PageControl

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 18:29:47

Zdravim

Pro provoz aplikace na rozliseni 800x600 1024x768 zkousim pouzit tip z
konference

WindowState := wsMaximized;
Res := GetSystemMetrics(SM_CXSCREEN);
ScaleBy(Res,800);
Form1.Top:=0;
Form1.Left:=0;

Na formu mam PageControl a MainMenu. Aplikaci navrhuji v rozliseni 800x600.
Pokud aplikaci spustim v 1024x768 text nabidek a tlacitka se zmensi.
Existuje nejaka moznost zachovat velikost textu a tlacitek jako pri behu
aplikace v rozliseni 800x600

Diky za radu.

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Jak zacit s .NET?

[*] Pavel Cvrcek <konference(zv)jasnapaka(tec)com> - 11.9.2003 18:15:46

Zdravim,

Zdenek Brejsa napsal(a):
> rozhodl jsem se zkusit o cem vlastne ten .NET je. Poradte co a kde stahnout
> (v nejhorsim pripade koupit), abych byl schopen udelat jednoduchou
> aplikacicku - nastroje, navody, priklady ...

pred nedavnem se tu tusim Petr Vones zminil o knize ".NET Framework
programovani aplikaci". U nas ji vydalo nakladatelstvi Grada (original
Microsoft Press). Vzhledem k tomu, ze o .NET nic moc nevim, tak jsem si
ji koupil. Cena necelych 600 Kc a koupe nelituji. Na seznameni s .NET to
je velmi pekna kniha, i kdyz uznavam, ze forma, hloubka a mnozstvi
informaci nemusi kazdemu vyhovovat. Tak uz to ovsem u knih byva.

S pozdavem a pranim hezkeho dne

Pavel Cvrcek
------------------------------
e-mail: jasnapaka(zv)jasnapaka.com
web: http://www.jasnapaka.com
icq: 104562552

Vytvaranie formularov (Re: Vychozi rozliseni)

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 11.9.2003 17:32:31

Dovolim si nesouhlasit. Napr. mam na formulari TDBGrid propojeny na
TDataSource. Oba se mi vytvareji automaticky. V kodu potom menim jenom
Dataset u TDataSource. Nedavno jsem pouzil TTimer, ktery zacne pracovat hned
po vytvoreni formulare a skonci az s jeho zanikem. Nevidim duvod nepolozit v
techto pripadech nevizualni prvky na formular. Vzdy zalezi na konkretnich
okolnostech.

Martin Ben

From: "Martin Kleiner" <mkleiner(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

naprosty masochismus, kdyz otevru zdrojak, par debug oken, napovedu atd ...

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 15:58:15

Petr Vones wrote:
> Nemohu si pomoct, ale pro praci je to rozliseni proste malo. Nestaci
> to jak na Delphi tak na Visual Studio (tam je i tech 1280x1024 uz
> malo). Jina situace je samozrejme u kancelarskych aplikaci.

Nechapu proc by pro Delphi nemelo stacit 1024x768 - pouzivam ho nekolik let.
Pro zdrojak to bohate staci (mam velikost fontu v Delphi nastavenu na 9) a
jednou klavesou lze prepnout zdrojak do celoobrazovkoveho rezimu.
[...]

Martin Kleiner
nezavisly programator

Vychozi rozliseni

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 15:28:13

> A take jsou nejake specifikace hardware, aby splnoval podminky pro
instalaci
> Windows. Pro Windows 95 byl minimalni pozadavek na grafickou kartu 800x600
> 256 barev. Z toho lze vychazet.

nechci se hadat ale minimalni pozadavek byl "VGA or higher resolution
(256-color SVGA recommended)"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q138349

Radek

Udalost OnCreate

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 11.9.2003 15:18:12

Nechi byt generalem po bitve, ale z archivu conference se da vycist
toto:

For I := 1 to 100 do
ListBox1.Add('Uz nikdy nebudu pouzivat klausuli with..do ve svych
programech.');
KeepItInMyMind(ListBox1.Text);

:)) sorry

Vyreseno. Podle vseho NELZE pouzit WITH.
V.

Udalost OnCreate

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.9.2003 15:14:11

> Vyreseno. Podle vseho NELZE pouzit WITH.

With pouzit lze, v nem problem neni, problem je nejspis v tom, ze
mas asi globlani promennou frmBBB, kterou po prvnim ukonceni
formu BBB nekde uvolnis (volani Free) a pak se pokousis delat with
s touto promennou, jenze v ni neni pouzitelna hodnota.
Proto doporucuji u modalnich formularu globalni promennou, resp.
celou var sekci v interfase casti unity uplne smazat. Programatora to
pak donuti tyto chyby nedelat.

David Lebeda

Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 15:10:11

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Vzhledem k tomu, ze tato otazka se dotyka snad nas vsech, uvital bych
> podrobnosti (ktere lze zverejnit) zde. Diky.

Tady http://portal.dkm(tec)cz/counter/ jsou pro zajimavost statistiky na strankach
providera kabeloveho Internetu UPC. Jedna se o data vytvorena na zaklade vice
jak milionu pristupu.

Petr Vones

Vychozi rozliseni

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.9.2003 14:58:10

On 11 Sep 2003 at 14:16, Milos Kastner wrote:

> Pokud by chtel nekdo podrobnosti, napiste mi primo
> na e-mail mimo konferenci.

Vzhledem k tomu, ze tato otazka se dotyka snad nas vsech, uvital bych
podrobnosti (ktere lze zverejnit) zde. Diky.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 14:54:10

From: "David Michal" <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz>
> [...]

