Nasilne ukonceni FireBirdu

On 14 Aug 2003 at 11:50, Marek Dostal wrote:

> Zakaznik ma server se SUSE linuxem, kde mi bezi Firebird 1.0.2. Obcas
> pri vypadku proudu pri bource se po restartu pocitace Firebird
> nespusti korektne a kdyz si dam vypsat status napise mi Firebird
> unused. Musim ho pak nastartovat rucne Firebird stop/start. Nevite
> nekdo co s tim, krom toho, ze by si meli poridit k serveru upsku?

Bez znalosti proc se FB v danem pripade nespusti neni mozne poradit.

Nasilne ukonceni FireBirdu

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 14.8.2003 11:50:24

[...]

Marek Dostal

Sluzba, registry, prihlaseny uzivatel - jak to dat

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.8.2003 10:56:15

14.8.2003 little_bobes(zv)centrum(tec)cz:

> Sluzba bezi pod systemovym uctem a neni vazana (a ani nechci, aby byla
> vazana) na prihlaseneho uzivatele.
> Proto ctu z HKEY_USERS\.DEFAULT (snad je to tak spravne).

> Me ale stale zarazi ta vec, proc jednou ten samy program v jedne funkci cte
> jako vychozi HKCU a v jine funkci jako vychozi HKU\.DEFAULT.

Pokud neni prihlasen zadny uzivatel, neni zadnu HKCU a proto
pouzije HKU\.Default.
HKU obsahuje sekce pro jednotlive uzivatele. Po prihlaseni se
prislusna sekce namapuje do HKCU jako aktivni uzivatel.

Prostredi Delphi, balicky

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.8.2003 10:54:15

> jiz podruhe v kratke dobe se mi pri spusteni objevuji
> hlasky typu:
>
> Can't load package c:\program files\delphi6\bpl\tdbf_d6d.bpl.
> Nelze nalezt jeden z knihovnich souboru potrebnych pro spusteni teto
> aplikace.

Nie je to skor c:\program files\borland\delphi6\projects\bpl?

> (objevuje se to pro napr: TDBF, Rx Library,Virtual Treeview)
>
> pri zkoumani "tdbf_d6d.bpl" programem "depends" dostanu informaci,
> ze nelze nalezt
>
> DESIGNIDE60.BPL (ten je v ...\bin\)
> APPHELP.DLL
> USERENV.DLL (ty 2 jsem taky nenasel)
>
> Delphi spoustim jen obcas, tak nejsem schopen rict,
> kdy presne se to stalo, ale neni to nasledek zadneho
> pridavani komponent do delphi.
>
> Kdyz se mi to stalo poprve, nainstaloval jsem Delphi znovu,
> chvili to fungovalo a ted znovu.

Myslim, ze problem je v tom, ze system nevie najst to designide60.bpl.
Zrejme Ti nejaky dobrak prepisal system path, takze tam nemas c:\program
files\borland\delphi6\bin.
Pridaj si to tam.

Co sa tyka svojich vlastnych .bpl, strucne povedane, vyhrad si pre ne jeden
adresar. Da sa to nastavit v Environment Options\Library\BPL output
directory, myslim, ze default je ...\Delphi\Projects\BPL.
Tento adresar si pridaj do system path.

Da sa to vsak overridnut v jednotlivych Project Options pre .dpk (Output
Directory), takze to bud nerob alebo si tie jednotlive cesty pridaj do
system path tiez.

(runtime .bpl od Borlandu su instalovane do ...\system32, takze tie su OK)

Sluzba, registry, prihlaseny uzivatel - jak to dat

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 14.8.2003 10:32:13

> [...]

Me ale stale zarazi ta vec, proc jednou ten samy program v jedne funkci cte
jako vychozi HKCU a v jine funkci jako vychozi HKU\.DEFAULT.

Bob

HelpWorkshop

> Muzete mi prosim nekdo poslat jednoduchy priklad ze ktereho to alespon
castecne pochopim ???

> Dekuji
>
> V.

Ahoj,
zkus se mrknout jeste tady
http://community.borland.com/article/0,1410,27842,00.html

program neodpovida

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 14.8.2003 09:50:08

Zdravim.

Podle dostupnych zdroju je to potrebne.

http://bdn.borland.com/article/0,1410,16231,00.html

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

From: "Bohac Frantisek" <bohacf(zv)vnol(tec)cz>> Je fakt, ze do %userprofile%\Data aplikaci\ maloktery program zapisuje;
> mozna je to z duvodu kompatibility s Win98 ...

Ahoj.
No a co tomu vadi ?
I ve Win98 existuji profily jen jsou jinde, ale tam zase ty kritizovane
techniky nevadi

Ludek

Clipboard

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.8.2003 14:25:38

#9+Bunka4B+#9Bunka4C+#13+#10
atd...

IMHO je tenhle format vhodny i pro notepad a word a bezne se pouziva.
POdivej se schvalne co mas v Clipboard.AsText kdyz zkopirujes neco z Excelu

Ludek

Error writing data to the connection

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 13.8.2003 14:11:27

Jak vypada log od Interbase ?

Jaroslav Vorlicek

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> [...]
> vynucene ukonceno vzdalenym hostitelem.)" ?
>
> IB 6.0 pres BDE, D4, na W2K cca 5 stanic

TP7 a mnoziny

[*] Borkovec Software Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 13.8.2003 13:59:09

Tak to nedelej;-)
Ale vazne - mozna by bylo dobre (neznam rozsah projektu, ale tp7 asi neni
miliony radku, ze?)
nejdrive sloucit deklarace mnozin do jednoho mista, nebo alespon do
prehlednejsiho umisteni.
Potom se prevod na cokoliv udela prehledneji.
-- je to jenom drobne natuknuti, kompletni reseni asi na dalku nepujde

Roman Borkovec

[...]

Resources & limity

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.8.2003 14:05:20

On 13 Aug 2003 at 13:14, Ales Vasicek wrote:

> Znamena to tedy, ze v aplikaci nemuzu mit vice textu v resourcestringu
> jak 65536?

Presne tak.

