MIDAS, problemy s cestinou

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 24.9.2003 09:33:31

Ahoj vsichni

Mam program, napsany jako server s RemoteDataModulem. Komunikuju s nim pres SocketConnection a SocketServerem, ktery bezi na NT 4.0 jako sluzba pod uzivatelem SYSTEM. Vse v D7. Do rozhrani serveru je pridana fce, ktera vrati variantni pole ceskych retezcu. Je=li na serveru prihlaseny uzivatel, prenesou se texty korektne cesky, jinak se cestina zmrsi a nevim co s tim. Nevite kde je zakopany pes. Predem dekuji za radu
Jaromir Cermak

Server v Delphi ?

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 24.9.2003 10:13:36

Zdravim

>tom modulu chyba, klidne muze zasahnout a ovlivnit uplne jiny modul;.
>stejne tak kdyz ti kod v DLL spadne, muze s sebou vzit cely server.

Hmm DLL se mi nelibilo hned... ;)

>Zatimco kdyz budes mit moduly jako samostatne exe, pobezi take kazdy
>modul jako zcela samostatny a izolovany proces, ktery ti svou funkci
>ci chybou neovlivni ostatni moduly serveru.

No asi zvolim tuhle zlatou cestu. Ale to vlasne budu muset ty moduly spoustet pres createproces ?

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2003 09:25:30

> V Delphi je samozrejme volam, primo i neprimo. Pokud ale mam i v .NET
volat Windows API, pak se
> nutne nabizi otazka, proc .NET vubec pouzivat a nenechat radeji aplikaci
tak, jak je, ze...

protoze v Microsoftu jsou mistri v marketingu a hodne lidi si doted mysli ze
.NET vyresi vsechny jejich problemy...

> Jediny uzitek, ktery bych z .NET mel ve svych aplikacich, je jejich
potencialni nezavislost na Win
> platforme a moznost spustit ji, bez prekompilovani, treba na linuxu,
pokud/az pro nej bude .NET
> framework.

nevim jestli bude Microsoft podporovat konkurency (Linux) - mozna az najdou
zpusob jak na tom vydelat. .NET (respektive Windows Forms) neni nic jineho
nez objektova nadstavba nad Windows API podobne jako VCL. Rozdil je v tom ze
MS si Windows API upravuje s kazdou novou verzi Windows tak jak se mu to
prave hodi. Proto bych cekal ze Windows Forms budou fungovat lepe nez VCL.
Borland ve VCL jen s obtizema dohani tento "vyvoj" Windows API a nema zadnou
moznost cokoliv na nem zmenit.

Radek

Server v Delphi ?

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 24.9.2003 09:25:30

Zdravim

>Vice samostatnych servisu je zajimava moznost, ktera ma tu vyhodu, ze
>muzes provozovat i ladit moduly zcela samostatne bez interference na
>ostatni moduly. Stejne tak pridavani dalsich modulu, atd. Neprijemne
>je ale to, ze mas najednou hromadu servisu. Takze treba pozadavek na
>zastaveni celeho serveru neni pak uplne jednoduchy!

no taky jsem toho nazoru. Jenze v Kerio je mozne jednotlive moduly taky vypinat.

>Z tohoto hlediska je asi nejlepsi koncepce nejakeho materskeho
>servisu, ktery pak ridi spousteni i beh modulu pod sebou. Bud jako
>DLL, nebo treba klidne i jako podprocesy.

A kdybych to resil pomoci tech DLL tak bych v podstate si natahl DLL ? a spustil v
nem nejakou funkcni ta by ve vlakne vytvorila Listener pro dany protokol a ten by pak
ocekaval spojeni na dany port. Jakmile se nekdo pripoji tak okamzite se vytvori vlakno
pro daneho clienta. hmm zajimave. Ty moduly pak pujde menit za chodu.

> [...]
>vyhody, ze jako podporces bezi v izolovane pameti, a kdyz zbuchne,
>neohrozi ti zbytek postovniho serveru. Stejne tak jako matersky
>service muze sledovat, jestli jeho podporcesy bezi. Kdyz ne, muze je
>znova spustit. Tedy, kdyz ti nejaky podporces zhavaruje, matersky
>service jej muze sam znova spustit.

No ale zajimalo by me co jelepsi jestli ta DLL nebo exe ?.. V pripade DLL bych vlasne
spoustel nejakou vyexportovanou funkci a v pripade materskeho service bych spoustel
ty jednotliva exe (takze by mi navic zustal jeden service ).

David

FB a napojenie na DataGrid v VS.NET

[*] Petr Jarkovsky <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 24.9.2003 10:01:35

Co tohle?

DataSet DS = new DataSet();
FbDataAdapter dataAdapter = new FbDataAdapter();
FbCommand myCmd = new FbCommand("select * from TABLE", dbcon, myTransaction);
dataAdapter.SelectCommand = myCmd;
dataAdapter.Fill(DS);

DataGrid1.DataSource = DS;
DataGrid1.DataBind();

dataAdapter.Dispose();
myCmd.Dispose();
DS.Dispose();

S pozdravem

Petr Jarkovsky

From: "Milan Dvorak" <bert.dvorak(zv)worldonline(tec)cz>

> V PHP mam nastaveno SetLocale("LC_ALL", "Czech"). Pri pokusu o INSERT nebo

Ahoj.
Pokud se nemylim tak to znamena kodovani iso-8859-2 a ne Windows 1250, Taky
se presvedc zda na serveru nebezi nejky automaticky konvertor kodovani
(napr. CZSACEK)

Ludek

Vypnuti WXPPro bez prihlaseni

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.9.2003 00:26:49

From: "Radegast" <drag(zv)seznam(tec)cz>
> Hm, ale to jsem tak delal, ale hazelo to chybu :O(

Pak jsi to asi delal spatne.

Petr Vones

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 23.9.2003 16:22:01

> Zde je jedina moznost - stejne jako se musel prepisovat
> program z DOS do Windows, je nutne prepsat i program z Windows do
> .NET. Zkratka, bezbolestny a bezpracny prechod z Delphi do .NET je
> iluzi. Neni tedy nejmensi duvod na Delphi.NET cekat.

Nie vsetci cakaju na Delphi.NET len preto, aby mohli bezbolestne preniest
existujuce aplikacie do .NETu.

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.9.2003 16:36:03

> Nie vsetci cakaju na Delphi.NET len preto, aby mohli bezbolestne preniest
> existujuce aplikacie do .NETu.

a kvoli comu na Delphi.NET potom cakaju?

Erik

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 16:50:05

> reseni. Stale se tu zapomina na to, ze vyhody .NETu jsou bezpecny kod,
> automaticka sprava pameti a jeji rychlejsi alokace atd.

Coz je treba vyvazeno znatelne pomalejsim GUI. ;-)

> Co konkretne ?

Uz jsem to tu konkretne psal.. treba podpora SSL/TLS. Proc to mohu
pouzit v pripade .NETovske implementace HTTP protokolu, a zaroven to
nemohu pouzit v jakekmkoliv jinem protokolu? (Treba na libovolnem TCP
spoji, jak by bylo logicke?) ;-O

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 17:16:14

> [...]

smele zapomenout! Nemohu napriklad po Linuxu chtit, abych si primo
linkoval z jadra Windows funkce, abych se dostal na seriovy port!

