Archív konference Delphi

RS232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 18:29:24

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Seriak ma take tu vyhodu, ze dosahne daleko (stovky metru),
> bez problemu (RS232 je na tom spatne, ale drobna uprava
> na RS422/RS485 udela hotovy zazrak).

Ovsem na ukor rychlosti, navic ta spolehlivost neni v prostredi s vetsim
rusenim zase tak ruzova. Podobne dobre je na tom i Ethernet. Dalsi variantou
je dnes WiFi ktere uz take neni tak drahe a usetri se problem s kabelazi.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] ohanys(zv)retia(tec)cz - 8.9.2003 18:55:27

Panove,
zaregistroval jsem si tuto konferenci nedavno s nadeji ze se zde najdu radu
pokud uz nevim jak dal. Zatim je to ale hlavne diskuzni spolek. Asi jsem
se zmylil. Ja uz Delphi mam, jsem s nim spokojeny a chci ho pouzivat, ale
nekdy nevim jak. Ocekaval jsem ze se budou resit konkretni problemy a ne,
prominte mi ten vyraz "tlachani" proc Delphi ano a proc Delphi ne.

Oldrich Hanys
RETIA, a.s.
Prazska 341, Pardubice
tel.: 466852267

"Jaromir Luhan"
<konference(zv)lion Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
et(tec)cz> Kopie:
Odeslal: Predmet: Re: Lokalni problemy Delphi
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

08.09.2003 16:30
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

From: "Jiri Cincura" <jiri(zv)cincura.net>
> Hmm, to je pekne naprd. Nekdy jen neco zkousim a tek si to jen spustim.
>
> No nic, vzdycky si otevru druhe Delphi.

A co si zalozit adresar na tyhle pokusy, kam to budes ukladat. Pak se jen
vratis k puvodnimu projektu.

Petr Vones

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 18:23:18

> Bohuzel tuto informaci jsem cetl cca pred rokem az rokem a pul a byla v
tom
> smyslu, ze se sesli majitele licencnich prav k USB (velci vyrobci HW) a
> pobreceli si, ze jejich squele USB se nepouziva uplne vsude a pry tedy
budou
> muset "konkurencnimu" RS232 pomoci z tohoto sveta.
> Bohuzel zdroj si jiz nepamatuji, ale tehdy jsem si rikal panbuh s nami a
zle
> pryc.

silne o tom pochybujem. Taky uspech, aky ma USB, sa mozno ani necakal.

> Ale ja jsem NIKDY netvrdil, ze USB by melo vymizet. Ja jen tvrdim, ze
RS232
> jako takove ma oproti USB v urcitych pripadech prednosti pripadne se to da
> rici tak, ze v urcitych pripadech je USB mene vhodne. A podle mne jedinou
> vyhodou USB oproti RS232 je rychlost. Jinak same nevyhody.

mne sa zda, ze naopak, jedina nevyhoda USB je zlozitejsia realizacia
(predovsetkym SW). Vsetko ostatne su da sa povedat vyhody. Rychlost,
automaticka konfigurovatelnost, PnP, moznost pripajat x zariadeni, atd.

> Pochopitelne, ze je pro uzivatele Palmu vyhodnejsi ppouzit USB, ale to
> neznamena, ze si kvuli tomu zbytek sveta nutne bude muset pripojovat pres
> USB vsechno vcetne klavesnice,mysi pripadne, ze jednoucelove zarizeni typu
> routeru nebo podobne bude muset byt o x tisic drazsi jeno proto ze RS232
je
> pomalejsi nez USB.

a z akeho dovodu by USB malo byt o x-tisic drahsie? Moja USB mys stala
presne tolko ako ine nie USB opticke mysi. A modem takisto a web kamera
neviem (lebo ine ako USB web kamery som nevidel). USB Palm stoji
tak isto ako stal nie USB Palm. Neviem kde si zobral, ze USB je o X-tisic
drahsie, lebo nie je. Informacie, z ktorych cerpas a z ktorych tu rozpravas,
sa mi zdaju teda velmi pochybne a nepravdive. Mozno by si mal
rozsirit svoje informacne zdroje.

> Mno napriklad nove verze SW, ktere jsou se starymi nekopatibilni jen jen
> proto aby byli uzivatele nuceni koupit novou verzi.

podla mna je tu problemom neschopnost robit kompatibilny SW.
Nemysli si, ze ta kompatibilita je sama od seba a niekto ju zrusi,
lebo ju nechce, ved hlaska "kompatibilne s XXX" je jeden z najlepsich
maketingovych tahov.

> No o tom prece ja pisu, oni prece maji zajem na tom, aby si si kazdy rok
> koupil noveho Plama, novy notebook a novy pocitac bez ohledu na to zdali
> technicke vylepseni potrebujes.

to je pravda, aby ludia kazdy rok kupovali nove Palmy. Ale USB nie je
na to relevantny dovod. Isto nikto Palmy nikto nekupuje preto, ze chce
kupit nejake USB rohranie, ale ak ma moznost vyberu Palmu s USB
a bez USB, tak pokial nie je na hlavu padly a ma doma na PC-cku USB
tak si kupi to s USB.

> Ano ja s tebou souhlasim.
> Pokud si americka administrativa usmysli, ze nejaky stat podporuje
> "terorrismus" tak tam proste vlitnou a pozabijeji pul naroda.

jedine, co tu vidim spolocne s nasou diskusiou o USB, tak snad
nekvalitne a nepravdive informacie, ktore americania maju
(mozno schvalne) a mozno aj neschopnost, ci nezaujem
ludi povedat (a hajit) aj iny nazor ako su modne nezmysly
o teroristoch alebo diskriminacii. Spustu veci by si
americania nemohli dovolit robit (ale plati to napr. aj
o nasich politikoch), keby ich v tom ludia castokrat
zo zistnych a sebeckych dovodov nepodporovali.
Mat pristup k roznym informacnym zdrojom a schopnost
logicky mysliet a kriticky uvazovat - to vidim ako jedine
riesenie, len problem je ako to dosiahnut ;-).

Erik

tvorba historie

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 8.9.2003 18:13:17

> To dost dobre nechapu. Muzes to podlozit nejakymi praktickymi
> priklady, kdy server za 300kKc vykonnostne nezvladne (a server za
> 900kKc ano) relace FIRMA-ADRESA s tim, ze ADRESA je ve zvlastni
> tabulce vicekrat a nikoliv ulozena primo v kazde fakture?

Jsou to zcela prakticke poznatky s nasazovani systemu ve vetsich firmach
pokud bychom dodrzovali cisty relacne spravny navrh databazi nebudeme
mit dostatek vykonu na serveru (samozrejme, ze dnes je to uz o necem trochu
jinem nez pred 3-5 lety, hardware je vyrazne levnejsi a vykonejsi). Pokud
mas
nasadit system, ktery zpracovava desitky milionu dokladu rocne na server
se 2 nebo 4 procesory na 500MHz tak si poradne rozmyslis jestli dalsi relace

navic je opravdu nutna a neco prinese (mimo uspokojeni analytika jak je to
hezky navrzene).

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.htkpro(tec)cz
www.devshop(tec)cz

Chybna cestina v helpu

[*] Kacka software <kackasw(zv)kackasw(tec)cz> - 8.9.2003 17:33:14

Take jsem na to narazil. Pouzivam Office 2000 a musel jsem dat pouze jeden
cesky font a pak to je cesky. Ale kdyz jsem nadpisy dal na jiny font nez
text, pak prvni font co kompilator nasel byl cesky spravne a druhy uz
spatne.
Konkretne misto Times New Roman jsem dal Times New Roman CE.
Problem je pokazde kdyz do RTF souboru vstoupim. Word mi okamzite zmeni vse
na Times New Roman a tak po uprave helpu musim opet vse ulozit do Times New
Roman CE - velky problem to neni, mam styly, ale musi na to myslet.

Beril

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: Re: Lokalni problemy Delphi

> From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
>
> Jiste ne, ale od duveryhodneho zdroje (Google to z nejakeho duvodu
nevidi):

ja to nasel :-)
http://www.dedonline.com/scripts/nntpb.exe/msglist?ng=borland.public.delphi.netpreview.non-technical&hi=3695

pl

male programky v .NET

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.9.2003 17:33:14

> niektore UARTY v PC-kach podporuju az 1.5Mbitu,
> nie je to ale podporovane Windows-om. Ale ani takato
> rychlost nie je nijak zavratna v porovnani s USB 1
> (1.5Mbit/12Mbit) ci USB 2 (480Mbit).

Ano, RSxxx je pomalejsi, ale podle meho bude hodne hrat
vzdalenost. Doma me to neboli, ale kdyz ma hala 300 m je
to jiz problem.

> a ktory z nich je potom ten RS232 protokol?

RS232 je fyzicka vrstva, nad touto lze prohanet prave nektery z techto
protokolu (neco jako ze na Ethernetem beha TCP).

> moznost
> nekolik km po
>
> ano, to sa zda byt dobre riesenie v tomto pripade. Nemyslim, si vsak,
> ze je to univerzalne riesenie. Napr. isochronny prenos asi takto
> nevyriesis

Existuje navrh deterministickeho ethernetu (princip token bus), ale
zatim se moc nepouziva, resi se predimenzovanim a oddelenim site.

Slavek

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.9.2003 16:30:33

> [...]

> povazovat za nelegalni.
To je opravdu jenom zhruba! Nikoliv nelegalni, ale neoficialni, tudiz s
dopady viz muj predchozi prispevek! Nema cenu o tom diskutovat, proste je to
[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2003 15:56:12

> [...]

routeru nebo podobne bude muset byt o x tisic drazsi jeno proto ze RS232 je
pomalejsi nez USB.> > Konec koncu podobna situace se da obcas pozorovat i v oblasti SW.