Delphi tak na Visual Studio (tam je i tech 1280x1024 uz malo). Jina situace je

Proto je treba pri otazce na minimalni rozliseni brat v uvahu cilovou skupinu
zakazniku. Jine to bude u kancelarskych aplikaci, aplikaci na vydej ve skladu
nebo veci urcene pro vyvojare nebo webdesignery apod. Resenim je patrne si
provest pruzkum mezi stavajicimi zakazniky a podle toho se dal rozhodnout.
Soucasti muze byt treba i statistika z pristupu na vas firemni web.

> podstate pouze na NB v tomto rozliseni uz asi dva roky. A LCD ma
> ostrejsi vykreslovani a nema vlastni vyzarovani takze z nej nebolej oci
> jako z CRT monitoru. Muj nazor je LCD a touchpad rulezz. :)

Tohle je velmi individualni. Ja nemam problem zirat i 12 hodin do kvalitniho
CRT monitoru s kvalitni grafickou kartou (FD Trinitron + Matrox). Z LCD me
boli oci po nekolika hodinach diky nutnosti neustale znovu zaostrovat na text,
ktery se rozmaze pri sebemensim pohybu. Zvlaste zoufale je to pri posouvani
textu napovedy. Stejne tak vetsina panelu trpi presvicenim a malym kontrastem.

Petr Vones

Vychozi rozliseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2003 14:50:09

Puvodni zprava ze dne 11.9.2003:

> to asi jo, ale Petr Z. tim pro slepce a invalidy evidentne myslel
> fyzicky handicapovanou skupinu uzivatelu. tedy ze program by mel
> byt navrhovan s ohledema na zasady atd... ne ze bych se toho

No ano, to jsem myslel, na to jsou prave ty usnadneni ve Windows, kdy
lze nastavit vysoky kontrast zobrazeni, silene zvetsovani zobrazeni,
ovladani pomoci kurzorovych klaves namisto mysi apod.

Udalost OnCreate

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 11.9.2003 14:16:07

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> Jinak delam na LCD 17" s 1280x1024 a v pohode. Samozrejme, ze
> na NB by 1280x1024 bylo asi neunosne.

To je tezky, NB s 1024x768 je nepouzitelny, pricemz dalsi rozliseni se
vyrabi
az 1400x1050 a kupodivu to neni tak hrozne (tedy az na problemy LCD
displeju
obecne) jak by se zdalo.

Petr Vones

Vychozi rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 13:52:04

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

Windows. Pro Windows 95 byl minimalni pozadavek na grafickou kartu 800x600 a

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 11.9.2003 13:28:02

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 13:28:02

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> [...]

az 1400x1050 a kupodivu to neni tak hrozne (tedy az na problemy LCD displeju

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 13:24:01

> Asi me budete nadavat ale muj nazor je ze je chyba nejake nastaveni u
> uzivatelu predpokladat. Nejmensi rozliseni nastavitelne ve Windows je
> 640x480 a tvuj program by to mel respektovat.

mno, ja ho nepredpokladam, ja ho vyzaduji. v HW pozadavcich
nasich programu je napsano minimalne 800x600. ja nektery
formulare pro datama fakt nedokazu udelat mensi (prehledne).
a to se sef ptal, jestli si muzeme troufnout tlacit je do
1024x768, coz uz jsem rek ze bych neriskoval. nejde o novy
uzivatele s novymi monitory, ale o ty stavajici a blbe taky
ty blbe vidici. tech 800x600 je imho unosna mez.

diky tomuto threadu si uvedomuji nutnost co nejdrive
vyresit ruznou velikost pisma u uzivatelu. treba prave
tech 1024x768 a LargeFonts. jak to kdo resite (pokud
vubec nejak)?

peca

Vychozi rozliseni

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.9.2003 13:32:03

petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]
> uzivatele s novymi monitory, ale o ty stavajici a blbe taky
> ty blbe vidici. tech 800x600 je imho unosna mez.

Delame to takto:
- doporucene rozliseni 800x600
- prvky kde se muze objevit vice textu (mema, gridy) jsou alignovane
tak ze pri vetsim rozmeru okna se roztahnou
- pod prvky v dialogu je scrollbox, aby se pri 800x600 neobjevovaly
scrollbary, ale aby sel program pouzivat v pohode i na nizsim rozliseni
- "velke" fonty jsou problem!

Martin Schayna

Jak zacyklit proceduru, pokud ma prochazet stromov

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 11.9.2003 13:10:00

Zdravim,
Toto reseni vypada opravdu efektivne. Jedine nad cim premyslim jak do
toho vlozit omezeni na pocet vnoreni. Mozna snad do seznamu URL jeste
vzdy pridavat object s indexem urovne. A tuto uroven vnoreni pak hlidat.
Jdu to testnout.
Diky moc,
David

Daleko efektivnejsi algoritmus pro tento pripad prochazeni stromu je:
(hodi se vzdy, kdyz neni nutno pocitat pocet shodnych vetvi stromu),
a je mnohem rychlejsi nez rekurze!
URL k "prozkoumani" uloz do prazdneho seznamu URL.
dokud nejsem za koncem seznamu
begin
dokud nesem na konci dokumentu
begin
a) vyhledej URL
b) existuje nalezene URL v seznamu
c) pokud ne pridej ho na konec
end
c) vem dalsi URL v seznamu

Vychozi rozliseni

[*] info(zv)gastrocentrum(tec)cz - 11.9.2003 13:14:00

Radek wrote:
> uzivatelu predpokladat. Nejmensi rozliseni nastavitelne ve Windows je
> 640x480 a tvuj program by to mel respektovat.

No jo, ale taky dovoluje cernobily rezim ....

