JpegImage na TCanvas - CLX podruhe

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 1.8.2003 08:41:53

Friday, August 1, 2003, 8:11:51 AM, you wrote:

PJ> Nebo mi aspon poradte, jak TJepgImage prevest do TImage. Slo by to pres
PJ> TStream ? ( jepg.SaveToStream .... TImage.picture.LoadFromStream apod. )

Neni potreba prevadet, pri pridani unity jpeg do Uses ziska automaticky
TImage moznost nahrat .jpg soubor.

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

JpegImage na TCanvas - CLX podruhe

[*] Petr Janousek <petr.janousek(zv)definity(tec)cz> - 1.8.2003 08:11:51

> Nevite nekdo, jakym zpusobem se da na Canvas zobrazit JpegImage ?
>
> Canvas.Draw(x,y,jpg); nefunguje - podle prekladace se jedna o dva
> rozdilne typy - TGraphic a TJpegImage.
>
> Pouzivam Delphi 7 Ent. V Delphi 5 to slo, tak nevim, proc by to nemelo
> jit tady.
>
> dik za nakopnuti.

To tady opravdu nikdo nevi ? To teda jako nejde v Delphi 7 zobrazit
TJpegImage na TCanvas ? Proc tam teda je unita Jpeg ?
Nebo mi aspon poradte, jak TJepgImage prevest do TImage. Slo by to pres
TStream ? ( jepg.SaveToStream .... TImage.picture.LoadFromStream apod. )

Dik

Petr Janousek

STARTEAM

[*] Rastislav Lazan <lazan(zv)davidplus.sk> - 1.8.2003 08:17:51

Pouzivate niekto BORLAND STARTEAM? Oplati sa to kupit? Ake s tym mate
skusenosti? A ako to zhruba funguje?

Rastislav Lazan
lazan(zv)davidplus.sk

Export do Wordu

coz tajkhle pres DDE ??

Jirka

Export do Wordu

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 1.8.2003 07:27:48

Diky moc, to resi prvni problem...:))
Nevite jeste nekdo, jak dynamicky plnit word? Co zaznam v query to novy
radek ve wordu(s formatovanim...)?

Dky
Vlasta

From: <js-delphi(zv)quick(tec)cz>
> nazev souboru nebo
> tohoto typu.

Odhadl bych, ze pro dany format souboru neni na tom pocitaci instalovany
vhodny kodek. Popripade http://support.microsoft.com/?kbid=141349

Petr Vones

Odchyceni chyby zvukovky (MMSYSTEM281, EMCIDeviceE

Mam aplikaci, ktera zjistuje, zda je v PC
instalovana zvukovka (z 1001 tipu triku).
Jenomze, kdyz je asi nejaka obyc. nebo co ja vim,
na mem PC se mi to zatim nestalo, objevi se tahle
hlaska:

> MMSYSTEM281 Soubor nelze prehrat. Zkontrolujte
nazev souboru nebo
> nainstalujte zarizeni, ktere podporuje soubor
tohoto typu.

> Exception class: EMCIDeviceError

Prehravam wav. Soubory existuji a jsou pry OK.
Nevite nekdo co s tim? Prehravam po moci
klasickeho mediaplayeru...
Jak muzu tuhle chybu odchytit? Co presne znamena?
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Konverze dlouhych wavu

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 15.8.2003 10:42:22

Zdravim konferu a prosim o pomoc.

Potrebuji programove konvertovat wavy do mp3. Mam komponentu ACM, ktera to
dokaze, ale problem je v tom, ze to vsechno dela v pameti. Ty wavy muzou mit
i 100 MB a nejsou ve formatu PCM. Konverze se teda dela na dva kroky (do PCM
a potom do mp3). Asi bych dokazal donutit firmu dat do konvertovaciho
pocitace 500 MB RAM, ale neprijde mi to jako nejlepsi reseni.
Prepsat tu komponentu asi nedokazu (si zatim myslim).
Zkousel jsem externi program LAME, ale ten zase potrebuje data ve formatu
PCM, takze jsem si moc nepomohl.

Nemate nekdo typ na lepsi komponentu nebo externi konvertor?

Jirka

OT: MAIN MENU

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 15.8.2003 10:42:22

Cusky, nevite nekdo prosim jak udelat neco jako je treba ve wincommanderu
ze pri stisku alt se nevyvola mainmenu ale ceka to na vyhledavani a
mainmenu se aktivuje az po keypress altu. Predem dikes za rady.

MAIN MENU

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 15.8.2003 11:16:30

Cusky, nevite nekdo prosim jak udelat neco jako je treba ve wincommanderu
ze pri stisku alt se nevyvola mainmenu ale ceka to na vyhledavani a
mainmenu se aktivuje az po keypress altu. Predem dikes za rady.

Hledani v tabulce - LOCATE ?

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 15.8.2003 10:48:23

To je to, co bych chtel...
Kde bych nasel ono QBE ?
From: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz]

15.8.2003 martin.ben(zv)ge.com:
> Vytvoreni souboru muze trvat i nekolik desitek minut (zalezi na objemu
> dat). Nekolikrat se mi stalo, ze jsem soubor prenesl, i kdyz jeste nebyl
> dokoncen. Zatim se mi nepodarilo najit spolehlivy zpusob jak zjistit, ze
> je soubor otevren jinou aplikaci (v tomto pripade Oraclem).