Mno napriklad nove verze SW, ktere jsou se starymi nekopatibilni jen jen
proto aby byli uzivatele nuceni koupit novou verzi.> no ak myslis, ze vyrobcovia HW maju zaujem presadzovat pomale
> a zastarale rozhrania, tak RS232 ma urcite este skvelu buducnost.

No o tom prece ja pisu, oni prece maji zajem na tom, aby si si kazdy rok
koupil noveho Plama, novy notebook a novy pocitac bez ohledu na to zdali to
technicke vylepseni potrebujes.> Ja si ale nemyslim, ja VIEM, ze RS232 konci, tak ako skoncila ISA.
> Chvilu to trva ale je to iste.

Ano ja s tebou souhlasim.
Pokud si americka administrativa usmysli, ze nejaky stat podporuje
"terorrismus" tak tam proste vlitnou a pozabijeji pul naroda.
Pokud si Microsoft usmysli, ze nova verze Excelu bude produkovat soubory
nekompatibilni pro starou verzi , tak to udela.
Zrovna tak vyrobci HW

Zalezi jen na tom, zda na to maji silu resp. postaveni na trhu.

Jestli je to ovsem dobre nebo spatne to je uplne jina otazka.

Ludek

To zrovna tak VIM ale nic to nezmeni na tom jstli je to spravne nebo to
sprvne neni.
Je to o tom jestli si to

tvorba historie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 16:18:30

Puvodni zprava ze dne 8.9.2003:

> Ano to je take reseni, ale pak skutecne musi byt kazda sebemensi uprava
> adresy zadavana jako nova.

No kdyz se nekdo preklepl v pismenu nebo zapomnel hacek nad pismenem
nebo tak neco, tak musi byt mozno editovat soucasny zaznam. Pokud se
jedna o zmenu adresy, pak musi byt samozrejme vlozena adresa nova.

Prinasi to s sebou take spoustu vyhod, tedy napriklad moznost stanovit
novou adresu od urciteho data - napriklad mi zakaznik rekne, ze od
prvniho listopadu bude platit nova adresa. Mohu zadat novou s
platnosti od 1.11. jiz v srpnu, pricemz to samo zacne fungovat a
nemusim to menit az v listopadu, na coz bych urcite zapomnel.

Pak take ziskas historii velmi jednoduse.

> Ja ovsem davam prednost te nerelacni variante.
> Proc myslis ze kazda databaze musi byt nuten relacni ?

No je to muj nazor. Nemusi byt nutne, kazdy at se dela, jak chce, ale
pripada mi to tak nejak vyhodnejsi. Proc myslis ty ze ne?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 15:09:52

> V prumyslu se USB jeste ani nezacalo pouzivat,
> temer kazdy ridici pocitac (PLC) ma seriovou linku
> (RS422/RS485), standartni komunikacn irychlost
> je 19200 a je relativne dostacujici.

neviem posudit tuto oblast, ale asi to nebude dovodom
davat RS232 v buducnosti do PC-ciek.

> [...]

ano, to sa zda byt dobre riesenie v tomto pripade. Nemyslim, si vsak,
ze je to univerzalne riesenie. Napr. isochronny prenos asi takto nevyriesis
(ale mozno nie je potrebny alebo kriticky v priemysle, to neviem),
cena riesenia zariadenia s ethernetom v porovnani s USB je tiez dost
otazna. V kazdom pripade, ja som diskutoval o rozhrani PC-cka,
kde USB ma podla mna velmi dobru poziciu a nie o jeho priemyslenom
pouziti.

Erik

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 15:52:11

> Proc ne C# ? Ziskas tak daleko vetsi zajem, protoze Borland patrne stejne neda
> command-line compiler volne ke stazeni.

To vis jiste?

Zvlastni je, ze jako jedna z velkych vyhod .NETu mi bylo
prezentovano, ze prave nemusis cely program psat v jednom jazyce. Ze
muzes mit kus napsany treba v C#, jiny kus ve VB.NET... a cele to
bude umet spolu pracovat. Ze v pripade jinych jazyku zalezi jen na
tom, jestli pro .NET nekdo udela prekladac.

Takze ciste tereticky neni duvod cokoliv prepisovat do C#, pokud by
podpora pascalu pro .NET byla poradne udelana. :-/

Do C# se mi moc nechce. Cely problem tkvi v tom, ze mam proste Pascal
radeji nez Ccko. Ostatne, kdybych Pascal nemel rad, tak uz davno v
Delphi nedelam! ;-)

Nechce se mi Delphi odepsat jen proto, ze se prave ted Borland chova
jako pitomec, a optimisticky doufam, ze se chytne za nos.

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

tvorba historie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 16:44:35

> [...]

900kKc ano) relace FIRMA-ADRESA s tim, ze ADRESA je ve zvlastni
tabulce vicekrat a nikoliv ulozena primo v kazde fakture?

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 8.9.2003 17:03:12

Celkem si myslim, ze to take neni spravne reseni.
To, ze se zmenily udaje v ciselniku pravdepodobne neznamena,
ze se zmenila firma a odkaz na firmu v dokladu by mel byt
na spravne udaje (tj. nove) !
K cemu jsou ty stare ? jediny duvod (s vyjimkou tisku) by mohla byt
tzv. "auditni stopa" tj. "tenkrat, kdyz se doklad tvoril
vypala data takto" ..... .

Pokud je potreba neco takoveho delat tak:
===============================
1. log --> to je napr. to kopirovani udaju do prislusne tabulky k dokladu

2. temporalni databaze, ktera eviduje udaje o dane n-tite
v zavislosti na datu tj. "toto jsme meli v DB k danemu datu"
a obvikle jeste a "toto bylo k danemu datu spravnou hodnotou".
Nebot jak potvrzuje praxe jak to co bylo doopravdy a co je
zapsano v evidencich jsou dva naprostu ruzne udaje.

Vzdy je treba usoudit co to prinese a co to bude stat,
1. pokud to ma umoznit vytisknout doklad po 5 letech se shodnymi udaji,
tak je nejjednodusi ulozit si i tistenou verzi dokladu tu vzdy tisknout.
nebo udaje logovat (duplicitne ulozit) --> nic neni levnejsi 1G HD

2. pokud to ma vygenerovat vykazy k libovolnemu datu v minulosti vzdy stejne, tak
pristup k datum musi byt zcela jiny (pokud jde pouze o to mit ten vykaz
k dispozici tak viz. 1), naprosto odlisny od bezneho standardu a doporuceni
pro navrh schematu DB !
Zjednodusene receno je nutno rozbit DB na jednotlive entity, k entitam doplnit
property. Tabulky je treba zalozit jak pro entity tak i jednotlive property !
Vzdy kdyz se s pracuje s nejakou hodnotou proprety, je treba rici k jakemu datu
to ma byt (budto k jakemu datu byla zadana nebo k jakemu datu skutecne platila).

Pavel

> [...]
>
> Neni to nutne a neni to ani spravne z hlediska navrhu spravne relacni
> databaze. Pokud firma F1 bude mit vystaveno 150 faktur a v kazde bude
> fyzicky kopie adresy, pak je to opravdu spatne reseni.
>
> Adresa by mela byt ve zvlastni tabulce pod nejakym id treba A1.
> Faktury odkazuji na firmu F1 a adresu A1. Jakmile se firme zmeni
> adresa, pak se prida adresa A2 a dalsi faktury budou odkazovat na A2,
> zatimco puvodni stale na A1. Ta zustane normalne v databazi, ale bude
> jen pro historii. Databaze bude mnohem mene objemnejsi a relacne
> spravna, protoze nebudou nadbytecne udaje.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.9.2003 15:40:10

On 8 Sep 2003 at 15:24, Lukas Gebauer wrote:

> Rad bych. Ale k zodpovezeni otazky bych potreboval mit v ruce
> Delphi.NET... :-(

Proc? Ve VCL.NET je hovadina to psat, a pure .NET muzes napsat v
cemkoliv, co umi .NET. Jestli ti vadi C#, pak je i nejaky modul pro
Pascal (pro VS, pochopitelne).

A nic na tom neni - proste namisto do VCL zabalis WinAPI funkce do
.NET trid. Pokud bys to chtel prepsat do C#, pak tvem pripade to neni
az takovy problem, protoze tam nemas vizualni komponenty. Ve vetsine
pripadu bude stacit jen Find/Replace.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Chybna cestina v helpu

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 8.9.2003 15:16:02

> Pred casem jsem na to take narazil. Vypada to ze Word95 je posledni
> verze ktera plodi RTF soubory kompatibilni s HelpCompilerem, podivej
> se zda neexistuje nejaka nova verze HelpCompileru, trebas i samostatne
> bez HelpWorkshopu. Nahradni reseni: tenkrat (pokud si to dobre pamatuji)
> stacilo odstranit v plain-textovem editoru z RTF souboru ponekud
> prebujelou hlavicku vselijakych {font ...} elementu, pak to fungovalo.

Ahoj,

neviem, ci ti to pomoze, ale ja by som odporucal v ramci
"nahradneho riesenia" zamerat sa na filtraciu "tagov"
\fcharsetNNN v hlavicke RTF suboru (zamena \fcharset238
za \fcharset0 resp. naopak, nemam to tu teraz po ruke).

Vlkovic

tvorba historie

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2003 16:06:18

> [...]

adresy zadavana jako nova.
Ja ovsem davam prednost te nerelacni variante.

Proc myslis ze kazda databaze musi byt nuten relacni ?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 17:25:13

> Ze vsech Palmu, ktere znam, maji VSECHNY seriak... pouze novejsi z
> nich maji NAVIC i USB.

to si zle pochopil. Konektor RS232 tam nie je, takze asi tazko mozno
hovorit o RS232 rozhrani. Su tam, pravda, vyvedene signaly UART-u
integrovaneho na CPU. Zrejme koli kompatibilite so starsimi PC-ckami,
ktore USB nemaju. Uzivatel si v takom pripade ale musi dokupit
od vyrobcu potrebne kable. V kazdom pripade NAVIC je tam
ten "seriak" a nie USB - kUSB mi netreba dokupovat nic.

