Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.9.2003 17:24:45

Puvodni zprava ze dne 5.9.2003:

> To jako ze C# Builder je VCL.NET? To je snad omyl, ne? Nebo to je jenom
> souvztaznost ciste nahodna?

Ne. Tvuj. Ano.

Lokalni problemy Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.9.2003 17:28:46

On 5 Sep 2003 at 16:48, Jaromir Luhan wrote:

> Kolik radku kodu jsi pouzil?

Z ceho? To neni o absolutnim poctu radku, ale o mych kapacitnich
moznostech. Neprevadeji se ani tak radky, ale know-how, jak napsat
program tak, aby spravne fungoval a nepadal, aby bylo mozne ho
udrzovat a v pripade potreby prevest co nejlevneji na neco noveho, na
nove technologie.

> O kolik??

O radu mesicu prace, nekolik zubu a hodne vlasu. ;)

> To je fakt relativni!

Jiste. Velkou firmu to stoji treba 100 milionu, coz je 1% jejiho
obratu, nezavisleho vyvojare to stoji treba 100 tisic, coz je 10%
jeho obratu. He. Komu se to vrati driv?

> To je take fajn nazor. Nikdo to jeste nevidel, ale vsichni vedi, ze to
> bude spatne! Treba nebude VCL.NET vypadat jako VCL.NET (Brrrrr).

Pak to ale nebude VCL.NET - v tom je logika neuprosna. Z prvnich
pokusu o VCL.NET jsem videl dost na to, aby me z toho obesly mrakoty.
Zapouzdreni .NET do VCL je fakt cimrmanovska slepa ulicka.
Vyfukovanim koure do vody opravdu zlato nevznika.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 5.9.2003 17:40:47

To asi nikdo nechce. Jenze take prehlizet co Borland zhruba dva roky dela
preci nejde.
Delphi porad pouzivam a pro klasicke mensi a jednoucelove WIN aplikace je to
stale neprekonany nastroj (tedy D5 a apl. maximalne na W2000). Jde o to, co
si snim muzu dovolit dal.
Pokud mam napriklad napsanou v D stredni nebo aplikacni vrstvu rozsahlejsiho
projektu, budu si hodne rozmyslet jak pokracovat. A uprimne - sahnu po
VS.NET.
To same v bledemodrem webove sluzby.
Zato u klientske casti je stale D pouzitelna volba (pokud ale doplnite VCL a
vyrazneji jej inovujete v souladu se soucasnymi OS na klientech + plus
opravite letite bugy).
A jako to vypada s WIN64? Co kdyz za dva roky budu na serverech v 64 bitech?
MS spolupracuje s Intelem a ma co nabidnout uz dnes.
Ony rozhoduji i mensi veci. Treba neschopnost aktualizovat help k win32,
dostatek dokumentace a dalsich zdroju od vyrobce (neco jako MSDN), postaveni
ceskeho zastoupeni spise jako prodejce krabic (coz je u fy. produkujici
vyvojarske nastroje zarazejici), atd.

Uz dva roky odkladame nakup a tak jsem nateseny az az. Zatim

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

> To je take fajn nazor. Nikdo to jeste nevidel, ale vsichni vedi, ze to
bude
> spatne! Treba nebude VCL.NET vypadat jako VCL.NET (Brrrrr). Novy
C++Builder
> myslim take dokaze prekvapit (treba prave tim, ze nestoji na VCL), tak
proc
> by nemohly Delphi? Tak proc vylevat s vanickou i dite? Nechme si po
cimrmanovsku "
> chvilku ocekavaneho napeti". :-))
> J. Luhan
> Borland CZ

Lokalni problemy Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.9.2003 17:16:44

On 5 Sep 2003 at 17:06, JLuhan(zv)borland(tec)cz wrote:

> Tohle bychom take mohli poslat do konference, ne? Mira

No dobre. A jestli jsi to myslel ironicky, pak jsem to nepochopil. :-
)))

Protoze nejdriv museli pretahnout hlavniho vizionare z Delphi, to je
prece nad slunce jasne, jako ze je placate, ze? :-)

> Dale, .NET nabizi docela sikovne resenou komunikaci po siti nebo
> internetu, aniz by bylo nutne dokupovat draha reseni. Modularni
> programovani je v .NET hrackou. To samozrejme souvisi i s rozhranim na
> jine aplikace, na coz se vaze dobra podpora XML, kterou jsem v Delphi
> nenasel.

