:30:00

> [...]
> ze neco jako database is open.Nevis proc ?

zrejme mas tu databazi otevrenou. musis shodit vsecky pripojeni (nikdo

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.8.2003 09:28:00

Ahoj,

jestli je XLSData.Range['A1'].comment objekt, tak
by to melo byt:

if Assigned(XLSData.Range['A1'].comment) then
komentar:=XLSData.Range['A1'].comment.text;

peca

Cteni komentaru v Excelu

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 26.8.2003 08:39:56

vyskusaj

if not VarIsNull(XLSData.Range['A1'].comment).text then

alebo

if not VarIsNull(XLSData.Range['A1'].comment.text) then
--
Best regards, TRoland

Porusena IB database

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 26.8.2003 08:39:56

<<< 26. 8. 2003 8:36 - Ing. Zdenek Reznicek "reznicek(zv)nem.pce(tec)cz" >>>

IZR> To neslo spustit. Resp. to okamzite napsalo jakousi chybovou hlasku, tusim
IZR> ze neco jako database is open.Nevis proc ?

Skus ho obnovit do ineho suboru

IZR> Presne jsem si to neopsal.
IZR> Nicmene asi stacil ten gfix -mend -full -ignore database.gdb, protoze pak to
IZR> jiz zacalo fungovat.

Na toto sa nespoliehaj a sprav B/R

My answer:

Best regards, TRoland

Cteni komentaru v Excelu

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 26.8.2003 08:35:56

A zkousel jsi funkce VarIsEmpty(XLSData.Range['A1'].comment), prip.
VarIsNull(XLSData.Range['A1'].comment) ?
OndraG

From: <delphin(zv)post(tec)cz>
> if Controls[x] is TEdit then TEdit(Controls[x]).ReadOnly:=true;
>
> pro kazdy typ komponenty tam musi byt zvlastni "if".

No to prave vubec nemusi:

uses
TypInfo;

procedure GroupBoxControlsReadOnly(GroupBox: TGroupBox; ReadOnly: Boolean);
var
I: Integer;
C: TControl;
P: PPropInfo;
begin
for I := 0 to GroupBox.ControlCount - 1 do
begin
C := GroupBox.Controls[I];
P := GetPropInfo(C, 'ReadOnly', [tkEnumeration]);
if P <> nil then
SetOrdProp(C, P, Integer(ReadOnly));

Cteni komentaru v Excelu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.8.2003 08:05:51

> [...]
>
> Jirka

Nebude :-( to prave haze chybu: 'Invalid variant type conversion'

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 26.8.2003 07:31:49

> if not XLSData.Range['A1'].comment.text=NULL then

Tohle nejde; slo by to mozna na objekt "comment", ale haze to tuhle chybu:

First chance exception at $77F1D479. Exception class EVariantTypeCastError
with message 'Invalid variant type conversion'. Process Project1.exe (357)

> Co to dat do try bloku?

S tim to jede, jen pri ladeni mi vyskakuji hlasky :-(

Dekuji za napady a kdyby vam prisla jeste nejaka idea, dejte prosim vedet
:-)

S pozdravem

Frantisek Bohac

Cteni komentaru v Excelu

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 26.8.2003 07:35:49

A nebude to

if not XLSData.Range['A1'].comment =NULL then

Jirka

Aktualni cesta

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.8.2003 07:27:48

Pls muze mi prosim nekdo poradit funkci ktera vrati cestu odkud je spusten
program ?

Nebo se to taky da pres ParamStr(0)

Porusena IB database

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz> - 26.8.2003 07:05:47

Diky,
vse je opraveno, ale :

> gfix -v -full database.gdb
> by mel rict zda jsou v db chyby

To vypsalo jakesi urovne chyb. Tedy O.K.

> gfix -mend -full -ignore database.gdb
> by mel chyby opravit resp. pripravit db na bezpecny proces backup-restore

To take zafungovalo.

> gbak -backup -v -ignore database.gdb database.gbk
> by mel zazalohovat db

To take proslo.

> [...]

Presne jsem si to neopsal.
Nicmene asi stacil ten gfix -mend -full -ignore database.gdb, protoze pak to

Ted uz jsem doma, takze nic nevyzkousim. Ale v kazdem pripade diky.

Zdenek

OT: Visual Studio .Net 2003 - Informace od Microso

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.8.2003 06:57:46

> v dnesni dobe se prodava MS Visual Studio .NET 2003 ve trech edicich, ale
pouze jedne jazykove mutaci a to anglicke.

(http://msdn.microsoft.com/vstudio/productinfo/overview/prooverview.aspx)
(http://msdn.microsoft.com/vstudio/productinfo/overview/edoverview.aspx)
(http://msdn.microsoft.com/vstudio/productinfo/overview/eaoverview.aspx)
> 67.200,- Kc
>
> Pokud byste mel zajem zakoupit vice jak 5 licenci mate moznost uzavrit
multilicenci Open Licence
(http://www.microsoft.com/cze/licence/programy/open/Open%5FBusiness/). Ceny
v ramci tohoto multilicencniho programu jsou nasledujici:

> MS Visual Studio .NET Professional 2003 15.700,- Kc
> MS Visual Studio .NET Enterprise Developer 2003 31.300,- Kc
> MS Visual Studio .NET Enterprise Architect 2003 35.600,- Kc
>
> Ceny jsou uvedeny bez DPH. Konkretni ceny a Vasi pripadnou koupi Vam
zajisti nasi doporuceni prodejci, jejichz seznam naleznete na internetove
adrese http://www.microsoft(tec)cz/prodejci/prodejci_hledej.asp.

strance http://msdn.microsoft.com/vstudio/howtobuy/choosing.aspx.

> Sleva pri prechodu z konkurencniho produktu neni mozna.