Erik

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 16:06:18

> Proc? Ve VCL.NET je hovadina to psat, a pure .NET muzes napsat v
> cemkoliv, co umi .NET. Jestli ti vadi C#, pak je i nejaky modul pro
> Pascal (pro VS, pochopitelne).

Vyborne... a da mi nekdo zadarmo VS a ten plugin? ;-)

Na VCL.NET kaslu (:-)), ale jak sam rikas, lze to napsat v cemkoliv,
co umi .NET. Tak ja chci, aby to 'cokoliv' bylo i Delphi.

> [...]
> .NET trid. Pokud bys to chtel prepsat do C#, pak tvem pripade to neni
> az takovy problem, protoze tam nemas vizualni komponenty. Ve vetsine

VCL nepouzivam, jen nektere tridy jako TStringList, atd. Vse jsou
nevizualni tridy.

Jaka je podpora socketu v .NETu? Je tam na to neco udelaneho, nebo si
musim importovat ws2_32.dll?

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

tvorba historie

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.9.2003 15:01:50

Ta faktura byl jen priklad. Samozrejme, ze v praxi to vypada mnohem hure
:))) Co treba situace, kdy se mi na spolecny ciselnik organizaci odkazuje 10
dalsich tabulek a musim uchovavat ty puvodni hodnoty ??? Udelat to tak, ze
budu mit v kazde tabulce uvedenou kopii toho zaznamu je docela hezke
plytvani mistem. Je pravdou, ze to presne takhle delam, ale spis jsem chtel
nastinit ideu, jak ze by to podle me melo spravne byt.

S pozdravem

Milan Tomes
From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> To vis jiste?

Jiste ne, ale od duveryhodneho zdroje (Google to z nejakeho duvodu nevidi):

No. There are no plans to allow redistribution of the Delphi for .NET
compiler without a licensing fee.

> bude umet spolu pracovat. Ze v pripade jinych jazyku zalezi jen na
> tom, jestli pro .NET nekdo udela prekladac.

To je pravda. Pokud jde ale o Open Source tak tam je dulezitejsi ten zdrojak a
to v jazyku, ktery se na dane platforme aktivne pouziva. Navic je pro nej i OS
IDE.

> Do C# se mi moc nechce. Cely problem tkvi v tom, ze mam proste Pascal
> radeji nez Ccko. Ostatne, kdybych Pascal nemel rad, tak uz davno v

C# nastesti neni moc C. Je to takove od kazdeho neco. Coby cloveka ktery
znacne nema rad C++ me prekvapilo, jak je C# prijemny jazyk, zvlaste pro lidi
kteri znaji Delphi.

> Nechce se mi Delphi odepsat jen proto, ze se prave ted Borland chova
> jako pitomec, a optimisticky doufam, ze se chytne za nos.

V to asi doufa hodne lidi ...

Petr Vones

tvorba historie

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 8.9.2003 16:34:33

> [...]

a v tom pripade nekdy vychazi, ze nenormalizovane reseni plne splnuje
pozadavky zakaznika a navic bezi v realnem case.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 15:30:06

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> V tom pripade mi na cele veci vadi asi jen to, ze se vydani
> Delphi.NET zdrzuje kvuli opicarne VCL.NET. :-( A jestli navic bude

Castecne asi ano.

> vydani Delphi.NET cekat az se Indy komunita zmatori s Indy.NET, tak
> se asi rozplacu. ;-(

To bych nevidel jako pricinu.

> [...]
> Delphi.NET... :-(

Proc ne C# ? Ziskas tak daleko vetsi zajem, protoze Borland patrne stejne neda

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 15:18:03

Puvodni zprava ze dne 8.9.2003:

> Kdo tady mluvil o nelegalnich dovozech? Proc to neobjednat tady a jezdit pro
> to nekam ven? Navic - proc by mel byt pirat nekdo, kdo si koupi Delphi treba
> v Turecku? Jedine, co se mu stane, ze kdyz si bude chtit koupit upgrade,
> bude muset zase do Turecka! Pripadne pokud si k nim koupi Assurence, bude
> volat tamtez.

A jeje, prichazi na radu opet super lokalni a nesmyslna politika
Borland CZ. Takzvany "spatny Kubatuv a Latove podnikatelsky zamer".
Nerad bych tu o tom nejak hloubeji diskutoval, nicmene nekolik malo
poznamek, kdyz uz jsi na toto tema zacal...

Je evidentni, ze drive (ted netusim, protoze mam posledni verzi Delphi
5 a dal nejdu) se dalo Delphi v cizine zakoupit mnohem levneji nez v
CR. Borland CZ proti tomu bojoval velmi sverazne. Hystericky
vykrikoval a lhal uzivatelum, ze maji Delphi nelegalne apod. To cele
bylo prinejmensim smesne. Kdyz nekdo lze a lze, jak pak asi vypada? Ja
bych to resil tak, ze bych nabidl neco navic, kvuli cemuz by se
vyplatilo koupit si to u me.

Drive prodavali Delphi distributori a dealerska sit v CR. Borland CZ
namisto toho, aby dealerskou sit rozsiroval, podporoval, zkvalitnoval
a snazil se pres ne prodavat co mozna nejvic, dealerskou sit zrusil.
Prodava sam. Ja bych to neudelal.

Borland CZ nasadil obchodni politiku, ze kdyz si nekdo koupil Delphi
jinde, pak mu neproda upgrade. Porusuje tim sice zakon, kdyby nekdo
chtel, tak to z nich dostane, nicmene hlavne okrada sam sebe. Misto
aby se snazil prodat komukoliv, kdo ma legalni narok na upgrade,
krabici, protoze je to prave obchodnik, tak prohlasuje, ze neproda. To
je opet smesne. Neprodal poprve, protoze byl drazsi, neproda ani
podruhe, protoze nechce - nechce vydelat. Ja bych prodaval, protoze
bych vydelal aspon napodruhe.

Takze ja osobne obchodni politiku Borland CZ nechapu. Delaji vsechno
pro to, aby se Delphi v CR pokud mozno uz moc neprodavalo. Tyto tri
priklady nejsou jedine, to jsou jen ty hlavni. Mohl bych pokracovat
treba o konferencich, podpore apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 15:03:50

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> A ono v Delphi.NET nepujde pouzivat .NET framework? smeruji k tomu,
> jestli bude mozne proste ignorovat VCL.NET?

Samozrejme ze pujde, ale Borland se bude snazit omamit vyvojare "snadnou"
cestou prechodu na .NET bez nutneho prepsani kodu a zaroven si tak pojistit
svoji pozici diky vnuceni teto proprietalni technologie.

> (asi podobne, jako treba ted ignoruji CLX, a stejne vesele ziju k
> plne spokojenosti...)

Asi tak.

Mimochodem, bude Synapse.NET ? ;-)

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 16:10:24

> C# NENI C! Nekteri rikaji, ze C# je krizenec C++ a Javy, a ja
> dodavam, ze z toho vylezlo cosi dost podobneho Object Pascalu. :-)
> Proto jsem take tak ochotne konvertoval.

Kdykoliv jsem videl C# zdrojak, tak na muj vkus to ma zdedeno z ccka
jednu podstatnou vlastnost.. a to neprehlednost. nic naplat, program
napsany v pascalu mi porad prijde mnohem prehlednejsi a
pochopitelnejsi nez v ccku ci C# . Ale uznavam, ze je to ciste muj
subjektivni dojem!

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 14:51:48

> [...]

jestli bude mozne proste ignorovat VCL.NET?

(asi podobne, jako treba ted ignoruji CLX, a stejne vesele ziju k

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 8.9.2003 14:51:48

> [...]
Jo, to jsem taky zkousel pomoci HTML Help Workshopu. Zdrojem dat byl opet
tentyz RTF. Vysledek byl stejny a navic tam nefungovaly odkazy.

[*] Pavel Chaloupka <chaloup(zv)cmail(tec)cz> - 8.9.2003 14:51:48

From: "Tomas Runa" <t.runa(zv)cleverbee.com>
> Neznate nekdo nahodou nejakou sikovnou knihovnu/komponentu (nejlepe
> free), ktera by mi pomohla nacitat obrazky typu TIFF? Pouzivam D5,
> perspektivne by to melo fungovat i v D7.

http://www.delphi-gems.com/Graphics.php

Petr Vones

tvorba historie

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.9.2003 15:05:51

> [...]
plytvani mistem. Je pravdou, ze to presne takhle delam, ale spis jsem chtel
nastinit ideu, jak ze by to podle me melo spravne byt.

male programky v .NET

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 15:05:51

> [...]
> neporovnatelny.

Ze vsech Palmu, ktere znam, maji VSECHNY seriak... pouze novejsi z

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 16:12:25

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Vyborne... a da mi nekdo zadarmo VS a ten plugin? ;-)

O pluginu se nic nevi.

> Jaka je podpora socketu v .NETu? Je tam na to neco udelaneho, nebo si

Jiste, viz System.Net.Sockets namespace.

Petr Vones

VCL pro SMS & technologii EMI

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 8.9.2003 15:50:11

libemi mi doporucil zastupce t-mobile, bohuzel me zkusenosti nesahaji tak
daleko abych umel libemi pouzit. Vytvorit ze zdrojoveho kodu DLL, to ano,
ale co dal? Je tam sample v C, a v nem se prilis neorientuji. Potrebuji
pomoci EMI odesilat a hlavne prijimat SMS.
Mate nekdo zkusenosti s komponentou nebo unitem pro pouziti EMI, ktera je
soucasti Bumerangu?
bleak

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Poznate nejaku kniznicu na citanie Exif Info z JPG?

http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/FileFormatsAndConversion.htm

Petr Vones

Citanie JPG.ExifInfo

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 8.9.2003 14:59:50

Hello Delphi CZ konferencia!