Ne. Tim myslim skutecnou obousmernou komunikaci modulu po siti, at uz
jsou moduly ulozene kdekoliv. Pokud pocitam s tim, ze nejaky modul
muze byt jinde nez v mem adresari, pak uz je mi fuk, zda je na
sousednim disku, sousednim pocitaci nebo na druhem konci sveta.

> Je jasne, ze ze setrvacnosti bude jeste dost lidi v Delphi
> programovat. Hacek je v tom, ze budou postupne ubyvat, az nebudou
> schopni dale uzivit vyvoj a podporu Delphi. A co s tim pak? Ja jsem
> vizionar, a moje potreby predbihaji realnou nabidku. Uz ted bych
> potreboval vlastnosti programovacich nastroju, ktere _mozna_ budou tak
> za deset let.

> Borland na prsitich 10 let, kdyz ted nemaji zadneho vizionare! :-)

Mutacni funkce (vyhrabej si Softwarove noviny z dubna, tam jsem o tom
sice zertoval, ale na nektere ulohy by se mi to hodilo). Napriklad.
Ale vlastne jsi to slysel uz v Laznich Belohrad, ze? :-)

> Takze pokud Borland chce uspesne pokracovat dal,
> videl bych to tak, ze namisto pridavani dalsich volovinek konecne
> doopravi chyby v Delphi na uroven, aby v tom mohli lidi delat dalsich
> 7 let, Delphi se slavou a ohnostrojem ukonci a zacne se venovat
> budoucnosti.

E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Lokalni problemy Delphi

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 5.9.2003 17:38:47

Nejak mi pripada ze u Borlandu si rikaji "Co kdyby?" :-)

> Vyfukovanim koure do vody opravdu zlato nevznika.
>
> Zbysek Hlinka

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.9.2003 17:16:44

> Nejde tedy jen o rozhodovani Win32 vs .NET nebo Object Pascal vs C# ale
spise
> "moznosti nastroju pro Win32" vs "moznosti nastroju pro .NET", jejich
kvalita,
> produktivita, udrzba a i cena.

Nechci to quotovat cele, ale rekl bych, ze je to trefa do cerneho!
A to se tady jeste nemluvilo a UML a MDA a podobnych vecech. To by mela byt
vec, ktera udela projekt tak, aby se prace dala vyuzit ne za tydny nebo
mesice, ale dejme tomu roky nebo i desetileti! Ze potom ta implementace
nebude v Delphi, ale v SuperHyperD-- Studiu, to uz se da zaridit prave
nastroji implementace.

> Stejne tak se nekteri prodejci "slusne zivi" prodejem ojetych pocitacu s
P200.
> Tohle prece neni zadny argument.

Je, ale vytrzeny z kontextu... :-(

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.9.2003 17:20:45

> [...]
> tak se leccos vi predem - neco prosakne apod..

To jako ze C# Builder je VCL.NET? To je snad omyl, ne? Nebo to je jenom

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.9.2003 17:10:44

> [...]

tak se leccos vi predem - neco prosakne apod..

> radsej pockam na buducnost. Vzdy je dost casu chytit sa v niecom novom.

.NET byl novy pred 3 roky. VS.NET se vyvijelo minimalne tyto 3 roky.

> Myslim, ze co sa tyka vyvoja plati ceske "kdo chvili stal, uz stoji
> opodal" len na 50%.

No i kdyby stal o polovinu bliz nez opodal, tak to preci neni dobre.
Podle meho nazoru se vyplati byt "in" a umet neco vic nez ti ostatni.

PS: Ja nechci zakrnet :-)

tvorba historie v databazi

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.9.2003 16:50:42

Vlastimil Bardon wrote:

> Update prece normalne nemeni PK, neni duvod aby to vadilo referenci
> integrite.

Jenomze update neni jedina zmena, kterou historie musi registrovat.

> Skus nejdrive odpovedet na otazku, k cemu tu historii chces. Teprve z
> ucelu muze byt odvozeno spravne reseni.

Ja ji nechci k nicemu - podivej se po puvodnim tazateli :-)

pf

Lokalni problemy Delphi

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 5.9.2003 16:52:42

[...]

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
+421 904 421 925

Lokalni problemy Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.2003 16:56:43

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

Ja mam pocit, ze tady dochazi stale k jistemu nepochopeni. Mozna by bylo dobre
to trochu konkretizovat. Problem je nutne rozdelit na nekolik casti:

- platforma
- jazyk
- vyvojove prostredi a nastoje/knihovny ktere nabizi

O tom ze je Win32 na vrcholu sve slavy asi neni pochyb, i kdyz nepocitam ze
zmizi drive nez za cca pet let, patrne bude jeste doplneno o Win64. V soucasne
dobe se .NET stejne veze nad timto rozhranim se vsemi vyhodami a nevyhodami z
toho plynoucimi.

