Trial verzia na 30 dni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 15:29:40

Puvodni zprava ze dne 21.10.2003:

> akym sposobom sa da urobit trial verzia programu na povedzme 30 dni, tak aby
> sa po odinstalovani pamatalo, ze uz bola na tych WIN instalovana a aby
> uzivatel nemohol z registrov vymazat o tom informacie ?

To neni mozne udelat.

Trial verzia na 30 dni

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 21.10.2003 15:59:49

Pokud ma uzivatel prislusna prava, tak muze z registru vymazat cokoliv. Jde
jen o to, aby vedel, co ma vymazat. Nezbyva tedy nic jineho, nez tu
informaci zapsat do klice s nicnerikajicim nazvem, ale nastrojem RegMon
apod. to bude stejne odchytitelne. Resume: bezny uzivatel takovou ochranu
neobejde, odbornik ji obejde, at ji udelas, jak ji udelas.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

[...]

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 21.10.2003 15:43:45

Zapis do 0,1 (nedatove) stopy na disku, tak to ma treba Autodesk.
Ale koledujes si o nefunkcni disk.

Jakub Martinek
jmartinek(zv)vakmb(tec)cz

> [...]
> sa po odinstalovani pamatalo, ze uz bola na tych WIN instalovana a aby
> uzivatel nemohol z registrov vymazat o tom informacie ?

prevod na velke pismo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 15:23:32

From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
> je v delphi nejaka funkcia ktora mi prevedie text zapisany do DBedit na
> velke pismo ?

AnsiUpperCase

Petr Vones

prevod na velke pismo

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 21.10.2003 15:37:41

Ahoj,

nestaci je dat property CharCase na "ecUpperCase"?

> je v delphi nejaka funkcia ktora mi prevedie
> text zapisany do DBedit na
> velke pismo ?

Trial verzia na 30 dni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 15:49:47

Puvodni zprava ze dne 21.10.2003:

> Nemam na mysli experta na "crackovanie" ale bezneho uzivatela, ktory
> sa nebude moc v registroch rypat.

Na to neni potreba expert na crackovani. Jsou k dispozici bezne
pouzivane programy pro sledovani zapisu do registru a do souboru,
ktere vysleduji, co se deje pri instalaci, aby to slo pozdeji bez
problemu vyhodit a zbavit se chleva, co programatori po sobe
zanechavaji vsude mozne...

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 15:31:40

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
> To uz je mi jasne, ale tady si nerozumime. Nekde jsem cetl, ze se da pomoci
> TAPI pripojit vice zarizeni na jedno vedeni. Napr. Telefonni ustredna

TAPI je jen abstrakce, driver lze napsat temer na vsechno, at je to modem
pripojeny pres seriovy port nebo treba nejake modemove pole pres TCP/IP nebo
co ja vim. Porad se to tobe jako programatorovi bude tvarit stejne. To je
koneckoncu pres i ucel toho rozhrani.

> Panasonic, PC1, PC2. To pripojeni je paralenli nebo jsou na to nejake
> sbernice? Ale to zas neni tak dulezite.

To si budes muset zjistit u vyrobce toho zarizeni. TAPI driver lze dnes brat
za samozrejmost.

> To jsem cekal. A v anglictine jo? Nebo alespon www kde se dozvim vice.

Napriklad v MSDN:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnanchor/html/tapitspimspi.asp

Petr Vones

prevod na velke pismo

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 21.10.2003 15:27:40

a este jeden dotaz ohladom DBEDIT. Da sa tam zadavam maska ? Nieco ako mask
edit. Nenasiel som to v objekt inspektore.

dakujem

----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Zkontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 5 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (zme.zoner.sk)

prevod na velke pismo

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 21.10.2003 15:41:42

[...]

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 21.10.2003 15:21:31

> [...]

> Tezko.

To jsem cekal. A v anglictine jo? Nebo alespon www kde se dozvim vice.

Zapletal Martin

Uzivatelsky editor exportu do excelu

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 21.10.2003 15:35:41

Ahoj,

pouzival FLexcel komponenty (www.torry.net) .Sice maj trochu narocnejsi konfiguraci, je treba si navolit v templatu dost promennych (napr. nazev oblasti je velmi klicova zalezitost. Jiz z examplu je ale jasne, ze toho umi dost.

Jinak nekdy je rychlejsi udelat ten export rovnou v delphi....

Ludek

Predmet: Uzivatelsky editor exportu do excelu

> Ahoj,
>
> nevidel jste nekdo editor exportu do
> excelu. Mam namysli obdobu
> editoru tiskovych sestav (napr. Sinea).
> Samotne vygenerovani do excelu
> neni problem, ale jde mi o uzivatelske zmeny
> (jake sloupecky se budou
> exportovat, co se bude sumovat, atd.).
>
> Jerom

Trial verzia na 30 dni

[*] TYORY - Vakonic Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 21.10.2003 15:25:39

Ahoj,

akym sposobom sa da urobit trial verzia programu na povedzme 30 dni, tak aby
sa po odinstalovani pamatalo, ze uz bola na tych WIN instalovana a aby
uzivatel nemohol z registrov vymazat o tom informacie ?

Dakujem

Palo Vakonic

prevod na velke pismo

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 21.10.2003 15:21:31

zdravim,

[...]

MSDE a ine databazy

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 21.10.2003 15:17:31

este taky dotaz nie je nejaka ulozena procedura, ktora by previedla databazu
mdb do MSDE ? obe veci su produktom microsoft tak by mal take nieco
podporovat.

dakujem

----------
[...]

ACCESS a typ polozky

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 21.10.2003 15:13:30

Dobry den,

mam v ACCESS databazi polozku zadanou jako jednoduche cislo, vlozil jsem do
ni cislo 945,582 a pak jsem dal dotaz na vysani teto polozky a polozky+0
dostal jsem 945,582 a 945,58197021, je to asi tim ze si to prevedl na
dvojitou presnost, nevite jak mu v tom zabranit? v MS SQL existuje CONVERT,
ale v ACcESS jsem nic takoveho nenasel

predem diky

ovladani aplikace modemem

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 21.10.2003 14:41:12

No hura, konecne neco konkretniho. Drapnu teda nekde voice modem a snad se
nekam hnu, ale stejne by mne zajimalo, pokud TAPI podporuje vice zarizeni na
jednom vedeni, to se opravdu zapojuji paralelne? Existuje na to tema nejaka
ceska knizka?

Zapletal Martin

> Investovat do hardware? To nejsou zadne investice, to je normalni
> voice modem.

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 14:45:20

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
> [...]

Modem pripojis bud pres USB/seriovy port nebo budes mit interni jako zarizeni

Tezko.

Petr Vones

Uzivatelsky editor exportu do excelu

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 21.10.2003 14:41:07

[...]

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 21.10.2003 13:42:55

Hypoteticke dotazy musim vymyslet nez budu investovat do hardware. Tim spis,
ze nevim co mam vlastne koupit a na to mi demo odpoved neda. Jak jsem jiz
psal tato problematika mi zatim moc nerika. Proto bych to potreboval
polopate. Odkazu na TAPI problematiku je mraky ale jsou trosku dal nez ja.

Zapletal Martin

> No musis spojeni navazat ve voice rezimu na voice modem, logicky,
> nikoliv v datovem... Pak muzes nahravat zvuk, sledovat DTMF, odesilat
> zvuk, odesilat DTMF apod. Nastuduj si nejake demo, to mas lepsi nez
> vymyslet hypoteticke dotazy.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

MSDE a ine databazy

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.10.2003 13:42:56

1. Pripojit jine databaze lze, uspesne jsem vyzkousel ACCESS,
nene uspesne FoxPro (nahodne byly problemy). Je to ale dost pomale
(pro vetsi tabulky).
Postup viz. BOL.
Pokud se pripojovana tabulka moc nemeni
napr. 1 x za den ... tak ji radeji importuj, cele je to vyrazne jednodusi.

2. procedura se nikam neklada ona se creatuje (zaroven i kompiluje)
CREATE PROCEDURE nazev [[parametr], parametr,.....]
AS
-- kod
viz. BOL
3 proceduru lze vyvolat z query EXEC .... jmenoprocedyry [[parametr], parametr,.....]
nebo pomoci komponety TADOStoredProc
Pavel

> From: mato [mailto:mato.tino(zv)inmail.sk]
> mal by som nejake otazky ohladom MSDE - SQL servra
> -dokaze sa MSDE pripojit napr. na DBF alebo MDB ? Napr. mam
> na sevri MSDE s
> databazov a sucasne nejaky DBF subor. Chcem aby MSDE
> spracoval nejaky dotaz
> ale aj s udajmi s DBF a klientovy dodal iba vysledok. Takze klient na
> lokalnej stanici by sa ani o DBF nemusel starat. Ak ano ako
> to urobit ?
> -teraz take zaciatocnicke otazky. Ako ulozim do MSDE
> proceduru a ako ju
> vyvolam s ADO v Delphi ?