Porusena IB database

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.8.2003 19:57:05

reznicek(zv)pce(tec)cz wrote:
> [...]

by mel zazalohovat db

gbak -replace -v database.gbk database.gdb
by mel obnovit db, pote by bylo dobre znovu zkontrolovat gfixem
a nemely by se hlasit chyby

Pisu "by mel" protoze to muze v kazdem kroku selhat
a databaze bud nepujde obnovit nebo bude nepouzitelna,
zkratka je to sazka do loterie.

Martin Schayna

Porusena IB database

[*] reznicek(zv)pce(tec)cz - 25.8.2003 19:13:00

Zdravim konferenci,
narusila se mi databaze pod IB 6. Po spusteni mi aplikace hlasi:
General SQL error internal gds software consistency check (wrpng record length
(183)).

Tusim, ze bych na to mel jit pred GFIX, ale nejde mi to.
Jake parametry mam zadat a jak ? Jeste nikdy jsem to nepotreboval.

Prosim o rychlou odpoved, jesli nekdo vite. Sedim u zakaznika.

Diky
Zdenek

Tato zprava byla odeslana pres http://newmail.euroweb(tec)cz

Aktualni cesta

[*] Spider_X <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 25.8.2003 19:09:00

Hellou Matejcek,

Monday, August 25, 2003, 6:59:00 PM:

MP> Pls muze mi prosim nekdo poradit funkci ktera vrati cestu odkud je spusten
MP> program ?

MP> Dik PM

function Cesta:string;
begin
result:=ExtractFilePath(Application.ExeName);

Zdravi,
Spider_X
spider_x(zv)quick(tec)cz

Aktualni cesta

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 19:03:00

> Pls muze mi prosim nekdo poradit funkci ktera vrati cestu
> odkud je spusten program ?

Ahoj,
Application.ExeName, popr. ExtractFilePath(Application.EXEName).

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Aktualni cesta

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 25.8.2003 18:59:00

Pls muze mi prosim nekdo poradit funkci ktera vrati cestu odkud je spusten
program ?

Dik PM

ReadOnly

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 16:42:51

From: <delphin(zv)post(tec)cz>
> [...]

begin
C := GroupBox.Controls[I];
P := GetPropInfo(C, 'ReadOnly', [tkEnumeration]);

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 25.8.2003 16:20:49

> No a me jde o to, abych vsechny komponenty vramci onoho GroupBoxu dal na
ReadOnly := tru ci false (pokud to umoznuji).

Vsechny komponenty na TGroupBoxu lze prochazet pomoci Controls a
ControlsCount a bude tam neco takoveho

if Controls[x] is TEdit then TEdit(Controls[x]).ReadOnly:=true;

pro kazdy typ komponenty tam musi byt zvlastni "if".

ReadOnly

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 25.8.2003 16:34:50

Friday, August 1, 2003, 2:42:36 PM
Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert.com> wrote:

Mrkni se na dokumentaci k GetPropInfo, SetEnumProp atd. v unite
TypInfo. Priblizne to jde takhle, ale pisu to z hlavy:

var PropInfo : PPropInfo;
begin
PropInfo := GetPropInfo(Form1.Controls[0].ClassInfo, 'Color');
if PropInfo <> nil then
SetEnumProp(Obj, PropInfo, 'clRed');
end;

Staci v tom nahradit analogicky ReadOnly za Color.

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Monday, August 25, 2003, 3:36:46 PM, you wrote:

LV> Diky za odpoved. Jen jaksi nevim nic kolem RTTI... V helpu jsem nic nenasel.
LV> V.

Cteni komentaru v Excelu

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 25.8.2003 16:32:50

Co to dat do try bloku?

potreboval bych s necim poradit. V Excelu mam komentar u bunky, ktery
bezproblemove nactu s pomoci:

komentar := XLSData.Range['A1'].comment.text;

ale to jen v pripade, ze u bunky A komentar je - jinak mi to hodi chybovou
hlasku :-(

Muzete mne prosim nekdo nakopnout, jak otestuji, zda je komentar pouzit ci
nikoliv nebo jak zajistit, aby mi to nehazelo chybu?

S pozdravem

Frantisek Bohac

Cteni komentaru v Excelu

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 25.8.2003 15:46:46

Ahoj.
Jestli budu uplne mimo, tak se omlouvam (skoda,
ze jsi nenapsal jakou chybu to hodi...), ale ja
bych to delal takto:

if not XLSData.Range['A1'].comment.text=NULL then
komentar := XLSData.Range['A1'].comment.text;

(predpokladam chybu nejake konverze)
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Od: Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz>
> komentar := XLSData.Range['A1'].comment.text;
>
> ale to jen v pripade, ze u bunky A komentar
> je - jinak mi to hodi chybovou
> hlasku :-(

> Frantisek Bohac

Jak naztavit jazyk v Rawe reportu

[*] Schwarz Ivan Ing. <schwarz(zv)tiba(tec)cz> - 25.8.2003 15:36:45

Jak nastavit kodovou stranku v RAWE reportu. Pro standard text component.
Stejny problem je i s Description report (memo).
nebo mam snad zanechat badani a zacit pouzivat Sinea report pripadne jiny ??

Dik Ivan

ReadOnly

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 25.8.2003 15:36:46

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> No, mam to u ruznych zakazniku, takze to je ruzne. Nejhorsi pripad je:
> USB port na desce PC --> 5m kabel --> 5m kabel s HUBem --> 5m kabel -->
5m
> kabel s HUBem --> 2 kamery

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 25.8.2003 14:02:38

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>

> 2. na vetsine mist to chodi OK. A kdyz uz to nekde pada, tak to pada i
> pripade, ze kamera je zapojena rovnou do PC, takze vliv te "cunarny"
je
> nejisty

Myslim, ze v Tvem pripade se nebude jednat o problem s ESD, protoze
to bys mel najit souvislost mezi ESD od obsluhy a nasledne selhani
funkci.