Clipboard

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 13.8.2003 13:50:55

From: Jiri Hoffmayer [mailto:parsys(zv)digitus(tec)cz]

Prenest ListView primo? A jak? Pomoci Drag&Drop presouvat cely ListView? Mam
implementovany Drag&Drop pro TListItem, ale ten jsem namatkou zkousel
upustit do Wordu/Excelu, ale neberou to ani jeden. Ale jinak by to uplne
vyhovovalo...

>Nebylo by jednodussi primo otevrit Word nebo Excel a prenest to
LisView do nich primo nez to hnat pres schranku ?

This e-mail is intended for the addressee(s) named above only. As this
e-mail may contain confidential or privileged information, if you are not
the named addressee(s) or the person responsible for delivering the message
to the named addressee(s), please telephone us immediately. The contents of
this e-mail should not be disclosed to any other person nor copies taken.

TP7 a mnoziny

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.8.2003 13:53:00

> [...]

"case". Mozna - nevim, v jakych situacich a jak hojne se to vyskytuje, jestli se stejne mnoziny

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 13.8.2003 14:09:21

Zdravim,

Jiri Hoffmayer wrote:
> [...]
>
> Jak to teda udelat pomoci OLE? Poradite treba nejaky tutorial,
> priklad, klidne i v C++ nebo podobne? Jen abych byl schopen
No nedavno jsem potreboval do DB ulozit seznam mest a jejich PSC. Zdroj jsem
mel v excelu
a vysledek byl txt soubor s SQL prikazy pro ulozeni. Jako inspirace by ti to
mohlo poslouzit.

Jinak nejlepsi zdroj informaci o OLE pro Word a Excel je MSDN

Kod:
procedure TFM_Main.BT_ConvertClick(Sender: TObject);
const
sInsertIntoTable = 'INSERT INTO %s( City, ZipCode, PostName, TownshipCode,
TownshipName ) VALUES ( ''%s'', ''%s'', ''%s'', ''%s'', ''%s'' )';
var
LExcel: OleVariant; //Aplikace Excel
LRow: Integer; //Aktualni radek v excelu
LCityName: String; //Jmeno obce
LZipCode: String; //PSC
LPostName: String; //Jmeno posty
LTownshipCode: String; //Kod okresu
LTownshipName: String; //Jmeno okresu
LBuffer: String; //Zapisovana hodnota
LStringList: TStringList;

LCityNameLength: Integer; //maximalni delky jednotlivych zaznamu
LZipCodeLength: Integer;
LPostNameLength: Integer;
LTownshipCodeLength: Integer;
LTownshipNameLength: Integer;
begin
LCityNameLength := 0;
LZipCodeLength := 0;
LPostNameLength := 0;
LTownshipCodeLength := 0;
LTownshipNameLength := 0;
LRow := 2;

LExcel := CreateOleObject( 'Excel.Application' );
LStringList := TStringList.Create;
try
LExcel.Workbooks.Open( FDataFile );
MO_Log.Lines.Add( 'Otevren datovy soubor' );
while VarToStr( LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,1] ) <> '' do
begin
LCityName := VarToStr( LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,1] );
LZipCode := VarToStr( LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,2] );
LPostName := VarToStr( LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,3] );
LTownshipCode := VarToStr(
LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,4] );
LTownshipName := VarToStr(
LExcel.Workbooks[1].Sheets[1].Cells[LRow,5] );
LBuffer := Format( sInsertIntoTable, [ 'CityAndZipCode', LCityName,
LZipCode, LPostName, LTownshipCode, LTownshipName] );
LStringList.Add( LBuffer );
Inc( LRow );
LStringList.SaveToFile( FScriptFile );
LStringList.Free;
LExcel.Quit;
LExcel := null;

S pozdravem Marek Eichler

Error writing data to the connection

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 13.8.2003 13:59:06

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.8.2003 13:22:45

13.8.2003 Jiri Hoffmayer:
> [...]
> implementovany Drag&Drop pro TListItem, ale ten jsem namatkou zkousel
> upustit do Wordu/Excelu, ale neberou to ani jeden. Ale jinak by to uplne

Myslel jsem pres OLE to vykreslit primo do Wordu nebo Excelu a
zrovna zobrazit bez mezikroku ukladani do schranky.

Clipboard

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 13.8.2003 13:36:49

Nespise bylo mysleno prenest data do Wordu a Excelu pomoci OLE.

From: Jiri Hoffmayer [mailto:parsys(zv)digitus(tec)cz]

> [...]

this e-mail should not be disclosed to any other person nor copies taken.

OT: TP7 a mnoziny

[*] Vladimir Teply <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 13.8.2003 13:32:45

[...]

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 13.8.2003 13:14:34

A.

OT : vyvojove prostredi pro jednocip

omlouvam se za OT, ale snad nejsem tolik mimo misu.

Shanim informaci, v cem nejlepe programovat, kompilovat, linkovat,
debuggovat kod pro mikroprocesor toshiba t900.
Pokud nekdo z Vas ma zkusenosti nebo tip, sem s nim

Diky Radek

Clipboard

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 13.8.2003 13:16:39

[...]

Jirka

>Nebylo by jednodussi primo otevrit Word nebo Excel a prenest to
LisView do nich primo nez to hnat pres schranku ?

Resources & limity

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.8.2003 13:10:24

On 13 Aug 2003 at 12:56, Martin Dupal wrote:

> existuji nejake limity pro velikost/pocet resource dat prilinkovanych
> k jednomu modulu? Zajima mne predevsim zda je nejak limitovan celkovy
> pocet stringu deklarovanych v sekcich resourcestring. Lze ev. stropem
> nejak hybat?

Je limitovan velikosti word. Nejde s tim hnout.