MSDE a ine databazy

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 21.10.2003 13:30:48

Zdravim,
databazu DBF alebo MDB (a vo vseobecnosti lubovolny ODBC alebo ADO zdroj
dat) je mozne pripojit pomocou Linked Servers.
Kedze asi nemas Enterprise Manager, mozes pouzit ulozenu proceduru
sp_addlinkedserver.
Procedure vytvoris cez prikaz CREATE PROCEDURE a spustis cez EXEC.
Skus si zohnat nejaku knihu k MS SQL, tam by to malo byt vsetko podrobne
popisane.
Aj help SQL Server Books Online je celkom dobry (ked vies co hladas), ten
asi ale nemas k dispozicii.

Martin Cajbik

> [...]
> lokalnej stanici by sa ani o DBF nemusel starat. Ak ano ako to urobit ?
> -teraz take zaciatocnicke otazky. Ako ulozim do MSDE proceduru a ako ju

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 13:55:00

> [...]

> ale jsou trosku dal nez ja.

Investovat do hardware? To nejsou zadne investice, to je normalni
voice modem. Jednou nepujdes na zmrzlinu a muzes si ho koupit. Za tu
dobu, co to tady hypoteticky resis, by sis uz davno vydelal na
modemovou farmu. Bez modemu nic nevyvines, kdyz jsi to v zivote
nevidel. Kup si normalni voice modem nebo si ho nekde pujc a pak si
spust to demo a musi ti byt vsechno jasne.

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2003 13:30:46

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
> Dobra, ted vim co dela udalost OnTapiDTMF, nicmene tuto problematiku vubec
> neznam a potreboval bych spise prakticke rady. TAPI zvlada kazdy modem nebo
> jsou nejake specialni? Jak se tato zarizeni zapojuji? Je treba instalovat

TAPI je jednotne programove rozhrani (API) pro telefonni aplikace. Pri
instalaci modemu jsou v jeho driveru vsechny potrebne informace. V samotnem
TAPI neni problem. Jine je to ale v pripade AsyncPro komponent, ktere nejsou
napsany zrovna nejlepe (ovsem za soucasnou cenu jsou jednoznacne dobre) takze
nefunguji s nekterymi TAPI drivery. V pripade problemu to lze resit dodatecnou
upravou.

> nejaky specialni SW? Je k tomu potreba nejaky HW? Pokud staci modem, jak jej
> nastavit aby pri zazvoneni zvedl a nechtel se spojovat (s obycejnym

Viz EnableVoice property v dokumentaci k AsyncPro.

Petr Vones

ovladani aplikace modemem

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.2003 13:24:45

> [...]

nikoliv v datovem... Pak muzes nahravat zvuk, sledovat DTMF, odesilat
zvuk, odesilat DTMF apod. Nastuduj si nejake demo, to mas lepsi nez

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 21.10.2003 13:16:36

[...]
telefonem)? Vim, ze pomoci TAPI muze chodit vice zarizeni, to se ale spojuji
paralelne na jedno vedeni (2 draty)? Sorry, ale je to pro mne nooooovum.

Martin Zapletal

> Ten modem by mel predevsim umet zpracovat DTMF. Nez nekam posilat nejake
> AT prikazy, ktere jsou specificke pro kazdy modem, je vhodnejsi vyuzit jiz
> existujici programove rozhrani - TAPI, ktere je k podobnemu ucelu
zhotoveno.
> Driver pro dany modem obsahuje potrebne informace.
>
> V Delphi zkus AsyncPro (http://sourceforge.net/projects/tpapro), viz
udalost
> OnTapiDTMF v dokumentaci.
>
> Petr Vones

SynEdit a Undolist

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 21.10.2003 12:58:35

21.10.2003 Lubos Urban:
> Totr funguje perfektne dakujem :), ale este by som potreboval aby to
> fungovalo tak ze ked je SelText prazdny tak na zaciatok radku na ktorom sa
> nachadza kurzor da retazec '--'.
> Napadlo ma nieco taketo: scitat dlzky vsetrkych riadkov pred tou na ktorej
> sa nachadza kurzor. Na tuto hodnotu nastavit SelStart a SelEnd nastavit na
> dlzku riadky kde je kurzor a potom pokracovat takako v predch pripade.

Staci se postavit na zacatek radku a radek oznacit:
SynEdit.CaretX := 1;
SynEdit.CommandProcessor(ecSelLineEnd, #0, nil);
pak uz mas oznaceny radek a muzes s nim pracovat pomoci SelText.

nebo jeste jedna moznost bez oznacovani radku:
SynEdit.CaretX := 1;
SynEdit.SelText := '--';

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

MSDE a ine databazy

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 21.10.2003 12:54:35

zdravim,

[...]

TServerSocket & TClientSocket a porty na windows

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2003 12:10:19

> [...]
pomoci
> 'TServerSocket' a 'TClientSocket'.
> Zdalo se, ze se vse zadarilo, ale zjistil jsem, ze serverova
aplikace otevre
> nejaky port a ten zustane otevren i po uzavreni aplikace.
> Po cca 5-ti munitach dojde k jeho ukonceni.
> Tento port neni pouzit pro nastaveni komponent. Tam jsem pouzil
5205.
> Pri konektu clientu na server se vzdy otevre nove cislo portu, krome
mnou
> definovaneho.
> Snad jsem se pokusil o vsechny moznosti, ale stale se mi nedari

1) klient pro spojeni obvykle samozrejme pouziva socket tak, ze
dostava vlastni cislo portu pridelene systemem v okamziku navazani
spojeni (proste se vybere prvni v tu chvili volne cislo (vzdy vyssi
nez 1023)). Server naproti tomu posloucha obvykle na nejakem
konkretnim portu a pouziva tedy ten urceny programatorem/nastavenim.

2)pokud se klinet pripoji na nejaky socket na serveru automaticky
dojde k vytvoreni noveho socketu na serveru, ktery ma prideleno stejne
cislo portu jako 'hlavni' socket serveru. Protoze v ramci navazanych
spojeni se sockety rozlisuji krome IP adresy na serveru a portu na
serveru jeste ip portem protistrany lze stale jednoznacne rozlisit
mezi vice spojenimi na jednom serveru.

3) pokud server zavre socket na kterem posloucha/ocekava pozadavky
klientu, budou existujici klientska spojeni jeste pokracovat vesele v
praci (tj cislo portu , ktere server pouzival pro hlavni socket se
bude jevit jako obsazene) - pokud prislusna obsluha komunikace nebude
ukoncena take.

4) existuje nekolik zpusobu ukonceni TCP spojeni. BUd se obe strany
dohodnou ze okamzite ukonci spojeni nebo dojde k tomu, ze jedna strana
neni schopne komunikovat (pad linky do interbetu, restart/vypnuti PC
atd). Pak je spojeni ve stavu, kdy musi ruzne timeoutovaci mechanismy
zajistit, ze po case spojeni zavrou. Na nekterych systemech za splneni
jistych podminek nemusi k rozpojeni dojit vubec (vyple keep-alive
atd). Je bezne, ze po ukonceni komunikace zustava jeste na serveru
socket ve stavu, kdy neni mozne znovu 'bindnout' socket na stejne
cislo portu. Staci se pomoci netstat -an podivat na TCP sockety, ktere
jsou v ruznych CLOSE_WAIT atd stavech

Pokud 'visi' nejake spojeni v CLOSE_WAIT ci jinem WAIT stavu pak
vetsinou nezbyva nic jineho nez pockat par sekund az par minut nez
TCP/IP subsystem prijde na to, ze je neco v neporadku a spojeni zrusi
a sockety uvolni.
Ukoncenim aplikace se automaticky sockety ze systemove tabulky spojeni
nevyjimaji - je to proto, ze vklastni ukoncovani spojeni obsluhuje
system sam (ne apklikace - ta pouze muze vydat pokyn k uzavreni
socketu). A ukoncovani spojeni je zalezitost, ktera vyzaduje odpoved
vzdalene strany (a na tu prave system muze pomerne dlouho cekat).

D. Toman

SMDBGrid - Property Grouping does not exists

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2003 11:58:18

Vsechny zdravim,

nesetkal jste se nekdo s touto chybou. Komponenta SMDBGrid od
http://www.scalabium.com.

??

TServerSocket & TClientSocket a porty na windows

[*] Petr Vetesnik <wetty(zv)quick(tec)cz> - 21.10.2003 11:03:57

[...]

Petr Vetesnik

SynEdit a Undolist

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 21.10.2003 10:37:54

Jan Fiala wrote:

> [...]

sa nachadza kurzor. Na tuto hodnotu nastavit SelStart a SelEnd nastavit na
dlzku riadky kde je kurzor a potom pokracovat takako v predch pripade.

Vsetko je pekne len za ten svet mi to nechce fungovat spravne, poradte
prosim kde robim chybu.

var BB: TPoint;
LineNr: Integer;
i: Integer;
Len: Integer;
begin
if(Length(SynEdit1.SelText)= 0) then
begin
Len:= 0;
BB:= SynEdit1.BlockBegin;
LineNr:= BB.y-1;
for i:= 0 to LineNr-1 do
Len:= Len + Length(SynEdit1.Lines[i]);
SynEdit1.SelStart:= Len;
SynEdit1.SelEnd:= Len + Length(SynEdit1.Lines[LineNr]);
SynEdit1.SelText:= '--'+SynEdit1.SelText;

Ruseni dynamicky vytvareneho menu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.10.2003 09:49:44

> Pokud si dynamicky vytvarim menu v podstate nejak takto
>
> MenuItem.Add( TMenuItem.Create(Application))
>
> (Ve skutecnosti to delam trochu jinak, ale to neni dulezite)
>
> a pak nekde chci vytvorena menu zrusit. Postaci, kdyz zavolam
>
> MenuItem.Items[i].Free ?
>
> nebo musim volat take
>
> MenuItem[i].Remove ?