Ostatne citlivost na ESD muzes pomerne snadno overit:
oblec na sebe syntetiku, zelektrizuj se a vybij treba pres klic
do chassis PC a/nebo HUBu - pokud vyvolas poruchu,
alespon si budes umet zvysit jeji cetnost a nebudes muset cekat cely den
:-)

Osobne bych to videl spis na fast transients - ucinky i ochrana jsou
podobne
jako u ESD, ovsem siri ze vetsinou pres napajeni a vznikaji pri spinani
indukcni zateze, takze je jich vsude plno. Pokud to tedy nechces cele
vyhodit, muzes zkusit napajet vsechna zarizeni tj. PC+Huby z jedne (!)
faze pres nejakeho psa s vestavenymi TVS prvky - pozor - mely by byt
oproti signalum
podle IEC 801.4 tj. 5/50 ns (nanosekund).

A to by melo pomoci i proti tem ESD - viz IEC 801.3

HTH, pf

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.2003 13:43:37

Dekuji, zkusim se nad tim zamyslet.
A vsem dekuji za napady a za prispevky.
Kokes

> DeviceIoControl nejakym ridicim kodem. Bez teto vlastnosti a dokumentace
ne.
> Jeste je moznost nejak ovladat HID ale to asi nebude to prave:
> http://www.delphi-gems.com/controls.php
>
> Petr Vones

narustani pameti aplikace

[*] Ing. Jan Kuchar <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 25.8.2003 13:33:26

> [...]

ne
alokaci, k tomu si tam musis pridat sloupec VM Size.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 14:08:39

From: "Ing. Jan Kuchar" <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> v Task Manageru se jedna o sloupec vyuziti pameti

Coz je asi puvodne "Mem Usage" a nema to vubec nic spolecneho s velikosti
alokovaneho prostoru ve virtualni pameti. Potvrzuje to i skutecnost, ze se
tato hodnota znacne snizi pri minimalizaci hlavniho okna aplikace.

Tedy to ukazuje neco uplne jineho, viz working set v dokumentaci.

Petr Vones

ListView a DrawItem

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 25.8.2003 13:43:32

Zdravim

>ListView pouziva ikony v ImageListu, takze je vhodne je tam umistit.

NO jenze kdyz tam mam nejakej obrazek a oznacim ten urcity radek kde je obrazek tak
ten obrazek neni skoro videt... Skousel jsem to pres metodu customdrawitem ale tam to uplne
skazilo font a vypisovalo to snad nejak nahodne... Urcite to jde videl jsem to v jedne komponente kde je
to takto delany a predek je TCustomLIstView..

>Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.2003 13:33:21

Puvodni zprava ze dne 25.8.2003:

> 1. za cunarnu to asi povazovat lze. Ale soucasne je pravda, ze to splnuje

No a lze cunarnu prodavat zakaznikovi?

> vsechny specifikace (maximalni delka, max. rozestup mezi zesilovaci, max.
> odber, max. datovy tok, ...)

Jake specifikace? Muzes upresnit? Ono specifikace na rozestup mezi
zesilovaci, maximalni odbery a maximalni datove toky jsou ti prdlajs
platne, pokud tam mas problemy s rusenim. Kabel USB 5m rozhodne neni
> [...]

> 2. na vetsine mist to chodi OK. A kdyz uz to nekde pada, tak to pada i v
> pripade, ze kamera je zapojena rovnou do PC, takze vliv te "cunarny" je

Vliv te cunarny zrovna tak jako te kamerky je jasny. Kabel 5m neni
odolny proti ruseni ani pri pripojeni primo do pocitace. Zrovna tak je
mozne, ze ta kamerka stoji za prd, dodava slaby signal do USB apod.

Mohou tam byt dalsi vlivy, to ruseni muze mit ruzny puvod, od nejakeho
vytahu az klidne po monitor. Kdysi jsem se u zakaznika setkal s
pocitacem a klavesnici, kdy pokud drat od te klavesnice vedl blizko
monitoru, tak to v pohode zamrzalo cele pri prechodu monitoru do
spiciho rezimu.

> 3. kdyz se trabantu polame motor, majiteli nepomuze ujisteni, ze trabant je
> cunarna a lepe by bylo, kdyby si koupil mercedesa. Ve vetsine pripadu to vi
> sam.

Prosimte, co je to za porovnani? Ty tedy mas nejakou bejby-kamerku,
nekolik desitek metru USB kabelu a nekolik USB rozbocovacu. To cele ti
pada, musis porad resetovat, vypada to uz na pohled jako sileny bastl,
kazdych 5m z toho vede drat do zasuvky...

Kdyz si koupis normalni zachytavaci videokartu, normalni videokameru a
videokabel, tak nezaplatis o mnoho vic a navic to nebude vypadat jako
sileny bastl, nepovedou z toho kazdych 5 metru kabely do zasuvky a
jeste to bude fungovat. To ti pripada jako mercedes, kdyz cenovy
rozdil neni veliky, zato spolehlivost je neporovnatelna? Tak to jsi
toho trabanta koupil za pul druheho milionu?

DDE na WXP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 13:21:09

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> jsou v jednom adresari (napr: C:\TEST). Nevite cim by to mohlo byt?

DDE uz je velmi zastarala technologie. Pokud ma jit o zpusob ovladani aplikace
tak jedine pres COM.

Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.2003 13:23:10

Obavam se, ze mas pravdu...
Nicmene, puvodni otazka byla - dokazali bychom ten USB radic z aplikace
resetovat?
Kokes

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 13:31:15

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> Nicmene, puvodni otazka byla - dokazali bychom ten USB radic z aplikace
> resetovat?