A nepomuze pokus o otevreni souboru s vyhradnym pristupem ? Pokud je
otevren jinou aplikaci, nepodari se ti to.

Clipboard vs CSV

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 15.8.2003 10:02:16

Zdravim,
Neviete niekto, ako do clipboardu vlozit text tak,
aby v Exceli ked urobim paste, sa mi text rozlozil pekne do stlpcov a
riadkov.
Riadky su OK ale stlpce nie - vsetko je v jednom stlpci.
Pred vlozenim ten text naformatujem tak, ze jednotlive stlpce oddelujem
pomocou ';'.
Excel to ale nechape. Da sa niekde nastavit typ dat v clipboarde na CSV?

Palo Sestak

Clipboard vs CSV

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 15.8.2003 10:10:17

15.8.2003 p.sestak(zv)corag.sk:
> [...]
> pomocou ';'.
> Excel to ale nechape. Da sa niekde nastavit typ dat v clipboarde na CSV?

Oddel si obsah jednotlivych bunek znakem #9 (tabulatorem)

Obdoba RX komponent

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 15.8.2003 09:32:13

15.8.2003 LUKES Vaclav:
> Ahoj,

> nevite prosim nekdo o obdobe RX komponent ?

JVCL je pokracovanim rxLibrary

Atributy souboru na unixu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 15.8.2003 09:34:14

15.8.2003 martin.ben(zv)ge.com:
> [...]

A nepomuze pokus o otevreni souboru s vyhradnym pristupem ? Pokud je
otevren jinou aplikaci, nepodari se ti to.

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 15.8.2003 09:28:13

Solaris 8
Samba 2.2.8

From: Jiri Cincura [mailto:jiri(zv)cincura.net]

Na jakem UNIXu to bezi?

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

[...]

This e-mail is intended for the addressee(s) named above only. As this
e-mail may contain confidential or privileged information, if you are not
the named addressee(s) or the person responsible for delivering the message
to the named addressee(s), please telephone us immediately. The contents of
this e-mail should not be disclosed to any other person nor copies taken.

Obdoba RX komponent

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 15.8.2003 09:18:12

Ahoj,

nevite prosim nekdo o obdobe RX komponent ?

Hledani v tabulce - LOCATE ?

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 15.8.2003 07:34:05

Mame tu DB Informix a i ja bych rad vedel, co se nosi. Rad si necham poradit

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
> Je tam pouze DesignIntf.pas ale ja potrebuji DsgnIntf.pas

Nepotrebujes. Potrebujes spravne napsane (opravene) komponenty.

Petr Vones

RichEdit Text + grafika

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.9.2003 19:29:46

[...]

Dik PM

Kopirovani souboru

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 30.9.2003 17:31:38

Jeste jednoduseji
if fileexists ('subor.txt') ...
> sr : tsearchrec;
>
> if findfirst('subor.txt',faarchive,sr)=0 then
> begin
> if messagedlg(......)=mrYES then
> copyfile(....)
> end;
>
> findclose(sr);

Kopirovani souboru

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 30.9.2003 16:13:33

> [...]

findclose(sr);

> se stejnym nazvem uz neni a pripadne zobrazim varovani jestli ho prepsat?

Konverze path na UNC

30.9.2003 Jiri Foldyna:
> Ahoj,

> potrebuji konvertovat std path na UNC path. Nevite nekdo, jak na to ?

Existuje funkce
ExpandUNCFileName(const FileName: string): string;

IBX TIbTransaction

> Pri prvej zmene tabulky by som zahajil transakciu a ta by stale
> bezala. Pokial by uzivatel chcel zatvorit okno tak si zistim
> TIBTransaction.InTransaction a ak je transakcia aktivna hodim otazku?
>
> PS: Nie som zastancom dlhych transakcii.
> --
> Best regards, TRoland

To ano, mne jde jen o to, jak si to pohlidat. Zvlast, kdyz je tam vice
zavislych datasetu. Pomoci InTransaction sice zjistim, ze je transakce
aktivni, ale nezjistim, zda doslo k ulozeni dat, ktera je teba potvrdit,
pripadne odvolat. Proto musim zustat u zpusobu, kdy si hlidam vsechny
TIbStoredProcedure a TIbQuery, v kterych se tak deje a na kterych dana
transakce visi.
V podstate jsem to vyresil potomkem TIbTransaction, u ktere nastavuju a
nuluju priznak pri ulozeni dat pomoci TIbQuery nebo TIbStoredProcedure a pri
Commit nebo Rollback.

Honza.

Tisk SQL

30.9.2003 Matejcek Petr:
> U toho co jsem stahnul balicek pro D7 neni
> Ty ho nekde mas?

Pokud pouzijes balicek pro D5, ktery obsahuje property editory, da ti
hodne prace to preklopit do D7.
Ne, nemam. Free report nepouzivam. Ale predpokladal jsem, ze jako
OpenSource bude D7 pdporovat.