Poznate nejaku kniznicu na citanie Exif Info z JPG?

--
Best regards, TRoland

male programky v .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 14:59:50

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Navic opravdu nevim proc DOUFAS, ze nove desky to rozhrani mit nebudou.

Protoze je to pro vetsinu uzivatelu naprosto zbytecna vec kterou muze nahradit
vetsi pocet (daleko vice pouzitelnych) USB 2.0 portu a integrovana sitova
karta. Zkratka proc platit za neco co nechci. Kdo potrebuje RS 232 tak si
dokoupi kartu.

> Pokud opravdu ne pak je jasne ze se vyrobcum HW podarilo prosadit finfnacni
> zajmy nad zajmy spotrebitelu, a ze trh jejich zajmy nedokazal zregulovat ve
> prospech technickeho reseni.

Technicke reseni je dobre - jak Ethernet tak USB, FireWire, WiFi nebo
BlueTooth. Vsechno z toho uvitam radeji nez RS 232 a paralelni port.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.9.2003 15:24:05

> [...]

se asi rozplacu. ;-(

> Mimochodem, bude Synapse.NET ? ;-)

Rad bych. Ale k zodpovezeni otazky bych potreboval mit v ruce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.9.2003 15:36:10

> [...]

a je zameren (podle tvrzeni Borlandu) na tvorbu DB klientu a aplikacnych
serveru nema rozumnou praci se statistikou je minimalne zvlastni.
Techto oblasti je vice, ale tato je ta, ktera me obcas dost pali.

> za obecne uzitecne. Uprimne receno, programuji jiz 15 let a vypocet gama
> funkce jsem jeste nepotreboval. Navic - uz slysim ty kriticke hlasy, ze
> Borland zase nacpal do Delphi mraky veci, ktere nikdo nepotrabuje, a
> zbytecne tim zvysuje cenu. Osobne se domnivam, ze moznost doplneni
> potrebneho z vnejsich zdroju je velice uzitecna.

Jenze on se Borland o kousek statistiky pokusil, ale vysledek je spise k
placi.
Staci si prohlednou unit math, funkce nejsou ani poradne zdokumentovany
(napriklad v excelu jsou v helpu presne vzorce, jelikoz ne vzdy dve funkce
stejneho jmena
davaji stejne vysledky).

Moznost knihoven neni uzitecna, ta je nutna !

> [...]

velmi zneprijemnit lidem zivot.

Zhruba jeho vyrok pro osvezeni pameti:
Kazdou kopii naseho produktu, ktera nebude u nas registrovana, budeme

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2003 15:09:52

> [...]
> ktere je nutne vzdy tisknout v puvodni podobe je vhodne tech par adresnich
> udaju zkopirovat a nekomplikovat si situaci s odkazem na nejakou verzi

Souhlas.
Naustale v praxi narazim na SW, kde evidence dokladu je aplikovana
prostrednictvim relace.
Je to zcela scestne reseni, kde autori po par urgencich pachaji ruzne
harakiri a uzivatele nuti k ruznym eskapadam aby dosahli potrebneho
chovani.
[...]

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.9.2003 14:55:49

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> [...]
> ale myslim si, ze hlavnym dovodom problemov s USB je software,
> tam je to daleko zlozitejsie programovat. Druha vec ale zase

Existuji dostupna hotova reseni, jako napriklad tohle:
http://www.asix(tec)cz/ftusbmod.htm
http://www.asix(tec)cz/ftdrivers.htm

Petr Vones

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 14:47:47

> [...]

> To na konec RS232 asi jeste nevypada.

notebook nemam, ale z troch Palmov, co mam ma RS232 len ten najstarsi,
na novych je USB. Rozdiel v rychlosti pri synchronizacii udajov je
neporovnatelny.

> Pokud totiz pracujes PRAVE s notebookem a potrebujes pripojovat hojne
ruzna
> externi zarizeni, zjistis, ze napriklad USB klavesnici a mys nelze
prakticky
> pouzit aniz by si zakazal pocitaci sleep mod, totez treba s pripojenym
> modemem a pod., Prace s prevodnikem USB/RS232 take neni to prave, navic ho

s notebookom nepracujem ale na PC-cku mam vyuzity z dvoch seriovych
portov jeden (koli staremu Palmu). Ale musel som si dokupit novu kartu
so 4 USB portami, lebo tie 3 zabudovane (v rok starom PC s P4)
mi nepostacovali.

> Dale pro spoustu typu zarizeni je RS232 dostacujici a je naprosto
> neefektivni ho nahrazovat USB.

na spustu veci nie je potrebne dokonca ani RS232

> [...]

oproti RS 232 pre uzivatelov?

> Konec koncu podobna situace se da obcas pozorovat i v oblasti SW.

???

> [...]

a zastarale rozhrania, tak RS232 ma urcite este skvelu buducnost.
Ja si ale nemyslim, ja VIEM, ze RS232 konci, tak ako skoncila ISA.

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.9.2003 10:41:03

No vzdyt jo, to je rozumne reseni plne v souladu s tim, co jsem psal.

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> doslova amatersky zpusob optimalizace vysledneho kodu,
Co tim myslis konkretne?

> (abych to mohl predhodit gcc), absance kvalitnich knihoven (grafy,
> inzenyrske vypocty, statisticka) a
> modelovacich nastroju (ERD, petriho site, grafcet, podpora stavovych
> automatu, ...).

Na to jsou komponenty, takovych napadu jsou jiste tisice, ale smyls maji
pouze pro uzky okruh uzvatelu.

> [...]
Muzes si stahnout nemeckou dokumentaci (francouzskou, italskou,
japonskou...) z webu, muzes si koupit nemecke (fransouzske, ...) Delphi.

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.9.2003 13:23:32

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>>
> Existuji pro .NET nejake generatory vystupnich sestav (neco na zpusob
Simea
> a spol.)? Pokud ne, nema pro nas .NET vubec zadnou cenu.

V C#Builderu je Crystal Reports.

J. Luhan
Borland CZ

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 13:01:30

Puvodni zprava ze dne 8.9.2003:

> Proto si myslim, ze zkusenymi tolik zatracovane "VCL.NET" by prave v
> tomto smeru mohlo pomoci - slibuji si od nej predevsim to, ze bude
> mozne (uvidime, s jakymi potizemi) mit projekt, ktery bude castecne
> jeste ve VCL, castecne v .NET. Ale je fakt, ze o .NET zatim nevim
> skoro nic, mozna mi ty ruzove bryle spadnou...

VCL.NET je a logicky musi byt kockopes. Tou cestou bych opravdu nesel.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 13:13:32

From: "Pavel Chaloupka" <chaloup(zv)cmail(tec)cz>
> [...]

upozornuji, ze jeji instalace je ponekud sverazna a nevim zdali bych si neco
takoveho predstavoval u produktu s privlastkem Enterprise.

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.9.2003 13:01:30

Jo, ja se mnohem casteji setkavam s pripadem, kdy je lepsi davat historii do jine tabulky. V podstate jen hledam jen odpoved na otazku kdo to tam napachal.

Co se tyce nize popisovaneho pripadu. Tam jsou "historicke" zaznamy nadale plne platne pro aplikacni logiku, neni duvod davat je do jine tabulky.

Existuji i dalsi reseni, ale vzdy zalezi na ucelu a okolnostech.

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 8.9.2003 12:37:27

no .. hlavne RS232 .. puzivaji jednocipy ... a tech je strasne moc .... tak
na co nejaky konvertory USB, kdyz to jde primo .. ne?

Jirka

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.9.2003 12:37:27

Diky!

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]

jeho framework, ne jen tech par funkci pro volani Win32 API pres P/Invoke jak

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:11:14

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
> Existuji pro .NET nejake generatory vystupnich sestav (neco na zpusob Simea
> a spol.)? Pokud ne, nema pro nas .NET vubec zadnou cenu.

Bezne se dodava k vyvojovym nastrojum Crystal Report.

Najdou se samozrejme i jine, napriklad:
http://www.9rays.net/cgi-bin/components.cgi?act=1&cid=93

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Jan Kadlecek <kadlecek(zv)htkpro(tec)cz> - 8.9.2003 12:53:29

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote:
> sestav a o
> oziveni QuickReportu se tam
>
> Existuji pro .NET nejake generatory vystupnich sestav (neco na zpusob
> Simea a spol.)? Pokud ne, nema pro nas .NET vubec zadnou cenu.

Samozrejme cela rada napr.
http://www.9rays.net/
http://www.componentone.com/
http://www.devexpress.com/
http://www.sharpreports.com

Pravdepodobne bude pro platformu .NET behem pristich let vetsi vyber
komponent
pro reporting nez pro VCL/CLX. Stejne tak lze ocekavat, ze to bude platit i
pro ostatni
typy knihoven a komponent urcenych pro .NET.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.devshop(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 8.9.2003 12:53:29

Petr Vones dne 8 Sep 2003 v 12:25:

> [...]
> bych mel pred touto veci varovat. I v pripade ze to bude nejak
> fungovat (ja tvrdim ze nebude), tak se stane presne to, co se leta
> vycita Microsoftu. Dostanete se do pasti ze ktere nebude uniku.
> Zatimco ostatni budou pouzivat nativni tridy pro vyvoj GUI aplikaci v
> .NETu (WinForms), vy se stanete 100%ne zavisli na jakemsi okrajovem
> frameworku od Borlandu, ktery bude mit jiz klasicky znamou kvalitu a
> podporu.

