Archív konference Delphi

WinXP a chyba fontu u RichEditu

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 10.9.2003 08:27:23

Ahoj panove!
Pred delsim casem jsem tady posilal podobny
prispevek s dotazem viz subjekt. Slo o to, ze z
nejakeho duvodu se zacaly "mrsit" fonty od
urcitych ceskych znaku v richeditu. Proste vse
vypadalo jak do doby nez se objevil vylozene
cesky znak.
Tusim, ze mi tenkrat nikdo neodpovedel, tak kdyby
jste meli nekdy podobny problem, tak se mi snad
povedlo najit (sice nic moc - ale prece) reseni.
Vypozoroval jsem, ze se to stane pravidelne, kdyz
se v richeditu objevi cesky znak "e s hackem".
Pak jsem zjistil, ze staci chytit udalost na
richeditu OnChange tam provest zmenu soucasneho
fontu na jakykoliv jiny a zpet na puvodni a je to
OK.
Ted uz se mi vse zobrazuje jak ma a jsem
realtivne spokojeny.
Mate nekdo jine reseni?
Nevite proc se tohle deje?
Diky za Vas cas...
Jirka
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

OT Co programator, to editor

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 08:23:22

:-) Ja na Atari 800/130 :-) V Pascalu... uz tehdy, pred 16 lety...

> Umel i automaticke vkladani mezery za
> carkou ve vete :-)

Heh, muj taky :-) Byla to jedna z mala "ficur". Jeste umel lamat slova
na konci radku, na to jsem byl hrdy :-)

> Dnes uz jsou (prinejmensim moje) pozadavky na editor
> takove, ze bych se do jeho psani rozhodne nepustil.

To mi vypravej :-)

Mira Ondrisek

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 08:07:16

Ten smajlik by tam snad ani byt nemel... mne to zas az tak moc k
smichu neprijde...:-(( Protoze tuto politiku a neschopnost Borlandu
dodat potrebny produkt v dobe, kdy je potreba, odskaceme jako vyvojari
vsichni...

Ondrisek

Funkce doplnujici znaky

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 10.9.2003 08:01:15

Muzete me prosim poradit ?

Potreboval bych vedet, existuje-li v Delphi funkce, ktera provadi doplneni znaku do nejake delky.
Napr. v TEdit je na 10 znaku, uzivatel zada 3 znaky a me jde o to, aby pri opusteni TRditu doslo kdoplneni napr. nul zleva.

Diky

V.

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 08:03:15

A vidite, u nas resime JAKYKOLIV dotaz zakaznika, at je
sebenesmyslny...

> Jsou otazky, na ktere odpovim jak nejlepe dovedu.
> Ale pokud na mne
> nekdo bude chtit udelat patch, naprogramovat nebo skouknout
> kus kodu, budu za to chtit penize.

Penize za patch??? To by me zakaznici hnali, kdybych chtel penize za
opravu chyby v nasem zarizeni nebo jeho SW... A pokud ma zakaznik
problemy, tak si necham poslat jeho konfiguraci a simuluji to u nas,
abycho prisli na to, kde ma problem...

> konferenci, asi se z toho zblaznim, protoze nejsem ded
> vseved a leccos nevim. :-)

:-))) To zni skromne :-))))

> Navic je obcas problem v tom, ze nekdo napise - "Tohle mi
> nechodi!". Ja to
> podle jeho popisu vyzkousim a zjistim, ze to chodi. A on pak pise do
> konference, ze Borland neposkytuje servis... Mozna to znas
> - tzv. Zakaznik obtizista.

Nezlobte se, ale tohle slovo opravdu NEZNAM!!! Se zakaznikem se jedna
tak dlouho, dokud neni jeho problem vyresen, i kdyby to melo znamenat
jeho odchod ke konkurenci... Za tech 7 let, co jsem u firmy, se to
stalo 2x a v obou pripadech zakaznik konkurencni vyrobek nakonec
prodal a vratil se k nasemu... Mimochodem v obou pripadech diky nasemu
supportu...

> Tady musim trvat na svem - upgrade je sleva a podminky
> urcuje Borland Corp.
> nikoliv Borland CZ! Divil by ses, do ceho nam vseho zasahuji.

Jinymi slovy - BORLAND US naridil BORLANDU CZ, ze NESMI prodat upgrade
na produkt zakoupeny u BORLAND DE. Rozumim tomu dobre???

Ondrisek

Lokalni problemy Delphi

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 10.9.2003 07:59:15

to mne tak napada ... jakpak to je se zakonem, ze navod ma byt v cestine??

rozbalil sem Delphi, ale ani Start Guide, coz bych bral jako zakladni navod,
v cestine nebyl?
Jakpak to?

Jirka

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2003 07:55:14

Vy si ze me delate legraci... SAMOZREJME, ze jsem PSAL i VOLAL na
Borland CZ!!! Byl jsem poslan slusnymi slovy do haje s tim, ze kdyz
jsem si u vas nekoupil licenci, tak at si upgrade koupim tam, kde
predtim licenci (snad si mysleli, ze me tim potrestaji...:-))) ).
Takze jsem ve finale usetril penize (upgrade byl VYRAZNE levnejsi nez
v CZ) a Bolrand CZ nedostal nic. Ale abychom si rozumeli - ja tu
nebrecim, ze nemohu dostat licenci v CZ, mne je to opravdu jedno, KDE
si ji koupim... jenom nechapu chovani B CZ... nechapu, nechapu,
nechapu...

Ondrisek

Jak zacit s .NET?

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 10.9.2003 07:39:13

Zdravim vespolek,
rozhodl jsem se zkusit o cem vlastne ten .NET je. Poradte co a kde stahnout
(v nejhorsim pripade koupit), abych byl schopen udelat jednoduchou
aplikacicku - nastroje, navody, priklady ...

predem diky za nesmerovani

Brejsa

Tisk kopii v SINEA kompletovane

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 10.9.2003 07:13:11

To jsem si take myslel. Ale pze pouzivame jak SINEA, tak QReport, tak
vim, ze QReport tiskne tak, jak predpokladam. A stejne tak i dalsi
programy (Word, Excel, etxtove editory, programy z DOSu, ...).
A tak jsem se podival okrajove do zdrojaku SINEA a tam jsem videl to,
co popisujete v bode 1. Proto mi tak e prislo divne, ze to tiskne
jinak, nez to vidim ja a proto jsem hodil tento dotaz.
Zda se mi divne, ze vsechny programy tisknou kompletovane, jen vystupy
ze SINEA to tlaci jinak. A navic nejde o 1 tiskarnu, ale o vice
tiskaren u zakaznika a to same to dela i u nas :-(
Pokud tedy mate jeste nejaky napad, rad jej uvitam (a pripadne
vyzkousim).

--
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Tuesday, September 9, 2003, 4:40:10 PM, bylo napsano:

VK> Toto asi nema na svedomi primo Sinea.
VK> Sinea muze pracovat ve dvou rezimech:
VK> 1. vsechny kopie tiskne Sinea, postupuje tak, ze vytiskne vsechny
VK> stranky
VK> jednoho dokumentu a to opakuje tolikrat, kolik je kopii.
VK> 2. preda ovladaci tiskarny pozadavek na pocet kopii a tiskne jenom
VK> jednou.
VK> Ostatni rizeni je na ovladaci tiskarny.

VK> Podle popisu tedy hadam, ze se jedna o druhy pripad.
VK> Je tedy nutne otevrit ovladac tiskarny a podivat se,
VK> jak je nastavene kompletovani v ovladaci a podle potreby to zmenit.

> [...]

COM, LIVE_SERVER_AT_DESIGN_TIME

[*] Filip Libor <filip(zv)fitmin(tec)cz> - 10.9.2003 06:45:09

S verzi to nemuze primo souviset. Ja stale pouzivam D5 a zacalo mi to delat
az po preinstalaci PC.
Jinak mi to vadi v pripade, ze menim metody v rozhrani. V teto tride pro
zaregistrovani se uz zmena
neprovede a musim ji menit rucne. Navic trida pro zaregistrovani ma
vygenerovany stejny nazev, jaky
pouzivame v nasich tridach, coz me hodne vadi...

Libor Filip

From: "Filip Libor" <filip(zv)fitmin(tec)cz>
> vytvarim COM objekty a do souboru *_TLB.pas, ktery je generovan type
> library, se taky
> vygeneruje kod pro zaregistrovani COMu jako komponenty. Nikdy se mi to
> nestavalo, ale
> ted mam jiny stroj s novou instalaci a nemohu se toho zbavit. Poradi mi
> nekdo?

Tohle tam dava importer v Delphi od nejake verze. Nicemu to prece nevadi.

Petr Vones

male programky v .NET podruhe, pouziti sbernic

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 9.9.2003 19:16:26

Cau,
tak jsem zase po 2 dnech stahnul postu a koukam na tu diskuzi, co jsem
vyvolal.
Delam v mensi inz.-dodavatelske firme zabyvajici se vyrobou nejruznejsich
(drahych i velmi levnych) ridicich systemu, vizualizacniho SW apod.
Takovych firem je habadej.

1. Kdyby me dneska nekdo sebral notebook a dal mi jiny, kde by chybel
Ethernet nebo USB nebo LPT nebo COM, byl bych v pr....
Kvuli existujicimu HW a SW. Taktez vsichni programatori z nasi firmy (celkem
7).

2. Vsechna tato i jina rozhrani a sbernice byla navrzena pro urcity ucel,
ktery se bud naplnil nebo zmenil nebo vymizel. Rozhrani jsou uzitecna, pro
nekoho vice, pro nekoho mene. USB neni jenom pro "spotrebku", ale napr. se
prosazuje v kabelech pro pripojenii PLCcek k PC (napr. zvysi rychlost
debuggeru/monitoringu, coz je znacny prinos oproti COMu). Je to vyborna
sbernice pro sva zarizeni.