Clipboard

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.8.2003 12:58:18

13.8.2003 Jiri Hoffmayer:
> [...]
> Nesla by pro oba pripady vytvorit v clipboardu nejaka tabulka nebo podobne?

Do wordu bys to musel zapsat v RTF formatu
Co se tyka Excelu, a jeste zachovat formatovani, to neni nic lehkeho.
Slo by to pres OLE (vytvorit si neviditelny objekt Excelu, do nej to
zapsat, nastavit formatovani, oznacit a zkopirovat). Podobne by to
bylo s Wordem. Ale nevim, jak bys zajistil, aby to bylo v Clipboardu
soucasne. navic by to znamenalo mit ty aplikace nainstalovane, ale
pokud to do nich chces vkladat, asi je tammit budes.
Nebylo by jednodussi primo otevrit Word nebo Excel a prenest to
LisView do nich primo nez to hnat pres schranku ?

Resources & limity

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 13.8.2003 12:56:13

Ahojte,
[...]

Martin

Clipboard

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 13.8.2003 12:42:07

> [...]

Jirka

>Budes si to muset udelat rucne. Napr. StringList naplnit obsahem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.8.2003 12:12:00

13.8.2003 Jiri Hoffmayer:
> [...]

> uzivateli, aby mohl obsah kterehokoli ListView (Style = vsReport) v me
> aplikaci vykopirovat do schranky a vlozit do Excelu, Wordu nebo do Notepadu
> (apod.).

> Hledal jsem v MSDN a nasel nejake f-ce OpenClipboard, EmptyClipboard,
> SetClipboardData, CloseClipboard, ale uplne moudry z toho nejsem. Take bych
> rad aby vykopirovana data byla ve vysledku spravne naformatovana (do toho
> notepadu to bude asi problem...)

> Muzete me poradit, prip. odkazat na nejake dalsi zdroje?

Budes si to muset udelat rucne. Napr. StringList naplnit obsahem

FileStream

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.8.2003 11:35:52

Cau ing.,

Cau

> Pokud uvedes fmShareExclusive, znamena to, ze se do nej nikdo jiny
> nedostane (ani ty pri druhem pokusu).
> Ale nevim, zo znamena soucasne Cist i Zapisovat. V tomto pripade by
> asi bylo lepsi pouzit bud TMemoryStream nebo mapovani do pameti.

Aha to by mohl byt ten problem.

No potrebuji vytvorit takovej malej DB system. Mam mail klienta a
potrebuji nejak uchovavat data. Zatim to resim pres FileStream ze z
nej ctu a kdyz ztahuju zpravy tak ho zavru a zase do nej zapisuji.
Jenze to tak nemuzu s tim danym souborem pracovat tak abych mohl mazat
nebo upravovat zaznamy. Nevite jak to vyresit ?

S pozdravem

Milan Vymazal

Clipboard

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 13.8.2003 11:05:50

[...]

Predem diky

Jirka (D4)

FileStream

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 13.8.2003 10:45:49

Ahoj,
Vymazal Milan wrote:
> je mozne do jednoho souboru zapisovat a cist soucasne pomoci
> TFIleStream ?. POtreboval bych otevrit v jednom vlaknu onen soubor
> pro cteni a v druhem vlaknu do nej zapisovat...
ano

> Skousel jsem ho otevrit s parametry fmOpenRead or fmShareExclusive
> a pote ho otevrit pro zapis ale pak ten program padne
to je zrovna spatne, koukni se do Helpu na TFileStream.create
Vaclav Sazima

Jednoduchy nastroj pro tvorbu helpu

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 13.8.2003 10:13:46

> Jeste bych vas chtel poprosit o typ na nejaky jednoduchy nastroj pro
tvorbu helpu.

Vyborny je Help&Manual, bohuzel komercni....

Pavel Poles

Jednoduchy nastroj pro tvorbu helpu

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 13.8.2003 10:15:46

Help napis jako HTML dokument a pomoci HTML Help Workshop od Microsoftu je
prekompiluj do souboru .chm
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=0053
5334-c8a6-452f-9aa0-d597d16580cc

Na Torry najdes komponenty, ktere ti umozni pouzit tento help ve tve
aplikaci misto klasickeho helpu.
http://www.torry.net/tools_helpcomps.htm

From: LUKES Vaclav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]

[...]

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.8.2003 10:05:45

Zdravim konferenci

[...]

Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Jednoduchy nastroj pro tvorbu helpu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.8.2003 10:05:45

13.8.2003 LUKES Vaclav:
> Ahoj,

> dostal jsem od vas tady skvely typ na vyvojovy nastroj a moc dik.
> Jeste bych vas chtel poprosit o typ na nejaky jednoduchy nastroj pro tvorbu helpu.

V jakem formatu ? HLP nebo CHM ?
Jako chydy programator muzes pro prvni zpusob pouzit zdroj z nejakeho
RTF editoru (existuji sablony pro Word), ve druhem pripade HTML
stranky. Pro kompilaci si stahni ze stranek M$ (zdarma) Help Compiler
nebo HTML help WorkShop

Zkus si zadat do vyhledavace: help authoring tool
Najdou se tam i free pouzitelne veci jako Shalom Helpmaker, XTeg helpy
apod.

program neodpovida

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 13.8.2003 10:21:47

> [...]

> private
> fQuery : TQuery; // - Tabulka na ktere je provaden prikaz
> fshow : boolean; // - True pokud ma byt na databazi

FileStream

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 13.8.2003 10:11:46

13.8.2003 Vymazal Milan:
> [...]

Ale nevim, zo znamena soucasne Cist i Zapisovat. V tomto pripade by
asi bylo lepsi pouzit bud TMemoryStream nebo mapovani do pameti.

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 13.8.2003 09:47:44

Ahoj,

dostal jsem od vas tady skvely typ na vyvojovy nastroj a moc dik.
Jeste bych vas chtel poprosit o typ na nejaky jednoduchy nastroj pro tvorbu helpu.

Jak zjistit stav po SQL prikazu.

[*] Schwarz Ivan Ing. <schwarz(zv)tiba(tec)cz> - 13.8.2003 09:01:41

Ahoj
to je presne ono moc dik !!!

From: "Zdenek Telicka" <telda(zv)raz-dva(tec)cz>
> Hezky den,
>
> a jak to resite, kdyz na PC neni nikdo prihlaseny a sluzba bezi? V tom
> pripade asi zadny CURRENT USER nebezi. Mozna ze by bylo nejlepsi pomoci
> API zjistit, jaky uzivatel je prihlaseny (a jestli vubec) a podle toho
> pracovat s regisrty.