Kopirovani souboru

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 30.9.2003 16:29:34

uses
ShelAPI;

procedure MyCopy(const AFrom, ATo: string);
var
FileOp: TSHFileOpStruct;
begin
ZeroMemory((zv)FileOp,SizeOf(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.MainFormHandle;
wFunc := FO_COPY;
pFrom := PChar(ACopy);
pTo := PChar(ATo);
fFlags := FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then
ShowMessage('Chyba');
end;

Prevzato z knihy 1001 tipu a triku pro Delphi
Dalsi parametry si najdi v helpu

From: Matejcek Petr [mailto:konference(zv)crhov.komfi(tec)cz]

Jeste dotaz jak pri kopirovani poznam jestli tam ten soubor se stejnym
> [...]

resil jak jsem uvedl a filtr bych nepouzil.
Jooo a ted me napadlo - neni u toho filtru
nahodou nejake property CaseSensitive - to by Ti

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.9.2003 16:07:32

Je tam pouze DesignIntf.pas ale ja potrebuji DsgnIntf.pas
>neviem ci som to dobre pochopil
>ale tato jednotka je v Delphi vo verzi professional v adresari
Source\toolsApi tak si ju pridaj do ciest na prehladavanie , alebo si ju
>skopiruj do adresara tvojej aplikacie.

[Fatal Error] Fr_reg.pas(27): File not found: 'DsgnIntf.dcu' [Fatal Error]
Required package 'IBEXPRESS' not found

A tuto jednotku na disku nikde
nemam nemate ji nekdo ?

Kopirovani souboru

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 30.9.2003 16:03:31

Diky to je presne ono.

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
Subject: Re: Poradi spousteni NT services

> Mel jsem podobny problem, zavislosti nepomohly, tak jsem to nakonec
vyresil
> tak, ze si po startu service testuji, jestli bezi sluzby, ktere potrebuji,
> vykonne procedury spoustim az po jejich nabehnuti.
>
> Zdravim
> Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Win2000 ako Win2000 Server

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 30.9.2003 11:16:17

existoval nejaky patch na registre, ktory zmenil W2000prof na W2000serv, ale
akosi ho uz nemam

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>

> a co dependencies (zavislosti)?
> ze by vsechny ostani service byly zavisle na tom tvem
>
> Petr Sikola

Addin do MS Word

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 30.9.2003 10:48:04

Zkousim napsat addin (dll knihovna) pro MS Office. Pro excel je vse OK
ale ve wordu mi to funguje pouze pokud otevru word poprve, pokud z teto
instance otevru dalsi dokument tak se mi ztrati vazba mezi tlacitkem a
procedurou a po kliknuti na tlacitko se nic nestane.

Nevite nekdo co s tim?

OT: Win2000 ako Win2000 Server

[*] Marian Muller <muller(zv)hselectronic.sk> - 30.9.2003 11:08:16

[...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 30.9.2003 10:46:04

[...]

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 30.9.2003 11:00:05

TService.Dependencies

From: Petr Langer [mailto:langer(zv)xdom(tec)cz]

Ahojte,
[...]

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 30.9.2003 10:52:04

a co dependencies (zavislosti)?
ze by vsechny ostani service byly zavisle na tom tvem

Hinty v TDBNavigaroru

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 30.9.2003 10:11:56

Ahoj,

On 29 Sep 2003 at 23:07, Jan Naiser wrote:

> Preji pekny den,
> (D6, W2k)
>
> mam na TIbTransaction napojenych vice TIbQuery a TIbStoredProcedure. Mohu
> nejak jednoduse zjistit, zda probehlo ulozeni dat, takze je treba potvrdit
> nebo odvolat transakci (provest Commit nebo Rollback)? Nebo si to musim
> hlidat podle operaci na TIbQuery a TStoredProcedure (coz ted delam)?

Pokud pri vykonavani operaci nedoslo k chybe (vyjimce), pak jsou data
ulozena a je treba je potvrdit. Pokud k chybe doslo, je treba
transakci odvolat, nebo pokus o ulozeni opakovat.

CVS

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 30.9.2003 09:39:51

> CVS funguje po blocich - tedy je vhodne delat "obcas" volne radky, aby
> mohlo CVSko lepe pracovat.

Jezne velikost bloku je prave jeden radek.
Respektive se porovnava soubor po radcich, radky jsou dale nedelitelne.

> Popravde, jeste nikdy se mi nestalo, ze by CVSko spojilo soubor
> tak, ze by
> byl spatne. (kolize samozrejmne nepocitam - ale na ty me upozorni).

Tak to jsi mel obrovske stesti, u nas je to cca 30% mergu (spojeni).
Problem je totiz v tom, kde ktery programator chybu odstrani.
Pokud ji odstrani kazdy na jinem radku, tak je pak odstranena dvakrat
a vetsinou vytvari chybu novou (jine priznaky i dusledky).
Slivani zmen povazuji za nejvetsi nevyhodu CVS, mezi dalsi
patri nekryptovana komunikace (nutno resit separatne),
spatne GUI a nemoznost prejmenovat soubor.

Explicitni zamykani lze realizovat, ale da se v pohode prezit i bez nej,
pokud je projekt rozume rizen, tak je spojovani ojedinelou zalezitosti.
Mezi vyhody patri snadna tvorba vetvi v celem projektu, moznost, vse
co je v GUI udelat z command line (napriklad build CD pro zakaznika).