Ja to nechci pouzivat leta letouci, jen jsem zadoufal, ze by to mohlo usnadnit prechod z Win32 na
.NET a odstranit mezeru, ktera by ve vyvoji nastala, kdybych musel sednout a vse prepsat
_najednou_. Mozna to ve vasich pomerech neni mnoho, ale aplikaci se 120.000 radky za tyden
rozhodne nepreklopim, spis budu rad, kdyz to zvladnu za pul roku. Pro me to nastesti zatim moc
aktualni neni - jsou zakaznici, kteri maji stale jeste Windows 95/98, Win98 prevladaji. Jinak si
rikam, ze snad behem prvni poloviny pristiho roku uz budu vedet vic a budu si moci i vyzkouset, co
Octane umi a jak moc se jim povedl.

Schovani lepsi technologie za horsi mi trosku pripomina pristup k Interbasi pres BDE - je to
proste nouzove reseni.

Karel Rys

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:57:30

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> jsou vetsim problemem globalni (anglicke) problemy delphi.

To uz se tu probralo asi dostatecne.

> doslova amatersky zpusob optimalizace vysledneho kodu

Muzes tohle blize specifikovat ? Kompilator je stale to, co je na Delphi
nejlepsi. Jediny problem je ze Borland neprovadi zadne optimalizace pro
operace s floating point, pokud ti jde o tohle.

> nemoznost generovat vysledny kod do asm.

A k cemu by to presne melo slouzit ? Pokud jej vygenerujes v ASM tak uz s nim
asi zadny dalsi prekladac nic neudela. Navic je tento kod svazan s PE formatem
spustitelneho souboru (importy DLL, TLS) ci pripadne runtime balicky.

> Velkou nevyhodou je absence podpory CVS (ta je treba v JBuldieru, ale proc
> neni v Delphi Architekt ?).

Souhlas.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:25:15

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]

okrajovem frameworku od Borlandu, ktery bude mit jiz klasicky znamou kvalitu a

Je to asi podobny princip, jako pouzivat pod Windows nastroj, ktery neumozni
pracovat primo s Win32 API, ale jen MojeFirmaAPI.

K tomu je nutne i pripomenout, ze Borland zatim neplanuje uvolnit Delphi.NET
command-line prekladac, narozdil od Microsoftu ktery dava C# prekladac zdarma.

> Ostatne dve nedavne zminky (.NET pry nema podporu tiskovych sestav a o

Nesmysl, viz moje odpoved v jinem prispevku.

> tedy pokouset nebudu; neobsahuje podporu pro RS232 - co zakaznici s

Staci si ji dopsat nebo pouzit hotovou komponentu.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.9.2003 13:03:30

Puvodni zprava ze dne 8.9.2003:

> Existuji pro .NET nejake generatory vystupnich sestav (neco na
> zpusob Simea a spol.)? Pokud ne, nema pro nas .NET vubec zadnou
> cenu.

Ve VS.NET je jako soucast obsazen Crystal Report. Pak je spousta
dalsich, ktere se daji koupit. V neposledni rade bude brzy take
spickovy a oblibeny FastReport pro .NET.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 11:25:08

> [...]
pokladnimi panely...) me od
> rychleho prechodu na "pure .NET" zatim odrazuji.

.NET ma presne taku istu podporu seriovej komunikacie aj tlacovych zostav
ako VCL:
mozes si to naprogramovat (napr. velmi jednoducho volat Windows API pre
komunikaciu)
a mozes si kupit hotove komponenty (napr. nas ComPort.NET
http://www.winsoft.sk/ncomport.htm je uplne analogicky Delphi ComPort
komponentom).
Hovori sa o tom, ze v dalsej verzii .NET ma byt zabudovana podpora
pre seriovu komunikaciu.

Erik

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:43:27

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Jo informace, tech nebyva od Borlandu zrovna hodne, to i nam komplikuje
> praci. Ale rekl bych, ze se to posledni dobou prece jenom zlepsuje. Take na
> BDN se objevuji zajimavejsi veci, ktere je mozno brat za oficialni, protoze
> to je plnohodnotny oficialni web firmy. Snad se to jeste zlepsi...

I kdyz nejzajimavejsim zdrojem jsou stale non-tech newsy prislusnych produktu.

> 1. jeden bych nazval jako memory leak pri opakovane prikompilaci
> mezinarodnich resourcu;

Nejde jen o znamy problem s cache DCU kterou pouziva IDE ?

> 2. pozadavek na podporu UNICODE v knihovne VCL.

Tohle je vicemene nerealne z mnoha duvodu:
- ne vsechny soucasne podporovane verze Windows podporuji zaroven plne Unicode
- na takovou zasadni zmenu ve VCL nema Borland dostatek zdroju
- prace s Unicode retezci je pomalejsi, takze by doslo k degradaci vykonu tam
kde to neni nutne (i kdyz Windows 2000+ pracuji interne pouze v Unicode)
- vyvoj samostatne verze VCL pro Ansi a Unicode by byl neunosne komplikovany

Mozne reseni je pouzit Tnt Unicode Controls:
http://home.ccci.org/wolbrink/tnt/delphi_unicode_controls.htm

Dale pak stranky o Delphi a Unicode obecne:
http://www.delphi-unicode.net/

> Nevim, jestli z toho mam usuzovat, ze jich opravdu vic neni, nebo ze jiz
> Delphi nikdo nepouziva, takze popis nestoji za praci. Podle frekvence dotazu
> tady bych rekl, ze druha moznost snad jeste nenastala a prvni take povazuji
> za malo pravdepodobnou. Takze musim vymyslet jeste treti moznost, co treba -

Mozna je to tim, ze vyvojari pouzivaji reseni tretich stran pro lokalizaci.
Castecne je to dano tim, ze Borland podporuje lokalizaci ze strany IDE az v
Enterprise verzi a tato podpora je udajne problematicka.

> prispevky do diskusi na tema "Delphi jsou k nicemu, .NET je super" natolik
> vycerpaji kapacitu, ze na ostatni uz neni sila?

Tyto prispevky jsou stejne tak legitimni jako ostatni. Popisuji jen soucasnou
situaci.

> Zkuste jeste zapatrat po tom, co by se melo opravit, aby se Delphi daly
> pouzivat spravne cesky a poslete to bud sem nebo primo me na

Mozna by bylo dobre zacit tim Update Packem pro Delphi 7 <g>

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:51:28

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> DURAZNE pred touto "ideou" VARUJU! VCL.NET v podstate znamena, ze
> .NET je zapouzdren do stavajici struktury VCL.

No problem je v tom, ze prave neni. VCL.NET nepouziva vubec nic z .NET ale jde
jde pres P/Invoke do Win32.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.9.2003 12:39:27

On 8 Sep 2003 at 12:11, Petr Vones wrote:

> Bezne se dodava k vyvojovym nastrojum Crystal Report.

MS pripravuje tohle:
http://www.microsoft.com/sql/evaluation/bi/reportingservices.asp

Podle dokumentace z bety by melo byt mozne k tomu doprogramovat dalsi
svoje podpory. Jsou tam take nejake zminky o vystupech nejen na
tiskarnu, ale take do Excelu a pdf.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

tvorba historie

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.9.2003 12:43:28

Souhlasim s Tvym tvrzenim, jenze me ta druha situace (oddelena tabulka)
vetsinou vypadne jako nepouzitelna. Druha tabulka je samozrejme aplikaci
dostupna, ale bohuzel se neda pouzit v tomto pripade jako referencni (neznam
DB stroj, ktery by umel podminenou referenci :))). Je to tabulka jen a jen
pro historizaci zmen.
Napriklad:

Organizace:
ID_Organizace
Platny

Faktura:
ID_Organizace

> [...]

> historicke zaznamy jsou nadale platne a budu je bezne ve sve
> aplikaci potrebovat, pak muze (ale nemusi) byt lepsi reseni

male programky v .NET

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.9.2003 11:49:11

> [...]

> progamovat bez nutnosti pisat drivery (napr. pomocou nejakeho API),
> tak by bolo myslim aj daleko viac rozsirene.

VCL pro SMS & technologii EMI

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 8.9.2003 12:01:13

> [...]

>ten se zda chybovy a nepovedlo se mi jej rozchodit.
>Mam jiny software pro odesilani a prijem SMS pres EMI a ten funguje,

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.9.2003 12:01:12

From: <delphin(zv)post(tec)cz>
> drahe USB interface. Spise bych rekl, ze seriova komunikace dneska zaziva
> renesanci, nebot zadne jine reseni nenabizi 1MB/s za dve stokoruny + ovladac
> zdarma.

Co treba Ethernet a TCP/IP ?

Petr Vones

OT - Konferencia PHP

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 8.9.2003 11:37:10

Hello Delphi CZ konferencia!

Kde by som nasiel dobru PHP konferenciu v cestine/slovencine?

Dakujem.

--
Best regards, TRoland

male programky v .NET

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2003 12:27:15

> Tady se opet neshodneme, doufam ze nove zakladni desky tuhle vec uz mit
> nebudou, stejne jako u notebooku je ten konektor zbytecne velky a muze
misto
> neho byt radeji vice USB :-) Zkratka je to rozhrani, ktere dnes nema
zadnou
> perspektivu.

Ahoj.
[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 8.9.2003 12:33:26

nadherna ukazka jak mi to pak pujde i pod jinym OS ... ;o)

[DllImport("kernel32.dll", SetLastError=true)]

Jirka

> A nakonec jeste odkaz na clanek o seriove komunikaci po RS 232 v .NETu:
> http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/02/10/NETSerialComm/

Lokalni problemy Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.9.2003 11:51:12

On 8 Sep 2003 at 10:35, Karel Rys wrote:

> [...]
> skoro nic, mozna mi ty ruzove bryle spadnou...