Takto bychom se asi daleko nedostali

J. Heinisch

DataSet pro SQLite

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 11.9.2003 12:31:56

Dobry den,

nevite prosim nekdo o DataSetu pro SQLite? Existuje neco takoveho? A nebo
nejaka alternativa? Jde mi o to, ze kdyz spustim cokoliv z lokalni site,
abych mohl pristupovat k jednoduche db. SQLite je pro tohle idealni, ale
nemam k nemu zminovany dataset.

Predem dekuji za jakekoliv informace :-))

S pozdravem

Frantisek Bohac
Skupina informatiky VN Olomouc, vnol(zv)vnol(tec)cz
tel.: 973 407 141

Jak zacit s .NET?

[*] rdanhel(zv)centrum(tec)cz - 11.9.2003 13:22:01

> Ja jsem si koupil na vltave VB.NET vcetne ceske knizky pro
zacatecniky, je
> to plna verze (ocesany Visual Studio pouze na VB) za nejakych 1.400
oci.
> Jedina nevyhoda, co to ma, je ta, ze se z toho pripojis pouze na
databaze od
> M$ typu Access nebo MSDE. Na full SQL server ne.
>
> M.

Mozna se mylim ,ale na SQL server se nemusi pristupovat pomoci
vizualnich component. Staci napsat spravny kod a prelozit. Alespon ja
tak pristupuju k FB SQL serveru. Zalezi na tom jestli mam spravne
assembly v bin a jenom si ho pridam do kodu. Ja myslim ze to omezeni
proti plnohodnotnemu VS jsou jina. Delphistum bych, ale radeji
doporucul C#.NET take z vltavy. VB nemam moc rad. Je to mozna
bezpredmetna averze, ale proste mam ji :-)).

S pozravem Rostislav Danhel

Vychozi rozliseni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.9.2003 13:06:00

Priklanim se prave take k tomuto nazoru, ptal sem se protoze
mi sem tam nekdo cpe a pozaduje i 640x480 a to je podle me neunosne.
Jinak delam na LCD 17" s 1280x1024 a v pohode. Samozrejme, ze
na NB by 1280x1024 bylo asi neunosne.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Jak zacit s .NET?

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 11.9.2003 12:31:57

M.> -----Original Message-----
> From: Leos Urban

> hlaska.
>
> Mne take SharpDeveloper blbnul. Pokud ti staci 60 dni, tak u
> knizek k .NET
> od knihy.idnes(tec)cz dostanes DVD s 60 denni trial verzi Visual
> Studio 2003. A
> plnou verzi si koupit pod stromecek :-)
> Nebo muzes stahnout C#Builder Personal.

Vychozi rozliseni

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 11.9.2003 12:31:57

Taky jde i o nestandardni pouziti aplikace, treba na terminal serveru,
kde se nastavuje male rozliseni z duvodu zmenseni datovych prenosu.

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Thursday, September 11, 2003, 12:13:55 PM, you wrote:

LP> Myslim si,
LP> ze dost lidi je "prisleplych" (ja uz taky :-)) a tak si jen malo beznych
LP> uzivatelu nastavuje rozliseni vetsi nez 800x600.
LP> Vetsi zhouba je, ze bezni uzivatele si LCD monitorech nastavuji font na 125%
LP> nebot na mnoha (skoro vetsine) LCD jsou mala pismenka a slabe cary vykreslovany
LP> necitelne a "osklive"

LP> Pavel

Udalost OnCreate

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.9.2003 12:51:59

> [...]
> Position := poDesktopCenter;
> end;
>
> Pokud ale opakuji jeho vyvolani, dostanu "Access violatuon...".

Chyba bude v praci s vytvarenim/uvolnovanim formularu. Formulare mas
AutoCreate nebo je vytvaris sam pomoci Create? Nevolas nekde nevhodne Free?

Dale mi neni jasne, proc v OnCreate frmBBB mas with frmBBB.

Pouzivas vice instanci jednoho formulare?

V poslane ukazce kodu problem neni, jen nerozumim, proc si ty cinnosti neudelas v
ObjectInspectoru primo - ledaze by to bylo vytrzeno z nejakeho ifu apod.

David Lebeda

Vychozi rozliseni

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 13:03:59

> [...]

uzivatelu predpokladat. Nejmensi rozliseni nastavitelne ve Windows je
640x480 a tvuj program by to mel respektovat.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2003 12:37:57

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> [...]

Zalezi take na cilove skupine zakazniku. Napriklad pro programovani a dalsi
nekancelarske cinnosti povazuji 1280x1024 za spodni unosnou hranici.

Skok kurzoru na zacatek TMaskEditu

[*] jancarik(zv)hame(tec)cz <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 11.9.2003 12:19:55

LUKES Vaclav napsal(a):

>Ahoj,
>
>mam nejaky TMaskEdit, ale rad bych, aby kdyz na nej kdekoli uzivatel kliknul skocil cursor na zacatek.
>
>Muzete mi poradit ?
>
>V.

Pokud jde o skok prostrednictvim klavesnice je treba do OnEnter vlozit
MaskEdit1.SelStart:=0;
a pro osetreni kliknuti mysi by podle mne bylo dobre totez do OnMouseUp.

Stana

Jak zacyklit proceduru, pokud ma prochazet stromov

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.9.2003 12:27:56

> [...]
a je mnohem rychlejsi nez rekurze!
URL k "prozkoumani" uloz do prazdneho seznamu URL.

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 11.9.2003 12:17:55

David Michal wrote:
> nekdo neco podobneho? Dle meho "badani", budu muset zrejme pouzit
> rekurzivni fci, ale zatim nemam nejmensi potuchy jak to provest.