Staci Free, Remove sa vola v destruktore.

Ruseni dynamicky vytvareneho menu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 21.10.2003 09:39:44

Prosim o radu.

[...]

Chyba 3624 MSSQL2000

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.10.2003 09:03:41

Pokud to pada v DBCC u nekterych indexu, zkus je zrusit a znovu postavit.

Co to je personal edition u MSSQL2000, priznam se, ze pouzivam
pouze "developer edition" a tam jsem se podobnym rozdelenim
nesetkal. Jakou verzi server hlasi v (zv)(zv)version ?

Pavel

> From: Ludek ZITA [mailto:konference(zv)sales(tec)cz]

Graf odberu pro energetiku

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 21.10.2003 08:05:37

Pozri sa na komponentu TChart (paleta Additional), myslim, ze je velmi
dobra.

Stano

Graf odberu pro energetiku

[*] Martin Krakora <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2003 06:47:32

Dobry den,
resime ted jednu aplikaci pro energetiku, jedna se o sledovani odberu energie. V puvodni aplikaci, kterou nyni nahrazujeme meli udelany graf ktery zobrazoval hodnoty oberu energie ve sledovanych casovych usecich jakymi jsou ctvrthodina a hodina. Graf kreslil i prognozu odberu na konci sledovaneho obdobi.
Neresil jste nekdo uz neco podobneho, nevite kde by se dala nejaka takova komponenta stahnout (freeware neni podminkou)?

S pozdravem

Krakora Martin
Prvni Elektro, a.s. - Automatizace

Vyssi bezpecnost pripojeni znamena nizsi naklady spojene s odstranovanim nasledku utoku z internetu. http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=63341%26url=http://www.contactel(tec)cz/bezpecnyinternet

Cas z OS a CMOS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 19:44:51

From: "Ing. Zdenek Reznicek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> DOTAZ:
> Nesynchronizuji nahodou W XP o pulnoci cas z CMOS s casem OS ? Pokud ano, da
> se ve W XP nastavit castejsi synchronizaci casu ?

Viz funkce SetSystemTimeAdjustment

Petr Vones

Chyba 3624 MSSQL2000

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 18:52:43

> [...]
>mi to dlouhou dobu chodilo. Dokonce jsem zkusil opet ten samy soubor obnovit

nekde se tu tusim pred tydnem obevil link na soft, ktery prepne v
registrech par udaju a windows se TVARI jako SERVER. Pak pujde nainstalovat
i stejna DB.

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://www.pnws.org
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE www.pnws.org

ERROR_IO_PENDING ... - VYRESENO :-)

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 18:18:41

Ano, :-)
cely zadrhel byl vlastne v tom, ze pokud chci ovladac takovymto zpusobem
ridit, musim ho nejspis nastartovat pres scmanager (mozna ho Win
startuji s jinymi pravy, nevim), pak si s nim uz muzu delat co chci (za
predpokladu, ze mam vyhovujici opravneni). Druha chyba byla v tom, ze
jsem nemel obsouzeny ->DriverUnload. Je to divne, ale ma to souvislost i
na samotne STOPnuti (ne unload) ovladace/service. Kdyz jsem na nej
zapomel, dostaval jsem ruzne - i nelogicke chyby z scmanagera, driver se
sice odebral, ale az po restartu. V podstate jeden pokus o pristup a uz
jsem si neskrtl, jen same chyby. No uz to jede! Dekuji za obohacujici
diskusi. :-)

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Pravidla psani kodu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 18:08:40

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Kdysi davno se tady nekdo ptal jak spravne psat v Delpi. A nekdo jiny ho
> tenkrat odkazal nekam na internet, kde byl dokument popisujici jakasi
> pravidla slusnosti pro prehledne a citelne psani kodu. Snazili jsme se to

http://community.borland.com/soapbox/techvoyage/article/1,1795,10280,00.html

Petr Vones

Pravidla psani kodu

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.10.2003 18:02:39

Kdysi davno se tady nekdo ptal jak spravne psat v Delpi. A nekdo jiny ho tenkrat odkazal nekam na internet, kde byl dokument popisujici jakasi pravidla slusnosti pro prehledne a citelne psani kodu. Snazili jsme se to ted najit v archivu, ale nepodarilo se. Nevite prosim nekdo, co to bylo za odkaz, popripade nevite nekdo nejaky jiny vhodny zdroj?

JCLDebug - jak zajistit odlisne chovani pro urcite

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 14:46:17

From: "Redlich Software" <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz>
> Pouzivam JCLDebug. U nekterych trid vyjimek (napriklad vyjimka se zpravou
> pro uzivatele, ze zadal spatne nejakou polozku) chci zobrazit standardni
> dialog vyjimky namisto TExceptionDialog.

Ve tom dialogu si uprav metodu TExceptionDialog.ExceptionHandler dle potreby.

Petr Vones

Cas z OS a CMOS

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 20.10.2003 14:44:17

Zdravim konferenci,

mam stary program v D1, ktery si pamatuje cas posledniho zapisu dat na disk
(pomoci LastRecordTime := now). Pokud je pred dalsim zapisem dat na disk
LastRecordTime > now, zobrazim chybu. Vse vypada takto:

LastRecordTime := now ;

Dale program zapisuje napriklad za hodinu a udela toto :

If LastRecordTime > now then
Zobraz okno s chybou casu.

PROBLEM:
Program pouziva jeste nekolik zakazniku a 2 z nich, kteri pouzivaji W XP si
stezuji, ze se jim kazdou pulnoc objevuje okno s chybovou hlaskou.

DOTAZ:
Nesynchronizuji nahodou W XP o pulnoci cas z CMOS s casem OS ? Pokud ano, da
se ve W XP nastavit castejsi synchronizaci casu ?
Existuje funkce, kterou bych to mohl udelat, nebo, kterou bych ja precetl
cas z CMOS a srovnal cas s OS ?

Diky Zdenek Reznicek

Ulozeni poli do B-Stromu

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 20.10.2003 14:02:09

Musis sa rozhodnut bud pre JMENO alebo ID. B stromy pracuju len s jednou
hodnotou. (Samozrejme, vlozit tam mozes cely record, ale vyhladavat atd
mozes len podla jedneho pola).

Samozrejme, mozes spravit nejake nejake rozsirenie, napriklad ukladat
udaje do B stromu podla JMENO. Uzol B stromu potom rozsiris o
informaciu, ake ID sa nachadzaju v strome pod tymto uzlom.

Alebo mozes udrziavat v pamati 2 B stromy.

Pozri si napriklad:
http://cis.stvincent.edu/carlsond/swdesign/btree/btree.html

On Behalf Of
> [...]
> Subject: Ulozeni poli do B-Stromu
>
> Zdravim,
>
> mam definovanou strukturu record:
>
> TPrvek = record
> JMENO: string[50];
> ... // dalsi polozky
> ID: Integer;
> end;
>
> Tyto hodnoty si chci ulozit do B-Stromu, ve kterem budu hodnoty hledat
> (tridit) podle JMENO nebo podle ID.
> Co jsem zatim hledal informace o B-Stromech, narazil jsem pouze na
priklady
> s 1 ulozenou hodnotou typu Integer, ale zadne slozitejsi struktury.

self.Parent stale nil

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.10.2003 13:50:08

> ten tien sa mi teraz vykresli tam kde ma ale prvy krat na
> suradnice 0, 0 a potom tam kde ho chcem inymi slovami
> povedane self.Left je 0 ked sa vykonava kod SetParent a
> preto mi to najprv nakresli na self.Left + offset; a
> potom ked sa to cele zobrazi tak sa mi to uz kresli tam
> kde ma lebo self.left je uz hodnata ktoru som nastavit
> v object inspectore.
> Takze moja dufam posledna otazka je odkial mam zobrat
> akutualne suradnice komponenty self ked sa naplnia az po
> vykonani kodu v metode SetParent ?

Otazku ani ten text pred nou som asi nepochopil, sorry.
Aktualne suradnice su predsa vzdy Left, Top. Ake hodnoty tam prave su, to su
aktualne hodnoty.

Zda sa, ze sa snazis nieco kreslit v SetParent. Kreslenie sa u potomkov
TGraphicControl normalne robi v Paint.

Pritom este stale netusim, co su tie tiene a o co Ti vlastne ide.

TOndrej

Chyba 3624 MSSQL2000

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.10.2003 13:36:07

> [...]

> i pomoci EM.

To nejde, jde o rozsahly DM s mnoha referencemi, navic to musim delat

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 13:12:05

Ahoj

ok, tak uz to slape, bola to moja chyba lebo som zabudol volat

inherited SetParent(AParent);

a preto to neslo ale teraz mam este jeden taky mensi problem, ze ten tien sa
[...]

