SQL: INSERT s vnorenym SELECTom

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 22.1.2003 13:27:10

Dobry den,

potrebujem vlozit data do tabulky, pricom cast z tychto dat by som chcel
realizovat vyberom z inej tabulky. Je to takto spravne?:

INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4)
VALUES ('ABC', 'CDE',
(SELECT ColA, ColB FROM Tab2 WHERE
nejakauzasnekomplikovanavyberovapodmienka)

????

A este jeden detail. Je moznost ze ten SELECT aj napriek "nejakej uzasne
komplikovanej vyberovej podmienke" vrati viac ako jeden riadok, co som sa na
MSSQL7 rozhodol riesit:

INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4)
VALUES ('ABC', 'CDE',
(SET ROWCOUNT 1; SELECT ColA, ColB FROM Tab2 WHERE
nejakauzasnekomplikovanavyberovapodmienka;SET ROWCOUNT 0)

teda obmedzenim poctu vratenych riadkov, pretoze zarucene nechcem dalsi
riadok.
Je to velka blbost? Da sa to riesit aj inak?

Dakujem
jk

SQL: INSERT s vnorenym SELECTom

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b����ȧ~�� - 22.1.2003 13:36:25

Ne :)
INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4)
SELECT ColA, ColB FROM Tab2
WHERE ...
Omezeni na pocet radku muzes take udelat (viz dale), ale pak je to
nejake divne, kdyz vybere vice radku a ty tam das jen jeden (a vlastne
nahodne) - to radeji uvaz
INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4)
SELECT top 1 ColA, ColB FROM Tab2
WHERE ...

> [...]

KJ> riadok.
KJ> Je to velka blbost? Da sa to riesit aj inak?

INSERT s vnorenym SELECTom

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2003 13:37:29

> [...]
> VALUES ('ABC', 'CDE',
> (SELECT ColA, ColB FROM Tab2 WHERE
> nejakauzasnekomplikovanavyberovapodmienka)

Kdyz to funguje, tak to asi spravne je ne? ;-) Jinak, ja to na FB delam
nejak takto:
INSERT INTO ... SELECT cast(1 as integer),'to je ale neco',col3,col4 FROM
tabulka;

http://kouzelne.misto(tec)cz

INSERT s vnorenym SELECTom

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.1.2003 13:40:52

Spravne je to (MSSQL):

INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4) =20
SELECT DISTINCT 'ABC', 'CDE', ColA, ColB=20
FROM Tab2=20
WHERE nejakauzasnekomplikovanavyberovapodmienka

Pavel

> [...]
> komplikovanej vyberovej podmienke" vrati viac ako jeden=20
> riadok, co som sa na
> MSSQL7 rozhodol riesit:
>=20
> INSERT INTO Tab1 (Col1,Col2,Col3,Col4)=20
> VALUES ('ABC', 'CDE',=20
> (SET ROWCOUNT 1; SELECT ColA, ColB FROM Tab2 WHERE
> nejakauzasnekomplikovanavyberovapodmienka;SET ROWCOUNT 0)
>=20
> teda obmedzenim poctu vratenych riadkov, pretoze zarucene=20
> nechcem dalsi
> riadok.
> Je to velka blbost? Da sa to riesit aj inak?

INSERT s vnorenym SELECTom

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 22.1.2003 13:44:19

> Kdyz to funguje, tak to asi spravne je ne? ;-) Jinak, ja to

no to prave neviem ci to ide, nemam tam este ziadne data a neviem to
odskusat, len chcem vediet ci na to idem dobre...

INSERT s vnorenym SELECTom

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.1.2003 13:50:06

Pust si to z ruky v QueryAnalyzeru, pokud ti neohlasi chybu, tak to jde
alespon syntakticky.

> [...]

> no to prave neviem ci to ide, nemam tam este ziadne data a neviem to
> odskusat, len chcem vediet ci na to idem dobre...

IB/FB:Trigger before select

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.1.2003 14:13:59

No je to sice reseni oklikou, ale mozna by slo udelat view, ktere
nadefinujete jako vystup ze SP.

Pokud si jeste pohrajete s pravy, muze mit dany clovek pravo pouze na to
view a je to to co potrebujete.

On Fri, 6 Dec 2002, Kalhous Zdenek wrote:

> Toto ano, ale mne jde o neco trochu jineho - aby se mi to neco (SP)
> spustilo i kdyz si nekdo udela svuj select - nepouzije "moji" select
> proceduru ani si nenapise do selectu computed by ... proste jako
> opravdovy trigger cili spoust - udelas select a spusti se neco. Tak to
> asi nepujde jak vidim.

Vladim=EDr Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj=EDrensk=E1 38, =AE=EF=E1r nad S=E1zavou
pobo=E8ka Olomouck=E1 355, Hlubo=E8ky-Mari=E1nsk=E9 =DAdol=ED

http://hlubocky.del(tec)cz

Image Harddisku

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.1.2003 14:17:12

One se nemusi pouzivat dd, klidne to jde i standardni kockou:

cat /dev/hda >hda.img

On Thu, 19 Dec 2002 petr-kucera(zv)volny(tec)cz wrote:

> V Linuxu existuje program dd (nekde by se dal i najit zdrojak v C
> - napr. v distribuci Debian). Jeho pouziti na tento pripad je dd
> if=3D/dev/hda of=3Dhda.img, kde /dev/hda je jmeno zarizeni, na ktere
> je pripojen primarni master a hda.img je jmeno souboru, do
> ktereho se zkopiruje obsah celeho disku vcetne vsech dat, ktera
> nejsou normalne videt, jako napr. i MBR. Pokud date dd
> if=3D/dev/cdrom of=3Dcd.img, tak dostanete regulerni CD-image, ktery
> se da primo palit.
>
> PK

..delal jsem cteni image z CDROM.. myslim, ze by to slo i na disk...

Jirka

Instalace pojmenovane instance MSDE 2000

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.1.2003 14:45:44

Hi all,

pred par mesici jsem si hral s MSDE a nejak jsem dokazal nainstalovat
pojmenovanou instanci MSDE.
Bohuzel jsem zapomel jak jsem to delal ;-)

Nedokazal by mi to nekdo pripomenout?

Thx, pf

Invalid breakpoint

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 22.1.2003 14:49:13

Ja som mal kedysi s krokovanim podobny problem, a zistil som nakoniec, ze
som dal breakpoint do unitu, ktory mal sice rovnaky nazov, ale bol ulozeny
v inom adresari, v ktorom som projekt
kompiloval a zabudol som na to. Menil som teda zdrojovy kod v unite, ktory
sa v projekte nenachadzal
ale delphi mi tam normalne krokovalo, co ma dost prekvapilo. Pozatvaral som
teda radsej vsetky unity
a pootvaral ich znova a na moje prekvapenie, kopec zmien v zdrojovom kode
naraz neexistovalo:(.
Odvtedy, si vzdy na konci dna pozatvaram vsetky unity a otvaram ich vzdy
nanovo. No a samozrejme
si kazdy den robim zalohu.

On Wed, 22 Jan 2003 11:23:13 +0100, Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk>
wrote:

> [...]
> tabulkach po udalosti OnPostError. Tabulky neboli vobec otvorene a uz
> vobec som sa ich nesnazil odkladat.)
> Co sa tu prednedavnom viedla debata o zasahu optimalizera do kodu sa mi
> zda oproti tomu ca sa mi prave stalo, len ako slaby odvar. Aj v mojom
> pripade je v konecnom dosledku program pracuje spravne (resp. pracuje
> tak ako je urobeny a je urobeny chybne. Potrebujem najst chybu, avsak
> pri hladani chyby sa na mna Delphi vykasle). Ked pouzijem {$O-} a {$O+}
> tak sa tiez nedostanem do spravnej procedury.
>
> Skuste mi niekto prosim poradit ako to mam odkrokovat.

vlko_(zv)pobox.sk

Image Harddisku

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 22.1.2003 15:08:35

Ahoj,
pouze dodavam, ze umi i konvertovat formaty filesystemu mezi sebou
(smyslupne kombinace) a nektere kejkle jako je obnoveni=20
pouze vybrane casti ....

Pavel

PS: Drobnym problemem je pouze licencni politika
pro vetsi firmy (nebo alespon loni byla).

> From: Jon=E1=B9 Marian [mailto:Jonas(zv)komercpoj(tec)cz]
> Tohle umi Norton Ghost, umi ulozit disk nebo partition do=20
> souboru, umi dokonce i kompresi vysledneho souboru, takze ten=20
> vysledny soubor je treba polovicni proti puvodnimu disku.
>=20
> Marian
>=20

Instalace pojmenovane instance MSDE 2000

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 22.1.2003 15:09:00

Spustis znova instalaci a melo by ti to oznamit, ze defaultni SQL uz mas
nainstalovane a melo by to povolit udelat jenom pojmenovane instance.
Nejsem si tedka jisty, jestli jsi schopny vytvorit pojmenovanou instanci,
aniz bys mel vytvorenou tu defaultni.