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.9.2003 16:32:03

> [...]

Pouzit API nie je podla mna ziadna tragedia ale vyhoda ak mam moznost
jednoducho vyuzit uz naprogramovany kod.

Na upresnenie myslienky by som chcel povedat, ze pod Windows API
som myslel nielen API samotneho Windowsu (tu by asi aj bol problem
povedat, co vlastne potom Windows API je, napr. TAPI je Windows API?)
ale obecne vsetky "umanaged" API dostupne na Windowse (vcitane
COM/ActiveX atd.), nielen zabudovane ale aj od inych sw firiem.
Je nemozne aby vsetky tieto API boli sucastou .NET Frameworku,
aj ked sa da casom predpokladat, ze niektore z tychto API budu
k buducnosti k dispozicii ako nativne "managed" API, co ich pouzitie
samozrejme este zjednodussi.

Erik

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.9.2003 16:42:04

On 23 Sep 2003 at 16:32, Petr Vones wrote:

> From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>
>
> A na co tedy, myslis ze budes moci ignorovat C# ?

Nevim, na co ceka. :-) Muj osobni nazor je takovy, ze pokud prejit do
.NET, tak rovnou do C# (a je lhostejno, zda s VS, nebo C# Builderem).
Pro Delphistu je tento prechod optimalni, jazyk je velmi blizky, a
pritom lepsi a mocnejsi nez Object Pascal. Proto nevidim ani jeden
duvod cekat na Delphi.NET. Vrele doporucuju, tisice dekovnych dopisu.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 23.9.2003 17:14:09

> A na co tedy, myslis ze budes moci ignorovat C# ?

Nie, v C# robim uz dost dlho.
Ale ked niekto mohol doteraz robit v Delphi (a ignorovat Javu, C++, ...),
tak preco by pri Delphi ostat nemohol? Navyse ked bude mat omnoho
jednoduchsiu spolupracu s kodom pisanom v inom jazyku.

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2003 16:32:02

From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>
> Nie vsetci cakaju na Delphi.NET len preto, aby mohli bezbolestne preniest
> existujuce aplikacie do .NETu.

A na co tedy, myslis ze budes moci ignorovat C# ?

Petr.

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 23.9.2003 16:34:03

Na tuto oblast nejsem zrovna odbornik, ale myslim ze prave v .NET je
implementace SSL/TLS
udelana zcela obecne. Zcela bez vazby na nejaky protokol.
Neco jsem uz skousel - dle
http://www.codeproject.com/managedcpp/sslclasses.asp

> Lukas Gebauer
>
> Jeden priklad na ukazku... Podpora SSL/TLS v .NET frameworke
> existuje... ale z nepochopitelnych duvodu je dostuna pouze v jejich
> HTML implementaci. Ze by nahodou slo SSL/TLS pouzit pro jakekoliv TCP
> spojeni? Kdepak!

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 23.9.2003 16:34:03

From: "Radegast" <drag(zv)seznam(tec)cz>
> Hm, ale to jsem tak delal, ale hazelo to chybu :O(

Pak jsi to asi delal spatne.

Petr Vones

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2003 15:17:57

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> To si delas legraci, vid? Jakmile zacnu pouzivat tenhle princip, tak
> se dostanu presne do situace, ktera je tu vytykana Borlandu!

Ne tak docela. Tady jej pouzivas pro veci, ktere zatim nejsou soucasti .NET
frameworku. Borland se ovsem snazi znovu naprogramovat jeho jiz existujici
podstatnou cast.

> Ostatne, jakmile zacnu obchazet .NET a volat si nejake API mimo, tak
> nejak cely ten .NET nepotrebuji, a mohu to delat rovnou postaru.

To je otazka. Pokud je takto postaveno 95% aplikace (tedy jako VCL.NET :-)
tak jej asi opravdu nepotrebujes. Pokud ale potrebujes v rozsahle aplikaci
napriklad precist data ze serioveho portu, tak je to prijatelne docasne
> [...]
automaticka sprava pameti a jeji rychlejsi alokace atd.

> potrebuji. Ba co hur, .NET mi nenabizi k uziti ani ty technologie,

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.9.2003 14:45:49

On 23 Sep 2003 at 14:01, Ondrej Krsko wrote:

> Keby na to nikto necakal, tak to Borland nevyvija, ale pusti sa radsej
> do ineho produktu. Alebo mate lepsie prieskumy trhu ako Borland?
>
> A kto sa tak ponahla s "New WinForms Application", ze nemoze pockat na
> Delphi.NET?

Myslim, ze zde dochazi k nepochopeni, o co jde. WinForms je jen
vrchni, vcelku bezvyznamna slupka. Podstatne a daleko zajimavejsi je,
co lze delat pod tim. A to sotva nejaky VCL.NET nebo Delphi.NET
nahradi. Zde je jedina moznost - stejne jako se musel prepisovat
[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 15:07:56

> [...]

Ostatne, jakmile zacnu obchazet .NET a volat si nejake API mimo, tak
nejak cely ten .NET nepotrebuji, a mohu to delat rovnou postaru.

Slysel jsem tu dost vyrazne hlasy, ktere rikaly, ze .NET je fajn, ze
je v nem hromada veci hotova, a tak si usetrim spousty programovani.
Jenze skutecnost je takova, ze je tam sice je hotova spousta kodu,
jen nektery neni z nejakych duvodu pristupny. Takze misto toho, aby
.NET moji praci setril, tak mi ji zcela zbytecne pridelava... z toho
mam jasat???

> Samozrejme .NET podlieha vyvoju, vyznamnym krokom bude
> .NET 2, ktore bude podporovat genericke typy. Co sa tyka
> poctu komponentov, tak ja som zastancom ineho ako typicky
> megalomanskeho systemu "cim viac tym lepsie". Som skor za
> to aby sa Microsoft sustredil na zakladne fungovanie .NET
> technologie a k nej poskytol len zakladne ale kvalitne komponenty.
> Ich specializaciu na konkretne zameranie uz potom moze
> ponechat na inych programatorov, ci uz koncovych alebo
> "third-party".

Tento pristup beru. Ja prave chci nabidnout kvalitni third-party
komponenty, ale nemuzu, protoze to zakladni, obecne a
nespecializovane API proste je polovicate a nenabizi mi to co
potrebuji. Ba co hur, .NET mi nenabizi k uziti ani ty technologie,
ktere sam pouziva! Neni to zvlastni???

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.9.2003 14:59:55

> Keby na to nikto necakal, tak to Borland nevyvija, ale pusti sa radsej do
> ineho produktu.

preco potom Borland narychlo robil C# Buildera
a nevenoval sa radsej plne Delphi.NET?

> Alebo mate lepsie prieskumy trhu ako Borland?

nemam prieskumy trhu ale ako vyvojar uz len trocha
dokazem posudit poziadavky vyvojarov i moznosti
a kvalitu dostupnych vyvojovych nastrojov. Ak
prieskumy trhu v Borlande ukazuju, ze sa im oplati
vyvijat Delphi.NET alebo Kylix alebo CLX alebo
hoc-co ine, tak nech to vyvijaju. Cas napokon ukaze,
ktore rozhodnutia boli a ktore neboli spravne.