Robo

> To znamena co?

> Debugger Ti ukazuje instance data. To znamena, ze Parent je priradeny.
> Ved si pozri Parent.Name alebo Parent.ClassName. Mozes pouzit watch alebo
> breakpoint s eval expression alebo OutputDebugString. Myslim, ze je tam
to,
> co tam ma byt. :-)
>
> HTH
> TOndrej

self.Parent stale nil

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.10.2003 12:26:01

> [...]

breakpoint s eval expression alebo OutputDebugString. Myslim, ze je tam to,

Cdrom Event

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 12:20:01

From: "KinDRik" <kindrik(zv)centrum(tec)cz>
> pripadne lze nejak do delphi7 dostat unit DsgnIntf.pas ?

Nijak, k nicemu neni potreba. Co je potreba, aby ta komponenta nebyla spatne
napsana. Predpokladam ze nema design=time balicek pro Delphi 7.

Petr Vones

JCLDebug - jak zajistit odlisne chovani pro urcite

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 20.10.2003 12:16:00

Pokud je to v bloku Except tak staci dat raise; ne?

Jakub Dusek
web: http://www.corexpert.com, mobile: +420 604 615 795, ICQ: 86063232
odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
=> Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

Monday, October 20, 2003, 11:01:50 AM, you wrote:

jdqc> vyvolam exception znovu (CreateException)

self.Parent stale nil

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 12:01:54

Ahoj

[...]
dojem ze to nieje to co by tam malo byt..... inac ta komponenta je odvodena
od TGraphicControl.

vdaka za odpoved

Robo

> vlastnosti (vratane Parent) az po vytvoreni instancie - cize po navrate z
> konstruktora.
> Takze si ten tien vytvaraj az ked je Parent priradeny; napriklad si
> overridni SetParent.
>
> Musis tiez ratat s tym, ze za behu programu moze byt Parent zmeneny
> viackrat, je to read-write property.
>
> HTH
> TOndrej

Cdrom Event

[*] KinDRik <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 20.10.2003 11:59:54

Zdravim ,
mam jednoduchou otazku neznate nekdo komponentu ve stylu cdevents
v1.44 ...
mne se tuhle tu komponentu nepodarilo do delphi7 dostat.
Prosim poradte
pripadne lze nejak do delphi7 dostat unit DsgnIntf.pas ?

Jiri Betunak
WinXP,ME D7

--------------------
Nove telefony a originalni prislusenstvi, datova podpora - Cell Net s.r.o. http://adarbo2.bbmedia(tec)cz/please/redirect/53/18/9/10/?param=6039/9931_1

self.Parent stale nil

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.10.2003 11:19:51

> [...]

overridni SetParent.

Musis tiez ratat s tym, ze za behu programu moze byt Parent zmeneny

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 20.10.2003 11:05:50

20.10.2003 Lubos Urban:> Jan Fiala wrote:

> [...]

sl.Free;

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

JCLDebug - jak zajistit odlisne chovani pro urcite

[*] js-delphi(zv)quick(tec)cz - 20.10.2003 11:01:50

Od: Redlich Software <redlichdaniel(zv)seznam(tec)cz>
Predmet: JCLDebug - jak zajistit odlisne chovani pro urcite tridy vyjimek

> [...]
> (napriklad vyjimka se zpravou pro uzivatele,
> ze zadal spatne nejakou polozku) chci
> zobrazit standardni dialog vyjimky namisto

Ahoj!
No ja to resim tak, ze tam, kde predpokladam nejaky problem, osetrim to klasicky blokem try->except. V except si muzu otestovat tridu vyjimky a kdyz je to ta, se kterou jsem pocital, zobrazim nejakou mou hlasku. Kdyz to neni zadna z predpokladanych, vyvolam exception znovu (CreateException), coz spusti JCLDebug.
Zkratka, JCLDebug se spousti jen v neosetrenych castech kodu.
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

self.Parent stale nil

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 10:47:48

Ahojte

[...]

som ze jej parent bude komponenta na ktorej je polozena cize bud TForm,
TPanel atd... . Ale mylil som sa Parent je stale nil a ja neviem co
stym.....

Dakujem za radu

Robo

SynEdit a Undolist

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2003 10:37:48

teoreticky tak, ze pokud je blok oznacen, je jeho text ulozev v SelText
(jestli to ma takovou promenou) a tam bude zhruba toto:

radka1#13#10radka2#13#10radka3

a toto si bud rucne zpracujes, nebo ulozis jako Text u objektu TStrilgList
a upravis opet smyckou jako to mas dole. Pote to opet vratis do property
SelText a tim si komponenta muze zpracovat undolist sama.>potreboval by som konkretne toto, ked uzivatel stisne CTRL+ALT+/ tak sa
> [...]
>to napisat tak aby potom uzer mohol tie zmeny vratit spat cez undo.
>
>procedure TForm1.SynEditKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word; Shift:
>TShiftState);
>var BB, BE: TPoint;
> i: Integer;
>begin
> // 191 - "/"
> if(Key = 191) and (ssCtrl in Shift) and (ssAlt in Shift) then
> begin
> BB:= SynEdit.BlockBegin;
> BE:= SynEdit.BlockEnd;
> for i:= BB.y to BE.y do
> SynEdit.Lines[i-1]:= '--'+SynEdit.Lines[i-1];

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 20.10.2003 10:23:47

Jan Fiala wrote:
> [...]

BE:= SynEdit.BlockEnd;
for i:= BB.y to BE.y do
SynEdit.Lines[i-1]:= '--'+SynEdit.Lines[i-1];

Nova property formulare v OI

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.10.2003 09:41:43

> nemuzu prijit na to, jak spravne napsat novou property
> potomka TForm, aby se zobrazila v object inspectoru.

potrebujes zavolat RegisterCustomModule:

"How can I add published properties to a TForm descendent?"
http://www.gexperts.org/opentools/

osetrenie vynimky - vyriesene

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 20.10.2003 09:43:43

tak presne v tom to bolo ! :o) (ja som vedel, ze to je niekde v tom
medzikuse)

dik

joka

Od: Lukacs Peter <peter.lukacs(zv)fst1.siemens(tec)cz>

Od: Ing. Jozef Kalus
> neviem co robim zle alebo na co som zabudol,
> ale priklad z helpu pre
> EConvertError:
>
> TempDate := StrToDateTime('99/99/1998');
>
> mi nefunguje a vzdy sa to zrube v
> systeme.... k osetreniu vobec nedojde :o(

Ahoj.
Ja tam taky zadnou chybu nevidim, ale tohle uz nepouzivam. Vyuzivam f-ce:
if not TryStrToDate(Edit1.Text,TempDate) then
MessageBox(Form1.Handle, 'Chybny format datumu', 'POZOR', MB_OK+MB_ICONWARNING);
Zkus a uvidis.
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP2; WinXPProf+SP1
programator amater

osetrenie vynimky

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 20.10.2003 09:31:35

> [...]

:o(

> neviete mi poradit v com je problem (teda okrem medzikusu medzi stolickou

Funkce na uspani PC

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.10.2003 09:25:34

Ahoj, jak lze z Delphi(5/7) provest uspani PC?
Restart a vypnuti umim, ale nenasel jsem jak provest uspani.
Diky

osetrenie vynimky

[*] Lukacs Peter <peter.lukacs(zv)fst1.siemens(tec)cz> - 20.10.2003 09:21:34

[...]

neviete mi poradit v com je problem (teda okrem medzikusu medzi stolickou a
klavesnicou :o) )

dik

joka

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP Pro
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Mob.: 0905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
jozef.kalus(zv)spordat.sk
Web: http://www.equipment.sk

osetrenie vynimky

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 20.10.2003 08:53:32

zdravim,

[...]

Tiskove sestavy s Grafy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 20.10.2003 08:37:30

> From: Dalibor
>
> Co takovy FastReport, nebo Sinea?

Sinea ma prvek sestavy "Kreslici plocha", na ktery je mozne
vykreslit cokoliv, vcetne grafu. Je tedy mozne pouzit
prakticky jakoukoliv komponentu na grafy, ktera poskytne
svuj vystup jako metafile. V Sinee staci udelat jednoduchou
obsluhu odalosti OnPaintBox. Napriklad s komponentou TChart:

procedure TFormGraf.Sestava1PaintBox(Sender: TSestavaD;
AIndex, AWidth, AHeight: Integer; ACanvas: TCanvas);
var M: TMetafile;
begin
M := Chart1.TeeCreateMetafile(false, Rect(0, 0, AWidth, AHeight));
ACanvas.Draw(0, 0, M);
M.Free;
end;

To byl priklad pro jeden graf v sestave.
Je-li potreba tisknout v jednom tele sestavy vice grafu,
pouzije se pro jejich rozliseni AIndex:

procedure TFormGraf.Sestava1PaintBox(Sender: TSestavaD;
AIndex, AWidth, AHeight: Integer; ACanvas: TCanvas);
var M: TMetafile;
begin
case AIndex of
1: begin
M := Chart1.TeeCreateMetafile(false, Rect(0, 0, AWidth,
AHeight));
ACanvas.Draw(0, 0, M);
M.Free;
end;
2: begin
M := Chart2.TeeCreateMetafile(false, Rect(0, 0, AWidth,
AHeight));
ACanvas.Draw(0, 0, M);
M.Free;

Ulozeni poli do B-Stromu

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 20.10.2003 08:11:29

[...]