Jedine tak, ze by vyrobce daneho driveru toto umoznoval, napriklad pres
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 13:27:10

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]

ListView pouziva ikony v ImageListu, takze je vhodne je tam umistit.

Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 13:15:09

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> vsechny specifikace (maximalni delka, max. rozestup mezi zesilovaci, max.
> odber, max. datovy tok, ...)

I odolnost vuci ruseni ?

> 2. na vetsine mist to chodi OK. A kdyz uz to nekde pada, tak to pada i v
> pripade, ze kamera je zapojena rovnou do PC, takze vliv te "cunarny" je
> nejisty

Mozna je to tim, ze vsechny tyhle USB kamerky jsou urceny domu na hrani a ne
pro profesionalni pouziti.

Petr Vones

Tisk HTML v Rave

[*] Ales Kysela - PUBLICIS PRAGUE <sup(zv)publicis(tec)cz> - 25.8.2003 13:13:08

Dobry den

Tisk z HTML nevim,
ale PDF cesky je jdnoduchej, staci zaskrtnout v driveru at tiskne fonty jako
bitmapy
a je klid.

Ales Kysela

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.2003 12:42:54

Puvodni zprava ze dne 25.8.2003:

> No, mam to u ruznych zakazniku, takze to je ruzne. Nejhorsi pripad je:
> USB port na desce PC --> 5m kabel --> 5m kabel s HUBem --> 5m kabel --> 5m
> kabel s HUBem --> 2 kamery

To se na me nezlob, ale to je tedy silena cunarna... Pokud to ma byt
reseni pro zakaznika a ne bastlik pro deti na hrani, tak bych ti
doporucil to rychle vyhodit, poridit si normalni zachytavaci
videokartu a k tomu normalni kameru, ktera bude pripojena videokabelem
nebo bezdratove.

narustani pameti aplikace

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 25.8.2003 12:10:41

V pripade, ze je chyba na strane aplikace, tak bys to mel najit
nastrojem MemProof. Na vychytani memory leaku se mi osvedcil.
http://www.automatedqa.com/downloads/memproof.asp

Martin

> [...]
> aplikace v klidu (i kdyz se v ni deji urcite procesy napojene na
> timer) tak spotrebovana pamet nenarusta, skusil jasem postupne pomoci
> smycky odstranit vsechny komponenty z aplikace, ale uvolnilo se jenom
> nepatrne mnozstvi pameti, ale kdyz provedu minimalizaci aplikace a
> pak maximalizaci tak se uvolni pres 90% pameti, nevite cim to muze
> byt zpusobeno, nebo jak docilit toho uvolnovani pameti bez vzpominane
> minimalizace ?
>
> DIK

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.2003 13:09:07

> [...]

> nebo bezdratove.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 12:47:00

> USB port na desce PC --> 5m kabel --> 5m kabel s HUBem --> 5m kabel --> 5m
> kabel s HUBem --> 2 kamery

uff, uff. (uz nepi, rek starej indian mladymu. moc ti to keca ;o)

tak to je fakt sila. zkus dat hub co nejblize PC. podleme by ten HUB mel
signal zesilovat a tudiz by to mohlo byt stabilnejsi, ale jestli to
zpusobuje nejaka elektrostatika, tak tomu stejne neverim. leda to vsecko
uzemnit na spolecnou kostru.

peca

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.2003 12:53:05

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> No, mam to u ruznych zakazniku, takze to je ruzne. Nejhorsi pripad je:
> USB port na desce PC --> 5m kabel --> 5m kabel s HUBem --> 5m kabel --> 5m
> kabel s HUBem --> 2 kamery

Aha, tak tohle jsem puvodne prehledl. Clovece nestastna, mas vubec alespon
nejake zakladni vedomosti o elektrotechnice ? Tohle je sice pekne, ale patrne
asi takovy system prodavas a tohle ma hodne daleko od seriozniho reseni. Zkus
se podivat nejakym osciloskopem co se ti na tech dratech deje :-) Take jsou
nejake normy ohledne odolnosti zarizeni vuci ruseni a delky kabelu k USB.

Petr Vones

Komponenty Jfw jaws

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 25.8.2003 12:14:42

Zdravim konferenci

neznate nekdo kolekci komponent pro delphi JFW nebo JAWS ? Mely by
obsahovat nejake vypelsene comboboxy, treeview , listview atd..

Diky David

WaveOutXXX a buffer

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 12:51:00

From: "Ing. Jan Kuchar" <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> [...]

alokaci, k tomu si tam musis pridat sloupec VM Size.

Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 25.8.2003 12:04:40

> pred casem jsem tady psal, ze mi aplikace s USB kamerou obcas pada.
Zamrzne
> USB radic. (Dekuji vsem za namety.)
> Nakonec to vypada, ze to zpusobuje staticka elektrina ! Po delsim hledani
> jsem nasel clanek, ve kterem to MS priznava, ale nenabizi zadne reseni
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;236934

zda sa, ze ten problem sa vztahuje na Win98/Win98SE. Nebolo
by riesenim pouzit WinXP?

Erik

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.2003 12:32:48

Ja jsem myslel, ze to je k dispozici jen pro ty, kdo maji predplacenou
sluzbu "Microsoft Product Support Services"? Pokud to je pro kazdeho, tak
jsem hlupak a omlouvam se, ze jsem obtezoval...
Kokes

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> Nakonec to vypada, ze to zpusobuje staticka elektrina ! Po delsim hledani
> jsem nasel clanek, ve kterem to MS priznava, ale nenabizi zadne reseni

Jakto ze ne, nabizi tam nejaky upraveny driver. Podle toho clanku se to
vztahuje na Windows 98, nebylo by lepsi pouzit Windows 2000/XP/2003 kdyz se
patrne jedna o komercni projekt ?