3. Pro RS232/485 mame navrzenou spoustu hardware, ktery se krmi nebo
ovlada/monitoruje prave pres RS232 z PC, ten hardware je jednoduchy a levny
a zakaznici ho kupuji, protoze je levny a spolehlivy. A spolehlivost, to
jsou leta bezchybneho provozu. Kolik by nas asi stalo, kdybychom meli
vyvijet novy hardware a obsluzny SW treba pres ethernet nebo USB... Nechce
se nam do toho, zase by se musela testovat spolehlivost a muselo by to byt
drazsi a nikdo by to nekoupil. Nase zakazniky ani tak nezajima, cim budou
mit ten HW pripojen k PC, hlavne kdyz to bude spolehlive fungovat a delat
to, co chteji a bude to co nejlevnejsi. Samozrejme, kdyby se jednalo o
velkoseriovou vyrobu, byla by situace jina, to se to pak zaplati, ale stejne
to bude o neco drazsi kvuli drazsim soucastkam. A drtiva vetsina nasich
zakazniku zatim problem absence serioveho portu na PC neresi, proste maji k
dispozici pocitac s COM. Samozrejme i my musime myslet na to, ze se situace
muze zmenit, ale to, ze seriak mizi, jsem slysel uz pred 6 lety v prvaku na
FEL. Uz tomu moc neverim, protoze tu stale je a letos jsem koupil novy
motherboard od MS a mel 2 kanony pro COM. Jediny rozdil oproti 7 let stare d
esce byl ten, ze jeden z nich nebyl 25-pinovy. A oba jsou navic obsazene
(ctecka cip. karty - z vyprodeje o 10 tis. levnejsi nez stejna s USB - a
starsi modem). Opet jsou to vyborne sbernice pro sva zarizeni.

4. LPT - mame 2 programatory S12 od Lauterbachu, kazdy asi za 200 tisic (SW
nepocitam). Dnes se vyrabi take verze pro USB. Ale my novy nepotrebujeme, ty
2 bohate staci. Kdyz k nam prijde novy programator, bude se mu muset koupit
laptop s LPT.

5. Byla zde rec o konvertorech sbernic: Kazdy konvertor jako meziclanek
predstavuje pritez co do spolehlivosti a uzivatelske "nepratelskosti" (dalsi
krabicky, vsude same kabely, mnohdy dalsi napajeci adapter), marketingove
obtize a pro levne aplikace to znamena i nezanedbatelny peniz (nejen
porizovaci cena krabicky). Ja bych byl nejradsi, aby primo v PC byl treba
(funkcni) budic RS485 nebo CANu. To je samozrejme a bohuzel utopie.

Na co jsem se ale ptal v prvnim prispevku, tak mam tomu rozumet, ze jakakoli
aplikace (nejmensi az rozsahla) bez proprietalnich komunikaci (COM, LPT,
...) se programuje lepe ve VS.NET nez rekneme v Delphi5 ci VS6?

Diky

Tomas Krysl

MK (was: male programky v .NET)

[*] spisiak <spisiak(zv)zoznam.sk> - 9.9.2003 18:52:24

Ahoj
<Tomuhle ja opakovane napadani rikam.
ja tiez.
Na tejto konferencii si vazim odbornu zdatnost v oblasti programovania v
Delphi. Zatial skorovzdy sa mi dostalo potrebnej odbornej rady. Uroven
clenov konferencie je rozna lebo toto nie je konferencia len pre "expertov".
Co sa tyka znalosti HW nie kazdy je v tejto oblasti doma, kazdy ma vsa
nejake skusenosti. Zato netreba hned niekomu nadavat a osocovat.
Ak budem potrebovat HW rady spravidla sa obratim na ine zdroje nez tuto
konferu.
Ja uprednostnujem kultivovanost, ktoru tato konferencia vdaka svojmu
Adminovi dlhe roky ma!
(pozrite sa na rozne bulvarne konferencie, kde este ani nepochopil dotycny
co druhy chcel povedat a uz je u neho blbec - to je slabe slovo)
Osbne si nemyslim, ze ak by som nahodou zabludil do nejakej napr. HW
konferencie a debatovali by tam prave o programovani, ktoremu lepsie
rozumiem, ze mam pravo sa spravat ako hulvat.
KaSi

MK (was: male programky v .NET)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.9.2003 18:44:24

Puvodni zprava ze dne 9.9.2003:

> no ja mam prah urazlivosti o hodne vyse. Pro mne je v teto konferenci
> dulezitejsi obsah, nez forma nebo gramatika.

Ahoj,

v teto konferenci je ted prihlaseno 800-900 lidi. Kazdy z techto lidi
ma jiste svuj nazor na tuto vec, tedy 800-900 nazoru. Nekomu to vadi,
nekomu to nevadi, nekdo mu fandi... Ja Ti ten Tvuj nazor vubec neberu,
mas na nej pravo.

Na druhou stranu prosim prijmi muj nazor, ktery je jednoznacny -
diskutovat se da i slusnym zpusobem a na tom trvam. Pravidla jsou tak
nastavena a pravidla jsou tu pro vsechny stejna, tedy i pro super
hyper odborniky.

Nikdo nikomu nebere jakekoliv odborne znalosti, ovsem kdyz se nekdo
neumi slusne chovat, at si diskutuje treba nekde v hospode nebo ve
chlivku a nebo v konferencich, kde to je bezne. Nevim, proc by mel
urazet ostatni ucastniky zrovna pomoci meho postovnim serveru. I kdyby
byli vsichni ostatni uplne blbi, tak se to da preci rict slusne.

Jinak on nebyl vyhozen, jen byl docasne nastaven na read only. Kdyz se
bude chtit chovat slusne a v souladu s pravidly, neni nic
jednodussiho, nez mi to dat na vedomi.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

MK (was: male programky v .NET)

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 9.9.2003 18:30:23

Tak jo uz to tu sleduju dva dny a nebavi ne to porad mazat. Doufam ze
vsichni "zabednenci" tady co se porad opakuji uz konecne umlknou. S
delphi to uz opravdu nesouvisi.

Michal

> Tomuhle ja opakovane napadani rikam.
>
> Myslim ze by stacilo kdyby si kazdy email po sobe precetl a uvedomil
> si ze vysvetlovat svuj nazor jde i v klidu a slusne. Pak urcite nebude
> mit nikdo proti jeho prispivani do konference vyhrady.
>
> Jakub Dusek

MK (was: male programky v .NET)

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 9.9.2003 17:38:19

Nikdo tu nezpochybnuje jeho znalosti, ale zpusob vystupovani:

---
... a az si preskaces sva "osli leta", tak mozna taky pochopis, ze v
jednoduchosti je krasa....

... zasadni problem je, ze ty tady kecas naproste nesmysly a o USB
absolutne nic nevis....

..dnes to jiz mozne je, tak jakou fabulaci zas prihodite ????...

...prestante placat o nesmyslech kterym 99% z Vas ani za mak
nerozumi...
---

[...]

web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

> [...]
JF> detailne vim, jak funguje pocitac uvnitr. Rekl bych, ze lidi jako MK nebo V.
JF> Mlich potrebuje tato konference vice, bez ohledu na to, jestli berou
JF> servitky, kdyz opravuji nesmyslne nazory, nebo ne.
JF> Pokud mate o kvalifikaci MK jako odbornika na embedded systemy a komunikaci
JF> pochybnosti, zkuste navstivit jeho WEB http://www.mcu(tec)cz.
JF> Navrhuji zrusit omezeni v posilani prispevku, protoze si myslim, ze se od
JF> nej muzeme ledaco uzitecneho dozvedet.
JF> Podotykam, ze MK osobne neznam, znam jej jen z jine konference, venovane

MK (was: male programky v .NET)

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.9.2003 17:52:20

Ahoj,

> [...]

> si ze vysvetlovat svuj nazor jde i v klidu a slusne. Pak urcite nebude
> mit nikdo proti jeho prispivani do konference vyhrady.

MK (was: male programky v .NET)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.9.2003 17:36:18

Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> wrote:
> [...]
> se od nej muzeme ledaco uzitecneho dozvedet.
> Podotykam, ze MK osobne neznam, znam jej jen z jine konference,

s timhle prispevkem plne souhlasim...

D. Toman

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.9.2003 17:20:14

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Snad proto, ze jsi zamestnanec? A nuti te nekdo se vyjadrovat? Zacal
> jsi tuto diskusi, tak jsem si myslel, ze si chces o tom pokecat a
> vysvetlit nam to tu vsechno, jak se veci s K&L maji.

Jasne, to byl jenom povzdech. Beru to zpet, i kdyz bych byl radsi, aby se
vyjadroval sam. Ale jeste jednou opakuji - ne vsechno jsou zalezitosti K&L.

J. Luhan
Borland CZ

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.9.2003 17:18:13

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>

> Skoncili jsme u D4 (1 -> 3 -> 4) a oba upgrady i D1 byly o nekolik
> tisic Kc levnejsi nez v CZ. Jak je to nyni me nezajima, ale mam pocit,
> ze bych se se slevami, ktere nase firma v Nemecku ma k dispozici,
> dostal opet pod cenu v CZ. Ale hlavne - Vy mi ten upgrade neprodate, i
> kdyz bych ho rad koupil v CZ...:-(

A zeptal ses? Koho?

J. Luhan
Borland CZ

MK (was: male programky v .NET)

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 9.9.2003 15:42:02

Pripojuji se, mam z toho uplne stejny pocit i kdyz tu diskuzi jen ctu
a neprispivam do ni.

> [...]

MT> zkusenosti v teto oblasti ho neopravnuje k takovemu chovani. Stejne tak by
MT> se mohl chovat treba i P. Vones (a mnozi dalsi), jimz onen MK nesaha ani po
MT> kotniky, a presto to nedelaji. Tato konference je verejna a je v zajmu vsech
MT> zde neventilovat jakekoliv osobni pocity. Pokud se mi neco nelibi, tak to
MT> dam najevo bud slusne a snazim se diskutovat nebo to prehlednu a
MT> neodpovidam.