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.10.2003 08:03:28

Ano mas pravdu, ale zrovna QuickReportu bych se chtel vyhnout.
Co takovy FastReport, nebo Sinea?

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>
> [...]

existujici programove rozhrani - TAPI, ktere je k podobnemu ucelu zhotoveno.
Driver pro dany modem obsahuje potrebne informace.

Frame & menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 03:01:09

From: "LUKES Vaclav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Myslim na formulari frame.
> Ja o framech jen neco slysesl a nepouzivam je.

Menu nemuze byt primo na frame, jen na formulari. Frame je strucne receno
komponenta kterou lze vlozit podobne jako jine na formular, ovsem jeji obsah
lze navrhovat vizualne.

Petr Vones

Cannot assign - podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2003 02:47:08

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> A dival ses na ten kousek kodu v prvnim mailu teto diskuse?

Aha, pokud jde o to "zkopirovat" hodnoty jednoho objektu do druheho tak asi
nejlepe jako potomka TPersistent a metody Assign. Ale to uz se tu probiralo.

Petr Vones

Cannot assign - podruhe

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 23:34:56

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Priznam se ze te formulaci nerozumim.

A dival ses na ten kousek kodu v prvnim mailu teto diskuse?

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

OT: Chyba 3624 MSSQL2000

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2003 22:58:53

Zdravim.
[...]

ANN:Databazovy svet 2003

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 19.10.2003 22:04:51

Preji hezky den vsem,
Databazovy svet (www.dbsvet(tec)cz) a Centrum pro vyzkum informacnich systemu
(www.cvis(tec)cz) porada 4.12. seminar o databazovych technologiich s podtitulem
Jak spravne vybrat databazovou platformu. Dovoluji si vas timto vsechny
pozvat k navsteve, bude to zajimava akce a obsah bude bohaty:) Program je k
dispozici na adrese http://www.dbsvet(tec)cz/redakce/rd2003sem031016.html

Hezky den,
KER

Zatvorenie excelu

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 19.10.2003 22:00:50

Ahoj

Rad by som sa opytal ako ukoncujete pracu s excelom. Nie je problem
otvorit, ani exportovat data. Problem nastane ak ho uzavriem. Samotne okno
excelu sa uzavrie, avsak excel zostane visiet v spustenych procesoch. Potom
pri opatovnom otvoreni z excelu sa objavi iba vrchny pruzok. Pri odstreleni
excelu z Task Managera sa excel nedokaze spustit. Uvadzam nasledovny kod ako
sa pripojim na excel a ako sa ho pokusam uzavriet

ExcelApplication.Connect;
ExcelApplication.Visible[0]:=False;
ExcelApplication.Workbooks.Open(ExtractFilePath(ExpandUNCFileName(Applicatio
n.EXEName))+ subor, false, false,EmptyParam,'',false,false,EmptyParam,
EmptyParam,false,false,EmptyParam,false,false, false, 0);
ExcelWorksheet.ConnectTo(ExcelApplication.Sheets[2] as _Worksheet);

ExcelApplication.ActiveWorkbook.Saved[0]:=true;
ExcelApplication.Quit;
ExcelApplication.Disconnect;

Diky Vlado

Nova property formulare v OI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 21:46:43

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> nemuzu prijit na to, jak spravne napsat novou property potomka TForm, aby se
> zobrazila v object inspectoru. Je to vubec mozne? Diky za pripadne rady,

Musis jej zaregistrovat v design-time pomoci RegisterCustomForm.

Petr Vones

Dalk. ovladac TV karty pro jinou apliakci?

[*] Mirek <konf_delphi(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 20:34:39

Ahoj chci se zeptat, zda je mozne v D5 nejakym zpusobem "odchytit" povely
dalkoveho ovladace k TV karte a vyuzit tak ovladac i pro aplikaci v Delphi.

diky Mirek

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2003 20:22:38

ten ukazkovy kod opravdu nedela nic jineho nez ze zaregistruje novou sluzbu
(resp driver), spusti ho, chvili s nim komunikuje a pak ho zase ukonci. To
vse pomoci Service Manager API.

D. Toman

Matika a chyby

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 19:46:35

Znovu si to precti, to co jsi mi odpovedel jsem psal (i kdyz je to mimo
konferu delphi)

> Ani netusim, nad cim places. Ale nekonecno neni ostry bod intervalu,
> proto je tam kulata zavorka spravne.
>
> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: hlinka(zv)hlinka(tec)cz

Users list from user group - VYRIESENE

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 19:42:30

Ahojte

Tak si odpoviem sam :)

type
PLOCALGROUP_MEMBERS_INFO_1 = ^LOCALGROUP_MEMBERS_INFO_1;
LOCALGROUP_MEMBERS_INFO_1 = record
lgrmi1_sid: PSID;
lgrmi1_sidusage: SID_NAME_USE;
lgrmi1_name: LPWSTR;
end;

function NetLocalGroupGetMembers(
servername: PWideChar;
localgroupname: PWideChar;
level: DWORD;
var bufptr: Pointer;
prefmaxlen: DWORD;
var entriesread: DWORD;
var totalentries: DWORD;
var resumehandle: DWORD): Integer; stdcall; external 'netapi32.dll';
function NetApiBufferFree(buffer: Pointer): Integer; stdcall; external
'netapi32.dll';

var
Form1: TForm1;

{$R *.dfm}

implementation

procedure GetLocalGroupUsers(lpwServer, lpwGroup : PWideChar);
type
TUserArray = array of LOCALGROUP_MEMBERS_INFO_1;
var
pBuffer: Pointer;
cbRead,cbTotal,Res,hRes: Cardinal;
i: Integer;
begin
hRes := 0;
repeat
Res := NetLocalGroupGetMembers(lpwServer, lpwGroup, 1, pBuffer, 1024,
cbRead, cbTotal, hRes);
if (Res = 0) or (Res = ERROR_MORE_DATA) then
begin
for i := 0 to cbRead-1 do
Form1.ListBox1.Items.Add(TUserArray(pBuffer)[i].lgrmi1_name);
NetApiBufferFree(pBuffer);
end;
until Res<>ERROR_MORE_DATA;

GetLocalGroupUsers(nil, 'Administrators');
// prvy parameter moze byt IP masiny inac nil = localhost a
// druhy parameter je nazov skupiny
end;

Toto funguje

Robo

---
>Ahojte!

>Chcem sa opytat ci to uz niekto nerobil, mam windows 2000 SP4 a potreboval
>by som urobit program, ktoreho vstup bude nazov grupy uzivatelov napr.
Power
>Users a potrebujem zistit mena uzivatelov, ktory su v tejto grupe. Poradi
mi
>niekto ? resp. ak mate kusok kodu co by mi pomohol budem vdacny

>Dakujem

>Robo

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 19:30:29

Abstract:
Win32 routines to dynamically load and unload a Windows NT
kernel-mode
driver using the Service Control Manager APIs.

To bude asi ono - spoustet ho pod sc manazerem, diky az nakopnuti!

> sluzby, ale pak
> atapi, scsi,
>
> jo ted asi vim co myslis. Ekvivalentem by mozna mohlo byt
> /Control panel/System/Device Manager ale nejsem si jist

Jo jo, je to tam, chce to jen ve "zobrazit" zatrhnout "skryta
zarizeni"...

> sluzba dava

> samotneho MS,
> kdo ma s
> pobavil (mimo
>
> nikdy jsem zadny driver nepsal - jen jsem se koukal na
> dokumentaci a nejaky examply - ale IRP nema se services nic
> spolecneho.

take myslim. Jeste jednou diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Interbase prejmenovani sloupce

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 19.10.2003 19:16:26

Zdravim,

mam v interbasi tabulku a v ni nazvy sloupcu bez diakrikiky a
potreboval bych aby se uzivateli ukazovaly s diakritikou

Kdyz dam select DAVKA Davka, JMENO Jmeno from table tak to vynecha pismenka
s diakritikou a jeste to vse napise velkymi pismeny

Ma nekdo radu jak na to ?
Diky Petr

Nova property formulare v OI

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2003 19:00:25

Ahoj,

nemuzu prijit na to, jak spravne napsat novou property potomka TForm, aby se
zobrazila v object inspectoru. Je to vubec mozne? Diky za pripadne rady,

Martin Burle

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2003 18:56:20

> Jiste, samozrejme mam na mysli to, co jsem napsal. Jedna se o klasicky
> kernel-driver (legacy / zatim ne PnP) tedy normalni .sys ovladac
> umisteny v /system32/drivers/ a zaregistrovan v prislusne vetvi
> HKLM\System\CurrentControlSet\Services\.