Dost zalezi na tom, ako mas ten strom vytvoreny.
Ale vseobecne to moze vyzerat takto:

tpolozka = record
data : shortstring;
potomok, dalsia : ^tpolozka;
end;

function rekur_prejdi_polozky( polozka: ^tpolozka; povolena_hlbka :
integer):integer;
begin
while polozka <> nil do
begin
// sprav nieco s polozku pred vnorenim
... napr. polozka^.data := 'TU SOM';

// tu je to rekurzivne volanie
if ( polozka^.potomok <> nil) AND
( povolena_hlbka > 0) then rekur_prejdi_polozky( polozka^.potomok,
Dec( povolena_hlbka, 1));

// sprav nieco s polozku po vnoreni

polozka := polozka^.dalsia;

rekur_prejdi_polozky( prva_polozka, 5);
end;

mato

Vychozi rozliseni

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.9.2003 12:13:55

> [...]

> predpokladate? Mam pomerne rozsahla dialogova okna takze si rikam,
> ze minimum je 800x600. Co vy na to nebo by snad slo pocitat o rad vic?

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 11.9.2003 11:43:53

[...]

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 11.9.2003 11:27:51

[...]

jak ulozit vysledek TQuery do TTable

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 11.9.2003 10:31:47

myslim, ze nechybi (alespon ne na MSSQL)

Petr Sikola

> nechybi tam nahodou kouzelne slovicko values?
>
> INSERT INTO CilovaTabulka (sloupec1, sloupec2)
> values (Select SloupecX, SloupecY from ZdrojovaTabulka
>
> Michal PEPR Pesek

Vychozi rozliseni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.9.2003 11:21:51

> [...]

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <

Vkladani hodnot do TMaskEditu

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 11.9.2003 11:41:52

Ahoj,

da se nejak udelat, abych do tohoto MaskEditu (viz nize) mohl mimo numerickych hodnot vkladat i tyto znaky:
'*' a '?' ???

FieldByName('aaa_bbb').EditMask := '999\ 999\ 999\ 999;0; ';

Diky

V.

Udalost OnCreate

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 11.9.2003 11:15:50

[...]

[*] rdanhel(zv)centrum(tec)cz - 11.9.2003 10:37:47

> nechybi tam nahodou kouzelne slovicko values?
>
> INSERT INTO CilovaTabulka (sloupec1, sloupec2)
> values (Select SloupecX, SloupecY from ZdrojovaTabulka where
Podminka ...)

Values tam byt nemusi v pripade ze ukladas vsechny sloupce dane
tabulky ve spravne poradi. Ale uz sem se s tim nekolikrat spalil
takze ted radeji vyjmenuji sloupce a pouzivam values, je to sice
delsi zapis ale bezpecnejsi.

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2003 10:37:47

Sice me trosicku mrzi, ze za upgrade na davno neaktualni verzi chcete
stejne penize jako za upgrade na verzi aktualni (vzhledem k tomu, ze
vas to vlastne nic nestoji...), ale s tim asi nic neudelam... Cili
zustanu u sve D4 a pockam, jak se vyvine situace s Delphi dale...
Skoda.

Dekuji za Vas cas
Ondrisek

Jak zacit s .NET?

[*] Leos Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 11.9.2003 11:01:49

> [...]

od knihy.idnes(tec)cz dostanes DVD s 60 denni trial verzi Visual Studio 2003. A

Leos

jak ulozit vysledek TQuery do TTable

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.9.2003 10:57:49

rdanhel(zv)centrum(tec)cz dne 11 Sep 2003 v 10:37:

> [...]
> tabulky ve spravne poradi. Ale uz sem se s tim nekolikrat spalil takze
> ted radeji vyjmenuji sloupce a pouzivam values, je to sice delsi zapis

Hlavne bych rekl, ze kdyz tam pouzijete VALUES, muzete takto vlozit jen jeden zaznam:

INSERT INTO CilovaTabulka (sloupec1, sloupec2)
VALUES (12, 'abcd')

nebo treba

INSERT INTO CilovaTabulka (sloupec1, sloupec2)
VALUES (SELECT max(Sloupec1)+1 FROM CilovaTabulka, 'abcd')

Zatimco bez VALUES tam vlozite vsechny zaznamy, ktere vrati ten SELECT:

INSERT INTO CilovaTabulka (sloupec1, sloupec2)
SELECT SloupecX, SloupecY FROM ZdrojovaTabulka WHERE ....

Pokud byste vynechali ty definice sloupcu:

INSERT INTO CilovaTabulka SELECT * FROM ZdrojovaTabulka WHERE ...

melo by to fungovat tak, ze prvni sloupec vraceny selectem se vlozi do prvniho sloupce cilove
tabulky, druhe sloupec do druheho apod. Sloupce, na ktere nic nevyzbyde, budou obsahovat NULL, je-
li to tedy pripustne. Hloupe je, ze se to podle dokumentace opravdu paruje podle poradi sloupcu a
ne podle jejich nazvu, coz vylozene odrazuje od toho to pouzit.

Karel Rys

OT - Borland C# update patch

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 11.9.2003 09:55:43

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>

> A pripad 3: Mam D4 Pro a chtel bych upgrade na D5 pro +jakykoliv nosic
> s programem (Slibuji, ze to u RIAA nenahlasim...)?

Pripad 3 = Pripad 2, jenom cena bude za upgrade nikoliv za plne D7.