Prave, ze je potreba, aby to fungovalo bez rozdilu, kdo je a kdo neni
prihlaseny.

> V TRegistry ale prece je fce, pomoci ktere leze otevrit konkretni hlavni
> klic ne?

To ano. IMHO staci nastavit RootKey.
Jenze me zarazi, ze v jedne procedure otevre vychozi HKEY_CURRENT_USER a v
jine procedure HKEY_USERS\.DEFAULT.

Bob

Nastroj

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.8.2003 14:02:57

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Nejcasteji by se mi thread hodil ve chvili, kdy spoustim nejaky dotaz, ktery
> muze trvat dlouho. Tam bych chtel mit nejake tlacitko 'Prerus' - kdyz uz to
> cekani prestane uzivatele bavit, aby mohl rict, ze mu to nestoji za to

Tohle je ciste zalezitost SQL serveru a daneho pristupu k databazi. Ze takovou
na prvni pohled samozrejmou vec vetsina serveru neumi je mi zahadou. Proto
take povazuju sql databaze za velmi nevyspele.

> cekat. Ale vysledek dotazu chci videt v okne, ze ktereho ho volam.

Zadne okno v threadu nevolas, v threadu volas pouze ty databazove operace.

> Muzu v takovem pripade vyuzivat pro dotaz bezici v threadu TDatabase,
> TQuery, TStoredProc, ktere mam na svem okne - tedy v hlavnim theadu?

Ne, to je ta zasadni chyba. Musis striktne oddelovat kod ktery slouzi pro
logiku uzivatelskeho rozhrani od toho, ktery vykonava nejake operace. Od toho
mas datamoduly nebo jeste lepe, obycejny kod.

Okana budou vzdy v hlavnim threadu a ty budes pouze dostavat ruzne notifikace
od threadu ve kterych se neco deje. Tyto notifikace musi byt navic pro VCL
synchronizaovane (viz TThread.Synchronize).

> A take pak musim relativne pracne napojovat tyto komponenty na vystup na
> formulari - az pote, co thread dobehne.

Jiste, ale to neni tak pracne. Koneckoncu na to mas i priklad v Delphi.

> Dalsi komplikace mi vznikaji, chci-li dotaz prerusit - musim znat id procesu
> na SQL serveru a jinym Query posilat nejaky KILL - zase komplikace.

To je ovsem opet komplikace nevyspelych databazi. Na druhe strane muzes byt
rad ze to vubec nejak jde. Kdyz si to sikovne navrhnes tak proste zavolas jen
nejakou metodu a je to.

> Pri tom vsem staci sebemensi chyba (obratit se na cokoli v cizim threadu) a
> program zhroutim. Delphi me na ty nebezpecne operace ani neupozorni, takze

Jako programator musis vedet co a jak synchronizovat. Ale bez toho se slusna
(tedy rychla a efektivni aplikace) napsat neda. Delphi ani nikdo jiny te na to
upozornit nemuze.

> Chapu, ze kdyz to nekdo umi, muze to byt pro nej hracka, ale kdyz ne, kudy
> se to naucit?

Nejdrive je dobre si o tom neco precist, idealne Advanced Windows od Richtera,
u nas vyslo kdysi i v prekladu. A pak praxi.

Petr Vones

thread (program neodpovida)

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 12.8.2003 13:40:49

To ja vim, ale zajimalo by me, jestli je to jen kvuli VCL, nebo jestli to ma nejake priciny ve Windows.

Nejcasteji by se mi thread hodil ve chvili, kdy spoustim nejaky dotaz, ktery muze trvat dlouho. Tam bych chtel mit nejake tlacitko 'Prerus' - kdyz uz to cekani prestane uzivatele bavit, aby mohl rict, ze mu to nestoji za to cekat. Ale vysledek dotazu chci videt v okne, ze ktereho ho volam.

Muzu v takovem pripade vyuzivat pro dotaz bezici v threadu TDatabase, TQuery, TStoredProc, ktere mam na svem okne - tedy v hlavnim theadu? Myslim, ze ne, kdyz uz pro nic jineho tak proto, ze po vytvoreni noveho threadu je prece to okno zase aktivni a muze tudiz po svych komponentach chtit cokoli jineho. Takze si musim relativne pracne vytvaret pro kazdy takovy thread nove komponenty. A take pak musim relativne pracne napojovat tyto komponenty na vystup na formulari - az pote, co thread dobehne. Dalsi komplikace mi vznikaji, chci-li dotaz prerusit - musim znat id procesu na SQL serveru a jinym Query posilat nejaky KILL - zase komplikace.

Pri tom vsem staci sebemensi chyba (obratit se na cokoli v cizim threadu) a program zhroutim. Delphi me na ty nebezpecne operace ani neupozorni, takze nez neberu dost zkusenosti a prestanu ty chyby delat (dockam-li se toho vubec), tak budou moje programy zcela nepouzitelne...

Chapu, ze kdyz to nekdo umi, muze to byt pro nej hracka, ale kdyz ne, kudy se to naucit?

Kdybych mohl mit v jednom threadu cele jedno okno, tak by nebyl problem to uhlidat. Zminovane tlacitko "Prerusit" by nemohlo byt na tomto okne, protoze toto okno bude do skonceni dotazu (akce) neaktivni, ale to uz bych si dokazal osetrit jinym oknem v jinem threadu. Vim, ze to tak ve VCL nejde a nepujde. Ale tak nejak by se mi to libilo, tak nejak bych to umel snadno pouzivat.

> [...]
> samostatnem threadu" - pak bych si pro kazdou dlouhotrvajici akci udelal

No to samozrejme ne. Okna ve VCL musi byt jen v hlavnim threadu, od toho

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.8.2003 13:34:48

> [...]

ten program tady je a vyplati se to prave uz kvuli tomu Power
Designeru, ktery je velmi kvalitni a ja ho ke sve spokojenosti

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 12.8.2003 13:34:48

Celkem dobre vypada free DbDesigner, ale zatim jsem ho moc netestoval.

http://www.fabforce.net/

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Tuesday, August 12, 2003, 12:32:33 PM, you wrote:

> [...]