Pripadne jine rozhrani, napriklad FireWire.

Petr Vones

Softwarovy reset USB radice - jak na to?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.2003 11:50:39

Jo, detekovat to jde docela dobre. Proste zjistim, ze mi prestala chodit
data. S tim odpojenim to nekdy funguje a nekdy moc ne, nevim proc. Asi o tom
zacnu uvazovat, pokud nebude nic jineho.
Kokes

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

spatne neco jineho, ale nevim co. Nemas nahodou nejaky priklad? Nebo odkaz?

Novy Projekt: v cem?

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 10:20:17

> [...]

nevykonnost respektive pomalost kodu v C#. Podotykam ze se jednalo o
graficky zamerenou aplikaci. Takze jsem tvrde narazil a pak jsem to stejne

Radek

narustani pameti aplikace

[*] Ing. Jan Kuchar <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 25.8.2003 10:14:16

[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 09:56:15

> Proto potrebuji radu: jak pouzit buffer pri prehravani souboru? Kdyz
> totiz v CallBack funkci zavolam WaveOutWrite znovu, tak ve vystupu
> mam "mezery" mezi predchozim bufferem a nasledujicim, coz je
> samozrejme spatne. (myslim, ze takhle by se to delat nemelo)

Tech bufferu by melo byt vic nez jeden, v callbacku snadno zjistis
ktery buffer byl jiz prehran a znovu jej naplnis a zavolas
WaveOutWrite.

Daniel
Scanning complete: NO intelligent life form in range.

WaveOutXXX a buffer

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2003 09:50:14

Vazeni pratele,

potrebuji poradit, jak na prehravani PCM dat v Delphi.

Mam DLL (tretich stran), ktere mi vrati pointer na PCM audio data a ja
potrebuji tyto data prehrat. Jak prehrat maly soubor, tak na to jsem uz
prisel (pouzitim WaveOutOpen, WaveOutPrepareHeader a WaveOutWrite), ale ted
se trapim s tim, jak prehrat nekolika set MB soubor. Samozrejme ze pri
GetMem na takove data dojde k memory overflow.

[...]

Diky Jarda

ListView a DrawItem

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 25.8.2003 09:36:08

Zdravim konferenci

skousim pro kazdy radek v listview vykreslit pomoci metody drawitem jeden obrazek

delam to takto

var
b:Tbitmap;
begin
b:=TBitmap.create;
b.loadFromFile('c:\temp\1.bmp');

// canvas.fillrect(rect);
canvas.draw(rect.left+20,rect.top,b);

end;

Ale nevykresluje to vubec nic nevite cim to muze byt. Kdesi v nejake delphi
konfere jsem nasel radu ze je potreba zapnout nebo vypnout nejaky draw ale to mi nejde.

SOAP jeste jednou

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 25.8.2003 09:08:06

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.8.2003 07:15:59

Musim pridat svou trosku do mlyna:

Na mirne hernim HW s radne nainstalovanymi WinXP mi pocitac jeste nikdy
nespadl behem prace (pouze kdyz jsem napr. odpojil ISDN modem a pokusil jsem
se pripojit k Inetu, ale to je prave zminovany problem HW).

mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

> Jenze to tak opravdu je. Radne instalovane Windows (NT) na
> funkcnim nehernim
> hardware bezi bez problemu. Nebo se mi snad jen zda, ze mi za tri
> Petr Vones

DDE na WXP

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 25.8.2003 07:03:58

Kdysi jsem napsal v D3 jednoduchou aplikaci, ktera umoznovala i pripojeni a
ovladani pomoci DDE. na W9x vse fungovalo dobre. Na WXP Pro ovsem nedojde k
automatickemu spusteni DDE serveru, pri pokusu DDE klienta o nejakou akci.
Pri rucnim spusteni DDE serveru ovsem vse funguje. DDE server i DDE klient
jsou v jednom adresari (napr: C:\TEST). Nevite cim by to mohlo byt?

S pozdravem Vaclav Riha

Novy Projekt: v cem?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 24.8.2003 19:04:59

Zjistit si z registru cestu ke knihovne treti strany. Jen tak mas
jistotu ze knihovna xxx.dll je ta co chces. Pokud tedy neni knihovna
treti strany primo distribuovana s tvoji aplikaci, pak samozrejme
stejne musi byt u tve aplikace, kvuli mozne kolizi verzi (popripade i
nazvu dll) v systemovem adresari. Coz je to kvuli cemu tahle debata
zacala :)

Sunday, August 24, 2003, 1:20:19 PM, you wrote:

PJ> A co v pripade sdileni hnihoven ruznych vyrobcu?

Novy Projekt: v cem?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 24.8.2003 18:44:57

DLL se muze prece sdilet z jakehokoliv adresare. Zvlast mezi
aplikacemi jednoho vyrobce (typicky v c:\Program Files\Common Files).

Sunday, August 24, 2003, 7:51:58 AM, you wrote:

PJ> Pak by ale nemohlo byt sdilene... A to je dle meho nazoru docela velka dan...

www jako BMP.

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 24.8.2003 18:38:57

Dobry den,
uz si nevim rady, a proto se obracim na konferenci plnou expertu, kteri se
jiz v mladi krmili misto precliky stredniky :-)
O co jde : Potreboval bych rozsirit svuj produkt SaveSnap
(http://mx-3.w3.to) o ulozeni dane Internetove stranky do bitmapy. Uplne
idealni by bylo, kdyby stacilo jen predat handle na okno Exploreru, ze
ktereho by se cela (!) stranka vytahla.
Zkousel jsem to take pres TWebBrowser, ale neprisel jsem na to, jak jej
externe skrolovat a zjistit parametry stranky (puzzle).