Slavek

CVS

> [...]
> abych mohl z domu pracovat na stejnem projektu jako z prace. Zaroven
> mam diky nemu zaarchivovane starsi verze zdrojkaku, coz je take pri
> hledani nove vzniklych problemu super (soucasti FreeVCS je utilita na
> graficke znazorneni rozdilu mezi soubory).
>
> D. Toman

No ako som uz pisal, pouzivam doteraz MS Visual Source Safe, som snim
spokojny, len ma jednu chybu
Pracuje na zaklade zdielaneho adresara, t.j. nemozem sa nan pripojit z
domu
Preto zhanam jeho nahradu, co by teoreticky FreeVCS mohla byt

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.9.2003 08:39:47

> principu
> Vice na
> zadny
> prekvapive

> A je FreeVCS pouzitelny i mimo Delphi, napr VS .NET, na scripty pre
SQL

[...]

Anchors a zmena vysky titulku okna

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.9.2003 08:05:44

> mam nasledujici problem (Delphi 7 Ent):
>
> - mam jeden formular a na nem tlacitko s Anchors = [akRight,akBottom].
> - program zkompiluji pod W2K
> - program spustim pod W2K a vse funguje (anchors reaguje spravne)
> - program spustim pod WinXP a tlacitko je zobrazeno o 7 pixelu nize.
>
> Zjistil jsem ze problem je v tom z WinXP maji standardni
> vysku titulku okna o onech 7 pixelu vetsi nez W2K, cimz dojde ke
> zmenseni property ClientHeight formulare, na coz anchors nezareaguji.
>
> Nevi nekdo co s tim ?

Nedavno som riesil nieco podobne, pomohlo vypnut AutoScroll formulara.
Zda sa, ze AutoScroll formulara je v akomsi konflikte s Anchors u child
controls, na blizsie badanie som zatial nemal cas.

Cesta programu

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 30.9.2003 07:35:42

ExtractFilePath(ParamStr(0)); asi :o)

nejak si nedokazu vybavit nazev funkce ktera mi vrati cestu odkud je
spusten program

Pls poradte

Diky PM

ZipMaster - ZipMaster.ZipFileName:= name;

[*] Parizsky Ladislav <ladislav.parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 30.9.2003 07:35:42

[...]

Diky, Honza.

Anchors a zmena vysky titulku okna

[*] Martin Vlk <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 29.9.2003 23:07:10

Ahoj

[...]

Martin Vlk

Rozdelovaci linka v TComboBoxEx

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 29.9.2003 22:03:06

Ahoj.
Nemohu prijit na to, jak se da - da-li se vubec - udelat linka v
TComboBoxEx. Jde mi o to, ze potrebuji rozdelit ve vyberu polozky na dve
skupinky a v nekterych aplikacich je to reseno prave tim, ze je tam linka,
kterou nejde vybrat.

Da se to nejak vymyslet aniz bych to musel kreslit sam?

Diky za napad.

Delphi 6 Ent, WinXP SP1 EN

S pozdravem
Lukas Gallina

Tisk SQL

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 29.9.2003 20:18:56

On 29 Sep 2003 at 19:28, Matejcek Petr wrote:

> Abych se priznal nevim co je FreeReport muzete mi to prosim trochu objasnit

podivej se na
http://freereport.sourceforge.net/en/
a stahni si jejich demo

> rekl bych ze to pouzivam uplne standartne: komponentu IBDatabase +
> Query + DataSource + DBGrid. Do query dam napr "select nazev1, nazev2 from
> tabulka " a ted chci vytisknout na tiskarnu to co se mi objevi v DBGridu

to ja take :-)

Jarek Uher

Cesta programu

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.2003 20:18:56

cesta: String;
begin
cesta := ParamStr(0)

alebo

cesta := ExtractFilePath(Application.ExeName);

dufam ze je to spravne

> nejak si nedokazu vybavit nazev funkce ktera mi vrati cestu odkud je
> spusten program
>
> Pls poradte
>
> Diky PM

Cesta programu

29.9.2003 Matejcek Petr:
> Zdravim

> nejak si nedokazu vybavit nazev funkce ktera mi vrati cestu odkud je
> spusten program

> Pls poradte

Application.ExeName;
nebo
ParamStr(0);

Cesta programu

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 29.9.2003 20:20:56

ExtractFilePath(Application.ExeName)
ExtractFileDir(Application.ExeName)

rozdil je pouze ve zpetnem lomitku na konci ;-)

Cesta programu

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 20:12:55

Zdravim

nejak si nedokazu vybavit nazev funkce ktera mi vrati cestu odkud je
spusten program

Pls poradte

Diky PM

Syntax higlight component

29.9.2003 Lubos Urban:
> Je to perfektna, komponenta, dakujem :)

> Som este chcel existuje k nej nejaky help (lebo som hladal a nic som
> nenasiel), resp nema TSynEdit nahodou aj nejaku fuknciu ktora vrati text ale
> bez zakomentovanych casti??

Daji se vyuzit zvyraznovace, kdy mu budes podstrkavat radek po radku a
podle Highlighter.TokenKind si budes zapisovat vse, krome komentaru.

Samostatna funkce tam neni

Tisk SQL

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 19:28:51

[...]

Dik PM >nepises jaky pouzivas report, ale ve FreeReportu to lze velice jednoduse,
jak tisky z
>DBGridu, tak i StringGridu.

>Jarek Uher

CVS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.9.2003 18:50:49

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
> To budem musiet mat ten SQL server zverejneny, ci sa budem len cez FreeVCS
> klienta pripajat na FreeVCS server a ten uz sam bude komunikovat s DB?