LV> nevite prosim nekdo o nejakem JEDNODUCHEM nastroji pro modelovani databaze a pro rozkresleni vazeb mezi tabulky ?

Nastroj

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.8.2003 13:14:46

Diky za radu. Naloudoval jsem si to a podivame se na to.

> nevite prosim nekdo o nejakem JEDNODUCHEM nastroji pro modelovani
> databaze a pro rozkresleni vazeb mezi tabulky ?
>
> Dekuji
>
> V.
Behem studia na VS jsme pouzivali CaseStudio a prislo mi hodne dobry a
jednodychy.
Muzes si ho stahnout z www.charonware.com a pro vyskouseni to umoznuje
ulozit tusim
6 entit.
Netvrdim, ze je dokonale, spoustu veci by se tam dalo vylepsit, ale pomer
cena/vykon je
asi bezkonkurencni.

S pozdravem Marek Eichler

PasswordChar ve win XP

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 12.8.2003 13:26:47

[...]

D7, Windows Server 2003 Enterprise

Diky, Ales

Nastroj

[*] hlavki(zv)medium13 <hlavki(zv)medium13.sk> - 12.8.2003 13:06:40

LV> nevite prosim nekdo o nejakem JEDNODUCHEM nastroji pro modelovani databaze a pro rozkresleni vazeb mezi tabulky ?

Nuz ja pouzivam Sybase PowerDesigner.
Najjednoduchsi asi moc nie je, ale je to IMHO fakt dokonaly nastroj...
http://www.sybase.com/products/enterprisemodeling/powerdesigner

hlavki

OT: Nabidka prace

[*] martin.kubis(zv)volny(tec)cz - 12.8.2003 13:20:47

Zdravim vsechny.

Mam zde nabidku jednorazove prace (tak 1 den). Jde o jednoduchou
DB utilitku v Delphi nebo lepe v C++ Builderu.

Odpovedi posilejte na mail uvedeny na konci zadani.

Zadani je na:
http://itjob.aktualne(tec)cz/zadani.txt

--
Horke leto s VOLNY: Vyhraj Ford s klimatizaci! Vice na
http://soutez.volny(tec)cz

program neodpovida

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2003 13:04:40

From: "Martin Bursa" <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz>
> Muzes mi, prosim, poradit jak na to ? Thready pouzit nemohu, protoze
> ta casova prodleva vznika pri volani cizich DLL, ktere nejsou thread-safe.

Pokud nejsou thread-safe tak stale muzes same serializovat pozadavky na volani
jejich funkci. A to ze samostatneho threadu.

Petr Vones

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2003 12:58:36

From: "Dusan Nagy" <dnagy(zv)inomacomp.sk>
> Najhorsie ze na tom istom stroji s tym istym sw a op ten program chodi
> bez proglemov.

Tak na cem to tedy vlastne bezi ?

> OP : W2000 SP3 procesor Transmeta TM5400 AT/AT Compatible.

Urcite Transmeta emuluje spravne Intel ?

Petr Vones

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.2003 13:00:40

From: "Dusan Nagy" <dnagy(zv)inomacomp.sk>
> Dostal som hlasku
> raise exeption class C0000005 with message:'access violation at
> 0x00aa359e: read of address 0x016c731c';

To je uplne jinde nez v EXE, podivej se co v tom adresovem prostoru je. Patrne
by tam mela byt nejaka DLL.

Petr Vones

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 12.8.2003 13:12:41

Dobry den,
12. augusta 2003, 12:58:36, napsal jste:

PV> From: "Dusan Nagy" <dnagy(zv)inomacomp.sk>

PV> Tak na cem to tedy vlastne bezi ?

PV> Urcite Transmeta emuluje spravne Intel ?

PV> Petr Vones

Ano emulacia to je v poriadku.
Chyba naozaj bola v inicializacii dll kniznice.

Dusan
dNagy(zv)inomacomp.sk

bitmapa

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 12.8.2003 12:48:35

Joooo takhle to maka vycucl jsem to teda jeste takhle
obr1:=tbitmap(Image1.Picture); z toho image a je to tam je to sice zbesily
ale hlavne ze to fakci dikes moc :O))

"Vaclav Sazima"
<vaclav.sazima(zv)ut Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
ilia(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: bitmapa
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

12.08.2003 12:10
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

Ahoj,
zkus tohle :
> var obr:tbitmap;
> hra,hra1:trect;
> begin
> hra:= rect(100,100,200,200);
> hra1:= rect (0,0,100,100);
> obr:=TBitmap.Create();
> obr.LoadFromFile('c:\pok.bmp');
image1.picture.bitmap.Width := 100;
image1.picture.bitmap.Height := 100;
image1.picture.bitmap.canvas.CopyRect(hra1,obr.Canvas,hra);

Nastroj

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 12.8.2003 12:48:35

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2003 12:52:35

Zdravim,

LUKES Vaclav wrote:
> [...]
6 entit.
Netvrdim, ze je dokonale, spoustu veci by se tam dalo vylepsit, ale pomer

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.8.2003 12:20:32

To vypada, ze je to uvnitr nejake dll.
Co se stane kdyz das program pouze krokovat (spustit pomoci F8) ?
Pokud to hned nespadne (a to by nemelo), tak je nutne si namapovat VSECHNY
pouzite zdrojove kody a postupne trasovat inicializace unitu.

Jinak jak jsem psal predesle, jeste existuje jine reseni.
Je to pracne, ale funkcni, vyrazovat unity (formy) postupne az najdes zlom.
Takle najdes tu unitu a pak se podivas do jejich zdrojaku.

Slavek

Dostal som hlasku
> raise exeption class C0000005 with message:'access violation at
> 0x00aa359e: read of address 0x016c731c';
>
> Pozeral som do map file ale nenasiel som kde to je. Po vyhlaseni tejto
> hlasky kazdy krok v debugery cpu vyhlasi tuto istu hlasku a je na tom istom
> mieste.
>
> Co s tym?

