Interbase a cas

[*] Tomas Simecek <tomassimecek(zv)atron.de> - 17.9.2003 08:35:17

Jo to sem si taky myslel, ale jelikoz rozdil dvou casu v ramci jednoho
dne je mnohdy > 0 tak to nebude to asi prave orechove. Navic
napr 10:00 - 08:00 dava jiny vysledek nez 13:00 - 11:00 i kdyz by mel
byt logicky stejny, tomu uz nerozumim vubec.

Tom

petr palicka wrote:

>select id, sum(cas_stop - cas_start) from abc group by id
>
>to musi fungovat. cas je ulozen jako desetinna cast cisla
>(zlomek dne), datum jako celistva (pocet dnu od nekdy
>31.12.1899). zkus pripadne vysledek castnout jako datetime,
>nebo timestamp, nebo jaxe jmenuje ten datum+cas typ.
>
>peca
>.

Jak dlouho jeste vystacite s Win32 API

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2003 08:15:15

Nastesti je tam "primary method" a ne "the only..." ;-)

> O tom jak moc "predcasne" je uvazovat o prechodu na .NET je
> treba tento kratky odstavec:
>
> 2003/09/04 - The .NET Show #35: Managed Code http://www.drbob42.net/
>
> (...) The .NET Framework in general, and Managed Code in
> API for developing applications with, and this will be the
> primary method for developing applications for "Longhorn".

OT extracting Tar

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 17.9.2003 07:53:14

Dobry den,

pokud to potrebujete delat interne v programu, zkuste pouzit misto taru
z prikazoveho radku nejakou komponentu z TurboPower Abbrevia. Je to
dosupne na http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/.

Moznym resenim by jeste bylo pouzit tar z CygWinu (mohu poslat).

Petr

Benda Lukas wrote:
> Hmm asi neni mozno pouzivat stejne tar i ve Windows, protoze v nem to
> havaruje a havaruje to prave na ~ (v kratkych jmenech adresaru) a na \
> verzus /. Alespon se mi to tak jevi.
>
> Neznate tedy nekdo nahradu za tar ve Windows? Chci pouzit neco s touto
> funkci ve spojeni s bzip2, ktery podle mych vlastnich testu velmi
> kvalitne komprimuje, lec soubory sam neumi spojit (alespon jsem
> neprisel na to jak je spojit).

Interbase a cas

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.9.2003 07:11:06

> select id, sum(cas_stop - cas_start) from abc group by id
>
> to musi fungovat. cas je ulozen jako desetinna cast cisla
> (zlomek dne)

Mam pocit, ze u sloupcu typu TIME je cas udavan jako pocet sekund
od nejakeho data, datum vubec neobsahuje. Alespon ja, kdyz jsem
kdysi kdesi delal v databazi desetiminutovou korekci, jsem odecital
cislo 600.
Vysledkem sumy v onom selektu je selkovy pocet sekund - na
rozumny cas ho proto nelze prevadet pomoci castu apod., ale rucne
- delenim sedesati apod.

Jestli to zalezi na verzi a dialektu, netusim - mluvim o verzi 6.0 a
vyse vcetne FireBird, dialekt 3.

David Lebeda

OT extracting Tar

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.9.2003 22:04:31

Ne je to jinak, po dukladnem otestovani jsem zjistil, ze jde sice zmenit
kde se ma extrakce provets nize popsanym zpusobem, ale jsou v tom skryty
problemy.
V pripade ze jiz pri archivaci arcivuji napr. soubor "Doma\stesti.txt",
bude se i po extrakce chtit extraovat do "Doma\stesti.txt" pricemz ja
chci, aby se extrahoval rovnou pouze do "stasti.txt" a navic si tar
neumi vytvorit onene adresar "Doma" (alespon ve Windows).

>Hmm asi neni mozno pouzivat stejne tar i ve Windows, protoze v nem to
>havaruje a havaruje to prave na ~ (v kratkych jmenech adresaru) a na \
>verzus /. Alespon se mi to tak jevi.

Interbase a cas

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2003 21:10:27

> [...]

31.12.1899). zkus pripadne vysledek castnout jako datetime,
nebo timestamp, nebo jaxe jmenuje ten datum+cas typ.

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.9.2003 19:58:23

> [...]

na to jak je spojit).

>Dobry den,
>
>zkuste tar -xvvf archiv.tar --directory kamtochcete

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2003 19:18:20

O tom jak moc "predcasne" je uvazovat o prechodu na .NET je treba tento kratky
odstavec:

2003/09/04 - The .NET Show #35: Managed Code http://www.drbob42.net/

(...) The .NET Framework in general, and Managed Code in specific, represent
the future direction that Microsoft is heading in the programming model that
will be used for developing all Windows applications. In "Longhorn", the
codename for the next version of Windows, we will expose an entirely managed
API for developing applications with, and this will be the primary method for
developing applications for "Longhorn".

Petr Vones

Turbo Pascal x

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2003 17:50:14

From: "Robert Fujak" <robof(zv)inmail.sk>
> Viete mi poradit, kde mozem zohnat nejaku FREE verziu TP od Borlandu pod
> DOS/WIN?

TP 5.5 http://bdn.borland.com/article/0,1410,20803,00.html

Petr Vones

prg. v Delphi a multiuzivatelske prostredie na ser

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 16.9.2003 18:00:15

V zasade nam to na WinTermech fumgovalo bez uprav - az na nekolik specifickych veci. Asi nejvetsi problemy byly s clipboardem, ten v terminalovem provozu nekdy dosti zlobil, kolega to musel nejak resit, ale nevim jak a nevim ani co bylo pricinou problemu. Dalsi problemy mohou byt se soubory o kterych jsi drive mohl predpokladat, ze jsou na lokalnim PC a ony nejsou.

From: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>
> Potrebuji pomoct pomoct s extrakci souboru z tar ve Windows. Nevite jak
> vnutit archavatoru tar at rozbali vybrane soubory (nebo vsechny soubory)
> na pozici kam si preji ja?

Na tohle (tar.gz) pouzivam WinZip, nemusim hodinu zkouset ruzne command-line
parametry :-)

Petr Vones

prg. v Delphi a multiuzivatelske prostredie na ser

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 16.9.2003 13:41:56

[...]

C++ Builder X

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2003 13:09:54

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> ano, je to robene v Jave. IDE vizualne celkom ujde (to je zatial
> najnormalnejsi Java program, ktory som na Windowse videl),
> ale do Windows systemu stale nijako nepasuje. Windows ma
> GUI, na ktore som zvyknuty, ktore mi ulahcuje ovladanie
> programov a preto cakam, ze Windows programy ho budu
> vyuzivat a nie si vymyslat vlastne rozhrania (ako to bolo
> napr. v DOS-e). Nehovoriac o tom, ze je Java GUI
> je samozrejme poriadne pomale.

Take nevidim duvod si porizovat Athlon 3 GHz a 1GB RAM jen proto, aby to bylo
srovnatelne rychle s normalnim IDE. Nemluve o tom, ze to vypada spise jako
nejaka multimedialni aplikace nez solidni GUI, ktere bych snad chtel pouzivat.

> Mimochodom nie je tam ziaden framework, ziadne VCL,
> CLX a pod. Nic na vizualny vyvoj. Je to v podstate obycajny

V tom videu neco takoveho bylo, zalozene snad na nejake opensource vx
knihovne. Melo to v palete cele tri zalozky a na kazde par komponent :-)

> Borland C++, pisany v Jave, ktory umoznuje pouzit aj ine
> ako Borland kompilatory C-cka. Da sa povedat, ze je to
> urcite potvrdenie toho, ze cesta, ktorou isiel C++ Builder,
> t.j. pouzitie Delphi VCL sa ukazala byt asi nie prilis dobra,

Borland mel tenkrat prepsat VCL do C++, pak by to mozna melo vetsi nadeji.

> ked sa dali v Borlande na inu. Len mne sa zda, za tato
> nova cesta Buildera X je horsia ako ta prva ;-(.