To druhe. FreeVCS je klient/server acrhitektura, FreeVCS klient se pripojuje
pres TCP na FreeVCS server, standardne port 2106. Jediny problem muze byt v
tom, ze to neumi HTTP takze to neproleze pres (velko)firemni firewall.

> Nenasiel som napriklad nikde vytvorenie nejakych userov, kt. sa mozu na
> FreeVCS pripojit, zamykat vnom ... Ako tam vlastne funguju nejake prava?

Prava nastavis taktez pomoci FreeVCS klienta (pokud jsi jeho admin).

Petr.

Kopirovani souboru

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 29.9.2003 18:46:48

Bud funkce CopyFile nebo pomoci TFileStream - vice v napovede

From: Matejcek Petr [mailto:konference(zv)crhov.komfi(tec)cz]

Zdravim
potrebuju trosku nakopnout

jak mam zkopirovat v delphi soubor z jednoho adresare do jineho a
prejmenovat ho ?

Dik PM

CVS

Este k tomu FreeVCS
Pozeral som to
Jedna otazka, dajme tomu ze to rozchodim nad MSSQL
Ako potom bude fungovat pripojenie do DB, ked sa budem chciet pripojit z
domu cez dialup
> [...]

> stabilni.
>
> Petr Vones

A je FreeVCS pouzitelny i mimo Delphi, napr VS .NET, na scripty pre SQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.9.2003 18:06:45

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
> No pri CVS, ze vraj to funguje tak, ze vsetci mozeme robit nad danym
> suborom a potom to server "nejako" zmerguje, co sa mi zda nie velmi
> bezpecne, ale asi to bezpecne je kedze CVS pouziva kazdy ;)

No to prave neni tak ruzove.

> [...]

rozumny GUI klient. S FreeVCS se pracuje vcelku jednoduse a je prekvapive

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.2003 18:02:44

>No pri CVS, ze vraj to funguje tak, ze vsetci mozeme robit nad danym
>suborom a potom to server "nejako" zmerguje, co sa mi zda nie velmi
>bezpecne, ale asi to bezpecne je kedze CVS pouziva kazdy ;)

CVS to pochopitelne spoji, pokud to JDE - tedy predevsim:

CVS funguje po blocich - tedy je vhodne delat "obcas" volne radky, aby
mohlo CVSko lepe pracovat.

Pokud soubor nejde spojit - oba dva jste delali na stejne casti kodu, pak
dojde ke kolizi a ty si musis rucne vyeditovat soubor - da do nej specialni
znacky ozacujici tvoji praci a praci jineho cloveka. Ty rucne posoudis,
ktery z obou kodu je lepsi, nebo co z kazdeho pouzijes. Pote co soubor
vyeditujes a znacky odstranis, muzes soubor COMMITnout.

Popravde, jeste nikdy se mi nestalo, ze by CVSko spojilo soubor tak, ze by
byl spatne. (kolize samozrejmne nepocitam - ale na ty me upozorni).

Osobne pracuji pouze z commandline verzi, protoze se nejlepe ovlada - staci
mi par prikazu (CVS UP, CVS COMMIT -m "popis" a CVS ADD soubor.ext) a mam
vystarano. Zkousel jsem i ruzne az hruzne nadstavby, ale vzhledem k tomu ze
pracuji soucasne i s Linuxem, commandline je efektivnejsi a hlavne v obou
verzi stejny.

aky SQL server ?

Zdravim, D5

mam databazu mdb s asi 20 000 zaznamami. Pristupujem k nej cez DAO
komponenty. Viac menej to iba skusam. Malo by to byt asi pre 5 uzivatelov.
Rozmyslal som to previest na nejaky SQL server. Obsahuje Win 2k server
nejaky SQL server uz v zakladnej instalacii ? Prip. nejaky iny najlepsie
free server , ale aby bol co najjdenoduchsi prechod. Mam uz napisane dost
kodu, vyhladavanie a podd. ale vsetko cez SQL prikazy. Da sa iba nastavit v
DAO komponentach databaza ako SQL server a vsetok kod moze ostat nezmeneny ?
bude to fungovat ? Prepacte mozno sa blbu otazku ale v SQL servroch sa iba
zacinam orientovat.

dik

OT: CVS

Mozem vas skusenejsich poprosit o prve nakopnutia ohladom CVS?
Dosial pouzivam VSS od MS, ale ma to jednu chybu, bezi to za pomoci
zdielanych diskov, co mi nevyhovuje, kedze by som sa rad doma pripajal na
nejaky firemny CVS server
Pocul som vsak ze je velky rozdiel medzi klasickym CVS a VSS Ide mi hlavne
o system prace Vo VSS si zamukam subory, t.j. nikto dalsi ich nevie
prepisat, kym ich mam zamknute
[...]

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 29.9.2003 17:00:39

On 29 Sep 2003 at 14:54, Matejcek Petr wrote:

> Z SQL si zobrazim pozadovany SELECT do DBGridu a potrebuji
> vytisknout na tiskarnu obsah tohoto DBGridu .
>
> Jak to co nejjednoduseji udelat? Neni na to nejaka komponenta?

Ahoj,

nepises jaky pouzivas report, ale ve FreeReportu to lze velice jednoduse, jak tisky z
DBGridu, tak i StringGridu.

Jarek Uher

Kopirovani souboru

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 29.9.2003 16:10:36

[...]