> Dusan
> dNagy(zv)inomacomp.sk

Nastroj

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2003 12:44:34

zkus CaseStudio2 od Charonsoftware

peca

Komprimace a oprava databaze Access pres ADO

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 12.8.2003 12:20:32

Ahoj,
nejdrive je nutne naimportovat pres "Project | Import Type Library"
knihovnu "Microsoft Jet and Replication Objects 2.1 Library (Version2.1)".
Tato knihovna je na "C:\Program Files\Common Files\System\ado\msjro.dll"
Tim se vytvori unita JRO_TLB

Potom uz staci pouzit nasledujici procedurku:

...,
JRO_TLB ;
procedure CompressRepair;
var MyJetEngine:TJetEngine;
strSourceConnection,strDestConnection,strJetType:WideString;
begin
//Pro Access 2000 Engine Type =5
strJetType:='Jet OLEDB:Engine Type=4';
strSourceConnection:='Data Source=D:\Program Files\'+ 'Borland
Shared\Data\dbdemos.mdb;';
strDestConnection:='Data Source=D:\Program Files\'+ 'Borland
Shared\Data\dbdemos_compacted.mdb;'+strJetType;
MyJetEngine:=TJetEngine.Create(nil);
try
MyJetEngine.CompactDatabase(strSourceConnection,strDestConnection);
finally
MyJetEngine.Free;

Karel Machac

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> bych se mohl taky v TKlidu TValet, protoze by vzrostla TProduktivita TPrace

Staci si zajit na TPracak, par mesicu je to docela TPohoda, alespon ti TStat
vrati cast penez ktere predtim odcizil ;-)

> a radost by z toho mel jak TSpidla, tak i TSkromach a TSobotka ;-)

Tak takovehle komponenty by doufam odchytil antivirus ...

> Ne, fakt jsem se jenom zeptal, protoze mam na to sibenicni termin, ale
> dokazu si to naprogramovat sam, i kdyz si s tim budu muset hrat.

Rekl bych, ze to bude stejne nejlepsi reseni, protoze nas tim budete mit plnou
kontrolu. Jako zaklad bych pouzil jiz zminovany TDrawGrid, pokud bude treba
obsah posouvat. Popripade jen TPaintBox pokud by se jednalo o neco jeste
jednodussiho.

Petr Vones

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 12.8.2003 11:42:29

Dobry den,
12. augusta 2003, 10:30:22, napsal jste:

> [...]

hlasky kazdy krok v debugery cpu vyhlasi tuto istu hlasku a je na tom istom

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 12.8.2003 11:04:25

To uz jsem zkousel nejak takhle a to me nefakci :O(

var obr,obr1:tbitmap;
hra,hra1:trect;
pom:TPicture;
begin
hra:= rect(100,100,200,200);
hra1:= rect (0,0,100,100);
obr:=TBitmap.Create();
obr.LoadFromFile('c:\pok.bmp');
obr1:=TBitmap.Create();
obr1.canvas.CopyRect(hra1,obr.Canvas,hra);
image1.picture:=tpicture(obr1);
end;

jediny co maka je todle, ale ja to potrebuju dostat do toho obr1 :O(

var obr:tbitmap;
hra,hra1:trect;
pom:TPicture;
begin
hra:= rect(100,100,200,200);
hra1:= rect (0,0,100,100);
obr:=TBitmap.Create();
obr.LoadFromFile('c:\pok.bmp');
Form1.canvas.CopyRect(hra1,obr.Canvas,hra);
end;

"Pavel Malinsky"
<malinsky(zv)pmcom.c Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
z> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: bitmapa
delphi-l-owner(zv)cl
expert(tec)cz

12.08.2003 10:56
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

Ahoj,

pouzij fci Tcanvas.CopyRect();

velikost souboru?

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.8.2003 11:04:26

Kdyz se k tomu nikdo nema, tak...

Funkce FileSize viz help

upraveny priklad z helpu

function GetFileSize(AFileName: String): Integer;
var F1: file of Byte;
begin
AssignFile(F1, AFileName);
Reset(F1);
Result:= FileSize(F1);
CloseFile(F1);
end;

P.S. Je samozrejme vice zpusobu.

S pozdravem Vaclav Riha

>jak zjistim velikost souboru v D3/Win98 ??

>Kejchal

OT: hledam nejake konference o problemech win, lin

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 12.8.2003 11:12:27

Nevite nekdo o nejakych konferencich zamerenych na problemy windows, linux?

Diky Marek Dostal

zobrazeni obsazenosti pokoju

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.8.2003 10:48:24

> shanim nejakou sikovnou komponentu, abych se moc
> nenaprogramoval, ktera by mi graficky zobrazovala
> obsazenost pokoju na hotelu.
> Predstavoval bych si to tak, ze sloupce budou dny
> a radky jednotlive pokoje. Zkousel jsem to pres
> TDrawGrid, ale je to dost prace uvest to do stavu,
> kdy to bude koukatelne i pro oko a hlavne rychle.
> Nemate nekdo tuseni, kde by se mohla takova
> komponenta valet ?

Mozno to nie je to prave orechove, ale snad by stacil aj TChart s Gantt
series.
Na x-ovej osi by si mal cas a na y-ovej osi jednotlive pokoje, a v series
ich obsadenost od-do.
Ak je to uplne mimo, tak sorry.

bitmapa

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.8.2003 10:56:25

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 12.8.2003 10:22:21

Podle mne muzes skusit nejakou planovaci komponentu, napriklad TMS Planner ( http://www.tmssoftware.com )
Ale i tim drawgridem by to mohlo jit docela v pohode.

(Ale samo a bez prace to prece jen nepujde)

[...]

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 12.8.2003 10:16:20

Tak to by byla TBomba ;-) To uz by pak ani nebylo treba TKonference a ja
[...]

A vvvvo tttom ttto jjjeeee, ne ?