Jenze doba, kdy se aplikace delila jen na vlastni kod a z neho probihajici
volani do takoveho API je uz davno pryc. Pro efektivni vyvoj je treba mit
nejen vhodny nastroj ale i pouzitelne knihovny. A tady je prave ten kamen
urazu. Vyber nastroju pro vyvoj ve Win32 neni nijak velky. Mame tu vlastne
Delphi (a C++ Builder) a Microsoft Visual C++. Bohuzel Delphi prave v tomto
bode nestaci dnesnim potrebam, knihovny s nim dodavane (VCL) casto neposkytuji
pristup ke vsem vlastnostem operacniho sytemu, dokonce jsou v nich chyby diky
kterym aplikace ani nepracuje apod. Stale hure se v tom programuje, protoze
chybi podpora pro zakladni veci, ktere si clovek musi psat sam nebo dokoupit.
Ohledne MSVC++ je zase problem v tom, ze neni moc "visual" a ne kazdy rad C++.

Strucne receno, ackoli platforma Win32 neni jeste uplne mrtva, nastroje ktere
pri ni existuji zacinaji byt neatraktivni, drahe a problematicky pouzitelne.
Pritom je to skoda, plno veci by jeste slo dobre resit ve Win32, pokud by se
nekdo snazil vytvorit kvalitni nastroje a framework. Dobrym prikladem zcela
promarnene sance je napriklad implementace webservices a SOAPu v Delphi, ktera
nejen ze obsahuje spoustu neopravenych chyb, ale je i na nativni kod velmi
pomala (nevhodne pouziti DOM parseru, klasicky spatne zachazeni Borlandu se
stringy kde dochazi k neustalym realokacim ...) A kdyz k tomu pricteme jeste
naprostou neochotu Borlandu resit problemy pomoci oprav, tak je vysledny dojem
bohuzel spatny. To nezmeni asi desitky press release ...

V teto fazi se zkratka vyvojari poohlizeji po necem lepsim, protoze .NET jako
platforma nabizi nesrovnatelne vetsi mnozstvi relativne funkcnich celku pro
ruzne oblasti (databaze, prace s XML, webservice, web aplikace ...) sama od
sebe.

> [...]
produktivita, udrzba a i cena.

Stejne tak se nekteri prodejci "slusne zivi" prodejem ojetych pocitacu s P200.

Petr Vones

Lokalni problemy Delphi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 5.9.2003 16:54:42

No ta chvilka se nejak neumerne prodluzuje, aby se dite nenarodilo
mrtve :)

aplikace pro komfortni odesilani sms zprav, vizitek, log a melodii
=> Sms GateKeeper 2.1

Friday, September 5, 2003, 4:48:42 PM, you wrote:

JL> Tak proc vylevat s vanickou i dite? Nechme si po
JL> cimrmanovsku "chvilku ocekavaneho napeti". :-))

Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.9.2003 16:48:42

Kdyz uz jsme tady, tak tu zustaneme...

> [...]

> vyvoj OLE DB a dalsich komponent stal cca rok prace? Inu, co se da
> delat, nelze zit ze stare slavy. :-) Spocital jsem si, ze je levnejsi

O kolik??

> Chyba. Nezavisleho vyvojare to stoji vic penez a usili nez silnou
> firmu.

To je fakt relativni!

> Vsak mne na tom take stoji velky projekt (beru to samozrejme s
> ohledem na sve kapacity, tedy v relativnim meritku). Ale vidim, ze ve
> Win32 je dalsi udrzba, nerku-li rozvoj, prilis drahy. Proste je
> vyhodnejsi to v urcite fazi zarazit, navrhnout a napsat jinak a lepe,
> aby dalsi udrzba a rozvoj byl v celkovych nakladech levnejsi.
> Samozrejme ze tato strategie neplati pro naprosto vsechny projekty,
> ale pro velkou cast ano.

Vis, me to pripada ani ne tak spocitane, jako "spocitane tak, aby to vyslo".
Ale to si musi kazdy spocitat sam.