);

> jak mam zkopirovat v delphi soubor z jednoho adresare
> do jineho a
> prejmenovat ho ?

Syntax higlight component

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 29.9.2003 16:04:35

Mhm, ten parser neni problem napisat, len sa mi nexce hladat vsetky znaky
ktore highlighter povazuje sa znaky zac. a konca komentaru :(

Inak ten parser potrebujem na SQL

Martin Schayna wrote:

> Pokud vim tak ne, ale zdrojak pascalu lze prochazet pomoci parseru,
> coz je trida, do ktere nahrajes zdrojak v pascalu a pomoci nejake
> metody Next prochazis cely zdrojak pricemz ziskavas informace
> o jednotlivych castech jako jsou komentare, deklarace typu,
> telicka funkci apod. V podstate jediny pouzitelny free parser je
> mwSimplePasPar.
>
> Martin Schayna

Syntax higlight component

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.9.2003 15:50:34

> [...]

o jednotlivych castech jako jsou komentare, deklarace typu,
telicka funkci apod. V podstate jediny pouzitelny free parser je

Hodi se na to napr. API funkce s necekanym nazvem CopyFile :-)))

jak mam zkopirovat v delphi soubor z jednoho adresare do jineho a
prejmenovat ho ?

Kopirovani souboru

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 15:38:33

Zdravim
potrebuju trosku nakopnout

jak mam zkopirovat v delphi soubor z jednoho adresare do jineho a
prejmenovat ho ?

Dik PM

Vzajemna poloha 2 control

Pouzivam brigtofront a sendtoback a ted bych
potreboval zjistit nejakou fci kterej objekt ze 2
je nahore a kterej dole.

Ahoj!
Mrkni do helpu na Z-Order. Je to read-only
property, ktera Ti vraci jakousi "prioritu"
jednotlivych oken (vizualnich objektu) mezi sebou
(jak jsou nad sebou naskladany). Myslim, ze by to
melo byt to, co chces.
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Syntax higlight component

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 29.9.2003 14:56:29

Daniel Frantik wrote:
> SynEdit - http://synedit.sourceforge.net/
>
> Danik

Tisk SQL

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 14:54:29

Zdravim,

Z SQL si zobrazim pozadovany SELECT do DBGridu a potrebuji
vytisknout na tiskarnu obsah tohoto DBGridu .

Jak to co nejjednoduseji udelat? Neni na to nejaka komponenta?

Diky za radu PM

Memory leak u Toolbaru pri ShowCaptions

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 29.9.2003 14:42:28

Dobry den,

mel jsem formular a na nem toolbar, Imagelist a nejake buttonky. Na
toolbaru zapnute ShowCaptions.

Pri kazde modifikaci Button.ImageIndex doslo pri zapnutem ShowCaptions
na toolbaru k alokaci pameti, ktera se jiz nedealokovala. Pri vypnutem
ShowCaptions na toolbaru je vse bez problemu a zadny narust pameti jsem
nezaznamenal.

Setkal se jiz nekdo s timto problemem, pripadne jak hop resit?

Jo jeste prostredi: Delphi &, W2k SP4.

Diky

Vladimir Michl

Vladimir Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Strojirenska 38, Zdar nad Sazavou

http://hlubocky.del(tec)cz

SYNAPSE TFTPSend - problem s odesilanim souboru

[*] likeapear(zv)centrum(tec)cz - 29.9.2003 14:34:27

From: <likeapear(zv)centrum(tec)cz>

Trva to cca 20 vterin. V promenne LastError je hodnota "10060", v
ResultString je "227 Passive mode entered (153,100,6,6,253,132)". Bohuzel z
bezpecnostnich duvodu ti nejspise nebudu moci poskytnout login pro pripojeni
k FTPServeru...

ZipMaster - ZipMaster.ZipFileName:= name;

[*] Jan Rizek <abxsw(zv)centrum(tec)cz> - 29.9.2003 13:16:21

[...]

Ako zistit strukturu DB tabulky

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 29.9.2003 13:02:19

Zdravim konferenciu,

mam taky problem, pripajam sa na DB cez ODBC driver (pricom typ cielovej DB
moze byt MS SQL, Sybase,Oracle, Access...) pricom by som potreboval zistit
strukturu vybranej db tabulky, vratane PK, FK, Indexov.
Nasiel som nieco ako ODBC API ale netusim ci existuje sposob ako ich v
Delphi pouzit.

Mate niekto nejaky napad ako sa daju zistit tie informacie? Ide mi najma o
PK, FK a Indexy ?

S pozdravom
Lubos Urban, D5, W2k

Ziskani nazvu souboru

A nezapomel jsi volat metodu Execute toho dialogu? Pouzivam postup

if OpenDialogDatabase.Execute then
begin
Edit1.Text := OpenDialogDatabase.FileName;

a nikdy jsem s tim problem nemel.

Zdravim a preji uspech

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

potrebuji ziskat nazev souboru do promenne typu string z bezneho OpenDialog

Zkusil jsem Edit1.Text := OpenDialogDatabase.FileName;
Ale vraci to nejaky nesmysl

Ziskani nazvu souboru

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 11:59:55

Metodu execute jsem sice volal ale OpenDialogDatabase.FileName jsem volal
nekde jinde

Uz to chodi diky za radu >A nezapomel jsi volat metodu Execute toho dialogu? Pouzivam postup

>if OpenDialogDatabase.Execute then
>begin
Edit1.Text := OpenDialogDatabase.FileName;

>a nikdy jsem s tim problem nemel.