MT> S pozdravem

MT> Milan Tomes
MT> mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

MT> P.S.: Admine promin, ale tohle je uz opravdu hodne...

Aplikace na ruznych rozlisenich

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.9.2003 15:42:02

On 9 Sep 2003 at 14:39, Viktor Marek wrote:

> Jak na aplikaci ktera by vykryla celou obrazovku na ruznych
> rozlisenich (640x480 800x600 1024x768) s tim, ze aplikaci budu
> programovat v rozliseni 800x600 kvuli ocickam. Predpokladam, ze pokud
> je aplikace napsana v 800x600 bude treba Edit na 640x480 mensi a na
> 1024x768 vetsi.

V podstate zde prichazi v uvahu scaleby, pokud to chces udelat
jednoduse. Ale u nekterych komponent obcas narazis, protoze se
nepodvoluji automaticky. Kdysi jsem tohle resil, a docela jsem se
zapotil. Pokud to chces mit opravdu pintlich, neni to tak trivialni,
aby se to dalo popsat zde. Zkus hledat na internetu.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Tisk kopii v SINEA kompletovane

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 9.9.2003 16:28:09

Ahoj,
mame problemy s tiskem kopii na tiskarnu.
Pokud nastavim kopie treba na 2 a je tam vic jak 1 strana pro tisk,
tak potom mi to na tiskarnu vytiskne nejdrive vsechny prvni strany,
potom druhe, ...
Nevite, jak zajistit, aby se to tisklo kompletovane?

SINEA V 6.40
WinXP Profi SP1
D7 Ent

--
ing. Pavel Zilinec
MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Lokalni problemy Delphi

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 9.9.2003 16:24:08

> Jenze podle nasich jiz zde citovanych zakonu ma zakaznik pravo pozadovat
> odstraneni vad na zakoupenem zbozi po PRODEJCI a ne volat, psat nebo litat
> do Ameriky.
> Takze pokud jsem napr. Delphi koupil od Borland CZ, ma Borland CZ
povinnost
> odstranit zjistene vady, vratit penize, poskytnout slevu...
> Docela by me zajimalo, jak by tvarili, kdyby na tom nekdo skutecne trval.
>
> Martin Ben

Delphi neni zbozi. Je to licence.

Radim

Tisk kopii v SINEA kompletovane

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 9.9.2003 16:40:10

> [...]

Je tedy nutne otevrit ovladac tiskarny a podivat se,
jak je nastavene kompletovani v ovladaci a podle potreby to zmenit.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.9.2003 16:32:09

> [...]

ostatni to bylo pobaveni, ale ten kamarad se bal, aby tam
nezkolabovala a nemusel ji poskytovat prvni pomoc.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.9.2003 15:29:57

> [...]
> programovat v rozliseni 800x600 kvuli ocickam. Predpokladam, ze pokud
> je aplikace napsana v 800x600 bude treba Edit na 640x480 mensi a na

Ahoj,

Edit bude mit velikost v libovolnem rozliseni stejnou (mereno v pixelech), ovsem
zatimco v 640*480 bude edit v delce 300 pixelu zabirat pul obrazovky, na 1280*1024
uz zabere jen ctvrt obrazovky.

Podle meho nazoru je potreba, pokud nevystacis s Anchors, Align apod., obslouzit
OnResize a podle velikosti formulare jednotlivym prvkum davat vhodne width,
pripadne height, muzes uvazovat o prepoctu velikosti pisma, ale zda se mi to
zbytecna otrocina. Je-li na formu grid, situace se ti znacne usnadni, jde-li jen o edity,
pak mi neni jasne, ceho chces dosahnout - pouhym zvetsenim width a height prvku
si zvetsis sice velikost editu, ale budes mit ve velkem editu mrnave pismo, pri
zobrazeni v 640*480 se ti zas na obrazovku skoro nic nevejde...jak to ma vlastne
fungovat?

> Form1.Height, jake pouzit pismo, jak zajistit aby spodni listu
> neprekryla aplikace ...)

Rada uzivatelu nema spodni listu dole, ale nahore, mohou existovat i bocni listy, v
pripadne hodne spustenych aplikaci muze byt lista "viceradkova", nekdo ji ma
"zajizdeci pod okraj"...i tady je treba se nejprve rozhodnout, co vsechno budes resit a
co uz ne.

David Lebeda

FB a WinXP - prosim pomoc

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 9.9.2003 15:58:04

> Jasne ze jsem to zkousel zastavovat tam :-).
> Ale teplomer furt pribejva a ne a ne ho stopnout.
>
> Jirka

Pokud ti nejde killnout pomoci Task Manageru, tak jdi na
www.sysinternals.com a stahni si utilitku pskill. Tou ti to s nejvetsi
pravdepodobnosti pujde. Nicmene, moc ciste reseni to s ohledem na spravovane
databaze asi neni... :-)

HTH,
Petr Langer

RS-232 (Re: male programky v .NET)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 16:08:06

Erik Salaj wrote:

> presne k tomu istemu ucelu, k akemu som vyuzival na starom Palme
> seriovu liku - k synchronizacii udajov medzi Palmom a PC-ckom
> (tak je cela koncepcia Palm-u aj myslena - nie je to nahrada PC-cka,
> ale rozsirenie moznosti PC-cka, t.j. moznost mat urcite udaje
> vzdy pri sebe). S tym rozdielom, ze ta sychronizacia cez USB
> je asi 100-nasobne rychlejsia.

GEBY jasne mluvil o tom, ze krome Syncu je USB k nicemu a ty
mu jakoby oponujes a pritom tvrdis totez. zkus se nad tim zamyslet.
PDA nemusi byt nahrada PCcka, ale mnohdy(e) ho zastoupi.>>Vim hned o nekolik alidech, kteri pouzivaji kabliky, kterymi seriakem

> a opet sme tak, kde sme boli. Mame tu zase typickeho Palm uzivatela,
> ktory chodi po terene s palmom, seriakom, kablami a antenami
> a komunikuje s druzicami ;-)

prehanis, potrebujes jeden jedinej seriak, kterej _JE_ v prislusenstvi.
ten seriak dostnes, kdyz si o nej reknes, misto polovicateho (IMHO) USB.
polovicateho proto, ze k palmu nic pres USB nepripojic, pouze palm k PC.>>To je dost silne tvrzeni. seriovy port na palmech je jedine rozhrani,

> to nie je pravda, Palmy obsahuju spustu komunikacnych moznosti.
> Ten mobil (pokial nie je rovno zabudovany v Palme) pripojis
> aj pomocou IrDA rozhrania.

to je hezky, ale Geby jasne psal, ze pristupovat pres IrDA na net
je docela tezky, zvlaste, kdyz mas v jedny ruce palma a v druhy stylus.

> Ja mam v Palme Bluetooth,
> je tam SD karta, v druhom mam zase klavesnicu a MemoryStick
> a CompactFlash a zabudovany fotoaparat. Uzivatel, ktory
> vyzaduje PDA s pristupom k internetu, nebude koli tomu
> kupovat mobil, kable a konektory ale si rovno kupi PDA
> s mobilom alebo s WiFi a pod. Ten seriak je pre vecsinu
> uzivatelov PDA uplne bezvyznamny, preto k PDA-cku
> nedostanes ani kabel, aby si ho mohol pouzit.
>
> Erik

koukam, ze ses opravdu klasickej uzivatel a na kazdou cinnost mas
palma, coz? :o)

ja mam obstarozni VDXko a jsem moc rad, ze ma seriak, pres kterej ho
pripojuju k PC klavesnici, kdyz si chci na cestach psat dlouhe texty.
hlavne tahat s sebou firemniho notebooka na soukrome cesty bych si
nelajsknul, takhle mi nekdo na conu roslape maximalne klavesnici
s doma udelanym prevodnikem. rovnez k nemu muzu pripojit mobil
(az si nekdy poridim nejakej s modemem :o). a rovnez ctecku
carovyho kodu, tiskarnu a spoustu dalsich uzitecnych zarizeni.
me prijde, ze se snazis za kazdou cenu obhajit USB, ale obsas
si slapnes vedle :o)

me se USB fakt libi, ale do staryho palma ho nedostanu (v Master
provedeni) a kdyz jsem Visora poprve vybalil, tak jsem se modlil,
aby mi to USB fachalo (jsem pozapomnel, ze je standartne dodavan
s USB), protoze HP tiskarna mi facha jenom na Wir200 a XP, na 98
nikoli a doma si na svuj obstarozni 300MHz (dneska) PC nic jinyho
davat nehodlam (mozna casem linux ;o). moje uzivatelske zkusenosti
s USB jsou nic, mnoho.

peca

btw, o standartech jsme si rekli dost, ted uz mi to prijde
jako zabomysi valka

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 15:56:04

> A preco by to mal robit !?
> Len preto ze par vyrobcov HW sa rozhodlo ze za kazdu cenu pretlaci USB a
> tym
> prevalcuje starsie rozhrania a preto si budu musiet nie len uzivatela
> beznych PC ale
> aj seriozni vyvojary embeded aplikacii obnovit strojovy park? A navyse
> bude treba zaplatit
> vyvoj novych SW ovladacov, ktore su podstatne zlozitejsie.

mozno preto, aby si zakaznici nemuseli kupovat notebooky s RS232,
alebo aby mohli komunikovat rychlejsie. Alebo aby nemuseli nastavovat
RS232 parametre. Ak vyrobca predpoklada, ze sa s jeho zariadenim
bude komunikovat z inych zariadeni, tak by sa mohol prisposobit
a mysliet na zakaznika a to rozhranie (nehovorim, ze to musi to byt USB)
do toho zariadenia doplnit. Alebo je pohodlnejsie kritizovat a nutit
ostatnych, nech sa oni prisposobia?

> Az trh samotny ukaze, ci je USB natolko spolahlive aby sa dostalo i do
> inych nez
> kancelarskych aplikacii. Netreba sa pri tom nechat ohurit zaplavou USB
> klavesnic a mysi.
> USB patri do spotrebitelskeho segmentu a za tym ucelom bolo aj vyvijane.

samozrejme. Preco ale nevyuzit, ze je nieco take k dispozicii a su k tomu
vselijake zariadenia, podpora v operacnych systemoch, skusenosti, atd?