> [...]
by nemohly Delphi? Tak proc vylevat s vanickou i dite? Nechme si po
cimrmanovsku "chvilku ocekavaneho napeti". :-))

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.9.2003 16:36:41

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Borland se snazi reagovat na problemy NEamerickych uzivatelu a shromazduje
> bugy tykajici se specificky lokalizacnich problemu. Prosim P.T. ctenarstvo,
> pokud to nebude obtezovat, aby se zamyslelo nad chybami a problemy
> souvisejicimi s narodni podporou a pripadne mi poslalo jejich popis. Abychom
> nezatezovali konferenci, muzete mi to posilat primo na jluhan(zv)borland(tec)cz.

Nebylo by lepsi ty chyby diskutovat verejne a posilat pripadne do QC ? Stejne
je tak cca 0.5% pravdepodobnost ze je Borland bude opravovat, tak at si mohou
> [...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.9.2003 16:10:34

On 5 Sep 2003 at 15:52, JLuhan(zv)borland(tec)cz wrote:

> Vis co, tohle je diskuse vhodna spis do konference.

Dobre, posilam do konference. He. :-)

> [...]

> nejlepsi a nejuniverzalnejsi, vsechny ostatni jazyky jsou pase...).
> Verim, ze Delphi jeste nerekly posledni slovo (a to nezavisle na me

Tak posledni asi ne, ale uz to slovo nebude relevantni. Az tolik si
troufam predpovidat.

> firemni prislusnosti!) a ze s nastupem .NETu to take nebude tak horke.
> Vzdyt jeste exituji firmy, ktere se slusne zivi prodejem aplikaci pro
> stara Wokna nebo doknce pro DOS!

:-))) Ja jim to neberu, ale Richard Kubat by to nejspis nazval
chybnym podnikatelskym zamerem! :-)))

export do Excelu

[*] likeapear(zv)centrum(tec)cz - 5.9.2003 15:18:28

To by neslo. To totiz neni potomek TObject. Ja jsem zkusil toto (bez
worksheetu a workbooku) a funguje to OK. Proces to ukonci.

var
Excel: Variant;

Excel:=CreateOleObject('Excel.Application');

Excel.Quit;
Excel:=Unassigned;

From: "Michal Kuncl" <spider_x(zv)quick(tec)cz>
> Dale bych se chtel zeptat jestli nekdo nevite o nejake komponente, jako je v
> delphi FileListBox, ale aby se u souboru zobrazovaly ikony podle
> asociovanych programu (snad chapete co tim myslim :-). Zkousel jsem tu verzi

TShellListView v Delphi.

Petr Vones

export do Excelu

[*] delphinpp(zv)seznam(tec)cz - 5.9.2003 12:37:52

[...]

OT: Windows Update a FileListBox

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 5.9.2003 12:15:51

Omlouvam se za OT, ale potreboval bych trochu poradit. Mam ciste
nainstalovany XP-pro sp1 a windows update mam na stazeny CD (stazeny pres
"katalog aktualizaci" nebo jak se to jmenuje). Ted k "problemu": slo by
nejak instalaci vsech updatu (z toho CD) automatizovat? Ono totiz poustet je
exac po exaci je celkem vopruz a jeste k tomu kdyz to mate delat na nekolika
pocitacich...

diky predem za pomoc.

Dale bych se chtel zeptat jestli nekdo nevite o nejake komponente, jako je v
delphi FileListBox, ale aby se u souboru zobrazovaly ikony podle
asociovanych programu (snad chapete co tim myslim :-). Zkousel jsem tu verzi
z JVCL, ale ta funguje nejak pochybne (ke kazdymu souboru dava ikonu
"natazena ruka").

Zdravi Spider_X

tvorba historie v databazi

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 5.9.2003 11:49:49

[...]

Jak u InternetExplorer.Application zachytit chyby,

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 5.9.2003 11:41:49

Zdravim,
Oteviram internet explorer takto:
if( VarIsEmpty(IE) )then
begin
IE:=CreateOleObject('InternetExplorer.Application');
IE.Visible := true;
WinHanlde := FindWIndow('IEFrame', nil);
if (0 <> WinHanlde) then
begin
SetForegroundWindow(WinHanlde);
ShowMessage('Can''t open IE !');
end;

Potom jej takto pouzivam, v cyklu postupne oteviram stranky ze seznamu,
cyklus vola tuto proceduru. strURL obsahuje URL adresu.