J. Luhan
Borland CZ

Lokalni problemy Delphi

[*] martin kolos <xkoky(zv)atlas(tec)cz> - 11.9.2003 09:27:40

ahojte
omlouvam se ze jdu s krizkem po funuse, ale nez jsem se prokousal tou zaplavou mailu (a neda mi to abych si nerejpnul) ...
ja jsem pouzil delphi vicemene jednou (na diplomku) a absence gama fce (a obecne statistiky (jako je nelinearni metoda nejmensich ctvercu)) mi praci zrovna neulehcilo. Samozrejme se tyto veci daji hur nebo snadneji najit na siti (jak se taky stalo)

martin kolos
p.s. priznavam se, ze jsem fyzik a netusim k cemu slouzi Decision cube (urcite se to da zjistit :-))>> Jestlize jsou v delphi komponenty na hodne specificke pouziti (Decision
>zakladni vec
>kvalitni

>To je vzdycky vec volby a neexistuje na svete clovek ten, ktery by se
>zalibil lidem vsem. Borland dodava komponenty, ktere povazuje za obecne
>uzitecn, pripadne komponenty, na kterych se dohodne z vyrobcem a povazuje je
>za obecne uzitecne. Uprimne receno, programuji jiz 15 let a vypocet gama
>funkce jsem jeste nepotreboval.

StringGrid

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 11.9.2003 09:19:34

mam D7
do udalosti OnGetEditText jsem dal globalni promenou typu boolean, ze jsem
zacal editovat bunku
a v udalosti OnSelectCell testuju jestli je ta globalni promena nastavena.

nevim jestli to je nejstastnejsi reseni, ale funguje a zadny problemy jsem s
tim zatim nemel.

vitek

From: "David Michal"
> [...]
> sebrane linky odkazovat na jinou domenu nezli
> puvodni startovni URL nebo dokud nebude prekrocen

Jeste bude potreba osetrit referenci na jiz zpracovany
dokument, stranky se budou bezne odkazovat navzajem
na sebe, a neni idealni to nechavat jen na limitu vnoreni.

Daniel
Scanning complete: NO intelligent life form in range.

Lokalni problemy Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.9.2003 17:38:34

Petr Vones dne 10 Sep 2003 v 12:27:

> From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
>
> D5 zase (realne) nepodporuje Windows XP a 2003, zatimco veci prelozene
> v D7 budou vetsinou fungovat na Windows 95 (ktere uz nepodporuje
> Microsoft).

No, D5 IDE i D5 aplikace na WinXP celkem bez potizi provozuju (aplikace i zakaznici). Fakt je, ze
Fast User Switching uzivatele pokud vim nepouzivaji. Hadam, ze problemy by nastaly nejspis s
pripojenim te me aplikace k IB serveru. Schvalne doma vyzkousim, co se stane u nedatabazove
aplikace ;) Pro navozeni te VCL chyby zminovane v jinem mailu se musim nalogovat jako jiny
uzivatel a spustit dalsi instanci, nebo se proste jen znovu prihlasit opet pod sebou a do aplikace
se vratit?

Karel Rys

tak trochu OT: Ovladanie M35

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 10.9.2003 17:24:33

Zdravim,
nemate tu niekto vzorovy priklad(najlepsie v Delphi,alebo CBuilder),
ako ovladat SIEMENS S/M 35?
myslim ako napr. programovo posielat SMS.

Palo.

Funkce doplnujici znaky

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 10.9.2003 17:20:32

function apc(const s: string; const aLen: integer; const aChar: char = '
'; const FromLeft: boolean = False): string;
begin
if Length(s) >= aLen then result:= s
result:= s;

case FromLeft of
True: while Length(result) <> aLen do result:= Concat(aChar,
result);
else while Length(result) <> aLen do result:= Concat(result,
aChar);

PaS

Necht se po stisknuti klaves v urcitem poradi zobr

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 10.9.2003 17:12:31

detailu SQL

Mozna by se to dalo resit I tak, ze by se to okno zobrazovalo, pokud ty
klavesy budou stisknute v jednom jedinem (a ne zadnem jinem) poradi (a
stisknute zustanou). Viz priklad. (je velmi hruby).

unit Unit1;
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs;

type
TMyRec = packed record
_code: word;
_stat: boolean;

TForm1 = class(TForm)
procedure FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
procedure FormKeyUp(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
m: array of TMyRec;
procedure MyInit(c: array of char);
procedure MyClear;
function MyCheckPrev(const pos: integer): boolean;

Form1: TForm1;
implementation
{$R *.DFM}
procedure TForm1.MyInit(c: array of char);
var
i: integer;
begin
SetLength(m, Length(c));

for i:= Low(c) to High(c) do m[i]._code:= Ord(c[i]);
end;
function TForm1.MyCheckPrev(const pos: integer): boolean;
var
i: integer;
begin
if pos = Low(m) then
begin
result:= True;
exit;
end;

result:= False;

for i:= Low(m) to Pred(pos) do
begin
result:= m[i]._stat;
procedure TForm1.MyClear;
var
i: integer;
begin
for i:= Low(m) to High(m) do m[i]._stat:= False;
end;
procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
var
i: integer;
b: boolean;
begin
for i:= Low(m) to High(m) do
begin
if (Key = m[i]._code) then
begin
if MyCheckPrev(i) then m[i]._stat:= True;

b:= True;

for i:= Low(m) to High(m) do
begin
if m[i]._stat = False then
begin
b:= False;
break;

if b then
begin
MyClear;
ShowMessage('ahoj');
procedure TForm1.FormKeyUp(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
var
i: integer;
begin
for i:= Low(m) to High(m) do
begin
if (Key = m[i]._code) then MyClear;
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
MyInit(['A', 'S', 'D']);
MyClear;

Jak zacyklit proceduru, pokud ma prochazet stromov

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 10.9.2003 16:14:23

Obecne zhruba takto, rekurzivni funkce je nejlepsi reseni:

procedure ReadLinks(URL: string; Level: Integer);
var i : Integer;
List : TStringList;
begin
List := TStringList.Create;
// zjisteni seznamu odkazu z URL do List
for i := 0 to List.Count - 1 do
// nejaka akce kterou potrebuji udelat s odkazem
if Level < 10 {maximalni uroven} then
ReadLinks(List[i], Level + 1);
FreeAndNil(List);

procedure Start;
begin
ReadLinks('http://www.test.com', 0);
end;

> [...]