Erik

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 16:16:06

From: <martin.ben(zv)ge.com>
> Docela by me zajimalo, jak by tvarili, kdyby na tom nekdo skutecne trval.

Asi nijak, protoze v kazde licenci na software pro masy (kam patri i vyvojove
nastroje pro Windows a PC platformu obecne) najdes, ze vyrobce vlastne za nic
neruci a nic nemusi fungovat. V krajnim pripade by si asi dosahl vraceni
penez. To je vse.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.9.2003 16:12:06

Puvodni zprava ze dne 9.9.2003:

> Nechme podnikatelske zamery K&L, ani ja se vsemi nesouhlasim, i kdyz bych
> jako zamestananec mel. :-( Ale servis Borland poskytuje. Sice je placeny,

Kdyz je placeny, nevidim duvod, proc by mel byt podmineny nejakym
nakupem. Mohl by byt zvyhodneny, ale ne podmineny, pokud ovsem chce
Borland CZ vydelavat.

> ale zeptej se nekoho z tech, kdo si zaplatil a vyuziva ho, jestli a jak

Az budu mit chvili volneho casu, velmi rad ti dohledam par prispevku z
teto konference, kde nekolik uzivatelu placene technicke podpory
Borlandu popisovali sve zkusenosti. Problemy poslali, problem nebyl
vyresen ani v jednom pripade - vice opakovanych problemu. Vysledek
byl, ze meli zaplaceno, meli body, body neubyly, nicmene nic se
nevyresilo.

> [...]

pravidla. Tato pravidla stanovuje majitel autorskych prav. Jestlize je
produkt od vyrobce urcen pro uzivatele, kteri splni tato pravidla, pak

Podle nasich platnych zakonu neni mozne, aby byl zakaznik
diskriminovan. Jednoduse nemuzes vyhodit zakaznika proto, ze se ti
nelibi jeho ksicht, pripadne proto, ze produkt zakoupil jinde, kdyz z
hlediska licence je opravnen zakoupit produkt jako upgrade. To neni
zadna sleva prodejce - prenasece krabic, to je legalni produkt,
skatule, kdy na teto krabici je jasne uvedeno, pro koho je produkt
urcen - pro uzivatele jistych predchozich verzi.

Presto, jak jsem uvedl, ze pro me absolutne nepochopitelne, proc K&L
upgrady nechteji prodavat uzivatelum, kteri si Delphi privezli
odkudkoliv, kdyz by na tom sami vydelali. Postupuji protizakonne, jsou
snadno napadnutelni, jsou smesni a jeste prodelavaji. Ja to fakt
nechapu, nechapu, nechapu.

A propos, muzeme zkusit napsat treba mail na Borland US s dotazem, ze
jsme si treba zakoupili predchozi verzi Delphi v Nemecku a nyni jsme
tady v CR a cesky prodejce nam odmita prodat upgrade a tvrdi nam, ze
na nakup upgrade v CR nemame narok, kde si tedy mame moznost licenci
zakoupit. A uvidime, co nam na to reknou.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

StringGrid

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 9.9.2003 15:44:02

Chci pouzit StringGrid jako tabulku do ktere muzu vkladat a opravovat hodnoty, ale nedari se mi rozpoznat opusteni bunky, abych mohl
provest kontrolu jejiho obsahu. Nevite jak nato?

Diky, F.

Lokalni problemy Delphi

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 9.9.2003 15:44:03

From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
> Jasne ze jsem to zkousel zastavovat tam :-).
> Ale teplomer furt pribejva a ne a ne ho stopnout.

Podivej se do Event Logu jestli se tam behem toho neobjevi nejaka chyba.

Petr Vones

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.9.2003 15:46:03

> [...]

napeti (treba i desitky voltu). Pri zapinani PC i zarizeni vznikaji
dalsi prechodove jevy, ktere za teto situace projevuji daleko vice a

Protoze USB kabel ma mnohem mensi povolene delky nez seriak ci LPT
kabel (norma rika tusim 1.8 m ale videl jsem i o rad delsi) tak
nehrozi tolik problem rozdilnosti potencialu mezi zarizenim cili tudiz
zrejme bude mene pripadu, kdy odejde USB port (vetsinou se k nemu
stejne pripojuji pouze "mala" zarizeni napajena z baterii nebo primo z
USB).

Pokud ale v USB specifikaci neni vyzadovano galvanicke oddeleni
(optoclen) pak za nepriznivych podminek urcite odejde. Tak jako
ochazeji sitove karty a dalsi.

D. Toman

Posledni vyskyt kostanty

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 9.9.2003 15:03:30

Ahoj vsichni!
Prosil bych vas o radu, uz jste to urcite resili...

Mam promenou String a v ni potrubuju nalezt POSLEDNI vyskyt nejake stringove
konstanty....

Diky moc za nakop....
Vlasta
D5

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.9.2003 15:01:30

Hlavne si myslim, ze za ty prachy, co za notebooky obchodnici chteji, by tam
klidne mohla byt ta rozhrani obe. Windowsy je podporuji, nejvetsi na nich je
snad ten konektor, cena viz predchozi prispevek je smesna, tak nevim proc
bych mel platit za NB s RSkou neco jako luxusni priplatek. Blbost.
Dalibor.

Posledni vyskyt kostanty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 15:09:31

From: "Vlastimil Zdenek" <delphi(zv)gestore(tec)cz>
> Mam promenou String a v ni potrubuju nalezt POSLEDNI vyskyt nejake stringove
> konstanty....

Napriklad funkce StrLastPos (unit JclStrings) v JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 15:19:37

> Vis hochu, na rozdil od tebe jsem jiz par USB periferii realizoval. A az
si preskaces sva "osli leta", tak mozna
> taky pochopis, ze v jednoduchosti je krasa. Jednoduche problemy se maji
resit jednoduse.
> Komunikace po RS232/485 je jednoducha a spolehliva, proto je take tak
rozsirena. A nic na tom nezmeni mnozina
> "uzivatelu", ktera je presvedcena o jejim brzkem konci.

ide o to, ci je ta jednoduchost a krasa pre toho konstruktera alebo
pre uzivatela. Pre mna ako uzivatela (a vecsinu beznych PC uzivatelov),
je USB daleko jednoduchsie a sikovnejsie pouzivat ako RS232.

RS232 nikdy nebolo navrhovane a urcene pre PC-ka a notebooky,
jednoducho bolo a pouzivalo sa kde kade, tak sa pouzilo aj do PC-ciek.
Takisto paralelny port. Potom sa to vylepsovalo a vylepsovalo ale vela
veci tam nie je mozne donekonecna vylepsovat. Ukazalo sa, ze
je potrebne uplne ine riesenie, tak vzniklo USB. Tym ako
sa presadilo, sa myslim dostatocne ukazala jeho vyhodnost
a opodstatnenost v tych pripadoch, na ktore bolo urcene.

Da sa predpokladat, ze USB bude dalej vylepsovane (ved
uz mame USB 1.0, 1.1 a 2.0) a prisposobovane novym
poziadavkam (mozno aj do primyselnych aplikacii, jednocipov, atd.).
A da sa predpokladat, ze casom bude USB celkom nahradene
inym rozhranim napriklad bezdrotovou komunikaciou. A v taky
cas zase X-uzivatelov, ktori USB pouzivali a Y vyrobcov
kdecoho mozno bude zase namietat, ze preco likvidovat USB,
ved obcas sa zide.

Jedna vec sa mi dost nepaci: mam pocit, ze je snaha
presadzovat uzke zaujmy urcitych skupin nad zaujmami
vecsiny ostatnych. Napr. mam starsiu LPT tlaciaren
pripojenu k PC-cku (to je aj pravda, mam pripojenu
inlickovu Epson-u). Tak teraz by som asi mal zacat
bojovat za to, aby v PC-cku vzdy bol LPT port, aby bol
aj v notebooku a aj v Palmoch, pretoze je to pre mna
vyhodne, lebo pripojim si tu tlaciaren bez problemov
a bez nutnosti dokupovat nejaky dalsi hardware alebo
aj novu tlaciaren. A nestaram sa o to, ze miliony inych
ludi, ktori take zariadenie nemaju a nebudu ani mat,
pretoze uz sa vyrabaju tlaciarne s inym rozhranim,
na to moze doplacat (napr. z priestorovych dovodov
sa uz do notebooku nevojde ine rozhranie a pod.).
Presne takto, to zial, funguje v nasej ekonomike:
skupinky ludi tuneluju a vypredavaju podniky
(ktore samozrejme ani nevybudovali) a tak par ludi
na tom profituje a zvysnych 5 milionov doplaca.

Erik

male programky v .NET

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 9.9.2003 14:23:25

Neda mi uz nezareagovat,

>Ty nevies, co je jednocipak s UARTOM? Komunikaciu na RS232 zabezpeci
>jednocipak
>s UARTOM a USB pouzijes len na komunikaciu medzi notebookom a
jednocipakom.
>Co je na tom nepochopitelne alebo nerealizovatelne?
pan autor zjavne neviete o co sa jedna...

> [...]

klavesnic a mysi.
USB patri do spotrebitelskeho segmentu a za tym ucelom bolo aj vyvijane.

Palo Sestak.

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 14:35:26

To mas, Petre, samozrejme pravdu, ale u silnych, prakticky
monopolnich, lokalnich prodejcu bych ocekaval nejakou aktivitu, tlak
na vyrobce, spolupraci s lokalnimi vyvojari, navrhy reseni pro
materskou firmu - proste aby se NECO delo... Je mi jasne, ze problemy
Borland nevyresi ceska pobocka, tak naivni nejsem. Ale kdyz uz ma
lokalni dealer ve jmene taky slovo Borland, tak predpokladam, ze musi
mit nejaky vliv na deni v materske firme, jinak jde svym zpusobem o
mateni zakazniku a o klamavou reklamu...