RSET a SMTP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.9.2003 11:17:52

> Je to zvlastni. Skoumal jsem jeho funkcnost u SMTP a v pripade ze
> je volan pred DATA
> tak zahodi MAIL FROM a RCPT TO prikazy a je to jako na zacatku.

to bude tim, ze po ukonceni DATA session ten SMTP provede reset stavu
session automaticky.

> pripade ze je to provedeno po DATA -> . pak to neprovede nic. Dela
> to i The Bat! ktery narozdil od pochybnych maileru
> od MS dela to co ma..

co se tyce SMTP protokolu tak jediny problem o kterem vim je, ze MS
Outlook (Express) posila obcas (pokud je v adresari v nekterych
polozkach znak '.', ',' atd) krome emailu i jmeno uzivatele do MAIL
FROM ci RCP TO, takze pak zpravy nejdou odeslat.

MS OE pouzivam a zatim jsem nenasel mailer, ktery by ho nahradil (ani
The Bat! kdyz jsem ho zkousel nebyl to prave orechove - funkci ma jako
japonska kalkulacka ale to co potrebuju ja bud neumel nebo to nebylo
jednoduse dostupne).

D. Toman

Ziskani nazvu souboru

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.9.2003 11:29:53

Zdravim potrebuji ziskat nazev souboru do promenne typu string z bezneho
OpenDialog

Zkusil jsem Edit1.Text := OpenDialogDatabase.FileName;
Ale vraci to nejaky nesmysl muzete mi pls poradit ?

Diky PM

Webbrowser - odchyceni odkazu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 29.9.2003 11:21:52

Dobry den,

nevite prosim nekdo, jestli se da ve WebBrowseru odchytit kliknuti na odkaz
<A HREF="">? Chtel bych HTML pouzit jako portal na LAN, ale kdyz pres nej
chci spustit nejakou aplikaci, tak me to obtezuje s bezpecnostnimi hlaskami.
Kdybych byl schopny to odchytit, bylo by to fajn. Nebo je nejake jine
reseni?

Dekuji za jakekoliv pripominky :-)

S pozdravem

Frantisek Bohac

Rozparsovani mailu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.9.2003 11:15:51

> nemate nekdo nejakou praktickou funkci na rozparsovani tela mailu
> ?. Tzn. rozdeleni na jednotlive bodyparts (boundary). Udelal jsem
> to nejak pro standardni maily kde je boundary jednotne ale v
> pripade profesionalnich porusovacu RFC MS Outlook se tam vytvori
> multipart/alternative s vnorenymi boundary a stim si neumim poradit.

co je na vnorenych MIME partech v rozporu s RFC?
Kazdy parser musi byt rekurzivni aby byl schopen rozparsovat i
vnorene/attachnute MIME zpravy

Problem s prechodem z IB na FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 29.9.2003 11:11:51

Stahni si aktualni verze z code central, pouzivam FB1.5 na vyvoj, FB1.0.3
u zakazniku a je vse OK.
IB 6 (Open Edition) nepouzivam a ani to nikomu nedoporucuji.
Zkus trochu konkretizovat sve problemy, u FB 1.5 je nekolik veci jinak
(napriklad nejednoznacne SQL dotazy).

> zakaznik se pokusil instalovat FB 1.5 a ma problemy s projektem. Pouzivam
> IBX 4.3. Umite nekdo poradit, co misto IBX 4.3 pouzivat, aby to slo jak na
> IB6 tak na FB 1.1 a 1.5 ?
>
> S pozdravem
>
> Ludek Paral
> lupasoft
> Sadova 2
> 352 01 As
> Czech Rep.
> mobil :00420/728.167118
> email :ludek.paral(zv)atlas(tec)cz
> ICQ :178625461
> MSN :ludek.paral(zv)telecom(tec)cz

Syntax higlight component

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 29.9.2003 10:49:47

[...]

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 29.9.2003 11:01:48

SynEdit - http://synedit.sourceforge.net/

RSET a SMTP

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 29.9.2003 10:29:45

Dobry den,

> [...]
>spol ale bohuzel si jiz nepamatuju jestli to melo nejake racionalni
>jadro. Zrejme existuje mala mnozina serveru, ktere nepracuji korektne
>v souladu s RFC a obcas potrebuji pomoci RSET procistit informace o
>session. Na druhou stranu zcela jiste existuje podobne mnozina serveru
>(vim o jednom takovem sw), ktere se chovaji po RSET nekorektne
>(napriklad v authentifikovane session zrusi informace o prihlasenem
>uzivateli coz je v rozporu s RFC)

Je to zvlastni. Skoumal jsem jeho funkcnost u SMTP a v pripade ze je volan pred DATA
tak zahodi MAIL FROM a RCPT TO prikazy a je to jako na zacatku. V pripade ze je to provedeno po
DATA -> . pak to neprovede nic. Dela to i The Bat! ktery narozdil od pochybnych maileru
od MS dela to co ma..

Rozparsovani mailu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.9.2003 10:43:46

> [...]
> porusovacu RFC MS Outlook se tam vytvori multipart/alternative s vnorenymi

MimePart nebo MimeMess unity ze Synapse. ;-)

Rozparsovani mailu

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 29.9.2003 10:33:46

Zdravim konferenci,

[...]