DURAZNE pred touto "ideou" VARUJU! VCL.NET v podstate znamena, ze
.NET je zapouzdren do stavajici struktury VCL. Na prvni pohled to
muze vypadat slibne, protoze .NET je strukturou dost podobny. Hacek
je ale v tom, ze skutecne jen podobny. Prakticky to znamena, ze lepsi
architektura je schovana pod horsi. Kdyz jsem videl, jakym zpusobem
kompiluje Delphi VCL.NET, muzes se prakticky vzdat predstavy, ze bys
provozoval soubezne ciste .NET komponenty spolu s VCL.NET a postupne
to nahrazoval. Mozna se mylim, ale neverim tomu (a ani jsem neztracel
cas zkousenim). Neverim tomu, ze VCL.NET vystavi assembly v takove
podobe, aby to bylo cele kompatibilni s pure .NET, proste zapouzdreni
do VCL mi tam v tom dela brajgl. A pokud chces napsat palikaci
skutecne dobre, pristup k assembly modulu potrebujes.

Takze to vidim tak, ze VCL.NET te prinuti spise preklopit tvoje
vlastni knihovny do VCL.NET, cimz ztratis hromadu casu, ve kterem jsi
to mohl napsat rovnou v .NET. Nebo to bude hybrid Win32, ktery na
pozadi vola objekty .NET. Pricemz spravne je to prave obracene - v
.NET muzes na pozadi volat Win32.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 8.9.2003 11:51:11

> [...]

Existuji pro .NET nejake generatory vystupnich sestav (neco na zpusob Simea
a spol.)? Pokud ne, nema pro nas .NET vubec zadnou cenu.

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

male programky v .NET

[*] Hampel, Radim <rhampel(zv)infinity(tec)cz> - 8.9.2003 11:01:06

> [...]
> Timho od nich muze i izolovat (pokud neexistuje rozumne
> pouzitelna sada funkci pro komunikaci s pozadvanym kusem HW atd).

Pro me jako vyvojare je maximalni stupen abstrakce jen a jen pozitivem.
Potrebuju se zabyvat opravdu dulezitymi vecmi, jako je architektura
systemu a vlastni kod chci psat za pomoci co nejvice znovupouzitelnych
komponent a ne se zabyvat kdejakym bytem. Je pravda, ze jsem nikdy
nedelal v cobolu na as/400 a nepral se o kazdy bit z 64 kB :) Potrebuji
mit co nejrychleji hotovou kvalitni aplikaci, ktera by mohla jit vyuzit
nejlepe I v jinych pripadech. Toto mi VS a .net poskytuje v mire
vrchovate. (Zni to sice jako MS letak, ale je to tak)

> vlastne Tva aplikace ma delat. Napriklad psat services v
> .NETu bude asi problem (pripadne ponekud nestastne reseni).

Cim se lisi sluzba od normalniho programu? .NET sluzby se pisou stejne
hezke a elegantne jako jine programy a urcite vam doporucuju si to
vyzkouset.

Radim Hampel

Chyba TAction v CLX

[*] Pavel Poles <xcony(zv)seznam(tec)cz> - 8.9.2003 11:43:10

Zdravim,

nesetkal jste se nekdo s nasledujici chybou v CLX, pripadne nemate nejake
reseni?

postup ziskani chyby:
Zalozim novou CLX aplikaci, vlozim ActionList, vytvorim Action1. Vlozim
buttonek,
OnClick kod zhruba toto:

Action1.Enabled:=not Action1.Enabled;
if Action1.Enabled then
Button1.Caption:='Ano'
else
Button1.Caption:='Ne';

Nyni kdyz aplikaci spustim je vse OK... klikanim na buttonek se meni jeho
Caption...

Nyni pridam na form ToolBar a na nej jeded ToolButton, kteremu priradim do
vlastnosti
Action prave Action1.

Nyni kdyz spustim program, tak klikanim na buttonek se nic nedeje (resp. pri
krorkovanim az do
zkompilovanych dcu jsem zjistil, ze se .Emabled sice zmeni, dokonce se i
ToolButton v jednom
okamziku zaedivi, ale pak jej cosi zahadne vrati zpet na hodnotu True....)

Predem dik za typy...

Pavel Poles

PS: D7 Prof, XP Prof

male programky v .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 8.9.2003 11:31:09

> [...]

progamovat bez nutnosti pisat drivery (napr. pomocou nejakeho API),
tak by bolo myslim aj daleko viac rozsirene.

[*] Pavel Chaloupka <chaloup(zv)cmail(tec)cz> - 8.9.2003 11:27:08

> 2. pozadavek na podporu UNICODE v knihovne VCL.

To je hlavni a nejdulezitejsi problem. UNICODE v VCL.

[...]

Pavel Chaloupka

male programky v .NET

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.9.2003 10:43:04

> USB a FireWire ano, RS232 uz ne :-)

otevri oci :-)
Prakticky vsechna "mala" zarizeni, ktera se pripojuji k pocitacum
(lepsi switche, broadband modemy, wireless AP, atd) maji RS232
monitorovaci/konfiguracni interface. A rozhodne se neda cekat, ze bude
v brzke dobe nahrazen USBckem, ci FireWirem.

Pocitac bez RS232 je takovy maly invalida (redukce USB -> RS232
ledacos vyresi, ale jsou to zbytecne penize navic a navic jeste jsem
nevidel zadnou, ktera nema problemy s odpojenim zarizeni od RS232
portu. A nakonec je to v PC zase videt "jen" jako RS232 zarizeni...)

D. Toman

Lokalni problemy Delphi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.9.2003 11:33:09

Spise nez lokalni problemy Delphi (namatkou kontrola pravopisu by nebyla k
zahozeni),
jsou vetsim problemem globalni (anglicke) problemy delphi.
Napriklad padani Delphi 7 pri editaci Websanp komponent, nebo doslova
amatersky
zpusob optimalizace vysledneho kodu, nemoznost generovat vysledny kod do
asm.
> [...]

> popis. Abychom
> nezatezovali konferenci, muzete mi to posilat primo na jluhan(zv)borland(tec)cz.

odposlech IP adresy

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 8.9.2003 11:21:08

<<< 8. 9. 2003 11:18 - CIS "cis(zv)atlas(tec)cz" >>>

My answer:
----------
pozri si www.sysinternals.com

--
Best regards, TRoland

Interbase a problemy s ruznymi druhy serveru

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 8.9.2003 10:33:02

Zdravim,
na serveru mi bezi (z licencnich duvodu) IB5.6, na klientech
potrebuji mit IB6.0 (je zdarma) nebo FB.

Problem nastava, kdyz se chci spojit pres klienta IB6.0 na server
IB5.6. Kdyz je dva a vice aktivnich spojeni (tzn. jedno spojeni
klidne i primo ze serveru, dalsi pres klienta), 5.6kovy server zacne
"smazit" na 100% vykonu a pomuze se jen odpojit s klientem.

Vypada to, ze 5.6ka ma nejakou spatnou spravu pameti nebo tak neco.
Zkousel jsem na databaze bckp/restore, vypnout/zapnout sweep
interval, vyp/zap force writes, ale nic nepomaha.

Zkousim laborovat s ruznymi verzemi gds32.dll (napr. na IB5.6 dat
dll z IB6.0 nebo FB1.0), ale k cili to moc nevede.

Nemate nekdo s timto jakoukoli zkusenost?
Dik, Petr

Lokalni problemy Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 8.9.2003 10:35:02

Jaroslav Nadhera dne 8 Sep 2003 v 9:50:

> Ano, urcite se vse da napsat znovu a daleko lepe (uz se konecne zna
> problematika, ktera se programuje), dalsi vyvoj a udrzba v novem
> prostredi bude rychlejsi a levnejsi. Ale ztrati se tim urcity cas,
> ktery by bylo mozno venovat rozvoji stavajici aplikace a prevod do
> noveho prostredi taky nebude zadarmo...

Prave - prevest z meho pohledu velky projekt do jineho prostredi je casove pomerne narocne; v
mezidobi bud nebudu vydavat zadne nove verze, nebo udrzovat verze dve.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.9.2003 10:35:02

On 8 Sep 2003 at 9:58, Jaromir Luhan wrote:

> Krome vykriku typu "tech je spousta" se mi do teto chvile sesly pouze
> dva smysluplne: 1. jeden bych nazval jako memory leak pri opakovane
> prikompilaci mezinarodnich resourcu; 2. pozadavek na podporu UNICODE v
> knihovne VCL.
>
> Zkuste jeste zapatrat po tom, co by se melo
> opravit, aby se Delphi daly pouzivat spravne cesky

Vzdyt jsem to psal. Podpora unicode napric celym Delphi, a problem by
byl prakticky vyresen. Kdykoliv jsem resil narodni podpory, vzdy to
koncilo v tomto bode: Delphi nepodporuje standardne unicode
komponenty.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

male programky v .NET

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 8.9.2003 11:13:07

> [...]
> nej obejit (napriklad v Delphi nemusim povinne pouzivat VCL atd).
>
> .NET je zase "jen" neco co vyvojare vzdaluje od veci uvnitr. Timho od
> nich muze i izolovat (pokud neexistuje rozumne pouzitelna sada funkci
> pro komunikaci s pozadvanym kusem HW atd).
>

> Verim tomu, ze v .NETu pujde nejakym zpusobem (drive ci pozdeji)
> obsluhovat komunikacni prostredky (atd COMy, LPT, ci FireWire, atd).
> Zda Ti to bude vyhovovat zalezi jen na tom co vlastne Tva aplikace ma
> delat. Napriklad psat services v .NETu bude asi problem (pripadne

Zdravim,
v .NETu delam sice zatim jen cca pul roku, ale zato intenzivne a jsem z nej primo nadseny a tak jsem musel reagovat. V .NETu se da napsat prakticky cokoliv, treba i komunikace pres RS232. Jediny problem je zatim v tom, ze neexistuje programovaci jazyk, ktery by obsahnul veskere fce, co .NET nabizi. Jedine snad psat to v .NET asambleru. Zkratka .NET je naprosto uzasna vec (nekamenujte me prosim, je to ciste subj. hodnoceni) a to co ho brzdi je v prvnim pripade Visual Studio, ktere ma par nedokonalosti/chyb jenz se doufam casem odstrani. No a pak ona "uzka" interpretace .NETiho kodu v C#.