Mira

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.9.2003 15:38:02

From: "Slavek Rydval" <konference(zv)rydval(tec)cz>
> Rad bych znal vas nazor alespon v tam uvedene ankete.

Editor jsem psal poprve a zaroven take naposledy cca pred dvaceti lety na
Sinclairu ZX Spectrum v assembleru. Umel i automaticke vkladani mezery za
carkou ve vete :-) Dnes uz jsou (prinejmensim moje) pozadavky na editor
takove, ze bych se do jeho psani rozhodne nepustil.

Petr Vones

FB a WinXP - prosim pomoc

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.9.2003 15:11:31

petr palicka wrote:

> [...]
>
> peca

Jasne ze jsem to zkousel zastavovat tam :-).
Ale teplomer furt pribejva a ne a ne ho stopnout.

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 9.9.2003 14:31:25

> 3) ethernet
> z trhu kde existuje snad 50 reseni o kterych vim se k nam dovazi 2 (co jsem
> nasel a to jsem hledal dlouho)

??? Dostupnost modulu CR - Lantronix, Beck, Rabbit, Charon, CharonII, S8 - to jsou jen ta nejjednodussi a nejlevnejsi reseni
Co se tyce vlastnich radicu, tak Realtek, Cypress, SMC, Intel, Asix - vse dostupne, tak kde je problem ??

> 4) USB pomoci FIRMWARE
> * ciste softwarove reseni USB protokolu na jednocipaku
> * externi soucaskou je jeden odpor (cca 30haleru), krystal (asi 10kc) a
> USB kabel (asi 45Kc - 1.5m kabel k tiskarne)

Ano, ale pouze LowSpeed a znacne limitovane, pokud vim, tak jedine AVR(I.Cesko) a SX

S pozdravem
MK

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 14:29:25

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

> i kdyz to potom treba nebude potrebovat! To mi pripada mnohem ferovejsi

A on se rozhodl, protoze mu cena pripadala zajimava. Ono je to asi trochu i o
lidech a konkurenci. Kdyz jdu nakupovat do supermarketu, tak taky nechci slevu
za igelitovou tasku, kterou jsem dostal "zadarmo" a presto bych ji treba
nepotreboval.

> [...]

informaci vede nutne k ruznym domenkam, dohadum a polopravdam. Ta investice ze
strany Microsoftu nebyla vlastne nikdy uspokojive vysvetlena :-)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 14:43:27

> jsem
>
>??? Dostupnost modulu CR - Lantronix, Beck, Rabbit, Charon, CharonII, S8 -
>to jsou jen ta nejjednodussi a nejlevnejsi reseni

no, nejsem si jist jestli Charon za cca 2k je tim nejlevnejsim v zarizeni
za 500Kc.

>Co se tyce vlastnich radicu, tak Realtek, Cypress, SMC, Intel, Asix - vse
>dostupne, tak kde je problem ??

Muzes mi prosim poslat firmy co dodavaji tyto obvody v CR na muj soukromy
email? Podarilo se mi pouze najit dodavate CS8900 jako jedineho obvodu
resici ethernet. Mozna jsem spatne hledal.

> 10kc) a
>
>Ano, ale pouze LowSpeed a znacne limitovane, pokud vim, tak jedine
>AVR(I.Cesko) a SX

Znacne limitovane vuci RS232 (o tom je debata, pokud se nepletu) cim?
S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

OT: MK (was: male programky v .NET)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 9.9.2003 15:01:29

> [...]

S pozdravem

Milan Tomes
P.S.: Admine promin, ale tohle je uz opravdu hodne...

FB a WinXP - prosim pomoc

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 14:57:29

> [...]
> moznost jak ho Killnout?

ale jde. vlez do sluzeb (services) a tam ho stopni.

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.9.2003 14:01:23

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>

> Jenze to neni prurez temi miliony zakazniku co pouzivaji notebooky nebo
PCcka
> vubec, a jejichz pozadavky se ridi to, ktere rozhrani jsou perspektivni
:-)

> Zkus se na vec podivat s odstupem a ne jen ze sveho sveta programatora
nebo
> mikrosveta firmy.

Ahoj.
No to ja prave na rozdil od Tebe a Erika delam. Pokud by si pozorne cetl,
tak je to prurez peti firmami zcela odlisneho zamereni a v nich osmi
ruznymi cinnostmi.
Jestli tohle je nejaky uzky pohled programatora nebo mikrosvet firmy pak uz
nevim.

Konec koncu sami vyrobci znovuzavedenim modelu s RS232 a PS/2 mi davaji
zapravdu....

Ludek

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 12:55:15

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> bavime-li se o noteboocich. Napada Te nejake smysluplne zarizeni,
> ktere si kazdy obyc uzivatel k nemu pripoji pomoci USB? Mne teda ne.

Namatkou treba externi HDD pro zalohovani, tiskarna, ctecka pametovych karet,
digitalni fotak, Sony Net MD Walkman, MP3 prehravac ...

> Pokud Te napadne mys, pak ta nema u notasu co delat - pak notas
> supluje stolni PC :-)

Co je tohle za nesmysl.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 14:51:28

Ae ja nemluvim o tom, jak to je, ale jak by to byt melo/mohlo a jak by
se mohl Borland CZ dostat k penezum, ke kterym se jinak nedostane...

> Jinymi slovy rikate, ze si to ZADARMO zaplati zakaznik uz v
> prvotnim nakupu, i kdyz to potom treba nebude potrebovat! To mi
pripada
> mnohem ferovejsi nechat na nem, aby se rozhodl.

Tak proc jsou nase vyrobky levnejsi nez konkurence, maji vice funkci,
jsou spolehlivejsi a maji nejlepsi servis (i proto asi v urcite
kategorii nasich vyrobku uz nemame po letech (vaznou) konkurenci ) ???
Proc to nemaji v te cene ti ostatni? Protoze se rozhodli, ze
kratkodobe vysoke zisky jsou lepsi nez dlouhodoba strategie a preziti
firmy... A obavam se, ze Borland jde touto cestou... Poznamka Petra
Vonese v jinem prispevku o neudrzovatelnosti spousty produktu se
stejnym tymem je naprosto relevantni, taky jsme se museli nekterych
produktu radeji vzdadt nez potopit vsechno...

> Tenhle nesmysl je odkud?

Tenhle "nesmysl" se docela hojne diskutoval na odbornych serverech
pred nekolika lety. Jak napsal Petr Vones: Ta investice ze
strany Microsoftu nebyla vlastne nikdy uspokojive vysvetlena :-) Cili
MS opravdu do B. investoval a tehdy se mluvilo o investici v hodnote
cca 25% jmeni Borlandu... Jestli jde o majetkovy podil nebo jiny
zpusob je mi vcelku jedno. Nepruhlednost techto operaci zakaznikum na
klidu nepridala...

> Doba Delphi 1 byla dost jina nez ted (i z cenoveho
> hlediska). Zkuste ted nakoupit v Nemecku lacineji nez tady!
Kuprikladu
> [...]

kdyz bych ho rad koupil v CZ...:-(

> a to nemluvim o dalsich nakladech. Ale kdyz na to mate...

O JAKYCH??????????????????

> Navic se neustale smesuje legalnost individualni licence a legalnost
sedeho
> dovozu za ucelem dalsiho prodeje!

Ja nic nesmesuju, ja se bavim o tom, ze jsem jednou koupil Delphi v
Nemecku a od te doby jsem nekolikrat nabizel Borland CZ penize za
upgrade, ktere Borland CZ nechce... Vas problem...

> Navic - proc se mam neustale vyjadrovat k tomu, co rekl
> nebo nerekl pan Kubat?

Protoze se oba podepisujete Borland CZ a pan Kubat v teto konferenci
nevystupuje...

Ondrisek

Aplikace na ruznych rozlisenich

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 14:39:27

Zdravim

[...]

Prosel jsem konferenci a nasel pomerne dost prispevku (scaleby,
WindowState.wsMaximized....) priznam se ale, ze z tech ruznych nazoru moc
chytrej nejsem.

Muze nekdo shrnout jak postupovat?
(jak nastavit Form1.ClientWidth, Form1.ClientHeigh, Form1.Width,
Form1.Height, jake pouzit pismo, jak zajistit aby spodni listu neprekryla
aplikace ...)

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.9.2003 14:09:24

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

Zkus se na vec podivat s odstupem a ne jen ze sveho sveta programatora nebo

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.9.2003 13:51:21

> Mela by pomoci zmena poradi pripojeni v nastaveni site -> ISDN modem
> posunout az za normalni LAN pripojeni.

Nepomohlo to.
Testuje se to hrozne spatne. Protoze po kazdem takovem pokusu je nutne
restartovat celej server. FB totiz stopnout nejde. Existuje nejaka
moznost jak ho Killnout?

Jirka

IB Eventy a 100% zatizeni serveru

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 9.9.2003 13:03:16

Zdravim,
setkal se nekdo s tim, ze mu pri zaregistrovani Eventu z klientske
aplikace (tzn. v okamziku volani IBEvents.Registred := true) zacne
na serveru sluzba IBServer zatezovat CPU na 100%?

Server jede na IB5.6, klienti jsou pripojeni pres IB6.0.
Zvlastni je, ze se to projevuje jen z nekterych PC, pritom
klienta gds32.dll maji vsichni stejneho (z IB6.0, i server).
Jsou pro pripojeni potreba jeste nejake dll?

V archivu konference jsem nasel od Slavka Rydvala v souvislosti s
tuhnutim aplikace s IBEvents pripominku:
"Pokud pouzivas iB5.x, tak nesmis pouzit pripojeni k DB pres TCP/IP,
jinak ti program pri ukoncovani zatuhne (problem gds32.dll)."