Dost dobre mi neni jasny smysl toho produktu. Je mozne ze se dnes pisi i velke
nevizualni aplikace v C++, ale tady bude spise prevladat Java a .NET. Navic
podobnych IDE bude na ostatnich platformach jiste dostatek. Napriklad Eclipse.
Zalezet bude take na cene, tu jsem u nich zatim nenasel.

Petr Vones

C++ Builder X

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 16.9.2003 11:53:49

> [...]
> vyuzivat a nie si vymyslat vlastne rozhrania (ako to bolo
> napr. v DOS-e). Nehovoriac o tom, ze je Java GUI

Me to graficky pripomelo vyvojove prostredi pro PHP od Zendu a s tim je
teda hrozna prace. Me prijde nejlepsi zpusob GUI v Jave to co pouziva
Eclipse (www.eclipse.org), protoze to jde cestou, ze co podporuje
hostitelsky system, tak pouzije z nej (napr menu, toolbary). Ale
samozrejme pri takovem postupu se ukaze, ze to neni platformove
nezavisle :-)

> [...]
> ked sa dali v Borlande na inu. Len mne sa zda, za tato
> nova cesta Buildera X je horsia ako ta prva ;-(.

No ja jsem se dokoukal az na konec prezentace (teda bylo to narocne,
protoze dokud se mi cela nenacetla, tak se mi dokolecka poustel nacteny
zacatek. Takze to ze C++BuilderX je multiplatformni ... jsem slysel
tolikrat, ze to uz nezapomenu :-)) a tam byl ukazan visualni navrh
formulare prave pro wxWindows - ale to opravdu znamena, ze nikdo soudny
v tom nebude psat aplikace pro Windows.

Zajimavy je pristup ke kompilatorum, asi opravdu Borland nevi zda
zvladne 64bitovou platformu a tak se jisti, ze z jeho IDE pujde poustet
prekladac Intelu.

Honza +

Nejlepsi komponenty pro FireBird

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.9.2003 12:31:52

Taky bych se pridal. Meli jsme totiz jeden problem - uzivatele si vymysleli,
ze chteji delat obrovske sestavy (desitky az stovky tisic zaznamu tzn.
tisice stran) a IBX, ktere pouzivame, spadli na Out of memory (volani funkce
tusim IBAlloc z gds32), zatimco u IBO se takovato sestava klidne vytvorila.
Zkouseli jsme FIBPlus, ale vysledek byl v podstate stejny (taktez Out of
memory, ale pri vetsim poctu zaznamu). Vysledek u FIBPlus jsem ocekaval,
protoze jak znamo, tak IBX vysli, stejne jako FIBPlus, z puvodniho baliku
FIB. Byl jsem opravdu fascinovan, kdyz se pomoci IBO vytvorila sestava
citajici cca. 2000 stran :)))

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 16.9.2003 11:45:48

Ahoj

Lze najit komponentu se kterou by se daly vytvaret slide s efektovymi prechody ?

J. Heinisch

Nejlepsi komponenty pro FireBird

[*] Jaroslav Vorlicek <vorlicek(zv)ders(tec)cz> - 16.9.2003 11:25:47

> Jake jsou nejlepsi komponenty pro FireBird ?
Dle meho nazoru placene IB Objects. (www.ibobjects.com).

Jaroslav Vorlicek

C++ Builder X

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 16.9.2003 11:23:47

> [...]

ked sa dali v Borlande na inu. Len mne sa zda, za tato
nova cesta Buildera X je horsia ako ta prva ;-(.

Erik

Nejlepsi komponenty pro FireBird

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 16.9.2003 10:35:43

Jake jsou nejlepsi komponenty pro FireBird ?

Frantisek Stranik
tel. 26799 1883
mailto:FStranik(zv)CPOJ.CZ

Nejlepsi komponenty pro FireBird

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 16.9.2003 10:43:44

> Jake jsou nejlepsi komponenty pro FireBird ?
Pouzivame FB 1.0.3 , D7Prof, komponenty dbExpress a jsme plne spokojeni. V dbExpress v D6 byli jeste nejake problemy (chyby v dbExpress, v D7 uz jsou odstranene).

Marek Dostal

C++ Builder X

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 16.9.2003 10:29:43

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Mozna je to jeste horsi (podle informaci na DrBob42) - Java ?
>
> Petr Vones

OT: extracting Tar

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.9.2003 08:33:35

Potrebuji pomoct pomoct s extrakci souboru z tar ve Windows. Nevite jak
vnutit archavatoru tar at rozbali vybrane soubory (nebo vsechny soubory)
na pozici kam si preji ja?

Mam archiv.tar ten vytvorim napr. prikazem

tar cvf archiv.tar Cela_Cesta_K_Adresari\*.arch

Tento archiv chci cely extrahovat do Nova_Cesta_K_Adresari. Po extrakci
se pouziva symbol x bohuzel prikaz v nasledujicim zneni nefunguje

tar xvf archiv.tar Nova_Cesta_K_Adresari

Je to z duvodu, ze tar chce neustale zachovavat puvodni cesty k souborum.

C++ Builder X

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2003 02:39:13

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
> GUI frameworku (http://www.wxwindows.org) ktere se pokousi o to, co nelze

Mozna je to jeste horsi (podle informaci na DrBob42) - Java ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.9.2003 02:29:12

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> http://www.borland.com/cbuilderx

Zajimave, alespon podle videa. Borland se snazi splacat veci ktere nakoupil do
jednoho produktu. Otazkou bude cena a prekladace ktere v tom budou.

Bohuzel je IDE patrne zalozene na dalsim z rady hnusnych a nekompatibilnich
GUI frameworku (http://www.wxwindows.org) ktere se pokousi o to, co nelze
nikdy poradne udelat :-)

Petr Vones

C++ Builder X

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 16.9.2003 01:49:10

http://www.borland.com/cbuilderx

Erik

DataSet pro SQLite

[*] Sedlak Zdenek <konf(zv)seus(tec)cz> - 15.9.2003 23:27:01

Myslim, ze jednou z velmi zajimavych reseni je pouzit dbExpress Driver pro
SQLite (na
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=18385 ).

Pak muzes uplne v pohode uzivat SQLQuery a dalsi komponenty z palety
DBExpress, pro zobrazovani v gridu doporucuji kombinaci s Providerem a
ClientDatasetem. Vse je videt v demo programech spolu s delphi. Takze s tim
muzes pracovat stejne jako s dalsimi dbExpress driveri (na interbase, mysql
atd.), samozrejme s omezenimy danymi jednoduchosti SQLite (datove typy).

Jinak stranka tvurce dbexpress driveru je http://www.bcp-software.nl/
nebo primo http://www.bcp-software.nl/artikelen/sqlite.html
je tam ke stazeni take demo ukazky a dalsi..

snad to pomuze

Zdenda

DataSet pro SQLite

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 15.9.2003 18:08:41

BF> nevizualni by uplne stacila, pokud by sla priradit k Data Controls (aby se

k Data Controls ji nepriradis. vsechno si musis naprogramovat rucne.

INET/inet_error: read errno = 10054

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.9.2003 17:14:38

Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> wrote:
> Zdravim,
> nevite nekdo co by mohlo zpusobovat tuhle chybu?
>
> INET/inet_error: read errno = 10054
>
> Docela casto se mi objevuje v logu Firebirdu.

10054 = connection was reset. Vetsinou to znamena, ze druha strana
spojeni nasilne ukoncila TCP session (odesle RST segment). Ale muze se
to dit taky kdyz klient ukonci spojeni drive nez precte ze systemoveho
bufferu vsechna data z druhe strany.

D. Toman

INET/inet_error: read errno = 10054

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 15.9.2003 16:50:36

Zdravim,
nevite nekdo co by mohlo zpusobovat tuhle chybu?

INET/inet_error: read errno = 10054

Docela casto se mi objevuje v logu Firebirdu.