> A kto sa tak ponahla s "New WinForms Application", ze nemoze pockat na
> Delphi.NET?

to uz si musi kazdy sam zvazit, ci pouzije VCL, CLX,
.NET Framework, take IDE alebo ine alebo nieco
celkom ine (ak teda vobec moze o tom rozhodovat)

Erik

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 23.9.2003 14:47:49

Ten prvni se nekompiluje pokazde znovu, jen ten druhy. Ten prvni je myslim docela korektni (ikdyz ja to takto nepouzivam).

From: <prgx(zv)email(tec)cz>
> Nazdar. Potrebuji poradit jak pomoci SendMessage / PostMessage odeslu do
> okna jine aplikace (hwnd okna znam) kombinaci stisku klaves Alt+A, Ctrl+A,
> Shift+A atd. Diky.

Na instalacnim CD Delphi najdes unit SendKeys nebo tak nejak. Podobne jej lze
najit i v borland newsech (jeho vylepsenou vezi).

Petr Vones

Problem s IBQUERY.BATCHOUTPUT

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 23.9.2003 13:35:43

Zdravim,

mam problem s exportem dat z GDB do RAW souboru pomoci metody
IBQUERY.BATCHOUTPUT. Na Windows XP, se zda byt vse v poradku, ale na
Windows ME se vyexportuje RAW soubor, ktery jiz nelze nacist do GDB. V
konferenci jsem nasel nasledujici prispevek. Poradi nekdo v cem je
problem?

> 2. Potreboval jsem exportovat data z GDB a pouzil jsem
IBQUERY.BATCHOUTPUT.
> Objevil jsem chybu ve zdrojich ( potvrdil a opravil ji Ing.Cisar z
> Borlandu) - spociva v tom, ze se tyka jen String poli a projevuje se
tak, ze
> exportni funkce urezava posledni 2 znaky pole. Pokud udaj nema
maximalni
> delku nebo maximalni-1 delku, neprijdete na to, protoze se urezou
mezery.
> Priklad: pokud je pole definovano jako varchar(10) a ma obsah
abcdefghij, v
> export souboru bude jen abcdefgh. Je zajimave, ze to dela je RAW typ -

> DELIMITED je OK.

Funkce pro zjisteni, ve ktere kodove strance se na

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2003 15:03:56

From: "Pavel Tresnak" <delphi(zv)haida(tec)cz>
> nemate nekdo hotovou funkci, ktera vrati kodovou stranku textu obsazenem v
> textovem souboru?

O neco takoveho jsem se pokusel, najdes to tady:
ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 14:27:47

> Jiste, ale kdo ceka na "New WinForms Application" prave na az Delphi.NET ? To
> je to o cem uz psal Erik Salaj.

Ja na to treba cekam.. stejne tak cekam, az ten .NET microsoft
konecne dodela. Nejak nemam duvod pro soucasny polovicaty a
nedodelany stav psat vubec nejakou aplikaci.

[...]

A ze by se mi chtelo psat vlastni implementaci, kdyz vim, ze uvnitr
.NET framworku ta implementace jiz existuje, to se mi fakt nechce!
Takze hura, .NET umi krasne sockety, ale fnuk, jen polovicate! :-(

A to byl muj prvni pohled na to, co .NET vlastne umi. Dost mne to
zklamalo. Na jake nedodelavky jeste budu muset narazit?

Takze pro mne je soucasny .NET nepouzitelny. Jen takova hracka... na
seriozni aplikace mohu zapomenout a cekam, jestli se microsoft v
dalsi verzi pochlapi. Kdy bude? A jake nedodelavky najdu tam?

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.9.2003 14:43:48

> [...]

Ich specializaciu na konkretne zameranie uz potom moze
ponechat na inych programatorov, ci uz koncovych alebo
"third-party". Konkretne v tomto pripade ja hodnotim ako
vecsi prinos pre mna, ze .NET poskytuje kvalitnu podporu
pre vyuzivanie Windows API, ako keby namiesto toho
poskytovalo povedzme nejake super socket komponenty.

Erik

OT: Vypnuti WXPPro bez prihlaseni

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 23.9.2003 14:29:47

[...]

S pozdravem Vaclav Riha

FB - pripojeni k databazi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.9.2003 14:11:46

Podle vseho je zakazany socket 3050.
Povol tento soket a melo by to fungovat.

Slavek

> [...]
> lokalnim rezimu se pripojit lze, sitove ne a to ani pres lokalni
> ip adresu 127.0.0.1 ani pres skutecnou ip adresu. Ping funguje.
> Error log soubor ma nize uvedeny obsah. Do systemu je uzivatel
> prihlaseny jako administrator, firewall i pripadne dalsi bezici
> zalezitosti jsme stopli.

> SERVER (Server) Tue Sep 23 12:52:54 2003
> Database:
> Unable to complete network request to host "server".
> Error while listening for an incoming connection.
> DoUlo k pokusu o p?Ystup k soketu zp?sobem zak?zanrm jeho

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2003 13:45:43

From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>
> Skor Petr Vones vidi takto perspektivu Delphi.NET. Pokial viem, Borland sa
> odtial nechysta odstranit polozku z menu "New Application".

Jiste, ale kdo ceka na "New WinForms Application" prave na az Delphi.NET ? To
je to o cem uz psal Erik Salaj.

Petr Vones

SendMessage / PostMessage

[*] prgx(zv)email(tec)cz - 23.9.2003 14:17:46

Nazdar. Potrebuji poradit jak pomoci SendMessage / PostMessage odeslu do okna jine aplikace (hwnd okna znam) kombinaci stisku klaves Alt+A, Ctrl+A, Shift+A atd. Diky.

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 23.9.2003 13:35:43

> Borland vidi perspektivu Delphi.NET v jeho zpetne kompatibilite (VCL.NET),
> tedy neco jako "vemte zdrojak z Delphi 2, prelozte jej v Delphi.NET a mate
> 8 let modernejsi aplikaci na zcela odlisne platforme a to bez jedineho
zasahu
> do kodu" :-))

Skor Petr Vones vidi takto perspektivu Delphi.NET. Pokial viem, Borland sa
odtial nechysta odstranit polozku z menu "New Application".

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 23.9.2003 14:01:45

> [...]

Alebo mate lepsie prieskumy trhu ako Borland?

A kto sa tak ponahla s "New WinForms Application", ze nemoze pockat na

IB/FB - hlaseni serveru v cestine

On 23 Sep 2003 at 10:43, KALUS Jozef wrote:

> len presne neviem ako a kde je to ulozene vo FB a ake su moznosti
> vygenerovania tychto jazykovych variant (technicke prevedenie), ale to
> by nam mohol objasnit "Hajhou Pavel" :o)

V instalaci je to soubor interbase.msg (nebo noveji firebird.msg). Ve
zdrojich jsou hlasky ulozene v databazi msg.gdb (v CVS jako msg.gbak)
ze kterych se pak pri prekladu generuji hlavickove soubory, *.msg
soubor atd. Vice viz dokumentace u zdrojaku

Pozor na zalomeni:
http://cvs.sourceforge.net/cgi-
bin/viewcvs.cgi/firebird/interbase/build_docs/msgs-
overview.txt?rev=HEAD&content-type=text/vnd.viewcvs-markup

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.2003 13:13:40

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> Ja si myslim, ze na platforme .NET programatori Delphi
> prejdu na C#, v Delphi.NET nevidim ziadnu perspektivu.