Tuto dll tedy radsi pouzivam z verze IB6.0, zkousel jsem i FB1.02,
ale nic nepomaha. Budu vdecny za kazdou radu,
Petr

Konzolova aplikacia a message

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 13:03:16

From: "Robert Suska" <suskar(zv)seznam(tec)cz>
> Robim konzolovu aplikaciu, ale potrebujem v nej zabezpecit aby vedela
> spracovat spravy ktore jej posiela ina aplikacia. Zatial sa mi to nepodarilo

Priklad:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=17874

> Forms,

Ne, zadny unit Forms rozhodne nepotrebujes.

Petr Vones

Konzolova aplikacia a message

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 12:51:15

Ahojte

Robim konzolovu aplikaciu, ale potrebujem v nej zabezpecit aby vedela
spracovat spravy ktore jej posiela ina aplikacia. Zatial sa mi to nepodarilo
mam v konzole takyto kod

program SDTUpdateN;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
SysUtils,
Windows,
Registry,
IniFiles,
Forms,
Messages,
ScktComp;

const
MSG_SDTSERVER_CLOSE = WM_USER + 7;
Title = 'Nejaky titulok';

type
TUpdateNowObject = class(TForm)
{ Private declaration }
private
{ Public declaration }
nieco: Boolean;
procedure Moja(var XMessage: TMessage); message MSG_SDTSERVER_CLOSE;
end;

procedure TUpdateNowObject.Moja;
begin
nieco := False;
end;

begin
SetConsoleTitle(PChar(Title));
UpdateNowObject := TUpdateNowObject.Create;
nieco := True;
while nieco do
begin
Sleep(1);
Application.ProcessMessages;
end;
FreeANDNil(UpdateNowObject);
end.

samozrejme ze to nieje cele islo mi len o demonstraciu problemu a teraz
tento kod mam v apl. ktora ma poslat MSG_SDTSERVER_CLOSE tej konzole.

const
MSG_SDTSERVER_CLOSE = WM_USER + 7;
Title = 'Nejaky titulok';
begin
PostMessage(FindWindow(nil, Title), MSG_SDTSERVER_CLOSE, 0, 0);
end;

ked to ale posle nic sa nedeje. Prosim Vas o radu ako prinutit tu konzolovu
aplikaciu aby to spracovala... vie to vobec ?

Dakujem

Robo

P.S. Uz som v tej konzole skusal pouzit aj class ako potomka TForm a
overridol som metodu WndProc a to takto

procedure TForm1.WndProc(Var TheMsg: TMessage);
begin
if TheMsg.Msg = TheMsgVal then
begin
mojametoda;
end;
inherited WndProc(TheMsg);
end;

nepomohlo ani toto.....

male programky v .NET

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 9.9.2003 14:17:25

> Ty nevies, co je jednocipak s UARTOM? Komunikaciu na RS232 zabezpeci
> jednocipak s UARTOM a USB pouzijes len na komunikaciu medzi notebookom a jednocipakom.
> Co je na tom nepochopitelne alebo nerealizovatelne?

Vis hochu, na rozdil od tebe jsem jiz par USB periferii realizoval. A az si preskaces sva "osli leta", tak mozna
[...]

Prave dokoncuji pro jednoho zakaznika konvertor PC(VirtualCOM) ->Ethernet-> 6xCOM.
Je zajimave, ze v zadani nepadlo ani slovo o USB, ale byla pozadovana univerzalnost v typu
rozhrani onech sesti COMu (RS232, RS422, RS485). A primarne se nejedna o nasazeni
v prumyslu, ale v jednom velkem telehausu.
To take o necem svedci.

S pozdravem
MK

TADOQuery.Locate

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 9.9.2003 13:45:21

Ahoj,

D6 Prof,

Pomoci TADOQuery mam nactena data, potrebuji se v nich nastavovat vzdy na
zadanou nejblizsi hodnotu

Query1.Locate('jmeno',Edit1.Text,[loCaseInsensitive, loPartialKey])

jmena
baa
bba
bea

Jak docilim toho aby pri Edit1.Text = 'bc' mi nasel jmeno 'bea'
Pokud je Edit1.Text = 'be' tak mi spranve da 'bea'

Dekuji

Bartonek Milan

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2003 13:53:22

From: "Ing. Miroslav Ondrisek" <ondrisek(zv)seznam(tec)cz>
> Kdyby v tom byly alespon zaplaty na zjistene chyby v jakz-takz realnem case.

Jenze tohle zadny lokalni prodejce nevyresi, to musi chtit resit predevsim
Borland sam.

Borland totiz rozsiruje pocet produktu, ale s vicemene stale stejne velkym
tymem vyvojaru (pro RAD). Tahle hra se neda hrat donekonecna, casem to zacne
byt nekde videt. Soudny clovek/firma tohle jednou prizna nebo to zacne resit,
bohuzel ani k jedne veci u Borlandu zatim patrne nedoslo.

Petr Vones

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.9.2003 13:57:22

From: <little_bobes(zv)centrum(tec)cz>
> Ja jsem nikdy UpdateFile nepouzival a nikdy jsem s tim problemy nemel (i

Metoda UpdateFile se vola v destruktoru TIniFile.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 13:29:19

Celou dobu tuto diskusi sleduji a rikal jsem si, ze se do toho nebudu
michat, ale tohle uz se opravdu neda...

NECHCETE penize... Misto abyste rekli ze pokud jsem Vas zakaznik, bude
podpora za X Kc, pokud jsem koupil jen upgrade, tak za 3X Kc a pokud
jsem u vas nekoupil nic, tak bude podpora za 7X (napriklad...), tak si
myslite, ze k tomu donutite zakazniky tak, ze je vyhruzkami o
nelegalnosti donutite nakupovat v CR a to i v pripade, ze o zadnou
Vasi podporu nestoji.
A o _placenem_ servisu na produkt za 100.000 snad radeji ani nebudu
diskutovat!!! Kdyby v tom byly alespon zaplaty na zjistene chyby v
jakz-takz realnem case.

> [...]

si domluvime termin a poradime mu u nas ZADARMO. A je jedno, kde
zakaznik nas vyrobek zakoupil. A nedovedu si predstavit, ze zakaznik
najde v nasem software chybu, ktera ma dopad na uzitnost produktu a
tato chyba by nebyla v ramci DNI opravena a novy SW dan k dispozici...
Tohle je vazeny pane Luhane FIREMNI POLITIKA, pri ktere se NEKASLE na
zakazniky, ale vazime si jich a chceme si je UDRZET!!! A to jsme
prosim pekne na jednu stranu mala firma (cili musime zatracene setrit,
abychom prezili) a na druhou stranu nam neslape na paty gigant typu
MICROSOFT(ktery by hrozil, ze pokud budeme delat chyby, tak zakaznici
prejdou jinam), jako Borlandu. Na me to dela dojem, ze firme Borland
je uplne jedno, co bude s jejimi zakazniky dal...:-( Ale nakonec,
pokud se nepletu, tak 25%Borlandu vlastni MS, ze???> Pokud bude pekarna
> [...]

"nepodporovane", jak tvrdite Vy - konzultovali jsme tehdy kvuli tomu
celou vec s pravniky, jestli mame nemecke verze vyhodit, investice

Je mi to vsechno, co se deje s Delphi, velice lito, protoze jsem je
vzdy povazoval za vyvojarsky nastroj cislo 1 na trhu a Borland za
jednu z mala firem, ktera je schopna ustat konkurenci MS ve vlastni
branzi... Skoda... Nakonec skoncime vsichni u VS a C# :-(((

Ing. Miroslav Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

RS232

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 13:33:20

> Jak bys chtel propojit dnesni moderni zarizeni jako el. vahy, ridici
stroje
> ve vyrobe atd jinak nez pomoci RS323? USB? Na to se ti kazdy vybodne
> Takze jak sme shaneli novy notas pro "praci v terenu"(ladeni atd), tak
> jedine s RS 232

ano, to je presne typicky priklad bezneho uzivatela notebooka ;-)

Erik

FB a WinXP - prosim pomoc

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 9.9.2003 13:07:17

Haj hou!

On 9 Sep 2003 at 12:47, Jiri Wendl, KSH-Data wrote:

> [...]
> kvuli ISDN modemu. Jakmile ho zakazu tak funguje vse bez problemu.

Mela by pomoci zmena poradi pripojeni v nastaveni site -> ISDN modem

Pavel Cisar
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 12:55:15

Popravde, hral jsem si s jednocipaky a take jsem premyslel jak jej pripojit
k PC. Nakonec zustalo nekolik variant:

1) RS232
* levne (cca 50Kc za obvod s pom. soucastkama pro prevod urovni z
jednocipaku na PC)
* ale je tu trosku problem s rpipojenim vice stejnych zarizeni

2) USB pomoci prevodniku
* pohodlne - existuje prevodnik z RS232 nebo 8bit dat na USB jako soucastka
* cena kolem 200Kc (nepocitaje konektor, nebo kabel)

3) ethernet
* dobre se dela kabelaz (vetsinou uz je natahana)
* neni potreba ovladacu na strane PC
* lze pohodlne zapojit libivolne mnozstvi zarizeni
* cena Ethernet radice kolem 400Kc
* cesti dodavatele soucastek podle meho tak 100let za vopicema, protoze
z trhu kde existuje snad 50 reseni o kterych vim se k nam dovazi 2 (co jsem
nasel a to jsem hledal dlouho)

No a na konec jedna perlicka:

4) USB pomoci FIRMWARE
* ciste softwarove reseni USB protokolu na jednocipaku
* externi soucaskou je jeden odpor (cca 30haleru), krystal (asi 10kc) a
USB kabel (asi 45Kc - 1.5m kabel k tiskarne)

Navic pokud bych si z tohoto reseni udelal prevodnik, zapocitam cenu
procesoru (90Kc), ktery ma 8 bitu vystup / vstup, nebo RS232. Takze debaty
o zdrazeni zarizeni diku USB a pod, jsou neopodstatnene, protoze jak sami
vidite rodil ceny komunikace pres USB nebo pres RS232 je 0:50 ve prospech
USB. Pro RS232 si musim koupit soucastku na upravu urovni, ale pro USB nic
a navic mam vyreseno napajeni meho zarizeni. Pokud bych potreboval toto
zaizeni pouzit jako prevodnik, je tam tedy rozdil ceny 50Kc - tedy USB
prevodnik je o 50Kc drazsi nez RS232 prevodnik.