> Samozrejme. Ale jestli jsem to spravne pochopil, tak i libovolny ovladac
> je v podstate urcity druh sluzby rizeny service managerem.

to prave neni. Ovladac je kus kodu, ktery bezi v privilegovanem modu (tzv.
ring) procesoru (na stejne urovni jako kernel) a ma tedy pristup k hardwaru
Ovladac vyuziva ke komuikaci s jadrem specialni funkce (vetsina normalniho
WinAPI mu je nepristupna) . Service/sluzba naproti tomu je opravdu obycejna
aplikace, ktera je jen specialnim zpusobem spoustena a zpravidla bezi pod
systemovym uctem cili s ni obycejny uzivatel nemuze manipulovat (zastavit
atd)
Service muzes psat v Delphi, drivery bohuzel nikoliv.

> [...]

> konferenci)? :-)

nikdy jsem zadny driver nepsal - jen jsem se koukal na dokumentaci a nejaky
examply - ale IRP nema se services nic spolecneho. Btw - pokud service
manager spusti sluzbu, ceka, ze tato pomoci StartServiceCtrlDispatcher
zaregistruje hlavni proceduru sluzby. Cili pokud nikde tuhle funkci nevolas,
nenapsal jsi sluzbu/service.

> Kazdopadne diky za odezvu. Jeste me napada zkusit si stopnout nejaky
> jiny "profi" driver... vyzkousim.

cisty driver rozhodne Service Managerem kontrolovat nemuzes.

D. Toman

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 18:04:16

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.10.2003 17:24:03

On 19 Oct 2003 at 11:15, Petr Zahradnik wrote:

> Ja kdyz jsem to onehda cetl, tak jsem hlavne nepochopil, jak to
> vsechno jako mysli. Tedy ono vetsinu dnesnich zakonu nechape stejne
> nikdo, protoze to jsou silene cunarny.

Vcera Donutil v "Na kus reci" rikal, ze jel s nejakou partou, ve
ktere byl poslanec. Zastavil je policajt, a poslanec, nemaje jinych
dokladu, vytasil se s poslaneckym prukazem. Policajta to vytocilo, a
rekl mu, jo, tak ty si vymyslis zakony a sam je nedodrzujes? A
naparil mu nejvyssi pokutu. Takze, az nekde uvidite poslance, dejte
mu rovnou do drzky. :-) Nez se vymota z tech svych zakonu, tak bude
davno vyhojeny. A vy budete stejne stihani nanejvys za prestupek,
pokud vam to vubec kdo dokaze. :-(

BTW - ani by me ve snu nenapadlo nekoho k necemu navadet!

> [...]

> u nekonecna v intervalu je VZDY ( misto <.

Ani netusim, nad cim places. Ale nekonecno neni ostry bod intervalu,

[*] Robert Suska <suskar(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 17:40:15

[...]

Posun formu

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.10.2003 17:28:14

Musis odchytit zpravu WM_NCHITTEST a vnutit ji vysledek HTCAPTION, takze si
Windows budou myslet, ze se kliklo na titlebaru. Pripadne viz moje stranka,
jsou tam serialy o Delphi, urcite nekde bude i ukazka kodu.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

potreboval bych udelat, aby mohl uzivatel pohybovat s
formem co ma borderstyle:=bsnone? Je to maly form, na nem je image a
2
buttony. Idealni by bylo kdyby si ho uzivatel "chytnul" za ten image
a pak s
pohyboval.

OT: Matika a chyby - SORRY

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 17:26:08

Omlouvam se za prispevek, ktery patril do Skola konference mito Delphi
konference.

Posun formu

[*] Michal Kuncl <spider_x(zv)quick(tec)cz> - 19.10.2003 17:18:02

Zdravim,
mam takovy problem: potreboval bych udelat, aby mohl uzivatel pohybovat s
formem co ma borderstyle:=bsnone? Je to maly form, na nem je image a 2
buttony. Idealni by bylo kdyby si ho uzivatel "chytnul" za ten image a pak s
pohyboval. Poradite mi prosim jak na to?

diky
Spider_X

Matika a chyby

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 16:29:59

Dobry den,
take narazite na neustale chyby ve vysledcich matematiky ? Nerucim za vse,
matematika je muj uhlavni nepritel, ale zas tak blbej nejsem. Spatne asi
bude :

Polynomy (21) : 1c, 2a
Algebraicke rovnice a nerovnice (26) : 1d, 2b
Kvadraticka rovnice a nerovnice (30,31) : 1b, 2c, 2f
Rovnice a nerovnice s absolutni hodnotou (35) : 1d, (a ted teda sila) 2a,b
(asi),c,d

Nektere mam zapsane jako asi (tak posl. 2b je asi-asi) a presto jsem je
uvedl. Samozrejme, ze nezapocitavam takove drobnosti, jako napr. ze u
nekonecna v intervalu je VZDY ( misto <. Ale na prvni dve lekce 10 chyb je
docela sila.

Jak to vychazi vam ? S pozdravem

David Kraina, DKx
-------------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.on.to
http://MX-3.w3.to

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2003 16:21:59

> [...]

> if GetServiceState(schService) = SERVICE_RUNNING then
> begin
> if not ControlService(schService,SERVICE_CONTROL_STOP,Status) then
> ShowMessage(IntToStr(GetLastError));
>
> // Tady dostanu: 1052 - ERROR_INVALID_SERVICE_CONTROL

hmm. podle popisu ControlService() bud dana sluzba nepodporuje zadany povel
(coz je u ponekud podivne STOP akce) nebo sluzba dava najevo, ze prave ted
ten povel vykonavat nechce.
V uvahu tedy pripada:
1) sluzba je spatne napsana a nereaguje spravne na STOP povel
2) sluzba se nechce nechat zastavit
3) pripadne je Tvoje definice konstanty SERVICE_CONTROL_STOP odlisna od
originalni definice Windows API (ma jinou hodnotu nez $01).

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 16:05:57

From: "Cizek Milan" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> diky za odpoved, problem bude tedy asi nekde jinde. Muzu ja vubec ze
> sveho programu ovladat systemovy ovladac? Podle examplu, co mam v Ccku

Systemovy ovladac ma byt co ?

Ohledne service manageru, podivej se na unit JclSvcCtrl a priklad NtSvcExmple
v JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 14:47:52

Ahoj Petre a ostatni,
[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2003 14:49:52

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Potrebaval bych zakazat %subj% a pokud mozno jej take i povolit v WinXP.
> Je neprijemne kdyz se stratuji cele delphi kvuli chybe v cizi aplikaci
> se kterou stejne nic neudelam.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;188296

Petr Vones

TWebBrowser - ukoncenie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:21:28

From: "KALUS Jozef" <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> mam komponentu twebbrowser (okolo nej nic zaujimave) a zobrazujem v nej
> jednu nasu intranet stranku (ktoru neviem ovplyvnit) a kedze sa normalne na
> intranete tato stranka otvara ako "modalne" onko IE je na nej aj zatvaracie
> tlacitko, ktore vykona v JavaScripte metodu window.close() cim toto okno

Mas pristup k DOMu takze se muzes pokusit jiz nactenou stranku modifikovat.

Petr Vones

Ovladanie TV karty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:21:29

From: "Ing. Slavomir Timko" <timko(zv)novisoft.sk>
> prosim vas, vie niekto povedat, ako sa da ovladat televizna karta v delphi
> aplikacii?
> (D6, W2k, LifeView3000FM).

Tohle bude specificke pro kazdou kartu. Musis najit nejake "API" od vyrobce te
karty.

Petr Vones

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2003 13:21:28

> [...]

Tak to teda nevim. Osobne bych nikdy nechtel pouzivat system, ktery
neumoznuje takovou fakturu proste smazat.

MB

From: "Cizek Milan" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

Hodnota GetLastError ma smysl pouze v pripade, ze je vracene handle = 0 (tedy
ze funkce selhala). Takze v tom tvem prikladu by to melo byt:

Co spustilo program?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:21:29

From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> pri spusteni me aplikace potrebuji zjistit, ktery program ji spustil. A po
> ukonceni se potrebuji vratit do programu, ktery ji spustil.
> Jde to nejak zjistit?

Jedine podle Parent ID procesu, tuto informaci je vsak nutne ziskavat ruznym
zpusobem na ruznych verzich Windows.

> Navrat do programu resim pomoci funkci FindWindow a ShowWindow, kde musim
> znat jmeno okna programu... Existuje nejake lepsi reseni?

Neexistuje zpusob jak spolehlive najit hlavni okno aplikace. Win32 takovy
pojem nezna. Je plno vicemene funkcnich postupu, ale zadny ne na 100%

Petr Vones

Vyuzitie CPU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:29:30

From: "Ing. Slavomir Timko" <timko(zv)novisoft.sk>
> vie mi niekto poradit, ako zistim vyuzitie pamate a zatazenie CPU pre
> konkretny proces?

Pomoci Performance Data Helper (na Windows NT), viz PerfMon.zip na:
http://delphi-jedi.org/APILIBRARY

Petr Vones

Code completion na properties?

[*] tondrej(zv)t-online.de - 19.10.2003 13:39:31

> Tady musi byt na konci jeste strednik.

Cool! :-)
Vdaka za tip.

TOndrej
Optimistic locking: Singing on the toilet because the door is broken.