Borland vidi perspektivu Delphi.NET v jeho zpetne kompatibilite (VCL.NET),
tedy neco jako "vemte zdrojak z Delphi 2, prelozte jej v Delphi.NET a mate o
8 let modernejsi aplikaci na zcela odlisne platforme a to bez jedineho zasahu
do kodu" :-))

Petr Vones

Ovladanie inej aplikacie

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 23.9.2003 13:27:42

zdravim vsetkych,

chcem sa spytat, kde by som nasiel nejake example, pripadne popisy na nieco
taketo:

potreboval by som ovladat z mojej aplikacie (delphi) nejaky, vopred
nedefinovany program, t.j. chcem vpisovat do edit poli, klikat na tlacitka
atd.... v podstate moja aplikacia bude simulovat postup uzivatela

dik za vsetky info

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Web: http://www.equipment.sk

FB - pripojeni k databazi

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 23.9.2003 13:21:41

[...]

SERVER (Client) Tue Sep 23 12:52:54 2003
Guardian starting: C:\Program Files\Firebird\bin\ibserver.exe

SERVER (Server) Tue Sep 23 12:52:54 2003
INET/inet_error: bind errno = 10013

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 23.9.2003 13:31:42

On 23 Sep 2003 at 13:13, Petr Vones wrote:

> [...]
> Delphi.NET a mate o 8 let modernejsi aplikaci na zcela odlisne
> platforme a to bez jedineho zasahu do kodu" :-))

Hehe, tohle nejde ani z D5 na D6. Ale tak me napadlo, proc totez
neudelal pri prechodu z Turbo Pascalu do Delphi? Nebude to tim, ze to
je hovadina? :-))

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Constraints

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 23.9.2003 13:25:41

Ahoj.
Zalezi co si predstavit pod Server Constraints.
Pokud se tyka tech opravdu ulozenych v DB serveru, tak tam je uplne jedno,
jak, kdo a odkud pristupuje.
Ty funguji vzdycky a drzi tak mimo jine konzistenci DB.
Pokud myslis "predsunuti" teto logiky do Tve aplikace, tak nevim jak BDE,
ale treba IBObjects opravdu umi nacucnout nektera omezujici kriteria a ty
pak aplikovat jeste predtim, nez odesles data na server (a on vrati chybu).
Leos

> mam dotaz, potrebuju pouzit constraints pro field z db servru
> (constraint je v databazi). Pouzivam dbExpress. V jedny knizce k Delphi
> jsem nasel, ze server constraints jsou podporovany, pouze pokud se
> pracuje s DBE. Jelikoz ale o tomhle v helpu neni zadna zminka, zkousel
> nekdo pouzivat tyhle server constraints i kdyz nemel BDE ?

IB- seznam chyb.hlaseni

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.9.2003 13:09:40

ahoj,

ja to delam tak, ze uzivateli zobrazim
primo chybovou hlasku serveru, coz se mu
vetsinou moc nelibi, ale kdyz mi ji prelouska
do telefonu, jsem zpravidla hned "doma" a
poradim mu.
tento pristu ovsem predpoklada nejak
"lidsky" pojmenovany tabulky a omezeni, protoze
hlaska, ze violation of foreign key constraint
integ_92 on table cis_1050 ti asi moc nerekne
ani kdyz anglicky umis (:o)

peca

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 23.9.2003 12:35:37

23.9.2003 Martin Schayna:

> Lze nejak omezovat sloupce ktere z prikazu Exec ziskas?
> (kvuli rychlejsimu fetchovani)

Tim, ze si tam posles parametr a on ti bude vracet urcity select. Ale
neudelas to obecne (v praxi to ani neni nutne)

Constraints

[*] Tomas Simecek <tomassimecek(zv)atron.de> - 23.9.2003 13:01:39

Caute vsichni,

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 12:39:38

> [...]

vec, kteou pochopitelne ted okukuji... .NET potrebuje sam o sobe
nejdrive dodelat a pak usadit, nez to bude pouzitelne... ;-( Do te

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 23.9.2003 12:15:36

Ahoj,

nejak jsem nenasel seznam chyb IB, abych je mohl
srozumitelne rici uzivateli. Jde mi o hlavni
vyjimky typu "duplicitni klic". Nechce se mi
delat znovu checkovani hodnot v prgm, proste se
pokusim zapsat do db a pri chybe to zobrazit
uzivateli.

Ludek

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 23.9.2003 12:13:35

V zasade ano, ale podle jakych kriterii?

[...]

Vstupnim parametrem urcuju jake sloupce se vraci.

Mohu to teoreticky udelat i takto

CREATE procedure Vrat_auta (zv)Param varchar(255)
AS

exec('SELECT '+(zv)Param+' from auta')
> [...]

> Do TQuery zadas jako SQL prikaz "Exec Vrat_Auta"
> a provedes Open

Lze nejak omezovat sloupce ktere z prikazu Exec ziskas?

Martin Schayna

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.9.2003 11:55:34

> [...]
>
> Do TQuery zadas jako SQL prikaz "Exec Vrat_Auta"
> a provedes Open

Lze nejak omezovat sloupce ktere z prikazu Exec ziskas?

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.9.2003 10:23:27

-
> From: Otisk Rene [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]

> jmeno_procedury" a otevru
>
> ale v MS SQL nedostanes vic jak jeden zaznam (output param v
> MS SQL), takze
> pokud mas v IB SP ktera ti SUSPENDEM vraci nekolik zaznamu,
> tak to musis
> upravit u MS SQL z procedure na function. u SP na MS SQL jsem
> RETURN VALUES
> nikdy nevidel...
>
> Sroub
To neni uplne pravda, vratit muzes zaznamu kolik chces,
ale jmeno procedury neni mozno pouzit ve vyrazech
jazyka T-SQL ( klauzuli FROM prikazu SELECT) neni k temto
zaznamum pristup. Z Delphi si s nimi muzes delat co chces
(nelze update-pochopitelne).

Funkce umoznuje vracet recordset, ktery je mozno pouzit i ve vyrazech
jazyka T-SQL (opet nelze update-pochopitelne).

Pavel

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.9.2003 11:13:31

> [...]

Ja si myslim, ze na platforme .NET programatori Delphi
prejdu na C#, v Delphi.NET nevidim ziadnu perspektivu.

Thready a TTreeView

Jakakoli komunikace s komponentami VCL se MUSI provadet v metode Synchronize
toho threadu, primo se to provadet neda.

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

Napadlo mne pouzit stahovani v TThread, vse funguje OK, ale
potreboval
bych jeste neco navic :O) Vymyslel jsem totiz, ze bych chtel po
stazeni
souboru pridat Node do TTreeView, ktery mam na TForm. A v tom je
problem, kdyz chci pridat Node, dojde k vyjimce ... adresu TTreeView
jsem do TThread predal, ale nevim co delam spatne.