To co zde uvadim jsou navic pocty v maloobchodnich cenach a pokud si nejaka
firma dela zarizeni v minimalne 100 kusech, je minimalne na polovicnich
cenach. Takze na zarizeni za X tisic se 50Kc ztrati jako voda.

Jak jiz tady nekdo uvedl - jde predevsim o marketingovy tah - proste pokud
vim, ze USB se zacina prosazovat a chci byt u toho, zvolim ho take. Vim, ze
se zakaznik pak rozhodne pro me.

Na duhrou stranku vim, ze pokud delam treba CNC pilu a RS232 je pro me
zajimave (at z jakehokoliv duvodu) pouziju ho, protoze u zarizeni za 10mil
se nikdo nebude ptat proc je tam RS232 a proste se podridi.

>Myslim si, ze ten USB->RS232 prevodnik tuto situaciu bez problemov
>a bez velkeho navysenia ceny GPS riesenia pre notebook zvladne.
>Co sa tyka kancelarskych PC-ciek - tak tam este RS232 stale je,
>takze to moze byt dovodom, ze je aj v tom GPS prijimaci (kedze
>tam nie su zrejme naroky na vysoku rychlost, PnP, atd.).

> [...]

Chyba ADO + plugin EXE do Wordu

[*] Bohac Frantisek <bohacf(zv)vnol(tec)cz> - 9.9.2003 13:01:16

I kdyz jsem zadal tu DB, tak to nefungovalo.

Kdyz jsem to pripojil pres to SQLOLEDB, tak mi to proslo v poradku bez
chyby.

Dekuji Ti za pomoc :-)

A k te druhe otazce - nevite nekdo, jak zapasovat aplikaci do MS WORDU jako
add-in (plugin), abych ji mohl vyvolat z panelu nastroju (popr. nejakou
klavesovou zkratkou)?

F.

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]

spotrebitele takovouto zalezitost nijak nemuze omezit. Pokud bude pekarna
nabizet bagetu se slevou jako "upgrade" na svuj rohlik, urcite Ti ji

Borlnad CZ

RS232

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 11:47:04

> Tocis se v bludnem kruhu. Nejde o zastarale rozhrani, jde o rozhrani,
ktere
> BFU vetsinou nepotrebuje, protoze ani nevi, k cemu by mu bylo, pokud se
> prave vratil z kseftu s novym compem. Ale pokud ma napr. mobil bez BT nebo
> infra, bude pro komunikaci s nim seriovy port potrebovat. Jeho
implementace
> je zvladnuta, obsluha taky, tak kde je problem ? Nejde jen o vyvojare
> embedded aplikaci, jde o vsechny, kteri potrebuji komunikovat s necim, co
> zrovna vcera nevypadlo z vyrobni linky. Ne vsude se co dva roky vymenuje
HW.

zase len hovoris o komunikacii so starsimi zariadeniami - preto som aj to
rozhranie z hladiska PC uzivatela oznacil za zastarale.

> Spolehlivost a odolnost proti ruseni. Nedavno zde probehla debata o
> pripojeni USB kamery na vetsi vzdalenost - to je zcela ilustrativni
priklad.
> Asi bys neocenil pumpu, ktera by ti do nadrze benzinoveho auta napustila
> naftu jen proto, ze se impulsni ruseni od cerpadla zblblo komunikaci.

ja si to celkom teda nemyslim. Az budu USB (a ine) rozhrania bezne
dostupne a cenovo vyhodne, tak som presvedceny, ze sa najde ich
uplatnenie aj mimo PC-ciek/PDA/hracich konzoli, atd.

> Nikoliv, ale dominatni komunikacni rozhrani v tomto svete je RS-232 a jeho
> derivaty, takze pokud je potreba s timto svetem komunikovat, nic jineho
> nezbyva.

lenze bezny uzivatel az na vynimocne pripady, ktore zrejme casom budu
bezvyznamne nepotrebuje komunikovat s RS232 zariadeniami.
Alebo snad potrebuje komunikovat s benzinovym cerpadlom alebo
vlakom? Pokial RS232 uzivatelia nebudu potrebovat, tak to
do notebookov (a casom ani do PC-ciek) nebudu davat, to je
podla mna logicke. Hadame sa tu o tom, ci to uzivatelia budu
alebo nebudu potrebovat a tu je nazor proti nazoru - tak navrhujem,
nechajme to rozhodnut uzivatelom.

Erik

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 12:09:06

> [...]
> LPT : 2
> USB : 4

predpokladam, ze na LPT maju nejaku starsiu tlaciaren, ale co maju
pripojene na tych RS232?

> No nicmene to, ze se zase zacinaji objevovat modely NB s PS/2 i RS232 asi
> spise svedci o tom, ze to proste vyrobci HW s odepsanim COMu prepiskli a
> doufam (na rozdil od Tebe) ze ve vsech PC najdeme v budoucnu naopak co
> nejsirsi skalu ruznych rozhrani a ze dodavatele OS a vyvojovych nastroju
nas
> budou zasobovat funkcnimi drivery a nastroji pro programovani komunikace

ale to je nerealne. Ak chces male rozmery, nizku spotrebu a hmotnost,
tak tam nemozes dat vsetky mozne rozhrania. Nehovoriac uz o dalsich
problemoch: predstav si, ze kazde zariadenie si vymysli vlastne, optimalne
rozhranie (iny konktor na mysi, iny na klavesnici, iny na tlaciarni, iny
na skeneri, atd. - da sa dokonca povedat, ze to tak z velkej miery
aj bolo, kym neprislo USB). A teraz ja ako pouzivatel, ked to budem
chciet pripojit, tak musim mat (a teda samozrejme zaplatit) alebo vsetky
tieto rozhrania na pocitaci zabudovane (a teraz je tu este otazka, kolko
kusov z kazdeho rozhrania tam ma byt), alebo ich dokupovat
(a zase zaplatit) v pripade potreby (a na ich instalaciu, zase potrebujem
ine rozhrania, napr. PCI a zase to nieco stoji a vazi a komplikuje vec).
Nie je vyhodnejsie sa snazit tieto rozhrania zjednotit a tento problem
odstranit? To je presne vyznam USB.

Erik

OT: RS-232 (Re: male programky v .NET)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.9.2003 11:49:04

> [...]

kterym lze pripojovat k palmu nejake jine zarizeni. myslis, ze pouh
jedno procento uzvatelu palma pripojuji palma k mobilu, pouziva

Fajn, seber jim tohle rozhrani, a k palmu nic nepripojis. super! ;-)

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

male programky v .NET

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.9.2003 11:38:58

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> ano, ja vypinam pocitac. Dnesne LPT porty uz maju tusim prepetovu
> ochranu, ale ja jej prilis nedoverujem.

Ahoj.
A ochrane USB portu veris ???:::)))

Ludek

Chyba ADO + plugin EXE do Wordu

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 9.9.2003 10:44:53

v connection stringu asi chybi databaze:

Provider=MSDASQL.1;Persist Security Info=False;Data Source=wordtest;Initial Catalog=?????

Pro MSSQL je lepsi pristup pres OLE, connectionstring cca takhle
(pristup pres WINT security):

Provider=SQLOLEDB.1;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=#DATABASE#;Data Source=#SERVER#;Use Procedure for Prepare=1;Auto Translate=True;Packet Size=4096;Use Encryption for Data=False;Tag with column collation when possible=False

#DATABASE# - nazev DB
#SERVER# - jmeno DB serveru pro lokalni (local) nebo . (opravdu tecka)

Mas tam chycene udalosti, kde pouzivas ten field ?

Pavel

> [...]
> TableName = 'wordtest'
> Left = 376
> Top = 276
> end
>
> mam zdroj ODBC wordtest s pripojenim na db wordtest a db wordtest:
>
> CREATE TABLE [dbo].[wordtest] (
> [popis] [varchar] (100) NULL ,
> [cesta] [varchar] (100) NULL
> ) ON [PRIMARY]
> GO
>
> Jelikoz je pro mne pristup pres ODBC z Delphi novinkou, muze
> byt chyba nekde
> v nastaveni, ale nevim kde :-(( zatim jsem k ODBC pristupoval pouze z

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 11:34:58

> [...]

takze to moze byt dovodom, ze je aj v tom GPS prijimaci (kedze
tam nie su zrejme naroky na vysoku rychlost, PnP, atd.).

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 9.9.2003 11:16:56

> bavime-li se o noteboocich. Napada Te nejake smysluplne zarizeni,
> ktere si
> kazdy obyc uzivatel k nemu pripoji pomoci USB? Mne teda ne.

zartujes? Flash-ka, tlaciaren, modem, klavesnica, mys, web kamera,
PDA.

> Tak proc mam na notasu 2 konektory pro USB, kdyz by stacil jeden a
> misto
> druheho by se vesel ten COM port (USB jsou umisteny vedle sebe ne nad
> sebou)

zrejme vyrobca usudil, ze USB je pre uzivatelov uzitocnejsi, tak ho
uprednostnil

> Pokud Te napadne mys, pak ta nema u notasu co delat - pak notas
> supluje stolni PC :-)

ved to je vyhoda, ked notebook mozes pouzit aj ako stolne PC, nie?
Alebo tam nedame USB aby sa to nedalo?

Erik

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.9.2003 10:58:55

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> ale to su presne tie vlastnosti, ktore uzivatelia PC-iek potrebuju. USB
moze
> nahradit RS232,
> paralelny port, disketovu mechaniku a PS2 porty jednym univerzalnym a
> rychlym rozhranim
> - to je podla mna super. Naco treba na kazde zariadenie extra konektor,
ked
> na vecsinu
> zariadeni staci urobit jedno univerzalne a rychle rozhranie.