//will open strURL in InternetExplorer
IE.Navigate(strURL);
WaitTime := 0; BTimeout := False;
Timer1.Enabled := True;
repeat
//don't leave the procedure until strURL document will be loaded
//or Timeout is over
update;
Application.ProcessMessages;
If WaitTime >= Frm_Main.Timeout Then BTimeout := True;
until (not IE.Busy) or (BTimeout);
Timer1.Enabled := False;

Takto to funguje dobre. Ale obcas se vyskytnou adresy pri jejichz
otevreni IE zobrazi nejaky dialog (chyba ve scriptu, stazeni neceho
apod...) a ceka na zasah uzivatele. Nevite prosim nekdo jak osetrit i
tyto stavy, nejakym zpusobem zjistit ze IE ceka na zasah uzivatele a pak
ho asi schodit, znovu otevrit a pokracovat dalsi strankou. Ale jak
zjistit ze ceka na uzivateluv vstup?

Problem s JEDI

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 5.9.2003 11:39:48

Ahoj,

rad bych vas poprosil o radu.
[...]

Udalosti pri pouziti ramcu

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 5.9.2003 11:01:46

Zdravim vsechny!

Zacal jsem pouzivat ramce. Vytvoril jsem jednoduchy ramec s edity a 2
tlacitky. Na tlacitkach mam navesene udalosti OnClick. Take na editech
udalosti OnChange. Ramec umistim do formulare, ale nevidim jednotlive
napsane udalosti v danem ramci.
Nevite nekdo jak toho docilit, aby byly videt, nebo se musi po umisteni
ramce do formu pro jednitlive objekty psat samostatne udalosti znova.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 596 786 001
Mob.: 604 175 519
HTTP://www.sagit(tec)cz/

OT: Lokalni problemy Delphi

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 5.9.2003 10:01:42

Obracim se na konferenci s nasledujicim dotazem:
[...]
Diky za pozornost.

J. Luhan
Borland CZ

Generatory Interbase

[*] Jan Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 5.9.2003 08:37:36

Primo takto to napis do SQL prikazu, jen misto "mujgenerator" samozrejme dej
nazev sveho generatoru. RDB$DATABASE je tabulka v tve databazi, ale ta tam
uz je, tu nemusis vytvaret.
Honza

BDE a PARADOX

From: "Martin Nedopil" <delphi(zv)hon(tec)cz>
> [...]
> nemel? Ja mam ve zvyku pozastavovat uplne vsechno
> az se nekdy sam divim, ale tim to asi nebude. Nebo

Lokalizace programu v CLX

[*] jan_rizek(zv)centrum(tec)cz - 4.9.2003 16:22:21

[...]

Dekuji a omlouvam se, ze tak uplne nereaguji na predchozi dotaz...

H. R.

BDE a PARADOX

[*] ohanys(zv)retia(tec)cz - 4.9.2003 16:52:27

Napr.pres InstallShield se daji vytvorit instalacni soubory tveho programu,
do ktere zahrnes i instalaci BDE, nebo si muzez vytvorit instalacky pouze
pro BDE.

Oldrich Hanys

jan_rizek(zv)centru
m(tec)cz Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Odeslal: Kopie:
delphi-l-owner(zv)c Predmet: BDE a PARADOX
lexpert(tec)cz

04.09.2003 16:18
Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l

[...]

Dekuji za pripadne odpovedi...

a zdravim

Honza Rizek

BDE a PARADOX

[*] Tom Beran <tfuzzy(zv)atlas(tec)cz> - 4.9.2003 17:02:28

> [...]
> BDE? Jak? A pokud ne, jak se doinstaluje BDE na zakaznikuv pocitac,
> bez pouziti instalacniho CD Delphi? Jde to? Mate s tim nekdo

http://www.bdesupport.com/deploy.htm

T.

Je mozne pouzit TStrings jako vystup function ?

> Hodila by se mi funkce s touto deklaraci:
>
> Function Blabla(Text: String) : TStrings;

Jde to, ale musis si pohlidat uvolneni v pripade vyjimky, protoze volajici
procedura se pri vyjimce o nove vznikle instanci nedozvi i kdyby volani bylo
v bloku try finally/except.

Function Blabla(Text: String) : TStrings;
begin
result:=TStringList.Create;
result.Destroy;
raise;

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>

> No jo .. mam podobnou zkusenost s WinXP.Na IB se databaze poprve , nez se
> nekdo pripoji, otvira pekne dlouho ... a na Win98SE to je hned ...
>
> Jirka

> na

Firebird a WinXP

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 3.9.2003 16:40:41

Zdravim,
Asi hloupa rada. Ale mate tam SP1 pro XP? A ostatne I dalsi updates z
http://windowsupdates.microsoft.com . Pokud pouzivate ADO zkontroloval
bych si verzi nainstalovanou ve widlich, posledni vydana je snad 2.8.
Tohle vam vrati verzi ADO: function TForm1.GetADOVersion: String; var
Connection: Variant;

Connection := CreateOleObject('ADODB.Connection');
Result := Connection.Version;
except
Result := '0.0';

From: "Jakub Martinek" <listbox(zv)vakmb(tec)cz>
> To same u tzv. webovych aplikaci - psat v Delphi treba implementaci SOAP je
> desnej vopruz.