A aby toho nebylo malo, v tom stahovanem souboru je seznam dalsich
serveru, ktere chci po stazeni souboru opinkat a podle odezvy pridat
Child do TTreeView s nejakym statusem. Potreboval bych poradit, jak
mam
resit, kdyz mam napr. 100 serveru a chci pouzit pouze napr. 10
threadu
.... a hlavne, jak pridat ty Child do TTreeView ...

Thready a TTreeView

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 23.9.2003 10:15:26

V okne, ve kterem mas TTreeview, vytvor proceduru, ktera prida novy node
do TTreeView. V threadu vytvor proceduru, ze ktere ji budes volat. Tuto
thread proceduru zavolas z Execute pomoci Synchronize. Pokud budes
tech threadu vytvaret vice, musis pouzit nejakou synchronizacni metodu
(kriticke sekce, mutexy, semafory).

Pro inspiraci pouziti kriticke sekce (pisu to z hlavy bez Delphi):

Unit MainForm;
TreeView1: TTreeView;
public
procedure CreateNewNode(const ACaption: string);

MyCS: TRTLCriticalSection;

Unit uThread;
MyThread = class(TThread)
private
NewCaption: string;
procedure NewNode;
protected
procedure Execute; override;

uses MainForm;

procedure MyThread.Execute;
NewCaption := 'Nova polozka';
Synchronize(NewNode);

procedure MyThread.NewNode;
begin
EnterCriticalSection(MyCS);
Form1.CreateNewNode(NewCaption);
LeaveCriticalSection(MyCS);

Kritickou sekci vytvoris v OnCreate formulare a zrusis v On Destroy;

From: Radegast [mailto:drag(zv)seznam(tec)cz]

Ve sve aplikaci stahuji soubor z internetu pomoci URLDownloadToFile z
unity URLMon.Bohuzel pri stahovani aplikace na chvili "zamrzne" a
nereaguje, coz bych chtel odstranit.
[...]

This e-mail is intended for the addressee(s) named above only. As this
e-mail may contain confidential or privileged information, if you are not
the named addressee(s) or the person responsible for delivering the message
to the named addressee(s), please telephone us immediately. The contents of
this e-mail should not be disclosed to any other person nor copies taken.

IB/FB - hlaseni serveru v cestine

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.9.2003 10:57:30

> mozno by som do toho isiel, ale skor by som riesil slovensku variantu, t.j.
> spolocne urobit dva jazyky, mohlo by sa to rozdelit na viacej casti, ktore
> by sa prekladali z anglictiny a potom je to uz jednoduche prehodit zo
> slovenciny do cestiny a naopak,

no, uvidime, ale i tak byse to asi dalo delat.
rozhodne bude stejny postup.

> len presne neviem ako a kde je to ulozene vo
> FB a ake su moznosti vygenerovania tychto jazykovych variant (technicke
> prevedenie), ale to by nam mohol objasnit "Hajhou Pavel" :o)

no, je to nekde celkem dobre popsany. kdyzsi jsem na to koukal, ale
pamatuju si jenom, ze to nejni moc slozity :o) ja se na to preci
jen podivam (za domaci ukol).

peca

ps: je tu nekdo z borlandu, kdo by potvrdil Slavkovu informaci
lokalizaci IB5(4)? pripadne zjistil, zda je mozne ji poskytnout
verejnosti.

Asi OT: Poradte mi s propojenim pobocky :o)

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 23.9.2003 10:51:30

Klient zdarma je, klientske licence ne. Plati se jen za serverovou
cast.

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Tuesday, September 23, 2003, 5:45:03 AM, you wrote:

iJF> Jinak klienti zdarma nejsou, stejne jako klientske
iJF> licence pro pripojeni k serveru.

IB/FB - hlaseni serveru v cestine

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 23.9.2003 10:43:29

[...]
slovenciny do cestiny a naopak, len presne neviem ako a kde je to ulozene vo

From: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz]

Samozrejme, ze je.
Start / spustit / GPEdit.msc
Konfigurace pocitace / Sablony pro spravu / System
Vypnout automaticke prehravani
To je ale pouze rozhrani nad registrem

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

Neznalost neomlouva, kaju se. Proste jsem tohle v MS SQL "neobjevil" v
podobne forme jako v IB a chybelo mi to tam. Uz nechybi :-)

Sroub

> create procedure Vrat_Auta
> As
> select * from CIS_Aut order by SPZ
>
> Do TQuery zadas jako SQL prikaz "Exec Vrat_Auta"
> a provedes Open

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 23.9.2003 09:17:21

23.9.2003 Otisk Rene:

> [...]
> upravit u MS SQL z procedure na function. u SP na MS SQL jsem RETURN VALUES

To neni pravda. Jinak by ulozene procedury k nicemu nebyly.
[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 23.9.2003 09:17:21

> [...]

> jakym zpusobem lze spustit z SQL skriptu jiny SQL skript
> nad databazi Firebird 1.5 ? Vyzkousel jsem uz kde co, ale

Komponenta pro komprimaci

[*] Milan Hora <ivar(zv)ivar(tec)cz> - 23.9.2003 09:27:22

Ahoj,

http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/

Data: PTreeNodeData;
ColIdx: integer;
begin
Data := Sender.GetNodeData(Node);
for ColIdx:=low(Data^.tndColors) to high(Data^.tndColors) do
Data^.tndColors[ColIdx] := random($FFFFFF);
end;

procedure TForm1.__HandleBeforeItemErase(Sender:TBaseVirtualTree;
TargetCanvas:TCanvas; Node:PVirtualNode; ItemRect:TRect; var
ItemColor:TColor; var EraseAction:TItemEraseAction);
begin
TargetCanvas.Brush.Style := bsClear;
EraseAction := eaColor;
end;

procedure TForm1.__HandleBeforeCellPaint(Sender:TBaseVirtualTree;
TargetCanvas:TCanvas; Node:PVirtualNode; Column:TColumnIndex;
CellRect:TRect);
var
Data: PTreeNodeData;
begin
Data := Sender.GetNodeData(Node);
TargetCanvas.Brush.Style := bsSolid;
TargetCanvas.Brush.Color := Data^.tndColors[Column];
TargetCanvas.FillRect(CellRect);

Spusteni skriptu z jineho skriptu u FB1.5

[*] Martin Vlk <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 23.9.2003 09:07:20

Ahoj,

[...]

ZipMaster - chyba 10101 - propably not linked to t

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.9.2003 08:57:19

Ja take ne a proto jsem radeji pouzil TZip, ktery je mnohem pochopitelnejsi
a nektere veci ze ZipMastera jsem si do TZipu dodelal... :)))

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 23.9.2003 09:15:21

Kazdy vyberovy dotaz (SELECT) uvedeny v SP vrati mnozinu dat.
Vice dotazu vrati vice mnozin (recordsetu).
> treba chybovy
> jo souhlasim ale vzdy to bude pro kazdy output parametr jen
> jedna hodnota a
> ne mnozina

> Muzes mi dat priklad CREATE PROCEDURE, ktera mi vrati mnozinu dat?
>
> Sroub

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.9.2003 08:47:18

> [...]

tohle Borlandi v Delphi.NET nejak neodflakli...
(ono je to tezke, kdyz Borland uvolnil Delphi.NET preview jen pro

Dobra, jak teda?