Zobrazovani sekvenci z Macromedia Flash

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:21:29

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz>
> Nema nekdo zkusenosti se %subj%? Jake pouzivate komponenty? Jak se da
> kontrolovat vlastni zobrazovani, eventy apod.

Odhadl bych, ze jedina opravdu pouzitelna komponenta bude primo ten ActiveX od
Macromedie. Takze bych zacal tim, ze bych si jej naimportoval do Delphi.

Petr Vones

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:33:30

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> totiz dosahne SSS (SpidloSkromachoSobotka) kyzenych vyssich prijmu do

+ Souckova ...

> Mel bych napad: Co dat hlavy dohromady a udelat na to open-source funkci,
> aby to nemusel kazdy rucne bastlit ? Nabizi se nekdo dobrovolne nebo to mam
> udelat sam ? ;-)

O tomhle se kdysi uvazovalo uz do JCL, ale tam by to samozrejme muselo byt
univerzalni pro ruzne jazyky.

Petr Vones

Code completion na properties?

[*] tondrej(zv)t-online.de - 19.10.2003 13:13:28

> Pouzivam Ctrl + Shift + C na code completion u metod. Existuje neco
> podobneho i na properties? Jako ze bych napsal treba
>
> property LineColor: TColor
>
> a ono by mi to samo doplnilo
> property LineColor: TColor read FLineColor write FLineColor ?

To nie, ale ked napises

property LineColor: TColor read FLineColor write FLineColor;

tak Ti code completion doplni deklaraciu FLineColor: TColor; do private
sekcie.
Podobne pre

property LineColor: TColor read GetLineColor write SetLineColor;

Ti code completion doplni deklaracie (v interface aj implementation sekciach)
pristupovych metod GetLineColor a SetLineColor.

To, co chces robit Ty, sa da urobit napriklad klavesovym makrom alebo sa da na
to napisat keybinding wizard.

Cannot assign - podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 13:01:26

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> To je ovsem od Borladu "mateni pojmu", protoze Collection jsem uspesne
> pouzival v Turbo Vision (coby pole ukazatelu na cokoliv - viz. definice

Ano je. To co v TurboVision bylo Collection je ve VCL TList/TObjectList. Ta
implementace v TurboVision byla tusim lepsi, protoze to umelo pouzit sort
funkci i pro binarni vyhledavani, pokud si to jeste pamatuji, coz ve VCL uz
neni.

> Nakolik je ciste to harakiri "zrusit kolekci (obecne lib. objekt)
> predanou v parametru a priradit ji odkaz na jinou vytvorenou v te
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2003 12:55:26

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> property LineColor: TColor

Tady musi byt na konci jeste strednik.

> a ono by mi to samo doplnilo
> property LineColor: TColor read FLineColor write FLineColor ?

Umi to doplnit pouze:

property LineColor: TColor read FLineColor write SetLineColor;

Petr Vones

ERROR_IO_PENDING - Overlapped I/O operation is in

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.2003 12:41:23

> Kdyz si pustis Services
> applet tak ten dokaze se sluzbami pracovat? Je mozne, ze se
> SC manager pokousel pristupovat k nejake services, ktera se kousla...

Ano dokaze a bez problemu. Tuto chybu mi funkce vrati uz pri prvnim
pokusu po restartu.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Code completion na properties?

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.10.2003 12:39:23

[...]

Mel jsem pocit, ze se mi to uz parkrat povedlo, kdyz jsem nejak nahodne
praskl do klavesnice, ale nepovedli se mi to nikdy reprodukovat.

Zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 19.10.2003 12:13:21

legrace je spousta veci, ale ja bych spis brecel, protoze treba posledni
ranou od statu bylo, kdyz se ministerstvo dopravy verejne omluvilo,
ze obtezovalo se stribrnymi znamkami:(((. Co me to je platny, kdyz
sem pros*al osm hodin na urade, abych si ji mohl vyzvednout.

A podobne to je bohuzel i se spostou dalsich veci.

PS: Neni to sice o tom DPHcku, ale potreboval sem si pobrecet...

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 19.10.2003 12:05:20

19.10.2003 Martin Burle:
> [...]

> pak rozhodne ji uhradit HOTOVE, nebo naopak, nema hotovost, tak ja mu ji
> necham zaplatit PREVODEM. Podle tohoto predpisu abych to pokazde

Vzpomente si na zavedeni nutnosti potvrzenych storen faktur. Narok na
odpocet DPH ze stornovane faktury muzu uplatnit az dostanu zpet
potvrzenou fakturu od zakaznika.
Co v pripade, kdyz fakturu vystavim spatne, stornuju ji, vystavim
novou a ta spatna a stornovana se k zakaznikovi vubec nedostane ?

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2003 11:37:19

> [...]

prepocital - to tak, akorat :(

Martin Burle

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.10.2003 11:15:17

Puvodni zprava ze dne 19.10.2003:

> [...]
> uhrade v hotovosti je soucasti ceny vcetne dane a je tedy i soucasti
> zakladu pro vypocet DPH podle p 17 odst. 3 ZDPH (z ceny vc. dane po
> zaokrouhleni). V zadnem pripade nelze vznikly rozdil povazovat pouze
> za financni vyporadani, ktere neni predmetem dane. Vypocet castky
> dane podle p 17 odst. 3, tj. z ceny vc. dane se pouzije proto, ze se
> jedna o uhradu v hotovosti a cena je v tomto pripade cenou vc. dane.

Ja kdyz jsem to onehda cetl, tak jsem hlavne nepochopil, jak to
vsechno jako mysli. Tedy ono vetsinu dnesnich zakonu nechape stejne
nikdo, protoze to jsou silene cunarny. Napriklad kdyz si prectes tohle
vyse uvedene, tak se naskyta hned nekolik otazek:

1. Je to o prodeji zbozi v nezmenenem stavu, tj. na sluzby se to
nevztahuje? Na upravene vyrobky take ne?

2. Je to o platbe v hotovosti, ale co dobirky? Platebni karty? Jak mam
asi vedet, jestli to na poste nekdo zaplati v hotovosti nebo treba MAX
kartou?

Ja zasadne zaokrouhluji aritmeticky na koruny, protoze pote, co jsem
to pred par lety zavedl, snizila se mi chybovost placeni faktur - do
te doby kazdy platil spatne... Vetsinu mam bezhotovostne, ale neco je
dobirkou, vyjimecne v hotovosti. Takze jsem si spis rikal, ze udelam
asi zaokrouhleni na koruny smerem dolu a nebudu muset jako magor
sledovat, co by mohlo byt zaplaceno v hotovosti, a co bych tedy mel
delat na padesatniky s timhle silenym zaokrouhlenim...

Prevod castky v kc do slovni podoby - pokyny z vel

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 19.10.2003 11:03:15

Fakt Kocourkov, priste muzeme ocekavat, ze chytraci vymysli, ze castka DPH
se bude z celkove ceny (tj.vcetne DPH) vypocitavat jako 5% a 22% celku. Tim
totiz dosahne SSS (SpidloSkromachoSobotka) kyzenych vyssich prijmu do
virtualniho statniho prasatka, ktery, pokud nezasahne vyssi moc, ceka v
nejblizsi dobe exitus. Dle meho nazoru jsou urednici schopni podat jasny
dukaz o tom, ze existuje antihmota, aniz by neco vedeli o kvantove fyzice.
Jak ja bych chtel bejt nejaka hlava pomazana na ministerstvu, to byste
koukali, co bych na vas vymyslel !!! 100% DPH na software, regulovane ceny
sluzeb (myslim regulovane maximum), 60% dan z prijmu a na stridacku byste mi
chodili do kanclu lestit boty. ;-)

Mel bych napad: Co dat hlavy dohromady a udelat na to open-source funkci,
aby to nemusel kazdy rucne bastlit ? Nabizi se nekdo dobrovolne nebo to mam
udelat sam ? ;-)

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun
software, obchod, servis
tel. +420 776 677 776
tel. +420 465 321 555
+420 465 320 141
fax +420 465 320 143
http://www.4squares.net
mailto:support(zv)4squares.net
ICQ# 169852749

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2003 10:45:14

> [...]
> if SchSCManager = 0 then
> raise Exception.Create('Nelze spustit service manager');

Pokud je reportovanou chybou ta zminena v subj. pak je zrejme SC manager v
nejakem podivnem stavu, kdy neni schopen poskytovat sluzby nikomu dalsimu.
[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2003 04:06:49

From: "Ondrej Kelle" <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>
> [...]

To je ovsem od Borladu "mateni pojmu", protoze Collection jsem uspesne
pouzival v Turbo Vision (coby pole ukazatelu na cokoliv - viz. definice
chytre knihy) a tedka se to jmenuje stejne, ale chova se to jinak:-(

> Ak potrebujes zoznam, ktory ma obsahovat prvky roznych tried,
TCollection Ti
> nepomoze.

No, zas tak ruzne tridy nepotrebuju. Jde o potomky TEntity (coz je
TC.ItemClass). Mel jsem za to, ze je to vlastnost OOP - moznost pouzit
potomka na miste, kde je v definici predek, ale nevim o tom, ze by se
menilo:-(

> Asi budes musiet zavrhnut TCollection a pouzit nieco ine. Napriklad aj
ten
> linked list, pripadne TList ci TObjectList, alebo nieco celkom ine,
podla

Diky, koukal jsem se na TObjectList a myslim, ze to bude ono. Ja byl tak
ovlivnen tou kolekci, ze jsem ani nezjistil, ze neco takoveho je...