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> [...]
> spusteni sa farba breakpointu zmeni na farbu invalid breakpointu a
> delphi samozrejme na oznacenom mieste nezastavi. Pritom sa vsak

Mas urcite vygenerovane debug informace pro ten unit ? Jak presne vypada ta
procedura ? Jaka je to verze Delphi ?

Petr Vones

Instalace pojmenovane instance MSDE 2000

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 22.1.2003 16:12:16

> pred par mesici jsem si hral s MSDE a nejak jsem dokazal nainstalovat
> pojmenovanou instanci MSDE.
> Bohuzel jsem zapomel jak jsem to delal ;-)

Ja to jeste nezkousel, ale podle helpu by to melo jit pomoci parametru
SETUPu INSTANCENAME="inastance_name"

napr.

SETUP INSTANCENAME="jmeno"

Jaroslav Nadhera

tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

Vlozena komponenta IE a velikost HTML stranky

[*] Martin Vlk <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 22.1.2003 16:27:04

Ahoj,

pouzivam ve sve aplikaci komponentu IE (konkretne TEmbeddedWB)
a mam problem pri nacitani HTML stranky, ktera ma velikost vetsi
nez 16 kB. IE nacte pouze 16 kB a zbytek ne, takze nedojde vubec
k jejimu zobrazeni. Nevite nekdo jak IE donutit, aby nacetl i
vetsi stranky ? IE spusteny jako EXE tyto problemy nema.

S pozdravem

Martin VLK

Jak komunikovat se service (WAS: Sluzba NT a deskt

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 22.1.2003 17:02:04

> Otazka tedy je, jak mezi sluzbou a tim prohlizitkem komunikovat?

Ja to riesim tak, ze service generuje HTML stranku a 'prohlizitko' je
kazdy webovy prehliadac.

bye
vmlich

Jak komunikovat se service (WAS: Sluzba NT a deskt

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 22.1.2003 17:02:51

Ano, takto jsem to vyresil ja. Mam service ve kterem jsem vytvoril instanci
TCP Serveru na urcitem portu. Klient se pak pripojuje pres tento port a
server mu posila data. Pouzil jsem Indy jak pro TCP Server tak i klient a
bezi to v pohode. Mam trochu rozsahlejsi, takze pokud by byl zajem, orezal
bych to a poslal jako namet. Kdyz tak na soukromy mail...
Jinak je mozne pouzit i dalsi typy komunikaci, napr. mailsloty, nebo shared
memory (zalezi jestli se chces pripojovat vzdy ze stejneho stroje, nebo i po
siti).
Pokud bys to chtel vzdy na stejnem stroji, myslim, ze shared memory je
idealni pro to, co potrebujes.

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> mozna to tu uz probehlo, ale je nekde nejaky priklad na vytvoreni
> vlastniho toolbaru v Internet Exploreru?

http://www.euromind.com/iedelphi/ie5tools/bandobjects.htm

Petr Vones

Command line parser?

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 22.1.2003 23:09:28

Co konkretne potrebujes? Ja mam urobenu jednu funkciu, ktora mi vrati to
co potrebujem. Zadam do nej nech mi najde napr. retazec XYZ, tak mi ho
vrati nech je na ktorejkolvek pozicii. Potom je vstup z prikazoveho
riadku uplne nezavisly na poradi parameterov.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Command line parser?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.1.2003 23:17:19

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> [...]
> vrati nech je na ktorejkolvek pozicii. Potom je vstup z prikazoveho
> riadku uplne nezavisly na poradi parameterov.

Tohle uz dela FindCommandLineSwitch primo v Delphi. Jemu slo asi o ziskani
parametru ze switchu, jako napriklad -Avalue kde z nazvu parametru 'A' ziskas
'value'

Petr Vones

Invalid breakpoint

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 22.1.2003 23:29:56

Delphi 7 Enterprise. Vymazane vsetky dcu. Rebuild projektu. Este pred
mesiacom vsetko islo OK a teraz sa tam za nic nasvete nemozem dostat.
V kazdom pripade, teraz je uz chyba z procedurky vyriesena, ale zaujima
ma to krokovanie pre pridane pouzitie niekedy v buducnosti.
Procedure je ta inak vcelku obycajna. Resp. vobec som nepochopil co
znamena veta "jak presne vypada...". Funguje plne normalne len sa neda
odkrokovat (pricom sa neda odkrokovat len tato jedna konkretna
procedura. Ine veci z data modulu sa daju).

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

OT: Funkcni klavesy na klavesnici Logitech

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 23.1.2003 00:03:00

Koukam ze nikdo nezna asi odpoved, tak se zeptam jeste trosku jinak.
Existuje nejaky zpusob, kterym by slo odchytit VSE, co jde po kabelu z
klavesnice do pocitace?
Resp. abych nejakym zpusobem vysledoval, zda pri zmacknuti klavesy do
pocitace nejde nejaka specialni sekvence kodu?
Pak bych si mohl jednoduse udelat programek, ktery by nasimuloval stisk
tohoto kodu.
Diky
VJ

> [...]
> funguje na principu caps locku - prepina mezi rozsirenou moznosti klaves a
> klasickou funkci.
> Toto je velmi otravna vec, protoze po kazdem spusteni pocitace musim
> stisknout klavesu F-lock.
>
> Nevite nekdo nejakou moznost, jak tuto toto implicitni nezapnuti zmenit?
> V ovladacich klavesnice a utilitach k ni tato moznost neni, tak me napada
> jen nejaka externi utilita nebo nejakou svoji naprogramovat, ktera by se
po
> startu windows spustila a "umele" F-Lock zmackla.
> Da se nejak zjistit kod, co bych mel klavesnici poslat?

Invalid breakpoint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.1.2003 00:56:06

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> Procedure je ta inak vcelku obycajna. Resp. vobec som nepochopil co
> znamena veta "jak presne vypada...". Funguje plne normalne len sa neda

No to jak presne ta procedura vypada, tedy copy/paste

Petr Vones

karty pro strih videa a volba vystupu videa

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 23.1.2003 06:12:38

pro upresneni: jedna se o kartu XCARD od REal MAgic...

From: "bleak" <bleak(zv)mvesely.com>
> pro upresneni: jedna se o kartu XCARD od REal MAgic...
> bleak

IB/FB:Trigger before select

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.1.2003 08:31:16

U MSSQL by asi slo pouzit funkci bez prametru (nezkousel jsem to) vracejici
DataSet, problemem je, ze trigrer je nutno napsat jako DLL, fce v MSSQL
totiz nesmi mit sideefekt.

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 23.1.2003 08:57:02

pod=EDvej se na http://www.tvfreak(tec)cz/ snad tam neco najdes.

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>

> Ja to jeste nezkousel, ale podle helpu
> by to melo jit pomoci parametru
> SETUPu INSTANCENAME="inastance_name"

Diky - to je presne ono. Kdyz clovek vi co ma hledat, tak to najde hned :-)

Mel jsem to nastaveno spolu s TARGETDIR a DATADIR
v SETUP.INI u instalacky na HD.

Thx, pf

Nastaveni TCP/IP parametru

[*] K�teles J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 23.1.2003 13:50:12

zapnut DHCP? ;-)

Nastaveni TCP/IP parametru

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2003 14:45:33

Bohuzel, pokud nekde jsou nastaveny pevne IP adresy tak DHCP nefunguje.

zapnut DHCP? ;-)

Command line parser?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.1.2003 14:46:11

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> Pouzivate nekdo nejaky parser na prikazovou radku?
> Neco jako getopt funkce v klasickem cecku?

Pomoci Google jsem namatkou nasel napr.
http://www.delphi32.com/vcl/4883/ - FW se source
primo pro Delphi.