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 12.8.2003 10:16:20

Dobry den,
12. augusta 2003, 10:02:19, napsal jste:

> [...]

ak nastavim break na tento riadok vynimka sa vykituje este pred.
mozem poprosit o nejaky postup. dik. ked som debugoval v cpu motalo sa

[*] Martin Bursa <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz> - 12.8.2003 10:24:22

> [...]
Muzes mi, prosim, poradit jak na to ? Thready pouzit nemohu, protoze
ta casova prodleva vznika pri volani cizich DLL, ktere nejsou thread-safe.
PeekMessage mi take nepomuze, protoze zpracovani jednoho volani muze
trvat mnohem dele nez 5 sekund. Dik.

NEzobrazeni prazdneho radku

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.8.2003 10:38:23

Ahoj,

prosim o radu. Pro priklad, na formulari mam DBGrid, DBEdit a Button.
Po kliknuti na Button se provede APPEND a SetFocusem skocim na DBEdit. Fajn.
Ale v DBGridu se objevi prazdny radek a to bych rad potlacil.

Dekuju

V.

chyba pri spustaniapplikacie

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.8.2003 10:30:22

> [...]

> ak nastavim break na tento riadok vynimka sa vykituje este pred.
> mozem poprosit o nejaky postup. dik. ked som debugoval v cpu motalo sa

bitmapa

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 12.8.2003 10:18:20

[...]

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.8.2003 10:02:19

> [...]

> bez proglemov.
>
> OP : W2000 SP3 procesor Transmeta TM5400 AT/AT Compatible.

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2003 10:04:19

Zdravim,

Milan Schembera wrote:
> [...]
tak dej vedet. Urcite ji s radosti pouzijeme :) :)

S pozdravem Marek Eichler

Sluzba, registry, prihlaseny uzivatel - jak to dat

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 12.8.2003 09:56:18

> [...]

> ovladaci programek nezapisuje do HKEY_USERS\.DEFAULT?
> A nebo je ten pes zakopany uplne nekde jinde?

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 12.8.2003 09:54:18

Zdravim,

[...]

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 12.8.2003 09:48:17

[...]

Nevie co s tym. Pomozte ak vas nieco napadne.

velikost souboru?

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 12.8.2003 09:46:17

Zdravim vsechny,

jak zjistim velikost souboru v D3/Win98 ??

Kejchal

UnLoad balicku

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 12.8.2003 09:28:15

Vis, slo mi to to, ze jsem to mel nejak takhle:

nacti balicek
try
Init
finally
unload balicek
end;

a Init byla v balicku asi takhle
vytvor Form
Form1.ShowModal
Form1.Release;

Cili kdyz jsem form zavrel (a uvolnil ho) skocilo to do bloku finally a
unloadlo to. Coz bylo docela pekne. Ale kdyz tam showmodal nejni a je
tam show, tak me nenapadlo nic lepsiho, nez pres ty zpravy.

Jiri Cincura
mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.cincura.net/

Delphi 7, WinXP HE

OT: Oracle a graficke data

Predpokladam ze sa medzi vami najde i nejaky ten Oraclista
Potrebujem pomoct s naimportovanim SVM do Oraclu (dbf - atributy a shp -
graficke data)
Vie mi niekto poradit ako nato, resp. nejake odkazy do Oracle konferencii
Vopred dik

program neodpovida

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 12.8.2003 08:38:12

To je asi teoreticky spravne, ze dlouhotrvajici akce patri do samostatneho threadu. Ale zkousel jsem to tak V Delphi psat a stalo me to tolik sil, ze jsem se radeji vratil ke klasice. Nevim, jestli je to tim, ze jsem tak hloupy, nebo tim, ze Delphi thready spatne podporuji. Faktem ale je, ze bych velmi rad radu veci spoustel pres samostatne thready ale kdyz si predstavim kolik je to prace a hlavne na kolik veci si musim dat bacha aby to chodilo, tak to radeji vzdavam predem.

Kdyby se napriklad dala na nejakem okne nastavit nejaka vlastnost - "Bez v samostatnem threadu" - pak bych si pro kazdou dlouhotrvajici akci udelal male okenko... a kdyby me navic Delphi upozornovalo, ze nesmim sahat na nic krome tohoto okna jinak, nez pres synchronize - to by se to pak threadovalo...

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> Napadlo me to resit pomoci zprav (zatim nic jineho). Proste mi form z
> balicku posle zpravu, ze konci (WM_USER+x) a je balicek unloadnu. Ale
> pripada mi to dost kostrbate. Co vy na to?

No to ano. Dynamicky nahrany balicek muzes uvolnit pouze tehdy, kdyz uz
neexistuje zadna instance tridy v nem obsazena. Tohle by jsi mohl sledovat
napriklad tak, ze si udelas nejaky manager, kde bude notifikace pri uvolneni
objektu a ty je budes sledovat. Podivej se na TComponentList v unitu Contnrs.

Petr Vones

Jak na reset USB?

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 11.8.2003 21:49:20

Ahoj,
prosim o radu, jak softwarove resetovat USB.

Napsal jsem aplikaci pod W98, ktera zpracovava pomerne dost masivni datovy
tok z USB 1.1. (Konkretne se jedna o vyhodnocovani dat z USB kamery).
Vsechno
chodi, jak ma, az na to, ze se USB obcas "zakousne". Stava se to naprosto
nahodne, od 4 hodin do asi 3 dnu.
Projevuje se to tak, ze obrazek zcerna (zastavi se tok dat) a neda se s tim
nic udelat. Reset aplikace nepomaha, odpojeni/pripojeni kamery (je to PnP)
nepomaha. Jedine, co pomaha, je reset celeho pocitace. Nekdy nepomuze ani
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.8.2003 18:17:06

From: "Martin Bursa" <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz>
> 2) Po nekolika sekundach program "neodpovida" a lze posunout hlavnim oknem

Tato vlastnost se totiz snazi presvedcit vyvojare, aby sve aplikace psali
spravne :-) Jakakoli dele trvajici akce totiz patri do samostatneho threadu a
> [...]

navrhu aplikace, nez reseni.

> Zajimave je, ze pokud se aplikce spusti z IDE, varovani se nezobrazi a vse

Je to popsane u funkce PeekMessage v dokumentaci.