Predem dik
Jirka

Jak ze service vypnout pocitac

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.9.2003 15:50:32

Dobry den,

poradite prosim nekdo, jak uplne vypnout pocitac ze sluzby pod W2K?

Pomoci ExitWindowsEx umim vypnout pocitac z aplikace.

InitiateSystemShutdown to nejspis umi i ze sluzby, ovsem pocitac vzdy zustane, v souladu s
dokumentaci, zapnuty a zobrazi se hlaska "Nyni muzete pocitac bez obav vypnout".

Ja bych ovsem potreboval, aby se i pri volani nejake funkce ze sluzby pocitac vypnul uplne.
Neresili jste to jiz nekdo? (Uspesne...)

Dekuji,

Karel Rys

prace s oknem jine aplikace

[*] delphik(zv)email(tec)cz - 15.9.2003 14:58:28

Ahoj. Potreboval bych poradit s nasledujici veci.

Mam dve aplikace A a B, ktere na sobe nezavisi. B je MDI aplikace. Potrebuji, aby z aplikace A jsem mohl "klikat" v aplikaci B do jednoho child okna (je jich tam nekolik) na jeho tlacitka, zadat nejake hodnoty to textovych poli apod. a obslouzit dialogove okna s hlaskami, ktere mohou vyskocit pri kliknuti tlacitko. Hwnd aplikace B vim.

Matne si vzpominam, ze uz zde bylo neco podobneho probirano, ale nedari se mi to v archivu najit. Diky za kazdou radu. Delphik

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Vladimir Teply <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 15.9.2003 13:44:24

Jen takovy maly pripodotek. Pokud clovek jeste MUSI neco delat v DOSu tak je
CRT IMHO jedina volba...

VladaT

Zjisteni, jak dlouho je stanice neaktivni

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.9.2003 13:00:21

Karel Rys dne 15 Sep 2003 v 11:58:

> Zdravim,
>
> poradite prosim nekdo, jak zjistit, jak dlouho je jiz uzivatel
> neaktivni? Rad bych napr. po hodine necinnosti spustil nejakou akci.
> Aplikaci nechci nastavovat jako sporic obrazovky, pobezi jako sluzba
> pod W2K.

Odpovim si sam: GetLastInputInfo pod W2K/XP...

KR.

Zjisteni, jak dlouho je stanice neaktivni

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.9.2003 11:58:17

[...]

Barva pisma v CheckBoxu pri pouziti XPManifest

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 15.9.2003 10:26:11

Dobry den,
v D7 s XPManifest se mi stale barva pima v CheckBoxu nastavuje na cenou, i
kdyz ji nastavim na jinou barvu . Lze toto chovani nejak obejit, nebo se
budu muset smirit s tim, ze barva pisma pri pouziti XPManifest bude vzdy
cerna?

Petr Kejval

Jak zjistit ze je zalozka videt

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 15.9.2003 10:08:10

Stacilo, to je ono, diky
-----
> From: Vaclav Riha - Soft Consult [mailto:vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz]
> Nestacilo by:
>
> property TWinControl.Showing: Boolean;
>
> indikuje viditelnost (staci aby koukal kousicek), tedy zda
> uzivatel muze videt alespon kousek objektu.

MainMenu

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 15.9.2003 09:42:08

Musis jednotlive polozky menu vykreslovat rucne v udalosti OnDrawItem a
u componenty MainMenu nastavit vlastnost OwnerDraw na True. Udalost
OwnerDraw u polozek muze vypadat nejak takto (velmi hruby priklad).:

procedure TForm1.Pokus1DrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas;
ARect: TRect; Selected: Boolean);
var
AText: string;
begin
AText:= TMenuItem(Sender).Caption;

with ACanvas do
begin
InflateRect(Arect, 4, 4);
Pen.Style:= psSolid;
Pen.Width:=1;

if Selected then
begin
Pen.Style:=psSolid;
Pen.Width:=1;
Pen.Style:=psSolid;
Pen.Width:=1;
end;

Pen.Style:=psClear;
Pen.Width:=0;
Font.Name:= 'Tahoma';

Delete(AText, Pos('&', AText), 1);

Font.Color:= clMenuText;
Font.Size:= 14;
Font.Style:= [fsBold];
TextOut(ARect.Left + 1, ARect.Top + 3, AText);

PaS.

komponenta stylu defragmentace

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 15.9.2003 09:34:07

[...]

Jak to vypada s Kylixem?

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 15.9.2003 09:18:06

Dobry den,

nevite nekdo jak to vypada s vyvojem Kylixu u Borlandu?

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz;ok2cqr(zv)post(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
ICQ : 165536992

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.9.2003 08:26:03

> (neviem presne ci dalekozrakost, alebo kratkozrakost) ale hovoria tomu
> choroba intelektualov :-)
> Takze ked si clovek ustrazi na CRT tu frekvenciu, ma to za jedno.
> Hm, kde mam ten ENTER ? :-)
>
> mato

A kde mam tu klavesnici!?

TLACENIE OBYCAJNEHO TEXTU S DIAKRTITIKOU

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.9.2003 08:22:02

Petr Klima dne 12 Sep 2003 v 16:47:

> Jinak znakovy tisk ve W2K je opravdu problem. Petr

Ahoj,

s tim nesouhlasim - kdysi jsem si vytvoril tuhle unitu, ne ze by byla idealni, ale treba nekomu
pomuze. Prevod znakovych sad neresi, na to musi pamatovat programator sam :-) Stara se opravdu jen
o znakovy tisk.

---

unit RawPrinter;

interface

uses SysUtils, Windows, WinSpool;

type tRawPrinter=class
protected
handle:tHandle;
public
printing:boolean;
constructor Create(const JobName,PrinterName,port:string);
procedure WriteString(const s:string);
procedure EndJob;
procedure AbortJob;
destructor Free;
end;

eRawPrinter=class(Exception);

implementation

resourcestring
xxChybaTiskarny='Chyba pri komunikaci s tiskarnou (%d)';

constructor tRawPrinter.Create(const JobName,PrinterName,port:string);
var DocInfo1: TDocInfo1;
begin
if not OpenPrinter(PChar(PrinterName), Handle, nil)
then raise eRawPrinter.Create(Format(xxChybaTiskarny,[GetLastError]));
with DocInfo1 do begin
pDocName:=PChar(JobName);
pOutputFile:=nil;
pDataType:='RAW';
end;
StartDocPrinter(Handle, 1, (zv)DocInfo1);
StartPagePrinter(Handle);
end;

procedure tRawPrinter.WriteString(const s:string);
var n:longword;
begin
if not WritePrinter(Handle, PChar(S), Length(S), n)
then raise eRawPrinter.Create(Format(xxChybaTiskarny,[GetLastError]));
end;

procedure tRawPrinter.EndJob;
begin
EndPagePrinter(Handle);
EndDocPrinter(Handle);
printing:=false;
end;

procedure tRawPrinter.AbortJob;
begin
AbortPrinter(handle);
printing:=false;
end;

destructor tRawPrinter.Free;
begin
if printing then EndJob;
ClosePrinter(handle);

Okno s lupou pod kurzorem

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 15.9.2003 07:52:00

melo by to umet jvZoom z JVCL ... je to fakticky vinikajici balik komponent.

http://sourceforge.net/projects/jvcl

S pozdravem

Frantisek Bohac

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
> [...]
> obcas dost lisit. No a chtel bych nejak poznat, ze zrovna mam v ruce
> soubor, ktery vznikl s nastavenim napr. {$DEFINE TEST} a ve skutecnosti
> celou praci jenom simuluje :-). Zacal jsem si to poznamenavat do
> VersionInfo mezi komentare. Takze ted se kouknu do vlastnosti souboru a
> vidim. Ale nastavuju to rucne a clovek je tvor chybujici, takze zase si
> tak moc byt jisty nemohu. Nemate nekdo nejaky postup, jak dostat do
> VersionInfo informace o nastavenych promennych preprocesoru (nebo jak se
> tomu vlastne rika v Pascalu). Pokud vim, tak v .rc souborech {$IFDEF}

Jedine mit vice .rc souboru a ty pomoci IFDEF/IF linkovat do aplikace.