Jestli to funguje nevim, ale nasel jsem mj. i dost verny prepis z GNU-C,
ktery vypada docela jedle.
Je sice pro Turbo Pascal, ale asi bych mu dal prednost.
http://www.simtel.net/pub/msdos/turbopas/
HTH, pf

Invalid breakpoint

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.1.2003 15:07:49

Ja sa uprimne ospravedlnujem, ale copy/paste uz nechapem vobec. Znamena
to, ze ju tu mam vlozit do mailu alebo co? Breakpoint nemam na slovach
ako begin alebo end. Je to na prikaze, ktory sa normalne vykonava a
vsade inde to na takom prikaze zastane. Nekrokujem program prvy krat,
viem kde mam dat breakpoint a viem, ze ked pouzijem trace into tak
skocim do procedury alebo funkcie, avsak tu mi to od vcera nejak
nefunguje. Som z toho len velmi prekvapeny.
Skuste mi podrobnejsie popisat, co myslite. Bol by som velmi rad, keby
sa ta zalezitost vyriesila a myslim si, ze Vy ste ten najspravnejsi na
vyriesenie pripadu priamo z Delphi, avsak nechapem, ake konkretne
informacie potrebujete.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

windows messages

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.1.2003 15:09:53

Mam. Konretizuj pripad (alebo aj viac pripadov) a ja ti poslem hotove
riesenie. Spravy sa posielaju vacsinou cez PostMessage, pripadne cez
SendMessage. Posielat sa vsak daju myslim aj z niektorych komponent.
Prijem sprav sa da urobit viacerymi sposobmi (priamo na message alebo v
udalosti onmessage). Kazda ma svoje vyhody a nevyhody a je potrebne ich
spravne skombinovat.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Editing actions

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 23.1.2003 15:27:50

Zdravim vespolek!
Zacina me obtezovat, ze nevidim, cely nazev action v "editinf action" =
okne, vidim pouze prvni pismenko a tri tecky, kdyz je nektera z action =
prirazena k obrazku, tak je videt cela a i ostani v "Categories" jsou =
videt az tam kam dotycna s obrazkem saha, kdyz vsak maji delsi nazev maji =
smulu, tedy spis ja. :-( nevite nekdo jak to dat do prijatelneho stavu =
aniz bych musel prirazovat fiktivni obrazky, diky. D5, W2000. M&B=20

Invalid breakpoint

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.1.2003 17:33:31

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>

> znamena veta "jak presne vypada...". Funguje plne normalne len sa neda
> odkrokovat (pricom sa neda odkrokovat len tato jedna konkretna
> procedura. Ine veci z data modulu sa daju).

A mas v gutteru u te podezrele funkce modre tecky u radku, ktere generuji
nejaky kod?

Bye, pf

RichEdit nad 64 k limit

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 23.1.2003 17:43:32

Mal som problem s TRichEdit s velkostou ukladanych dat a toto som nasiel na
webe, mozno to niekomu raz pomoze:) Teda ak to tu este nebolo:

{ ��By�default,�a�TRichedit's�text�is�limited�to�64�KB.
��Setting�the�Maxlength�property�to�$7FFFFFF0�allows�you�to�have�approx.
��2GB�of�text.
��Standardm�ssig�ist�der�Text�im�Richedit�auf�64�KB�beschr�nkt.
��Indem�man�die�Maxlength�auf�$7FFFFFF0�setzt,�kann�man�ungef�hr�2�GB
��Text�im�TRichEdit�haben. } procedure�TForm1.Button1Click(Sender:�TObject)
; begin ��RichEdit11.MaxLength�:=�$7FFFFFF0; end;� //oder: //or:
procedure�TForm1.Button1Click(Sender:�TObject); begin
��SendMessage(RichEdit1.Handle,�EM_EXLIMITTEXT,�0,�$7FFFFFF0); end;

vlko_(zv)pobox.sk

Nastaveni TCP/IP parametru

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 23.1.2003 19:14:43

mozna ti pomuze http://jimx.ic(tec)cz/index.php?go=sw.tipy

> Zdravim, prosim Vas potreboval bych udelat programek ktery by umel
> prestavovat TCP/IP parametry pro sitove pripojeni. Jedna se o to ze kamkoli
> prijdu s notebookem, tak musim prestavit jine IP adresy abych se mohl

... pripadne si na zaklade techto znalosti uz muzes naprogramit
programek sam, kam zadas IP adresu a po odkliknuti se ti to ulozi do
registru a restartuje ...

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Zasilani SMS zpravy z mobilu

[*] Tom� Sl�dek�����%iפ�جq�b�̿ - 23.1.2003 19:33:29

Dobry vecer,

chci se zeptat jestli nekdo nema nejakou komponentu nebo proceduru na
odesilani SMS zpravy z mobilniho telefonu pres AT prikazy? Diky Tomas Sladek

Generovani dokumentu

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2003 19:52:01

Ahoj,

> ze potrebuji, aby vygenerovany text bylo mozno jednoduse upravit, mazat=
,

doporucuji prubnout FreeReport/FastReport (http://freereport.sf.net).
Krome toho, ze je vyrazne user friendly proti QuickReportu, tak umoznuje
editaci vystupu pred tiskem (mimo jine). Zatim jsem velmi spokojen, pravd=
nezkousel jsem nejake komplikovane sestavy.

Zdravi

Mirecek

Ing.Miroslav Evj=E1k
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz
http:/www.sweb(tec)cz/miroslav.evjak/
+420 607 875748

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.01.2003

Invalid breakpoint

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 23.1.2003 22:09:27

Samozrejme ze mam. Nekrokujem zdrojak prvykrat.

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

uvolneni formu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.1.2003 23:22:24

> [...]
forms a
> pokusim se ukoncit aplikaci, tak to trva cca 5s. Nevite nekdo o co =
Ta konstrukce podle meho soudu nema chybu.
Problem hledej jinde.

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Invalid breakpoint

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 24.1.2003 09:09:44

Zdravim,

samozrejme nemusi to byt pricina v tvojom pripade, ale pred niekolkymi rokmi
som mal podobny pripad, ked mi debuger skakal na riadky dokonca medzi
procedurami! Program isiel v poriadku, iba pri krokovani som oci otvaral.
Dalo mi dost prace kym som zistil, ze nejaku cast mojho kodu som kopiroval
zo textoveho zdroja, v ktorom riadky neboli ukoncene obidvomi znakmi CR LF,
ale len jednym z nich. Po oprave uz aj krokovanie pracovalo korektne. Mohlo
to byt tak Delphi3. To vyzeral na problem Delphi editora pri zobrazovani
aktualneho riadku pri krokovani. Odvtedy som sa s tym uz nestretol. Som
zvedavy, co je pricina v tvojom pripade.

Milan Lucka
mlucka(zv)cz.foxconn.com

From: "Ing. Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
> nevim presne jak. Pokud by jste meli nejaky smysluplny priklad, byl bych

Trochu pazourske reseni, nevim ani jestli lze takto udelat hint viceradkovy
ale treba nakopne (fHintNode je private field na formulari TShellForm):

procedure TShellForm.tvTreeMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
var
mNode: TTreeNode;
s: string;
begin
mNode := tvTree.GetNodeAt(X, Y);
if Assigned(mNode) then begin
if mNode <> fHintNode then begin
s := mNode.Text;
// pripadne dalsi doplneni retezce s
tvTree.Hint := s;
Application.CancelHint;
tvTree.Hint := '';
fHintNode := mNode;

Viceradkovy hint

const CRLF =3D #13+#10;

Edit1.Hint :=3D 'Prvni radek'+CRLF+'druhy radek'+CRLF+'treti radek';

> [...]
> Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.443 / Virov=E1 b=E1ze: 248 - datum vyd=E1n=ED: 10.1.2003

No jasne. Zemepisna sirka od -90 do +90 stupnu a zemepisna delka od =
-180 do
+180 stupnu. Zalezi ovsem na pouzivane konvenci oznacovani nebo na tom, =
zda
nejsou uhly v jinych jednotkach jako radiany, grady apod.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234
=20

Subject: Platna zemepisna souradnice

da se nejak otestovat, zda zemepisna souradnice, je platna?
Tedy jestli se nachazi na nasi krasne zemi.

Databaze a graf

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)dataint(tec)cz> - 24.1.2003 12:11:43

TChart

U Delphi mas i demo.

Pavel

> Chci se zeptat, jestli nevite o nejake free komponente, ktera dokaze z dat
> zadanych v databazi vytvorit graf.
>
> Dekuji P. Turek

Nejde vlozit do Field pole

Hele, zkus dat "POST" do te smycky!!
Table2.Open;
Table2.Append;
for i := 1 to Grid.RowCount - 1 do begin
Table2Kod.Text := Grid.Cells[1, i];
Table2.Post;
end;> Table2.Open;
> Table2.Append;
> for i := 1 to Grid.RowCount - 1 do begin
> Table2Kod.Text := Grid.Cells[1, i];
> Table2.Post;

Nejde vlozit do Field pole

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.1.2003 12:23:57

> Odes=EDlatel: Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs.com>
> Na tom fieldu nemam zavesenou zadnou jinou udalost.

Nedavno jsem se dostal do podobneho problemu:

Na n=ECjak=FD field v tabulce je p=F8ipojen DBCheckBox.
P=F8i zm=ECn=EC hodnoty ve fieldu (ten Append asi sta=E8=ED) se vyvol=E1 =
na DBCheckBox udalost OnClick.
A tam se d=EClo n=ECco a Post, tak=BEe dsInsert se ztratil.
Probl=E9m by mohl b=FDt z tohoto soudku.

Podot=FDk=E1m d=F9razn=EC, =BEe j=E1 jsem ten k=F3d nepsal, pouze jsem =
hledal chybu, stejn=EC jako ty :-)

[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2003 12:36:57

> Treba to table2kod je k uplne jine tabulce ;-)
>To silne pochybuju - proto ty fieldy mam i s tim table...
>Kdyz dam Table2.Append; tak musi byt, ne?