Pospa

odposlech IP adresy

[*] Stanislav PETR - GLUX(tec)cz <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 8.9.2003 11:01:06

Dobry den,

Monday, September 8, 2003, 9:52:58 AM, jste napsal(a):

C> Hi all

C> Potreboval bych snimat data co proudi na nejake IP adrese. Resil toto
C> nekdo?

Jo, existuje ne to knihovna pcap.

--
Stanislav PETR
Network specialist

Otevirani a zavira projektu v Delphi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.9.2003 10:59:05

Jiri Cincura <jiri(zv)cincura.net> wrote:
> prekompilujes ho. Cize ak nepouzijes kompilaciu, tak sa neobjavia.
>
> A lze tomu nejak zabranit?

Tak ze si zvyknes kazdy projekt pred prvni kompilaci ulozit.
Existuji i jine zapeklitejsi situace, napr. kdyz zalozis novy projekt
typu OLEAutomation knihovna, musis pojmenovat a ulozit ten
projekt driv nez do knihovny pridas TLB.

Martin Schayna

male programky v .NET

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 8.9.2003 10:49:05

> [...]

renesanci, nebot zadne jine reseni nenabizi 1MB/s za dve stokoruny + ovladac

QuickReport - CompositeReport - problem se zobrazo

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 8.9.2003 10:27:01

Ahoj, mam jeste jeden dotaz (ted uz
slozitejsi ;o))
Mam 3 QReporty. Ty chci zobrazit v jednom
Preview. To delam prostrednictvim CompositeReport.
(QReport1=Uvodni stranka; QReport2=Obsah;
QReport3=ExportDat)
Problem:
1. strana (QReport1) ztrati PageFooter - zobrazi
se PageFooter strany 2. (QReport2)
2. strana (QReport2) ztrati PageFooter - zobrazi
se PageFooter strany 3-20. (QReport3)
Kazdy ten QReport zacina na nove strance (reseno
prostrednictvim Bandu "Title" a metodou before
print-> QReport.NewPage
Co s tim? Nesetkal jste se s tim uz nekdo?
Ja jsem to zatim resil "cimrmanovskym" "ukrokem
stranou" - vytvoril jsem si QReportX, ktery jsem
vsunul mezi Obsah a ExportDat a u Uvodu a Obsahu
jsem PageFooter zrusil. Cili to ve vysledku
vypada temer jak ma, ale ... Postupoval jsem
spravne nebo je jine reseni?? Uz jsem prostudoval
i FAQ QuickReportu a nic...
Diky za napady.
Jirka
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

male programky v .NET

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.9.2003 10:39:03

> [...]

Zda Ti to bude vyhovovat zalezi jen na tom co vlastne Tva aplikace ma
delat. Napriklad psat services v .NETu bude asi problem (pripadne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.9.2003 10:33:02

CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> Hi all
>
> Potreboval bych snimat data co proudi na nejake IP adrese. Resil
> toto nekdo?

pouzij nekterou z knihoven specialne napsanych pro tyto ucely. Viz
www.tcpdump.org a knihovna pcap (mel by k ni existovat i pascalsky
interface).

D> Toman

odposlech IP adresy

[*] CIS <cis(zv)atlas(tec)cz> - 8.9.2003 09:52:58

Hi all

Potreboval bych snimat data co proudi na nejake IP adrese. Resil toto
nekdo?
ales

tvorba historie

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 8.9.2003 10:23:01

> [...]
> zaznamy jsou nadale platne a budu je bezne ve sve aplikaci
> potrebovat, pak muze (ale nemusi) byt lepsi reseni sledovat

Vzdyt to je bezny (a doporucovany) postup pro zvyseni rychlosti odezvy DB !
Odstrkat vsechny "jiz nepouzivane" zaznamy do jine tabulky, nad obema (nebo i vice)
tabulkami definovat view a v prehledech s nim pracovat. Ostatni "vykonne" algoritmy
provozovat pouze nad tabulkou s aktivnimi zaznamy.

Jinak pokud je hlavnim ucelem aplikce evidence dat a jejich zmen zmen doporucuji
pozornosti tzv. temporalni databaze, ktere se timto problemem primarne zabyvaji.
Potom je ale potreba zapomenout na "klasicke" schema db a take "trochu" komplikovanejsi
pristup k datum.

Pavel

Otevreni *.html prostrednictvim TWebBrowser s para

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 8.9.2003 10:00:59

Do HTML stranky das zalozky <a name="jmeno_zalozky"></a>
Pak pridas k ceste HTML souboru "#jmeno_zalozky" (bez uvozovek)

Daniel VALS

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> [...]
takze
> je mozne si udelat predstavu o tom, co bude za rok dva. Nikdo asi neceka,
ze
> se takove informace stoprocentne splni, ale stale lepsi nez ono zaryte
mlceni.

Jo informace, tech nebyva od Borlandu zrovna hodne, to i nam komplikuje
praci. Ale rekl bych, ze se to posledni dobou prece jenom zlepsuje. Take na
BDN se objevuji zajimavejsi veci, ktere je mozno brat za oficialni, protoze
to je plnohodnotny oficialni web firmy. Snad se to jeste zlepsi...

Nicmene zpatky k puvodnimu problemu, tedy lokalnim problemum v Delphi. Krome
[...]

jluhan(zv)borland(tec)cz. Muze to mit smysl pro ostatni i pokud jste uz nad Delphi
zlomili hul. Diky!

J. Luhan
Borland CZ

Otevreni *.html prostrednictvim TWebBrowser s para

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 8.9.2003 09:42:57

[...]

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.9.2003 09:24:56

From: "Pospisil Jan" <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz>
> Dovolil bych si nesouhlasit. Dle meho nazoru je pase spis paralelni
> komunikace. Seriova (USB, FrieWire, a nak i RS232) je na popredi diky
> "rozumne" kabelazi.

USB a FireWire ano, RS232 uz ne :-)

Petr Vones

Dokumentace k FireBirdu

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 7.9.2003 22:00:12

Nevite kde se da stahnout dokumentace k FB? Nemyslim dokumentaci pro
vyvojare, ale spis pro "uzivatele". Jako napr. rezervovana slova, jak
nadeklarovat promennou urciteho typu radky tabulky (jako tabulka%
rowtype) atd. Potrebuju to ke stahnuti, ne on-line. Dikes Horyna

male programky v .NET

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 7.9.2003 19:24:03

> [...]

Dovolil bych si nesouhlasit. Dle meho nazoru je pase spis paralelni komunikace. Seriova (USB, FrieWire, a nak i RS232) je na popredi diky "rozumne" kabelazi.

TIniFile - Free nebo Destroy ?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 7.9.2003 16:23:51

Assigned :)

BTW napada me proc neni destructor protected, aby nedochazelo k jeho
volani? Jeho override je stejne jedina moznost jak ho vyuzit, ktera me
napada.

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Sunday, September 7, 2003, 4:13:50 PM, you wrote:

BK> (vhodne, pokud nasledne chceme testovat pomoci assign)

TIniFile - Free nebo Destroy ?

[*] Bronislav Klucka <delphi(zv)pro2-soft(tec)com> - 7.9.2003 16:13:50

> From: "Michal VOJTA" <michal.vojta(zv)iol(tec)cz>
> brouzdat v Helpu,
>
> Ne, naopak. Pro uvolneni objektu by si nemel volat primo Destroy, protoze
> metoda Free predtim zjistuje zdali instance neni nil. Spravne je
> pouze Free.
>
> Petr Vones

A nejlepsi je FrreAndNil(object), ktere jeste po uvolneni instanci priradi
nil
(vhodne, pokud nasledne chceme testovat pomoci assign) S pozdravem
Bronislav Klucka

----------------------------=[ pro2-soft.com ]=----------------------------
Bronislav Klucka Pro2-Soft
+420 605 582 922 Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com

* Windows & Web applications, Computer training http://pro2-soft.com

TIniFile - Free nebo Destroy ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.9.2003 15:45:49

From: "Michal VOJTA" <michal.vojta(zv)iol(tec)cz>
> [...]

metoda Free predtim zjistuje zdali instance neni nil. Spravne je pouze Free.

[*] Michal VOJTA <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 7.9.2003 15:37:48

Ahoj vsichni,
doposud jsem pro ukonceni prace s IniFile pouzival Free. Nyni mi jeden
kolega tvrdi, ze Destroy je vice "koser". Snazil jsem se brouzdat v Helpu,
ale na rozdil jsem neprisel. Poradite?

Michal VOJTA

male programky v .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.9.2003 14:03:42

From: "Tomas Krysl" <tomkrysl(zv)quick(tec)cz>
> [...]

(dnes uz je to jiz spise okrajova zalezitost), coz sice neznamena ze to nejde,

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 7.9.2003 13:57:41

[...]

Tomas

Jak zjistit jestli je vybrana radka v DBGridu

[*] Ladislav Stary <ladislav.stary(zv)openmim(tec)cz> - 7.9.2003 13:39:40

> [...]
>
> Jak se lze dostat ke vsem polickum vybraneho radku?
> SelectedField mi pri RowSelect = true vraci prvni pole a jeste jsem

Pouzivam prikaz

NazevGridu.DataSource.DataSet.GotoBookmark(pointer(SelectedRows.Items[i]))

kde i je cislo oznaceneho radku v gridu.