Dalsi moznost by mohla byt takova, ze ty definice ulozis do samostatneho
include souboru (ktery pujde snadno parsovat), napises si jednoduchy IDE
expert ktery jej pred kazdym prekladem nacte a pres OTA vytvori potrebne
polozky ve VersionInfo automaticky.

Petr Vones

Okno s lupou pod kurzorem

[*] Karel Siman <sim(zv)ikmb(tec)net> - 13.9.2003 00:50:21

Ta obtiznejsi cesta je pouzit Google , klicova slova napr. delphi, magnify,
zoom atd. ta lehci : http://delphi.about.com/library/weekly/aa120198.htm
K. Siman

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 23:46:17

From: "Vaclav Riha - Soft Consult" <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz>
> Nekupujte prvni (nejlevnejsi model v ceniku, ale az ten druhy. Vetsina
> vyrobcu ma prvni model nastrceny kvuli cene a konkurenci a tam jde vsechno
> stranou. Teprve za touto barierou je zacina zajimat i kvalita. Vetsinou to
> byva skok o necelou tisicovku s DPH.

Ja jsem se dival spise na ty drazsi (Sony, Iiyama, Samsung ...) a stale me to
nepresvedcilo, ze bych to snad chtel vymenit za soucasny CRT. Bohuzel.

> panely podivejte. Stejne Vas neminou. CRT muze zmizet tak rychle jako
> cernobily obraz, vzpominate???

Jenze CRT mizi ale neni za ne lepsi nahrada, v tom je ten problem. Clovek aby
se pomalu bal kdyz mu odejde monitor, protoze novy se uz temer nesezene.
Nastesti pro nektere obory je stale kvalita tak zasadni, ze ignoruji tuhle
modni vetes a udrzuji tak vyrobu CRT (byt za vyssi ceny). Tvrdim ze LCD zmizi
z trhu nakonec rychleji nez CRT. A to i pres snahy ten nestastny princip LCD
povysit na pouzitelnou technologii, jako se snazi napriklad Philips pomoci
nahrady plosneho podsviceni.

Ale to uz je dnesni trend, kdy se obvykle za pomoci modernich technologii
vyrabeji cim dal tim mene kvalitni veci, protoze vetsina spotrebitelu chce
kvantitu za nizkou cenu. Pro priklady nemusime chodit daleko, treba klavesnice
(dnes proste nelze koupit s mechanickymi tlacitky i kdyby za ni clovek chtel
dat nekolik tisic), audio formaty (MP3, WMA ... vs CD Audio), video formaty
(MPEG, DivX ... vs PAL nebo 35mm film) atd.

Petr Vones

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 23:20:15

Puvodni zprava ze dne 12.9.2003:

> Ale chtel jsem rict, ze nestaci rict ADI LCD je kvalitni, ale ADI XXXX LCD
> je kvalitni. Kazdy vyrobce samozrejme nabizi displeje stejnych velikosti s

Ja jsem vubec nechtel rikat, ze muj ADI je kvalitni nebo snad
nejlepsi. To bych si netroufl. Jiste to neni to nejlepsi, co se da
sehnat. Chtel jsem jen rici, ze muj ADI ma cernou cernou. Protoze bud
jsem slepej a nebo to je pravda. Je to 17" ADI A715.

Jak zjistit ze je zalozka videt

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.9.2003 22:52:13

> [...]

property TWinControl.Showing: Boolean;

indikuje viditelnost (staci aby koukal kousicek), tedy zda uzivatel muze videt alespon kousek objektu.

S pozdravem Vaclav Riha

OT: kamera pres USB

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.9.2003 22:52:13

Pred nedavnem se tady resila kamera s dlouhym USB kabelem. Koukni se na
tohle mohlo by to byt reseni. Bohuzel se me nepodarilo z nich vyrazit cenu
(az na veletrhu, strojirenskem).

*Ethernet Camera*
Prvni miniaturni kamera,
ktera je pripojitelna
primo na sit Ethernet
www.mite(tec)cz/camera

S pozdravem Vaclav Riha

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.9.2003 22:52:13

> Presne tak. Nesmi byt videl velky rozdil mezi vypnutym monitorem a
> zapnutym kdyz je zobrazena cela cerna plocha. Zkus tohle s LCD :-)

>Tak se prijed podivat, viz adresa dole. Muj ADI LCD ma cernou cernou.

No jsem z pulky hardwerar a denne me monitory prochazeji pred ocima. Mezi
LCD je znacny rozdil v kvalite dany slozitosti technologie vyroby
,neprehlednosti trhu, obecnym povedomim o LCD a silne nadrzeneho trhu,
ktery absorbuje cokoliv, co bude mit na krabici napsano LCD TFT. Az se trh
nasyti a cena padne na minimum, jako je to dnes s CRT (cena uz nema kam
padnout a kvalitni monitory jsou za par kacek), odpadnou nekvalitni
monitory a LCD pravem zvitezi. Kvalitni LCD je totiz opravdu lepsi nez
kvalitni CRT (zadnou valku prosim, to je muj osobni nazor).
Ale chtel jsem rict, ze nestaci rict ADI LCD je kvalitni, ale ADI XXXX LCD
je kvalitni. Kazdy vyrobce samozrejme nabizi displeje stejnych velikosti s
ruznou cenou a v tom vetsinou byva zakleta i ta kvalita. Bohuzel cena je
zakladni urcujici kriterium, protoze ostatni technicke (uvedene na krabici)
parametry jsou prakticky srovnatelne. Teprve, kdyz si postavite monitory
vedle sebe vidite ten propastny rozdil. Chaos je v tom, ze nekteri vyrobci
i v Low-endu maji vynikajici displeje, jini az od stredni tridy.

Zatim se mi podarilo odvodit docela zajimave pravidlo pro nakup LCD.
[...]

A jeste poznamku. LCD technologie se vyviji opravdu dynamicky a co platilo
pred 3 mesici uz neplati. Proto ji nezatracujte a obcas se na nejake nove
panely podivejte. Stejne Vas neminou. CRT muze zmizet tak rychle jako
cernobily obraz, vzpominate???

S pozdravem Vaclav Riha

Okno s lupou pod kurzorem

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 12.9.2003 22:42:12

[...]

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 12.9.2003 22:22:10

> [...]

BF> S pozdravem

BF> Frantisek Bohac
BF> Skupina informatiky VN Olomouc, vnol(zv)vnol(tec)cz

Instalacia Delphi 7 (D7) do viacerych prof ilov po

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.9.2003 21:18:06

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Potreboval by som nainstalovat D7 tak, aby korektne fungovali (vratane
> balickov) v profiloch viacerych (prip. vsetkych) uzivatelov pod WinXP, Win2k
> a WinNT.

Nainstaluj jako admin a pak pod uzivatelem vyber pri instalaci "Registry only
install" nebo jak se to jmenuje.

Petr Vones

Instalacia Delphi 7 (D7) do viacerych prof ilov po

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 12.9.2003 19:59:56

Hello delphi-l,

Potreboval by som nainstalovat D7 tak, aby korektne fungovali (vratane
balickov) v profiloch viacerych (prip. vsetkych) uzivatelov pod WinXP, Win2k a WinNT.

Poradite mi optimalny postup?

P.S.
Pre D5 som zvykol kopirovat HKCU/Software/Borland.
Ale pre D7 pod WinNT mi to dnes nezabralo...

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Obrazek do Paradox tabulky

[*] Jiri Hoffmayer <parsys(zv)digitus(tec)cz> - 12.9.2003 19:43:54

[...]

Image1.Picture.Graphic (= nil) a nasledujici kus kodu skonci pochopitelne s
chybou Acces violation:

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 19:21:53

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> No ji, ale ty ceny...