A uz si nekdy pracoval na notebooku s USB klavesnici a mysi se zapnutym
"usinanim" ???!!!
Az si to nekdy zkusis, tak mozna zmenis nazor na notebook s jedinym
rozhranim ....>

No ja ale nechci mit na notebooku jedno universalni rozhrani, ktere ovsem
neni na X aplikaci vhodne.
Ja chci NB, ktery ma vsechna potrebna rozhrani. A myslim ze to chce kazdy.

Ja taky nervu, ze VGA vystup z noteboku je k nicemu a je zastaraly a
jenevimco jenom proto, ze jsem ho nikdy nepotreboval....

Ludek

jak prevedu TStrings na String?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 9.9.2003 10:30:51

Zajimavy nazev tabulky, az zmenite operatora tak zalozite novou? :)

Tuesday, September 9, 2003, 8:48:42 AM, you wrote:

PH> qry_aliatel.SQL := 'select * from aliatel where obdobi="' + obd + '"';

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 9.9.2003 10:14:49

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>

> Kdy to hlasi ? Pri otevreni tabulky nebo pri pristupu k fieldu ?
> Jaka verze ADO ?

male programky v .NET

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2003 10:18:50

MK wrote:
> USB komunikace je vzdy iniciovana USBhostem (to je to tve slavne PC, PDA, etc)
> USB device (kamera, prevodnik, flash disk) nemuze prijmout/odeslat zadna data, pokud neni
pozor, jeste jsem nevidel PDA, ktery by melo USB-Master,
vzdy to jsou USB-Slave zarizeni, takze na nejaky tahani
obrazku z fotaku po USB atp zapomente. AFAIK dve slave
zarizeni nelze propojit, takze masove rozsireni USB do
mobilu, routeru atp je uplne k prdu, pokud nebudu mit
PDA s USB-Maste. Se stavajicim RS232 ze komunikaci mezi
mobilem, routerem atp resit uplne bez problemu :o)

peca

jak prevedu TStrings na String?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.9.2003 10:08:48

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

tech zarizeni treba casem pochopi, ze jejich rozhrani vyzaduje nestandardni
pocitace a bude lepsi pouzivat to, co dnes pouziva vetsina.

Jak zjistit seznam prekladanych unitu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 23:34:04

From: "Milos Kastner" <kastner(zv)stereo(tec)cz>
> Vedel byste nekdo poradit, jak najit unity knihoven, ktere se mi jeste
> builduji do exe?

Napriklad takhle je vypises ve vlastni aplikaci, s pomoci JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

uses
JclPeImage;

var
Pe: TJclPeBorImage;
begin
Pe := TJclPeBorImage.Create;
try
Pe.AttachLoadedModule(HInstance);
Memo1.Lines.Assign(Pe.PackageInfo.Contains);
finally
Pe.Free;
end;
end;

Popripade pomoci IDE experta Project Analyzer z JCL, kde si vypis setridis
podle jmena balicku kde se unit nachazi. Viz screenshot:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/ProjectAnalyzer.png

Petr Vones

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2003 23:23:58

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> to ja jsem taky, ale jde tu o .NET ktery se v Delphi stale odklada a
> nuti nas o tomhle diskutovat, to uz neni pouzivat - nepouzivat, ale
> "pockat a doufat" nebo "prejit jinam" (treba C#). Ale vsimni si ze i v

Je to zkratka takova internetova obdoba tlachani v hospode :-)

> zapalu diskuze stihaji diskuteri odpovidat i na ty ostatni problemy,
> takze nevahej a klidne se ptej :)

Presne tak.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 8.9.2003 19:59:32

To neni pro tuhle konferenci typicke, jen obcas nekdo nevinnym dotazem
rozpouta flamewar, ktera se takhle tahne :) Navic je tahle diskuze
docela dulezita, pises ze ses s Delphi spokojeny a chces ho pouzivat,
[...]

Monday, September 8, 2003, 6:55:27 PM, you wrote:

orc> Panove,
orc> zaregistroval jsem si tuto konferenci nedavno s nadeji ze se zde najdu radu
orc> pokud uz nevim jak dal. Zatim je to ale hlavne diskuzni spolek. Asi jsem
orc> se zmylil. Ja uz Delphi mam, jsem s nim spokojeny a chci ho pouzivat, ale
orc> nekdy nevim jak. Ocekaval jsem ze se budou resit konkretni problemy a ne,
orc> prominte mi ten vyraz "tlachani" proc Delphi ano a proc Delphi ne.

OT RS 232 Was: male programky v .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 19:55:32

From: "MK" <info(zv)mcu(tec)cz>
> [...]

moznost se prizpusobit trhu a soucasnych trendum. Neznam dnes spotrebni
periferni zarizeni, u nehoz by byla pozadovana seriova komunikace.

rowtype ve FB

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 8.9.2003 19:41:31

[...]

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 8.9.2003 19:33:30

> Ovsem na ukor rychlosti, navic ta spolehlivost neni v prostredi s vetsim
> rusenim zase tak ruzova. Podobne dobre je na tom i Ethernet. Dalsi variantou
> je dnes WiFi ktere uz take neni tak drahe a usetri se problem s kabelazi.

Nechci Vam kazit radost, ale presne tohle jsem resil minuly mesic
Nahrada stavajici RS485 pomoci WiFi. V lokalite,kdeje tato sit nyni nasazena vcelku bez problemu.
V hale zdalene cca 500m vsak jiz nepouzitelne, naprosto zarusene pasmo :-(((
(aby nedoslo k nedorozumneni, ne mezi halami, ale pouze v ramci kazde haly samostatne)

Takze opet zpet na stromy k spagatum :-))))
Ne vzdy jsou podminky pro prechod na mderni technologie a bude hur

S pozdravem
MK

male programky v .NET

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 8.9.2003 19:39:30

> [...]

aby donutila znovuzavedeni COM portu do notebooku. Kazdy vyrobce ma dnes alespon jeden.
Pred rokem byl problem koupit novy notebook s COM portem.

To tim chtel basnik rici

S pozdravem
MK

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 19:31:30

> Svet se netoci jen okolo stolnich PC, ale bohuzel v daleko tvrdsich
prostredich. To co tu vyjmenovavate
> je spotrebka za par korun. Skuste se podivat do technologickych zarizeni
za miliony zda nekde najdete USB :-)))
> Tezko pouzijete USB, ktere je navrzeno pro kancelarske prostredi v M&R.
> USB narazi jiz pri vzdalenosti v radu jednotek az desitek metru a
opakovace (HUBy) to opravdu
> neporesi. Rastrovani komunikace po ms je nedostatecne. Konvertory
USB->RS232/485 jsou
> v mnoha aplikacich nepouzitelne.
>
> Pokud pouzivate PC jako nastroj k programovani embedded aplikaci ak
pochopite proc ten obrovsky tlak
> [...]

tym par ludom
musi mat kazdy notebook RS232? Alebo co si tym chcel vlastne povedat?

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 8.9.2003 19:27:29

> V nich se ale patrne asi nebude pouzivat seriovy port na zakladni desce za dva
> tisice :-) Tohle je prece uplne jina kategorie.
>
> USB bylo navrzeno pro spotrebni pouziti a tam slouzi velmi dobre.

A napsal jsem snad neco jineho ???????? Proc vytrhavate z kontextu ??
Jenze i v techto prostredich potrebuji pouzit notebook za par tisic na ladeni a diagnostiku.

S pozdravem
MK

male programky v .NET

[*] MK <info(zv)mcu(tec)cz> - 8.9.2003 18:39:25

> [...]

v mnoha aplikacich nepouzitelne.

Pokud pouzivate PC jako nastroj k programovani embedded aplikaci ak pochopite proc ten obrovsky tlak

Nesnasim generalizovani a michani svestek s jabkama a to tu dnes cely den probiha :-)))

S pozdravem
MK

tvorba historie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 18:23:24

Puvodni zprava ze dne 8.9.2003:

> Jsou to zcela prakticke poznatky s nasazovani systemu ve vetsich
> firmach pokud bychom dodrzovali cisty relacne spravny navrh databazi
> nebudeme mit dostatek vykonu na serveru (samozrejme, ze dnes je to
> uz o necem trochu jinem nez pred 3-5 lety, hardware je vyrazne
> levnejsi a vykonejsi). Pokud mas nasadit system, ktery zpracovava
> desitky milionu dokladu rocne na server se 2 nebo 4 procesory na
> 500MHz tak si poradne rozmyslis jestli dalsi relace navic je opravdu
> nutna a neco prinese (mimo uspokojeni analytika jak je to hezky
> [...]

Hm, ja tedy nemam zadneho zakaznika, ktery by zpracovaval desitky
milionu dokladu rocne. Nevim ani, zda je to bezne. Tak si ale rikam,
ze kdyz nekdo zpracovava rocne desitky milionu dokladu, neni pro nej
investice 600 tisic Kc navic zcela zanedbatelna. Pri 50 milionech
dokladu je to neco pres haler na doklad, kdyz to rozlozime na ten rok.
Navic, nemyslim si, ze je to jen pro uspokojeni analytika. Jak jsem
uvedl, ma to radu vyhod, ktere vidim.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

male programky v .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 18:47:26

From: "MK" <info(zv)mcu(tec)cz>
> [...]

tisice :-) Tohle je prece uplne jina kategorie.

USB bylo navrzeno pro spotrebni pouziti a tam slouzi velmi dobre.

Otevirani a zavira projektu v Delphi

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 8.9.2003 18:29:24

Monday, September 08, 2003 10:59 AM Martin Schayna <> wrote:

> Tak ze si zvyknes kazdy projekt pred prvni kompilaci ulozit. Existuji
> i jine zapeklitejsi situace, napr. kdyz zalozis novy projekt typu
> OLEAutomation knihovna, musis pojmenovat a ulozit ten projekt driv

Hmm, to je pekne naprd. Nekdy jen neco zkousim a tek si to jen spustim.

No nic, vzdycky si otevru druhe Delphi.

Diky vsem.
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.