Nemusi...: v AfterAppend muzes mit kod, co ukonci editaci;
k datasource muzes mit pripojeny prvek, ktery v onchange ukonci editaci;
nenapsal jsi, co je to za Table, takze treba zavolas Append, ale pokud uz
nelze pridavat, tak se nic nestane, protoze je ta komponenta proste tak
napsana...

Myslim, ze s pouzitim debugeru bys na to moh prijit sam.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Viceradkovy hint II

[*] Ing. Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 24.1.2003 13:11:50

Upresnim svuj dotaz.

U komponent typu TreeView je vlastnost ToolTips, ktera kdyz je zapnuta
zpusobi, ze pokud delka textu v TreeNode je delsi nez velikost komponenty ve
formu, tak se zobrazi v "hintu" cely text z TreeNode. Ale pokud je text moc
dlouhy, tak se stejne nezobrazi cely.
Da se to nejak nastavit nebo ovlivnit, aby se text z TreeNode pri zapnutem
ToolTips obrazil v bublince cely, pripadne na vice radcich.

Jako komponentu typu TreeView pouzivam TreeNT od Mike Lischkeho. Delam v D5.
Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Nejde vlozit do Field pole

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 24.1.2003 13:54:22

Ten tam samozrejme je ... Krom toho, kdyz sem to krokoval v Delphi, tak t=
spadlo prave na tom radku, kde prirazuju hodnotu ....
Lukas "Rumcajs" Weiss

> [...]
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.1.2003

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 24.1.2003 13:56:26

V AfterAppend neni nic ...
Lukas "Rumcajs" Weiss

> [...]
> napsana...
>
> Myslim, ze s pouzitim debugeru bys na to moh prijit sam.

Tam jsem zjistil, ze to padne pri tom plneni, ne pri pri Append...

> Roman

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.1.2003

ANN: betaverze Synapse s podporou IPv6

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.1.2003 14:14:04

Dovolte, abych upozornil na prave vydany synasnap (stazitelny z webu
Synapse).

V nem naleznete betaverzi nove Synapse, ktera ma zabudovanou podporu
noveho internetoveho protokolu IPv6.

Pripominam, ze se jedna o prvni zverejneny freeware kod pro
Delphi/Kylix na svete, ktery tuto problematiku resi!

Uvidite-li tedy nekde chlubici-se INDY, ze oni jsou ti prvni (a
doposud nezverejnili z IPv6 kodu nic, ackoliv na to pracuji mnohem
dele a je jich jak much), dejte jim vedet, ze nemaji pravdu. ;-) To
jen tak na okraj jako rejpnuti.

Nejde vlozit do Field pole

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2003 14:59:37

>Tam jsem zjistil, ze to padne pri tom plneni, ne pri pri Append...

Konecne vim, co je vzdalene ovladani PC ;-))

Dobra a uz vis, jaky je Table.State po Appendu?
A kdyz na tom "padajicim" radku das "trace into", tak se tam nic neprovadi?

http://kouzelne.misto(tec)cz

Firebird - Stored procedure Returns blob

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)post.sk> - 24.1.2003 16:44:01

Hello Delphi CZ konferencia!

Ako donutim FB aby mi vratil BLOB, ktory by obsahoval text.

skusam nieco taketo:

CREATE PROCEDURE VRAT_UROKY (
SPIS INTEGER)
RETURNS (
OUTPUT_TEXT BLOB sub_type 0 segment size 80)
SELECT 'AJSDKLAJDADAD' FROM RDB$DATABASE INTO :OUTPUT_TEXT;

SUSPEND;
END

a stale hlasi, ze:

internal error
select * from vrat_uroky(1121)

Zasilani SMS zpravy z mobilu

[*] Jaroslav �ezn�k�������(����̿ - 24.1.2003 19:21:34

TS> Dobry vecer,

TS> chci se zeptat jestli nekdo nema nejakou komponentu nebo proceduru n=
TS> odesilani SMS zpravy z mobilniho telefonu pres AT prikazy? Diky Tomas=
Sladek

Je mozne pouzit treba Sx35CZ, ten ma nejake moznosti ukladani doslych
zprav do souboru a posilani pres command line... Je to asi
nejrychlejsi reseni. V historie.txt staci precist radek
program=E1torsko-u=BEivatelsk=E9 funkce pro pr=E1ci s SMS. Jinak by to me=
lo
jet se vsemi GSM-AT prikazi kompatibilnimi, nejen simakem.
Jinak kodovani sms neni nic supersloziteho, kdysi jsem si napsal
jednoduchou funkci, ale nebyl cas nic dal. Je to 7bit kodovani, na
intenetu je habakook materialu jak na to.

Rezza

Vstup a vystup na paralelnim portu

[*] Jirka Dost�l <dostal.jirka(zv)centrum(tec)cz> - 25.1.2003 13:12:56

Ahoj mam takovy problem chci udelat ovladani , alespon pro zacatek,
treba abych mohl z programu v delphi pod woknama rozsvitit diodu
pripojenou na lpt , nebo abych mohl zjistit jestli je spinac pripojeny
na port zapnuty nebo ne . Z hlediska elektriky to znam ale nevim ty
prikazi ktere to ovladaji ... Je to muj studentsky projekt .. Jestli
nekdo bude ochotent mi poradit , nebo treba poslat example tak by
mne to moc potesilo DIKY Jirka

---
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.1.2003 19:56:43

> Pokud bys to chtel vzdy na stejnem stroji, myslim, ze shared memory je
> idealni pro to, co potrebujes.

ale services bezi defaultne pod System Account uctem takze neni mozne
jednoduse pouzit mapped file ke sdileni dat (aplikace nebezici pod
privilegovanym uctem se k nemu nedostane)

D. Toman

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.1.2003 20:15:14

> Co by slo lepe:
> Kdyz se divam na ASM generovane Delphi compilerem, slo by urcite provest
> tyto optimalizace:
>
> 1. nahrada sekvence call ret
> call neco
> ret

> lze nahradit jmp neco, prijde se vsak o call stack v debuguru a jcl

tak pri volani funkci/procedur rozhodne JMP pouzit (efektivne) nelze.
Procedura je uz od prirody kod ktery se pouziva z vice mist a CALL/RET jsou
jedine rozumne mechanizmy k tomu pouzitelne

> 2. Automaticky inline.
??

> 3. Rozsireni poctu argumentu predavanych v registrech.
pokud se pouzije rozumna deklarace argumentu, preda se toho v registrech
dost. Protoze ale registru zase tak moc neni pak samozrejme nelze ocekavat,
ze budou vyuzity pro vsechny argumenty (je-li jich vic).

Pozn: "rucni" optimalizace kodu (jak optimalizace algoritmu tak pripadny
prepis do ASM) bude jeste asi hodne dlouho mnohem ucinnejsi nez automaticka
optimalizace prekladacem. Na druhou stranu vetsina kodu zadne zasadni
urychlovani nepotrebuje.

D. Toman

Zmena indexu ToolButtonu za behu programu

(D6.02, W2k)

jak zmenim pozici (Index) ToolButtonu na ToolBaru za behu programu?

Diky, Honza.

Zasahy kompilatoru do programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2003 03:10:34

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> pokud se pouzije rozumna deklarace argumentu, preda se toho v registrech
> dost. Protoze ale registru zase tak moc neni pak samozrejme nelze ocekavat,
> ze budou vyuzity pro vsechny argumenty (je-li jich vic).

Navic na nekterych platformach jsou tyto registry vyuzivany dost neefektivne
(nelze vsechny pouzivat), cimz se moznost optimalizace jeste dale zhrosuje.
Tohle byl treba pripad Kylixu, kde musel byt optimizer zasadne omezen cehoz
dusledkem je i pomalejsi beh kodu (pri pouziti PIC). PIC je sice dobry napad
pro architektury ktere umoznuji relativni adresovani vuci instruction pointeru
a naopak hrozna vec pro ty, ktere to neumoznuji ;-)

Vice registru by ale zase na druhe strane jeste automaticky nemuselo znamenat
nekolikanasobne rychlejsi kod, protoze by se tim zkomplikovalo zotaveni z
vyjimky a svoji roli by sehral i context switch.

> Pozn: "rucni" optimalizace kodu (jak optimalizace algoritmu tak pripadny
> prepis do ASM) bude jeste asi hodne dlouho mnohem ucinnejsi nez automaticka
> optimalizace prekladacem. Na druhou stranu vetsina kodu zadne zasadni

Jak kdy, v nekterych pripadech je optimalizace az prekvapive dobra, pokud je.
Delphi kompilator dodnes neprovadi zadnou optimalizaci pro vypoctu s plovouci
desetinnou carkou.

Petr Vones

Lokalizace a resourcestring

[*] Milan Ruksak <ruksak(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2003 10:35:26

Muzete mi nekdo LOPATISTICKY vysvetlit, jak dal, aby to "mluvilo", co
potrebuju?