Nejsou tak hrozne, oproti LCD. Treba 19" Sony G400 stal pred tremi lety 29k i
s DPH a nez je prestali vyrabet tak se podobny model dostal az k 20. Levne LCD
jsou stejne hruza a mas pak problem i s pripadnymi vadnymi pixely. Stejne tak
kupovat model bez DVI je vylozene nesmysl.

> Prijd se podivat! :-))

Dobra, neni problem :-)

> [...]
> povrchu stinitka, kmitani obrazu, ap.) a LCD (tady me krome namahani spatnym
> kontrastem nic nenapada). Neslyseli jste o tom?

Tohle bych neresil, to je strasne individualni a zatim se nikde nepotvrdilo,
ze monitor nejak vyrazne kazi zrak. Spise jeho umisteni, svetelne podminky a
nastaveni (u CRT alespon 90Hz refresh, konvergence atd.).

Petr Vones

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.9.2003 17:49:41

> Tiez som sa o to trochu zaujimal, nakolko nahradne oci este nemam :-) a
> vysledok je: Urychlenie zhorsenia zraku moze sposobit nizka obnovovacia
> frekvencia
> (doporucujem min. 85Hz), odrazi na obrazovke (nemat natoceny mon. k oknu).
> Inak vseobecne citanie, je to jedno ci z knih, alebo z monitoru sposobuje
> zhorsenie
> (neviem presne ci dalekozrakost, alebo kratkozrakost) ale hovoria tomu
> choroba intelektualov :-)
> Takze ked si clovek ustrazi na CRT tu frekvenciu, ma to za jedno.
> Hm, kde mam ten ENTER ? :-)

no ja som niekde cital vyjadrenia ocneho lekara a ziadne zhorsovanie
zraku v dosledku zlych svetelnych podmienok preukazane nebolo,
akurat sa oci skor unavia. Takisto vraj nebol preukazany ziadny
negativny vplyv na oci pri sledovani televizie alebo praci s pocitacom.

Erik

TLACENIE OBYCAJNEHO TEXTU S DIAKRTITIKOU

[*] Petr Klima <delphi(zv)darvis(tec)cz> - 12.9.2003 16:47:36

Jestlize mas novejsi tiskarnu (tak 3 roky zpatky), tak ma s velkou
pravdepodobnosti i lokalizaci.
Tusim, ze Latin2 podporuje i slovencinu. Jinak Epson oznacuje Latin2 jako PC
852. Konkretni znakova sada se da nastavit pomoci menu. Jinak znakovy tisk
ve W2K je opravdu problem.

> Od: Michal Lauko [mailto:lauko(zv)nrsys.sk]
> Odeslano: 12. zari 2003 14:01
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Predmet: Re: TLACENIE OBYCAJNEHO TEXTU S DIAKRTITIKOU
>

> A pre slovencinu ?
> Neviete o konkretnej stranke kde sa da stihnut? Ide o Epson tlaciaren.

OT - Borland C# update patch

<<< 12. 9. 2003 10:31 - Jaromir Luhan "konference(zv)lionet(tec)cz" >>>

Dakujem za ochotu, ale Ondrej Kelle mi to uz poslal.

Este raz dakujem.

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 12.9.2003 16:23:29

Asi pred rokem nebo dvema mi jeden primar na ocnim rekl, ze se najake studie
delaly, ale bez prokazatelnych vysledku.
Ja jsem zacal bryle nosit davno pred tym, nez jsem si poprve sednul k
pocitaci a po asi 20 letech jsem na tom porad stejne.
Stale pouzivam CRT.

Ono nezalezi jenom na monitoru, ale taky na tom jake mate svetelne podminky
pri praci a vasi poloze vuci stolu monitoru.
Pokud budete mit skvely monitor perfektne serizeny, ale bude blbe sedet ve
spatnych svetelnych podminkach, poskodi vas to vic nez spatny monitor. Ono
je to skoro veda, vytvorit si dobre pracovni podminky.

From: Jaromir Luhan [mailto:konference(zv)lionet(tec)cz]

[...]

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 12.9.2003 16:11:28

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

choroba intelektualov :-)
Takze ked si clovek ustrazi na CRT tu frekvenciu, ma to za jedno.

Vychozi rozliseni

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 12.9.2003 15:43:26

Tak to skus nove modely od EIZO.
Mam na stole L557a musim rict, ze jsem poprve s LCD spokojen. 10bit barevna
hloubka je sakra znat.
Rychlos odezvy je pro caa 1000 barev 15/10 ms a prilis nestoupa (u veskere
konkurence v teto cenove urovni
jsou pro zhruba 70% odstinu casy okolo 60-70ms). Dokonce jsou dobre
pouzitelna se zapnutou korekci i nenativni rozliseni.
Jinak musim souhlasit. I EIZO na tabulkach trochu mlzi a maze nepatrne pri
posunu text. Ale dostalo se na snesitelnou uroven.
CRT je stale pro narocne pouziti lepsi, jen nechci mit na stole pouze velkou
21'' bednu (a jinej trinitron se uz v podstate nedela)

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

> V soucasne dobe povazuji za pouzitelne pouze kvalitni CRT. Technologie
LCD,
> ktera pracuje na principu zatmivani a potrebuje tedy podsviceni se zkratka
na
> displeje vetsich rozmeru nez rekneme u mobilniho telefonu nehodi. Problemy
LCD
> [...]
> neverne podani barev kde je navic dynamicka zavislost odezvy na barve
(pokud
> se barva vejde do mensi palety pak je zobrazeni rychlejsi), displeje s
vetsim
> rozlisenim (1600x1200 a vyse) jsou stale neumerne drahe a neni vyreseno
ani
> pripojeni (DVI na tyto rozliseni svou propustnosti nestaci a proto se musi
> pouzivat DVI-2 nebo DVI-4). Nadejne vypadaji spise displeje OLED, ktere
jsou
> zalozeny na principu skutecne sviticich bodu, ale tam bude treba si jeste

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 15:43:26

> [...]

> zapnutym kdyz je zobrazena cela cerna plocha. Zkus tohle s LCD :-)

Tak se prijed podivat, viz adresa dole. Muj ADI LCD ma cernou cernou.

jak nejlepe prehrat video na formu?

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 12.9.2003 15:55:27

zdravim,
potrebuji na formu prehrat video (avi-mpeg1) a nechci pouzit tmediaplayer.
Nasel jsem DSpack, ale ten vyzaduje DirectX9. Mate nekdo tip na jinou
moznost? Melo by jit pouzit instalovane kodeky a jet i s DirectX7-8.

bleak

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.9.2003 15:43:26

> [...]

ma spatne, pak se to cucenim do monitoru jenom drive projevi. Ja uz
cumim do nekvalitnich monitoru cca 15 let, a na svuj vek vidim porad

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.9.2003 15:23:24

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Mezi dobre monitory patri samsungy, celkem ostry obraz a dobre barvy.

Problem je u lidi, kteri maji radi uplne plochou obrazovku. Samsung pouziva
tusim DynaFlat ktery je plochy pouze zvenku a zevnitr je obrazovka v rozich
kulata, takze je tam zaroven sklo silnejsi a vypada to dost seredne. Podobne
je na tom i DiamondTron co pouziva Iiyama. Skutecne plochy je FD Trinitron
(Sony) a Flatron (LG) z tech co jsem videl. Bohuzel Sony uz je ted prestalo
vyrabet, s vyjimkou 21" :-/

> Jako kartu pouzivam Matrox.

Tak jina snad ani neexistuje, mozna jeste ATI ktery tu analogovou cast taky
tolik neflakaji, ale uz maji bohuzel vetsinu modelu "hernich" se zbytecnym
vetrakem co dela kraval.

> 1. Jasem se nastavi cerna tak, aby byla cerna (nejlepe podle cerneho okraje,
> kam nechodi paprsek).