Sroub

> tak toto by som vobec netvrdil...mozno to len treba vediet :-)
> SP na MS SQL (7/2k) vie vratit OUTPUT paramatre, RETURN hodnotu, RECORDSET
> dokonca aj niekolko RECORDSETov...
> a ku vsetkemu sa da pristupovat aj z Delphi
>
> Milan

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)cz.foxconn(tec)com> - 23.9.2003 08:45:18

> [...]
> nikdy nevidel...
>
> Sroub

tak toto by som vobec netvrdil...mozno to len treba vediet :-)
SP na MS SQL (7/2k) vie vratit OUTPUT paramatre, RETURN hodnotu, RECORDSET a
> [...]

> sadu navratovych hodnot a treba taky celou mnozinu dat.

Muzes mi dat priklad CREATE PROCEDURE, ktera mi vrati mnozinu dat?

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 23.9.2003 08:37:17

Ulozene procedury v MSSQL nemusi vracet zadnou hodnotu nebo treba chybovy
stav,
sadu navratovych hodnot a treba taky celou mnozinu dat.
UDF ti muze navit vratit data jako TABLE (jako datovy typ TABLE).

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

> [...]
> tak to musis
> upravit u MS SQL z procedure na function. u SP na MS SQL jsem

Thready a TTreeView

[*] Radegast <drag(zv)seznam(tec)cz> - 23.9.2003 08:27:16

Ahoj,
resim problemek a potrebuji radu.

[...]

Neocekavam hotovy kod, ale za rady budu velmi vdecen.

Dekuji Radek

Komponenta pro komprimaci

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 23.9.2003 08:19:16

Zacali jsme misto ZIP pouzivat
Aravil CAB Components 1.07 for Borland Delphi 5 and 6,
ktera je free a format CAB zvladnou vsechny Win bez externich
programu.
ZIP ale myslim neumi. Ale tim si nejsem jist.

Tuesday, September 23, 2003, 8:05:14 AM, bylo napsano:

nrvc> Panove,
nrvc> shanim nejakou free komponentu pro D6, ktera mi umozni
nrvc> komprimaci dat. Nejlepe kompatibilni s formatem ZIP. Potrebuji
nrvc> aby to fungovalo samostatne bez pomoci nejake DLL.

Komponenta pro komprimaci

[*] netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz - 23.9.2003 08:05:14

> [...]

nikdy nevidel...

Sroub

Audio a Data CD ... automaticke ne/spousteni ...

[*] Rumcajs <konfera(zv)rumcajs(tec)com> - 23.9.2003 07:25:11

Najed si do Ovladacich panelu, klikni na ikonu System a zvol Vlastnosti.
Vyhledej CD-ROM a v popisku zatrhni (nebo zrus) Automaticke oznameni o
vlozeni

Lukas "Rumcajs" Weiss

> Ahojky lidi,
> Prosel jsem konferu a nikde jsem to nenasel ... nezbyva nez se
> optat:
> Potreboval bych zakazat/povolit automaticke spousteni audio/data CD
> (po vlozeni do mechaniky) - je nejaka jina cesta nez primo smatlani do
> registru ?
>
> Diky za odpoved.
> Milan

Hint ve statusbaru - Vyreseno

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 23.9.2003 07:05:09

No toto mi moc nevyhovuje, protoze udalost OnShowHint se vyvola az po
chvili - v dobe kdy se ma zobrazit ono zlute okynko s hintem - coz je
ale pozde :(.
ale vyresil jsem to takto:

procedure TMainForm.ShowHint(Sender: TObject);
var
wc: TWinControl;
begin
if (Length(Application.Hint) > 0) then
begin
wc := nil;
wc := FindVCLWindow(mouse.CursorPos);
if (wc <> nil) and (GetParentForm(wc) = MainForm) then
begin
StatusBar.SimplePanel := True;
StatusBar.SimpleText := Application.Hint;
end
else if (wc <> nil) and (GetParentForm(wc) = SecondForm) then
begin
SecondForm.StatusBar.SimplePanel := True;
SecondForm.StatusBar.SimpleText := Application.Hint;
StatusBar.SimplePanel := False;
SecondForm.StatusBar.SimplePanel := False;
StatusBar.SimplePanel := False;
SecondForm.StatusBar.SimplePanel := False;

> From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>
> ShowHint zjistim
>
> Podivej se na TApplication.OnShowHint, kde parametr
> HintInfo.HintControl obsahuje control pro ktery se zobrazi
> hint. Pomoci funkce GetParentForm pak ziskas z ktereho formulare.
>
> Petr Vones

komponenta stylu defragmentace

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 23.9.2003 06:57:08

> [...]
> samostatne InvalidateNode() resp. InvalidateColumn(). Takze by to nebylo
> ani moc programovani a rychlost prekreslovani by mohla vyhovovat.
>
> A kdyby to bylo pomale s obrazky a stacila Ti jen zmena barvy pozadi,
> asi by se to dalo jeste zrychlit, protoze pak by (jestli se nepletu)
> melo stacit
> jen nastavit pozadovanou barvu pozadi v handleru OnBeforeItemErase.

zmenit barvu pozadi by take slo, potiz je stale s tim scroll-ovanim. jakmile
prekreslena cast nekam zaleze, vetsinou ji musis po dalsim zobrazeni znovu

Martin

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 23.9.2003 05:45:03

22.9.2003 Otisk Rene:

> [...]

Audio a Data CD ... automaticke ne/spousteni ...

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 23.9.2003 05:45:03

22.9.2003 skalsky(zv)oksystem(tec)cz:
> [...]

Samozrejme, ze je.
Start / spustit / GPEdit.msc
Konfigurace pocitace / Sablony pro spravu / System

Dalsi moznost je Tento pocitac, vlastnosti CD mechaniky
Jedna ze zalozek je "Automaticke prehravani"...

Asi OT: Poradte mi s propojenim pobocky :o)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 23.9.2003 05:45:03

22.9.2003 Jakub Dusek:

> Mame podobny pripad, zkouseli jsme to podobnym zpusobem pres 128 kb/s,
> ukazalo se to nepouzitelne line...

Pokud na tom chces provozovat aplikaci, ktera na to neni stavena,
pomale to byt musi.
Musel bys mit aplikaci navrzenou a optimalizovanou uz od zacatku
vyvoje. Pak by se s tim dalo neco delat.

SQL server, ktery pracuje s tabulkami Clipperu zrejme nenajdes.

> Microsoft Terminal Server je pokud vim soucasti Windows 2000 Server,
> klienti jsou zdarma (ve WinXP dokonce integrovani jako Remote Desktop
> Connection), cili jedina investice je do HW, pri vetsim poctu
> uzivatelu je server docela narocny, hlavne na pamet.

Integrovany terminal server ve Win2000 server je urceny jen pro spravu
serveru ne pro praci. Jinak klienti zdarma nejsou, stejne jako klientske
licence pro pripojeni k serveru.