Petr Vones

program neodpovida

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 11.8.2003 16:53:00

> nevite jak zamezit v XP tomu, aby se behem zpracovani casove narocne akce
> po nekolika sekundach v titulku hlavniho okna objevilo "XXX (neodpovida)" ?

zkus si precist nasledujici:
http://groups.google.com/groups?th=520c9d130d6d7f24

taky s tim bojujeme

Tomas Zalesak

program neodpovida

[*] Martin Bursa <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz> - 11.8.2003 16:44:59

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Tohle je totiz zase nejaka chyba ve VCL. Zkus pred tou akci nastavit
Enabled
> toho formulare na False a po skonceni obnovit na True (to cele samozrejme
> try..finally bloku).

Tak toto nepomaha. Mozna si ale nerozumime. Nevim presne, co varovani
"neodpovida" znamena, ale pokud to je to, ze se momentalne nezpracovava
fronta zprav, tak v tom maji Windows pravdu ...
Problem je v tom, ze ve chvili, kdy toto Win oznami, smi uzivatel napr.
posunout
hlavnim oknem aplikace, coz nasledne napriklad znacne "rozhodi" poradi
zobrazovani oken (a nejen to).

GTC1, GTC2: dword;

begin
GTC1 := GetTickCount;
repeat
GTC2 := GetTickCount;
Label1.Caption := IntToStr( GTC2 );
Update;
until GTC2 - GTC1 > 10000;
ShowMessage('O.K.');
end;

1) Spusti se procedura
2) Po nekolika sekundach program "neodpovida" a lze posunout hlavnim oknem
3) Okno s 'O.K'. se zobrazi POD hlavnim oknem a navic se lze mezi nimi
prepinat !!!

Zajimave je, ze pokud se aplikce spusti z IDE, varovani se nezobrazi a vse
funguje normalne ...
Toto se projevuje v D5 prof + XP, v novejsich verzich nevim ...

Maca

Jednoznacny identifikator (autoincrement?) - teore

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 11.8.2003 16:24:58

Jiri Foldyna wrote:

> vzhledem k tomu, ze prakticky vse, co s databazemi (MS SQL) delam,
> musi byt replikovatelne (mame distribuovany vyrobni system), tak uz
> nekolik let pouzivam jako primarni klic vyhradne GUID. Pokud jej
> databaze podporuje, neni podle mne duvod pouzivat cokoli jineho

Ja jsem nakonec taky skoncil u GUID, ale protoze potrebuju, abych byl
serverove neutralni a procovalo to i tam, kde ho databaze jako typ
nepodporuje, tak ho koduju do Base64 s tim, ze vypoustim pad "==". Pak
je GUID ulozeno jako CHAR(22). Zatim jsem nenarazil na nejake
vykonnostni problemy.

HTH, pf

Jak zjistit stav po SQL prikazu.

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.2003 16:12:57

Ahoj,

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.8.2003 15:42:55

From: "Martin Bursa" <martin.bursa(zv)ikos(tec)cz>
> Behem te akce ne a ani ji pouzit nemohu ...

Tohle je totiz zase nejaka chyba ve VCL. Zkus pred tou akci nastavit Enabled
toho formulare na False a po skonceni obnovit na True (to cele samozrejme v
try..finally bloku).

Petr Vones

chyby VS .NET a C# ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.8.2003 15:24:53

From: "Ivan Virag" <lgcvirag(zv)iol(tec)cz>
> Ja bych se chtel zeptat, jestli MS Visual C# Standard je schopen pracovat s
> verzi 1.1? Pri instalaci vyzadoval verzi 1.0 a bez ni nebyl ochoten v
> instalaci pokracovat.

Pokud jde o verzi Visual C# 2002 tak ne. Je treba poridit 2003.

Na druhe strane ti nic nebrani mit instalovane oba dva frameworky a pro 1.1
pouzit k prekladu command-line compiler ktery je ke stazeni zdarma.

Petr Vones

chyby VS .NET a C# ???

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 11.8.2003 15:18:53

Ja bych se chtel zeptat, jestli MS Visual C# Standard je schopen pracovat s
verzi 1.1? Pri instalaci vyzadoval verzi 1.0 a bez ni nebyl ochoten v
instalaci pokracovat.

ivan virag

> From: "Lubos Urban" <lubos.urban(zv)visicom.sk>
>
> To uz je stara verze, plno chyb je opraveno v 1.1
>
> Petr Vones

literatura o aplikacich typu klient/server

Tak nevim na kolik Ti ma rada pomuze, ale pokud
zacinas, budes 100% resit jaky databazovy stroj
pouzit. Pokud budes chtit relacni databazi, na
ktere by ses neco naucila a zaroven se to tak moc
nelisilo treba od MSSQL, coz treba budes moci
vyuzit profesionalne, je podle me bezkonkurecni
vykon/cena databazovy stroj Firebird (jeho
vyuziti ja zdarma i pro komercni ucely - placeny
je hotline a to dobrovolne - mimochodem nejvyssi
clovicek u nas pres podporu Firebird je P. Cisar,
ktery nam chudsim zde radi taky zdarma - za coz
mu tedy alespon ja srdecne dekuji). Pozor! tim
nechci rict, ze by Firebird neslo vyuzivat
profesionalne! Spis jen to, ze v profesionalni
sfere je urcite mene rozsirene, nez klasicke
MSSQL.
Podrobne kroky s nim, pokud je to co Te zajima,
od instalace, nastaveni, propojeni s Delphi +
prace server/klient + popis SQL prikazu naleznes
v knize:
InterBase/FireBird
Tvorba, administrace a programovani databazi
Pavel Cisar
464 stran cernobilych
Prilozen CD-ROM
Kod knihy: K0820
ISBN: 80-7226-946-1, EAN: 978-80-7226-946-4
za 490,- Kc
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

> Mohl by mi nekdo doporucit nejakou
> literaturu o programovani databazovych
> aplikaci klient/server v delphi ? Muze byt i
> v anglictine.

> Lenka Donatova

Setrideni Project manageru podle abecedy

[*] OndraG <gebakonf(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.2003 14:48:50

Ahoj,
prehod si poradi projektu v *.bpg souboru
v sekci
PROJECTS = ......

OndraG

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>