Jeste posledni dotaz a uz (snad) dam pokoj:
Nakolik je ciste to harakiri "zrusit kolekci (obecne lib. objekt)
predanou v parametru a priradit ji odkaz na jinou vytvorenou v te
procedure"?
Jak rikam funguje, ale moc se mi to nelibi. Mam z takove konstrukce
divny dojem. Nedeje krom toho jeste neco nekaleho v pameti?
Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

MSDN Help integrace

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 21:14:22

Ahoj,
v D7 jsem do ted pouzival "MSDN Help integration" od Anderse Melandera.
Se starsi napovedou ve tvaru chm pracoval k plne spokojenosti. Nyni jsem
si ale nainstaloval MSDN April 2003, ktery ma jiz .hx* soubory. Rychla
napoveda v delphi mi prestala chodit a ani se mi nepodarila znovu
nastavit...

Nevite tedy o nejakem podobnem expertovi do IDE, ktery jiz funguje s
touto napovedou? Jde mi o to, aby po stisku F1 dokazal prohledat jak VCL
tak MSDN help. Na codecentral jsem toho prilis noveho nenasel. Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP3) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Zobrazovani sekvenci z Macromedia Flash

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 18.10.2003 11:19:45

Zdravim vsechny,

[...]

OT: Logo WinXP

[*] Matej K <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2003 01:31:09

Zdravim,

Jsem tak trochu hracicka a chtel bych si pri startovani i vypinani zmenit logo. Mam WinXP a jiz se mi
to skoro povedlo, ale ne a ne prijit na to, jak zmenit posledni vec. Pri bootovani se zobrazi
obrazovka s logem a takovym obdelnickem, co beha ze strany na stranu. Toto se mi podarilo zmenit, ale
tuto obrazovku potom na chvili (nez se zobrazi plocha) vystrida modra obrazovka s napisem "Vitejte" a
to se mi nedari zmenit a ani nevim jak.

Pekne prosim nevite nekdo co s tim?

Diky za jakoukoliv radu.

Matej K.

SoftAssurance k D7

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 17.10.2003 23:08:59

http://bdn.borland.com/article/0,1410,30423,00.html

cituji:
*
you can purchase the Delphi 7 Special Edition with Software Assurance right
now, and continue to receive all updates to Delphi for both the .NET and
Win32 versions for the next 12 months.
*

Jenom si trosku rejpnu: Aby ti, kdoz si SA zakoupi, nebyli za 13 mesicu
nemile prekvapeni, az mozna dojde k cisarskemu rezu a na svet vykoukne
oficialni verze Octane ;-)
Muj osobni nazor: Behem dvanacti mesicu vyjde tam maximalne 3x OpenLetter.
;-)

P.S. Panove od Borlandu/Inprise, nenastvavejte se. Kdyz nejde o zivot, tak
jde o .....
Ostatnim: Nerozpoutavejte zase flamewar Bor vs. Dev

M.Sch.
www.4squares.net

SynEdit a Undolist

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.10.2003 21:06:52

17.10.2003 Lubos Urban:
> [...]

> potreboval by som poradit ako pouzivat komponentu TSynEdit tak aby pracovala
> korektne s Undo Listom.
> Problem je v tom, ze ked urobim nejake zmeny do textu priamo z kodu, nie su
> zahrnute tieto zmeny do undo listu a pouzivatel ich nevie vratit spat (resp,
> cele undo potom nejak zchaosi).

> Existuje nejaky sposob ako urobit tie zmeny textu z kodu, tak aby boli
> zhrnute aj v Undo liste??

Existuje. Musis pouzivat CommandProcesor, popr. SelText apod.
Pokud budes delat zmeny primo pomoci zapisu do Lines apod. tak se
UNDOList neuplatni (jak by taky mohl, ze) ?

[*] Lubos Urban <lubos.urban(zv)visicom.sk> - 17.10.2003 15:56:33

[...]

s pozdravom

Lubos.

OT: sit peer to peer

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2003 15:32:31

Zdravim

Mam v siti peer to peer 3 PC. Na PC c.1 je nasdileny pouze adresar "data".
Kdyz se podivam na sitove okoli z PC c.2 a PC c.3 vidim na PC c.1 slozku
tiskaren a slozku naplanovanych uloh. V obou slozkach si mohu prakticky
cokoliv delat.
Zadna tiskarna neni na PC c.1 nasdilena. Vsechny tri PC jedou na Win2000
profesional.

Nevi nekdo jak tyto slozky znepristupnit, respektive zneviditelnit?

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Prevod castky v kc do slovni podoby

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.10.2003 15:30:30

Puvodni zprava ze dne 17.10.2003:

> bacha, mate tam chyby: 'dvanactmiliinu' atd.
> jinak pekna promenna (s)prdelka ;-)

To spatne prevedl filtr konference diakritiku, protoze mail byl spatne
kodovan - spatna hlavicka. Pak samozrejme prevod nefunguje spravne.

ako prekopirovat uzivatela v XP

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2003 15:22:27

>Vytvoris noveho uzivatele a jednou se pod nim prihlasis. Tim se ti vytvori
>jeho adresar s profilem (pod C:\Documents and Settings). Pujdes do "System
>properties" (napr. pres prave mysitko nad "My Computer" --> Properties),
>zalozka Advanced, v casti User Profiles kliknes na Settings. Ukaze se seznam
>profilu, vyberes ktery chces kopirovat a pres Copy To zkopirujes do te jeho
>slozky a tusim ze ho jeste musis dat do "Permited to use".

jedna rada z os. zkusenosti - neni vhodne kopirovat Z ani DO uzivatele, pod
kterym jste se prihlasili a nerestartovali mezitim windows - zustavaji
zamcene nektere soubory. Takze postup jako vyse, ale mezitim restartovat PC
- na win2k to obcas zlobilo.
[...]

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 17.10.2003 14:48:24

Ahoj,

> bacha, mate tam chyby: 'dvanactmiliinu' atd.
> jinak pekna promenna (s)prdelka ;-)
>
> Petr Langer

:) To asi nebudou chyby, ale dusledek spravne funkcnosti filtru
prichozich mailu do konfery ne? :)

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Volani FormKeyDown z OnShow formulare

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.10.2003 14:00:20

Diky Slavomire, to je ono a funguje to.
V.
From: "Kacka software" <kackasw(zv)kackasw(tec)cz>
Subject: Re: Prevod castky v kc do slovni podoby

> [...]
> if (desmil='1') AND (mil='2') then Ndesmil:='dvanactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='3') then Ndesmil:='t?inactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='4') then Ndesmil:='etinactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='5') then Ndesmil:='patnactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='6') then Ndesmil:='sestnactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='7') then Ndesmil:='sedmnactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='8') then Ndesmil:='osmnactmiliinu ';
> if (desmil='1') AND (mil='9') then Ndesmil:='devatenactmiliinu ';
> if desmil='1' then Ndesmil:='desetmiliinu ';

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.10.2003 14:02:20

17.10.2003 LUKES Vaclav:
> [...]

> Shift: TShiftState);
> begin
> with StatusBar do
> begin
> if Odd(GetKeyState(VK_NUMLOCK)) then
> Panels[0].Text := 'NUM'
> else
> Panels[0].Text := '';

> if Odd(GetKeyState(VK_CAPITAL)) then
> Panels[1].Text := 'CAPS'
> else
> Panels[1].Text := '';

> To je fajn, ale STAV klaves NumLock a CapsLock se projevi az PO
> stisku nektere z klaves. Ja to chci ale hned pri OnShow formulare.

Fronta zprav se zacne zpracovavat az po vykonani Form.Show ?
Zkus ten kod presunout do Form.OnActivate

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

ako prekopirovat uzivatela v XP

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.10.2003 13:52:19

17.10.2003 mato:
> zdravim, sorry za offtopic, ale neviete niekto ak mam v Win XP Prof jedneho
> uzivatela a chcem urobit druheho s takou istou plochov ikonami a
> nastaveniami vratane zapisu v regristrov aby som mu este raz nemusel
> instalovat programi, ako to spravit ?

Zkus Win+Break (Vlastnosti pocitace)
zalozka Upresnit / profily uzivatelu

Tam muzes profily i kopirovat, mazat apod.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

ako prekopirovat uzivatela v XP

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 17.10.2003 14:20:22

[...]

HTH,
Petr Langer

> [...]
> uzivatela a chcem urobit druheho s takou istou plochov ikonami a
> nastaveniami vratane zapisu v regristrov aby som mu este raz nemusel

OT: ako prekopirovat uzivatela v XP

[*] mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 17.10.2003 13:32:15

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 17.10.2003 13:34:16

17.10.2003 LUKES Vaclav:

> Kdepak. To mi nejde. Uz jsem z toho magor...

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
var
w: Word;
begin
FormKeyDown(Self, w, []);
mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Volani FormKeyDown z OnShow formulare

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.10.2003 13:52:19

Vasek