Tim se nastavim na vybrany radek a pak uz jen pomoci FieldByName si prectu
hodnoty jednotlivych poli.

Ladislav Stary

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 7.9.2003 13:31:39

Ano pardon. Samozrejme chyba to tam. Spravne to teda ten fiktivny
priklad by mal vyzerat asi takto:
Sql.Add('select * from '+QuotedStr('text'));

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
+421 904 421 925

No, nevim, nevim teda. Nechybi ti tam apostrof a plus pred tou funkci?

Otevirani a zavira projektu v Delphi

[*] Jiri Cincura <jiri(zv)cincura(tec)net> - 6.9.2003 21:40:39

A lze tomu nejak zabranit?

Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
web: www.cincura.net

prekompilujes ho. Cize ak nepouzijes kompilaciu, tak sa neobjavia.

VCL pro SMS & technologii EMI

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 6.9.2003 21:32:38

zdravim,
[...]

Prekresleni ActionToolBar bug?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.9.2003 21:28:39

S tim souhlasim, ale pokud jde napriklad o pluginy, ktere budou
potencionalne dodavat treti strany neni jina moznost nez se vydat tou
trnitou cestou. Coz je v pripade pluginu, ktery pouziva VCL vazne
hruza...

Nastesti se v .NET vytvareni modulu zmenilo v pohadku :)

Saturday, September 6, 2003, 7:24:30 PM, you wrote:

PV> From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>

PV> Jenze je to jedina (rozumna a opravdu funkcni) moznost.

PV> Petr Vones

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2003 19:46:32

JJ asi jsem se spatne vyjadril. Proste jde mi o to vlosti do textu treba
slovo "it's" a na tom apostrofu mi to havaruje, takze to staci
prolitnout jednim cyklem cely text a pred kazdy vyskyt ' dat jeste jeden
apostrof.

Dekuji

Nicmene druha otazka na pouziti UpdateSQL by taky nemela zapadnout. Jak
pouzit tuto komponentu v pripade ze Query obsahuje SELECT .... LEFT
JOIN ... popripdate SELECT ... FROM tabulka1, tabulka2 WHERE
tabulka1.spojeni=tabulka2.spojeni. S tim, ze si preji provadet, delete,
insert a update nad obema tabulkama.

Petr Zahradnik wrote:

>Puvodni zprava ze dne 6.9.2003:

>No, nevim, nevim teda. Nechybi ti tam apostrof a plus pred tou funkci?

> [...]

GINA samples

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.9.2003 19:24:30

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> nemate nekdo prosim nejakou ukazku v Delphi k naprogramovani GINA DLL ?

Neco je tusim tady ftp://delphi-jedi.org/api/WinWlx.zip

Petr Vones

From: "Jakub Dusek" <delphi(zv)corexpert.com>
> V nekterych pripadech to dost dobre nejde, jelikoz se tim pro modul
> vytvori zavislost na Delphi a i na jeho konkretni verzi.

Jenze je to jedina (rozumna a opravdu funkcni) moznost.

Petr Vones

COM, LIVE_SERVER_AT_DESIGN_TIME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.9.2003 19:24:30

From: "Filip Libor" <filip(zv)fitmin(tec)cz>
> vytvarim COM objekty a do souboru *_TLB.pas, ktery je generovan type
> library, se taky
> vygeneruje kod pro zaregistrovani COMu jako komponenty. Nikdy se mi to
> nestavalo, ale
> ted mam jiny stroj s novou instalaci a nemohu se toho zbavit. Poradi mi
> nekdo?

Tohle tam dava importer v Delphi od nejake verze. Nicemu to prece nevadi.

Petr Vones

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.9.2003 18:18:26

> [...]

> pouzit Sql.Add('select * from QuotedStr('text')); a vysledok bude select

No, nevim, nevim teda. Nechybi ti tam apostrof a plus pred tou funkci?

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 6.9.2003 18:10:25

Som trochu mimo subjectu, ale ak zadavas SQL v Delphi zdrojaku tak mozes
pouzit Sql.Add('select * from QuotedStr('text')); a vysledok bude select
* from 'text'. Ten SQL prikaz co som sem napisal je samozrejme blbost.
Je to lun ukazka QuotedStr.

Peter Ondras - www.ondras.sk
peter.ondras(zv)pse.sk
+421 904 421 925

No ja samozrejmne myslim ' jednoduchou uvozovku, nebo tez apostrof. S
dvojitou uvozovkou neni problem.

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.9.2003 17:52:24

Puvodni zprava ze dne 6.9.2003:

> No ja samozrejmne myslim ' jednoduchou uvozovku, nebo tez apostrof. S
> dvojitou uvozovkou neni problem.

No to my jsme samozrejme vubec netusili, ze sis apostrof prejmenoval
na jednoduchou uvozovku a navic na nej usilovne myslis. Mozna by
pomohlo, kdybys priste opravdu napsal, co potrebujes. Mysleni totiz
odstrani filtr konference jako nepovolenou prilohu.

PS: Dej tam dva apostrofy za sebou - jako obvykle.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2003 17:30:22

Stanislav PETR - GLUX(tec)cz wrote:

>Dobry den,

>a co to zkusit takhle: 'text"text'

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Stanislav PETR - GLUX(tec)cz <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz> - 6.9.2003 16:52:15

> [...]

Saturday, September 6, 2003, 4:26:13 PM, jste napsal(a):

BL> No jasne ze se musi escapovat akorat, ze spetne lomitko neni v SQL

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2003 16:26:13

Michal Aichinger wrote:

>Nevim jak v Delphi, ale normalne se tyhle nebezpecny znaky musi
>excape - ovat. Takze pred ne vloz zpetne lomitko.
>
>Michal

Vlozeni do SQL databaze uvozovku

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 6.9.2003 16:08:12

> [...]

> tabulce a to jak prikazem INSERT, tak prikazem UPDATE. Zkousel jsem
> pouzit prikaz ESCAPE, ale vypada, ze funguje jenom pro LIKE a nikoli pro

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 6.9.2003 15:10:08

Dobry den

[...]

Nevite nekdo jak na to? (Je to celkem banalitka, ale ani v jedne
prirucce na to nemysleli)

No a mozna k tomu jeste dotaz na uziti komponentu UpdateSQL jak ji
pouzit v pripade, ze chchci updatovat LEFT JOIN dvou tabulek? Jde to vubec?

Lukas "benzin" Benda

Instalace BDE z vlastniho instalatoru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.9.2003 14:30:05

From: "Stanislav PETR - GLUX(tec)cz" <stanislav.petr(zv)glux(tec)cz>
> DBE potrebuju pro pristup k ODBC zdrojum (ty si vytvarim instalatorem sam -
> projistotu).

Pak je asi lepsi se pripojit na ODBC primo bez hruzy zvane BDE. Usetris si tim
plno starosti.

Osvedcene je napriklad ftp://ftp.humansoft.sk/public/ODBCe.zip

Petr Vones

Jak zjistit jestli je vybrana radka v DBGridu

[*] petr.spurny <peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz> - 6.9.2003 13:14:00

Dobry den,

pouzivam potomka DBGridu kde mam nastaveno RowSelect = true, MultiSelect =
false.

Zajimalo by me v jake udalosti a co testovat zda je vybrana radka nebo ne
(potrebuji to pro povoleni/zakazani nekterych polozek v menu).

SelectedRows.Count mi pri MultiSelect = false vraci porad 0 pri true funguje
dle ocekavani.

+ dalsi dotaz:

Jak se lze dostat ke vsem polickum vybraneho radku?
SelectedField mi pri RowSelect = true vraci prvni pole a jeste jsem neprisel
na to jak se dostat ke vsem.

Predem dekuji za odpovedi a za mozna primitivni otazky.

S pozdravem
Petr Spurny [W98SE, D6Ent]

:: petr.spurny ::

:: peta.spurny(zv)tiscali(tec)cz ::

tvorba historie

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 5.9.2003 20:06:56

:) no dik vsem za odpovedi, vesmes to vypada, ze vetsinou se pouziva
dalsi tabulka. Zamyslim se nad tim a v pripade nejasnosti jeste
napisu, specifikuji problem. Dik moc Horyna

PS: Vsechny me PK nenesou zadnou informaci, takze jejich pripadny
update (problem s FK) prilis nehrozi

Lokalni problemy Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.9.2003 18:06:49

On 5 Sep 2003 at 16:56, Petr Vones wrote:

> Nejde tedy jen o rozhodovani Win32 vs .NET nebo Object Pascal vs C#
> ale spise "moznosti nastroju pro Win32" vs "moznosti nastroju pro
> .NET", jejich kvalita, produktivita, udrzba a i cena.

Ja bych jeste k tomu dodal, ze .NET (velice zjednoduseno) je vlastne
jakasi opravena VCL dotazena do konce. Nebo jinak, .NET je to, co
bychom si prali od VLC a na co jsme se bali zeptat. :-)

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2003 17:24:45

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> To je take fajn nazor. Nikdo to jeste nevidel, ale vsichni vedi, ze to bude
> spatne! Treba nebude VCL.NET vypadat jako VCL.NET (Brrrrr). Novy C++Builder

Jakto ze ne. Nejaka verze je prece v te verzi Delphi.NET prekladace ktery je
k dispozici uzivatelum Delphi 7. Pokud to tedy nebude uplne jine, tak je to
zkratka spatna cesta. Stejne tak byly o zakladni koncepci clanky na BDN ze
kterych jasne vyplyva totez. Ale tohle je pouze nepodstatny detail.

> myslim take dokaze prekvapit (treba prave tim, ze nestoji na VCL), tak proc

Zajimave.

> [...]

se takove informace stoprocentne splni, ale stale lepsi nez ono zaryte mlceni.

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.