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.9.2003 21:56:33

> Existuje vyvojarska verze, ale neni zdarma. Pouziti trial verze pro
komercni
> vyvoj neni zrovna vporadku.
> Snad lze pouzit zapujcenou kopii od zakaznika, ale varim z vody.

ja nevidim problem pouzit trial verziu na komercny vyvoj (samozrejme
kym nedojde jej platnost). Pokial staci MSDE (to je MS SQL
ale bez vizualnych nastrojov), tak to je sucastou .NET SDK.
Cize nie je problem to zdarma stiahnut, nainstalovat a vyvijat
co chces a ako chces. Samozrejme najlepsie v .NET a C#.
Mal by sa uz dokonca objavit Yukon, teda Visual Studio pre
MS SQL. Kym Yukon nie je alebo kto nechce pouzivat
Visual Studio tak sa mu oplati kupit MS SQL Developer Edition.
Stoji to $49,-USD v USA a L35,- v Anglicku (u nas neviem
kolko to stoji). Sucastou Developer Edition su aj redistribucne
prava na MSDE. Viz http://www.itwriting.com/sqlyukon.php

Erik

Rychlost site

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.9.2003 21:48:33

Zdravim

Lze nejakym zpusobem zjistit jak rychle bezi pocitacova sit (10 nebo 100
Mb/s)
Delphi 5 Prof.

chyba pri pouziti DAO komonent

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.9.2003 21:00:30

> ok, ale preco DAO komponenty vyhlasia tu chybu pri pouziti DAO 3,5

bud tam nie je nainstalovane DAO 3.5 (mozes to overit programom daotest.exe,
ktory davame k nasim DAO komponentam) alebo databaza nie je vo formate
pouzitelnom pre DAO 3.5 (t.j. Jet 35 - over si to tak, ze ju skus otvorit v
Access 95/97)
alebo mozno nejaka ina chyba, pretoze hlaska "nedostatok pameti" je dost
zvlastna.

Erik

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.9.2003 20:02:26

> [...]

.NET jazykmi ale je potrebne dodrzat urcite pravidla (obmedzenia),
viz. CLS - Common Language Specification.

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 22.9.2003 18:20:18

> Jooo, namatkou generatory (automaticka IDENTITY versus GEN_ID())
Jde o vlastnost typu, generuje se automaticky podle zadanych pravidel nad
vhodnym typem (decimal, int, numeric, smallint, bigint nebo tinyint)
Posledni pridelenou ti vraci promena (zv)(zv)identity.

> trosku jina syntaxe SP, date a time u IB versus datetime (smalldatetime),
bit
> versus smallint. Zalezi co mas v tabulkach za domeny.
Nektere typy se lisi, ale nejde o zasadni rozdily.

> Jooo a urcite pouzivej misto varchar nvarchar...
nvarchar,nchar = unicode, z Delphi muzes mit obcas problemy.
Pokud nepuzivas unicode je to jen plytvani mistem. Prevest char na nchar lze
kdykoliv.
Dulezitejsi je spravne rozhodnout o pouziti char/varchar.

> Budes muset principielne trosku jinak osetrovat transakce, refresh
Jde hlavne o jiny zpusob osetreni chyb. Refresh - nerozumim. Pokud
potrebujes obnovit data, znovu vyvolas dotaz.
Pouzivat komponenty napojene primo na data je krajne nevhodne. To uz se tu
probiralo snad stokrat.
Spouste jsou After, s urcitym omezenim i Before (INSTEAD OF).

> a hlavne z SP nedostanes select.
???
SP samozrejme muze vracet hodnoty (ReturnValues, dataset, volat dalsi SP)

> U MSSQL je analogicky FUNCTION
Uzivatelske funkce?

>, ale v nekterych momentech je pomaly
To asi kazdy :-)

> Sroub

Z dalsich vlastnosti - pohledy, kurzory (pro radkove operace).
Zabezpeceni je vhodne pouzit integrovane Windows, prava se prideluji na
urovni skupin/uzivatelu domeny win.
Musis pocitat s vyysimi naroky serveru na HW a zvazit presunuti logiky na
server.

[...]

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 22.9.2003 15:58:09

> Potreboval bych zakazat/povolit automaticke spousteni audio/data CD
> (po vlozeni do mechaniky) - je nejaka jina cesta nez primo smatlani do
> registru ?

Ve win9x to slo vypnout pres ovladaci panel system. Ve winxp (a asi i win2k)
to uz nejde.
jesli nevis co a kde menit, tak snad pomuze nasledujici skriptik (ulozit do
souboru s priponou vbs)

Zdravi Spider

(skript nasleduje)
--------------
'Disable CD Autorun in Windows XP
'? Doug Knox - 9/3/2001
'This code may be freely distributed/modified

Option Explicit

'Declare variables
Dim WSHShell, n, p, itemtype, MyBox

'set variables
p =
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explo
rer\NoDriveTypeAutoRun"
itemtype = "REG_DWORD"
n = 181

Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.RegWrite p, n, itemtype

MyBox = MsgBox("CD Autorun is disabled" & vbCR & "Log off/on or Reboot, if
necessary.", 4096, "Disable CD Autorun")

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.9.2003 15:47:48

> Mam pro me obrovsky problem... Snazim se x mesicu
> vyvinout software pro urcitou organizaci. Bohuzel
> doslo ke zmene IT vedeni a ta rozhodla, ze mou
> aplikaci vemou jen v pripade, ze bude fungovat
> pod MS SQL.
> Celou jsem ji navrhoval pod FB 1.0.3 - muzete mi
> nekdo rict, co me vsechno ceka, na co si mam dat
> bacha atd...??

Komplexne neporadim, ale napada me toto:

1) Asi bude treba upravit triggery - nektere konstrukce se na obou serverech resi
jinak (napr. pouzivani new a old), MSSQL nepouziva generatory, ale identity, triggery
se tusim nevolaji pro zmeny na kazdem radku tabulky zvlast, ale trigger se vyvola az
nakonec (souvisi i s tim new - old) apod.

2) Nejsem si jist, zda se nelisi nejak i pouzivani CHAR a VARCHAR poli na klientovi
z hlediska automatickeho doplnovani/umazavani koncovych mezer...

To me jen tak na prvni zamysleni napadlo pri vzpomince, jak jsem kdysi prevadel
aplikaci z MSSQL7 na IB6.

Rozhodne bude dobre se s MSSQL serverem blize seznamit, aby vysledkem Tve
jiste perne prace nakonec nebyl paskvil - jak z hlediska vykonu, tak i zpusobu prace
s MSSQL serverem.

David Lebeda

Nevite nekdo prosim jak na prekresleni okna?

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 22.9.2003 15:58:04

Tak tohle bohuzel taky nezabira :O(

"Jaroslav Bucek"
<jaroslav.bucek-kd Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
(zv)seznam(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Nevite nekdo prosim jak na prekresleni okna?
delphi-l-owner(zv)cle
xpert(tec)cz

22.09.2003 15:21
Odpovezte prosim
uzivateli delphi-l

From: "Tomas Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>> Zkousim to nejak takhle

> Aktiv:=GetForegroundWindow;
> UpdateWindow(Aktiv);

Zkus pouzit InvalidateRect. To by melo fungovat. Budes si ale muset zjistit
Rect toho okna, takze jeste pouzijes funkci GetWindowRect.

OT: Nevite nekdo prosim jak na prekresleni okna?