Delphi 6
nekde si napisu

resourcestring
SOKButton = 'Ja Wohl'; (misto puvodniho SOKButton = 'OK'; v CONSTS.PAS)

naivne jsem si myslel, ze to staci ...

Diky za pomoc, Rooksy

Lokalizace a resourcestring

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.1.2003 10:48:53

> Odes=EDlatel: Milan Ruksak <ruksak(zv)volny(tec)cz>
> nekde si napisu
> resourcestring
> SOKButton =3D 'Ja Wohl'; (misto puvodniho SOKButton =3D 'OK'; v =
CONSTS.PAS)
> naivne jsem si myslel, ze to staci ...

No jo, no jo, ten Object Pascal:

1.
Tam, kde se VCL odvolava na SOKButton, tam je napsano uses consts.
Proto se to bere z consts.pas
Musel bys to tedy opravit v consts.pas.
2.
Jenze to nestaci:
Do EXE se to likuje z consts.dcu.
Takze bys musel nove consts.pas nejprve prelozit, abys dostal nove =
consts.dcu.
K tomu kompilator prinutis treba tak, ze si nove consts.pas das do =
adresare projektu.
Pak bys mel nove consts.dcu nakopirovat misto stareno consts.dcu
3.
Lokalizace se taky mnohokrat probirala - viz archiv
Tohle neni ten nejlepsi zpusob.
Existuje rada lepsich reseni - viz treba www.localizator.com

[...]

[*] Milan Ruksak <ruksak(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2003 12:22:54

Diky. OP opravdu neni zatim muj kamarad. Ale uz je to lepsi. Pred mesicem
jsem ho jeste neznal.

Mozna jsem se spatne vyjadril:
1) Dle manualu lze umistit resourcestring kdekoliv, coz neni problem ...
2) Diskuze s lokalizaci jsem si procital, ale potrebuji, aby to bylo vide=
uz v dobe navrhu !!! Ne az po spusteni s resource
3) Hraju si s multijazykovym modulem a omezeni resource souboru mi nestac=

Jinak! Da se zmenit odkaz na systemovou konstantu na svou vlastni ? A neb=
o,
lze donutit Delphi, aby si vzalo jiny CONSTS.PAS (DCU), kdyz potrebuji ?
Myslim tim soubor s jinym nazvem. Treba udelat potomka MessageDlg, ktery
bude pracovat s timto souborem?

Rooksy

> [...]

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.1.2003 13:42:05

On 26 Jan 2003 at 12:22, Milan Ruksak wrote:

> ... 2) Diskuze s lokalizaci jsem si procital, ale potrebuji, aby to
> bylo videt uz v dobe navrhu !!! Ne az po spusteni s resource

Pokud ti jde o formulare, Lokalizator je umi zobrazit a umozni i
posunout komponenty podle delky textu. Pokud chces skutecne videt
zmeny pri navrhu, pak si porid Delphi Enterprise a pouzivej ITE, ale
ten ti zase nezlokalizuje vsechno. Nebo prejdi na C#, tam je zase ale
problem v tom, ze kdyz pridas novou komponentu na formular, musis
projit vsechny jazykove mutace a upravit je take.

> [...]
> potrebuji ? Myslim tim soubor s jinym nazvem. Treba udelat potomka
> MessageDlg, ktery bude pracovat s timto souborem?

U Delphi to funguje tak, ze muzes vytvorit pro kazdy jazyk
samostatnou datovou dll, ve ktere jsou vsechny prelozene resourcy.
Pri zmene jazyka pak jen vymenis dll, ktera se ma k programu
natahnout. Obsah resourcu z te dll pak prekryje resourcy, ktere jsou
ulozene v programu.

Lokalizace a resourcestring

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.1.2003 14:10:01

> Odes=EDlatel: Milan Ruksak <ruksak(zv)volny(tec)cz>
> Treba udelat potomka MessageDlg
To je jedno z =F8e=B9en=ED, kter=E9 jsem d=EClal:

Kdy=BE se pod=EDv=E1=B9 na funkci MessageDlg, je to p=E1r =F8=E1dk=F9.
Vol=E1 se tam n=ECco jako CreateMessageDlg (p=ED=B9u to z hlavy) a=20
Result:=3DShowModal;

Sta=E8=ED p=F8ed t=EDm ShowModal zm=ECnit Caption na knofl=EDc=EDch.
P=F8=EDpadn=EC si to je=B9t=EC n=ECjak uzp=F9sobit (j=E1 t=F8eba =
nepot=F8ebuju ten parametr Help).

Abychom si rozum=ECli - mysl=EDm t=EDm p=F8ekop=EDrovat si t=ECch p=E1r =
=F8=E1dk=F9 do vlastn=ED procedury ve vlastn=ED obecn=E9 unit a funkci =
nazvat t=F8eba MsgDlg m=EDsto MessageDlg, aby se to nepletlo.

P=F8esto v p=F8=EDpad=EC "opravdov=E9" lokalizace doporu=E8uji =
pou=BE=EDt "opravdov=E9" techniky.

[...]

posun formu

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2003 16:54:23

Zdravim opet s problemem.
Na Form1 umistim Form2 a potrebuji, aby pri posunu Form1 se stejne posouval
i Form2 (ktery ma FormStyle=fsStayOnTop). Do OnPaint Form1 davam

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
begin
if Form2<>nil then
begin
Form2.left:=Form1.left+150;
Form2.top:=Form1.top+50;

Pokud to udelam jako test s prazdnymi formulari, funguje to OK. Na mem
programu vsak pri posunu Form1 vpravo, pokud se nezmeni souradnice Y, se
procedura FormPaint vubec nevyvola. Kdyz dam breakpoit kamkoliv do unity
Form, kde se kresli, zadna procedura se nevyvola. nevim jak prijit na to, co
je pricinou. Jak to nejlepe hledat?

Petr M.

posun formu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.1.2003 17:04:35

From: "Petr Ma��k" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>
> i Form2 (ktery ma FormStyle=fsStayOnTop). Do OnPaint Form1 davam
>
> procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
> [...]

OnPaint slouzi vyhradne pro vykreslovani do klientske oblasti okna a operacni
system jej vola kdyz je to potreba.

Petr Vones

startovaci logo (splashscreen)

[*] Petr Holome�ek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2003 21:12:39

Dobry den,

do programu jsem si vlozil startovaci logo (formular s obrazkem a textem).
Bohuzel se mi obrazek a text zobrazi na formulari az po spusteni aplikace
(Application.Run;).
Neprisel jsem na to cim by to mohlo byt.

Dekuji za kazdou radu.

Petr Holomecek

startovaci logo (splashscreen)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.1.2003 21:58:16

SmUgdHJlYmEgamUgdnl0dmFyZXQgdiBEUFIgKCkNCg0KLS0gDQpKYW4gRmlhbGENCm1haWx0bzpq
YW4uZmlhbGFAaW9sLmN6DQoNCjI2LjEuMjAwMyBQZXRyIEhvbG9tZehlazoNCj4gRG9icnkgZGVu
LA0KDQo+IGRvIHByb2dyYW11IGpzZW0gc2kgdmxvemlsIHN0YXJ0b3ZhY2kgbG9nbyAoZm9ybXVs
YXIgcyBvYnJhemtlbSBhIHRleHRlbSkuDQo+IEJvaHV6ZWwgc2UgbWkgb2JyYXplayBhIHRleHQg
em9icmF6aSBuYSBmb3JtdWxhcmkgYXogcG8gc3B1c3RlbmkgYXBsaWthY2UNCj4gKEFwcGxpY2F0
aW9uLlJ1bjspLg0KPiBOZXByaXNlbCBqc2VtIG5hIHRvIGNpbSBieSB0byBtb2hsbyBieXQuDQoN
Cj4gRGVrdWppIHphIGthemRvdSByYWR1Lg0KDQo+IFBldHIgSG9sb21lY2VrDQog

startovaci logo (splashscreen)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.1.2003 21:59:26