Nemate nekdo ideu ci tip na nejakou komponentu, web, pokus aj. ? Diky

David Kraina, DKx
-------------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://MX-3.w3.to

Jak zjistit ze se mi dokument v IE jiz nacetl.

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 24.8.2003 16:16:48

Lze udelat toto:

WebBrowserApp := CoInternetExplorer.Create;
WebBrowserApp.Visible := True;
WebBrowserApp.Navigate(Url, Flags, Frame, PostData, Headers);

tim se ti pusti samostatne okno IE a mas jeho rozhrani IWebBrowserApp a
od toho se muzes odpichnout.

A urcite se koukni na neustale doporucovane
http://www.euromind.com/iedelphi/, kde je mimo jine popsan zpusob jak
prochazet vsechna otevrena okna IE a moznost jejich ovladani.

Honza +

Novy Projekt: v cem?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 24.8.2003 14:24:35

> Mno, nevim jak to myslite. Urcite nepujde prepsat cast pameti, v ramci
> stejneho a uz vubec ne ciziho procesu. Integrita pujde samozrejme do
> kytek napr. obj = (MyClass)null;

> Je to o tom, ze CLR tuhle operaci nepovoi a hodi vyjimku. Za normalnich
okolnosti (win32) by se system o to pokusil a pak teprve hodil vyjimku.

CLR tuto operaciu normalne povoli a vynimka vznikne rovnako az ked sa system
pokusi dereferencovat null smernik (System.NullReferenceException):

Object a = (Class1)null;
MessageBox.Show(a.ToString());

Erik

Novy Projekt: v cem?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 24.8.2003 13:46:32

> Pak ale definuj co je to "herni PC/herni HW" Ja mam doma PC ktere jsem
koupil jako "herni" a VESKERE komponenty jsou na oficialnim Microsoftim HCL.
A to jak zvukovka, tak VGA jsou >integrovane na MB (tedy onen druh HW ktery
tak odsuzujete). Nicmene, co chci rict. Naprosto stejne PC si koupil i kamos
a zatimco me bezi naprosto stabilne, jemu pada nekolikrat denne (uz vidim,
jak

ale co mu to vlastne pada? NT-cko alebo Win95/98/ME alebo aplikacie samotne?

>argumentujete tim, ze jeho kus bude vadny, ale za to to neschovate uz jsme
je zkouseli i prohodit). Finta je prave v tom, co se na nich dela. Zatimco
on ma PC "zaneradene" spoustou softu (tz. spousty >DLL a pod.) ja jej
udrzuju docela ciste. Pak tedy prosim nehazejte spinu na HW. Dle meho odhadu
je 99% problemu prave na strane SW a to at uz nevhodne napsane ovladace (to
asi nejvic) a pak treba >ony DLLka.

chces tym azda povedat, co to je chyba Windowsu?
Ze ked Windows chodi dobre na jednom pocitaci a na inom
pocitaci (takej istej konfiguracie) pada, tak to je problem
Windows-u, ktory je stale ten isty a nie tych pocitacov,
ktore su predsa len fyzicky rozdielne?

Nie je mojim cielom hadzat spinu na HW, ale bezne PC-cka su co sa
tyka HW znacne nekvalitne. Za nizku cenu sa totiz plati nizkou kvalitou.
Ak by hardware bez problemov fungoval v akejkolvek konfiguracii,
tak ako ma fungovat, tak by neboli potrebne ziadne HCL listy
ani ziadne certifikaty.

Erik

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.2003 13:38:26

Puvodni zprava ze dne 24.8.2003:

> Ale tohle prave zajistuje .NET a vyuziva spolecne uloziste

No vsak to se nevylucuje, ne? Byla rec o tom, ze Windows povoli
prepsani spolecnych DLL knihove a o tom, ze DLL nemas davat do
systemoveho adresare.

Novy Projekt: v cem?

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 24.8.2003 13:34:26

Ale tohle prave zajistuje .NET a vyuziva spolecne uloziste

> Pokud chces, aby tvoje aplikace radne fungovala, tak jako tak si je
> das do sveho spolecneho adresare, protoze pak aplikace pojede na te
> spravne verzi knihoven. Zajistis tim, ze ti je jina aplikace nepremaze
> jinou verzi.
=======================

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.2003 13:28:20

> [...]

das do sveho spolecneho adresare, protoze pak aplikace pojede na te
spravne verzi knihoven. Zajistis tim, ze ti je jina aplikace nepremaze

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 24.8.2003 13:20:19

A co v pripade sdileni hnihoven ruznych vyrobcu?

Puvodni zprava ze dne 24.8.2003:

> Muzes prosim poradne quotovat a odmazat zbytecne veci, kdyz na neco
> odpovidas?
>
> Co nelze 100% zarucit? Ze si ve svych 5 aplikacich dam sve DLL do
> sveho sdileneho adresare, kde si je hledaji jen me aplikace?
=======================

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.2003 13:12:19

> [...]

Co nelze 100% zarucit? Ze si ve svych 5 aplikacich dam sve DLL do
sveho sdileneho adresare, kde si je hledaji jen me aplikace?

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 24.8.2003 13:06:18

> [...]

sveho sdileneho adresare v Program Files. Takze treba 5 aplikaci bude
kazda v jinem adresari, ale dale budou mit jeden spolecny pouze pro

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.2003 11:18:11

> [...]

sveho sdileneho adresare v Program Files. Takze treba 5 aplikaci bude
kazda v jinem adresari, ale dale budou mit jeden spolecny pouze pro

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 24.8.2003 07:51:58

Pak by ale nemohlo byt sdilene... A to je dle meho nazoru docela velka dan...