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 22.9.2003 14:59:39

Zkousim to nejak takhle

Aktiv:=GetForegroundWindow;
UpdateWindow(Aktiv);

a vubec to nereaguje zkousel jsem i postmessage s WM_PAINT coz by melo byt
to same a taky nic. Handle okna mam spravnej pac jiny veci jako je treba
movewindow tak to maka pekne jen to zatraceny prekresleni ne a ne zabrat
:O) Predem dikes za rady

GetClass nenachazi registrovanou tridu

Zdravim vsechny !

Odpovim si sam, overil jsem si, ze trida neni zaregistrovana.
Nicmene: Napada nekoho, proc by se nemela provest registrace tridy
pomoci RegisterClass v sekci Initialization velmi jednoduche unity?

Dekuji za libovolny napad.

--
S pozdravem Karel Horky, D6 SP2, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

IB/FB - nuceny prevod do MS SQL

Ahoj panove!
[...]
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

Audio a Data CD ... automaticke ne/spousteni ...

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 22.9.2003 14:13:36

[...]

SQLite DbExpress driver

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 22.9.2003 14:11:35

Dobry den,

ze stranek

http://www.bcp-software.nl/artikelen/sqlite.html

jsem stahnul SQLite DbExpress driver + priklad a nejde mi tohle:

- DbxSQLiteUnit neexistuje :-(, takze nemuzu priklad zkompilovat
- pri pokusu o connected (a spravne nastavenem parametru database) mi to
pise, ze mam spatnou verzi dll (i kdyz pouzivam tu, ktera byla soucasti zipu
...)
?
Mozna delam nekde zasadni chybu, protoze s dbExpress nemam zkusenosti - jen
jsem si chtel usnadnit praci s SQLite ...

Poradite mi nekdo prosim (pokud jste mne pochopili ...)?

S pozdravem

Frantisek Bohac

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.9.2003 13:29:32

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Me nejde o to, jestli si muzu napsat potomka. Me jde o to, jestli si
> primo v Delphi.NET mohu vytvorit instanci tridy, ktera je deklarovana
> v C# zdrojaku... ?

Samozrejme, bez toho by to nemohlo vubec fungovat.

Petr Vones

Delphi.NET a C# kod dohromady...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.9.2003 13:35:33

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> kdyz budu mit nejake objekty psane v C# (presneji receno jejich
> zdrojaky), budu je moci snadno zaclenit do Delphi.NET programu?

Prelozis je jako assembly a tu pak pouzijes v Delphi.NET. Pokud jsi snad
myslel ze z toho udelas jedno EXE tak to (zatim) ne *).

*) Jiste reseni je ulozit assembly jako resource, po spusteni nahrat do pole a
nahrat assembly z tohoto pole. Ale to asi nikdo normalni pouzivat nebude.

Petr Vones

Asi OT: Poradte mi s propojenim pobocky :o)

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 22.9.2003 13:27:32

Na TS doporucuji dost vykonnou masinu (na strane serveru). Hlavne pamet. My
mame pro 20 klientu 2GB RAM a myslim, ze je to tak akorat.

From: "bleak" <bleak(zv)mvesely.com>
> Existuje free kompilator pro C?

Treba http://www.borland.com/cbuilder/cppcomp/index.html

Petr Vones

OT: kompilace knihovny emi do DLL

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 21.9.2003 17:58:15

zdravim,
potreboval bych zkompilovat na W2000 zdrojovy kod knihovny emi do dll.
Existuje free kompilator pro C?
Nebo mate nekdo tuto knihovnu jako DLL? Eventuelne muze ji nekdo
zkompilovat?

bleak

Hack dbx

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 21.9.2003 07:51:34

18.9.2003 David Kraina:
> Dobry den,
> verim sice, ze to asi do konference takove veci nepatri, ale je to opravdu
> pouze k dobrym ucelum : potreboval bych nejak hacknout *.dbf tabulku, ktera
> je blokovana heslem.
> Dik za kazdou radu.

DBF tabulka nemuze byt blokovana heslem. DBF s necim takovym nepocita.

sitovy skener OT

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 21.9.2003 00:14:12

Aldik natahuje slechy:
To me take zajima..
takze i na muj mail...
Aldik(zv)quick(tec)cz

Peta pise:
> Potreboval bych udelat neco jako sitovy skener - skener je starsi a je
> pripojen k paralelnimu portu. Zadne hotove reseni jsem nenasel.

> Nema nekdo napad? Predem diky za jakoukoliv odpoved, kdyztak na soukromy
> mail.

Zjisteni jmena aktivni aplikace.

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 20.9.2003 18:45:51

> Hledam ale neni to nic platne. Prosim o radu jak zjistim jmeno
> programu, ktery je prave aktivni. Predem dekuji za nakopnuti.

Definuj akticni aplikaci??? Ta co je na vrchu??
a definuj "jmeno programu", je to okno, nebo nazev procesu, nebo jmeno
souboru???

S pozdravem
Bronislav Klucka

----------------------------=[ pro2-soft.com ]=----------------------------
Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

* Windows & Web applications, Computer training http://pro2-soft.com

OT: Jak se pomoci PSFTP z baliku PuTTYpripojit pre

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.9.2003 15:41:40

Zdravim.
Uz jsem prohledal kde co, ale stale nemuzu prijit na to jak se pomoci PSFTP
pripojim k serveru pres proxy.
Pritom WinSCP3 mi chodi (i pres proxy) bez problemu. Zkousel jsem i pomoci
exportu a importu registru kopirovat funkcni ulozenou session z WinSCP3 do
PUTTY ale ani to nepomohlo.
Stale to rve ze ja(zv)muj.server(tec)cz je nedostupny.
Chceme z venkovniho serveru odrtranit klasicke FTP a prejit na SFTP (ne
SCP). No a ja potrebuji nahradit v nekolika jednoduchych programcich FTP
prenos (Synapse) a predelat to na SSH konkretne SFTP. Zadnou knihovnu nebo
komponentu jsem nenasel a tak jsem si myslel ze pouziji volani radkoveho
klienta PSFTP.

Dekuji predem za kazdou radu tykajici se tohoto problemu.

Ludek ZITA

OT: sitovy skener

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 20.9.2003 10:49:20

Dobry den,

resim nasledujici problem:

Mam dva pocitace Win98SE spojene primo krizenym kabelem (je to kvuli sdileni
souboru, pripojeni k netu a sitove tiskarne).

Potreboval bych udelat neco jako sitovy skener - skener je starsi a je
pripojen k paralelnimu portu. Zadne hotove reseni jsem nenasel. Na linuxu by
to nebyl problem, ale jak jsem psal vyse musim pouzit Win98SE.

Napadlo me naprogramovat neco jako presmerovani paralelniho portu po siti,
ale vubec nevim jestli to jde a jestli ano tak jak.

Nema nekdo napad? Predem diky za jakoukoliv odpoved, kdyztak na soukromy
mail.

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

chyba pri pouziti DAO komonent

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 20.9.2003 10:41:14

> [...]
> Kde sa da stiahnut instalacia DAO ak mnou vytvoreny programcek si chcem
> pustit na pc s Win 95, nt40 kde neni dao nainstalovane.

LoadFromResourceName

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 19.9.2003 19:40:49

Zdarvim

J.Straku 12
969 00 Banska Stiavnica
SLOVAK REPUBLIC