MjYuMS4yMDAzIFBldHIgSG9sb21l6GVrOg0KPiBkbyBwcm9ncmFtdSBqc2VtIHNpIHZsb3ppbCBz
dGFydG92YWNpIGxvZ28gKGZvcm11bGFyIHMgb2JyYXprZW0gYSB0ZXh0ZW0pLg0KPiBCb2h1emVs
IHNlIG1pIG9icmF6ZWsgYSB0ZXh0IHpvYnJhemkgbmEgZm9ybXVsYXJpIGF6IHBvIHNwdXN0ZW5p
IGFwbGlrYWNlDQo+IChBcHBsaWNhdGlvbi5SdW47KS4NCj4gTmVwcmlzZWwganNlbSBuYSB0byBj
aW0gYnkgdG8gbW9obG8gYnl0Lg0KDQpQcmVkcG9rbGFkYW0sIHplIGplaiB2eXR2YXJpcyB2IERQ
UiBwcmVkIEFwcGxpY2F0aW9uLlJVTg0KUG8gdnl0dm9yZW5pIGZvcm11IGplIHRyZWJhIHphdm9s
YXQgRm9ybS5VcGRhdGUgcHJvIGplaG8gdnlrcmVzbGVuaQ0KDQotLSANCkphbiBGaWFsYQ0KbWFp
bHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3o=

posun formu

[*] �tuPe - 27.1.2003 06:59:13

Se=B9 zv=ED=F8e:), ale lep=B9=ED to bude p=F8es odchyt=E1v=E1n=ED =
zpr=E1vy formul=E1=F8i p=F8i WM_MOVE

do Private =F8=EDd=EDc=EDho formul=E1=F8e si dej
procedure WMMove(var Msg: TMsg); message WM_MOVE;
pomoc=ED zn=E1m=E9ho CTRL+Shift+C si p=F8enes hlavi=E8ku do t=ECla unity =
a tam dopl=F2 na

procedure TfrmMain.WMMove(var Msg: TMsg);
begin
Caption:=3D format('%d - %d', [Top, Left]);
inherited; // ten si dej p=F8ed nebo po tv=E9 akci
end;

=A9tuPe http://stupe.jinde(tec)cz

----- P=F9vodn=ED zpr=E1va -----=20
Od: "Petr MaXXk" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: "Delphi konference 1" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl=E1no: 26. ledna 2003 16:54
P=F8edm=ECt: posun formu

> [...]
unity
> Form, kde se kresli, zadna procedura se nevyvola. nevim jak prijit na =

TShellTreeView

[*] Lenka Don�tov� <lenkad(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 27.1.2003 09:30:52

Nevite nekdo kde se da najit help ke komponentam ze zalozky Samples
konkretne ke komponente TShellTreeView?

Lenka D.

FlashFiler na SourceForge

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 27.1.2003 09:48:53

Dobra zprava :
FlashFiler od TurboPower je jiz na SF
http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/

startovaci logo (splashscreen)

[*] Ivan Virag <lgcvirag(zv)iol(tec)cz> - 27.1.2003 09:49:41

V Delphi je Demo. Tusim, ze se to jmenuje MastApp.

Ivan Virag

Poradte prosim s SQL dotazem

Ahoj vespolek, mam pro vetsinu z vas patrne trivialni dotaz: Mam =
tabulku A v
Paradoxu s polozkami Id (AutoInc), X(integer), Y(integer), =
Mesto(string).
Tabulka je fyzicky usporadana podle polozky X. Pak mam druhou (mensi)
tabulku B s totoznou strukturou a potrebuji data z B nakopirovat do A, =
ale s
tim, aby ta tabulka A zustala stale usporadana podle te polozky X a , =
tj.
jde o to, jak zaradit ten zaznam na spravne misto. Da se na to vymyslet
nejaky SQL dotaz? Jde o jednorazovou zalezitost, takze jde o funkcnost, =
ne o
eleganci. Dik predem za vsechny odezvy.

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234=20

Poradte prosim s SQL dotazem

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.1.2003 12:45:57

> [...]
tj.
> jde o to, jak zaradit ten zaznam na spravne misto. Da se na to =

SQL je staveno pro relacni databaze.
Paradox neni plnohodnotna SQL databaze.
SQL nad paradoxem neni plnohodnotne SQL.

Relacni databaze (obecne vzato) neznaji pojem "poradi zaznamu".
K usporadani slouzi vyhradne "select ... order by ..."
V SQL obecne nelze vyjadrit neco jako "jdi na dalsi, jdi na p=E1t=FD =
z=E1znam".
SQL nezna neco jako "vloz na p=E1tou pozici".
SQL (data manipulation language) zna pouhe ctyri prikazy: select, =
insert, update, delete,
insert znamena pridej, pozice te nesmi zajimat, tu si urci databaze sama =
(treba kde ma volno).

Takze opirat se o nejake "fyzicke" ulozeni dat neni dobre.
Kazdy zaznam by naopak mel byt jednoznacne identifikovan podle =
primarniho klice a podle teto hodnoty k nemu lze pristupovat.
Pokud potrebujes mit usporadana data (podle X), udelej na X sekundarni =
Pak muzes krome "select ... order by X" psat taky
Table.IndexFieldNames:=3D'X'

[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.1.2003 13:14:58

> [...]
> dotaz? Jde o jednorazovou zalezitost, takze jde o funkcnost, ne
> o eleganci. Dik predem za vsechny odezvy.

Fyzicke poradie viet v tabulke by nemalo mat vplyv na logiku Tvojej
aplikacie. Mozes si totiz vytvorit index podla lubovolnej kombinacie
jednotlivych poli a v programe ho pouzit na zoradenie podla potreby. Idealne
by bolo teda zmenit logiku aplikacie tak, aby sa nespoliehala na fyzicke
poradie viet v tabulke.

Ak ale nemas cas prepisovat aplikaciu a potrebujes narychlo tu tabulku, da
sa na to pouzit napriklad Database Desktop.
Nepises nic o primarnom kluci. Predpokladam, ze ho tvori to autoinc pole Id.
V tom pripade musi byt tabulka zoradena podla pola Id, pretoze primarny kluc
tvori zaroven unikatny index. To moze a nemusi znamenat, ze je zaroven
zotriedena podla X, podla toho, v akom poradi su do nej pridavane nove vety.

1. Vytvor si novu tabulku C.db so strukturou podobnou A.db:
- File\New\Table\Paradox 7
- Borrow... A.db
- v definicii struktury premenuj pole Id na Tmp, zmen jeho typ na Integer
a vypni Key
- Save As... C.db
2. Pridaj tam vety z tabuliek A.db a B.db:
- Tools\Utilities\Add: A.db -> C.db
- Tools\Utilities\Add: B.db -> C.db
3. Zotried si C.db podla X:
- Tools\Utilities\Sort: C.db on X
4. Vytvor si nove Id a zmaz Tmp:
- Tools\Utilities\Restructure: C.db, pridaj nove pole Id (Autoinc, Key) a
zmaz Tmp

Pri uchovani C.db sa Ti potom vygeneruju nove autoinc hodnoty podla toho, v
akom poradi su vety momentalne zoradene. Takze vysledok bude zoradeny podla
Id ale zaroven aj podla X.

Poradte prosim s SQL dotazem

Jasne, vim, ze spolehat se na fyzicke poradi je nevhodne. Ale tady jde =
o to,
ze se obsah te tabulky vetu po vete okopiruje do binarniho souboru
(jednorazove), kde je pak podstatne, kde ktera veta je (hledani =
"pulenim
intervalu" vzhledem k X). Hm... ted me napada, ze by vlastne slo pridat =
ty
vety na konec, nastavit index podle X a pak teprve z toho vyrobit ten
binarni soubor. To by melo fungovat. Diky za inspiraci.

Subject: RE: Poradte prosim s SQL dotazem

> [...]

podla
toho, v
akom poradi su vety momentalne zoradene. Takze vysledok bude

Vytvorenie tabulky cez ODBC

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 27.1.2003 14:07:52

Dobry den,

tvorim aplikaciu, ktora pracuje s MSSQL7. Potrebujem vsak generovat =
nejake
vystupy vo formate DBASE4. Kedze pracujem s ADO, chcem aj toto urobit =
cez
ADO a vnom cez ODBC.
Chcem pouzit SQL prikaz CREATE.
Problem je, ze nepoznam - resp. neviem kde zistit ak=FDmi klauzulami
deklarujem datove formaty. Teda ako vyjadr=EDm INTEGER, CHAR, DATETIME =
atd...
Mozete ma naviest, resp. popisat aspon tieto tri?

Dakujem

TShellTreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.1.2003 14:24:47

From: "Lenka Don�tov�" <lenkad(zv)nemocnice-vs(tec)cz>
> Nevite nekdo kde se da najit help ke komponentam ze zalozky Samples
> konkretne ke komponente TShellTreeView?

Nikde. Ty komponenty jsou pouze jako 'ukazkove' a proto jsou v palete Samples,
takze k nim neni napoveda.

Petr Vones

TShellTreeView

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 27.1.2003 14:45:19

Co potrebujes vedet? Ja ji pouzival

MI'RA

From: "Valenta P" <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> pocitacich.
> Vesmes se to prepne po mezerach a tam kde se objevuji znaky s diakritikou.

Projevuje se mi to taky na Windows 2000, naproti tomu nikdy na Windows 98.
Uz si na to tady taky par lidi stezovalo. Je to zrejme chyba ve Windows.
Pokud nepotrebujes nikde v dokumentu menit font, nastav PlainText := True.

Martin Schayna

QuickReport

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 27.1.2003 19:03:31

Neni treba Dataset, pouze si pri OnNeedData budes osetrovat naplneni
techto Labelu.

27.1.2003 Sula Milos:
> [...]
> aplikace. Da se to nejak udelat ? Kdyz se o to pokousim tak mi to pri
> preview nezobrazi nic (asi potrebuje nejaky dataset ?).