Ano, nemluve o tech chybach ktere je treba si sam opravit, aby to bylo vubec
pouzitelne.

> nebo se bez nich obejit. Funkcnost je dana pouze framevorkem a
> kompilatorem, na nastroji nezalezi.

Presne tak.

> Ad smysluplnost debaty - vyber prostredi a nastroju ma podle mne velky vliv
> na existenci vyvojare ci firmy. Tak proc to neprobirat, obzvlast v dobe kdy
> budoucnost Delphi neni zcela jasna.

O tom to totiz je. Pokud by Borland prokazal, ze ma zajem dale rozvijet Delphi
pro Win32 tak by tato debata vypadala asi uplne jinak. Bohuzel nema asi zajem
jej ani udrzovat. Nejasna je i budoucnost ohledne Win64, kterou naopak neni
treba resit u .NETu.

Petr Vones

Firebird a WinXP

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 3.9.2003 15:41:15

> [...]

> stroji) trvalo ani ne vterinu, nyni 6sec.
> Mam WinXP Prof na PIV, 2,4, 256MB RAM, 80GB HDD.
> Pred tim Win2K Prof na PIV, 1,7, 128MB RAM, 80 HDD.

TStrings a SaveToFile, access violation. D6.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 3.9.2003 15:07:12

David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> wrote:
> A nejak nemohu najit chybu. S promenou Filters v cele aplikaci pracuji
> pouze takto:
>
> Memo1.Lines := Filters;
> Anebo
> Filters := Memo1.Lines;

Mozna bude problem v tomhle -- kopirovani obsahu stringlistu je:
Filters.Assign(Memo1.Lines), nikoliv proste prirazeni.

To co delas ty je kopirovani pointeru a obzvlast to prirazeni do Filters
je urcite spatne. V pripade Memo1.Lines to asi bude dobre, protoze
v prislusne Set-metode se obsah kopiruje

Martin Schayna

TStrings a SaveToFile, access violation. D6.

[*] martin.ben(zv)ge(tec)com - 3.9.2003 15:21:14

TStrings je abstraktni trida, pouzij primo TStringList. A misto primeho
prirazeni pouzij Assign.
Jeste bych zvazil, jestli je nutne vytvaret MyList a jestli neni lepsi
pouzit pro nacitani dat a jejich ukladani primo Memo1.

Predstavoval bch si to asi takto:

Memo1: TMemo;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
MyList: TStringList; //nebo podle potreby v public

MyList := TStringList.Create;
MyList.LoadFromFile('c:\filters.txt');
Memo1.Lines.Assign(MyList);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
MyList.Assign(Memo1.Lines);
MyList.SaveToFile('c:\filters.txt');
MyList.Free;

From: David Michal [mailto:david.michal(zv)czechwireless(tec)cz]

Zdravim,
Mam problem s pouzitim SaveToFile, stale nemohu najit kde mam v kodu
chybu. Pri Frm_Main.FormCreate nacitam do promene Filters: Tstrings
stringy ze souboru pomoci LoadFromFile, pri ukonceni aplikace chci
stringy z promene Filters opet ulozit do filters.txt pomoci SaveToFile
ale zde mi to hlasi access violation.

Var
Filters: TStrings;

procedure TFrm_Main.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Filters := TStringList.Create;
Filters.LoadFromFile('c:\filters.txt');
end;

procedure TFrm_Main.B_QuitClick(Sender: TObject);
begin
Filters.SaveToFile('c:\filters.txt');
Filters.Free;
Application.Terminate;
end;

A nejak nemohu najit chybu. S promenou Filters v cele aplikaci pracuji
pouze takto:

Memo1.Lines := Filters;
Anebo
Filters := Memo1.Lines;

Zustava snad soubor filters.txt nejak otevreny pri pouziti LoadFromFile
a je nutne ho nejak zavrit pred volanim SaveToFile?

Diky za napady,
David

TStrings a SaveToFile, access violation. D6.

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 3.9.2003 14:59:11