DM> Diky,
DM> David

Jak zacyklit proceduru, pokud ma prochazet stromov

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 10.9.2003 16:12:22

Zdravim,

jde o pruchod obecnym stromem, ktery je algoritmicky dobre zpracovan
a zdokumentovan, napriklad na http://www.nist.gov/dads/. Zajimavy je take
http://epaperpress.com/sortsearch/index.html . Jinak v cestine vysla velmi
zajimava kniha od Pavla Topfera "Zaklady algoritmizace", kde je cely problem
dopodrobna rozebran. Snad to pomuze.

---------
Vladimir Suvarina
Siemens ICN, s.r.o
D7Ent, W2KPro+SP4

Lokalni problemy Delphi

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 10.9.2003 15:26:16

Nedalo mi to, abych se nezeptal: Nevite nekdo kde se prodavaji prepalovana
cdecka?
Rad bych se tam cestou z prace stavil. K Borlandum pujdu potom. Nebo naopak?

Martin Ben

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>> Puvodni zprava ze dne 10.9.2003:

Jak zacyklit proceduru, pokud ma prochazet stromov

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 10.9.2003 15:40:18

[...]

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 10.9.2003 15:24:16

Prominte, ale ja ted uz nevim co vlastne bylo mysleno vazne ... . Je v
tom zmatek nad zmatek.

Petr

Jaromir Luhan wrote:
> [...]

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 15:14:15

> [...]
No, a uz je to tady! Ono to nebylo mysleno tak uplne vazne (na rozdil od
RIAA)! Viz muj predchozi repost pro Petra Zahradnika...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2003 15:04:15

Puvodni zprava ze dne 10.9.2003:

> Uz tomu opravdu nerozumim, jak to tedy je ?

Tomu tu nerozumi koukam asi nikdo, zda se, vcetne pana Luhana :-) Ja
jsem z toho taky danek. Holt individualne, jak rika - podle tvaru
hlavy, ze by? :-)

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 14:52:13

> [...]
Ja uz bych to tu s dovolenim nerozebiral, nebo to nekdo vezme vazne! Radsi
bych zustal u toho terminu "individualniho reseni".

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 10.9.2003 14:54:14

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> [...]

Pane Luhane,

jsem z toho trochu zmateny. Pred chvili jste psal, ze licenci na starsi
verzi
dostanu pouze jen pokud uz nejakou krabici k teto starsi verzi Delphi
vlastnim
a ted pisete ze licence neni problem. Pokud to totiz dodavate pouze k jiz
existujici krabici tak to je k nicemu pro ty uzivatele, kteri ji ted nemaji
a uz
ji nikde nekoupi. Uz tomu opravdu nerozumim, jak to tedy je ?

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.devshop(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.9.2003 15:00:14

> [...]

Takze "lisovane" CD muze byt "piratske" a "prepalovane" klidne legalni,
pokud si majitel autorskych prav usmisli a posle mi to vypalene.

PK a ClientDataset

[*] Miroslav Evjak <me.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 14:50:13

Ahoj,

chci zeptat na nasledujici problem:

Jestli spravne pochopil princip odpojeneho datasetu, tak pri pouziti
ClientDatasetu musim pridelovat hodnotu PK na klientovi (GUID nebo neco
podobneho) a do DB ladovat vetu s uz vyplnenou hodnotou PK ? Nebo je
nejaka jina moznost ?

[W2k, D6P, MySQL]

Dik za pripominky.

Ing.Miroslav Evjak
KEN System v.o.s.
software development
mailto:me(zv)kensystem(tec)cz
http://www.kensystem(tec)cz
ICQ:313884739
+420 607 875748

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2003 14:40:12

> [...]

> dodaval nekomu prepalovana CD! :-)

Takze licenci dostane a CD at si sezene nekde na warezu? :-) Pekny.

podpora XP v D5 WAS: Lokalni problemy Delphi

[*] Karol Chupek <chupek(zv)apollo.sk> - 10.9.2003 14:16:10

Ahoj
Ja programujem v D5 pod Win XP a aj pod W2000 server a programy bezia , aj
ked ten vzhlad je stary..
Zatial som po roku nenasiel nejake velke problemy, teda take co by som
nedokazal vyriesit.

Karol

mohu se zaptat, jake problemy muzu ocekavat u aplikace psana v D5
provozovane na WXP a W2003?

vim, ze tam neni podpora vzhledu, vim, ze je potreba udelat patch
comctrls kvuli listview ve stylu report, ale ze by aplikace nefungovala?
o nicem nevim...

Lokalni problemy Delphi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 10.9.2003 14:16:10

"Jedinou moznosti je pokud mas licence D5, dokoupit dodatecnou
licenci. Pokud ne - pak Delphi 7."

Existuje tedy jeste nejaka moznost? Z tohohle prispevku (viz. cast
vyse.) vyplyva ze nikoliv, z toho predposledniho vyplyva ze zalezi
pouze na domluve s Borlandem a ze to nejakym zpusobem mozne je...