Presne tak. Nesmi byt videl velky rozdil mezi vypnutym monitorem a zapnutym
kdyz je zobrazena cela cerna plocha. Zkus tohle s LCD :-)

> 2. kontrastem si nastavis svitivost podle potreby (predpokladam, ze kazdy
> chceme cernou mit cernou).

To predpokladas spatne, staci se podivat jaky hruzy lidi bezne pouzivaji a po
jak kratke dobe nosi bryle, kdyz si zkazili oci z tech ruznych "monitoru".

PS Mozna by bylo dobre s tou debatou pripadne pokracovat soukrome mailem ...

Petr Vones

OT LCD Was: Vychozi rozliseni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.9.2003 14:07:14

Mezi dobre monitory patri samsungy, celkem ostry obraz a dobre barvy.
Jako kartu pouzivam Matrox.
Mezi hlavni nevyhody CRT patri moare u nekterych typu, hmotnost a spotreba.

Slavek

PS: Postup pri serizeni CRT:
> [...]

> Eizo, s neherni
> kartou ktera nema rozmazany obraz s rusenim v pozadi. Pak se da

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 13:57:12

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

Opravdu jsem zatim nevidel LCD ktere by se tomu byt jen priblizilo.

> nekam nosim! Ale to je vec jina. Stejny dojem mam, kdyz si pujcim od kolegy

Monitor nikam nenosim. Ta vaha je to jedine co se mi na LCD libi, prece jen
tricetikilova krabice pod kterou se temer rozpada stul ma sve nevyhody ;-)

> CRTcko od DELLa s trinitronovou obrazovkou.

Dell - levne noname monitory s nalepenou znackou "Dell", to vubec neni nic s
cim by se dalo srovnavat.

> Samozrejme tady nechci rozjizdet kampan za LCD, spis jsem premyslel o jeho
> koupi domu (mam maly stul :-)) a tvuj nazor me docela zarazil, takze se
> jeste budu zamyslet.

Ja uz bych taky chtel neco jinyho nez CRT, prece jen to starne. Ale (pro me)
bohuzel nic lepsiho zatim neni.

Petr Vones

Vychozi rozliseni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.9.2003 13:59:13

> [...]
LCD zatim dosahuji pouze parametru 17" monitoru.
Vse samozrejme 2x.

Slavek

PS: Nejlepsi je monitor z analogovimy potenciometry na nastaveni jasu
a kontrastu.

> Blbe vypadaji i celistve nasobky - viditelne to kostickuje.
> Stejny problem je i u projektoru, pokud se neda na karte
> nastavit rozliseni shodne s rozlisenim projektoru jdou do haje barvy
> (asi dithering), cary zmizi seda ma jeden osdtin (nejcasteji
> ten co je standardni barvou pokladu formulare windows,...) .

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.9.2003 13:55:12

> [...]

> atributu Tag alebo nejakym asociativnym dynamickym polom.
>
> procedure TForm1.MyPageControlChange(Sender: TObject);
> begin
> if MyPageControl.ActivePage.Tag = 0 then // obsah
> zalozky este nebol
> nacitany
> begin
> TabLoad(MyPageControl.ActivePage); // kod na nacitanie obsahu
> zalozky
> MyPageControl.ActivePage.Tag:= 1; // obsah zalozky uz bol
> nacitany
>
> Podobne by som pripadne riesil vyznacenie, ci bol obsah danej zalozky

Vychozi rozliseni

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.9.2003 13:45:11

> [...]

(asi dithering), cary zmizi seda ma jeden osdtin (nejcasteji
ten co je standardni barvou pokladu formulare windows,...) .

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.9.2003 13:41:10

> [...]
jsou
> zalozeny na principu skutecne sviticich bodu, ale tam bude treba si jeste

Diky za odpoved. S nekterymi argumenty souhlasim (rychlost), ale nektere mi
nepripadaji u soucasnych LCD opravnene. Ono je to hodne subjektivni - napr.
[...]

J. Luhan
Borland CZ

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 12.9.2003 13:33:10

Doteraz som vsetko tvoril cez formular, lebo som si myslel, ze sa to inak
nepouziva (bral som to ako prednost Delphi "RAD"), a je pravda, ze pri
urcitych
komplikovanejsich formularoch mi tam vznikla neprehladna spust,
ku ktorej sa velmi nerad vraciam :-)
Takze rad by som sa pri novom projekte (C/S) niecomu takemu vyhol a podla
doterajsej diskusie nasiel optimalny kompromis. Je mi to uplne jasne pri
nevizualnych komponentach.

> [...]

pouzil dynamicky formular so vstup. parametrami, nejako stale neviem prist

dik

mato

FOXPRO DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 13:27:09

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ano mas pravdu TTable to dokaze, ale bohuzel BDE nekorektne pracuje s indexy
> CDX aspon podle mych zkusenosti.

Podpora pro CDX byla pridana v nejaky verzi BDE, takze je dobre zacit tim si
stahnout tu posledni.

Petr Vones

FOXPRO DBF

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 13:21:09

> Nevite nekdo o nejake komponente, ktera zvladne pristup k DBF typu
> foxpro a umela indexy CDX.

A co TDBF?

http://tdbf.sourceforge.net/

Pavel Poles

TLACENIE OBYCAJNEHO TEXTU S DIAKRTITIKOU

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 12.9.2003 13:19:08

[*] Michal Lauko <lauko(zv)nrsys.sk> - 12.9.2003 13:07:07

[...]

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 12.9.2003 13:05:07

>Mam i informace o barevne hloubce a pouzivani velkych fontu. Ty pouzivaji
>lide hlavne u rozliseni 1024x768 a vyssich. Ale radove v jednotkach
>procent.

Pozor, toto cislo se bude s nastupem LCD zvysovat. U LCD je smysluplne
pouziti pouze nativniho rozliseni (na jake bylo LCD vyrobeno). A ty jsou s
prevahou jednoznacne. U LCD 15"=1024x768 a u LCD 17"=1280x1024. Bohuzel
starsi (>40let) a/nebo obryleni lide maji problemy a je nutne zvetsovat
font na 125%. Urcite se snazte vytvorit programy tak, aby s timto
nastavenim byl pouzitelny. Ocekavam ze po uplnem nasazeni LCD by toto
nastaveni pouzivalo az 50% pocitacu.

S pozdravem Vaclav Riha

Vychozi rozliseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 13:01:07

Puvodni zprava ze dne 12.9.2003:

> coz je prave u LCD potiz, protoze jine nez nativni (nebo jeho
> celistvy podil) rozliseni vypada osklive.

No ja predpokladam, ze kdyz nekdo chce rozliseni 800x600, tak si preci
nebude kupovat LCD s rozlisenim 1280x1024.

Jde z TSaveDialog vytahnout pouze nazev file bez c

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 12.9.2003 12:35:05

name:=ExtractFileName(SaveDialog1.FileName);

Zdravim,
Lze nejak %subj, nebo si musim napsat nejakou parsovaci fci ktera mi to
orizne od cesty k souboru?

Jde z TSaveDialog vytahnout pouze nazev file bez c

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 12:33:04

mrkni se na funkci ExtractFileName
peca

Jde z TSaveDialog vytahnout pouze nazev file bez c

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.9.2003 12:15:03

funkce extractfilename(savedialog1.filename)

Petr Sikola

> ktera mi to orizne od cesty k souboru? Diky, David

FOXPRO DBF

Ano mas pravdu TTable to dokaze, ale bohuzel BDE nekorektne pracuje s indexy
CDX aspon podle mych zkusenosti.
Nebo se mylim?> Jestli se nepletu, tak TTable by to mela normalne umet. Alespon jsem
> to myslim kdysi zkousel.
>
> --
> ing. Pavel Zilinec
> MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz
>
> Prog-Soft s.r.o. Plzen
> Informacni system pro vyrobce
> a distributory napoju
>
> Friday, September 12, 2003, 11:00:51 AM, bylo napsano:

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 12:07:02

Ahoj,> Sveho casu me docela vadilo ze v Delphi neni nejaky nastroj na automaticky
> navrh datoveho formulare. Pokousel jsem se k tomu pouzit "Database Form
> Wizard" ale nic moc. Resil jste to nekdo ?

ja to resim tak, ze mam sadu predku a od nich si oddedim
formular a jenom mu upravim dotaz a pripadne sloupce DBGridu,
nebo pamel s DBEdity (podle potreby a zamereni formulare).
mam tam navigacni prvky, zprogramovany vyhledavani, pripraveny
pro doplneni tiskovych sestav atp.

peca

ps: zdrojaky po me nechtej. stejne je to misty jeste
ponekud neohrabany a imho ne uplne koser.