Diky David

Vzajemna poloha 2 control

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 29.9.2003 10:27:45

Cus bus, nevite nekdo prosim jak zjistit vzajmenou polohu 2 objektu.
Pouzivam brigtofront a sendtoback a ted bych potreboval zjistit nejakou fci
kterej objekt ze 2 je nahore a kterej dole. Predem dikes za pomoc

Off topic: Problem s date a now

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 29.9.2003 10:05:43

Neviem ako sa to mohlo stat, ale definicia kratkeho datumu bola
control panel prazdna.
Uz to ide, vrela vdaka.
P.Svorc

> Ahoj,
>
> nezmenil nekdo format datumu a casu ve Windows?
>
> Karel Rys

Off topic: Problem s date a now

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.9.2003 09:47:42

> tlacidlom, ktore spravi ShowMessage(DateToStr(date)) tak mi zobrazi
> len prazdny box, ShowMessage(DateTimeToStr(now)) mi zobrazi len cas -
> bez datumu. V piatok vsetko islo OK, nic som nemenil (aspon si nie som
> vedomy). Ten isty programik na inom stroji prebehne bez problemu.

Ahoj,

v mistnim nastaveni je format data OK? Podobne - kdyz pouzijes
misto DateToStr FormatDateTime, zmeni se neco?

Je-li vadna primo hodnota vracena fci Date (v watch bys ji mel videt
jako realne cislo), je datum ve Windows nastavene spravne?

David Lebeda

Off topic: Problem s date a now

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 29.9.2003 09:43:42

Pavol Svorc dne 29 Sep 2003 v 9:35:

> [...]
> len prazdny box, ShowMessage(DateTimeToStr(now)) mi zobrazi len cas -
> bez datumu. V piatok vsetko islo OK, nic som nemenil (aspon si nie som
> vedomy). Ten isty programik na inom stroji prebehne bez problemu.
> Preinstaloval som cez seba windows, nepomohlo. Nav s aktualnou db
> nehlasi ziadny virus. Casu mam malo a preinstalovat cely system nanovo
> a tym aj delphi by som bral ako krajne riesenie. D5Ent, SP1, W98SE
> Budem vdacny za _akekolvek_ postrcenie co este skusit. P.Svorc

Ahoj,

nezmenil nekdo format datumu a casu ve Windows?

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 29.9.2003 09:35:41

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.9.2003 09:31:40

> [...]

(vim o jednom takovem sw), ktere se chovaji po RSET nekorektne
(napriklad v authentifikovane session zrusi informace o prihlasenem

MDI aplikace

29.9.2003 Plisek Jan Ing.:
> Vazeni,

> zajimalo by mne, proc se u MDI aplikace po uzavreni vsech oken
> prikazem
> for i:=0 to MDIChildCount-1 do MDIChildren[i].Close;
> neprovede automaticky nastaveni MDIChildCount=0 a
> ActiveMDIChild=nil .

Jednak ten cylkus musi byt obracene
for i:=MDIChildCount-1 downto 0 do
MDIChildren[i].Close;
a druhak Close nenastavuje nic na NIL, neuvolnuje formular z pameti
(pokud nemas v OnClose nastaveno Action=caFree).

Chyba pri predavani parametru(?) v C#

[*] rdanhel(zv)centrum(tec)cz - 29.9.2003 09:17:39

> An unhandled exception of
type 'FirebirdSql.Data.Firebird.FbException' occurred in
firebirdsql.data.firebird.dll

> Additional information: Dynamic SQL Error
> SQL error code = -303
> arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation
>
> FbCommand myCom = new FbCommand();
>
> myCom.CommandText = "INSERT INTO C_DOPRAVA (KOD, NAZOV) VALUES
((zv)KOD, (zv)NAZOV)";

> myCom.Connection = dbcon;
>
> myCom.Transaction = myTransaction;
>
> myCom.Parameters.Add("(zv)KOD", FbType.VarChar);
>
> myCom.Parameters.Add("(zv)NAZOV", FbType.VarChar);
>
> myCom.Parameters[0].Value = textBox1.Text; //ak priradim priamo
hodnotu tak to funguje - myCom.Parameters[0].Value = "AAA";

> myCom.Parameters[1].Value = textBox2.Text; //ak priradim priamo
hodnotu tak to funguje - myCom.Parameters[1].Value = "'BBB";

> // Execute Update
>
> myCom.ExecuteNonQuery(); //tu vypise chybu

Jestli vyloucis znakovou sadu (to znamena, ze tam necpes hacky a
carky) tak to muze byt jedine preteceni velikosti pole. Jsou dve
reseni, ktere pouzivam taky.
1. Primo textbox obsahuje nastaveni velikosti pole ktere ma povoleno
zpracovat (MaxLength) tusim se jmenuje ta polozka
2. Metoda substring vrati potrebny pocet znaku daneho retezce.
Techbox.Text.Substring(1,10) . Nebo orezani mezer na konci (metoda
Trim() ), ale to se mi zatim nikdy nestalo, ze by mi mezery vyhodily
tudle chybu.

S pozdravem Rostislav Danhel

S pozdravem Rostislav Danhel

SYNAPSE TFTPSend - problem s odesilanim souboru

[*] likeapear(zv)centrum(tec)cz - 29.9.2003 09:01:37