RichEdit a font

[*] Valenta P <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 27.1.2003 19:12:14

True.

prave ze potrebuju, protoze si to pak uzivatel dopracovava sam. a dela mi=
i na W98se

valik

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.1.2003

Nastaveni TCP/IP parametru

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 27.1.2003 19:22:35

No ja to potrebuji pro WinXP, tam pokud to nastavis, tak neni potreba ani
restartovat pocitac. Nejak to predse musi jit nejakou API fci. Ale jakou?
Dekuji za pomoc.
Honza.

> [...]
>
> ... pripadne si na zaklade techto znalosti uz muzes naprogramit
> programek sam, kam zadas IP adresu a po odkliknuti se ti to ulozi do

Hint: Value never used

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.1.2003 20:24:21

Zaboha se nemohu zbavit hintu na prvnim radku funkce.
Value assigned to fFO2.c never used.

function TfFO2.c(CName: String): TWinControl;
var cc:TComponent;
begin
Result:=3Dnil; // tady to hlasi ten hint
cc:=3DFindComponent(CName);
if cc=3Dnil then
raise Exception.Create(...
if cc is TWinControl then
Result:=3DTWinControl(cc)
else
raise Exception.Create(...
end;

Value never used

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.1.2003 20:39:46

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Zaboha se nemohu zbavit hintu na prvnim radku funkce.
> Value assigned to fFO2.c never used.
>
> function TfFO2.c(CName: String): TWinControl;
> var cc:TComponent;
> begin
> Result:=nil; // tady to hlasi ten hint
> cc:=FindComponent(CName);
> if cc=nil then
> raise Exception.Create(...
> if cc is TWinControl then
> Result:=TWinControl(cc)
> else
> raise Exception.Create(...
> end;

Protoze ta funkce nikdy nemuze vratit nil, pouze "TWinControl(cc)" anebo
vyvola vyjimku. Jinak parametr CName by mel byt predany jako const, a typ
'string' se spravne pise s malym 's' ;-)

Petr Vones

RichEdit a font

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.1.2003 20:42:31

Ahoj,

On 27 Jan 2003 at 19:12, Valenta P wrote:

> [...]

zkus TRichEdit z RX komponent, nam se ten prechod
velice osvedcil. Pred tim jsme meli podobne problemy.

Jarek U.

Import do ORACLE, SQL

[*] Mirko jr. <mzibolen(zv)enelux.sk> - 27.1.2003 22:15:41

Dobry den prajem,

Potreboval by som presypat celu tabulku dBase 5.0 (*.dbf) do Oracle. Bolo tu
uz spominanych viacero metod:

Insert into OraTab Select * from DBFTab in [Data source=c:\data; extended
properties=dbase 5.0;]
(autor pouziva na import DBF do MSACCES

alebo

Insert into OraTab Select * from OpenDatasource('Microsoft.JET.OleDB.4.0',
'Data Source=C:\data; extended properties=dBase 5.0;')...DBFTab
(autor pouziva na import DBF do MSSQL 2000)

ani jedno z toho mi vsak v Ora neslo .. (V helpe OpenDataSource popisovane
priamo pri sposoboch nacitania do MSSQL..:-((

Budem vam povdacny za kazdu radu

Mirko Zibolen

Value never used

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.1.2003 22:31:31

> [...]
typ
> 'string' se spravne pise s malym 's' ;-)

No jo, vlastne...
Aby to nevratilo nikdy nil, to je vlastne smysl tech vyjimek.
(puvodne to nil vracelo, stejne jako treba FindComponent)
Mel jsem pocit, ze kdyby tam ten prvni radek nebyl, mohl by byt Result =
undefined.

Spatne koukam, diky.

Na takovy blbinky jako String s malym "s" si rozhodne potrpim, to myslim =
vazne.
Ale odkud tuto informaci cerpas?
Ja pisu zasadne a dusledne=20
Integer, LongInt, Cardinal, Pointer, ...
begin, end, while, repeat, ...
a pekne me stve kdyz musim nekde koukat na=20
Begin, End, For, ...
To se mi z toho uplne zveda zaludek.

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
> From: "Jan Sebel=EDk" <honza(zv)haes(tec)cz>

RichEdit a font

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 28.1.2003 06:04:42

> [...]
nekterych
> pocitacich.
> Vesmes se to prepne po mezerach a tam kde se objevuji znaky s =
Font MS Sans Serif obsahuje jen charset lokalizace Windows. Pokud dany =
znak ve fontu neexistuje, Windows se ho snazi zobrazit pomoci jineho =
fontu, ktery ho obsahuje.

Ober

Posun bitmapy

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 28.1.2003 06:44:32

> [...]
> --- no funguje to ale hrozne to blika; v podstate
> mi to pripada rovnake ako keby som to napisal priamo=20
Ja to myslel z hlediska jednoduchosti provedeni.
Zkus nastavit property DoubleBuffered na True.
Nebo, jestli do toho chces jit hloubeji, stahni si Delphi-DirectX =
headery a udelej to pres DirectDraw.

Ober

FileStream.Seek nad 2 GB

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 28.1.2003 07:05:07

Takova zajimava vec, mel jsem problem pri "seekovani" v souboru v =
mistech nad 2 GB. Bylo to:

var
F: TFileStream;
A: Int64;
A :=3D "CisloNad2GB";
F.Seek(A, [soFromBeginning]);

funkce Seek vraci v mistech nad 2 GB hodnotu -1 a nic neprovede.

Slo to vyresit, misto F.Seek:
F.Position :=3D A;

Zajimave je, v helpu je uvedeno, ze pri volani Position a Size se vola =
Seek...

Zkousel jsem to jen pod Win98, Delphi 6.02
Ober

Posun bitmapy

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 28.1.2003 07:14:29

> Od: Peter Surovy [SMTP:psurovy(zv)uevora.pt]
> --- no funguje to ale hrozne to blika; v podstate
> mi to pripada rovnake ako keby som to napisal priamo
> pomocou prekreslovania pozadia :-(

Staci, kdyz to budes kreslit do nejakeho bufferu (bitmapy) a az tu pak
zobrazis

http://kouzelne.misto(tec)cz.

FileStream.Seek nad 2 GB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.1.2003 07:56:34

From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>

> Zajimave je, v helpu je uvedeno, ze pri volani Position a Size se vola
Seek...

Kdyz se podivas do zdrojovek tak uvidis, ze metoda Seek() je overloaded
a existuje pro longint a int64, zatimco property Position je typu int64.

Takze kdybys volal Seek(Int64(....),...., bude to fungovat taky.

HTH, pf

Delphi 6 a Win 95

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 28.1.2003 08:03:46

Servus ve spolek,
nevite nekdo, kde se daji stahnout knihovny pro Windows 95, aby mi pod ni=
mi
b=EChaly aplikace z Delphi 6?
V InstaSheetu (nebo shitu) to sice je, ale nepoda=F8ilo se mi ud=EClat fu=
nk=E8n=ED
instalaci ....
Lukas "Rumcajs" Weiss

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.445 / Virov=E1 b=E1ze: 250 - datum vyd=E1n=ED: 21.1.2003

FileStream.Seek nad 2 GB

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 28.1.2003 08:11:43

> [...]
overloaded
> a existuje pro longint a int64, zatimco property Position je typu =
To vim, ale moje "A" je prece Int64.

> Takze kdybys volal Seek(Int64(....),...., bude to fungovat taky.
>=20
Zkousel jsem, ale vyhodilo to chybu pri buildu (neco jako Error NRW69 - =
tak nejak priblizne) a IDE se zhroutilo.

Ober

Delphi 6 a Win 95

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.1.2003 08:15:55

Rumcajs-konfera dne 28 Jan 2003 v 8:03:

> [...]
> nimi b=EChaly aplikace z Delphi 6? V InstaSheetu (nebo shitu) to sice
> je, ale nepoda=F8ilo se mi ud=EClat funk=E8n=ED instalaci .... Lukas "Ru=

Ahoj,

na instalacnim CD dodavam 401comupd.exe a DCOM95.EXE. Pokud zakaznici maji=
nainstalovany nejaky
novejsi Explorer, tak to nepotrebuji, jinak by tyhle soubory mely stacit. =
Popr. pokud se jedna o
aplikaci, ktera pouziva TCP/IP, dodavam jeste WinSock2.

Jejich instalaci ale nemam zaclenenou do instalace sve aplikace.

Karel Rys

Ako citat zo streamu do stringu

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 28.1.2003 08:21:08

Hallo konferencia
ako napisat tento riadok aby to nehodilo warning unsafe type?