Jde z TSaveDialog vytahnout pouze nazev file bez c

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 12.9.2003 12:09:02

Zdravim,
Lze nejak %subj, nebo si musim napsat nejakou parsovaci fci ktera mi to
orizne od cesty k souboru?

Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 12:23:03

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> coz je prave u LCD potiz, protoze jine nez nativni (nebo jeho
> celistvy podil) rozliseni vypada osklive.

Prelozeno pro LCD - ma si poridit s takovym rozlisenim, ktere mu vyhovuje.

Petr Vones

Jde z TSaveDialog vytahnout pouze nazev file bez c

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.9.2003 12:19:03

Ahoj,

FileName := ExtractFilename(SaveDlg.Filename);

> Lze nejak %subj, nebo si musim napsat nejakou parsovaci fci
> ktera mi to
> orizne od cesty k souboru?

Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2003 12:03:01

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

> s nekolika urovneni a potreboval bych zajistit, ze do DB bude
> delat pristup pouze na ty detaily, ktere jsou skutecne videt.

FOXPRO DBF

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 12.9.2003 11:30:59

> [...]

D> Nevite nekdo o nejake komponente, ktera zvladne pristup k DBF typu foxpro a umela indexy CDX.

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 11:43:00

Sveho casu me docela vadilo ze v Delphi neni nejaky nastroj na automaticky
navrh datoveho formulare. Pokousel jsem se k tomu pouzit "Database Form
Wizard" ale nic moc. Resil jste to nekdo ?

Radek

Vychozi rozliseni

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 11:20:53

> [...]

FOXPRO DBF

Nevite nekdo o nejake komponente, ktera zvladne pristup k DBF typu foxpro a umela indexy CDX.
Dik

Vychozi rozliseni

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.9.2003 11:04:52

> nekteri si pak nastavi
>
> Ja povazuji za vyvojovy omyl large fonts. Kdyz nekdo spatne vidi, nema
> si davat velke rozliseni.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

S tim nesouhlasim, pouzivam rozliseni 1600x1200 na 19" monitoru a tam je
pouziti large fonts vyhodne, protoze texty jsou pak dobre citelne a usetri
se spousta mista tim, ze se zmensi ovladaci prvky, ktere jsou zbytecne
velke. Jsou samozrejme problemy s programy, kde s tim autor nepocital. To
resim tim, ze je nepouzivam :-).

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 11:00:46

Puvodni zprava ze dne 12.9.2003:

> Jsou tyto tve nazory na psani velkych projektu teoreticke nebo
> prakticke? :-))

Uz jsem nejaky vetsi projekt napsal, neboj se. Ale nejsem firma s
dvaceti programatory, co dela na softu pro Ceskou sporitelnu, jestli
to chces slyset. Rozhodne vsak tim nemenim svuj nazor.

Vychozi rozliseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 10:54:46

Puvodni zprava ze dne 11.9.2003:

> Za minumum u uzivatele bych dnes povazoval 1024x768. Castecne se na tom podili
> i silenstvi s LCD displeji (jenz osobne povazuji za vyvojovy omyl :-) kde je

Ja ne.

> [...]

si davat velke rozliseni.

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 10:50:45

> Petr Zahradnik wrote:
> Puvodni zprava ze dne 12.9.2003:
> Ale houby :-)

Jsou tyto tve nazory na psani velkych projektu teoreticke nebo prakticke?
:-))

Martin Kleiner
nezavisly programator

Vychozi rozliseni

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.9.2003 10:44:45

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.9.2003 10:30:44

Puvodni zprava ze dne 12.9.2003:

> Ono zalezi na velikosti projektu.
> U maleho nebo jednoducheho projektu bude tvoje metoda fungovat spolehlive.
> Ale o projektu, ktery obsahuje stovky formularu a dialogu a na kterem muze
> spolupracovat vice programatoru by si vyvojem a udrzbou stravil mladi :-))

Ale houby :-)

OT - Borland C# update patch

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 12.9.2003 10:12:42

> [...]
ucet neni registrovan odpovidajici produkt"? Pokud ano, posli mi mail na
jluhan(zv)borland(tec)cz a ja ti to poslu mailem. Je to asi 450 kB.

Bolrand CZ

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 09:46:40

> [...]

spolupracovat vice programatoru by si vyvojem a udrzbou stravil mladi :-))

Mozna

TabsheetXX.TabVisible

> [...]
> s nekolika urovneni a potreboval bych zajistit, ze do DB bude
> delat pristup pouze na ty detaily, ktere jsou skutecne videt.

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.9.2003 09:46:40

[...]

Aplikacni ikony v XP stylu

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.9.2003 10:02:41

Ahoj,

muzete mi prosim poradit, kde najit ikony pro aplikace v XP stylu ?
Jde mi hlavne o ikony pro NEW, DELETE, FIND a pod.

OT: Data z Konferencie

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 12.9.2003 09:22:38

Kde najdem data z Konferencie?
S akym oneskorenim sa tam dostavaju?

Peter Brcko.

OT - Borland C# update patch

> [...]

tiez na svoje konto, ked mu dam poslat zabudnute heslo tam mi posle
bez problemov ale prihlasit sa s nim nejde.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 09:20:38

ahoj,

> tlaci zakaznik, ktery si to proste nejak preje. Ono ukocirovat prani
> zakazniku je obcas obtizne (to zname asi vsichni), protoze oni si
> chteji platit za to, ze to bude podle jejich predstav:(.

obcas pomaha zakaznikovi vysvetlit, ze pokud se nema neumerne zvysit
cena SW, je potreba vyhovet "vetsinovemu" prani zakazniku, aby se
ze SW nestala zakazkova zalezitost. taky mu muzes zkusit nadhodit,
ze to mozna neni podle jeho predstav, ale ze az si zvykne, tak uvidi,
ze je to takhle snadnejsi, rychlejsi na obsluhu (ergonomicke atp :o)

bohuzel obcas narazis na zakaznika, kteryho je lepsi nemit, protoze
te tlaci hlavou proti zdi a nechce pochopit, ze si vymejsli skutecne
nesmysly (vyjimky z vyjimek vyjimek...).

peca

Lokalni problemy Delphi

<<< 11. 9. 2003 8:17 - Ing. Miroslav Ondrisek "ondrisek(zv)seznam(tec)cz" >>>
IMO> Mne kdyby zavolal
IMO> zakaznik, ze chce procesor se starsi verzi, tak mu ho s radosti prodam
IMO> a bude mi uplne jedno, proc nechce nejnovejsi...

Super porovnanie, uplne s Tebou suhlasim.

Vychozi rozliseni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.9.2003 09:12:37

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Petr Fejfar
>
> Pavel Malinsky wrote:
>
> A nepremyslel jsi o tom, ze bys ty polozky zadaval napr. v
> nejakem property editoru nebo v nejakem tree view s in-place
> editaci? Usetri se tak hodne mista a pocet parametru se da v
> budoucnu celkem bezbolestne zvysovat.

Samozrejme, ze ano, obcas mam plny pytel napadu:), ale bohuzel
se musim podrizovat pranim obhcodnika, ktery to prodava a na nej zase
[...]

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.9.2003 08:26:34

Ahoj,

[...]