From: "Zdenek Telicka" <telda(zv)raz-dva(tec)cz>
> Ale hadani se o tom, ze Windows padaji jenom kvuli vadnemu HW

Jenze to tak opravdu je. Radne instalovane Windows (NT) na funkcnim nehernim
hardware bezi bez problemu. Nebo se mi snad jen zda, ze mi za tri roky Windows
2000 nespadly ani jednou a to bezi 15 i vice hodin denne. Ono bylo vzdy snazsi
obvinovat neco bez podlozenych fakt (treba proto ze je to moda), nez hledat
skutecnou pricinu.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2003 19:49:13

From: "Zdenek Telicka" <telda(zv)raz-dva(tec)cz>
> [...]

obvinovat neco bez podlozenych fakt (treba proto ze je to moda), nez hledat

[*] Zdenek Telicka <telda(zv)raz-dva(tec)cz> - 23.8.2003 17:49:05

>Na hrani jiste linux dobry.

Pod tuhle vetu bych se moc nepodepisoval, akorat si delas ostudu :-) A
uz vubec ne, pokud se sam nazyvas pocitacovym expertem. Ale snad to byl
vtip.

>Nicmene ADMIN: ZAKAZUJI FLAMEWAR NA TEMA WINDOWS / LINUX!

Zdenek: Souhlasim, ja take ODMITAM VEST FLAMEWAR NA TEMA WINDOWS / LINUX!
Doporuceni produktu neni flamewar. Ale hadani se o tom, ze Windows
padaji jenom kvuli vadnemu HW (snad tomu neveris), flamewar byl.

>Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Zdenek Telicka, uzivatel jak Windows, tak Linuxu

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2003 14:54:54

From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>
> (mozem spomenut certifikovany hw od ibm (server za niekolko tisic), sw len
> od MS(w2k server+vsetky service packy) a stabilne to vobec nebolo, dokonca
> ani hned po instalacii.)

Pak byl asi nekde problem. Vyhoda tehle reseni je prave v tom, ze se muzes
obratit na vyrobce a pozadovat reseni te situace. Nicmene server (jak uz tu
bylo receno) stoji daleko vic nez nekolik tisic. Trochu odlisna je situace u
znackovych "kancelarskych" PC, coz jsou opravdu kolikrat stroje te nejhorsi
kvality, ale to uz je jina debata.

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.8.2003 14:46:54

Puvodni zprava ze dne 23.8.2003:

> [...]
> vsechno pod kontrolou. Nebude Vam to 2x mesicne padat a co nervu
> usetrite..., jejej. A hlave penize, na kolik prije server od Microsoftu

Na hrani jiste linux dobry.
Nicmene ADMIN: ZAKAZUJI FLAMEWAR NA TEMA WINDOWS / LINUX!

Novy Projekt: v cem?

[*] Zdenek Telicka <telda(zv)raz-dva(tec)cz> - 23.8.2003 14:26:52

Hezke odpoledne,

>Tak je ten certifikovany server za nekolik tisic bud vadny. Ja nemam
>certifikovany server a vse je stabilni. Ale jako mezi nami, to uz
>mohlo byt podezrele pri nakupu, ze v tom bude nejaky podvod. Kvalitni
>server totiz nestoji "nekolik tisic", ale "nekolik desitek tisic".

Jejda lidi, nechytejste se za slovicka, nainstalujte si Linux a mate
vsechno pod kontrolou. Nebude Vam to 2x mesicne padat a co nervu
usetrite..., jejej. A hlave penize, na kolik prije server od Microsoftu
pro 20 useru?

Zdenek Telicka

Odchytavani zprav v NT service

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 23.8.2003 14:12:51

Ahoj,
jestli to potrebujes na rizeni te sluzby, posilej ji vlastni zpravy
pomoci SCmanagera... U sluzeb se tot ak dela.

From: "Lukas Jakubu" <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz>
> chtel bych vyzkouset programovani ve Visual C# .NET ale nemuzu se nejak
> vyznat v tom, co vsechno je vlastne do WXP Prof doinstalovat a tedy i

Visual C# IDE si musis koupit.

Pokud si chces hrat s .NET "zadarmo" tak mas od Microsoftu k dispozici jen
command-line prekladac a debugger. Muzes ovsem pouzit bud SharpDevelop coz je
takove open source IDE bez debuggeru nebo si stahni Borland C# Builder
Personal:

http://www.borland.com/products/downloads/download_csharpbuilder.html

Ostatni odkazy:
http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/howtoget.aspx
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Lukas Jakubu <jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz> - 23.8.2003 12:50:46

Zdravim vsechny,
chtel bych vyzkouset programovani ve Visual C# .NET ale nemuzu se nejak
vyznat v tom, co vsechno je vlastne do WXP Prof doinstalovat a tedy i
stahnout z netu. Muze mi nekdo poradit?
Predem diky

* Lukas Jakubu *
* jerry.jacobi(zv)wo(tec)cz *
**********************

Citrix - aplikacie v delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.8.2003 12:26:44

From: "Karol Chupek" <chupek(zv)apollo.sk>
> Totizto nezobrazuje mi v task bare vobec tlacitko aplikacie, a ani cez
> alt+tab to nejde tak ako treba.

http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=6f1ac314.0301071258.7c51ec1b%40posting.google.com

Petr Vones

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.8.2003 12:10:43

> [...]

mohlo byt podezrele pri nakupu, ze v tom bude nejaky podvod. Kvalitni
server totiz nestoji "nekolik tisic", ale "nekolik desitek tisic".

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.8.2003 12:06:42

> Nechcem tu vyvolavat nejaky flame, ale toto snad ani nemyslis vazne. alebo
> ti tam vypadol jeden dolezity riadok?

aky?