BTW to ze pokud ma Borland jeste nejake krabice tak se daji koupit i
pokud je uz nova verze mohu potvrdit, nekdy pred dvema lety jsem se
zeptal v dobe kdy bylo Delphi 6 a Delphi 5 Standard jsem dostal.

> [...]
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

JL> Jiste, protoze krabice uz proste nejsou!

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 14:34:12

> [...]
nechces, abych v dobe, kdy RIAA zaluje 261 hudebnich piratu, dodaval nekomu

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 10.9.2003 13:56:07

No tady se uz nekdo zeptal a odpoved byla:

"Verze 5 jiz fyzicky neni ani nebude."

:)

> [...]
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii

Funkce doplnujici znaky

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 10.9.2003 13:58:08

Ahoj,

ja to robim takto:

procedrue StrPadRight ( var S: string; Ch: Char; Count: integer );
// dorovna (sprava) urcenymi znakmi na pozadovanu dlzku
begin
while Length ( S ) < Count do
S := S + Ch;
end;

procedure StrPadLeft ( var S: string; Ch: Char; Count: integer );
// dorovna (zlava) urcenymi znakmi na pozadovanu dlzku
begin
while Length ( S ) < Count do
S := Ch + S;
end;

Vlkovic

Lokalni problemy Delphi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 10.9.2003 14:10:09

Tak tohle jsem zkousel, buhuzel to u nefunguje.
Mel jsem situaci, na kterou by se dal pouzit MIDAS (rok 2000), ale
potreboval jsem znat ceny (jako podkladovy dokument na technicke jednani).
Tak jsem se podival na stranky borlandu a ono ejhle, volejte.
Uz to volejte na WWW strankach mi bylo podezrele, tak jsem se nenechal
zvyklat
a poslal e-mail.
Odpovedi mi bylo, ze cenik je natolik slozity, ze sam nejsem schopen si
vyslednou cenu
vypocitat a ze radeji at poslu presnou specifikaci, ze mi pripravi cenu na
miru
(tohle jsem povazoval nejvissi miru pohrdani, s jakou jsem v obchode
setkal).
Chteli se jeste nejak angazovat v projektu, nebo neco podobneho.
Tak jsem si vymyslel konfiguraci a na jejim zaklade poslal dotaz,
dostal jsem castecne upokojivou odpoved, ale na to, ze by MIDAS mel
byt neco co se prodava jako housky to bylo prilis zdlouhave a komplikovane
(resilo se to zhruba dva tydny).

Vysledek:
ja to vyresil jinak a borland jako obvykle nevydelal.

Slavek

PS: Moc bych si pral, aby borland CZ jiz neresil veci invididualne, ale aby
delal neco
pro vetsinu svych zakazniku (presneji pro ty, co mu plati penize).

> Vis, ono jde leccos. Ale individualni pripady se resi
> individualne. Neni na
> to jednotna sablona, protoze by to bylo prilis mnoho sablon na jedno
> pouziti. :-) Ale casto se staci jenom zeptat.
>
> J. Luhan
> Borland CZ

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.9.2003 14:20:10

> [...]

v celem borlandu nenajde jedine Cd s prislusnou verzi delphi, tak se
tady urcite najde dobrovolnik, od ktereho si borland muze udelat

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 14:10:09

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Tvoje programy pobezi, kdyz je spravne napises. Je to kvuli IDE, ktere
> pouziva ovladaci prvky nepodporovane ve Win95.

Jednu API funkci :-) Nicmene o to tu nejde, nikdo normalni nebude provozovat
IDE na Windows 95.

Jde ale o vysledne aplikace, a tam mel Borland problem i pro podporovane verze
Windows, konkretne Windows 98 a Delphi 6, kde pouzil nejake funkce pro praci s
varianty ktere nebyly dostupne ve Windows 98. Opraveno to bylo v RTL Update 3.

Tim chci naznacit, ze vyslovena podpora dane verze Windows a to "ze to prece
jen funguje" se od sebe zase tak nelisi a neni teba se bat, ze aplikace z D7
bude fungovat hure zrovna na Windows 95. Tech zmen ve VCL zase tolik neni,
jedine co asi nepujde jsou nove komponenty - ActionBands.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 10.9.2003 13:38:06

Zdravim vespolek,

> nefungovaly... Cili radeji sahnu po relativne stabilnich D4/D5 nez jit
> do D7, o kterych se netusi, zda na ne kdy nejaka zaplata vubec bude...

No asi tak to tu citi vetsina.

> Ja to proste nechapu, misto aby Borland rekl: Hmm, tak ty chces
> upgrade z D4 na D5... hmmm, je to Tvuj problem, ze to neni aktualni
> verze, dej nam 3000 (napriklad...), my Ti poslem vypalene CD (coz ja v
> kupni smlouve budu akceptovat) a nemame se o cem bavit... Zakaznik je

O tomto sem tu rozpoutal diskuzi pred cca 3 mesici a nakonec se doslo k tomu
co psal p. Luhan. Proste pokud D5 nemas tak je legalne nesezenes.

> spokojeny, Borland vydelal... O co vic by jeste v obchode melo jit???

Treba ma Borland nejake vysi zajmy a my jsme tu jen "parta pitomcu" co
to nepochopila.

Vaclav Halik

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 14:04:09

Jiste, protoze krabice uz proste nejsou!

J. Luhan
Borland CZ

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2003 13:54:07

> [...]

Koukam, koukam, ze najednou vsechno jde. Ono nejdrive nic nejde, pak
zacnou lidi remcat a najednou vsechno jde. Je mi to az podezrele.