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.9.2003 08:20:33

> No, puvodni dotaz jsem vznesl predevsim kvuli pomerne rozsahlym
> DIALOG oknum, do kterych uzivatel potrebuje na jeden zatah vlozit
> spusty polozek, takze se proste nekdy nevyhnu problemum, ze uzivatel
> vyzaduje v dialogu mraky vstupnich poli a proste 800x600 je
> pro me obcas
> malo.

Ja osobne nemam rad dialogy (tim myslim modalni okna) s vice jak
nekolika polozkami. Protoze jakmile je tam vice polozek, tak je
pravdepodobne, ze zaprve uz nektere hodnoty uz uzivatel nekde napsal a
muze si je tam zkopirovat, nebo aspon se podivat jinam na podobne udaje.
A zadruhe takove udaje porizuje dele a obcas praci potrebuje prerusit a
kouknout se na neco uplne jineho (napr. nekdo neco po nem chce po
telefonu).

Takze proto ja postupne rusim modalni dialogy a nahrazuji je
rozbalovanim oken uvnitr jineho nebo na plochach pri krajich hlavniho
okna (schvalne je neumoznuji oddockovat, protoze nase cilova skupina je
hodne nesikovna a mohla by plovouci okna zasantrocit :-)). A takova okna
jsou scrollovatelna a obsah se roztahuje podle velikosti (pomoci
Anchors)

A tech par dialogu co mi zustalo mam tak aby i pri 640x480 s listou se
vesly na obrazovku a pouzivam zalozky. Ale jak rikam, kdyz zadavana data
jsou vetsi nez na obrazovku, vetsinou se je snazim vyresit nemodalne.

Honza +

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2003 07:26:30

Ahoj,

jak tak koukam, tak se obcas neumim vyzvejknout
nejdnou. Je videt, ze nazory na pouzivani komponent
jsou ruzne. Ja osobne si myslim, ze nic se nema
prehanet (v obou pripadech).

> nevizualni komponenty poruznu naplacane na
> formular podle me vnaseji chaos do projektu.

jasne, jak kdy. kdyz je jich tam par, tak pohoda.
treba IBDatabase, IBTransaction, OpenDialog,
IBDataSet, DataSource, DBGrid... mam na formu.

> alespon ja si musim pri cteni/prochazeni kodu
> porad preklapavat na form a hledat co a jak je

to pak pouzivam predevsim pro kratke dotazy a i
tam si obcas (je-li to potreba) vytvorim komponentu
jednu pro xxx dotazu spolecnou. zdroj dotazu si
vlozim kdyz to potrebuju a spustim dotaz.

> zvlaste kdyz pak misto trapny instalace komponent

treba TZip, ktery ma asi 3-4 property a 2 metody,
nepotrebuju mit na formu a ani jsem ho neinstaloval
do palety. vyhoda je, ze to usetri instalacni disko-
sito-teku. tohle jsem mel udelat i u TDBF, kterou
pouzivame pouze pro importy/exporty a usetrilo
by se prace pri upgrade a v pripade prechodu tusim
z verze 5 na 6 i potize s nekterymi TFieldy u kterych
se zrejme zmenil typ, nebo co.

> vytvoreny TFiledy

no ty TFieldy. ja nevim, proc neni TYP pole vlastnost.
proste TField s property FieldType, misto hromady
TFieldXxxx. opravim dotaz, zmeni se mi poradi, pocet
atp polozek v selectu a TFieldy mi akorat zkomplikuji
zivot. Kdyby byly typove nezavisly, stacilo by pouze
je popsat titulkem, nastavit vizualni vlastnosti pro
grid atd, tak by to bylo mnohem lepsi. IMHO :o)

peca

Ukladani dat do MS Access

[*] K & H KINETIC a.s. - Nikodem Jindrich <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 12.9.2003 06:06:25

Hi,

mam program, ktery poGSM stahuje zaznamy z nejakeho zarizeni. Zaznamy jsou
ukladany v zarizeni v bufferu a ja jednou za cas tento buffer stahnu a
ulozim data do databaze.
Databaze je MS Access a mam nasledujici problem.
Program jsem preinstaloval z WinNT na Windows 2000 a zmenil konekci z
nativniho driveru Borland na ODBC.
Problem spociva v tom, ze zapis do databaze je rapidne pomalejsi a me tudis
stahovani dat ze zarizeni trva nekolikrat dele nez-li na stare masine.
Nevite nekdo co stim.

Pouzivam: Delphi 5 Prof. BDE, Windows2000, Access 2000 a k databazi se
pripojuji pres Table.
Diky

Jindrich Nikodem

DataSet pro SQLite

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 12.9.2003 05:30:22

Pokud pomyslis na novy projekt na lokale, tak potom bych doporucil
FlashFiler. Delali jsme v nem jednoduchy projekt a nemel jsem s nim
problem. Navic ma moznost zaheslovani DB a je mozne jej prepnout i na
sitovy provoz.
Jinak k tomu SQLite nevim :-(

Thursday, September 11, 2003, 12:31:56 PM, bylo napsano:
> [...]
BF> nemam k nemu zminovany dataset.

BF> Predem dekuji za jakekoliv informace :-))

Vychozi rozliseni

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.9.2003 00:56:13

Pavel Malinsky wrote:

> [...]

tak hodne mista
a pocet parametru se da v budoucnu celkem bezbolestne zvysovat.

HTH, pf

Vychozi rozliseni

[*] Milos Kastner <kastner(zv)stereo(tec)cz> - 11.9.2003 21:52:01

Posilam podrobnejsi rozpis vcetne barevne hloubky a velikosti fontu:

Pocet %
640 x 480, small fonts, 8 bits 1 0,8
800 x 600, small fonts, 16 bits 22 16,8
800 x 600, small fonts, 24 bits 8 6,1
800 x 600, small fonts, 32 bits 17 13,0
800 x 600, small fonts, 8 bits 3 2,3
1024 x 768, small fonts, 16 bits 9 6,9
1024 x 768, small fonts, 32 bits 58 44,3
1152 x 864, small fonts, 32 bits 3 2,3
1280 x 1024, large fonts, 32 bits 2 1,5
1280 x 1024, small fonts, 32 bits 3 2,3
1400 x 1050, large fonts, 16 bits 3 2,3
1400 x 1050, small fonts, 32 bits 1 0,8
1600 x 1200, small fonts, 32 bits 1 0,8
Celkem 131 100,0

Milos Kastner
kastner(zv)stereo(tec)cz

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2003 19:57:54

> [...]

> Ja si nemusim pamatovat kolikata je to polozka ani to rucne nepisu v kodu
> ale trida, ktera generuje formular si to vytahne z definice (XML,
> IniFile.........).
> Diky tomu nemam balast ani v kodu ani na formulari ale mam to prehledne v
> definicnim souboru.

A jo tak. No tak ty to musis prehledne psat do XML nebo INI souboru a
ja si to nahazim normalne na formular nebo do datamodulu. A oba jsme
happy :-) A ja mam pak jeden EXE soubor, kde to je vsechno schovane.

> Navic nemusim ani rekompilovat projekt pokud chci udelat nejakou vyse

Nicmene tech zmen tolik neni, takze vicemene tak jako tak
rekompilujes, co? :-)

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 19:33:52

> [...]

Martin Kleiner
nezavisly programator

Ziskani dat souboru z cgi-bin (TWebModule)

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 11.9.2003 19:37:52

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2003 19:07:50

Puvodni zprava ze dne 11.9.2003:

> pokud pouzivas generovane formulare, tak zadne takovehle veci nepotrebujes -
> ale to stejne dost odbocujeme od tematu :-)

Ano a taky bych mohl psat aplikace pomoci volani WinAPI, ja vim. Ale
nedelam to, normalne suse pouzivam Delphi :-)

> [...]

> podle meho nazoru je nejlepsi tohle psat v TQuery.AfterOpen
> napr. Fields[Index].Visible := false; a mas nad tim absoulutni kontrolu -

Viz vyse. Muj nazor je opacny :-)

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 18:35:48

s tim samozrejme souhlasim :-))

Martin Kleiner
nezavisly programator