FileStream.ReadBuffer(Pchar(JedenString)^, FileStream.Size);

Delphi 6 a Win 95

[*] Rumcajs-konfera <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 28.1.2003 08:24:09

Polozim otazku znova - KDE SE DAJI STAHNOUT - instalator mi nefunguje
[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 28.1.2003 08:30:09

Bohuzel, sam jsem neco takoveho hledal jiz pred casem, psal jsem i na M$
newsy a jedine co mi poradili byl nejaky softik (byl to shareware a bohuzel
uz nevim, jak se to jmenovalo) pomoci ktereho sis mohl vytvaret IP profily a
ty pak aplikovat. Nikdo mi vsak nebyl schopny poradit jak to udelat
softwarove. :-(
Tak jsem to vzdal...

> [...]
> restartovat pocitac. Nejak to predse musi jit nejakou API fci. Ale jakou?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.1.2003 08:32:37

From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>

> To vim, ale moje "A" je prece Int64.

Promin, toho jsem si nevsiml.

Ale stejne je to v tom overloaded, akorat ze mi predtim take unikl typ
druheho parametru:

function Seek(Offset: Longint; Origin: Word): Longint; overload;
virtual;
function Seek(const Offset: Int64; Origin: TSeekOrigin): Int64;
overload;

takze kdyz pouzijes integer napr. soFromBeginning, tak to stejne prelozi
32 bitovou verzi - me to ale v RT korektne vyhodi RangeCheck error.

Pro 64 verzi to musi zavolat s type soBeginning :-) viz definice v Classes:

soFromBeginning = 0;
soFromCurrent = 1;
soFromEnd = 2;

TSeekOrigin = (soBeginning, soCurrent, soEnd);

(To je zase darecek od Borlandu, ze?)>> Takze kdybys volal Seek(Int64(....),...., bude to fungovat taky.

> Zkousel jsem, ale vyhodilo to chybu pri buildu (neco jako Error NRW69 -
tak
> nejak priblizne) a IDE se zhroutilo.

Me to D6.02 prof prelozi bez problemu.

HTH, pf

Ako citat zo streamu do stringu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.1.2003 08:40:27

From: "Burkovsky Ladislav" <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de>

> ako napisat tento riadok aby to nehodilo warning unsafe type?
>
> FileStream.ReadBuffer(Pchar(JedenString)^, FileStream.Size);

predpokladam, ze nez pouzijes JedenString jako buffer, tak mu nastavis
spravne velikost

SetLength(JedenString,FileStream.Size);

HTH, pf

Delphi 6 a Win 95

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 28.1.2003 09:18:08

http://www.faciliworks.com/FSfiles/DCOM95.exe
http://www.colossusinc.com/ftp/401comupd.exe

MI'RA

[...]

[*] Tom xXx <assas(zv)bonbon(tec)net> - 28.1.2003 09:20:23

Vysetrovatel: "KDE SE DAJI STAHNOUT?"
Vysetrovana: "HLEDEJ SUMDLO!"

http://www.microsoft.com/com/dcom/dcom95/download.asp
http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Ako citat zo streamu do stringu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.1.2003 09:35:04

> ako napisat tento riadok aby to nehodilo warning unsafe type?
>
> FileStream.ReadBuffer(Pchar(JedenString)^, FileStream.Size);

Ak sa Ti jedna iba o to warning tak si to vypni v Project Options\Compiler
Messages.
Inak mozes pouzit aj TStringStream.

AW: Ako citat zo streamu do stringu

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 28.1.2003 09:46:28

Samozrejme ze nastavujem velkost. Otazka je ako nacitat do stringu bez Pchar
co je povazovany za unsafe.

> [...]
>
> FileStream.ReadBuffer(Pchar(JedenString)^, FileStream.Size);

predpokladam, ze nez pouzijes JedenString jako buffer, tak mu nastavis

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 28.1.2003 09:57:28

zkus toto

SetLength(JedenString,FileStream.Size);
FileStream.ReadBuffer(JedenString[1],FileStream.Size);

DATA Z KONFERENCE ZA LISTOPAD 2002

[*] Slavek Rydval <konference(zv)rydval(tec)cz> - 28.1.2003 10:00:04

Preji vsem pekneho dne,

data za listopad 2002 jsem prave umistil na web, za prosinec a potazmo i
leden doufam stihnu procist jiz v rozumnejsim terminu.

Upozornuji na presun mych stranek na novou domenu, tedy zakladni adresy jsou:

http://www.rydval(tec)cz - ,,rozcestnik`` + nejake povidani
http://www.rydval(tec)cz/slavek/DataZKonference.php - vlastni data
http://www.rydval(tec)cz/rkEdit - programatorsky editor s databazovyma pluginama

Diky za pozornost

http://www.rydval(tec)cz
slavek(zv)rydval(tec)cz
---------------------

TShellTreeView

[*] Lenka Don�tov� <lenkad(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 28.1.2003 10:01:24

Konkretne potrebuji otevrit urcity adresar a zobrazit jeho
obsah ve vedlejsim TShellListView. Ta vazba mezi
TShellTreeview a TShellListView neni problem ale nedari
se mi programove rozbalit nejaky podadresar.
Jedine co se mi povedlo je nastavit root na dany adr.
a pak vidim jeho obsah ale zase se potom nemuzu pohybovat
v nizsich urovnich.

Lenka D.

Toolbar v Internet Exploreru - problem

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 28.1.2003 10:02:17

Zdravim,
vytvoril jsem pomoci Band Objects vlastni toolbar v Internet
Exploreru, ale narazil jsem na nasledujici problem ktery se mi nedari
vyresit.
Zjednodusil jsem to a odzkousel primo na prikladu v Band Objects:
Popup menu funguji pouze v prvni instanci, v druhe az x-te se popup
menu nezobrazi, ani pri asociaci s komponentou ani pri
TPopupMenu.Popup. Nesetkal se nekdo nahodou s podobnym problemem?

Homepage : http://dusek.webz(tec)cz
Apps : Sms GateKeeper
-------------------------------

FileStream.Seek nad 2 GB

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 28.1.2003 10:02:02

A nebude nahodou problem Win98 + velke soubory (2G)
Zkousel si W2000 ci XP

J.H.

Takova zajimava vec, mel jsem problem pri "seekovani" v souboru v mistech
nad 2 GB. Bylo to:

var
F: TFileStream;
A: Int64;

Jak dostat aplikaci do popred�

[*] Ales Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 28.1.2003 10:04:13

M�m aplikaci, kter� pos�l�m pres TCPIP hl�sen� a nev�m jak ji pri prijet�
dostat do popred�

Porad�te?

Ales

FileStream.Seek nad 2 GB

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.1.2003 10:23:58

> J.H.
> Takova zajimava vec, mel jsem problem pri "seekovani" v souboru v mistech
> nad 2 GB. Bylo to:

28.1.2003 Heinisch Jiri:
> A nebude nahodou problem Win98 + velke soubory (2G)
> Zkousel si W2000 ci XP

A navic se systemem NTFS

AW: Ako citat zo streamu do stringu

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 28.1.2003 10:26:53

zkus toto

SetLength(JedenString,FileStream.Size);
FileStream.ReadBuffer(JedenString[1],FileStream.Size);

Toto hodi unsafe code

Ako citat zo streamu do stringu

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 28.1.2003 10:36:30

var S : string;
FS: TFileStream;
begin
FS :=3D TFileStream.Create(FileName, fmOpenRead or fmShareDenyNone);
try
SetLength(S, FS.Size);
FS.ReadBuffer(Pointer(S)^, FS.Size);
ShowMessage(S);
finally
FS.Free;

> From: Burkovsky Ladislav [mailto:Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de]
>=20
> SetLength(JedenString,FileStream.Size);
> FileStream.ReadBuffer(JedenString[1],FileStream.Size);
>
> Toto hodi unsafe code
>=20

Delphi, Word a Word.property

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 28.1.2003 10:39:36

Kdysi ve Word.Basicu jsem to delal pres funkci
SetFormResult(FieldName,Value:string), kde FieldName je nazev zalozky.
Omezeno na 255 znaku.

Ve Word.Application je nahradou te funkce
ActiveDocument.FormFields(name).Result := "text" pro textova pole, dale
ActiveDocument.FormFields(name).CheckBox.Value := True,
FormFields(name).DropDown.Value := index

Josef Cerny

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <js-delphi(zv)email(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 27. 1. 2003 15:48
P�edm�t: Delphi, Word a Word.property

Ahoj.

[...]

Moc by mi to pomohlo.

Diky, Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

TShellTreeView

[*] Tvrz Miroslav <Miroslav.Tvrz(zv)merlin(tec)cz> - 28.1.2003 10:53:12

Co treba zkusit neco jako fce=20

ShellTreeview.SELECTION :=3D 'C:\Windows';

to snad pujde - nemam tu Delphi, ale mam za to, ze to=20
funguje sakra podobne jako=20

OpenDialog1.Selection :=3D 'C:\Windows';

zkusil bych treba i SetDirectory a podobne modifikace - vim,=20
ze jsem to tak nejak delal (pak jsem si stejnak udelal vlastni
poradnou komponentu :o)).

MI'RA