> (mozem spomenut certifikovany hw od ibm (server za niekolko tisic), sw len
> od MS(w2k server+vsetky service packy) a stabilne to vobec nebolo, dokonca
> ani hned po instalacii.)

no mne vychadza, ze je to bod 3, t.j. "spatny hardware"

> Zda sa mi divne, ze programator dokaze zhrnut vsetky zrutenia systemu do 3
> katagerii (sekretarka to dokaze do jednej: aj pocitace maju svoj den :-)

no ja by som ich v pohode zhrnul do 2 kategorii: 1. zly hardware 2. zly
software

Erik

Novy Projekt: v cem?

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 23.8.2003 11:32:40

> [...]

katagerii (sekretarka to dokaze do jednej: aj pocitace maju svoj den :-)

Ondrej Krsko

Barva buttonu

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 23.8.2003 09:38:30

Ahoj,
nevi nekdo, jak zmenit barvu buttonu (jako to pozadi). Sehnal jsem jen
toto http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1100, ale
neumi to XP styly. A spis nez hotovej celek by byl lepsi nejakej figl,
jak na to.

Nevi nekdo o necem?

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net
D7, WinXP HE

Novy Projekt: v cem?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.8.2003 17:43:31

> Unmanaged kod frci bez frameworku. Managed kod jedine s nim a ten muze
> bezet ve dvou modech, safe a unsafe.

Microsoft to asi zadefinoval najvystiznejsie:

"Code executing under the control of the runtime is called managed code.
Conversely, code that runs outside the runtime is called unmanaged code. COM
components, ActiveX interfaces, and Win32 API functions are examples of
unmanaged code."

Erik

Novy Projekt: v cem?

[*] Hampel, Radim <rhampel(zv)infinity(tec)cz> - 22.8.2003 17:03:29

> - managed (kod rizeny CLR/common language runtime/ kod
> - Safe (kod pracujici pouze z objekty resp. jen s
> - Unsafe (kod umoznujici "nebezpecnou" praci z pameti,
> jako alokace bloku v pameti a pod.)

Unmanaged kod frci bez frameworku. Managed kod jedine s nim a ten muze
bezet ve dvou modech, safe a unsafe.

> pri prekladu. Nedovoli nic co by mohlo narusit integritu
programu/systemu)

Mno, nevim jak to myslite. Urcite nepujde prepsat cast pameti, v ramci
stejneho a uz vubec ne ciziho procesu. Integrita pujde samozrejme do
kytek napr. obj = (MyClass)null;

Radim Hampel

Novy Projekt: v cem?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.8.2003 16:03:24

From: "Pospisil Jan" <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz>
> [...]

Spravne by aplikace mela veskere DLL davat do sveho adresare ne do Systmeoveho

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 22.8.2003 15:55:24

Pravda, dopustil jsem se nepresnosti v nazvoslovi. Pokusim se to napravit...
Jeden uhel pohledu je
- managed (kod rizeny CLR/common language runtime/ kod je kontrolovan za behu zda neobsahuje nejake "prasarny", jako napriklad spatne pretipovani, ktere nebylo mozne odchytit pri prekladu. Nedovoli nic co by mohlo narusit integritu programu/systemu)
- unmanaged ( dovoluje spoustet i kod bezici mimo CLR /tipicky Win32/)
dalsi pak
- Safe (kod pracujici pouze z objekty resp. jen s pameti ktera byla inicializovana jako nejaka definovana struktura. Neni povolen primy pristup do pameti a pod.)
- Unsafe (kod umoznujici "nebezpecnou" praci z pameti, jako alokace bloku v pameti a pod.)

toliko k nazvoslovi. Dale pak ani ve WinXP neni problem DLLek vyresen. Stale kdyz se nainstaluje program vyuzivajici nejakou verzi DLLka a pote se instaluje jiny, v pohode mu system prepis povoli a to nejen jinou verzi, ale i DLLkem od jineho dodavatele SW. Jen se ukaze onen dialog "v systemy je verze xxx a vy chcete nainstalovat xxx". Samozdrejme muzete prepsani zakazat, ale pokazde bude minimalne jeden program muset volat fce z DLLka pro ktere nebyl kompilovan. V .NETu je toto jiz vyreseno. V systemu se zachovavaji vsechny verze od vsech dodavatelu a dany program pouziva vzdy to DLLko, s kterym byl dodavan a na kterem byl otestovan.

From: "Pospisil Jan" <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz>
> [...]

"hernich" komponent.

Petr Vones

Jak zjistit ze se mi dokument v IE jiz nacetl.

[*] David Michal <david(zv)www-bv(tec)com> - 22.8.2003 15:09:15

Zdravim,

To prave nemuzu. Jelikoz potrebuji aby se otevrel IE i s toolbarem Google. A ten se mi v TWebBrowser neotevre. A tento toolbar je vlastne duvod proc to delam, on totiz do IECache uklada ke kazde navstivene strance PageRank a tento PageRank ke vsem url v ListBox1.Items ma byt vystupem celeho programku. Pokud by jste mi doporucovali pouzit API Google pres SOAP tak to take nelze jelikoz PageRank google zamerne neposila. Napada mne neotevirat IE pres ShellExecute ale pres CreateOleObject('InternetExplorer.Application'); Ten pak snad ma nejakou vlastnost Busy, ktera by mi mohla indikovat zda se jiz stranka nacetla. Pouzival jste to nekdy nekdo?

Neni lepsi pouzit komponentu TWebBrowser a otvirat dokument primo v aplikaci ? Tam mas pak i potrebne udalosti.

Petr Vones

Jak zjistit ze se mi dokument v IE jiz nacetl.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.8.2003 14:51:13

From: "David Michal" <david(zv)www-bv.com>