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 13:38:06

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> [...]
> mohl uspet, musi byt jeho produkty kompatibilni alespon s Delphi 5, 6 a 7.
> Jenze on nema sanci se dostat k starsim verzim, protoze Borland je zkratka
> neproda (a to ani pro ucely testovani, jako to dela Microsoft se starymi
> verzemi Windows v MSDN). Pokud je mi znamo, neexistuje zadny partnersky
> program, ktery by neco takoveho za rozunou cenu zajistil.
>
> Petr Vones

Vis, ono jde leccos. Ale individualni pripady se resi individualne. Neni na
to jednotna sablona, protoze by to bylo prilis mnoho sablon na jedno
pouziti. :-) Ale casto se staci jenom zeptat.

Xova os v grafe opacne

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 10.9.2003 13:24:05

Ahoj,

> Potrebujem v TCharte nastavit Xovu os tak aby isla zprava do lava

(Top,Bottom) Axis.Inverted := true;
{ pisu to z hlavy, ale tak nejak by to melo byt }

Pavel
placeny amater

podpora XP v D5 WAS: Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2003 13:16:04

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>
> vim, ze tam neni podpora vzhledu, vim, ze je potreba udelat patch
> comctrls kvuli listview ve stylu report, ale ze by aplikace nefungovala?
> o nicem nevim...

Nemam Windows XP takze to nemuzu vyzkouset, ale zkus spustit aplikaci,
prepnout na jineho uzivatele (Fast User Switching) a pohnout nad oknem
aplikace mysi. Co jsem slysel tak to cele padne na nejakou vyjimku ve VCL.

Petr Vones

podpora XP v D5 WAS: Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 10.9.2003 13:09:58

> [...]

> D5 zase (realne) nepodporuje Windows XP a 2003, zatimco veci
> prelozene v D7 budou vetsinou fungovat na Windows 95 (ktere

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2003 12:51:52

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> Ale toto pochopit dokazi. Necham si to projit hlavou, az bude patch na
> D7.

Nechci malovat certa na zed ... :-)

> [...]

verzemi Windows v MSDN). Pokud je mi znamo, neexistuje zadny partnersky
program, ktery by neco takoveho za rozunou cenu zajistil.

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 13:01:53

Pokud nepotrebuji pouzivat features z XP (coz u prumyslovych aplikaci
opravdu nepotrebuji), tak mi D4 (pripadne D5) staci. Zatim jsem
nezaregistroval, ze by kteremukoliv ze zakazniku nase programy na XP
[...]

Mira

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2003 12:27:50

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]

budou vetsinou fungovat na Windows 95 (ktere uz nepodporuje Microsoft).

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2003 12:33:51

From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
> rozhodl jsem se zkusit o cem vlastne ten .NET je. Poradte co a kde stahnout
> (v nejhorsim pripade koupit), abych byl schopen udelat jednoduchou
> aplikacicku - nastroje, navody, priklady ...

Nejdrive potrebubes .NET Framework a SDK:
http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/howtoget.aspx

Na hrani ti z pocatku staci treba SharpDevelop IDE (ktere bohuzel nema
debugger, ale ten je v SDK zdarma): http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Dalsim IDE (i s debuggerem) je C# Builder Personal:
http://www.borland.com/products/downloads/download_csharpbuilder.html

Petr Vones

Xova os v grafe opacne

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 10.9.2003 12:25:50

Hi all,
Predpokladam ze je to stupidita ale neviem to najst
Potrebujem v TCharte nastavit Xovu os tak aby isla zprava do lava
Plnim graf rucne
Prosim poradte

Stevlik Marian
ISYS programator

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4137935, 4132942
mobil: +412 905 462010
icq: 34893645

Lokalni problemy Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.9.2003 12:17:49

Jaromir Luhan dne 10 Sep 2003 v 10:59:

> [...]
> ne - pak Delphi 7.

Coz se mi zda preci jen trosku skoda. Mimo jine proto, ze D6 oficialne nepodporuje Windows 95, D5
snad ano. (Pravda, ony chodi pod Win95 i programy z D6, ale dobry pocit pri rozesilanim programu
zakaznikum jsem z toho fakt nemel.)

Borland Pascal taky sel (nebo jde?) koupit i v dobe, kdy jiz byly Delphi...

Karel Rys

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2003 10:59:43

Puvodni zprava ze dne 10.9.2003:

> Podle soucasnych pravidel: plati, ze BORLAND US naridil BORLANDU CZ,
> ze NESMI prodat upgrade na produkt zakoupeny u BORLAND DE ?

Ja myslim, ze kdyz pujdes do kterekoliv zeme mimo CR a budes si chtit
koupit upgrade Delphi z predchozich verzi zakoupenych kdekoliv ve
svete, ze ti to prodaji bez nejmensich problemu. V CR ne, protoze v CR
se ridi SPZKL.

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 10:59:43

From: "Tomas Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>> Nevite nekdo prosim jak zmenit orientaci TEXTOUT napr. ze shora dolu a
> naopak? Predem dikes za pomoc

Pokud tim nemyslis "pismena pod sebe", ale otoceni o x stupnu, pak je to
pomoci CreateFontIndirect:

var
FntLogRec: TLogFont;
FntLogRec.lfEscapement := 10 * OtoceniVeStupnich;
Font.Handle := CreateFontIndirect(FntLogRec);
TextOut (...uz normalne...);

J. Luhan
Borland CZ

Jak zacit s .NET?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.9.2003 10:27:40

On 10 Sep 2003 at 10:15, Jiri Virt wrote:

> [...]

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-
us/cpref/html/frlrfsystemstringclasssplittopic.asp

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 09:49:31

Receno slovy MS: It's not a bug, it's a feature...:-)

Mira

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 10.9.2003 09:49:31